1 man
1 vrouw
1 kind
4 katten
1 hond
1050 euro p/m
1 vrouw
1 kind
4 katten
1 hond
1050 euro p/m
Verwijderd
Wat eet je dan ?Nutral schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:15:
1 Persoon, zit nu op de 150€ per maand ongeveer.
Verschillen zijn sowieso heel vreemd (weekbedragen):RemcoDelft schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:31:
Ik vind het vreemd dat het eerste kind minder kost dan kind 2 en 3.
[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 17-10-2012 20:49 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Inmiddels 2 volwassenen + 2 kinderen en maandelijkse uitgaven zijn gestegen naar +/- 1000 euro/maand aan boodschappen (eten/drinken + persoonlijke verzorging). Wat aan de hoge kant dus als ik naar de Nibud normen kijk.sverzijl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:40:
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen + 1 kind (2jr)
Huisdieren: 1 kat
Eetpatroon: Gezond
Frequentie boodschappen: Wekelijks
2 jaar geleden zaten we nog rond de 400-450 euro/maand, we haalden toen vrijwel alles uit de supermarkt. Inmiddels is dit ruim 550-600 euro/maand, maar er komt wel steeds meer bij de 'speciaalzaken' vandaan.
<..>
Verwijderd
Als je elke dag macaroni eet dan kom je op die nibud berekening.@-]Stellarc[-: hoe DOE je dat???? Dat is gemiddeld € 242 per week!!! € 34 per dag. Ja, als je iedere dag uit eten gaat red je dat wel, maar anders... Dit is echt mijn WTF momentje van de dag... En als SHV'er/budgetbeheerder ben ik echt wel wat gewend...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 22:16 ]
1: Onzin.Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:09:
[...]
Als je elke dag macaroni eet dan kom je op die nibud berekening.
Kogelbiefstukje/ossenhaasje is al 6 euro pp. dus als je van lekker eten houdt kom je wel aan die bedragen.
[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 17-10-2012 22:36 ]
Verwijderd
Wat eten julie dan ? die 6 euro is bij ons alleen het vlees al.PcDealer schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:26:
[...]
Nou, 6 p.p. thuiskost? Lijkt me sterk. Het kan in elk geval voor minder. De katten en honden op Royal Canin? De kosten veel, hoewel ze een betere voedingswaarde hebben dat die gebakken lucht die in de super te koop is.
EUR 344.00 per maand hier:
• man
• vrouw
• kind 1
• kind 2
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 17-10-2012 22:30 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
6 euro duur? kom ik van een andere planeet?Hahn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:29:
€6 per persoon aan avondeten alleen vleesDat je dat een keer per week doet kan ik inkomen, maar élke dag zo duur? Je zal wel genoeg verdienen, anders zou je dat niet doen, maar ik vind het wel flink duur als je elke dag zo duur uit bent pp.
[ Voor 143% gewijzigd door PcDealer op 17-10-2012 22:44 ]
Verwijderd
Waar wonen julie ? en waar doen jullie boodschappen?PcDealer schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:35:
Met mijn voorgangers. EUR 3,00 per persoon moet makkelijk kunnen bij de Keurslager of zo.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 22:40 ]
Verwijderd
Ik doe elke dag na mijn werk de boodschappen en mijn vriendin maakt het dan klaar.PromWarMachine schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:42:
Jullie doen het bijna overkomen alsof het een verwijt is.
@Stellarc, dat is het zeker niet! We zijn oprecht nieuwsgierig hoe je dat bereikt.
Maar ik vind het ook wel veel ja. Doe je zelf de boodschappen of schaart de vrouw er misschien meer onder dan alleen boodschappen? Denk aan persoonlijke verzorging, sportschoolabonnementjes, etc?
@rest: Hij heeft er sowieso ~€200 restaurants in zitten. Rekent de rest dat ook bij 'de boodschappen'? Ik in ieder geval niet!
Hoe vaker je boodschappen doet, hoe verleidelijker om "onzin" mee te nemen, zeker voor het eten. Het beste is om na het eten boodschappen te halen en minder per week.Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:50:
[...]
