Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

D4NG3R schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:16:
Je kan die boosters beter goed bevestigen :P .

* D4NG3R heeft z'n ruimteschip al vaak genoeg zien ontploffen vlak voor of tijdens een stabiele orbit omdat een externe motor raar buigt.
Haha, ja klopt.. Ik moet de launch vehicle nog flink tweaken want het CG is niet ideaal en ik gebruik veel te veel rocketpower op het moment. Moet veel efficienter kunnen..

Maar ach, het doel is uiteindelijk dit: http://forum.kerbalspacep...896&viewfull=1#post791896

Dus dan moet ik echt gaan rekenen. Nu is het om te spelen best te doen :)

M'n Space Station heeft trouwens een inclinatie van 51 graden, dus ik zit sowieso al met timed launches. Ik doe nu een Hohmann transfer naardat ik in dezelfde baan gelaunched heb. Ik moet dan echt launch windows gaan berekenen wil ik een directe rendezvous doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bolk op 27-06-2014 13:22 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0rbit schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:28:
Ik hoop dat ze dit nog eens gaan aanpakken; De beschrijving van de parts is slecht en je kunt ook niet sorteren op stuwkracht, gewicht etc. Het zou allemaal veel beter kunnen in een aparte "part list" in plaats van de sidebar, waarbij je voor iedere part heel gedetailleerde beschrijvingen hebt of beter nog; zelf kunt toevoegen.
Daar zijn een altijd mods voor. Dan kan je per categorie, mod en weet-ik-het sorteren en zoeken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:23
Wooohoooo: ze gaan voor Windows over op 64bit! :)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:45

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:54:
[...]

Daar zijn een altijd mods voor. Dan kan je per categorie, mod en weet-ik-het sorteren en zoeken :Y
Linkje?

Dat lijkt me ideaal, sorteren per mod. Ik heb altijd het probleem dat als ik veel mods installeer dat ik het overzicht kwijtraak omdat ik niet meer weet welke parts van welke mod komen :+
Jirnsum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:57:
Wooohoooo: ze gaan voor Windows over op 64bit! :)
Ik las het al. Nu nog multi-core support...

[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 28-06-2014 02:48 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 02:48:
Linkje?

Dat lijkt me ideaal, sorteren per mod. Ik heb altijd het probleem dat als ik veel mods installeer dat ik het overzicht kwijtraak omdat ik niet meer weet welke parts van welke mod komen :+
Ik geloof dat dit een courante versie is, maar er zijn er wel meer.
Ik las het al. Nu nog multi-core support...
Wellicht met Unity 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 03:18:
[...]

Ik geloof dat dit een courante versie is, maar er zijn er wel meer.
Potverdrie nou ga ik je toch even heel erg bedanken :)

Heeft er iemand ervaring met de Precision Node mod?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sinds het aflopen van de Steam sale ook met KSP aan de slag. Wat een fun, hoewel je het natuurlijk zo spannend kan maken als je zelf wilt, maar goed.

Heb ondertussen in Careermode Mun en Minmus aangedaan, vervolgens op beide geland, en een reddingsmissie naar de Mun lander gemaakt, gezien de MK3 lander die ik daarvoor gebouwd had z'n motor verloor bij het "landen". Free return rondje gemaakt naar Duna, maar ik heb niet het idee dat ik daar al betrouwbaar zou kunnen landen. (nahjah, landen wel, maar terugvliegen...)

Tijd om dus nog maar wat meer Science te gaan verzamelen. Alle 160 punten nodes heb ik te pakken en een mixje van de 300 / 550 serie.

Wat is handig om nu te gaan doen voor meer puntjes? Net als bij Duna +/- 500 puntjes pakken door een bemande fly-by te maken bij alle andere planeten? Een karretje en basis neergooien op de manen, zodat je daar alle biomes kan bemonsteren? (~150 puntjes per biome te scoren, maar ik denk dat ik de monsters dan maar niet terug ga vliegen, maar gewoon verstuur vanaf de basis?)

Het bouwen van Ruimte Stations / basissen / vliegtuigen heeft voor Carreer mode niet zo veel nut nog lijkt het? Of kan je later experimenten op een soort ISS-Kerbal station laten doen?

En wat moet je eigenlijk met de jets die je kunt bouwen? De Science punten die je daar in kiepert verdien je nooit meer terug lijkt het? Of kan je die met een goede raket meenemen en op andere planeten vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Een ruimte station kan denk ik vooral handig zijn voor een pit-stop.
Brandstof gaat bij mij nog wel eens hard er doorheen als ik m'n mark weer eens voorbij vlieg. :P

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 19:46

D4NG3R

kiwi

:)

Een ruimtestation is vrij essentieel als je naar andere planeten buiten mun/minmus heen wilt - en terug wilt komen ;) . Vliegtuigen zijn in stock KSP inderdaad niet al te nuttig (Maar wel een flinke uitdaging) met verschillende modpacks gebruik ik ze voor onderhoud aan low-orbit satellieten zoals ze IRL ook deden met de spaceshuttle :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Aha, op die manier.

Docken is volgens mij nog een hele kunst op zich. Hoewel, misschien ook weer niet heel anders dan "landen-zonder-pootjes-te-breken".

Maar goed, gezien uiteindelijk m'n reddingsactie ook een 2.8KM naast de plek terecht kwam waar de vorige lander lag, zal docken nog wel een uitdaging blijken.
Maareh, ik neem aan dat een ruimtestation dan vooral is om bij te tanken? Maar als je zo'n optie b.v. om een planeet wat verder weg ophangt, dan is het ook wel weer erg ver vliegen elke keer weer om het station te bevoorraden.

Ik had al even snel twee jets gebouwd, eerste keer dat center of mass en lift ook werkelijk belangrijk zijn zeg maar. Toen ik weinig parts had een Solid booster lancerende jet gebouwd en in tweede instantie een RCT-lift vertikaal opsteigende "JSF".

Ondanks dat mods vast leuk zijn, wil ik toch eerst even een tijdje bij vanilla KSP blijven. Ik heb nu ook nog maar 60% van de parts geprobeerd...

Denk dat ik als eerst volgende missie maar eens op één van de buur planeten ga landen, misschien maar met een probe of misschien een probe-karretje. En dan kan ik altijd nog zien of ik er een mooie escape-lanceerder aan over kan houden.

Trouwens wel erg vervelend dat je maar één van ieder type research mee kan nemen in je command pod. Ik dacht met de MK2 met 3 Kerbals erin dat je misschien dan wel 3 Goo samples mee kon nemen zodat je de units zelf kon achterlaten, maar nee dus.
Iemand nog suggesties met wat voor stuwing je weer weg komt van Duna / Eve? Ik wil uiteindelijk een Command pod, materials bay, RCT-setje en lichte bepakking (chute, paneeltje, pootjes, etc) weer terug naar huis kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
Een van ieder type research, of een van ieder type reseach per biome?

Opstijgen vanaf Eve is echt een enorme uitdaging, dat is al lastig als je alles vrijgespeeld hebt.

Opstijgen vanaf Duna is echt een eitje, een FLT-400, een LV-909, en een MK1 command pod komt daar in principe in orbit, mits er niet teveel zooi aan zit. En anders een iets zwaarder voertuig bouwen als je meer science experiments wil meenemen omhoog. Voor de rest is het een questie van een groot genoeg voertuig bouwen om dat ding van de kerbin orbit naar duna orbit te brengen, en daarna weer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bizar: Je kan een T-fighter maken die gewoon in de lucht blijft op Kerbin:

Neem lander command pod (zo'n 8 hoekig ding) en steek er 4 delta-wings op. RCT fuel pack (bij voorkeur de dubbel capaciteit versie) op het dak, bezaaien met 2x6 en klaar!

Zet em in docking mode, zodat je omhoog kan trusten, stijg op en geniet van het schommelende vluchtje.
Die deluxe delta wings genereren zoveel lift dat ze gewoon je kunnen blijven dragen! Ik heb deze zelfs met een zware lege booster eronder een tijdje laten zweven, als een gigantisch metalen paardebloem zaadje.

Daarnaast een toepassing / uitdaging gevonden voor de vliegtuigen: er één bouwen die heel Kerbin over kan vliegen (alle biomes) met een Science lab en een sensor-neuzen set voor iedere biome, welke je vervolgens ook nog kan landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Het woord wat je zoekt is Infiniglide, als je vliegtuig maar genoeg actieve control surfaces (en genoeg pod torque) heeft, kan (kon) je oneindig blijven vliegen. Dat is momenteel iets generfed doordat pod torque nu electriciteit kost, maar met een paar zonnepaneeltjes dr op kan je nogsteeds vliegtuigen maken die vrijwel oneindig (bij lage snelheid) in de lucht blijven.

Yep, vliegtuigen zijn ideaal om kerbin overal te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 03:20:
Bizar: Je kan een T-fighter maken die gewoon in de lucht blijft op Kerbin:
Tipje: gebruik FAR. Dan ben je grotendeels van dit soort bizar gedrag af en leer je ook nog wat over aerodynamica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

djunicron schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 03:20:
Zet em in docking mode, zodat je omhoog kan trusten
Docking mode? Je weet dat je met J I K L kan manoeuvreren met RCS, H om naar voren te thrusten en N om naar achteren te thrusten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Overigens kan ik je de kethane mod van harte aanraden. Dan is het bevoorraden van schepen met fuel simpeler, omdat je het lokaal, op bijvoorbeeld Minmus uit de grond kan trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
0rbit schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:10:
Overigens kan ik je de kethane mod van harte aanraden. Dan is het bevoorraden van schepen met fuel simpeler, omdat je het lokaal, op bijvoorbeeld Minmus uit de grond kan trekken ;)
Eigenlijk zou die mod eerlijker worden dat je eerst eens moet onderzoeken hoe/wat voor brandstof je uit de grond kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Raar probleem weer:

Als ik dicht (binnen een paar kilometer) van mijn ruimtestation af ben, krijg ik ineens een enorme framedrop. De framerate gaat dan van > 60 fps naar ~ 20 fps. Waardoor zou dat kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

ik gok dat er opeens veel meer deeltjes (in detail) ingeladen moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee, dit is echt een bug. Een een simpel station zou echt niet zo'n framedrop moeten veroorzaken.

Ik heb al een keer eerder zoiets gehad, toen was het met een vessel die op de grond stond. Bij de lancering had ik toen ook zo'n enorme framedrop, totdat ik hoog genoeg kwam en de framerate weer normaal werd. Filmpje hiervan:

YouTube: Maybe I need more boosters
Bij ongeveer 0:55 (22000 km hoogte) wordt de framerate weer normaal.

Ik heb het de vorige keer weten op te lossen door die vessel gewoon te verwijderen. Maar ik verwijder m'n space station liever niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Tijdje terug ook last gehad van die bug, oudere versie hoor maar voor een patch kon ik formaatje ruimtestation de lucht in schieten zonder problemen na een patch ging het met 2fps en knalde de boel zonder reden uit elkaar ondanks dat ik er al 4-5 had rond vliegen.

Zal wel weer opgelost worden met een volgende patch ofzo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

De bug is overigens niet echt afhankelijk van de grootte/part count van de vessel. Die vessel die ik op de grond had staan die de bug triggerde was helemaal niet zo groot en ik heb ook wel eens grotere bases/stations gemaakt die de bug niet vertoonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat je met twee voertuigen bij elkaar komt die samen meer onderdelen bevatten. Ik heb deze 'bug' nog niet vermeld zien worden op het KSP-forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hoe meer docking ports actief (aangesloten) zijn. Hoe meer framedrops. Via elke aansluiting worden alle physics herberekend. Bij een schip van 100 parts en 5 actieve docking ports heb je volgens de code dus 500 parts :+ .

Dit gebeurt trouwens niet altijd dat is het vreemde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Whoo, bijna hele tech tree unlocked ondertussen.

Ben op Duna geland én weer thuis gekomen (net aan, ondanks dat ik met 10k V delta vertrok) in een tijdspan van zo'n 7 ingame jaren... Ik denk dat ik mij nog eens goed moet gaan inlezen over wat voor Orbits optimaal zijn enzo. Iemand een leuke bron in de aanbieding?

De meeste guides en tutorials gaan zo van "vlieg naar Minmus" nu weet je alles en kan je alles, succes bye! Terwijl ik dat dus redelijk elementair vind nog. Zonder Engineers Redux mod / add-on of wat het ook is, is het trouwens wel erg veel experimenteren wat je wel of niet ergens kan brengen. Echt een beetje een functionaliteit die gewoon standaard erin had gemogen van mij. Met enkel "trust" en een omschrijving weet je nog eigenlijk niets.

Nou begreep ik dat veel spelers dus allerlei multi-launch schepen bouwde om op planeten te komen, dat lijkt mij nou ook weer niet zo nodig. Daar trouwens wel weer veel tutorials over.

Beetje jammer overigens dat een manouver node neerzetten niet automatisch je uit timewarp gooit b.v. een 10 min voor aankomst bij de node. Vliegen is toch wel echt bewerkelijk, met zo nu en dan een 3-4 quicksave / loads omdat je net doorschiet of je 2 seconden overtrust en je je redevous compleet mis loopt.

Volgende uitdaging wordt denk ik een buggy + vliegtuigje + return pod + crew pod / lab op een planeet of maan zetten met een raket of 4 ofzo in polonaise.
Maar Duna wordt het niet, ik moest wel 3 pogingen doen daar om netjes te landen, ik stuiterde tot 3 maal toe door op de overdreven verende pootjes die ik had geprobeerd. Uiteindelijk was het zonder chutes te gebruiken veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 00:36:
Whoo, bijna hele tech tree unlocked ondertussen.

Ben op Duna geland én weer thuis gekomen (net aan, ondanks dat ik met 10k V delta vertrok) in een tijdspan van zo'n 7 ingame jaren... Ik denk dat ik mij nog eens goed moet gaan inlezen over wat voor Orbits optimaal zijn enzo. Iemand een leuke bron in de aanbieding?
Het klinkt alsof jij echt aan wat mods toe bent: Kerbal Alarm Clock en iets als de Trajectory Optimization Tool. Voor efficiënte manoeuvres die je doet zoals de echte jongens het doen heeft KSP stock simpelweg niet de gereedschappen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb eergisteren deze pagina ontdekt:

http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Biome

Nou wist ik dat er veel biomes zijn, maar dat er zo veel zijn? Ik ben echt te lui overal heen te gaan vliegen. Dat kan simpeler dacht ik.

Affijn... Voor Kerbin heb ik toen een minimale sensor unit + landing can gemaakt en die viervoudig op een draagraket gezet. Vervolgens heb ik het zaakje in een polaire orbit gebracht zodat ik overal op Kerbin met 1 van de sensor units kan landen.

Het duurde uiteindelijk vrij lang om ze alle vier te deorbitten en zeer precies landen zonder mechjeb is zeer moeilijk. Uiteindelijk toch nog 3 biomes kunnen meepakken. Helaas heb ik nog niet alle sensoren uit de tree geunlocked, dus het zal nog een keer over moeten :+

Kerbal Alarm Clock is overigens onmisbaar. Zonder kun je vrijwel niet efficient spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

0rbit schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:27:
Kerbal Alarm Clock is overigens onmisbaar. Zonder kun je vrijwel niet efficient spelen.
Mechjeb O-)

Ondertussen zo veel KSP gespeeld dat ik liever lekker bouw en experimenteer als dat ik serieuze vluchten maak. Mechjeb maakt dit een stuk makkelijker.

Als je echter niet op ditzelfde punt als mij bent raad ik het sterk af, het maakt KSP direct extreem simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:21
Leuk om hier te lezen wat jullie allemaal met KSP doen. Ik heb het deze week weer eens opgestart sinds 0.18 geloof ik. Heel de science tree is nieuw voor mij. Nu ben ik de Scot Manley (wat een geweldige vent) aan het volgen met zijn tutorial. Nu probeer ik te landen op Minimus en ook weer terug te komen naar Kerbin. Dit is me nog niet echt gelukt helaas. Het is toch echt veel puzzelen met nodes.

Het is in ieder geval wel leuk om te doen! Ook als je landing iets te hard gaat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, dat is dus het punt, eigenlijk is het automatisch laten neerzetten van "optimale" nodes wat je wilt natuurlijk, of dat je ze zelf vooraf moet plannen en enkel corrigeren, maar ze door een drone automatisch worden uitgevoerd, maar MechJeb gaat mij momenteel nog even een stap te ver.

Of anders, ik wil het eigenlijk eerst eens zelf handmatig gedaan hebben. Ik zat al te denken eens MechJeb te draaien, dat af te kijken en te beredeneren en vervolgens die tool weer weg te doen.

KSP weet trouwens wel wat los te maken bij mij, de eerste keer een planeet zien is toch altijd even schrikken, dat er opeens zo'n gigantisch, snel bewegende wereld bij je creatie in de buurt hangt. Ook het benaderen van 100.000 naar 3.000 meter is echt een belevenis en ergens spannend / beangstigend.

Gisteren een karretje gemaakt van een sciencelab met accu's panelen, science tools en een cockpit gemaakt, blijkt dat die nog helemaal niet kan rijden. Oops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:21
Het is me gelukt om op Minimus te landen! Node gemaakt aan de anderekant van waar ik wou landen en dan retrograde branden totdat je peripiasis zo rond 5k komt te hangen en dan op dat punt je retrograde naar de bovenkant duwen en dan rustig laten zakken. Bij het verlaten van minimus wachten todat je weer richting kerbal gedraait bent en dan tegen de orbit van minimus proprograde branden zodat je peripiasis van kerbin naar beneden gaat. Nu op naar een echte planeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Mooie nieuwe features. Kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nice, ik moet het ze nageven ze komen wel met nieuwe dingen.. al duurt het een jaar per keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Duuuuuurt lang! :) Ik neem aan dat 't dr over een paar dagen toch wel echt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik vermoed dat hij op dinsdag gerealesed gaat worden aangezien op die dag ook altijd de dev notes komen.

Ben ondertussen ook al een tijdje aan het wachten op 0.24 om terug vanaf nul te beginnen met KSP.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Waarschijnlijk ben ik dan dus nét op tijd klaar met de hele techtree, ik moet nog één dingetje unlocken en ik heb eigenlijk alleen Lathe & Eelco (ofzo) op m'n destination lijstje staan. Verder al overal landingen gemaakt en zelfs wat Rovers neergegooid (werkende deze keer)

Maar met funds, betekend het ook opeens dat je niet zomaar extra grote schepen gaat bouwen voor de fun in Career mode, gewoon omdat het kan enzo. Leuk dat ze contracten toevoegen, maar ik vraag mij af of de game al klaar is voor het spelen met budget limitaties. Ik had het idee dat part-efficiency al niet zo heel goed gebalanced was, maar nu komt daar dus nog kosten-effectiviteit bij.

Maar wat nou als je helemaal je spul niet wilt recoveren? Een ruimtestation gaat dus nu verloren funds betekenen en een Rover die je niet zo nodig terug wilt halen is ook een hap uit je budget. Tenzij het hele goed betalende contracts zijn natuurlijk. Maar dan krijg je weer dat je straks met een cheap-o lander met één wiel (conditie voor een "rover") extra winst kan maken zonder werkelijk de opdracht realistisch te vervullen...

64bit versie huh? Was dat nodig dan? Ik heb KSP amper 2GB zien gebruiken, maar goed, dat is naast de VRAM natuurlijk. (welke ook niet echt heel erg belast werd, maar goed) Nou begreep ik wel dat Unity issues had met meer dan 8GB aan ram aanspreken, dus al met al blijft het een beperkte upgrade, maar ik ben wel benieuwd naar de performance verschillen. Docking ports zuigen inderdaad behoorlijk performance weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Omdat een 32 bit windows applicatie max 2GB ram toegewezen krijgt, hoeveel je ook hebt.
(Dat kan worden aangepast tijdens het compilen, dan moet je "IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE" toevoegen, dan kan de app 4GB gebruiken, maar dat moeten de devs dan wel gedaan hebben.)
Dus die 64 bits is nogsteeds een hele verbetering, zelfs als je tegen een beperking van Unity op 8GB aanloopt.

Vooral voor de mensen die met veel mods spelen is het een hele verbetering, want die mods vreten ook ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, we gaan het zien binnenkort, van mij mag het allemaal wel meer ram gebruiken dan nu, als het dan allemaal even wat stabieler blijft.

Over stabiliteit gesproken, ik vroeg mij al af wat ik toch fout gedaan had. Ik had namelijk een mooie Rover op Jool willen landen, welke vervolgens met 2ms aan een set chutes gewoon lekker onderweg was, maar hij landde maar niet, het zag er na een tijdje uit alsof deze gewoon door de planeet heen geclipt was. Een aantal vluchten later, zittie zo'n beetje in de kern van de planeet. Ik maar 2 andere schepen sturen om die Kerbals te redden, maar gaan ze steeds kapot in de atmosfeer... Maar dat is ook eigenlijk natuurlijk wat de bedoeling was, de druk loopt gigantisch op en uiteindelijk haalt niets het door de atmosfeer heen... Daarom heeft Jool geen grond om op te landen, het is een gasreus... Derp.
Mooie bug dus, gewoon toch erop kunnen landen. Wel mooi Jool surface science kunnen krijgen, maar als de Kerbin EVA's maken, gaan ze spontaan dood... tja, duh. Maar in hun open stoeltje, zitten ze veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:12:
Vooral voor de mensen die met veel mods spelen is het een hele verbetering, want die mods vreten ook ram.
Met name met wat HD mods - zoals eigenlijk wel nodig is met Real Solar System bijvoorbeeld - gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

djunicron schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:26:
Waarschijnlijk ben ik dan dus nét op tijd klaar met de hele techtree, ik moet nog één dingetje unlocken en ik heb eigenlijk alleen Lathe & Eelco (ofzo) op m'n destination lijstje staan. Verder al overal landingen gemaakt en zelfs wat Rovers neergegooid (werkende deze keer)

Maar met funds, betekend het ook opeens dat je niet zomaar extra grote schepen gaat bouwen voor de fun in Career mode, gewoon omdat het kan enzo. Leuk dat ze contracten toevoegen, maar ik vraag mij af of de game al klaar is voor het spelen met budget limitaties. Ik had het idee dat part-efficiency al niet zo heel goed gebalanced was, maar nu komt daar dus nog kosten-effectiviteit bij.

Maar wat nou als je helemaal je spul niet wilt recoveren? Een ruimtestation gaat dus nu verloren funds betekenen en een Rover die je niet zo nodig terug wilt halen is ook een hap uit je budget. Tenzij het hele goed betalende contracts zijn natuurlijk. Maar dan krijg je weer dat je straks met een cheap-o lander met één wiel (conditie voor een "rover") extra winst kan maken zonder werkelijk de opdracht realistisch te vervullen...

64bit versie huh? Was dat nodig dan? Ik heb KSP amper 2GB zien gebruiken, maar goed, dat is naast de VRAM natuurlijk. (welke ook niet echt heel erg belast werd, maar goed) Nou begreep ik wel dat Unity issues had met meer dan 8GB aan ram aanspreken, dus al met al blijft het een beperkte upgrade, maar ik ben wel benieuwd naar de performance verschillen. Docking ports zuigen inderdaad behoorlijk performance weg.
Opzich is het toch ook wel logisch dat je niet herbruikbare goederen krijgt voor een space station? Ik gok dat er genoeg missies komen die je kunt halen om funds binnen te krijgen.

Daarnaast heb je nog altijd de vrije modus waarin je kunt bouwen en aankloten wat je wilt, wat jij beschrijft is de (meer) uitdagende careermodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:10:
wat jij beschrijft is de (meer) uitdagende careermodus.
Meer uitdagend hangt er nogal vanaf wat je wilt doen. Beperkt vooral :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, ik heb momenteel nog geen enkele satelliet opgehangen, omdat daar m'n interesse nog niet echt op gevallen was. Als dat nu een contract wordt, zal ik me daar dus ook eens in gaan verdiepen. Aan de andere kant, als dingen in orbit brengen en ze daar laten, enkel en alleen maar funds kost en funds behoorlijk zuinig verstrekt worden, zal ik er al helemaal nooit aan beginnen.

Maar goed, het zal mensen in ieder geval stoppen maar door te blijven gaan met rakketen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

djunicron schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:52:
Tja, ik heb momenteel nog geen enkele satelliet opgehangen, omdat daar m'n interesse nog niet echt op gevallen was.
Installeer Remotetech, maakt communicatie en LOS (Line of Sight) opeens een stuk interessanter ;) . Zeker i.c.m. de aankomende update heb ik hier weer zin in! Lekker pittige gameplay :9 .

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 14-07-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:54:
Installeer Remotetech, maakt communicatie en LOS (Line of Sight) opeens een stuk interessanter ;) .
Wat daar vooral interessant is dat je opeens moet nadenken over je netwerk en dat het dus ook een nut heeft een satelliet te lanceren, in plaats van omdat het 'moet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Daar maak ik me wel zorgen om eigenlijk, als straks 0.24 uit komt, moeten ook alle mods weer geupdate.

Hoe doen jullie hier dan eigenlijk? Hele Kerbal map backuppen en verwijderen, Steam een nieuwe versie laten planten? Of zijn er toe nu toe weinig issues geweest bij nieuwe versies wat mods betreft?

Gezien ze de hele core dus 64bit hebben gemaakt vrees ik dat dat wel wat mod-issues gaat geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik update tot nu toe alles, inclusief het spel en de mods. Onderhuids verandert er nu niet zoveel meer als vroeger, dus oude mods werken meestal prima. De mods zouden platformonafhankelijk moeten zijn en dus ook geen last moeten hebben van de upgrade naar 64-bit.

In het ergste geval kan je meestal wel je saves overzetten, dan moet je alleen het raamwerk van het spel en de mods opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Even een deel preview video's van grote KSP youtubers hier neergooien voor degene die niet op de KSP subreddit zitten.

Scott Manley op TheMittaniTV
YouTube: Preview: Kerbal Space Program 0.24 (First Contract)

Danny2462
YouTube: Kerbal Space Program: First Time in 0.24

EnterElysium
YouTube: KSP Update 0.24 in 2.4min - Contracts, Cash and 64-bit

HOCgaming
YouTube: Version 0.24 - Overview (Kerbal Space Program)

Scott Manley Extended
YouTube: Kerbal Space Program - Early Access Look At Update v0.24

EDIT: nog een nieuwe video van Scott Manley, staat op het moment van schrijven nog op unlisted

0.24 Early Access - Even More Updates
YouTube: Kerbal Space Program - 0.24 Early Access - Even More Updates

[ Voor 13% gewijzigd door Grim op 14-07-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 00:03
djunicron schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:16:
Daar maak ik me wel zorgen om eigenlijk, als straks 0.24 uit komt, moeten ook alle mods weer geupdate.

Hoe doen jullie hier dan eigenlijk? Hele Kerbal map backuppen en verwijderen, Steam een nieuwe versie laten planten? Of zijn er toe nu toe weinig issues geweest bij nieuwe versies wat mods betreft?

Gezien ze de hele core dus 64bit hebben gemaakt vrees ik dat dat wel wat mod-issues gaat geven...
32-bit blijft vooralsnog gewoon bestaan. De 64-bit versie heeft een disclaimer dat die niet zo stabiel zou kunnen draaien. Ik weet niet hoe het in de praktijk gaat werken, maar misschien dat er alleen een extra 64-bit executable hoeft te komen en je dus 1 installatie met beide versies hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NuCl3aR schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:30:
Even een deel preview video's van grote KSP youtubers hier neergooien voor degene die niet op de KSP subreddit zitten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die contracts niet zo interessant vind. Ik zoek de uitdaging liever in technische moeilijkheid, het spul realistischer maken en extreem efficiënte systemen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik verwacht ook eigenlijk wel dat er op den duur "procedural" contracts bijkomen die naar mate je er meer hebt gedaan de moeilijkere kant opgaan en je extremere dingen gaan vragen.

Met een (laag) max gewicht 3 Kerbals op Planeet Y landen, met maximaal zoveel Bi-propellant een sateliet plaatsen over Planeet X, etc etc.

De werkelijke moeilijkheid, realistisch gezien, zit em natuurlijk in de kosten. Er is geen budget om 8 Engines te gebruiken en te dumpen om maar iets te noemen. Als de beginnende speler iets groters bij Kerbin weg wilt schieten is de oplossing vaak "meer raketten" toevoegen, waarbij de kosten natuurlijk uit de klauwen lopen en het geheel niet meer realistisch te noemen is.

Uiteindelijk betwijfel ik of ze zo ver gaan kwa moeilijkheid en realisme als sommige die-hard space fanatiekelingen willen. Het zou mooi zijn als ze je die optie bieden, maar het is denk ik toch te hoog gegrepen voor een heel deel van de playerbase. Maar goed, daarom sluiten ze mods momenteel ook compleet niet uit. Voor realistischere physics, aerodynamics, deep space coms etc, zal je denk ik nog wel even naar mods moeten blijven kijken.

Ik verwacht ook dat het niet lang zal duren na de 0.24 release voordat de community met aangepaste, uitdagendere contracts of zelfs een hele contracts campaign komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 02:24:
Ik verwacht ook eigenlijk wel dat er op den duur "procedural" contracts bijkomen die naar mate je er meer hebt gedaan de moeilijkere kant opgaan en je extremere dingen gaan vragen.
Mjah, bij andere spellen is dat nooit echt goed gelukt, dat vervalt vaak rap in grinden. Wie weet dat de community met iets interessants komt.
djunicron schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 02:24:
De werkelijke moeilijkheid, realistisch gezien, zit em natuurlijk in de kosten. Er is geen budget om 8 Engines te gebruiken en te dumpen om maar iets te noemen.
Ik ben maanden de atmosfeer niet uitgeweest omdat ik met kOS een gecompliceerd script probeerde uit te werken. Dat vind ik een stuk leuker dan verzonnen geforceerde opdrachtjes uit te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik probeerde gisteren een plane te maken met de basisparts, dat voelt zo gelimiteerd en slecht aan zeg. Kan niet zonder die extra aeroparts van mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Jirnsum op 16-07-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 11:13
eeeeeeen de update is live ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Met bijhorende video:
YouTube: Jeb's Junkyard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Yay, inderdaad, 430MB update (dat is best wel erg veel!). Tijd om even te kijken of m'n mods nog werken of dat ik nieuw moet downloaden, en eens een kijkje nemen (oei daar gaat m'n nachtrust)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
En hopsakee, de server ligt dr uit. :P

[edit:] en hij werkt weer. :)

[ Voor 30% gewijzigd door AlexanderB op 18-07-2014 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Woah, zoveel bugs!!!

