• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11-2022
Voxyn schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:37:
[...]

Nee, je besteed er gewoon niet genoeg tijd aan! ;) De navball is het begin nogal lastig maar als je maar vaak genoeg speelt is de navball je compleet duidelijk en hoe je op de maan komt ook ik kom nu 9/10 pogingen in een baan op de maan uit.
moet wel zeggen dat ik net voor de 1e keer mn navball heb gebruikt voor die maan :D

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Neuh je moet er gewoon even aan wennen. Het rode gedeelte van de navball is "beneden"; blauw is boven. De kant waar de lijn staat met de N is het noorden. Rechts van het noorden heb je het oosten; dat is heading 90, zuid is 180 en west is 270 graden.

De gele indicators laten zien in welke richting je ten opzicht van de planeet beweegt (of de maan als je in de focus van de maan zit ;)) De indicator met de vier uitsteeksels is je staart; de andere is de voorkant. Het oranje indicatortje is de huidige neiging van je raket. Het verschil tussen hoe je raket geneigd is en welke kant hij op beweegt is natuurlijk heel belangrijk.

Als je wil remmen in je huidige trajectory dan stuur je je oranje indicator op je staart-indicator en geef je gas. Voor versnellen natuurlijk omgekeerd.

Dat is de basis en daarmee kun je eigenlijk alles doen. Oh, en je moet even leren omschakelen naar de world map met de M toets. :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
0rbit schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:40:
Oh, en je moet even leren omschakelen naar de world map met de M toets. :)
Oh, wow, er gaat een wereld voor me open! :)

Ik heb zonet een (constante) baan om de aarde bereikt. Eigenhandig. /me Trots is
Nog steeds op fingerspitzengefühl/goed geluk, maar die AP-boog (en PE) maakt al een hele hoop duidelijk!

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 17-12-2011 01:05]

• 0rbit
Zie je nou wel ;) Veel plezier!

• megadoom
en ik ben op de maan geland!!!, nou geland.....

• 0rbit
:D

Overigens is het met de worldview heel simpel om in een circulaire baan te komen; Het probleem was normaal dat je je verticale snelheid niet goed kon zien en daarvoor steeds moest wisselen.

Nu kun je door je raket goed uit te richten met I en K de verticale snelheid constant houden terwijl je horizontaal accelereert. M.a.w. gedurende het versnellen kun je je schip laten samenvallen met je AP. Heel handig! :)

• 147126
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03-2018
Misschien nog wat navigatietips: De snelheid verhogen doe je door een 'burn' te doen in de richting van dat gele cirkeltje. Je snelheid verlagen doe je door een burn te doen in de richting van de gele cirkel met het kruis er door.

Verhoog je nu je snelheid op het hoogste punt in de baan (de Apoapsis / Apogee (de 'Ap' in de map')), dan zul je de hoogte van het laagste punt in de baan (de Pe) verhogen (oftwel, de baan 'ronder' maken), doe je nu een burn bij de Pe, dan zul je de Ap verhogen, en de baan dus meer een ellips maken.

De efficiëntste manier naar de maan bestaat uit een aantal simpele stappen:

Bij de lancering richt je op een lage cirkelvormige baan rond de aarde (100km hoogste ofzo), in dezelfde 'plane' als de maan (dus richting 90°) op de navball.

Als je in de baan rond de aarde zit, maak je een 'Hohmann transfer orbit' richting de maan. Dit doe je door op het laagste punt van de baan (dus bij de Perigee) een burn te doen. Hierdoor zal de baan sterk elliptisch worden, en dan moet je zorgen dat je de burn net zo lang uitvoert totdat de Ap in de baan van de maan ligt.

Als je vervolgens binnen het zwaartekrachtveld van de maan bent, moet je afremmen. Dus door een burn te doen in de richting van de gele cirkel met het kruis, net zolang tot je in een cirkelvormige baan rond de maan zit.

Vervolgens net zo lang afremmen totdat je op het maanoppervlak bent (vooral ook goed zorgen dat je de horizontale snelheid eruit haalt, anders zal je lander bij de landing omvallen, dit doe je door de gele cirkel recht bovenop de navball te houden en je afdaling dus zo haaks mogelijk op het maanoppervlak te maken).

• megadoom
thanks voor de tip, ik ga het gelijk proberen

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:06

Hoogie2004

Whohooooo

Klinkt simpel, echter is die baan om de aarde in dezelfde vlak als de maan al niet te doen. Orbit gaat ondertussen wel prima.

Zijn er hier mensen met goede voorbeeldschepen voor versie 0.13 waarmee je naar de maan kunt?

Ik ga verder oefenen.

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• 147126
Hoogie2004 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:48:
Klinkt simpel, echter is die baan om de aarde in dezelfde vlak als de maan al niet te doen. Orbit gaat ondertussen wel prima.

Zijn er hier mensen met goede voorbeeldschepen voor versie 0.13 waarmee je naar de maan kunt?

Ik ga verder oefenen.
De launch site zit op de evenaar, dus je kunt gewoon recht naar het oosten vliegen (90° op de navball). Zie ook het bovenste plaatje. Gewoon tot een km of 15 recht naar boven en als de atmosfeer wat dunner wordt langzaam richting horizon draaien. Vanaf een km of 50 hoogte kun je zelfs gewoon recht op de horizon richten.
Ik hoop dat er in de toekomst een update komt waar de launch site ook ergens anders zit (zoals kennedy space center zit op 28° ofzo), dat zal het wel wat leuker / uitdagender maken.

Het is inderdaad handig om een zwaar overpowered raket te bouwen, dan kun je je wat foutjes veroorloven. Dat is het makkelijkste met een van de 'packs' met extra onderdelen. Maar mijn eerste maanlanding die lukte was gewoon met een kale KSP dus het is wel gewoon mogelijk.

[Voor 26% gewijzigd door 147126 op 17-12-2011 12:56]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Shadow schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:52:
[...]

De launch site zit op de evenaar, dus je kunt gewoon recht naar het oosten vliegen (90° op de navball). Zie ook het bovenste plaatje. Gewoon tot een km of 15 recht naar boven en als de atmosfeer wat dunner wordt langzaam richting horizon draaien. Vanaf een km of 50 hoogte kun je zelfs gewoon recht op de horizon richten.
Ik hoop dat er in de toekomst een update komt waar de launch site ook ergens anders zit (zoals kennedy space center zit op 28° ofzo), dat zal het wel wat leuker / uitdagender maken.