Ik doe elke dag na mijn werk de boodschappen en mijn vriendin maakt het dan klaar.
Verwijderd
Daar moet ik je gelijk in geven. En daar gaan we ook denken want ik wil ook een 680 in mijn pcPcDealer schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:51:
[...]
Hoe vaker je boodschappen doet, hoe verleidelijker om "onzin" mee te nemen, zeker voor het eten. Het beste is om na het eten boodschappen te halen en minder per week.
Ik vind het ook niet bijzonder hoor. Ik geef ongeveer 250,- / mnd uit aan de AH (grep -i albert uit jaaroverzicht / 12). Daar komt nog ~40,- bij voor lunch @ work, allemaal voor 1 persoon. Voorgesneden groente, luxe fruit, biologisch vlees, flesje wijn, het is allemaal schreeuwend duur bij AH. En dan heb ik niet eens katten of hond.Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:50:
Ik doe elke dag na mijn werk de boodschappen en mijn vriendin maakt het dan klaar.
Ik heb wel alles meegerekend
dus bier chips chocola koekjes koffie etc.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
het geld (als root)mekkieboek schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:57:
[...]
Ik vind het ook niet bijzonder hoor. Ik geef ongeveer 250,- / mnd uit aan de AH (grep -i albert uit jaaroverzicht / 12). Daar komt nog ~40,- bij voor lunch @ work, allemaal voor 1 persoon. Voorgesneden groente, luxe fruit, biologisch vlees, flesje wijn, het is allemaal schreeuwend duur bij AH. En dat heb ik niet eens katten of hond.
- knip -
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 18-10-2012 00:22 ]
Mekkieboek geeft kleine €300 uit in z'n eentje en Stellarc €1050 voor 3 personen + 5 dieren, dus dat 'meer dan 4x zoveel' valt wel meeArdana schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:28:
@mekkieboek: jij geeft € 250 per maand uit, Stellarc € 250 per week. Dat is ruim meer dan 4x zoveel.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
En die pokkeluiers kosten gevoelsmatig nog veel meerShabbaman schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:16:
Luierdoekjes kosten me gevoelsmatig ook wel 200 euro per maand
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Klopt wel aardig wat mij betreft.Ardana schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:24:
Misschien wel leuk om de Nibud-normen erbij te nemen:
Huishoudvorm per maand per week Alleenstaande 251,00 57,92 Echtpaar 452,00 104,31
[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 18-10-2012 11:51 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Verwijderd
Nou ja... ik weet niet hoeveel vlees je eet, maar als het 200 gram p.p. is dan koop je vlees van € 30 euro per KG. Bij de appie kost de Excellent Premium biefstuk € 25,90 per KG, en dat zal ongeveer het duurste vlees zijn dat ze daar verkopen. Ik weet niet of het "normaal" is om iedere dag het duurste vlees uit de supermarkt te kopen, maar ik heb het idee dat de meeste nederlanders ook wel eens iets zoals gehakt kopen. Of een wat goedkopere biefstuk.Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:32:
[...]
6 euro duur? kom ik van een andere planeet?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
There comes the monkey out of the sleeve...
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Verwijderd
Verwijderd
Nee, je doet voor veel geld boodschappen, of het te duur is ligt aan je zelfVerwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:01:
Jullie hebben in principe allemaal gelijk. Wij doen veel te duur boodschappen.
Ja, je doet te duur boodschappenKijken of we dan een keer wat geld overhouden aan het eind van de maand.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Wat zo'n topic niet teweeg kan brengen. Hulde hoor.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:01:
Jullie hebben in principe allemaal gelijk. Wij doen veel te duur boodschappen.
Ik ga deze week beginnen met een ander regime :
* 1 keer in de week boodschappen doen voor de hele week.
* Naar de markt voor groente fruit en kaas.
Kijken of we dan een keer wat geld overhouden aan het eind van de maand.
Daar heb je helemaal gelijk in.MagicTempest schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:23:
Aanbiedingen zijn toch nog steeds vrij verneukeratief hoor, bijvoorbeeld wasmiddel. Een A-merk in de aanbieding is nog steeds duurder dan het huismerk. Het huismerk wordt over het algemeen geproduceerd door een A-merk en doet in kwaliteit over het algemeen niet onder... Dus zelfs in de aanbieding ben je met een A-merk vaak duurder uit.
