Daar heb je je SAS voor aan staan dan blijft ie rechtop op een helling haha!
...maar als de helling ook maar een beetje steil is glijd je zo naar beneden. Als de zijwaartse snelheid te veel oploopt breekt er zomaar een vin af - als je daarop landt. Vlak terrein is beter.houthakker1985 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:16:
Daar heb je je SAS voor aan staan dan blijft ie rechtop op een helling haha!
Atomstack X7 Pro 10w laser cutter, Sessy 5kWh thuisbatterij in bestelling
Ja klopt, maar het kan welJeroenH schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:18:
[...]
...maar als de helling ook maar een beetje steil is glijd je zo naar beneden. Als de zijwaartse snelheid te veel oploopt breekt er zomaar een vin af - als je daarop landt. Vlak terrein is beter.

en nu met stock parts?JeroenH schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:10:
Wat dachten jullie hiervan: iemand (niet ik!) heeft het voor elkaar gekregen om twee keer heen en weer te vliegen tussen Kerbin en Mün....
http://imgur.com/a/UD3u2
Ongelooflijk...

/challenge accepted
[edit:] heb nu al een device die op kerbin landen kan, opstijgen, mun landen, en weer terug op kerbin landen. nu nog een hele dikke boomstam van een raket bouwen om het ding in de 1e plaats van de landingpad naar de mun te brengen

[Voor 25% gewijzigd door AlexanderB op 27-02-2012 15:32]
Ik vraag me af of dat mogelijk is... ik wil eerst nog maar eens goed oefenen op twee technieken:
* Schuine orbits kantelen (zonder een shitload aan brandstof te verbruiken, en ook in de richting die ik wil graag)
* Op een plek naar keuze landen op Kerbin (bij de lanceer basis) under power, dus niet onder een parachute.
dat 2e is niet zo moeilijk 
dat 1e wel lastig, omdat het op gevoel moet / naar de wereldmap kijken, juiste moment n zetje geven, en kijken of t resultaat naar wens is.
(als je de orbit die je hebt, en de oribit die je wilt als vlakken ziet, moet je op t punt waar de vlakken snijden, haaks op de vlakken een stukje gas geven)

dat 1e wel lastig, omdat het op gevoel moet / naar de wereldmap kijken, juiste moment n zetje geven, en kijken of t resultaat naar wens is.
(als je de orbit die je hebt, en de oribit die je wilt als vlakken ziet, moet je op t punt waar de vlakken snijden, haaks op de vlakken een stukje gas geven)
[Voor 31% gewijzigd door AlexanderB op 27-02-2012 13:32]
Ik heb er toch wel wat moeite mee... ik schiet vaak te ver door, of ik overcompenseer en haal het dan niet. Ik merk dat het beter gaat als ik steiler binnenkom, ofwel als ik uit een hogere baan kom.
Dat is een goede tip, daar ga ik mee aan de gang!dat 1e wel lastig, omdat het op gevoel moet / naar de wereldmap kijken, juiste moment n zetje geven, en kijken of t resultaat naar wens is.
[Voor 6% gewijzigd door JeroenH op 27-02-2012 13:53]
Ik zit wel vol spanning te wachten op de nieuwe update
't wordt de 1e betaalde versie, maar we krijgen persistence
Eens kijken of ik 2 raketten in een baan om de aarde weet te krijgen die elkaar telkens precies passeren 

Of, leuker nog denk ik, rendez-vous en docking! Dat wordt nog moeilijk om een tweede raket in precies dezelfde baan te krijgen. Het is me in Orbiter nog nooit gelukt.rik86 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:39:
Ik zit wel vol spanning te wachten op de nieuwe update't wordt de 1e betaalde versie, maar we krijgen persistence
Eens kijken of ik 2 raketten in een baan om de aarde weet te krijgen die elkaar telkens precies passeren
hm, crap.. skip die 2x mun missie maar ff, raket is 1 grote slideshow en komt amper van zn plaats, nog meer onderdelen en t gaat helemaal vastlopen..
de experimentals van ksp 0.14 zijn uit!
This thread is the official discussion thread for the 0.14 Experimental Releases. Bug Fixes and other tweaks will be posted here.
Latest Experimental Version: KSP 0.14 X2
[size=8pt]* The link points to the KSP Store. From there, log in with your account info, go to the Profile Page, and look for the Downloads link at the bottom of the page[/size]
New:
Bug Fixes:
[color=blue][x2]: The KSC buildings had lost their tags which identified them as eligible for landed debris clean up. Fixed now.
[x2]: Fixed the flight scene time step being incorrectly initialized as 0.04ms (would cause wobbly physics).
[x2]: Fixed a problem with the Plugins folder in the Mac version, which caused the game to halt when loading.
[x2]: Removed a save file that sneaked its way into the distribution.[/color]
[color=green][x3]: Fixed the vessel label icons, which were invisible.
[x3]: Increased the ejection force of Decouplers and Radial Decouplers (too underpowered after the physics fix).
[x3]: Removed the landingleg.max file that snuck itself into the distribution.
[x3]: Fixed the Camera Mode text not being displayed in flight.
[x3]: Fixed the map focus switching (Tab not working).
[x3]: Fixed Fuel tanks apparently not resuming fuel levels properly (was an icon issue).
[x3]: Fixed Landing legs not resuming their states properly.[/color]
* If a landed vessel decouples from its base while taking off, the vessel will still be flagged as being landed.
* The icon image for Landing Legs is missing (because I forgot to make one).
* There seems to be an issue with orbit rendering in the tracking station (seems to be drawing off the wrong celestial body).
* Some staging configurations aren't being properly saved, and the staging sequence might get messed up when launching.
* Sometimes landed vessels seem to want to continue orbiting into the ground.
* Vessels appear to sometimes get saved while in a very jittery condition.
* Sometimes, landed vessels will spawn a few feet off the ground and stay locked in place forever.
The fixed bugs list will be added above as they are reported and deal with. As always, entries in green are already implemented. Entries in blue are already included in the latest experimental.
Cheers
Zojuist ook gedoneert en de laatste versie geinstalleerd. scheelt een hoop met de oude versie.
Ja, super... ik kan niet inloggen in de store omdat ze niet snappen dat hun password reset kapot is...
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Ah ok. Sowieso vrij zuur dat de devs voordat de game populair werd altijd vertelden dat de game gratis zou blijven en dat donaties welkom waren. En toen werd de game populair en wilden ze ineens geld.

Werkt hier prima, heb hem net nog gebruikt. Nu even 0.14 downloaden?0rbit schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:46:
Ja, super... ik kan niet inloggen in de store omdat ze niet snappen dat hun password reset kapot is...
Je gaat me niet zeggen dat je écht een reminder van iemand anders nodig hebt om te snappen dat het illegaal is om de betaalde versie ergens van te sharen?Dynd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:51:
[...]
Ah ok. Sowieso vrij zuur dat de devs voordat de game populair werd altijd vertelden dat de game gratis zou blijven en dat donaties welkom waren. En toen werd de game populair en wilden ze ineens geld.
Werkt hier niet. Ik krijg gewoon geen email. Niet eens meer de reset link. Geen nieuw password. Niks.
Check je spamfilter, bij mij was het onmiddellijk binnen.0rbit schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:54:
Werkt hier niet. Ik krijg gewoon geen email. Niet eens meer de reset link. Geen nieuw password. Niks.
Hoe dicht moet je op de maan zitten voor je in een baan om de maan komt?
Ik ben niet heel dom
Ik krijg gewoon geen email... De eerste werkte, maar kreeg ik het nieuwe password niet toegestuurd. Nu werkt het krijgen van de resetlink per email ook niet meer.

Dat snap ik, bedoel het ook niet zoals het eruit kwam, we zijn immers allen Tweakers. Zelf vergeet ik nog wel eens mijn Gmail spamfilter te checken bij dit soort praktijken, vandaar.0rbit schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:00:
Ik ben niet heel domIk krijg gewoon geen email... De eerste werkte, maar kreeg ik het nieuwe password niet toegestuurd. Nu werkt het krijgen van de resetlink per email ook niet meer.
Aangezien je wachtwoord niet veranderd tot je de reset link klikt: kun je het wachtwoord van je vorige reset niet nog gebruiken? Of had je hem meteen veranderd?
Over 0.14:
Het tracking station is übergaaf, kun je je debris rond de aarde zien vliegen, inclusief hoe hoog/snel en waar het neerkomt. Ik heb nu een spacecraft dat boven iets dat lijkt op Madagascar gaat neer storten.
[Voor 14% gewijzigd door thaan op 28-02-2012 22:13]
Nope. Ik heb ooit 1 wachtwoord ontvangen; die bij registratie. Die werkt natuurlijk niet meer
Dus het wachtwoord is wel gewijzigd, maar de email wordt niet verstuurd of komt niet aan.
De nummer 1 reden om games te downloaden; geen gezeik!

De nummer 1 reden om games te downloaden; geen gezeik!

geloof dat je zo rond de anderhalf kilometer in een baan komt.Leondendungen schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:59:
Hoe dicht moet je op de maan zitten voor je in een baan om de maan komt?
vanmiddag deed hij het bij mij nog gewoon dus mogelijk dat hij is overbelast?0rbit schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:00:
Ik ben niet heel domIk krijg gewoon geen email... De eerste werkte, maar kreeg ik het nieuwe password niet toegestuurd. Nu werkt het krijgen van de resetlink per email ook niet meer.
0rbiter mocht je interesse hebben wil ik je wel het .zip bestand sturen moet je me maar even dm'en.
[Voor 7% gewijzigd door Voxyn op 28-02-2012 22:16]
Nu net een minuut geleden bij mij deed hij het ook perfect.Voxyn schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:13:
[...]
geloof dat je zo rond de anderhalf kilometer in een baan komt.
[...]
vanmiddag deed hij het bij mij nog gewoon dus mogelijk dat hij is overbelast?
Ik zag het al aankomen; ben al 3 dagen er mee bezig. Support stuurt gewoon een standaard antwoord. Het lijkt me duidelijk dat er bij hun iets mis is met mijn account. Ik kan er verder niks aan doen. Ze lezen het support forum ook maar half blijkbaar.
Oh joy; ik krijg weer eens een reset link... maar niet het nieuwe password. Moedeloosch
Nou eindelijk... mijn god wat moet dat lang duren zeg... na drie dagen eindelijk een nieuwe password
Heb al wat bugs in de persistency ontdekt. Te snel switchen werkt niet; dan kom je weer terug bij de oude state. Verrekte moeilijk om twee keer in dezelfde, maar tegengestelde baan te komen, met stock parts. Maar eens even wat overpowered meuk erbijpakken.
Leuuuuk dit
Oh joy; ik krijg weer eens een reset link... maar niet het nieuwe password. Moedeloosch

Nou eindelijk... mijn god wat moet dat lang duren zeg... na drie dagen eindelijk een nieuwe password

Heb al wat bugs in de persistency ontdekt. Te snel switchen werkt niet; dan kom je weer terug bij de oude state. Verrekte moeilijk om twee keer in dezelfde, maar tegengestelde baan te komen, met stock parts. Maar eens even wat overpowered meuk erbijpakken.
Leuuuuk dit

[Voor 51% gewijzigd door 0rbit op 28-02-2012 23:17]
Houston the eagle has landed!
Begin van mijn mun basis is er
KSP 0.14 werkt vrij goed nog maar een paar bugs tegen gekomen.
Begin van mijn mun basis is er

KSP 0.14 werkt vrij goed nog maar een paar bugs tegen gekomen.
Ik heb het volgende probleem:
Zodra ik een raket heb gebouwd en alle motoren/decouplers etc. in stages heb ingedeeld, gaat deze verdeling verloren zodra ik naar het launchpad ga. KSP deelt dan zelf alles opnieuw in en ik ben al m'n stages kwijt zoals ik ze had ingedeeld. Dit had ik met 0.13.1 niet, heb het pas sinds vanavond met 0.14. Ik draai overigens Mac OS X.
/edit
Het is inderdaad een bug, staat al op 't KSP forum.
Zodra ik een raket heb gebouwd en alle motoren/decouplers etc. in stages heb ingedeeld, gaat deze verdeling verloren zodra ik naar het launchpad ga. KSP deelt dan zelf alles opnieuw in en ik ben al m'n stages kwijt zoals ik ze had ingedeeld. Dit had ik met 0.13.1 niet, heb het pas sinds vanavond met 0.14. Ik draai overigens Mac OS X.
/edit
[Voor 15% gewijzigd door thaan op 29-02-2012 00:58]
Gisteren ook nog even zitten spelen. Moet zeggen dat ik in 0.14 voor het tracken van je afgestoten onderdelen een erg leuke vooruitgang vindt. je kunt zo ook echt zien dat je stages afgegooit hebt en zo. Ook vindt ik het leuk dat je je landerlegs kunt intrekken en uit zetten. In plaats van de add-on fixed lander legs. Enige minpuntje is dat ze korter zijn als de standaard Stock engines
De stock engines zijn sowieso vrij beperkt wat betreft mogelijkheden. Het is handig als je een paar sterke engines hebt maar ook een hoop zwakkere die efficienter worden. Affijn, er is gelukkig genoeg beschikbaar als mod. Het heeft ook geen prioriteit om nieuwe onderdelen toe te voegen; eerst de game maar eens afmaken. Ik hoorde in een interview met HarvesteR dat ze toch wel een weekje per onderdeel bezig zijn om te testen.
0.14 is nog niet uit. Het is nu een experimental. Die zijn bedoeld om bugs eruit te werken. Het is daarom ook de bedoeling dat je die bugs in het forum meldt als je er tegenkomt. Als je dat niet wilt doen wacht je beter tot 0.14 ook officieel uit is.thaan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:52:
Ik heb het volgende probleem:
/edit
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik zeg toch niet dat ik geen bugs verwacht en het belachelijk vind oid? Ik deel simpelweg mee wat ik ervaar, en dat bleek inderdaad ook al op het forum van KSP gemeld te zijn.witeken schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:18:
[...]
0.14 is nog niet uit. Het is nu een experimental. Die zijn bedoeld om bugs eruit te werken. Het is daarom ook de bedoeling dat je die bugs in het forum meldt als je er tegenkomt. Als je dat niet wilt doen wacht je beter tot 0.14 ook officieel uit is.
Maar thanks voor deze bijdrage aan nuttige discussie

ksp 0.14 experimental 3 is nu ook te downloaden in de store
Vreemd genoeg is het topic op kerbalspaceprogram.com nog niet geupdated door harverster.

Vreemd genoeg is het topic op kerbalspaceprogram.com nog niet geupdated door harverster.
Ik heb 0.14x3 geinstalleerd. maar ik denk dat ik een bug te pakken heb. Op het moment dat mijn eerste stage uit gebrand is en ik koppel hem los. start daarna bij de volgende stage de motor niet maar koppelt die die stage ook meteen af. Hebben hier meer mensen last van?
Ja heb hetzelfde probleem komt voor als er een stage alleen uit een decouple bestaat anders niet.
topic over bug op forum
topic over bug op forum
En ondertussen is 0.14 x4 te verkrijgen.Voxyn schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:56:
ksp 0.14 experimental 3 is nu ook te downloaden in de store![]()
en, wie heeft er al:
-in space 2 voertuigen bij elkaar gebracht
-in space gecrashed
-een hele ring van troep in n baan rond de planeet
?

-in space gecrashed
?

