Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Mooie gedeeltelijke zonsverduistering.
Om even later, na het droppen van de externe fuel-tank, keihard naar beneden te duikelen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Wat SpaceX doet met de Falcon 9 is geen 'single stage to orbit'. Zonder een flinke burn van de tweede stage is er namelijk géén orbit.Martiveen schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:25:
Single stage to orbit alla spacex.
De eerste stage wordt recovered, maar het is geen 'single stage to orbit'.
Was om het makkelijk te kunnen omschrijven. Gelukkig is Kerbal kleiner dan onze aarde en zijn de motoren beter dan die wij hebben. Daarom kan je eenvoudiger met een raket zoals spacex wel tot een orbit komen. Dit geeft als voordeel dat het zonder mods kan. Want anders moet je mods gebruiken voor de recovery.TweakTom92 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:51:
[...]
Wat SpaceX doet met de Falcon 9 is geen 'single stage to orbit'. Zonder een flinke burn van de tweede stage is er namelijk géén orbit.
De eerste stage wordt recovered, maar het is geen 'single stage to orbit'.
Daar heb je wel weer gelijk in ja.Martiveen schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:59:
[...]
Was om het makkelijk te kunnen omschrijven. Gelukkig is Kerbal kleiner dan onze aarde en zijn de motoren beter dan die wij hebben. Daarom kan je eenvoudiger met een raket zoals spacex wel tot een orbit komen. Dit geeft als voordeel dat het zonder mods kan. Want anders moet je mods gebruiken voor de recovery.
Ej sa op twitch doet het zonder mods, maar dan gaat er wel heul wat ontwikkel tijd aan voorafMartiveen schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:59:
[...]
Was om het makkelijk te kunnen omschrijven. Gelukkig is Kerbal kleiner dan onze aarde en zijn de motoren beter dan die wij hebben. Daarom kan je eenvoudiger met een raket zoals spacex wel tot een orbit komen. Dit geeft als voordeel dat het zonder mods kan. Want anders moet je mods gebruiken voor de recovery.
Ik heb uiteraard de DLC gekocht, echter wacht ik nog ff met spelen. Mis mijn mods wel ontzettend op deze manier, totaal andere manier van spelen.
[ Voor 12% gewijzigd door HaterFrame op 18-03-2018 22:23 ]
I am the great Cornholio!
Probleem is dat je heel lastig in een equatorial orbit komt, ik heb er met mijn tactiek te weinig dV voor. Iemand tips hoe ik dit kan oplossen? Richting van lanceren, tijdstip van lanceren etc. ik probeer een hoop maar komt telkens in een bijna-polar orbit terecht.
Je hoeft ook niet in een equatoriale baan rond Kerbin te komen als je naar de Mun en/of Minmus wil. Naar het oosten vliegen tot een orbit. Dan als je 'doelwit' precies recht achter Kerbin zal zijn op moment van aankomst, doe je de prograde burn. Je elliptische baan komt dan met de apoapsis alsnog bij Mun terecht.TweakTom92 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:33:
Ik ben momenteel bezig met de Historical Missies, maar kom er bij één niet goed uit (To Minmus via the Mun ofzo). Het is de bedoeling een bestaand ruimteschip in een baan om Minmus te brengen, maar je lanceert vanaf de alternatieve (hoog gelegen) lanceerplek.
Probleem is dat je heel lastig in een equatorial orbit komt, ik heb er met mijn tactiek te weinig dV voor. Iemand tips hoe ik dit kan oplossen? Richting van lanceren, tijdstip van lanceren etc. ik probeer een hoop maar komt telkens in een bijna-polar orbit terecht.
Hmm, daar heb je wel gelijk in ja. Vanavond maar is proberen.Playa del C. schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:40:
[...]
Je hoeft ook niet in een equatoriale baan rond Kerbin te komen als je naar de Mun en/of Minmus wil. Naar het oosten vliegen tot een orbit. Dan als je 'doelwit' precies recht achter Kerbin zal zijn op moment van aankomst, doe je de prograde burn. Je elliptische baan komt dan met de apoapsis alsnog bij Mun terecht.
Ik heb mezelf waarschijnlijk iets te netjes opgevoed en wil het 't liefst vanuit een (bijna) equatorial orbit uitvoeren, dan is het bepalen van je burn-locatie namelijk het makkelijkst.
In dit geval maakt ik het mezelf daardoor juist veel moeilijker

Wordt vervolgd!
DuidelijkTweakTom92 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:40:
[...]
Hmm, daar heb je wel gelijk in ja. Vanavond maar is proberen.
Ik heb mezelf waarschijnlijk iets te netjes opgevoed en wil het 't liefst vanuit een (bijna) equatorial orbit uitvoeren, dan is het bepalen van je burn-locatie namelijk het makkelijkst.
In dit geval maakt ik het mezelf daardoor juist veel moeilijker![]()
![]()
Wordt vervolgd!
Jazeker, zonder patched conics is het niet te doen.Playa del C. schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:44:
[...]
DuidelijkMaar het resulteert vooral in een delta-v tekort
Ik heb die missie nog nooit gezien hoor, maar ik heb wel het idee dat ze de missie zo ontworpen hebben, dat je gewoon niet genoeg delta-v hebt om je orbit beter te maken, waarna je dus verplicht bent om deze iets pittigere actie te proberen. Heb je wel de beschikking over patched conics voorspelling? Want op zich is het dan vrij simpel om een Mun rendez-vous te vinden.
Het is de 3e missie van de Historical Pack, moet zeggen dat ik hem vrij pittig vind. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in mijn 600+ uren ervaring op KSP nog nooit vanuit een dergelijke vreemde orbit naar Mun/Minmus hoefde te gaan. (ik schaamde me ook wel een beetje dat ik dit uberhaupt moest vragen...)
De locatie van de standaard launchpad brengt zoveel voordelen met zich mee dat ik een beetje verwend bent: Launchen richting 90 graden, stable equatorial orbit op 100km, node maken, beetje verplaatsen tot hij goed staat en t werkt altijd.
Momenteel terug een career begonnen, ondertussen al een vlagje op Mun geplant en een fly-by bij Minmus gedaan.. Volgende is een landing op Minmus, en daarna begin ik aan de satelieten (zowel communication als scansat voor de biomes)
For Science !
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
ThunderNet schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:26:
Omdat ik een grote Minmus (Orbit) basis wil bouwen, ben ik op zoek naar een betaalbare manier om veel (en meerdere keren) payload in orbit te kunnen brengen. Ik ben dus begonnen met het maken van een shuttle.
[afbeelding]
Mooie gedeeltelijke zonsverduistering.
Om even later, na het droppen van de externe fuel-tank, keihard naar beneden te duikelen.
[afbeelding]
Niet zo heel veel, enige wat visueel verschil maakt zijn EVE, scatterer + sunflare en Planetshine
Hoe krijgen zij 3 tot 4 satellieten op elkaar in zo'n fairing, die dan elk nog eens apart te besturen zijn eens ze gedecoupled zijn.. Heb gisteren even lopen klooien, maar lukt mij niet echt..
Vanaf ik de satelliet aanmaak (met een Probodobodyne), kan ik deze niet kopiëren met Alt+click.. Of toch niet helemaal, het stopt tot aan de Probodobodyne module..
Ik kan wel 3x dezelfde maken, maar ik zie die kerels op youtube het toch veel makkelijker en sneller doen..
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ik begin meestal met de payload, maar ik snap wel dat dit op deze manier voor problemen zou zorgen.. Het spel neemt wrs de eerste module met sturing (capsule of probo) automatisch als moederstation ?
Ja maar dit lukte mij dus niet.. Ik maakte de satelliet en wou deze volledig slepen naar het vak links onderaan om de subassembly aan te maken, maar dit ging dus niet..anboni schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:35:
Ik maak de sat altijd als eerste. Die sla ik dan op als subassembly. Daarna launch vehicle maken en drie of vier keer de subassembly toevoegen.
Satelliet bestond uit een probodyne, rectangular structure met 4 x solar panels (1x6), 4 x batterijen, 4 x communotron en 1 sat relay (de eerste die unlockt). Deze zat via een decoupler op een kleine fuel tank en engine, om de baan volledig te maken eens de satelliet gedecoupled wordt.. Dit alles maakt 1 satelliet waar ik er 3 tegelijk van wil lanceren in een fairing
Bovenstaand geheel kreeg ik dus niet in een subassembly of kan ik niet kopiëren met Alt+click

Het is de eerste x dat ik zoiets doe, dus het ligt vast aan mij hoor
Thx ! Dankzij dit is het gelukt !anboni schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:56:
Ah ja, daar zit nog wel 'n listigheidje. Denk dat deze video het wel aardig uitlegt (start waar het interessant wordt):
[video]
Vind jij de uitbreiding het waard?Balance schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:22:
Als je de Making History Expansion nog niet hebt: Nu is een mooi moment, hij is voor het eerst in de aanbieding, €12 op Steam i.p.v. €15.
- Kerbal Space Program: €15,99 (60% off)
- Kerbal Space Program: Making History Expansion: €10,04 (33% off)
Nu weer happy spacen op de Mac Mini
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Het draait aardig, heb ooit KSP gedraaid op een Mac Mini met Core2Duo-2,06GHz/8GB ram en daar moest echt behoorlijk de details in beeld omlaag gezet worden.Balance schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:58:
@NielsTn Nice, veel plezier! Draait KSP een beetje lekker op de Mac Mini? (welke heb je?)
Nu momenteel op een Mac Mini (Model 2014), maar dan wel een dual-core Intel i7 (snelste CPU, dus iets van 3-3,5GHz) en 16Gb ram. en dat loopt al een stuk lekkerder (al wordt het zwaar werk als ik die op 4k resolutie op mijn Dell Ultrasharp projecteer)
Ik draai KSP nog wel vanilla out of the box, dus geen mods. Al zie ik wel eea soms genoemd worden (iets meer realisme met wolken zou nice wezen).
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Het spel blijf ik geniaal vinden, maar de expansion voegt eigenlijk niet zoveel toe.
