Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ze hebben C7Studios (eigenaar van een heel populair addon pack) aagenomen en nog maar een paar dagen geleden nog iemand, die gaat werken aan de animaties van de Kerbals :) (EVA's?). KSP levert dus blijkbaar toch wel genoeg op.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:58
ik heb 13_3 geinstalleerd, heb een raket gebouwd die het op zich aardig doet, maar als ik hem vlak na de lancering op 2x timespeed zet raakt ie onbestuurbaar en crasht ie.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
More struts!!!!!!
het is een bug denk ik dat bij tijdcompressie je raket minder stabiel is

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
0.15 is uit... er is nu een horizontale hangar om dingen in te bouwen. Er zijn een paar dozijn parts bijgekomen. Ik vind het geheel wat onoverzichtelijk nu en niet per definitie een verbetering. Ik wil eigenlijk helemaal geen schepen met vleugels bouwen; maar moet wel door alle parts heen worstelen. Het aanbod aan stock rocket-parts is daarentegen alsnog maar karig. Jammer! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker1985
  • Laatst online: 29-04 22:30
0rbit schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:43:
0.15 is uit... er is nu een horizontale hangar om dingen in te bouwen. Er zijn een paar dozijn parts bijgekomen. Ik vind het geheel wat onoverzichtelijk nu en niet per definitie een verbetering. Ik wil eigenlijk helemaal geen schepen met vleugels bouwen; maar moet wel door alle parts heen worstelen. Het aanbod aan stock rocket-parts is daarentegen alsnog maar karig. Jammer! :)
Mee eens.
Bovendien vind ik die vliegtuigen niet echt lekker vliegen. Physics van lucht en lift mogen iets beter worden geprogrammeerd, want bij een stuurfoutje tuimelt je vliegtuig als een ragdoll door de lucht, zelfs op zeer hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Heb je caps-lock wel aan staan (geeft mildere input)? Verder ben ik het wel met je eens dat het wat onoverzichtelijk is nu en vleugels wat lastig vliegen :P.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Overigens is de toevoeging van nog een kleine maan wel een leuk gebaar, maar feitelijk ook niet echt moeilijk. Het ding is zo klein (weinig zwaartekracht) dat je er met een maanraket gemakkelijker heenkomt dan naar de maan zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tja, het spel is nog in alpha fase. Hierin worden er hoofdzakelijk features toegevoegd. Pas in de beta wordt alles gepolijst.
Niet dat ze er nog tot dan gaan mee wachten maar er zijn nog zoveel dingen die ze kunnen/gaan toevoegen dat ze in de alpha eerst een selectie met de belangrijkste moeten maken. Zolang een feature niet bovenaan de critical lijst met (belangrijke) feautres die verbeterd/gemaakt moeten worden is er weinig kans dat ze die snel gaan fixen/maken.

HarvesteR zei zelf: Na 0.12 werd de game performance een serieus probleem dat ze 0.13 eraan gewijd hebben. Tot het weer een serieus issue wordt zullen ze er niet meer een werken.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Volgende wordt waarschijnlijk docking, maar het is zo leuk dat er al heel veel mods te krijgen zijn met parts en nieuwe functies.

Deze: http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=9917.0
is bijvoorbeeld echt een enorme toevoeging.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0rbit schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:56:
Overigens is de toevoeging van nog een kleine maan wel een leuk gebaar, maar feitelijk ook niet echt moeilijk. Het ding is zo klein (weinig zwaartekracht) dat je er met een maanraket gemakkelijker heenkomt dan naar de maan zelf :+
Het leukste is nog wel dat hij op een kleine inclinatie ligt, waardoor je toch iets beter over je baan na moet denken; en dat patched conics gedoe is ook wel een toevoeging :)

Hierna hopelijk docking, en een nieuwe planeet...
ArnoAG schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:27:
Volgende wordt waarschijnlijk docking, maar het is zo leuk dat er al heel veel mods te krijgen zijn met parts en nieuwe functies.

Deze: http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=9917.0
is bijvoorbeeld echt een enorme toevoeging.
Of bijvoorbeeld mechjeb, al maakt dat landen enzo wel héél makkelijk :P

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Ik heb van het weekend ook 0.15 even gespeeld, ik vindt de Vliegtuig onderdelen niet echt een toevoeging. wil je met zo'n vliegtuig ding de ruimite in komen dan moet je ik weet niet hoeveel Fuel meenemen en kom je niet meer los van de grond.

Wil je een soort van mini vlieguig maken dat je dan op een draag raket lanceerd dan gaat dit bijna niet.

Leuk dat er weer een update is, maar ze hadden van mij inplaats van die vliegtuig onderdelen wat nieuwe rocket onderdelen mogen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Leondendungen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:00:
Ik heb van het weekend ook 0.15 even gespeeld, ik vindt de Vliegtuig onderdelen niet echt een toevoeging. wil je met zo'n vliegtuig ding de ruimite in komen dan moet je ik weet niet hoeveel Fuel meenemen en kom je niet meer los van de grond.

Wil je een soort van mini vlieguig maken dat je dan op een draag raket lanceerd dan gaat dit bijna niet.

Leuk dat er weer een update is, maar ze hadden van mij inplaats van die vliegtuig onderdelen wat nieuwe rocket onderdelen mogen toevoegen.
Nu was ik daar toevallig ook mee bezig en het viel me eigenlijk best mee. Heb een heuze space shuttle gemaakt. Alleen lukte met het niet om te werken met alleen raketten aan één kant, dan bleef hij toch omvallen. Zelfs met de derde rij fuel tanks als gewicht.

Kerbal
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xJQHbX9vuOb6HfUq9xjgXgTs/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SEUCGb054tAXZMB7tgYQg4Yz/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XmZ49SuP1IdnsDvGgIavVxLC/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EkHktEwlEZMNtFEExdQjaSn2/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FNgkdTvj6jUIMEcjK8oMPsOu/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0U9yWbI2UaLEVEnFsVl8Jtnr/thumb.png

[ Voor 30% gewijzigd door roy-t op 28-05-2012 14:14 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Zet er eens wat meer RCS op; Advanced SAS werkt niet heel goed zonder RCS.

[ Voor 3% gewijzigd door 0rbit op 29-05-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Er zitten 10 RCS ports op (die nieuwe die maar 1 kant op blazen). Zal vanavond nog eens proberen of ik het zonder die derde overeind kan houden.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk geen docking in 0.16.0. Ik zat er zo op te wachten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Idd Limonade :(

Voor mij mogen ze al de aangekondigde features eruitslopen en vervangen door docking ;) vind ze toch niet veel soeps ....

Planned Core Features:
* Kerbal crewmembers in Extra-Vehicular Activities, both at the surface and in orbit.
* Internal Cabin and Cockpit views for crew-accessible parts. (aka, I.V.As)
* New Particle Effects for Explosions and Parts

Bonus Features (if we have the time):
* A much improved parts catalogue UI on the construction scenes.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
nou, dat zijn toch niet de minste dingen, docking komt echt nog wel. :)

ik zit me zelf te verbazen over minimus, ik heb zo'n rovertje er neer gezet, en damn, wat is die planeet mooi glad, lekker met 500 km/h over de bergen heen razen, nergens meer van die ribbeltjes waar je achter bleef hangen en gelijk n dodelijke crash maakte als je dr met meer dan 20 m/s overheen ging.. (zoals op de mun wel was)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
ik denk dat er in komende updates ook nog wel eens een tool kan gaan zitten waarmee je je eigen planeten en manen kan gaan maken.

Die internal cabin view is eigenlijk alleen handig als je een een spaceplane maakt, "Extra-Vehicular activities" lijkt me wel een leuke toevoeging!

