stefijn schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:03:
Jeej...ik lig onroute voor een gravityassisted vlucht via de Mun naar Minmus: waar ik normaal net voorbij de Mun zou komen in een orbit krijg ik nu een duw van de Mun en kom ik zonder extra snelheid bij Minmus (beetje corrigeren wel natuurlijk ivm de inclinatie van Minmus)

Dat is wel een mazzel-schot, meestal lukt dat totaal niet..

Tip voor de volgende keer, zogauw je in vacuuüm bent, op z'n minst 1 zonnepanel uitklappen, of je bouwwerk ook voorzien van statische zonnepanelen.

alternatief: savefile editen.

stefijn schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:09:
Ben maar opnieuw begonnen. Volgende probleem: nu zie ik van elke RCS-tank de infooverlay, alsof ik ze geselecteerd heb. Maar ik heb nu dus 14 overlays over elkaar en ze gaan niet weg. Wat heb ik nu weer aangezet

Rechts boven, op resources geklikt, en daarna op de balk voor rcs geklikt, en dan krijg je de overlay van alle beschikbare tanks.

nogmaals op dezelfde plaats klikken en ze zijn weer weg.
Obiter dictum schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:44:
[
afbeelding]
Ik wil het bovenste gedeelte naar de mun brengen. Misschien doe ik het heul inefficiënt ofzo, maar ik kom steeds op zulk soort gedrochten van raketten uit; om maar enigszins genoeg fuel te hebben voor heen heb ik dus zo'n soort raket nodig. Klopt toch niet?
Stappen zijn de bekende; op 10k draaien tot 100k hoogste punt is, orbit om kerbal en via een manouvre in een eclips om kerbal komen die op een goed ogenblik (

) vanzelf een keer de mun kruist. Het is me gelukt om op de mun te landen, maar dat kan toch ook wel met minder?
Als je vertrekt vanaf 70x70 km orbit ipv 100x100, ben je een stuk efficiënter met brandstof..
Qua formaat klopt die raket wel aardig, voor het visuele zou je hem anders kunnen bouwen.
Het kan trouwens ook veel kleiner, als je een parallelle raket bouwt, met droptanks enzo..
Verdere tips:
-Niet de mainsail motor direct onder zo'n oranje tank plaatsen, maar met grijze dr tussen, dat voorkomt oververhitting
-Die vinnen in het midden doen niet zo veel
- Ik zou 1 batterij vervangen door een paar zonnepaneeltjes, dan heb je veel langer plezier van je lampen
- Die AA batterij-packs zijn efficiënter met gewicht.. (maar dan heb je wel een zooitje van die groene lampies aan de buitenkant hangen ipv een platte batterij in de stapel)
- Ik zie geen parachutes en/of decoupler, hoe ga je je kerbonaut terug thuis krijgen?
[
Voor 11% gewijzigd door
AlexanderB op 03-05-2013 00:35
]