(overigens zijn er wel bepaalde producten waar ik zelf ook de A variant van koop)
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Doen jullie netjes.AE86 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:20:
Wij zitten met 2 volwassen op ongeveer 150 tot 180 euro per maand. We doen iedere 2 dagen boodschappen omdat we enkel een tafelmodel koelkastje hebben met een klein vriesvakje.
Wat eten jullie dan?AE86 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:20:
Wij zitten met 2 volwassen op ongeveer 150 tot 180 euro per maand. We doen iedere 2 dagen boodschappen omdat we enkel een tafelmodel koelkastje hebben met een klein vriesvakje.
[ Voor 14% gewijzigd door Alarmnummer op 20-10-2012 13:01 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Verwijderd
Dat is wel iets wat bij ons nog wel gebeurt.. we willen voor 2 personen koken, maar koken eigenlijk voor 3 ofzo. We zouden net zo goed iets meer kunnen maken en het dan in de koelkast gooien om de volgende dag te eten.Pazzi schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:55:
Wel heb ik 1 sterke kant (imo): ik gooi _nooit_ eten weg. Tijdens het doen van de boodschappen kijk ik bewust naar houdbaarheidsdatums en plan mijn maaltijden. Ik denk dat sommigen hier (flink) op kunnen besparen.
[ Voor 1% gewijzigd door Bastiaan op 20-10-2012 16:54 . Reden: Typo... ]
Wat noem jij "fatsoenlijk"? Want wat ik daarvan gelezen heb, is dat vrijwel al het kattenvoer eigenlijk helemaal niet goed is: veel te veel planten, en nauwelijks vlees, zowel duur als goedkoop voer.Bastiaan schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:53:
Enige uitzondering vormt het droogvoer van de katten. Die krijgen fatsoenlijke brokken waarbij een zak al meer kost dan onze wekelijkse boodschappen.
Verwijderd
Rauw voeren doen wij ook . 1 hond en 4 katten. Brokken zijn meestal opgefokt vleesmeel metRemcoDelft schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:07:
[...]
Wat noem jij "fatsoenlijk"? Want wat ik daarvan gelezen heb, is dat vrijwel al het kattenvoer eigenlijk helemaal niet goed is: veel te veel planten, en nauwelijks vlees, zowel duur als goedkoop voer.
Ik geef m'n beessie af en toe rauwe panga-filet, vindt ze geweldig!
Je gaat goed! Nu kijken of dat de komende weken niet te veel verschuift omdat je misschien toch iets vergeten bent of geen rekening mee hebt gehouden. Niet alles is natuurlijk die week of maand opVerwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:34:
Net voor 100 euro boodschappen gedaan voor 7 dagen. Wat dus neer gaat komen op 430 per maand.
We geven nu dus +/- 1000 euro uit. We zijn heel benieuwd of we het gaan redden.
[ Voor 87% gewijzigd door PcDealer op 20-10-2012 17:28 ]
Royal Canin krijgen ze.RemcoDelft schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:07:
[...]
Wat noem jij "fatsoenlijk"? Want wat ik daarvan gelezen heb, is dat vrijwel al het kattenvoer eigenlijk helemaal niet goed is: veel te veel planten, en nauwelijks vlees, zowel duur als goedkoop voer.
Ik geef m'n beessie af en toe rauwe panga-filet, vindt ze geweldig!
Onder andere om die reden.PcDealer schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:25:
Ik merkte dat bij ons Royal Canin kattenvoedsel minder kattenbakstank gaf en drogere drollen dan Whiskas
Voornamelijk rijstgerechten, mie, mihoen en pasta's waar we 2 of 3 dagen mee doen. Hiermee komen we denk ik gemiddeld op 1,50 euro per persoon per dag voor het avondeten. Deze bereiden met ingrediënten welke je ook weer in de volgende maaltijd kunt gebruiken wanneer ze niet helemaal nodig waren.Lethalis schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:44:
[...]
