Joylent kost 150 euro voor 30 dagen, dat is al een stuk beter.Aikon schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:42:
Nu zie ik dat Soylent $300 kost voor 28 dagen. Dat is nou niet bepaald goedkoop voor wat naar mijn mening troep is, voor $300 kan je elke dag écht goed eten. Mag ik vragen wat jij ervoor betaald en of je het ook echt doet om op je uitgaven te korten?
Dat is nog te duur voor wat je er voor krijgt in mijn ogen. Wat eiwit, wat vezels en wat vitamines.
Kan je net zo goed hele maand aan de muesli met yoghurt/kwark gaan en en wat multivitamines. En wat appels of ander fruit. Denk dat je dan nog goedkoper uit bent.
Kan je net zo goed hele maand aan de muesli met yoghurt/kwark gaan en en wat multivitamines. En wat appels of ander fruit. Denk dat je dan nog goedkoper uit bent.
Ik heb nooit echt begrepen wat het doel is van soylent/joylent. Waarom zou je dat kopen? Minder lekker eten voor meer geld?
edit: ok, dus eten voor mensen die geen tijd willen besteden aan eten. Ik verkrijg persoonlijk veel te veel plezier uit gevarieerd eten, koken, etc. Niks voor mij, geen wonder dat het nog nooit echt op m'n radar is gekomen
edit: ok, dus eten voor mensen die geen tijd willen besteden aan eten. Ik verkrijg persoonlijk veel te veel plezier uit gevarieerd eten, koken, etc. Niks voor mij, geen wonder dat het nog nooit echt op m'n radar is gekomen
[ Voor 48% gewijzigd door mux op 19-02-2015 12:19 ]
Ik vraag mij inderdaad ook af wat de reden is waarom iemand soylent wil eten. Is het een kostenaspect of vanwege gezond/dieet? Beide redenen lijken mij wat vergezocht. Gezond eten is helemaal niet zo duur en eet je elke dag afwisselend en lekker. Ik denk dat een maand lang vloeibaar eten je heel erg tegen gaat staan.
Ik zit zelf tussen de 50 en 75 euro per week voor 2 personen en 2 katten. Wij halen groente, fruit, noten en specerijen bij de Turkse supermarkt en de rest bij de Albert Heijn. We eten tegenwoordig ongeveer 50/50 vegetarisch/vlees-vis. Avondeten wil de volgende dag nog wel eens als lunch meegenomen worden en anders gaat het de vriezer in.
Ik zit zelf tussen de 50 en 75 euro per week voor 2 personen en 2 katten. Wij halen groente, fruit, noten en specerijen bij de Turkse supermarkt en de rest bij de Albert Heijn. We eten tegenwoordig ongeveer 50/50 vegetarisch/vlees-vis. Avondeten wil de volgende dag nog wel eens als lunch meegenomen worden en anders gaat het de vriezer in.
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Het idee van Soylent is om de "zorgen" van eten weg te nemen. Aangezien hier nu al pagina's zijn volgeluld over alleen maar het doen van boodschappen geeft wel aan dat er best wat effort zit in het zorgen voor en bereiden van gezond eten. Tijd die mensen ook aan andere dingen zouden kunnen besteden.
Het idee van Soylent is dat je gevoed kan worden zonder enige vorm van inspanning en tijd. Je maakt de shake en dat is het. Je hebt 30 van die zakjes in de koelkast liggen dus boodschappen hoeven niet meer gedaan te worden. Ik vind het zelf erg interessant
Het idee van Soylent is dat je gevoed kan worden zonder enige vorm van inspanning en tijd. Je maakt de shake en dat is het. Je hebt 30 van die zakjes in de koelkast liggen dus boodschappen hoeven niet meer gedaan te worden. Ik vind het zelf erg interessant
Wellicht handiger om die discussie hier voort te zetten...: Soylent, de toekomst van eten?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik heb hier voor een week boodschappen voor 2 personen gemiddeld als volgt:
Ma: Verse krieltjes (aanbieding), vegetarische burger, verse sperzieboontjes
Di: Verse maaltijdsalade (zelf maken, niet zo'n bak meuk) met kip, sla, wortelen, eitje, paprika, uitjes e.d.
Wo: Tortilla met rijst, kliekjes van de maaltijdsalade van gister.
Do: Verse tomatensaus, vers gemaakte pasta met paprika en ui, geraspte kaas
Vr: Verse pompoensoep met kippenbouillon, paprika en een beetje crème fraîche
Za: Kliekjesdag! Krieltjes, paprika, ui, tomaatje, beetje sla, stukje kip er bij e.d.
Zo: Vers gemaakt brood, vers gemaakte pesto, kaas van de kaasboer, verse tapenade (tomaatjes, paprika, e.d.), en dan een lekker broodavondje!
Al met al is een gemiddeld weekje boodschappen voor 2 personen hier zo'n 35-40 euro per week. Bij de Appie of Jumbo komen we eigenlijk niet… we halen alles bij de Dirk (betere aanbiedingen), en af en toe wat op de markt, of van een boerderij met winkel (zoals Uit je Eigen Stad bijvoorbeeld).
Levensonderhoud voor onze 2 katten komt hier nog wel apart bij, wat neer komt op ongeveer 8 euro per week geloof ik. We halen alles in bulk bij Zooplus.nl (kattenvoer 10kg, zakken katten grit, nat voer e.d.)
Vorige week 30 maaltijden-pakket Joylent gehaald… een Nederlandse tegenhanger van Soylent. Puur om eens te proberen, en omdat een andere online winkel die hetzelfde soort spul maakt ermee stopte. Ik moet zeggen… érg prettig spul, niet duur, en als je grotere partijen haalt zeker goedkoper dan gewoon eten. En alles wat je nodig hebt zit erin! Ik gebruik het voor een snel en gezond ontbijt (cruesli is een stuk ongezonder!), en vaak voor de lunch of als ik ga sporten
Ma: Verse krieltjes (aanbieding), vegetarische burger, verse sperzieboontjes
Di: Verse maaltijdsalade (zelf maken, niet zo'n bak meuk) met kip, sla, wortelen, eitje, paprika, uitjes e.d.
Wo: Tortilla met rijst, kliekjes van de maaltijdsalade van gister.
Do: Verse tomatensaus, vers gemaakte pasta met paprika en ui, geraspte kaas
Vr: Verse pompoensoep met kippenbouillon, paprika en een beetje crème fraîche
Za: Kliekjesdag! Krieltjes, paprika, ui, tomaatje, beetje sla, stukje kip er bij e.d.
Zo: Vers gemaakt brood, vers gemaakte pesto, kaas van de kaasboer, verse tapenade (tomaatjes, paprika, e.d.), en dan een lekker broodavondje!
Al met al is een gemiddeld weekje boodschappen voor 2 personen hier zo'n 35-40 euro per week. Bij de Appie of Jumbo komen we eigenlijk niet… we halen alles bij de Dirk (betere aanbiedingen), en af en toe wat op de markt, of van een boerderij met winkel (zoals Uit je Eigen Stad bijvoorbeeld).
Levensonderhoud voor onze 2 katten komt hier nog wel apart bij, wat neer komt op ongeveer 8 euro per week geloof ik. We halen alles in bulk bij Zooplus.nl (kattenvoer 10kg, zakken katten grit, nat voer e.d.)
Vorige week 30 maaltijden-pakket Joylent gehaald… een Nederlandse tegenhanger van Soylent. Puur om eens te proberen, en omdat een andere online winkel die hetzelfde soort spul maakt ermee stopte. Ik moet zeggen… érg prettig spul, niet duur, en als je grotere partijen haalt zeker goedkoper dan gewoon eten. En alles wat je nodig hebt zit erin! Ik gebruik het voor een snel en gezond ontbijt (cruesli is een stuk ongezonder!), en vaak voor de lunch of als ik ga sporten
Daar ben ik het absoluut niet mee eens... sowieso loont het erg om bij verschillende winkels aanbiedingen te kijken maar ik ben een pro in meerdere keren per week folders kijken (handig via Spotta en ReclameFolder op de iPad) en Dirk is zelden interessant. Qua hoeveelheid korting op nuttige producten staat AH absoluut op 1 bij mij.joramoudenaarde schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:27:
we halen alles bij de Dirk (betere aanbiedingen)
Hm, ik ben het toch meer met joram eens; Dirk heeft erg goede aanbiedingen. Wij gaan er regelmatig heen. De AH komen we aanzienlijk minder ondanks dat die dichterbij zit.
Vandaag boodschappen gedaan voor deze week:Freelance schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:50:
Ik volg dit topic al een tijdje en ga nu mijn week uitgave op een rijtje zetten. Ik probeer dit de komende weken te doen.
Situatie:
Ik ben een hobbykok en hou van afwisselend, vers en lekker eten. Woon op mezelf en krijg gemiddeld 1 á 2x per week mensen op bezoek die komen eten. Geld is niet echt een issue maar probeer wel voordelig in te kopen.
Ik ontbijt altijd yoghurt met diepvriesfruit en lunch is of overblijfsel van het avondeten van gisteren of twee bruine boterhammen met oude kaas. Fruit heb ik nooit in huis, dat kan ik op mijn werk gratis pakken.
Alcohol drink ik nauwelijks, enkel als er mensen op bezoek komen en de wijn heb ik op voorraad
's Avonds drink ik meestal verse muntthee, bos bij de turkse groenteboer á 70ct kan ik ruim een week thee van maken of kraanwater.
Wat ik af en toe ook doe -als ik tijd en zin heb- is op zondag bijvoorbeeld 6 porties indiase curry maken waarvan ik er 4 op http://thuisafgehaald.nl zet voor 5 euro per stuk. Meestal worden ze allemaal verkocht en heb ik 20 euro binnen + twee keer avondeten!
Ik denk dat ik per maand zo'n 150-200 euro aan boodschappen kwijt ben.
Weekmenu
Zo: Verse spaghetti puttanesca (4 porties, 1x avondeten, 1x lunch, 2x saus invirezen
Ma: Miso soep (2 porties, 1x avondeten en 1x lunch
Di: Ciabatta met puttanesca saus en eenvoudige salade (saus over van maandag)
Wo: Eiercurry met versgemaakte naan (2 porties, 1x avondeten, 1x lunch)
Do:Tonijn avocado wraps (2 porties, 1x avondeten, 1x lunch)
Vr: Ingelegde haring met dille, aardappels, zure room en bieslook (1 portie)
Za: Uit eten
Zo: Volgend menu
Inkopen gespreid gedaan bij de turkse groenteboer, toko en de AH. Bij elkaar zo'n 20 euro kwijt voor een week eten..
Niets uit pakjes en allemaal vers gemaakt. Wat komt er uit de voorraadkast / vriezen:
- aardappels
- ingelegde haring
- uien / knoflook / kruiden
- pasta meel
- olie, boter, (marinade)sauzen, bouillonblokjes
- eieren
(...)
Wat houden jullie dat allemaal tot op de cent bij? Ik kom eigenlijk gewoon maar dit topic binnen vallen en heb de laatste 2 pagina's gelezen. Wij (mijn vriendin en ik) doen voor 300 euro boodschappen per maand. Ik woon dichtbij de Duitse grens (en met dichtbij bedoel ik < 2km) en mijn vriendin (die ook Duits is, maar daar voel je niks van
) doet de boodschappen elke maand.
Zij gaat boodschappen doen bij de Albert Heijn, Plusmarkt, Aldi, Lidl en af en toe Rewe. Nou, dan zijn we ongeveer per maand 300 euro kwijt, soms 2 tientjes minder, soms 2 tientjes meer. Wat we overhouden doen we apart en gaan we dan af en toe van uit eten.
Wij hebben in ieder geval niet de drive om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Mijn vriendin is heel erg gewend om het met een ontzettend krap budget te moeten doen, maar ik daarentegen heb het (gelukkig) erg ruim, dus het maakt mij niet zo heel veel uit wat het kost, al is dat natuurlijk geen juiste instelling.
Ik heb aangegeven dat ik gevarieerd wil eten, en dat betekent dus allerlei soorten groenten, vlees etc. Ik hou niet van beknibbelen op eten. Zij wilde de taak 'boodschappen' op zich nemen, dus zo doen we het. Ik heb helemaal 0,0 reden tot klagen m.b.t. de variatie, smaak, wat dan ook, dus die 300 euro schijnen prima in orde te zijn.
Het zou w.s. wel goedkoper kunnen, maar ik wil m'n vriendin juist naar de situatie hebben dat ze snapt dat ze (nu ze met mij is) niet meer hoeft te kijken op een euro meer of minder. Dat heb ik doorgetrokken naar alles. Zij is bij mij komen wonen, waardoor ze veel meer geld overhoudt per maand, waarvan ik dan wel heb gezegd dat mijn 'eis' is dat ze minimaal 400 euro per maand spaart, dus gewoon maandelijks automatisch laten overschrijven naar haar spaarrekening.
Vervolgens heb ik wat ze aan mij betaald (tegemoetkoming in de kosten) daar op aangepast, oftewel, ze zou mij meer kunnen betalen maar dat zou een negatieve invloed hebben op haar sparen, maar ik wil haar juist de rust van 'spaargeld hebben' geven, wat totaal anders is dan alles wat ze tot nu toe gewend is.
Zij gaat boodschappen doen bij de Albert Heijn, Plusmarkt, Aldi, Lidl en af en toe Rewe. Nou, dan zijn we ongeveer per maand 300 euro kwijt, soms 2 tientjes minder, soms 2 tientjes meer. Wat we overhouden doen we apart en gaan we dan af en toe van uit eten.
Wij hebben in ieder geval niet de drive om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Mijn vriendin is heel erg gewend om het met een ontzettend krap budget te moeten doen, maar ik daarentegen heb het (gelukkig) erg ruim, dus het maakt mij niet zo heel veel uit wat het kost, al is dat natuurlijk geen juiste instelling.
Ik heb aangegeven dat ik gevarieerd wil eten, en dat betekent dus allerlei soorten groenten, vlees etc. Ik hou niet van beknibbelen op eten. Zij wilde de taak 'boodschappen' op zich nemen, dus zo doen we het. Ik heb helemaal 0,0 reden tot klagen m.b.t. de variatie, smaak, wat dan ook, dus die 300 euro schijnen prima in orde te zijn.
Het zou w.s. wel goedkoper kunnen, maar ik wil m'n vriendin juist naar de situatie hebben dat ze snapt dat ze (nu ze met mij is) niet meer hoeft te kijken op een euro meer of minder. Dat heb ik doorgetrokken naar alles. Zij is bij mij komen wonen, waardoor ze veel meer geld overhoudt per maand, waarvan ik dan wel heb gezegd dat mijn 'eis' is dat ze minimaal 400 euro per maand spaart, dus gewoon maandelijks automatisch laten overschrijven naar haar spaarrekening.
Vervolgens heb ik wat ze aan mij betaald (tegemoetkoming in de kosten) daar op aangepast, oftewel, ze zou mij meer kunnen betalen maar dat zou een negatieve invloed hebben op haar sparen, maar ik wil haar juist de rust van 'spaargeld hebben' geven, wat totaal anders is dan alles wat ze tot nu toe gewend is.
Och ja, je moet toch wat he.
Ik heb me voorgenomen om niet meer te laten bezorgen en die gerechten zelf na te maken. (of een goedkope diepvriespizza)
Volgens mijn scheelt dat (bij mij) echt veel, en het is nog gezonder ook.
Het klinkt als een open deur, en dat is het ook.
Volgens mijn scheelt dat (bij mij) echt veel, en het is nog gezonder ook.
Het klinkt als een open deur, en dat is het ook.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Pizza is juist iets wat zo makkelijk zelf te maken is. Uit luiheid laatst een Dr Oetker Ristorante gekocht en de bodem smaakte naar karton en de saus smaakte ook naar niks....zonde!BertV schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:22:
Ik heb me voorgenomen om niet meer te laten bezorgen en die gerechten zelf na te maken. (of een goedkope diepvriespizza)
Ja, dat kan ik in het weekend wel een keer doen.Cartman! schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:26:
[...]
Pizza is juist iets wat zo makkelijk zelf te maken is. Uit luiheid laatst een Dr Oetker Ristorante gekocht en de bodem smaakte naar karton en de saus smaakte ook naar niks....zonde!
Ik maakte dit weekend Penne "Quattro" formaggi (8 personen) voor ongeveer 6 euro.
Bij een pizzeria betaal je 18 euro voor deze hoeveelheid (2x9,-) en dan is het maar de vraag of daar echt 400 gram kaas in zit.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
In Duitsland boodschappen doen scheelt veel (vooral voor cosmetica, die halen wij dan weer bij de Action, Duitsland is te ver) , in Nederland ook (ik woon in Belgie), maar aangezien ik meestal met maaltijdcheques betaal en naar de plaatselijke Lidl rijd valt het toch wel mee allemaal. Vlees enzo ook gewoon zelf kruiden, dan kun je die grote verpakkingen kopen of een hele kip.
Zelf maken doen we ook veel, maar mijn oven/magnetron (ook in Nederland gekocht omdat dit een stuk goedkoper is) is voor de tweede keer in een jaar tijd kapot.Dat zal wel een maand duren voor ik die terug heb.
Zelf maken doen we ook veel, maar mijn oven/magnetron (ook in Nederland gekocht omdat dit een stuk goedkoper is) is voor de tweede keer in een jaar tijd kapot.Dat zal wel een maand duren voor ik die terug heb.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wat zijn maaltijdcheques? Wat is het voordeel daarvan?Marzman schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:43:
In Duitsland boodschappen doen scheelt veel (vooral voor cosmetica, die halen wij dan weer bij de Action, Duitsland is te ver) , in Nederland ook (ik woon in Belgie), maar aangezien ik meestal met maaltijdcheques betaal en naar de plaatselijke Lidl rijd valt het toch wel mee allemaal. Vlees enzo ook gewoon zelf kruiden, dan kun je die grote verpakkingen kopen of een hele kip.
Ja, in Duitsland zijn boodschappen inderdaad wel een stuk goedkoper. Cosmetica koop ik niet, maar mijn vriendin wel
Och ja, je moet toch wat he.
Dat is iets Belgisch, ik denk dat het gewoon een stuk belastingvrij loon is dat je kan gebruiken voor eten.
/▌
Geen problemen met vetmux schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:00:
Ik heb nooit echt begrepen wat het doel is van soylent/joylent. Waarom zou je dat kopen? Minder lekker eten voor meer geld?
Geen problemen met suikers
Geen problemen met cholesterol
Geen problemen met het binnenkrijgen van teveel koolhydraten
Geen problemen met het binnenkrijgen van teveel zout
Geen problemen met het ervoor zorgen dat je altijd en overal gevarieerd eet
Geen problemen met tekort aan vocht
Geen problemen met het bedenken wat je vandaag weer gaat eten
Geen problemen met koken
Geen problemen met afwassen
Geen problemen met boodschappen doen en verleidt worden om troep te kopen
Geen problemen met het niet weten wat je precies binnen krijgt
Geen problemen met dipjes in de middag
Geen problemen met de stoelgang
Geen problemen met het weggooien van voedsel
Geen problemen met een grote koelkast nodig hebben
Geen problemen met af en toe iets lekkers eten, want je bent in balans
Één van de doelstellingen van Soylent is om de kosten naar 3$ per dag te brengen, wordt dan echt een no brainer. Een andere doelstelling is om vrijwel alle benodigde moleculen uit gecultiveerde en CO2-vretende plankton te halen.
~ Inmiddels 6 maandan aan de Joylent/completefood en kan niet meer zonder
[ Voor 16% gewijzigd door PixelPhobiac op 23-02-2015 10:33 ]
Geen problemen met vet -> ik ook niet
Geen problemen met suikers -> ik ook niet
Geen problemen met cholesterol -> ik ook niet
Geen problemen met het binnenkrijgen van teveel koolhydraten-> ik ook niett
Geen problemen met het binnenkrijgen van teveel zout -> ook al geen issue
Geen problemen met het ervoor zorgen dat je altijd en overal gevarieerd eet -> ik eet lekker en gevarieerd
Geen problemen met tekort aan vocht -> seriously? Ooit gehoord van water drinken?
Geen problemen met het bedenken wat je vandaag weer gaat eten -> Toegegeven, dat doet mijn vrouw
Geen problemen met koken -> Heb je maar één arm ofzo?
Geen problemen met afwassen -> Daar hebben ze apparatuur voor uitgevonden
Geen problemen met boodschappen doen en verleidt worden om troep te kopen -> Bestellen bij de AH, word je nergens toe verleid, opgelost.
Geen problemen met het niet weten wat je precies binnen krijgt -> Staat op elke verpakking tegenwoordig. Als je die niet gelooft, tja, waarom zou je dat van Joylent dan wél geloven.
Geen problemen met dipjes in de middag -> Nooit last van als je niet teveel eet.
Geen problemen met de stoelgang -> Nooit last van.
Geen problemen met het weggooien van voedsel -> Ik gooi amper voedsel weg. Door bestellen koop je superefficiënt.
Geen problemen met een grote koelkast nodig hebben -> Heb een gemiddelde koelkast, kwestie van niet teveel kopen.
Geen problemen met af en toe iets lekkers eten, want je bent in balans -> Nooit problemen mee, want ik ben super in balans.
Zeer nuttig ja, dat astronautenvoer. Ik ben echt wel heel bewust bezig met eten, ik kan vaak 'geen last van' schrijven omdat ik geen fris drink, geen fastfood eet, alles vers kook, matig vlees eet, zelden extra zout toevoeg etc... Ik respecteer ieder z'n mening hoor, maar ik ben een foody/liefhebber van eten, begrijpen zal ik het nooit. Er zullen vast mensen zijn die niet genieten van seks, maar raar vind ik dat wel. De natuur heeft voortplanting en eten niet voor niks zo lekker gemaakt, dat zijn twee belangrijkste voorwaarden voor het voortbestaan van de soort mens.
Geen problemen met het ervoor zorgen dat je altijd en overal gevarieerd eet -> ik eet lekker en gevarieerd
Geen problemen met tekort aan vocht -> seriously? Ooit gehoord van water drinken?
Geen problemen met het bedenken wat je vandaag weer gaat eten -> Toegegeven, dat doet mijn vrouw
Geen problemen met boodschappen doen en verleidt worden om troep te kopen -> Bestellen bij de AH, word je nergens toe verleid, opgelost.
Geen problemen met het niet weten wat je precies binnen krijgt -> Staat op elke verpakking tegenwoordig. Als je die niet gelooft, tja, waarom zou je dat van Joylent dan wél geloven.
Geen problemen met dipjes in de middag -> Nooit last van als je niet teveel eet.
Geen problemen met het weggooien van voedsel -> Ik gooi amper voedsel weg. Door bestellen koop je superefficiënt.
Geen problemen met een grote koelkast nodig hebben -> Heb een gemiddelde koelkast, kwestie van niet teveel kopen.
Geen problemen met af en toe iets lekkers eten, want je bent in balans -> Nooit problemen mee, want ik ben super in balans.
Zeer nuttig ja, dat astronautenvoer. Ik ben echt wel heel bewust bezig met eten, ik kan vaak 'geen last van' schrijven omdat ik geen fris drink, geen fastfood eet, alles vers kook, matig vlees eet, zelden extra zout toevoeg etc... Ik respecteer ieder z'n mening hoor, maar ik ben een foody/liefhebber van eten, begrijpen zal ik het nooit. Er zullen vast mensen zijn die niet genieten van seks, maar raar vind ik dat wel. De natuur heeft voortplanting en eten niet voor niks zo lekker gemaakt, dat zijn twee belangrijkste voorwaarden voor het voortbestaan van de soort mens.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Je mist daarmee toch ook het sociale aspect van eten? Of ga je met je vrienden dan aan een shake?
En hoe zit het met je gebit?
Soylent is inderdaad niet voor foodys die iedere dag graag heel veel tijd en (mentale) energie stoppen in het eetritueel. Er zijn echter heel veel mensen die niet zoals jij zijn. Kijk maar naar de grootte van de fastfood industrie, de cholesterol problematiek en obesitasepidemie. Besef je wel dat het een ware studie is om gevarieerd en goed te eten.EvaluationCopy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:53:
Geen problemen met vet -> ik ook niet
Geen problemen met het bedenken wat je vandaag weer gaat eten -> Toegegeven, dat doet mijn vrouw![]()
Het is trouwens helemaal niet smakeloos of saai om te drinken. Iedereen die het wel eens gedronken heeft kan dat beamen. Daarnaast kan je "gewoon" eten wanneer je wilt. Soms eet ik weer eens iets als stamppot of een verse pizza en kan daar meer van genieten dan ik normaal gesproken deed.
Ik doe een leuk rietje in mijn shake. Moest de eerste week natuurlijk uitleggen waar ik mee bezig was, maar is nu niks vreemds meer aan.Roenie schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:03:
Je mist daarmee toch ook het sociale aspect van eten? Of ga je met je vrienden dan aan een shake?
Mijn hele familie heb ik aan de Joylent geholpen, dus thuis is er ook niks vreemds meer aan.
Gebit is prima. De maltodextrine en hoogwaardige eiwitten die erin zitten vinden bacteriën ook lekker te vinden dus ik moet wel goed poetsen, maar dat moet je natuurlijk sowieso. Er zitten trouwens geen suikers in de shake.
Veel mensen die hun natuur ontkennen en niet graag lekker eten en zich voortplanten?PixelPhobiac schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:06:
Soylent is inderdaad niet voor foodys die iedere dag graag heel veel tijd en (mentale) energie stoppen in het eetritueel. Er zijn echter heel veel mensen die niet zoals jij zijn. Kijk maar naar de grootte van de fastfood industrie, de cholesterol problematiek en obesitasepidemie.
Obesitas vind ik verschrikkelijk. Ontstaan door grenzeloze domheid. Ik zou zeggen: 'alleen de mens is zo dom om zichzelf ziek te vreten' maar dat is niet helemaal waar, als ik mijn kat onbeperkt voer geeft wordt het ook een skippybal. Toch zie ik niet in waarom de oplossing meteen zo extreem moet zijn. Voor al je genoemde problemen rondom eten is een vrij eenvoudige oplossing.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
De toverwoorden zijn simpelheid en beschikbaarheid. Mijn ouders hebben elk dieetboek wel eens met vol enthousiasme geprobeerd, maar wat zorgde telkens weer na zoveel maanden voor een geleidelijke terugval? De complexiteit en de hoeveelheid energie en tijd die er aan besteed moest worden. Je kan niet ontkennen dat het aannemen van een foody levensstijl makkelijk is.EvaluationCopy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:18:
[...]
Veel mensen die hun natuur ontkennen en niet graag lekker eten en zich voortplanten?
Obesitas vind ik verschrikkelijk. Ontstaan door grenzeloze domheid. Ik zou zeggen: 'alleen de mens is zo dom om zichzelf ziek te vreten' maar dat is niet helemaal waar, als ik mijn kat onbeperkt voer geeft wordt het ook een skippybal. Toch zie ik niet in waarom de oplossing meteen zo extreem moet zijn. Voor al je genoemde problemen rondom eten is een vrij eenvoudige oplossing.
Nu lossen wij alle problemen en 1 klap met een simpele shake op. Leiden geen honger, kost weinig tijd en moeite, voelen ons kiplekker en is boven alles makkelijk vol te houden.
Koken is simpel en er zijn winkels genoeg die eten verkopen.PixelPhobiac schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:25:
[...]
De toverwoorden zijn simpelheid en beschikbaarheid.
Ze krijgen dus na gezond eten vanuit een dieet terugval naar verkeerde en/of teveel eten en zijn nu voldaan met een paar shakes per dag?Mijn ouders hebben elk dieetboek wel eens met vol enthousiasme geprobeerd, maar wat zorgde telkens weer na zoveel maanden voor een geleidelijke terugval?
Complexiteit? Een simpele maaltijd is zo klaar hoor. Wat zie jij als "foody levensstijl"? Gewoon boodschappen doen en koken is geen levensstijl toch?De complexiteit en de hoeveelheid energie en tijd die er aan besteed moest worden. Je kan niet ontkennen dat het aannemen van een foody levensstijl makkelijk is.
En je hebt nooit de behoefte aan een lekker bord warm eten meer?Nu lossen wij alle problemen en 1 klap met een simpele shake op. Leiden geen honger, kost weinig tijd en moeite en we voelen ons kiplekker.
Vergeet ook niet het nut van kauwen! (schoonmaken van de mond!) Maar ook het lichaam voorbereiden op de opname van het voedsel. Vloeibaar voedsel zorgt er ook voor dat de darmen minder/geen werk hoeven te verrichten en geen werk verrichten is niet goed voor de darmen.
En neem dan gelijk het nut van speeksel (enzymen) hier in mee.
Al eens een glas half vol gespuugd en daar een stuk (gekookte) aardappel in gedaan? Na 24 uur is dit zo goed als weg, alleen door je speeksel.
Wat betreft het overstappen op 100% vloeibaar kan ik alleen maar zeggen.. Hahahahahah!
Al eens een glas half vol gespuugd en daar een stuk (gekookte) aardappel in gedaan? Na 24 uur is dit zo goed als weg, alleen door je speeksel.
Wat betreft het overstappen op 100% vloeibaar kan ik alleen maar zeggen.. Hahahahahah!
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
U heeft een verkeerd beeld van Soylent als een simpele shake. Ja, na zo'n shake zit je absoluut voor de komende 4/6 uur helemaal vol. Er zitten per dag o.a. 30 gram aan vezels en 170 gram havermeel in die daar voor zorgen.Cartman! schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:34:
[...]
Koken is simpel en er zijn winkels genoeg die eten verkopen.
[...]
Ze krijgen dus na gezond eten vanuit een dieet terugval naar verkeerde en/of teveel eten en zijn nu voldaan met een paar shakes per dag? Ik kan me dat niet voorstellen.
[...]
Complexiteit? Een simpele maaltijd is zo klaar hoor. Wat zie jij als "foody levensstijl"? Gewoon boodschappen doen en koken is geen levensstijl toch?
[...]
En je hebt nooit de behoefte aan een lekker bord warm eten meer? Ik kan het me niet voorstellen.
"Normaal" koken is leuk, maar je hebt niet de voordelen die ik eerder heb opgenoemd.
En nee, een warm bord eten is niet heilig.
Ik kauw op de 30 gram aan vezels afkomstig van de zaden die in de shake zitten.BB-One schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:39:
Vergeet ook niet het nut van kauwen! (schoonmaken van de mond!) Maar ook het lichaam voorbereiden op de opname van het voedsel. Vloeibaar voedsel zorgt er ook voor dat de darmen minder/geen werk hoeven te verrichten en geen werk verrichten is niet goed voor de darmen.
Stoelgang moet daar genoeg werk voor verzetten om bezig te blijven. Het is zelfs zo dat ik sinds mijn kindertijd last heb van obstipatie, maar sinds Soylent vrijwel niet meer.
[ Voor 9% gewijzigd door PixelPhobiac op 23-02-2015 11:45 ]
Die allemaal zijn te weerleggen.PixelPhobiac schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:41:
[...]
"Normaal" koken is leuk, maar je hebt niet de voordelen die ik eerder heb opgenoemd.
Voor de meeste mensen wel.En nee, een warm bord eten is niet heilig.
Ik zou zeggen dat dit echt te weinig toevoegt aan de discussie en het mooi in t topic mag over dit product.
Deze discussie is idd een beetje off-topic, maar blijkbaar mag ik nog niet op dat forum. "Je hebt geen toegang tot dit forumCartman! schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:44:
[...]
Die allemaal zijn te weerleggen.
[...]
Voor de meeste mensen wel.
Ik zou zeggen dat dit echt te weinig toevoegt aan de discussie en het mooi in t topic mag over dit product.
Je hebt geen toegang tot Stuffis Generalis (SG). Toegang tot Stuffis Generalis krijg je automatisch wanneer je langer dan 30 dagen geregistreerd bent en meer dan 50 posts hebt gemaakt op het forum."
Als je daar iets te kritisch bent op vloeibaar eten word je ook vrolijk weggebonjourd.
Opgeloste maltodextrine noemen we ook wel "glucosestroop". Suikers dus. Maargoed, ieder zijn meug. Ik zal niemand vertellen dat hij geen suikers mag eten, dat doe ik zelf ook.PixelPhobiac schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:10:
De maltodextrine en hoogwaardige eiwitten die erin zitten vinden bacteriën ook lekker te vinden dus ik moet wel goed poetsen, maar dat moet je natuurlijk sowieso. Er zitten trouwens geen suikers in de shake.
Dat is het juist niet. Een foody is zeer bewust bezig met zijn eten, besteedt daar veel aandacht en tijd aan. Hoezo makkelijk? Makkelijk is een diepvriespizza in de oven schuiven of een pasta met saus uit een of ander pakje naar binnen schuiven. Dat is niet bepaald foody-gedrag wat mij betreft.Je kan niet ontkennen dat het aannemen van een foody levensstijl makkelijk is.
[ Voor 28% gewijzigd door ATS op 23-02-2015 12:01 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ja ik bedoel inderdaad juist andersom. Mijn zus is een foody. Mijn god wat een studie en een gedoe om alle producten in huis te krijgen.ATS schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:58:
Dat is het juist niet. Een foody is zeer bewust bezig met zijn eten, besteedt daar veel aandacht en tijd aan. Hoezo makkelijk? Makkelijk is een diepvriespizza in de oven schuiven of een pasta met saus uit een of ander pakje naar binnen schuiven. Dat is niet bepaald foody-gedrag wat mij betreft.
Dat valt wel mee. Dat zit in no-time in je systeem. Zeker als je eten besteld, dan heb je gewoon een hoop basisingrediënten die wekelijks in huis gehaald worden. Niemand eet 365 dagen per jaar verschillend.
Ik eet ook graag pizza maar die zet ik in een klein half uur in elkaar. Incl zelfgemaakte bodem, gesneden groentes, alles. Als je dat half uur er niet voor over hebt, tja... ik vraag me dan wel af met wat voor belangrijke bezigheden je dat half uur vult. Werk je 14 uur per dag? (Voel je niet verplicht hoor, het is jouw leven. Ik ben alleen oprecht benieuwd)
Ik eet ook graag pizza maar die zet ik in een klein half uur in elkaar. Incl zelfgemaakte bodem, gesneden groentes, alles. Als je dat half uur er niet voor over hebt, tja... ik vraag me dan wel af met wat voor belangrijke bezigheden je dat half uur vult. Werk je 14 uur per dag? (Voel je niet verplicht hoor, het is jouw leven. Ik ben alleen oprecht benieuwd)
Dat is ook hobby natuurlijk. Tegenwoordig wordt het je met gratis kookbladen (Allerhande op nr. 1), kookprogramma's (Jamie's 15 minute meals is een aanrader) en veel (ook gezond!) kant-en-klaar zo makkelijk gemaakt dat het echt niet veel tijd hoeft te kosten.PixelPhobiac schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:04:
Mijn god wat een studie en een gedoe om alle producten in huis te krijgen.
Gezien voedsel een inherent deel van leven is, zou het helemaal geen studie moeten zijn. Je wordt opgevoed met het weten welke soorten voedsel wat zijn en hoe je ze ruwweg moet klaarmaken dus...
What's the big deal?
What's the big deal?
First world problems: Mijn hobby kost teveel tijd....PixelPhobiac schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:04:
[...]
Ja ik bedoel inderdaad juist andersom. Mijn zus is een foody. Mijn god wat een studie en een gedoe om alle producten in huis te krijgen.

Als ik zie hoe vaak er "gekookt" wordt met een kant-en-klaar zakje en gesneden groente pakketten dan durf ik daar niet mijn handen voor in het vuur te steken hoor.mux schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:52:
Gezien voedsel een inherent deel van leven is, zou het helemaal geen studie moeten zijn. Je wordt opgevoed met het weten welke soorten voedsel wat zijn en hoe je ze ruwweg moet klaarmaken dus...
What's the big deal?
[ Voor 43% gewijzigd door Deveon op 26-02-2015 09:04 ]
leuke!
wij geven ongeveer 275 a 300 euro per maand uit aan eten en drinken.
Volwassenen: 2
Huisdieren: 1 Kat ( Purina One)
Eetpatroon: Gemak
wij geven ongeveer 275 a 300 euro per maand uit aan eten en drinken.
Huisdieren: 1 Kat ( Purina One)
Kind: één jongen van 9 maanden
Boodschappen circa € 250 - € 275 per maand
Cosmetica ongeveer € 25 gemiddeld..
toettoett
Inclusief luiers etc?Thecola schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:59:
Wat doe ik foutanders?
Vergelijkbare situatie.. Ok, kind 2* zo oud... 700 per maand. En het gaat op!
Maar daar betalen we alles van;
Boodschappen
Afhaal/buiten de deur eten
Luiers en andere baby/kindershit
Verjaardagscadeautjes
Allerhande drogisterijartikelen
enz enz.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Buiten de deur en afhalen tikt al snel heel hard aan. Als wij 1 keer buiten de deur eten zijn we al snel tussen de halve week (mc donalds) en anderhalve week (fatsoenlijk restaurant) aan boodschappengeld kwijt. Ik zou het eens opslitsen en kijken waar het geld voornamelijk aan verdwijntCeesKees schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:04:
[...]
Inclusief luiers etc?
Wat doe ik foutanders?
Boodschappen
Verjaardagscadeautjes
enz enz.
[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 26-02-2015 10:24 ]
Hoeveel is dit ongeveer apart? Dat zou het veel inzichtelijker maken.CeesKees schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:04:
Kindershit is gratis hoor, die luiers vangen het voor je op. Je kan een kind hebben extreem duur maken (je wilt toch het beste voor je kind???), maar zoveel hoeft zo een kleintje niet te kosten hoor. Ik denk dat wij in 18 maanden nog geen 1000 euro hebben uitgeven (excl. vakanties) aan kinderspullen. En dat is met een dubbele volledige babyuitzet.[...]
Daarnaast is door het snelle groeien ook een gigantische markt in tweedehands (merk) kinderkleding. Kost wat tijd, maar wel een koopje.
[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 26-02-2015 10:33 ]
Als ik dit zo lees, dan geven wij (gezin met 2 kinderen) schandalig veel uit aan boodschappen.
Gelukkig realiseren we dit ons ook en gaat de rem er flink op.
Gelukkig realiseren we dit ons ook en gaat de rem er flink op.
wijze woorden
Persoonlijk reken ik verjaardskado's en uit eten niet onder boodschappen, afhaal is beetje twijfelgeval maar doe ik eigenlijk toch nooit. Net als verbouwings- of tuinierspullen. Schoonmaakmiddelen en persoonlijke verzorging dan weer wel. Misschien handig om hier een duidelijke definitie van te gaan hanteren?CeesKees schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:04:
[...]
Inclusief luiers etc?
Wat doe ik foutanders?
Boodschappen
Verjaardagscadeautjes
enz enz.
Als ik bijv. uit eten zou meetellen ben ik het dubbele kwijt, lastig te vergelijk dus.
Ach, het heeft gewoon met interesse te maken denk ik. Vroeger kon ik uren en uren met plezier in de keuken doorbrengen, op het randje van "foodie" af. Dat is dan op de één of andere manier geëvolueerd van "koken en eten om te genieten" naar "gewoon eten omdat het nu eenmaal moet om in leven te blijven". Tegenwoordig kan het me allemaal niet zo meer boeien en gooi ik inderdaad gewoon een bakje in de oven.EvaluationCopy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:11:
Heeft niks met tijd te maken.
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Puur eten bekijken is ook lastig/ onmogelijk. De supermarkt verkoopt ook genoeg non-food wat bij mij wel allemaal van dezelfde rekening/kassabon gaat.
En ik heb het best goed gespecificeerd, al zeg ik het zelf... Eens per maand (de 1e) zorg ik er voor dat er €700 op een aparte rekening staat. En daarvan wordt alles betaald! (ik vergeet trouwens de schoonmaakster, €30 iedere 2 weken)
En ik heb het best goed gespecificeerd, al zeg ik het zelf... Eens per maand (de 1e) zorg ik er voor dat er €700 op een aparte rekening staat. En daarvan wordt alles betaald! (ik vergeet trouwens de schoonmaakster, €30 iedere 2 weken)
Uit eten of bestellen doen we nooit eigenlijk maar reken ik ook niet onder boodschappen. Een avond uit eten bij een normaal tentje kost ongeveer evenveel als een week boodschappen dus vind ik vrij zonde. Luiers vind ik wel onder boodschappen vallen maar gelukkig hebben we wasbare luiers en daar hebben we, behalve eenmalige investering van ~150 euro, geen kosten aan 
Ons dagbudget staat al een jaar op ongeveer 8 euro per dag voor de boodschappen en dat werkt best wel goed
Ons dagbudget staat al een jaar op ongeveer 8 euro per dag voor de boodschappen en dat werkt best wel goed
[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 26-02-2015 11:06 ]
Ah is exclusief luiers (en kleding) inderdaad. Wel met voeding etc. Buiten de deur eten doen we af en toe maar niet veel; zit hier ook niet bij in.CeesKees schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:04:
[...]
Inclusief luiers etc?
Wat doe ik foutanders?
Boodschappen
Verjaardagscadeautjes
enz enz.
Luiers koop ik bij de wehkamp / bol.com als de maandboxen in de aanbieding zijn.
Dit is echt alleen hetgeen wat we bij de albertheijn of jumbo uitgeven.
toettoett
Voor het gemak even de afgelopen maand (die nog niet om is) erbij gepakt op basis van de banktransacties....
Let wel, bij het "buiten de deur" gedeelte hoort alleen de "snelle hap" dus niet het uitgebreide diner.
Boodschappen 302,64
Action 15,86
Blokker 30,98 (koffiezetapparaat + stofzuigerzakken)
Buiten de deur 37,90 (patatje, pizzaatje, Donnertje, enz)
Drogist 81,25
Gamma 8,99 (lampjes)
Hema 22,35 (diepvriesbakjes + babyspul)
Kapper 23,00
Parkeren 3,19
Opname 60,00
Schoonmaakster 60,00
Totaal tm 26-02 646,16
Let wel, bij het "buiten de deur" gedeelte hoort alleen de "snelle hap" dus niet het uitgebreide diner.
Boodschappen 302,64
Action 15,86
Drogist 81,25
Gamma 8,99 (lampjes)
Kapper 23,00
Parkeren 3,19
Opname 60,00
Schoonmaakster 60,00
Totaal tm 26-02 646,16
Jullie wasmachine draait draait en wast gratis?Cartman! schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:56:
[...]
Luiers vind ik wel onder boodschappen vallen maar gelukkig hebben we wasbare luiers en daar hebben we, behalve eenmalige investering van ~150 euro, geen kosten aan

Een wasmachine gebruikt vrijwel niks; onze wasmachine (40 graden) verbruikt iets van 150Wh per beurt, zelfs op de kookwas zit je maar op 700Wh. Dat is 3-15ct/keer aan elektriciteit. Wasmiddel doen we een jaar of twee met zo'n econopack (6kg? 10kg?) wat je voor een paar euro koopt. We hebben het hier over niet meer dan 2 tientjes per jaar, 3 als je graag wasverzachter erbij wilt stoppen.
1 keer in de 3 dagen een wasje, drogen aan het rek (beter voor de luiers). Het spaart echt bakken met geld uitDeveon schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:06:
[...]
Jullie wasmachine draait draait en wast gratis?Of wassen jullie de wasbare luiers mee met de rest?
Een redelijk voor de hand liggende tip om serieus te besparen is toch meer 'verse' groente te halen dan uit zakjes. Ik heb bij een supermarkt gewerkt en wat mij daar opviel is dat bijvoorbeeld een zakje sla van 100 gram al even duur was als een hele krop. Persoonlijk vind ik een stuk sla snijden niet zo veel werk, zeker niet als dat zoveel bespaart. Verder eens kijken naar huismerken i.p.v. A-merken. Bij sommige dingen zit hier veel verschil in maar bij andere weer totaal niet. Bij chips heb je bij lays wel grotere chupjes maar bij pinda's maakt het weer weinig uit. Het ligt misschien allemaal voor de hand maar het kan toch wel een 25% schelen (en soms nog meer!).
Qua groente ben ik het helemaal eens, of ga eens naar de markt. Ik loop vaak weg met een tas vol groente voor minder dan 5 euro.
Huismerk kan erg goed zijn maar met bijv pinda's vind ik dat de goedkope merken vaak heel zout zijn en niet zo mooi zijn.
Huismerk kan erg goed zijn maar met bijv pinda's vind ik dat de goedkope merken vaak heel zout zijn en niet zo mooi zijn.
wauw, ik zie sommige mensen 100-150 euro per maand halen, dat lukt mij bij lange na niet. Hoe doen jullie dat?
Als ik bijvoorbeeld spaghetti maak kost me dat: €6,50 (kan er wat naast zitten met de prijzen, maar veel zal het niet verschillen)
Pasta: €0,50
Tomatenblokjes: €0,50
gehakt: €3
Verschillende groente: €2
Kaas: €0,50
Als ik elke dag gehakt eet haal ik de €100 net, en dan kan ik niet drinken en ontbijten.
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdieren: 2 katten
Eetpatroon: gezond
Frequentie boodschappen: wekelijks (AH & markt voor groente)
Eetbudget: €300 per maand
Ik sta wel graag in de keuken om echt lekker te koken. Voornamelijk gezond
Als ik bijvoorbeeld spaghetti maak kost me dat: €6,50 (kan er wat naast zitten met de prijzen, maar veel zal het niet verschillen)
Pasta: €0,50
Tomatenblokjes: €0,50
gehakt: €3
Verschillende groente: €2
Kaas: €0,50
Als ik elke dag gehakt eet haal ik de €100 net, en dan kan ik niet drinken en ontbijten.
Eetpatroon: gezond
Frequentie boodschappen: wekelijks (AH & markt voor groente)
Eetbudget: €300 per maand
Ik sta wel graag in de keuken om echt lekker te koken. Voornamelijk gezond
Maak je eigen worst/kaas etc. en je komt heel ver.Dexs schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:36:
wauw, ik zie sommige mensen 100-150 euro per maand halen, dat lukt mij bij lange na niet. Hoe doen jullie dat?
Haal bij de plaatselijke boer 60 liter melk en je maakt er ong 9 kilo kaas van.
Worst maken is ook zoo makkelijk,ik maak gelijk 5/6 kilo effe laten drogen en kan maanden mee.
Het is maar net wat je meekregen hebt van je ouders.
meer maken en invriesen. Vaak ietsjes minder vlees. vlees gaat bij mij +- 0,60 per dag. ik eet gemiddeld onder de 3 euro per dag. overig geld gaat vaak aan ander rotzooi ;-)Dexs schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:36:
Ik heb het bidden opgegeven
Leuk topic 
Eens ING er bij gepakt.
Afgelopen lopende maand: € 251,76.
Hierbij komt ~ €50 aan extra's (slijterij is al meer dan de helft hiervan, visboer).
Ik haal alles bij de AH, geen zin om na het werk nog 6 supermarkten af te gaan. Wel ga ik vaak op zaterdag langs de slijter.
Ik maak eten voor meerdere dagen tegelijk. Daarbij gebruik ik geen overdreven luxe producten (meestal snij ik het zelf, vaak vers met hier en daar wat groente uit de diepvries). De goedkope kip vind ik prima, en het verschil tussen enkele basic en huismerkproducten merk ik ook niet. Waarschijnlijk ligt het probleem bij mijn eetlust
Verder heb ik in het weekend vaak speciaalbier (de betere kosten ~2 per fles).
Samenstelling:
Volwassenen: 1
Huisdieren: -
Eetpatroon: Gezond maar niet teveel gedoe
Eens ING er bij gepakt.
Afgelopen lopende maand: € 251,76.
Hierbij komt ~ €50 aan extra's (slijterij is al meer dan de helft hiervan, visboer).
Ik haal alles bij de AH, geen zin om na het werk nog 6 supermarkten af te gaan. Wel ga ik vaak op zaterdag langs de slijter.
Ik maak eten voor meerdere dagen tegelijk. Daarbij gebruik ik geen overdreven luxe producten (meestal snij ik het zelf, vaak vers met hier en daar wat groente uit de diepvries). De goedkope kip vind ik prima, en het verschil tussen enkele basic en huismerkproducten merk ik ook niet. Waarschijnlijk ligt het probleem bij mijn eetlust
Verder heb ik in het weekend vaak speciaalbier (de betere kosten ~2 per fles).