Het is inderdaad handig om een zwaar overpowered raket te bouwen, dan kun je je wat foutjes veroorloven. Dat is het makkelijkste met een van de 'packs' met extra onderdelen. Maar mijn eerste maanlanding die lukte was gewoon met een kale KSP dus het is wel gewoon mogelijk.
Daar kwam ik ook net achter. Alleen ik houd steeds te weinig fuel over om de maan te halen. Heb teveel nodig om uberhaupt in orbit om kearth te komen... Mijn raket nog even aanpassen dan maar... (ik speel de vanilla game btw, geen extra parts)

• megadoom
hmm heb volgensmij een bug ontdekt, als ik tijd 2x doe tijdens het wegvliegen dan klapt mn schip ineens in elkaar, maar dat gebeurt niet als ik dat niet doe.

edit: en het is me eindelijk eens een keer gelukt!!!!!! *O*

houston weve got a problem:

[Voor 47% gewijzigd door megadoom op 17-12-2011 14:00]

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12-2022
aaaargh is het me eindelijk gelukt om in de buurt van de maan te komen met nog 6 volle tanks over gaat het fout bij het landen :'(.

• megadoom
Voxyn schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:26:
aaaargh is het me eindelijk gelukt om in de buurt van de maan te komen met nog 6 volle tanks over gaat het fout bij het landen :'(.

[afbeelding]
dat is nou jammer... probeer t nogeens zou ik zeggen, ze leven gelukkig wel ;D. het is zo verslavend :P

hier dus:

:( net een periapsis van 75 meter, vlieg ik de grond in...

[Voor 16% gewijzigd door megadoom op 17-12-2011 15:43]

• Voxyn
megadoom schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:32:
[...]

dat is nou jammer... probeer t nogeens zou ik zeggen, ze leven gelukkig wel ;D. het is zo verslavend :P

ik zal zometeen ff een pic van mn schip uploaden.
Ben al vaak genoeg om de maan geland alleen ieder keer met alleen met het nodige, nu wil ik het met extra dingen doen voor de uitdaging :P.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik krijg al mooie banen om Kearth iig. Nu nog omhoogkomen met een ship dat genoeg power heeft om de maan te halen :(

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Arme Kerbonauts. Daar liggen ze dan op de maan.

Ik moet bij dit spel zo vaak hieraan denken :D

[Voor 17% gewijzigd door anandus op 17-12-2011 15:59]

• megadoom
nieuwe missie: kom zo dicht mogelijk bij de zon. ik post wel wat fotos als ik dichtbij ben :P

• Voxyn
Weet iemand nog een addon waar radial decouplers met heel weinig ejection force inzitten?

• 147126
megadoom schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:00:
nieuwe missie: kom zo dicht mogelijk bij de zon. ik post wel wat fotos als ik dichtbij ben :P
Challenge accepted :D
Met een raket / probe die ik al klaar had dus was wel lekker makkelijk

Binnen 300.000 km :D Als ik de probe met m'n 'Saturn V' zou lanceren zou ik misschien op het zon-oppervlak kunnen landen? (geen idee of dat mogelijk is)

[Voor 5% gewijzigd door 147126 op 17-12-2011 21:36]

• megadoom
Shadow schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:25:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Binnen 300.000 km :D Als ik de probe met m'n 'Saturn V' zou lanceren zou ik misschien op het zon-oppervlak kunnen landen? (geen idee of dat mogelijk is)
doh verloren, ben proberen een baan om de maan 500 meter hoog te krijgen :P, moet orbit verslaan >:)

• Voxyn
Shadow schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:25:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nope het is niet mogelijk om op de zon te landen geloof dat je er zo doorheen kan vliegen.

• megadoom
Voxyn schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:54:
[...]

Nope het is niet mogelijk om op de zon te landen geloof dat je er zo doorheen kan vliegen.
als het een kleine zon is nog wel, minder dan half zo klein als onze zon ;)

• 0rbit
De zon is nog geen object; slechts een punt dat zwaartekracht uitoefent. Dat zal allicht nog veranderen. Misschien dat ze ook de afstand tot de zon kunnen laten gaan meewegen in de efficientie van zonnepanelen. Er zijn genoeg mogelijkheden en dit is precies wat dit spel voor mij nou zo leuk maakt :)

Lager dan 700 meter rond de maan is overigens vrijwel niet te doen. Ik zat vandaag op een vrij conservatieve 680 meter en knalde alsnog tegen een berg op. Als je geluk hebt met je baan dan lukt het misschien tot op 650 meter. Geen idee hoe de hoogtekaart van de maan eruit ziet. Ik zou dat eigenlijk wel willen weten / zelf willen mappen en dan een perfecte baan bereiken :+

Leuke challenge is ook; Ga in een baan om de maan. Eerst met heading 90 ofzo. En probeer vanuit die baan een polaire baan (heading 0) te bereiken, zonder te landen en zonder je AP verder dan een bepaald aantal kilometer te laten raken. Ik heb dat eens gedaan; het valt eigenlijk nog wel mee, je moet alleen precies weten in welke richting je je RCS moet vuren om dit voor elkaar te krijgen :)

• megadoom
hier is trouwens wat vliegen net boven de planeet, en landing:

@7 minuten heeeeel erg close bij grond met een te hoge snelheid

• 147126
Nice zo laag over de maan scheren. Om met vanilla te zorgen dat je motor het overleeft (en je dus ook weer veilig kunt terugkeren naar Kerbin) kun je het beste vinnen om motor heen plaatsen (zodat de vinnen het maan oppervlak eerst raken en je niet bovenop de motor landt) en eventueel de vinnen nog wat versterken met struts. Je had brandstof genoeg gehad om weer naar Kerbin te komen :)

Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om in een van de Lagrangepunten van het Kerbin-Mun systeem te komen. Helemaal als er straks persistence en buurplaneten zijn is zo'n punt natuurlijk ideaal om je interplanetaire ruimteschip te assembleren :) Of om een grote ruimte telescoop te plaatsen (James Kebb Space Telescope :P)

edit:
your gravity is only ever calculated between your ship and the most influential celestial body.
Er zijn dus geen lagrangepunten :(

[Voor 42% gewijzigd door 147126 op 18-12-2011 13:37]

• 0rbit
Ik zou het net gaan posten; toen kwam je update :+

Jammer is dat, maar het maakt de simulatie waarschijnlijk een stuk efficienter. Misschien komt het nog, misschien niet.

• Voxyn
Bericht van HarversteR op kerbalspaceprogram.com over lagrange points.
I don't get why lagrange points are so important a thing to have in the game actually... They're not all they're cracked up to be really.

Lagrange points are just places where the gravitational pull of 2 bodies cancels out. That doesn't mean they will suck you into them. In fact, in most cases, it's the exact opposite. To stay in a lagrange point, you have to be constantly making adjustments, because the point itself is like the top of a pyramid. You're always losing balance to one side.