Wat eten jullie dan?
Eten wij dan meer dan jullie? Of hoe zit dat?
[ Voor 10% gewijzigd door AE86 op 20-10-2012 20:27 ]
Lethalis schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:44:
[...]
Wat eten jullie dan?
Even heel simpel:
Er gaat bij ons altijd wel een halfje brood doorheen op een dag. Dat is 30 euro per maand aan brood ongeveer (vaak volkorenbrood).
Daar eten we dan vaak plakken kaas en ham op. Met een pak kaas en een pak ham doen we ongeveer 3 dagen. Laat die pakken eens 2,50 euro per stuk kosten.. dan komen we op 50 euro per maand aan beleg.
Avond eten bestaat meestaal uit vlees, groente en aardappeltjes. Of bijvoorbeeld pasta met gehakt, groente en saus. Of kip met rijst. Hoe dan ook, meestal kost een avondmaaltijd wel 8 euro ofzo. Dat is dan 240 euro per maand aan avondeten.
Dan zitten we al aan 320 euro per maand.. puur aan brood en beleg + avondeten. Dan hebben we nog geen frisdrank, chips, toetjes, etc. Laat staan schoonmaakmiddelen, handzeep, toiletpapier en meer van dat soort meuk die je bij de supermarkt haalt.
Aan 500 euro per maand zitten we met z'n 2-en al vrij snel.
Eten wij dan meer dan jullie? Of hoe zit dat?
Ik ben wel benieuwd wat je dan zoal eet. Ik verbaas me over de mensen die echt heel erg weinig uitgeven aan eten.Martin Sturm schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:35:
Volgens mij is 500 euro met zijn tweeën wel best veel. Ik geef in m'n eentje gemiddeld 100-130 euro per maand uit aan boodschappen.(ik weet overigens vrij precies hoeveel ik uitgeef).
An a day keeps the doctor away.
RemcoDelft schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:07:
[...]
Ik weet niet hoe het zit in NL (Vlaanderen hier), misschien zijn de bakkers in NL wat ethischer dan in Vlaanderen. Hier is een brood van 70 cent van de Aldi vaak vele malen lekkerder dan de ingevroren-afgebakken rotzooi die de dan zogenaamde "warme bakker" verkoopt voor 2 Euro 20 en vaak nog meer...iApp schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:16:
Ik snap gewoonweg niet dat mensen een brood van €0,70 cent te eten vreten vinden.
Ik bedoel, een brood van de bakker (€2,20,-) kun je toch niet vergelijken met een brood van de Aldi voor €0,70 cent?
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Dat je veel hergebruikt kan ik nog inkomen, maar je moet ook genoeg eiwitten en dingen binnenkrijgen.. dus wat versta jij onder goedkoop beleg?AE86 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:26:
[...]
Voornamelijk rijstgerechten, mie, mihoen en pasta's waar we 2 of 3 dagen mee doen. Hiermee komen we denk ik gemiddeld op 1,50 euro per persoon per dag voor het avondeten. Deze bereiden met ingrediënten welke je ook weer in de volgende maaltijd kunt gebruiken wanneer ze niet helemaal nodig waren.
Verder nooit merkproducten, altijd AH euroshopper en Aldi.
Brood eten we voornamelijk met goedkoop beleg (dus geen kaas) of zoetwaren. Brood kun je goedkoop bij de Aldi halen (een heel brood voor 70 cent).
500 euro per maand voor twee personen is in mijn ogen behoorlijk veel, toen ik nog thuis woonden hadden we dat met een gezin van 5 volwassenen ongeveer..
Bij ons is het wel inclusief persoonlijke verzorging. Ik heb geen idee hoe de verhouding ligt, behalve dan mijn inschatting die ik eerder in dit topic gedaan heb (400 euro eten, 100 euro overige meuk).Martin Sturm schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:35:
Volgens mij is 500 euro met zijn tweeën wel best veel. Ik geef in m'n eentje gemiddeld 100-130 euro per maand uit aan boodschappen. Dat is dan exclusief persoonlijke verzorging (shampoo, zeep, e.d. dat is ongeveer 15-25 euro/maand). Ik let niet echt op aanbiedingen, koop meestal huis- of a-merk. Maar ik eet ook wel vrij regelmatig elders (gemiddeld 1x per week denk ik) (ik weet overigens vrij precies hoeveel ik uitgeef, omdat ik het bij hou per uitgave type - dat is overigens de beste besparingsmethodiek).