Crafts die niet te recoveren zijn, engines en pootjes die kapot gaan bij maanlandingen (<2.0m/s to surface), Kerbals die zonder provocatie bij het neerkomen een EVA doen, Cutes die spontaan verdwijnen, Contracts die alle condities afvinken en vervolgens niet meer inlosbaar zijn en als duplicaat worden aangeboden...

Mja, verder is het wel een interessante update hoor, daar niet van, maar ik denk dat ik toch m'n mods even allemaal moet weggooien. Moet zeggen dat het me nog meevalt hoeveel issues er zijn met de 23.5 mods en x64 KSP. Volgens mij had ik wel meteen een memory leak, ik deed nog niet echt iets bijzonders en ik zat aan 20GB ram-gebruik, maar het liep verder wel mooi soepel. Alle parts de ram in, whootwhoot!
Maar serieus, ze hebben wel echt mooi veel optimalisatie uitgevoerd. Bij het laden van alle stuff, gaat het geheugengebruik ipv tot 2GB nu naar 2.5GB om vervolgens alles netjes te comprimeren bij (ik gok een gefixeerde) 20% op 2 cores (van de 4), weer terug naar 1.5GB. Zo'n mooi knutselwerkje verdient een pluim wat mij betreft in Unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ook zonder mods?
Ik ben tot nu toe nog geen bugs tegengekomen (gelukkig)
Het contractensysteem vind ik heel erg leuk, het geeft je een beetje een doel om naartoe te werken :)

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 18-07-2014 08:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

anandus schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:08:
[...]
Ook zonder mods?
Ik ben tot nu toe nog geen bugs tegengekomen (gelukkig)
Het contractensysteem vind ik heel erg leuk, het geeft je een beetje een doel om naartoe te werken :)
Dit was met: x64 KSP exe, EVE mod (EnVironment Enhance voor de graphics), geen bugs gemeld ingame, Engineers Redux (werkt niet meer) en Kerbal Alarm clock (werkt prima meld dat er een nieuwe versie is maar download die niet). Dat is dus, naar mijn mening, amper met mods.

Wellicht is dit het hele instabiliteitsding waar ze het over hadden, maar alles bij elkaar was het nog niet heel erg game breaking, alleen hooguit wat frustrerend (als contracts zonder reden mislukken, of je chutes verdwijnen bij na een quickload), en immersie brekend.

Kan je Steam niet instellen om direct de 64bit versie te starten? Nu doe ik dat door em zelf gewoon aan te slingeren, maar de de verwijzing gaat gewoon naar de 32 bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
djunicron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:20:
Engineers Redux (werkt niet meer)
Er staan al gefixte .dll's voor 0.24 online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

AlexanderB schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:02:
[...]
Er staan al gefixte .dll's voor 0.24 online. :)
Dat duurde me wel even om te vinden alleen zeg; maar inderdaad hier is 0.6.2.5 (wat een beta update is) te vinden:

http://ksp.cybutek.net/engineerredux/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

djunicron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:20:
[...]

Kan je Steam niet instellen om direct de 64bit versie te starten? Nu doe ik dat door em zelf gewoon aan te slingeren, maar de de verwijzing gaat gewoon naar de 32 bit versie.
Ik ben ook op zoek naar dat antwoord :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 02:27
Je kan KSP.exe hernoemen naar KSP_x86.exe en KSP_x64.exe hernoemen naar KSP.exe.
Hernoem de KSP_Data map naar KSP_Data_x86 en hernoem KSP_Data_x64 naar KSP_Data.

Dan start je standaard de x64 versie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bazvv schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:10:
Je kan KSP.exe hernoemen naar KSP_x86.exe en KSP_x64.exe hernoemen naar KSP.exe.
Hernoem de KSP_Data map naar KSP_Data_x86 en hernoem KSP_Data_x64 naar KSP_Data.

Dan start je standaard de x64 versie op.
Dan moet je wel verdomde goed weten wanneer de eerst volgende update eraan komt, want ik neem aan dat je wat problemen krijgt als Steam x86 files in je vernoemde x64 set gaat mixen.

Maar inderdaad, dit lijkt momenteel de enige werkzame oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
http://forum.kerbalspacep.../86780-Steam-64Bit-Launch
Hier staat een andere werkende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:28:
Dan moet je wel verdomde goed weten wanneer de eerst volgende update eraan komt, want ik neem aan dat je wat problemen krijgt als Steam x86 files in je vernoemde x64 set gaat mixen.
Hoera voor Steam ;) Geef mij maar een ouderwetse download, dan heb je tenminste controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je kan ook gewoon KSP_x64 opstarten, hè? Net zoveel controle als bij een ouderwetse download ;)
Jij gebruikt elk excuus om Steam (onterecht) te bashen, niet? :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 19-07-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:18:
Jij gebruikt elk excuus om Steam (onterecht) te bashen, niet? :P
Ik bash niets, ik kom gewoon regelmatig problemen tegen die door de opzet van Steam veroorzaakt worden. In dit geval kan je inderdaad gewoon een snelkoppeling maken naar de juiste variant.

Ik kan er niets aan doen dat sommige mensen te idolaat zijn om realistisch naar zaken te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 14:57
Waarschijnlijk al vaker langsgekomen, maar Robbaz heeft op zijn youtube kanaal erg veel filmpjes staan van hilarische geslaagde en minder geslaagde avonturen in KSP.

Youtube kanaal Robbaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
If I already own the game, what do I need to play the 64 bit version?
Ted:You need a 64-bit Windows machine, that has 4GB or over of RAM (otherwise, there’s little use in running the 64-bit version). You’ll also need a dash of perseverance as the 64-bit build can still be a bit grumpy when it comes to some issues. If you’re on Steam, the win64 executable will be downloaded alongside the win32 one automatically.
over hoe je 64-bit versie via steam kan openen/spelen

[ Voor 0% gewijzigd door snowD op 19-07-2014 14:43 . Reden: moeilijk he dat typen..? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:02

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

snowD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:39:
[...]
over hoe je 64-bit versie via steam kan openen/spelen
Mocht je het niet vertrouwen gewoon naar de map van KSP gaan en daar 64bit opstarten. Ik heb zelf niet het idee dat het veel verandering maakt op dit moment.

(Ik had gehoopt dat KSP sneller zou opstarten (met parts inladen). Maar ik merk het volgens mij niet, een SSD maakte ook geen verschil. Wellicht een nieuwe mobo/processor, ik vind het een goed excuus O-) )

[ Voor 22% gewijzigd door Sumerechny op 19-07-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
64-bit is voor het benutten van meer geheugen, niet voor snelheid. Sterker nog, het zou mogelijk juist langzamer kunnen zijn omdat er potentieel meer ingeladen kan/moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

64b is voornamelijk voor modders interessant, KSP word erg onstabiel als je richting de 4GB geheugengebruik gaat. In theorie zou 64b ook wat efficienter moeten werken maar hier verwacht ik nog niet veel van aangezien het de 1e iteratie is.

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Kwam een andere tweak tegen, als je framerate limiter (staat standaard op 120) uitzet, start ie een stuk sneller op qua parts laden! (stock install van 35 naar 25 seconden, bijvoorbeeld, en zeker met veel mods word het percentage tijdsverschil groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

AlexanderB schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:03:
Kwam een andere tweak tegen, als je framerate limiter (staat standaard op 120) uitzet, start ie een stuk sneller op qua parts laden! (stock install van 35 naar 25 seconden, bijvoorbeeld, en zeker met veel mods word het percentage tijdsverschil groter)
Is dat niet heel apart? Wat hebben framerate en gegevens zoals parts nu weer met elkaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Amanoo schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:44:
[...]

Is dat niet heel apart? Wat hebben framerate en gegevens zoals parts nu weer met elkaar te maken?
Sommige games syncen alles op de framerate, ik kan me goed voorstellen dat elke frame een file word geladen. Zeker in een laadscherm is het goed mogelijk om boven de 120FPS te komen en de boel dus te versnellen 8)7 .

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik zal eens kijken naar die tweak, momenteel stoor ik me er nog niet aan omdat ik geen mods gebruik.

Ondertussen:

Mijn eerste trip naar Eeloo inclusief een Roll-ver (HA!...Pun intended...).
Gallerij:
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/4vd85n1yr/eeloovisitall.jpg

Slechte kwaliteit opname :$ :
YouTube: Kerbal Roll-ver on Eeloo

Ik moet zeggen dat de Roll-ver het toch beter deed bij meer zwaartekracht :+

Mijn verste trip tot nu toe is een gestrand schip onderweg naar Jool, geen gas meer helaas (...pun not intended). Ik moet zeggen dat de transfer mij toch dik tegen viel, maar de landing ging super. Helemaal omdat dit pas de tweede versie van mijn ontwerp was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:26:
[...]
Ik kan er niets aan doen dat sommige mensen te idolaat zijn om realistisch naar zaken te kijken ;)
Zucht, itt andere titels op steam waar je gewoon de juiste versie kan laten starten door de properties aan te passen, werkt dit voor KSP niet. De eerste keer dat ik 0.24 startte had ik dat direct maar vanuit de folder gedaan en de shortcut gemaakt. Alleen als je KSP x64 start zonder dat steam draait, start ie steam op (zoals te verwachten was) en gaat steam alsnog iets aanspreken in de 32bit versie. Die je vervolgens niet meer gekilled krijgt en er dus ook voor zorgt dat je steam niet meer afsgesloten krijgt.

Vandaar dat ik informeerde naar een beter oplossing.

3GB ram gebruik is bij mij vaak aan de orde in KSP en ik merk duidelijk een verbetering in performance.

Het laden van het spel zit bij mij wel onder de 25 sec hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Zijn er nog mensen met goede tips om een asteroïde te onderscheppen?

Na veel gedoe heb ik mijn baan om Kerbin hetzelfde als de inkomende asteroïde (die doet er nog wel 32 dagen over dus ik ben volgens mij mooi op tijd;)). Zelf ben ik van plan om een intercept te doen over ±30dgn...maar ik ben momenteel volgens mij wel aan het prutsen.

Edit: Owh...dat viel best mee :$ . Snel een paar screenshots.

Edit: De screens:

De intercept had een kleine correctie nodig onderweg, waardoor het scherm even heel overzichtelijk werdt :+
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/fu11bgbb5/Overzichtelijk.jpg

Al snel een prachtige intercept met een gecontroleerde 5 m/s
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/60p5yzzmj/intercept.jpg

Het schip om mee te starten was (voor mij...) minimalistisch met een asperegus approach staging. Uiteindelijk helaas te weinig puf om een mooie orbit te krijgen maar de astroïde, Theseus One, heeft nu een ruime orbit om Kerbin :)
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/vny788osd/Schip_whole.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/apao4quzr/Schip_tranfer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/4qt48j62n/Theseus_Orbit.jpg
Nu hopen dat Theseus One niet door de Mun uit orbit getrokken wordt... :X

[ Voor 65% gewijzigd door Sumerechny op 21-07-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
hmm.. kan aan mij liggen maar sinds de update staat mijn throttle altijd op 50% wanneer ik op launch klik.. en de aerodynamics (kan ook weer aan mijn vliegtuig liggen) doen ook vaag.. zit in een dive en op een zeker punt gaat de snelheid omlaag(terwijl ik nog steeds naar beneden ga nose-dive style)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snowD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:55:
zit in een dive en op een zeker punt gaat de snelheid omlaag(terwijl ik nog steeds naar beneden ga nose-dive style)..
Door bepaalde aerodynamische effecten kan dat, maar eigenlijk alleen met FAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

snowD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:55:
hmm.. kan aan mij liggen maar sinds de update staat mijn throttle altijd op 50% wanneer ik op launch klik.. en de aerodynamics (kan ook weer aan mijn vliegtuig liggen) doen ook vaag.. zit in een dive en op een zeker punt gaat de snelheid omlaag(terwijl ik nog steeds naar beneden ga nose-dive style)..
Dat de throttle altijd op 50% staat is toegevoegd in de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
en de drag gaat omhoog naar mate je lager komt, dus afremmen terwijl je duikt is "normaal" in KSP. (Ook al is het luchtweerstandsmodel echt gaar, haha.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hmm maf. Ik heb een A-class asteroïde te pakken maar zodra ik naar timewarp ga..BOEM! Blijft alleen mijn grabber met control module plakken de rest ontploft. Ik heb losgelaten en opnieuw gekoppeld (...10 pogingen btw. Moet die grabber een minimum snelheid hebben oid?) maar niks helpt op dit moment. :-(

edit: na een reboot geen probleem meer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sumerechny op 27-07-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

AlexanderB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:19:
en de drag gaat omhoog naar mate je lager komt, dus afremmen terwijl je duikt is "normaal" in KSP. (Ook al is het luchtweerstandsmodel echt gaar, haha.)
Met FAR is dit nog veel leuker, daar is het model veel realistischer en heb je na zo'n 25KM nauwelijks nog luchtweerstand.

Geweldig als je een SSTO Spaceplane gemaakt hebt en vervolgens met ~2000M/s richting een periapsis van 30KM knalt (Ik gebruik deadly reentry dus wil eerst kunnen afremmen op hoogte).

Als ik dit niet goed aanpak klapt m'n vliegtuig direct om en verbrand ik levend omdat ik niet kan skippen over de atmosfeer.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 27-07-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/q71/s720x720/10513354_828067573879135_4435411756863450672_n.jpg?oh=017b68a4722d73d684e0f4bc949f45be&oe=545203B1&__gda__=1414916023_b7e8bb359592f7c5120598c6773bdd14

van de facebook pagina

[ Voor 5% gewijzigd door snowD op 30-07-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Altijd leuk om dat soort kleinere verbeteringen te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hoop dat ze inderdaad steeds wat meer modellen onder handen nemen. Want hoe mooier alles eruit ziet, hoe leuker het is om te verkennen.

Eigenlijk verwacht ik ook dat ze realistische aerodynamica modellen en deathly reëntry mods opnemen in de base KSP als opties om aan of uit te zetten.

Benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de nieuwe space suits ook hier over de monitor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 01:46:
Eigenlijk verwacht ik ook dat ze realistische aerodynamica modellen en deathly reëntry mods opnemen in de base KSP als opties om aan of uit te zetten.
Ik zie het niet gebeuren. Teveel mensen zijn nu KSP gewend met de ietwat onhandige modellen die ze nu gebruiken. Als ze daaraan gaan morrelen is het hek van de dam.

Bovendien zijn ze nu met erg high-level spul bezig en niet meer met basale zaken zoals dat. Ik zou het graag zien, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

djunicron schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 01:46:
Hoop dat ze inderdaad steeds wat meer modellen onder handen nemen. Want hoe mooier alles eruit ziet, hoe leuker het is om te verkennen.
Niet te veel though, KSP is vrij pittig wanneer je veel parts gebruikt. En dat gaat niet beter worden als alles gedetailleerder word :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 01:56:
Niet te veel though, KSP is vrij pittig wanneer je veel parts gebruikt. En dat gaat niet beter worden als alles gedetailleerder word :+ .
Dat heeft vooral met de physics te maken en in veel mindere mate met de complexiteit van de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 01:56:
[...]

Ik zie het niet gebeuren. Teveel mensen zijn nu KSP gewend met de ietwat onhandige modellen die ze nu gebruiken. Als ze daaraan gaan morrelen is het hek van de dam.
Wat hij bedoeld is dat het niet standaard aan staat en dus op de meeste mensen geen effect zal hebben.
Als ze het dan nog eens goed verstoppen in het debug menu dan is er toch geen probleem?

Sinds 0.24 kun je daar ook opties selecteren om quicksave/load uit te schakelen, alsook de mogelijkheid om revert to launch/VAB/SPH uit te schakelen en mogelijk nog enkele andere 'hardcore' opties.

Persoonlijk zie ik geen enkel probleem als ze het daar wegstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nahjah het is ook geen groot issue als het mods blijven... Totdat ze opeens niet meer gemaakt worden en KSP wel geupdate blijft worden.

Maar als ze klaar zijn met de diepere code van het een en ander en de devs tevreden zijn over de meeste functionaliteit en balans van de game, zouden ze best deze dingen als "extra realisme" kunnen oppakken.

Dan kies je voor Sandbox, Science of Campaign (of wat er nog bij komt) en vervolgens naast je vlag etc, voor of je "Kerbal" of "Realistic" aerodynamics wilt, en hetzelfde voor de atmosfeer. En prima als je vervolgens van gedachten kan wisselen via het debug menu, of misschien zelfs het hoofdmenu, zeg maar wat minder verborgen. Ik neem toch ook aan dat ze het debug menu uiteindelijk weg gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 01:57:
[...]

Dat heeft vooral met de physics te maken en in veel mindere mate met de complexiteit van de onderdelen.
Als de onderdelen complexer worden, accuratere hitboxes en betere aerodynamica krijgen komt er dus alleen maar meer kijken bij de physics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:17
Zijn er hier mensen die al multiplayer spelen?
Dat lijkt lijkt mij wel erg leuk :)

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Nooit een multiplayer mod geïnstalleerd, en dus nooit gespeeld.

Ik wacht wel tot het officieel uitkomt, ook al gaat dat nog best lang duren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:17
NuCl3aR schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:43:
Nooit een multiplayer mod geïnstalleerd, en dus nooit gespeeld.

Ik wacht wel tot het officieel uitkomt, ook al gaat dat nog best lang duren. :)
Daar ben ik ook bang voor ja, het zou wel wat toevoegen denk ik.

Blaat het niet dan schaapt het niet

Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)