Het grote wielrenervaringentopic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste
Acties:
  • 114.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:17
220 kilo of 120 kilo? Gaat sowieso een flinke daling in kilo's opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 12:19

Eijkb

Zo.

Excuus, het is 120kg!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Dat dacht ik al ;)

Verhaal over de wielen blijft hetzelfde.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Qua tweedehands: Als ik op Marktplaats zoek op framemaat 63 en 64 tot 1000 euro vind ik maar een paar fietsen. Waarvan maar eentje boven de 350 euro. Dat is niet echt veel keus, maar goed: als die ene precies de juiste is maakt het niet uit. Het is een Cannondale R2000 (http://bit.ly/zhP9FQ). Verder weinig info (extra lange zadelpen ultegra afgemonteerd carbon voorvork) maar de persoon heeft meer fietsen op MP staan en lijkt wel wat kennis te hebben.

Iemand een beter idee voor 2de hands fietsen? Nu snap ik dat de framemaat behoorlijk beperkend is, bij maat 61 heb je al 250 resultaten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03
Een goede vriend van me is 2.04 en die heeft ook lang moeten zoeken. Uiteindelijk is hij tegen een op maat gebouwde VanTuijl (nederlandse custom framebouwer) aangelopen, maar in de standaard frames kon hij ook niets vinden, het is gewoon heel lastig om 2dehands iets goed te vinden in die maten.

edit: Ik vind 63/64 nogal klein eigenlijk. Die vriend van me rijdt op 66cm, dat kan jij ook wel hebben.

e2: deze of deze ophalen, niet meer omkijken. Prima startersfietsjes (al hebben beide wat optimistische vraagprijzen)

[ Voor 38% gewijzigd door MrAngry op 23-01-2012 17:33 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57
Eijkb schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:06:

Ik ben dus op zoek naar een goede (instap)racefiets. En met mijn lichaam is dat niet eens zo heel eenvoudig. Ik ben nl. 2 meter 2 lang. Mijn binnenlengte is 94cm (zojuist gemeten). Ik weeg momenteel 120kg, al zal dat komende tijd wel iets minder worden. Ik zoek dus een grote en stevige fiets.

Zitten hier lange(re) mensen die ervaring hebben of kenners met tips?

Edit: 120 ipv 220kg.
Ik heb ook net een fiets gekocht, was opzoek na een overjarig model. Heb me in het begin te veel laten afleiden door framemaat. Ik ben 1,95 maar heb een binnenbeenlengte van 96 cm. Ik was opzoek naar een 64 frame.
Dit is uiteindelijk een non sloping 60 frame geworden. In binnenbeenlengte had ik best 62/64 kunnen hebben, maar mijn in verhouding korte rug gaf uiteindelijke de doorslag.
Ik denk dat het lastig gaat worden een goede 2 hands fiets tegen te komen, moet er eigenlijk tegen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Koga is zeker een merk om op te zoeken, want dat is één van de weinig framefabrikanten die werk maakt van (echt) grote maten.

Zal eens gaan rekenen hoe ver je met zelfbouw gaat komen....

Canyon Roadlite frame 3x XL 499 (Canyon.de)
Shimano 105 groep 375 (Hopmans)
Pro LT stuur 18 (Bike-components.de)
Pro LT zadelpen 17 euro (idem)
Pro LT stuurpen 22 euro (idem)
Bandjes Vittoria Rubino 2x 24 euro (Salden)
biba 2x 5 euro (Salden)
stuurlint Easton 7 euro (Bike-components.de)
bidonhouder Tacx Uni 2x 14 euro (Bike-components.de)
pedalen Shimano PD-R540 25 euro (Bike-components.de)
velglint Schwalbe 1,50 (Bike-components.de)
wielen, Mavic CXP33 met 36 spaken en 105 naven 178 (Rose)
Ciclosport teller 12 (Rose.de)

Totaal € 1195,50 >:)

[ Voor 76% gewijzigd door havana op 23-01-2012 19:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik wissel de laatste tijd regelmatig mijn achterwiel, ik heb namelijk een wiel voor op de Tacx en een wiel om buiten mee te fietsen. Ik krijg het achterwiel er echter maar niet goed uit. Bij mijn vorige fiets was het appeltje eitje, maar bij deze fiets wil het maar niet makkelijk gaan. Ik heb het idee dat dit komt doordat de achtervork weinig ruimte laat voor het wiel, de horizontale bewegingsruimte is zeer beperkt. Het wiel komt hierdoor min of meer klem te zitten bij de achterderailleur. Iemand tips? De ketting ligt trouwens voor op het grote blad en achter op het kleinste tandwiel.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Haha, dat is wel een beetje het complete budget inderdaad. Alhoewel ik een Shimano Ultegra groep kan krijgen van een vriend van me. Die is in "bijna nieuw" conditie. En ik moet dan nog schoenen (maat 49, ook zo'n handige maat), helm en kleren hebben. Dus jouw optelsom is net wat te optimistisch, maar als je de 105 eraf haalt kom je d'r wel. Het grootste probleem met zelfbouw is denk ik het feit dat ik echt 2 linkerhanden heb. Maar dan ook echt als in: Alles gaat eerst 2 keer kapot voordat ik het goed doe.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Twijfel me al dagen suf of ik voor een nieuwe moet gaan, of mijn "oude" moet verkopen/houden/veranderen.
Huidige fiets:
Frame Ridley Triton Carbon C - 804A
Vork 4ZA Fenix 3K BLA
Stuur Oval R100 O/S 110 BLA
Shifters Shimano Tiagra
Voorderrailleur Shimano Tiagra
Achterderailleur Shimano Tiagra Rear Derailleur
Cassette Shimano TIA 9s 12-25
Ketting Shimano Tiagra / Deore CN-HG53
Zadelpen Oval R100 31,6x300 BLA
Wielen Shim RS10 Silver Race & CL
Zadel 4ZA Stratos S11 FRE
Stuurlint 4ZA Hbr-tape Stratos Red

Probleem is, zoals al eerder in dit topic besproken, ik wil een groter verzet. (En misschien gewoon kooplustig, ik zal het niet geheel ontkennen ;) )
Ben ik verder gaan kijken, en kom ik op een Ridley Orion 1105b Ultegra 2011 uit. Bij Salden van 1999 naar 1399. Maar ik denk dat daar nog wel 100 bij komt voor triple. Dezelfde fiets maar dan met triple en Vancans Soleil kleuren (geef niks om teamkleuren, maar kleurstelling was top imo), deed ook 1499, maar staat ineens niet meer op de site.

Staat vandaag ineens een collega naast me, wat wil je hebben voor je huidige Ridley. Um.. uuuh..
Heb werkelijk geen idee wat te vragen. Heb die vorig jaar van weer een andere collega overgenomen, die had er twee gewonnen met een of andere klassieker (dus hagelnieuw).

Komt het dilemma.
Deurtje 1: Verkoop de oude, koop de Orion (tenzij jullie een beter plan hebben voor die prijscategorie)
Deurtje 2: Hou de oude als Tacx/winter, koop ook de Orion
Deurtje 3: Je bent gek, een 9sp 13-27 cassette past ook met de huidge derailleur gewoon, en je hebt voor een paar cent een "sterfverzet". Collega meent dat het net niet zal passen.

Voor optie 1, ik heb werkelijk geen idee wat ik voor mijn huidge fiets kan vragen. Heeft werkelijk niks gelopen (als het 500 km is dan is het veel). Voor optie 2, ik heb me vorig jaar voorgenomen om als het serieus werd een opstap te maken. Vandaar de koopzucht, het bevalt. Optie 3 blijft gewoon open staan omdat de huidige fiets eigenlijk gewoon best wel voldoet, en ik eigenlijk het geld gewoon niet wil uitgeven.

Luxe probleem zouden velen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UltraSub schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:21:

Komt het dilemma.
Deurtje 1: Verkoop de oude, koop de Orion (tenzij jullie een beter plan hebben voor die prijscategorie)
Deurtje 2: Hou de oude als Tacx/winter, koop ook de Orion
Deurtje 3: Je bent gek, een 9sp 13-27 cassette past ook met de huidge derailleur gewoon, en je hebt voor een paar cent een "sterfverzet". Collega meent dat het net niet zal passen.
Ik kan niet in je bankrekening kijken maar als de oude maar 500km heeft gereden is het haast zonde om nu al een nieuwe te kopen. Ik zou eens met je fiets naar een LBS gaan en vragen of het mogelijk is om een 9sp 13-27 erop te zetten. Als dit kan dan zou ik dat doen.
Als het niet mogelijk is zou ik deze fiets houden voor tacx/winter fiets (maar dit is alleen handig als je ook wilt gaan fietsen in de winter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
@Ultrasub: wel je een groter verzet (zwaarder) of een kleiner verzet (lichter)?

Je huidige fiets is denk ik iets vna 500 euro waard, maar een foto kan die schatting nog aanscherpen. Gaaf om een nieuwe fiets te kopen, maar je moet met zulke bedragen wel kijken of je het fietsen zo leuk gaat vinden dat je het veel gaat doen (>1500 km per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Griffin schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:39:
[...]

Ik kan niet in je bankrekening kijken maar als de oude maar 500km heeft gereden is het haast zonde om nu al een nieuwe te kopen. Ik zou eens met je fiets naar een LBS gaan en vragen of het mogelijk is om een 9sp 13-27 erop te zetten. Als dit kan dan zou ik dat doen.
Als het niet mogelijk is zou ik deze fiets houden voor tacx/winter fiets (maar dit is alleen handig als je ook wilt gaan fietsen in de winter).
Is ook zonde eigenlijk :)
Maar ik ben met alles wat ik doe een materiaal man. Dingen als een dikke Garmin, mooie fiets, you name it, maken voor mij een gedeelte van de drive die ik nodig heb. Ik kan dus ook na het poetsen bijvoorbeeld even rustig gaan zitten kijken een kwartiertje. Had ik vroeger met de motor ook. En ik had mezelf gewoon voorgenomen, als ik het leuk ga vinden, ga ik de opstap maken. Wat me erg irriteert bijvoorbeeld, zijn de remmen zonder quick release. Als ik de fiets in de auto wil leggen is dat erg irritant. Als je een wiel wil wisselen om te Tacxen, niet leuk. Tel daarbij het verzet wat niet matched met mijn conditie, en wat je dan al allemaal zou moeten vervangen... Dan lijkt het logischer om voor een nieuwe te gaan. Met de nadruk op lijkt, want het slaat eigenlijk nergens op als je heel realistisch kijkt. Menigeen zou blij zijn met mijn huidige fiets. Gewoon een mooi ding eigenlijk :P
Aristos schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:04:
@Ultrasub: wel je een groter verzet (zwaarder) of een kleiner verzet (lichter)?

Je huidige fiets is denk ik iets vna 500 euro waard, maar een foto kan die schatting nog aanscherpen. Gaaf om een nieuwe fiets te kopen, maar je moet met zulke bedragen wel kijken of je het fietsen zo leuk gaat vinden dat je het veel gaat doen (>1500 km per jaar).
Um, kleiner verzet. (gooi ik altijd door elkaar) :F

Foto zou ik eens moeten maken bij daglicht, en moet hem eens netjes poetsen. Komt stof op zo :P
500 niet aan de hoge kant als ik MP zo bekijk? 1500 km is te halen voor me denk ik als ik kijk naar wat we vorig jaar reden, en zoals het er nu naar uit ziet voor komend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 04-10 03:27
Weet iemand of er nog een 2012 model komt van de Fulcrum racing 5? Ik heb deze velgjes op het oog ter vervanging van mijn Shimano R500 wielsetje, wat niet de stijfste en lichtste wielset is, al houden ze tot nu toe het nog wel aardig vol. Ik wil dan het R500 achterwiel promoveren tot Tacx-wiel :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:56:
[...]

Is ook zonde eigenlijk :)
Maar ik ben met alles wat ik doe een materiaal man. Dingen als een dikke Garmin, mooie fiets, you name it, maken voor mij een gedeelte van de drive die ik nodig heb. Ik kan dus ook na het poetsen bijvoorbeeld even rustig gaan zitten kijken een kwartiertje. Had ik vroeger met de motor ook. En ik had mezelf gewoon voorgenomen, als ik het leuk ga vinden, ga ik de opstap maken. Wat me erg irriteert bijvoorbeeld, zijn de remmen zonder quick release. Als ik de fiets in de auto wil leggen is dat erg irritant. Als je een wiel wil wisselen om te Tacxen, niet leuk. Tel daarbij het verzet wat niet matched met mijn conditie, en wat je dan al allemaal zou moeten vervangen... Dan lijkt het logischer om voor een nieuwe te gaan. Met de nadruk op lijkt, want het slaat eigenlijk nergens op als je heel realistisch kijkt. Menigeen zou blij zijn met mijn huidige fiets. Gewoon een mooi ding eigenlijk :P

[...]

Um, kleiner verzet. (gooi ik altijd door elkaar) :F

Foto zou ik eens moeten maken bij daglicht, en moet hem eens netjes poetsen. Komt stof op zo :P
500 niet aan de hoge kant als ik MP zo bekijk? 1500 km is te halen voor me denk ik als ik kijk naar wat we vorig jaar reden, en zoals het er nu naar uit ziet voor komend seizoen.
Haha, leuk om je redeneringen te lezen, dat doe ik ook altijd als ik iets nieuws wil wat ik eigenlijk niet nodig heb. Je verzet is natuurlijk zomaar te vervangen voor weinig geld. Aan de conditie kun je werken i.p.v. nieuwe fietsen opzoeken op het internet. Hoe vaak per jaar ga je nou eigenlijk echt over bergen fietsen? Ook met quickrelease moet ik trouwens aan mijn remmen draaien om ze los te krijgen.

