1130 euro per maand. Dat is een compleet minimumloon wat er bij jullie alleen aan boodschappen uitgaat.hv08 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:07:
Nee we bewaren geen bonnetjes. We kijken wel Dubbeltje op zijn kant en dat komt altijd op hetzelde neer: inzicht. Dat is er bij mij wel, maar niet bij mijn vrouw. Die interesseert het ook verder niet, zolang ze maar kan pinnen. Eens per jaar neem ik wel alles met haar door en print ik de excel sheet uit met alle uitgaven/inkomsten (dan moet ze maar even half uurtje luisteren), maar verder weet ze niet eens hoe ze moet inloggen met online bankieren.
Aangezien ze zelf ook werkt, ga ik daar verder ook geen woorden aan vuil maken. Zo was ze al toen ik haar leerde kennen en ik heb geen behoefte om mijn ideeën aan haar op te dringen. Zolang er nog genoeg overblijft om te sparen/beleggen enz zie ik geen probleem. FO kan dan wel mijn doel zijn, maar ik ben liever wat later FO met een gelukkig gezin dan zielig en alleen FO. Als ik geen werk zou hebben zal het uitgavenpatroon ook drastisch anders moeten, maar daar ben ik niet zo bang voor. Dan pik ik de pinpas in en dan krijgt ze net als in Dubbeltje op zijn kant 100 euro per week en daar moet ze het mee doen
Ik ben nu trouwens met Afas bezig om dit jaar in te voeren, maar dat is best nog een klusZodra ik dat klaar heb zal ik de bedragen nogmaals bekijken om te zien of mijn eigen Excel hier een beetje in de buurt komt.

Geloof me, al halveer je dat bedrag dan leef je nog steeds niet als een armzalig gezin ofzo, verre van.
Echt dikke respect hoor maar dan wel vanwege het feit dat je uberhaupt zoveel geld over de balk kan smijten voor alleen boodschappen. Hele volksstammen in NL hebben dat als totaal inkomen en moeten daar alles van betalen

Je moet natuurlijk zelf lekker weten wat je met je geld doet maar het is echt extreem tot en met dit.