Nou, dat vind ik jammer, een wereldverbeteraar hoe je namelijk helemaal niet te zijn. Wat betreft de nasi/bami/macaroni bijvoorbeeld, hoewel nasi juist heel goed kan worden opgewarmd, ipv dat je de hoeveelheid rijst/noedels/pasta aan de kruiden aanpast, kan je toch ook gewoon niet het hele zakje erin gooien? Voor mijn part gooi je dan de rest van de kruiden weg. Qua zoutgehalte heb ik zelf juist het omgekeerde ervaren, met bv de satémarinade mix van conimex vs. inproba. Die eerste is veel zouter. Met M&M's pinda ben ik het met je eens, dat verschil proef je inderdaad goed.ninjazx9r98 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:00:
[...]
Het is nogal afhankelijk van het soort eten of je (eenvoudig) minder kunt klaarmaken.
Als je kijkt naar nasi/bami/macaroni en dergelijke dan heb je te maken met een bepaalde hoeveelheid kruiden in een verpakking en ik weet uit ervaring dat minder pasta/nasi/macaroni bij dezelfde hoeveelheid kruiden niet bevorderlijk is voor de smaak.
Uiteraard kun je gaan lopen knoeien met minder kruiden en dergelijke maar dan kies ik toch voor gemak.
Specifieke voorbeelden voor huismerken, bijv de eerdergenoemde kruiden voor nasi/bami en dergelijke.
Het is net alsof er een schep extra zout toegevoegd is.
Zelfde voor nootjes/chips, bepaalde snoepsoort (M&M's met pinda's bijv) het is het over het algemeen net niet.
En natuurlijk kunnen we besparen door geen voorgesneden groente te kopen maar ook dat is een kwestie van gemak, we hebben er gewoon geen zin in om zelf procucten te gaan snijden.
In wat voor verpakking iets zit interesseert me overigens totaal niet, het plastic gaat in de plastic container en verder zal het me een zorg zijn.
Ik houdt me totaal niet bezig met ons consumeerpatroon, financien maken het wel mogelijk om gemakzuchtig te zijn dat is een feit en een wereldverbeteraar ben ik gewoon niet.
Dat je geen zin hebt om te lopen snijden; tja, als je het vaker doet wordt je er wel handiger in natuurlijk. Wel zorgen dat je een goed mes hebt natuurlijk. Vinden jullie het alletwee niet leuk om te koken?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas