Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
ninjazx9r98 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:00:
[...]

Het is nogal afhankelijk van het soort eten of je (eenvoudig) minder kunt klaarmaken.
Als je kijkt naar nasi/bami/macaroni en dergelijke dan heb je te maken met een bepaalde hoeveelheid kruiden in een verpakking en ik weet uit ervaring dat minder pasta/nasi/macaroni bij dezelfde hoeveelheid kruiden niet bevorderlijk is voor de smaak.
Uiteraard kun je gaan lopen knoeien met minder kruiden en dergelijke maar dan kies ik toch voor gemak.
Specifieke voorbeelden voor huismerken, bijv de eerdergenoemde kruiden voor nasi/bami en dergelijke.
Het is net alsof er een schep extra zout toegevoegd is.
Zelfde voor nootjes/chips, bepaalde snoepsoort (M&M's met pinda's bijv) het is het over het algemeen net niet.
En natuurlijk kunnen we besparen door geen voorgesneden groente te kopen maar ook dat is een kwestie van gemak, we hebben er gewoon geen zin in om zelf procucten te gaan snijden.
In wat voor verpakking iets zit interesseert me overigens totaal niet, het plastic gaat in de plastic container en verder zal het me een zorg zijn.
Ik houdt me totaal niet bezig met ons consumeerpatroon, financien maken het wel mogelijk om gemakzuchtig te zijn dat is een feit en een wereldverbeteraar ben ik gewoon niet.
Nou, dat vind ik jammer, een wereldverbeteraar hoe je namelijk helemaal niet te zijn. Wat betreft de nasi/bami/macaroni bijvoorbeeld, hoewel nasi juist heel goed kan worden opgewarmd, ipv dat je de hoeveelheid rijst/noedels/pasta aan de kruiden aanpast, kan je toch ook gewoon niet het hele zakje erin gooien? Voor mijn part gooi je dan de rest van de kruiden weg. Qua zoutgehalte heb ik zelf juist het omgekeerde ervaren, met bv de satémarinade mix van conimex vs. inproba. Die eerste is veel zouter. Met M&M's pinda ben ik het met je eens, dat verschil proef je inderdaad goed.
Dat je geen zin hebt om te lopen snijden; tja, als je het vaker doet wordt je er wel handiger in natuurlijk. Wel zorgen dat je een goed mes hebt natuurlijk. Vinden jullie het alletwee niet leuk om te koken?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
celshof schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
De structuur van rauwe aubergine is ook niet helemaal mijn ding ;)

Trouwens, aubergines en courgettes haal ik bijna altijd op de markt of bij het Turkse supermarktje. Kwaliteit is meestal beter dan van de supermarkt en maar een fractie van de prijs.
Dat geldt ook voor paprika's en laat ik helemaal niet beginnen over verse pepers. Bij de AH leg ik een Euro neer voor 2, terwijl ik dat ook voor 15 cent kan kopen.
Aubergine is (net zoals de aardappel) lid van de nachtschades, en als zodanig ongekookt/bakken niet zo heel erg gezond (giftig) he? ;)
Maar idd, die zijn vaak een stuk goedkoper. Hoewel het wel per stad verschilt -- de turkse winkel in Zeist waar ik vrij vaak kom is bijna 40% goedkoper dan die in Groningen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35
Gezinssamenstelling: 1 persoon
Kinderen: 0
Huisdieren: 0
Frequentie boodschappen: 1x per dag
Onkosten: € 200-300 per maand + 80e per maand voor lunch op werk

Koop al mijn boodschappen bij de AH. Koop daar eigenlijk alleen voorgesneden groente en stoommaaltijden, vandaar dat de kosten zo hoog zijn.
Daarnaast geef ik elke werkdag 4-5e uit bij de locale broodjeszaak.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Kinderen: geen
Huisdieren: 1 kat
Boodschappen: ~6 keer per maand

supermarkt: 300-400 per maand. Meeste boodschappen doen we bij Dirk v/d Broek en C1000 en daar letten we goed op de prijs. We gaan alleen naar de AH voor speciale dingetjes en die mogen dan ook wel wat kosten. Haal ook vaak wat lekkers bij de Turkse en bij de Chinese supermarkt.
Lunchen doe ik op werk wat mij ongeveer 60 euro per maand kost (en mevrouw baldertt ws ook zoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:53
MaximusTG schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Nou, dat vind ik jammer, een wereldverbeteraar hoe je namelijk helemaal niet te zijn. Wat betreft de nasi/bami/macaroni bijvoorbeeld, hoewel nasi juist heel goed kan worden opgewarmd, ipv dat je de hoeveelheid rijst/noedels/pasta aan de kruiden aanpast, kan je toch ook gewoon niet het hele zakje erin gooien? Voor mijn part gooi je dan de rest van de kruiden weg. Qua zoutgehalte heb ik zelf juist het omgekeerde ervaren, met bv de satémarinade mix van conimex vs. inproba. Die eerste is veel zouter. Met M&M's pinda ben ik het met je eens, dat verschil proef je inderdaad goed.
Dat je geen zin hebt om te lopen snijden; tja, als je het vaker doet wordt je er wel handiger in natuurlijk. Wel zorgen dat je een goed mes hebt natuurlijk. Vinden jullie het alletwee niet leuk om te koken?
Keuzes die wij maken zijn gebaseerd op gemak, veel meer kan/wil ik er niet van maken.
Als ik minder dan een zakje kruiden gebruik is het nog maar de vraag of ik te weinig of teveel gebruik en dat merk je op het moment dat je de eerste schep van je bord neemt.
Aangezien ik er weinig zin in heb om dan pas te ontdekken dat het niet te vreten is kies ik voor de makkelijke weg en gebruik zoveel rijst/pasta als ik nodig heb volgens het kruidenzakje.
Probleem opgelost ;)
Voor wat betreft snijden is het geen kwestie van handig zijn, ik ben daar best handig in maar ik ga daar geen tijd aan verspillen/besteden als ik het gesneden kan kopen.
Ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat koken een noodzakelijk kwaad is, we hebben er beiden geen hekel aan maar zijn ook geen mensen die uren in de keuken (willen) staan omdat we er zoveel plezier aan beleven.

Ik zal overigens de laatste zijn om te ontkennen dat wij 'lui'/gemakzuchtig zijn als het op eten aankomt maar het bevalt ons prima en zolang er geen reden is om het anders te doen zullen we het ook niet zo snel anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Oh, nee, ik wil je er niet op aanvallen of zo, maar wil altijd graag mensen enthousiasmeren om wat meer plezier te hebben in het bereiden van eten. Wat betreft hoeveelheid kruiden; je kan ook vanuit de pan proeven ;).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aergrimm
  • Laatst online: 10-09-2022
Volwassenen: 1 (29 jaar)
Andere bewoners: 0
Eetpatroon: Gemak
Boodschappen frequentie: Zo goed als dagelijks
Gemiddelde kosten afgelopen 6 maanden: ~180,-

Ik zorg ervoor dat ik zo min mogelijk bederfelijke producten in huis heb, ervaring leert dat deze dat namelijk gewoon gaan doen. Vaak 'regel' ik eten ipv dat ik het koop, eten bij familie en vrienden. Meer uit luiheid/gemak dan uit noodzaak. Als ik zelf kook dan komt het vers uit de pan (wel met pakjes), en niet uit de magnetron.

Over het algemeen eet ik 1x per week een kapsalonnetje en 1x een visje met patatjes als avondmaaltijd. Daarnaast eten we met een paar collega's meestal op vrijdag een snackje bij de patatboer.
(pff, ik kook dus echt nooit bedenk ik me: 1 dag in de week voor gitaarles bij mn pa (samen gitaarles), 1 dag in de week voor darten bij een dartmaatje, 1 dag kapsalon, 1 dag vis)

Lunch probeer ik mee te nemen, ik smeer dan zelf mijn brood. Elke dag haal ik bij het 'lunchloopje' vers brood bij de bakker. Beleg en ander eten koop ik bij de AH, dat is lekker in de buurt. Over het algemeen koop ik gewoon euroshopper, maar een aantal dingen zijn gewoon lekkerder van een 'A-merk'.

De 180,- is ex drankjes op het terras, maar incl drankjes en snacks voor mensen die langskomen. Valt mee, maar ik koop ook nooit snacks en snoep, dat scheelt een hoop denk ik.

edit: Ik heb ook geen hekel aan koken. Het is alleen vervelend als het koken langer duurt dan het opeten. Vrienden zijn altijd welkom om te komen eten, dan vind ik het geen probleem om wat te maken.

De whiskietjes die ik koop reken ik tot hobby, niet tot eten.

[ Voor 6% gewijzigd door aergrimm op 03-08-2011 15:45 . Reden: wat toegelicht mbt luiheid. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Voor het overzicht :

Gezin van 2 personen en een kat

Wekelijkse boodschappen tussen de 50 en 80 euro, nagenoeg er bijvoorbeeld nog wasmiddel, kattenvoer etc.. gehaald moet worden.
Tussendoor nog ongeveer 20 a 30 euro extra voor dagelijkse zaken per week. Per maand kom je dan gemiddeld uit op een euro of 380.

Wij koken dagelijks zelf, halen praktisch nooit wat (op de "zo af en toe toch chinees halen" of toch maar even langs de frietzaak als ik zelf geen zin heb op de frietkot te openen).
Vriendin kookt standaard eten, ik ben zelf voor de wat uitgebreidere vreetfestijnen (hobbykok).

Hiernaast hebben we verse kruiden in de tuin staan, alsmede tomatenplanten en komkommers. Mede omdat we die gewoon vaak gebruiken.

Tja...wat valt er nog meer te vertellen :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
offtopic: zijn er personen die bij het koken gebruik maken van inductie? is een kookplaat met 5,6 kWh (4pits) genoeg om te kunnen koken, of beter kijken voor een plaat tussen de 6 en 7 kWh uur vermogen (max is natuurlijk 2 x 16 amp x 230 V = 7360 kWh)

Ontopic: mijn besparingstips, ook al een paar tegengekomen in topic:
1. vast budget per maand
2. koop non food alleen met korting (altijd is een bekend merk bij een drogist of supermarkt wel in de bonus)
3. huismerk of paraplumerk met sommige producten minstens zo lekker (euroshopper tomaat uit blik bijv)
4. koop niet bij de sligro of makro. zijn alleen maar A-merken, zijn duurder vergeleken met aanbiedingen bij supermarkten en meestal alleen in grote hoeveelheden verkrijgbaar. (geldt natuurlijk niet voor de personen die alleen maar A-merken kopen, begrijpelijk, de Verkade-meisjes moeten ook betaald worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

qadn schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:14:
Aubergine is overigens ook rauw lekker, als snack.
Solanine

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 13:01
Gezinssamenstelling: 2 personen
Frequentie boodschappen: dagelijks en in het weekend extra veel
Onkosten: € 250

Sinds ik mijn vriendin ken zijn de kosten omlaag gegaan, ik kook nu altijd en daarvoor veel ophalen en kant-en-klaar maaltijden. Ik haat namelijk koken voor mezelf. We gaan vaak dagelijks naar de AH en in het weekend halen we voor zaterdag, zondag en vaak maandag. Dit bevalt mij beter, kan nu direct uit werk naar huis i.p.v. in een lange rij te moeten staan. Wat merken betreft veel huis- en A-merken. Euroshopper artikelen zijn vaak zo smerig. We zijn ook gemak-kokers, veel verse gesneden groenten uit het koelvak, maar bijna geen kant-en-klare maaltijden meer.

Bier drinken we alleen in het weekend, met z'n tweeën drinken we een half kratje leeg, kan wel meer maar dat we doen niet. ;) Tenzij feestje. Mijn vriendin houdt alle aanbiedingen in de gaten en gaat vaak naar de drogisterij waar ze alle non-food spullen voordeliger kan halen.

Ow ja, vanavond eten we Nasi :P

[ Voor 17% gewijzigd door Loev op 03-08-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

Gezinssamenstelling: 2
Huisdieren: 2 katten
Onkosten: +/- 300 euro

Wij vinden het leuk om bij verschillende winkels inkopen te doen.

De meeste boodschappen doen wij in het weekend. Doordeweeks wordt er bijgehaald.

Bij een supermarkt halen we groenten, fruit, zuivel, frisdrank en wat er in de categoriën "voorraadkast" en "huishoud" valt. Vaak gaan we naar de Hoogvliet, maar we komen ook bij de Jumbo, AH, Digros en Aldi. Wat producten betreft kiezen we meestal de goedkoopste merken.

Vlees/kip/vis kopen we bij een slager/poelier/visboer.
Aziatische ingrediënten bij een toko.
Alcoholische dranken bij de slijter.
Persoonlijke verzorgings producten bij een drogist.
Kattenvoer kopen we wij een dierenwinkel.

Brood kopen we bijna nooit, maar we halen wel eens gebak ofzo bij een bakker.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 19:49
qadn schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:14:
Aubergine is overigens ook rauw lekker, als snack.
Misselijke grap, niet doen aub. rauwe aubergine is giftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Het Fantoom schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:55:
[...]

Misselijke grap, niet doen aub. rauwe aubergine is giftig
Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Frequentie boodschappen: dagelijks vers en in het weekend de "wekelijkse'
Budget: 90 p/w. Vaak gaan we er iets overheen omdat we "afhaalvoer" hier ook van betalen.
Verdeling: ongeveer 40/50 euro op zaterdag, de rest gaat op aan verse, dagelijkse boodschappen.

Ik kook, maar ik vertik het om "piepers-groenten-vlees" te maken. Het zijn dus meestal wat uitgebreidere gerechten met regelmatig "luxe" vlees of vis. In den beginne deed ik ook boodschappen bij de Aldi+c1000, tegenwoordig kijk ik wat minder nauw en loop ik voor alles bij de Jumbo naar binnen. Qua merken ben ik degene die het luxe-product pakt, mijn vriendin kijkt altijd naar een goedkoop merk. Helaas doe ik altijd de boodschappen :+.

Wat wij persoonlijk handig vinden, is het contant pinnen van het boodschappen-geld aan het begin van de maand. Dit gaat in een envelop en word alleen gebruikt voor boodschappen en voedsel. Mocht de maand onverhoopt financieel tegenvallen, komen de boodschappen niet in het gedrang. Vooral de eerste 4 maanden van het samenwonen bleek dit systeem te werken.
De woonlasten worden eigenlijk op dezelfde manier gedaan. Aan het begin van de maand storten we beiden ons deel op een 3e rekening, zonder pas of internetbankieren. Alle woonlasten worden via automatische incasso van die rekening afgeschreven.
Aangezien mijn salaris en haar studietoelage etc. ongeveer tegelijk gestort worden, regelen we in diezelfde week alles (boodschappengeld+vaste lasten+sparen) voor de rest van de maand. Alles wat overblijft op de eigen rekening is voor de leuk.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Standeman schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:00:
Gemiddelde "grote" boodschappen per week : € 65
Overige boodschappen door de week heen: € 10-20
<knip>
Wat wij nu wel doen om geld te besparen is 200 euro per week te pinnen. Hiervan betalen we dan de boodschappen en andere dingen van die we door de week heen nodig hebben.
€ 200 - € 85 = € 115. Waaraan geef je dat dat uit? Gewoon nieuwsgierig.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 150% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
Frequentie boodschappen: wekelijks i.v.m. tijdgebrek (beiden werken min. 40 uur + aardig wat reistijd)
Onkosten: € 200-450
Eetpatroon: heel erg afwisselend en bijna nooit buiten de deur (en dan zeker geen fastfood)

Wat boodschappen doen betreft zijn we wel redelijke koopjes jagers al doen we eigenlijk alleen maar boodschappen bij de AH en soms nu ook bij de C-1000. Wegens structureel tijdgebrek/gemakszucht op woensdag een diepvries pizza en de rest van de week kook ik zelf (van erg luxe/ingewikkelde gerechten tot vlees+aardappelen+groente) waarbij we 'vers' (eerste geval) afwisselen met potgroente (laatste geval) omdat we maar 1 keer in de week naar de supermarkt gaan. Koken in ons geval is trouwens of zelf bereiden op de inductie of zelf bereiden uit oven of steamer, we hebben geen magnetron in huis.

Vanwege de aanbiedingen schommelt het dus enorm, juist ook omdat we een redelijke vriezer hebben en een grote voorraad kast voor houdbaar spul.

Verder komt cosmetica en andere vrouwen producten nagenoeg nooit uit de super, zou ook niet weten wat de uitgaven daarvan zijn aangezien ik die nooit doe :) Dat zou het bedrag nog wat hoger kunnen maken maar dat weet ik niet.

Just another cog in the murdermachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229864

Nog een tip trouwens voor mensen die wel af en toe wat anders willen drinken dan water maar niet teveel geld willen uitgeven aan sap/frisdrank:

Ik koop altijd van die aanmaaksiroop (wel van een merk maar dan is het alsnog goedkoper). Dat is 75 ml, maar als je omrekent met de verhouding heb je daar 8l drinken uit. Dat is echt veel goedkoper dan frisdrank/sap. De reden voor mij om dit te kopen is vooral logistiek gezien, ik doe altijd boodschappen op de fiets en zodoende hoef ik maar af en toe wat aan drinken mee te nemen. Daarnaast kun je het zo zoet maken als je zelf wil.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 229864 op 04-08-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 04:26
Gezinssamenstelling: 1 persoon
Boodschappen: Dagelijks, gericht op gemak, maar toch enigzins gezond, veel verse groenten en fruit. Ook veel snacks voor 's avonds.

Onkosten zo'n 260 euro per maand, maar dat is incluis persoonlijke verzorgingsproducten en zo'n 30 euro aan sigaretten. Ik heb het gevoel dat er wel wat af kan als ik dit topic zo lees, waarschijnlijk moet ik wel rond de 200 aan boodschapjes + verzorging uit kunnen komen. Naast die 260 euro geef ik nog zo'n 60-80 euro/maand uit aan lunch @ work.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Gezin: 2 volwassenen, 1 kind van 2 jaar
Type: Gezond + gemak

Laatst alles eens opgeteld wat we in een jaar uitgeven (export vanuit internet bankieren)
Boodschappen (inclusief drogist) zo'n 700 euro per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 07:49

Donnie

AKA DonCorleone

700 euro per maand???? Damn....

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 01-04 13:56
Ze doen de boodschappen bij de alpenhutjes boven op een berg volgens mij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

ach, als wij een koter zouden hebben zaten we daar ook aan. En ook wel meer mensen in dit topic (nare man, etc.).
Zo raar is het niet als je voor kwaliteit gaat.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 22:04
Wat mij zo opvalt is dat het gehalte 'gemak' en daarmee de hoeveelheid voorgesneden groentes onder tweakers zo ontzettend groot is. Tuurlijk verdienen de meesten hier veelal beter dan de gemiddelde nederlander (+ vaak 2 inkomens als ik het zo lees) en kan het dus makkelijk maar ik had niet verwacht dat er zoveel mensen zouden zijn die alles voorgesneden kopen.

Ik snap nu wel waarom het koelvak met gesneden groenten (waar wij altijd had voorbij lopen) zo groot is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 12:16

Shabbaman

Got love?

dvl-2 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:00:
Wat mij zo opvalt is dat het gehalte 'gemak' en daarmee de hoeveelheid voorgesneden groentes onder tweakers zo ontzettend groot is. Tuurlijk verdienen de meesten hier veelal beter dan de gemiddelde nederlander (+ vaak 2 inkomens als ik het zo lees) en kan het dus makkelijk maar ik had niet verwacht dat er zoveel mensen zouden zijn die alles voorgesneden kopen.

Ik snap nu wed waarom het koelvak met gesneden groenten (waar wij altijd had voorbij lopen) zo groot is :+
Ik heb net een keukenmachine gekocht omdat ik het juist wel zat werd om steeds groenten te snijden. Om preciezer te zijn, ik was het zat om de wortels voor de wortelsoep te raspen :( Eigenlijk koop ik al een paar jaar bijna nooit voorgesneden groente. Niet alleen vanwege de prijs (voordat ik die keukenmachine terugverdient heb zijn we wel weer even verder...) maar vooral omdat ik zelf wil bepalen wat ik eet. Voorgesneden groente zit vaak vol (nou ja, het zakje zit vol) met kool of wortel. Het vult wel, maar dan heb ik toch liever paprika door m'n pastasaus. Voor minder geld heb je lekkerdere groente. Dat geldt trouwens vooral voor voorgesneden sla: de druppel die de emmer deed overlopen was de constatering dat in een zakje sla van de Euroshopper helemaal geen sla zat, maar alleen witte kool, andijvie en wortel.

Iets soortgelijks heb ik met zakjes "kruiden"/sausmix. Teveel zout, smaakversterker... en duur. Eigenlijk kan je al die sausjes voor een fractie van de prijs zelf maken. Pasta carbonara? Kookroom en een eierdooier.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Geen room door de pasta carbonara!!!! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 03-05 18:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
2 Volwassenen hier. Mijn vriendin doet 2x in de week boodschappen, ik schat voor ca € 75,- per week. Maar daar komt dan nog brood van de bakker bij, vlees van de slager en persoonlijke verzorging van de bodyshop bij. Enige dat we we in de aanbieding proberen te halen, zijn de vaatwastabletten en als het zo uitkomt wasmiddel.

Wij gaan eigenlijk altijd naar AH, die zit het dichtste bij en is redelijk compleet, maar qua brood en het meeste vlees is de slager toch echt lekkerder. Maar bijvoorbeeld gehakt ergens door, dat komt gewoon van AH. We kopen ook eigenlijk niets kant-en-klaar, (bijna) alles vers. Al wil er nog wel eens zo'n AH Excellente pasta in onze kast belanden.

Mijn vriendin neemt brood mee naar het werk, ik haal het onderweg of op het werk. Zal zo'n € 60,- in de maand zijn. Als ik een grove schatting maak, dan dus ca € 450 - € 500,- per maand. Geintjes als feestjes en verjaardagen maken het natuurlijk een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
dvl-2 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:00:

Ik snap nu wel waarom het koelvak met gesneden groenten (waar wij altijd had voorbij lopen) zo groot is :+
Dat komt omdat ik het nut en de noodzaak er niet van in zie. Als ik verse ingredienten koop voor een maaltijd zoals wortelen, bleekselderij, knoflook (ok dat is langer houdbaar), dan ben ik vaak nog meer geld kwijt en kan ik de helft weggooien.

Daarnaast hebben zowel ik als mijn vriendin gewoon geen zin om groente te wassen, te snijden, te koken etc...Kost allemaal veel te veel tijd zo door de week. In het weekend neem, vooral ik, daar dan wat vaker de tijd en de moeite voor. Maar die maaltijden zijn vaak dan wel weer duurder dan de snelle maaltijden door de week omdat ik dan ook gewoon wat speciaals op tafel wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hoezo de helft weggooien? Je moet dan handig gebruik maken van de ingredienten die je hebt liggen.. Zoek je een recept op dat gebruikt wat er in je koelkast ligt. Want die wortels en bleekselderij blijven heus wel even goed in de koelkast.. Inspireert juist tot creativiteit.
Beide trouwens lekker in een saus voor pasta/lasagne. Groentesoep. Ook goed als smaakmaker in een runderragout. En zo veel tijd ben je er echt niet extra mee kwijt hoor? Of snij je groenten met een aardappelschilmesje?

[ Voor 8% gewijzigd door MaximusTG op 04-08-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Samenstelling: één persoon, meerdere malen per week mensen over de vloer voor een hapje en drankje.
Type: luxe, gezond, gemakkelijk.
Supermarkt: Hoogvliet.
Frequentie: ~3 keer per week.
Uitgaven: € 240 - 340 per maand.
MaximusTG schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:20:
Hoezo de helft weggooien? Je moet dan handig gebruik maken van de ingredienten die je hebt liggen.. Zoek je een recept op dat gebruikt wat er in je koelkast ligt. Want die wortels en bleekselderij blijven heus wel even goed in de koelkast.. Inspireert juist tot creativiteit.
Beide trouwens lekker in een saus voor pasta/lasagne. Groentesoep. Ook goed als smaakmaker in een runderragout. En zo veel tijd ben je er echt niet extra mee kwijt hoor? Of snij je groenten met een aardappelschilmesje?
Dat werkt (voor mij dan) niet als je in je eentje bent. Als ik verse ingrediënten koop (champignons, paprika, prei, ui, tomaten, taugé) heb ik geen zin om een week hetzelfde te eten, maar je moet haast wel met die grootverpakkingen die veel supermarkten alleen nog maar lijken te verkopen. Twee dagen achter elkaar hetzelfde eten is eigenlijk wel mijn limiet. En invriezen is leuk, maar daar verlies je bij bereide gerechten veel smaak mee en groenten die veel vocht bevatten worden daar gewoon ranzig van.

Dus ik koop, afhankelijk van of ik er in m'n eentje van moet eten of er mensen mee-eten) altijd een zak van 250-500 gram roerbakgroenten (en inderdaad, die bestaan voornamelijk uit kool of prei) voor een euro of zelfs minder, die zo in de pastasaus of nasi kan. Eén losse paprika kost net zo veel als een hele zak groenten, maar door er bijvoorbeeld meerdere in één verpakking te kopen kun je wel wàt besparen door ze klein te snijden en twee delen in te vriezen en een deel te gebruiken. Het tikt niet heel hard aan, maar af en toe is het wel handig.

Groenten die je "los" eet, zoals sperziebonen, wortelen, broccoli, weeg ik af en maak ik zelf schoon. Ik eet nooit magnetron(stoom)maaltijden, maar kook gemiddeld voor zes dagen in de week. Twee keer rijst, twee keer pasta, twee keer aardappelen (schijfjes, een kilo voor minder dan een euro, heerlijk uit de oven) en een keertje pizza of snackbar.

Ik let altijd op bieraanbiedingen, want er gaat bij mij minstens een krat per week doorheen (waar ik wel weer een paar euro van terugkrijg van m'n gasten). Ook zo ongeveer al m'n vlees haal ik bij de supermarkt in de aanbieding.

Wasmiddel en wasverzachter betaal ik niets voor, want daar spaar ik voor bij de Hoogvliet met kassabonnen. En dan heb je wel normale merken als Silan, Ariel en Robijn. Ik heb in vierenhalf jaar letterlijk twee flessen wasmiddel gekocht, de rest "op de bon". :) Al zal ik er indirect wel voor betalen via de marginaal hogere prijzen ten opzichte van Dirk/Bas/Digros, maar soit. De winkel zit op drie minuten lopen.

Samen met twee keer fruit per dag en af en toe een Mac / BK geef ik zo'n 200 tot 300 euro per maand uit aan eten, drinken en cosmetica. Plus 40 euro per maand voor de lunch op m'n werk.

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 04-08-2011 16:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoeveel we per maand aan boodschappen uitgeven, zal eens kijken of ik daar een overzichtje van kan maken. We pinnen alles dus dat moet niet moeilijk zijn.

Ik let erg op koopjes (delen invriezen) en een zak paprika's op de markt voor een euro die je dan invriest en aan de andere kant koop ik rustig een biefstukje of entrecote want ik hoef er niet op te letten verder. Dus standaard doen we zuinig maar als we willen pakken we gewoon wat we willen zegmaar. Luxe op z'n hollands dus denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Voor de mensen die de "grootverpakkingen" in de super te veel vinden.
(ik snap het teveel niet helemaal, gezien dat wij kilo's pp. pw. erdoorheen halen, maargoed).

Anyway, het volgende: Ga eens op de zaterdag naar de markt en koop zoveel je nodig hebt.
Lekkerder.
Verser (dus langer houdbaar).
Goedkoper.
En vaak nog aardige mensen ook!

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Onze gezinssamenstelling is
Volwassenen: 2
Babies/Kinderen: 1 (4 maanden)
Huisdieren: 2 poezen
Frequentie boodschappen: Wekelijks (of de vrijdagavond, of de zaterdag overdag)
Onkosten: €130 euro per week ongeveer. (130*52/12=) 563 euro per maand.
Eetpatroon: Vaak groente aardappel en vlees, maar ook regelmatig van die kaartjes van de AH.

130 euro is gemiddeld, de ene keer is alleen de AH al 130 euro excl. luiers, kattenvoer, buiten de deur eten. de andere keer kost de wekelijkse meuk 90 euro, ook dit weer excl. de overige meuk.

Ik denk dat dit zeker omlaag moet kunnen. De kleine krijgt borstvoeding, dus dat kost niets extra's. Eigenlijk is dit dus voor 2 personen. We nemen ons al een tijdje voor een keer bij de Lidl te gaan kijken, het komt er niet echt van. Die AH is wel erg makkelijk met handscanner.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
valt uit blik/potje ook onder voorgesneden?

gezins: 2 volwassenen en 2 cavia;s
type: luxe, gezond en gemak door elkaar
supermarkten: bas v/d heijden, albert heijn en soms lidl
kosten: 75-100 euro per week (300-400 per maand). Normaliter zou ik zeggen rond de 75 euro. Soms wat minder omdat er van vorige week nog over is en soms wat meer omdat ik dan trek heb ik lekkere varkenshaas en ander duur vlees :)

Ik ben degene die 99% van de tijd het eten kookt en voor de boodschappen zorgt. Vrouwlief is pas rond half 7 thuis dus dan wil ik gelijk eten. Op vrijdag doe ik meestal de boodschappen bij de bas. Deze zit op een steenworp van ons vandaan dus puur gemak. Als het niet uitkomt gaan we samen naar de appie (zondag). Dat is 10min rijden. Mijn voorkeur gaat wel uit naar deze supermarkt. Wat ruimer en netter en heb het idee dat de producten wat beter zijn.

Vaak gaan we voor de aanbiedingen. Ten eerste omdat dit ook gewoon goed spul is en ik het zonde vind om teveel te betalen als het goedkoper kan. Ten tweede omdat dit elke week anders is en je dus soort van gestuurd wordt om een beetje te varieren in wat je eet, en je doet nog eens ideetjes op.

Bloemkool, sla en brocolli koop ik "vers" in de supermarkt. De rest van de groente uit blik/pot (doperwten, peentjes, asperges, witte bonen in tomatensaus, mais). Puur omdat ik geen zin heb om alles te snijden etc.
Verder regelmatig meloen en bananen en daarnaast afwisselen met pruimen, kiwi's, perziken en nectarines.

Voor het vlees ben ik een liefhebber van duur vlees zoals varkenshaas, biefstuk, tournedos etc. Kipfilet is ook prima. Maar worstjes, hamburgers, gehakt, schnitzel, vinken, tartaar etc ben ik geen fan van. Meestal haal ik gewoon 2 a 3 voorverpakte stukken. Geen slager omdat ik geen zin heb om daar ook nog heen te gaan.

cavias zijn verwend en krijgen verse witlof, komkommer, worteltjes en paprika. Vinden ze veel lekkerder dan die brokjes :)

Zelf ben ik voor de lunch zo'n 2,50 per dag kwijt en neem ik voor sochtends brood/fruit mee van huis. Wel puntjes en geen vloer brood. Vriendin haalt zelf beleg bij haar werk. Zal ook zo ongeveer dat bedrag zijn.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

valt uit blik/potje ook onder voorgesneden?
Nee, da's nog erger :P

Ach, het is makkelijk hoor, en als ik geen zin heb om verse groenten te halen of klaar te maken, pak ik ook wel eens een potje van Hak ofzo, maar je proeft het verschil tussen verse groente en groente uit een potje echt wel hoor.

Daarnaast zijn bij groenten uit een potje iets minder vitaminen/mineralen aanwezig dan wanneer je diezelfde groente vers eet. Dit omdat ze heter worden voorverhit bij de bereiding, waarbij een aantal hitte-gevoelige vitamines (B6, C en foliumzuur vooral) deels verloren gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Nu online
qadn schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:37:
Voor de mensen die de "grootverpakkingen" in de super te veel vinden.
(ik snap het teveel niet helemaal, gezien dat wij kilo's pp. pw. erdoorheen halen, maargoed).

Anyway, het volgende: Ga eens op de zaterdag naar de markt en koop zoveel je nodig hebt.
Lekkerder.
Verser (dus langer houdbaar).
Goedkoper.
En vaak nog aardige mensen ook!
Niet helemaal waar natuurlijk. Op de markt kom je qua 'klasse' geen betere producten tegen zoals deze in de supermarkt te vinden. Zelfs voor de voorgesneden groenten wordt klassa A groenten/fruit gebruikt. Bij klasse A draait alles om kleur, vorm en gewicht. Ook producten die niet meer lang houdbaar zijn krijgen geen klasse A. Voor klasse A betaal je dus de hoofdprijs.

Op de markt is het goedkoper, maar dat is dan ook klasse B. Kleur, vorm en gewicht is minder homogeen bij een krat gevuld met dezelfde groenten. Vaak is de groenten minder lang houdbaar, maar vaak wel meer rijper en dus eerder op smaak of al meteen goed op smaak.

Leuk voorbeeld: appels worden vaak ingevroren in een zuurstofarme/-loze omgeving. Rijpingsproces komt tot stilstand. Half jaar later worden ze weer ontdooid en niet veel later liggen ze in de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25752

foppe-jan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:07:
[...]

Aubergine is (net zoals de aardappel) lid van de nachtschades, en als zodanig ongekookt/bakken niet zo heel erg gezond (giftig) he? ;)
Maar idd, die zijn vaak een stuk goedkoper. Hoewel het wel per stad verschilt -- de turkse winkel in Zeist waar ik vrij vaak kom is bijna 40% goedkoper dan die in Groningen.
Het gaat bij het giftig zijn om de groene delen, anders zou tomaat rauw ook niet zo goed voor je zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Alleenstaand, 2 katten.

In totaal aan boodschappen, inclusief huishoudartikelen, kattenvoer e.d. toch wel zo'n 40-45 Euro per week. Best netjes lijkt me.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Anoniem: 229864 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:41:
Ik koop altijd van die aanmaaksiroop
...
De reden voor mij om dit te kopen is vooral logistiek gezien, ik doe altijd boodschappen op de fiets en zodoende hoef ik maar af en toe wat aan drinken mee te nemen.
...
Pff, ja! Dat gesleep met water (lees: frisdrank) is belachelijk als je er over nadenkt! Vruchtensap of zuivel kan ik me nog iets bij voorstellen, maar cola en taksi enzo...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik drink idd ook veel aanmaaksiroop. Favoriete merken zijn Hooghoudt siroop en Karvan Cévitam. Wel duurder, maar dit zijn duidelijk merken die boven Euroshopper of andere huismerken uitsteken qua kwaliteit :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
FIFO schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:51:
[...]

Niet helemaal waar natuurlijk. Op de markt kom je qua 'klasse' geen betere producten tegen zoals deze in de supermarkt te vinden. Zelfs voor de voorgesneden groenten wordt klassa A groenten/fruit gebruikt. Bij klasse A draait alles om kleur, vorm en gewicht. Ook producten die niet meer lang houdbaar zijn krijgen geen klasse A. Voor klasse A betaal je dus de hoofdprijs.

Op de markt is het goedkoper, maar dat is dan ook klasse B. Kleur, vorm en gewicht is minder homogeen bij een krat gevuld met dezelfde groenten. Vaak is de groenten minder lang houdbaar, maar vaak wel meer rijper en dus eerder op smaak of al meteen goed op smaak.

Leuk voorbeeld: appels worden vaak ingevroren in een zuurstofarme/-loze omgeving. Rijpingsproces komt tot stilstand. Half jaar later worden ze weer ontdooid en niet veel later liggen ze in de supermarkt.
Testert: "En nog een doosje aardbeien."
Marktman: "Welke wil je?"
Testert: "Welke heb je?"
Marktman wijst aan: "Dure, medium en goedkope."
Testert: "Hoe verschillend zijn ze?"
Marktman wijst dezelfde aan: "Voor je vrouw met slagroom vanavond, voor de smoothies morgenochtend en voor je schoonmoeder zondagmiddag!"
Testert: "De dure!"
:)

Edit: Appels ingevroren? Ik denk dat ze flink gekoeld worden maar niet mogen bevriezen. Als je in het voorjaar appels koopt kun je ze zelf beter gelijk ook in de koelkast leggen tot je ze gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Testert op 04-08-2011 17:13 ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 25752 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:44:
[...]

Het gaat bij het giftig zijn om de groene delen, anders zou tomaat rauw ook niet zo goed voor je zijn...
Ja, bij aardappelen ja. En groene tomaten. Maar in aubergine zit ook solanine in het vlees. Nu neemt dat niet heel veel af bij koken/bakken, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
Testert schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:01:
Pff, ja! Dat gesleep met water (lees: frisdrank) is belachelijk als je er over nadenkt! Vruchtensap of zuivel kan ik me nog iets bij voorstellen, maar cola en taksi enzo...
Ik drink ook aanmaaksiroop maar dan met el cheapo koolzuurhoudend bronwater. Cola, Fanta en al dat andere spul is me veeel te zoet en suikervrij vind ik niet erg lekker. Met siroop bepaal je je eigen verhouding. Maar idd belachelijk, niet alleen ik loop te zeulen, ook vrachtwagens vol die puur water vervoeren terwijl het in gewoon drinkbaar uit de kraan komt. Ik heb wel eens gedacht aan zo'n koolzuur-water machine maar dat vind ik dan weer iets te veel gedoe voor mijn hoeveelheden.

Ontopic, ik leef te duur zie ik, man alleen, 300,- afgelopen maand. Alles van AH, kruiden, sambal en curry's van de Toko. Veel voorverpakte groente, 50/50 vegetarisch, altijd bio vlees wat takkeduur is, paprika's van AH zijn ook takkeduur, japanse zoutjes, niet eens erg dure wijn, vers (zomer)fruit, allemaal niet goedkoop maar wel lekker.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 117% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

'k Bedenk me net wat bij ons nogal 'n redelijk grote kostenpost is: ik eet gemiddeld 4x per week vers fruit, maar dan geen appels of bananen, maar die voorgesneden bakken van AH, of aalbessen, of aardbeien. Zo'n bak is al gauw 2 tot 4 euro... dat tikt natuulijk aan. Maar goed, ik vind het lekker, en we hebben het er voor over :)

Ik durf eigenlijk geen inschatting te doen van wat wij wekelijks uitgeven: we zijn erg uithuizig, en willen dan graag ook 'n beetje afwisselend (en gezond) eten, maar geen voer waarbij het 3 uur duurt voordat je uitgegeten bent (uit eten in 'n restaurant dus). Als je daar 3-4 avonden van in de week hebt (wat regelmatig voorkomt), zijn je supermarktboodschappen wel goedkoop, maar ben je alsnog veel geld kwijt.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ardana schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:20:
Ik durf eigenlijk geen inschatting te doen van wat wij wekelijks uitgeven:
Werkte jij juist niet in de schuldhulpverlening? ;) :+

Hier geven we ook veel uit, en daar probeer ik wat aan te doen. Helaas zijn boodschappen hier (californie) wel significant prijziger dan in Nederland.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja joh? Dacht dat dat in de USA juist goedkoper zou zijn vanwege de grotere verpakkingen daar en de hevigere marktwerking.

OT geneuzel:
Zag laatst een korte serie/docu over een paar vrouwen in Amerika die voor +/- $500,- boodschappen deden per keer maar daar maar iets van $12,- voor betaalden. Die gingen dan met 3 mappen aan kortingscodes de supermarkt naar binenn en kwamen dan 4 uur later pas naar buiten (waarbij het afrekenen alleen al 1,5uur duurde). Daar hadden ze dan ook iets wat in NL denk nooit zou kunnen: bonnen met kortingsverdubbelaars. Dus je hebt een potje van $1,- met een kortingsbon van $0,60. Met de verdubbelaar wordt dat dan $1,20 en krijg je dus geld toe bij da aanschaf van je producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Ik (wij) geven als kinderloos stel +/- 800 euro per maand uit aan boodschappen zoals eten,drinken,wasspullen etc. Dat is dus exclusief kleding en bijvoorbeeld uitstapjes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
readytoflow schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:24:

OT geneuzel:
Zag laatst een korte serie/docu over een paar vrouwen in Amerika die voor +/- $500,- boodschappen deden per keer maar daar maar iets van $12,- voor betaalden. Die gingen dan met 3 mappen aan kortingscodes de supermarkt naar binenn en kwamen dan 4 uur later pas naar buiten (waarbij het afrekenen alleen al 1,5uur duurde). Daar hadden ze dan ook iets wat in NL denk nooit zou kunnen: bonnen met kortingsverdubbelaars. Dus je hebt een potje van $1,- met een kortingsbon van $0,60. Met de verdubbelaar wordt dat dan $1,20 en krijg je dus geld toe bij da aanschaf van je producten.
En jij gelooft zulke broodje aap verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-03 13:41
Het Fantoom schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:28:
[...]