Ik heb al wel een berg losse stages in een baan hangen. Moet zeggen dat ik het leukste toch wel de nieuwe Lander legs vindt die je weer in kunt trekken.
[Voor 46% gewijzigd door Elve1984 op 01-03-2012 14:33]
Waar kun je die legs vinden?Leondendungen schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:33:
Ik heb al wel een berg losse stages in een baan hangen. Moet zeggen dat ik het leukste toch wel de nieuwe Lander legs vindt die je weer in kunt trekken.
Onder Structural & Aerodynamic, en met G kun je ze weer intrekken/openen.
Ik krijg helemaal niks in een mooie baan om Kerbin, ik krijg shit wel de ruimte in, maar nog nooit in een mooie baan om KerbinAlexanderB schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:22:
en, wie heeft er al:
-in space gecrashed
?

Dit heb ik nu in de ruimte rondzweven:
[Voor 57% gewijzigd door thaan op 01-03-2012 15:28]
De truc is om niet recht de lucht in te vliegen, maar eerst zo'n 30km recht omhoog (om uit de atmosfeer te komen, wrijvingsverliezen te verminderen), en dan horizontaal aan de grond te gaan vliegen, richting 90°. Om in een baan te komen heb je horizontale snelheid nodig, geen verticale.thaan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:24:
Ik krijg helemaal niks in een mooie baan om Kerbin, ik krijg shit wel de ruimte in, maar nog nooit in een mooie baan om Kerbin
Eenmaal je vindt dat je hoog genoeg bent (100-500km is goed) moet je de tijd warpen tot je aan je hoogte punt bent. Van daaruit je raket naar de goede positie brengen (waar je die gele aanduider is op je navball) en (langzaam) prograde tot je in een baan om Kerbin zit.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
So much voor het automatische update systeem

Even kort vraagje hier. Ik kan redelijk met de navball om een baan in de aarde komen en sturen en zo. Ik snap alleen niet waar het paarse kruisje en groene bolletje in de navbal voor staan. Wie weet hier wat meer van of heeft een linkje?
t gele bolletje is je feitelijke vliegrichting,
het groene bolletje (met kruisje dr in) is tegen je werkelijke vliegrichting in, (die kant op wijzen en gasgeven = afremmen)
en het paarse kruisje het lanceerplatform. (is een waypoint marker, maar de enige waypoint atm is dus t platform)
het groene bolletje (met kruisje dr in) is tegen je werkelijke vliegrichting in, (die kant op wijzen en gasgeven = afremmen)
en het paarse kruisje het lanceerplatform. (is een waypoint marker, maar de enige waypoint atm is dus t platform)
[Voor 8% gewijzigd door AlexanderB op 01-03-2012 16:53]
KSP 0.14 komt vandaag, 3 maart 2012 Mexico tijd, officieel uit. HarvesteR zei dat hij dankzij de closed experimentals veel beter heeft kunnen werken om bugs op te lossen en te vinden etc. Desalniettemin heeft hij 7 dagen lang meer als 12 uur per dag aan gewerkt.
Hoeveel luck kan je hebben? Ik ben vandaag jarig. Ik heb gepost (+ volgende pagina) dat ik jarig ben vandaag en dat ik het leuk vind dat KSP 0.14, de eerste P2P versie van KSP op mijn verjaardag uitkomt maar dat het nog leuker zou geweest zijn als ik het had. Vijf minuten later krijg ik een PM waarbij iemand zegt dat hij KSP vooor me gekocht heeft en me gaat geven als het uit is. Hij heeft me ook nog een fijne verjaardag gewenst.
Ik ben normaal f2p en als je KSP ook met paysafe kon kopen zou ik waarschijnlijk dat eens gaan halen. Ik heb geen bankkaart dus het zou nog lang duren voor ik KSP kon hebben. Moest hij het eerst gevraagd hebben zou ik waarschijnlijk nee gezegd hebben. Maar hij stuurde me gewoon die PM dat hij KSP voor me gekocht had. Zo een nice mens.
edit: HarvesteR zijn dev update is niet de link die er staat maar deze: http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=7859.105
Hoeveel luck kan je hebben? Ik ben vandaag jarig. Ik heb gepost (+ volgende pagina) dat ik jarig ben vandaag en dat ik het leuk vind dat KSP 0.14, de eerste P2P versie van KSP op mijn verjaardag uitkomt maar dat het nog leuker zou geweest zijn als ik het had. Vijf minuten later krijg ik een PM waarbij iemand zegt dat hij KSP vooor me gekocht heeft en me gaat geven als het uit is. Hij heeft me ook nog een fijne verjaardag gewenst.
Ik ben normaal f2p en als je KSP ook met paysafe kon kopen zou ik waarschijnlijk dat eens gaan halen. Ik heb geen bankkaart dus het zou nog lang duren voor ik KSP kon hebben. Moest hij het eerst gevraagd hebben zou ik waarschijnlijk nee gezegd hebben. Maar hij stuurde me gewoon die PM dat hij KSP voor me gekocht had. Zo een nice mens.

edit: HarvesteR zijn dev update is niet de link die er staat maar deze: http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=7859.105
[Voor 5% gewijzigd door witeken op 03-03-2012 20:51. Reden: Link toegevoegd]
Tweakblog van de maand
felicitaart dan vast 
hm, ook maar gekocht
nu wachten tot de 0.14 uitkomt straks 

hm, ook maar gekocht

[Voor 39% gewijzigd door AlexanderB op 03-03-2012 21:49]
Hij heeft het gewoon geüpload op een file hosting bedrijf zoals mediafire. Ik heb een PM naar HarvesteR gestuurd. Hopelijk kan hij de file doen verwijderen en zal die gast geband worden.witeken schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:34:
KSP 0.14 komt vandaag, 3 maart 2012 Mexico tijd, officieel uit. HarvesteR zei dat hij dankzij de closed experimentals veel beter heeft kunnen werken om bugs op te lossen en te vinden etc. Desalniettemin heeft hij 7 dagen lang meer als 12 uur per dag aan gewerkt.
Op mijn desktop alleen al staan er ongeveer 7 dingen die gecracked zijn. Maar KSP is veel te awesome om te cracken. Hierbij heb ik het dus eerlijk gemeld.
Aan wie het gekocht heeft: veel plezier met 0.14!
Tweakblog van de maand
Kun je niet gewoon bij paypal registreren? Dan maak je wat geld over van je rekening naar paypal en dan koop je hem alsnog?
En 0.14 is hier aan het downloaden, morgen eens m'n gegevens van 0.14 x4 overzetten en aanslingeren die hap!
ja.. fail.. de downloadserver is echt compleet aan t roken waarschijnlijk, zwaar overbelast
en download de rar parts, want de zip is stuk.. 
en binnen
nouja, alles mooi en prima.. maar de stack volgorde is nogsteeds borked, als ik 1 part toevoeg gaat ie gewoon random dingen lopen verplaatsen, laat gewoon staan zoals ik t net heb neergezet, dom programma 

en binnen

[Voor 64% gewijzigd door AlexanderB op 04-03-2012 04:42]
Nieuwe update (04/03 00:20).witeken schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:49:
[...]
Hij heeft het gewoon geüpload op een file hosting bedrijf zoals mediafire. Ik heb een PM naar HarvesteR gestuurd. Hopelijk kan hij de file doen verwijderen en zal die gast geband worden.
Op mijn desktop alleen al staan er ongeveer 7 dingen die gecracked zijn. Maar KSP is veel te awesome om te cracken. Hierbij heb ik het dus eerlijk gemeld.
Aan wie het gekocht heeft: veel plezier met 0.14!
HarvesteR himself heeft me KSP als verjaardagscadeau gegeven. Nouja, als beloning om de cracker te melden. Ik heb een shop account gemaakt en hij ging mij dan als betaalde speler zetten. Ik ga straks kijken of ik dat al ben

Tweakblog van de maand
mooi man!
Ik heb het spel een paar maanden geleden gekocht, en de .14 update is echt een stap vooruit!
Leuk om docking te oefenen, hoewel het nog niet mogelijk is om fysiek te koppelen helaas.
Maar wel grappig om tegen je eerder gelanceerde apparaat te bumpen.
Had 2 raketjes op de mun, vlak naast elkaar, en toen ik de andere selecteerde, spawnde de eerste 20 meter boven het oppervlak om alsnog kapot te vallen helaas...
Ik heb het spel een paar maanden geleden gekocht, en de .14 update is echt een stap vooruit!
Leuk om docking te oefenen, hoewel het nog niet mogelijk is om fysiek te koppelen helaas.
Maar wel grappig om tegen je eerder gelanceerde apparaat te bumpen.
Had 2 raketjes op de mun, vlak naast elkaar, en toen ik de andere selecteerde, spawnde de eerste 20 meter boven het oppervlak om alsnog kapot te vallen helaas...
ja, t maanoppervlak is nog n beetje buggy
wou ook naast mn vorige lander landen, die explodeerde toen ik de timewarp gebruikte.

[Voor 49% gewijzigd door AlexanderB op 04-03-2012 23:38]
Wel grappig spel, alleen de topicstart klopt niet, daar staat dat het spel nu niks kost en in de toekomst ook gratis blijft...
edit: ook maar gelijk even gekocht, die 11 euro kost natuurlijk ook geen drol
edit2: opzich is het niet zo enorm lastig om hem in orbit te krijgen, dat RCS doet dat toch automatisch volgens mij? Waar ik wel mee zit is de controls. In de uitgangspositie is W naar voren en S naar achteren, maar na een tijdje weet ik niet meer wat naar voren en achteren is (dan moet ik echt kijken naar de reactie van de raket. Hoe doen jullie dat?
edit: ook maar gelijk even gekocht, die 11 euro kost natuurlijk ook geen drol
edit2: opzich is het niet zo enorm lastig om hem in orbit te krijgen, dat RCS doet dat toch automatisch volgens mij? Waar ik wel mee zit is de controls. In de uitgangspositie is W naar voren en S naar achteren, maar na een tijdje weet ik niet meer wat naar voren en achteren is (dan moet ik echt kijken naar de reactie van de raket. Hoe doen jullie dat?
[Voor 70% gewijzigd door Paniohitus op 05-03-2012 09:21]
BF1: Don-Panio
Gebruik je navball 

Met RCS kom je niet automatische in orbit. RCS is alleen bedoeld om het sturen makelijker te maken.
Ik heb gisteren ook de "volledige" 0.14 geinstalleerd. viel me op dat er weer 2 nieuwe stock parts zijn vrijgegeven. een kleinere fuel tank en kleinere engine. leuk om langzaam aan meer stock parts te krijgen.
Ik heb gisteren ook de "volledige" 0.14 geinstalleerd. viel me op dat er weer 2 nieuwe stock parts zijn vrijgegeven. een kleinere fuel tank en kleinere engine. leuk om langzaam aan meer stock parts te krijgen.
Afgelopen zaterdag voor het eerst eens gekeken naar de mogelijkheden van het spel en ik moet zeggen, ik ben positief verbaasd over de mogelijkheden.
Zal vanavond ook eens .14 installeren over mijn .13** heen, even de verschillen vergelijken.
Moet zeggen dat ik zondag mijn eerste succesvolle orbit had met een goede trajectory, waarbij de shuttle de baan om de "aarde" niet verloor.
Zeer vermakelijk spel, enne, die 11 euro is geen geld natuurlijk!
Zal vanavond ook eens .14 installeren over mijn .13** heen, even de verschillen vergelijken.
Moet zeggen dat ik zondag mijn eerste succesvolle orbit had met een goede trajectory, waarbij de shuttle de baan om de "aarde" niet verloor.
Zeer vermakelijk spel, enne, die 11 euro is geen geld natuurlijk!
Wabbawabbawabbawabba
Hebben jullie al eens naar de external modules gekeken? Er is er 1 bij die automatisch voor je land. Je moet alleen maar sturen. Die ga ik meteen downloaden als ik KSP heb.
HarvesteR heeft me nog altijd geen betaalde speler gemaakt. Nouja, het was gisteren zondag dus hij zal wel zijn verdiende zondagsrust genomen hebben na 2 maanden hard werk. Mexico zit 7 uur achter, dus met een beetje geluk ga ik het morgen al kunnen spelen. Ik heb tijd
(zie post van mij hierboven)
HarvesteR heeft me nog altijd geen betaalde speler gemaakt. Nouja, het was gisteren zondag dus hij zal wel zijn verdiende zondagsrust genomen hebben na 2 maanden hard werk. Mexico zit 7 uur achter, dus met een beetje geluk ga ik het morgen al kunnen spelen. Ik heb tijd

(zie post van mij hierboven)
Tweakblog van de maand
dat is natuurlijk vragen om bugsKatirZan schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:02:

Maar hoe zie je wat boven en onder is (ofwel, als ik de W indruk, gaat hij dan naar voren). Want ligt er maar net aan hoe hij is gedraaid natuurlijk.... Is er geen 'cockpit-view' zegmaar? Heb deze er niet tussen zien staan of iets vergelijkbaars.
Nou dacht ik dat ik had ge-preordered. Blijkt dus dat ik (voor redenen die mij onbekend zijn) $7 heb betaald ipv $15...
dus moet je nou nog 8$ betalen of niet?Wolfos schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:42:
Nou dacht ik dat ik had ge-preordered. Blijkt dus dat ik (voor redenen die mij onbekend zijn) $7 heb betaald ipv $15...
Tja, weet niet. Zie het nergens staan dus heb ik een email gestuurd. De store vraagt mij gewoon om $15.
EDIT:
Ja, kan gewoon $8 invullen. Dan zal ik hem wel kunnen downloaden.
EDIT:
Ja, kan gewoon $8 invullen. Dan zal ik hem wel kunnen downloaden.
[Voor 46% gewijzigd door Wolfos op 05-03-2012 23:04]
dan ben ik dr wel echt op tijd bij geweest, ik heb nog $10 betaald, 2 uur voordat 0.14 uitkwam. 
zoals de raket op de landing pad staat, heeft ie op de pod 2 blauwe raampjes naar je toe staan. vanaf nu de boven-voorkant van de pod.
met de raampjes naar je toe en neerkijkende op de raket, werken de controls zoals ze op je toetsenbord staan.. w van je af, s naar je toe, a naar links en d naar rechts.
de navball kijkt van onderen tegen de raket aan, ongeveer zoals een flightsim, s is optrekken, w dalen, a links, d rechts, en q en e rolroeren. als je de navbal gebruikt om te landen op de onderkant, dan issie dus "verkeerdom" op de w-s as daar zul je aan moeten wennen.

oke, komtie:Preddie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:40:
[...]
Maar hoe zie je wat boven en onder is (ofwel, als ik de W indruk, gaat hij dan naar voren). Want ligt er maar net aan hoe hij is gedraaid natuurlijk.... Is er geen 'cockpit-view' zegmaar? Heb deze er niet tussen zien staan of iets vergelijkbaars.
zoals de raket op de landing pad staat, heeft ie op de pod 2 blauwe raampjes naar je toe staan. vanaf nu de boven-voorkant van de pod.

met de raampjes naar je toe en neerkijkende op de raket, werken de controls zoals ze op je toetsenbord staan.. w van je af, s naar je toe, a naar links en d naar rechts.
de navball kijkt van onderen tegen de raket aan, ongeveer zoals een flightsim, s is optrekken, w dalen, a links, d rechts, en q en e rolroeren. als je de navbal gebruikt om te landen op de onderkant, dan issie dus "verkeerdom" op de w-s as daar zul je aan moeten wennen.
[Voor 5% gewijzigd door AlexanderB op 05-03-2012 23:30]
Dat zie je aan die gele/oranje 'vliegtuig' strepen.Preddie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:40:
[...]
Bedankt voor de reacties! Nu begrijp ik hem!
Had ik het net eindelijk een keer voor elkaar om in een baan om de maan te komen met genoeg fuel. Superblij dus! Iets minder snelheid gemaakt om uit de baan te komen... prachtig zou ik op de maan gaan landen. Dus ontkoppelen maar van de maanlander.... *klik* alleen de cockpit met parachute... KUT! Heb ik die raket verkeerd opgebouwd... crash op maan. Nouja, morgen maar weer eens proberen...
iemand al geprobeerd om soort van een rendez-vous te doen??
wil het spel wel kopen maar heb geen pinpas/credcard
wil het spel wel kopen maar heb geen pinpas/credcard

Geprobeerd wel, maar het is vet moeilijk
(Moeilijker dan het verkrijgen van een CC)

Er is een handigheidje voor. Je moet zorgen dat je een iets lagere baan hebt als de andere raket, en dat je achterop ligt.0rbit schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:35:
Geprobeerd wel, maar het is vet moeilijk(Moeilijker dan het verkrijgen van een CC)
Doordat je baan iets lager is als de andere, zal je deze langzaam inhalen.
De hoek van de baan moet ook exact parallel lopen aan die van de tweede.
Zodra je op gelijke hoogte bent als de 2e (ik bedoel dat ze naast elkaar zijn) dan zorg je er voor dat je snelheid exact hetzelfde is, en dan geef je een burn recht omhoog. Hierdoor kom je in een soort van ellips terecht en zal je zien dat de banen gaan kruisen.
Snelheid gelijk houden om te zorgen dat je niet voorop gaat lopen en wachten totdat je er zo dichtbij mogelijk ben. Dan geef je een burn tegengesteld aan de eerste (dus naar beneden richting de planeet) en de rest is een beetje manoeuvreren met je RCS thrusters en je bent er.
Even oefenen maar als je het truukje door hebt is het een eitje. Map view gebruiken om je koers goed te leggen scheelt ook een hoop.
Er is nu ook een moonbuggy addon!
http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=8431.0
ben nu bezig met een raket om hem veilig op de mun te landen behoorlijk lastig
.
http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=8431.0
ben nu bezig met een raket om hem veilig op de mun te landen behoorlijk lastig

[Voor 7% gewijzigd door Voxyn op 09-03-2012 20:11]
bruut ding ja
[edit]nu onderweg naar de maan.. net al eentje knoeperhard gepannekoekt bij de landing (iets te enthousiast met timewarp en in 16 km geen 800m/s meer weg kunnen remmen met 1 motortje)
[edit2] geland
whoo, lekker rondjes scheuren.. op de mun is ie gelijk zo veel capabeler, maar je moet echt op de snelheid letten, anders is t snel klaar (karretje is crashbestendig, pod niet)

[edit]nu onderweg naar de maan.. net al eentje knoeperhard gepannekoekt bij de landing (iets te enthousiast met timewarp en in 16 km geen 800m/s meer weg kunnen remmen met 1 motortje)
[edit2] geland

[Voor 119% gewijzigd door AlexanderB op 09-03-2012 21:23]
Inderdaad, geweldig, dat karretje! Het doet me echt aan TrackMania denken. Insane speed en zoveel fun. En als je bij impact tolerance een nulletje toevoegt gaat ie bijna niet meer kapot! Ik gebruikte een Jeb command pod die 60 impact tolerance had en ik kon zonder problemen 115m/s halen.
Tweakblog van de maand
S'werelds eerste dronken maanlanding voltooid. Al moet ik wel zeggen dat ik het grootste deel van de tijd nuchter was. Ik was teruggekomen, als ik de landing niet had verprutst.
Moest wel zonnecellen gebruiken, want ik mis altijd de maan (en met zonnecellen kan je heel veel approaches proberen).
Moest wel zonnecellen gebruiken, want ik mis altijd de maan (en met zonnecellen kan je heel veel approaches proberen).
Ik heb KSP vorige week ook gekocht, daarvoor alleen een middagje 0.13 gedaan nadat ik er hier (6:46) een grappig stukje over had gezien. Ik vind het een heerlijk spel, en ben er denk ik nog wel even mee bezig
Hier kan je overigens veel filmpjes met howto's vinden: YouTube: Kanaal van trydyingtolive
Ik heb vandaag ook een 'rescue mission' geprobeerd, en ik mag niet ontevreden zijn
(zonder mods)

Hier kan je overigens veel filmpjes met howto's vinden: YouTube: Kanaal van trydyingtolive
Ik heb vandaag ook een 'rescue mission' geprobeerd, en ik mag niet ontevreden zijn

(zonder mods)
Ik ben bezig met een soort van orbit netwerk rond Kerbin. Al mijn vessels stuur ik naar 100km (90HDG). Ooit zullen er wel 2 elkaar wel eens passerenShadow schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:54:
Iemand al een in-space rendez-vous gelukt?

Tweakblog van de maand
Shadow schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:54:
Iemand al een in-space rendez-vous gelukt?
Hebben jullie er na de laatste patch ook last van dat grote schepen van voor 0.14.1 uit elkaar vallen?
Ik ben wel blij dat die staging order bug gefixed is, nu kan je tenminste zonder al te veel moeite kleine wijzigingen aanbrengen.
In Space rendez-vous nog niet, dichtste bij was 18.3 km en toen was de brandstof op
Ben bezig met een Solid-rocket-to-orbit ontwerp, doel is om met alleen solid rocket dingen in orbit te komen, zodat ik daarna nog rond kan vliegen met de normale fuel en motor. Wil alleen nog niet echt lukken

Ben bezig met een Solid-rocket-to-orbit ontwerp, doel is om met alleen solid rocket dingen in orbit te komen, zodat ik daarna nog rond kan vliegen met de normale fuel en motor. Wil alleen nog niet echt lukken

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava
Ik denk nieuwe graphics. Ik dacht ook aan EVA's maar dat is meer als een sub subversie waard. En het is geen 'big feature' maar gewoon een surprise. Anders zouden ze het wel naar 0.15 opwaarderen/afwachten tot die release.Voxyn schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:10:
Wat denken jullie dat de 'big feature' zal zijn die in 14.2 zit?
Tweakblog van de maand
Ik hoop docking... Of meer planeten.Voxyn schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:10:
Wat denken jullie dat de 'big feature' zal zijn die in 14.2 zit?
Hij zegt zelf dat het wel iets bijzonders is, denk dat het sowieso geen docking is zelf hoop ik op wat meer planeten en/of manen maar hij heeft ook gezecht dat ze van plan waren een boel planeten/manen in een grote release te doen in een keer.Well, just wanted to let everyone know we haven't been idle these past few days, and that there is something big on the way.
en het issssss: de nieuwe terrain engine die veel mooier en beter is
(en wat andere bugs gefixed
)

[Voor 45% gewijzigd door AlexanderB op 17-03-2012 13:39]
Hehe juist gegokt! Hier heeft HarvesteR gezegd dat er werk was en dat het "misschien nog in de 0.14 gaat zitten". Nu komt het uit in de 0.14.2 release. Ik vind persoonlijk dat het beter is als ze het in 0.15 pas uitgeven. Ze hebben al teveel tijd aan 0.14 verloren. En die telt ook al meer als genoeg features.
Tweakblog van de maand
hiermee is gelijk die irritante "shit-op-de-mun-ontploft-als-ik-in-de-buurt-kom" bug, en de NaN bug opgelost..
en dat is waar iedereen over liep te klagen met 0.14 sinds persistence..

[Voor 5% gewijzigd door AlexanderB op 17-03-2012 18:04]
Denk dat het beter is als het 2 update zijn dan zitten minder bugs in.witeken schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:28:
Hehe juist gegokt! Hier heeft HarvesteR gezegd dat er werk was en dat het "misschien nog in de 0.14 gaat zitten". Nu komt het uit in de 0.14.2 release. Ik vind persoonlijk dat het beter is als ze het in 0.15 pas uitgeven. Ze hebben al teveel tijd aan 0.14 verloren. En die telt ook al meer als genoeg features.
Wat maken jullie eigenlijk voor ruimteschepen? Ik heb gisteren deze munlander gemaakt, en ik vind het wel een grappig ding. De eindtrap die je ziet gaat van Kerbil sub-orbit naar de Mun en weer terug voor re-entry
Dit is wat ik laatst gemaakt had; een maanlander en een shuttle-achtig ruimtescheepje, met de stock parts. Beetje standaard dus denk ik.
Nog niet aan extra parts / plugins in 0.14 toegekomen; ze hebben nu een API waar je zelf tegenaan kunt programmeren, en er zijn al veel leuke plugins las ik (autopilot, asteroïdevelden, etc.)
Nog niet aan extra parts / plugins in 0.14 toegekomen; ze hebben nu een API waar je zelf tegenaan kunt programmeren, en er zijn al veel leuke plugins las ik (autopilot, asteroïdevelden, etc.)
Ben nog aan het wachten om het spel te updaten. Telkens kan ik de server niet bereiken en las op het forum dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft...
de update-server waar 14.1 op staat is stuk, met 14.2 zou dat gefixed moeten zijn, en die kan je op de ouderwetsche manier downloaden.
14.2 zou vandaag uitkomen? ben benieuwd..
[Voor 64% gewijzigd door AlexanderB op 24-03-2012 00:06]
klopt, is uitgesteld naar maandag las ikAlexanderB schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:59:
de update-server waar 14.1 op staat is stuk, met 14.2 zou dat gefixed moeten zijn, en die kan je op de ouderwetsche manier downloaden.
edit:
mag ik niet vertellen.
mag ik niet vertellen.
[Voor 88% gewijzigd door Voxyn op 25-03-2012 12:00]
En nu maak je ons niet nieuwsgierig natuurlijk

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
ondertussen is 14.4 uit met wat bugfixes.
en ze hebben een nieuw (eigenlijk het originele) update-schema, elke 4 weken, ipv "komt wel wanneer het klaar is". dat gaat tenminste opschieten. 

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR