Vervang die rapiers voor de gein eens door turbojets, het verschil is enorm.
Voor multi-jets is er trouwens een (voor mij) nieuwe ontwikkeling. Zo blijkt dat de volgorde van plaatsen van air intakes en motoren zwaar bepalend is voor de prestaties. Wil je niet op 20 km al flame-outs, dan moet je de boel in de juiste volgorde plaatsen (x intakes, 1 motor, x intakes 1 motor), of eerst een kant geheel bouwen, en dan als geheel oppakken, symmetry inschakelen, en weer terugplakken.
Als je dat niet doet, krijgt namelijk de eerste jet die geplaatst was na de intakes, alle intake air, en wat er "over" blijft gaat naar de tweede, enzovoorts. en dan krijg je altijd dat de tweede veel eerder een flame-out heeft dan de eerste.
Misschien wist je 't al, maar ik denk ik meld het ff.. Dat, en de overstap van rapier naar turbojet was voor mij echt een quantum-leap in spaceplanes.
Met een aantal van m'n SSTO's is het gewoon mogelijk om een orbit van 100+ bij 35 op alleen de jets te maken, dan heb je echt maar een klein beetje brandstof nodig bij de AP om er een stabiele orbit van te maken. Moet je inderdaad wel snelheid opbouwen in de atmosfeer ja.. gewoon vanaf 20~25 km afvlakken tot je nog maar 10 tot 100 m/s stijgt, en dat vasthouden tot je 2300+ m/s vliegt tegen 30+ km.
[
Voor 7% gewijzigd door
AlexanderB op 28-08-2014 05:08
]