Some lagrange points have different 'dynamics' than others though. Some do balance inwards on one direction or another, but none are completely balanced inwards.

In the end, it's a very expendable feature, given what we gain by using patched conics instead. One, we can have things in orbit indefinitely, without having to worry about instability. Also, patched conics are fast to calculate, so we can have more things in orbit without affecting performance too much. But most importantly, a patched conic simulation is much more easily made persistent. You only need 6 parameters for each object in orbit.

By using patched conics, we can also use orbits to define 'areas' in the solar system. An asteroid field could be procedurally created by determining a space in between two boundary orbits, and instancing procedural asteroids inside that when you are near. The same approach could be used for planetary ring systems. Then, we could have thousands of asteroids, orbiting as loose groups of objects. They would run their own simple physics, but would orbit using a master group orbit.

As you can see, patched conics aren't just about keeping the sim stable. It's a very flexible feature-base.

In fact, an N-body system is far easier to implement in a simple form than what we have here now. We went through a lot of effort to implement the osculating orbit system, not only because it offered a heap more advantages and possibilities, but because N-body integration became very impractical for what we are planning for the game.

Now, about the trajectory display on the map view, I agree that the SOI shift does make it look like the transition isn't accurate, but trust me, it is. The problem is that the orbital ellipse is drawn in relation to the current central body, and that might have it's own velocity in relation to the body you were orbiting earlier.

I'm working on ideas for a more advanced orbit rendering system though. One that will display a patched conic trajectory instead of just an ellipse. That isn't as easy as one would think though. The simplest method would still look weird, because it would be just a patching up of two body-relative orbits. A more sophisticated method would render the second SOI in space relative to the first one, taking into account it's own position at the time of each sample. That becomes more complicated when you think about interplanetary flights, and how your own planet is also moving... Which is why I havent' started on it yet. I want to have a clear notion of what I want to do before I get started on this new renderer.

Cheers

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo. Eerste orbit om de maan is klaar. Alleen is de fuel nu op en zitten mijn kerbals dus nu vast daar. Was geinig geweest als ik een rescue missie had kunnen sturen als de persistance er al was geweest :+

Overigens met een raket met alleen standaard onderdelen. :)

• megadoom
is het mogenlijk om voor een ander dit spel te kopen? zoals bij minecraft.

• 0rbit
Je kunt natuurlijk een account maken en daarmee een donatie doen. En dan de account overhandigen. Is wat omslachtiger maar volgens mij theoretisch mogelijk :)

• Voxyn
Wat is de grootste lander waarmee jullie op de maan geland zijn? Ben al tijdje bezig met een grote maanlander op de maan te krijgen vrij lastig om een raket te maken die krachtig genoeg is voor een zware maanlander.

• 0rbit
Het eenvoudigste is om gewoon wat addons te downloaden; Er zijn er een aantal bij met heel zware SRBs. Die zijn echt overpowered als je het mij vraagt, maar daarmee kun je dan goed oefenen. Met stock-parts iets groots op de maan landen is een hele kunst, maar niet onmogelijk.

Het grootste wat ik heb geland is hier in het topic te zien; een 3m doorsnede fuel tank (nog vol ;)). Dat was eigenlijk helemaal niet moeilijk.

• Voxyn
Maakte al gebruik van een addon pack die ze gebalanced hebben zodat er niets al te extreems in voorkomt, is me zojuist gelukt om 7 volle fuel tanks op de maan te landen.

• 0rbit
Holy crap :P PICS! :D

Misschien ook maar eens proberen... ben een beetje uitgekeken op KSP met de huidige mogelijkheden :)

• Voxyn
helaas was op de terugweg ksp gecrashed ben bezig geweest zelfde raket na te maken is me tot nu toe nog niet geheel gelukt maar net wel met 5 volle tanks .

afdaling:

geland!:

vervolgens weer terug naar kearth!

retroburn om te landen:

afdaling:

landingslocatie:

(linker cirkel is waar ik geland ben, en rechtercirkel waar cape kerbal is)

Had helaas niet genoeg brandstof meer om bij lanceerplek te landen :(.

[Voor 41% gewijzigd door Voxyn op 26-12-2011 16:31]

• 0rbit
Cool ! :) Ik ga dat nu ook eens proberen; hoeveel rommel kan ik naar de maan brengen en weer terugvliegen. Voor mij is een extra challenge; Ik wil de meuk op de maan laten staan en het mag ook geen nuttige last zijn (de brandstof wil ik dus niet mogen gebruiken). :)

• Voxyn
Leuk idee! ben er ook mee bezig geweest om maanbasis te krijgen aardig gelukt en ik kan wegvliegen naar kearth als ik zou willen!

afdaling:

geland!:

opstijgen met nog een volle tank om terug te keren naar kearth:

edit:
gelukt om met een nog grote maanbasis te komen, deze was een stuk lastiger door de groote had zelfs advanced sas nodig om hem goed te landen

[Voor 40% gewijzigd door Voxyn op 27-12-2011 13:47]

• 147126
Ik heb geloof ik nog nooit zoveel lol met een computerspel gehad :P

Mijn nieuwste creatie:

Spaceplane met warpengines en railguns

Hij kan ook op de maan landen :P

Even wat maanoppervlak kapotschieten (railgun in actie)

[Voor 4% gewijzigd door 147126 op 28-12-2011 23:40]

• 0rbit
Hahaha je hebt de railguns er ook opzitten? Uit welke pack komen die motoren met blauwe "raampjes"? Ik heb ze al eens gezien maar vond ze voor normale raketten nou niet echt mooi genoeg, maar nu ik het zo met het C4 flight pack zie... Geniaal mooi! :)

• 147126
Dat zijn de warp nacelles (uit star-trek)
http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=319.0

Railgun komt hier vandaan:
http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=4886.0

Ik heb ook nog extra-extra-extra sterke struts gebruikt (uit een ander pack). Die warp engines zijn nogal krachtig en als je ze zo aan de wingtips bevestigd scheuren ze de hele vleugel er af...

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:00
Hoe komen jullie überhaupt in de buurt van de maan?

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10-2022
naar de mun is me nu een paar keer gelukt, er landen en nog heel genoeg zijn om weer terug te keren naar kerbin is me nog niet gelukt...

Welke aanpak je het best kan gebruiken wordt op youtube wel uitgelegd: YouTube: From Kearth to Mun and back! KSP Munar Lander PART 1

Het is ook wel grappig om met de .cfg file in de parts folder te prutsen! motoren met thrust van 8000 en een fuelconsumption van 0.2 :)
Dat je raket gewoon desintegreert als je vol gas geeft :P

Incompl te

• megadoom
hmm ik heb nu een baan om de zon zonder periapsis :D

edit: zit behoorlijk dichtbij, en nog wat snelheid ook

uhh, als groen weg gaat bij planeet ga je om de zon heen, waar ga ik nu naartoe?

[Voor 86% gewijzigd door megadoom op 02-01-2012 21:47]

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07
megadoom schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:51:
uhh, als groen weg gaat bij planeet ga je om de zon heen, waar ga ik nu naartoe?
[afbeelding]
Je zit nog steeds in een baan om de zon, alleen is hij heel uitgerekt.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• 0rbit
Ziet er meer uit als een parabolische baan (v>escape velocity)... Gewoon een tijdje aan laten staan dan zie je dat je nergens echt heengaat :+

• megadoom
arme kerbals, zitten nu 500 miljard km van de aarde :P

• megadoom
stukje bij beetje afremmen:

omdat het schip het niet leuk vind om te draaien met een snelheid van 30km/s doe ik het zo stukje bij beetje :P. en misschien een lagrange point vinden in het midden van de zon.

edit: oops srry dubbel post

[Voor 4% gewijzigd door megadoom op 03-01-2012 18:58]

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:07
Iemands tips hoe ik mijn schip kan stabiliseren? Ik gebruik voor de engines LV-T45, maar mijn schip draait doodleuk rondjes :+

• megadoom
blijf ff kijken, ben net de zon in gevlogen. de zon schiet me nu het universum in:

en een nieuwe eenheid ontdekt?
http://i1135.photobucket.com/albums/m631/patdoom/eenheid.png

[Voor 58% gewijzigd door megadoom op 03-01-2012 20:55]

• 0rbit
Ach dat is niks :+ Ik was al op enkele yotameters (Y)

• megadoom
nog een gratis update :P, voor degene die het nieuws gemist hebben:
Hi Everyone!

Just wanted to let everyone know we devs are all back from our much-needed holiday break.

Also, this is a good place to announce our plans for the very near future:

As most of you know, the 0.13 release was the last free demo update. From 0.14 onwards, you’ll need to order the game to get the latest version. 0.13 will remain forever available as a demo though.

That’s probably old news, but I want to announce that there will be a 0.13.1 update coming up soon, which will also be available for free, and will take the place of 0.13 as the latest demo release.

This release will be a small update, just so we can have a demo compiled with the recently-released 3.5 version of Unity, which adds a heap of cool new features and does speed up the game quite a bit, and some tweaks to future-proof the demo against things we will add later.

For the main feature on the 0.14 update, we can’t really make any official announcements yet, but we already have a more or less solid notion of what it will be. We will tell you more about it when we announce the features list for 0.14.

Well, I wish everyone a very good year!

Cheers

• Voxyn
zal denk ik nog wel even duren want unity 3.5 is nog in de beta versie. Denk dat ze wachten totdat de final van unity 3.5 uitkomt en dan pas ksp 0.13.1 uitbrengen?

• 0rbit
Hij is inmiddels uit ;) Loopt redelijk lekker zo te zien.

• Voxyn
Harvester heeft bekend gemaakt wat in versie 0.14 komt te zitten:
Hi,

Finally, it's time to announce what we will be working on these next few weeks.
As you may know already, this update is the first of the full version of KSP. That means you'll need a pre-order to get it.
That also means we want to add something big to the game, so we're not going to stick to the usual 4-week cycle on this one. It will probably take longer, but we want this update to make a difference.

So, without further ado, these are our main goals for the 0.14 update:

New:
* Flights are regularly saved to file, to be resumed later. (yes, persistence :) )
* The Tracking Station Facility at the Space Center, allows you to select and resume a flight in progress.
* Support for multiple simultaneous flights.
* An integrated game update system, so you don't have to redownload each time there is a new update.
* And some other stuff.

Bug Fixes:

As always, entries in green are already implemented, and we'll add stuff to this list as more features are completed.

Cheers

• megadoom
Voxyn schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:09:
Harvester heeft bekend gemaakt wat in versie 0.14 komt te zitten:

[...]
hmm, support multiple flights, leuk als je allemaal satellieten in orbit gaat zetten :D. of alles op de maan te landen :P.

• 0rbit
Het is echter nog maar de vraag of het simultane persistence is; het opslaan van missies waarmee je dan later kunt verdergaan is natuurlijk feitelijk namelijk wat anders.

• megadoom
0.13.1 is ook al uit! klik!

[Voor 11% gewijzigd door megadoom op 12-01-2012 14:22]

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 09:13
0.13.2 is er ook!

Just wanted to let everyone know, we've just released a 13.2 revision update for the KSP Demo.

This is just a small update to fix a couple of bugs on the 13.1 version, namely:

Bug Fixes:
* Fixed a bug with symmetry in the VAB.
* Fixed an issue with the main camera that would create sporadic moments of lag in map view.
* Fixed a bug that caused symmetrical parts to lose the reference to one of their counterparts, leading to incorrect symmetrical placements.

[Voor 93% gewijzigd door MrCostanzo op 28-01-2012 10:00]

• megadoom
even c7 flight pack geinstalleerd :D.

filmpje gemaakt van landen, het is toch niet zo makkelijk als je denkt.

• 0rbit
Al een tijdje niet meer gespeeld helaas. Ziet er goed uit megadoom! Met vliegtuigen heb ik me nog vrijwel niet beziggehouden.

Ik reserveer wat tijd voor als de persistence ingeschakeld wordt; Ik hoop dat het wordt zoals ik verwacht dan ben ik weer een paar weken zoet.

Nummer 1 op mijn lijstje; Twee dingen in een tegengestelde baan brengen. En dan maar kijken of het botst :+

Ach, boeiend... ik ga weer even een raketje schieten! :D

[Voor 7% gewijzigd door 0rbit op 05-02-2012 12:54]

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Fantastisch spel :) Ik heb dit spel overigens ontdekt op deze site door een interessante comment in een al even interessant artikel.

Vooral de addons zijn leuk. Ben helaas nog niet op de maan geraakt met stock parts. Helaas ben ik f2p en kan ik de volgende update (0.14) niet meemaken. Persistance leek me echt leuk :(

edit: Btw, ik zie dat veel mensen die planeet Kearth noemen. Volgens mij is het niet eens juist. De officiële naam is alleszins Kerbin, de maan heet Mun en de zon heet Kerbol.

[Voor 18% gewijzigd door witeken op 09-02-2012 21:46]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• megadoom
witeken schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:41:
Fantastisch spel :) Ik heb dit spel overigens ontdekt op deze site door een interessante comment in een al even interessant artikel.