De parts die de Making History expansion toevoegen zijn helemaal niet zo boeiend bijvoorbeeld:
- Kerbodyne KE-1 "Mastodon" (= verwijzing naar Rocketdyne F-1, de onderste trap van de Saturn V had 5 van deze engines) is eigenlijk gewoon een "Mainsail" engine met wat lagere ISP met een flink prijskaartje.
- de S4 tanks (5meter tanks) lijken verdacht veel op die in de SpaceY mod
- De 1.875m parts zijn opzich wel handig (de LV-TX87 "Bobcat" en LV-T91 "Cheetah" oftewel LR87 en LR91 in het Gemini program van NASA)
- RE-J10 "Wolfhound" (verwijzing naar Aerojet Rocketdyne RL10??) heeft een veel te hoge ISP (412) in vergelijking met de andere LiquidFuel/Oxidizer upper stage engines en daarom vind ik het niet leuk om te gebruiken. Bijvoorbeeld:
LV-909 "Terrier" heeft een ISP van 345
RE-L10 "Poodle" (nog een verwijzing naar RL10?? heeft 350 seconden en
Kerbodyne KR-2L+ "Rhino" heeft 340
Wat doet vermoeden dat dit RP-1/LOX engines zijn (ook wel kerolox), aangezien de betere kerolox engines ongeveer een ISP van 350 halen.
Gelukkig is er nog de Cyro-engine/Cryo-tank mod die LH2/LOX engines en tanks toevoegd (waarbij de ISP dus net als echte LH2 engines 400+ is, maar de LH2 tanks zijn gigantisch groot (doordat LH2 veel lagere dichtheid heeft) en daarbij verdampt er H2 als ze niet actief gekoeld worden, wat dus weer een uitdaging geeft bij het bouwen
En KSP 1.5.1 is er ook al weer.... met wat kleine fixesNielsTn schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:49:
Nieuwe KSP 1.5 uitgebracht:
https://forum.kerbalspace...2%80%9D-is-now-available/
Versie 1.6.1 is ook weer beschikbaar.Looney11 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:35:
Het jammere is dat met het updaten naar 1.6, je historical campaign niet meer werkt. Ik moet nog even uitzoeken hoe dit te fixen.
https://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/1.6.1
[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 10-01-2019 23:58 ]

Uiteindelijk is het dan toch gelukt om Jeb rond te laten lopen en terug te krijgen. Was alleen vergeten dat de lander niet op Kerbin terug kon komen dus mijn soil sample is ter ziele gegaan.
Nu een beetje in een impasse. Ik wil graag met een nieuwe lander met twee Kerbals er in terug maar zit nog niet op een goed spoor qua raket idee en lander idee.
Ik moet zeggen dat ik het docken nu aardig onder de knie heb. Een space-station met twee a drie gekoppelde modules zweeft rond Kerbin en rond de Mun had ik weinig moeite met het koppelen/ontkoppelen en weer koppelen van de orbiter en lander.
Next stop is Minmus, er draait al een satelliet rond, nu een bemande missie knutselen. Deze keer wel een die een surface sample mee kan terug nemen (Scientist meenemen dus)....
Minimus is makkelijker omdat zowel landen als opstijden minder brandstof kost, als je veilig terugkomt van de mun lukt je dat ook vanaf minumus (zelfde als de mun alleen je planes even aanpassen)Looney11 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:55:
Next stop is Minmus, er draait al een satelliet rond, nu een bemande missie knutselen. Deze keer wel een die een surface sample mee kan terug nemen (Scientist meenemen dus)....
Try SCE to Aux
Juist die plane-change is wel tricky als je er geen ervaring mee hebt. Zet Minmus als je target en maak een manoeuvre-node aan op het punt waar de stippellijntjes staan die aangeven wat de afwijking is. Met de paarse pijltjes kan 'm mooi naar 0,0 graden trekken.Imnoa schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:58:
[...]
Minimus is makkelijker omdat zowel landen als opstijden minder brandstof kost, als je veilig terugkomt van de mun lukt je dat ook vanaf minumus (zelfde als de mun alleen je planes even aanpassen)
Eerst die burn uitvoeren en daarna pas een burn maken aanmaken om je Apogee te vergroten naar Minmus.
Maar goed, als je al kan docken heb je dat waarschijnlijk al vaker moeten gebruiken.
Dat zijn wel hele fancy graphics. Dat gaan ze nooit waarmaken.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Staat toch ook duidelijk bij dat het geen ingame footage is, en "cinematic" trailer.Room42 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:18:
[...]
Dat zijn wel hele fancy graphics. Dat gaan ze nooit waarmaken.
Zitten wel wat pre-alpha beelden in, ook in deze video, ziet er gewoon heel tof uit!
En interstellar, multiplayer, colonies .. kom maar op
https://store.steampowere...0/Kerbal_Space_Program_2/
[ Voor 5% gewijzigd door yorkick op 19-08-2019 22:06 ]
Steam profiel UPlay JirnsumNL

Dat gaat mijn vrouwtje niet graag horen...
Echt benieuwd hoe ze dit spel naar anno 2020 gaan brengen (mag voor mij zelfs met de zelfde story line zijn).
...Make every cut count, even if it is one frame...
(die wordt in de video genoemd)
[ Voor 87% gewijzigd door ocf81 op 20-08-2019 00:36 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Ik geef het kans nul. De reden dat het in deze versie niet zit is omdat het voor de speler veel (understatement) moeilijker maakt dan gewenst. Een stabiele baan is praktisch bijna onmogelijk, een half jaartje warpen en geen enkele satelliet zit meer in een baan om de planeet / maan waar je hem in eerste instantie geparkeerd hebt.Aganim schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 22:16:
Vet, ongetwijfeld ijdele hoop, maar zouden we in n deel 2 ook n-body physics krijgen? Eindelijk zaken parkeren in een Lagrangepunt.
Kijk hier maar eens hoeveel effect het heeft in KSP met een N-body mod.
Het is leuk om een keer mee te spelen, maar simpelweg ongeschikt voor normale gameplay.
Nee! Daar gaan mijn uren. Zie dat nadruk meer wordt gelegd om op een planeet een grote basis te bouwen. Ben benieuwd!
Wauw die trailer geeft me alvast een blij gevoel, ondanks dat het natuurlijk geen gameplay is.
Zijn er toevallig mensen die het eerste deel op console spelen?
Ik ben namelijk van plan om het vervolg op de PS4 te spelen, maar ben benieuwd hoe de de ervaringen zijn met de console versie van Kerbal?
hoi
Zit er er inderdaad prachtig uit, maar eerst maar eens zien hoe het gaat werken.
Ik heb nog nooit mods gebruikt bij KSP (aangeschaft in 2013) en de ervaring is voor mij altijd briljant geweest.pirke schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:07:
Ik heb de trailer ook op YT voorbij zien komen, ben benieuwd. Eens kijken of ze een volwaardige game kunnen maken waarbij je niet eerst 10 mods nodig hebt voor een goede ervaring
Met "pre-alpha gameplay" beelden! Zier er veelbelovend uit.
Vind het wel jammer dat er waarschijnlijk geen Mac-versie meer komt.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mmm, ik vind het eigenlijk nog wel tegenvallen. Het ziet er allemaal weer zo schokkerig uit. Tuurlijk pre-alpha beelden, maar deel 1 was de performance ook verschrikkelijk.Tourniquet schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:08:
[YouTube: Kerbal Space Program 2 Is Sending Those Poor Kerbals Back Into Orbit - Gamescom 2019]
Met "pre-alpha gameplay" beelden! Zier er veelbelovend uit.
Btw, Tweakers heeft de alpha beelden ook verwerkt in hun preview:
reviews: Kerbal Space Program 2 - De interstellaire ruimte in
[ Voor 18% gewijzigd door grote_oever op 23-08-2019 17:13 ]
Ik heb ooit, jaren geleden, eens een demo of een early alpha gespeeld oid. Ik snapte er weinig van en ik had geen zin om het uit te zoeken (je kon volgens mij ook niet zoveel nog), dus ik liet het maar voor wat het was, hoewel het onderwerp me wel erg aanstond. Het stond al een hele tijd op mijn lijstje om toch maar weer eens te proberen, en doordat het zo in het nieuws was heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken.
EN HET IS FUCKING AWESOME!!!

Ik ben begonnen in science mode, ik wilde toch een beetje een feel krijgen van de game voor ik meteen in het diepe van career mode wordt gegooid, en meteen de sandbox leek me dan weer wat overweldigend. Ik heb me voorgenomen om zoveel mogelijk dingen zelf uit te vinden, want er is natuurlijk een fuckload aan informatie erover te vinden (heel veel wel al jaren oud en dus redelijk outdated, dat is wel een nadeel bij een game dat al zo vroeg in ontwikkeling is uitgebracht), terwijl juist het from scratch beginnen aan een ruimteprogramma me zo aansprak. Desalniettemin, na wat problemen om grotere raketten in orbit te krijgen (more boosters!) toch maar wat videos van Scott Manley bekeken om wat tips op te doen
Anyway, ik ben inmiddels zo'n 15 missies verder. Heb een relay netwerk om Kerbin en Mun, ben buiten Kerbin's SOI geweest, een aantal rendezvouzes (?) gedaan en ben al 4 keer geland op de maan. Nu moet ik alleen 2 gestrande Kerbals van de maan redden want de laatste keer was ik wat overmoedig door met mijn Mun lander eerst nog een andere site op te zoeken voor ik terug in orbit ging
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je weet dat je pas KSP hebt gespeeld als je een reddingsmissie voor de reddingsmissie van de reddingsmissie van de eerste munlanding hebt uitgevoerd he?.oisyn schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:35:
Nu moet ik alleen 2 gestrande Kerbals van de maan redden want de laatste keer was ik wat overmoedig door met mijn Mun lander eerst nog een andere site op te zoeken voor ik terug in orbit ging
I knowanboni schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:52:
[...]
Je weet dat je pas KSP hebt gespeeld als je een reddingsmissie voor de reddingsmissie van de reddingsmissie van de eerste munlanding hebt uitgevoerd he?

Ik had eerst nog een geniale ingeving. Er is nog een oude lander in orbit, maar die heeft amper fuel. Maar ik heb een docking port bij mijn command module die nog in orbit was van deze missie, dus ik dacht ik kan hem volgooien en met die lander mijn crew redden. Dus ik doe een rendezvous, vlieg Jeb middels EVA naar de oude lander, en probeer te docken. Om erachter te komen dat dat natuurlijk niet lukt omdat ik inmiddels ben overgestapt naar de nieuwe grotere docking ports die ik na mijn vorige missie had unlocked

.edit: @ralph075 Heb maar even een TR aangemaakt voor je suggestie, anders valt het ook niet op bij de mods
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 30-08-2019 20:58 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
KSP is inmiddels al een aantal jaren op de PS4 beschikbaar
done, maar dat kan beter met een TR
[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 30-08-2019 20:59 ]
Na het landen kreeg ik een mooi scherm met al het science dat was verdiend met de missie. Namelijk: 0. Wait, what? En alleen Valentine terug? Waar zijn Bob en Jeb? Oh crap, die zitten nog in de lander! Vergeten te transferren

Gelukkig had ik nog een save van net nadat ik was geland op de maan. Kerbals weer over laten stappen, Bob neemt de experimenten weer mee, weer gedockt, Jeb over via "transfer crew", Bob over via EVA (serieus, waarom kun je experimenten niet overhevelen?). Iedereen in de command module? Yup. Weer terug naar Kerbin. 924 science verdiend, dat klinkt beter
Dankzij de 150u 'ervaring' zijn de eerste doelen en missies vrij snel klaar, zoals Science rond het KSP vergaren, Fly-by en landing/return op Mun, enkele rakkers uit Orbit gaan redden en wat satellites in een baan brengen voor $$.
Binnenkort ga ik dan wel eens terug Scatterer/EVE/Distant Object Enhancement/Planetshine installeren voor de visual touch, en eventueel KER/Scansat. Niet te zwaar modden..
Ik ben het type Kerbal-speler die dit dus allemaal vrij snel klaart, en daarna zijn interesse verliest om dan na een half jaar terug opnieuw te beginnen.. Dit wil ik deze keer dus doorbreken
Dus even nog wat leuks plannen;
- Minmus Fly-by
- Minmus Landing & return
- Mun Science station (of toch ettelijke science farm missions)
- Kerbosynchrous sat netwerk
Daarna zien we dan wel weer
Bemande missie naar Duna moet toch ook wel goed te doen zijn?KipCurreh schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:02:
Na een hele tijd ben ik ook nog maar eens met volle moed een (vanilla) Career begonnen.
Dankzij de 150u 'ervaring' zijn de eerste doelen en missies vrij snel klaar, zoals Science rond het KSP vergaren, Fly-by en landing/return op Mun, enkele rakkers uit Orbit gaan redden en wat satellites in een baan brengen voor $$.
Binnenkort ga ik dan wel eens terug Scatterer/EVE/Distant Object Enhancement/Planetshine installeren voor de visual touch, en eventueel KER/Scansat. Niet te zwaar modden..
Ik ben het type Kerbal-speler die dit dus allemaal vrij snel klaart, en daarna zijn interesse verliest om dan na een half jaar terug opnieuw te beginnen.. Dit wil ik deze keer dus doorbreken![]()
Dus even nog wat leuks plannen;
- Minmus Fly-by
- Minmus Landing & return
- Mun Science station (of toch ettelijke science farm missions)
- Kerbosynchrous sat netwerk
Daarna zien we dan wel weer
Na bemande landingen op Mun & Minmus haak ik steeds weer af jammer genoeg, dus nog nooit zo ver geraakt.. Laat ons hopen dat het nu wel luktWillem_D schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:23:
[...]
Bemande missie naar Duna moet toch ook wel goed te doen zijn?
One-way missie naar Duna heb je minder delta-V voor nodig dan een landing op Mun.KipCurreh schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:24:
[...]
Na bemande landingen op Mun & Minmus haak ik steeds weer af jammer genoeg, dus nog nooit zo ver geraakt.. Laat ons hopen dat het nu wel lukt
[ Voor 27% gewijzigd door TweakTom92 op 30-10-2019 15:26 ]
Je hebt inderdaad minder delta-v nodig, maar de missie is wel complexer.TweakTom92 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:26:
[...]
One-way missie naar Duna heb je minder delta-V voor nodig dan een landing op Mun.
Als je naar Duna gaat wil je waarschijnlijk door de atmosfeer gaan om af te remmen, waar je waarschijnlijk een hitteschild voor nodig hebt. Daarna een parachute om verder af te remmen, en daarna retro-thusters om daarwerkelijk te landen. Voor landen op de Mun kun je alleen maar thrusters gebruiken, kost meer deta-v maar is wel eenvoudiger.
Een hitteschild met parachute klinkt mij eenvoudiger in de oren dan thrusters en extra delta-v. Je hoeft praktisch niets te doen, behalve zorgen dat je onder de juiste hoek de atmosfeer van Duna binnen komt. Onbemand kan eenvoudig zonder extra thrusters op Duna.Willem_D schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:04:
[...]
Je hebt inderdaad minder delta-v nodig, maar de missie is wel complexer.
Als je naar Duna gaat wil je waarschijnlijk door de atmosfeer gaan om af te remmen, waar je waarschijnlijk een hitteschild voor nodig hebt. Daarna een parachute om verder af te remmen, en daarna retro-thusters om daarwerkelijk te landen. Voor landen op de Mun kun je alleen maar thrusters gebruiken, kost meer deta-v maar is wel eenvoudiger.
Handmatig landen op Mun is veel complexer, de eerste keer dat ik dat deed kostte het me meerdere pogingen omdat ik telkens vlak voor touch-down flipte of teveel brandstof verspild had met te rustig afdalen.
Hier hetzelfdeKipCurreh schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:24:
[...]
Na bemande landingen op Mun & Minmus haak ik steeds weer af jammer genoeg, dus nog nooit zo ver geraakt.. Laat ons hopen dat het nu wel lukt

Ben nu wel met een savegame bezig genaamd 'Really Duna this time'
Steam: Grim
Dat kan ik me inderdaad herinneren (het is een tijd geleden dat ik vanilla KSP gespeeld heb). Onbemand lukte met alleen parachutes, bemand (meer massa) had ik wel thrusters voor nodig.TweakTom92 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:41:
[...]
Onbemand kan eenvoudig zonder extra thrusters op Duna.
Ik speel zelf RSS+RO, en daar is Mars (Duna equivalent) ietsje moeilijker. Daar is de atmosfeer te dun om zonder thrusters te landen, dus moet je wel de heatshield -> parachte -> thrusters doen. Tenzij je veel meer delta-v gaat gebruiken. Het is ook geen wonder dat veel echte missies naar de oppervlakte van Mars falen, gewoonweg omdat de landing complex is.
Landen op Eve (of Venus) is makkelijker, wegkomen daarentegen.
Leuke start van een druilerige dinsdag dit.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
wel meer kunst -en vliegwerk dan actual skills, maar uiteindelijk (3-4x herpositioneren) zat hij er toch aan vast
En wel zonder DPAI of mechjeb, ik heb enkel KER voor de extra info onscreen, de rest is allemaal 'stock-manual' gebeurd
Het idee is dat er hier nog een lander aan komt, en dit een soort Mun Hub wordt voor landingen in verschillende biomes (FOR SCIENCE). pics will follow
Heb ook gezien dat er eindelijk een contract is voor een Minmus flyby
-edit-
sfeervolle pic added, station ligt in een orbit op 100km van de Mun
Men eerste flyby bij Minmus is direct een landing op 2 verschillende biomes geworden, ik kon de Mjolnir (Mun lander raket) hiervoor gewoon hergebruiken. Direct 1540 science genet
[ Voor 29% gewijzigd door KipCurreh op 14-11-2019 08:41 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De kunst is natuurlijk om al die contracten gewoon gelijktijdig te laten lopenMsG schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:04:
Hierdoor startte ik nooit echt verre exploraties naar Duna of iets dergelijks, omdat bij terugkomst de helft van je contracts is gemist qua deadline.
maar hoe weet je vantevoren dat al die raketten helemaal kloppen? Als je dan parallel in de tussentijds weer tig andere missies hebt afgerond, en je gaat dan KSP tijd-technisch jaren later daadwerkelijk naar Duna en het blijkt toch anders te zijn (antenne vergeten, of iets fundamentelers), dan ben je bij een rollback ook al die missies tussendoor kwijt. Ik had bijvoorbeeld die class-indeling niet zo door van asteroïden, dus ik heb 1 geaccepteerd destijds voor Class E, terwijl dat juist de grootste is, en die missie lukt me maar niet, en dan wil ik eigenlijk wel iets anders doen, en gaat dat contract in je nek hijgen (annuleren, of failen van een contract trek ik niet).anboni schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:30:
[...]
De kunst is natuurlijk om al die contracten gewoon gelijktijdig te laten lopenGebruik Kerbal Alarm Clock om waarschuwingen te krijgen wanneer er manuevers gepland staan (of SoI changes, transfer windows, etc) Op 'n gegeven moment stuur je dus een paar missies ricthing Duna en onderwijl handel je contracten dichter bij huis af. Zo doe ik dat tenminste. Ik gebruik die contracten juist om wat meer richting te bepalen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
• 2x 3-axis joystick
• 1x sliding potentiometer
• 20x pushbutton
• 20x tumble switch
• 50x green LED.
• 1x 128x64 monochrome OLED display
• 5x 8:2 multiplexer
• Teensy 4.0
En ik heb een mooie aluminium plaat op de kop getikt van 30x25cm om alles op te monteren. Ben momenteel bezig in LibreCAD een design uit te tekenen die ook enigszins prettig in het gebruik is. Daar gaan wel wat iteraties overheen. Zo had ik de potmeter eerst geheel rechts, maar die heb ik inmiddels verplaatst naar het midden, tussen de twee joysticks. Zo zit hij niet in de weg van je armen en kun je 'm op twee manieren gebruiken (linkerhand op linkerjoystick en rechterhand op slider, of linkerhand op slider en rechterhand op rechter joystick).
Verder wordt het mogelijk om met een tumble switch de engine aan en uit te zetten, en met een andere switch kun je de slider in precision mode zetten (waarbij de max stand bijvoorbeeld maar 1/3e throttle representeert oid). Met andere tumble switches kun je live de assen van de joysticks omdraaien, handig voor als de orientatie op je scherm niet overeenkomt met je joystick.
Verder wil ik toggles in KSP, zoals SAS, ook graag aan tumble switchen hangen, maar daar moet ik denk ik wel een KSP plugin voor maken want de meeste toggles verander je in KSP met een druk op de knop (behalve SAS dan, daar is ook een hold knop voor). Nou heb ik die plugin sowieso nodig omdat ik allerlei orbital info naar de controller wil sturen voor weergave op de OLED display
In de VAB zit een knopje om te checken of je fundamentele fouten hebt in je raket (bijv. crew capsule zonder parachute) maar je kunt natuurlijk ook zelf een checklist maken om dat soort dingen te checken. Ik gebruik tegenwoordig ook Kerbal Engineer om van te voren te checken of de stages wel voldoende DeltaV voor de benodigde burns en genoeg TWR (thrust to weight ratio) om ook weer terug te komen.MsG schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:44:
[...]
maar hoe weet je vantevoren dat al die raketten helemaal kloppen? Als je dan parallel in de tussentijds weer tig andere missies hebt afgerond, en je gaat dan KSP tijd-technisch jaren later daadwerkelijk naar Duna en het blijkt toch anders te zijn (antenne vergeten, of iets fundamentelers), dan ben je bij een rollback ook al die missies tussendoor kwijt. Ik had bijvoorbeeld die class-indeling niet zo door van asteroïden, dus ik heb 1 geaccepteerd destijds voor Class E, terwijl dat juist de grootste is, en die missie lukt me maar niet, en dan wil ik eigenlijk wel iets anders doen, en gaat dat contract in je nek hijgen (annuleren, of failen van een contract trek ik niet).
Contract annuleren doe ik ook liever niet maar soms moet je je verlies nemen, heb er pas nog een keer een totaal overschat (een base op Ike geloof ik maar die moest ook een gigantische hoeveelheid liquid fuel bevatten en ik had toen nog geen ISRU tech). En af en toe een fout maken hoort erbij, het is dan ook leuk om die weer proberen te herstellen. Zo heb ik pas nog 2 landers van de Mun teruggehaald die daar al een tijd gestrand stonden met te weinig brandstof (de Kerbals had ik al eerder opgehaald met een reddingsmissie). Ik heb toen een soort Fuel Truck gemaakt met mining apparatuur (bestaande uit een orbiter en lander-rover) die met de Claw de gestrandde landers kon bijtanken zodat ze toch terug konden komen.
:strip_exif()/f/image/zTxrP9lQtztxZQ9OJpnfQQDo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben vorig jaar begonnen met een blanco career en vind het toch wel leuker dan de science mode. Heb nu de complete sciencetree unlocked (gaat op een gegeven moment razendsnel met inzet van sciencelabs) en vind de missies leuke uitdagingen om uit te dokteren hoe dingen voor elkaar te krijgen.
BTW, ik stuitte pas op deze KSP-film van Matt Lowne. Heel gaaf gemaakt, wat een werk moet dat zijn geweest!
(er staan nog meer van dit soort films op zijn kanaal)
Nou zie ik echter iets vreemds ermee. Ik heb 'm gebruikt bij een science-verzamel-missie op Mun, en ik zou echt zweren dat ik in de verschillende biomes gewoon experiments ermee heb gedaan. Maar ik had al die experiments onder een custom action group hangen, dus dat was gewoon een kwestie van op de knop rammen en daarna een stuk of 7 experiment schermen wegklikken, dus ik heb niet heel goed opgelet. Maar waarom ik er vrij zeker van ben dat dit wel werkte, is omdat het ding automatisch uitklapt als je het experiment doet terwijl hij ingeklapt zit, en hij automatisch weer inklapt als je een "Collect Data" doet op een experiment storage container bijvoorbeeld. Door dat uitklappen kwam het resultaat van dat experiment ook wat later dan de rest.
Maar nu heb ik een vergelijkbare missie op Minmus gedaan, en toen kwam ik erachter dat hij het helemaal niet deed als je geland bent. Vond dat erg vreemd, er staat ook niets over in de details van dat onderdeel. Ik kan ook geen valide reden bedenken waarom je 'm niet zou kunnen gebruiken terwijl je geland bent. Bug? Tussentijdse update? Of ben ik gewoon gek?
Kan iemand bevestigen danwel ontkennen dat de Megnetometer Boom idd niet werkt als je geland bent?
.edit: Ik ben eruit, ik ben gek
.edit2: oh wow ik zie hier dat je voor de gravity scan per biome 3 experiments kunt doen: landed, in space low en in space high. Zelfs voor de EVA report is er niet een in space high per biome. Had ik eerder moeten weten

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 10-07-2020 13:29 ]
Moet ik niet ergens bepaalde missies aannemen om geld mee te verdienen ofzo? Het lijkt nu meer op een sandbox game (niet de modus ik gekozen heb) en ik heb geen idee hoe ik nu significante hoeveelheden science en geld verdien om een beetje aan onderdelen te komen. Mis ik iets?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Als je een beetje tips en houvast wilt hebben, is YouTube: Kerbal Space Program - Career Mode Guide For Beginners - Part 1 een hele goed serie (is al wat ouder, maar de basis is nog steeds hetzelfde en Scott Manley is ook gewoon geweldig om naar te luisteren
Bovenop wat @anboni aangaf is KSP sowieso ook in Career mode een redelijk sandboxy game. De missies die je aanneemt geven wat richting aan wat je zou kunnen doen, maar het is geen verhalende game die je van een begin meeneemt naar een einde. Wat je precies gaat doen hangt grotendeels af van wat je zelf wil doenMaverick schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:54:
Ik ben sinds kort begonnen met KSP. Heb netjes een aantal trainingsmissies gedaan voor ik met de campaign begon. Maar een raketje gebouwd. Omhoog en omlaag, wat Scince verdient, R&D gedaan. Is me nu gelukt om met mijn eigengemaakte raket in orbit te komen (beetje op de wiki gespiekt). Maar volgens mij zie ik iets over het hoofd.
Moet ik niet ergens bepaalde missies aannemen om geld mee te verdienen ofzo? Het lijkt nu meer op een sandbox game (niet de modus ik gekozen heb) en ik heb geen idee hoe ik nu significante hoeveelheden science en geld verdien om een beetje aan onderdelen te komen. Mis ik iets?
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ha! Dat kleine gebouwtje had ik gewoon helemaal over het hoofd gezienanboni schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:13:
Als je Career mode hebt gekozen, moet je naar Mission Control om missies aan te nemen om geld en science mee te verdienen.

PSN: DutchTrickle PVoutput
Game staat nu in de ps sale voor 10euro. Heb hem zelf nog niet maar ben ook zwaar aan het twijfelen om hem aan te schaffen (ps5). Hier kunnen heel wat uren inzitten denk ik. Maar de game moet je bevallenjaspov schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:03:
Vandaag dit spel voor het eerst bekeken nav het nieuwsbericht op de frontpage. Op metacritic staat bij de PS4 versie veel geklaag over crashes en corrupt savegames. Vrij oude Posts dat wel, werkt het inmiddels redelijk soepel op de PS4?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Zit nu dus maar weer op de PC te spelen en begonnen met een nieuwe "Career". Ondertussen al een munlanding gedaan en een "Spacestation" in Kerbal orbit gebouwd. Ben nu bezig met een Spacestation in Mun orbit. Blijft een leuk spel met erg veel mogelijkheden. Ben benieuwd naar ksp2.
Ik zit op een i7 2600K @ 4.8 Ghz en ben van een GTX970 naar een GTX1080 gegaan op 1200P, en ik hou eigenlijk dezelfde lage FPS (20-30), maar als ik naar de utilization kijk, staat de CPU noch de GPU op 100%, sterker nog beide zelfs redelijk laag. Waardoor worden er dan toch niet meer frames gerenderd?
Mods eigenlijk alleen MechJeb.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik moet zeggen met alle mods die er momenteel zijn (incl. beta versies) doe het kwa graphics echt niet onder het tweede deel.
Ik ben na ontvangst van de Mac Mini M2Pro weer begonnen met Ksp. Nu voor t eerst wat ervaring op te doen met welke uitbreidingen ik toevoeg (voor realistischere omgeving etc).Ferio schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:09:
Zijn er mensen die weer KSP spelen na de slechte start van het tweede deel?
Ik moet zeggen met alle mods die er momenteel zijn (incl. beta versies) doe het kwa graphics echt niet onder het tweede deel.
Eea lukt al, alleen wolkendek blijft nog altijd clear sky, en foggy in de verte.
Nu wel gelukt met de diverse addons
:strip_exif()/f/image/2klTs0GQja62K5RAYSMyXmHA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door NielsTn op 15-05-2023 23:55 ]
Hoe is de performance bij jou? Ik merkte toch nog wel dat KSP1 op mijn M1 niet helemaal lekker presteerde.NielsTn schreef op maandag 15 mei 2023 @ 00:44:
[...]
Ik ben na ontvangst van de Mac Mini M2Pro weer begonnen met Ksp. Nu voor t eerst wat ervaring op te doen met welke uitbreidingen ik toevoeg (voor realistischere omgeving etc).
Eea lukt al, alleen wolkendek blijft nog altijd clear sky, en foggy in de verte.
Nu wel gelukt met de diverse addons
Op de M2 Pro heb ik prima performance, ik klaag niet! Maar draai dan ook op even uit mijn hoofd 4k resolutie, en alle settings op max.TuxDePinguïn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:09:
[...]
Hoe is de performance bij jou? Ik merkte toch nog wel dat KSP1 op mijn M1 niet helemaal lekker presteerde.
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR