Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 man
1 vrouw
1 kind
4 katten
1 hond

1050 euro p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Nutral

gamer/hardware freak

1 Persoon, zit nu op de 150€ per maand ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutral schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:15:
1 Persoon, zit nu op de 150€ per maand ongeveer.
Wat eet je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

RemcoDelft schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:31:
Ik vind het vreemd dat het eerste kind minder kost dan kind 2 en 3.
Verschillen zijn sowieso heel vreemd (weekbedragen):
Alleenstaande (ouder):
Van 0 naar 1 kind: + € 30
Van 1 naar 2 kind: + € 39,46 (+ € 30)
Van 2 naar 3 kind: + € 22,38 (+ € 30 + € 39,46)

Echtpaar:
Van 0 naar 1 kind: + € 13,15
Van 1 naar 2 kind: + € 30,69 (+ € 13,15)
Van 2 naar 3 kind: + € 39,46 (+ € 13,15 + € 30,69)

Van 1 naar 2 volwassenen: + € 46,39

Rare jongens, daar bij 't Nibud.

En als je AOW ontvangt, worden dat bedrag verlaagd met € 5,50 alleenstaande pw., of € 7,39 echtpaar pw.

@-]Stellarc[-: hoe DOE je dat???? Dat is gemiddeld € 242 per week!!! € 34 per dag. Ja, als je iedere dag uit eten gaat red je dat wel, maar anders... Dit is echt mijn WTF momentje van de dag... En als SHV'er/budgetbeheerder ben ik echt wel wat gewend...

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 17-10-2012 20:49 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38
sverzijl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:40:
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen + 1 kind (2jr)
Huisdieren: 1 kat
Eetpatroon: Gezond
Frequentie boodschappen: Wekelijks

2 jaar geleden zaten we nog rond de 400-450 euro/maand, we haalden toen vrijwel alles uit de supermarkt. Inmiddels is dit ruim 550-600 euro/maand, maar er komt wel steeds meer bij de 'speciaalzaken' vandaan.
<..>
Inmiddels 2 volwassenen + 2 kinderen en maandelijkse uitgaven zijn gestegen naar +/- 1000 euro/maand aan boodschappen (eten/drinken + persoonlijke verzorging). Wat aan de hoge kant dus als ik naar de Nibud normen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@-]Stellarc[-: hoe DOE je dat???? Dat is gemiddeld € 242 per week!!! € 34 per dag. Ja, als je iedere dag uit eten gaat red je dat wel, maar anders... Dit is echt mijn WTF momentje van de dag... En als SHV'er/budgetbeheerder ben ik echt wel wat gewend...
Als je elke dag macaroni eet dan kom je op die nibud berekening.

Kogelbiefstukje/ossenhaasje is al 6 euro pp. dus als je van lekker eten houdt kom je wel aan die bedragen.

En nee we zijn niet obese. Integendeel

uit eten kost hier maal 3 ongeveer 60 euro in een eetcafeetje. (zonder drinken)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:09:
[...]
Als je elke dag macaroni eet dan kom je op die nibud berekening.
Kogelbiefstukje/ossenhaasje is al 6 euro pp. dus als je van lekker eten houdt kom je wel aan die bedragen.
1: Onzin.
2: Nou, 6 p.p. thuiskost? Lijkt me sterk. Het kan in elk geval voor minder. De katten en honden op Royal Canin? Die kosten veel, hoewel ze een betere voedingswaarde hebben dat die gebakken lucht die in de super te koop is.

EUR 344.00 per maand hier:
• man
• vrouw
• kind 1
• kind 2

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 17-10-2012 22:36 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

Nou, 6 p.p. thuiskost? Lijkt me sterk. Het kan in elk geval voor minder. De katten en honden op Royal Canin? De kosten veel, hoewel ze een betere voedingswaarde hebben dat die gebakken lucht die in de super te koop is.

EUR 344.00 per maand hier:
• man
• vrouw
• kind 1
• kind 2
Wat eten julie dan ? die 6 euro is bij ons alleen het vlees al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
€6 per persoon aan avondeten alleen vlees :? Dat je dat een keer per week doet kan ik inkomen, maar élke dag zo duur? Je zal wel genoeg verdienen, anders zou je dat niet doen, maar ik vind het wel flink duur als je elke dag zo duur uit bent pp.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 17-10-2012 22:30 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:29:
€6 per persoon aan avondeten alleen vlees :? Dat je dat een keer per week doet kan ik inkomen, maar élke dag zo duur? Je zal wel genoeg verdienen, anders zou je dat niet doen, maar ik vind het wel flink duur als je elke dag zo duur uit bent pp.
6 euro duur? kom ik van een andere planeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind van wel, zeker voor alleen vlees per persoon. Nu ben ik allesbehalve een keukenwonder, maar voor €10-15 kan je makkelijk een flinke maaltijd voor 3 personen neerzetten en dan ben je dus voor €3-5 pp helemaal klaar.

Maar jij zit al snel op het dubbele en dat dan elke dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Met mijn voorgangers. EUR 3,00 per persoon voor biefstuk moet makkelijk kunnen bij de Keurslager of zo.
Ik prefereer zelf een lekkere karbonade :9

Boodschappen is gemiddeld, inclusief lensen en vloeistof (niet bij Hans, maar Kruidvat), deo (mijn vrouw spuit al drie keer voordat ze naar het werk gaat, ander persoonlijke verzoringsproducten, wijn, bier (halve krat per week, meestal in de aanbieding) en fris. Elke dag een toetje voor de kids. Luiers doen we (zo goed als) niet meer, maar haalden we bij Kruidvat (het huismerk). Wij vinden het met Pampers irritant werken en Kruidvat huismerk is ook nog eens als beste getest.

Wij shoppen in de omgeving Eindhoven bij de Plus, AH en Kruidvat en 1x per week Keurslager voor filet Americain.

[ Voor 143% gewijzigd door PcDealer op 17-10-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:35:
Met mijn voorgangers. EUR 3,00 per persoon moet makkelijk kunnen bij de Keurslager of zo.
Waar wonen julie ? en waar doen jullie boodschappen?

een pak koffie is bij ons bijv al 4 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Jullie doen het bijna overkomen alsof het een verwijt is.
@Stellarc, dat is het zeker niet! We zijn oprecht nieuwsgierig hoe je dat bereikt.

Maar ik vind het ook wel veel ja. Doe je zelf de boodschappen of schaart de vrouw er misschien meer onder dan alleen boodschappen? Denk aan persoonlijke verzorging, sportschoolabonnementjes, etc?

@rest: Hij heeft er sowieso ~€200 restaurants in zitten. Rekent de rest dat ook bij 'de boodschappen'? Ik in ieder geval niet!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:42:
Jullie doen het bijna overkomen alsof het een verwijt is.
@Stellarc, dat is het zeker niet! We zijn oprecht nieuwsgierig hoe je dat bereikt.

Maar ik vind het ook wel veel ja. Doe je zelf de boodschappen of schaart de vrouw er misschien meer onder dan alleen boodschappen? Denk aan persoonlijke verzorging, sportschoolabonnementjes, etc?

@rest: Hij heeft er sowieso ~€200 restaurants in zitten. Rekent de rest dat ook bij 'de boodschappen'? Ik in ieder geval niet!
Ik doe elke dag na mijn werk de boodschappen en mijn vriendin maakt het dan klaar.
Ik heb wel alles meegerekend
dus bier chips chocola koekjes koffie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:50:
[...]

Ik doe elke dag na mijn werk de boodschappen en mijn vriendin maakt het dan klaar.
Hoe vaker je boodschappen doet, hoe verleidelijker om "onzin" mee te nemen, zeker voor het eten. Het beste is om na het eten boodschappen te halen en minder per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:51:
[...]

Hoe vaker je boodschappen doet, hoe verleidelijker om "onzin" mee te nemen, zeker voor het eten. Het beste is om na het eten boodschappen te halen en minder per week.
Daar moet ik je gelijk in geven. En daar gaan we ook denken want ik wil ook een 680 in mijn pc >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:40
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:50:
Ik heb wel alles meegerekend
dus bier chips chocola koekjes koffie etc.
Ik vind het ook niet bijzonder hoor. Ik geef ongeveer 250,- / mnd uit aan de AH (grep -i albert uit jaaroverzicht / 12). Daar komt nog ~40,- bij voor lunch @ work, allemaal voor 1 persoon. Voorgesneden groente, luxe fruit, biologisch vlees, flesje wijn, het is allemaal schreeuwend duur bij AH. En dan heb ik niet eens katten of hond.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:57:
[...]

Ik vind het ook niet bijzonder hoor. Ik geef ongeveer 250,- / mnd uit aan de AH (grep -i albert uit jaaroverzicht / 12). Daar komt nog ~40,- bij voor lunch @ work, allemaal voor 1 persoon. Voorgesneden groente, luxe fruit, biologisch vlees, flesje wijn, het is allemaal schreeuwend duur bij AH. En dat heb ik niet eens katten of hond.
het geld (als root)

rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:58
Goede plamuur is inderdaad ook best duur...

Twee volwassenen 220 euro per maand (excl. +/- 60 euro aan koffie en {random} aan plamuur).
De nadruk hier ligt nogal op vers en eerlijk koken. Geen zakken chips of pakjes knor.

Kruiden en rijst koop ik bij de Chinese toko. Vlees bij de slager (maar geen keurslager).
En omdat ik vanuit huis werk heb ik de mogelijkheid om de groenten en fruit op de markt te halen.
Als je een beetje bij het seizoen blijft kan je prima kwaliteit voor erg weinig op de kop tikken.
Supermarkten probeer ik te vermijden voor alles behalve melk, slagroom, beleg en de sapjes.

De tijd dat het me kost is het dubbel en dwars waard.
Supermarkten zijn prijzig, en als je de drempel over bent dan koop je waarschijnlijk meer dan je nodig hebt.

@Stellarc: -R ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Twee volwassenen, 2 katten.
Er gaat hier per maand letterlijk €500 in een huishoudpotje, we betalen alle boodschappen dus contant. Wat aan het einde van de maand over is gaat in een ander potje en wat daar uiteindelijk rond vakantietijd inzit gaat mee naar het vakantieland, huurauto, lekker uit eten, etc.
Dus €500/md = €6000 per jaar maar daar zit dus ook twee keer 'vakantiegeld' bij, meestal zo rond de 4/500 euro.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Vlees, biologische kipfilet, kost ongeveer € 7 per keer. Wij eten dus heel vaak vegetarisch (net zo lekker meestal en heeeeeel veel goedkoper). Veel duurder vlees is er niet (afgezien van Black Angus etc.), dus het kan alleen maar goedkoper worden. Kilo gehakt, zelfs al neem je rundergehakt, is ook veel goedkoper.
Uit eten, eet-cafétje/snackbar: variëert van € 10 tot € 20 met z'n tweeen, incl. drinken. Doen we 1x per week. Reken ik (en Nibud) ook bij "boodschappen".

Echt uit eten, drie-gangen bij 'n leuk restaurant, kost inderdaad rustig € 50 pp, maar dat doen we hooguit 1x per maand en eigenlijk nog veel minder vaak. Hoort m.i. ook niet bij "boodschappen".

@mekkieboek: jij geeft € 250 per maand uit, Stellarc € 250 per week. Dat is ruim meer dan 4x zoveel.
edit:
Owja, die € 40 over het hoofd gezien. Dan nog is 't wel 'n groot verschil:een kind eet niet zoveel als 'n volwassene, 4 katten eten nou ook weer niet zoveel, en bij een hond verschilt het nogal of je 'n Deense dog, of 'n chiwawa hebt ;).

Wel grappig om te zien dat het zover uit elkaar ligt, de een leeft van € 150 per maand, de ander van meer dan 4x zoveel. Ergens is dat toch best knap.

Het record trouwens is een wat ouder vrouwtje, cliënt van me, die maanden kon rondkomen van € 20 in de week (zonder ondersteuning in de vorm van eten bij vrienden of familie, voedselbank, of anderszins spullen toegestopt te krijgen.). Nu is dat ook al 'n pittig aantal jaren geleden, maar het is nog steeds niet veel.

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 18-10-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ardana schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:28:

@mekkieboek: jij geeft € 250 per maand uit, Stellarc € 250 per week. Dat is ruim meer dan 4x zoveel.
Mekkieboek geeft kleine €300 uit in z'n eentje en Stellarc €1050 voor 3 personen + 5 dieren, dus dat 'meer dan 4x zoveel' valt wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:25
Ik vind het wel meevallen van stellarC. Kwaliteitsvol vlees is nu eenmaal duur. En niet iedereen gaat bij de beenhouwer achter zijn vlees. Wij deden dat vroeger ook, maar we zijn er toch van teruggekomen. Pokkeduur! (wel zeer goede kwaliteit, daar neit van). Nu halen we 1x per 2 maand vlees van bij de boer en vriezen we dat in. gemiddeld is dat 5-6 €/KG. Let wel, daar zitten ook zaken in als biefstukken, rosbief, gehakt, worsten,... Dus niet enkel gehakt ofzo.

Ik denk dat wij rond de 400 euro per maand zullen zitten. voor 2 volwassenen (ik en mijn vader). Nu is het wel zo dat we de laatste tijd veel meer "gezonde" dingen kopen. Elke week voor 40€ aan vers fruit, verse groenten (niet voorgesneden in plastic). We koken dan ook heel gezond, maar het heeft z'n prijs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

twee kinderen (0,5) en (22 maanden) en twee volwassenen.
240,- per maand inclusief luiers en luierdoekjes.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:00

Shabbaman

Got love?

Luierdoekjes kosten me gevoelsmatig ook wel 200 euro per maand :'(

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Shabbaman schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:16:
Luierdoekjes kosten me gevoelsmatig ook wel 200 euro per maand :'(
En die pokkeluiers kosten gevoelsmatig nog veel meer :(
Blij als ik daar vanaf ben (nu alleen nog 's nachts).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
We zitten met ons tweetjes nu nog op €250-275 per maand.
We kijken niet bewust naar de goedkope koopjes. Biefstukje of iets dergelijks komt ook best op het bord. En een goede kost echt ruim 25 euro per kilo, dus met een standaard hoeveelheid kom je snel op de 6 euro van Stellarc. De entrecote van €8,50 per stuk laat ik wel liggen of er moet iets echt speciaals zijn.

De kleine is op komst, nog een week of 3 en dan zullen we aan luiers e.d. meer kosten hebben. Al verwacht ik zelf met z'n drietjes zo rond de €300-330 per maand uit te gaan komen voor boodschappen.

We kopen toch best regelmatig, eens per twee/drie dagen, maar dat is vooral te danken aan de beperkte opslagruimte. Graag zou ik een diepvrieskist of iets dergelijks ergens kwijt kunnen, maar dat is nog niet het geval. Ik ben het ook wel eens, met de opmerking dat (twee-)dagelijks boodschappen doen toch veel onzin aankopen tot gevolg heeft.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:24:
Misschien wel leuk om de Nibud-normen erbij te nemen:

Huishoudvormper maandper week
Alleenstaande251,0057,92
Echtpaar452,00104,31
Klopt wel aardig wat mij betreft.

We eten wel elke dag vlees en ik neem mijn eigen eten mee naar mijn werk.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 18-10-2012 11:51 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een budget van 100 euro per week..
Ene keer houden we 30 euro over en de andere keer komen we 10 euro te kort..

Gezinssamenstelling:
2 Volwassenen
1 kind (2 jaar)
Kat en een konijn..

Dit geld is puur bedoeld voor de dagelijkse boodschappen, dus eten, drinken, verzorging etc..

Eens in de 2-3 maanden kopen we dingen groots in, zoals luiers, wasmiddel, pleepapier etc.. Dit betalen we meestal van het geld wat overgehouden is van de wekelijkse budgetten.. Ook uit eten etc betalen we hiervan..

Gemiddeld zitten we dus rond de 400 euro per maand..
Volgend jaar februari komt de 2e eraan en gaan we denk ik naar de 500 euro toe.. (tot de tijd hij mee eet met de pot, dan hopen we de 1e ook zindelijk te hebben en zitten we weer op 400 euro..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:00

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:32:
[...]

6 euro duur? kom ik van een andere planeet?
Nou ja... ik weet niet hoeveel vlees je eet, maar als het 200 gram p.p. is dan koop je vlees van € 30 euro per KG. Bij de appie kost de Excellent Premium biefstuk € 25,90 per KG, en dat zal ongeveer het duurste vlees zijn dat ze daar verkopen. Ik weet niet of het "normaal" is om iedere dag het duurste vlees uit de supermarkt te kopen, maar ik heb het idee dat de meeste nederlanders ook wel eens iets zoals gehakt kopen. Of een wat goedkopere biefstuk.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Het is een beetje onzin om alleen de dure stukken vlees, entrecote, ribeye, biefstuk, varkenshaas als het enige 'kwaliteits'vlees aan te merken. Je kan ook met goedkopere stukken vlees een heerlijk gerecht maken. Denk aan stoofvlees, vlees zoals pootjes, of andere stukken met bot erin.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-12-2024

Quinz

Tsja...

Per maand geven we tussen de 300 en 350 euro uit aan boodschappen. Dit bedrag is inclusief luiers, luierdoekjes en dierenvoeding.

Gezinssamenstelling:
2 Volwassenen
2 kinderen (2 maanden en 2 jaar)
3 Katten en een konijn (één kat heeft speciaal voer)

Onze eetpatroon is eenvoudig. Veel (verse) basisprodukten aangevuld met kruiden. Weinig pakjes. Boodschappen doen we 1 keer per week. Grotendeels bij de Aldi of Lidl. En een paar luxe artikelen bij de Poeisz, Jumbo of op de markt. Aardappels bij de boer. Regelmatig krijgen we via via een lekker stukje vis (zalm, tonijn, paling). We drinken geen alcohol en roken niet.

Wat erg scheelt is dat onze kinderen borstvoeding krijgen / kregen en daarna over zijn gestapt op normale melk (er gaat nu zo'n 12 liter per week doorheen). Potjes babyvoeding verafschuw ik. Duur en smaakloos. We hebben altijd zelf gekookt voor onze oudste. Tegenwoordig eet ze mee met de pot.

There comes the monkey out of the sleeve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Wij zijn met zijn tweeën en hebben over het afgelopen jaar gemiddeld 270 euro per maand uitgegeven aan het huishouden. Het kan per maand wel flink verschillen, zo zaten we in september op 170 euro... Tot nu toe zitten we deze maand op 166 euro, met twee weken te gaan zal dat nog wel in de buurt van 250 uitkomen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 volwassenen
2 katten

400 - 600 euro per maand waarvan:

voeding: 250 - 300
hygiëne: 30 - 50
katten: 30 - 50
uit eten: 50-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 12:24
2 Volwassenen en 1 Kat

Per week ongeveer 65 euro
Excl Rookwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben in principe allemaal gelijk. Wij doen veel te duur boodschappen.

Ik ga deze week beginnen met een ander regime :

* 1 keer in de week boodschappen doen voor de hele week.
* Naar de markt voor groente fruit en kaas.

Kijken of we dan een keer wat geld overhouden aan het eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:01

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:01:
Nee, je doet voor veel geld boodschappen, of het te duur is ligt aan je zelf
Ja, je doet te duur boodschappen :P

Hier nog steeds zo'n 45 ~ 55 euro per week.
2 volwassenen en 2 katten.

Shampoo/scheerspullen enzo reken ik daar niet bij, want dat kopen we altijd bij de voordeelshop.. geen idee wat dat kost.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdieren: 2 konijnen

Wij zitten rond de € 100,- per week. De ene week wat meer, de andere week wat minder. We doen 2x per week boodschappen, moet er niet aan denken om elke dag zo'n karretje voort te duwen :p Het overgrote deel wordt bij de AH gehaald omdat ik dat de prettigste supermarkt vind. Als de Dekamarkt leuke aanbiedingen heeft rijden we daar ook wel eens langs, is maar een paar honderd meter verderop.

We proberen zoveel mogelijk de aanbiedingen in de gaten te houden, vooral van de duurdere producten. Dat kan al snel vele euro's schelen. Zo hebben we laatst 3 pakken wasmiddel gekocht wat zo'n 30% scheelde en dat is dan al gauw 6-7 euro. Bovendien heb je dan het komende jaar geen nieuwe meer nodig, want we doen heel lang met één pak :) Zelfde geldt voor tandpasta, ik gebruik Sensodyne rapid wat een gruwelijk duur product is (rond € 4,- bij de AH). Laatst een driepak gescoord bij de Kruidvat voor € 7,50, toch weer € 4,50 uitgespaard.

Wat is het toch heerlijk om nederlander te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Aanbiedingen zijn toch nog steeds vrij verneukeratief hoor, bijvoorbeeld wasmiddel. Een A-merk in de aanbieding is nog steeds duurder dan het huismerk. Het huismerk wordt over het algemeen geproduceerd door een A-merk en doet in kwaliteit over het algemeen niet onder... Dus zelfs in de aanbieding ben je met een A-merk vaak duurder uit.

(overigens zijn er wel bepaalde producten waar ik zelf ook de A variant van koop)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:01:

Ik ga deze week beginnen met een ander regime :

* 1 keer in de week boodschappen doen voor de hele week.
* Naar de markt voor groente fruit en kaas.

Wat zo'n topic niet teweeg kan brengen. Hulde hoor. _/-\o_

Ik moet zeggen dat ik stiekem wel dacht dat je echt meer dan genoeg geld zou moeten hebben als je meer dan €1000 per maand aan boodschappen kunt uitgeven. Als ik jou zo hoor valt dat wel mee en komt een besparing hier best van pas. :)

Bekijk ook eens vaker een bonnetje. Dat heeft mij erg geholpen bij de bewustwording van wat dingen eigenlijk kosten.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuk topic. Toevallig heb ik nog niet zo heel lang geleden ook alle pinbedragen van de supermarkten opgeteld in het eerste half jaar van dit jaar, en kwam op gemiddels 60 euro uit per week. Met cash erbij kom je dan misschien op 65 euro per week.

Wij zijn met zijn tweeen, en de weekboodschappen worden gehaald bij de Lidl, en nog een paar dingen die ze daar niet hebben halen we bij de AH ( zit er vlak naast) of Jumbo als we daar in de buurt zijn. Brood halen we bij een banketbakker.

Zou dolgraag nog wat willen besparen door de markt te gaan gebruiken in plaats van de supermarkt, maar ja de markt is er alleen voor mensen die niet hoeven te werken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
MagicTempest schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:23:
Aanbiedingen zijn toch nog steeds vrij verneukeratief hoor, bijvoorbeeld wasmiddel. Een A-merk in de aanbieding is nog steeds duurder dan het huismerk. Het huismerk wordt over het algemeen geproduceerd door een A-merk en doet in kwaliteit over het algemeen niet onder... Dus zelfs in de aanbieding ben je met een A-merk vaak duurder uit.

(overigens zijn er wel bepaalde producten waar ik zelf ook de A variant van koop)
Daar heb je helemaal gelijk in.

Maar in het geval van het wasmiddel voorbeeld hebben wij er wel echt voordel van: wij gebruiken namelijk Neutral wasmiddel, hier zit geen parfum in. Wat beter is voor gevoelige huid, allergie, etc. En dat is duuuuuur! Dus als dit product in de bonus is: kassaaaaa! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Helaas is de open markt niet meer goedkoper dan een supermarkt. Wij (2 volwassenen + 1 baby van 4mnd) geven makkelijk 500/mnd uit aan boodschappen en ik denk nog wel meer. Daarnaast ben ik aan lunch al ~20-25 per week kwijt

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Laatst online: 09:59
Wij, met 2 personen, geven per maand ongeveer 300 euro uit.
Gaan nog wel elke dag naar de winkel maar willen dat gaan veranderen (onder andere omdat als we thuis komen van werk er geen brood meer is)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Hier ook: 2 personen (plus een kat) en we zetten per maand ongeveer 275 euro op de 'boodschappenrekening'. Vaak houden we wel wat over, dus als het bedrag op de rekening lekker oploopt gaan we daar af en toe van uit eten.

Dit is met dagelijks boodschappen doen (komt ook omdat we in de stad wonen met de supermarkt op 3 minuten lopen en bijna dagelijks open tot 8 of zelfs 10 uur 's avonds).

Binnenkort gaan we verhuizen en dan zit de supermarkt op 10 minuten fietsen, ik denk dat we dan naar 1 keer in de week veel boodschappen doen gaan en af en toe wat kleine dingen halen. Ben benieuwd wat dat voor de kosten gaat doen (dagelijks boodschappen halen zorgt voor meer impulsaankopen heb ik gemerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

AMDFreak

Intel is zo..

Hier met z'n tweeen zitten wij op meen goeie 300 euro per maand. Dit is alles wat er bij een supermarkt gekocht wordt, dus ook de shampoo's en de wasmiddelen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier 2 volwassenen en 2 katten, we zitten op ongeveer 75 euro per week.
Dus zo'n 300 euro per maand. Alles erop en eraan.

Meestal doen we eenmaal in de week grote boodschappen en dan halen we 2 á 3 keer in de week klein vers (meestal groenten, soms ook brood, etc.)

We hebben helaas weinig opslagruimte. Niet echt een voorraadkast en alleen een vriezer bovenin de koelkast. Dus we kunnen niet echt hamsteren als er goede aanbiedingen zijn. Da's wel jammer.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Wij zitten met 2 volwassen op ongeveer 150 tot 180 euro per maand. We doen iedere 2 dagen boodschappen omdat we enkel een tafelmodel koelkastje hebben met een klein vriesvakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:32
Woon sinds ongeveer 2 jaar met m'n vriendin samen (geen kids of huisdieren) maar we zitten meestal toch wel rond de 350-400 euro per maand. De AH is hier op 100m lopen vandaan, dus een incentive om naar een goedkopere supermarkt te gaan is er niet echt.. Proberen wel de aanbiedingen mee te pakken (Bonus e.d.) maar kopen relatief veel A-merken (denk ik). Bedrag is wel inclusief de drogisterij boodschappen e.d.
Soms probeer ik het wel bij te houden waar het nou allemaal aan op gaat.. maar een echte 'oplossing' nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
AE86 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:20:
Wij zitten met 2 volwassen op ongeveer 150 tot 180 euro per maand. We doen iedere 2 dagen boodschappen omdat we enkel een tafelmodel koelkastje hebben met een klein vriesvakje.
Doen jullie netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
AE86 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:20:
Wat eten jullie dan? :P

Even heel simpel:

Er gaat bij ons altijd wel een halfje brood doorheen op een dag. Dat is 30 euro per maand aan brood ongeveer (vaak volkorenbrood).
Daar eten we dan vaak plakken kaas en ham op. Met een pak kaas en een pak ham doen we ongeveer 3 dagen. Laat die pakken eens 2,50 euro per stuk kosten.. dan komen we op 50 euro per maand aan beleg.

Avond eten bestaat meestaal uit vlees, groente en aardappeltjes. Of bijvoorbeeld pasta met gehakt, groente en saus. Of kip met rijst. Hoe dan ook, meestal kost een avondmaaltijd wel 8 euro ofzo. Dat is dan 240 euro per maand aan avondeten.

Dan zitten we al aan 320 euro per maand.. puur aan brood en beleg + avondeten. Dan hebben we nog geen frisdrank, chips, toetjes, etc. Laat staan schoonmaakmiddelen, handzeep, toiletpapier en meer van dat soort meuk die je bij de supermarkt haalt.

Aan 500 euro per maand zitten we met z'n 2-en al vrij snel.

Eten wij dan meer dan jullie? Of hoe zit dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Samenstelling: 2 Personen (1 man 1 vrouw) 1 Hond
Kosten: 375 euro/maand waarvan 75 voor hondevoer (Eukanuba, Royal Canin etc)
Land: Bulgarije

Voor Bulgaarse maatstaven is dit veel geld aangezien er genoeg gezinnen zijn die van minder dan dit bedrag volledig moeten rondkomen. We eten veel verse groente/fruit.. maar we geven het geld niet uit aan dure zaken zoals biefstuk. Het eten is in de winkel relatief duur. Verder sport ik vrij veel en eet daarom ook redelijk wat; naast de 375 euro, komt er ook nog een keer 50 euro/maand voor voedingssupplementen bij (amino-acids/proteine-shakes).

Over een aantal jaar wil een ik een huis kopen buiten de stad met een flinke lap grond en dan zelf onze groente/fruit kweken, dit is hier heel normaal en huizen hebben meestal meer dan 1000m2 grond. En verder kippen en konijnen voor eieren en vlees. Afgezien van het feit dat je leuk geld kunt besparen op die manier, ben je ook meer zelfvoorzienend.

[ Voor 14% gewijzigd door Alarmnummer op 20-10-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mensen die op basis van een week de maandbesteding uitrekenen: een maand heeft gemiddeld 4,3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:44
1 Persoon/geen huisdieren,
325e per maand. Dit is inclusief schoonmaak spul enzo, zeg maar alles wat je bij de AH kan kopen en dagelijks nodig hebt.
Ik zit nogal hoog vanwege van het volgen van een koolhydraat arm dieet(veel vlees en groente) en het kopen van veel voorgesneden meuk. Voor het volgen van het dieet zat ik 80-90e lager.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:58

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Samenstelling: 1 volwassene (31 jaar)
Huisdieren: Geen

Dit jaar zit ik gemiddeld net boven de € 100,- per maand. Dit is inclusief alles, dus ook shampoo, toiletpapier e.d. Ik doe 1x per week boodschappen bij de Jumbo.

Ik kom zo laag uit omdat ik in een 2 ploegendienst werk. In de late dienst (14:30 - 23:00) eet ik gratis op het werk, wat behoorlijk scheelt. Ik koop vrijwel alleen huismerkspul, een mooi compromis tussen prijs en kwaliteit. Verder neem ik wel alles mee wat ik wil. Ik snoep niet, maar een zak chips en af en toe een "apart" biertje kan gewoon. :)

Wel heb ik 1 sterke kant (imo): ik gooi _nooit_ eten weg. Tijdens het doen van de boodschappen kijk ik bewust naar houdbaarheidsdatums en plan mijn maaltijden. Ik denk dat sommigen hier (flink) op kunnen besparen.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net voor 100 euro boodschappen gedaan voor 7 dagen. Wat dus neer gaat komen op 430 per maand.
We geven nu dus +/- 1000 euro uit. We zijn heel benieuwd of we het gaan redden.
Na dit topic ondekt te hebben gaan nadenken hoeveel geld we eigenlijk weggooien door
elke dag boodschappen te doen.

1 man
1 vrouw
1 kind (10)
4 katten
1 hond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Pazzi schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:55:
Wel heb ik 1 sterke kant (imo): ik gooi _nooit_ eten weg. Tijdens het doen van de boodschappen kijk ik bewust naar houdbaarheidsdatums en plan mijn maaltijden. Ik denk dat sommigen hier (flink) op kunnen besparen.
Dat is wel iets wat bij ons nog wel gebeurt.. we willen voor 2 personen koken, maar koken eigenlijk voor 3 ofzo. We zouden net zo goed iets meer kunnen maken en het dan in de koelkast gooien om de volgende dag te eten.

Maar goed, daar moet je wel zin in hebben. 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten..

Misschien als de recessie nog wat harder toeslaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:23

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

1 man;
1 vrouw;
3 katten.

Per week blijven we binnen de 50 euro. Wat we daarvan over hebben gaat een spaarpot in :) Dit is overigens geen hard budget. Gaan we er iets overheen is het jammer, maar dat komt maar weinig voor.

Van die 50 euro hebben we dus een week aan eten, drinken, lekkers, persoonlijke verzorging en andere huishoudelijke dingen waarbij we niet eens alleen voor b-merkproducten kijken. Enige uitzondering vormt het droogvoer van de katten. Die krijgen fatsoenlijke brokken waarbij een zak al meer kost dan onze wekelijkse boodschappen. Natvoer of kattensnoepjes zitten dan wel weer in ons 'budget'.

Eten weggooien doen wij ook niet aan. Ook kopen we (met name vlees) vaak in wat grotere verpakkingen en vriezen we in. Dat zorgt gelijk in een opvolgende week voor een mooie meevaller in de spaarpot. Wat we met die spaarpot doen? Dat is vrij uiteenlopend. De ene keer luchen we, dan gaan er er eens van uit eten, maar net waar we zin in hebben met dat 'extraatje'.

[ Voor 1% gewijzigd door Bastiaan op 20-10-2012 16:54 . Reden: Typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bastiaan schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:53:
Enige uitzondering vormt het droogvoer van de katten. Die krijgen fatsoenlijke brokken waarbij een zak al meer kost dan onze wekelijkse boodschappen.
Wat noem jij "fatsoenlijk"? Want wat ik daarvan gelezen heb, is dat vrijwel al het kattenvoer eigenlijk helemaal niet goed is: veel te veel planten, en nauwelijks vlees, zowel duur als goedkoop voer.
Ik geef m'n beessie af en toe rauwe panga-filet, vindt ze geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:07:
[...]

Wat noem jij "fatsoenlijk"? Want wat ik daarvan gelezen heb, is dat vrijwel al het kattenvoer eigenlijk helemaal niet goed is: veel te veel planten, en nauwelijks vlees, zowel duur als goedkoop voer.
Rauw voeren doen wij ook . 1 hond en 4 katten. Brokken zijn meestal opgefokt vleesmeel met
chemische toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik merkte dat bij ons Royal Canin kattenvoedsel minder kattenbakstank gaf en drogere drollen dan Whiskas :r
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:34:
Net voor 100 euro boodschappen gedaan voor 7 dagen. Wat dus neer gaat komen op 430 per maand.
We geven nu dus +/- 1000 euro uit. We zijn heel benieuwd of we het gaan redden.
Je gaat goed! Nu kijken of dat de komende weken niet te veel verschuift omdat je misschien toch iets vergeten bent of geen rekening mee hebt gehouden. Niet alles is natuurlijk die week of maand op :)

Alles wat we over houden na het koken en eten, doe ik in een bak in de koelkast en eten we vaak de volgende dag op. Soms neem ik het mee naar mijn werk en doe het daar in de magnetron voor de lunch.

Mijn kinderen houden vaak over en dat gaat niet verloren :9

[ Voor 87% gewijzigd door PcDealer op 20-10-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:23

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

[...]

Royal Canin krijgen ze.
PcDealer schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:25:
Ik merkte dat bij ons Royal Canin kattenvoedsel minder kattenbakstank gaf en drogere drollen dan Whiskas :r
Onder andere om die reden.

Ze leven voornamelijk op droogvoer en 2x in de week natvoer als extra. Meer hebben ze echt niet nodig. Tuurlijk krijgen ze heus ook wel eens een klein stukje rauwe vis, gebraden kip of weet ik veel wat, maar dat is een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
Lethalis schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:44:
[...]

Voornamelijk rijstgerechten, mie, mihoen en pasta's waar we 2 of 3 dagen mee doen. Hiermee komen we denk ik gemiddeld op 1,50 euro per persoon per dag voor het avondeten. Deze bereiden met ingrediënten welke je ook weer in de volgende maaltijd kunt gebruiken wanneer ze niet helemaal nodig waren.
Verder nooit merkproducten, altijd AH euroshopper en Aldi.
Brood eten we voornamelijk met goedkoop beleg (dus geen kaas) of zoetwaren. Brood kun je goedkoop bij de Aldi halen (een heel brood voor 70 cent).

500 euro per maand voor twee personen is in mijn ogen behoorlijk veel, toen ik nog thuis woonden hadden we dat met een gezin van 5 volwassenen ongeveer..

[ Voor 10% gewijzigd door AE86 op 20-10-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Volgens mij is 500 euro met zijn tweeën wel best veel. Ik geef in m'n eentje gemiddeld 100-130 euro per maand uit aan boodschappen. Dat is dan exclusief persoonlijke verzorging (shampoo, zeep, e.d. dat is ongeveer 15-25 euro/maand). Ik let niet echt op aanbiedingen, koop meestal huis- of a-merk. Maar ik eet ook wel vrij regelmatig elders (gemiddeld 1x per week denk ik) (ik weet overigens vrij precies hoeveel ik uitgeef, omdat ik het bij hou per uitgave type - dat is overigens de beste besparingsmethodiek).
[...]

Even heel simpel:

Er gaat bij ons altijd wel een halfje brood doorheen op een dag. Dat is 30 euro per maand aan brood ongeveer (vaak volkorenbrood).
Daar eten we dan vaak plakken kaas en ham op. Met een pak kaas en een pak ham doen we ongeveer 3 dagen. Laat die pakken eens 2,50 euro per stuk kosten.. dan komen we op 50 euro per maand aan beleg.

Avond eten bestaat meestaal uit vlees, groente en aardappeltjes. Of bijvoorbeeld pasta met gehakt, groente en saus. Of kip met rijst. Hoe dan ook, meestal kost een avondmaaltijd wel 8 euro ofzo. Dat is dan 240 euro per maand aan avondeten.

Dan zitten we al aan 320 euro per maand.. puur aan brood en beleg + avondeten. Dan hebben we nog geen frisdrank, chips, toetjes, etc. Laat staan schoonmaakmiddelen, handzeep, toiletpapier en meer van dat soort meuk die je bij de supermarkt haalt.

Aan 500 euro per maand zitten we met z'n 2-en al vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Martin Sturm schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:35:
Volgens mij is 500 euro met zijn tweeën wel best veel. Ik geef in m'n eentje gemiddeld 100-130 euro per maand uit aan boodschappen.(ik weet overigens vrij precies hoeveel ik uitgeef).
Ik ben wel benieuwd wat je dan zoal eet. Ik verbaas me over de mensen die echt heel erg weinig uitgeven aan eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik snap gewoonweg niet dat mensen een brood van €0,70 cent te eten vreten vinden.
Ik bedoel, een brood van de bakker (€2,20,-) kun je toch niet vergelijken met een brood van de Aldi voor €0,70 cent?

Ik vind het best dat mensen besparen op eten en drinken, en dat ook niet iedereen brood van €2,20 elke dag kan veroorloven. Maar een brood van minder dan €1,- euro zal ik sowieso niet in mijn mandje gooien, dan zal ik eerder voor het brood van €1,45 (precies tussenin) gaan.

Liever kwalitatief goed voedsel, dan een huis vol met spullen. Nietwaar?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

offtopic:
Wat een handige manier is, is even naar de ingrediënten kijken.
Zoals je weet is het gesorteerd naar percentage, met hoogste percentage eerst. Een handige leidraad om te bepalen wat voor brokken goed zijn om te kopen.
Dus even kijken of de brokken vooral uit granen (of ander vulmiddel) bestaat, of uit vlees en/of vis.
Want zoals je zelf ook al aangeeft hoeft prijs daar niet perse iets over te zeggen (al is het vaak wel zo dat de meeste goedkope brokken voornamelijk uit vulmiddel bestaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
iApp schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:16:
Ik snap gewoonweg niet dat mensen een brood van €0,70 cent te eten vreten vinden.
Ik bedoel, een brood van de bakker (€2,20,-) kun je toch niet vergelijken met een brood van de Aldi voor €0,70 cent?
Ik weet niet hoe het zit in NL (Vlaanderen hier), misschien zijn de bakkers in NL wat ethischer dan in Vlaanderen. Hier is een brood van 70 cent van de Aldi vaak vele malen lekkerder dan de ingevroren-afgebakken rotzooi die de dan zogenaamde "warme bakker" verkoopt voor 2 Euro 20 en vaak nog meer...

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
AE86 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:26:
[...]
Voornamelijk rijstgerechten, mie, mihoen en pasta's waar we 2 of 3 dagen mee doen. Hiermee komen we denk ik gemiddeld op 1,50 euro per persoon per dag voor het avondeten. Deze bereiden met ingrediënten welke je ook weer in de volgende maaltijd kunt gebruiken wanneer ze niet helemaal nodig waren.
Verder nooit merkproducten, altijd AH euroshopper en Aldi.
Brood eten we voornamelijk met goedkoop beleg (dus geen kaas) of zoetwaren. Brood kun je goedkoop bij de Aldi halen (een heel brood voor 70 cent).

500 euro per maand voor twee personen is in mijn ogen behoorlijk veel, toen ik nog thuis woonden hadden we dat met een gezin van 5 volwassenen ongeveer..
Dat je veel hergebruikt kan ik nog inkomen, maar je moet ook genoeg eiwitten en dingen binnenkrijgen.. dus wat versta jij onder goedkoop beleg?

Overigens toen ik nog thuis woonde, waren de boodschappen ergens tussen de 1000 en 1500 euro per maand. Dat kwam vooral omdat mijn pa rookte en zware drank dronk. Daarnaast werd er veel frisdrank gedronken, hadden we altijd chips en chocola in de kast liggen etc.

Vergeleken daarmee ben ik best netjes. Ik rook niet, ik drink niet.. en ik ben zelfs met frisdrank gestopt (alleen mijn vriendin drinkt nog wel graag haar pepsi, dus die haal ik nog wel).

Maar de dingen die ik eet, moeten wel goed zijn. Ik wil niet alleen maar goedkope suikers en verdikkingsmiddelen vreten, dus dan mag het best wat meer kosten.
Martin Sturm schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:35:
Volgens mij is 500 euro met zijn tweeën wel best veel. Ik geef in m'n eentje gemiddeld 100-130 euro per maand uit aan boodschappen. Dat is dan exclusief persoonlijke verzorging (shampoo, zeep, e.d. dat is ongeveer 15-25 euro/maand). Ik let niet echt op aanbiedingen, koop meestal huis- of a-merk. Maar ik eet ook wel vrij regelmatig elders (gemiddeld 1x per week denk ik) (ik weet overigens vrij precies hoeveel ik uitgeef, omdat ik het bij hou per uitgave type - dat is overigens de beste besparingsmethodiek).
Bij ons is het wel inclusief persoonlijke verzorging. Ik heb geen idee hoe de verhouding ligt, behalve dan mijn inschatting die ik eerder in dit topic gedaan heb (400 euro eten, 100 euro overige meuk).

We kopen wel relatief veel wc papier, schoonmaakdoekjes, handzepen, etc. Dat komt omdat we een jong hondje hebben die nog niet helemaal zindelijk is. Dus dan gaan die dingen er wat harder doorheen.

Hondenvoer en speeltjes halen we overigens bij de dierenwinkel, dus de directe kosten voor de hond hebben niks te maken met die 500 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door Lethalis op 21-10-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:07
Ik en mijn vriendin hebben een soort van maandelijke ''boodschappenpotje'' waar we 120 p.p in stoppen. Over het algemeen kunnen we ons hiermee redden. Soms zitten we er over heen als er bijvoorbeeld wasmiddel, wc papier en dat soort ''dure'' uitgaven gedaan moeten worden.

Wij hebben ook een hond waar we per maand 35 euro op een rekening storten. Hier kopen we dan het hondenvoer vor (eukanuba) en evneuteel de dierenarts kosten die erbij komen.

Dit alles gaat tot zover prima!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Possible schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 08:53:
Ik en mijn vriendin hebben een soort van maandelijke ''boodschappenpotje'' waar we 120 p.p in stoppen.
Hé, dat is slim! Dit is net zoiets als afschrijven op je apparatuur (wasmachine, tv etc.)
Maar dan moeten wel beide partners zich er aan kunnen houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Honden zijn trouwens behoorlijk aan de prijs. We hebben een golden retriever en die heeft intussen van alles gehad, infecties urine wegen, allergie tegen antibiotica, en de afgelopen 4 maand heeft het een of andere allergie ontwikkeld tegen iets dat nog steeds gelokaliseerd moet worden. Dus ze heeft intussen al een hele verzameling dierenartsen bezocht.

Ze eet nu anti allergisch hondenvoer. De hond kost gemiddeld iets tussen de 100/150 euro/maand. Als dat zo doorgaat dan is dat ca 15k/20k euro in 15 jaar. Dus weet waaraan je begint als je een hond neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
iApp schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:16:

Ik vind het best dat mensen besparen op eten en drinken, en dat ook niet iedereen brood van €2,20 elke dag kan veroorloven. Maar een brood van minder dan €1,- euro zal ik sowieso niet in mijn mandje gooien, dan zal ik eerder voor het brood van €1,45 (precies tussenin) gaan.

Liever kwalitatief goed voedsel, dan een huis vol met spullen. Nietwaar?
Je vergist je alleen wanneer je denkt dat het voor iedereen een keuze is.

[ Voor 6% gewijzigd door AE86 op 21-10-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Alarmnummer schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 09:05:
Honden zijn trouwens behoorlijk aan de prijs. We hebben een golden retriever en die heeft intussen van alles gehad, infecties urine wegen, allergie tegen antibiotica, en de afgelopen 4 maand heeft het een of andere allergie ontwikkeld tegen iets dat nog steeds gelokaliseerd moet worden. Dus ze heeft intussen al een hele verzameling dierenartsen bezocht.

Ze eet nu anti allergisch hondenvoer. De hond kost gemiddeld iets tussen de 100/150 euro/maand. Als dat zo doorgaat dan is dat ca 15k/20k euro in 15 jaar. Dus weet waaraan je begint als je een hond neemt :)
Het is vooral een kwestie van geluk / pech hebben.

Mijn vorige hond heb ik 11 jaar gehad. Afgezien van het laatste jaar, toen hij 2 röntgenfoto's en een mri nodig had, heeft hij nooit wat gehad. En hij had ook een sterke maag.. vaak gaf ik hem gewoon de restjes van mijn eten en goedkoop hondenvoer. Was nooit een probleem. Behalve zijn inentingen nooit kosten aan gehad verder dus.

Maar ja, dat was een oersterk beest (Tervuerense herder).

Nu hebben we een klein keeshondje en daar maken we ons meer zorgen over. Die heeft vaker diarree enzo, terwijl hij netjes zijn hondenvoer krijgt. Daarnaast gaan we met deze naar de puppycursus en moet hij de komende tijd nog in de dagopvang als we allebei werken (2 dagen per week). Dus ja, dat kost serieus geld.

Mijn vorige hond was heel makkelijk qua gedrag ook.. je kon hem alles heel makkelijk aanleren, een cursus had hij niet eens nodig. Hij had enorm veel aandacht voor ons en als je even je stem verhefte, dan stopte hij meteen met alles en keek hij je geschrokken aan :)

Onze kleine keeshond daarentegen gaat gewoon doodleuk door met wat hij aan het doen is :D

Dus daar hebben we ook meer werk aan. Bovendien sloopt hij dingen in huis..

Je weet het gewoon niet van tevoren.

Ook uitlaten is wat enger nu.. met mijn vorige hond was ik nooit bang voor andere honden. Als hij ruzie kreeg, won hij altijd.. zelfs een keer van een pitbull. Nu loop ik met zo'n klein hummeltje rond.. dat is echt hap slik weg. De kans dat ik daar kosten van krijg als er een keer iets gebeurt, is ook veel groter.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 21-10-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit hier lees vraag ik me echt af waar het bij ons mis gaat. Elke maand geven we met zijn tweeen minimaal 400e aan eten uit en dan heb ik niet het gevoel dat we verdrinken in luxe qua eten. Ja we halen het bij de AH ipv de Lidl, maar we eten echt niet elke dag verse tonijn sushi met de lunch, om in de avond een stukje wild naar binnen te duwen. Een kleine besparing door wat minder a-merken te kopen moet nog wel lukken, maar ik zie niet hoe ik echt minder uit kan geven zonder aanmerkelijk op kwaliteit in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:21:
Als ik dit hier lees vraag ik me echt af waar het bij ons mis gaat. Elke maand geven we met zijn tweeen minimaal 400e aan eten uit en dan heb ik niet het gevoel dat we verdrinken in luxe qua eten. Ja we halen het bij de AH ipv de Lidl, maar we eten echt niet elke dag verse tonijn sushi met de lunch, om in de avond een stukje wild naar binnen te duwen. Een kleine besparing door wat minder a-merken te kopen moet nog wel lukken, maar ik zie niet hoe ik echt minder uit kan geven zonder aanmerkelijk op kwaliteit in te leveren.
Tsja, dat gevoel heb ik dus ook bij dit topic. Zoals ik al eerder aangaf ben ik alleen al 320 euro per maand kwijt aan alleen maar brood + beleg + avondeten. En dan heb ik echt niet veel bijzonders. Boterhammen met kaas en ham op mijn werk, vlees met groente, pasta met gehakt, rijst met kip, etc.

En ik haal het dan nog bij de Bas vd Heijden ook. Wat ik over het algemeen een rotwinkel vind waar ik eigenlijk liever niet kom.. maar vooral heen ga omdat hij praktisch in mijn achtertuin zit.

Enige besparingen die ik kan bedenken bij mij:
- Eten dat over is invriezen om de volgende dag te eten (lijkt me persoonlijk niks maar goed).
- Geen frisdrank, chocolade, etc meer kopen (dan krijg ik ruzie met mijn vriendin :+ ).
- Niet meer elke dag vlees eten (bonen met rijst ipv kip, etc.. vind ik zelf eigenlijk ook niet zo).
- Half om half gehakt nemen ipv puur rundvlees (maar ja.. dat is dus kwaliteit inboeten).

Maar dan hebben we het qua eten wel gehad.

Uiteindelijk komt het er dan ook op neer dat je er ook niet teveel tijd aan kwijt wil zijn. Ik ga echt niet naar 4 verschillende supermarkten om de aanbiedingen af te struinen ofzo. Hell, ik vind het al irritant dat ik ueberhaupt naar de supermarkt moet :D Dus hoe sneller ik weer buiten sta, hoe beter.

Wel kan ik besparen op de andere spullen. Schoonmaakspullen kunnen bij ons echt wel goedkoper, toiletpapier heb ik al een huismerk gekozen, etc. Maar als het om eten gaat, zie ik het niet echt.

Mensen eten soms ook wel erg weinig moet ik zeggen. Ik eet 's avonds sowieso altijd een bord dat helemaal vol zit, regelmatig ook wel anderhalf. Als ik bij andere mensen eet, heb ik meer het gevoel dat ik een hapje krijg ipv avondeten (het zou niet de eerste keer zijn dat ik op de weg naar huis nog even langs de mac ga dan). Op mijn werk eet ik tenminste 6 boterhammen.

En nee, ik ben echt geen vreetzak ofzo. Alsnog valt het wel op. Het kan best zijn dat sommige mensen hier hun avondeten over 2 dagen verdelen, terwijl ik dat op 1 avond gewoon opvreet (ik eet sowieso ruim 2 keer zoveel als mijn vriendin.. en ik weeg maar 75kg bij 1m89, dus zwaar ben ik zeker niet).

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 21-10-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lethalis schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

Enige besparingen die ik kan bedenken bij mij:
- Eten dat over is invriezen om de volgende dag te eten (lijkt me persoonlijk niks maar goed).
De koelkast is goed genoeg.
- Geen frisdrank, chocolade, etc meer kopen (dan krijg ik ruzie met mijn vriendin :+ ).
Vroeger dronk mijn vrouw 2 liter cola per dag...(Coca Cola nog wel). Nu max 1l per dag aan huismerk.
- Niet meer elke dag vlees eten (bonen met rijst ipv kip, etc.. vind ik zelf eigenlijk ook niet zo).
- Half om half gehakt nemen ipv puur rundvlees (maar ja.. dat is dus kwaliteit inboeten).
Jij maalt het zelf?
Maar dan hebben we het qua eten wel gehad.

Uiteindelijk komt het er dan ook op neer dat je er ook niet teveel tijd aan kwijt wil zijn. Ik ga echt niet naar 4 verschillende supermarkten om de aanbiedingen af te struinen ofzo. Hell, ik vind het al irritant dat ik ueberhaupt naar de supermarkt moet :D Dus hoe sneller ik weer buiten sta, hoe beter.
Doen wij ook niet. Meestal de Plus, die dichtbij is en soms de AH. Ligt er maar net aan waar we zijn. 1x per week Keurslager voor de hoognodige filet Americain daar voor mijn vrouw.
Mensen eten soms ook wel erg weinig moet ik zeggen. Ik eet 's avonds sowieso altijd een bord dat helemaal vol zit, regelmatig ook wel anderhalf. [...] Op mijn werk eet ik tenminste 6 boterhammen.
Precies hetzelfde hier. En 4 tot 6 sneeëen per dag.
En nee, ik ben echt geen vreetzak ofzo. Alsnog valt het wel op. Het kan best zijn dat sommige mensen hier hun avondeten over 2 dagen verdelen, terwijl ik dat op 1 avond gewoon opvreet (ik eet sowieso ruim 2 keer zoveel als mijn vriendin.. en ik weeg maar 75kg bij 1m89, dus zwaar ben ik zeker niet).
Al 20 jar 69kg bij 1m72(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:21:
Ja we halen het bij de AH ipv de Lidl,
AH is erg duur. Ik haal zelf de dingen waar ik de kwaliteit belangrijk vindt en die niet generiek zijn (i.e. niet een bepaald merk dat overal hetzelfde is, dus bijvoorbeeld vlees) bij de AH en de rest allemaal bij een goedkopere supermarkt, meestal dirk van den broek. Ik zie regelmatig dat exact dezelfde zak kattenvoer of pastasaus oid daar zo'n 10% goedkoper is dan bij de AH.