En jij gelooft zulke broodje aap verhalen?
Helaas is het geen broodje aap.
Ik heb ook op TV zulke activiteiten gezien.
Normaal meer dan 1000$ aan boodschappen en ze kwam met nog geen 70$ aan het eind van de streep aan.
Maarja... dan sta je meer dan een uur bij de kassa... hebt alles in bulk hoeveelheden gekocht... en je huis zelf is een soort van supermarkt geworden want je moet alles ergens opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 22:03
KoertW schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:36:
[...]

Normaal meer dan 1000$ aan boodschappen en ze kwam met nog geen 70$ aan het eind van de streep aan.
Maarja... dan sta je meer dan een uur bij de kassa... hebt alles in bulk hoeveelheden gekocht... en je huis zelf is een soort van supermarkt geworden want je moet alles ergens opslaan...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5_9FR-9do-w]

extreme couponing op tlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-03 13:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-04 15:23
Situatie hier:

2 volwassenen
Zuinig boodschappen doen bij nettorama en lidl.
rond de 200 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
[...]

Dus als het tv komt, op TLC nota bene, dan is het waar?
Natuurlijk kan dit niet, als je een beetje logisch nadenkt kan het gewoon niet waar zijn dat supermarkten producten gratis weggeven of zelfs met geld toe zoals ik een paar reacties hiervoor las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het Fantoom schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

Natuurlijk kan dit niet, als je een beetje logisch nadenkt kan het gewoon niet waar zijn dat supermarkten producten gratis weggeven of zelfs met geld toe zoals ik een paar reacties hiervoor las.
Nou sorry maar het is toch echt waar hoor, dit gebeurd namelijk al jaren. Maar de "gewone" mens heeft geen zin om uren en uren in een supermarkt door te brengen. Maar omdat jij het niet gelooft wil niet zeggen dat het gelijk niet waar is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het Fantoom schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

Helaas voor jou, maar (Extreme) Couponing is wel degelijk iets wat daar vaker voorkomt.

Er zijn ook complete tutorials voor geschreven, zoals http://thekrazycouponlady.com/extreme-couponing/ bijvoorbeeld (maar dit is er maar 1 van velen). Of http://thekrazycouponlady...ckpile-amount-guidelines/ voor Stockpile Requirements.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
WeAreLegion schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:44:
[...]

Nou sorry maar het is toch echt waar hoor, dit gebeurd namelijk al jaren. Maar de "gewone" mens heeft geen zin om uren en uren in een supermarkt door te brengen. Maar omdat jij het niet gelooft wil niet zeggen dat het gelijk niet waar is natuurlijk.
Als je dmv een kortingsbon geld toe krijgt bij het afrekenen van een product dan zijn er genoeg mensen die daar een dagje in de supermarkt voor over hebben, desnoods gooi het 'aangekochte' product meteen bij de kassa weer weg. En als je met een paar uur winkelen 900 euro kunt verdienen dan snap ik niet dat niet iedereen dit daar doet want het levert meer op dan de gemiddelde kantoorbaan.
In NL heb je bij Jumbo dat je boodschappen gratis zou meekrijgen als 4de wachtende in de rij, volgens mij is dat ook nog nooit voorgekomen. Allemaal van die sprookjesverhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee hier in nederland komen dit soort dingen volgens mij ook niet voor. Maar in Amerika dus wel en er zijn er genoeg die het doen de mensen die je op tv ziet zijn wel erg extreem. Ik doe zelf ook behoorlijk bewust boodschappen maar met 40000$ aan bonnetjes rondlopen nee dankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Het Fantoom schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

Als je dmv een kortingsbon geld toe krijgt bij het afrekenen van een product dan zijn er genoeg mensen die daar een dagje in de supermarkt voor over hebben, desnoods gooi het 'aangekochte' product meteen bij de kassa weer weg. En als je met een paar uur winkelen 900 euro kunt verdienen dan snap ik niet dat niet iedereen dit daar doet want het levert meer op dan de gemiddelde kantoorbaan.
In NL heb je bij Jumbo dat je boodschappen gratis zou meekrijgen als 4de wachtende in de rij, volgens mij is dat ook nog nooit voorgekomen. Allemaal van die sprookjesverhalen.
Ja daarom doen genoeg mensen het in Amerika dan ook. En daarom zijn dan ook veel regels aangepast na veelvuldig misbruik maken van de acties. Als je nou daadwerkelijk eens dat programma keek, zag je dat het voor de meerderheid vd mensen niet aantrekkelijk is om te doen. Je moet echt belachelijk veel tijd erin stoppen qua voorbereiding. Je hebt minimaal 50x hetzelfde product, waar je dus ook ruimte voor moet hebben en een systeem om het te gaan gebruiken, zodat het niet bederft. Dat jij nergens jezelf goed inleest maakt iets niet meteen een sprookjesverhaal. Je verdient namelijk geen 900 euro. Je hebt een shitload aan dezelfde producten voor 900 dollar.

Zelfde bij de Jumbo, daar krijg je de boodschappen gratis als niet een extra kassa wordt opengemaakt als je 4de wachtende bent, tenzij alle kassa's al open zijn. Effectief is dit dus gewoon een beetje service, want er wordt altijd een extra kassa geopend bij wachtenden. Indien alles open is het gewoon heel druk en kan de supermarkt ook verder weinig doen. Hoe anders is het soms bij de AH waar je doodleuk met 10 man in de rij staat en het een half uur duurt voordat iemand eens komt opdagen om kassa nr 2 te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:54:
[...]
Dat jij nergens jezelf goed inleest maakt iets niet meteen een sprookjesverhaal. Je verdient namelijk geen 900 euro. Je hebt een shitload aan dezelfde producten voor 900 dollar.
Ik ken het systeem verder ook niet, ik reageer op onderstaande quotes die mijns inziens niet heel erg realistisch overkomen.
readytoflow schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:24:
Dus je hebt een potje van $1,- met een kortingsbon van $0,60. Met de verdubbelaar wordt dat dan $1,20 en krijg je dus geld toe bij da aanschaf van je producten.
Welke supermarkt is dit precies want dan ga ik daar heen als ik weer in de USA kom, desnoods gooi ik daar dan ter plekke 3/4 van de producten weg omdat ik het toch niet gebruik (en nog steeds goedkoper uit ben omdat ik grote voorraden inkoop en dus 90% korting krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hmm ik heb niet exact de bedragen.

maar we doen 1x in de maand "grote" boodschappen en dan geven we zo tussen de 90 en 110€. En dan halen we ongeveeer 1x per week nog wat vers spul zoals brood melk en groente, van zo rond de 15€.

Dan ben ik vast nog wel iets vergeten, maar ik denk dat wij voor een kleine 200-250€ in de maand boodschappen doen. Dat is overigens incl wasmiddel ed.

En dat voor 2 volwassenen. En we letten nergens op verder we eten waar we zin in hebben, we kijken geen foldertjes na (iets met NEE-NEE stikker) en prio 1 is lekker prio 2 is prijs. Maar hebben wel een bloedhekel aan eten weggooien, dus dat gebeurd eigenlijk nooit.

En we komen nooit in de Duitse gooi en smijt winkels, alles bij de Dekamarkt, Boni, of AH. Niet dat het wat uitmaakt volgens mij hoor.

@fantoom Het is misschien handig om ff google te gebruiken voordat je gaat verkondigen dat mensen onwaarheden spreken. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Flagg op 05-08-2011 16:27 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Het Fantoom schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Ik ken het systeem verder ook niet, ik reageer op onderstaande quotes die mijns inziens niet heel erg realistisch overkomen.

[...]

[...]

Welke supermarkt is dit precies want dan ga ik daar heen als ik weer in de USA kom, desnoods gooi ik daar dan ter plekke 3/4 van de producten weg omdat ik het toch niet gebruik (en nog steeds goedkoper uit ben omdat ik grote voorraden inkoop en dus 90% korting krijg).
Ok, dan raad ik je aan om de eerste aflevering even te kijken. Daar zie je namelijk een vrouw die voor 1900$ aan boodschappen heeft en 100$ betaald, maar dan zie je ook wat ze er voor moet doen. En zoals ik al gaf, dit is gewoon niet mogelijk in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 01-04 13:56
WeAreLegion schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:25:
[...]

Ok, dan raad ik je aan om de eerste aflevering even te kijken. Daar zie je namelijk een vrouw die voor 1900$ aan boodschappen heeft en 100$ betaald, maar dan zie je ook wat ze er voor moet doen. En zoals ik al gaf, dit is gewoon niet mogelijk in Nederland.
In Nederland zijn ze tegenwoordig zo slim om op de bonnetjes te zetten dat het niet icm andere kortingsacties kan. Als het er niet op staat, dan sta je in je recht, lastige is om dat recht ook echt te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het Fantoom schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

[...]

[...]

Dus omdat jij iets niet weet is het meteen onzin? Je hebt al vaak genoeg de tip gekregen de serie eens te bekijken en je in te lezen. Jij gaat dat dus niet kunnen doen als je in de USA bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 22:07
Gezinssamenstelling: 2 dertigers, 1 peuter.
Kosten boodschappen per maand: zo'n 400 à 500 euro denk ik.
En 3 à 4 keer per jaar een lading Nespresso van 70 euro

We kopen 's zaterdags op de markt groente, fruit, kaas, vis e.d. Op zaterdag en woensdag nog naar de Jumbo voor de rest van de boodschappen. Vlees kopen we iig altijd biologisch, voor andere producten heeft dat ook de voorkeur. Sowieso zijn smaak en kwaliteit belangrijker dan prijs.
Kant en klaarmaaltijden kopen we nooit, afgezien van een pizza op voorraad in de vriezer. Ook geen voorgesneden groenten en zo.

Geen coupons ;) en folders ivm Nee/Nee sticker

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panthera
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 14:10
Situatie: 2 volwassenen, 2 katten, geen kinderen.

Geen auto dus ong. 5 keer per week boodschappen. à €15 komt neer op ong. €350 p.m
Dit is incl. rookwaren voor beide.

Voor de katten online bestellen ong. €40 per 2 maanden

1 volwassene is vegetarisch, maar dat komt er dan eigenlijk op neer dat de ander vegetarisch mee eet.
We halen verder ongeveer 1 six-pack bier per week voor thuis, ongeveer 3 zakken chips en ong. 1 keer per week thuisbezorgd.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
WeAreLegion schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:25:
[...]

Nou ik heb de 1ste aflevering bekeken en ben niet heel veel wijzer geworden over de manier waarop dit mogelijk is.
Als voorbeeld laten ze de mosterd zien die normaal $1,39 per fles kost. Met kortingcoupons wordt dit 1,39 -2x0,50 = $0,39 per fles, zo'n 70% besparing, hier koopt die vrouw 77 flessen van (al $30 besteed aan mosterd). Aan de kassa blijkt ze van $1900 naar iets van $100 te gaan mbv de coupons, een besparing van maar liefst 94% op haar totale aankopen. Hoe de rest van de kortingen is opgebouwd laten ze niet zien maar hieruit blijkt dus dat die '70% korting mosterd' bijna 1/3 kost van haar totale aankopen, terwijl het slechts een fractie is van alles wat in haar winkelwagentjes ligt....yeah right! Compleet ongeloofwaardig als je het beredeneert.

Daarnaast zie ik ook niet in waarom je overal megahoeveelheden van moet kopen want die korting op de mosterd was per fles (en de rest ook, het waren alleen gigantisch veel bonnetjes om meer te kunnen kopen )dus iemand die 3 flessen koopt profiteert net zo goed van 70% korting.

Dit soort programma's is entertainment-tv maar niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:36
2 volwassen hiero. 200 euro per maand. We doen 1x per week de grote boodschappen en proberen onze groente en fruit zoveel mogelijk op de markt te halen. Vaak heb je het dan al goedkoper, maar kan je ook nog wel eens onderhandelen.

Vaak bij de AH de kleine dingen omdat we tegen de AH wonen. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk bij de aldi/lidl & Jumbo te halen.

Daarnaast af en toe wat lekkers voor de zaterdag avond, maar dat doen we vaak al bij de grote boodschappen (al moet ik zeggen dat nu ik vakantie heb het wel wat vaker gebeurt :-) )

[ Voor 14% gewijzigd door KingSizeBas op 05-08-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het Fantoom schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:22:
[...]

Nou ik heb de 1ste aflevering bekeken en ben niet heel veel wijzer geworden over de manier waarop dit mogelijk is.
Als voorbeeld laten ze de mosterd zien die normaal $1,39 per fles kost. Met kortingcoupons wordt dit 1,39 -2x0,50 = $0,39 per fles, zo'n 70% besparing, hier koopt die vrouw 77 flessen van (al $30 besteed aan mosterd). Aan de kassa blijkt ze van $1900 naar iets van $100 te gaan mbv de coupons, een besparing van maar liefst 94% op haar totale aankopen. Hoe de rest van de kortingen is opgebouwd laten ze niet zien maar hieruit blijkt dus dat die '70% korting mosterd' bijna 1/3 kost van haar totale aankopen, terwijl het slechts een fractie is van alles wat in haar winkelwagentjes ligt....yeah right! Compleet ongeloofwaardig als je het beredeneert.

Daarnaast zie ik ook niet in waarom je overal megahoeveelheden van moet kopen want die korting op de mosterd was per fles (en de rest ook, het waren alleen gigantisch veel bonnetjes om meer te kunnen kopen )dus iemand die 3 flessen koopt profiteert net zo goed van 70% korting.

Dit soort programma's is entertainment-tv maar niet realistisch.
Het werkt door het combineren van allerlei kortingssystemen. Bij de mosterd krijg je bijvoorbeeld bij de aankoop van 7 stuks weer 10% korting ofzo en bij het inleveren van een bepaalde coupon wordt de korting van de kortingsbon weer verdubbeld en bij het gebruik van de bonuskaart wordt de korting ook verdubbeld. Zo kom je dicht bij de nul of onder de nul. Als je in die supermarkten onder de nul komt bij een product, kun je dat negatieve bedrag weer gebruiken om korting te krijgen op andere producten. Het is een systeem (in sommige supermarkten) waarbij je allerlei kortingsbonnen en passen tegelijk kunt gebruiken. In Nederland kun je dat nauwelijks niet vinden ("niet icm met andere acties"). Hoewel ik eens een bon had voor een gratis appeltaart bij AH, ik vervolgens alleen een appeltaart kon vinden met een 35%-kortingssticker erop en toen, omdat dit mijn enige aankoop was, de 35% korting kreeg plus de 100% korting van de bon, samen 135% korting. Oftewel ik kreeg een gratis appeltaart en geld erbij.

Overigens 140 euro aan boodschappen voor 1 persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Tienje per week ...

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 17:58
haribold schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:07:
[...]
Hoewel ik eens een bon had voor een gratis appeltaart bij AH, ik vervolgens alleen een appeltaart kon vinden met een 35%-kortingssticker erop en toen, omdat dit mijn enige aankoop was, de 35% korting kreeg plus de 100% korting van de bon, samen 135% korting. Oftewel ik kreeg een gratis appeltaart en geld erbij.
Dit klopt, er zijn namelijk 40 AH winkels zonder ovens op de broodafdeling (appeltaartje moet ter plekke worden afgebakken), en in die winkels is dan die bon goed voor €3,99 korting. Het kassasysteem verwerkt die bon landelijk als "€3,99 korting" ipv "appeltaartje is gratis".

Wat dan nog leuker is, is dat die dingen nog wel eens in de Bonus zijn voor bijvoorbeeld €2,49 of nog minder. Dan krijg je alsnog €3,99 korting, om bovengenoemde redenen.

Ik hoop dat je er van genoten hebt, die bonnen worden namelijk niet meer uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Om op het Amerikaanse couponing terug te komen, m'n vrouw zoekt altijd wat coupons uit, vooral van spul wat we veel gebruiken. Ik zal haar die linkjes naar extreme couponing eens laten zien. :) Overigens is hier in de buurt voor zover ik gezien heb de hoeveelheid kortingsbonnen relatief klein en om op readytoflow terug te komen: Ja, hier is het aanmerkelijk duurder. Dat is overigens afhankelijk van staat en gebied, maar SF Bay Area is gewoon erg duur i.v.m. grote delen van de rest van het land.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Laatst online: 27-04 22:07
Huh! Wat eet en drink je dan?
Woon je nog thuis of zo? Vroeger, toen ik net op kamers was (1996) deed ik het met hfl200 per maand, maar dat was dan met alleen inkopen doen bij de Aldi en regelmatig diepvriesbakjes en voorraad van mijn ouders mee.
Na een jaartje ben ik toen gestopt met bezuinigen op eten en drinken en maar wat gaan bijlenen om fatsoenlijke te kunnen eten.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Het Fantoom schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:22:
Inderdaad. Sowieso is de Amerikaanse maatschappij er op gericht om de consument op alle mogelijke manieren zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen. 'Gratis winkelen' kun je in de VS echt vergeten.

Om een vergelijking te geven, bij een enigszins goede supermarkt in de VS(dus geen Wallmart of Aldi) zijn de prijzen van levensmiddelen gemiddeld ongeveer 2 tot 3 keer zo hoog als in Nederland met uitschieters tot 5 a 6 keer voor naar Amerikaanse maatstaven exotische producten zoals feta of beschuit. De kwaliteit is veel minder dan in Nederlandse supermarkten, vooral bij verse produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 22:55
Alleenwonend, maar in het weekend wel vriendin bij mij(vrijdagavond tot zondagavond) en ik doe de zaterdag "grote" boodschappen en in de week altijd wel nog een keer om vlees. Dit altijd in de colruyt.

De zaterdag zit ik op ongeveer 20-25 euro en in de week komt daar dan nog een euro of 5 bij. Dit is goed voor een 120 euro in de maand voor 1 persoon en soms 2.
Naar het werk neem ik boterhammen mee en ik koop ook zoveel mogelijk van het huismerk van colruyt. Dit is kwalitatief iets minder, maar het scheelt zoveel in prijs(vb een fles cola van colruyt is 30 cent dacht ik voor 1,5 liter en echte cola 2 euro voor 2 liter)
Ook iedere maand 1 pot tabak zit in die prijs inbegrepen(15 euro/maand voor sigaretten dus)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-05 08:57
Ik woon samen met mn vriendin, beiden in de 20 en hechten veel waarde aan lekker eten :9

80*4 =320 euro boodschappen
25 euro aan brood van de bakker
80 euro aan kantine verbruik
-----
425 euro per maand, stuk meer dan verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Omdat dit topic ineens op de FP kwam en ik sinds we terug zijn van vakantie er ook een beetje op ben gaan letten doe ik ook maar een duit in het zakje:

Gezinssamenstelling: 2 volwassen
Kinderen: 1 van bijna 4
Soort boodschappen: van alles wat
Huisdieren: Geen die eten nodig hebben ;)

We doen altijd boodschappen bij de AH. De enige andere supermarkt in de buurt is de MCD en die is schreeuwend duur. Lidl en Jumbo komen we wel eens, maar niet op regelmatige basis.

Sinds een maandje let ik bij de appie op de Euroshopper producten en het eigen merk spul. Voorheen was het A-merk dat de klok luidde. Wat ik tot nu toe van de Euroshopper heb geprobeerd valt het me niet tegen. Alleen de cola vond ik echt niet te drinken. Vanavond kwam ik dan ook tot de conclusie dat we de afgelopen maand 'maar' 275 euro hadden uitgegeven in de supermarkt. Daarnaast zijn we 1 keer uit eten geweest voor rond de 80 euro. Als streven had ik 100 euro per week, en dat heb ik dus fluitend gehaald. Voor de lunch neem ik gewoon mijn boterhammetjes mee. Mijn vrouw wisselt dat nogal eens af omdat ze in het hartje van Rotterdam werkt en dus ook wel eens even weg gaat voor een Macje of patatje.

Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat mijn vrouw veel 's avonds weg is en ik dus alleen met de kleine eet. Dit varieert van week tot week. Soms helemaal niet, soms 3 a 4 keer per week. Daarnaast probeer ik te minderen met snoepen/snacken en ook dat scheelt enorm in de kosten!

Ik ga het de komende tijd nog wat naar beneden te krijgen. Misschien dat ik op donderdag of zaterdag ook maar eens langs de markt ga. Eens kijken of dat veel gaat schelen. Heel veel fruit eten we niet. Kaas en worst kost van de Euroshopper ook erg weinig. Wie weet verbaast de markt me met nog lagere prijzen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

VincentH schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 08:56:
[...]
Huh! Wat eet en drink je dan?
Woon je nog thuis of zo? Vroeger, toen ik net op kamers was (1996) deed ik het met hfl200 per maand, maar dat was dan met alleen inkopen doen bij de Aldi en regelmatig diepvriesbakjes en voorraad van mijn ouders mee.
Na een jaartje ben ik toen gestopt met bezuinigen op eten en drinken en maar wat gaan bijlenen om fatsoenlijke te kunnen eten.
haha ja, kwas beetje wazig toen ik die post erop knalde. Maar woon inderdaad nog thuis, ben wel van plan om op mezelf te gaan vandaar dat ik hier mee lees. Maar dat tientje gaat op aan voeding ( bodybuilding ) dus kip/kalkoen/rijst/kwark, alles wat ik 'extra' eet. De basis krijg ik gewoon vanuit thuis maar ons mam heeft weinig zin om voor mij apart dingen te halen dus doe ik dat gewoon zelf.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Hmm, aangezien we in principe alles pinnen kan ik tot de cent nauwkeurig zien wat wij (ik + vriendin) uitgeven aan boodschappen: vanaf 1-1-2011 tot en met 31-07-2011:
Levensmiddelen supermarkt 2.588,35
Levensmiddelen overig (slager, bakker etc) 292,20

Supermarkt is voor het grootste deel de AH en wij eten in principe alleen biologisch, met name als het om vlees gaat. In dezelfde periode:
Buiten de deur eten (excl. vakanties) 823,69
Chipknip (voor eten op werk zowel mij als vriendin) 375,00

[ Voor 32% gewijzigd door Frank Martin op 07-08-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

2 volwassenen, 2 kinderen : 480 euri per maand , bedrag is zeker met 10-15% toegenomen in half jaar tijd. Alles halen we bij de appie, en ik doe alleen mee met akties en euroshopper als het zo uitkomt resp als het een beetje te vreten is.

Toen ik nog samenwoonde, vroegah, aten mijn vrouw en ik omgerekend voor exact 100 gulden per week. En alles gezond, geen budgetvoer.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Inderdaad. Sowieso is de Amerikaanse maatschappij er op gericht om de consument op alle mogelijke manieren zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen. 'Gratis winkelen' kun je in de VS echt vergeten.

Om een vergelijking te geven, bij een enigszins goede supermarkt in de VS(dus geen Wallmart of Aldi) zijn de prijzen van levensmiddelen gemiddeld ongeveer 2 tot 3 keer zo hoog als in Nederland met uitschieters tot 5 a 6 keer voor naar Amerikaanse maatstaven exotische producten zoals feta of beschuit. De kwaliteit is veel minder dan in Nederlandse supermarkten, vooral bij verse produkten.
De Wallmarts waar ik geweest ben, waren kwalitatief prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben student, woon in met 2 andere personen.

Paar dagen geleden nagerekend: Dit jaar gemiddeld €185 per maand (incl persoonlijke verzorging, maar dat is bij mij niet zo heel veel)... Dat vond ik toch best veel. Ook verassend dat ik het afgelopen jaar een inkomen heb gehad van >1400 per maand gemiddeld, en niet echt veel overhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44
Samenwonen met mijn vriendin; ieders leggen we 150 in. 300 euro per maand dus. Hebben we ruim voldoende aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Mmmm vind dat mensen toch best wel veel geld uit geven aan boodschappen in de maand. Ik deed dat tot een jaar terug ook was gemiddeld ook wel 300 a 350 euro kwijt. Maar tegenwoordig dus echt een heel stuk minder. Ik eet groente vers en conserven afwisselend, en verder veel aardappelen en rijst, frisdrank drink ik niet meer dus dat scheelt ook behoorlijk (medische reden waarom ik het drink anders had ik het nog wel gedronken). Maar als je beetje oplet en een vriezer heb kan je echt heel veel geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Heb je helemaal gelijk in, maar als er 1 ding blijkt uit dit topic, dan is dat dat het grootste gedeelte van de tweakers erg gemakzuchtig en lui is qua inkopen en eten bereiden.
Veel kleine verpakkingen met (relatief) luxe dingen, zoals kant en klare slamelanges, geschilde en gesneden groenten en aardappelen, bewerkte vleesproducten etc.
Voor veel tweakers hier is de besparing de moeite niet waard, die hebben blijkbaar het geld over voor gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01 00:37
Ossi schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:28:
[...]
In Nederland zijn ze tegenwoordig zo slim om op de bonnetjes te zetten dat het niet icm andere kortingsacties kan. Als het er niet op staat, dan sta je in je recht, lastige is om dat recht ook echt te krijgen ;)
Ik herinner een gevalletje in België, waar een winkel 'vergeten' was om op de kortingsbonnen erop te zetten dat het niet combineer was met andere acties. Kwam er een kerel met honderden kortingsbonnen aan waardoor hij met een volle kar, slechts 1 cent moest betalen. De kassierster haalde de manager erbij en die weigerde dit toe te kennen. Jammer genoeg voor de manager, had die kerel speciaal hiervoor een deurwaarder bij zich. En ook had hij een reporter bij van de krant om alles te filmen. 8)7 De winkel kon niets anders dan die kerel te laten gaan met die volle kar.

[ Voor 3% gewijzigd door makila op 08-08-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
MaximusTG schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:05:
Heb je helemaal gelijk in, maar als er 1 ding blijkt uit dit topic, dan is dat dat het grootste gedeelte van de tweakers erg gemakzuchtig en lui is qua inkopen en eten bereiden.
Veel kleine verpakkingen met (relatief) luxe dingen, zoals kant en klare slamelanges, geschilde en gesneden groenten en aardappelen, bewerkte vleesproducten etc.
Voor veel tweakers hier is de besparing de moeite niet waard, die hebben blijkbaar het geld over voor gemak.
Daar lijkt het wel op inderdaad. Het is niet dat ik geen geld heb verder maar dan geef ik het liever uit aan andere dingen dan aan eten. Ik kocht ook altijd zaken aardappeltjes om te bakken en noem maar op, tegenwoordig schil ik ze gewoon zelf, even 5 minuten koken, en opbakken, smaakt nog lekkerder ook eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:39

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Budget: tientje per dag, ofwel 310 Euro per maand (de maanden met minder dagen zorgen voor opbouw van een buffer), maar hoeft niet op. We houden meestal ook wel wat over aan het einde van de maand.

Twee fulltime werkende volwassenen, geen vriezer en een allergie-dieet. Dat betekent veel vers en geen insla-acties. Ik krijg lunch op het werk, zij neemt boterhammen mee.

Ik draag vrijwillig tweedederde van het budget bij omdat ik meer snoeperig ben dan zij is (in ieder geval meer frisdrank) en anderhalf tot twee keer zoveel eet. Ik ben ook minder moeilijk in het centensparen dus ik grijp eerder naar een A-merk in de schappen: ik vind dat ik hard werk voor m'n geld dus het is afgelopen met die Euroshopper-kaas. Ik shop bij AH of Jumbo, zij ook bij Hoogvliet.

Alles staat op een speciale boodschappenrekening waar zowel ik als vriendin een pinpas bij hebben. Hier worden in principe alleen de dagelijkse boodschappen van betaald, en in overleg zaken waar we beiden van genieten zoals ijsjes of een dinertje (met of zonder andere gasten).

Het zit er nog niet helemaal in, maar ik probeer te handhaven om deze rekening alleen voor bovenstaand verhaal toegankelijk te maken, want in het begin was de vriendin er ook van om allerhande producten zoals huishoudelijke items en verjaardagscadeautjes eraf te halen. Ik heb deze rekening in het leven geroepen opdat ik nooit met schaamrood op de kaken in de supermarkt hoef te staan dat het saldo ontoereikend is! Die andere incidentele zaken lossen we wel anders op mijns inziens, en ons huidige budget op deze rekening voorziet niet in dat soort extra uitgaven (het overzicht is dan ook totaal weg)...

Erg tevreden met deze gang van zaken :Y

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Ossi schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:22:
[...]
Ze doen de boodschappen bij de alpenhutjes boven op een berg volgens mij :o
Tja, ik dacht dat het veel minder zou zijn. Als je alles echter optelt, valt het nogal tegen (we gaan ook bijna altijd naar de AH, dat is puur gemakzucht...) Overigens kopen we eigenlijk nooit kant en klaar dingen, maar wel af en toe voorgesneden groente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 03-05 16:05
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdieren: 3 Hamsters ;) kost vrijwel niks..
Eetpatroon: Vaak / Veel (ik iig, mijn vriendin wat minder :) )
Frequentie boodschappen: 2-3 keer per week max

+- €150 per maand. En ik eet veel... Maar ik drink alleen water en soms melk.
Het zou wat minder kunnen zijn als mijn vriendin ook alleen water zou drinken :).
Ik koop alles groot in en vries vaak ook sausen in zodat je andere dagen alleen pasta / rijst hoeft te maken en de saus opwarmen. Ik koop vlees vrijwel altijd in per KG verpakkingen en meestal wanneer het in de aanbieding is en dan gelijk 4KG bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door sbmuc op 10-08-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MaximusTG schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:05:
Ik woon alleen. Ik kan een krop sla kopen, zelf snijden en twee dagen later driekwart weggooien. Dan koop ik liever voor hetzelfde bedrag een zakje voorgesneden sla. Zelfde voor de champignons, spruitjes, aardappelen en wokgroenten. Bij mij wordt sowieso een groot deel van de boodschappen weggegooid. Chips, snoep, sauzen, kaas in plakjes, boter ... Ik zit daar af en toe wel mee, als ik bijvoorbeeld een complete maaltijd weggooi omdat ik die week 's avonds bijna niet thuis ben geweest, of een bijna volle pot pindakaas waar ik een half jaar geleden twee keer iets van heb gebruikt. Of 4 van de 6 plakjes gesneden Old Amsterdam, omdat er na 2 weken schimmel op staat.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat is waar, als je alleen woont is het wel lastiger. Wat je dan zou kunnen proberen (heb je wel een vriezer?) is om producten te verwerken in gerechten die je op dat moment puur maakt om in te vriezen. Aan de andere kant, je kan ook verschillende gerechten maken met bv die sla. Eet bv een keer iets met een salade ernaast (sla, tomaat etc.). Verwerk het daarna in bv in tortilla's. Dag erop eet je broodjes hamburger met sla. Snoep is lang houdbaar, koop dan geen enorme zakken. Zelfde met chips. Kaas in een blok(je) is langer houdbaar. Koop oudere = hardere kaas, schimmel kun je bij dat soort kazen gewoon wegsnijden (wel diep genoeg). Ook is het bij kaas belangrijk die goed te bewaren, daar heb je speciale dozen voor. Pindakaas is er ook in kleine potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MaximusTG schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:30:
Dat is waar, als je alleen woont is het wel lastiger. Wat je dan zou kunnen proberen (heb je wel een vriezer?) is om producten te verwerken in gerechten die je op dat moment puur maakt om in te vriezen. Aan de andere kant, je kan ook verschillende gerechten maken met bv die sla. Eet bv een keer iets met een salade ernaast (sla, tomaat etc.). Verwerk het daarna in bv in tortilla's. Dag erop eet je broodjes hamburger met sla. Snoep is lang houdbaar, koop dan geen enorme zakken. Zelfde met chips. Kaas in een blok(je) is langer houdbaar. Koop oudere = hardere kaas, schimmel kun je bij dat soort kazen gewoon wegsnijden (wel diep genoeg). Ook is het bij kaas belangrijk die goed te bewaren, daar heb je speciale dozen voor. Pindakaas is er ook in kleine potjes.
Ik heb een vriesvakje in de koelkast. Daar kan ik inderdaad maaltijden in invriezen. Maar als ik om 20:00 uur thuiskom, heb ik geen zin om eerst te moeten wachten tot m'n maaltijd ontdooid is en van te snel ontdooien wordt het niet lekkerder. Als ik 's ochtends voor ik vertrek de maaltijd in het koelgedeelte heb gelegd, zal je zien dat ik die avond onverwachts niet thuis eet. Kaas in een blokje kopen is zonde voor die twee plakjes die ik neem als ik thuiswerk, ongeveer een keer per twee weken, en dan ga ik vaak alsnog naar de verswinkel aan de overkant voor een belegd broodje.
Oja, ik snoep te weinig en ik eet niet genoeg chips, maar af en toe heb ik daar wel zin in. Heb een keer een grote zak met uitdeelzakjes chips gekocht, toevallig afgelopen maand de resterende zakjes weggegooid omdat ze ver over de datum waren.

Hoe doen andere mensen die alleen wonen dit eigenlijk? Ik ga tussen 8:00 en 9:00 uur de deur uit en ben op z'n vroegst rond 19:30 thuis. Gemiddeld twee keer per week heb ik 's avonds iets, ook weleens onverwachts, waardoor ik niet thuis eet.

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 10-08-2011 14:51 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
WeAreLegion schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:30:
Daar lijkt het wel op inderdaad. Het is niet dat ik geen geld heb verder maar dan geef ik het liever uit aan andere dingen dan aan eten. Ik kocht ook altijd zaken aardappeltjes om te bakken en noem maar op, tegenwoordig schil ik ze gewoon zelf, even 5 minuten koken, en opbakken, smaakt nog lekkerder ook eerlijk gezegd.
Natuurlijk is het goedkoper, maar het is toch niet alsof aardappels in zakje zo duur zijn?
Voor die euro(?) per zakje, vergeet ik liever het schil en kook werk.

We werken beide en minder tijd aan koken is ook wat waard... En wat zal het op maand basis meer kosten? Max 15 euro? Laat het 20 euro zijn = 10 euro per persoon per maand! (2 personen in het gezin).
Daarnaast liepen die grote zakken aardappels iedere keer uit en kon je de halve zak weggooien...

Overigens bestaan die aardappelkrieltjes bij de AH ook in 800 grams verpakkingen. Daar doen we dan gewoon twee avonden mee. En het is makkelijk rekenen, qua hoeveelheid. 1 zakje a 450 gram per avond. Of 800 gram voor twee avonden. 2 keer vlees en 2 keer groente erbij en klaar is dfrenner :)
Weer twee avonden gevuld.

[ Voor 26% gewijzigd door BlakHawk op 10-08-2011 15:16 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dfrenner schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

Natuurlijk is het goedkoper, maar het is toch niet alsof aardappels in zakje zo duur zijn?
Ja, dus wel.... ik kan voor hetzelfde bedrag als voor 1 kilo voorverpakte aardappelen 5 kilo gewone aardappelen halen bij de boer (zelfde ras uiteraard). Dat scheelt dus best fors.

En het is niet alsof het schillen van die aardappelen nu ZO vreselijk veel tijd kost, met 5 minuten per dag is dat ook wel weer klaar.... 15-20 minuten koken, maar daar hoef je niet bij te blijven, je zet ze op, en een kwartier later kijk je eens een keertje.
Daarnaast liepen die grote zakken aardappels iedere keer uit en kon je de halve zak weggooien...
Dan heb je of slechte aardappelen gehad (gebeurt nog wel eens als ze heel oud zijn), of je hebt ze niet in een donkere, droge omgeving bewaard (niet in de koelkast!). Als je ze in licht of in vochtige plekken bewaard, dan gaan ze idd uitlopen ja.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 10-08-2011 15:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01 00:37
Hier in België spendeer ik toch ook zo'n 500€ per maand voor 2 volwassenen. Maar ik krijg de indruk dat België toch nog een beetje duurder is dan Nederland. Of vergis ik mij? Ik heb maar één iemand van België tot dusver zien reageren en die spendeerde ook véél meer dan de gemiddelde Nederlander. :?

[ Voor 30% gewijzigd door makila op 10-08-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

Voor die euro(?) per zakje, vergeet ik liever het schil en kook werk.

We werken beide en minder tijd aan koken is ook wat waard... En wat zal het op maand basis meer kosten? Max 15 euro? Laat het 20 euro zijn = 10 euro per persoon per maand! (2 personen in het gezin).

Overigens bestaan die aardappelkrieltjes bij de AH ook in 800 grams verpakkingen. Daar doen we dan gewoon twee avonden mee. En het is makkelijk rekenen, qua hoeveelheid. 1 zakje a 450 gram per avond. Of 800 gram voor twee avonden. 2 keer vlees en 2 keer groente erbij en klaar is dfrenner :)
Weer twee avonden gevuld.
Ik zeg niet dat het duur is. Maar ik doe met een zak aardappelen 10 dagen en dat kost me 3 euro ;). En ik heb het niet alleen over aardappelen he :) mensen geven hier gewoon veel geld uit per maand aan eten en dat is prima deed ik ook hoor. Maar heb paar maanden terug besloten dat ik dat liever aan andere dingen uit geef en ik eet nog steeds gezond :)

edit:

Volgens mij is Belgie inderdaad wat duurder met boodschappen. Frankrijk ook en vooral in grote steden zoals Parijs.

[ Voor 13% gewijzigd door WeAreLegion op 10-08-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:38
Canaria schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:48:
[...]
Hoe doen andere mensen die alleen wonen dit eigenlijk? Ik ga tussen 8:00 en 9:00 uur de deur uit en ben op z'n vroegst rond 19:30 thuis. Gemiddeld twee keer per week heb ik 's avonds iets, ook weleens onverwachts, waardoor ik niet thuis eet.
Creatief koken. Afwisselen maar toch met wat je in huis hebt. Google voor het naar huis gaan op een gerecht met wat je nog in huis hebt. Of koop kookboeken van ramsey/oliver. Dat soort koks hebben vaak hoofdstukken (of hele boeken) met snelle gerechten die geen hele aparte ingrediënten nodig hebben.

Ik kom zelf ongeveer dezelfde tijd thuis, maar vind het wel fijn om even de tijd te nemen voor koken; ik vind het leuk om te doen dus het gaat niet ten koste van ontspanning. Dat helpt wel voor de motivatie om ook nog eens te koken. Alleen die afwas...

Een koelkast met zo'n aparte vershoudsectie voor groente/fruit helpt enorm. Dingen als chinese kool en bleekselderij blijven er bijna anderhalve week goed in. Gember, rode peper, bosui en dergelijke nog langer. Ook staat de voorraadkast vol met dingen als noedels/rijst/pasta en gedroogde tomaat/kokosmelk/currypasta en sauzen/chicken tonight. En wat groenten in blik voor het geval dat.

Hierdoor kan ik goed gevarieerd eten. Ok, als ik sla koop komt het wel 2-3 keer in de week terug. Maar daar valt genoeg mee te doen. Een dag tonijnsalade, een dag aardappel/sla/vlees en een dag broodje met iets.Tot nu toe probeer ik per week onder de € 50,-per week te blijven. En dat lukt mij meestal.

[ Voor 3% gewijzigd door Hrolfr op 10-08-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382854

makila schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:58:
Hier in België spendeer ik toch ook zo'n 500€ per maand voor 2 volwassenen. Maar ik krijg de indruk dat België toch nog een beetje duurder is dan Nederland. Of vergis ik mij? Ik heb maar één iemand van België tot dusver zien reageren en die spendeerde ook véél meer dan de gemiddelde Nederlander. :?
Ik woon ook in België en wij zitten ook een stuk boven de bedragen die ik hier lees; 6 à 700 euro per maand voor 2 volwassenen. Toch sterk...
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!