[ Voor 27% gewijzigd door Lethalis op 21-10-2012 08:51 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Hé, dat is slim! Dit is net zoiets als afschrijven op je apparatuur (wasmachine, tv etc.)Possible schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 08:53:
Ik en mijn vriendin hebben een soort van maandelijke ''boodschappenpotje'' waar we 120 p.p in stoppen.
Je vergist je alleen wanneer je denkt dat het voor iedereen een keuze is.iApp schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:16:
Ik snap gewoonweg niet dat mensen een brood van €0,70 cent te eten vreten vinden.
Ik bedoel, een brood van de bakker (€2,20,-) kun je toch niet vergelijken met een brood van de Aldi voor €0,70 cent?
Ik vind het best dat mensen besparen op eten en drinken, en dat ook niet iedereen brood van €2,20 elke dag kan veroorloven. Maar een brood van minder dan €1,- euro zal ik sowieso niet in mijn mandje gooien, dan zal ik eerder voor het brood van €1,45 (precies tussenin) gaan.
Liever kwalitatief goed voedsel, dan een huis vol met spullen. Nietwaar?
[ Voor 6% gewijzigd door AE86 op 21-10-2012 09:06 ]
Het is vooral een kwestie van geluk / pech hebben.Alarmnummer schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 09:05:
Honden zijn trouwens behoorlijk aan de prijs. We hebben een golden retriever en die heeft intussen van alles gehad, infecties urine wegen, allergie tegen antibiotica, en de afgelopen 4 maand heeft het een of andere allergie ontwikkeld tegen iets dat nog steeds gelokaliseerd moet worden. Dus ze heeft intussen al een hele verzameling dierenartsen bezocht.
Ze eet nu anti allergisch hondenvoer. De hond kost gemiddeld iets tussen de 100/150 euro/maand. Als dat zo doorgaat dan is dat ca 15k/20k euro in 15 jaar. Dus weet waaraan je begint als je een hond neemt
[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 21-10-2012 09:33 ]
Verwijderd
Tsja, dat gevoel heb ik dus ook bij dit topic. Zoals ik al eerder aangaf ben ik alleen al 320 euro per maand kwijt aan alleen maar brood + beleg + avondeten. En dan heb ik echt niet veel bijzonders. Boterhammen met kaas en ham op mijn werk, vlees met groente, pasta met gehakt, rijst met kip, etc.Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:21:
Als ik dit hier lees vraag ik me echt af waar het bij ons mis gaat. Elke maand geven we met zijn tweeen minimaal 400e aan eten uit en dan heb ik niet het gevoel dat we verdrinken in luxe qua eten. Ja we halen het bij de AH ipv de Lidl, maar we eten echt niet elke dag verse tonijn sushi met de lunch, om in de avond een stukje wild naar binnen te duwen. Een kleine besparing door wat minder a-merken te kopen moet nog wel lukken, maar ik zie niet hoe ik echt minder uit kan geven zonder aanmerkelijk op kwaliteit in te leveren.
[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 21-10-2012 13:18 ]
De koelkast is goed genoeg.Lethalis schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:07:
[...]
Enige besparingen die ik kan bedenken bij mij:
- Eten dat over is invriezen om de volgende dag te eten (lijkt me persoonlijk niks maar goed).
Vroeger dronk mijn vrouw 2 liter cola per dag...(Coca Cola nog wel). Nu max 1l per dag aan huismerk.- Geen frisdrank, chocolade, etc meer kopen (dan krijg ik ruzie met mijn vriendin).
Jij maalt het zelf?- Niet meer elke dag vlees eten (bonen met rijst ipv kip, etc.. vind ik zelf eigenlijk ook niet zo).
- Half om half gehakt nemen ipv puur rundvlees (maar ja.. dat is dus kwaliteit inboeten).
Doen wij ook niet. Meestal de Plus, die dichtbij is en soms de AH. Ligt er maar net aan waar we zijn. 1x per week Keurslager voor de hoognodige filet Americain daar voor mijn vrouw.Maar dan hebben we het qua eten wel gehad.
Uiteindelijk komt het er dan ook op neer dat je er ook niet teveel tijd aan kwijt wil zijn. Ik ga echt niet naar 4 verschillende supermarkten om de aanbiedingen af te struinen ofzo. Hell, ik vind het al irritant dat ik ueberhaupt naar de supermarkt moetDus hoe sneller ik weer buiten sta, hoe beter.
Precies hetzelfde hier. En 4 tot 6 sneeëen per dag.Mensen eten soms ook wel erg weinig moet ik zeggen. Ik eet 's avonds sowieso altijd een bord dat helemaal vol zit, regelmatig ook wel anderhalf. [...] Op mijn werk eet ik tenminste 6 boterhammen.
Al 20 jar 69kg bij 1m72(?).En nee, ik ben echt geen vreetzak ofzo. Alsnog valt het wel op. Het kan best zijn dat sommige mensen hier hun avondeten over 2 dagen verdelen, terwijl ik dat op 1 avond gewoon opvreet (ik eet sowieso ruim 2 keer zoveel als mijn vriendin.. en ik weeg maar 75kg bij 1m89, dus zwaar ben ik zeker niet).
AH is erg duur. Ik haal zelf de dingen waar ik de kwaliteit belangrijk vindt en die niet generiek zijn (i.e. niet een bepaald merk dat overal hetzelfde is, dus bijvoorbeeld vlees) bij de AH en de rest allemaal bij een goedkopere supermarkt, meestal dirk van den broek. Ik zie regelmatig dat exact dezelfde zak kattenvoer of pastasaus oid daar zo'n 10% goedkoper is dan bij de AH.Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:21:
Ja we halen het bij de AH ipv de Lidl,
Tsja als je een fles per dag op drinkt à EUR 3,00 zit je gauw aan EUR 20,00...Zoijar schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:19:
[...]
Niettemin geef ik denk ik ook zo'n 100-120 euro per week uit aan boodschappen. Zou het eens op moeten zoeken. Ik schat zo'n 30-40 euro bij de AH, 50-60 bij de Dirk en dan nog wat losse dingen. Wijn is ook duur... toch snel 20 per week extra en o loopt het op...
Ik vraag me sterk af of zo'n maaltijd wel EUR 8,00 kost zelfs als je het door twee personen deelt. Of je moet een hele verpakking als 1 maaltijd rekenen, terwijl ik in het geval van bijvoorbeeld een pond gehakt, of over houd of meerdere keren van kan eten. Hetzelfde met pasta's die zitten in een koker waar ik meerdere maaltijden voor het hele gezin van kan maken. En een zakje spaghetti kost echt niet meer dan EUR 2,00. Pond voorgesneden en voorgekookte aardappelschijven of krieltjes: ook niet meer dan EUR 3,00.Lethalis schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:44:
[...]
Avond eten bestaat meestaal uit vlees, groente en aardappeltjes. Of bijvoorbeeld pasta met gehakt, groente en saus. Of kip met rijst. Hoe dan ook, meestal kost een avondmaaltijd wel 8 euro ofzo. Dat is dan 240 euro per maand aan avondeten.
[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 23-10-2012 22:28 ]
Het verbaasd me dat ik al een aantal keer in dit topic lees dat het blijkbaar de keuze is tussen 2 dagen na elkaar hetzelfde eten, of de restjes maar weg gooien.Lethalis schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:07:
[...]
- Eten dat over is invriezen om de volgende dag te eten (lijkt me persoonlijk niks maar goed).
Ik heb maar een kleine koelkastAdion schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:44:
[...]
Het verbaasd me dat ik al een aantal keer in dit topic lees dat het blijkbaar de keuze is tussen 2 dagen na elkaar hetzelfde eten, of de restjes maar weg gooien.