Niettemin geef ik denk ik ook zo'n 100-120 euro per week uit aan boodschappen. Zou het eens op moeten zoeken. Ik schat zo'n 30-40 euro bij de AH, 50-60 bij de Dirk en dan nog wat losse dingen. Wijn is ook duur... toch snel 20 per week extra en o loopt het op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zoijar schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:19:
[...]

Niettemin geef ik denk ik ook zo'n 100-120 euro per week uit aan boodschappen. Zou het eens op moeten zoeken. Ik schat zo'n 30-40 euro bij de AH, 50-60 bij de Dirk en dan nog wat losse dingen. Wijn is ook duur... toch snel 20 per week extra en o loopt het op...
Tsja als je een fles per dag op drinkt à EUR 3,00 zit je gauw aan EUR 20,00...
Ik doe een paar dagen met de lekkere rosé van de Plus van EUR 3,00 of doe een week met een half kratje bier.

Als iets duur is (ik kan niet uit de reacties halen of iedereen ze regelmatig koopt) zijn complete-/magnetron maaltijden.
[...]

Ik vraag me sterk af of zo'n maaltijd wel EUR 8,00 kost zelfs als je het door twee personen deelt. Of je moet een hele verpakking als 1 maaltijd rekenen, terwijl ik in het geval van bijvoorbeeld een pond gehakt, of over houd of meerdere keren van kan eten. Hetzelfde met pasta's die zitten in een koker waar ik meerdere maaltijden voor het hele gezin van kan maken. En een zakje spaghetti kost echt niet meer dan EUR 2,00. Pond voorgesneden en voorgekookte aardappelschijven of krieltjes: ook niet meer dan EUR 3,00.

[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 23-10-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 17:26
Lethalis schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:07:
[...]
Het verbaasd me dat ik al een aantal keer in dit topic lees dat het blijkbaar de keuze is tussen 2 dagen na elkaar hetzelfde eten, of de restjes maar weg gooien.

In de koelkast kan je er makkelijk een paar dagen tussen laten, en in de diepvries kan een maand ook best, dus dan heb je niet het probleem dat je 2 dagen na elkaar hetzelfde eet.
(En als je dan bewust wat meer maakt is het zelfs makkelijk dat je een keer minder hoeft te koken, dan is het enkel opwarmen)

Verder zijn veel restjes nog wel te gebruiken een volgende dag in een andere combinatie.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Adion schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:44:
[...]

Het verbaasd me dat ik al een aantal keer in dit topic lees dat het blijkbaar de keuze is tussen 2 dagen na elkaar hetzelfde eten, of de restjes maar weg gooien.
Ik heb maar een kleine koelkast ;) En heel weinig ruimte voor een grotere. Dan moet ik mijn keuken gaan verbouwen.

Desalniettemin denk ik daar weleens over na. Vooral het vriesvak is echt heel klein namelijk, waardoor ik sowieso minstens om de dag naar de supermarkt moet. Het liefste zou ik mijn brood in willen vriezen en alles zo regelen dat ik met 1 of 2 keer per week klaar zou zijn.

Dat scheelt een hoop ergernissen als ik 's avonds in de supermarkt kom.. de helft van het eten al geplunderd is, er soms geen brood meer is, etc.

Maar ja.. dat wordt zagen in het aanrechtblad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Was toevallig AFAS Personal aan het proberen. Wel grappig en past mooi bij dit topic als ik filter op "onderhoud --> boodschappen"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kSleE.png

2 persoonshuishouden :) In augustus een uitschieter gehad omdat ik denk ik een aantal keer boodschappen heb gedaan en het vakantie was :9. Mijn vriendin is vrij zuinig ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 21-10-2012 16:38 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:28:
Was toevallig AFAS Personal aan het proberen. Wel grappig en past mooi bij dit topic als ik filter op "onderhoud --> boodschappen"

[afbeelding]

2 persoonshuishouden :) In augustus een uitschieter gehad omdat ik denk ik een aantal keer boodschappen heb gedaan en het vakantie was :9. Mijn vriendin is vrij zuinig ;)
Leuk. Heb ik ook maar even gedaan :-).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GPlTw.png

Gemiddelde is 396 per maand. Echter was ik in Maart, April, Mei, Juni in het buitenland voor mijn werk. waardoor toen er alleen voor mijn vriendin boodschappen werd gedaan.i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:25

boesOne

meuh

Ik schat ook zo'n 400 euro per maand voor een 2 persoonshuishouden. Nu kan dat veel goedkoper want we hebben het gevoel dat we ons weinig ontzeggen. Duur brood van de bakker, vlees van de scharrelslager en lekkere kaas van de kaasboer. We kopen nooit kant en klaar maaltijden maar 1 x per week alle groenten en fruit op de markt en dan de pasta en chips enzo in de supermarkt.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hm ik snap niet dat iedereen zo veel geld kwijt is elke maand aan eten. Ik ben gemiddeld 5 euro per dag kwijt aan eten en ik heb niet het idee dat ik weinig eet of goedkoop.
Elke ontbijt 4sneetjes brood met beleg ( vlees ) + fruit en dan avond gewoon normaal aardappelen/groente/vlees of iets van pasta of rijst. Maar eigenlijk altijd wel iets met vlees.
Ik haal wel een groot deel van mijn boodschappen bij de lidl maar ook niet alles. Ik maak wel geen gedetaileerd boodschappenlijstje dus als er toevallig wat in de aanbieding is dat ik kan gebruiken koop ik dat. Wat ik wel veel doe is spullen invriezen als ik over heb maar veel gerechten kan je ook niet maken voor 1 persoon en ik koop veel verse groente die nog niet gesneden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:25

boesOne

meuh

ehm.. Extra belegen geitenkaas. Feta van schapenkaas. Nu op de markt muskaatdruiven ipv pitloze druiven. Tikt wel aan zo. We zijn eigenlijk best wel lekkerbekken. 5 jaar geleden hadden we geen cent, toen gaven we een stuk minder uit. Wie weet is het over 5 jaar wel weer over met de luxe..

Aan de andere kant stoken we erg weinig want we krijgen alweer geld terug van Nuon.. ik ken niemand die zo weinig betaald.. Dus tja..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Lethalis schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:05:
Het liefste zou ik mijn brood in willen vriezen en alles zo regelen dat ik met 1 of 2 keer per week klaar zou zijn.
Goed (en dus lekker) brood is rustig een dag of 4 vers. Zelf heb ik meergranen-grof volkorenbrood (Flora Vitaal Meergranen) en dat blijft rustig 4 dagen lekker.
@geen vinger: het ging er dus om dat hij geen vriezer heeft waarin 'n voorraad brood past.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 22-10-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

brood kun je invriezen of je kunt zelf je brood maken. Ik plemp het brood altijd in de magnetron om het te ontdooien, smaakt prima.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Shadowhawk00 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:40:
Hm ik snap niet dat iedereen zo veel geld kwijt is elke maand aan eten. Ik ben gemiddeld 5 euro per dag kwijt aan eten en ik heb niet het idee dat ik weinig eet of goedkoop.
Elke ontbijt 4sneetjes brood met beleg ( vlees ) + fruit en dan avond gewoon normaal aardappelen/groente/vlees of iets van pasta of rijst. Maar eigenlijk altijd wel iets met vlees.
Ik haal wel een groot deel van mijn boodschappen bij de lidl maar ook niet alles. Ik maak wel geen gedetaileerd boodschappenlijstje dus als er toevallig wat in de aanbieding is dat ik kan gebruiken koop ik dat. Wat ik wel veel doe is spullen invriezen als ik over heb maar veel gerechten kan je ook niet maken voor 1 persoon en ik koop veel verse groente die nog niet gesneden zijn.
Wat eet je 's middags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Twee personen en een kat. Rond de €450. We storten allebei een bedrag op een gezamenlijke rekening, daarvan betalen we huur, boodschappen en andere gezamenlijke kosten.

• 90% bij de AH
• We kopen het duurste brood van de AH, ovenvers o.i.d., omdat we allebei dol zijn op brood.
• Qua beleg eten we vooral kaas en "duuurdere" vleeswaren (rauwe ham, rosbief etc.) maar verder niet zoveel (geen hagelslag, pindakaas etc.)
• Verder kopen we bijna alles van het AH huismerk. 's Avonds eten we of vrij goedkoop (rijst met vlees en groente, een salade) of juist vrij duur (voorgesneden aardappeltjes, biefstuk).
• We snoepen redelijk wat: Ben & Jerry's ijs etc. We halen zelden wat en laten ook nooit iets brengen, uit eten ook niet zo vaak.
• Verder is onze kat relatief duur, moet duur Hills eten i.v.m. eiwitintolerantie en heeft geregeld huisartsdierenartskosten.

Samen geven we vrij veel uit aan boodschappen (en andere dingen zoals vakanties), maar aan de andere kant wordt ik gelukkiger van lekker eten dan van een hoge bankrekening :)

[ Voor 1% gewijzigd door sjaakaq op 22-10-2012 15:36 . Reden: LOL... ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Shadowhawk00 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:40:
Hmm maar als je alleen bent en dit doortrekt naar twee personen, dan geven die met jouw patroon dus zeg zo'n 8 euro uit per dag, zeg 250 per maand. Dat is dan nog zonder al die dingen als zeep, shampoo, kattenvoer, snoep, drinken, etc. Dan zit je toch al heel snel aan 400? Ik denk dat 100 euro per week vrij redelijk is voor een twee-persoons huishouden.

Leuk programma trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://zoijar.homelinux.org/pub/boodschappen.png

[ Voor 6% gewijzigd door Zoijar op 22-10-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
zo'n 100 euro per week; Sinds kort pinnen we elke vrijdag 100 euro en proberen we daarvan rond te komen en dat gaat prima, met uitzondering van de week dat ik m'n verjaardag vierde en de week dat m'n vrouw haar verjaardag vierde.

Daar betalen we de boodschappen + dierenspullen (2 katten en een konijn) van;

We vriezen regelmatig wat in, eten eigenlijk elke dag groente uit de vriezer (gewassen en gesneden, ideaal voor luie mensen :P) en vlees of een pasta-maaltijd/ knorr-wereldgerecht;

Als we zouden willen/moeten, dan kunnen we volgens mij prima naar onder de 75 euro per week toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Aan alle mensen die geen groente kopen omdat ze de hoeveelheid toch niet opkrijgen:

Maar van het gedeelte dat je niet nodig hebt kleine blokjes en maar er (met 1 of 2 maggiblokjes) een gezonde groentebouillon van. Vries die evt. in, in porties. Heerlijk en gezond >:)

Oh ja, bijna vergeten:

2 personen, 10-jaars gemiddelde voor de boodschappen (incl. hondevoer) is 379,34.

Mijn eerste kasboek is van 1979 8)

Daar is ook de jaren erna geen verandering in gekomen. Lang leve Multiplan, Lotus en Excel :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Schinnen-groen op 22-10-2012 14:37 ]

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16
sjaakaq schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:46:
• Verder is onze kat relatief duur, moet duur Hills eten i.v.m. eiwitintolerantie en heeft geregeld huisartskosten.
Ik weet wel hoe jij kan besparen .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdieren: 1 hond
Eetpatroon: gemak / vers
Frequentie boodschappen: dagelijks

We wonen boven de plus dus is erg verleidelijk om alles te halen :P
We zijn per dag ongeveer 8 euro kwijt en dan zitten er dingen bij die je vaker kan gebruiken (pak spaghetti, macaronie, zak ui, aardappelen e.d.).
Ikzelf hou van vers eten, mijn vriendin lust alleen vrijwel niets :/
Hierdoor maak ik meestal 2 gerechten (ik ben de kok thuis, mn vriendin kan niet koken :F ).
We besparen veel door makkelijke dingen:
- Aardappelschijfjes zelf maken van verse aardappelen, is nog veel lekkerder ook!
- Spaghetti / macaronie maken voor 4 personen, de rest invriezen :) (spaghetti kost dan totaal 6 euro, alles vers :) )
- Brood in de vriezer leggen, s'morgens eruit halen en smeren, op t werk is t ontdooid en zo goed als vers :)

Totaal zijn we ongeveer 250 euro p maand kwijt, incl eten voor de hond (chihuahua, eet dus weinig :P)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
Ik ben eens aan het rekenen gegaan, wat ikzelf ongeveer per dag aan eten e.d. kwijt ben. Voor 1 persoon:

Ontbijt: 2 boterhammen (€2,20 per brood met 24 snee) met beleg (ham/kaas/rosbief/pindakaas) + 1 koffie (€3/36 pads): 30 cent
Lunch: 4 boterhammen en cup-a-soup: 75 cent
Avondeten: 1 stuk vlees (150g a €12/kg) + 150g aardappelen (a €1/kg) + 150g groenten (€5/kg) + 1 kom vla 200ml (€1,50/L): 4 euro
Extra's: 500ml cola (ik drink geen cola, maar voor de controleerbaarheid): 75 cent.

Totaal €5,80 per dag. Per maand zou dat dus ongeveer €175 zijn.

Nu zijn we met zijn tweeën, dus 2x: €350,- Maar dat is dan zonder wasmiddel, tandpasta, toiletpapier etc etc etc.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Ik heb vandaag even "snel" het hele topic doorgelezen.

Wat mij opvalt is dat we niet erg correct aan het vergelijken zijn.
Misschien moet je, om zaken objectief met elkaar te kunnen vergelijken, afspraken maken wat er onder de maandelijkse boodschappen moet worden verstaan.

Een aftrap:
- levensmiddelen (om te eten dus, vers, in blik, uit de diepvries, etc).
- verzorgingsmiddelen (plamuur, zeep, chel, champoo, badfschuim, etc)
- schoonmaakmiddelen (WC-papier, schoonmaakdoekjes, poetsspullen, spullen voor de was en de vaatwasser, glasreinigers, stofzuigerzakken, luiers, schuursponsjes, keukenrollen, etc)
- Eten buiten de deur als vervanging van de normale maaltijd
- Eten op je werk uit de kantine

De rest valt er buiten imho.

Heb je aanvullingen of ben je het er niet mee eens: shoot!

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Schinnen-groen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:57:
Ik heb vandaag even "snel" het hele topic doorgelezen.

Wat mij opvalt is dat we niet erg correct aan het vergelijken zijn.
Misschien moet je, om zaken objectief met elkaar te kunnen vergelijken, afspraken maken wat er onder de maandelijkse boodschappen moet worden verstaan.

Een aftrap:
- levensmiddelen (om te eten dus, vers, in blik, uit de diepvries, etc).
- verzorgingsmiddelen (plamuur, zeep, chel, champoo, badfschuim, etc)
- schoonmaakmiddelen (WC-papier, schoonmaakdoekjes, poetsspullen, spullen voor de was en de vaatwasser, glasreinigers, stofzuigerzakken, luiers, schuursponsjes, keukenrollen, etc)
- Eten buiten de deur als vervanging van de normale maaltijd
- Eten op je werk uit de kantine

De rest valt er buiten imho.

Heb je aanvullingen of ben je het er niet mee eens: shoot!
Dit klopt toch wel zo?
Alle dingen die je dagelijks gebruikt (ex energie kosten e.d., dat is een ander topic :P).
Als ik het zo snel lees, ik zie niet iets wat ik kan toevoegen hieraan.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Oei, dit is even schrikken. Situatie:
1 man, 1 vrouw, 3 katten.
Gemiddeld per maand kwijt: 900.

Dat is inclusief 150 aan sigaretten (voor 1 persoon, er rookt er 'maar' 1)
Dit zijn uitgaven aan supermarkt, markt, drogisterijen.
En voor de katten inbegrepen Carnibest, rauw voer. Dierenarts en inentingen etc zit er niet bij, dan komt er zo''n 100-150 per maand bij.

Met uit eten (waar ook visje op de markt bij hoort dan bv) komt er nog zo'n 100-150 per maand bij.
Boodschappen worden gedaan 1x in de week bij Jumbo, en wat kleine doordeweekse dingen bij meestal C1000. Af en toe dan wat bulk-zaken bij Aldi/Lidl.

Verder wordt er veel op aanbiedingen gelet, vooral bij drogisterijen wordt er eigenlijk alleen maar in de aanbieding gekocht.

Heb dan het idee dat wij wel heel veel uitgeven, maar snap niet echt waaraan. Bv vers brood wordt niet gekocht maar gewoon uit diepvries, ook geen echt dure gerechten/specerijen.... Bijvoorbeeld vaak aardappels met groente, en ook geregeld een Knorr-pakket.
Wel meestal biologisch vlees, dat scheelt wel een slok op een borrel. En qua eieren/melk is het alleen maar biologisch 3*, of hoe dat dan ook heet.
Verder wel A-merken qua bier, cola, chips etc. Op chips/snacks valt wel te bezuinigen.

[ Voor 3% gewijzigd door sarinsarin op 22-10-2012 15:04 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!