Maar als je meer geniet van het fietsen met een nieuwe fiets moet je deze gewoon halen en er veel lol van hebben. Stuur je wel foto's als je een nieuwe fiets hebt? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:31

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

NoepZor schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:01:
Weet iemand of er nog een 2012 model komt van de Fulcrum racing 5? Ik heb deze velgjes op het oog ter vervanging van mijn Shimano R500 wielsetje, wat niet de stijfste en lichtste wielset is, al houden ze tot nu toe het nog wel aardig vol. Ik wil dan het R500 achterwiel promoveren tot Tacx-wiel :)
Ik zit even te kijken en zie ontzettende prijsverschillen tussen de Fulcrum racing 5's. 449 Euro en 199 Euro. Dat is nogal wat!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
NoepZor schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:01:
Als ik de catalogus van 2012 mag geloven dan is er een R5 voor 2012. Of deze anders is dan die van 2011 is via die catalogus makkelijk te achterhalen lijkt mij. Voor de catalogus, zie hier.
Bakkert schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:32:
[...]

Ik zit even te kijken en zie ontzettende prijsverschillen tussen de Fulcrum racing 5's. 449 Euro en 199 Euro. Dat is nogal wat!
Dat is voor wielen (on ongetwijfeld ook alle andere onderdelen) niet ongebruikelijk. Ik heb onlangs nieuwe wielen gekocht en de prijzen die ik tegenkwam varieerden ook tussen X en 2X. Een beetje het verschil tussen een prijsvechter en een dure speciaalzaak die toevallig ook een webwinkeltje runt. De 2011 Fulcrum R5's kom ik overigens al voor 159 euro tegen.

[ Voor 52% gewijzigd door argro op 25-01-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
argro schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:50:
De 2011 Fulcrum R5's kom ik overigens al voor 159 euro tegen.
Ik win, of eigenlijk: deze webwinkel wint
http://www.fashionforcycl...lcrum-racing-5-zwart.html

edit: heb bij deze toko ook ooit m'n 3's gekocht, ging prima.

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 25-01-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:28:
[...]

Ik win, of eigenlijk: deze webwinkel wint
http://www.fashionforcycl...lcrum-racing-5-zwart.html

edit: heb bij deze toko ook ooit m'n 3's gekocht, ging prima.
Ik wil eigenlijk in de herkansing alsnog de winst claimen (namens Hopmans), de R5's zijn namelijk in de aanbieding voor 145 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Beetje mij het kopwerk laten doen in de laatste kilometers en dan toch met 10 euro voorsprong je wiel over de finish drukken. Ik zeg wel tegen de pers dat je vandaag gewoon sterker was, maar het peleton vergeet niets mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
LOL @ hier boven :)
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 07:38:
[...]

Haha, leuk om je redeneringen te lezen, dat doe ik ook altijd als ik iets nieuws wil wat ik eigenlijk niet nodig heb. Je verzet is natuurlijk zomaar te vervangen voor weinig geld. Aan de conditie kun je werken i.p.v. nieuwe fietsen opzoeken op het internet. Hoe vaak per jaar ga je nou eigenlijk echt over bergen fietsen? Ook met quickrelease moet ik trouwens aan mijn remmen draaien om ze los te krijgen.

Maar als je meer geniet van het fietsen met een nieuwe fiets moet je deze gewoon halen en er veel lol van hebben. Stuur je wel foto's als je een nieuwe fiets hebt? Ben benieuwd!
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Voor €150 is een setje Fulcrum r 5's wel een goede aanvulling op mijn Bulls Harrier2 (2011) toch? Zitten nu net als NoepZor Shimano RW-500's onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zou zeggen dat als je boven de 75kg weegt dat alles een verbetering is tov de WH-R500 en de R5 kan je je voor die prijs echt geen buil aan vallen.

e; scherp, er miste hier een woordje 'geen'

[ Voor 15% gewijzigd door MrAngry op 25-01-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

MrAngry schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:46:
Ik zou zeggen dat als je boven de 75kg weegt dat alles een verbetering is tov de WH-R500 en de R5 kan je je voor die prijs echt buil aan vallen.
'Mis ik hier ergens het woordje 'geen'? :P Ik ben zo'n 77Kg, maar verwacht dat ik over 2,5 maand alweer ruim onder de 75Kg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Jij ging toch die tour for life rijden? Dat zou ik echt niet aandurven op die r500's, hoeveel je ook weegt. Die fulcrums liggen zoveel beter in de bocht, zoveel zekerder in de afdaling (ik spreek voor de R3, maar dat zal niet gek veel verschillen met de R5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

MrAngry schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:19:
Jij ging toch die tour for life rijden? Dat zou ik echt niet aandurven op die r500's, hoeveel je ook weegt. Die fulcrums liggen zoveel beter in de bocht, zoveel zekerder in de afdaling (ik spreek voor de R3, maar dat zal niet gek veel verschillen met de R5).
Ok, duidelijk dan. Overigens wel op de R500's snelheden van 87+ gehaald vanaf Oz d'Oisans (15km van de voet van de Alpe d'Huez.

Anyway. Setje bestellen danmaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Volgens mij is de "normale" straatprijs voor de 2011 serie rond de 180 euro, ik denk niet dat de nieuwe serie zoveel beter is dat dit 40 euro waard is, echter maar eens goed in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 16:35
Ook maar eens even geïnteresseerd in dit topic mee gaan lezen de laatste tijd.
Ik heb een aantal jaren op de mountainbike gezeten tot ongeveer 1,5 jaar geleden en wil nu eigenlijk weer het fietsen op gaan pakken maar dan op de racefiets

Ben zelf 1.84 en weeg 83kg. Qua framehoogte kom ik volgens mij uit op een 58cm.
Echter schijnt hier per merk nog weer afwijking in te zitten ? Wat raden jullie aan om naar te kijken. Budget voor een fiets van rond de 750 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Fire_Bird schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:47:
Ook maar eens even geïnteresseerd in dit topic mee gaan lezen de laatste tijd.
Ik heb een aantal jaren op de mountainbike gezeten tot ongeveer 1,5 jaar geleden en wil nu eigenlijk weer het fietsen op gaan pakken.

Ben zelf 1.84 en weeg 83kg. Qua framehoogte kom ik volgens mij uit op een 58cm.
Echter schijnt hier per merk nog weer afwijking in te zitten ? Wat raden jullie aan om naar te kijken. Budget voor een fiets van rond de 750 euro
Staar je niet te scheelt op de frame maten. Ik dacht ook dat ik een 60 nodig had maar ben de winkel uit gegaan met een 58 (mijn lengte is 1.92m).
Maar het is me niet helemaal duidelijk of je nu een racert of een mbt wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Griffin schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:56:
[...]

Staar je niet te scheelt op de frame maten. Ik dacht ook dat ik een 60 nodig had maar ben de winkel uit gegaan met een 58 (mijn lengte is 1.92m).
Maar het is me niet helemaal duidelijk of je nu een racert of een mbt wilt?
Wil voor een racefiets gaan nu .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
58 bij die lengte lijkt me op zichzelf wel juist, maar realiseer je dat de ene 58 de andere niet is. Het is een beetje hetzelfde als bij kleren, als jij bij Diesel een 32 nodig hebt wil dat niet automatisch zeggen dat je van Levi's ook een 32 nodig hebt. Bij racefietsen kan de maatvoering per merk en model behoorlijk verschillen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wil je een tweedehands of een nieuwe fiets? Bij aanschaf nieuwe fiets kun je je natuurlijk gewoon op laten meten en een passende fiets zoeken. In de categorie nieuw kun je voor 750 euro een 105 afgemonteerde fiets vinden, echter heb je dan niet de meest lichte frames en zijn de wielsets wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
NoepZor schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:02:
Wil je een tweedehands of een nieuwe fiets? Bij aanschaf nieuwe fiets kun je je natuurlijk gewoon op laten meten en een passende fiets zoeken. In de categorie nieuw kun je voor 750 euro een 105 afgemonteerde fiets vinden, echter heb je dan niet de meest lichte frames en zijn de wielsets wat minder.
De bulls Harrier is voor rond de 800euro te vinden. De volture is iets goedkoper maar dan heb je geen 105 afmontage. Hij is echter 83 KG dus is het misschien dan geen idee om een fiets te zoeken met een Sora afmontage en dan wat stevigere wielen te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Kleding vraagje: Ik heb vorig seizoen gereden in een Pearl Izumi Quest bibshort van een tientje of 5. Daar was ik erg tevreden mee, zeker relatief tov de kutbroek (cyclewear.eu) waar ik vandaan kwam. Maar volgens mij kan het nog wel beter.
Waar rijden jullie in? Budget ligt zo rond de 75 euro dit keer (kleine stapjes omhoog ;), maar als je me kan overtuigen dan wil ik ook wel honderd euro kapot slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik rijd momenteel met Giordana en Vermarc tenue's. Bevallen me zeer goed. (prijsklasse short van beide: 55-75€).
Kwaliteit zeer goed, bedrukking ook prima in orde. En een fijn zeem, ook voor lange afstanden.

De tenues voor 2012 komen van Milremo (shimano), maar heb ik nog niet mee gereden. Skill/shimano rijd hiermee rond, dus dat zal ook wel degelijk spul zijn veronderstel ik.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
havana jr is vanochtend geboren!

Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/426025_2460747769314_1570794987_31762971_1537342574_n.jpgp

Naam: Hidde, gewicht 3070 gram (ruim onder UCI limiet :P )

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 26-01-2012 11:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Congrats + proost Havana.
Dus over een aantal jaar zien we Havana met Havana jr. op de fiets door Groningen heen blazen ;).

* Griffin gaat of zaterdag of zondag even stukje fietsen.
Helaas wel druk op beide dagen dus moet even kijken waar ik het in ga plannen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Griffin schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:20:
[...]

De bulls Harrier is voor rond de 800euro te vinden. De volture is iets goedkoper maar dan heb je geen 105 afmontage. Hij is echter 83 KG dus is het misschien dan geen idee om een fiets te zoeken met een Sora afmontage en dan wat stevigere wielen te zoeken?
Harrier is stevig genoeg toch? Alleen is de Harrier dubble butted en de Harrier2 tripple. Ik heb de Harrier2 gekocht toen ik 82 kilo woog ;) .

Havana gefeliciteerd! :D Gelijk maar laten wennen aan die zoete gelletjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
havana schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:46:

[afbeelding]

Congrats! d:)b Is dat je vrouw/vriendin? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

Gefeliciteerd!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Bakkert schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:51:
[...]

Harrier is stevig genoeg toch? Alleen is de Harrier dubble butted en de Harrier2 tripple. Ik heb de Harrier2 gekocht toen ik 82 kilo woog ;) .
Harrier is stevig genoeg hoor, de velgen (WHR-500) zijn iets minder. Ikzelf heb in julie 2009 (bijna 2,5 jaar gelden) de Harrier 2009 gekocht en deze is double butted. Ik woog toen ongeveer 80kg. (nu wat minder 76). Heb er nog nooit problemen mee gehad, zelfs met de 500 velgen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 20:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

[afbeelding]

Gefeliciteerd, Welcome to the club. ;)
Sinds ik vader ben geworden vorig jaar fiets ik niet zoveel meer.
Zal wel ff afkicken worden denk ik. :P

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
.joeri. schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:34:
Ik rijd momenteel met Giordana en Vermarc tenue's. Bevallen me zeer goed. (prijsklasse short van beide: 55-75€).
Weet jij wat dat voor model is van Giodana waar je mee reed? Ik ben wel gecharmeerd van dat merk. Silverline ofzo?

edit: congratz Havana!

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 26-01-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 20:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@MrAngry, heb zelf ook wat kleding van Giordana. Past me erg goed en zit prettig.
Heb zelf een paar shirts van de Silverline.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

[afbeelding]

Gefeliciteerd en proost!

Als het je eerste is denk ik dat je gaat schrikken van de weinige gaatjes in je planning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor

[afbeelding]

*O* Gefeliciteerd en geniet ervan :D *O*
NoepZor schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:27:
Volgens mij is de "normale" straatprijs voor de 2011 serie rond de 180 euro, ik denk niet dat de nieuwe serie zoveel beter is dat dit 40 euro waard is, echter maar eens goed in verdiepen :)
Mijn pa die werkt in de buurt van bergen op zoom, ff langs hopmans gestuurd en ik ben nu eigenaar van een setje fulcrum racing 5's 8) dit weekend de banden overzetten :) oude conti ultra sport kan mooi op het R500 achterwiel als Tacx band (6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

@Havana gefeliciteerd!

Iemand hier in de buurt van Breda die me wat winkels kan aanraden om eens langs te gaan voor oa. grote maat raceschoenen (én opmeten én snuffelen)?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 20:03
Eijkb schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:36:
@Havana gefeliciteerd!

Iemand hier in de buurt van Breda die me wat winkels kan aanraden om eens langs te gaan voor oa. grote maat raceschoenen (én opmeten én snuffelen)?
Hopmans, 12Go Biking of Bike2Build. Je wilt denk het liefste naar een grote winkel. Helaas is dat niet echt om de hoek. Bij 12Go en Bike2Build hebben ze wel aardig wat. Bij Hopmans overigens, is het aanbod echt enorm groot qua schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
NoepZor schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:02:
Voorkeur gaat uit naar een nieuwe mits dit haalbaar is binnen mijn prijsklasse.
Griffin schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:20:
[...]

Sora is een niveau lager dan de 105 als ik me niet vergis? Is het de moeite waard om toch iets meer uit te geven voor een 105 afmontage gezien mijn gewicht ? De volute heeft trouwens een Tiagra afmontage?

Iemand nog suggesties voor een rijwiel specialist in Utrecht/omgeving ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Fire_Bird schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:44:
[...]

Sora is een niveau lager dan de 105 als ik me niet vergis? Is het de moeite waard om toch iets meer uit te geven voor een 105 afmontage gezien mijn gewicht ? De volute heeft trouwens een Tiagra afmontage?
Ik zie het verband tussen afmontage en gewicht niet helemaal. Hoe beter de afmontage hoe soepeler e.e.a. schakelt, hoe lichter, hoe stijver en hoe langer de levensduur is. Geen zaken waarbij het gewicht een rol speelt volgens mij, of het moeten al de remmen zijn.

Overigens zit Tiagra nog tussen Sora en 105 in. Sora is dus twee niveaus lager dan 105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 16:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nog dank trouwens voor de tip met het ondergoed. Ik heb nu veel minder last tijdens het rijden!

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Fire_Bird schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:44:

Voorkeur gaat uit naar een nieuwe mits dit haalbaar is binnen mijn prijsklasse.

Nieuw is wel haalbaar, je moet dan alleen ergens consessies doen.
Zoals Argo het al zegt, bij je afmontage maakt het niet uit hoeveel je weegt.
Je kan in principe een goede fiets voor ong 650-700 euro vinden en dan even sparen voor een nieuwe velgenset, bijvoorbeeld de Fulcrum racing 5. (naar mijn weten zijn deze al wat steviger).

Wat betreft welke fietsen.
- Giant Defy 5 (Shimano Non Series afmontage... Giant S-R2 velgenset) (ong 700 euro)
- Bulls Vulture 1 (Shimano Non Series afmontage) (ong 700 euro))

Er zijn er vast nog wel een paar, maar kijk ook eens naar de uitlopende modellen van 2011. Soms kan dit namelijk al zo 100euro schelen in aankoopprijs.
Verder heb ik geen flauw hoe goed de 'Shimano Non Series' is voor afmontage. Het zelfde geld voor de 'Giant S-R2 velgenset'. Hier weet ik ook even niet hoe goed ze zijn.

Kijk verder niet naar de B-merken zoals sensa. Je betaald er minder voor maar de kwaliteit is ook minder.
Bezulba schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:14:
Nog dank trouwens voor de tip met het ondergoed. Ik heb nu veel minder last tijdens het rijden!
Goed om te horen. Het beste blijft een zeem natuurlijk maar dat kan niet altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 16:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

Heb ik ook, maar niet voor naar het werk ^_^

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 08:53
Vanochtend even nieuwe ketting op de racer gegooid. Ik stond alleen verbaasd over de hoeveelheid vet/smeer op de ketting. Ik ben bang dat bij de eerst volgende rit de ketting al een zand bende gaat worden. Doen jullie er nog wat mee na montage of laat je het gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
WaSteiL schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:43:
Vanochtend even nieuwe ketting op de racer gegooid. Ik stond alleen verbaasd over de hoeveelheid vet/smeer op de ketting. Ik ben bang dat bij de eerst volgende rit de ketting al een zand bende gaat worden. Doen jullie er nog wat mee na montage of laat je het gewoon zo?
Voor montage ontvetten, daarna SquirtLube gebruiken. Periodiek een droge doek over de ketting en wat verse lube. Altijd fijne smering en altijd een glimmende ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Dit is inderdaad wel een goed moment om over te gaan op droge smering. Momenteel heb ik een PFTE gebasseerd smeermiddel waar ik helemaal niet ontevreden mee ben, maar sta altijd open om iets anders te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos

[afbeelding]

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Griffin schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:16:
[...]

Nieuw is wel haalbaar, je moet dan alleen ergens consessies doen.
Zoals Argo het al zegt, bij je afmontage maakt het niet uit hoeveel je weegt.
Je kan in principe een goede fiets voor ong 650-700 euro vinden en dan even sparen voor een nieuwe velgenset, bijvoorbeeld de Fulcrum racing 5. (naar mijn weten zijn deze al wat steviger).
Nieuw is haalbaar, maar de vraag is wat voor een fiets je dan koopt. Imo koop je nieuw voor <700 altijd rotzooi. Ik weet niet wat je bedoeld met Shimano non series, maar als het <Sora is dan is het shit. Bovendien wegen we 120 kilo, das een goed recept voor ellende met goedkope velgen. Je moet goede velgen hebben met dat gewicht. De fulcrum racing 5 heeft ook in de handleiding staan dat je boven de 82 kilo ze vaker dient te inspecteren, dat is iets minder sterk geformuleerd dan een gewichtslimiet, maar we gaan er wel 150% overheen.
Kijk verder niet naar de B-merken zoals sensa. Je betaald er minder voor maar de kwaliteit is ook minder.
Bulls is ook een 'B-merk', zit wat mij betreft nog onder Sensa. Beide 'B-merken' weten tegenwoordig echt wel waar ze mee bezig zijn en het zijn beide prima instap merken. Zolang je maar weet wat voor soort onderdelen ze aan het frame hangen, zodra ze het niet vermelden is het shit (maar dat flikken Scott en Specialized ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 03-10 20:03
Ik heb heel mijn Sensa zelf samen gesteld en ben nog steeds érg tevreden. Ik heb er in de jaren dat ik er op rijd, nog geen enkel probleem mee gehad. Ik vond het juist net wel fijn dat ik bijvoorbeeld kon kiezen welk zadel / stuur / stuurpen / ketting / cassette / wielen etc, ik erop wilde hebben. Zo kan je er voor zorgen dat er geen rommel aan je frame hangt, iets waar andere budget modellen/merken, juist wél last van hebben. De mijne is helemaal met de hand opgebouwd en ik heb niets gemerkt van merkbaar mindere kwaliteit ten opzichte van andere B merken. Ik denk dat de reviews van Fiets dit ook redelijk bevestigen. Het is misschien geen topfiets, maar het kan zeker wel met Bulls concurreren.

was getekend, een subjectieve sensa-rijder :p

[ Voor 14% gewijzigd door Roet op 26-01-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Hier trouwens mijn fietsen voor de startpost:

Hoofdfiets (Canyon Aeroad, Dura Ace, Cosmic wielen):

Afbeeldingslocatie: http://images.runsaturday.com/photo_2e3d67b052844dc298f805ae049e67d4

En winter-, koers-, Tacx-fiets (Principia 700 Limited edition (versie 05 van 100 stuks) met Campagnolo mix:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomsmulders.nl/principia.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Aristos op 26-01-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
MrAngry schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:23:
[...]

Weet jij wat dat voor model is van Giodana waar je mee reed? Ik ben wel gecharmeerd van dat merk. Silverline ofzo?

Ik heb ook alleen kleding van Giordana. Inderdaad fijn spul en prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Heb zelf de broek Silverline, bevalt goed. Zeem is ook fijn. Schuurt niet en krijg geen zere kont op mijn kneiterharde carbon zadeltje. Heb ook de Solid broek en die bevalt ook goed van dit merk. :)

Aanrader dus. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

MrAngry schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:59:
[...]
[...]

Bulls is ook een 'B-merk', zit wat mij betreft nog onder Sensa. Beide 'B-merken' weten tegenwoordig echt wel waar ze mee bezig zijn en het zijn beide prima instap merken. Zolang je maar weet wat voor soort onderdelen ze aan het frame hangen, zodra ze het niet vermelden is het shit (maar dat flikken Scott en Specialized ook).
Sensa en Bulls zijn vzviw geen b-merken. Sensa was volgens mij eerst de top-notch lijn van Intersens. Intersens is geloof ik door Target overgenomen. Over Target gesproken; dat is een b-merk. Bulls maakt fietsen met een hele scherpe prijs-kwaliteitverhouding maar is zeker niet hetzelfde als een b-merk.

Nu ben ik natuurlijk bevooroordeeld omdat ik zelf op een Bulls fiets (Harrier2 2011 voor €1000,- gekocht eind 2010). Die is verder prima 105 afgemonteerd. Nu alleen nog die Fulcrum 5's ipv R500's eronder en ik kan weer een lange tijd vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat is mijn punt ook een beetje Bakkert. Al beschouw ik het wel als B-merken, maar dan zonder de negatieve connotatie, het zijn gewoon simpelweg geen A-merken (rijke historie en/of grote marketing en goede naam). Maar nogmaals zonder de negatieve connotatie, ik zou er zeker niet bij wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
NoepZor schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:22:
[...]
Mijn pa die werkt in de buurt van bergen op zoom, ff langs hopmans gestuurd en ik ben nu eigenaar van een setje fulcrum racing 5's 8) dit weekend de banden overzetten :) oude conti ultra sport kan mooi op het R500 achterwiel als Tacx band (6)
Mooie wielen, heb ze zelf ook sinds enkele maanden. Heb er nog niet bijster veel mee kunnen rijden (paar honderd kilometer), maar de eerste indruk was in ieder geval goed. Voldoende bang voor je buck ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SePtiCTaNk op 27-01-2012 08:15 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Bulls maakt prima fietsen, maar is een prijsvechter en m.i. zeker geen A-merk. Als je het in de categorie A-, B- en C-merken een label zou willen geven, dan zou ik ook uitkomen op B.

Bulls hanteert de strategie fietsen te voorzien van een relatief dure groep. Hiermee wordt de fiets als geheel door velen hoger ingeschaald dan dat eigenlijk, op basis van alle overige onderdelen, terecht zou zijn. Ga maar na, bij Bulls heb je voor 900 euro een Ultegra afgemonteerde fiets, terwijl een losse Ultegra groep circa 650 euro kost. Bij merken die ik als A-merk kwalificeer ligt de nadruk meer op de fiets als geheel. Een goed frame bepaald namelijk voor een aanzienlijk deel de rijeigenschappen, niet de afmontage. Niet voor niets koste een Ultegra afgemonteerde fiets van bijvoorbeeld Canondale of Cervelo ook ruim het dubbele van een Bulls fiets met diezelfde afmontage.

Zoals gezegd is een Bulls zeker geen slechte fiets, een meer dan goede prijs-kwaliteitverhouding zelfs. Ik heb er zelf drie jaar lang met veel plezier op gefietst, maar ik heb nooit de indruk gehad op een A-merk rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Aristos schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:42:
Hier trouwens mijn fietsen voor de startpost:
Staan er bij.
argro schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:45:
[...]
Voor montage ontvetten, daarna SquirtLube gebruiken. Periodiek een droge doek over de ketting en wat verse lube. Altijd fijne smering en altijd een glimmende ketting.
Wat gebruik jij om je ketting te ontvetten?
Momenteel heb ik nog: Cyclon Bionet Ontvetter
En voor smeering: Cyclon All weather lube OF de Cyclon dry weather lube (weet het even niet zeker en zit nu op het kantoor).

Maar nu begin ik steeds irritanter te vinden dat de ketting best snel zwart word. Ik probeer deze zo schoon mogelijk te houden (niet na elke fiets beurt maar wel als het bagger weer is). Het vervelende is dat ik nog de standaard shimano ketting heb die ik niet los kan maken. Dus kan niet de ketting even laten weken in een ontvetter ofzo.

Adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Griffin schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:21:

[...]

Wat gebruik jij om je ketting te ontvetten?
Kleurloze lampenolie. Het voordeel van lampenolie is dat het goedkoop is en niet super agressief (zoals bijvoorbeeld wasbenzine). Oud bakje pakken, laag lampenolie er in, ketting er in, even laten weken, ketting onder de kraan afspoelen / -borstelen en daarna (laten) drogen. Lampenolie gebruik ik ook om derailleurs, derailleurwieltjes et cetera meet schoon te maken, beetje op een doek en poetsen maar. Vet verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ketting losmaken kan volgens mij altijd, met een kettingpons. Als het goed is, dan is er één schakel met een afwijkende pin. Die is er met een kettingpons eenvoudig uit te drukken. Makkelijker is natuurlijk een ketting van bijvoorbeeld KMC met een missing-link.

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 27-01-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik denk vraag eens bij Salden of ze de Orion 1105b (ultegra afgemonteerd) met een triple 6700 kunnen leveren ipv de 6700 dubbel. En dan ook meteen rem voor en achter vervangen van 4ZA naar de ultegra. Antwoord:
"In principe is dit niet mogelijk, maar u kunt altijd informeren / afspraken maken met verkoop".

Goh, hoe vaag wil je het hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:33:
Ik denk vraag eens bij Salden of ze de Orion 1105b (ultegra afgemonteerd) met een triple 6700 kunnen leveren ipv de 6700 dubbel. En dan ook meteen rem voor en achter vervangen van 4ZA naar de ultegra. Antwoord:
"In principe is dit niet mogelijk, maar u kunt altijd informeren / afspraken maken met verkoop".

Goh, hoe vaag wil je het hebben. :P
De betreffende fiets wordt natuurlijk tegen een scherpe prijs kant en klaar aangeboden. Wanneer jij dan de halve fiets wilt laten ombouwen, dan is van die scherpe prijs weinig meer over. Dat is denk ik de achtergrond van hun reactie. Het is dus alleen mogelijk tegen een flinke meerprijs verwacht ik, met name vanwege de arbeid de erin gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
argro schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:25:
[...]
Kleurloze lampenolie. Het voordeel van lampenolie is dat het goedkoop is en niet super agressief (zoals bijvoorbeeld wasbenzine). Oud bakje pakken, laag lampenolie er in, ketting er in, even laten weken, ketting onder de kraan afspoelen / -borstelen en daarna (laten) drogen. Lampenolie gebruik ik ook om derailleurs, derailleurwieltjes et cetera meet schoon te maken, beetje op een doek en poetsen maar. Vet verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ketting losmaken kan volgens mij altijd, met een kettingpons. Als het goed is, dan is er één schakel met een afwijkende pin. Die is er met een kettingpons eenvoudig uit te drukken. Makkelijker is natuurlijk een ketting van bijvoorbeeld KMC met een missing-link.
Bedankt voor de tip. Nu weet ik alleen niet of ik een 9sp of een 10sp heb (op mn standaard Shimano 105), maar daar is vanavond snel achter te komen. En de (KMC) kettingen zijn niet extreem prijzig (30-50 euro). Een vriend van me heeft nog wel een kettingpons die ik kan lenen. Heb al wat vaker zitten denken aan z'n missinglink ketting want het maakt het schoonmaken een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
argro schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:36:
[...]
De betreffende fiets wordt natuurlijk tegen een scherpe prijs kant en klaar aangeboden. Wanneer jij dan de halve fiets wilt laten ombouwen, dan is van die scherpe prijs weinig meer over. Dat is denk ik de achtergrond van hun reactie. Het is dus alleen mogelijk tegen een flinke meerprijs verwacht ik, met name vanwege de arbeid de erin gaat zitten.
Tuurlijk.. Snap ik ook. Maar halve fiets valt toch wel mee?
En die fiets zal voor aflevering toch sowieso ook nog wel werk hebben bij de monteurs?

Ik begrijp ook dat het niet tegen dezelfde prijs gaat, had alleen een íets minder vage reactie verwacht, als in:
"Nee, niet mogelijk omdat de fiets alleen op deze manier scherp te prijzen is"
of:
"Mogelijkheden zijn er altijd, dat kost wel veel meer, kom eens langs, bespreken we de mogelijkheden"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:44:
[...]

Tuurlijk.. Snap ik ook. Maar halve fiets valt toch wel mee?
En die fiets zal voor aflevering toch sowieso ook nog wel werk hebben bij de monteurs?

Ik begrijp ook dat het niet tegen dezelfde prijs gaat, had alleen een íets minder vage reactie verwacht, als in:
"Nee, niet mogelijk omdat de fiets alleen op deze manier scherp te prijzen is"
of:
"Mogelijkheden zijn er altijd, dat kost wel veel meer, kom eens langs, bespreken we de mogelijkheden"

;)
Ombouwen van dubbel naar tripple:
- andere shifter
- andere voorderailleur
- andere achterderailleur
- andere crank
- andere ketting
Dat noem ik wel zo ongeveer de halve fiets. Dit kost een monteur aardig wat tijd. Salden moet ergens een halve groep vandaan toveren en blijft met een halve groep zitten. Conclusie: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verrek ja.. nu je het zo bekijkt. Ik had al besloten het niet te doen bij Salden. Temeer omdat er meer zaken zijn die dezelfde fiets aanbieden met triple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Griffin schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:42:
[...]
En de (KMC) kettingen zijn niet extreem prijzig (30-50 euro).
30-50?? http://www.bike-component...10-93-10-fach-Kette-.html en de 9-speed is nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nieuwe wielen zijn binnen :*)
Echt goed geregeld bij jedi-sports.de, die lui geven snelle een goede feedback per mail en binnen 1 dag al in huis, vanuit Duitsland.

Afbeeldingslocatie: http://www.dieleman.eu/fulcrum1.jpg

Meteen even op de weegschaal gelegd en zoals ik al verwachtte zijn ze iets zwaarder dan de 1755gr die ze zelf speccen, ik kom op 1831gr. Daar lig ik verder helemaal niet wakker van, want het is alsnog even zwaar als bijv. Racing 5's waar de gemiddelde wielertoerist zoals ikzelf prima mee kan klimmen.

Nu nog wachten op de fiets die er omheen moet, maar ik ben alvast blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Ziet er gaaf uit. Fulcrum wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ja, Fulcrum Red Wind alu/carbon 50mm. Na veel zoeken ontdekte ik deze 'dark label' versie, die is in de Benelux (nog) niet verkrijgbaar, maar vond ik veel rustiger dan de normale lichte versie.
Ik wilde eens iets anders dan de Mavic Cosmic die je redelijk veel ziet (heb jij die ook niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
jedi-sports is nog aardig geprijsd ook, eentje om te onthouden.
MrAngry schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:23:
[...]

Nee, vind het model niet direct terug op de site...
November 2011 gekocht, dus nog niet zò oud.

[ Voor 3% gewijzigd door .joeri. op 27-01-2012 12:10 ]

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Dat valt helemaal mee. Er komt alleen nog verzendkosten bij + een extra €3,- vanwege order onder de €50. Dus dan ben je voor de 10speed ongeveer €29,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Griffin schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:33:
[...]

Dat valt helemaal mee. Er komt alleen nog verzendkosten bij + een extra €3,- vanwege order onder de €50. Dus dan ben je voor de 10speed ongeveer €29,-.
Tja, dan koop je er gelijk een setje brakepads en gp4000sen bij, die zijn ook cheap en heb je toch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gooi altijd een artikel in Google..
http://www.futurumshop.nl...ilver-grijs-ketting.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Net even bij Rijwielpaleis in Bilthoven binnengelopen. Uiteindelijk de deur uitgegaan met een DT Swiss R1700 wielset voor 300 euro inclusief Schwalbe bandjes. Leuk die kortingen.

Voor mensen die nog wat nodig hebben is het wel een aanrader. Vandaag 50% korting op fietsen en onderdelen. Morgen zelfs 70% geloof ik. Op kleding was nu al 70% korting als ik het goed begreep.

Ze hadden nog een setje Mavics (weet niet meer precies welke) staan van 1750 met 50% korting.. erg aanlokkelijk om morgen langs te komen en dan voor 70% korting te halen, maar dat ging echt boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Is het verstandig om na 3500-4000km de ketting en cassette vervangen, of kan ik ook nog wegkomen met alleen de ketting vervangen. Ik kan eventueel vanavond een foto maken, ik heb zelf niet zo erg veel verstand van de stand op gebied van slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
NoepZor schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:41:
Is het verstandig om na 3500-4000km de ketting en cassette vervangen, of kan ik ook nog wegkomen met alleen de ketting vervangen. Ik kan eventueel vanavond een foto maken, ik heb zelf niet zo erg veel verstand van de stand op gebied van slijtage.
Volgens mij zijn er grofweg twee opties:
- Optie 1: iedere 6.000km ketting en cassette
- Optie 2: iedere 3.000km ketting en na 9.000 cassette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door willy1986 op 27-01-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
argro schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:46:
[...]
Volgens mij zijn er grofweg twee opties:
- Optie 1: iedere 6.000km ketting en cassette
- Optie 2: iedere 3.000km ketting en na 9.000 cassette
Inderdaad. Ik gebruik optie 2 en gebruik de Garmin om dit bij te houden. Vergeet trouwens ook je voorbladen niet. Als je langer doorrijdt met je ketting, slijten ook je voorbladen (die duur zijn) harder. Ik gooi er elke 3.000 een nieuwe ketting op. Je hebt ook slijtagemeters, maar die slaan wat mij betreft veel te laat alarm. Die van Parktool is dan nog wel aardig, want die heeft ook een "half-versleten" stand.

Oh ja, dank voor de felicitaties. Ik heb mijn eerste nacht goed overleefd, ik denk er zelf aan dit weekend een stukje te gaan fietsen (mijn vrouw suggereerde al dat dit een goed idee zou zijn, top vrouw hè ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 27-01-2012 15:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:20:
[...]

Inderdaad. Ik gebruik optie 2 en gebruik de Garmin om dit bij te houden. Vergeet trouwens ook je voorbladen niet. Als je langer doorrijdt met je ketting, slijten ook je voorbladen (die duur zijn) harder. Ik gooi er elke 3.000 een nieuwe ketting op. Je hebt ook slijtagemeters, maar die slaan wat mij betreft veel te laat alarm. Die van Parktool is dan nog wel aardig, want die heeft ook een "half-versleten" stand.

Oh ja, dank voor de felicitaties. Ik heb mijn eerste nacht goed overleefd, ik denk er zelf aan dit weekend een stukje te gaan fietsen (mijn vrouw suggereerde al dat dit een goed idee zou zijn, top vrouw hè ;) ).
Dat is zeker een top vrouw, zegt ze waarschijnlijk om even alleen met de kleine te zijn ;).

Wat betreft de ketting, ik denk dat ik er gewoon asap een nieuwe ketting op moet leggen, weet namelijk niet hoeveel ik afgelopen 2 jaar heb gereden maar wel richting de 3k. En dan eind dit jaar maar de casette.

Voldoet dit trouwens voor een simpele kettingpons, of moet je een betere hebben?
http://www.bike-component...r-Nautilus-2-BTL-05-.html

[ Voor 7% gewijzigd door Griffin op 27-01-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Zo'n kettingpons is prima denk ik. Heb zelf nog een Tacx voor onderweg. Alleen die hefboom is zo klein dat je er blaren van krijgt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die van BBB heb ik ook gehad, maar uiteindelijk is er een stuk afgebroken. Ding is niet degelijk. Die van Tacx is stukken beter en niet veel duurder.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:13:
Die van BBB heb ik ook gehad, maar uiteindelijk is er een stuk afgebroken. Ding is niet degelijk. Die van Tacx is stukken beter en niet veel duurder.
Ketting hoeft er maar 1 keer af, want daarna met een missinglink systeem heb je het toch niet meer nodig?
Heb iig het volgende besteld:
4 remblokjes voor de 105. Zien er nu nog goed uit maar moest boven de 50euro komen
1 KMC 10 speed ketting X10.93
1 KMC Tangetje voor de ketting (voor de missing link). Voor €8,50 val ik me er geen buil aan.
Kettingpons van BBB. Had net besteld voor ik het las Havana ;)

Nu wachten op de betalingsgoedkeuring en de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Klopt, met het missing link systeem kun je 'm keer op keer loshalen, al doe ik dat niet meer sinds ik Squirt Lube gebruik. Stukken makkelijker en de ketting blijft goed schoon. Na elke training even snel door een doek en wat druppels Squirt Lube erop en klaar :)

Zo'n tangetje is overigens verdomd handig. Zonder lukt het soms nauwelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 27-01-2012 20:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wat voor missing link ketting/systeem kan ik het beste kopen voor een shimano 105 10 speed? Lijkt mij wel handig voor het schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Zo, mijn vader heeft nu zelf een fiets (Specialized Roubaix) en m'n SL2 is weer terug. Als het goed is komt morgen een Red groep binnen en dan wordt 'ie opnieuw opgebouwd, met een streefgewicht van zo'n 7 kg ;)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
NoepZor schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:44:
Wat voor missing link ketting/systeem kan ik het beste kopen voor een shimano 105 10 speed? Lijkt mij wel handig voor het schoonmaken.
Ieder KMC ketting is prima. Hoe duurder hoe lichter.

Overigens vind ik een missing-link ook weer niet super eenvoudig. De verschillende schakels van een ketting zijn gemaakt om ten opzichte van elkaar te kunnen bewegen en een ketting is natuurlijk ook altijd een beetje vettig, daardoor is het losmaken van de missing-link nog wel eens een frustrerend werkje. Een ketting demonteren d.m.v. een kettingpons is niet zo heel veel ingewikkelder en/of tijdrovender.

[ Voor 83% gewijzigd door argro op 27-01-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb al vaker die Shimano breekpennetjes eruit geponst en daarna (na schoonmaken) weer strak terug erin geponst zonder een nieuwe te kopen. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Ik denk dat Shimano zich een beetje wil indekken voor het geval iemand dat ding er niet strak in kan ponsen.

Overigens heb ik een heel fijne kettingpons die in een fietsgereedschapskoffer van de Lidl zit. Die koffer is behoorlijk compleet en dat voor de belachelijke prijs van €15,- of €25,- dat weet ik niet meer precies. Deze aanbieding komt elk jaar meestal in het voorjaar weer terug, dus dat is echt wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06
Het rijwielpaleis is al aardig leeggehaald... heb nog een jasje en handschoenen meegenomen maar het mooie spul was al weg.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Naast Rijwielpaleis heeft ook Cycletrend uitverkoop:
http://www.fiets.nl/2012/...vroeg-opstaan/#more-66318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heerlijk fietsweer! Jammer dat ik alleen maar korte mouw shirts en korte fietsbroeken heb... Toch maar eens winterspul halen :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Het is geweldig fietsweer. Vanochtend de MTB gepakt maar op asfalt was het her en der toch wel glad. Gelukkig maar zo'n 400 meter asfalt gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Heerlijk gefiets vandaag, stuk beter dan vorige week. Volgende week is me echt te gek met de temperaturen, vond het net al best fris/koud (3 graden en veel mist).
Toch 65km in 2.5h gedaan met gem. 140 hartslag en 90 cadans.

Ben nog niet terug op niveau van einde vorige seizoen maar gaat niet lang duren. Moet wel zeggen dat de laatste 10km best pittig waren, benen zaten vol en dan klein beetje tegenwind vond ik niet echt leuk. Maja hoort erbij ;). Kon gelukkig wel in de focus zone komen.
Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.