• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02

CeesKees

I rest my Kees

Wat wij altijd doen is het volgende:

Op de eerste van de maand zorg ik er voor dat er EUR 700,-- op de rekening staat.

Hier doen wij (2 volw. 1 kind 16 mnd) het volgende van:

* AL het eten en drinken (dus ook afhaal/bezorg, kopje koffie buiten de deur enz)
* ALLE drogisterij artikelen (Kruidvat, Etos, luiers enz)
* ALLE schoonmaak en overige artikelen (Action enz.)
* Kosten voor de schoonmaakster
* Kosten voor kapper
* Wat je verder zou kunnen verzinnen...

Op dit moment staat er nog EUR 444,-- op de rekening... Dus in 12 dagen hebben wij EUR 256,-- uitgegeven.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:33
Gemiddeld genomen circa 250 per maand + maaltijdcheques (België) 200 per maand = 450 totaal

Dit is voor 2 volwassenen en 1 kind (3 jaar). Op zich wel redelijk veel maar ik let nooit op op wat ik koop. Wel doen we altijd boodschappen bij de Lidl (mijn vrouw werkt daar en dat is makkelijk te combineren als ik haar naar het werk breng en het is niet te duur). We eten elke dag vlees, ongeveer 2x kip, 1 a 2x gehakt en voor de rest biefstuk, rib-eye, of iets in die richting. Dit is redelijk maar we eten vrijwel geen varkensvlees (puur om de smaak) en ik hou nou eenmaal van een goed stuk vlees. Verder veel fruit en groenten, drinken en brood + beleg. Na huur toch wel één van de grotere kostenposten die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Puzzeltijd!

Gisteren hebben we koopjes gejaagd en ruim 20kg aan boodschappen bij elkaar gehaald. Het viel ons op dat we zelden zoveel kg boodschappen voor ons geld krijgen. De vraag: wat heeft dit ons gekost?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VJRnxhJYx2ebgr9assVlEEST/full.jpg

In de stapel:
- 5kg aardappelen
- 5 pakken chocolademelk
- 4kg wortelen
- 1 pak yoghurt
- 1 pak karnemelk
- 1,3kg elstar
- 1kg peren
- 1 pak knäckebröd
- 4 preien (1kg)
- 4 zakken chips
- 2 varkensoesters madras
- 1 pakje slagroom

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:30
Aardappelen 80 cent bij de aldi. Dus ik zeg 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn gok zou ook iets van 15-17 euro zijn voor het genoemde (ik ken alleen ff de richtprijs van die oesters niet, koop ik nooit).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het totaal was €12,08 (dus dichtbij). Helaas hadden we de aanbieding van de Aldi nog niet gezien, dus we hebben duurdere aardappelen :P kan nog een euro vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hm, wij (2 personen) gaan vaak eerst naar de Aldi, om daarna alles wat we daar niet kunnen sprokkelen bij de AH om de hoek te halen. We halen veel ingrediënten daarnaast ook bij de toko en sporadisch op de markt. We zijn consequent ca. 55 euro per week kwijt, ondanks het feit dat ons inkomen flink gestegen is.

Daarbovenop komt nog wel een lading speciaalbier, die nuttigen we om de dag wel een stel. Dat tikt toch wat sneller aan. Ik vind het wel fijn om een bepaald niveau van luxe te hebben, maar er zit wel een bovengrens aan waar ik niet boven wil komen ongeacht hoeveel we verdienen :P blijkt in de praktijk vaak toch lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe veel dagen kun je eten van die 12 euro? Je hebt maar een portie vlees toch?

5 KG aardappelen voor 80 cent is inderdaad goedkoop, als je ze niet op krijgt kun je ze nog schillen, snijden, voorbakken in de frituur en invriezen. Heb je heerlijke verse friet. Wij nemen regelmatig een zak van 10 KG mee van de Lidl die we op een andere manier niet opkrijgen met twee personen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Mis de uien, of gebruik je de prei voor hutspot?

Dan heb je 10 kg aan hutspot,dus dan kan je 10 dagen met zn 2 en van eten. Maar dan zou de hutspot mijn oren wel uitkomen, al eet je dan het verspreid over de winter. En mis dan nog een stukje vlees en een beetje jus, voor de broodnodige smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Deze specifieke stapel is niet echt een gebalanceerd dieet, dus ik zou niet aanraden om daarvan te leven. We kopen alles op de beste aanbiedingen/afprijzingen in, wat we niet direct nodig hebben gaat in opslag. We weten vrij precies wat goede prijzen zijn, dus doordat je altijd voorraad hebt hoef je dan ook nooit voor de volle prijs boodschappen te doen. Dit is dus ook niet een hoeveelheid eten die bestemd is voor de periode tot de volgende boodschappen - het is gewoon een stapel random meuk die toevallig nu goedkoop was :P

Voor wat betreft hoe goedkoop het kan/hoeveel dagen je hiervan kunt eten:
- Genoeg groente en aardappelen voor ca. 2 weken
- genoeg fruit voor 1,5 week
- genoeg ontbijtproducten voor een week, hoewel geen beleg
- genoeg vlees voor één keer
- genoeg versnaperingen voor twee weken

Uitgaande van €0,70/dag voor vlees of eiwitbron zou je hier nog een tientje bij moeten doen en dan kun je er twee weken van leven - hoewel erg eentonig.

De aardappelen worden inderdaad grootendeels geairfryerd tot verse frites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wij hebben hier 500 euro p/m gereserveerd voor de boodschappen uit de supermarkt en drogist. Met een gezin van 2 volwassenen en 2 kids (4 en 8) komen wij prima rond.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Van 750 euro p/m naar ~335 euro p/m ivm verlies uitkering van mijn vrouw (alles wat we overhouden na aftrek vaste lasten). Vorige week ongeveer 40 euro aan boodschappen uitgegeven. Deze week wat minder de voorraad aan kunnen spreken en ongeveer 60 euro uitgegeven. Benieuwd hoe gezellig we het met kerst kunnen maken met een beperkt budget.

[ Voor 7% gewijzigd door arie_papa op 25-11-2014 16:40 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:30
Als je steeds 60 euro in je hoofd houdt en als je er onder zit het verschil apart legt voor bijvoorbeeld de kerst. Dan kan het heel gezellig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:16
Ik reserveer 100 euro per week voor de boodschappen, we zijn met zijn 2-en (en 2 katten). Soms is het minder, soms wat meer, maar gemiddeld komt het daar wel op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02

CeesKees

I rest my Kees

skinlee78 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:34:
Van 750 euro p/m naar ~335 euro p/m ivm verlies uitkering van mijn vrouw (alles wat we overhouden na aftrek vaste lasten). Vorige week ongeveer 40 euro aan boodschappen uitgegeven. Deze week wat minder de voorraad aan kunnen spreken en ongeveer 60 euro uitgegeven. Benieuwd hoe gezellig we het met kerst kunnen maken met een beperkt budget.
Dat is een flinke sprong omlaag!

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb met kerst 2 menuutjes over. Jullie zijn welkom.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
skinlee78 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:34:
Ben wel benieuwd hoe het bevalt qua eten (natuurlijk kut dat het nodig is vanwege omstandigheden).
Maar heb je het idee dat je er ook qua gezondheid / makkelijkheid / variatie heb ingelevert?

Denk dat de variatie de grootste verliezer is qua eten vaak in bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

jovael schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:48:
Als je steeds 60 euro in je hoofd houdt en als je er onder zit het verschil apart legt voor bijvoorbeeld de kerst. Dan kan het heel gezellig worden.
Op zich is het ook een uitdaging om elke week weer wat anders in elkaar te flansen. Maar voor normaal eten is het best makkelijk om rond de 40-50 euro aan boodschappen te doen. Het is dat we 1 kat en 1 hond hebben. Als die vaccinaties of nieuw voer moeten hebben is het natuurlijk wel een flinke hap uit je budget.
CeesKees schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:17:
[...]

Dat is een flinke sprong omlaag!

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb met kerst 2 menuutjes over. Jullie zijn welkom.
Haha, dat is wel erg aardig van je, maar denk dat we het met kerst wel gaan redden hoor :)
Joostje123 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:24:
[...]

Ben wel benieuwd hoe het bevalt qua eten (natuurlijk kut dat het nodig is vanwege omstandigheden).
Maar heb je het idee dat je er ook qua gezondheid / makkelijkheid / variatie heb ingelevert?

Denk dat de variatie de grootste verliezer is qua eten vaak in bezuinigen.
Wij waren sowieso al niet te grote vleeseters en dat is toch wel meestal een van de duurdere ingrediënten. Verder als je veel let op aanbiedingen of seizoensgroenten dan kun je aardig gevarieerd eten. Ook plannen we in het weekend nu alle maaltijden die we die aankomende week gaan maken.

Menu van afgelopen week:
Za - Broccolitaart uit de oven.
Zo - Gebakken aardappelen, bietensalade en zelfgemaakte kipnuggets.
Ma - Pasta met vegetarische saus (uit de vriezer) en wat plakken ham erdoor.
Di - Rijst met eier broccoli curry (cocosmelk + kerrie).
Wo - Frietjes met zelfgemaakte bamiblokken (uit vriezer).
Do - Wortelsoep met spekjes.
Vr - Zelfgemaakte pannenkoeken.

En dan kijken we as zaterdag weer wat we kunnen scoren.

Beetje creatief en je komt een heel eind.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20
Ik pin elke zaterdag 150 euro en dat gaat naar de vrouw als "boodschappengeld".
Alles wat er op zaterdagochtend nog in zit gaat van pot 1 naar pot 2.

Pot 2 wordt alleen aangesproken voor als bijvoorbeeld de Kruidvat weer eens een stunt heeft met de producten die wij gebruiken (2+2 gratis, 3 voor x euro etc). Verder gaan we af en toe uit eten met geld uit pot 2.

De Aldi en Lidl komen wij eigenlijk niet omdat ze niet in de buurt zitten (ik heb 3 AH's op loopafstand).
Wel houden we de bonus aanbiedingen in de gaten waar we het menu op aanpassen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Misschien is het handig om dit lijstje eens door te nemen: mux' blog: Alle supermarkten op een rijtje

Kan je zo hier en daar misschien nog eens goedkoop boodschappen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:27
Mooi topic! Hier mijn data

Gezin: Alleen, in het weekend met zijn 2e
Eetpatroon: Gezond / sportief

Ik zit gemiddeld rond de 40-50 euro per week. Dit voornamelijk door de grote hoeveelheden noten (walnoten / cashew noten). Ik koop geen voorgesneden groenten: een paprika slacht ik binnen een minuut, en de smaakwinst is enorm. Ik kook veelal Italiaans: pasta's (waar ik zelf sausen maak, bespaartip #1) pizza's salade's etc. Al mijn eten zit verse groeten en veel ijzer, eiwitten en vitaminen. iets waar ik heel bewust op let.
Sinds ik veel naar het buitenland reis voor de baas inclusief magisch plastic van de baas ben ik zo'n 10 eu de week minder kwijt.
Favoriete winkel is de Lidl (Groente fruit vlees) en appie (gemak, laatste dingetjes, specifieke kruiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:34
wel leuk om hier te vermelden weet niet of het al eens vermeld was maar de duurste supermarkten zijn de Aldi en de Lidl gek genoeg.

Ben er na dat bericht eens op gaan letten en inderdaad als je de goedkoopste dingen bij de supermarkt haalt als de AH bijv (euroshopper) dan ben je indd goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

WeeDzi schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:15:
wel leuk om hier te vermelden weet niet of het al eens vermeld was maar de duurste supermarkten zijn de Aldi en de Lidl gek genoeg.

Ben er na dat bericht eens op gaan letten en inderdaad als je de goedkoopste dingen bij de supermarkt haalt als de AH bijv (euroshopper) dan ben je indd goedkoper uit :)
heb je daar dan een linkje/bron van?

Want hoe is dat dan vastgesteld? Of ik bij de AH mijn lijstje haal of de Lidl scheelt zelfs soms tientjes.

Nu pak ik niet alles Basic in AH en in de Lidl heb je gewoon geen budget versie. Maar op de zaken die aardig aan tikken qua kosten zoals groenten en fruit is Lidl echt tot 40% goedkoper (en meestal ook beter).

Denk dat als ik met mijn karretje door de GF afdeling ben dat ik al op 50% van mijn uitgaven zit van het totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Lijkt me ook heel sterk, vooral groente/fruit is bij Lidl veel goedkoper. Voorbeeldje van deze week: basilicum in pot: 1 euro bij Lidl en 2 euro bij AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
In die prijsvergelijkers moet je wel meenemen dat moderne supermarkten niet altijd alles overal even duur verkopen. Bij mij (Amsterdam zuid) zijn bv kruiden uit pot 1,69 en uit pakje (zo'n hardplasticen) 1,39, maar ik was laatst bij mijn vriendin (Amersfoort) en daar betaalde ik 1,19 voor zo'n hardplasticen pak.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Aldi is vooral met vleeswaren en eieren erg goedkoop en dat kopen we dan ook daar. Alles zit op loopafstand dus t kost relatief weinig tijd overal elke week even langs te gaan. Na een tijdje dat doen leer je heel snel wat waar t voordeligst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:20

rjong5

?

Verbaasd mij dat ik de Nettorama niet voorbij zie komen als supermarkt.
halen daar de wekelijkse boodschappen. veel spullen daar als je er 2 haalt weer 10% korting.

ontbrekende dingen doordeweeks om de hoek bij de jan linders of de emte. maar daar schrik je echt als je maar een paar dingen in je mandje hebt en weer 25 + euro af moet rekenen.

deze maand tot nu toe zitten we op 345 euro aan boodschappen. ( 2 volwassenen, 1 kind 2jr, 3 katten en 1 hond )

We gaan wel voor wat lekker is, betalen liever iets meer voor brood wat te eten is dan bijv 3 broden voor een euro om maar iets te noemen want dat krijg ik niet door me strot :X

en we beknibbelen ook niet op hoeveelheid, we zijn echte vleeseters en een tussen de 500 -750 gram vlees gaat er elke dag wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44
zelf zit ik op de 40-50 euro per week. Situatie door de week alleen en in het weekend bij vriendin of zij bij mij.
Maak regelmatig pasta zodat ik er later in de week nog een keer van kan eten.
Enige nadeel nu is dat ik een klein vriesvakje in mijn koelkast (tafelmodel) heb waardoor ik daar niet zo veel spullen in kwijt kan. Zo kun je bijv ook niet echt de kilo knaller kip bijv halen bij de appie/slager.

Zelf keek ik in het begin niet zo naar de prijzen. Lokale appie zat om de hoek en daar haalde ik al mijn boodschappen. Maar vriendin heeft daar nog wel wat aan veranderd. Zo gaan we nu met enige regelmaat naar Duitsland om bij Kaufland de nodige inkopen te doen. (zo is daar een fles spa rood vele malen goedkoper dan in nl). Zelf ben ik ook wel een liefhebber van het duitse brood waardoor ik daar 2-3 broden koop en er vervolgens 2 in de vriezer leg voor de rest van de week.

Zelf zou ik nog wat meer verse groete en fruit willen kopen ipv het voorgesneden spul. Maar omwille van tijd/gemak kom ik daar nog niet zoveel aan toe. Het is dan ook een mooie doelstelling voor 2015 op het gebied van koken en inkopen.

Zijn er nog meer mensen die zo wel eens de grens overgaan om inkopen te doen?
voordelen die ik vooralsnog heb gemerkt tov nl:
- verzorgingsproducten zijn veel goedkoper dan in nl
- frisdrank (bulk verpakking/ 6-packs)
- groente en fruit kan (afhankelijk van wat je pakt) goedkoper zijn. Kwaliteit is prima.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

DivWhis schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:37:
Topic is al weer wat ouder, maar nu ik de balans opmaak van 2013 toch wel weer relevant.

In totaal is er in 2013 aan boodschappen 6003,- euro uitgegeven. Dit voor een huishouden met twee personen.

[afbeelding]

Op maand basis zie je dat er pieken zijn in Mei (huisfeest) en December (feestdagen), en een dipje in Februari (wintersport) en Juli (zomervakantie). Al met al ben ik wel van mening dat we in 2014 richting de 400e per maand moeten gaan. Want 500e per maand voor twee personen en geen huisdieren is toch wat ruim als ik dit topic doorlees.
Nu de laatste boodschappen van het jaar zijn gedaan is het weer tijd om de balans op te maken. Vorig jaar zaten we op de kop af op 500e per maand. Wat in dit topic buitensporig hoog bleek. Dit jaar was dan ook het doel 400e per maand voor een totale besparing van 1200e. En is dit gelukt?

Tromgeroffel....

Nee, mislukt.

Dit jaar zijn we van 6003 naar 5780 gegaan. Oftewel van 500e per maand naar 480e. Grote boosdoeners dit jaar zijn tot twee keer toe een Iberco ham gekocht a +/-250e per stuk en Juni/Juli waar 700e per maand is uitgegeven aan onder andere BBQs met vrienden.

Voor dit jaar zet ik dan ook maar een iets realistischer doel: 450e per maand aan boodschappen. Lang niet zo ambitieus als vele anderen hier, maar veel meer rek zie ik er niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44
nou als je die 2 hammetje van 250 per stuk weg streept kom je een heel eind in de richting van het bedrag dat je graag wilde bereiken....

en tjah bbq altijd lekker maar wel zo prijzig met al dat vlees.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

koentjuh1987 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:18:
nou als je die 2 hammetje van 250 per stuk weg streept kom je een heel eind in de richting van het bedrag dat je graag wilde bereiken....

en tjah bbq altijd lekker maar wel zo prijzig met al dat vlees.
Uiteraard zou dat al een flinke besparing zijn. Maar er zijn ook gewoon dingen waar ik teveel plezier uit haal om niet meer te doen puur omwille van bezuiniging. Die ham is er eentje van. Buiten het feit dat het heerlijk is, werkt het ook nog lekker therapeutisch ;). Na een dag hard werken vind ik niets zo lekker als thuis komen en mooi plakjes van de ham snijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Ik doe toch iets mis volgens mij, ik zit denk ik zeker rond de €300-€350 per maand voor alleen mezelf.

Situatie: Alleen
Huisdieren: 3 katten
Eetpattroon: Waar ik die dag zin in heb.

Ik doe bijna dagelijks boodschappen, het is maar net waar ik op dat moment zin in heb. Eten bestellen etc doe ik praktisch niet, ik kook meestal zelf. In het weekend wil ik echter nog wel eens een pizza bestellen.

Ik hou wel van lekkere dingen, goed stukje vlees gaat er altijd wel in. Wat vis betreft eet ik eigenlijk alleen maar tonijn of zeebaars.

Wat beleg betreft, goede oude kaas, goede olijven, olijfolie etc. Boterhammen lust ik ook niet dus ik moet bijna altijd vers stokbrood hebben.

Als je echt van dag tot dag wil koken en dan telkens alles in huis gaat halen voor en recept loopt het al snel op.

Verder gaat een deel van het budget toch ook wel naar bier (of speciaalbieren zoals duvel etc), wijn en zo nu en dan eens iets sterkers.

En dan natuurlijk nog dingen zoals katteneten, kattenzand enzo.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 11:23
Skimovic schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 00:59:
I
Dat is denk een post die duurder uitvalt dan je denkt, zeker met 3 katten. Paar weken terug was er zo'n item op tv over kiloknallers in de supermarkt. Conclusie was dat vlees in de aanbieding veel goedkoper was dan kattenvoer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ik doe toch iets mis volgens mij, ik zit denk ik zeker rond de €300-€350 per maand voor alleen mezelf.

Ik doe bijna dagelijks boodschappen, het is maar net waar ik op dat moment zin in heb. Eten bestellen etc doe ik praktisch niet, ik kook meestal zelf. In het weekend wil ik echter nog wel eens een pizza bestellen.

Ik hou wel van lekkere dingen, goed stukje vlees gaat er altijd wel in. Wat vis betreft eet ik eigenlijk alleen maar tonijn of zeebaars.

Wat beleg betreft, goede oude kaas, goede olijven, olijfolie etc. Boterhammen lust ik ook niet dus ik moet bijna altijd vers stokbrood hebben.

Als je echt van dag tot dag wil koken en dan telkens alles in huis gaat halen voor en recept loopt het al snel op.

Verder gaat een deel van het budget toch ook wel naar bier (of speciaalbieren zoals duvel etc), wijn en zo nu en dan eens iets sterkers.

Je eet vrij duur brood (stokbrood), en daarbij ook duurdere vormen van beleg (klein bakje olijven 2,-? prijs van oude kaas is ook aardig hoog).

Je eet ook erg duur avondeten (zeebaars bijvoorbeeld zie ik voor 8,65 per 100 gram. toch wat anders dan zeg kip (1 euro per 100 gram)... Als je dan een portie van 200 gram eet, is dat 2 euro tegen 17,30. Dus voor 1 portie zeebaars (waar je vast nog iets bij eet) kan ik 4-5 dagen eten.

Bier, wijn (en nog sterker) is ook een behoorlijke kostenpost. Een goedkoop simpel wijntje (70cl) is al zo 3 euro, terwijl frisdrank bijvoorbeeld ~1,80 is voor 1,5 liter - praktisch 2x zoveel voor de helft. Om over speciaalbieren en sterke drank nog maar te zwijgen.

Dan moet je de katten ook niet onderschatten. Even snel op internet kijken gaan ze uit van 35-40/maand per kat aan alleen eten en kattengrind. Dus dat is nog eens 120/maand.

Dus ik denk dat het 'foute' vooral in je extra extra dure keuzes zit. 3 katten samen met zeer luxe/speciaal eten en drinken vraagt om hoge maandlasten.
Daarnaast zorgt elke dag boodschappen doen in plaats van 1x/week er vaak voor dat je vaak voordeel mist. Zoals grotere hoeveelheden halen halen (is vaak goedkoper, mits je het inderdaad nodig hebt in je planning - denk aan koken voor 2-3 avonden en invriezen), invriezen van vlees of inslaan van iets als rijst/pasta (aanbiedingen!).

Denk dat je met een paar kleine aanpassingen makkelijk 50-100 per maand kunt besparen, voornamelijk door afbouwen van bepaalde luxeproducten als speciaalbieren/zeebaars en wat meer vooruit te plannen in het doen van boodschappen. Of je dat wilt is natuurlijk een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Als je telkens echt op de dag zelf boodschappen doet voor je eten, kun je overwegen om voor de luxeproducten specifiek naar afprijzingen te kijken. Met name luxe vlees, maar ook de betere kazen en salades zijn in ieder geval hier in het dorp consistent iedere dag voor 50% minder te krijgen. Gezien dit alleen al minstens €100/mnd van je budget bestrijkt is dat makkelijk verdiend.

Afbak-broden zijn ook lekkerder te maken (of iig naar je eigen smaak) en aanzienlijk goedkoper dan een afgebakken stokbrood in de winkel.

En zoals gezegd het kattenvoer; mijn ervaring is dat er eigenlijk altijd wel een verwerker in de buurt zit (hier in Berkel zit bijv. Treurniet, in Rijswijk waar ik eerst woonde zat Koopman, etc.) waar je dezelfde kwaliteit of beter kattenvoer kunt krijgen voor 50-75% minder dan in de supermarkt. Het zijn wel grote hoeveelheden, maar met 3 katten krijg je dat makkelijk vóór de afloopdatum op.

[ Voor 27% gewijzigd door mux op 23-01-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:56
Ik wil toch echt mijn complimenten geven aan velen van jullie als ik zie hoeveel er eerst werd uitgegeven en hoeveel dit nu is. niet iedereen lukt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Blijkbaar kun je het jezelf veroorloven, dus niets om je voor te schamen.

"Boterhammen lust ik niet" vind ik overigens een erg interessant statement, maar dat wordt OT.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

Ik vraag me altijd af of mensen zo zuinig leven als mij. Ik heb bijna een jaar geleefd van 120 euro per maand. nu is dit 150. zelfs bij de 120 had ik af en toe geld over en dat spaarde ik weer op. 150 werd de nieuwe keuze nadat ik nu 50 euro meer verdien per maand.