Vooral de addons zijn leuk. Ben helaas nog niet op de maan geraakt met stock parts. Helaas ben ik f2p en kan ik de volgende update (0.14) niet meemaken. Persistance leek me echt leuk :(

edit: Btw, ik zie dat veel mensen die planeet Kearth noemen. Volgens mij is het niet eens juist. De officiële naam is alleszins Kerbin, de maan heet Mun en de zon heet Kerbol.
denk helaas dat mn pa/ma niet wil betalen als ik hun gewoon betaal, ze vinden dit waarschijnlijk ongein :(.

oops ofc is het kerbin, was de naam vergeten |:(

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:56
Ik heb Kerbal Space Program een paar weken geleden ontdekt en ik vind het prachtig! Ik kan nu redelijk betrouwbaar op de maan landen met bijna alleen maar stock parts (ik gebruik eigenlijk alleen de landing pads om betrouwbaar te kunnen landen en een kleine raketmotor voor mijn lander).

Ik heb echter het probleem dat het me niet goed lukt om na op het weer opstijgen van de maan in een goede baan terecht te komen, tot nu toe heeft mijn baan altijd een flinke hoek. Dat geeft het probleem dat ik niet terug kan komen naar de aarde. Ik heb al op vele manieren geprobeerd de hoek te veranderen, maar het lukt me niet en op het internet vind ik er ook niets over.

Iemand een idee hoe je de hoek van een baan verandert zonder de andere parameters (zoals Pe en Ap) verandert?

Het is zo sip dat mijn astronauten elke keer na een op zich succesvolle maanmissie een langzame verstikkingsdood moeten sterven ;)

Atomstack X7 Pro 10w laser cutter

• witeken

witeken

nieuwsgierig

JeroenH schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:44:
Ik heb Kerbal Space Program een paar weken geleden ontdekt en ik vind het prachtig! Ik kan nu redelijk betrouwbaar op de maan landen met bijna alleen maar stock parts (ik gebruik eigenlijk alleen de landing pads om betrouwbaar te kunnen landen en een kleine raketmotor voor mijn lander).

Ik heb echter het probleem dat het me niet goed lukt om na op het weer opstijgen van de maan in een goede baan terecht te komen, tot nu toe heeft mijn baan altijd een flinke hoek. Dat geeft het probleem dat ik niet terug kan komen naar de aarde. Ik heb al op vele manieren geprobeerd de hoek te veranderen, maar het lukt me niet en op het internet vind ik er ook niets over.

Iemand een idee hoe je de hoek van een baan verandert zonder de andere parameters (zoals Pe en Ap) verandert?

Het is zo sip dat mijn astronauten elke keer na een op zich succesvolle maanmissie een langzame verstikkingsdood moeten sterven ;)
Damnit! Nice dat je in paar weken al op de maand geland bent. Bij mij heeft het meer dan een maand geduurd!

Maar om een antwoord ôp je probleem te geven. Ik ben KSP pas echt leuk gaa vinden sinds ik addons heb. Vooral mijn lievelingsaddon de Kerrari GTO vind ik super. Die heeft buiten het uitzicht van een coole ferari ook like unlimited fuel. Daarmee heb ik al veel geleerd over orbitting. Zo is het me ook geluk om met stock parts te kunnen orbitter rond Kerbin.
Wel, het is eigenlijk best simpel. Als je gas geeft in de richting waar je orbit gaat, gaat de andere kant van je orbit hoger worden. Als je afremt gaat de andere kant van je orbit dalen. Het is dus het beste om altijd bij je peri en apo te gaan en daar 1 van beide dingen uit te voeren.

Bijvoorbeeld bij een orbit rond Kerbin. Als je apo al 200k is maar je nog geen orbit hebt, kan je best tot die plek gaan en dan gas geven.

Eenmaal aangekomen op de Mun kies je een orbit die de andere kant van Kerbin op gaat. Als je dan tegen over Kerbin, aan de andere kant van de Mun bent geef je gas zodat je apo in de richting van Kerbin gaat. Gewoon het omgekeerde proces als de van kerbin naar de Mun.
Hopelijk lukt dit ;)

Voor de tweakers :D :
Wie het nog niet weet, je kan je parts ook tweaken. Je gaat naar de parts folder, en opent de.cfg van een part met je favo teksteditor. Dat vind ik ook heel leuk. Niet genoeg fuel? Voeg een nulletje toe, enzovoort.
Vergeet wel je parts niet te back-uppen.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• megadoom
witeken schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:19:
[...]

Wie het nog niet weet, je kan je parts ook tweaken. Je gaat naar de parts folder, en opent de.cfg van een part met je favo teksteditor. Dat vind ik ook heel leuk. Niet genoeg fuel? Voeg een nulletje toe, enzovoort.
denk je dat ik dit nog niet gedaan heb? O-)

• 0rbit
Terug vanaf de maan gaat eigenlijk hetzelfde als naar de maan. Vertrekken onder een hoek van 90 of 270 graden. En dan ontsnappingssnelheid halen. Dan gewoon wachten tot je weer in een baan om de aarde zit. Dit kan vrij lang duren omdat je afstand tot Mun groot genoeg moet zijn. Daarna gewoon afremmen in je baan en je PE zakt tot in de dampkring van Kerbin of beter nog; er ver onder.

• megadoom
hmm heb een geniale spaceplane gemaakt waar je van uit de ruimte de aarde in kan vliegen en overleven!! heb het helaas niet gefilmd, misschien later.

edit: het is me nog in 1x gelukt ook!!

hier is die in de ruimte:

hier moest ik even een tikje geven om langs de bergen te komen, maar power niet gebruikt om te sturen of af te remmen:

en hier de landing die vlekkeloos ging:

edit2: na weer opgestegen te zijn (nog steeds hetzelfde potje) probeer ik het opnieuw:

[Voor 73% gewijzigd door megadoom op 10-02-2012 21:06]

• JeroenH
witeken schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:19:
Damnit! Nice dat je in paar weken al op de maand geland bent. Bij mij heeft het meer dan een maand geduurd!
Ik heb er wel flink wat tijd ingestoken hoor. Stap voor stap, eerst stabiele raketten leren bouwen en feeling leren krijgen voor gewicht/power verhoudingen en zo. Dan lanceren, dan betrouwbaar orbit zien te bereiken. Daarna oefenen om naar de maan te gaan, dan in orbit om de baan. Daarna is landen op de maan relatief makkelijk.

En ik heb wel wat Youtube filmpjes gekeken om ideeën op te doen, dat helpt ook enorm.
Maar om een antwoord ôp je probleem te geven. Ik ben KSP pas echt leuk gaa vinden sinds ik addons heb. Vooral mijn lievelingsaddon de Kerrari GTO vind ik super. Die heeft buiten het uitzicht van een coole ferari ook like unlimited fuel. Daarmee heb ik al veel geleerd over orbitting. Zo is het me ook geluk om met stock parts te kunnen orbitter rond Kerbin.
Ik heb het Sunday Punch pack, maar zoals gezegd gebruik ik vrijwel alleen stock parts. Vind ik op de één of andere manier toch 'eerlijker' ;) Alleen landing pads zijn eigenlijk onontbeerlijk, landen op de kwetsbare stuurvinnen maakt het allemaal wel heel lastig... en verder heb ik voor het gemak een kleine en lichte raketmotor op mijn lander.
Wel, het is eigenlijk best simpel. Als je gas geeft in de richting waar je orbit gaat, gaat de andere kant van je orbit hoger worden. Als je afremt gaat de andere kant van je orbit dalen. Het is dus het beste om altijd bij je peri en apo te gaan en daar 1 van beide dingen uit te voeren.

Bijvoorbeeld bij een orbit rond Kerbin. Als je apo al 200k is maar je nog geen orbit hebt, kan je best tot die plek gaan en dan gas geven.
Wat jij beschrijft klinkt als het ronder of minder rond maken van je orbit. Dat lukt me inmiddels goed. Wat ik bedoel is dat mijn orbit na het opstijgen van de maan niet in hetzelfde vlak ligt als de baan van de maan om Kerbin. Ik wil mijn orbit kantelen, maar niet van vorm laten veranderen.
Eenmaal aangekomen op de Mun kies je een orbit die de andere kant van Kerbin op gaat. Als je dan tegen over Kerbin, aan de andere kant van de Mun bent geef je gas zodat je apo in de richting van Kerbin gaat. Gewoon het omgekeerde proces als de van kerbin naar de Mun.
Hopelijk lukt dit ;)
Het lukt me dus nog niet, maar ik ben nu druk in LEO aan het oefenen om mijn orbit te kunnen kantelen zonder tonnen aan brandstof te verkwisten.
Nah, dat is te makkelijk. Echte astronauten kunnen er ook geen factor tien brandstof bijtoveren.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Nah, dat is te makkelijk. Echte astronauten kunnen er ook geen factor tien brandstof bijtoveren.
Iedereen zijn speelstijl O-) Ik vind het nogal moeilijk met stock parts en ik ben zelf niet goed in het maken van goeie crafts dus gebruik ik addons. En er is zelfs al een addon dat fuel bijmaakt xd. Met addons met veel fuel kan ik gerust foutjes maken en eenmaal op de Mun kan ik doen waar ik zin in heb. Maar ooit als mijn skills goed genoeg zijn ga ik er met stock crafts komen. Maar ik heb nog altijd moeite met die jusite hoek. Meetal ziijn mijn orbits heel scheef en dan moet ik veel moeite doen enzovoort enzovoort. Daarom spoel ik de tijd door tot nacht (dan is de orbit baan van de Mun ongeveer recht voor je) en ga ik gemakshalve helemaal rechtdoor :D
____

Ik adviseer deze addon. Het is een jetpack en je kan een kerbal (Jeb?) er in zien zitten. Heel leuk. De engine is niet te overpowered en gewoon een toffe addon.

Tweakblog van de maand

• 147126
0rbit schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:35:
Terug vanaf de maan gaat eigenlijk hetzelfde als naar de maan. Vertrekken onder een hoek van 90 of 270 graden.
Alleen als je precies op de evenaar land natuurlijk (op Kerbin is de launch pad precies op de evenaar, daarom is alles 'makkelijk'). Daarom proberen zo dicht mogelijk bij de evenaar van de mun te landen, dan is opstijgen ook makkelijker.

• 0rbit
Shadow schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:57:
[...]

Alleen als je precies op de evenaar land natuurlijk (op Kerbin is de launch pad precies op de evenaar, daarom is alles 'makkelijk'). Daarom proberen zo dicht mogelijk bij de evenaar van de mun te landen, dan is opstijgen ook makkelijker.
Ja, dat spreekt voor zich. Dat is normaalgesproken ook geen probleem als je netjes continu je heading op 90 graden mikt ;)

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:30
Pre-ordered, maar de updates vallen me een beetje tegen. Hoop dat ze snel overstappen op paid only want dan kunnen ze er misschien full-time aan werken.
De zon is zelfs Unity's default lens-flare.

[Voor 12% gewijzigd door Wolfos op 13-02-2012 19:48]

• megadoom
zou ook willen pre-orderen maar kan helaas niet......

iemand al bezig geweest met vliegtuigen maken? post ff wat foto's :D

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wolfos schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:47:
Pre-ordered, maar de updates vallen me een beetje tegen. Hoop dat ze snel overstappen op paid only want dan kunnen ze er misschien full-time aan werken.
De zon is zelfs Unity's default lens-flare.
Ik vind dat ze prima werk doen. Ik zit al een paar weken op het forum en de devs (vooral de main dev HarvesteR) zijn redelijk actief. Ze geven ook vaak commentaar bij suggesties, bug meldingen enzovoort. Hun main focus is om eerst de gameplay te verbeteren en daarna pas op kleinere details over te gaan. Voor die reden zijn er ook zo weinig parts, en er zijn honderden addons dus daar verspillen ze geen werk aan.

0.14 is bijna af. Hoogstens nog een paar weken. dat gaat dan de eerste paid only versie worden, na iets meer als een jaar werk. [url=http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=6942.0]Hier kan je de belangrijkste feature's zien die er in versie 0.14 komen. In 0.15 komt overigens docking.

Ik denk wel dat ze full-time aan KSP werken, alleszins de main-devs.

Dat de zon Unity's main lens flare is wist ik niet. Daar ga ik HarvesteR eens mee confronteren :P

Hier nog 2 interviews met HarvesteR: (26 januari)
part 1: http://www.youtube.com/wa...bOb0KqJlU&feature=related
part 2: http://www.youtube.com/wa..._XOb0h8hE&feature=related

Tweakblog van de maand

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:30
Zelfde geld voor de gras en zand textures, zit ook allemaal standaard in Unity ;)
Grootste accomplishment: ik ben tegen de maan gevlogen!

[Voor 43% gewijzigd door Wolfos op 16-02-2012 18:11]

• JeroenH
Afgelopen weekend is het me voor het eerst gelukt om na een landing op de maan weer (heel) terug te keren naar Kerbin. Ik had waarschijnlijk wel genoeg brandstof in mijn lander om zachtjes te kunnen landen, maar daar heb je niet zoveel aan als je midden in een oceaan terecht komt.

Volgende uitdaging (behalve betrouwbaar van de maan naar Kerbin terugkeren): landen op een plek naar keuze op Kerbin. Door de aanwezigheid van een atmosfeer valt dat niet mee.

Ik ben trouwens benieuwd naar de volgende - betaalde - versie!