[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 21-10-2012 16:38 ]
Verwijderd
Leuk. Heb ik ook maar even gedaan :-).Workaholic schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:28:
Was toevallig AFAS Personal aan het proberen. Wel grappig en past mooi bij dit topic als ik filter op "onderhoud --> boodschappen"
[afbeelding]
2 persoonshuishoudenIn augustus een uitschieter gehad omdat ik denk ik een aantal keer boodschappen heb gedaan en het vakantie was
. Mijn vriendin is vrij zuinig
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Goed (en dus lekker) brood is rustig een dag of 4 vers. Zelf heb ik meergranen-grof volkorenbrood (Flora Vitaal Meergranen) en dat blijft rustig 4 dagen lekker.Lethalis schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:05:
Het liefste zou ik mijn brood in willen vriezen en alles zo regelen dat ik met 1 of 2 keer per week klaar zou zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 22-10-2012 01:08 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Wat eet je 's middags?Shadowhawk00 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:40:
Hm ik snap niet dat iedereen zo veel geld kwijt is elke maand aan eten. Ik ben gemiddeld 5 euro per dag kwijt aan eten en ik heb niet het idee dat ik weinig eet of goedkoop.
Elke ontbijt 4sneetjes brood met beleg ( vlees ) + fruit en dan avond gewoon normaal aardappelen/groente/vlees of iets van pasta of rijst. Maar eigenlijk altijd wel iets met vlees.
Ik haal wel een groot deel van mijn boodschappen bij de lidl maar ook niet alles. Ik maak wel geen gedetaileerd boodschappenlijstje dus als er toevallig wat in de aanbieding is dat ik kan gebruiken koop ik dat. Wat ik wel veel doe is spullen invriezen als ik over heb maar veel gerechten kan je ook niet maken voor 1 persoon en ik koop veel verse groente die nog niet gesneden zijn.
[ Voor 1% gewijzigd door sjaakaq op 22-10-2012 15:36 . Reden: LOL... ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Hmm maar als je alleen bent en dit doortrekt naar twee personen, dan geven die met jouw patroon dus zeg zo'n 8 euro uit per dag, zeg 250 per maand. Dat is dan nog zonder al die dingen als zeep, shampoo, kattenvoer, snoep, drinken, etc. Dan zit je toch al heel snel aan 400? Ik denk dat 100 euro per week vrij redelijk is voor een twee-persoons huishouden.Shadowhawk00 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:40:
Hm ik snap niet dat iedereen zo veel geld kwijt is elke maand aan eten. Ik ben gemiddeld 5 euro per dag kwijt aan eten en ik heb niet het idee dat ik weinig eet of goedkoop.
[ Voor 6% gewijzigd door Zoijar op 22-10-2012 12:51 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Schinnen-groen op 22-10-2012 14:37 ]
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Ik weet wel hoe jij kan besparen ..sjaakaq schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:46:
• Verder is onze kat relatief duur, moet duur Hills eten i.v.m. eiwitintolerantie en heeft geregeld huisartskosten.
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Dit klopt toch wel zo?Schinnen-groen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:57:
Ik heb vandaag even "snel" het hele topic doorgelezen.
Wat mij opvalt is dat we niet erg correct aan het vergelijken zijn.
Misschien moet je, om zaken objectief met elkaar te kunnen vergelijken, afspraken maken wat er onder de maandelijkse boodschappen moet worden verstaan.
Een aftrap:
- levensmiddelen (om te eten dus, vers, in blik, uit de diepvries, etc).
- verzorgingsmiddelen (plamuur, zeep, chel, champoo, badfschuim, etc)
- schoonmaakmiddelen (WC-papier, schoonmaakdoekjes, poetsspullen, spullen voor de was en de vaatwasser, glasreinigers, stofzuigerzakken, luiers, schuursponsjes, keukenrollen, etc)
- Eten buiten de deur als vervanging van de normale maaltijd
- Eten op je werk uit de kantine
De rest valt er buiten imho.
Heb je aanvullingen of ben je het er niet mee eens: shoot!
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
[ Voor 3% gewijzigd door sarinsarin op 22-10-2012 15:04 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq