Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Garyu schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:00:
[...]

Ik bak regelmatig zelf een pizza, maar een half uur is wel erg krap bemeten, zonder rijstijden mee te rekenen zit ik toch wel aan 10 minuten voor het deeg (dat vervolgens 1,5u stilstaat), dan nog een keer 10 min voor het maken van de bodems uit het deeg, 5-10 minuten voor de ingredienten, dan nog 5-10 minuten bakken per pizza. Zelfs als je de deegvoorbereiding niet meerekent duur het dan toch nog snel 45 minuten voor de pizza's op tafel staan.
Excuseer!!! Ik bedoelde natuurlijk een eigen toegevoegde bodem maar wel gemaakt door meneer Appie :$

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:01:
[...]
Over het algemeen is light ook minder suiker.
[...]
Been there, done that.
Het probleem daarmee is vaak dat er zoetstoffen in zitten. Nog even los van het gezond/ongezond zijn van die stoffen: je belazert je lichaam en jezelf. Lichaam denkt suiker en wil suiker. Krijgt geen suiker, maar wil nu echt suiker. Nu. Ik vermijd light-producten als de pest, ik kwam er juist van aan.
Veranderen van smaak werkt een stuk beter, meer focussen op minder zoete dingen, die zijn ook erg lekker. Gewoon suiker én zoetstoffen vermijden. En natuurlijk gaan sporten.

2 volwassenen, 2 kinderen, 2 katten.
We wonen ongeveer naast de AH, maar gaan naar de Jumbo wegens goedkoper.
70 euro boodschappen op zaterdag, nog een euro of 30 losse boodschappen doordeweeks (die vaak wel bij de AH wegens gemak). Iets meer dan 400 per maand is een redelijk goede schatting als ik de bankrekening bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij weet jij niet wat is aldi en Duitsland of koopjes aanbiedingen jagen op het internet.
En je had al genoeg tips om boodschappen voordeliger te doen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:31:
Volgens mij weet jij niet wat aldi en Duitsland of hamsteren koopjes aanbiedingen jagen via internet.
volgens mij had genoeg tips om boodschappen voordeliger te halen :P
En nu in het Nederlands?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.memeful.com/media/post/lMzjgzM_700wa_0.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:41
Sinds we in de US wonen gaat het wel hard (gezond eten is hier duur) varieert een beetje tussen de $800-$900 per maand, soms uitschieters naar boven ($1200) is vooral in de zomer, veel BBQ en gasten, maar dan ook wat minder aan restaurants. (oftewel we eten dan meer thuis). In NL zaten we rond de 500-600 Euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
Nooit zelf echt mee bezig geweest, tot afgelopen maand.
Even rekensommetje gemaakt en kom uit op €420,-.
Dit is alleen eten en drinken voor 2 personen, alles bij de Plus.

Dit is dus ex verzorging, uit eten (ook minimaal 5x voorgevallen à reken zelf uit) etc.

Eens kijken of en hoeveel het scheelt als er een gedeelte bij de Lidl/Aldi vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:45
Dat is best serieus geld voor 2 personen :) Moet wel goedkoper kunnen idd

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 23:06
NeutraleTeun schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:21:
Nooit zelf echt mee bezig geweest, tot afgelopen maand.
Even rekensommetje gemaakt en kom uit op €420,-.
Dit is alleen eten en drinken voor 2 personen, alles bij de Plus.

Dit is dus ex verzorging, uit eten (ook minimaal 5x voorgevallen à reken zelf uit) etc.

Eens kijken of en hoeveel het scheelt als er een gedeelte bij de Lidl/Aldi vandaan komt.
Dat kan echt goedkoper! Wij hebben hier 2 volwassenen, 2 kinderen en 1 konijn. Per maand zijn wij € 275,00 kwijt. Dit is exclusief verzorging en 1 x per 2 maanden uit eten.

Boodschappen zijn Aldi, Lidl, AH & Markt voor groentes & fruit.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12-2024

b32

raptorix schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:43:
Als peuken ook meetellen dan kom ik wel aan stuk meer ;)
Mijn vriend en ik roken 2 pakjes per dag, dus dat is ook al 60 x 8 euro, is dus al snel 500 euro per maand ;)
Dure hobby :P Met 4% rendement betekent dat bijna 75.000 euro na 10 jaar en ruim 175.000 euro na 20 jaar. Daar had je een hoop leuke dingen voor kunnen doen :)

Wij komen met 2 volwassen en 1 kind uit op ongeveer 420 euro per maand aan boodschappen. Dat is dan wel inclusief verzorgingsproducten (shampoo, scheermesjes, etc.). Ik ben er van overtuigd dat dit goedkoper kan, dus we zijn bezig om daar naar te kijken. Een grote kostenpost is cola (want men wil enkel de kleinste blikjes, want de flessen gaat de prik te snel vanaf) en ontzettend veel snacks (dat is dan vooral voor mij). Nog genoeg te snijden in het uitgavepatroon dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

raptorix schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:43:
Als peuken ook meetellen dan kom ik wel aan stuk meer ;)
Mijn vriend en ik roken 2 pakjes per dag, dus dat is ook al 60 x 8 euro, is dus al snel 500 euro per maand ;)
Als je dit zelf leest... Denk je dan niet... Goh, dat is best veel geld.. Daar had ik een hoop andere dingen mee/van kunnen doen..

6k per jaar! Dat is toch al snel een vakantie... Of 3!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

CeesKees schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Als je dit zelf leest... Denk je dan niet... Goh, dat is best veel geld.. Daar had ik een hoop andere dingen mee/van kunnen doen..

offtopic:
Afgezien van dat... wat het uiteindelijk de maatschappij kost. Ik neem geen mensen aan die roken. :)
Oooh wacht is dit niet het grote rokers topic..
Garyu schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:00:
[...]

Ik bak regelmatig zelf een pizza, maar een half uur is wel erg krap bemeten, zonder rijstijden mee te rekenen zit ik toch wel aan 10 minuten voor het deeg (dat vervolgens 1,5u stilstaat), dan nog een keer 10 min voor het maken van de bodems uit het deeg, 5-10 minuten voor de ingredienten, dan nog 5-10 minuten bakken per pizza. Zelfs als je de deegvoorbereiding niet meerekent duur het dan toch nog snel 45 minuten voor de pizza's op tafel staan.
Ik maak zelf ook pizza maar daar ben ik ook zo'n 45 min mee bezig (1x in de 3 maanden). Ik hou niet van een dikke pizza bodem (geen brood pizza), maar maak alles zelf dus ook de saus, bolognaise saus alleen dan nog gepureerd en geen vlees. Bijna altijd 4 kazen (met 3 kazen) want me vriendin is vegetarisch, en heb toevallig een pizza bak apparaat thuis liggen maar dat kost nog is 30 min.
Dus totaal zo'n uur en een kwartier voordat het op tafel ligt maar veel kan je van te voren maken en in de vriezer stoppen, bij trek hoef je dan alleen de bodem te maken en opmaken.
Qua kosten zit je redelijk onder wat een (goede) pizza kost, een alternatief is een kant en klare pizza bij de aldi kopen(verpakt x3) en die extra beleggen.

(ik eet overigens nooit pizza afgezien van de 1x in de 3 maanden of half jaar).

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
Met zijn tweeen geven wij ongeveer 200 euro per maand uit. Het meeste bij de Lidl en wat ze daar niet hebben bij de Jumbo. Wij eten wel altijd biologisch vlees en/of
vegatarisch. Dit loopt wel in de kosten. Hiervoor kijken we regelmatig bij de AH voor de 30% stickers om het thuis dan in te vriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik geef in mijn eentje circa 200-225 euro per maand uit, ben nogal een vreetzak.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:48
Volwassenen: 1
Babies/Kinderen: geen
Huisdieren: geen
Eetpatroon: Veel vers en weinig op prijs lettend

Het afgelopen jaar heb ik het bijgehouden en ik zit iedere keer rond de €300,-.

Dit is inclusief a-merk "drogisterij" (tandpasta, shampoo, gel enz.) vooral bij de AH/kruidvat en zo in de aanbieding. De dagelijkse boodschappen is vooral lidl. Daarnaast heb ik 2-3 keer per week met vrienden een avondje. Daar gaan wat bier en/of een paar cocktails mee en uiteraard zitten we ook eens bij mij. Voor het gemak reken ik dat mee onder "slijterij". Roken is ook bijna twee pakjes per week. En zelf drink ik in het weekend graag een aardig flesje wijn.

Precies weet ik het niet, maar ik schat het zo in:
  • Drogisterij artikelen: € 25
  • Slijterij artikelen: € 75
  • Roken: € 50
  • Markt: € 50
  • Supermarkt/voedsel: € 100
Kan ik de maandelijkse uitgaven flink verminderen? Jazeker. Ga ik het doen? Neuh. Ik kan het me veroorloven en ik ervaar deze uitgaven wel als toegevoegd levensgenot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

lidl heeft smerige groente imo, niet te vreten of het nou spruitjes zijn, spinazie, etc. Nee, dat koop ik daar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:02
Salvatron schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:16:
lidl heeft smerige groente imo, niet te vreten of het nou spruitjes zijn, spinazie, etc. Nee, dat koop ik daar niet meer.
Vreemd, onze ervaring is toch anders :?
Altijd supervers en ziet er erg netjes uit (nooit rotte producten ofzo zien liggen bijv.). Dat ze al een aantal jaren de beste in groente en fruit zijn ben ik het dan ook helemaal mee eens. Bij de Aldi wel eens een bakje aardbeien zien liggen die er aardig verrot uit zag. AH en Jumbo vinden we te duur qua groenten en fruit.

Hier overigens ~250 euro per maand met z'n tweeën. Zit ook afhaalvoer en uit eten bij in, al doen we dat zelden.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 25-07-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Laatst online: 20:48
Salvatron schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:16:
Vandaar de 5 tientjes per maand op de markt aan vers spul voor als het bij de lidl niet al te best is. Vaak is het ook wel goed als spinazie, slasoorten, kool en tomaat/komkommer.

[ Voor 17% gewijzigd door Hrolfr op 25-07-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ThinkPadd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:30:
[...]

Vreemd, onze ervaring is toch anders :?
Altijd supervers en ziet er erg netjes uit (nooit rotte producten ofzo zien liggen bijv.). Dat ze al een aantal jaren de beste in groente en fruit zijn ben ik het dan ook helemaal mee eens. Bij de Aldi wel eens een bakje aardbeien zien liggen die er aardig verrot uit zag. AH en Jumbo vinden we te duur qua groenten en fruit.
Dan verschilt dat per winkel want die spinazie is goor bij lidl en de spruitjes hebben een soort kartonsmaak. Bij de andere supermarkt hier is het flink wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Aangezien de Lidl centraal inkoopt en niet per winkel denk ik dat je of net pech heb gehad of misschien een placebo-effect vanwege de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Deveon schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:54:
Aangezien de Lidl centraal inkoopt en niet per winkel denk ik dat je of net pech heb gehad of misschien een placebo-effect vanwege de prijs?
Het is beslist geen placebo effect, de prijs is niet veel anders dan in de andere supermarkt trouwens, alleen spinazie is ietsje goedkoper. En pech zal het ook niet zijn, ik heb er een paar keer gekocht in maanden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:25

Piper

No guts, no glory

Hier ongeveer 350,= p/mnd voor 2 personen incl kat. Teveel halen we bij de AH, Lidl zit op 20min fietsen en de Dirk is helemaal ver weg. Eten wel veel gezonds en proberen wat meer vegetarisch. Vlees van de appie is over het algemeen toch niet echt lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier rond de 150 in m'n eentje. Let eigenlijk niet echt op "goedkoop" kopen. Pak aanbiedingen wel mee, maar pak liever een chocoladereep of drinken met een A-merk van huismerk, wat in sommige gevallen niet te harden is. Bij die 150 zit meestal twee keer per maand koken voor gezelschap in, dat tikt qua vlees en vreterij e.d. best aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Zijn er hier mensen die meerdere supermartken afgaan om per supermarkt de aanbiedingen mee te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
gop1 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 00:13:
Zijn er hier mensen die meerdere supermartken afgaan om per supermarkt de aanbiedingen mee te pakken?
Niet wekelijks maar soms zie je een aanbieding die handig is om even mee te pakken. Krat Hertog Jan en dergelijke. Moet wel zeggen dat we hier in een straal van paar min rijden een groot aantal verschillende supermarkten en slijterijen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Ik vind dat niet zo'n goede trend. Dat het altijd maar goedkoper moet.
De fabrikant kan dan nog alleen maar troepvoer produceren als het altijd maar goedkoper moet.
Kwaliteit kan moeilijk overleven als de boodschap is: het moet goedkoper!
Ik probeer me te verdiepen in echte kwaliteit. Heb daar ook het budget voor.
Dat budget is niet voor iedereen een keuze, dat snap ik.

Maar de race to the bottom wat dit betreft is duidelijk: het kan niet goed en gezond geproduceerd worden als men er niets voor wenst te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Weekboodschappen doen we bij de Jumbo, dat scheelt veel tov de AH die hier om de hoek zit. Maar bonus-aaanbiedingen zijn bij de AH dan wel weer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Bart2005 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:18:
[...]

De fabrikant kan dan nog alleen maar troepvoer produceren als het altijd maar goedkoper moet.

Maar de race to the bottom wat dit betreft is duidelijk: het kan niet goed en gezond geproduceerd worden als men er niets voor wenst te betalen.
Of je doet een stapje terug qua aantal of soort ingrediënten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Alleen voor de aanbiedingen die echt interessant zijn. Voornamelijk voor tijdelijk aanbod vind ik zelf Aldi of (met name) Lidl interessant. Maar verder is het volgens mij wel bekend dat naar meerdere supermarkten gaan voor de aanbiedingen averechts kan werken. Kijkende dan naar impulsaankopen en de wellicht onnodige hoeveelheden die je in huis haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gezinsamenstelling:
Volwassenen: 2
Kinderen: 0
Huidieren: 3 katten
Eetpatroon: gezond (biologisch waar mogelijk)

Boodschappenrekening van € 500 gaat elke maand op, and then some. Hierbij is alles gerekend voor het dagelijkse reilen en zeilen, ook kattenvoer/grit, een flesje wijn, uit eten, cosmetica, eenmaal tanken (75 euro) en overige dingen voor in het huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Bart2005 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:18:
[...]

Dat lijkt een logische conclusie, maar is in werkelijkheid voor 99% van voedingsproducten (en al helemaal voor non-food) niet zo. Kwaliteit staat vrijwel geheel los van prijs. Dit omdat het extreem makkelijk is tegenwoordig om iedere stap in het voedselproces te automatiseren, waardoor zelfs de kleinste aspecten van voedselveiligheid tegen minimale meerkosten kunnen worden geïmplementeerd. Productie is consistenter en gezonder dan ooit. En sinds deze eeuw ook nog een stuk humaner (vlees- en melkproductie anno 2015 voldoet aan strengere ethische eisen dan biologische vleesproductie in 2001).

Producten waar je meer voor betaalt zijn (wederom, in 99% van de gevallen) producten waar simpelweg meer bewerkingen op zijn uitgevoerd. Of producten die helemaal uit seizoen zijn. Sommige dingen zijn intrinsiek duur omdat ze niet geautomatiseerd kunnen worden (aalbessen, witte asperges, shasliks).

Er is ook een hele aparte klasse voedsel die, zoals dit wel eens wordt gesteld, 'sociale kwaliteit' hebben. Bijvoorbeeld biologisch eten. Dit is niet objectief beter, maar houdt zich aan bepaalde restrictieve eisen waardoor productie duurder wordt. In veel gevallen is dit, vanwege relatief laag marktvolume, ook een consequentie van minder makkelijk op te schalen productie.

Dus je kunt heel goed uitstekende kwaliteit voedsel voor de laagste prijs vinden. De meeste mensen die relatief veel geld uitgeven hoeven niet eens zoveel moeite te doen; kies gewoon het huis- of basismerk in plaats van A-merk. Komt in 99% van de gevallen uit dezelfde fabriek met dezelfde productiemethoden. Die paar producten die je niet lekker vindt van het basis- of huismerk koop je alsnog A-merk, daar is niks mis mee. A-merken zijn net als in iedere andere tak van consumentengoederen niks anders dan een ander stickertje en een hoog reclamebudget, wat moet worden terugverdiend. Die winst die ze erop maken? Die gaat heus niet naar het product, die gaat gewoon in de zakken van Unilever. De brutomarge van een merkproduct is doorgaans meer dan 70%, waar basismerken ongeveer 15% hanteren.

Maar compleet los hiervan; veruit de meeste budgetmaatregelen hebben niks te maken met kwaliteit. Op welk punt dan ook. Simpelweg geen bereid voedsel kopen (neem je eigen lunch mee ipv bij de bedrijfskantine te kopen, minimaliseer uit eten gaan), op aanbiedingen en afprijzingen letten (gratis 50% korting op ieder willekeurig product? Kijk naar afprijzingsstickers dichtbij de THT-datum van producten), minder vlees eten (de gemiddelde Nederlander eet veel teveel vlees, wat slecht is voor het milieu en arguably de gezondheid) en fruit/groente in seizoen kopen. Kook je maaltijden vanuit basisingrediënten, dus geen pakjes of kant&klaarmaaltijden. Gooi een paar pizza's in de diepvries voor als je honger hebt en geen tijd om te koken zodat je niet in de verleiding komt naar de frietenboer te gaan. Dat soort dingen.

(deze vraag komt iedere 10-20 pagina's weer eens langs, dus vandaar dit 'canned answer')

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je de programma's van de keuringsdienst van waarde bekijkt dan schrik je toch af en toe wel wat voedingsproducenten bedenken. Pimentpasta, wat gewoon een soort alg/kouwgom is die ergens in een slootje groeit en niks met piment te maken heeft, kaas die geen kaas is maar vet, toegevoegde ijzers op de verpakking promoten van een soort cornflakes en er echt ijzerpoeder instoppen (als in geraspte paperclips, niet het mineraal :p ). Vaak zijn die dingen ook nog voor de Nederlandse markt in het bijzonder omdat daar veel op prijs geconcureerd wordt.

Zelf hebben we afgelopen week weer voor 30 euro boodschappen gedaan. Dat was veel vis, veel groente en veel fruit, brood en afbakbroodjes. Realistisch gezien zou ik er misschien 10 euro bovenop moeten doen vanwege de dingen die er niet inzitten (voor wasmiddel, douchegel, shampo en toiletpapier gaan we naar de Action en soms haalt mijn vrouw nog wel iets bij een Griekse supermarkt. Deze week hadden we geen vlees (we hebben nog genoeg liggen) maar met vlees zijn we ongeveer hetzelfde kwijt (dan was het weer minder vis ofzo).

Ik denk dat we vooral goedkoop uit zijn door mijn vrouw. Ze komt uit een cultuur waar eten heel belangrijk is en waar vrouwen soms de hele dag samen in de keuken staan om een avondmaaltijd te bereiden. Nu heeft ze daar hier geen tijd voor, maar een uur is ze toch altijd wel bezig (zelf maakte ik denk ik in 15 minuten altijd mijn eten klaar). Hierdoor kopen we een hele kip ipv kipfilet (die kip wordt ook nog gebruikt om boullon van te maken voor soep), nooit gekruid vlees, soms maakt ze liever zelf de gehakt, groentes zoals ze van het land komen en niet in bakjes etc. Verder wel gewoon brood en afbakbroodjes, rijst (wat duurder is als aardappelen trouwens als je op de prijs wilt letten :p ), pasta. Verder koopt ze ook gerust tonijn uit blik of tomatenpasta en zo dus het is ook niet dat we alles zelf maken, maar als ze kan kiezen tussen kruiden of een kruidenplantje dan wordt het dat plantje. We hebben nu al de hele zomer twee plantjes in de vensterbank staan, maar er liggen ook nog tientallen gedroogde kruiden in de kast. Binnenkort wil ze er een studie bij gaan doen (ze werkt ook al is dat niet fulltime), dan zullen de boodschappen wel duurder worden ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:59:
en er echt ijzerpoeder instoppen (als in geraspte paperclips, niet het mineraal :p ).
Newsflash: ijzer = ijzer. Het ijzer in een paperclip is hetzelfde ijzer dat in je lichaam en in spinazie zit. Uiteraard zit het in bepaalde voedselproducten gebonden aan bepaalde andere stoffen, maar het blijft echt ijzer.

Je lichaam bevat genoeg ijzer om 10 paperclips van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Marzman schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:59:
Als je de programma's van de keuringsdienst van waarde bekijkt dan schrik je toch af en toe wel wat voedingsproducenten bedenken. Pimentpasta, wat gewoon een soort alg/kouwgom is die ergens in een slootje groeit en niks met piment te maken heeft, kaas die geen kaas is maar vet, toegevoegde ijzers op de verpakking promoten van een soort cornflakes en er echt ijzerpoeder instoppen (als in geraspte paperclips, niet het mineraal :p ). Vaak zijn die dingen ook nog voor de Nederlandse markt in het bijzonder omdat daar veel op prijs geconcureerd wordt.
Veel van deze dingen die je opnoemt zijn ook gewoon onbekendheid van de consument met de dingen die in voedsel gaan. Wat je hier opnoemt zijn nou niet echt dingen die kwaliteit nadelig beïnvloeden - sterker nog, metallisch ijzer is een belangrijk onderdeel van je dieet. Het lijkt misschien vreemd om ijzer te eten, maar het is gewoon een voedingsstof net als eiwitten, vetten en koolhydraten. Kaas is bijna alleen maar vet, da's het idee achter kaas. Pimentpasta en carmine zijn van die dingen die vreemd lijken omdat we algen en insecten niet in ons westers dieet hebben, maar er is niks mis met de stoffen die daaruit worden gemaakt. Het is niet alsof een fabriek algen uit de sloot zit te vissen of insecten met een netje vangt - dit wordt op industriële schaal me grote consistentie geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mux schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:59:
[...]

Dat lijkt een logische conclusie, maar is in werkelijkheid voor 99% van voedingsproducten (en al helemaal voor non-food) niet zo. Kwaliteit staat vrijwel geheel los van prijs. Dit omdat het extreem makkelijk is tegenwoordig om iedere stap in het voedselproces te automatiseren, waardoor zelfs de kleinste aspecten van voedselveiligheid tegen minimale meerkosten kunnen worden geïmplementeerd. Productie is consistenter en gezonder dan ooit.
Kwaliteit en voedselveiligheid zijn ook niet 1 op 1 synoniemen.

En voor mensen met huisdieren. Ik weet nu waarom mijn katten van een bepaald merk zo stonken en meer voer nodig hadden (er zat gewoon echt "stof" in): http://www.voerwijzer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:53
Gezinsamenstelling:
Volwassenen: 2 (allebei 27 en werkende)
Kinderen: 0
Huidieren: 0
Eetpatroon: Gezond
Frequentie: 1x per 2 weken grote boodschappen, aantal keer per week verse producten

Meeste boodschappen halen wij bij de Lidl. Een aantal producten hoef ik echter niet van de Lidl en die halen we bij de Plus of Jumbo. Ook de meeste versproducten die nodig zijn voor het eten komen daar vandaan. Echter zijn de groenten, vlees, zuivelproducten en broodbeleg prima van de Lidl.

Gemiddeld zijn we zo'n €250 per maand kwijt aan boodschappen.

Verzorgende producten halen we niet in Nederland. 2x per jaar rijden we naar Duitsland voor een dagje uit en rijden we daar langs een DM markt. Haarverf voor de vriendin kost daar bijvoorbeeld maar 3 euro, hier in Nederland 13.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

mux schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:59:
[...]

Dat lijkt een logische conclusie, maar is in werkelijkheid voor 99% van voedingsproducten (en al helemaal voor non-food) niet zo. Kwaliteit staat vrijwel geheel los van prijs. Dit omdat het extreem makkelijk is tegenwoordig om iedere stap in het voedselproces te automatiseren, waardoor zelfs de kleinste aspecten van voedselveiligheid tegen minimale meerkosten kunnen worden geïmplementeerd. Productie is consistenter en gezonder dan ooit. En sinds deze eeuw ook nog een stuk humaner (vlees- en melkproductie anno 2015 voldoet aan strengere ethische eisen dan biologische vleesproductie in 2001).

Producten waar je meer voor betaalt zijn (wederom, in 99% van de gevallen) producten waar simpelweg meer bewerkingen op zijn uitgevoerd. Of producten die helemaal uit seizoen zijn. Sommige dingen zijn intrinsiek duur omdat ze niet geautomatiseerd kunnen worden (aalbessen, witte asperges, shasliks).
Soms is duurder voedsel wel beter. Zo zijn imitatie-m&m's duidelijk minder lekker dan echte m&m's. Ook biologische biefstuk in de supermarkt is duidelijk lekkerder dan de gewone biefstuk. En kom me niet aan met het placebo-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:56
Ik (28) & Vriendin (25) allebei werkende full-time.

Ongeveer € 350,- per maand incl alles.

Wij zijn fan van "Hello Fresh" meer om het feit dat we allebei geen zin hebben om met het gevoel van wat gaan we vanavond is eten in de supermarkt te staan. Ja het is iets duurder als jezelf boodschappen doet, maar hiervoor worden onze boodschappen wel elke zondag netjes thuisbezorgd en eet je eigenlijk elke week wel iets anders. Tevens kookten wij normaal altijd veel te veel en hadden veel verspilling, nu helemaal niet meer. Rest van de week (2dagen) eten we een pizza/snack of eten buiten de deur of bij vrienden. Andere boodschappen doen we bij lidl/AH.

Al met al kan het goedkoper dan 350 euro, maar we vinden dit prima en kunnen het goed betalen, stukje gemak is ook wel relaxt!

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Salvatron schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:11:
Soms is duurder voedsel wel beter. Zo zijn imitatie-m&m's duidelijk minder lekker dan echte m&m's. Ook biologische biefstuk in de supermarkt is duidelijk lekkerder dan de gewone biefstuk. En kom me niet aan met het placebo-effect.
Er is sowieso geen consistent smaakverschil tussen biologisch en niet-biologisch; zodra je blind gaat testen kan het beide kanten op gaan. Zelfs als je het assortiment van één winkel gebruikt. Placebo is hier heel erg sterk. Bovendien is bereiding bij vlees een véél belangrijker punt dan het vlees dat je als uitgangspunt gebruikt. Als je ooit nog eens wilt zien hoe dit onderzocht is op 9000 mensen: https://www.fibl.org/en/s...413-organic-products.html

Smaakverschillen zullen er altijd zijn, maar wat er als beter of slechter wordt ervaren is een kwestie van... smaak. Niet kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Het hangt maar net af van wat voor niet-biologisch vlees, kip, groente of fruit je gebruikt. Zo ken ik webshop waar je rund kan kopen waarvan ze geen keurmerk "biologisch" mogen gebruiken omdat de dieren vrij rondlopen en eten van het land, maar ja dus niet enkel gecontroleerd en gecertificeerd biologisch voer.

Tussen een supermarkt kip en biologische kip proef ik direct verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Salvatron schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:11:
[...]

Soms is duurder voedsel wel beter. Zo zijn imitatie-m&m's duidelijk minder lekker dan echte m&m's.
Je zegt al "soms" maar lekker heeft niet perse met beter te maken ook. Net als dat A-merk niet beter hoeft te zijn dan huismerk of B-merk. In de meeste gevallen denk ik dat er simpelweg veel meer marge zit op producten van grotere merken.

Als stomste voorbeeld koop ik altijd blikjes tomatenpuree van AH Basic die nu 10ct per stuk kosten. Die van AH "gewoon" en A-merken zijn tot 10 keer duurder maar je kan mij niet wijsmaken dat het beter is. Ik werk er behoorlijk wat van zulke blikjes doorheen en op jaarbasis loopt dat nog best op, makkelijk bespaard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het punt is - je dénkt misschien dat je direct verschil proeft, maar zodra je blind gaat testen is dit niet zo. Althans, niet consistent. Dit is het hele punt van de biologisch-vs-niet-biologisch-discussie. Er is geen objectief verschil! En dit is niet iets wat gierigaards zoals ik roepen, het is keer op keer opnieuw onderzocht door inmiddels tientallen instituten en bedrijven. Zelfs, zoals hierboven al gelinkt, een belangengroep voor biologische landbouw.

Er zitten zeker kwaliteitsverschillen tussen verschillende aanbieders, maar het stempel biologisch is geen kwaliteitsstempel. Het is een stempel dat betekent dat de producent zich heeft gehouden aan een aantal - inmiddels - vastgestelde extra regels net als dat niet-biologisch vlees moet voldoen aan de wettelijke regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er kan natuurlijk smaakverschil tussen de verschillende soorten vlees bestaan, maar dat heeft blijkbaar niks met wel of niet biologisch te maken. Daarbij is een biologisch product vaak een ander ras dan de niet-biologische, alleen dát kan al het smaakverschil verklaren, niet persé de overige kenmerken (meer ruimte, speeltjes, langer leven, geen antibiotica etc.).

Zelf koop ik ook veel biologisch, ook omdat er (in theorie althans) geen resten van antibiotica en andere rotzooi inzit. Veel smaakverschil merk ik niet.
Sefyu schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:08:
[...]

Newsflash: ijzer = ijzer. Het ijzer in een paperclip is hetzelfde ijzer dat in je lichaam en in spinazie zit. Uiteraard zit het in bepaalde voedselproducten gebonden aan bepaalde andere stoffen, maar het blijft echt ijzer.

Je lichaam bevat genoeg ijzer om 10 paperclips van te maken.
X = x, dat klopt altijd wel ja. ;) Het punt is natuurlijk dat je ijzer beter kan opnemen uit ijzerhoudend eten dan met ijzervijlsel bestrooid eten.
Cartman! schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:31:
[...]

Je zegt al "soms" maar lekker heeft niet perse met beter te maken ook. Net als dat A-merk niet beter hoeft te zijn dan huismerk of B-merk. In de meeste gevallen denk ik dat er simpelweg veel meer marge zit op producten van grotere merken.
Het woordje 'soms' geeft al aan dat in de meeste geval dus de goedkopere produkten beter zijn. >:) Soms alleen vanwege de prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Aikon schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:35:
Het woordje 'soms' geeft al aan dat in de meeste geval dus de goedkopere produkten beter zijn. >:) Soms alleen vanwege de prijs. :)
Onder "beter" versta ik kwalitatief beter in de zin zoals het daar stond, dat kun je niet direct afleiden uit de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 20:11
Hmm, ik woon tegenwoordig samen en we zitten op 350-400 euro puur voor boodschappen. Das dus best veel. Zit wel heel veel Ekoplaza, Estafette, Marqt en meer van dat soort biologisch spul tussen. Ik moet er eens dieper induiken om precies te achterhalen waar het heen gaat. Ik ben bijvoorbeeld ook kwalitatief betere alcohol gaan drinken. Frappante ontwikkeling is wel dat er een lichte opwaartse trend in zit vanaf januari (350) elke maand net iets meer tot nu (400).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Woon samen met de vriendin, doen meeste boodschappen bij de Appie en wat bij de aldi, hoofdzakelijk alleen maar a-merken. Zijn rond de 360 euro per maand kwijt.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Aikon schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:35:

X = x, dat klopt altijd wel ja. ;) Het punt is natuurlijk dat je ijzer beter kan opnemen uit ijzerhoudend eten dan met ijzervijlsel bestrooid eten.
Dat er letterlijk ijzervijlsel wordt toegevoegd is natuurlijk onzin. Je moet over een bijzonder laag IQ beschikken om dat te geloven.

Daarnaast wordt het ijzer uit cornflakes waarschijnlijk beter opgenomen dan ijzer uit bijvoorbeeld spinazie. Het ijzer dat we consumeren valt te onderscheiden in heemijzer en non-heemijzer. Het eerste komt uit vlees en bloed (rood vlees e.d.). Planten en andere voedingsbronnen bevatten non-heemijzer. De opname van non-heemijzer wordt verminderd door stoffen zoals vezels, polyfenolen, oxaalzuur, tanninen en fytaten. Veel groenten en fruit zijn juist rijk aan één of meerdere van deze stoffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Overzicht van afgelopen maand:

(Super)markten: 386
Drogisterij: 83
Afhaal eten: 43
Opnames: 90 (waarvan 60 voor de housekeeping)
Kruidvat ed. 27
Klein grut: 31

Gezin met 1 kind.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Sefyu schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:31:
[...]

Dat er letterlijk ijzervijlsel wordt toegevoegd is natuurlijk onzin. Je moet over een bijzonder laag IQ beschikken om dat te geloven.
Bekijk voor de gein die uitzending maar eens dan van Keuringdienst van Waarde ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 27-07-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Niet nodig. Ik weet wat additieven zijn en hoe ze gemaakt en gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dan zul je je uitspraak moeten terugnemen want ze tonen daar aan dat er ijzervijlsel is toegevoegd aan cornflakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:38:
[...]

Onder "beter" versta ik kwalitatief beter in de zin zoals het daar stond, dat kun je niet direct afleiden uit de prijs.
Beter kan je sowieso niet uit één aspect afleiden, het is altijd een combinatie van factoren. In de praktijk eigenlijk altijd in relatie tot in elk geval de prijs. Ik bedoelde te zeggen dat als je twee gelijke produkten hebt met verschillende prijzen, is de goedkoopste beter. Het blijft persoonlijk natuurlijk. :)
[...]

Mooi gesproken, jammer dat je niks zinnigs zegt.
Sefyu schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:22:
Niet nodig. Ik weet wat additieven zijn en hoe ze gemaakt en gebruikt worden.
Verlicht ons met je eindeloze kennis of zeg dan niks. Het filmpje spreekt over ijzervijlsel voor zover ik het me herinner (ga hem niet opnieuw kijken) dus daar blijf ik bij zonder fatsoenlijke tegenargumentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
apexia0087 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:17:
Ik (28) & Vriendin (25) allebei werkende full-time.

Ongeveer € 350,- per maand incl alles.

Wij zijn fan van "Hello Fresh" meer om het feit dat we allebei geen zin hebben om met het gevoel van wat gaan we vanavond is eten in de supermarkt te staan. Ja het is iets duurder als jezelf boodschappen doet, maar hiervoor worden onze boodschappen wel elke zondag netjes thuisbezorgd en eet je eigenlijk elke week wel iets anders. Tevens kookten wij normaal altijd veel te veel en hadden veel verspilling, nu helemaal niet meer. Rest van de week (2dagen) eten we een pizza/snack of eten buiten de deur of bij vrienden. Andere boodschappen doen we bij lidl/AH.

Al met al kan het goedkoper dan 350 euro, maar we vinden dit prima en kunnen het goed betalen, stukje gemak is ook wel relaxt!
Gemak is bij ons ook zeker wat waard. Wijzelf bestellen onze boodschappen online bij de Jumbo en halen deze daarna af. We hebben allebei echt een hekel aan boodschappen doen, dus dat scheelt. Dit mist natuurlijk het voordeel van niet meer na te hoeven denken over wat je gaat eten en we merken dat we vaak nog even bezig zijn met dat bedenken op basis van recepten op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]
De Cornflakes reageerden op magneten. Waarom denk je dat er een aflevering aan besteed is? Omdat het een normale dagelijkse gang van zaken is om dat te doen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:54:
Dan zul je je uitspraak moeten terugnemen want ze tonen daar aan dat er ijzervijlsel is toegevoegd aan cornflakes.
Ijzervijlsel =/= ijzerpoeder

Daarnaast gaat het hier waarschijnlijk om ferrofumaraat, en niet om elementair ijzer.
Marzman schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:42:
[...]

De Cornflakes reageerden op magneten. Waarom denk je dat er een aflevering aan besteed is? Omdat het een normale dagelijkse gang van zaken is om dat te doen?
Tja. Onwetende burgers zijn wel vaker verbaasd over wat de gebruikelijke gang van zaken is. Dat komt omdat ze niet geïnteresseerd zijn in waar hun eten vandaan komt en omdat ze niet over de vereiste kennis beschikken om informatie in context te zien.

[ Voor 135% gewijzigd door Sefyu op 27-07-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

mux schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:32:
Het punt is - je dénkt misschien dat je direct verschil proeft, maar zodra je blind gaat testen is dit niet zo. Althans, niet consistent. Dit is het hele punt van de biologisch-vs-niet-biologisch-discussie. Er is geen objectief verschil! En dit is niet iets wat gierigaards zoals ik roepen, het is keer op keer opnieuw onderzocht door inmiddels tientallen instituten en bedrijven. Zelfs, zoals hierboven al gelinkt, een belangengroep voor biologische landbouw.

Er zitten zeker kwaliteitsverschillen tussen verschillende aanbieders, maar het stempel biologisch is geen kwaliteitsstempel. Het is een stempel dat betekent dat de producent zich heeft gehouden aan een aantal - inmiddels - vastgestelde extra regels net als dat niet-biologisch vlees moet voldoen aan de wettelijke regels.
Kan wel zijn, maar ik heb nergens gezegd dat het smaakverschil komt door biologisch vs. niet-biologisch.
Placebo-effect is lariekoek, het smaakverschil tussen een boterham met kaas en een boterham met jam zit ook niet in je hoofd.
Er zit gewoon een verschil in de biefstuk bij mij in de supermarkt. Dit kan komen doordat de biefstuk op een andere manier wordt klaargemaakt, misschien pakt de slager bij de niet-biologische wat andere delen van het rund o.i.d. Feit is dat de biologische biefstuk beter is dan de niet-biologische, er is echter geen reden om aan te nemen dat dat komt doordat die biologisch is. Wel zou misschien de hogere prijs er wat mee te maken kunnen hebben, aangezien bij een lagere prijs men toch wat meer rekening moet houden met de winstgevendheid en men dus er naar neigt om op een andere manier met het vlees om te gaan o.i.d. Wie zal het zeggen?
Bij eieren is het dan weer andersom, sommige biologische eieren smaken minder lekker dan de niet-biologische.
mux schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:20:
[...]

Er is sowieso geen consistent smaakverschil tussen biologisch en niet-biologisch; zodra je blind gaat testen kan het beide kanten op gaan. Zelfs als je het assortiment van één winkel gebruikt. Placebo is hier heel erg sterk. Bovendien is bereiding bij vlees een véél belangrijker punt dan het vlees dat je als uitgangspunt gebruikt. Als je ooit nog eens wilt zien hoe dit onderzocht is op 9000 mensen: https://www.fibl.org/en/s...413-organic-products.html

Smaakverschillen zullen er altijd zijn, maar wat er als beter of slechter wordt ervaren is een kwestie van... smaak. Niet kwaliteit.
Kwaliteit en smaak zijn enigszins aan elkaar verwant aangezien smaak dermate belangrijk is bij voedsel dat het ook onderdeel is van de kwaliteit van het voedsel, althans dat is mijn mening. Als een biefstuk niet te vreten is, dan kunnen er nog zoveel voedingsstoffen in zitten, de smaak is zodanig belangrijk dat er gezegd kan worden dat de kwaliteit slecht is. Ook flikkert men wellicht meer vulstoffen in bepaalde goedkopere voeding. Zo kan duurder brood ook kwalitatief beter zijn omdat er beter meel is gebruikt i.p.v. het goedkope witte meel, wat ook gezonder is. Etc, etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Salvatron op 27-07-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Je zegt precies hetzelfde als mux: er is geen causaal verband tussen de biologische productiewijze en de kwaliteit van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Sefyu schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:01:
Je zegt precies hetzelfde als mux: er is geen causaal verband tussen de biologische productiewijze en de kwaliteit van het product.
Ik heb nooit gezegd dat dat wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb ook niet gezegd dat je dat hebt gezegd. Ik zeg alleen dat jullie het met elkaar eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Sefyu schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:04:
Ik heb ook niet gezegd dat je dat hebt gezegd. Ik zeg alleen dat jullie het met elkaar eens zijn.
Een juiste observatie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Hoeveel geef jij uit aan je boodschappen?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

*knip* Het gaat nu weer over de prijs van boodschappen.

[ Voor 95% gewijzigd door Krisp op 27-07-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik zit volgens mij - in m'n eentje - wel boven de € 400. :$ Dat moet echt goedkoper kunnen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
  • Laatst online: 29-08 11:30
sylvesterrr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:41:
Ik zit volgens mij - in m'n eentje - wel boven de € 400. :$ Dat moet echt goedkoper kunnen. :')
Dat kan zeker goedkoper! Wij zitten met 2 dit jaar rond de 190 per maand. Dit is inclusief afhalen, maar dat doen we eigenlijk maar 1x per maand ofzo en dan meestal snackbar of chinees, wat beide redelijk goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Aliene schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:52:
[...]

Dat kan zeker goedkoper! Wij zitten met 2 dit jaar rond de 190 per maand. Dit is inclusief afhalen, maar dat doen we eigenlijk maar 1x per maand ofzo en dan meestal snackbar of chinees, wat beide redelijk goedkoop is.
Probleem bij mij is dat ik te lui ben om mijn boodschappen te plannen waardoor ik 3-4x per week bij de AH te vinden ben. Ik koop altijd kleinverpakkingen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
  • Laatst online: 29-08 11:30
sylvesterrr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:25:
[...]

Probleem bij mij is dat ik te lui ben om mijn boodschappen te plannen waardoor ik 3-4x per week bij de AH te vinden ben. Ik koop altijd kleinverpakkingen. :F
Wij doen ook 4-5x per week boodschappen omdat we niet echt vooruit kijken, meeste bij de Jumbo of anders bij de AH. Ik heb het idee dat wij daardoor minder eten weggooien omdat we altijd kijken wat eerst op moet voor we boodschappen halen. Maar het zal ook schelen dat we geen vlees eten en niet heel veel drinken. We hebben nu ook iets minder te besteden, dus daar geef je denk ik dan ook naar uit. Als we straks beide weer fulltime werken zal er wel wat meer besteed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Wij proberen de laatste maanden één keer per week te plannen wat we die week ongeveer willen eten en doen dan één keer per week boodschappen (voor 2 personen).

Bedrag varieert van zo'n ~60 tot ~100 euro, afhankelijk van of we de wat duurdere none-food producten kopen (shampoo in de bonus etc), en of we die week een keer voor 6 man koken (bijna wekelijks).
Vaak zit er ook nog een tripje naar de bakker, aldi of slager bij, dus ik zou gemiddeld gokken op zo net onder de 80 euro per week, misschien 310 euro per maand gemiddeld.

Het grote voordeel van minder keer per week boodschappen doen is bij ons meer dat we niet om 16:00 allebei geen idee hebben wat we willen eten, maar al min of meer een plan hebben. Daarbij blijft er nu ook veel minder over, waar we in het verleden nog vaker een zak wokgroente weg moesten doen bijvoorbeeld, omdat we er niet echt een plan mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik koop regelmatig wokgroente, kipfilet en dergelijke met het idee om meerdere porties klaar te maken en in te vriezen. Ik merk helaas dat ik soms te lui ben en dat deze voedingsmiddelen bedorven zijn wanneer ik eindelijk tijd heb om te koken.... Dus ga ik weer naar de AH en kom dan weer thuis met te veel spullen.

Het is mij bij mij vooral een kwestie van discipline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:09
Cartman! schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:03:
[...]

Bekijk voor de gein die uitzending maar eens dan van Keuringdienst van Waarde ;)

[video]
Wat een waardeloos programma blijft het, er worden echt nooit harde eindconclusies getrokken.
Zorg dan dat je laat zien waar die 'ijzerdeeltjes' exact vandaan komen, hoe ze gemaakt worden en hoe ze daadwerkelijk in het product worden toegevoegd. Dat programma eindigt altijd met een open einde omdat ze blijkbaar niet verder komen met onderzoek....

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 28-07-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
CeesKees schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Als ik 3 keer op vakantie ga zou ik denken, kut hier had ik lekker een jaar van kunnen roken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mux schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:00:
Ik heb nooit echt begrepen wat het doel is van soylent/joylent. Waarom zou je dat kopen? Minder lekker eten voor meer geld?

edit: ok, dus eten voor mensen die geen tijd willen besteden aan eten. Ik verkrijg persoonlijk veel te veel plezier uit gevarieerd eten, koken, etc. Niks voor mij, geen wonder dat het nog nooit echt op m'n radar is gekomen :)
Ik heb 't inmiddels zo'n 3 weken geprobeerd. Deze vertaald in een blog, te vinden op: https://www.svikervry.nl/...-joylent-ik-ga-je-missen/

Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 11-09 22:50
Vroeger winkelden wij altijd bij de Plus supermarkt, en werd er ook nog wel eens wat gehaald bij de Appie of Jumbo. We zijn maar met zijn tweeën en hadden een boodschappenbudget van 400 eu per maand. Tegenwoordig kopen we alles bij de LIDL, proberen we het uit en als het te nassen is blijven we bij LIDL, al het andere halen we bij de Jan-Linders, waar wij onze boodschappen doen liggen deze twee winkels tegenover elkaar dus is het geen probleem om even de andere winkel binnen te lopen.

Ten slotte zijn we sinds kort overgestapt van vlees uit de supermarkt naar vlees van de slager. Redenen hiervoor is dat we geen kiloknallers meer willen kopen en kwalitatief beter vlees willen eten.

Aan boodschappen per week zijn we grofweg 60 euro kwijt. Boodschappen bij de LIDL komen nooit boven de 35 euro uit, en de rest komt dan bij de Jan Linders vandaan. Verder zijn we ca 40 eu per maand kwijt aan vlees van de slager.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:15:
Ik heb 't inmiddels zo'n 3 weken geprobeerd. Deze vertaald in een blog, te vinden op: https://www.svikervry.nl/...-joylent-ik-ga-je-missen/

Benieuwd wat jullie ervan vinden!
Korte omschrijving van je ervaring (ik had wel meer detail verwacht), maar bedankt voor het delen. Interessant.
loewie1984 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:23:
Ten slotte zijn we sinds kort overgestapt van vlees uit de supermarkt naar vlees van de slager. Redenen hiervoor is dat we geen kiloknallers meer willen kopen en kwalitatief beter vlees willen eten.

Aan boodschappen per week zijn we grofweg 60 euro kwijt. Boodschappen bij de LIDL komen nooit boven de 35 euro uit, en de rest komt dan bij de Jan Linders vandaan. Verder zijn we ca 40 eu per maand kwijt aan vlees van de slager.
Let wel altijd op bij slagers; ketens zoals de Keurslager zijn geen 'echte' slachtplaatsen en geven je gewoon grootendeels ontdooid vlees. Vers vlees van de slachtplaats is voornamelijk een goed idee voor onbewerkte vleessnedes. Voor bewerkt vlees (gehakt, gekruide producten, worst, etc.) zul je in een dubbelblinde test geen verschil merken. De smaak en kwaliteit daarvan is bijna alleen een functie van de hoeveelheid zout en vet.

Desalniettemin is 40 euro per maand geen geld voor goed vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kragoth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:32
Wij zijn met z'n tweeën en geven de laatste paar maanden consequent minder uit dan 200 per maand (meestal rond de 150).
We letten goed op wat we kopen (vrijwel alles wat kan is van AH Basic), verder maken we zoveel mogelijk gebruik van aanbiedingen. Vlees alleen wanneer het in de bonus is, en geen frisdrank o.i.d., er komt immers water uit de kraan :)
Toch hebben we zeker niet het idee dat we het slecht hebben o.i.d., we eten wat we willen (binnen de grenzen natuurlijk) en genieten waar het kan.
Uit eten zit er niet in, maar dat geeft niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 13:03
Gezonde nieuwsgierigheid: wat is de reden van dit sobere boodschappenregime? Dure andere hobby's, wil je graag veel sparen voor later of is het inkomen gewoon niet hoger?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
mux schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:41:
Let wel altijd op bij slagers; ketens zoals de Keurslager zijn geen 'echte' slachtplaatsen en geven je gewoon grootendeels ontdooid vlees. Vers vlees van de slachtplaats is voornamelijk een goed idee voor onbewerkte vleessnedes. Voor bewerkt vlees (gehakt, gekruide producten, worst, etc.) zul je in een dubbelblinde test geen verschil merken. De smaak en kwaliteit daarvan is bijna alleen een functie van de hoeveelheid zout en vet.

Desalniettemin is 40 euro per maand geen geld voor goed vlees.
Bedankt voor de tip. We eten eigenlijk niet meer vlees dan kip filets of rundergehakt, en incidenteel een varkenshaas of stooflapje. Dus de vraag is eigenlijk, of het gehakt van de slager nu wel zoveel beter is dan dat van de supermarkt. Kip heb ik wel zoiets van, zo'n kiloknaller hoeft voor mij niet meer. Maar ik vind het lastig als consument/leek goed vlees te onderscheiden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ik haal tegenwoordig in ieder geval 1 keer per week groenten op de markt, meestal ben ik daar nog geen tientje voor kwijt, daarnaast haal ik meestal voor 20 euro vlees. In de supermarkt kan het nogal eens verschillen, maar meestal zo een 40 euro. Daarnaast voor de dagelijkse boodschappen ook gemiddeld een tientje. Kortom met zijn tweeen zo een 450 euro per maand. Sigaretten tel ik daar niet bij, want dan zou ik op 900 euro komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor me z'n tweeën geven we ca €600 per maand uit aan boodschappen.

De hoofdmoot van de kosten zit in vers producten, we zijn een beetje anti-supermarkt. Vlees kopen we in bulk in. Rund via een stichting die wildbegrazing heeft op de Veluwe (pakket a 8kg kost tussen de €90 en €120 euro). Varken koop ik per half varken bij een hobby boerin, speciaal ras, geen medicatie en kan op een groot terrein altijd vrij rondlopen, prijs per kg is ca €6,50 maar ik ben zeker een halve dag zelf bezig met de verwerking (hobby). Deze grote inkopen verrekenen wij op gebruik per maand.

Groente en fruit komen bij een biologische groenteboer vandaan. Kaas en vleeswaren op de markt. Overige niet-vers dingen meestal bij de Kaufland in Duitsland (tweewekelijkse boodschappen).

Wij eten overigens beide koolhydraat arm, dus bulk voedingsbronnen vallen eigenlijk weg. Proteïne en vetrijke voedingstoffen zijn helaas een stuk duurder dan de op koolhydraat gebaseerde varianten.

We hebben ook 2 katten, maar die kosten niet zoveel qua voer. 12KG Royal Canin doen we ca 3 maanden mee en kost €45.

Drank zitten we op ongeveer €100 per maand. We hebben allebei een nogal dure smaak, maar gelukkig wel met mate. Ca. 1 fles sterk + 2 dozen wijn per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nog steeds EUR 80,00 per week = 344,00 per maand cap. Mijn vrouw doet tegenwoordig twee weken met een pak sigaretten. Mooi voor haar omdat het van het boodschappengeld af gaat.

[ Voor 53% gewijzigd door PcDealer op 27-11-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mux schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:41:
[...]
Korte omschrijving van je ervaring (ik had wel meer detail verwacht), maar bedankt voor het delen. Interessant.
Graag gedaan! En thanks voor de feedback. Wilde een luchtige 'review' schrijven, i.p.v. de diepte in. Daar zijn er namelijk al genoeg van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
raptorix schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:07:
Sigaretten tel ik daar niet bij, want dan zou ik op 900 euro komen :+
Ik zal zeker niet oordelen hierover, maar ik vraag me gewoon af, ook bij een de andere persoon hierboven. Als je 500 eu per maand kwijt bent aan roken, heb je dan niet zoiets: "Boh veel geld, dat kan ik toch veel beter besteden".

Van de andere kant, ik drink graag speciaalbieren, dat kost me 40 eu per 2 a 3 maanden. Zoals met alle luxe als je het kan betalen/veroorloven is er niets aan de hand.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kragoth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:32
EvaluationCopy schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:04:
Gezonde nieuwsgierigheid: wat is de reden van dit sobere boodschappenregime? Dure andere hobby's, wil je graag veel sparen voor later of is het inkomen gewoon niet hoger?
Het inkomen is beperkend. Ik ben alleenverdiener (net boven minimum), mijn vriendin studeert nog. Daarnaast heb ik wel dure hobby's (elektronica) al zijn deze flink teruggeschroefd in vergelijking met vroeger ;) .
Dus per maand blijft er na huur, energie, verzekeringen en wat geld opzij voor het sparen niet meer over voor het eten. Nu hebben we absoluut niet te zeuren en zodra mijn vriendin afgestudeerd is zal er meer binnen komen :)

O ja, en ik heb nog schuld van mijn studie (bachelor of science, biologie), dus daar moet ook geld voor aan de kant. Ik hoef dit nog niet terug te betalen, maar ik heb liever vast wat klaarstaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Kragoth op 27-11-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
loewie1984 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:14:
[...]

Ik zal zeker niet oordelen hierover, maar ik vraag me gewoon af, ook bij een de andere persoon hierboven. Als je 500 eu per maand kwijt bent aan roken, heb je dan niet zoiets: "Boh veel geld, dat kan ik toch veel beter besteden".

Van de andere kant, ik drink graag speciaalbieren, dat kost me 40 eu per 2 a 3 maanden. Zoals met alle luxe als je het kan betalen/veroorloven is er niets aan de hand.
Ik moet zeggen dat ik weinig om luxe geef, en dat we een ruim inkomen hebben, aan de andere kant is het inderdaad best veel geld, maar als ik al zou stoppen dan is het eerder vanwege de gezondheid dan vanwege het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20
Sinds een maand of 2 bestellen wij ons eten via picnic ik merk dat hierdoor onze maandelijkse kosten flink naar beneden gaan voor de boodschappen. Je gooit wat minder snel onzin in je "mandje".

Zijn van ong €300 naar €200 per maand gegaan

[ Voor 9% gewijzigd door sbmuc op 27-11-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

EvaluationCopy schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:04:
Zonde om meer geld uit te geven aan iets waar min of meer zonder concessies veel op te besparen is. Als je 'gewoon koopt waar je zin in hebt' ben je gauw honderden euro's per maand - duizenden per jaar - extra kwijt.

Dat gezegd hebbende is het voor sommige mensen meer een hobby dan voor anderen. Vriendinlief en ik vinden zowel winkelen in supermarkten als koken/bakken erg leuk, sommige mensen vinden er niks aan. Sommige mensen hebben geen zin om vooruit te kijken, wij hebben een voorraadkast vol zooi.
loewie1984 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:07:
Bedankt voor de tip. We eten eigenlijk niet meer vlees dan kip filets of rundergehakt, en incidenteel een varkenshaas of stooflapje. Dus de vraag is eigenlijk, of het gehakt van de slager nu wel zoveel beter is dan dat van de supermarkt. Kip heb ik wel zoiets van, zo'n kiloknaller hoeft voor mij niet meer. Maar ik vind het lastig als consument/leek goed vlees te onderscheiden.
Het is ook moeilijk. Prijsperceptie is ontzettend misleidend; mensen lijken hardcoded een idee te hebben dat duurder=beter (en omgekeerd: wanneer iets door een technologische doorbraak opeens veel goedkoper is, moet het wel minder goed zijn). Het is ontegenzeggelijk waar dat sommig vlees duidelijk slechter is dan ander vlees; kip dat we vroeger bij de C1000 haalden zat overduidelijk volgepompt met water. Je zag het verschil in de pan.

Maar het is belangrijk om kritisch te blijven en niet blind geld uit te geven aan iets waarvan je alleen vaagjes *denkt* dat het beter is (dit is niet specifiek naar jou gericht, gewoon een algemene uitspraak). Vlees is nou eenmaal heel moeilijk te beoordelen, want wat is nou echt een betere kwaliteit? De smaak van bereid vlees wordt volledig bepaald door de bereiding en het vetgehalte. Er zijn uiteraard nog steeds genoeg verschillen, maar dat zijn geen structurele verschillen die in één woord te vatten zijn. Slager/supermarkt/bio/keurmerk zijn geen termen die synoniem zijn met smaak of kwaliteit.

Het is jammer dat de realiteit zo gecompliceerd is :P "You get what you pay for" is altijd waar, maar dat geldt natuurlijk niet als een tussenpartij de prijs opeens omhoog gooit en zelf een hoop eraan verdient.
sbmuc schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:41:
Sinds een maand of 2 bestellen wij ons eten via picnic ik merk dat hierdoor onze maandelijkse kosten flink naar beneden gaan voor de boodschappen. Je gooit wat minder snel onzin in je "mandje".

Zijn van ong €300 naar €200 per maand gegaan
Ugh, alleen een app om je boodschappen te doen? Werkt dat lekker? Lijkt me ontzettend onoverzichtelijk als je veel dingen tegelijk wilt kopen. Ook niet echt makkelijk om prijzen te vergelijken met andere winkels (die wel een online assortiment hebben).

[ Voor 11% gewijzigd door mux op 27-11-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
mux schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:43:
[...]

Ugh, alleen een app om je boodschappen te doen? Werkt dat lekker? Lijkt me ontzettend onoverzichtelijk als je veel dingen tegelijk wilt kopen. Ook niet echt makkelijk om prijzen te vergelijken met andere winkels (die wel een online assortiment hebben).
We gaan ook nog wel naar de AH/Plus af en toe voor de specifieke producten(en glutenvrij voor mijn vriendin)/ leuke aanbiedingen / shit ik heb snel iets nodig. Maar ik moet zeggen het werkt prima met de app en hij zit ook echt goed in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Online boodschappen hoofdzakelijk interessant voor de tijdsbesparing, niet op goedkoper uit zijn. Geen impulsaankopen zorgt er wel voor dat je goedkoper uit kan zijn, maar prijsvergelijking staat haaks op de tijdsbesparing (en de marge). Het valt me wel op dat ze "de laagste prijs garantie" hebben bij PicNic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

loewie1984 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:14:
[...]

Tegen mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
Deveon schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:28:
[...]

Online boodschappen hoofdzakelijk interessant voor de tijdsbesparing, niet op goedkoper uit zijn. Geen impulsaankopen zorgt er wel voor dat je goedkoper uit kan zijn, maar prijsvergelijking staat haaks op de tijdsbesparing (en de marge). Het valt me wel op dat ze "de laagste prijs garantie" hebben bij PicNic.
Idd tijd winst is voor mij ook wel een van de hoofdredenen om online boodschappen te doen maar daarnaast ook zeker het gemak. Heerlijk dat er iemand langskomt met alle boodschappen ipv door de winkel heen te slenteren. En vervolgens als bonus is het voor ons ook nog eens goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Ik fiets elke dag langs de supermarkt dus daar ga ik om de dag heen en haal ik dan voor twee dagen eten.
Zelf kan ik 130 euro per maand kwijt zijn voor 1 persoon of het dubbele, dat hangt er een beetje vanaf of ik luxe wil eten en snoepen of juist niet. Als ik echt zuinig ben dan koop ik het minimale, dus aardappelen, brood, potje Pindakaas, wat groenten, vlees/vis, klein beetje fruit wat in de aanbieding is (fruit is duur) en dan nog wat rand zaken zoals wasmiddel, thee en koffie, kattenvoer, kattenbakvulling en dat soort dingen.

Ik ben zelf geen grote eter, één sneetje brood in de ochtend of een twee crackers met boter en kaas.
Twee sneetjes brood in de middag en een flinke avond maaltijd. Aardig wat aardappelen en groenten.

Als ik wat luxer wil eten dan koop ik gauw dingen als koeken, duurdere vis, vlees bij de slager, chocola, toetjes en kan ik wel het dubbele kwijt zijn. Ik wissel dit een beetje af, paar weken zuinig en dan weer wat luxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
Ongeveer 400-500 euro per maand. Gezin met twee kinderen.
Moet er wel bij zeggen dat we bijna nooit vlees kopen. Mijn schoonfamilie heeft een AH en vlees wat bijna over datum gaat wordt ingevroren. Eens per twee weken haal ik daar een krat vlees op. Eet wel 2/3 keer per week biefstuk :)

Verder doe ik boodschappen bij AH (veel basic, maar ook merkproducten waarvan de goedkope variant niet te eten is) en Aldi. Bij de Jumbo koop ik groot in van aanbiedingen en Cola (1,5 liter Cola zero voor 1 euro!)

Behalve mijn vriendin zijn we allemaal wel grote eters. Ik hou ook wel van een lekker wijntje, dat is ook vrij prijzig. Wijn die bij de AH in de aanbieding is scheelt wel wat en dat zijn vaak vrij goede wijnen.
Soms trakteer ik mezelf op een bezoekje aan een wijnhuis hier in de buurt en koop een paar flessen van iets meer geld. Is ook gewoon leuk omdat je daar wat wijntjes kan proeven en met de eigenaar over wijn kan praten. Je krijgt dan ook goed advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:06
Hier 20 euro per dag (2 volw. 1 kind van 16 maanden). Dit is inclusief alle huishoudelijke artikelen (luiers, shampoo, wasmiddel etc)

Kopen bijna alles bij de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Niet specifiek, maar als je wilt reageren mag dat uiteraard. Ik vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid en zoals ik eerder al zei niet om te oordelen.
[...]
Het is ook moeilijk. Prijsperceptie is ontzettend misleidend; mensen lijken hardcoded een idee te hebben dat duurder=beter (en omgekeerd: wanneer iets door een technologische doorbraak opeens veel goedkoper is, moet het wel minder goed zijn). Het is ontegenzeggelijk waar dat sommig vlees duidelijk slechter is dan ander vlees; kip dat we vroeger bij de C1000 haalden zat overduidelijk volgepompt met water. Je zag het verschil in de pan.

Maar het is belangrijk om kritisch te blijven en niet blind geld uit te geven aan iets waarvan je alleen vaagjes *denkt* dat het beter is (dit is niet specifiek naar jou gericht, gewoon een algemene uitspraak). Vlees is nou eenmaal heel moeilijk te beoordelen, want wat is nou echt een betere kwaliteit? De smaak van bereid vlees wordt volledig bepaald door de bereiding en het vetgehalte. Er zijn uiteraard nog steeds genoeg verschillen, maar dat zijn geen structurele verschillen die in één woord te vatten zijn. Slager/supermarkt/bio/keurmerk zijn geen termen die synoniem zijn met smaak of kwaliteit.

Het is jammer dat de realiteit zo gecompliceerd is :P "You get what you pay for" is altijd waar, maar dat geldt natuurlijk niet als een tussenpartij de prijs opeens omhoog gooit en zelf een hoop eraan verdient.
Wat ik moeilijk te verdedigen vind aan vlees kopen bij de slager ondanks dat we dat nu dus doen is, wij eten voornamelijk rundergehakt en kipfilet welke we vaak stuksnijden in kleine stukjes voor de gerechten die we eten; spaghetti, chili, wraps, dat zijn allemaal gerechten waarbij gehakt een ingrediënt is / bijzaak en geen hoofdzaak is. Datzelfde geld voor de kip in onze nasi/bami en kip tandoori.

Dan denk ik, dat spul wordt gemarineerd, gekruid of verpest door de saus, moet ik dan wel duur vlees gaan kopen bij de slager als het maar verwerkt wordt. Van de andere kant, spreekt mij het gegeven van een biologische slager of boer wel aan. Daarvan zou je dan veronderstellen dat alles vers, verantwoordt en milieu vriendelijk (in hoeverre dat dat mogelijk is) verwerkt wordt.

Wat me van de supermarkt dan tegen de borst stoot is de antibiotica resistentie en alle andere troep die aan de beesten gevoerd wordt waar je niets van weet, ondanks dat ik al mijn hele leven vlees uit de supermarkt eet. In het kader: je bent wat je eet.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb laatst is mooi kunnen verglijken. Wij hebben sinds kort een dirk bij ons op het winkelcentrum.
Voorheen haalde ik altijd bji de AH.

Gewoon maar is de dingen die ik wekelijks kocht op een lijstje gezet en vergleken.
Ik heb dit alleen maar gedaan voor de producten die exact gelijk zijn.

Hieruit bleek dat in ons geval veel producten per stuk tussen de 10 en 40 cent goedkoper zijn.
Nu haal ik wat ik kan bij de dirk (overige zaken bij de LIDL) en andere dingen die voor mijn gevoel gewoon kwalitatief beter zijn bij de AH.

Onze mazzel is dat er 3 supermarkten op het winkelcentrum zitten. Hierdoor kijk ik nu ook elke week de krantjes van deze 3 door om te zien welke aanbiedingen er zijn voor producten die wij toch nodig hebben.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

loewie1984 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:28:
[...]

Niet specifiek, maar als je wilt reageren mag dat uiteraard. Ik vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid en zoals ik eerder al zei niet om te oordelen.
Ik heb weinig toe te voegen aan:
PcDealer schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:12:
Nog steeds EUR 80,00 per week = 344,00 per maand cap. Mijn vrouw doet tegenwoordig twee weken met een pak sigaretten. Mooi voor haar omdat het van het boodschappengeld af gaat.
Ze rookt en deed er 5-10 dagen mee. Op feesten en partijen een half tot heel pakje. Maar dat voelt ze dan direct in haar te besteden geld voor de boodschappen wat EUR 80,00 per week bedraagt. Vroeger zat er geen cap op en ik schrok van de uitgaven van tot wel EUR 800,00 per maand, december niet meegeteld. Grote en makkelijke besparing hier. http://www.afaspersonal.nl/ heeft veel inzichtelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Overigens kan ik als tip geven dat Action ook een aantal zeer gunstig geprijsde artikelen heeft, zelf koop ik er tegenwoordig mijn zakjes Fishermans Friend, het is welliswaar een ander product, maar volgens mij precies hetzelfde, 3 zakjes voor een euro, dat is 5 keer zo goedkoop dus.

Ook dingen als kant en klaar noedels zijn er spotgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 01:30
sNielz123 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:55:
Ongeveer 400-500 euro per maand. Gezin met twee kinderen.
Moet er wel bij zeggen dat we bijna nooit vlees kopen. Mijn schoonfamilie heeft een AH en vlees wat bijna over datum gaat wordt ingevroren. Eens per twee weken haal ik daar een krat vlees op. Eet wel 2/3 keer per week biefstuk :)
Mooie oplossing :) Dat moet dan wel een franchise AH zijn, neem ik aan?
raptorix schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:30:
Overigens kan ik als tip geven dat Action ook een aantal zeer gunstig geprijsde artikelen heeft, zelf koop ik er tegenwoordig mijn zakjes Fishermans Friend, het is welliswaar een ander product, maar volgens mij precies hetzelfde, 3 zakjes voor een euro, dat is 5 keer zo goedkoop dus.

Ook dingen als kant en klaar noedels zijn er spotgoedkoop.
Die FF van de action vind ik zelf echt niet te pruimen eerlijk gezegd }:O

Ik doe zelf vrijwel al mijn boodschappen bij AH, let veel op aanbiedingen. Af en toe aanbiedingen bij een andere winkel, maar voor mijn gevoel ben ik het goedkoopste uit bij AH door de aanbiedingen.
Hoeveel ik uitgeef per maand scheelt veel, vooral omdat er vaak samen gegeten wordt in een studentenhuis. De ene week doe ik misschien wel 3 keer boodschappen voor 10 man per avond, de week erna helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Overigens haal ik ook redelijk veel bij afhaalrestaurantjes in de buurt, er is zoveel concurrentie dat je daar bijna niet tegen op kan koken, pizzeria heeft nu alle pizza's voor 6,50, en die worden vers voor je neus gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

100,- per week. Incl. huishoudelijke artikelen, 1 fles wijn, pak luiers en oploskoffie.

vegetarisch, zoveel mogelijk huismerken behalve de wijn en koffie.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Pak luiers: als je zindelijk zou worden zou dat een hoop geld schelen ;)

Burp

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!