• Voxyn
Bericht van HarvesteR over een nieuwe feature in 0.14
Hi,

It's time to announce a feature we've added to the 0.14 version of KSP, that hopefully is going to allow some pretty cool things to be made.

What we are talking about here is an extension to the parts loading system, that allows runtime loading of C# assemblies (dlls) containing extensions of the Part class.

In other words, this gives mod makers the ability to code their own part modules, in C#. Like this:

Once built, all you need to do to add your new part modules to the game is drop the dll in the Plugins folder that comes with the game. Once there, you can set part.cfg files to use the classes in your module. Dlls, being class libraries, can hold any number of part modules, so as a mod maker, you only need a single dll for all your part modules, and a single code project too.

We have N3X15 to thank here, for offering us the source code for his assembly loader. :cheers:

We'll release some preliminary documentation for this soon, along with a few examples to help everyone get started.
I'm very excited to see what people will come up with using this.

Cheers

• 0rbit
Ja... dat is dus wel even heel mooi dus! :)

Er is een beta beschikbaar in de store. Ik kom echter met geen paard de store in en bij het resetten van mijn password krijg ik gewoon stug geen email.

GROM

Het lijkt om een "grap" te gaan; maar het probleem met de store is helaas echt. Dan kun je nog zo'n mooi spel maken, maar als de store een houtje-touwtje oplossing is dan zul je er alsnog niemand blij mee maken :+

[Voor 99% gewijzigd door 0rbit op 23-02-2012 22:51]

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 20:32
Wat kost de paid versie eigenlijk? Ik hoor het graag als de store problemen opgelost zijn. dan koop ik hem miss ook.

• JeroenH
Leondendungen schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:05:
Wat kost de paid versie eigenlijk? Ik hoor het graag als de store problemen opgelost zijn. dan koop ik hem miss ook.
US$ 10, maar:
KSP will cost 15.00 USD soon, so get it now!
(staat allemaal gewoon op de website...?)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:04
hm, zo, mn 1e raket die succesvol orbit bereikt. :D (daarvoor 2 pogingen die volledig het zonnestelsel uitvlogen, n paar gehad die n hele mooie hoge boog maakten maar ik niet in een orbit geworsteld kreeg, en n heleboel die amper of niet van de grond kwamen, en gigantische ontploffingen maakten.. :D

anyway, ff n vraagje.. in watvoor schaal is de snelheidsmeter? die van mij geeft na mn 1e trap "100" aan, mn 2e trap klimt door tot 1000+ en de atmosfeer uit (@85 km)... heb n beetje t idee dat mn 1e trap te zwak is.. back to the drawing board :P

• Voxyn
AlexanderB schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:43:
hm, zo, mn 1e raket die succesvol orbit bereikt. :D (daarvoor 2 pogingen die volledig het zonnestelsel uitvlogen, n paar gehad die n hele mooie hoge boog maakten maar ik niet in een orbit geworsteld kreeg, en n heleboel die amper of niet van de grond kwamen, en gigantische ontploffingen maakten.. :D

anyway, ff n vraagje.. in watvoor schaal is de snelheidsmeter? die van mij geeft na mn 1e trap "100" aan, mn 2e trap klimt door tot 1000+ en de atmosfeer uit (@85 km)... heb n beetje t idee dat mn 1e trap te zwak is.. back to the drawing board :P
De snelheidsmeter is in m/s.

Hoever komt je eerste trap? als die maar meegaat tot 5km hoog dan vind ik 100 m/s niet slecht :> .

• AlexanderB
van die raket kwam de 1e + 1.5e trap tot 12 km en 100m/s
(vloeibaar brandstof + 2 trappen SRB's = 1e trap van die raket)

mja, heb m nu aan de kant gemikt voor n veel beter design :) ben nu rondjes aan t vliegen, kijken hoe ik in een baan kom zodanig dat ik bij de maan uitkom :)

• 0rbit
Bij lanceren richting 90 graden heading mikken. Dan kom je in het juist vlak van de orbit van de Mun om Kerbin. Dan is het een kwestie van de juiste hoek met het oppervlak maken (afhankelijk van je snelheid) om precies bij de maan uit te komen. Je komt met vrij veel weg; zelfs afremmen op je AP helpt.

• AlexanderB
yep :) ik heb net n achtje gedraaid om de maan mun :) nja, nu mn raket nog ff tweaken, ik had nog 2 trappen over om in de ruimte te vliegen, maar de onderste van de 2 gaat kapot tijdens de vlucht omhoog, en ik heb geen idee waarom..

kwam dr trouwens ook achter dat warpsnelheid de physics kapot maakt :P

[Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 25-02-2012 00:43]

• 0rbit
Dat kan vele oorzaken hebben; zelfs een bug kan het zijn. Al geprobeerd om met wat struts de zaak verder te verstevigen?

• AlexanderB
yep, mn huidige raket is nu prima, ik bedoel meer.. trek op de launchpad de warp naar 2 en zie hoe je raket onder dubbele zwaartekracht in elkaar gebeukt word :P

• 0rbit
Ah, op die fiets. Er schijnt op dat gebied wel wat verbeterd te zijn in de aankomende (betaalde) v0.14. Het blijft een vervelend iets; Bij integreren met een grotere tijdstap krijg je natuurlijk altijd te maken met grotere onnauwkeurigheden. Geen idee wat ze daaraan precies gaan doen. Geen idee welke integratiemethode ze bijv. gebruiken. Wat sowieso handig zou zijn is meerdere physics-updates per frame. Geen idee of ze dat al doen.

Affijn, nuttige informatie he? :+

• AlexanderB
yep... niet aan de warp komen op kritieke momenten :P

hm, speccies (update):
1e trap 1.5 km en ~100m/s
2e trap 20 km en >400m/s
3e trap ruimte (150+ km) >1000m/s
4e trap: 200km-->richting maan.
5e trap: rondjes vliegen en terugkeer naar aarde, 6 tanks branstof aan boord

morgenavond maar eens proberen daadwerkelijk op de mun te landen, ipv alleen kraters te maken :) heb n bouwplan voor n mooie lander gevonden, die gaan we ff testen :)

[edit:] zo, even afgekeken hoe anderen dat doen, door ff op youtube bouwtips te zoeken :)
mn 1e poging gelijk een megakrater in de maan geslagen (iets met warp omdat t te lang duurt en daarna ineens op 10km hoogte boven de maan uitkomen met 800 m/s verschil :P

[edit2:] touchdown, maar wel n beetje hard, 8.8m/s horizontaal en +/- 5m/s vertikaal = boem splat, en toen konden mn kerbonauten niet meer terug naar huis.. maar we weten nu iig hoe t moet :)

[Voor 84% gewijzigd door AlexanderB op 25-02-2012 20:00]

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De eerste experimental zal in de loop van volgende week verschijnen. Helaas niet voor mij :(

Tweakblog van de maand

• Stef_Venner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 10:04
Hoe komen jullie allemaal op de mun? en die rondjes om kerbit voor Orbit? kan ze standaard nergens vinden!

• AlexanderB
voornamelijk door op de navbal en met de kaart (m) te navigeren..

hierin worden meer uitgelegd, en een mooie voorbeeldraket gebouwd die best aardig werkt.

belangrijke punten:
-orbit: recht omhoog gassen tot 80 km hoog, daar de motoren zachter zetten zodat je makkelijker stuurt, de raket platleggen ten opzichte van t oppervlak (hij zal sowiso in de richting van 90 graden gaan trekken door de draaiing van de planeet, dus gewoon richting de horizon @ 90 leggen), en dan weer volop gasgeven, dan zul je op de kaart zien dat je orbit van een klein parabooltje, een steeds grotere cirkel word, tot je PE ook tevoorschijn komt, dan heb je n orbit. nog even doorgaan tot de PE ook op meer dan 90 km ligt, en je bent in een orbit rond kerbin.
-gas geven in de vliegrichting (gele vliegtuigje op de navball) op de AP (Apoapsys of Apogee) maakt de baan (orbit) ronder/groter, gasgeven op de PE (Periapsys of Perigee) maakt de baan langer en ovaler. remmen (gasgeven tegen de vliegrichting in, gele vliegtuigje met n kruis dr door) op die punten heeft het tegenovergestelde effect. (baan kleiner maken, of krapper waardoor het een landingsparabool word.)
-door het gebruikte physicsmodel voor de zwaartekracht, kan je prima gewoon volgas recht omhoog vliegen naar de mun, de stap van orbit in 1e instantie overslaan, dan kom je zo op de hoogte bij de mun uit, maar heb je een orbit die recht omhoog, recht naar beneden is. raket platleggen, klein beetje boosten bij de AP en dan heb je een ovale orbit.. gewoon met de timewarp aan rondjes draaien tot je tegelijkertijd met de mun op t zelfde punt aankomt, en dan landen.. :)
-sneller gaat als je eerst een 100km orbit maakt, en vanuit daar boost op t moment dat de mun ten opzichte van t oppervlak op de juiste stand staat. (net boven de horizon), dan zul je binnen notime aankomen. zie ook youtube video.
-maanlanden is echt moeilijk, want de minste aanraking = crash. met landingspoten uit een van de modpacks werkt t beter, maar ik ben t zelf nog aan t proberen met die vinnetjes-op-decoupler methode..

ik zou zeggen, bouw de raket uit t filmpje en oefen een keer daarmee, en ga vanuit daar verder :)

[Voor 6% gewijzigd door AlexanderB op 26-02-2012 23:37]

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Niet proberen naar de Mun gaan voor je kunt orbitten ;) . Dan probeer je te lopen voor je kunt stappen. Want naar de Mun ga je door vanuit een (low) Kerbin Orbit je hoogste apsis uit te rekken tot ongeveer 11.400 kilometer. Dan wachten tot Mun je vangt in haar SoI. Waarschijnlijk zit je dan in een baan dat je terug eruit gaat. Je gaat verder tot aan de laagste apsis en daar doe je retrograde tot je ongeveer stilstaat en dan val je recht naar beneden. Op tijd remmen en dan is het een kwestie van vlieg skills om goed te landen.

Hier nog wat tips:
-Het is belangrijk dat je je instrumenten goed kent. Vooral de navball:
-Om met je uitgerekte orbit tot in de buurt van de Mun te geraken moet je orbit juist zijn. Als je begint met horizontale velocity te maken draai je best naar rechts, 90 graden. 270 graden is ook mogelijk.
-Afhankelijk van schip tot schip moet je eerder of later beginnen met horizontale velocity. Aan te raden is niet voor je op de helf van de atmosfeer bent beginnen met horizontale velocity.
-Als je je gewenste hoogte hebt bereikt warp je de tijd tot je daar aankomt. Dan doe je horizontale velocity tot orbit.
-Een verzameling met stock ships
-Awesome tutorial, duidelijk uitgelegd en met foto's en prentjes

Tweakblog van de maand

• AlexanderB
hm, ik heb nog wat moois gevonden.. n setup die heel minimalistisch is.. met n paar tankjes brandstof, 3 raketmotoren, en creatief gebruik van brandstofleidingen en staging kan je op de mun landen en weer veilig terug. :) lijkt n beetje op n pod-racer :P

vond m alleen iets te krap bemeten, je moet echt goed kunnen sturen wil je slagen in je missie, dus ik heb dr zelf eentje gebouwd die wat meer punch heeft (+2 motoren) en wat meer brandstof (+5 tanks)

ohja, en nog n voordeel, deze lander is n stuk steviger, alles onder de 10m/s is goed genoeg :)

• JeroenH
Wat dachten jullie hiervan: iemand (niet ik!) heeft het voor elkaar gekregen om twee keer heen en weer te vliegen tussen Kerbin en Mün....

http://imgur.com/a/UD3u2

Ongelooflijk... 8)7

• 0rbit
lol... ik ken die parts; die zijn heel erg overpowered. Dan nog; een knappe prestatie. Wel ultiem nutteloos. Het was nog niet in me opgekomen om zoiets te doen. Echter, het is wel een goede oefening voor wat komen gaat. Landen op 2 planeten voor je de terugreis begint. Leuk! :)

• houthakker1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 13:34
Nog een tip voor landen op Mun, Zorg dat je minimaal 4 thrusters bij hebt, hiermee kan je je landing verzachten en met de toetsen J,K,L,I, kan je heel nauwkeurig je horizontale snelheid er uit halen als je aan het dalen bent boven het oppervlakte van mun. (zorg dat het gele vliegtuigje met het kruisje precies midden bovenin je navball zit)
Met H en N kan je met je stuwraketjes je landingssnelheid finetunen. dan laat je je lander motor op "idle" mee draaien zodat je daalsnelheid stabiel blijft (minder als 10m/s) en als de schaduw van je lander op het oppervlakte zichtbaar wordt dan reduceer je je snelheid met H naar minder als 2 m/s. (moet je wel landen op de verlichte kant van mun). Als je het op deze manier doet heb je iedere keer weer een perfecte munlanding en kan je zelfs als je de SAS aan laat staan zonder vinnetjes op de kale motor landen.

• 0rbit
houthakker1985 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:11:
...en kan je zelfs als je de SAS aan laat staan zonder vinnetjes op de kale motor landen.
Tot je op een helling terecht komt :+

Pagina: 1 2 3 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee