• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Is iemand al op Loho (maan van Jool met atmosfeer) geweest en vervolgens ook terug gekeerd op Kerbin? Het lijkt mij een hele uitdaging om dat voor elkaar te krijgen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
Update loopt NU binnen. Gisteren niet gelukt. Wat een drukte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Damn. Interplanetaire reizen zijn vertieft lastig. Ik ben met enige moeite wel op Eve terecht gekomen in één shot door een schatting te maken van het juiste launch window en vervolgens met veel aanpassingen van mijn orbit ben ik dan uiteindelijk geland. Helaas was mijn lander niet goed genoeg uitgerust en moest ik mijn escape fuel gebruiken om de landing te verzachten. Maar zelfs als de chutes waren blijven plakken tot touchdown had ik waarschijnlijk niet weer in orbit gekomen boven Eve, laat staan dat ik weer op Kerbin terecht was gekomen. Nu zit ik daar vast. Ik denk dat een single launch concept waarschijnlijk geen kans van slagen heeft voor interplanetaire reizen met 3 man aan crew. Ik zie vooralsnog geen mogelijkheden om een launcher+lander te bouwen die de hoeveelheid fuel heeft die nodig is om ook weer terug te komen naar Kerbin die ik ook in orbit kan brengen.

[ Voor 15% gewijzigd door ocf81 op 21-09-2012 14:35 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluffy1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
ocf81 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:20:
...
Ik zie vooralsnog geen mogelijkheden om een launcher+lander te bouwen die de hoeveelheid fuel heeft die nodig is om ook weer terug te komen naar Kerbin die ik ook in orbit kan brengen.
Probeer eens de transfer te doen met de nieuwe atomic engine. Deze gaat heel erg efficiënt met brandstof om. Ik ben gisteren zonder problemen geland en weer terug gekeerd van Duna. De bedoeling was wel om naar een maan rond Jool te gaan, maar ja :+

Bij de tweede poging om naar Jool heb ik me ergens misrekend, waardoor ik een hoop brandstof verspild heb aan een koers correctie. Ik zit nu in high orbit rond Jool. Als ik terug wil keren, zal een landing op een maan er zeker niet in zitten, en zelfs dan gaat het nog erg tricky zijn.

Ik ga vanavond nog eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik had al een raket met de nieuwe nucleaire motor gebouwd. Duna is inderdaad wel te doen. Ik heb nu een raket met voldoende brandstof voor terugkeer naar Kerbin ca 100+/-3 km boven Ike hangen.
Voor een hemellichaam met een atmosfeer en over grote afstanden (zoals de manen van Jool) is het verhaal wel een stukje anders denk ik.

Helaas hebben de NERVA motoren bijna geen thrust. De hoge efficientie wordt enigzins teniet gedaan door de lange burn tijden die nodig zijn om een nuttige delta-v tot stand te brengen. Ze zijn erg nuttig voor de manoeuvres voor het ontsnappen uit het systeem en het aanpassen van de baan als je naar een planeet toe gaat. Wanneer je dichter bij een hemellichaam komt heb je gewoon meer brute kracht nodig om snel genoeg te reageren op de veranderende omstandigheden. (of je moet heel erg geduldig zijn en met heel veel orbits geleidelijk je doel te bereiken) Een grotere/krachtigere NERVA motor zou wel welkom zijn zodat het mogelijk wordt om dezelfde motor te gebruiken voor de hele landing en de lancering tot het punt waar de terugreis begint.

[ Voor 64% gewijzigd door ocf81 op 21-09-2012 14:44 ]

© ocf81 1981-infinity

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 09:18
ocf81 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:00:
Launch windows zijn echt moeilijk te bepalen zonder eerst eens heel vaak te missen (ervaring opbouwen) of ze te berekenen. Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een orbital calculator die ook met launch windows om kan gaan.
Misschien dat je hier wat aan hebt.

Interactive illustrated interplanetary guide and calculator for KSP 0.17
http://ksp.olex.biz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het heel mooi maar kan ik met iemand wat regelen via een CC?
is ut enigste nadeel.
Kan hem ook minder legaal krijgen maar da vind ik nie cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand of KSP ook (via Greenlight, bijv) op Steam verkocht gaat worden?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het wel, kan een mooi distributie voor hun worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

bittenhero schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:55:
[...]

Misschien dat je hier wat aan hebt.

Interactive illustrated interplanetary guide and calculator for KSP 0.17
http://ksp.olex.biz/
Ja, dit is waar ik naar op zoek was. Thnx :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Nog een KSP video gemaakt!
[video] http://www.youtube.com/watch?v=Rc32UFok45M&feature=g-upl"]YouTube: Plurtle III: Backgrabber[/video]

vliegtuigen bouwen blijft leuk. :9

[ Voor 15% gewijzigd door ArnoAG op 29-10-2012 23:28 ]

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Wat een apparaat :P Ik heb ook een hele bult vliegtuigen gemaakt maar het is toch leuker om op andere planeten te landen imo.
Wist je dat je ook de 400L fuel tanks kan gebruiken? Samen met de turbojet motoren kom je met een relatief klein vliegtuig aardig ver. Bijvoorbeeld bij het 2e Space Center 8)

Ik ga er nog een op een raket bouwen en vliegen op Eve/Duna/Laythe dat is iets wat ik nog niet heb gedaan. Oja, wel vanilla natuurlijk :Y)

Wat ook wel leuk is om de let's plays van kurtjmac te bekijken :)

BTW pulsedriver, ik heb hem ook zonder CC gekocht. Via paypal, rechtstreeks van mijn bankrekening. Moet wel zeggen dat ik niet gechecked heb of dat nu nog kan, mijn paypal account is al oud en ik heb KSP vroeg gekocht.

[ Voor 18% gewijzigd door daPet op 30-10-2012 18:17 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

anandus schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:47:
Weet iemand of KSP ook (via Greenlight, bijv) op Steam verkocht gaat worden?
Ze zijn er mee bezig om de game via steam te kunnen gaan verkopen in de toekomst. maar op hte moment is het niet hun main focus. Dus het kan nog even duren voor het ook echt zo ver is.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
Btw 0.17.1 is uit!
quote: Changelog
================= v0.17.1 ===========================

* Official Release

Bug Fixes and Tweaks:
* Removed the old tutorial toggles from the settings screen.
* Made the EVA Yaw controls mappable.
* Fixed a potential issue with the music logic.

============== v0.17.1 x3========

New:
* New option on the settings file to enable verbose debug logging, to include a call stack trace (when available)

Bug Fixes and Tweaks:
* Fixed an issue where the menu ambience music would sometimes start playing on other scenes after some time had elapsed.
* Overhauled the Debug Console. Entries are now labeled and colored according to type and the text is selectable.
* Fixed the music volume slider having no effect without restarting the game.
* Fixed the jitter on distant orbits on the map and tracking station.
* Fixed a potential source of errors when warping time after a ship fell to pieces.

============= v0.17.1 x2=============

New:
* Added a slider in Game Settings to allow adjusting the UI size.
* Added Main Menu and Credits music.
* The Q and E keys can now be used to control yaw with the EVA Jetpack

Bug Fixes and Tweaks:
* Fixed the crewmember name textfields on the flight UI not scaling font size properly.
* Fixed the terrain collision detection issues for Gilly and Bop.
* Tweaked the terrain preset settings and PQS subvision methods for a significant reduction in object count.
* PQS terrain quads are now positioned as closely as possible to their vertices, for maximum mesh stability.
* Added a game setting to disable the automatic orientation when pressing any of the WSAD keys while jetpacking on EVA.

========= v0.17.1 x1========

New:
* The flight UI now scales dynamically depending on screen resolution, to always have the same pixel size.

Bug Fixes and Tweaks:
* Fixed an issue with the terrain engine that resulted in invisible oceans.
* Fixed a small bug on the patched conics maths that could have caused some trouble.
* Fixed the misaligned Music and Voice Volume sliders on the Audio Settings Screen.
* Added a Render Quality slider to the video settings screen.
* Fixed an issue where ships could break apart when changing warp rates too quickly (the "Space Cthulhu" bug)
* Fixed an issue with the VAB/SPH UI, that made it possible to launch without a ship, causing a total game crash.
* Removed an unused asset from the tracking station scene, which was taking up memory without adding anything.
* Fixed a problem that could cause parachutes to despawn when travelling at high speeds.

[ Voor 4% gewijzigd door LongBowNL op 30-10-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Docking gemaakt in 4 dagen = mind blowing

http://forum.kerbalspacep...Docking-is-coming-on-0-18

En er gaat ook elektriciteit zijn in .18 :9~ http://forum.kerbalspacep...ical-System-List-of-parts

[ Voor 30% gewijzigd door witeken op 30-10-2012 23:40 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Nice, vooral de power optie. je kunt dan een lichter schip bouwen om mee in de ruimte te komen. en gebruikt vervolgens zonne energie en zonnepanelen om door de ruimte te cruise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leondendungen schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:53:
Nice, vooral de power optie. je kunt dan een lichter schip bouwen om mee in de ruimte te komen. en gebruikt vervolgens zonne energie en zonnepanelen om door de ruimte te cruise.
Ik hoop toch niet dat ze dat soort opties inbouwen. Dan wordt het allemaal veel te 'gemakkelijk'. Eigenlijk voelt die 'Nerva' al veel te powerfull (al is dat nog wel ergens op 'realiteit' gebasseerd). Niets mis mee dat je een ruimteschip met 5+ launches en docking en fuel-transfer moet samenstellen om interplanetair te reizen. In het 'echt' is het ook niet gemakkelijk.
Als ze een soort ionenmotor of VASMR in het spel maken, hoop ik dat die net als 'in het echt' zéér veel power verbruikt en zéér weinig 'thrust' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Wat weerhoud je ervan het niet te gebruiken als je er geen uitdaging inziet? En anders kan je het modden. Het is maar net wat je leuk vind om te doen :)

Nu kan je het ook extreem makkelijk maken door een fueltank te maken met enorm grote capaciteit en een engine met een lage consumption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:20:
[...]

Ik hoop toch niet dat ze dat soort opties inbouwen. Dan wordt het allemaal veel te 'gemakkelijk'. Eigenlijk voelt die 'Nerva' al veel te powerfull (al is dat nog wel ergens op 'realiteit' gebasseerd). Niets mis mee dat je een ruimteschip met 5+ launches en docking en fuel-transfer moet samenstellen om interplanetair te reizen. In het 'echt' is het ook niet gemakkelijk.
Als ze een soort ionenmotor of VASMR in het spel maken, hoop ik dat die net als 'in het echt' zéér veel power verbruikt en zéér weinig 'thrust' heeft.
had het op de site van Ksp niet helemaal goed gelezen, voor die ionen motoren heb je 2 typen brandstof nodig, stroom en gas. stroom kun je als ik het goed lees met solar panels opwekken, gas niet. dit moet je in fuel tanks meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Gilly, de kleinste celestial body met 13km straal, is awesome! Machjeb had het moeilijk met transferren. Ik ging dan maar in manuele mode. Hij was wel al heel netjes gegaan dus, ondanks aangegeven in de map, kwam ik toch in de SOI terecht. Dan m'n orbit beter gemaakt, lees: laag. En nu ben ik aan het doorspoelen naar het laagste punt, maar ik kan max. 4x phisical warp doen, dus het duurt lang...

Dus ff forum postje doen dacht ik :).

Ik zat op de IRC en iemand had vid gepost. Landen met een schip is niet zo makkelijk blijkt... Iemand is op het idee gekomen om vanaf orbit the EVA'en en dat ga ik doen. Ik edit als ik geland ben...

Edit: Ge crashed terwijl ik aan het typen was :/ Je zou meer moeten kunnen zoomen in map view. Ik was al aan het twijfel of het niet té laag was, mijn orbit. Achja, opnieuw proberen :).

[ Voor 13% gewijzigd door witeken op 01-11-2012 23:00 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Developers praten over 0.18, docking, nieuwe staging, oxidizer, electriciteit... :*)

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:52:
Gilly, de kleinste celestial body met 13km straal, is awesome! Machjeb had het moeilijk met transferren. Ik ging dan maar in manuele mode. Hij was wel al heel netjes gegaan dus, ondanks aangegeven in de map, kwam ik toch in de SOI terecht. Dan m'n orbit beter gemaakt, lees: laag. En nu ben ik aan het doorspoelen naar het laagste punt, maar ik kan max. 4x phisical warp doen, dus het duurt lang...

Dus ff forum postje doen dacht ik :).

Ik zat op de IRC en iemand had vid gepost. Landen met een schip is niet zo makkelijk blijkt... Iemand is op het idee gekomen om vanaf orbit the EVA'en en dat ga ik doen. Ik edit als ik geland ben...

Edit: Ge crashed terwijl ik aan het typen was :/ Je zou meer moeten kunnen zoomen in map view. Ik was al aan het twijfel of het niet té laag was, mijn orbit. Achja, opnieuw proberen :).
Tip: Met ALT-. en ALT-, kun je physical timewarp overal doen, dus ook in de ruimte. Zo is de nerva engine en interplanetary transfers nog enigsinds uit te houden kwa duratie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een 10+ uur live-stream van de dev's waar features voor de grootste update tot nu toe (0.18) getoond worden (docking!, werkende zonnepanelen, nieuw fuel-systeem met brandstof en oxidizer, ion-engines, (werkende) air-intakes voor de jet-engines, nieuwe textures, muziek, flightplanning systeem, fuel transfer, etc. etc...... ). *O*
http://nl.twitch.tv/KerbalSP
En er komt een linux versie! (zodra ze over zijn op Unity 4)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 15:01
Nieuwe planeet ziet er ook wel leuk uit, komt niet voor 0.19.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hack, Kerbal merchandise :9~.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Te vet gewoon, ga er zeker 1 halen :D

Aaaa leuk jong team daar in Mexico! :)

[ Voor 36% gewijzigd door xzaz op 01-12-2012 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

KSP 0.18 is released. http://kerbaldevteam.tumblr.com/

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor we de eerste ruimte station zo groot hebben dat het een ronde om de aarde heen vormt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 07:36:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor we de eerste ruimte station zo groot hebben dat het een ronde om de aarde heen vormt :D
Halo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dat geen problemen opleveren voor de engine? Alles buiten een bereik van 2km gaat 'on rails' en wordt dus niet meer gesimuleerd.
Downloaden gaat een stuk beter dan toen 0.17 uit kwam (en de site 3 dagen plat lag).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Haha, en tijdens de lige stream zaten ze nog zo the emphasizen dat er geen KSP 0.18 komt :p. Nice dingen hebben ze aangekondigd tijdens KerbalKon. Kon er helaas niet alle 16 uur bijzijn (het eindigde deze ochtend circa om 7 uur voor ons ofzo) :(.

In de blog staat dat de sandbox nu klaar is. Ik ben benieuwd wat ze dan voor 0.19 gaan doen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Ik gok career mode :) de knop is er al als je een nieuw spel start

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
dus nu heb ik een ruimteschip naast mn station staan, maar moet je op bijde een docking clamp hebben om aan elkaar vast te kunnen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

witeken schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:31:
[...]

Haha, en tijdens de lige stream zaten ze nog zo the emphasizen dat er geen KSP 0.18 komt :p. Nice dingen hebben ze aangekondigd tijdens KerbalKon. Kon er helaas niet alle 16 uur bijzijn (het eindigde deze ochtend circa om 7 uur voor ons ofzo) :(.

In de blog staat dat de sandbox nu klaar is. Ik ben benieuwd wat ze dan voor 0.19 gaan doen.
Nah ze hebben nooit gezegd dat de .18 niet zou komen. Alleen dat hij nog niet uit was. Maar vrij voorspelbaar voor de .18 die al ruim 2 weken "goed als klaar" stond en door getest was om op het 2 jarig bestaan te wachten voor release :P

As for toekomstige plannen en .19. Zoals ze in de stream zeiden, de basic mechanics die ze in de game willen hebben zitten er nu in zoals ze het willen hebben. Atmosfeer, planeten, docking, nieuw resource systeem. Dus nu gaan ze langzaam beginnen aan het uitbreiden van de software om er een game van te maken. O.A. dus rovers, planeten waar iets te doen is, career (is nog heel ver weg wat ik begreep). Maar ook dingen als re-entry heat en meer verschillende planeten en jaja bases. Zo hebben ze ook een soort boor module laten zien waarmee je op andere planeten kan beginnen te boren (misschien resources/career gold/fuel?). Natuurlijk niet vergeten dat ze screenshots van wolken op kermin hebben laten zien :D (komt niet in .19 :P)
megadoom schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:28:
dus nu heb ik een ruimteschip naast mn station staan, maar moet je op bijde een docking clamp hebben om aan elkaar vast te kunnen? :X
Ja beide schepen moeten een docking clamp hebben. Docking werkt alleen op docking rings/clamps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
maar ff geprobeerd een ruimtestation te bouwen: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A9c6aHFfgu1PxJ6B4GYBLkCj/full.png

zit al in elkaar met 4x stock schepen, die schepen kan ik weer terug de aarde in schieten en houd je een mooi ruimtestation over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
nice leuk gemaakt. Ik heb me eerste zelf gemaakte sataliet in een baan om Kerin hangen. kwam alleen tot de conclusie dat ik te weinig solar panels gebruikt heb voor al de sensoren die ik erop heb hangen. zal binnen kort wel zonder stroom zitten. maar goed was leuk om te proberen.

weet iemand hoe het werkt met de costum groepen die je kunt maken? Ik heb nu 1 costum groep gemaakt met al me zonnen panelen en sensoren erin om deze te togglen zeg maar. maar Als ik hem in een baan om kerbin heb hangen kan ik deze groep niet aan/uit zetten. weet iemand hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
hier maar gelijk nog 1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eWIwvInLOGIJe1id07470Igt/medium.png

ben m zo lang mogenlijk aan het maken :D

het is alleen wel soms irritant dat de "couplings" niet aan elkaar zitten maar scheef aan elkaar

[ Voor 18% gewijzigd door megadoom op 02-12-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megadoom schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:09:
het is alleen wel soms irritant dat de "couplings" niet aan elkaar zitten maar scheef aan elkaar
Dat is inderdaad wel lastig ja, en zou in 18.1 opgelost moeten zijn. Meestal probeer ik het dan gewoon nog een keer en lukt het dan wel.

Heb inmiddels ook een mooi ruimtestationnetje rondvliegen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IpcCoC6RzY1cHmNFbyqQufPy/medium.png
Binnenkort maar eens proberen om op Layte te landen én veilig terug te keren naar Kerbin (met fuel transfer moet dat nu wel kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:21:
[...]

Dat is inderdaad wel lastig ja, en zou in 18.1 opgelost moeten zijn. Meestal probeer ik het dan gewoon nog een keer en lukt het dan wel.

Heb inmiddels ook een mooi ruimtestationnetje rondvliegen:
[afbeelding]
Binnenkort maar eens proberen om op Layte te landen én veilig terug te keren naar Kerbin (met fuel transfer moet dat nu wel kunnen).
SAS gelijk uitzetten wanneer je dokt helpt ook wel. Ik was overigens 2 uur bezig geweest om te dokken, blijken de 2 delen niet kunnen dokken. Er is niet echt een systeem als mannetje vrouwtje het is gewoon 2 delen aan elkaar, ik denk weer veel te moeilijk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Hoe werkt fuel transfer eigenlijk? en kun je schepen omhoog sturen zonder command pod of sataliet onderdelen?

Gisteren nog een hele tijd bezig geweest om te docken, waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar ik vindt het toch lastig om me schepen bij elkaar in de buurt te krijgen. dichtste bij wat me gelukt is is 16km uit elkaar. heeft iemand hier nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 01:25
het bovenste schip als target stellen, de onderste moet in de buurt zijn (~20 km gaat nog wel). Dan burnen naar target (roze icoontje in circle) tot ~150km/s totdat je op ongeveer 10 km afstand bent. Daarna burnen tot je 'stilstaat', dus het gele icoontje met het kruisje erin. Daarna weer naar target burnen, dit keer ongeveer 50 m/s, en weer snelheid inleveren als je in de buurt kkomt. Herhaal dit een paar keer. Op het eind moet je met ongeveer 2-3 m/s op een paar honderd meter zijn en alles verder met RCS doen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuel transfer werkt door met alt+rechtsklik beide tanks aan te klikken, en dan krijg je een pop-up waarmee je de transfer kunt doen. Je hebt wel een 'command unit' nodig. Dus inderdaad een commandpod of zo'n Satelliet core.

Qua aanvliegroute die ik meestal doe: Lanceren in een orbit die iets lager dan het doelwit ligt (+/- 50km). Dan een inclinatie compensatie burn uitvoeren (bij het icoontje 'ascending' of 'descending node') zodat de orbits exact in dezelfde 'plane' liggen. Dan is het een kwestie van het target 'inhalen' en op het juiste punt een prograde burn uitvoeren om de Apogee omhoog te brengen, tot die exact in de baan van het doelwit ligt (een Hohmann transfer orbit maken). Dat is nu met het planning systeem heel makkelijk omdat je als het ware het punt om de burn uit te voeren kunt 'slepen' totdat de intersect een paar 100 meter van het doelwit af zit (hoeft dus nu geen fasehoeken meer uit te rekenen maar kunt het gewoon 'experimenteel' doen). Dan op het intersect punt de transfer orbit ciculariseren en je zou een paar 100 meter van het doelwit moeten zitten en kun je de rest met RCS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En 0.18.1 is uit (changelog). Met als voornaamste bugfixes de docking misalignment, en de bug dat ASAS al je RCS brandstof verbruikte tijdens een time-warp. Binnenkort komt 0.18.2 die de minder kritische bugs moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist voor het eerst op Duna geland! Heerlijke game.

Net onderweg, met Kerbin en de Mun op de achtergrond:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/449screenshot1_tn.jpg

Net voor aerobreak:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/461screenshot25_tn.jpg

A small step for Kerbin, a huge step voor Kerbalkind!
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/287screenshot35_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Heerlijke game inderdaad, gisteren ook heel de middag zitten spelen, het is me eindelijk gelukt om te dokken en een soort van ruimteschip ta bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yay! Mijn eerste docking gemaakt! :D /me trots is
Pffff. Soms zou je willen dat er een soort autopilot ingebouwd zit in dat spel, wat een gehannes! :P

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
MechJeb is precies wat je zoekt.. Autopilot. :)

• anandus
  • Niet online
Hmm.. Dat ziet er interessant uit, ik wist niet eens dat zulke mods bestonden (ik dacht dat mods vooral onderdelen waren).
Dank voor de tip! :)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Na de demo te hebben gespeeld toch maar besloten om de volledige versie aan te schaffen. Daar ging het dan ook gelijk mis. Wel van m'n paypal afgeschreven maar onmogelijk om ergens te downloaden (in store is de purchased lijst leeg). Maar een mail gestuurd, maar tot op heden niks mogen horen. Zal wel met de kerst te maken hebben.
Dan maar de demo blijven spelen voor een poosje. Blijft ook leuk. Vooral losbrekende raketten maken die vervolgens door je hele beeld vliegen maar je raket niet raken.

• ArnoAG
theHoff schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:27:
Na de demo te hebben gespeeld toch maar besloten om de volledige versie aan te schaffen. Daar ging het dan ook gelijk mis. Wel van m'n paypal afgeschreven maar onmogelijk om ergens te downloaden (in store is de purchased lijst leeg). Maar een mail gestuurd, maar tot op heden niks mogen horen. Zal wel met de kerst te maken hebben.
Dan maar de demo blijven spelen voor een poosje. Blijft ook leuk. Vooral losbrekende raketten maken die vervolgens door je hele beeld vliegen maar je raket niet raken.
Op facebook lees ik dat ze DNS problemen hebben, dat wordt als het goed is binnen twee dagen gefixt.

Incompl te

• theHoff
  • Niet online
ArnoAG schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:41:
[...]

Op facebook lees ik dat ze DNS problemen hebben, dat wordt als het goed is binnen twee dagen gefixt.
Ah thanks. Nog even geduld hebben dus :).

• ArnoAG
theHoff schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:45:
[...]

Ah thanks. Nog even geduld hebben dus :).
ik heb net even geprobeert, en ik kan hem wel downloaden.
als je ben ingelogt bij store moet je op "profile" klikken en daar staat een download link onderaan de pagina.

de DNS problemen zijn alleen bij het forum aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door ArnoAG op 27-12-2012 15:33 ]

Incompl te

• theHoff
  • Niet online
ArnoAG schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:32:
[...]

ik heb net even geprobeert, en ik kan hem wel downloaden.
als je ben ingelogt bij store moet je op "profile" klikken en daar staat een download link onderaan de pagina.

de DNS problemen zijn alleen bij het forum aanwezig.
Bij mijn Products Purchased staat helaas niks. Ach ze zullen er in het nieuwe jaar wel achteraan gaan lijkt me? En anders start ik wel een dispute bij paypal, maar neem aan dat het niet zo ver hoeft te komen.

• LongBowNL
Probeer eens een andere route. Ga naar de store en zoek dan KSP op (de plek waar je hem koopt). Als het goed is, staat onder "Add to cart >" en "Buy KSP Gift Code" de download link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Om hem te downloaden moet je boven aan de pagina eerst klikken op "Store" dan kun je aan de rechterkant inloggen. Vervolgens ben je ingelogd. dan dien je aan de rechterzeide op de knop "Profile" te klikken. dan krijg je je profiel te zien, scroll helemaal naar beneden. daar staat dan een regel met je order, product dat je gekocht hebt en prijs en daar achter staat een "download knop". hier kun je hem downloaden.

Zo werkt het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
LongBowNL schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:52:
Probeer eens een andere route. Ga naar de store en zoek dan KSP op (de plek waar je hem koopt). Als het goed is, staat onder "Add to cart >" en "Buy KSP Gift Code" de download link.
Helaas, bij mij staan er maar 2 linkjes.
Leondendungen schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 09:20:
Om hem te downloaden moet je boven aan de pagina eerst klikken op "Store" dan kun je aan de rechterkant inloggen. Vervolgens ben je ingelogd. dan dien je aan de rechterzeide op de knop "Profile" te klikken. dan krijg je je profiel te zien, scroll helemaal naar beneden. daar staat dan een regel met je order, product dat je gekocht hebt en prijs en daar achter staat een "download knop". hier kun je hem downloaden.

Zo werkt het bij mij.
En dat lijstje is bij mij dus leeg helaas.

Volgens mij is er gewoon iets mis gegaan met het linken van de purchase aan m'n account. Komt vast wel goed. Tot op heden alleen nog steeds geen contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ridgedog van de Yogscast is al meer dan 2 uur KSP aan het spelen voor Oxfam en zal dat nog wel tot een uur of 1 doen verwacht ik.

http://www.twitch.tv/yogscast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
1shot1kill schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:23:
Ridgedog van de Yogscast is al meer dan 2 uur KSP aan het spelen voor Oxfam en zal dat nog wel tot een uur of 1 doen verwacht ik.

http://www.twitch.tv/yogscast
Hij kan het nog best goed... docking gaat BIJNA foutloos :)

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Aerobraking rond Jool

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IuSzZl.png

Mooi die glow! :9~

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Dat probeerde ik gister ook. Alleen ging ik iets te laag. Wel grappig om een landing op Jool te zien. De "grond" raken om daarna door te stuiteren tot er niet meer over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Epische game :) Eergisteren aangeschaft op basis van de Quick Look van Giant Bomb. Ben in orbit geweest, next stop: THE MOON!!!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Vreemd, gisteren begon mij ship te rollen als een malle en kon ik er niets tegen doen :S Ik dacht eerst dat het door mijn dual-booster design kwam, maar nu blijkt hij het zelfs bij een simpele rocket nog te doen. Heb de game maar afgesloten, hoop dat het vanavond weg is. Zou wel klote zijn als het een "bug" is, heb nogal veel tijd verspild aan het design en het oplossen van het probleem.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
LiquidT_NL schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:19:
Vreemd, gisteren begon mij ship te rollen als een malle en kon ik er niets tegen doen :S Ik dacht eerst dat het door mijn dual-booster design kwam, maar nu blijkt hij het zelfs bij een simpele rocket nog te doen. Heb de game maar afgesloten, hoop dat het vanavond weg is. Zou wel klote zijn als het een "bug" is, heb nogal veel tijd verspild aan het design en het oplossen van het probleem.
Ik speel KSP zelf (nog) niet, dus ik weet niet of het volgende mogelijk is, maar je zou kunnen proberen om een rolleron aan je raket toe te voegen :p Lijkt me leuk om te proberen of dat enig effect heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dat probleem met het 'rollen' van je constructies heb ik ook. Eerst kon ik bijna vierkante constructies de lucht in schieten, en andere dingen zoals een kubus (Borg), 'bal', driehoek en complete ruimte stations. Het was niet makkelijk maar het lukte me wel (moest af en toe een beetje modden). Nu heb ik gewoon 0.0 controle over mijn constructies. Soms krijg ik ze de ruimte in, zijn ze in de ruimte.. onmogelijk om te besturen.. alles gaat rollen of blijft niet op koers.

Ik weet niet wat er aangepast is maar voor mij is de lol er wel af. Ik had in de eerdere versies werkelijk een stuk of 20 'ruimte stations' overal rond hangen. Door middel van mods kon ik 'dokken' en zo 1 of 2 stations aan elkaar koppelen. Zelfs door de ruimtestations die ik had compleet 'blok voor blok' na te bouwen doen ze andere dingen en reageren volledig anders. Ik had het wel leuk gevonden als ik nu met de geïmplementeerde dok functies een mega ruimte station te bouwen maar helaas.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
1 zorg er voor dat je ascent stage motoren heeft die kunnen "Gimballen"
2 neem een ASAS unit mee, geen sas, asas.
3 als het dan nog niet stabiel is zou je nog RCS kunnen proberen

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch ook maar eens een KSP LP begonnen! Wat een heerlijk spel zeg. Blijkbaar gister 18 uur gespeeld (???).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ArnoAG schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:09:
Ik weet vrij zeker dat het een bug betrof. Ik gebruik bestuurbare wings, RCS, ASAS en inderdaad engines die kunnen sturen (vectoring, dat bedoel je toch?). Maar zelfs designs die eerst wel perfect vlogen doen het nu niet. Misschien dat ik even een reinstall doe om zeker te zijn.

Hoe dan ook nog steeds een heerlijke game. Half iets in Orbit gekregen, een ander design vloog een stuk hoger maar die was echt te gammel. Ook jammer dat je nog geen tri-/bicouplers goed ondersteboven kan monteren, daar is voor mij ook teveel tijd in gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ArnoAG schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:09:
Zoals ik al zei, mijn eerste constructies werkte wel, in de laatste versie niet. Zefls iets na bouwen werkte niet.
Ik wacht wel even op de volgende update.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
prutser001 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 07:57:
[...]

Zoals ik al zei, mijn eerste constructies werkte wel, in de laatste versie niet. Zefls iets na bouwen werkte niet.
Ik wacht wel even op de volgende update.
Ze hebben in de laatste versie behoorlijk wat veranderd om het "realistischer" te maken. hierdoor is het wel moeilijker geworden. maar in mijn ogen wel intresanter. Docken is bv stuk moeilijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Zijn er overigens ook nog fatsoenlijke "packs" in plaats van die losse add-ons van spaceport? Ik hoef niet eens echt NIEUWE functies (wel leuk natuurlijk), maar het is gewoon jammer dat je op dit moment maar 1 van alles hebt. NAast het feit dat de aerodynamic onderdelen m.i. allemaal veel te groot zijn voor een kleine rocket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat wel fijn zou zijn is een soort plugin-manager ofzo, zodat je dingen aan en uit kan vinken. Alles gewoon in je KSP-map gooien maakt het uninstallen enzo er ook niet makkelijker op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Dat is best een goed idee. Een simpel windows tooltje die je parts met een vinkje in de juiste map zetten.

Er is wel over gesproken maar veel leven zit er niet in.
Er is een addon manager maar ik weet nog niet of dat doet wat ik wil.

En anders is er hier vast wel iemand die zoiets snel in elkaar kan flansen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Het bizarre spinnen is opgelost, na het verwijderen van de landing struts en de "zwaardere" variant te plaatsen. Ook eindelijk fatsoenlijk in orbit van Kerbin gekomen en ook al bij Mun, de landing is dichtbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mijn eerste succesvolle Mun-landing *O*
Potver, wat ben ik trots :P

Jammer voor Steve Kerman dat er niet genoeg brandstof over is voor de terugweg :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UD4n8rpivgkUCWXYkluzYgVk/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 08-02-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
  • Laatst online: 27-11-2024
Gefeliciteerd! Nu een rescue mission plannen natuurlijk voor die arme Steve.
Zo had ik een missie naar Duna, maar de pootjes van de lander braken af dus konden ze niet meer terug. Rescue mission gestuurd, maar die had hetzelfde probleem. Toen maar een serieuze reddingsactie op poten gezet, pendeldienstje vanaf orbit rond Duna naar de gestrande kerbals, docken in orbit en uiteindelijk gelukt om alle 9 kerbals weer veilig terug op Kerbin te krijgen.
Geeft een enorm gevoel van voldoening als het dan eindelijk lukt, ook al heeft het een paar jaar geduurd.
Wat een geniaal spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
zo iets is inderdaad leuk om te doen, zag op de kerbal site dat de geruchtenmolen over 0.19 flink op gang komen.

• AlexanderB
Zo, gelijk slaat de verslaving weer toe.. :) Zoveel nieuwe dingen! :)

Heb me wel echt mateloos lopen irriteren aan docking, of om precies te zijn, proberen dingen waar geen thrusters aan zitten te docken mbhv een "space sleepbootje", gaat gewoon niet.. alles wat versleept moet worden, moet op zn minst eigen thrusters hebben..

De rest van het docken ging wel goed, alleen die lange truss balk zonder thrusters was echt n ramp.. :(

• Elve1984
Docking is in 0.18 wel lastiger geworden, maar wel realistischer. maakt het spel in mijn ogen wel leuker. zag op de KSP site dat je straks ook voort zelf fuel kunt maken door middel van mijnen van grondstoffen enzo. wel intresant.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ahhhh het wordt langzaam echt een steeds leuker spel! Ik heb helaas te weinig tijd om dit te spelen. V0.19 maar weer eens bekijken tegen die tijd.

Ik ben erg blij dat ik voor $7 destijds me "ingekocht" heb.... geen geld voor zo'n dijk van een spel.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• anandus
  • Niet online
0.19 ziet er echt heel veelbelovend uit!
* re-entry heat
* begin gemaakt van resource systeem
* betere mogelijkheden voor rovers
En nog veel meer :)

• LongBowNL
Hier is een heel interview over KSP:
http://themittani.com/media/kerbal-space-program-qa-devs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wow, een nieuwe demo. Dat is wel netjes van hun.

http://forum.kerbalspacep...ontent.php/138-A-New-Demo!

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ah, today I learned.. ASAS heeft geen pod torque..

Vandaar dat mn space-tug die balk niet ingeparkeerd kreeg.. Vanaf nu n paar SAS modules dr op voor de nieuwe versies.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat 0.18.4 een stuk soepeler loopt bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Dat was het idee ook, 0.18.4 draait op een nieuwe engine.. :) (Unity 4, ipv Unity 3)

Maar ik ben zelf weggeweest sinds.. 0.14.4 ofzo, en ineens zijn er docking, unmanned probes, electriciteit, meer motoren, meer brandstoftanks, een hele zwik planeten en manen, en zo'n beetje alle originele parts die erbij zaten zijn weg (de meeste zijn er nog, maar re-textured, en getweakt, ze reageren toch anders..), action groups, het hele staging gebeuren is veranderd, en een aankondiging dat 0.19 nog een planeet dr bij krijgt, en resource mining.. Damn yO! [edit:] en re-entry heat, dus landen met voertuigen die daar niet voor bedoeld zijn wordt een stuk lastiger.. :)

en als resultaat is het verrekte lastig beoordelen hoeveel brandstof en/of motoren iets nodig heeft, de ene lancering kom ik amper in orbit, die dr na kan ik bij elke stage n halve tank brandstof weggooien.. ik moet nog een hoop spelen om dat weer optimaal te krijgen..

Verder.. Zo ontzettend veel nieuwe opties, kan niet kiezen! en heb net mn 2e ruimtestation gedeleted omdat ik er niet tevreden over was, de 1e draait nog onafgebouwd zn rondjes op een 100 km orbit..

[ Voor 12% gewijzigd door AlexanderB op 16-02-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ze zullen in de toekomst meer optimalisaties door voeren mbv de Unity 4 Engine. Deze engine ondersteunt multicores setups (in tegenstelling tot Unity 3). Nu is het niet zo dat het veranderen van de engine een magische multicore switch is. De physics engine moet er nog wel op worden aangepast. Wat wel doorgevoerd kon worden, is het laden van de onderdelen. Er zal dat minder lag zijn als je in de buurt komt van een groot ruimtestation die moet worden geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Het draait in ieder geval al merkbaar iets soepeler, en het kan dus nog veel beter.. Goede ontwikkeling dus. :)

En mn Kerpollo 1 heeft net massive failure gehad. :( Na landen op de maan brak ineens spontaan 1 van de poten af, en de lander plofte met een enorme knal uit elkaar, RIP 2 kerbal astronautjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Problemen met landingspoten heb ik ook vaak last van. Als ik ze uitgeslagen laat nadat ik hem heb gesaved, breken ze af als ik het ruimteschip weer laad. Resulterend in 4 extra debrie in orbit rond de Mun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
Na het spelen van de nieuwe demo heb ik ook maar meteen dit spel aangeschaft.

Wat een geweldig spel is dit! Heb filmpjes van pebblegarden bekeken. Dit heeft me toch geholpen om wat verder de ruimte in te komen dan zelf aanprutsen. Zeker het versterken van de raket is wel handig.

Na een poging of 10 heb ik nu een voertuigje in een baan rond Kerbal van 200k tot 100k. Deze wil ik toch proberen op precies 100k te krijgen.
Wat me vooral verbaasde is dat met een paar simpele pointers, je al redelijk makkelijk iets kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ja.. navigeren in de ruimte is helemaal niet moeilijk, als je eenmaal doorhebt hoe het werkt..

Verder heb je tegenwoordig de optie om je koersverandering vantevoren te plannen, dat geeft heel veel inzicht op waar je heen gaat en waarom, plus geeft een handig icoontje + inschatting van hoeveel gas je moet geven en wanneer om je doel te bereiken.. :)
LongBowNL schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:01:
Problemen met landingspoten heb ik ook vaak last van. Als ik ze uitgeslagen laat nadat ik hem heb gesaved, breken ze af als ik het ruimteschip weer laad. Resulterend in 4 extra debrie in orbit rond de Mun.
Dit was meer eigen lompheid, proberen te rennen met een EVA kerbal door de physical time warp op 4x te zetten, toen ie met 4x speed op zn plaat ging trilde de hele Mün, en toen brak er een poot van mn lander af.. Physics time warp is gewoon een beetje glitchy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Laatst online: 19:34

tha_crazy

Mafketel

Trouwens hier ook een KSP speler.
een tijdje de demo gespeeld maar een weekje geleden gekocht.
Krijg het wel enigzins voor elkaar om mn ruimteschip omhoog te krijgen, maar in een degelijke baan of fatsoenlijk opstijgen is een probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
tha_crazy schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:11:
Trouwens hier ook een KSP speler.
een tijdje de demo gespeeld maar een weekje geleden gekocht.
Krijg het wel enigzins voor elkaar om mn ruimteschip omhoog te krijgen, maar in een degelijke baan of fatsoenlijk opstijgen is een probleem :P
Dat was voor mij ook een probleem, maar met de video's van pebblegarden bouw je een leuke rakket en beschrijft hij hoe je in een baan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Dingen die ik vandaag en eerder geleerd heb:

- ISA Mapsat is enorm handig, zit een GPS kastje bij waarmee je op een kaartje kan zien waar je bent, wel zo handig als je precies op een bepaalde plek probeert te landen..
- Heb al 5 dingen gemapped met de GPS (Kerbin, Mun, Minimus, Duna en Ike) met 1 en dezelfde satteliet, dankzij de Xenon motor kan ie enorm ver vliegen, maar het duurt wel echt een eeuw om snelheid op te bouwen..
- Een raket met 60x xenon motoren, 60 xenon tanks, 100+ batterijen, een zooitje zonnepanelen, en een zooitje parts om het allemaal bij elkaar te houden, geeft een heleboel lag, en weinig snelheid.. fail! Xenon is duidelijk alleen voor lichte probes..
- Aerobraking op Duna is verrekte lastig om goed te krijgen, quicksave (F5) en Load (F9) helpt heel erg, had 5 pogingen nodig om het goed te krijgen, de 1e 2 raakte niet genoeg snelheid kwijt, 1x miste ik de hele planeet door time-acceleration, de 4e sloeg een krater in het oppervlak, en de laatste poging ging heel mooi.. :)
- MainSail engines niet direct onder die oranje fuel tanks plaatsen, maar er een witte tussen stoppen (of je raket gewoon van witte tanks bouwen), dan kan je motor ineens een stuk harder zonder dat ie oververhit.
- Gymbal de-activeren op alle mainsail engines behalve de middelste, voorkomt dat de raket zichzelf kapot wiebelt.
- Op een gegeven moment komt er een punt dat je raket (met een half ruimtestation erop) gewoon zo zwaar is dat de tanks van elkaar af breken, dan kan je ze aan elkaar "plakken" met struts over het oppervlak over de naad tussen de tanks. ducktape-->'spacetape'

Dingen die ik al wist maar voor jullie handig zijn eventueel:
- CapsLock activeert precisie-besturing, dan word je raket een stuk minder twitchy om te sturen als ie heel licht van gewicht is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kwam die gimbals wel vaker tegen, maar wat is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Dat de uitlaat (de nozzle) van de raket draaien kan, een klein beetje, zodat er door middel van de stuwkracht kan worden gestuurd..

Een aardig deel van de motoren in het spel hebben het nu, maar als je teveel van dat soort motoren tegelijk aan hebt, krijg je oscillatie, en rammelt de raket uit elkaar..

Het heeft uiteraard ook voordelen, als de middelste motor wel gimbal aan heeft staan, dan gaat de raket heel mooi netjes rechtdoor, en zolang die motor draait, is ie heel goed te sturen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
  • Laatst online: 27-11-2024
Zo doe ik dat idd ook altijd. Je kunt de toggle gimbal voor alle motoren behalve de middelste in een action group zetten, ook heel handig ;)

btw: de beste youtube kanalen voor KSP vind ik die van Scott Manley (zelf een astrofysicus geloof ik, en geeft een hoop nuttige info uit de 'echte ruimtevaart') en die van kurtjmac (erg humoristisch). Zeker de moeite waard om ze te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Weedme schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:17:
Zo doe ik dat idd ook altijd. Je kunt de toggle gimbal voor alle motoren behalve de middelste in een action group zetten, ook heel handig ;)

btw: de beste youtube kanalen voor KSP vind ik die van Scott Manley (zelf een astrofysicus geloof ik, en geeft een hoop nuttige info uit de 'echte ruimtevaart') en die van kurtjmac (erg humoristisch). Zeker de moeite waard om ze te bekijken.
Het mooie van die twee mensen is dat ze een heel prettige "radio" stem hebben om naar te luisteren.

De nieuwe versie KSP draait inderdaad iets soepeler, echter heb ik nog steeds vaak dat de game crasht na het laden van een 2e raket, of deze nu al in orbit is of nog gelanceerd moet worden. Best wel irritant als je je raketten aan het testen ben.
Ben nu bezig een station op 300km hoog te bouwen, heb nu 3 segmenten. Er zit al een hoop liquid fuel in, een mooie voorraad om mee te nemen om rond een andere planeet een station te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik had al eens eerder met de demo's gespeeld in het verleden, maar nu ook maar gewoon de volledige versie gekocht. Ik had er echt nog niet zoveel tijd in gestoken, en ging net even wat aanprutsen zonder tips/filmpjes/uitleg/tuts etc. Resultaat, accidental pilot ejection op 73km hoogte.... oops :D. Wel een heerlijke sim om uurtjes in weg te gooien :).
Pagina: 1 ... 6 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)