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
fffuuuuuu... met 720 km/h, eind van het ijs, met 520 km/h tegen de rand van het ijs aankomen, n aantal kilometer hoog vliegen, met 530 km/h landen, stuiter, en net op t moment dat ik denk dat t miraculeus toch nog goedkomt, doet t wagentje met 500 km/h een backflip en boem, einde missie.. (command pod explodeert, wagentje verdwijnt vliegend de verte in :P)

op zich wel tof dat de oppervlakte zo goed is, dat gaan we nogmaals proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op zondag 17 juni 2012 @ 20:36:
nou, dat zijn toch niet de minste dingen, docking komt echt nog wel. :)

ik zit me zelf te verbazen over minimus, ik heb zo'n rovertje er neer gezet, en damn, wat is die planeet mooi glad,
Dat zijn 'methaan meren' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
ik had al zo'n vermoeden :) je kan dr iig erg mooi op racen :P

Alleen erg oppassen, aan de andere kant van dat ding zitten dus wel scherpe bergen, eerst een enorme dukes-of hazard sprong gemaakt (met 50m/s, denk dat ik wel n minuut gevlogen heb, haha), veilig geland, en daarna gecrashed door n heel klein hobbeltje (yay, krijg gelijk mun-flashbacks).. dus erg oppassen waar je gas geven kan en waar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:10:
[...]

Dat zijn bevroren* 'methaan meren' :)
Voor als je 100% correct wilt zijn :$.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
damn.. ontploffende landers (veilig geland, ontploffen op t moment dat ze ingeladen worden) bug is weer terug.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Hier een filmpje van mijn knutselwerk:

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Goeie muziek eronder en gaan met die banaan. Mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

18uur23min59sec
Ik heb met m'n vliegtuig een compleet rondje om Kerbal gevlogen, en heb hem weer neergezet op de runway! Helaas geen recorder aan voor de landing :P Volgende keer misschien.
edit: Geheel binnen de atmosfeer moet ik er wel even bij melden.

Ondertussen voor de mensen die de dev blogs nog niet gezien hebben, heel leuk om even op het ksp forum te kijken. Astronauten training + space walks in de komende patch 0.16. ziet er allemaal erg gaaf uit so far. Je hangar vol engineers en technicians. Ruimte wandelingen op de mun en in space. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als je een astronaut los laat die orbit om de zon :)

[ Voor 5% gewijzigd door daves2hd op 06-07-2012 04:51 ]

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik zag het, de screenshots die ze tot nu toe gepost hebben zien er strak upt. Ik zag dat ze ook bezig waren om alle stock parts te restylen.

Ook wordt er gesproken over koppelingen. en een mission planner. Ik ben benieuwd wanner 0.16 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Astronauten training? 't Zijn toch gewoon wat kerbal engineers die daar rondlopen?

[ Voor 3% gewijzigd door witeken op 06-07-2012 11:28 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, je kunt niet eens interacten met die Kerbals.
Is hier iemand een KSP tester? Die dus de experimentals kan spelen?
Ik ben best wel benieuwd naar 0.16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Dus... Iemand die het al gelukt is om een space plane daadwerkelijk de ruimte in te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Wolfos schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:27:
Dus... Iemand die het al gelukt is om een space plane daadwerkelijk de ruimte in te krijgen?
Ja hoor, zelfs op de maan landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik zag gisteren op de site van KSP dat 0.16x2 uit is. zal waarschijnlijk niet al te lang meer duren voor 0.16 gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leondendungen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:31:
Ik zag gisteren op de site van KSP dat 0.16x2 uit is. zal waarschijnlijk niet al te lang meer duren voor 0.16 gereleased wordt.
Hoop dat ze beetje opschieten.. Ik heb eigenlijk alles al gedaan wat je kunt doen in 0.15. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:45:
[...]

Hoop dat ze beetje opschieten.. Ik heb eigenlijk alles al gedaan wat je kunt doen in 0.15. :-(
Als je denkt dat je alles al gedaan hebt, moet je de challenges maar even doorspitten: http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?board=23.0
:P

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
0.16 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 14:20
Klopt. En inmiddels zijn al hun servers ook "uit"! (Lees: down/niet bereikbaar)

[EDIT]
Okay, mensen met een Mac, doe geen moeite, die updater is stuk. Ik heb nu in Bootcamp versie 0.16 draaien.

Verder kun je nog geen 'full install' van 0.16 downloaden via de KSP store. Dus enige optie is updaten met Windows.

Ik ga nu spelen. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Wasp op 21-07-2012 10:55 ]

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een Rendezvous gehad en kerbals uitgewisseld en Jebadiah staat op de maan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Even een Munmissie gedaan met wat nieuwe onderdelen.
"The Arc" tegen gekomen, dus meteen precisie landing oefenen!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sJd0ws.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z6SdFs.png?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rul6Rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JnBKhs.png

Toen bill onder de Arc door liep explodeerde hij op mysterieuze wijze, de lander bleef onbemand achter...
dat wordt een reddingsmissie! :9
Goede update!! _/-\o_ _/-\o_

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beh. Hoe hebben jullie hem gedownload? Site werkt de hele dag al niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
De patcher gebruiken, soms moet je het 2x proberen, maar zo heb ik vandaag al 2 pc's geupdate.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaegan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2020
Mis wel de 3m SAS Modules en de SRB's die nog te weinig fuel hebben zelfs met de nieuwe SRB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeb gecrashed op de mun; Bill to the rescue
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/znVS1FrhxAYbOigguHNBTSjn/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kaegan schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:27:
Mis wel de 3m SAS Modules en de SRB's die nog te weinig fuel hebben zelfs met de nieuwe SRB.
Je kunt gewoon in de CFG bestand de grootte aanpassen:

code:
1
2
3
4
5
// --- asset parameters ---
mesh = model.mu
scale = 0.1
iconCenter = 0, 3, 0
rescaleFactor = 2.5

Rescale dus van 1 naar 2.5 en dan de inhoud 8x zo groot maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
ik krijg het maar niet voor elkaar om fatsoendelijk op de mun te landen.
het is mij al drie keer gelukt om om op de maan te komen maar bij de landing kiept de munlander om of ik knal te hard op de mun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Iemand een idee hoe de jetpack van je kerbals werkt? Ik kom wel uit me space ship, maar als ik dan een stukje rond ga vliegen kom ik met geen mogelijkheid meer terug bij me raket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoe krijg je dat ding gericht op de 'Mun' want ik ga nu met 15000 m/s en tellertje loopt door naar de 'Zon' toe..

Ik krijg dat ding met geen mogelijkheid gericht op de Mun. Opstijgen is geen probleem (versie 0.13.3)

Opstijgen is geen probleem, trappen afstoten is geen probleem, snelheid maken is geen probleem.

Wat me ook op valt is dat na b.v. een mislukte launch hij je trappen weer anpast en je dus bij mega constructies weer alles mag nalopen of de trappen wel goed staan.

En het mooiste is dat als je de 'fast forward' aan zet het is alsof het niet sneller gaat maar dat je motoren ineens 2 x zoveel vermogen hebben en heel je ruimte schip om zeep helpt.

[ Voor 37% gewijzigd door prutser001 op 24-07-2012 00:48 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
je dient op een bepaalde snelheid te vliegen op een bepaalde hoogt om in een baan te komen. Volg anders even deze Tutorial, maakt een hoop duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Met 15000 m/s vlieg je fijn het stelsel uit :+

Ik heb gisteren weer even gespeeld. Maanlanding succesvol. Bij de landing viel echter mijn motor van mijn raket af. Toen maar een EVA gedaan. Beetje rondspringen met Bill. De jetpack werkt overigens vanzelf met WASD alleen je moet er wel voor springen; dus eerst spatie drukken. Heerlijke fijne faceplants maak je dan :D

Wat me niet lukte is weer terug in de raket in te stappen. Niet dat het zin heeft want ik kom er toch niet meer weg met die raket :+ Misschien kan ik eens een rescue poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
zag nadat ik mijn post geplaatst had bij de control key's dat je met de jet pack kunt stijgen en dalen met Shift en CTRL net als gas geven en terug nemen bij je raket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik speel het spel ook sinds vorig jaar mei/juni, maar ik was tot vandaag nog niet op het idee gekomen om eens op tweakers te kijken voor een topic over KSP.

Ik ben sinds vandaag ook over op 0.16. De update weigerde de hele tijd de download af te maken/ Maar wat een leuke update! EVA's zijn echt te gek :)
Er zitten nog wel een paar bugs in waarvan ik eigenlijk verwacht had dat ze wel zouden zijn opgelost, zoals de wobblyness voor de 3m onderdelen. (die zitten er al in sinds het begin) Als je dan overgaat naar 3m onderdelen zou je dat toch wel aan moeten pakken denk ik dan. Nu moet alles met pleisters aan elkaar worden geplakt. (struts die de onderdelen aan elkaar binden)
Kennelijk was het EVA verhaal nogal een tijdrovende klus en hebben ze geen aandacht kunnen besteden aan dit onderdeel. Verder ontbreken er nog wat onderdelen zoals een 3m RCS tank; een 3m fixed engine en een ASAS die wel blijft plakken als je de parachute open doet. (of een 3m ASAS die je onder de capsule kan hangen)

Even voor de grap naar de Mün gegaan:

Eenmansraket (kan ook Minmus wel bereiken na eerst op de Mün te hebben geland):
Afbeeldingslocatie: http://files.bangblog.eu/KSP/screenshot9.png

Driemansraket:
Afbeeldingslocatie: http://files.bangblog.eu/KSP/screenshot12.png
Afbeeldingslocatie: http://files.bangblog.eu/KSP/screenshot13.png

Helaas had ik mijn staging niet helemaal goed bij de laatste raket, dus ik had al mijn RCS fuel afgeworpen toen ik die het hardst nodig had. Gelukkig had ik een motor met thrust vectoring, dus kwam het toch nog goed. :)

Uiteindelijk ben ook wel weer terug gekomen, alleen brak de ASAS af :(

De 3 grote dingen die ik nog mis in het spel zijn andere planeten die in een baan om de zon draaien (liefst een met atmosfeer) en docking. Met de EVA denk ik dat een deel van de docking code ook wel geschreven is, alleen moet het nog worden uitgebreid naar ruimteschepen. (wanneer je tijdens een EVA is immers een grab doet en je manoeuvreert vervolgens het schip, dan komt dat grotendeels overeen met 2 voertuigen die gedocked zijn)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Leondendungen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:41:
zag nadat ik mijn post geplaatst had bij de control key's dat je met de jet pack kunt stijgen en dalen met Shift en CTRL net als gas geven en terug nemen bij je raket.
Klopt! Je moet echter wel RCS aktiveren en na verloop van tijd is je brandstof op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Even een vraagje voor de fanatieke bouwers onder ons.

Ik wilde mijn 'ruimte station' in orbit brengen (mechjeb addon/plugin - toegevoegd aan meeste pods/ASAS modules) Het probleem is dat mijn bouwwerken vast komen te zitten in de launch tower...

Ik had op youtube constructies gezien die groter waren dan die van mij en geen probleem hadden met de toren.
Standaard fuel drum, 9 op een rij en dan komt hij vast te zitten in de toren waardoor dus alles explodeert voordat je ook maar van de grond af komt.

Ik heb al constructies gemaakt die bijna 2 keer zo hoog zijn als de toren en die toren is eigenlijk overbodig voor mij. Maar als ik de breedte in wil gaat het elke keer mis. Deze ben ik tegen gekomen : YouTube: Kerbal Space Program : Mün Station Epsilon HD en hij heeft een bredere constructie maar kan wel gewoon opstijgen. Ik heb die in bijna elk detail na geprobeerd te bouwen maar dan staat hij dus in de toren.

Welke mods daar precies gebruikt zijn weet ik niet, ik heb b.v. die gele dingen die onderaan zitten niet. Zijn constructie is 11 fuel cells breed + loslaat dingen. Ik kan niet breder gaan dan 7 zonder de toren te raken.

Vierkant lukt wel maar zo'n soort ronde constructie is toch mooier, en ja er is een kans dat hij de parts.cfg aangepast heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door prutser001 op 27-07-2012 08:06 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Ik had dit probleem ook gister, ik heb mn schip zo hoog moglijk gezet in de hangaar en toen met de nieuwe support torens (0.16) vastgezet.
dat werkte voor mij...

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Die nieuwe supports kan je idd gebruiken om de raket op te tillen. je moet bij het bouwen dan wel erop letten dat je raket goed stevig in elkaar zit, anders valt ie uit elkaar. En bij de staging moet je ervoor zorgen dat de supports bij launch loslaten, anders blijft de raket plakken aan de grond tot de stage waarbij de release wordt getriggered. je kan ook de raket een beetje opschuiven zodat ie niet in het midden van de launchpad komt te staan, maar verder van de toren af. Naar de deur toe is dichter bij de toren, van de deur af is verder weg van de toren. beide dingen kunnen ook gecombineerd worden natuurlijk. Bij te veel overhang breken er weer onderdelen af van je raket omdat er te veel druk op het balanspunt komt te staan of doordat trekkrachten te groot worden voor de niet ondersteunde onderdelen.

BTW, heeft iemand de MapSat plugin al geprobeerd? Het was de eerste plugin die ik heb geïnstalleerd, maar het is erg leuk om een mapping satelliet te bouwen en dan mapping missies uit te gaan voeren.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 15:01
Net eindelijk geland op Minimus! *yey*

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Zijn er hier toevallig die de 'solar panel' mod geinstalleerd hebben? Ik had ineens hele rare lag, opstijgen zonder mechjeb was onmogelijk maar zodra ik in de ruimte zat en 'warp' aan zette ging alles 100% soepel, zette ik warp weer op 1x dan was het een slide show.

Bepaalde solar panels zorgen voor deze lag want zodra die verwijderd zijn gaat alles weer soepel.

De vele mods zijn wel leuk maar soms heb ik het idee dat de mods meer stukjes zijn om het maar makkelijker te maken om een raket te bouwen, ik kwam namelijk struts tegen met 22000 strength, terwijl de normale maar 22 strenght zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik probeer ook zo veel mogelijk stock te bouwen. Dat maakt het misschien soms wat moeilijker maar het heeft wel als voordeel dat je raketten vaak minder hoeven worden aangepast bij een update. Verder geloof ik dat je er beter door leert vliegen. probeer maar eens een rendezvous met de hand. Dat is best lastig, maar als het je lukt heb je wel een veel beter inzicht in hoe ruimteschepen zich gedragen.
Ik gebruik mechjeb nu soms bij missies waar IRL ook meestal geen mensen worden gebruikt, zoals bij de mapping satellieten die ik bouw, maar voor een maanlanding met kerbals blijft mechjeb thuis.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zie dat ik hoog nodig weer een keer moet spelen. Lastig spel. Ik heb ze al een paar keer dood weten te laten slaan op de maan, en nog vaker in een baan om de zon. Ik lees al dat mensen mooie achievements hebben behaald. Ik krijg alleen alle drie de Kerbals bang (die derde bleef bijna overal om lachen, meen ik, op zich dus ook wel een prestatie :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik zie veel mensen praten over Mechjeb. maar kan iemand vertellen wat dit is en waar het vandaan te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Weet iemand goede en duidelijke tutorials te vinden die stap voor stap uitleggen vanaf het maken van een raket en die dan in orbit, maan etc te krijgen. Had ooit eentje gevonden om in orbit om kerbin te draaien die redelijk duidelijk was, hierbij kwam ik met uiterste inspanning in space, terwijl hij bijvoorbeeld veel meer fuel overhad en eenvoudig terug kon of andere manouvres uitvoeren. Mijn kerbals waren echter ter space opgeschreven.

Vind het namelijk erg lastig om een goede raket/ruimteschip te maken en die dan op een goede manier te lanceren en besturen, zodat ik ergens kom. Orbit lukt dan nog af en toe, maar de maan kan ik alleen maar over dromen. Dan heb ik het nog niet eens over minimus, de zon of een deep space mission. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leondendungen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:16:
Ik zie veel mensen praten over Mechjeb. maar kan iemand vertellen wat dit is en waar het vandaan te halen is?
Het is een soort automatische piloot.
Ik heb een paar links voor je waar het word uitgelegd:

http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=14066.0

http://wiki.mechjeb.com/index.php?title=Manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Plug-ins worden op het forum van KSP gereleased. MechJeb wordt in deze thread bijgehouden.

@drBunhead: Qua raketten bouwen is het toch wel het leukst om zelf te experimenteren en je leert er ook beter door hoe een raket in elkaar moet steken. Maar hier wat handreikingen:
Niet alles ligt aan de manier waarop je een raket in elkaar zet. Je moet ook leren vliegen. Als je alleen maar recht omhoog gaat zal je altijd weer terugvallen naar Kerbin, tenzij je de ontsnappingssnelheid behaalt. Het beste is om nadat je de dikste luchtlaag uit bent langzaam te draaien tot je op een gegeven moment helemaal plat ligt op een kilometer of 35 à 40 (90 graden). Het pad is wel een beetje afhankelijk van hoe je je raket hebt opgebouwd en hoe snel je gaat. Je moet wel voldoende verticale snelheid opbouwen om in het luchtledige te kunnen komen. Als je te langzaam accelereert zal veel van je brandstof opgaan in het vechten tegen de luchtweerstand en hoge zwaartekracht die dichtbij de grond van toepassing zijn. Je moet er dus voor zorgen dat je eerste trap voldoende kracht heeft om na een paar seconden al een paar honderd m/s aan snelheid te hebben opgebouwd, en dat vervolgens door te kunnen bouwen. het makkelijkst is om een raket te bouwen die uit een paar trappen bestaat. Zo kan je onderweg dood gewicht lozen. Als je een raket maakt met een 1 mans capsule (in de demo is er alleen nog de oude 3 mans capsule met een vergelijkbare grootte en gewicht) dan heb je toch wel minimaal een paar brandstoftanks nodig om in een baan om Kerbin te komen.

Het makkelijkst is om een raket te bouwen met een kleine upper stage waar net genoeg brrandstof en motorkracht in zit om een deorbit mee uit te kunnen voeren. (kleine tank en kleine mottor dus) met daaronder een aantal tanks en een thrustvectoring motor waaraan een radial decoupler waaraan ook een kolom van brandstoftanks en standaard grote motoren is gekoppeld. Als je dan de buitenste kolommen van fueltanks net boven de motoren koppelt met de centrale kolom, dan blijft je centrale tank gevuld tot het moment dat je de buitenste tanks afstoot. Wat struts aan de onderkant die de buitenste kolommen verbinden met de centrale kolommen en de andere kolommen verstevigen het ontwerp zodat het minder gaat trillen tijdens het opstijgen. (denk aan symmetrie) Dit ontwerp is zeer krachtig en kan worden aangepast om naar de Mün te gaan.

Om naar de Mün te gaan moet je een orbit maken waarvan de apoapsis op dezelfde hoogte ligt als de maan. De timing voor de de burn is het best wanneer je de maan op de horizon ziet opkomen, dan hoef je niet zo lang te wachten om een baan om de Mün te krijgen. Om een baan om de Mun te krijgen moet je de snelheid af laten nemen.
Om de raket aan te passen voor het landen op de Mün moet je dan de brandstoftank vergroten naar een grote tank en er poten aan toevoegen.
Landen op de Mün doe je door je horizontale snelheid tot 0 te minimaliseren (mik op het kruisje tot het kruisje recht naar boven wijst op de navigatiebol) en vervolgens in de buurt van het oppervlak ook de verticale snelheid te reduceren tot een acceptabel niveau. ( < 3 m/s)

Ik denk dat uiteindelijk zelf experimenteren beter is dan slaafs een tutorial volgen. de beste punten om een baan te veranderen zijn Apoapsis (hoogste punt) en Periapsis (laagste punt). Daar zijn de effecten het beste te voorspellen. je baan verander je door te versnellen of te vertragen met je raketmotor.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Dank je voor de uitgebreide uitleg en tips, hier kan ik hopelijk wat mee :). Het was ook niet mijn bedoeling om slaafs een tutorial te volgen het is voor mij meer een richtlijn om key-elementen te vinden die noodzakelijk zijn om tot een goede raket/ goede vlucht te komen. Vooral dat laatste is een probleem, maar ik zie nu ook al dat mijn ontwerpen te langzaam versnellen in het begin als ik jouw verhaal zo lees.

Over het algemeen duurt het wel een tijdje voor ik een redelijke snelheid heb. Vaak begin ik met redelijk veel solid boosters, waarna ik overga op 1 of 3 liquid-fuel boosters icm met een aantal fuel-cells. Meestal als ik dan net in orbit ben is de fuel bijna op waarna ik niet veel ruimte om in een fatsoenlijke baan kan komen, laat staan mun en verder. Als ik dan een grotere load heb met bijv. meer fuel, dan kom ik nog minder ver omdat het geheel te zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

drBunhead schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:03:
Dank je voor de uitgebreide uitleg en tips, hier kan ik hopelijk wat mee :). Het was ook niet mijn bedoeling om slaafs een tutorial te volgen het is voor mij meer een richtlijn om key-elementen te vinden die noodzakelijk zijn om tot een goede raket/ goede vlucht te komen. Vooral dat laatste is een probleem, maar ik zie nu ook al dat mijn ontwerpen te langzaam versnellen in het begin als ik jouw verhaal zo lees.

Over het algemeen duurt het wel een tijdje voor ik een redelijke snelheid heb. Vaak begin ik met redelijk veel solid boosters, waarna ik overga op 1 of 3 liquid-fuel boosters icm met een aantal fuel-cells. Meestal als ik dan net in orbit ben is de fuel bijna op waarna ik niet veel ruimte om in een fatsoenlijke baan kan komen, laat staan mun en verder. Als ik dan een grotere load heb met bijv. meer fuel, dan kom ik nog minder ver omdat het geheel te zwaar is.
Mijn raketten bestaan meestal uit 3-4 soms 5-6 trappen en de meeste zijn 2 x de lengte van de launch tower.
Solid boosters kun je gebruiken staat leuk. Ik stijg nu meestal op met puur liquid fuel boosters. 6 a 8 met ieder 2 tot 4 tanks (gedeeld) en dat brengt me ruim in orbit, dan pas hoef ik de 2de stage te gebruiken om de juiste orbit te halen (133km).

Met mijn huidige raketten kan ik bijna van 'aarde' -> 'maan' -> 'aarde' en misschien weer terug, maar landen gaat niet altijd even lekker het wil nog weleens voorkomen dat ik 'schuin' land en dan m'n halve onderstel verlies of uit zenuwen nog een keer op spatie ram en zo een trap verlies.. Maar moet zeggen met Mechjeb maakt het het wel leuker. Voordat ik mechjeb gebruikte was ik blij als ik in orbit van aarde was, kon ook een beetje mikken op de maan maar meestal knalde ik er straal voorbij en dat kost echt heeeeel veeeeel fuel.

En het is niet zo dat je constant naar de maan je boosters aan hebt he, je gaat een beetje in de richting, motoren uit en 'warp x 100' dan ben je er in een minuut of 3-4. Dan weer netjes in orbit komen is vaak lastig.

Ik vindt het alleen jammer dat er niet zo veel tierenlantijn op je raketten kunt doen zoals b.v. die solar panels/ion boosters omdat deze dus voor lag zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Volgens mij zijn jouw raketten een stuk groter dan de mijne :P meestal 2 trappen 1e trap dus solid booster en daarna de ene grote liquid booster met 3/4/5 tanks, soms nog een extra liquid booster als 3e trap. Maar meestal kost het in alle gevallen net te veel fuel zodat ik alleen maar kon rondzweven in een vage eliptische baan om kerbin die aan de ene kant op ruim 300km zit en de andere kant rond de 60km. Terug komen op kerbin kon niet, fuel was/is op en verder gaan kon ook niet, want fuel was/is op.

Dat van die boosters niet continue gebruiken had ik inderdaad al begrepen, zolang je een voortgaande beweging hebt in space / vacuum blijf je eindeloos door vliegen (zwaartekracht buiten beschouwing gelaten). Lag/ framedrops heb ik ook enorm veel last van, maar ik heb dan ook niet echt een top computer. Werk nog met een C2D e4300 icm Radeon 4870 :-(.

Wat is mechjeb trouwens voor iets? Is dat een extra mod/patch die je kunt gebruiken oid? Wat voegt dit toe? Vind het nu al onoverzichtelijk worden mbt parts tov de demo versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Een automatische piloot, een heel geavanceerde. Het werkt met een plug-in en een part dat je aan je raket hangt.
Lees het topic wat ik heb gelinked eens, dan snap je wel wat MJ allemaal kan :)

@prutser001: Ik denk dat als je zulke grote raketten bouwt, je eens moet gaan nadenken hoeveel nut het heeft om heel veel brandstof en andere zaken mee te zeulen als het alleen maar ervoor dient om net een paar gram extra in de top mee te kunnen nemen en een te bendenken hoe je misschien beter kan vliegen. Probeer eerst eens een vlucht te maken waarbij het doel is om met parachute 1m pod, decoupler - een ASAS; 3 400/500 liter tanks (500 in demo, 400 in .16); een thrust vectoring 1m engine + 4 radial decoupler gemonteerde SRB's (alle motoren tegelijjkertijd ontsteken, inclusief liquid) in een stabiele baan van 75 × 75 km te krijgen. En ook echt goed rond! Leer netjes opstijgen door het juiste traject uit te vogelen. Ik heb met deze raket net 50 liter over om een deorbit te doen. Dat is genoeg om af te remmen en te landen aan een parachute.
De eerste 10 km vol gas recht omhoog, daarna ca. 70% tot 30 km onder een hoek van 60 graden. Tenslotte onder een hoek van 30 op compensatiekracht (kijken in je map view welke kracht genoeg is, stoppen met burn als apoapsis op de 70 uitkomt) naar de apoapsis coasten en daarna ben je er wel nadat je circulariseert. (misschien is het voor mij wel makkelijk praten, ik speel het spel al sinds .8) daarna middels een paar hele kort low power burns je apoapsis en periapsis naar de 75 of 80 km doen.

eenmaal laar met die missie zou je kunnen gaan spelen met een wat geavanceerdere raket

chute
1m pod

decoupler

ASAS
RCS tank
400L tank met 2 ringen van 4 RCS thrusters erop
small engine

decoupler

2 400l tanks
large TV engine
ring van 4 thrusters van 4 400 liter tanks met een non TV engine. Fuellines naar centerline. struts van booster naar booster onderaan en op de van booster naar centerline.

qua staging: alle motoren die dat kunnen tegelijk aan.

daarmee kan je orbital mechanics oefenen. (baan veranderen) vergeet niet dat je genoeg over moet houden om weer terug te kunnen komen. de RCS is er alleen om kleine aanpassingen te doen. leer vooral om op je grote motor te manoeuvreren en te keren met alleen de kracht van de ASAS. (doe alles op tijd)

De maanmissie kan je dan vervolgens doen door de centerline uit te breiden naar 4 i.p.v. 2 tanks en lander poten op de payload stage te plaatsen. misschien nog een extra SRB om net genoeg fuel over te hebben
Afbeeldingslocatie: http://files.bangblog.eu/KSP/screenshot25.png
Dit brengt je wel naar de Mün als het goed is. (met net vliegwerk)

Grotere raketten moeten langer recht omhoog, tenzij ze snel genoeg accelereren omdat ze anders de verticale component niet snel genoeg ontwikkelen om efficient in orbit te komen. Het is belangrijk om niet te veel fuel per raketmotor mee te nemen voor de stages die de boost naar orbit moeten doen. meestal is meer dan 4 tanks niet lonend. Eenmaal in een orbit (dus een heel rondje in de ruimte) is het minder belangrijk, dan telt specifieke impuls meer en kost een minder krachtige motor meer tijd om dezelfde versnelling te bewerkstelligen.

Nog een leuk plaatje van een mapping missie die ik naar Minmus heb ondernomen.
Afbeeldingslocatie: http://files.bangblog.eu/KSP/screenshot24.png
Een polaire baan van 15 × 15 km met een inclinatie van 100 graden. (> 90 graden omdat minmus nauwelijks draait, dus dan versnel je de processie iets)

[ Voor 56% gewijzigd door ocf81 op 31-07-2012 01:15 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ocf81 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:23:

@prutser001: Ik denk dat als je zulke grote raketten bouwt, je eens moet gaan nadenken hoeveel nut het heeft om heel veel brandstof en andere zaken mee te zeulen als het alleen maar ervoor dient om net een paar gram extra in de top mee te kunnen nemen en een te bendenken hoe je misschien beter kan vliegen. Probeer eerst eens een vlucht te maken waarbij het doel is om met parachute 1m pod, decoupler - een ASAS; 3 400/500 liter tanks (500 in demo, 400 in .16); een thrust vectoring 1m engine + 4 radial decoupler gemonteerde SRB's (alle motoren tegelijjkertijd ontsteken, inclusief liquid) in een stabiele baan van 75 × 75 km te krijgen. En ook echt goed rond! Leer netjes opstijgen door het juiste traject uit te vogelen. Ik heb met deze raket net 50 liter over om een deorbit te doen. Dat is genoeg om af te remmen en te landen aan een parachute.
De eerste 10 km vol gas recht omhoog, daarna ca. 70% tot 30 km onder een hoek van 60 graden. Tenslotte onder een hoek van 30 op compensatiekracht (kijken in je map view welke kracht genoeg is, stoppen met burn als apoapsis op de 70 uitkomt) naar de apoapsis coasten en daarna ben je er wel nadat je circulariseert. (misschien is het voor mij wel makkelijk praten, ik speel het spel al sinds .8) daarna middels een paar hele kort low power burns je apoapsis en periapsis naar de 75 of 80 km doen.

eenmaal klaar met die missie zou je kunnen gaan spelen met een wat geavanceerdere raket

chute
1m pod

decoupler

ASAS
RCS tank
400L tank met 2 ringen van 4 RCS thrusters erop
small engine

decoupler

2 400l tanks
large TV engine
ring van 4 thrusters van 4 400 liter tanks met een non TV engine. Fuellines naar centerline. struts van booster naar booster onderaan en op de van booster naar centerline.

qua staging: alle motoren die dat kunnen tegelijk aan.

daarmee kan je orbital mechanics oefenen. (baan veranderen) vergeet niet dat je genoeg over moet houden om weer terug te kunnen komen. de RCS is er alleen om kleine aanpassingen te doen. leer vooral om op je grote motor te manoeuvreren en te keren met alleen de kracht van de ASAS. (doe alles op tijd)

De maanmissie kan je dan vervolgens doen door de centerline uit te breiden naar 4 i.p.v. 2 tanks en lander poten op de payload stage te plaatsen. misschien nog een extra SRB om net genoeg fuel over te hebben
[afbeelding]
Dit brengt je wel naar de Mün als het goed is. (met net vliegwerk)

Grotere raketten moeten langer recht omhoog, tenzij ze snel genoeg accelereren omdat ze anders de verticale component niet snel genoeg ontwikkelen om efficient in orbit te komen. Het is belangrijk om niet te veel fuel per raketmotor mee te nemen voor de stages die de boost naar orbit moeten doen. meestal is meer dan 4 tanks niet lonend. Eenmaal in een orbit (dus een heel rondje in de ruimte) is het minder belangrijk, dan telt specifieke impuls meer en kost een minder krachtige motor meer tijd om dezelfde versnelling te bewerkstelligen.

Nog een leuk plaatje van een mapping missie die ik naar Minmus heb ondernomen.
[afbeelding]
Een polaire baan van 15 × 15 km met een inclinatie van 100 graden. (> 90 graden omdat minmus nauwelijks draait, dus dan versnel je de processie iets)
Ik heb/had al het een en ander rond draaien Mun/Minmus en Kerbin op mun en minmus had ik wel het 1 en ander staan. (Door een crash toen ik bezig was met het tracking station zijn ineens 4 raketten hun orbit verloren om de Mun deze gaan nu met 12000m/s rond de zon. Kreeg een melding met iets van 'to many flairing' bla bla en toen zat ik op mijn desktop.

En het zijn geen grammen die extra de lucht in moeten het zijn meestal wat constructies die ik aan elkaar wil docken. Ik krijg alleen die docking rings niet goed werkend (mod) welke dus gewoon 'verdwijnen'. En ik had voordat ik Mechjeb had er al eentje naar de Mun gekregen en geland, opgestegen en weer terug naar Kerbin en veilig geland koste wat moeite maar toch.

Ik speel pas vanaf 0.13 en heb nu 0.16.

Ben nu met dit soort dingen bezig : YouTube: Kerbal Space Program - Space Station - KSS
en deze : YouTube: Kerbal Space Program - Deploying Mun Base

Deze: YouTube: Kerbal Space Program : Mün Station Epsilon HD heb ik nagebouwd maar het origneel komt uit 0.14 welke betere performance had dan 0.16 een vergelijkbare structuur gaat nu met 1fps (dus onmogelijk zonder mechjeb) de lucht in zodra de helft afgestoten is gaat het wat soepeler. Ik had deze in 0.13. (demo) gemaakt maar om de 1 of andere reden wil hij niet importeren in 0.16. Een gemiddelde consctructie weegt bij mij zo'n 500 tot 700 ton incl fuel als ik op wil stijgen.

Op dit moment probeer ik een 'ruimte station' te maken dat tussen Kerbin en de Mun hangt. Hier wil ik spul kunnen dumpen b.v. fuel tanks/onderdelen en eventueel hele stukken aan kunnen koppelen etc. Het station krijgt een 'H' vorm van boven af met op het einde van de lange stukken docking ports.

Het probleem is dat op dit moment een beetje gecompliceerde constructie je fps killed. En dat het maken van constructies beperkt lijkt. Het zijwaarts bouwen schijnt haast onmogelijk ondanks dat ik een hele rits mods heb die dit wel zouden moeten toelaten maar ik krijg geen 'verbindings' punten waar ik ze wil. Ook dat je command pod altijd het center is maakt het irritant. een 'kubus' maken is verdomde lastig.

Ik wil ook weleens weten hoe ik kan zorgen dat sommige 'constructie' materialen die dus kennelijk ook als decouplers werken kan 'locken' die trappen is afentoe gewoon trial and error. Sommige onderdelen hebben hun eigen decoupler waar andere dat weer niet hebben. Het schijnt ook dat je via Mechjeb 'debris' kan besturen dus als je b.v. een 'complete lander' decoupled je deze onafhankelijk van de command unit kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ok, misschien heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht na het lezen van je posts dat je veel moeite had om raketten iets nuttigs te laten doen of überhaupt in een baan om Kerbin te komen.

Als je aan een stage/brokstuk een mechjeb pod hebt hangen (in de vorm van een AR202 case o.i.d., kijk even onder de ) dan kan je idd controle uitoefenen op de stage waar die pod of case aan hangt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ocf81 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:45:
Ok, misschien heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht na het lezen van je posts dat je veel moeite had om raketten iets nuttigs te laten doen of überhaupt in een baan om Kerbin te komen.

Als je aan een stage/brokstuk een mechjeb pod hebt hangen (in de vorm van een AR202 case o.i.d., kijk even onder de ) dan kan je idd controle uitoefenen op de stage waar die pod of case aan hangt.
Dank je dat wist ik niet dat ga ik zeker proberen.

Nee ik probeerde al foto's van Steam te linken maar die liep te mekkeren dat ik aan het inloggen was vanaf een andere pc. Iets de ruimte in krijgen is geen probleem, het naar 'Mun' of 'Minmus' sturen etc geen probleem het 'probleem' waar ik mee zit zijn de onderdelen en minimale opties tot constructies, om 'buiten' de standaard 'raket modellen' te gaan maakt het lastig. Zelf ben ik niet handig genoeg om te modden buiten wat stats en 'Mechjeb -dll' toevoegen aan andere command modules (ipv alleen dat platte ding) zo wil ik dus 'kerbals' in een andere pod stoppen en die b.v. afdroppen bij mijn groeiende 'ruimte basis' op de Mun (waar ook niets meer van over is na de crash en om de 1 of andere reden alles gelanceerd heeft richting een baan om de zon...).

Als ik b.v. 0.13 of 0.14 pak kan ik wel redelijke consctructies maken maar mis ik een paar goede addons welke niet werken omdat deze aangepast zijn voor 0.16. En 0.16 is gewoon een stuk trager en alles gaat wat moeizamer. Standaard raket in 0.16 geen probleem, wil je iets meer, lag en eventueel een crash. Zeker met meerdere machines in orbit lijkt het moeizamer te gaan al helemaal als je dichterbij een andere constructie komt. In mijn geval willen ze dan nog weleens exploderen als je er alleen al naar kijkt.

Ik heb dit ook doorgemaild naar die KSP gasten + log output etc, ik heb trouwens met en zonder addons lag bij grote constructies.

laten we maar hopen dat er een leuke update komt binnenkort. Ik weet niet of het kan maar zijn de 'save games' te editen? om zo b.v. locaties weer terug te zetten van ruimte schepen. Of moet je echt weer alles overnieuw gaan maken/landen (perongeluk mijn ruimte station overschreven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb ook wel even moeite met het lanceren van een 6 sat launcher, terwijl dat eerst best ging. Er zijn wat onderdelen wat slapper geworden ofzo. Ik heb verder weinig last van problemen, maar ik heb ook een betere processor, een i7 930 @ 3.8 GHz en 9 gig aan geheugen. alles draait na het afwerpen van de boosters wel ok verder.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ocf81 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:55:
Ik heb ook wel even moeite met het lanceren van een 6 sat launcher, terwijl dat eerst best ging. Er zijn wat onderdelen wat slapper geworden ofzo. Ik heb verder weinig last van problemen, maar ik heb ook een betere processor, een i7 930 @ 3.8 GHz en 9 gig aan geheugen. alles draait na het afwerpen van de boosters wel ok verder.
Hehe ik zie dat ik mijn sig nog moet updaten :P

Draai nu 2 x Xeon X5450 + 16gb ram.

Bepaalde onderdelen zorgen voor lag, gebruik ik weinig of geen van die onderdelen dan gaat alles soepel.

b.v. die solar panels richten constant op de zon, dus voeg je er 10-20 toe (ja je moet wat :P) dan is het niet vooruit te branden.

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/541808052439775278/02CF6A976327E1A8331587DA64E3D30579099047/

Dit is mijn laatste creatie die nu in orbit hangt, en er komen er nog 3 aan te hangen als alles mee zit. Deze conscructie weegt nu nog 512ton en ging wel redelijk soepel de lucht in, was wel trial and error.

Vooral de basis was moeilijk om te maken, bij het opstijgen zitten er 4 losse raketten onder allemaal doorgekoppeld met fuel lines. En de constructie moet stevig genoeg zijn om het hele spul op te hangen aan die palen want het station zelf is uiteraard enorm als het naast de launch tower staat.

[ Voor 47% gewijzigd door prutser001 op 31-07-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Wow dat ziet er goed uit. Heb zelf helaas nog niet heel veel tijd over gehad om jullie tips en adviezen uit te proberen. Maar ik zal heel blij zijn als ik iets kan maken wat 20 keer zo klein is en in de buurt van de maan komt. 8)7 :9 Als mijn pc het tenminste trekt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ding is single stage to orbit (300km circulair, met stock parts) :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0cLo6xUbIssm8mRVSAqZXO3v/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Gisteren heb ik Mechjeb geinstalleerd. moet zeggen dat het een helemooie add on is. Het maakt het een en ander wel een stuk makelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb dat mechjeb ook eens getest; Heerlijk. Ik weet ook wel hoe ik een orbit moet circulizen, dat wil ik niet 10 keer moeten doen.

Ook het automatisch landen is een uitkomst; vooral omdat het met minimale hoeveelheden aan brandstof kan (Bedankt meneer Kalman! :+).

Over een weekje of 3 heb ik weer tijd. Dan ga ik weer eens serieus wat raketjes maken en een basisje op de maan beginnen. Met mechjeb is het een koud kunstje om steeds op dezelfde plek te landen +/- 300 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

0rbit schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:17:
Ik heb dat mechjeb ook eens getest; Heerlijk. Ik weet ook wel hoe ik een orbit moet circulizen, dat wil ik niet 10 keer moeten doen.

Ook het automatisch landen is een uitkomst; vooral omdat het met minimale hoeveelheden aan brandstof kan (Bedankt meneer Kalman! :+).

Over een weekje of 3 heb ik weer tijd. Dan ga ik weer eens serieus wat raketjes maken en een basisje op de maan beginnen. Met mechjeb is het een koud kunstje om steeds op dezelfde plek te landen +/- 300 meter.
Inderdaad Mechjeb is wel een uitkomst, er zijn op het KSP forum wel argumenten van "Waarom speel je dan als je toch op de automatische piloot vliegt" maar ja in het begin had ik wel even nodig om goed in orbit te komen, zeker de eerste vluchten waren dramatisch (tutorial? welke tutorial?) moest het soms wel 4-5 keer proberen en dan zat ik goed maar kon ik niets meer omdat m'n fuel bijna op was, 2 of 3 keer naar de Mun gevlogen maar dat viel ook niet mee.

later ging het wel beter maar na zo'n 30 verschillende raketten en verlies van raketten na updates en vage bugs is MechJeb toch wel HEEL handig.

Zeker de controls vindt ik erg onhandig omdat je ruimte schip draait en je some geen idee hebt wat boven/onder/links/rechts is dat dat ding compleet verkeerd reageert. Een simpele raket is makkelijk te besturen, zodra je van die standaard raketten afwijkt dan heeft MechJeb soms nog problemen om het allemaal soepeltjes te laten verlopen.

Heeft er toevallig iemand al een 'dock' mod die werkt gevonden? Of zeker weet dat die werkt, ik gebruik nu 'space station mod' @ KSP forum en deze zouden koppelbaar moeten zijn als ik op 'Selecteer en W' druk maar er gebeurt verdomde weinig nu al 3 ruimte stations gesloopt :P Ben blij dat ik niet bij Nasa werk anders waren ze nu wel failiet geweest.

En hoe kan ik b.v. wisselen van Kerbin naar Mun als lanceer basis? Ik kan er wel landen maar het heeft nog geen functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
prutser001 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:41:
En hoe kan ik b.v. wisselen van Kerbin naar Mun als lanceer basis? Ik kan er wel landen maar het heeft nog geen functionaliteit.
Dit kan (nog) niet ;) Misschien dat je in de toekomst met fuel lines die je dynamisch kunt plaatsen fuel kunt overpompen ofzo. Dan zou je de maan als begin van je missie naar een verdere buitenplaneet kunnen gebruiken. Of denk aan fuel generators die je op de maan kunt plaatsen... Dat zou wat zijn! Maar ook die buitenplaneten zijn er nog niet dus... tja :)

Al met al begint het nu wel een serieus spel te worden. Eigenlijk is het niet echt een spel meer, maar leer je vrij veel over orbital mechanics en rocket science in het algemeen. Prachtig vind ik dat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb net even de planned features list van .17 doorgenomen.

Er komen nieuwe planeten en manen :P _/-\o_ O+

Er komen nieuwe parts 8)

Er komt vooralsnog geen docking :'(

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocf81 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:25:
Ik heb net even de planned features list van .17 doorgenomen.

Er komen nieuwe planeten en manen :P _/-\o_ O+

Er komen nieuwe parts 8)

Ik hoop dat er ook verbeteringen qua optimalisatie bij zitten, zowel mijn laptop en in mindere maten mijn PC, worden erg warm bij 5 minuten spelen. Of ben ik daar de enige in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ocf81 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:25:
Klopt had ik ook gehoopt maar zoals ze zeiden gaat de komende patch en de patches er na waarschijnlijk eerst meer op astronauten activiteiten en verbeteringen brengen. Hoop dat ze daarna aan docking gaan werken.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:06:
Ik hoop dat er ook verbeteringen qua optimalisatie bij zitten, zowel mijn laptop en in mindere maten mijn PC, worden erg warm bij 5 minuten spelen. Of ben ik daar de enige in?
Staat voorlopig niet meer op de planning zo ver ik weet, heb je al op het KSP forum gepost er over? Misschien weten ze er meer van of is het een probleem met bepaalde settings/specs.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

daves2hd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:12:
[...]

Klopt had ik ook gehoopt maar zoals ze zeiden gaat de komende patch en de patches er na waarschijnlijk eerst meer op astronauten activiteiten en verbeteringen brengen. Hoop dat ze daarna aan docking gaan werken.
Verbeteringen voor beginners is echt goed. Want het begint echt ingewikkeld te worden. En als Unity 4 uitkomt gaat er ook een nieuwe UI komen.

Docking is al voor 70% af dacht ik (werd al in 0.14 aan gewerkt).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Mjah ik heb zat items in mijn lijstje staan die 'Standard UUI docking ring' or ' Space station birthing ring?' heten. Kan ze allemaal monteren maar kan er dan niets meer mee. Kan b.v. wel met 'robotics addon' dmv klauwen iets vast pakken maar dit is zeeeeeer moeilijk als je met 1fps gaat ik heb al menig station om zeep geholpen. Kan wel kleine dingen 'pakken' maar het is onmogelijk om grotere constructies niet te laten breken/exploderen ondanks dat ze dezelfde draai/stil hangen ondanks dat ze vast zitten hebben ze nogsteeds hun eigen draai waardoor de boel dus afbreekt.

Space dock stelt ook nog niet veel voor, kan meuk afdroppen bij mijn Kerbin/Mun/Minmus stations (zorg dat ze unieke namen hebben... anders wordt de item list gedeeld). Ik kan een 'space build identifier' op mijn creaties plakken dan kan ik vanaf de landing pad gelijk naar een station zonder poespas soort van teleporteren.

Ik heb nu wel 15 dingen om Kerbin in orbit hangen, 8 bij de 'Mun' en 3 bij Minmus, allemaal leuk en aardig maar voorderest kun je er niets mee.

Ik zou liever zien dat je minder gelimiteerd wordt bij het bouwen. Een hoop items kunnen b.v. niet 'opzij' gebruikt worden dus het is een pest pokke werk om iets te produceren zodra je afwijkt van het standaard 'raket design'. Ook zit er een limiet aan de ruimte/lengte van je creaties wat je bij de ruimte stations ziet is het breedste dat ik kan gaan. Hoog kan ik werkelijk 150 meter gaan maar dat is waggel waggel en met lange creaties moet je het 'omhoog trekken' ipv duwen anders gaat het alle kanten op behalve de goede

Het 2de waar ik graag verbetering zou willen zien is performance bij de wat complexere modellen en meer ruimte op de launch pad (toren weg a.u.b. nu hangt letterlijk alles aan die poten) b.v.:

Mun/Minmus basis, deze kunnen dus landen/opstijgen:
Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/541808684843607342/01FA0BE13F4AF7F6377AFD33F5712CFB7AE05D3C/

En ruimte basis Kerbin/Mun/Minmus alleen voor orbit: Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/541808684828255655/FE1BDF37FA3DB53C0AE8751D4340545B7C4E766B/

Ze zijn onmogelijk zelf op te stijgen door de enorme 'lag' die je dan krijgt, onbestuurbaar niet omdat hij zo groot is maar omdat het met 1FPS gaat. Ik heb al geprobeerd deze door andere te laten testen maar ik heb zoveel addons dat ik niet meer weet welke en dus de crafts niet geladen krijg.

Ook heb ik afentoe dat mijn 'tellertje' het niet meer doet, dus die gaat van 1000 ineens naar 9000 en blijft gewoon tollen. Hier blijft hij op 1xxxxxxM hangen terwijl ik gewoon bij Kerbin hang
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/541808052424128109/25A95EDA9C5FCF6304697304C1CB0679DD1AF954/

Ben erg benieuwd naar 0.17 maar ik hoop wel dat performance snel op de kaart komt te staan, met mannetjes lopen enzo is niet echt mijn hobby, raketten bouwen etc wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Houdt er rekening mee dat het spel nog in ontwikkeling is. Het is leuk dat er allerlei add-ons zijn en iedereen vanalles wil. Maar het spel is en blijft in ontwikkelings fase, wacht dit dan ook gewoon geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Laatst online: 00:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Leondendungen schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:01:
Houdt er rekening mee dat het spel nog in ontwikkeling is. Het is leuk dat er allerlei add-ons zijn en iedereen vanalles wil. Maar het spel is en blijft in ontwikkelings fase, wacht dit dan ook gewoon geduldig af.
Jawel maar omdat het zo leuk is (en een tijd slurper) wil je gewoon 'meer', en het lijkt erop dat bepaalde ontwerpen gewoon onmogelijk de lucht in te krijgen zijn of 'onstabiel' zijn.

Probeer maar eens een 'sleep' raket te maken, dus stage 1 van Kerbin -> Orbit en dan daarop een 'raket' die de motoren aan de bovenkant heeft zitten. Dit is gewoon onhandelbaar om wat voor reden dan ook, zelf sturen/mechjeb maakt niet uit als het eenmaal gaat is het niet meer te controleren.

Je kan wel onder en bovenaan je raket propulsie hebben maar niet alleen bovenaan.r

Ook heb ik een aantal 'toekomstige' en bestaande raketten nagebouwd zoals:
- http://www.space.com/1676...ket-passes-milestone.html
- http://www.rawstory.com/r...ils-space-travel-plans-2/
- http://edition.cnn.com/20...f.space.travel/index.html
- http://www.popsci.com/tec...ion-and-other-future-tech
- http://blogs.discovermagazine.com/80beats/tag/space-flight/

En deze is nog onmogelijk : http://simplywallpaper.ne...ace-Ship-Over-Pandora.jpg

Zie plaatje voor wat ik bedoel : Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/541809953979675133/1184B4D7B0BB62861BF7C43EA751BE39B299FBEB/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Ola,

ik heb KSP nu ook gekocht. Heb eerst een paar weekjes de demo geprobeerd, maar wat een lol zeg. Het is wel een kleine veslaving om zo`n goed mogelijke raket te maken en de learning curve is redelijk steep.

Maar laat de winter maar komen ;-)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
prutser001 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:14:
[...]

Jawel maar omdat het zo leuk is (en een tijd slurper) wil je gewoon 'meer', en het lijkt erop dat bepaalde ontwerpen gewoon onmogelijk de lucht in te krijgen zijn of 'onstabiel' zijn.

Probeer maar eens een 'sleep' raket te maken, dus stage 1 van Kerbin -> Orbit en dan daarop een 'raket' die de motoren aan de bovenkant heeft zitten. Dit is gewoon onhandelbaar om wat voor reden dan ook, zelf sturen/mechjeb maakt niet uit als het eenmaal gaat is het niet meer te controleren.

Je kan wel onder en bovenaan je raket propulsie hebben maar niet alleen bovenaan.r

Ook heb ik een aantal 'toekomstige' en bestaande raketten nagebouwd zoals:
- http://www.space.com/1676...ket-passes-milestone.html
- http://www.rawstory.com/r...ils-space-travel-plans-2/
- http://edition.cnn.com/20...f.space.travel/index.html
- http://www.popsci.com/tec...ion-and-other-future-tech
- http://blogs.discovermagazine.com/80beats/tag/space-flight/

En deze is nog onmogelijk : http://simplywallpaper.ne...ace-Ship-Over-Pandora.jpg

Zie plaatje voor wat ik bedoel : [afbeelding]
Mwah met genoeg advanced SAS krijg je alles wel de lucht in. Zie hier mijn 'vliegtuig'.

Kerbal
Wat nou vliegtuig :PVliegen kan met alles

Speciaal design zodat de piloot naar beneden kan kijken tijdens het vliegen en comfortabel rechtop zit tijdens de lancering. Vliegt niet heel erg lang maar wel stabiel :P. Hij heeft landingswieltjes maar ik heb hem nog niet durven landen.

Edit:

Ik had wel wat problemen met loopings maken, maar na wat kloten kan ik nu totdat mijn bezine op is door blijven gaan met loopings:
Loopings

(Zoals te zien is vind ik het leukste van Kerbal het compleet onmogelijke raketten maken en er dan nog mee te kunnen vliegen).

[ Voor 7% gewijzigd door roy-t op 17-08-2012 11:47 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24
Leuk dat een aantal leden van het Mars Curiosity team KSP speelt.

http://kerbalspaceprogram...uriosity-team-reddit-link

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Dat is toch hun primary testsim ? ;)

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Hier een lijst met alle geplande features voor de uiteindelijke game: http://kspwiki.nexisonline.net/wiki/Planned_features
Daar zitten nog wel wat leuke dingen tussen! In de volgende update al 4 planeten en 6 manen!!

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Hm, jammer dat ze de normale maat cabin "gedegradeerd" hebben tot 1 persoons pod..
Nja, nieuwe mission planning:
- Terreinwagentje met 1persoons pod lanceren naar minimus
- Grote lander met 3persoonspod ernaast landen.. (en 1 kerbal laten uitstappen voor vertrek)
- Vertrekken van minimus met 3 man aan boord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
AlexanderB schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:21:
Hm, jammer dat ze de normale maat cabin "gedegradeerd" hebben tot 1 persoons pod..
Nja, nieuwe mission planning:
- Terreinwagentje met 1persoons pod lanceren naar minimus
- Grote lander met 3persoonspod ernaast landen.. (en 1 kerbal laten uitstappen voor vertrek)
- Vertrekken van minimus met 3 man aan boord..
Ja, goed plan. Maar dat uitstappen voor vertrek is nog best lastig :P

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

roy-t schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:44:
[...]

Mwah met genoeg advanced SAS krijg je alles wel de lucht in. Zie hier mijn 'vliegtuig'.

Kerbal
[afbeelding][afbeelding]

Speciaal design zodat de piloot naar beneden kan kijken tijdens het vliegen en comfortabel rechtop zit tijdens de lancering. Vliegt niet heel erg lang maar wel stabiel :P. Hij heeft landingswieltjes maar ik heb hem nog niet durven landen.

Edit:

Ik had wel wat problemen met loopings maken, maar na wat kloten kan ik nu totdat mijn bezine op is door blijven gaan met loopings:
[afbeelding]

(Zoals te zien is vind ik het leukste van Kerbal het compleet onmogelijke raketten maken en er dan nog mee te kunnen vliegen).
Probeer maar eens een 'sleep' raket te maken, waar dus de motoren boven in zitten, om de 1 of andere reden is dit niet te besturen niet bij het opstijgen en niet in de ruimte. Je kan er van alles opzetten SAS/RCS hele bende maar het gaat alle kanten op behalve de goede. Ook met MechJeb werkt het niet.

Het gekke is dat zodra je 1 raket aan de onderkant plaatst alles wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Er is een docking mod in ontwikkeling die minder bostingen zou moeten veroorzaken: http://kerbalspaceprogram...ead.php/20110-Docking-mod

ik ben benieuwd hoe dat uit zou pakken. Misschien kan ik straks dan echt mijn station achter de zon hangen en er supply missies heen sturen. (L3 punt als het ware, maar KSP heeft geen lagrange punten omdat de physics dat niet ondersteunt)

© ocf81 1981-infinity

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
w00t! 0.17 is uit :D
Alle servers liggen er uit :')

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
't zal ook weer eens niet ;)

Ik heb wel erg uitgekeken naar deze update, eens kijken of andere planeten te bereiken zijn...

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal zijn om andere planeten te bereiken en er op te landen. Vooral de benodigde hoeveelheid stuwkracht en brandstof die nodig zijn voor de terugreis en de timing voor het optimale lanceermoment zijn elementen waar ik mee ga lopen experimenteren denk ik.
1of6Billion schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:33:
w00t! 0.17 is uit :D
Alle servers liggen er uit :')
Tja, dat blijft toch een beetje een zwak puntje van Squad. Ik zou toch wel overgaan op een meer schaalbare cloud based service voor het tijdelijk opschalen voor het serveren van nieuwe releases als ik hen was. De download van de update loopt nu wel vlotter dan bij de vorige release. Wellicht hebben ze de FTP capaciteit wel uitgebreid, maar de webcapaciteit nog niet.

[ Voor 53% gewijzigd door ocf81 op 20-09-2012 17:04 ]

© ocf81 1981-infinity

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
gewoon een raket de lucht in schieten en op de gok bij Jool uitkomen is tot op heden in ieder geval niet succesvol geweest; Als ik voldoende geduld heb zal m'n laatste poging hem wel ooit eens bereiken, aangezien z'n baan alleen nog maar met Jool z'n baan kruist, maar volgens mij moet ik dan lang wachten ;)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Launch windows zijn echt moeilijk te bepalen zonder eerst eens heel vaak te missen (ervaring opbouwen) of ze te berekenen. Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een orbital calculator die ook met launch windows om kan gaan.

© ocf81 1981-infinity

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
•Several new Planets and Moons, for a total of 14 Celestial Bodies.
•Multiple game saves support.
•Tutorials and Scenarios.
•Several new Parts, including a NERVA Engine.
•Internal Cockpit Views on several cockpits.
•Center of mass, thrust, lift and drag visual cues on the construction scenes.
•Physical Timewarp Modes: An alternate time-warp mode where you can accelerate time to 2x, 3x and 4x without putting the sim on rails.
•Much improved visuals in space.

ziet er goed uit... grr had ik nou maar en cc...
Pagina: 1 ... 5 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)