Samenstelling:
Huisdieren: -
Eetpatroon: Gezond maar niet teveel gedoe
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Verwijderd
Eigen worst maken is te doen, maar eigen kaas maken?sevinc schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:17:
Maak je eigen worst/kaas etc. en je komt heel ver.
Ik eet voornamelijk oude boerenkaas en brokkelkaas, voordat ik aan mijn eerste lichting kaas toekom ben ik maanden / jaren verder. Goedkoop is het inderdaad niet, tussen de 15 en 20 euro ben ik per kilo kaas kwijt (maar ik koop het ook niet bij een supermarkt).
Jij maakt denk ik alleen (heel) jonge kaas? Het lijkt me niet dat je in een gemiddeld woonhuis een hele kaasfabriek kan gaan neerzetten.
Ik denk niet dat die reactie erg serieus was... de hoeveelheid tijd die gaat zitten in het maken van je eigen bulkproducten is de besparing nooit waard
OUD:
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 2 kinderen (5 jaar en 3 jaar)
Huisdieren: 1 konijn.
Eetpatroon: Gezond met 1 keer in de week patat.
Frequentie boodschappen: 1 á 2 keer per week.
Kosten per week: á € 75,- (Aldi, AH & Groenten / Fuit van de markt)
Nieuw:BaZnGaNL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:53:
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 2 kinderen (3 jaar en 1 jaar)
Huisdieren: 3 Hamsters.
Kosten per week: á € 70,- (Aldi & Lidl soms Jumbo)
Das voor het bovenste deel ongeveer 300 euro per maand (4 weken á 75,- pw) en dat met 2 kinderen en nog een konijn erbij.BaZnGaNL schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:27:
OUD:
[...]
Nieuw:
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 2 kinderen (5 jaar en 3 jaar)
Huisdieren: 1 konijn.
Ik heb het voor mezelf even bekeken wat ik aan AH + bakker kwijt ben.
1 persoon
Geen huisdieren
Altijd bij AH
Ik let goed op acties/hamsteren en pak vaak AH Basic, verder drink ik geen dure frisdrank enkel van die pakken van 70-90ct. Sommige merken wil ik wel A merk (chocomel en broodbeleg bijv.)
Kosten februari €120
Kosten januari €165
1 persoon
Geen huisdieren
Altijd bij AH
Ik let goed op acties/hamsteren en pak vaak AH Basic, verder drink ik geen dure frisdrank enkel van die pakken van 70-90ct. Sommige merken wil ik wel A merk (chocomel en broodbeleg bijv.)
Kosten februari €120
Kosten januari €165
Ik ga binnen een paar maand samenwonen met mijn vriendin, ik heb de kosten voor boodschappen begroot op 400 euro, maar volgens mij is dat erg ruim aangehouden als ik het zo lees
Better safe than sorry dan, blijft er vanzelf geld over. De persoonlijke verzorgingsproducten zitten niet bij de 400 euro in.
De wijzen komen uit het Oosten!
1 persoon
1 kat
Ik zit meestal zo rond de 160 euro per maand aan boodschappen. Vroeger zat ik veel hoger overigens.. maar tegenwoordig geen kant-en-klaar gesneden groentes meer, geen zakjes met kruidenmixen etc en geen overdreven grote porties vlees. Ik doe 1x per week de boodschappen, qua groentes koop ik gewoon diverse dingen die ik in meerdere gerechten kan gebruiken. Ik kook ook wel vaak voor 2 dagen.
1 kat
Ik zit meestal zo rond de 160 euro per maand aan boodschappen. Vroeger zat ik veel hoger overigens.. maar tegenwoordig geen kant-en-klaar gesneden groentes meer, geen zakjes met kruidenmixen etc en geen overdreven grote porties vlees. Ik doe 1x per week de boodschappen, qua groentes koop ik gewoon diverse dingen die ik in meerdere gerechten kan gebruiken. Ik kook ook wel vaak voor 2 dagen.
Samenstelling: 2 volwassenen
Geen huisdieren
Eetpatroon: Gezond
Frequentie: 1-2x per week
Kosten per maand: €250-300 (70% Lidl, 30% AH/Slager)
Dit is dan alleen boodschappen + de sporadische afhaalmaaltijden.
Geen huisdieren
Eetpatroon: Gezond
Frequentie: 1-2x per week
Kosten per maand: €250-300 (70% Lidl, 30% AH/Slager)
Dit is dan alleen boodschappen + de sporadische afhaalmaaltijden.
De laatste C1000 in de buurt is er vandaag mee gestopt
heel jammer, ze hadden altijd erg goede acties en sowieso een heel laag prijspeil.
Maar... dat betekent ook dat ze vanochtend verbouwingsuitverkoop deden met 50% korting op alles
Dus daar zijn we even langsgegaan...

80 euro aan boodschappen (we hebben nog nooit zó veel boodschappen gedaan in één keer), 40 euro korting
Het was een gekkenhuis binnen.
Maar... dat betekent ook dat ze vanochtend verbouwingsuitverkoop deden met 50% korting op alles

80 euro aan boodschappen (we hebben nog nooit zó veel boodschappen gedaan in één keer), 40 euro korting
Wat haal je in vredesnaam bij de drogist voor 81 euro per maand?CeesKees schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:03:
Voor het gemak even de afgelopen maand (die nog niet om is) erbij gepakt op basis van de banktransacties....
Boodschappen 302,64
Action 15,86
Drogist 81,25
Gamma 8,99 (lampjes)
Kapper 23,00
Parkeren 3,19
Opname 60,00
Schoonmaakster 60,00
Totaal tm 26-02 646,16
Luiers en babyvoeding wellicht...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Uit ervaring kan ik zeggen dat je dit inderdaad makkelijk haalt. De ETOS verdient ook vrij flink aan ons. Tot het moment dat ze stopten met Nutrilon omdat ze het teveel moeite vonden de Babyvoeding-Chinezen te weren.Fiber schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:28:
Luiers en babyvoeding wellicht...?
Gezinssamenstelling: 1 volwassenen
Eetpatroon: Gemak.
Frequentie boodschappen: 1 keer per week.
Kosten per week: 40~50 euro (Bij Edeka of soms Kaisers en Rewe)
Eetpatroon: Gemak.
Frequentie boodschappen: 1 keer per week.
Kosten per week: 40~50 euro (Bij Edeka of soms Kaisers en Rewe)
GTA VI - All aboard the hype train!!
Sinds lange tijd even een overzicht gemaakt (even lui van Sir_Hendro gekopieerd
)
Kosten per week: 30 euro (Bij de AH)
(Gemiddeld over de afgelopen maanden: per maand 130 eu)
Drogist kom ik amper en koop gel/wax/deo/shampoo alleen als het in de aanbieding is (dus per 4-6 kan je weer een tijd vooruit
) Tel daar grofweg 5 euro per maand bij op
Of bij de "euro winkel" bv voor 2 euro een zak poolse 30 stuks Dreft vaatwastabletten (wast even goed
).
Kosten per week: 30 euro (Bij de AH)
(Gemiddeld over de afgelopen maanden: per maand 130 eu)
Drogist kom ik amper en koop gel/wax/deo/shampoo alleen als het in de aanbieding is (dus per 4-6 kan je weer een tijd vooruit
[ Voor 11% gewijzigd door Ikke_Niels op 26-05-2015 11:25 ]
User Error -- Please Replace User
Inmiddels heb ik m'n boodschappen bijna drie maanden bijgehouden en ik kom op 52 euro per week voor eten/drinken, met daarnaast nog 22 euro aan overige zoals tuin, bouwmarkt en benzine.
Dat is voor één volwassene, ik koop vrijwel geen kant-en-klaar producten en zoveel mogelijk biologisch, maar wel bij de reguliere supermarkten. Ik vind het een prima bedrag, koop vrij luxe producten en hanteer altijd grote porties. Ik had 250 euro per maand voor eten/drinken begroot, fijn dat ik daar nog iets onder zit zelfs.
Overigens is dit wel zonder uiteten mee te rekenen, anders kan ik het bedrag wel verdubbelen.
Dat is voor één volwassene, ik koop vrijwel geen kant-en-klaar producten en zoveel mogelijk biologisch, maar wel bij de reguliere supermarkten. Ik vind het een prima bedrag, koop vrij luxe producten en hanteer altijd grote porties. Ik had 250 euro per maand voor eten/drinken begroot, fijn dat ik daar nog iets onder zit zelfs.
Overigens is dit wel zonder uiteten mee te rekenen, anders kan ik het bedrag wel verdubbelen.
[ Voor 30% gewijzigd door Aikon op 26-05-2015 11:37 ]
Zijn er mensen die wel eens inkopen doen op de bazaar in beverwijk? Ik was hier laatst en er ging een wereld voor mij open. Wat een lekkere groenten en fruit allemaal en voor erg scherpe prijzen. Maar ik weet niet of het vlees daar een beetje oke is, iemand ervaring mee?
Samenstelling:
Huisdieren: 2 katten en 1 hond
Eetpatroon: Makkelijk
Ik haal 1x in de week voor ongeveer €35 aan boodschappen, en 1x per maand ben ik €55 voor de huisdieren kwijt (kattengrit en voer).
Wat ik zoal haal:
Brood
Beleg (huismerk)
Drinken (Multivit huismerk en melk)
Maaltijdsalade's
Soep
Af en toe vlees
Geblikte groente
("echt" gezond eten doe ik 1 á 2x per week bij m'n ouders
)
Ik heb een aparte boodschappenrekening waar ik elke maand €400 op zet, hiervan tank ik ook met de auto en hou ik altijd zo rond de €100 p.m. over.
Dit (spaar) potje wat overblijft is voor mijn onderhoud kostten van mijn auto, en dierenarts kostten.
Huisdieren: 2 katten en 1 hond
Eetpatroon: Makkelijk
Ik haal 1x in de week voor ongeveer €35 aan boodschappen, en 1x per maand ben ik €55 voor de huisdieren kwijt (kattengrit en voer).
Wat ik zoal haal:
Brood
Beleg (huismerk)
Drinken (Multivit huismerk en melk)
Maaltijdsalade's
Soep
Af en toe vlees
Geblikte groente
("echt" gezond eten doe ik 1 á 2x per week bij m'n ouders
Ik heb een aparte boodschappenrekening waar ik elke maand €400 op zet, hiervan tank ik ook met de auto en hou ik altijd zo rond de €100 p.m. over.
Dit (spaar) potje wat overblijft is voor mijn onderhoud kostten van mijn auto, en dierenarts kostten.
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
We zijn met 2 en geven gemiddeld 225-250 euro uit aan boodschappen per maand. Wij eten altijd vers, fruit groente, 3x per week vlees 1x per week vis. Wanneer we geen vlees eten, eten we vegetarische vervangers op soja-, tofo, bonenbasis.
Onderverdeling in type producten:
15% basic producten
55% huismerken
30% merkproducten
Onderverdeling in type producten:
15% basic producten
55% huismerken
30% merkproducten
Samenstelling:
Huisdieren: geen
Eetpatroon: Speciaal
Prijs: 180 per maand incl slager.
Ik schrik als ik deze prijzen zie. Ik haal rond de 180 euro per maand. Ik doe al mijn boodschappen bij de LIDL en vlees haal ik bij de Islamitische slagerij dit is soiezo al stukken goedkoper vaak rond de 30 euro.
Alcohol drink ik niet dus dat valt weg.
Ik doe het wel anders als de meeste denk ik. Vaak eet ik wat ik nog kan maken. Dus ik kom thuis en check dan oke ik heb nog pasta tomaatjes en gehakt dan maak ik hier wat van. Ik ga pas weer boodschappen doen als ik niks meer heb. Dit werk al 4 jaar perfect voor mij en mijn vrouw zo.
Huisdieren: geen
Eetpatroon: Speciaal
Prijs: 180 per maand incl slager.
Ik schrik als ik deze prijzen zie. Ik haal rond de 180 euro per maand. Ik doe al mijn boodschappen bij de LIDL en vlees haal ik bij de Islamitische slagerij dit is soiezo al stukken goedkoper vaak rond de 30 euro.
Alcohol drink ik niet dus dat valt weg.
Ik doe het wel anders als de meeste denk ik. Vaak eet ik wat ik nog kan maken. Dus ik kom thuis en check dan oke ik heb nog pasta tomaatjes en gehakt dan maak ik hier wat van. Ik ga pas weer boodschappen doen als ik niks meer heb. Dit werk al 4 jaar perfect voor mij en mijn vrouw zo.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Wij (2volw en 2knd) berekenen per maand 300 euro voor boodschappen en 300 apart voor brandstofkosten.
Dit omdat we 2400km de maand maken gemiddeld.
Boodschappen doen we 1x per maand voor de voor ons standaard dingen meer daarin al onze drogist spullen.
We halen dit in Duitsland. (Dove deo voor 1,30, axe shampoo voor 1,20).
Dit is gemiddeld 130,- tegenwoordig.
De overige 170 halen we meestal wel afhankelijk van speciale dingen zoals BBQ en snack avonden.
Gemiddeld de maaltijd zitten we op een 7,50.
Toch redelijk netjes denk ik zo. Moet alleen de mensen nog eens overtuigen van de Lidl/Aldi en niet de "AH is supreme meningen". Dan zou het gok ik nog eens snel kunnen dalen.
Dit omdat we 2400km de maand maken gemiddeld.
Boodschappen doen we 1x per maand voor de voor ons standaard dingen meer daarin al onze drogist spullen.
We halen dit in Duitsland. (Dove deo voor 1,30, axe shampoo voor 1,20).
Dit is gemiddeld 130,- tegenwoordig.
De overige 170 halen we meestal wel afhankelijk van speciale dingen zoals BBQ en snack avonden.
Gemiddeld de maaltijd zitten we op een 7,50.
Toch redelijk netjes denk ik zo. Moet alleen de mensen nog eens overtuigen van de Lidl/Aldi en niet de "AH is supreme meningen". Dan zou het gok ik nog eens snel kunnen dalen.
Leuk topic
.
Ik woon op mezelf en ben absoluut geen held in boodschappen doen, maar ben dan ook niet echt zuinig
Heb even gekeken naar de AH pin transacties afgelopen maand (mei 015) en kom uit op 358 euro. Dat is nog even exclusief toilet artikelen en drank in de kroeg
Zit hem vooral in het feit dat ik te veel a merk producten koop, inclusief verse sappen etc. Ook eet ik vanwege het sporten veel kipfilet (zowel in maaltijden als op brood) en dan gaat het redelijk hard. Zeker als je daarbij nog wasmiddel etc optelt.
Ik vraag me overigens af hoe mensen het geduld kunnen opbrengen om naar verschillende supermarkten te gaan voor specifieke producten. Met mijn baan van 50-60 uren in de week heb ik daar weinig trek in iig. Tijd is geld wat mij betreft, ook de eventuele benzine kosten die je betaald om tussen de verschillende supermarkten te reizen
Ik woon op mezelf en ben absoluut geen held in boodschappen doen, maar ben dan ook niet echt zuinig
Heb even gekeken naar de AH pin transacties afgelopen maand (mei 015) en kom uit op 358 euro. Dat is nog even exclusief toilet artikelen en drank in de kroeg

Zit hem vooral in het feit dat ik te veel a merk producten koop, inclusief verse sappen etc. Ook eet ik vanwege het sporten veel kipfilet (zowel in maaltijden als op brood) en dan gaat het redelijk hard. Zeker als je daarbij nog wasmiddel etc optelt.
Ik vraag me overigens af hoe mensen het geduld kunnen opbrengen om naar verschillende supermarkten te gaan voor specifieke producten. Met mijn baan van 50-60 uren in de week heb ik daar weinig trek in iig. Tijd is geld wat mij betreft, ook de eventuele benzine kosten die je betaald om tussen de verschillende supermarkten te reizen
[ Voor 61% gewijzigd door Workaholic op 02-06-2015 19:52 ]
Samenstelling:
Volwassenen: 2 (26 jaar werkende, 25 jaar student)
Eetpatroon: normaal
Maandelijkse kosten:
€430,00 boodschappen inc drank, toiletartikelen, wasmiddel/verzachter en kattengrind bij de LIDL en JUMBO. Groente en fruit op de markt. +- 1 keer afhaal per maand.
€ 40,00 AIMZ brokjes
Totaal 470,00.
Ik zie hier echt schrikbarend lage bedragen voorbij komen. Doen wij wat verkeerd of telt iedereen toiletartikelen en wasmiddel drank etc er niet bij op
Ik let verder altijd op de aanbiedingen.
Volwassenen: 2 (26 jaar werkende, 25 jaar student)
Eetpatroon: normaal
Maandelijkse kosten:
€430,00 boodschappen inc drank, toiletartikelen, wasmiddel/verzachter en kattengrind bij de LIDL en JUMBO. Groente en fruit op de markt. +- 1 keer afhaal per maand.
€ 40,00 AIMZ brokjes
Totaal 470,00.
Ik zie hier echt schrikbarend lage bedragen voorbij komen. Doen wij wat verkeerd of telt iedereen toiletartikelen en wasmiddel drank etc er niet bij op
Ik let verder altijd op de aanbiedingen.
[ Voor 6% gewijzigd door Lekiame op 03-06-2015 08:46 ]
Van misschien 200 per maand toen ik single was en ongezond at (veel kant en klaar en pakjes) naar iets van €500 per maand nu ik samenwoon en we gezond eten (veel light producten, veel groenten/fruit).
Huisdieren: 1 konijn
Eetpatroon: gezond/light
Frequentie boodschappen: 2x per week, iedere woensdag (voor het eten) en zaterdag
Waar: 85% Jumbo, 15% AH/Lidl
Eetbudget: €400-500 per maand
Huisdieren: 1 konijn
Eetpatroon: gezond/light
Frequentie boodschappen: 2x per week, iedere woensdag (voor het eten) en zaterdag
Waar: 85% Jumbo, 15% AH/Lidl
Eetbudget: €400-500 per maand
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik woon in het centrum dus met 5min fietsen heb ik binnen bereik: AH, Jumbo, Lidl, Aldi, Hoogvliet & Dirk. Dan loont het enorm even een rondje te doen dus en heb er verder geen kosten aanWorkaholic schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:12:
Als je veel groente & fruit eet en dat slim inkoopt kan het heel erg lonen naar de markt te gaan. Of light gezond is dat is een hele discussie op zichAngeloonie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:05:
en we gezond eten (veel light producten, veel groenten/fruit).
Wij zitten nog steeds vrij steady op de ~250 euro per maand met 2 volwassenen en een meisje van 1,5. Ik koop vaak zaterdag groente op de markt en combineer verschillende gerechten daarmee. Verder heb ik qua kruiden veel in huis dus hoef eigenlijk nooit zakjes of iets te kopen. Hoppen van winkel naar winkel loont enorm, A-merken bij Jumbo ivm laagsteprijsgarantie en de rest veelal bij Lidl of AH.
Wat erg kan lonen m.b.t. boodschappen is niet op een lege maag naar de supermarkt gaan en vooraf duidelijk hebben wat je gaat halen en daar niet vanaf wijken.
Ook een beetje iets in elkaar kunnen zetten helpt enorm.
Met wat spaghetti, bakje room, tonijn en een gevulde kruidenkast tovert mn vriendin de meest verrukkelijke gerechten op tafel.
Daarnaast kan ik (al zeg ik het zelf) een hele goede pizza of kliekjes gerecht maken. Alles wat je over hebt en kan bewaren, doen en in een gerecht verwerken of lekker op brood mee naar et werk.
Ook een beetje iets in elkaar kunnen zetten helpt enorm.
Met wat spaghetti, bakje room, tonijn en een gevulde kruidenkast tovert mn vriendin de meest verrukkelijke gerechten op tafel.
Daarnaast kan ik (al zeg ik het zelf) een hele goede pizza of kliekjes gerecht maken. Alles wat je over hebt en kan bewaren, doen en in een gerecht verwerken of lekker op brood mee naar et werk.
Weet niet of het voor alles is, maar de Jumbo is stukken goedkoper dan de markt die er op woensdag isCartman! schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:21:
[...]
Als je veel groente & fruit eet en dat slim inkoopt kan het heel erg lonen naar de markt te gaan. Of light gezond is dat is een hele discussie op zich
Wij plannen altijd de maaltijden uit, in principe eten we nooit 2 avonden dezelfde ingrediënten, dus dat is al wat lastiger qua inkopen.Wij zitten nog steeds vrij steady op de ~250 euro per maand met 2 volwassenen en een meisje van 1,5. Ik koop vaak zaterdag groente op de markt en combineer verschillende gerechten daarmee. Verder heb ik qua kruiden veel in huis dus hoef eigenlijk nooit zakjes of iets te kopen. Hoppen van winkel naar winkel loont enorm, A-merken bij Jumbo ivm laagsteprijsgarantie en de rest veelal bij Lidl of AH.
Grootste kostenpost is de light zooi, salades en fruit, en vlees (biefstuk, bieflappen, mager gehakt (duurder en minder in het bakje)).
Hier zit een "B-kwaliteit" kraam en daar is t vaak veel goedkoper maar je moet t dan binnen n paar dagen opeten; avocado voor 25ct, granaatappel voor 50ct, bakje harico-verts voor 25ct, 3 pakjes aspergetips voor een euro...zulk soort dingen.Angeloonie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:00:
[...]
Weet niet of het voor alles is, maar de Jumbo is stukken goedkoper dan de markt die er op woensdag isWe halen er af en toe wel eens wat omdat de smaak toch beter is, maar qua prijs is de markt stukken hoger. Bananen bijv. €1 vs €2 voor 1 kg.
In principe vanwege principekwestie of andere reden? Ik had dus die 3 pakjes aspergetips, eergisteren hadden we couscous met aubergine/courgette/aspergetips/granaatappel en gisteren en salade nicoise met haricot-verts, aspergetips en tomaat. 2 dagen aspergetips maar in compleet ander gerecht.Wij plannen altijd de maaltijden uit, in principe eten we nooit 2 avonden dezelfde ingrediënten, dus dat is al wat lastiger qua inkopen.
Is er aanleiding dat je alles light en mager moet hebben? Salades doel je op kant-en-klaar? Mocht je willen besparen kun je dat ook heel simpel zelf maken.Grootste kostenpost is de light zooi, salades en fruit, en vlees (biefstuk, bieflappen, mager gehakt (duurder en minder in het bakje)).
Nou is bananen ook wel een erg slechte graadmeter, de Jumbo verkoopt die nu eenmaal onder kostprijs. En ik denk dat puur op prijs vergelijken ook niet altijd opgaat, kijk bijvoorbeeld naar gehakt, bij sommige is er 30% aan gewicht verdampt als het gaar is, bij een slager hou je 95% over. Nog los van smaak etc.
Doen wij soms ook wel zo, maar we proberen het te voorkomen (vriendin wil niet 2x achter elkaar dezelfde dingen eten). Als het gerecht veel afwijkt maakt het wat minder uit.Cartman! schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:14:
[...]
In principe vanwege principekwestie of andere reden? Ik had dus die 3 pakjes aspergetips, eergisteren hadden we couscous met aubergine/courgette/aspergetips/granaatappel en gisteren en salade nicoise met haricot-verts, aspergetips en tomaat. 2 dagen aspergetips maar in compleet ander gerecht.
Mijn vriendin is bezig met afvallen en volgt een schema van de voedingsdeskundige. Qua salades niet kant en klaar (heel soms), maar de zakjes, waar dan nog van alles bij moet (geitenkaas, bieten etc.) om het aan te vullen.[...]
Is er aanleiding dat je alles light en mager moet hebben? Salades doel je op kant-en-klaar? Mocht je willen besparen kun je dat ook heel simpel zelf maken.
Gewone krop sla kopen geen optie? Dat hou je makkelijk een week goed als je er elke keer wat bladeren vanaf scheurt.Angeloonie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:18:
[...]
Mijn vriendin is bezig met afvallen en volgt een schema van de voedingsdeskundige. Qua salades niet kant en klaar (heel soms), maar de zakjes, waar dan nog van alles bij moet (geitenkaas, bieten etc.) om het aan te vullen.
Of light producten gaan helpen met afvallen betwijfel ik. Beter is gewoon suiker te vermijden. Mijn vrouw is 15 kg afgevallen door alleen maar puurder te koken en veel minder te snoepen en minder zoete troep te drinken.Angeloonie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:18:
[...]
Mijn vriendin is bezig met afvallen en volgt een schema van de voedingsdeskundige. Qua salades niet kant en klaar (heel soms), maar de zakjes, waar dan nog van alles bij moet (geitenkaas, bieten etc.) om het aan te vullen.
Wij moeten het doen met 70 euro per week overigens voor 2 volwassenen en 1 kind. Is redelijk te doen, zeker nu wij veel minder met pakjes koken en niet elke dag vlees eten.
Mijn vrouw zit ziek thuis en heeft daardoor wel veel tijd om alle aanbiedingen na te pluizen + dat we een steenafworp afwonen van Duitsland waar vooral drogisterij dingen en (alcoholische) dranken stukken goedkoper zijn.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Niet als het alles behalve ijsberslag moet zijnCartman! schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:05:
[...]
Gewone krop sla kopen geen optie? Dat hou je makkelijk een week goed als je er elke keer wat bladeren vanaf scheurt.
Over het algemeen is light ook minder suiker. Maar ook calorie-arme producten enzo zijn duurder dan de gewone uitvoering.arie_papa schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:31:
[...]
Of light producten gaan helpen met afvallen betwijfel ik. Beter is gewoon suiker te vermijden. Mijn vrouw is 15 kg afgevallen door alleen maar puurder te koken en veel minder te snoepen en minder zoete troep te drinken.
Samenstelling: Forever alone
Maandelijkse kosten: ~200 euro
Hoogste tijd om het roer om te gooien
niet alleen kosten de kant-en-klare/pakjes/ovengerechten/afhaal te veel geld, ik leef ook gewoon ongezond. Als ik hier lees hoe veel goedkoper het kan.. en volgens mij voel je je ook veel lekkerder met verse producten.
Het is puur het gemak dat ik na het werk iets in de oven gooi en een zak chips haal voor op de bank, dan dat ik voor mezelf ga koken. Tijd om het anders aan te pakken en wat minder dik te worden
genoeg tips in dit topic
Maandelijkse kosten: ~200 euro
Hoogste tijd om het roer om te gooien
Het is puur het gemak dat ik na het werk iets in de oven gooi en een zak chips haal voor op de bank, dan dat ik voor mezelf ga koken. Tijd om het anders aan te pakken en wat minder dik te worden
[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-06-2015 14:31 ]
Staat toch niet dat ie dat elke maand doet?Metro2002 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:41:
[...]
Wat haal je in vredesnaam bij de drogist voor 81 euro per maand?
Zulke icons gebruiken is niet nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 03-06-2015 17:26 ]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Kapitein187 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:34:
[...]
Staat toch niet dat ie dat elke maand doet?
Als het een uitzondering was dan had ie dat er wel bij vermeldt.Voor het gemak even de afgelopen maand (die nog niet om is) erbij gepakt op basis van de banktransacties..
Iemand anders postte dat het wellicht luiers oid waren, dat maakt het al een stuk aannemelijker.
Zo reageren hoeft ook niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Krisp op 03-06-2015 17:26 ]
Hij zegt toch alleen dat dit zn uitgaven zijn van de maand juni. Die idd nog niet om is. Staat toch niet dat dit dan ook geldt voor de voorgaande maand.
Edit: oke idd dit tekentje was niet nodig

[ Voor 11% gewijzigd door Krisp op 03-06-2015 17:27 ]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Incl zelfgemaakte bodem? Hoe doe je dat dan, deeg maken, laten rijzen, een bodem er van maken, beleggen en dan moet het nog 20 minuten in de oven ofzo.EvaluationCopy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:11:
Dat valt wel mee. Dat zit in no-time in je systeem. Zeker als je eten besteld, dan heb je gewoon een hoop basisingrediënten die wekelijks in huis gehaald worden. Niemand eet 365 dagen per jaar verschillend.
/▌
Oventijd tel ik niet mee. Dan ben je niet actief aan het koken, maar kun je prima iets anders doen
[ Voor 22% gewijzigd door EvaluationCopy op 03-06-2015 16:24 ]
Ik bak regelmatig zelf een pizza, maar een half uur is wel erg krap bemeten, zonder rijstijden mee te rekenen zit ik toch wel aan 10 minuten voor het deeg (dat vervolgens 1,5u stilstaat), dan nog een keer 10 min voor het maken van de bodems uit het deeg, 5-10 minuten voor de ingredienten, dan nog 5-10 minuten bakken per pizza. Zelfs als je de deegvoorbereiding niet meerekent duur het dan toch nog snel 45 minuten voor de pizza's op tafel staan.EvaluationCopy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:24:
Oventijd tel ik niet mee. Dan ben je niet actief aan het koken, maar kun je prima iets anders doen
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Als peuken ook meetellen dan kom ik wel aan stuk meer 
Mijn vriend en ik roken 2 pakjes per dag, dus dat is ook al 60 x 8 euro, is dus al snel 500 euro per maand
Mijn vriend en ik roken 2 pakjes per dag, dus dat is ook al 60 x 8 euro, is dus al snel 500 euro per maand
Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!