Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wii4all schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:50:
Pak luiers: als je zindelijk zou worden zou dat een hoop geld schelen ;)
Geen kinderen nemen scheelt pas geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

loewie1984 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:28:
Wat ik moeilijk te verdedigen vind aan vlees kopen bij de slager ondanks dat we dat nu dus doen is, wij eten voornamelijk rundergehakt en kipfilet welke we vaak stuksnijden (...)

Wat me van de supermarkt dan tegen de borst stoot is de antibiotica resistentie en alle andere troep die aan de beesten gevoerd wordt waar je niets van weet, ondanks dat ik al mijn hele leven vlees uit de supermarkt eet. In het kader: je bent wat je eet.
Als je specifiek tegen het gebruik van antibiotica, groeihormoon en onduurzaam voedermais bent kun je het beste biologisch kopen (met EKO-keurmerk). Hier is het geheel verboden om dit soort zaken te gebruiken, afgezien van wanneer de dieren echt ziek worden en medicatie nodig hebben. Vlees van de slager is in dat opzicht niet wezenlijk anders dan van de supermarkt, behalve als je bij kleinere slagers zit (en dan ook is het vaak gokwerk). Let wel; ook in non-biologische context wordt er de laatste 15-20 jaar vrij veel gewerkt aan het afbouwen van het gebruik van (onnodige) medicatie en het verbeteren van groeivoer. Als je vlees de herkomst Nederland heeft zit je al behoorlijk goed (m.n. bij rundvlees).

Als je een winkel zoals Hoogvliet, Plus of AH hebt die regelmatig 35/50% afprijst kun je je bio-vlees voor min of meer dezelfde prijs als ieder ander stukje vlees krijgen.
yannickie111 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:37:
Die FF van de action vind ik zelf echt niet te pruimen eerlijk gezegd }:O
Alleen de Salmiak is lekker, de rest is poep.
raptorix schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:40:
Overigens haal ik ook redelijk veel bij afhaalrestaurantjes in de buurt, er is zoveel concurrentie dat je daar bijna niet tegen op kan koken, pizzeria heeft nu alle pizza's voor 6,50, en die worden vers voor je neus gemaakt :)
Wij doen gemiddeld voor 4 euro per dag boodschappen, en dat is dus een hele dag :)
Katoenen luiers; aanzienlijk goedkoper én je kind sneller zindelijk. Nouja, er zijn altijd moeilijke kinderen op dat punt (het zijn net mensen), maar je hebt de statistiek in ieder geval mee :P

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zon 200-300e voor 1 persoon.
Voornamelijk groeten, fruit, vis (niet gekweekt), noten, water, griekse yoghurt :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Leuk draadje. Mijn twee eurocenten:

- Man+Vrouw + 1 kat

Richtbedrag: 475 eur/maand, waar bij voorkeur wat van over blijft. Dit lukt. Restbedrag gaat mee naar de maand erna en als het genoeg is doen we er een etentje van. Van dit budget wordt ook gerookt - en dat is maandelijks zeker 120 eur, dus 350 max voor boodschappen. Meestal hebben we dat niet nodig.

Shoppen bij...: 90% LIDL, wat ze niet hebben bij AH. En het blijft verbazingwekkend om met twee tassen vol weg te lopen bij de LIDL voor 25 euro, en voor datzelfde bedrag bij AH met een half zakje de deur uit te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Vayra op 27-11-2015 17:37 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Haalde ik vroeger altijd bij Kruidvat. Ik vond ze fijner en goedkoper dan het bekende merk. Bovendien door de Consumentenbond ook als beste getest.
raptorix schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:51:
[...]

Geen kinderen nemen scheelt pas geld ;)
Tot het voortgezet onderwijs kosten ze m.i. bijna niets.

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 27-11-2015 18:58 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:57:
[...]

Haalde ik vroeger altijd bij Kruidvat. Ik vond ze fijner en goedkoper dan het bekende merk. Bovendien door de Consumentenbond ook als beste getest.

[...]

Tot het voortgezet onderwijs kosten ze m.i. bijna niets.
Snachts slaapt de kleine met een pamper en overdag kruidvat luiers. Met de kruidvat luiers Is het snachts al een paar keer gebeurt dat hij snachts doorgelekt Was zeg maar met pampers nog niet gehad

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
Vayra schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:20:
Leuk draadje. Mijn twee eurocenten:

- Man+Vrouw + 1 kat

Richtbedrag: 475 eur/maand, waar bij voorkeur wat van over blijft. Dit lukt. Restbedrag gaat mee naar de maand erna en als het genoeg is doen we er een etentje van. Van dit budget wordt ook gerookt - en dat is maandelijks zeker 120 eur, dus 350 max voor boodschappen. Meestal hebben we dat niet nodig.

Shoppen bij...: 90% LIDL, wat ze niet hebben bij AH. En het blijft verbazingwekkend om met twee tassen vol weg te lopen bij de LIDL voor 25 euro, en voor datzelfde bedrag bij AH met een half zakje de deur uit te komen.
Dat laatste, ligt dan toch echt aan wat je bij de AH koopt. Er is redelijk recent nog een onderzoek geweest dat je, als je voor AH Basic spullen gaat, je bij de AH niks duurder uit bent dan bij de Lidl of vergelijkbare supers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Iets van 400 EUR in de maand met 2. Wat ik eigenlijk nogal vindt meevallen gezien er veel vlees (biefstuk/entrecote/carpaccio) wordt gegeten en enkel premium merken frisdrank (coca cola, 7up, etc.), bijna alles verder kant en klaar, et cetera.
Moet daar wel bij opmerken dat het vlees en de frisdrank in Duitsland of Belgie wordt gehaald, wat echt een godsvermogen scheelt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:43:
Iets van 400 EUR in de maand met 2. Wat ik eigenlijk nogal vindt meevallen gezien er veel vlees (biefstuk/entrecote/carpaccio) wordt gegeten en enkel premium merken frisdrank (coca cola, 7up, etc.), bijna alles verder kant en klaar, et cetera.
Moet daar wel bij opmerken dat het vlees en de frisdrank in Duitsland of Belgie wordt gehaald, wat echt een godsvermogen scheelt.
Dan koopje de genoemde stukken vlees niet van een goede slager lijkt mij.

Ben in m'n eentje btw denk ik € 600 kwijt aan boodschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal veel bij de lokale boeren. Scheelt aanzienlijk en nog lekker ook. Koop een blok jonge kaas voor 5 euro, krijg ik bij de supermarkt een paar plakjes voor volgepompt met e stoffen. Zo ook zijn de eieeren en overige zuivel en groente producten vele malen goedkoper.

De boeren leveren bij elkaar hun producten uit, dus in t winkeltje van de ene zuivelboer kan ik t vlees van een andere boer kopen en de jam weer van een ander. En nog leuk voor de kids, mn zoon wil altijd mee even de koeien aaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nu waarom de nettorama (een vestiging net geopend hier in de buurt) zo donders goedkoop kan zijn. De melkpakken hebben vaak allen 'transportschade' waaronder gedeukte zijkanten enzo. Of de tiramisu die zo goedkoop lijkt, gortdroog is als je er ook maar 1 hap van neemt. Of de uit de verpakking getrokken sauzen van bijv Knorr zoals peperroom saus, die iets goedkoper zijn.

Vleeswaar ook; 75 cent voor bijv leverkaas. Die plakjes zijn freaking filterdun en moet je minimaal 4 plakjes op je boterham leggen wil je dat het 'dekt' en enigzins ook nog te eten is. De kipfilet bijv slinkt als een malle na bereiding wat gewoon propvol zit met water.

Was de eerste en de laatste keer naar de nettorama te gaan. Beetje de lidl maar dan onder duitse hoede in Nederland.

Brood koop ik overigens per 2 halfjes bij de bakker. Veel gezonder en lekkerder dan de crap die ze verkopen bij de supermarkt. Qua boodschappen geef ik gemiddeld 150 tot 250 euro per week uit. Hondenvoer daarbij inbegrepen (merk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Laatst online: 16-06 11:15
Blik1984 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:43:
[...]

Dat laatste, ligt dan toch echt aan wat je bij de AH koopt. Er is redelijk recent nog een onderzoek geweest dat je, als je voor AH Basic spullen gaat, je bij de AH niks duurder uit bent dan bij de Lidl of vergelijkbare supers
Het is voor een deel psychologie, maar voor een deel ook echt zo dat de Lidl op bepaalde belangrijke punten stukken goedkoper is. AH Basic is er niet voor alle producten. Bij de Lidl shop ik op dat prijspunt en heb ik wél ruime keus en hoge kwaliteit spul. En ik moet ook zeggen, nog steeds vind ik veel van de producten die ze daar hebben ook echt beter, lekkerder smaken. Er wordt veel geimporteerd vanuit de verschillende landen waar Lidl actief is, en dat zorgt voor allerlei 'lokale' producten van bepaalde regio's die dan hier in de schappen verschijnen. Dat is een beetje hit & miss; sommige dingen zijn geweldig, andere matig.

Bij AH ligt er in elk schap een variant of drie van hetzelfde en ben je bij elk product dus opnieuw aan het kiezen tussen lood en oud ijzer met verschillende prijzen, en vaak zijn twee van de drie varianten ook nog eens niet te vreten. Dat vind ik overigens ook van de Jumbo. Veel geld voor weinig speciaals. Vergelijk de bakkers eens voor de grap, van deze drie supers (overigens is AH nog wel het beste in gewoon brood, samen met de Coop). Of de vleeswaren/vlees en groente afdelingen. Het zijn echt noemenswaardige verschillen. Als je duur wil doen komt de Lidl tegenwoordig ook beter uit de verf, met het Excellent merk daar betaal je nog steeds per product minder dan de Excellent varianten van AH en ik ontdek steeds vaker dat het ook nog beter smaakt, verser is.

De AH blijft dan ook vooral nog van nut voor bepaalde merken, en dat gaat dan voornamelijk over (fris)drank en zoetigheid. Maar die winkel heeft mij niets te bieden dat echt van AH is.

[ Voor 53% gewijzigd door Vayra op 28-11-2015 09:13 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 03:09:
Ik snap nu waarom de nettorama (een vestiging net geopend hier in de buurt) zo donders goedkoop kan zijn. De melkpakken hebben vaak allen 'transportschade' waaronder gedeukte zijkanten enzo.
Nooit meegemaakt. Wat ik er koop is altijd A merk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:43:
[...]

Lidl bied voor dezelfde prijs wel beter kwaliteit als AH basic. Kan ook niet anders aangezien het huismerk van de Lidl een veel grotere afzetmarkt (Europa vs Benelux) heeft dan AH basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48

Ik doe zelf vrijwel al mijn boodschappen bij AH, let veel op aanbiedingen. Af en toe aanbiedingen bij een andere winkel, maar voor mijn gevoel ben ik het goedkoopste uit bij AH door de aanbiedingen.
Hoeveel ik uitgeef per maand scheelt veel, vooral omdat er vaak samen gegeten wordt in een studentenhuis. De ene week doe ik misschien wel 3 keer boodschappen voor 10 man per avond, de week erna helemaal niks.
Ik vind de aanbiedingen magertjes bij de ah. Vergelijk eens met de Digros. Vaak heeft die aanbiedingen van bijv 1 voor 0,90 en de ah 2 voor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

AH heeft in het laatste jaar hun strategie weggeleid van concurrentie op prijs, net als een aantal andere winkels. Dit voornamelijk door het wegvallen van de grootste actiesupermarkt, C1000. De prijsdruk is er daardoor af.

Wij zijn in ieder geval nog maar zelden te vinden bij AH en nemen de folder niet eens meer door. Zelfde geldt voor Jumbo. Er zijn altijd wel betere aanbiedingen bij de concurrent te vinden, en we hebben hier op het dorp 5 supermarkten om uit te kiezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
mux schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:44:
AH heeft in het laatste jaar hun strategie weggeleid van concurrentie op prijs, net als een aantal andere winkels. Dit voornamelijk door het wegvallen van de grootste actiesupermarkt, C1000. De prijsdruk is er daardoor af.
Hier in het drop zijn is de c1000 een Jumbo geworden. maar ik zie toch vooral dat dat de Jumbo wel redelijk wat goedkoper is.

BV dubbelfris was bij de c1000 altijd 1.20€ maar nu vaak in de aanbieding maar anders ca 1 euro per stuk. Dat is een groot verschil.

Alleen de tomatenpuree is erg veel duurder geworden. IPV het product welke 8 cent koste moet ik nu als goedkoopste 21 cent betalen omdat ze de andere niet meer hebben.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 02:25:
[...]

Dan koopje de genoemde stukken vlees niet van een goede slager lijkt mij.

Ben in m'n eentje btw denk ik € 600 kwijt aan boodschappen
600 euro aan eten/drinken?

Ik ben als het tegen zit 200 euro kwijt als het mee zit 150 euro. Dat ligt hem een beetje aan shampoo scheermesjes wasmiddel olijfolie/zonnebloem olie tandpasta.

Producten welke ik niet elke maand hoef te kopen omdat ik dat vaak ook meer (in de aanbieding) probeer te halen. Maar als het tegen zit is het wel duur.

Ow ja dat is vlees gewoon van de slager en verse groente/fruit van de supermarkt. Ongeveer 2 stuks fruit per dag en ik denk ca 150-200 gram groente per dag.

[ Voor 33% gewijzigd door Kevinp op 28-11-2015 18:36 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Deveon schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:47:
[...]

Lidl bied voor dezelfde prijs wel beter kwaliteit als AH basic. Kan ook niet anders aangezien het huismerk van de Lidl een veel grotere afzetmarkt (Europa vs Benelux) heeft dan AH basic.
Wat is beter volgens jou? Ik koop veel bij Lidl maar ook veel AH Basic en beiden bevallen mij prima. De uitspraak "AH is duur" kan ik me dan ook moeilijk in vinden. Als je er alles A-merk koopt misschien maar daar ben je zelf bij. De aanbiedingen zijn zeer goed en ze hebben vaak 35%-kortingstickers op oa vlees zitten waardoor het echt goedkoop wordt. Daarnaast blijf ik zeer ontevreden over Dirk, die schreeuwen altijd zo in hun folders maar het gebeurt me bijna altijd dat wat er in hun folder staat op is, zo kan ik ook aanbiedingen verzinnen 8)7

Ondanks dat m'n vrouw weer werk heeft blijven wij rond de 8 euro gemiddeld per dag aanhouden voor de boodschappen en dat lukt nog steeds prima... rond de 250 euro per maand dus voor 2 volwassenen en een kind van bijna 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
AH basic staat mij heel erg tegen.
Echt alles wat eerst Euroshopper was is kwalitatief minder geworden en ook duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door sambalbaj op 28-11-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Cartman! schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:47:
[...]

Wat is beter volgens jou? Ik koop veel bij Lidl maar ook veel AH Basic en beiden bevallen mij prima.
De consumentenbond heeft al meerdere malen aangetoond dat het huismerk van de Lidl op hetzelfde niveau zit als À merken. Andere huismerken zijn vaak met blind testen toch minder.

Ook weet ik toevallig dat de Lidl vergelijkbare reacties krijgt uit hun marktonderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 00:56

Wuursj

want worst is al bezet

Hier 350 euro met twee personen. En dan houden we altijd over waarvan we wel eens wat buiten de deur kunnen doen. Moet wel zeggen dat we beiden door werk regelmatig (~2 keer per week) niet thuis eten.

Boodschappen is vooral bij combinatie Vomar en Aldi omdat die om de hoek en naast elkaar liggen. En dan ga ik wel eens eerst naar de Aldi en dan door naar de Vomar voor de rest. Meestal echter alleen Vomar omdat twee winkels wel veel goede voor enkele euro's is. Soms wel eens wat bij de AH.

Afwegingen zijn vaak budget gestuurd maar ook soms helemaal niet:
- eten wat in de aanbieding (en ook lekker :P ) is. Met terugkerende aanbiedingen toch variatie houden.
- Bijna nooit A-merken. Alleen Neutral (was)middelen is vaste uitzondering maar soms bij de action te vinden.
- Nooit kant-en-klaar pakjes of potjes (keuze is meer ingrediënten dan kosten gestuurd)
- brood vaak bij duurdere bakker vanwege ingrediënten
- kleine selectie producten uit natuurwinkel die (voor ons) daar duidelijke meerwaarde hebben.
- ~70% van de tijd vega (wat niet niet goedkoper uitpakt)
- Nagenoeg altijd voor de gezondere maar duurdere optie.

Al met al lukt het ons aardig om uiterst betaalbaar lekker en gezond te eten zonder dat we voelen daar concessies voor te doen.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Deveon schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:02:
[...]

De consumentenbond heeft al meerdere malen aangetoond dat het huismerk van de Lidl op hetzelfde niveau zit als À merken. Andere huismerken zijn vaak met blind testen toch minder.

Ook weet ik toevallig dat de Lidl vergelijkbare reacties krijgt uit hun marktonderzoeken.
Ok, op die manier :) Ik heb een aantal vaste producten die ik van AH Basic koop die mij uitstekend bevallen (bijv tomatenpuree, gepelde tomaten en pasta) en toch veel goedkoper zijn dan Lidl. Met slim inkopen doen (ik ga gerust langs 6 supermarkten per week, alles zit dichtbij) heb ik vaak A-merken icm goedkope huismerken (Lidl/AH basic) als basisingredienten.

Goed letten op aanbiedingen, koken volgens seizoen en vooral zelf koken zijn de grootste winstpakkers hier ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
[...]

Mooie oplossing :) Dat moet dan wel een franchise AH zijn, neem ik aan?
Inderdaad. Zeker omdat ik een vleeseter ben scheelt het een hoop. 500 gr biefstuk is voor mij een normale maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 15:01
november 2015
Bedrag: € 200,00
Uitgegeven: € 175,18
oktober 2015
Uitgegeven: € 206,01
september 2015
Uitgegeven: € 70,07
augustus 2015
Uitgegeven: € 232,40
juli 2015
Uitgegeven: € 147,00

Af en toe krijgen we wat cash waar we mee betalen. Wij zijn met z'n tweeën. En twee honden.

[ Voor 5% gewijzigd door xzaz op 29-11-2015 10:55 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
70 euro boodschappen in september...? Dat is een ruime 2 euro per dag..wat koop je daar precies voor zodat je een maand kunt eten en drinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik gok dat hij toen op vakantie is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
xzaz schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:54:
november 2015
Uitgegeven: € 175,18
oktober 2015
Uitgegeven: € 206,01
september 2015
Uitgegeven: € 70,07
augustus 2015
Uitgegeven: € 232,40
juli 2015
Uitgegeven: € 147,00

Af en toe krijgen we wat cash waar we mee betalen. Wij zijn met z'n tweeën. En twee honden.
Besteed je maximaal 200 euro per maand aan boodschappen, is dit het maximale of gewoon wat je met jezelf hebt afgesproken zoveel maximaal te besteden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
kevino1 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:50:
[...]

Ik vind de aanbiedingen magertjes bij de ah. Vergelijk eens met de Digros. Vaak heeft die aanbiedingen van bijv 1 voor 0,90 en de ah 2 voor 2.
Digros ken ik niet, maar Dirk (1 pot nat) kom ik wel eens (als ik niet thuis-thuis ben (student).
Bij mij gaat het meestal zo:
Ken je de mop van de aanbieding van de Dirk?
Hij is op :z

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dirk is een winkel met wel heel veel variatie in uh... kwaliteit. Ligt ontzettend aan de wijk waar hij in ligt. Zowel in Zoetermeer als Rotterdam Noord ligt het in een klotewijk en zijn de aanbiedingen altijd op, is de winkel een rommeltje en wordt je fiets gegarandeerd gestolen. Maar in Ommoord is het een ontzettend prettige winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Jordyz schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:09:
[...]

Besteed je maximaal 200 euro per maand aan boodschappen, is dit het maximale of gewoon wat je met jezelf hebt afgesproken zoveel maximaal te besteden?
Ja, ons budget ligt op €200,- daar hopen we alles voor te doen. Het is niet zo dat we €200,- pinnen en het daarmee moeten doen; maar we proberen het wel rond die €200,- te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hier een eenpersoonshuishouden. Boodschappen doe ik voor 25~35 per week bij de Jumbo.

Daarbij moet ik wel opmerken dat ik 4x per week koken voldoende vind. Twee keer per week laat ik bezorgen of ga ik uit eten. De laatste keer eet ik bij m'n ouders. Als je die kosten meeneemt, kom je op ongeveer €225~€275 per maand uit voor de categorie eten & drinken.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregrof
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-05-2024
2 volwassenuit antwerpen
Een budget van 600 voor eten en 100 om drinken aan te kopen per maand. Wij eten wat we willen maar het is wel vers en "gezond". Ik koop meestal huisproducten omdat deze toch een stuk goedkoper en van zelfde kwaliteit zijn.

Ik zou mijn budget naar 500 willen brengen. Ik was best tevreden over mijn budget tot ik deze topic opende 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
gregrof schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:07:
2 volwassenuit antwerpen
Een budget van 600 voor eten en 100 om drinken aan te kopen per maand. Wij eten wat we willen maar het is wel vers en "gezond". Ik koop meestal huisproducten omdat deze toch een stuk goedkoper en van zelfde kwaliteit zijn.

Ik zou mijn budget naar 500 willen brengen. Ik was best tevreden over mijn budget tot ik deze topic opende 😅
volgens mij zijn de boodschappen in België wel significant duurder dan in Nederland, verkijk je daar niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Blik1984 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:39:
[...]

volgens mij zijn de boodschappen in België wel significant duurder dan in Nederland, verkijk je daar niet op
Yup, als wij in Nederland komen gaan we voor we terugkeren naar België eerst naar de supermarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Yep, dat is zeker waar. Hier is de Albert Heijn trouwens één van de goedkopere supermarkten... in Nederland juist één van de duurdere.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Hier eten wij met een gezin van 4 (2 volwassenen, 2 jonge kids) voor ongeveer 300 a 350 Euro in de maand. Daar zit gemakshalve dan even niet de flesvoeding van de jongste bij. De bulk boodschappen halen we bij de Lidle. Wat specifieke producten die de Lidle niet heeft of daar niet lekker zijn halen we bij de Plus er naast. In de prijs zit ook een wekelijks visje van de markt.

Al met al is dit denk ik de beste balans tussen zuinig doen en lekker eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Klopt, het is niet voor niets dat op zaterdagen bij supermarkten bij ons in de grensstreek soms wel 60+ procent van de auto's een Belgisch kenteken heeft :P

Als je in de grensstreek woont (zoals Antwerpen) en je wil je supermarkt-uitgaven verlagen zou ik idd serieus overwegen de boodschappen in NL te doen (Roosendaal, Bergen op Zoom, evt Woensdrecht of Breda ofzo) :)

Wel even goed uitzoeken wat hier goedkoper is, want het merendeel is in NL dan wel goedkoper, sommige dingen zijn in Belgische supermarkten juist weer iets goedkoper.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Wij zijn met twee volwassenen. Aan eten geven we € 185 uit (gemiddelde afgelopen 12 maanden). Vorige keer dat ik keek zaten we op € 200 maar toen aten we nog bijna geen aardappels :-)

We doen niet heel bewust boodschappen. Wasmiddel enzo proberen we wel in aanbieding te halen maar we halen dan weer nooit meer dan 2 à 3 flacons per keer. Van vrij veel producten zijn we wel dol op a-merk maar daar staat tegenover dat we weinig uitgeven aan snacks & drinken. Thuis meestal thee/koffie/melk/water en eigenlijk alleen in het weekend gaat er een zak chips open (waar we meestal 2 weken mee doen :D). Groot bier- of wijndrinkers zijn we ook niet.

Uit eten doen we eigenlijk ook niet vaak i.v.m. 's avonds werken/klussen en omdat we in een dorp wonen en geen zin hebben een half uur te rijden, naar restaurant lopen, wachten op eten en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Tegenwoordig doen wij boodschappen bij de Hoogvliet waar wij van tevoren op internet een bestelling plaatsen. Je hebt niet echt controle op de houdbaarheidsdatum e.d. maar eerlijk gezegd heb ik nooit iets in mijn krat gehad wat bedorven/beschimmeld/etc was.

Per week zitten wij zo rond de 60-80 euro per week afhankelijk wat er nodig is. Dit betreft 2 volwassenen en 1 kind van bijna 2jr oud. Zaken zoals dreumesmelk, wasmiddel etc zit hier ook in. Verder geven wij weinig om A-merken. Pastasauzen e.d. kan je prima zelf maken zonder zo'n chemisch pakje van Honig/Knorr/whatever.

Bij de AH in ons dorp komen wij niet meer. Te duur. Slechte kwaliteit groente in de schappen. Onbeschoft personeel. Te druk. Noem maar op...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Klein beetje offtopic, maar ik denk dat ontzettend veel mensen ook kunnen besparen op hun mobiele abonnement, vroeger had je vaak mooie deals met een gratis toestel, maar tegenwoordig is dat heel stuk minder en kan het behoorlijk schelen wanneer je zelf een toestel koopt, en een budget abonnement neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 18:25
wildhagen schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:28:
[...]

Klopt, het is niet voor niets dat op zaterdagen bij supermarkten bij ons in de grensstreek soms wel 60+ procent van de auto's een Belgisch kenteken heeft :P
Belg bevestigt! Wij winkelen meestal bij AH in Maastricht, maar als we (noodgedwongen) toch eens in België winkelen vergelijk ik graag naderhand de prijzen nog eens. AH komt er dan toch consequent 10 à 15 procent goedkoper uit. In Duitsland winkelen is nog een stuk voordeliger, maar om de vervoerskosten eruit te halen moeten we daar wel groot inkopen - dan doen we dus maar om het half jaar.

Los van het voordeel vinden we het aanbod in Nederland en Duitsland ook beter. Alleen voor een stuk of drie producten ga ik nog bewust in België winkelen - een lekkere gele pickles heeft AH bijvoorbeeld nog niet in het assortiment :) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
Kleine bump van dit topic, aangezien ik sinds kort ook mijn uitgaven kan delen :P

Gezinssamenstelling
Volwassenen: 2
Babies/Kinderen: Geen
Huisdieren: Geen
Eetpatroon: Normaal/Gezond

Uitgaven Maart
Man (ik): 120 euro
Vrouw (vriendin): 160 euro
Totaal: 280 eur

De boodschappen doen wij vrijwel altijd bij de Albert Heijn, want die zit 50m van ons huis. We passen ons eetpatroon wel enigszins aan, wanneer er leuke of lekkere aanbiedingen zijn. Verder eten we geen kant en klaar maaltijden (behalve soms op werk) en snijden we groenten zelf, scheelt toch weer.

Er moet verder wel rekening gehouden worden met het feit dat we af en toe buiten de deur snacken/eten, bijvoorbeeld een magnetronmaaltijd op werk of een broodje op het station. Ik denk dat ik daar deze maand 20 euro aan heb uitgegeven en mijn vriendin ongeveer 30 euro. Dit zijn nog wel uitgaven die we kunnen beperken. Ik denk verder dat we wel een redelijk gemiddeld uitgavenpatroon hebben.

Ik koop zelf vaak AH basic of het normale huismerk, maar daar is mijn vriendin het niet helemaal mee eens. Maar ik vind het onzin om Glorix dikbleek te kopen terwijl je voor minder dan de helft van de prijs nagenoeg hetzelfde product hebt. Ik neem echter niet rücksichtslos het goedkoopste product, maar probeer wel een beetje de kwaliteit te vergelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:05
Maart was een dure maand:

Gezin van 3,5 (1 onderweg) en 2 parkieten.
We hebben als doel om maximaal 1 keer per week minder gezond te eten door een kant en klare maaltijd of afhalen. De rest is altijd verse groente zo kort mogelijk gekookt of aardappeltjes uit de air-fryer (scheelt weer olie :P )
Het zelf opgelegde "budget" is € 250 inclusief alle schoonmaakartikelen, wc rolletjes gel, etc. Normal gesproken houden wij ons daar wel aan maar nu toch eten gehaald bij de bios (11 euro 8)7 ), een keertje extra afgehaald en 2 keer "grote" boodschappen gedaan.

Hierdoor komen we nu op 304 euro.

Gelukkig hebben we nog eten over dus compenseren we dat deze maand >:)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
2 volwassen en 1 baby van 9 maand: 300 - 320 euro ong.

Luiers: Kruidvat
Billendoekjes: Kruidvat
Flesvoeding: AH eigen merk
Potjes: zelf maken
Fruit: zelf maken

Onze eigen boodschappen doen we gewoon bij de AH, kopen per week in. Maken gebruik van bonusaanbiedingen en grootverpakkingen.

Deo, gel, toiletpapier etc vaak bij de Kruidvat, ook ivm grootverpakkings-aanbiedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gr8-jen
Lensent schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:06:
Potjes: zelf maken
Fruit: zelf maken
Heel herkenbaar. Als het kind ouder is gaan jullie dan ook limonade siroop zelf maken van rietsuiker?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Is dat een grappig bedoelde vraag? Zo ja, beetje flauw. Zo nee, uiteraard niet.

Wij doen gewoon het eten wat we zelf klaarmaken zonder peper en zout etc apart zetten voor de kleine, pureren dat en vriezen het in. Hij vind het heerlijk en het heeft meer structuur en smaak dan de fabriekspotjes en we merken dat het voor hem meer vult. Plus het is goedkoper dus win win.

En fruit is ook gewoon in huis dus beetje magere yoghurt erbij, pureren die handel en je hebt een toetje.

[ Voor 12% gewijzigd door Lensent op 01-04-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Wij geven 200 euro per maand uit aan boodschappen.
2 volwassenen en eten gewoon/gezond.

Boodschappen bij de Lidl en we jagen op de aanbiedingen bij de andere supermarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Lensent schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:43:
Is dat een grappig bedoelde vraag? Zo ja, beetje flauw. Zo nee, uiteraard niet.
Het was niet grappig bedoeld, Het was meer een vraag of wij de enige waren of dat er meer mensen dat doen.

Eten voor de kleine doen we zo lang het nog lukt apart klaarmaken: nu kijkt hij het eten al van ons bord en eet meestal met ons mee.
Potjes hebben we zelf ook maar 1 keer gedaan. Zelf 1 keer geprobeerd en sindsdien gewoon fruit gekocht en in stukjes gesneden of gepureerd.
Limonade siroop maken we zelf omdat het 15 minuten werk is voor 2 weken siroop.

Al met al scheelt het geld en voor mijn gevoel ook gezonder zonder al die extra suikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 12-09 23:06
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 2 kinderen (6 jaar en 4 jaar)
Huisdieren: 1 hen en 1 haan.
Eetpatroon: Gezond met 1 keer in de week patat.
Frequentie boodschappen: 1 á 2 keer per week, en 1 keer per maand voor de "grote" boodschappen naar de Lidl.
Kosten per maand: á € 350,- (Lidl, AH & Groenten / Fuit van de markt) Daarnaast om de 2 maanden uit eten met het gehele gezin.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

gr8-jen schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:53:
[...]

Het was niet grappig bedoeld, Het was meer een vraag of wij de enige waren of dat er meer mensen dat doen.

Eten voor de kleine doen we zo lang het nog lukt apart klaarmaken: nu kijkt hij het eten al van ons bord en eet meestal met ons mee.
Potjes hebben we zelf ook maar 1 keer gedaan. Zelf 1 keer geprobeerd en sindsdien gewoon fruit gekocht en in stukjes gesneden of gepureerd.
Limonade siroop maken we zelf omdat het 15 minuten werk is voor 2 weken siroop.

Al met al scheelt het geld en voor mijn gevoel ook gezonder zonder al die extra suikers.
Je kan ook gewoon water drinken ipv limonade? Scheelt nog meer tijd, geld en extra suikers. Zo doen wij het in ieder geval O-)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
De kleine prins drinkt niet alleen water en wenst een zoeter smaakje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Twee volwassenen. We geven ongeveer 400 euro per maand uit qua boodschappen/huishoudelijke zooi. Eigenlijk best veel, als ik het zo hier vergelijk.

Ons ontbijt is simpel (botemham met kaas), lunch doen we op kantoor, dus de bulk van het geld zit in avondeten. Alcohol hebben we nauwelijks in huis. Maar we eten wel aardig uitgebreid. 6x per week vlees, en dan goed vlees. Altijd verse groenten en kruiden erbij etc. Daar moeten we misschien maar eens wat mee gaan minderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
2 volwassenen:

April 2016
Amount: € 200.00
Spent: € 0.00
March 2016
Spent: -€ 257.48
February 2016
Spent: -€ 194.28
January 2016
Amount: € 250.00
Spent: -€ 93.56
December 2015
Spent: -€ 274.92
November 2015
Spent: -€ 175.18
October 2015
Spent: -€ 206.01
September 2015
Spent: -€ 70.07
August 2015
Spent: -€ 232.40
July 2015
Spent: -€ 147.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:22
Huishouden: 1 student
Style: gezond, veel groente, weinig aardappels/pasta/rijst, weinig vlees (doordeweeks 1-2 keer).
Kosten: plus minus €100 per maand, maar eet een à twee weekenden in de maand thuis, krijg dan vaak een stuk kaas oid mee. Speciaalbiertjes/wijn/af en toe sigaretten tel ik wel mee. Kosten zijn vooral de alcohol en de vleesvervangers (noten en kaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 09:25

Piper

No guts, no glory

Vorig jaar €350/mnd, dit jaar €250/mnd. Nadruk ligt op gezond(en lekker uiteraard). Weinig alcohol, weinig vlees, weinig koffie, veel groente, fruit & noten, geen pakjes en zakjes, geen frisdrank, veel water & thee.

Als we vlees eten of wijn drinken dan is het goed vlees en lekkere wijn. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Laatst online: 22:42
Als ik de bedragen zo zie moet ik maar eens goed gaan bijhouden wat ik kwijt ben denk ik... Ik heb €250 begroot voor mezelf en een halve kleine (gescheiden, alles 50/50) aan de ruime kant lijkt me...

Mijn eetgewoonte is vrij makkelijk maar wel gezond en gevarieerd, geen frisdrank, alcohol alleen in het weekend en zeker niet elke week.

De kleine eet echt alles en kan ik dus een gezond en gevarieerd menu voorschotelen.
gr8-jen schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:56:
De kleine prins drinkt niet alleen water en wenst een zoeter smaakje :)
Mijn dochter vind water vaak ook niks, een paar druppels citroensap lost dat direct op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen.

Mijn vriendin heeft fysiek werk, en ik sport vaak. Dat betekent dat we grote eters zijn. Verder houd ik er niet van om alleen konijnenvoer te eten, dus er komt wel vlees op tafel.

Uitgave per maand: €450, waar dit eerst €600 was.

Één keer in de week groot inkopen doen helpt veel, en tussendoor worden de kleine en verse producten gekocht. Vlees en groente haal ik bij een Turkse slager (scheelt 20-40%), verder kom ik ook minstens één keer per week bij de Lidl.

Nog steeds erg veel geld, vooral als ik het vergelijk met anderen in dit topic. Alcohol is beperkt, frisdrank wordt niet gekocht. Budget is nog exclusief een fles whisky die ik af en toe koop.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hier kan ik volgens mij veel op besparen. Net even gekeken naar mijn dagelijkse ontbijt/lunch

Skir kwark € 1.5
Kipfilet +hutekase+wasa €2,70
Appel €0,20?

Dit is toch helemaal niet gek voor een ontbijt en lunch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-08 14:27
Wackmack schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:36:
Hier kan ik volgens mij veel op besparen. Net even gekeken naar mijn dagelijkse ontbijt/lunch

Skir kwark € 1.5
Appel €0,20?

Magere kwark 69 cent
Volkorenbrood is goedkoper dan wasa, dat hipsterbeleg kan je ook vervangen door gewone kaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Eet het juist omdat het mager is en lekkerder dan kaas 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Idd. of woon je in Zweden ofzo :)
Appel is in veel gevallen duurder dan 20 cent. Denk dat je eerder richting 50 cent gaat.

En is dit meegebracht voer of in een kantine, dat is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
Wackmack schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:42:
Eet het juist omdat het mager is en lekkerder dan kaas 😂
Dan wissel je het een beetje af ja toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
Wackmack schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:36:

Skir kwark € 1.5
Appel €0,20?

Mwah, je zit wel boven het gemiddelde (zie Nibud)

Volgens het Nibud zou je voor ontbijt + lunch op 2,13 uitkomen (1,5+0,63), maar jij komt op 4,4 uit. Dat is meer dan het dubbele. Als je minder zou willen uitgeven, dan kun je kiezen voor magere yoghurt of kwark.
Verder zou ik gewoon kijken naar huismerken, of budgetsupermarkten. Vaak is de kwaliteit daarvan gewoon prima.

Hüttenkäse is trouwens gewoon lekker, azijnpissers hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
als ontbijt eet ik bijna altijd havermout. kost geen ene drol, kun je ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
oohh schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:50:
[...]

Mwah, je zit wel boven het gemiddelde (zie Nibud)

Volgens het Nibud zou je voor ontbijt + lunch op 2,13 uitkomen (1,5+0,63), maar jij komt op 4,4 uit. Dat is meer dan het dubbele. Als je minder zou willen uitgeven, dan kun je kiezen voor magere yoghurt of kwark.
Verder zou ik gewoon kijken naar huismerken, of budgetsupermarkten. Vaak is de kwaliteit daarvan gewoon prima.

Hüttenkäse is trouwens gewoon lekker, azijnpissers hier :P
Handig linkje. Van de week maar is kijken naar de kosten voor het eten. Haal eigenlijk alles wat ik wil en dat tikt natuurlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/itdCwH1.png
Ik als alleenstaande ben eur 4,29 kwijt aan boodschappen dagelijks. Dat is winst van eur 1,96.
Toch jaarlijks een extra zakcentje van eur 715,40! (vakantiegeld?!)
Daarnaast ben ik ook veel op dieet, dus dat heb ik niet mee gerekend...

Handig reflectietopic @topicstarter. Mooi initiatief! _/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

paranoia68 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:18:
[afbeelding]
Ik als alleenstaande ben eur 4,29 kwijt aan boodschappen dagelijks. Dat is winst van eur 1,96.
Toch jaarlijks een extra zakcentje van eur 715,40! (vakantiegeld?!)
Daarnaast ben ik ook veel op dieet, dus dat heb ik niet mee gerekend...

Handig reflectietopic @topicstarter. Mooi initiatief! _/-\o_
Dus als er €100 p.p.p.d. in die tabel had gestaan, had je jaarlijks €35.000 winst gemaakt op je boodschappen?
Een beetje zoals vrouwen die in de uitverkoop €200 betalen i.p.v. €300 voor een paar laarzen, en dan thuis komen vertellen dat ze €100 hebben verdiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:07:
[...]

Dus als er €100 p.p.p.d. in die tabel had gestaan, had je jaarlijks €35.000 winst gemaakt op je boodschappen?
Een beetje zoals vrouwen die in de uitverkoop €200 betalen i.p.v. €300 voor een paar laarzen, en dan thuis komen vertellen dat ze €100 hebben verdiend...
Je hebt gelijk, ik zit onder gemiddelde, het is een richtlijn. Haha, geen winst! _/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Hier nog steeds 2 volwassen en 1 kind van bijna 2 elke maand probleemloos met 300 euro per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Zit op 450 euro per maand met boodschappen met zn 2. We zijn nu wel iets duurder uit omdat we wat gezonder proberen te doen, groente halen we bij de boer en kant en klaar pakjes doen we niet meer. Verder vermijden we alle slechte E stoffen, dat zijn ze bijna allemaal en dan vooral nep suikers zoals glucosestroop, dextrose en alle varianten erop en kleurstoffen en smaakversterkers. Ja zijn hoop producten uit mijn standaard boodschappenlijstje verdwenen haha. Maar kan het meeste wel bij de AH en Plus krijgen. Behalve snoepgoed en verse room ga ik naar de Ekoplaza, dat is de enige waar geen carrageen in zit. En vlees is nu biologisch, niet dat ik een hippie ben. Maar vind het belachelijk dat er aan een lekker stuk vlees een hoop E zooi zit wat niet in Biologisch zit en ook nog eens beter smaakt. En bij gehakt hou je gewoon 500 gram over na het bakken ipv dat je 200ml water af moet gieten. Plakken vlees krijg ik nog geen gevonden zonder glucosestroop. jammer, en kaas is de enige zonder kleurstof de Biologische van de AH. Gestoord toch, kleurstof om kaas geel te maken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:07:
[...]

:D

Maar zat laatst vanuit ooghoek tv te kijken en was een vrouw in de VS met kortingsbonnen die dan uiteindelijk maar 2 dollar betaalde ofzo. Maarja daarna wel 1000 toiletrollen zat en 300 flessen wasmiddel oid. Iemand die dat kan toelichten, denk dat mijn hersenen het niet begrijpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

sugarlee89 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:43:
Zit op 450 euro per maand met boodschappen met zn 2. We zijn nu wel iets duurder uit omdat we wat gezonder proberen te doen, groente halen we bij de boer en kant en klaar pakjes doen we niet meer. Verder vermijden we alle slechte E stoffen, dat zijn ze bijna allemaal en dan vooral nep suikers zoals glucosestroop, dextrose en alle varianten erop en kleurstoffen en smaakversterkers. Ja zijn hoop producten uit mijn standaard boodschappenlijstje verdwenen haha. Maar kan het meeste wel bij de AH en Plus krijgen. Behalve snoepgoed en verse room ga ik naar de Ekoplaza, dat is de enige waar geen carrageen in zit. En vlees is nu biologisch, niet dat ik een hippie ben. Maar vind het belachelijk dat er aan een lekker stuk vlees een hoop E zooi zit wat niet in Biologisch zit en ook nog eens beter smaakt. En bij gehakt hou je gewoon 500 gram over na het bakken ipv dat je 200ml water af moet gieten. Plakken vlees krijg ik nog geen gevonden zonder glucosestroop. jammer, en kaas is de enige zonder kleurstof de Biologische van de AH. Gestoord toch, kleurstof om kaas geel te maken haha.
Je gaat er wel een beetje vreemd van typen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Lensent schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:37:
Hier nog steeds 2 volwassen en 1 kind van bijna 2 elke maand probleemloos met 300 euro per maand :)
Wij zitten met een kleine vanuit dezelfde categorie ook ergens in die richting, inclusief luiers en dergelijke. Frisdrank gaat er wel redelijk door bij ons, maar dan wel de goedkope varianten.
Ons doel is (en dat lukt) voor +- 50euro / week aan eten/ drinken kopen. Komt natuurlijk wel eens wat ander nodig materiaal bij met zo'n kleine, maar is best aardig vol te houden.
We doen ook veel boodschappen bij de Aldi, maar kijken wel wat we het beste waar kunnen kopen, scheelt soms toch weer 10/ 20ct per boodschapje als je goed oplet. Als je dan nagaat dat je tig boodschappen per week doet, kan je daarmee al een paar euro per week besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Mij is opgevallen dat aldi en lidl in veel gevalen niet eens goedkoper of zelfde prijs hanteren dan andere supermarkten. Appels voor de appelmoes haal ik er wel altijd, prijs/kilo verhouding is daar het best. En die appelmoes daarna is zalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Aldi en Lidl is inderdaad niet goedkoop.
Albert Heijn en dan groot inkopen en bonusacties scoren levert je vele malen meer op.

Wij eten verder nauwelijks chips, koekjes, snoep en ook geen frisdrank.
Scheelt ook enorm in de kosten en we zijn er flink gezonder van geworden.

In ruil daarvoor kopen we veel meer verse groenten, pakjes gebruiken we eigenlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:30
Als ik de verhalen hierzo lees moeten wij nog het e.e.a. leren denk ik :X

Wij doen het met 100E per week en dat is eigenlijk altijd ook wel op aan het einde van de week.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Damn, als ik dat zo even uitreken, dan ben ik toch wel verbaasd hoe "niet" kostenbewust ik ben.

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Eetpatroon: Gezond met veel groente en weinig vlees. Wel veel "ingewikkelde" gerechten.
Frequentie boodschappen: Elke dag vers.
Kosten per maand: Bijna exclusief Albert Heijn, elke dag 2 euro per dag lunch op het bedrijf, elke dag ongeveer 14 euro aan boodschappen. Kom ik op 420 euro per maand + 60 euro lunch...
Dus 480 euro per maand voor twee personen.

Ik moet er niet aan denken dat er dan ook nog kosten bijkomen voor een kind. Waarschijnlijk is het elke dag boodschappen doen funest voor de kostenbewustheid. Iedere dag 14 euro voelt minder erg dan in één keer 90 euro. En dan pak je toch maar dat pakje geitenkaas erbij, of dat blikje olijven/zongedroogde tomaten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Jeroenneman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:10:
Damn, als ik dat zo even uitreken, dan ben ik toch wel verbaasd hoe "niet" kostenbewust ik ben.

Eetpatroon: Gezond met veel groente en weinig vlees. Wel veel "ingewikkelde" gerechten.
Frequentie boodschappen: Elke dag vers.
Kosten per maand: Bijna exclusief Albert Heijn, elke dag 2 euro per dag lunch op het bedrijf, elke dag ongeveer 14 euro aan boodschappen. Kom ik op 420 euro per maand + 60 euro lunch...
Dus 480 euro per maand voor twee personen.

Ik moet er niet aan denken dat er dan ook nog kosten bijkomen voor een kind. Waarschijnlijk is het elke dag boodschappen doen funest voor de kostenbewustheid. Iedere dag 14 euro voelt minder erg dan in één keer 90 euro. En dan pak je toch maar dat pakje geitenkaas erbij, of dat blikje olijven/zongedroogde tomaten.
Kosten voor (voedsel voor) een kind zijn minimaal, die eet gewoon mee wat de pot schaft, en daarvan maar een klein beetje. Dus daar hoef je niet veel extra voor uit te trekken. Die extra kosten voor een kind gaan meer in andere dingen zitten, denk aan luiers, kleding, en (veel duurder) opvang. En dan nog de medicijnen tegen de hoge bloeddruk natuurlijk ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Lensent schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:02:
Aldi en Lidl is inderdaad niet goedkoop.
Albert Heijn en dan groot inkopen en bonusacties scoren levert je vele malen meer op.

Wij eten verder nauwelijks chips, koekjes, snoep en ook geen frisdrank.
Scheelt ook enorm in de kosten en we zijn er flink gezonder van geworden.

In ruil daarvoor kopen we veel meer verse groenten, pakjes gebruiken we eigenlijk ook niet.
Aldi en Lidl zijn voor bepaalde producten goedkoper, en anderen weer niet. We hebben bij ons in t dorp de Jumbo, de AH, de Aldi en de Dirk zitten. Het ene product is goedkoper bij de ene winkel, weer een ander product bij een andere winkel, in best veel gevallen scheelt dat tussen de 5 en 20ct per product. Het loont daarmee best wel om "gericht te shoppen" op de goedkoopste artikelen.

Daarbij (viel me op in gesprekken met anderen rondom dit onderwerp) letten veel mensen alleen op de prijs van het product, ipv te letten op "prijs per kilo"/ "prijs per zelfde hoeveelheid". Het ging hier over "de goedkope chips", waarbij ze de jumbo (eigen merk) en aldi (kraax) vergeleken en vonden dat de jumbo net zo goedkoop (of duur) is als die van de Aldi. In geld per zak klopt dat, maar in geld per kilo is Aldi goedkoper. (gaat mij erom dat veel mensen puur op prijs shoppen, dus niet om "welke t goedkoopst is")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezin, 2 volwassen en 2 kinderen (6 en 4).

Boodschappen (food) 60 euro per week.
Booschappen (non food). 15 euro per week. (denk aan toilet artikelen, zeep, wasmiddel, tandpasta, drogisterij etc).

Helaas zie ik bij de vrouw de laatste maanden steeds meer de pinpas door de automaat vliegen bij een Action, Kruidvat, Etos, Hema etc.. Zijn geen schokkende bedragen, maar moet hier wel even beter inzicht in krijgen..

Budget is krap, maar wel do-able. Soms kopen we ineens veel van iets wat in de aanbieding is en gaan we over budget heen, maar als ik kijk naar gemiddelde over een heel jaar dan zitten we er net onder.

We shoppen 95% bij de Jumbo, de andere 5% is AH of Lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Eetpatroon: Vaak eenvoudige, maar lekkere en gezonde gerechten. Nooit magnetronmaaltijden en dat soort dingen.
Frequentie boodschappen: Elke dag dat we thuis eten (ca. 3 keer per week) worden er boodschappen gekocht.
Kosten per maand: ca. €150 bij de supermarkt.

De belangrijkste reden voor dit lage bedrag is dat we per week gemiddeld een keer bij iemand anders thuis eten en drie keer uit eten gaan of afhalen. Per maand loopt dat natuurlijk ook nogal op, maar het verbaast mij echt hoeveel geld men hier uitgeeft aan de dagelijkse boodschappen! Toen ik net samenwoonde kookten we ook welke dag voor €10-€15 per twee personen en dan nog een fles wijn erbij ook, maar nadenken over lekkere, maar eenvoudige (en dus goedkope) gerechten kan een heleboel schelen.

Het gebeurt eigenlijk nooit dat een hoofdgerecht nu meer dan €5 per persoon kost hoewel we gevarieerd en gezond eten. Ook helpt het dat ik sinds een jaar noodgedwongen boodschappen doe bij de Dekamarkt, een goedkope supermarkt met een assortiment van niets. De dure gerechten die ik vroeger maakte met veel ingrediënten zijn vanzelf een halt toegeroepen. Ook kopen wij altijd groot in bij aanbiedingen en let ik altijd op de prijs per kilo/liter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
jbdeiman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:00:
[...]
Daarbij (viel me op in gesprekken met anderen rondom dit onderwerp) letten veel mensen alleen op de prijs van het product, ipv te letten op "prijs per kilo"/ "prijs per zelfde hoeveelheid". Het ging hier over "de goedkope chips", waarbij ze de jumbo (eigen merk) en aldi (kraax) vergeleken en vonden dat de jumbo net zo goedkoop (of duur) is als die van de Aldi. In geld per zak klopt dat, maar in geld per kilo is Aldi goedkoper. (gaat mij erom dat veel mensen puur op prijs shoppen, dus niet om "welke t goedkoopst is")
Wat je dan wel kunt toevoegen:
Bijvoorbeeld de zak kost bij allebei 1 euro maar bij de ene krijg je 500gram en de andere 400gram. Die 500gram is inderdaad goedkoper. Nu komt de echter: die 400gram chips is "gezonder" want je eet minder chips. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
sugarlee89 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:45:
[...]

:D

Maar zat laatst vanuit ooghoek tv te kijken en was een vrouw in de VS met kortingsbonnen die dan uiteindelijk maar 2 dollar betaalde ofzo. Maarja daarna wel 1000 toiletrollen zat en 300 flessen wasmiddel oid. Iemand die dat kan toelichten, denk dat mijn hersenen het niet begrijpen.
Dat heet couponing en werkt zoals de naam al zegt op basis van coupons. Deze zitten o.a. in tijdschrijften of kun je downloaden via het internet. Deze kan bij de kassa worden ingescanned waardoor je dat product gratis mag proberen bijvoorbeeld. Bij andere producten krijg je dan dikke korting. Sommige coupons hebben geen limiet dus kun je er zoveel uitknippen als je wilt.

Mijn vriendin vond dat programma zo geweldig dat zij dat ook ging doen. Alle voorraadkasten vol met spullen die we voorlopig niet gebruiken. Ik schaam mij iedere keer weer dood bij de kassa. "Kunnen we niet gewoon normaal betalen?" vraag ik dan telkens maar nee hoor en dan thuis weer trots vertellen hoeveel geld deze aankoop heeft bespaard waarop ik dan antwoord "flikker toch op man". Gelukkig doet ze dit niet meer. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Groever schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:15:
Eetpatroon: Vaak eenvoudige, maar lekkere en gezonde gerechten. Nooit magnetronmaaltijden en dat soort dingen.
Frequentie boodschappen: Elke dag dat we thuis eten (ca. 3 keer per week) worden er boodschappen gekocht.
Kosten per maand: ca. €150 bij de supermarkt.

De belangrijkste reden voor dit lage bedrag is dat we per week gemiddeld een keer bij iemand anders thuis eten en drie keer uit eten gaan of afhalen. Per maand loopt dat natuurlijk ook nogal op, maar het verbaast mij echt hoeveel geld men hier uitgeeft aan de dagelijkse boodschappen!
Dus je doet boodschappen voor 3 dagen in de week en de rest uit eten/afhalen of bij anderen thuis. En dan zeg je dat anderen veel uitgeven aan boodschappen. Ik wil niet weten wat jij dan ondanks je "lage" boodschappenbedrag kwijt bent de rest van de week.

Maar even harde cijfers voor je boodschappengeld:
EUR 150,00 per maand = EUR 34,88 per week = EUR 11,63 per dag

Onze cijfers. Gezin bestaande uit 2 volwassenen twee bassisschool kinderen.
Budget: EUR 80,00 per week = EUR 344,00 per maand = 11,43 per dag gemiddeld
Dus wij doen het iets goedkoper. Daarin zit wel eten, drinken, tandpasta, schoonmaakmiddelen, cigaretten, etc. Dus echt de dagelijks/wekelijkse boodschappen. Uit eten/bestellen zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 11:16
Gezinssamenstelling: 1 Student
Eetpatroon: Probeer gevarieerd en redelijk gezond
Frequentie boodschappen: 1x per weerk grote en 1x per week kleine (tenzij iets vergeten)
Kosten per maand: Voor de grote boodschappen ga ik of in het weekend naar de Aldi of de AH moet veel in de bonus hebben wat ik net nodig heb. Kleine boodschappen vaak bij de AH of Jumbo. Zitten alle 3 op nog geen 5 minuten fietsen dus het is om het even.
Grote Aldi: €30,-
Grote AH: €45,-

Denk dat ik maandelijks aan eten en drinken voor thuis kom op zo'n €180,- tot €200,-. Drinken in de kroeg en Nespresso koffie laat ik hier even buiten beschouwing :').
Probeer altijd groot verpakkingen qua vlees te kopen en hier porties van te maken en in te vriezen. Weinig tot geen kant-en-klaar maaltijden voor de magnetron en geen broodjes in de kantine (absurde prijzen tegenwoordig).

Al met al, redelijk tevreden voor een student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
PcDealer schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:26:
[...]

Dus je doet boodschappen voor 3 dagen in de week en de rest uit eten/afhalen of bij anderen thuis. En dan zeg je dat anderen veel uitgeven aan boodschappen. Ik wil niet weten wat jij dan ondanks je "lage" boodschappenbedrag kwijt bent de rest van de week.

Maar even harde cijfers voor je boodschappengeld:
EUR 150,00 per maand = EUR 34,88 per week = EUR 11,63 per dag

Onze cijfers. Gezin bestaande uit 2 volwassenen twee bassisschool kinderen.
Budget: EUR 80,00 per week = EUR 344,00 per maand = 11,43 per dag gemiddeld
Dus wij doen het iets goedkoper. Daarin zit wel eten, drinken, tandpasta, schoonmaakmiddelen, cigaretten, etc. Dus echt de dagelijks/wekelijkse boodschappen. Uit eten/bestellen zit er niet in.
Dat is natuurlijk hartstikke netjes, ik doelde meer op de posters die ook voor twee personen 450-600 euro per maand uitgeven (ik neem aan voor 6-7 dagen per week). Overigens geen waarde-oordeel, ik zie boodschappen bij de supermarkt meer als vaste last en probeer die kosten laag te houden zodat ik inderdaad veel kan uitgeven aan buiten de deur eten. Dat anderen dan liever wat duurder boodschappen doen begrijp ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:23
Gezinssamenstelling: 2 Personen
Eetpatroon: gevarieerd en redelijk gezond
Frequentie boodschappen: 1 keer per week
Kosten per maan: 300,- Boodschappen doen we bij de supermarkt vlees halen we bij de slager voor 3 a 4 avonden.

Boodschappen zijn meestal avondeten benodigdheden, wat zuivel, brood en een reep chocolade en een pak koek per persoon voor heel de week. Frisdrank als cola etc kopen we nooit. chips eigenlijk ook niet momenteel 1x per maand een zak.

Afgelopen jaar kunnen zakken van 400 naar 300 dus ben momenteel best tevreden ;)

[ Voor 27% gewijzigd door HKLM_ op 22-03-2017 16:27 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Groever schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:31:
[...]

Dat is natuurlijk hartstikke netjes, ik doelde meer op de posters die ook voor twee personen 450-600 euro per maand uitgeven (ik neem aan voor 6-7 dagen per week). Overigens geen waarde-oordeel, ik zie boodschappen bij de supermarkt meer als vaste last en probeer die kosten laag te houden zodat ik inderdaad veel kan uitgeven aan buiten de deur eten. Dat anderen dan liever wat duurder boodschappen doen begrijp ik ook.
Aaaaah, op die manier :)

Maar wij (mijn vrouw) hebben ook een tijd op 800-1000 zelfs gezeten. Toen was de maat vol: gat in hand gedicht met een aparte rekening en budgetteren. De eerste maanden gemorrel, daarna geen probleem meer, want we houden nu geld over voor leuke dingen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
jbdeiman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:00:
[...]

Aldi en Lidl zijn voor bepaalde producten goedkoper, en anderen weer niet. We hebben bij ons in t dorp de Jumbo, de AH, de Aldi en de Dirk zitten. Het ene product is goedkoper bij de ene winkel, weer een ander product bij een andere winkel, in best veel gevallen scheelt dat tussen de 5 en 20ct per product. Het loont daarmee best wel om "gericht te shoppen" op de goedkoopste artikelen.

Eerste alinea helemaal mee eens, winkels in de gaten houden, welke producten waar goedkoper zijn werkt gewoon goed.

2de deel heb ik wel een opmerking over. Ben het met je eens dat veel mensen vergeten om naar de kilo/liter prijs te kijken. Ikzelf reken altijd om naar kilo's of liters om dan de voordeligste keuze te maken.

Dit gaat echter niet altijd op. Bijv. een blikje van 40 cent van 330ml of een flesje van 50 cent van 500ml.
Rationeel zou je zeggen, hé, ongerekend naar een liter is het 1.20 versus 1.00 euro.
Maar als je elke dag een blikje opdrinkt en daar genoeg aan hebt ipv elke dag een flesje van 500 ml scheelt dat dus wel elke dag 10 cent wat niet nodig was geweest, ik ken niemand die de laatste 170ml bewaard voor de 2de dag.

Over het algemeen heb je natuurlijk groot gelijk door op kilo/liter prijzen te letten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Leuk hoe zo'n topic na een half jaar 'slapend' opeens weer heel actief is.
Ik heb eens wat jaren op een rij gezet, qua gezinssamenstelling voor alle jaren gelijk (2 volwassenen).

Alles wat bij een supermarkt gekocht wordt incl. uit eten, bedragen per jaar:
2013: € 3.369
2014: € 3.141
2015: € 3.390
2016: € 3.560

In 2014 bewust wat zuiniger geleefd zodat we extra hard konden sparen voor een huis. Vorig jaar zijn we wel bewust meer fruit & groente gaan eten, maar verder kopen we eigenlijk nog steeds gewoon waar we zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Gezinssamenstelling: 1 Persoon
Eetpatroon: Gevarieerd en gezond. Heb vast voedingsschema voor het sporten.
Kosten per maand: Rond de 250-300. Haal alles bij de Jumbo.

Meeste ben ik kwijt aan groente en fruit. Zit op een heel voedingsschema voor mijn sporten. Doe veel aan krachttraining. En dit zijn de kosten excl. eiwitshakes en creatine die ik gebruik. Om de 2/3 maanden ongeveer koop ik weer nieuwe pot whey en die kost €34,90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Wij zijn met 2. We doen 1 keer per week boodschappen. Wat eten betreft proberen we een keer per week keer vis, een keer pasta en een keer rijst. Verder proberen we voor een paar dagen verse groente te kopen plus wat fruit. Verder kopen we elke week 3 a 4 broden, wat zuivel, vleeswaren, beleg en wat lekkers (koekjes, chips). Daarnaast afhankelijk van wat we nog hebben zaken zoals aardappels, sinaasappels enz. Gemiddeld komen we uit op €45,- a €60,- per week. Het verschilt. Als er een aanbieding is voor iets wat we gebruiken kopen we daar meestal wat meer van.

Kopen bij Aldi, Lidl doen we zelden. Soms halen we de wijn bij de Aldi. Verder niet. we dachten ook dat een Lidl, plus e.d goedkoper zou zijn dan de AH. Om dat te testen heb ik enkele weken exact dezelfde boodschappen bij diversen winkels gedaan. Resultaat is dat je soms een paar euro lijkt te besparen. Maar dat er dan minder in de verpakkingen van de "goedkopere" winkel zit. Bijvoorbeeld 2,5 kg aardappels in plaats van 3. Of 150 gram vlees ipv 200 gram enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Purehz schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:38:
[...]

Dit gaat echter niet altijd op. Bijv. een blikje van 40 cent van 330ml of een flesje van 50 cent van 500ml.
Rationeel zou je zeggen, hé, ongerekend naar een liter is het 1.20 versus 1.00 euro.
Maar als je elke dag een blikje opdrinkt en daar genoeg aan hebt ipv elke dag een flesje van 500 ml scheelt dat dus wel elke dag 10 cent wat niet nodig was geweest, ik ken niemand die de laatste 170ml bewaard voor de 2de dag.

Over het algemeen heb je natuurlijk groot gelijk door op kilo/liter prijzen te letten. ;)
horizon1978 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:22:
[...]

Wat je dan wel kunt toevoegen:
Bijvoorbeeld de zak kost bij allebei 1 euro maar bij de ene krijg je 500gram en de andere 400gram. Die 500gram is inderdaad goedkoper. Nu komt de echter: die 400gram chips is "gezonder" want je eet minder chips. ;)
Zeer goede aanvullingen; wij doen frisdrank in flessen (goedkoper dan blikjes :P) en drinken uit een glas (kleiner dan 330 ml, dus nog beter). Chips gaat in een schaaltje per keer, dus de grotere zak gaat langer mee en blijft voordeliger. Het doel moet in ieder geval niet zijn om zo goedkoop mogelijk / kilo in te kopen, maar om zo goedkoop mogelijk rond te komen, zonder dat je daar daadwerkelijk op moet inleveren qua doen en laten. Tenminste, zo is het bij ons.

Overigens om ook nog even aan te geven wat wij kwijt zijn: 50 euro/ week is ons budget wat we onszelf hebben opgelegd, daar zullen we in de zomermaanden (BBQ e.d.) wel wat overheen gaan, maar gemiddeld over het jaar lijkt dit haalbaar te zijn als we luiers niet meerekenen.
We zijn (nog even) met 2 volwassenen en een zoontje van 1,75 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:27
Onze gezinssamenstelling is
Volwassenen: 2
Babies/Kinderen: 0
Huisdieren: 1 (kat)
Eetpatroon: Hollands (?) Vaak wel aardappels, groene en vlees, bloemkool, hutspot en dergelijke.
1x per week patat/pizza

Wij zitten gemiddeld op €50 per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Wij hebben een aparte betaalrekening met pinpas voor de​ boodschappen.
Hier gaat elke maand 300e heen en daar moeten we het dan mee doen.

Werkt al jaren perfect! Zonder kind deden we voor 250e boodschappen dus dat was vrij luxe. Niet dat ik nu iets mis overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:35
Zit samen met mijn vriendin rond de €320 euro per maand. Dit is exclusief thuisbezorgd, afhalen, uiteten en huishoudelijke artikelen. Vriendin zit nu in een periode dat zij alleen nog biologisch/vegetarisch wil eten, dus het bedrag zal waarschijnlijk stijgen :(

Ik vind het trouwens echt knap dat sommigen het redden met €200. Ik heb zelfs met meer het gevoel dat ik weinig te eten heb in huis.

[ Voor 21% gewijzigd door Ruben0s op 22-03-2017 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bennnie
  • Laatst online: 23:41
Huisdieren: geen
Eetpatroon: door de weeks nederlands, in het weekend makkelijk & lekker. 1van ons is vegetarier. Gemiddeld eten we 6 van de 7 dagen per week thuis.
Uitgave per maand: rond €150 per maand, zit langzaam een stijgende lijn in. Prijs is in clusief non-food.

Hoe dit zo laag kan zijn? Wij hebben geen auto. Wij halen boodschappen dus op de fiets. Zo veel mogelijk bij de lidl vanwege de uitstekende prijs kwaliteit verhouding, alles wat de lidl niet heeft halen we bij de Jumbo. We drinken voornamelijk water. Klikt saai, maar is prima als je er eenmaal aan gewent bent. Voor mijn gevoel gaat het meeste geld op aan vlees en fruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wij thuis met 5
Ma
4 Kids (15-18-21-23)
En twee katten

Elke week de boodschappen.
€80/90 lidl
€40/50 jumbo
Dingen die bij de een in de aanbieding zijn halen we daar. Dan weer bij de jumbo.
Shampoo ed en wasmiddel halen we altijd bij de action. Is daar stukken goedkoper.
De tussendoor dingen halen we altijd bij de jumbo. Meestal is dit rond de €30.

Al met al zitten we rond de 600 per maand aan boodschappen:) best netjes voor 5 man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Gisteren bij 'een dubbeltje op z'n kant' een stel van 27 die per maand 1600(!!!!) kwijt waren aan huishoudelijke uitgaven, grootste kostenpost boodschappen. Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:02:
Gisteren bij 'een dubbeltje op z'n kant' een stel van 27 die per maand 1600(!!!!) kwijt waren aan huishoudelijke uitgaven, grootste kostenpost boodschappen. Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt :?
Moet je niet willen, maar als je niet op aanbiedingen let, niet budgeteerd, enkel A-merken haalt en standaard te veel haalt om maar genoeg in huis te hebben kom je een heel eind. Dit zijn vast niet het type mensen dat de restjes bewaard en daar nog 1-2 dagen in de week van eet.. ;)

Verder natuurlijk bizar!
Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!