Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 17:04
Wat een geweldig spel is dit _/-\o_

Ben echt fan van dit soort games al vanaf 3 uur bezig, en moet voor maandag nog een project afmaken 8)7 dus spel verpest mijn planning behoorlijk :P.

Ik zie dat jullie een maan hebben is dat een nieuwe versie of een addon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Dat is versie 0.12.1x, een experimentele release die via bovenstaande link te downloaden is :)

Vandaag nog maar een keertje proberen. Gisteren in een mooie baan om de maan gekomen die me precies in het midden van de grootste krater zou doen landen. Toen helaas wat stabiliteitsproblemen in de laatste 500 meter waardoor ik met de voetjes scheef neerkwam en crashte :(

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
0rbit schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:58:
Dat is versie 0.12.1x, een experimentele release die via bovenstaande link te downloaden is :)

Vandaag nog maar een keertje proberen. Gisteren in een mooie baan om de maan gekomen die me precies in het midden van de grootste krater zou doen landen. Toen helaas wat stabiliteitsproblemen in de laatste 500 meter waardoor ik met de voetjes scheef neerkwam en crashte :(
Ah geweldig zal hem zo is gaan downloaden zodra de raket die nu aan het vliegen in een baan om de aarde is, is die trouwens nog een klein beetje stabiel of veel bugs?

Het valt me trouwens op dat simpelere raketten het vaak beter doen dan de ingewikkelde alleen die zijn minder leuk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
Haha Mijn eerste orbit is gelukt, de baan is wel heel eivormig maar hij doet het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Voxyn schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:38:
[...]

Ah geweldig zal hem zo is gaan downloaden zodra de raket die nu aan het vliegen in een baan om de aarde is, is die trouwens nog een klein beetje stabiel of veel bugs?

Het valt me trouwens op dat simpelere raketten het vaak beter doen dan de ingewikkelde alleen die zijn minder leuk :P.
Tot nu toe heb ik alleen soms wat problemen met de time warp; maar die zaten ook al in versie 0.11. Overigens ook een noemenswaardige verandering is dat Kerbin nu draait. Dat betekent dat je het best in richting 90° lanceert; dan heb je een aanvangssnelheid van 174 m/s gratis. Dat scheelt netto een hoop; zeker als je doel de Mun is ;)

Kleinere raketten doen het veel beter vaak ja. Het probleem zit hem volgens mij vaak in de asymmetrie die je onbedoeld inbouwt bij het maken van complexere raketten. Ook is het risico vrij groot op "wiebelen". Dat is een probleem dat je met SAS units ook niet echt wegkrijgt; sterker nog, die maken het vaak erger.

Ik word inmiddels een beetje moe van iedere keer in een lange baan richting maan te moeten geraken om dan weer een landing te laten mislukken. Vooral het opstijgen duurt iedere keer zo lang. Nu heb ik daarvoor een oplossing: Een enorme solid stage die mij precies bij een AP van 100 km brengt en dat in een kleine 3 minuten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

even een vraagje van mijn kant,ik kan heel leuk een raket bouwen maar ik krijg in de crew tab geen crew ook kan ik hem niet opslaan laat staan lanceren, wat doe ik fout?

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik weet niet precies wat je met de crew tab bedoeld; je kunt vooralsnog niks kiezen. Bill, Jeb en Bob; daarmee moet je het doen :+

Post eens een plaatje van je raket? Waarschijnlijk heb je je stages verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

:P waarschijnelijk, maar houd het verkeerd hebben van de stages de lancering compleet tegen dan? Ook als in je raket opslaan ik kan op save klikken tot ik een ons weeg er gebeurt niets, kan hem later ook niet meer openen want hij is er gewoon niet, evenals klikken op de launch button haalt niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dat heb ik nog nooit meegemaakt; waarschijnlijk is je raket nog niet "af". Heb je wel een crew module? Welke versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Crew module met sas zonder sas you name it, ik gebruik nu even de .12 versie kijken of ik het daar ook had en helaas ook daar loopt het niet, misschien dat jij ergens een simpele safe file kunt parkeren? Is zien of ik die wel in kan laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dat zal niet gaan aangezien ik allerhande addons geinstalleerd heb ;)

Probeer eens gewoon een nieuwe raket te maken zonder ook maar iets te veranderen. Je zou dan alleen de crew module moeten hebben. Klik dan eens op launch. Zie je dan de launchpad met daarop je crew module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Helaas ook dat werkt niet, op de een of andere manier wil het niet naar de launch toe. Denk dat ik toch maar is een bugje in ga schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Yep, klinkt als een systeemspecifieke bug, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

bestaudio schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:56:
:P waarschijnelijk, maar houd het verkeerd hebben van de stages de lancering compleet tegen dan? Ook als in je raket opslaan ik kan op save klikken tot ik een ons weeg er gebeurt niets, kan hem later ook niet meer openen want hij is er gewoon niet, evenals klikken op de launch button haalt niets uit
Klinkt meer alsof je geen schrijfrechten hebt op de save-map.

* Not Pingu downloadt 0.12, toch maar weer eens spelen.
Dat time warp lijkt me erg handig, het werd steeds zo saai om te wachten totdat je weer 45k km had bereikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Not Pingu op 06-11-2011 13:18 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dat zou ook kunnen maar dan zou je toch op zijn minst naar de launchpad moeten geraken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

schrijfrechten zijn er wel, daar dacht ik eerst ook aan dus daar had ik al naar gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Wat je ook nog kunt proberen; in de settings alles op zijn laagst zetten wat betreft video-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325725

bestaudio schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:23:
schrijfrechten zijn er wel, daar dacht ik eerst ook aan dus daar had ik al naar gekeken
2 vragen:
> Geef je je rockets wel een naam? (center bovenin in de bouw scherm) Anders is alle raketten untitled nogwat rocket en overschrijven ze elkaar als je op de save knop drukt.
> Welke knop gebruik je om te lanceren? De save knop is alleen om op te slaan, die met de raket en launchplatform rechts ernaast om naar de launch platform te gaan.

(ik weet het, domme vragen, maar aannames zijn de mother of al fuckups :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

true that, maar ik geef e een naam maakt niets uit word niet opgeslagen. Druk ik op launch gebeurt er niets, ga ik naar het launchpad kan ik niets loaden omdat er niets is ;), maar bugje is al ingeschoten op mijn laptop werkt het namelijk wel dus moet iets systeem specifieks zijn. Ik kan ook een safe vanaf mijn laptop inladen in mijn normale pc dat werkt wel gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door bestaudio op 06-11-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bestaudio schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:44:
true that, maar ik geef e een naam maakt niets uit word niet opgeslagen. Druk ik op launch gebeurt er niets, ga ik naar het launchpad kan ik niets loaden omdat er niets is ;), maar bugje is al ingeschoten op mijn laptop werkt het namelijk wel dus moet iets systeem specifieks zijn. Ik kan ook een safe vanaf mijn laptop inladen in mijn normale pc dat werkt wel gewoon.
bizar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219676

ik ben er eindelijk op gekomen
poging 1en 2 was in ontsnappings snelheid richting nowhere
3e was met 3.000 m/s hem in de maan geboord
de 4e eindelijk geland fatsoenlijk dondert die maanlander om. :)
denk dat ik daarna wel 7of 8 pogingen moet doen om er fatsoenlijk er af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2024
Geweldig spelletje dit! Heb al wel een paar keer orbit bereikt, maar nog geen mooie rondje, eerder vage ovale vormen :)

Ik wou eens de v0.12 eens proberen, maar ik kan de download daarvan niet vinden. Kijk ik eroverheen? Heeft iemand misschien een link voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

De echte .12 is nog niet uitgekomen alleen een voorlopige test versie. Hij is hier te vinden http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=3683.0

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2024
daves2hd schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:26:
De echte .12 is nog niet uitgekomen alleen een voorlopige test versie. Hij is hier te vinden http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=3683.0
Ik bedoelde inderdaad de testversie. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Vandaag nog een rare bug. Ik was eindelijk netjes geland en weer opgestegen en wel zo dat ik tegen de baan om de aarde in vloog; dat kost minder brandstof en het gevaar escape velocity te bereiken is kleiner.

Op een gegeven moment gaf de orbit map aan dat ik zowel in een escape trajectory vanaf de Mun zat alsook in een baan om de aarde. Dat klopt natuurlijk op zich, maar de map "flikkerde" tussen de ene en andere toestand; evenals het normale scherm. Ik kon toen geen time warp meer instellen en had geen zin uren te gaan wachten om weer in de atmosfeer terecht te gaan komen.

*grom*

PS: Ze zitten nu al bij 0.12.3X; geen idee of ze iets gefixed hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door 0rbit op 07-11-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:36
Zijn er eigenlijk ook nog nieuwe items beschikbaar in 0.12? zoals de landers poten? of zijn deze alleen via add-on packs te verkrijgen?

Heeft iemand misschien wat screenshots van zijn of haar Raket die je gebruikt om mee naar de maan te komen. Lijkt me wel leuk om iedereen z'n creatie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Die poten zitten alleen in een addon helaas, maar je kunt ook vleugels als poten gebruiken natuurlijk. Werkt vrij goed zelfs. Decouplers eraan en ze veren een beetje mee en je kunt ze bij opstijgen weer afwerpen.

Ik zal straks even een screenshotje van mijn huidige raket posten. Eerst weer even werken :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
0rbit schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:04:
Die poten zitten alleen in een addon helaas, maar je kunt ook vleugels als poten gebruiken natuurlijk. Werkt vrij goed zelfs. Decouplers eraan en ze veren een beetje mee en je kunt ze bij opstijgen weer afwerpen.

Ik zal straks even een screenshotje van mijn huidige raket posten. Eerst weer even werken :( :P
Ik heb 4 thrusters gebruikt als landingsgestel. Het lastigste van de hele munmissie is toch wel het landen zonder horizontale snelheid.
Heb nu al meermalen succesvol een mun raket in orbit gehad om de mun met een lander en return module, echter blijf ik net boven de oppervlakte zweven om vervolgens terug te vliegen. Nu nog succesvol landen :|

Ik ga eens experimenteren met dubbele rcs thrusters om mijn horizontale snelheid te killen.

Pica van mijn raketje :)
Afbeeldingslocatie: http://edje01.home.xs4all.nl/got/KSP/Munar_Lander_MkI_S.jpg
Verdient niet de schoonheidsprijs en hij haalt echt nèt een baan om Kerbal maar de rest is een eitje.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Horizontale snelheid kwijtraken moet je gewoon trainen. Het helpt als je een klein wendbaar landingsding hebt.

Een paar tips; (misschien kende je ze nog niet)

- Als je raket onstabiel is bij de descent; neem gewoon een SAS unit mee naar beneden. Zonder kan het ook, maar alleen bij kleine stabiele vaartuigen.

-Stuur richting de staart om je horizontale beweging kwijt te raken. (Breng de staart dus in het midden van je indicator)

- Met caps-lock kun je omschakelen naar minder gevoelige controls.