Mijn maand begint altijd op de 15e, dan pin in de 150 euro en dat stop ik dan in mijn portemonnee.
buiten de vaste lasten gaat er dus niks meer van mijn bank af qua pin transacties.

Dit is enkel voor mijzelf en ik ga er nog van uit ook. (drink enkel nooit zoveel)
Ben heel dicht met de aanbiedingen en drink enkel water(met af en toe een uitzondering)

Ik heb het bidden opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Tja, sommige mensen willen ook genieten van/in het leven...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulfix
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Iedereen wil genieten van het leven, maar iedereen doet dat verschillend toch? In ieder geval fijn dat pray2win met zo weinig tevreden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win

pray2win

Wokschotel schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:04:
ik had vroeger veel meer te besteden. dat deed ik ook. toen viel er voor mij eerst 150 euro per maand weg en vervolgens nog eens 120 en had ik veel minder om uit te geven. dus het was een verplichting. ben ik nu ongezonder gaan eten? neej juist niet. ik laat nu de 'makkelijke' gerechten liggen en maak ze zelf. en de uitdaging van het besparen geeft mij altijd een goed gevoel. van meer geld uitgeven aan voedsel krijg ik geen beter gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMS76
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 11:23
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, een half-thuiswonend kind (3 dagen per week).
Huisdieren: Kat en konijn.
Frequentie boodschappen: 1 tot 2x per week.
Eetpatroon: Liefst biologisch, maar vaak wel gelijk voor 2 dagen (of eventueel voor in de vriezer) in één keer (gemak!), bijv. een pan stamppot of pasta.

Per week doen we voor ong. 60 euro boodschappen. Dat bevat dan géen voorverpakte/gesneden groentes e.d., maar wel gezond. Brood bakken we zelf. Iets meer werk dan alles voorgesneden/kant-en-klaar, maar veel goedkoper en meestal ook veel lekkerder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dit is inmiddels al heel vaak teruggekomen in het topic en de consensus is dat deze uitspraak weinig van doen heeft met de hoeveelheid geld die je aan eten uitgeeft :)

pray2win: 120-150 euro voor een éénpersoonshuishouden is ondergemiddeld, maar niet bijzonder weinig. Een aantal mensen (waaronder ik+vriendin) leven van datzelfde geld voor 2 personen en er zijn ook twee of drie mensen langsgekomen die van sub-100 euro leven per maand in hun eentje.

(dat gezegd hebbende: als éénpersoonshuishouden is het vrijwel onmogelijk om de helft van de kosten aan boodschappen te hebben van een tweepersoonshuishouden, gezien een hoop dingen niet goed op/neerschalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:28
Toch wel wat leuke aanbiedingen gezien vorige week.

1kg Gemengd gehakt voor 2,75
1kg Karbonado voor 3,25
500gram verse worst voor 2,-

Nu valt er te discussieren over diervriendelijk/biologisch/etc maar ik heb in ieder geval de diepvries vol liggen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

Ik houd mijn uitgaven nu sinds 2011 bij met een mooi Excelsheetje. Even de gemiddelden in de afgelopen jaren
2010: EUR 116,-
2011: EUR 176,- (meer eten vanwege Alpe d'HuZes training)
2012: EUR 136,- (meer eten vanwege Alpe d'HuZes training)
2013: EUR 106,- (kwam ook omdat ik drie maanden moest revalideren na een ongeluk en dat ik bij mijn ouders zat)
2014: EUR 118,-

Gemiddeld over al die tijd: EUR 136,- per maand.

Maar ik moet zeker ook mijn lunch hierbij optellen (ik lunch altijd luxe op mijn werk)!
2010: EUR 70,-
2011: EUR 66,-
2012: EUR 70,-
2013: EUR 53,-
2014: EUR 56,-

Gemiddeld EUR 62,- dus.

Al met al een kleine EUR 200,- per maand. Huishouden was 1 persoon en 1 kat.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:45
Gemiddeld zitten wij op ~250 euro per maand.

Elke week halen voor gemiddeld 50 euro boodschappen.
En op zaterdag halen we vaak even een patatje met bijbehorende snack :)

2 Volwassenen
2 katten

Voor de katten bestel ik overigens wel apart kattengrit, dit zal neer komen op zo'n 15 euro per maand.

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:20
Naar aanleiding van dit topic eens uitgerekend, wij komen met 2 volwassenen en 2 katten op circa 1000 euro per maand uit. Ik werk 36 uur, partner 24.

Die 1000 euro is wat we samen op de boodschappen-rekening zetten per maand, we zetten er steeds naar behoefte geld op (als de rekening richting 0 gaat storten we beiden weer 100 of 200 euro bij).

Soms een keer een maand ietsje meer, soms ietsje minder, maar bijna altijd rond die 1000 euro. Van deze rekening worden alleen de boodschappen, drogisterij-artikelen en dingen in huis zoals plantjes betaald alsmede als we eens uit eten gaan.

Wij letten eerlijk gezegd weinig op aanbiedingen, behalve bij 'incidentele' dingen als wasmiddel etc, oh ja en met bier gaat ook vaak mee wat in de bonus is :p

Eten zoveel mogelijk vers. Vlees komt van de 'biologische boerderij' (wat daar rondloopt is wat er geslacht wordt). Nodigen vaak mensen uit te eten. Gaan zelf regelmatig (denk gemiddeld 2x per maand) uit eten.

[ Voor 27% gewijzigd door Glenfiddich op 23-01-2015 17:21 . Reden: Iets nader toegelicht ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Het is in een aantal gevallen een keuze waar je je geld aan uitgeeft.
Ik rij een klein autootje wat ik voortdurend moet horen van mijn Lidl schoonfamilie.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ik doe mee :)
Samenstelling gezin : 2 volwassen
Huisdieren : 2 parkieten.
We werken beide 40 uur.

Eetpatroon :
We koken dagelijks. gemiddeld 1 keer per week pasta, 1 keer per week rijst en 1 keer per week iets "lekkers". Zoals Wraps, Durum, Pizza,........ De rest van de week gewoon aardappels, vlees en groente.
Lunch : thuis gesmeerde boterhammen.
We doen 1 keer per week boodschappen bij de AH. Een tip om wat geld te besparen, maak vooraf thuis een lijstje. En dan niet afwijken. Wat altijd op het lijstje staat zijn brood, wat fruit voor shakes, vlees, beleg. Wat groiente betreft, we eten een paar keer per week verse groente, voor de rest uit blik of diepvries.
Niet echt merk gebonden. Voor rijst, blikken, pasta melk e.d pakken we huismerk / euroshopper. Lekkere dingen zoals chips, nootjes of wat voor het bezoek pakken we wel van een bekend merk.

Per keer zijn we tussen de €50,- en €70,- aan boodschapen kwijt. Ligt ook aan het lijstje. Als we sinaasappels erbij doen (net van 4 Kg en wat wasmiddel dan word het snel duurder).

Af en toe gaan we naar de Action en kopen we een voorraad wasmiddel, afwasmiddel, deo, shampoo enz. Dat scheelt echt en is goed genoeg.
De parkietjes kosten nog een €10,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

Samenstelling gezin: 2 volwassenen
Huisdieren: 1 kat
Beide werkend.

Eetpatroon:
- (Nagenoeg) alles wordt vers gemaakt, waar mogelijk in grotere porties (anders krijgen we die vriezer van 8 lades nooit vol). Bijvoorbeeld de cruesli voor het ontbijt, dat soort dingen worden zelf gemaakt.
- Een bourgondische levensstijl, met een lekker wijntje en eten wat wordt afgestemd op de wijn (en niet andersom :)).
- Zelfgemaakte maaltijd salades voor tijdens de lunch, ipv boterhammen.
- Het weekend bestaat veelal uit koken, zeker zondag kan beslaan uit de halve dag in de keuken zijn.
- Koffie is vers gebrand / vers gemalen.

We doen bij de Lidl boodschappen en halen het restant bij de Jumbo. Wijn komt van de Lidl, Jumbo, Gall of internet.

Net even gekeken wat we gemiddeld in 2014 kwijt zijn geweest aan boodschappen per maand (wat natuurlijk fluctueert door verschillende redenen): 665 euro per maand...

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loes88
  • Laatst online: 10-12-2023
Oke ik heb ook mijn uitgaven van de laatste 4 maanden bijgehouden.
Samenstelling gezin: 1 volwassenen
huisdieren: 1 hond en 2 konijnen

Ik geef inclusief diervoeder per maand ongeveer 150-160 euro uit.
De aanbiedingen houd ik in de gaten.
Doe 2 keer per week boodschappen..meestal bij de jumbo of de aldimarkt.
Als er bij de AH goede aanbiedingen zijn (2e gratis of 50% korting) dan ga ik daar heen,
Alcohol heb ik altijd wel in huis maar drink ik niet zo veel...in t weekend vaak 1 a 2 biertjes en wat meer als er bezoek is :p.
Ik ga nooit uiteten en kook meestal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60 euro per maand ongeveer
niet omdat ik op dieet ben en niet omdat ik zo graag spaar :+

meer is er gewoon niet
met zo'n twee euro per dag kun je variëren tussen brood of een bakkie huzaren/rundvlees salade,
bruine bonen met rijst en spekjes, of je bakt 3 frikandellen oid, lol
kraanwater drinken is het meest gunstig al heb ik wel thee in huis voor bezoek

het kan (nog) echt al zijn de prijzen toch echt wel gestegen in veel gevallen

voordelen?
het helpt je van roken en andere onnodige rotzooi af :)

oh well, geluk meet je niet dmv. de spullen die iemand heeft, toch ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loes88
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:34:

meer is er gewoon niet
met zo'n twee euro per dag kun je variëren tussen brood of een bakkie huzaren/rundvlees salade,

voordelen?

Dat vind ik echt knap van je om daarmee rond te komen!
Het je wel nog wat geld om kleren te kopen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loes88 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:47:
[...]

Dat vind ik echt knap van je om daarmee rond te komen!
Het je wel nog wat geld om kleren te kopen enzo?
eigenlijk niet, maar soms word je uitgenodigd of maak je kleine opofferingen waardoor je een beetje draaien kunt
en als je mensen helpt willen mensen vaak toch ook wel iets terug doen als ze je situatie kennen
daar naast went het ook wel en je leert de dingen anders te waarderen ^^

ben wel blij dat als alles goed gaat, het over 3, 4 maanden weer berg opwaarts gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34
2 volwassenen,
drie kinderen in de leeftijd van 2 tot 7.
2 kippen ;-)

Ik maak elke maand 520 euro naar een boodschappenrekening. Hiervan betalen wij ook de drogisterij e.d.
Elke maand gaat dit strak op, en als een maand een extra woensdag heeft (=boodschappendag) dan kom ik tekort, en moet ik 50 euro bijbetalen.

Brood halen wij altijd bij de bakker, en verder eten wij bijna niets uit pakjes/kant en klaar. Alles wordt zelf gekruid. Pasta is altijd vers, saus wordt ook vers gemaakt, evenals pizza's en pannekoeken.

Vroeger haalden wij altijd vlees bij de slager, maar daar werd snel 50 euro per week aan uitgegeven. Nu haal ik altijd vlees bij de supermarkt. Ik koop nu iets kleinere hoeveelheden, maar wel " diervriendelijk" vlees zoals scharrelkip en -varken

[ Voor 19% gewijzigd door 107mb op 23-01-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:03:
[...]

eigenlijk niet, maar soms word je uitgenodigd of maak je kleine opofferingen waardoor je een beetje draaien kunt
en als je mensen helpt willen mensen vaak toch ook wel iets terug doen als ze je situatie kennen
daar naast went het ook wel en je leert de dingen anders te waarderen ^^

ben wel blij dat als alles goed gaat, het over 3, 4 maanden weer berg opwaarts gaat
probeer eens recepten met meel. Een pak van een kilo kost 25 cent, en je maakt er pannekoeken mee, pasta, pizza, tortilla's. Ook is tomatenpasta redelijk goedkoop, en is ook in te vriezen. Veel beslag kun je invriezen, dus met een pak melk en twee eieren maak je zo anderhalf kilo pannekoekenbeslag. Ben je een euro verder...

Verder heb ik niets dan waardering van hoe jij het aanpakt.

[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 23-01-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

meer is er gewoon niet

voordelen?

Veel mensen in hetzelfde schuitje krijgen het niet voor elkaar om zo zuinig te leven. Chapeau, en ik hoop dat het snel niet meer noodzaak is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Laatst online: 25-02 03:16
Xanaroth schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:01:
[...]

Je eet vrij duur brood (stokbrood), en daarbij ook duurdere vormen van beleg (klein bakje olijven 2,-? prijs van oude kaas is ook aardig hoog).

Je eet ook erg duur avondeten (zeebaars bijvoorbeeld zie ik voor 8,65 per 100 gram. toch wat anders dan zeg kip (1 euro per 100 gram)... Als je dan een portie van 200 gram eet, is dat 2 euro tegen 17,30. Dus voor 1 portie zeebaars (waar je vast nog iets bij eet) kan ik 4-5 dagen eten.

Bier, wijn (en nog sterker) is ook een behoorlijke kostenpost. Een goedkoop simpel wijntje (70cl) is al zo 3 euro, terwijl frisdrank bijvoorbeeld ~1,80 is voor 1,5 liter - praktisch 2x zoveel voor de helft. Om over speciaalbieren en sterke drank nog maar te zwijgen.

Dan moet je de katten ook niet onderschatten. Even snel op internet kijken gaan ze uit van 35-40/maand per kat aan alleen eten en kattengrind. Dus dat is nog eens 120/maand.

Dus ik denk dat het 'foute' vooral in je extra extra dure keuzes zit. 3 katten samen met zeer luxe/speciaal eten en drinken vraagt om hoge maandlasten.
Daarnaast zorgt elke dag boodschappen doen in plaats van 1x/week er vaak voor dat je vaak voordeel mist. Zoals grotere hoeveelheden halen halen (is vaak goedkoper, mits je het inderdaad nodig hebt in je planning - denk aan koken voor 2-3 avonden en invriezen), invriezen van vlees of inslaan van iets als rijst/pasta (aanbiedingen!).

Denk dat je met een paar kleine aanpassingen makkelijk 50-100 per maand kunt besparen, voornamelijk door afbouwen van bepaalde luxeproducten als speciaalbieren/zeebaars en wat meer vooruit te plannen in het doen van boodschappen. Of je dat wilt is natuurlijk een 2e.
Wat het stokbrood betreft ben ik al grotendeels overgestapt naar beleg in de koelkast op mn werk en tussen de middag een stokbroodje halen in plaats van telkens belegde broodjes te bestellen :)
(Massaal broodjes bestellen tussen de middag is in Belgie veel gebruikelijker)

Vis eet ik overigens zelden, zeebaars kost voor hier volgens mij ook zeker geen €80 per kilo. Als ik 1-2 keer per maand vis eet is het veel maar dan meestal Tonijn als sushi/sashimi. Maar dan ben je ook al snel 7-8 euro voor een stukje kwijt. Daar kotm dan nog sojasaus en wasabi bij en eventueel sushirijst en nori etc. en je bent zo €20 kwijt.

Ik let overigens best wel op prijzen, het is vaak meer de combinatie. Biefstukje dat is afgeprijsd omdat hij diezelfde dag op moet valt wel mee, kost dan 2-3 euro (geen ossenhaas). Maar dan wil je dan ook wat gebakken aardappeltes ofzo bij, en een kleine salade. Dus aardappels, rode ui, slamix, tomaat, iets voor een dressing erbij, ketchup is dan bijvoorbeeld ook net op.. paar biertjes of een flesje wijn erbij, en je zit ook zo weer tegen de €15.

Andere dagen eet ik overigens dan weer heel simpel een zelfgemaakte salade met spekjes ofzo wat dan weer weinig kost. Maar dan zul je zien dat je net katteneten / wasmiddel ofzo nodig hebt.

Ik heb een paar keer geprobeerd om diepvrieszakjes enzo te halen en porties in te vriezen, dat is natuurlijk veel economischer dan elke dag een nieuw gerecht maken. Maar de praktijk leert dat dat meestal ind e vriezer blijft liggen.

Het kan in ieder geval allemaal wel goedkoper en efficienter volgens mij, misschien toch weer wat meer erop letten.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertV schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:27:
Ik rij een klein autootje wat ik voortdurend moet horen van mijn Lidl schoonfamilie.
Überhaupt een autootje slaat al een enorm gat in de begroting. Dat is toch altijd een redelijke geldspons, hoe nuttig zo'n ding ook kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
107mb schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:03:
maar wel " diervriendelijk" vlees zoals scharrelkip en -varken
Dit vind ik altijd zo'n verkoopkul! Er is niets diervriendelijk aan het in stukken hakken van een dier. Als je dat jezelf wil wijsmaken prima, maar dan houd je jezelf voor de gek.

Als je maar lief genoeg tegen iemand bent voordat je hem vermoord, is dat dan ook mensvriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Precies! Gewoon afslachten en opeten, vlees is vlees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 110% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:08 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
RemcoDelft schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 07:25:
[...]

Dit vind ik altijd zo'n verkoopkul! Er is niets diervriendelijk aan het in stukken hakken van een dier. Als je dat jezelf wil wijsmaken prima, maar dan houd je jezelf voor de gek.

Als je maar lief genoeg tegen iemand bent voordat je hem vermoord, is dat dan ook mensvriendelijk?
ik word liever op mijn 30e vermoord en dat ik al die tijd in NL geleefd heb, dan 30 jaar lang geleefd te hebben in een sloppenwijk in Bangladesh en daar vermoord te worden.

En het in stukken hakken gebeurt nadat het dier is gedood, dus minder vreselijk dan jij het doet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loes88
107mb schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:07:
[...]

ik word liever op mijn 30e vermoord en dat ik al die tijd in NL geleefd heb, dan 30 jaar lang geleefd te hebben in een sloppenwijk in Bangladesh en daar vermoord te worden.

En het in stukken hakken gebeurt nadat het dier is gedood, dus minder vreselijk dan jij het doet voorstellen.
haha klopt, ik probeer ook dat "betere" vlees te kopen. Wel eet ik minder vlees dan voorheen dus qua geld kom het op hetzelfde neer. Beter voor mij en voor het dier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

mux schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:56:
[...]

Dit is inmiddels al heel vaak teruggekomen in het topic en de consensus is dat deze uitspraak weinig van doen heeft met de hoeveelheid geld die je aan eten uitgeeft :)
Kwaliteit van leven is subjectief. Aangezien de kwaliteit van eten recht evenredig is aan de prijs, durf ik de stelling wel aan dat je voor een minimaal bedrag veel minder lekker kunt eten dan als je meer uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:50
107mb schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:07:
offtopic:
Een sloppenwijk in Bangladesh is nog steeds te luxe. Nee, vanaf je geboorte op een kruk in een isoleercel zonder ramen en waar je nét niet rechtop in kunt staan. En dan na 30 jaar vermoord worden.

Hoewel je moet oppassen met antropomorfiseren van kippen en varkens :) Maar toch vermoed ik dat ze het leuker hebben als ze kunnen in en uitlopen als ze daar zin in hebben. Zo'n vrije uitloop kippenfarm (ik fiets er wel eens langs eentje) is ook niet alles maar dan komen ze iig nog eens in de zon.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08 05:47
1. Ga naar de Aldi ipv de Albert Heijn, vaak goed spul en veel goedkoper
2. Voorverpakt is duur, een kruidje dat je koopt in plastic is 5x duurder dan bijvoorbeeld bij de turk en bij de turk krijg je ook nog meer!
3. Gooi je magnetron de deur uit. Je wilt gezond eten? Vaak zitten er ook toevoegingen in om het 'lekker' te maken voor magnetrongebruik, is nie zo gezond. Buiten dat is de magnetron niet zo gezond, zie ook deze link: http://www.wanttoknow.nl/...n-een-recept-voor-kanker/
4. Kant-en-klaar dingen bevatten vaak suiker, is ook niet zo gezond. Tegenwoordig zit er wel minder vet in maar is vervangen met suiker. Eigenlijk zitten er in heel veel dingen suiker. Let maar eens op het etiket:
Basterdsuiker
Dextrose
Druivensuiker
Fructose(-stroop)
Geleisuiker
Glucose(-stroop)
Glucose-fructosestroop
Invertsuiker
Kandij(-suiker)
Kristalsuiker
Maltodextrine
Melasse(-stroop)
Rietsuiker
Sacharose
Sucrose
Suiker
Vanillesuiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Erwines schreef op zondag 25 januari 2015 @ 04:33:
3. Gooi je magnetron de deur uit. Je wilt gezond eten? Vaak zitten er ook toevoegingen in om het 'lekker' te maken voor magnetrongebruik, is nie zo gezond. Buiten dat is de magnetron niet zo gezond, zie ook deze link: http://www.wanttoknow.nl/...n-een-recept-voor-kanker/
Right.... Van dezelfde site:
http://www.wanttoknow.nl/...gemonteerde-video-review/
http://www.wanttoknow.nl/...happer-we-werken-met-ets/
http://www.wanttoknow.nl/...-vorige-lichaam-begraven/
http://www.wanttoknow.nl/...id-over-griepvaccinaties/
http://www.wanttoknow.nl/...an-het-tijdlijn-springen/

Kortom, een standaard aluhoedjes-site :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
[...]

Kort door de bocht geschoten mening. Ik heb internationale logistiek en supply chain management gestudeerd (aan de uni) en een vriend van me is afgestudeerd op het onderwerp wat de impact van logistiek en internationalisering op dierenwelzijn is. Enfin, om even een lange discussie kort te houden: jouw mening is (veelal) de mening van een ongeïnformeerd persoon. Als ik je minkudo's voor deze opmerking kon geven had ik dat zeker gedaan. Misschien hou jij jezelf wel voor de gek met je doorgeschoten gedachtes, daar ooit al aan gedacht?

Er is een behoorlijk verschil tussen [A] een dier dat in een slechte leefomgeving is 'opgegroeid' en door-en-door is gefokt of volgespoten is met allerlei antibiotica, vervolgens op het meest goedkope transport is gezet richting een semi-oostblokland waar het onder erbarmelijke omstandigheden geslacht wordt, om het vervolgens pas naar Nederland te halen, [B] en een dier dat gewoon in een soort semi-vrije uitloop in Nederland is 'opgegroeid' en lokaal (of nationaal) volgens Nederlandse, dan wel Europese, voorschriften/codes of conduct wordt geslacht, om hier op de nationale markt te komen.

Ik ben me bewust dat dit behoorlijk offtopic is, maar jouw opmerking is echt té simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Erwines schreef op zondag 25 januari 2015 @ 04:33:
4. Kant-en-klaar dingen bevatten vaak suiker, is ook niet zo gezond. Tegenwoordig zit er wel minder vet in maar is vervangen met suiker. Eigenlijk zitten er in heel veel dingen suiker. Let maar eens op het etiket:
Basterdsuiker
Dextrose
Druivensuiker
Fructose(-stroop)
Geleisuiker
Glucose(-stroop)
Glucose-fructosestroop
Invertsuiker
Kandij(-suiker)
Kristalsuiker
Maltodextrine
Melasse(-stroop)
Rietsuiker
Sacharose
Sucrose
Suiker
Vanillesuiker
Er is niks mis met suiker; er is geen wetenschappelijke consensus dat suiker op een of andere manier slecht is. Dit is voornamelijk bullshit dat wordt gepropageerd door aanhangers van dr. Lustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:42
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen
Huisdieren: 1 Hond
Eetpatroon: Normaal
Frequentie boodschappen: Wekelijks
Uitgave: 50€ per week

We doen altijd boodschappen voor de hele week. Vrouw en ik zijn beide geen fan van frisdranken, dus is het voornamelijk ranja. Daarnaast gaan we altijd naar de Lidl en 1 keer per maand naar de c1000 voor het vlees zodat we dat kunnen in vriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:08
Samenstelling: 2 volwassen
Uitgave: +- 300 p/m

Sinds november begonnen met op zaterdag boodschappen doen voor de hele week. Hierdoor geven wij ongeveer 90 euro minder per maand uit aan onze boodschappen.

Normaal eet patroon maar zo vers mogelijk en zoveel mogelijk zelf maken ipv kan en klare maaltijden (hebben ook geen magnatron). Waar mogelijk koken we ook meer voor 1 maaltijd zodat er een restje overblijft voor een andere dag. Inclusief vlees, wel 1 vegatarische maaltijd per week, zoals gehakt, kip en af en toe een lekker steakje oid.
Kosten inclusief alcoholische dranken en drogisterij artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22

Metro2002

Memento mori

[...]

Het maakt nogal uit of zo'n beest zijn hele leven in een klein hok heeft gezeten of een redelijk normaal leven heeft gehad. Als jij mag kiezen tussen de hakselaar in met daarvoor je hele leven in de isoleercel of eerst een normaal leven kies je ook voor het laatste. Dat wordt verstaan onder diervriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:De vraag of dieren al dan niet buiten gelopen moeten hebben voordat ze in het slachthuis belanden is niet bestemd voor dit topic.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win

pray2win

meer is er gewoon niet

voordelen?

ik ben geïnteresseerd in je leefwijze. hoe ziet jouw week er uit? (hoop er van te kunnen leren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pray2win schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:57:
[...]

ik ben geïnteresseerd in je leefwijze. hoe ziet jouw week er uit? (hoop er van te kunnen leren)
oh helemaal niets speciaals hoor
maar zoals veel mensen baan verloren en dat heeft altijd zo'n na-sleep
kwestie van veel maar goedkoop thuis zijn (daar gaat het bij veel mensen mis)
en voor de verdere rest kom ik anders vrij geregeld bij een drietal familie leden

dus vooral bezig blijven met een klein aantal juiste dingen en dat zijn er niet zoveel ten opzichte van overvloed aan "leuke" dingen wat we zoals kunnen doen en willen

ik ben gelukkig het type mens wat vrij snel tevreden is zolang ik mij bezig kan houden en ik mij thuis op wat projecten kan storten
vooral omdat deze projecten mij over 2, 3 maanden weer van inkomen gaan voorzien ben ik daarvoor extra gemotiveerd

helaas, geen speciale wijze levenslessen
behalve misschien dat het belangrijk is te zien wat we al hebben en hadden ten opzichte van wat we willen
we willen altijd graag innoveren (nieuwe dingen toepassen) terwijl de basis altijd al voldeed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar maanden doen we de meeste boodschappen in Duitsland. Het is daar echt goedkoper. Het vlees (Norma supermarkt) smaakt ook nog eens veel beter dan NL vlees (krimpt ook niet 33% in de pan zoals dat met water geïnjecteerde NL vlees). Als ik er dan toch ben tank ik meteen.

Vandaag ij Norma zes 1,5 ltr flessen Coca Cola voor € 4,62 gekocht. Volgende week zij de 1,5 ltr flessen bij AH in de aanbieding voor € 2,95 per twee (komt neer op € 8,85 per zes). Dat verschil vindt ik toch echt niet normaal Duits bier: 0,31 per halve liter fles. En die Duitse toetjes..yummie. Ik kan iedereen aanraden daar eens te gaan kijken.

Het spijt me voor de ondernemers hier, maar ik het gehad met die overpriced-cutuur hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Is er iemand die de maaltijdshakes (soylent, joylent en aanverwanten) heeft geprobeerd om te korten op de maandelijkse boodschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Vandaag heb ik het huishoudboekje weer eens helemaal doorgenomen, en.... We geven nog exact hetzelfde uit aan boodschappen :P

JaarBoodschappen (€/mnd)minmax
2013132,3677,87 (Aug)176,90 (Apr)
2014133,5492,96 (Jan)176,96 (Feb)

De goedkoopste maanden zijn maanden waarin we elders zijn (nieuwjaar, vakantie) en geen eten hoeven te kopen (daar tegenover staan veel hogere vervoer/etc.-kostenposten). De duurste maanden zijn doorgaans maanden met erg goede aanbiedingen voor de voorraad.

Qua besparen is hier niet veel meer uit te knijpen, maar we hebben wel ruim 80 euro per maand bespaard door te besparen op gwl, telecom en andere vaste kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

meer is er gewoon niet

voordelen?

Ik zou je willen meegeven om ipv bonen gedroogde rode linzen te overwegen, en wat kruiden in huis te halen (vnl. komijn, kurkuma, garam masala, cayennepeper).. Worden de maaltijden een stuk minder saai van, vooral als je curry maakt (basis: 2 uien fruiten (kan in water, vind ik zelf lekkerder dan in vet/olie), knoflook, rode peper en evt gember erbij, dan 250g linzen+(blokjes) tomaten oid uit blik icm 2 tl komijn, 1 tl garam masala, 1-1.5tl kurkuma, zwarte peper, zout/bouillonblokje), 45 mins zachtjes laten inkoken in 1.25l water tot het redelijk dikke curry is; dan opdelen in porties van ~300g en invriezen). (Gaat het best in een gietijzeren wok/stoofpan; zie MP/kringloop.) De meeste ingrediënten kun je voor weinig van de markt/uit een turkse supermarkt vissen; kruiden zijn meestal goedkoper bij een toko (denk ~€2 per zak van 2 ons, waarmee je rustig een paar maanden toekunt). Wortels zijn saai maar gezond en lang houdbaar; dood varken/frikadellen heb je tegen de honger weinig aan (aardappels/rijst/peulvruchten werken stukken beter, zoals je vermoedelijk wel gemerkt hebt), en bevatten nauwelijks nuttige voedingsstoffen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

Ik haal eigenlijk nooit normale wortels, maar pak altijd een zak winterpenen. Naast het feit dat ik die lekkerder vind (zoeter) kost het echt geen drol. In stukjes snijden en met wat honing/witte wijn en dille of tijm in de oven laten stomen. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:51
Ik volg dit topic al een tijdje en ga nu mijn week uitgave op een rijtje zetten. Ik probeer dit de komende weken te doen.

Situatie:
Ik ben een hobbykok en hou van afwisselend, vers en lekker eten. Woon op mezelf en krijg gemiddeld 1 á 2x per week mensen op bezoek die komen eten. Geld is niet echt een issue maar probeer wel voordelig in te kopen.

Vandaag boodschappen gedaan voor deze week:

Za: Gebakken aardappels, karbonade en sperzie bonen (1 portie)
Zo: Tomaten-paprika soep met stokbrood (2 porties, 1x avondeten, 1x lunch voor ma)
Ma: Maaltijdsalade met vijgen, manchego en gerookte kip (1.5 portie, 1x avondeten, 1x lunch di)
Di: Vers gemaakte pasta met bolognesesaus (4 porties, 2x avond eten, 2x saus invriezen)
Wo: Forel uit de oven met groene asperges (1 portie)
Do: Minestrone met afbakbrood (4 porties, 1x avondeten, 1x lunch vr, 2x invriezen
Vr: Uit eten

Inkopen gespreid gedaan bij de turkse groenteboer / slager, visboer en de AH. Bij elkaar zo'n 30-35 euro kwijt voor een week eten..

Niets uit pakjes en allemaal vers gemaakt. Wat komt er uit de voorraadkast / vriezen:
- aardappels, sperziebonen
- uien / knoflook / kruiden
- karbonade
- pasta meel
- olie, boter, (marinade)sauzen

Verder ontbijt ik altijd yoghurt met diepvriesfruit en lunch is of overblijfsel van het avondeten van gisteren of twee bruine boterhammen met oude kaas. Fruit heb ik nooit in huis, dat kan ik op mijn werk gratis pakken.

Alcohol drink ik nauwelijks, enkel als er mensen op bezoek komen en de wijn heb ik op voorraad :)
's Avonds drink ik meestal verse muntthee, bos bij de turkse groenteboer á 70ct kan ik ruim een week thee van maken of kraanwater.

Wat ik af en toe ook doe -als ik tijd en zin heb- is op zondag bijvoorbeeld 6 porties indiase curry maken waarvan ik er 4 op http://thuisafgehaald.nl zet voor 5 euro per stuk. Meestal worden ze allemaal verkocht en heb ik 20 euro binnen + twee keer avondeten!

Ik denk dat ik per maand zo'n 150-200 euro aan boodschappen kwijt ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Freelance op 14-02-2015 16:51 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb mijzelf (1 persoon) een budget gesteld van 7 euro per dag oftewel rond de 210 euro per maand. Het lukt mij om binnen dat budget te blijven, ik geef meestal rond de 180-190 per maand uit. Ook als ik vrienden heb die langskomen of een vriendin.

Waar ik veel geld aan uitgeef is vlees/tonijn/zalm/noten. Ik eet ook echt veel, zit boven de 3k calorieen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga meestal elke dag naar de supermarkt onderweg naar huis, loop dan eerst langs de vis en vlees en kijk waar de 35% stickers zitten. Zo wordt m'n keuze gemaakt voor me, eet ik altijd wat anders en het is vrij goedkoop. Vlees/vis is toch de grootste kostenpost van een maaltijd. Daarna zoek ik verse groenten etc. erbij, liefst natuurlijk ook met een sticker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist op verse producten probeer ik de stickers te vermijden, ze zijn dan immers niet meer zo vers.....Vooral kipfilet oid is dan echt super nat en ranzig.

Wil ook weer eens bij gaan houden wat ik precies uitgeef, maar eerst sparen voor een vriezer zodat ik wat beter kan omgaan met grotere porties groenten en vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat valt wel mee hoor... Vlees in de supermarkt is allang niet vers meer. Het komt vrijwel altijd uit een diepvries, geïmporteerd uit een ver land.

Het ligt maximaal 5 dagen in de supermarkt en ze beginnen al 2 of 3 dagen vóór de einddatum met stickeren. Je eet misschien 1 of 2 dagen ouder vlees dan anders, makkelijk binnen de THT-datum. In beide gevallen vér na de productiedatum.

Belangrijker nog: veel winkels (iig degenen die aangesloten zijn bij de anti-verspillingssamenwerking) beginnen al op dag 1 met stickeren als ze adhv kassagegevens merken dat ze niet op tijd door de voorraad heenkomen.

Bottom line: check altijd de THT-datum als je vlees met stickers koopt. Het is vaak verser dan je op het eerste gezicht denkt.

En vlees dat toch weer de vriezer ingaat boeit al helemaal niet. Gehakt, kip (voor door gerechten), speklapjes, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door mux op 16-02-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als er 30% korting op bijv kipfilet staat omdat het 'nog maar' 1 dag goed is, haal ik die. Dan gooi ik het in de vriezer en blijft het nog lang genoeg goed.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:59:
Sinds een paar maanden doen we de meeste boodschappen in Duitsland. Het is daar echt goedkoper. Het vlees (Norma supermarkt) smaakt ook nog eens veel beter dan NL vlees (krimpt ook niet 33% in de pan zoals dat met water geïnjecteerde NL vlees). Als ik er dan toch ben tank ik meteen.

Vandaag ij Norma zes 1,5 ltr flessen Coca Cola voor € 4,62 gekocht. Volgende week zij de 1,5 ltr flessen bij AH in de aanbieding voor € 2,95 per twee (komt neer op € 8,85 per zes). Dat verschil vindt ik toch echt niet normaal Duits bier: 0,31 per halve liter fles. En die Duitse toetjes..yummie. Ik kan iedereen aanraden daar eens te gaan kijken.

Het spijt me voor de ondernemers hier, maar ik het gehad met die overpriced-cutuur hier.
Ook wij doen wekelijks boodschappen in duitsland. ik heb daar meestal een kar vol voor ongeveer €50 .
Daarnaast is tanken ook nog een stuk goedkoper dus scheelt redelijk wat geld t.o.v. Nederland.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Persoonlijk ben ik dan weer niet van de stickers invriezen. Het kan wel hoor, maar dan wel binnen een paar weken opeten is mijn ervaring. Echter vergeet ik het vaak en na een paar maanden is het dan toch niet zo goed meer. Eigenlijk ben ik sowieso niet zo van het invriezen.

Verder is het altijd even goed kijken voor iets koopt, met of zonder stickers. Zo heb ik woensdag veldsla gekocht met 35%, en die is nu nog perfect. Je moet ze even wat nat maken en dan half-open bewaren, gaan ze veel langer mee dan in het plastic zakje. Echter je treft ook weleens produkten aan die al half vergaan zijn voor de datum.

Houden jullie je uitgaven ook bij? Zo ja, hoe? Een excel sheet met categoriën als eten/drinken, persoonlijke verzorging, schoonmaak oid, en dan per week lijkt me het handigste. Toch vrij veel info en niet al te veel invoerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik pin gewoon alles en dan kun je het gewoon met een boekhoudprogramma inzien (ik gebruik afas personal).

Invriezen van 35% korting, waarom niet? Het is gewoon houdbaar op moment van invriezen dus prima in orde. Ik doe het heel vaak ieder geval en nooit iets verkeerd gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Als ik alleen op de pin-afschrijvingen af zou gaan zie ik enkel de bedragen. Stel je koopt een plant of pan bij de AH, of juist schoonmaakmiddelen bij de Gamma en je overzicht loopt al spaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Bonnen + Afas Personal ftw.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Hier ook Afas Personal. Top programma/site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Aikon schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:55:
Als ik alleen op de pin-afschrijvingen af zou gaan zie ik enkel de bedragen. Stel je koopt een plant of pan bij de AH, of juist schoonmaakmiddelen bij de Gamma en je overzicht loopt al spaak.
Dan markeer je t gewoon als datgene wat t is in je boekhoudpakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Ik heb het tot nu toe nooit bijgehouden. Ben sinds kort wel aan de slag met een Budget-programma (YNAB), vooral voor de fun, ook om wat gerichter te kunnen sparen.

Sinds we niet meer bij de Jumbo shoppen maar bij de AH zijn de wekelijkse boodschappen van 110 naar 80 euro per week gegaan. Komt vooral door het afhalen bij Appie, je denkt veel beter na over wat je nodig hebt als er besteld wordt, erg makkelijk om alle bonussen mee te pikken etc...

Hier en daar nog wat spul van de Aldi, twee tientjes per week en twee tientjes verzorgingsproducten van de Kruidvat, kattenvoer etc. Totaal dus een 500 euro per maand. Gezin van 3 + twee katten. Puber in huis dus die vreet nogal wat. Los hiervan koop ik veel speciaal bier, stukje hobby dat ik niet tot boodschappen reken en ook niet van de algemene rekening betaal.

(Die katten hebben van dat fijne speciale voer a 55 euro per zak. Daar vreten ze met z'n tweeën twee maanden mee, en nog zijn ze te dik :') )

[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 18-02-2015 21:07 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Miks schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:49:
Is er iemand die de maaltijdshakes (soylent, joylent en aanverwanten) heeft geprobeerd om te korten op de maandelijkse boodschappen?
Ik ga het vanaf volgende maand proberen (heb ook een doos met 30 zakken gekocht). Als volledige maaltijdvervanger, maar wel 'normaal' eten als het nodig is voor een sociaal leven :)

• Aikon
  • Niet online
Nu zie ik dat Soylent $300 kost voor 28 dagen. Dat is nou niet bepaald goedkoop voor wat naar mijn mening troep is, voor $300 kan je elke dag écht goed eten. Mag ik vragen wat jij ervoor betaald en of je het ook echt doet om op je uitgaven te korten?

• pray2win

pray2win

Ik doe het precies andersom. ik pin op een vaste dag een vast bedrag. Als mijn portomonee leeg is moet ik tot het volgende punt wachten. om bij te houden hoeveel ik ongeveer per dag te spenderen heb heb ik een appgeschreven waar ik het bedrag in mijn portomonee invul en automatisch word berekend hoeveel ik gemiddeld per dag nog kan uitgeven. dus das eigenlijk veel vooraf kijken hoeveel nog terwijl ik huishoud boekje dingen meer achteraf vind. tuurlijk zou ik ook elk bonnetje kunnen inscannen met mijn app. misschien voeg ik dit later nog wel toe

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!