Horizontale snelheid kwijtraken moet je gewoon trainen. Het helpt als je een klein wendbaar landingsding hebt.
Een paar tips; (misschien kende je ze nog niet)
- Als je raket onstabiel is bij de descent; neem gewoon een SAS unit mee naar beneden. Zonder kan het ook, maar alleen bij kleine stabiele vaartuigen.
-Stuur richting de staart om je horizontale beweging kwijt te raken. (Breng de staart dus in het midden van je indicator)
- Met caps-lock kun je omschakelen naar minder gevoelige controls.
- Probeer je horizontale snelheid tijdens je decent al te minimaliseren. Rem desnoods extra af om je horizontale component in je indicator zichtbaar te maken (Als je met 100 m/s naar beneden gaat bij een horizontale snelheid van 2 m/s dan is dat nauwelijks zichtbaar. Ga je echter ook met 2 m/s naar beneden dan staat je staart ineens bij 45 graden; dat compenseert dan veel makkelijker!)
- Zodra je het gevoel hebt dat het wel snor zit; gewoon laten neerploffen. De meeste landers (behalve die met de wings eigenlijk

) kunnen zeker tot 15 m/s aan. Tenminste; in mijn ervaring. Natuurlijk op voorwaarde dat je horizontale snelheid verwaarloosbaar is, anders ga je op je snuit
Ik heb nu de Intrepid II mod geinstalleerd; Leuk, maar hopeloos overpowered. Ik vlieg nu maar eens een rondje om de zon. Het vervelend is dat in dat geval een time warp van 10,000 ook niet meer genoeg is...
Hier een plaatje van mijn Muncheater MkI (onrealistisch gezien het aantal boosters, maar wel lekker snel, dus meer tijd om te klooien). De lander heb ik simpel gehouden; vooral een grote tank meegenomen.
De eerste stage is genoeg om op ca. 42 km te komen en de rotatie te voltooien. De tweede stage gebruik ik dan om in een baan terecht te komen en vervolgens de AP op ramkoers met de maan te leggen. De derde stage gebruik ik om de baan te verfijnen en de positie waar ik op de maan wil landen een beetje te sturen. Dan bij ongeveer 10 km vanaf de maan probeer ik alle snelheid eruit te halen. Dan nog een keer bij 5k en dan is het een voortdurend sturen. Richtsnelheid is voor mij vaak hoogte / 100 plus een beetje. Vanaf 500m probeer ik dan tussen de 10 en 15 m/s te gaan. De vierde en laatste stage zet ik voor dat moment in; er blijft dan ruim voldoende fuel over om weer terug te komen naar Kerbin.
Edit: Mun begint al te vervelen; Dus dan maar een low pass langs de zon (Sun?

)
113 dagen heen en terug en dan had ik nog veel geluk dat Kerbin precies daar was waar ik mijn AP had liggen anders had ik nog ik-weet-niet-hoeveel dagen moeten wachten. Wel een fijne snelheid zo... meer dan 52.000 m/s.
En vooral ook leuk als je op je PE van toch nog 700k km dit "ziet" als je uit je raampje kijkt:
Zonnebrilletjes op, mannen!
[
Voor 40% gewijzigd door
0rbit op 08-11-2011 00:14
]