- Probeer je horizontale snelheid tijdens je decent al te minimaliseren. Rem desnoods extra af om je horizontale component in je indicator zichtbaar te maken (Als je met 100 m/s naar beneden gaat bij een horizontale snelheid van 2 m/s dan is dat nauwelijks zichtbaar. Ga je echter ook met 2 m/s naar beneden dan staat je staart ineens bij 45 graden; dat compenseert dan veel makkelijker!)

- Zodra je het gevoel hebt dat het wel snor zit; gewoon laten neerploffen. De meeste landers (behalve die met de wings eigenlijk :+) kunnen zeker tot 15 m/s aan. Tenminste; in mijn ervaring. Natuurlijk op voorwaarde dat je horizontale snelheid verwaarloosbaar is, anders ga je op je snuit ;)

Ik heb nu de Intrepid II mod geinstalleerd; Leuk, maar hopeloos overpowered. Ik vlieg nu maar eens een rondje om de zon. Het vervelend is dat in dat geval een time warp van 10,000 ook niet meer genoeg is...

Hier een plaatje van mijn Muncheater MkI (onrealistisch gezien het aantal boosters, maar wel lekker snel, dus meer tijd om te klooien). De lander heb ik simpel gehouden; vooral een grote tank meegenomen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EdROw.jpg

De eerste stage is genoeg om op ca. 42 km te komen en de rotatie te voltooien. De tweede stage gebruik ik dan om in een baan terecht te komen en vervolgens de AP op ramkoers met de maan te leggen. De derde stage gebruik ik om de baan te verfijnen en de positie waar ik op de maan wil landen een beetje te sturen. Dan bij ongeveer 10 km vanaf de maan probeer ik alle snelheid eruit te halen. Dan nog een keer bij 5k en dan is het een voortdurend sturen. Richtsnelheid is voor mij vaak hoogte / 100 plus een beetje. Vanaf 500m probeer ik dan tussen de 10 en 15 m/s te gaan. De vierde en laatste stage zet ik voor dat moment in; er blijft dan ruim voldoende fuel over om weer terug te komen naar Kerbin.

Edit: Mun begint al te vervelen; Dus dan maar een low pass langs de zon (Sun? :+)

113 dagen heen en terug en dan had ik nog veel geluk dat Kerbin precies daar was waar ik mijn AP had liggen anders had ik nog ik-weet-niet-hoeveel dagen moeten wachten. Wel een fijne snelheid zo... meer dan 52.000 m/s.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2fzuq.png

En vooral ook leuk als je op je PE van toch nog 700k km dit "ziet" als je uit je raampje kijkt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HVJpe.png

Zonnebrilletjes op, mannen! 8)

:+

[ Voor 40% gewijzigd door 0rbit op 08-11-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool
mag ik ook weten welke addon je gebruikt?
met de standaart parts word het een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb nu in gebruik (en succesvol getest) de Intrepid II pack, de Quabits advanced decoupler en de Silisko v0.6 pack. Daar kom je een heel eind mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Gisteren avond ook nog even zitten spellen. Krijg me baan nu redelijk gestuurt dat ik de baan van de maan passeer. Moet het alleen nu nog voor elkaar krijgen om te timen dat ik de baan passeer als de maan ook daar is.

Ik blijf het alleen lastig vinden om te werken met de graden enzo om de koers te bepalen voor je orbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Op zich hoef je dat niet heel goed te timen; je kunt ook gewoon een paar rondjes wachten ;)

Bij mij is het in 90% van de gevallen zo dat als ik met heading 90 graden wegvlieg ik precies de maan bij het bereiken van de AP, ontmoet. Je kunt dan in een escape trajectory langs de maan; dan is het dus zaak in die trajectory af te remmen. Oppassen met de time warp; je vliegt er zo weer uit.

Het hangt natuurlijk ook van de snelheid van je raket af en of je je AP verschuift door verticaal vliegen of door horizontaal vliegen. Dat bepaald grotendeels de hoek die de lengteas van je baan rond Kerbin met de baan van de Mun maakt.

Het zou eigenlijk wel leuk zijn hier eens het een en ander over te documenteren en dan te proberen om bijvoorbeeld een halve "mund" later pas te starten.

[ Voor 3% gewijzigd door 0rbit op 08-11-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik kwam op Youtube wel al fimpje tegen van ieand die soort van Tuturial gemaakt had, daarin vertelde die dat je of op 90 graden of op 270 graden moest vliegen dan ga je of met de maan mee of er tegen in. Hij had zo nog wat meer handige zaken.

Ik zal vanavond nog eens wat gaan oefenen. Ik moet alleen nog ff Fatsoenlijke Raket bouwen die makelijk in een Lunar orbit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
Ben nu bezig met afdalen naar de maan eerste keer dat ik in de buurt van de maan kom heb geen lander dus weinig kans op slagen maar het proberen waard :D.

Fuck was vergeten een decoupler tussen te zetten met als gevolg dat de eerste en tweede trap met een snelheid van 800M/s op de maan crashde :P.
Zal zometeen even mijn design aanpassen en indien mogelijk er ook een lunar lander op zetten :D.

[ Voor 44% gewijzigd door Voxyn op 08-11-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik verveelde me gisternacht een beetje... had eigenlijk nog nooit echt vreemde raketten gemaakt. Dus ben er even voor gaan zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H0v7I.jpg

Een fijne SRB taart met hier en daar een decoratief mutsje :+

Het was niet zo'n success. Op het lanceerplatform aangekomen gebeurde er onmiddelijk dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q6bwZ.jpg

Na een beetje klooien bleef hij netjes staan en kon ik de verschillende stages gaan afsteken. Ondanks dat ik netjes symmetrisch gebouwd had trok de taart onmiddelijk vrij scheef. Natuurlijk in de richting van de toren; hoe kan het ook anders. Een paar SRBs bleven haken en ontploften. Dat zou nog niet zo erg zijn... ware het niet dat de raket om die reden nog schever trok en als een pannekoek op de toren terrecht kwam:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SDRlB.jpg

De ware explosie was een tikje groter, maar dat screenshots maken bij een halve frame per seconde valt nog niet mee ;)

Uiteindelijk in afgeslankte vorm toch aan de "reis" kunnen beginnen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DdKd0.jpg

Jeb vond het allemaal wel best zoals gewoonlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ _O- raap me op :Y)

vooral de smoke trail in die laatste pic van je :Y :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Gisteravond na een tip begonnen, en tot mijn verbazing hier een topic gevonden.
Echt, geniaal spel. Mijn derde raket kwam aardig hoog, maar een complete orbit heb ik nog niet voor elkaar gekregen.
Voor ik probeer om mün te bereiken eerst maar eens wat mooie rondjes maken.
Heb nu wel een fatsoenlijke raket gebouwd die 1: blijft leven en 2: genoeg power heeft om op een mooi hoogte te komen, nu dus proberen om een goede orbit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:33
't is me nu 1x gelukt in de buurt van mun te komen, ik zat in een baan om kerbin die vrij elliptisch was, die kruiste de baan van mun, en op een gegeven moment zaten mun en ik praktisch te gelijkertijd op de kruising, gevolg was dat ik vlak over mun heen scheerde voordat ik weggeslingerd werd uit m'n baan.

Nu een raket volgens mij perongeluk op een escape trajectory van de sun heb gekregen :P

• benji83
Nou, gisteravond mijn eerste orbit voor elkaar gekregen. Probleem was, ik had geen motor meer dus ik kon niet meer terug door de dampkring komen.
Straks nog maar eens een poging doen.

• 0rbit
v0.12.x4 is uit :) v12.x5 is uit :)

(onderaan deze pagina: http://kerbalspaceprogram.com/download.php)

Geen idee wat de verbeteringen zijn; ik kom waarschijnlijk vooralsnog even niet aan spelen toe jammergenoeg. Ik schat dat ze er weer een paar bugs uitgehaald hebben; dus mocht je iets tegenkomen in X3 dan kun je nu X4 proberen :Y)

Ik ga denk ik eens een lijstje met challenges maken; om het topic wat op te fleuren en om mensen wat doelen te geven. Iemand nog ideetjes?

Vanavond weinig tijd; dus maar even snel naar de maan. Bij de maan aangekomen een krappe baan opgezocht. Krapper dan dit gaat denk ik niet zonder op den duur tegen wat aan te vliegen:

Een PE van 629m (en een AP van 700):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JDSBk.png

Dan krijg je als bonus dit soort plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RHUZV.jpg

De eenvoudigste manier (qua handelingen) om dit te doen is overigens eerst te landen en dan weer op te stijgen en langzaam aan hoogte en snelheid te winnen. Vanuit een hoge baan een lagere bereiken duurt veel langer.

[ Voor 54% gewijzigd door 0rbit op 11-11-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand nog een paar tips om op een handige/snelle manier een baan naar Mun te krijgen?
Omhoog wil wel, maar het lukt mij niet echt om de baan te vergroten zodat ik richting Mun ga.

Ik heb het idee dat 0.12 beter draait dan de vorige .3 .4 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nog wel een paar ideen
1 een zo circelvormige baan om aarde en de maan.
2 landen op de maan.
3 en weer landen op kerbal.
4 Lagrangepunt opzoeken. http://www.astro.uu.nl/~s...n/zwaartekracht.html#v103
5 met zo min mogelijk brandstof in orbit komen

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 219676 op 11-11-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Hangt een beetje van je raket af, maar over het algemeen kun je vanaf 25 tot 45 km (verticale snelheid is van belang; is je eerste stage een lange solid stage dan eerder bij 25 km; is het een vrij trage liquid stage dan eerder richting 45 km) je raket draaien. Met SAS aan en als je raket zwaar is of vrij lastig te besturen; neem een RCS unit mee. Zet die dan voor de draaiing ook aan.

Draai richting heading 90 graden en zorg dat je voldoende snelheid hebt voor een omloopbaan om de aarde. Het is heel waarschijnlijk dat je de maan niet zult treffen (je moet "gevangen" worden in zijn zwaartekracht) dus zorg dat ook je PE in je omloopbaan boven de 68 km ligt, anders val je als een baksteen weer de atmosfeer in.

Dan is het zaak om in de vliegrichting (90 graden dus) gas te geven tot je baan die van de maan snijdt. Ik leg mijn AP altijd zo rond de 11,6-11,8M. Normaalgesproken is dat bij een snelheid van ongeveer 3150 m/s (weet ik niet helemaal meer precies; ik kijk altijd gewoon op de orbit map, met de M-toets).

Meer is het eigenlijk niet.

Mocht je deze tabel nog niet gevonden hebben dan post ik de link nog even: http://kerbalspaceprogram...p?title=Orbit_data_tables

Hier nog wat nuttige begrippen en uitleg:
http://kerbalspaceprogram..._Mechanics_for_Kerdummies
Anoniem: 219676 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:29:
heb nog wel een paar ideen
1 een zo circelvormige baan om aarde en de maan.
2 landen op de maan.
3 en weer landen op kerbal.
4 het punt opzoeken waar je niet meer word aangetrokken door kerbal nog mun. (hier is een naam voor maar die weet ik niet)
5 met zo min mogelijk brandstof in orbit komen
In die richting zat ik te denken inderdaad. Challenge 4 lijkt me vooralsnog niet mogelijk; het spel zit zo in elkaar dat de zwaartekracht van slechts 1 hemellichaam tegelijk op je werkt. Vanaf een bepaalde afstand tot de Mun schakel je als het ware om. (Dit blijkt bijvoorbeeld aan het feit dat je niet achter de Mun kunt gaan vliegen om je zo te laten versnellen; iets wat in werkelijkheid wel mogelijk is en ook veelvuldig gebruikt wordt, met name bij interplanetaire sondes).

Zo'n punt heet overigens een Lagrange punt. ( Wikipedia: Lagrangian point ) Wat overigens wel natuurlijk gewoon kan is die punten berekenen voor Kerbin en Mun en ze dan (alle vijf) aanvliegen. Dat lijkt me een hele leuke challenge waar ik zelf nog niet aan gedacht had!

Voor challenge 5 zou je de capaciteit van al je fuel tanks moeten optellen.

Natuurlijk kun je (of moet je ;) ) eigenlijk alle challenges ook met standaardparts doen, wat het vrij moeilijk maakt vaak.

Op het forum van KSP zijn er zelfs lieden die tot wel vier kleine Muns naar de grote Mun getransporteerd hebben :+

[ Voor 36% gewijzigd door 0rbit op 11-11-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Kick!

Ik heb een simpel XLSX-sheetje gemaakt met daarin wat challenges. Graag feedback over aanvullende challenges, wijzigingen of verdere opties!

http://dl.dropbox.com/u/1...ceProgram_Challenges.xlsx

Ik heb twee aparte kolommen gemaakt voor non-stock en stock-parts. Ik heb nog niet alle challenges met stock-parts gedaan.

Overigens nog een tip; Als je een lange "missie" doet en ondertussen een andere wil beginnen: Maak een kopie van je KSP folder. Je kunt het programma dan twee keer starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:11

WhySoSerious

Be the change.

0rbit schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:37:
Kick!

Ik heb een simpel XLSX-sheetje gemaakt met daarin wat challenges. Graag feedback over aanvullende challenges, wijzigingen of verdere opties!

http://dl.dropbox.com/u/1...ceProgram_Challenges.xlsx

Ik heb twee aparte kolommen gemaakt voor non-stock en stock-parts. Ik heb nog niet alle challenges met stock-parts gedaan.

Overigens nog een tip; Als je een lange "missie" doet en ondertussen een andere wil beginnen: Maak een kopie van je KSP folder. Je kunt het programma dan twee keer starten ;)
Leuk initiatief, ben al begonnen met de eerste challenges!

Thnx!

Pfoe, hoe maak je er een die >5000 m/s gaat? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious op 13-11-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
;) De eenvoudigste manier is om een baan richting zon te gaan; zodra je in een baan om de zon gaat zit je vanzelf al aan de 9000+ m/s.

De moeilijke manier is genoeg brandstof meenemen en veel SRBs te gebruiken. Met stock parts heb ik dat ook nog niet geprobeerd, maar met addon parts is het een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 20:11

WhySoSerious

Be the change.

Ja, ben nu eens een tutorial aan het doorlopen die erg helpt http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=4137.0

Daar lukte het opeens met een standaard raket al om 3000 m/s te halen, alleen door orbiting.

Uiteraard allemaal stock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
op de site van KSP is de 0.12 update dit weekend officeel gereleased. Ze gaan nu aan de 0.13 werken. De bedoeling is dat deze vooral voor preformance verbetering gaat zorgen. Las er ook dat dit de laatste gratis demo update gaat worden en dat er hierna voort voor de game betaalt moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dat is mooi, dan eindelijk meer dan 150 parts bij fatsoenlijke framerates ;)

En betaald heb ik al dus laat maar komen die updates! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
Zal die final 12 eens installeren dan vanavond, kijken of ik dan wat verder kom.
Heb het even een paar dagen laten staan.
Ik kom wel in orbit maar een veel te grote baan (ap op 400~700 kilometer, pe op 70~75).
En kreeg het ook niet voor elkaar om weer te landen, dus dat zijn alvast twee challenges voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Er staan overigens grote dingen op de lijst met upcoming features; 0.13 zal vooralsnog alleen code optimalisaties bevatten. Daarna, en daar kijk ik erg naar uit, komt de zogenaamde "persistence"; dus alles wat je lanceert blijft behouden (tot je het spel afsluit?) en op die manier kun je dan docking proberen of een ruimtestation bouwen bijv. of je eerste maanlandingssite bevuilen met nog meer space rommel ;)

Dat zijn natuurlijk wel de features die het spel leuk houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lachen kan je uitkijken met je afgestoten trappen niet roekeloos alles maar afwerpen.
wat dan wel een goede toevoeging zou zijn een soort map waarop je traject op weergegeven is van je voorgaande lanceringen.
dan kan je een paar leuke challenges maken.

p.s.

orbit kan jij die challence ook in wordpad neerzetten?
heb zelf exel niet namelijk.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 219676 op 19-11-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
hmm wat is dit toch zo een uber verslavend spel.. krijg ik eerst mn raket niet van aarde af, zit ik nu ineens in baan met de zon! geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
0rbit schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:28:
Er staan overigens grote dingen op de lijst met upcoming features; 0.13 zal vooralsnog alleen code optimalisaties bevatten. Daarna, en daar kijk ik erg naar uit, komt de zogenaamde "persistence"; dus alles wat je lanceert blijft behouden (tot je het spel afsluit?) en op die manier kun je dan docking proberen of een ruimtestation bouwen bijv. of je eerste maanlandingssite bevuilen met nog meer space rommel ;)

Dat zijn natuurlijk wel de features die het spel leuk houden!
Ah persistence lijkt me zo'n gave functie, Hoop dat het mogelijk is dat ik dan ooit een maanbasis kan beginnen en vanaf daar kan lanceren naar mars ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
hopelijk komen er warp engines >:) voor andere sterren stelsels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Voor de liefhebbers de challenges als txt-file:

http://dl.dropbox.com/u/1...aceProgram_Challenges.txt

Het is verder niets bijzonders hoor; maar het houdt de moed er een beetje in (bij mij dan ;))

Gisteren uit verveling eens een "mooie" raket gebouwd. Met zonnepanelen met negatief verbruik; dus kon ik een aardig end vliegen. Sterker nog; op laag vermogen had ik oneindig veel brandstof. Helaas trekt de engine dat op den duur niet meer en sloeg mijn hoogtemeter op hol :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9jifc.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mk4cI.png

(zie ook mijn snelheid :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Kick; Voor eenieder die een mooie raket wil maken met een heel fijne shroud: Een produktieve user heeft zijn "Intrepid SLS" beschikbaar gemaakt. (Zie hier voor de thread: http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=3684.0)

De parts zijn erg goed en zitten mooi in elkaar; helaas zijn ze een tikje overpowered. Maar dat is ergens ook fijn om de basishandelingen onder de knie te krijgen.

Ook een fijne (die ik nog niet geprobeerd heb) is een replica van Soyuz met uitklapbare zonnepanelen. Stoer! :) (Zie: http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=4088.0 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:33
eindelijk een succesvolle mun-landing; bij het lanceren bijna m'n kerbonauts in een baan om sol gekregen, maar dat net op tijd gecorrigeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Begonnen met mijn maanbasis-programma :+

Eerst maar eens een "leefmodule" (volle brandstoftank) neerzetten.

We zijn op weg:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0seK2.jpg

en landen met minimale hoeveelheden brandstof in de tanks op de maan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r0W7m.jpg

Motoren afkoppelen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6OcTR.jpg

Module loskoppelen en weer naar huis!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MYBZj.jpg

*O* "Welcome home boys and congratulations for a job well done!" *O*

8) "Could we please fit more boosters?" (Jeb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:30
Moet zeggen dat ik me hier erg mee vermaak. :) Hoop dat er binnenkort nog wat planeten ed. bij komen.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Koenoe schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:20:
Moet zeggen dat ik me hier erg mee vermaak. :) Hoop dat er binnenkort nog wat planeten ed. bij komen.
yups, alleen kan iemand me uitleggen hoe ik bij de maan kom... vlieg er telkens voorbij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Hoe bedoel je "voorbij"? Kom je in een escape-trajectory? Dan moet je natuurlijk in die trajectory afremmen zodat je in een baan om de maan komt. Nog verder afremmen om je PE op het maanoppervlak te krijgen. Dan natuurlijk tijdig remmen zodat je niet met 800+m/s een nieuwe krater maakt.

Vuistregel voor een maanlanding; op h=0 moet -10<v<0 m/s zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:30
Alleen al proberen om in een baan rond de maan te komen is het probleem denk ik. Tenminste ik ben er zelf ook mee bezig. Al een paar keer bijna gelukt, maar het blijft moeilijk.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
het is me 1x gelukt om maar een beetje in de buurt van de maan te komen, en een hele eliptische baan te krijgen om de aarde. maar nog nooit verder dan dat. zal ff een foto later uploaden van mn geniale schip ;)

edit: klein vraagje :heeft het nut om meer dan 1 advanced sas module te plaatsen?

ben ik er bijna, vlieg ik er voorbij:

Afbeeldingslocatie: http://i1135.photobucket.com/albums/m631/patdoom/bijna.png

[ Voor 33% gewijzigd door megadoom op 28-11-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Druk eens M en post dat eens.

Je begrijpt hopelijk dat je moet afremmen; dus je neus (dat oranje ding) in de richting van je staart moet draaien (dat gele rondje met die 4 streepjes).

Zoals ik het nu zie kom je in de buurt van de maan en versneld vrolijk verder... tja, dan ga je er voorbij ja. Je moet remmen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
0rbit schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:09:
Druk eens M en post dat eens.

Je begrijpt hopelijk dat je moet afremmen; dus je neus (dat oranje ding) in de richting van je staart moet draaien (dat gele rondje met die 4 streepjes).

Zoals ik het nu zie kom je in de buurt van de maan en versneld vrolijk verder... tja, dan ga je er voorbij ja. Je moet remmen! :+
ja, maar mn bezine was op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Je gaat waarschijnlijk veel te snel. Zodra je baan goed ligt om de baan van de maan te kruisen, zet je dan wel je motor uit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:41
Okay, nu deze game gedownload, nog nooit van gehoord. Ik ga geen tutorials kijken, gewoon proberen en shit opblazen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:09
Ik lag werkelijk te hikken van de lach toen ik je rookspoor zag, hulde! _O-

Wel jammer dat het niet voor Linux is, ik zou graag de meest belachelijke raketten afvuren -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Laatst online: 11-06 14:54
Phoib schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:05:
[...]

Ik lag werkelijk te hikken van de lach toen ik je rookspoor zag, hulde! _O-

Wel jammer dat het niet voor Linux is, ik zou graag de meest belachelijke raketten afvuren -O-
Via wine is het anders prima te spelen, heb ik ook een tijdje gedaan onder ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
De 0.13 experimental is uit!

linkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Zo op het eerste oog is het enige nieuwe een fuel line om fuel tanks te verbinden.. niet zo heel spannend helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
Klopt het was ook een performance update! En volgens mij heeft hij ook de navball toegevoegt aan de world view(heb zelf nog niet getest zit helaas nog op school tot vanavond :'( )

[ Voor 62% gewijzigd door Voxyn op 14-12-2011 11:56 ]

• 0rbit
Ik ga morgen testen. Navball in de world view is natuurlijk wel handig. Ik hoef mijn raket niet te zien om naar de maan te geraken. Een complete instrument mode in feite dus. Hulde! :)

Er schijnen wat rare bugs ingeslopen te zijn met de nieuwe physicsless parts, die grotere raketten mogelijk moeten maken. Ach, dat zie ik dan morgen wel ;)

• Elve1984
Gisteren avond even de update geinstalleerd, en met wat stockparts een raketje gebouwt. bij mij draaide dat gewoon goed.

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Ik kwam dit topic tegen en uit interesse ook maar eens een poging gewaagd en dat viel ff tegen.. :P
Snel de tutorial doorlopen en daarna zelf aanprutsen met vele vele vele dode Kerbals. Het is heel verleidelijk om een usermade tutorial te doorlopen maar aan de andere kant zelf dingen ontdekken en experimenteren maakt dit spel zo leuk!

Ik zie dat er ook aardig wat usermade mods zijn te downloaden maar nu wil ik eerst proberen zoveel mogelijk voor elkaar te krijgen met de vanilla onderdelen.

• 0rbit
X2 is ook uit; crashed bij mij on load... Jammer

Anoniem: 147126

Nou dit klinkt goed (van een van de devvers):
Well, I've made an interesting discovery here today.

I was testing out a large ship that was supposed to break the game. I didn't really break the game, but it did induce a ridiculously low frame rate. And I thought it was a good opportunity to run a profile on the game, while it's lagging quite a lot.

What I saw was, as expected, a large amount of frame time being taken up by physics, but what I didn't expect to see was an even larger amount of time being used by the part update loops. That is, the part code itself.

So I had a look at it, and saw that by default, all the parts do on the standard update loop is calculate the temperature transfers. That shouldn't be too heavy... I was thinking that it was the entire part update code, including all the code in the modules, that was causing the really high lag and the profiler was just not showing the rest of it.

But, in the interests of science, I decided to comment out the temperature model.

Then, I had to go and pick up my chin from the floor. :o

Turns out it seems, the temperature exchange algorithm, that all parts have, ever since version 0.2 or something, and has never been updated, was responsible for over 50% of the lag on a very large ship.

It seems the algorithm is very much ok if the part count is relatively small... Like say, about 100 parts... But if you go farther than that, or actually, if you pack your ship very densely with parts, the temperature algorithm goes berserk.

Well, just to give you an idea, I was seeing about 2 or 3 fps with the ship. With the temperature system turned off, it rose to 17! That isn't just a 15fps boost. It's a 500ms reduction on each frame time.

Now, I see that this temperature system desperately needs an overhaul. I'll try to rewrite it in a more sensible way here, and I think it'll be the most massive boost to performance yet.

Cheers
Eindelijk fatsoenlijke framerates!

• Voxyn
Anoniem: 147126 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:50:
Nou dit klinkt goed (van een van de devvers):

[...]

Eindelijk fatsoenlijke framerates!
Mooi nieuws maar heb liever dat ze bezig gaan met persistence ipv performance updates(als het niet te lang duurt uiteraard :> ) zodra ik door mijn eerste 2 stages zijn de framerates al een stuk soepeler.

[ Voor 5% gewijzigd door Voxyn op 15-12-2011 18:44 ]

Anoniem: 147126

De volgende update gaat trouwens betaald worden. Dus nu even (voor $7) een donatie doen dan heb je voortaan alle versies gratis en is het nog lekker goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
En alweer een nieuw update waar hij de trage code aangepast heeft.

[url http://www.mediafire.com/file/ogk1lbk13r2aoq4/KSP_win_0_13_x3.zip]Linkje![/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Laatst online: 09-06 18:18
Anoniem: 147126 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:36:
De volgende update gaat trouwens betaald worden. Dus nu even (voor $7) een donatie doen dan heb je voortaan alle versies gratis en is het nog lekker goedkoop!
Toch ook maar ff gedaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:14

Hoogie2004

Whohooooo

Thnx voor de tip. Zojuist gekocht :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Bedankt voor de tip, heb hem nu ook gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
X4 is al uit. overigens zal het nog wel ff duren voordat de betaalde update uitkomt. gemiddeld duurt het volgens mij 1,5 maand voordat er update uitkomt. ben wel benieuwd wat ze in de volgende update gaan plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
In het begin volgden de updates elkaar wat sneller op. Nu er toch al een vrij complex spel op tafel ligt zal het steeds langer duren. Dat zal denk ik niet echt een probleem zijn zodra de persistency is geimplementeerd; dat houdt de fans wel even zoet denk ik :)

Ik vind de activatie van RCS controls in de map view geniaal; nooit meer heen en weer gepiel tussen world en map om je baan tot een perfecte cirkel te maken. Dat scheelt een hoop tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Idd, ook leuk dat je de navball kan verbergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Increased the heat conductivity and heat dissipation values for all parts, to compensate for the new heat exchange system.
:D ik had hier al problemen mee, alles leek veel te warm te worden te snel. nog maar weer verder experimenteren.

hebben jullie ook gemerkt dat je geen lag hebt als je motors uit staan, maar nog steeds veel lag wanneer ze aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb op mijn Core i5 en ook op mijn laptop (veel langzamer, maar wel met dedicated GPU) nog geen last van lag gehad. Het draait een stuk soepeler in vergelijking met v0.12 hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
0.13 is uit!
'm happy to announce that the 0.13 version of KSP is now official!

You can get it at the Downloads Page.

This update was focused on improving performance and fixing some long-standing issues. We have made the loading times about 5x faster, and made a significant performance optimization for very large ships. On some cases, up to a 20x FPS increase.

We've also added a new part, called a Fuel Line, which allows you to set up external liquid fuel tanks, Shuttle-style (Fuel tanks can now also beside-mounted).

The full changelog can be seen here.

As we've already announced earlier, this update marks the end of the free demo period. That is, we will continue to update KSP, but future updates will only be available for those who have ordered the game at our Store (and those who have already pre-ordered, of course).

The 0.13 version will remain available for free at the download page, as a demo version.

Thank you all for the incredible support so far, and here's to another year of KSP!

Happy Launchings, and Happy Holidays!

Cheers

To unsubscribe from these announcements, login to the forum and uncheck "Receive forum announcements and important notifications by email." in your profile.

You can view the full announcement by following this link:
http://kerbalspaceprogram.com/forum/index.php?topic=4941.0

Regards,
The Kerbal Space Program Forum Team.
Download link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
:D toch eens eindelijk een baan om de maan weten te fixen!!!
Afbeeldingslocatie: http://i1135.photobucket.com/albums/m631/patdoom/eindelijk.png

apoapsis: 142994
periapsis:68254

:D alleen nu nog landen zonder fuel...

edit: zou eigenlijk misschien mn dirt3 voucher die ik nog over heb hiervoor inwisselen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door megadoom op 17-12-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een vreselijk leuk programma.
Ik lego mezelf suf met allerlei raketten, heerlijk :9

Maarre... Is er niet iets van een autopilot ofzo?
Recht naar boven is geen probleem (Ik heb zo'n stabilizer en druk T in), maar zodra ik iets handmatig wil doen (a/d/w/s/q/e) is het een ramp en spiraal ik alle kanten op :X De arme kerbalnautjes :P
Ook heb ik geen flauw idee waar, wanneer en hoe ik mijn raketje zou moeten richten.

Is er een manier om gewoon een koers te plotten ofzo? Zoiets als de stabilizer, maar dan ietsjes uitgebreider? Zoals 'houd deze hoogte aan', 'ga naar de maan', dat soort dingen?
Misschien in een mod?

Nu heb ik een prachtige 5-trapsraket (opstijgen, naar maan, landen, stijgen, terug naar aarde), maar het enige wat dat ding nu doet is lost in space raken :P

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 17-12-2011 00:35 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Neem een RCS tank mee en RCS boosters. Zet RCS en je SAS aan dan gebruikt je SAS unit de RCS boosters om de stabiliteit te verhogen. Als je wil sturen zet je je SAS uit en stuur je handmatig met de RCS boosters.

Slechts heel kleine raketten kun je zonder SAS en RCS besturen; de pod heeft een stel zwakke RCS boosters.

Een autopilot is er niet; ook niet in een mod. Lijkt me ook niet echt handig aangezien je dan 90% van het spelelement uit het spel sloopt :+

[ Voor 18% gewijzigd door 0rbit op 17-12-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
anandus schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:27:
Een vreselijk leuk programma.
Ik lego mezelf suf met allerlei raketten, heerlijk :9

Maarre... Is er niet iets van een autopilot ofzo?
Recht naar boven is geen probleem (Ik heb zo'n stabilizer en druk T in), maar zodra ik iets handmatig wil doen (a/d/w/s/q/e) is het een ramp en spiraal ik alle kanten op :X De arme kerbalnautjes :P
Ook heb ik geen flauw idee waar, waneer en hoe ik mijn raketje zou moeten richten.

Is er een manier om gewoon een koers te plotten ofzo? Zoiets als de stabilizer, maar dan ietsjes uitgebreider? Zoals 'houd deze hoogte aan', 'ga naar de maan', dat soort dingen?
nee, gewoon blind luck... heb al lang gefaald en mn kerbonauts de zon in gevlogen. of de ruimte te verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
megadoom schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:29:
[...]

nee, gewoon blind luck... heb al lang gefaald en mn kerbonauts de zon in gevlogen. of de ruimte te verkennen.
Goed om te horen dat ik niet de enige ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
megadoom schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:29:
[...]

Het is geen blind luck; je kunt de navball gebruiken waar hij voor bedoelt is; juist... navigatie! :D

Moet ik nou echt een tutorial gaan filmen en posten? Kom op jongens, ik ben daar echt veeeeeel te lui voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
0rbit schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:30:
[...]
Moet ik nou echt een tutorial gaan filmen en posten?
Nee, een tutorial kan ik zelf wel vinden :)
Maar dat gedoe met die navball enzo is niet aan mij besteed, maar ik vrees dat ik gewoon pech heb en dat het spel gewoon zo hardcore is?

Niet dat dat erg is, vermaak me kostelijk met het bouwen van allerlei raketjes enzo, maar zou ook graag een keer een rondje om de aarde willen maken (die niet per ongeluk is :+ ) of naar de maan gaan ofzo :P

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 17-12-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
anandus schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:34:
[...]

Maar dat gedoe met die navball enzo is niet aan mij besteed, maar ik vrees dat ik gewoon pech heb en dat het spel gewoon zo hardcore is?
Nee, je besteed er gewoon niet genoeg tijd aan! ;) De navball is het begin nogal lastig maar als je maar vaak genoeg speelt is de navball je compleet duidelijk en hoe je op de maan komt ook ik kom nu 9/10 pogingen in een baan op de maan uit.

[ Voor 43% gewijzigd door Voxyn op 17-12-2011 00:39 ]

Pagina: 1 2 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)