Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
Amanoo schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 01:18:
Bij gasreuzen spreek je alleen niet echt van grond :+
Alleen in KSP zit er een "massieve" laag in waar sommige parts tegenaan liggen en de rest op explodeert. :)

Zo als ik thuis ben Als ie online staat maar ff de ARM pack downloaden :)

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 29-03-2014 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb nu eindelijk genoeg parts voor vliegtuigen om een zinvolle craft te maken. Na Eve maar eens Minmus bezoeken :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

0rbit schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:46:
Ik heb nu eindelijk genoeg parts voor vliegtuigen om een zinvolle craft te maken. Na Eve maar eens Minmus bezoeken :)
Minmus heb ik meestal bezocht nog voordat ik op de Mun ben geweest. Landen en opstijgen is zo veel makkelijker. (Kost ook minder DeltaV).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dat is voor mij de reden om hem pas later te bezoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:42
We kunnen nu officieel asteroïden gaan vangen! :D (damn it.. pas in het weekend tijd! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Yep :) net binnen, ff mee geprutst, alleen kom dr net achter dat ik zonder scrollmuis niet kan in/uitzoomen op map view en dus geen asteroids kan vinden. :) ff een muis zoeken voor aan m'n laptop (trackpad-scroll doet het niet in KSP om eenofandere reden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bij mij is er een game in career mode stuk gegaan. Ik weet niet precies wanneer het is gebeurd (heb al een poosje niet meer gespeeld. Het heeft nog wel de afbeelding van career mode, maar de R&D facility is in ieder geval gesloten. Wat is deze?

Edit: gelukkig bleek enkel mijn Persistence file corrupt. Een quicksave laden fixte mijn probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door Amanoo op 02-04-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

Amanoo schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:26:
Bij mij is er een game in career mode stuk gegaan. Ik weet niet precies wanneer het is gebeurd (heb al een poosje niet meer gespeeld. Het heeft nog wel de afbeelding van career mode, maar de R&D facility is in ieder geval gesloten. Wat is deze?

Edit: gelukkig bleek enkel mijn Persistence file corrupt. Een quicksave laden fixte mijn probleem.
whaa bij mij ook.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik hoop dat we de claw ook voor andere doeleinden goed kunnen gebruiken. Ik heb een aantal pods op Eve en Duna liggen die ik nog terug moet bevorderen om wat extra science te verkrijgen.

Kan ook niet wachten om de overpowered heavy lifters uit te gaan proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Van het kerbal forum:
As many of you pointed out, there was a weird bug in the 0.23.5 build that caused the R&D facility to appear as closed if you loaded an existing save. We've already spotted what caused this issue and we're now testing a hotfix which should solve the problem.

The revised build should restore R&D functionality, but unfortunately, if you've experienced this issue with your save, your science progress will already be reset. If you have a recent quicksave, you should be able to revert to that after the patch without problems.

This issue managed to slip by undetected through testing, most likely because it requires an old save to be reproduced. New saves should not be affected by this issue at all.

We'll get the hotfix build out as soon as possible, hopefully in a few hours. In the meantime, avoid loading existing saves to bypass this problem. We'll let you know as soon as the hotfix is up.

Our most sincere apologies for this inconvenience.

Cheers
-EDIT-

De hotfix staat er nu op. Mocht je je save pre-hotfix geopend hebben, kan de oplossing in dit topic misschien helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 02-04-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 21:23
Met dank aan mechjeb en een hele hoop parachutes heeft Jebediah zijn eerste Asteroid (class A) voor z'n nieuwe verzameling binnen. Op naar class B... Afbeeldingslocatie: http://forum.kerbalspaceprogram.com/images/smilies/k_smiley.gif

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/KSP_Asteroid%20op%20VAB.png

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 11:13
ben ik de enigste die wil proberen om meerdere asteroiden bij elkaar te brengen? en dan een soort ruimte station wil bouwen/hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Laatst online: 21:42
snowD schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:42:
ben ik de enigste die wil proberen om meerdere asteroiden bij elkaar te brengen? en dan een soort ruimte station wil bouwen/hebben?
ohnee absoluut iets wat ik van plan ben hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Laatst online: 19-01-2024
Iemand op reddit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FnBxJTP.png

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
:o sick! kan niet wachten tot ik thuis ben :)

[ Voor 3% gewijzigd door snowD op 02-04-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

ik heb zojuist even wat Kerbalnauten gestrand op Eve. Weer wat science erbij. Op een andere planeet komen is 1 ding, maar ik heb een heel flatgebouw aan meetinstrumenten en science processing meegenomen. Toch een pittige opgave om zoiets de lucht in te schieten. Solid rocket boosters schelen dan echt wel veel. Normaal gebruik ik die eigenlijk nooit, maar normaal schiet ik niet enorme payloads de ruimte in. Ik heb nu bijna de R.A.P.I.E.R. te pakken. Dan ga ik eens kijken naar wat leuk SSTO speelgoed, in de hoop daarmee naar Laythe te komen, na het eerst nog op een interplanetaire raket te docken..

[ Voor 5% gewijzigd door Amanoo op 02-04-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik gebruik altijd jet engines als boosters.
Laag gewicht weinig brandstof nodig en ze leveren veel stuwkracht.

Met de tri-adapter hang ik 3 motoren onder een narcelle.Ik hang dan 12 van die groepen aan mn raket. Met 12x3 mmotoren van 140kn stuwkracht, reken maar uit :p
Ik heb daar niet de nieuwe super raketten voor nodig.

ik heb vandaag de nieuwe onderdelen trouwens vrijgespeeld ik schoot de grote tank + kwart tank inc grote motor en eindtrap moeiteloos naar 20.000 meter met alleen jet engines.

[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 03-04-2014 01:14 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mrc4nl schreef op donderdag 03 april 2014 @ 01:11:
Ik gebruik altijd jet engines als boosters.
Laag gewicht weinig brandstof nodig en ze leveren veel stuwkracht.
In verhouding leveren de solid fuel rocket boosters veel meer stuwkracht VS hoe zwaar ze zijn ;) pas als je liquid fuel van de boosters naar de centerstage pompt zijn ze echt nuttig (Of verder uitbreiden en Asper staging gaan toepassen).

In het begin zijn liquid fueled boosters trouwens wel beter. Meestal heb je dan nog geen fuel lines - en kan je relatief veel liquid fuel gebruiken voor de boosters (Waardoor deze langer meegaan).

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 03-04-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Update kwam uit, class E getrackt (hoe moeilijk kan het zijn?).
Het gedoe begon al met orbit komen. Die orbital inclenation van mechjeb klopt voor geen meter. Ik heb zeker 15 launchen gehad, telkens kwam ik enigsinds in de buurt, deed ik er 5 graden bij en dan ging ie weer compleet de andere kant op.

Uiteindelijk maar gewoon zelf gelauncht, dit lukte gewoon in een keer. Mooie intercept gemaakt en uiteindelijk gekoppelt.
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/3314955328731664100/AD45C216DC9C9388F00E8F60F1A8F796D95BA30E/1024x576.resizedimage

Na, 15ms nodig om een (grote) orbit om kerbin te krijgen, hoe lastig kan dat zijn?....

Na 20 keer zeer langzaam en ongecontroleerd om mn as te draaien zonder ook maar 0.1 ms in de richting gekomen te zijn heb ik dan toch maar besloten om een ander astroid tow-rocket te bouwen =).

Iets met wat grotere engines, en wellicht wat meer hooks. Ik vraag me wel af of deze allen vastklampen of dat het maar 1 is.

Verdomd lastig om zo'n massief object de goede richting in te duwen. RCS doet niets (al helemaal niet als je duuwt, vanwege schanieren van de claw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
class E is de grootste dus dat lijkt me logisch..

http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Asteroid

[ Voor 34% gewijzigd door snowD op 03-04-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik na vele uren (maar misschien nog niet serieus genoeg) het mijn nog nooit gelukt is om te intercepten zonder Mechjeb.. ook ben ik nog nooit verder gekomen dan Minmus en de mun. :(

Moet echt eens gaan oefenen, wil wel eens andere dingen zien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Ircghost schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:53:
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik na vele uren (maar misschien nog niet serieus genoeg) het mijn nog nooit gelukt is om te intercepten zonder Mechjeb.. ook ben ik nog nooit verder gekomen dan Minmus en de mun. :(

Moet echt eens gaan oefenen, wil wel eens andere dingen zien :P.
176 uur en inmiddels stelt het niet veel meer voor.
Altijd hetgene waar je heen gaat als target instellen, bij planets een intercept van 1.000.000 of kleiner uitzoeken en gaan de weg finetunen en bij spacestations etc <5km. Als je de intercept hebt een burn maken die orbits ongeveer aligned en vervolgens burnen op de target markers.

Mechjeb gebruik ik alleen nog voor het gemak. Het is soms zo een geplaar om met die nodes een goede intercept te plannen. Mechjeb doet dat in een klik, het burnen doe ik vervolgens vaak zelf omdat vooral de laatste paar ms wel eens fout willen gaat bij traag-draaiende rockets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 09-10 00:03
Ik heb ook even met de nieuwe asteroid dingesen gespeelt :)

Het tracken en vastpakken van zon asteroid is wel ff lastig, maar opzich wel te doen na wat gequickload. Het draaien met de asteroide valt opzich wel mee met zon grote SAS torque module en 4 rcs poorten. Ik heb nu een C class asteroid op 500 km ronde orbit :).

Voor de grap ook maar ff gedeorbit en opgenomen met fraps. Het leukste vind ik nog die grabber die op het eind op het water blijft stuiteren :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
heb het idee dat mechjeb niet altijd je voertuig info goed heeft als je net voor een burn nog een stage eraf hebt geknald.
Desondanks een erg fijne tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Schnoop schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:03:
...Na 20 keer zeer langzaam en ongecontroleerd om mn as te draaien zonder ook maar 0.1 ms in de richting gekomen te zijn heb ik dan toch maar besloten om een ander astroid tow-rocket te bouwen =).

Iets met wat grotere engines, en wellicht wat meer hooks. Ik vraag me wel af of deze allen vastklampen of dat het maar 1 is.

Verdomd lastig om zo'n massief object de goede richting in te duwen. RCS doet niets (al helemaal niet als je duuwt, vanwege schanieren van de claw).
Het is belangrijk bij het verplaatsen van asteroids om te zorgen dat je raket in één lijn is met de Center of Mass (massamiddelpunt volgens de Nederlandse wiki) van de asteroid. Als je met de rechtermuisknop op de asteroid klikt kun je het CoM als target instellen. Dan is het de truc om op de goede plek aan te haken of je hoek t.o.v. de asteroid aan te passen (het draaipunt van de CLAW kun je los of vast zetten).

Maar het verplaatsen van zo'n class E blijft lastig, Ik heb nu een aantal van die kleine oranje motoren haaks onderop m'n raket geplaatst om asteroids te kunnen draaien. Nu bezig het verzamelen en koppelen van een aantal class C asteroids, maar dat kost nogal een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:02

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Joe_P schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:52:
[...]Nu bezig het verzamelen en koppelen van een aantal class C asteroids, maar dat kost nogal een hoop tijd.
Nog toffe screens van je project? Klinkt wel tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Ik heb nu 3 asteroids aan elkaar weten te knopen. De 4e is ook in een baan om Kerbin en is onderweg, de koppelstukken zijn er in ieder geval al. Dit weekend weer verder...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/KSP/KSP%20-%20Asteroid%203van4.jpg

M'n PC wordt niet echt blij van al die onderdelen trouwens. Ik heb het gevoel dat de performance erg naar beneden gaat wanneer er meerdere CLAW's in beeld zijn. Het spel liep erg slect toen ik de raket met koppelstukken naar boven wilde brengen terwijl hij normaal niet zoveel problemen heeft met andere raketten met dezelfde hoeveelheid parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zuig behoorlijk met spaceplanes. Ik let ook te weinig op. Ik ben erg gewend van raketten dat als je apoapsis enkele tientallen kilometers bedraagt dit nog niet al te vlot toeneemt. Maar bij spaceplanes werkt dat dus compleet anders. Bij een dergelijke hoogte ben je ook al bijna in orbit (alleen geen stabiele gezien je nog in de dampkring zit). Bijgevolg is dat je met een klein duwtje al ineens richting 200km gaat en na wat afremmen omdat je nog in de atmosfeer zat 150. En dan zal ik dat kreng nog moeten zien te docken, want ik wil het naar Laythe krijgen (en weer terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Het is mij dan ook eindelijk gelukt twee asteroids aan elkaar te knopen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/okj4v2zl.png

Het gedeelte onder de dwarsbalken wordt vervangen door space station modules en er is nog plaats voor twee asteroids :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

soulcrusher schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:34:
Het is mij dan ook eindelijk gelukt twee asteroids aan elkaar te knopen.
[afbeelding]

Het gedeelte onder de dwarsbalken wordt vervangen door space station modules en er is nog plaats voor twee asteroids :)
Tof, creatief idee : ).

Ik baal een beetje dat ik weinig tijd heb om te gamen op dit moment. Het lijkt me erg vet om wat te spelen met die astroids!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Sumerechny schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:39:
[...]

Tof, creatief idee : ).

Ik baal een beetje dat ik weinig tijd heb om te gamen op dit moment. Het lijkt me erg vet om wat te spelen met die astroids!
Ja het is erg leuk, maar ook minstens zo tijdrovend :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

* Amanoo wacht op dyson spheres gemaakt van asteroïden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Amanoo schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:54:
* Amanoo wacht op dyson spheres gemaakt van asteroïden.
Ik moest even opzoeken wat dat was...bijzonder concept.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Kerbal Dyson spheres de komende decennia stabiel kan draaien ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
om de asteroiden mischien wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Een Dyson Sphere houd al direct in dat het rondom een ster is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb in career mode al vrij veel vrijgespeeld. waaronder dus de superraketten en "the claw"

Voordat ik een asteriode om kan toveren tot meteoriet wilde ik eerst het docken onder de knie krijgen,want dat had ik nog nooit gedaan.Dus ik had even snel een raketje in orbit geschoten en met kleine aanpassingen zo'n zelfde raket vlak daarna. ik speel zonder mods als MechJeb.

eigenlijk best simpel:
1. zelfde orbit krijgen. probeer globaal zo dicht mogelijk in de baan van de ander te komen
2. relatieve snelheid 0 krijgen.
EDIT:
3. relatieve afstand 0 krijgen zo heb je precies dezelfde baan
4. dock visueel uitlijnen en koppelen maar.

ik was er bijna toen ik het idee opvatte om over te schakelen naar de andere kant om daarzo te sturen, ik kreeg geen controle meer en had een safegame geladen die erg ver terug bleek te zijn. ;(
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H6UpkpVXIRSNyFaAf9FuU7hz/full.jpg
een aantal pogingen daarna resulteerde in een harde klap omdat ik te gefocused was op de orbit map :/
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/McfBDWVfbhpxSsIPtn4Deq7W/full.jpg
maar het is uiteindelijk gelukt :*) *O*
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ConplcRA6NNLGeUj3BqbIOg/full.jpg

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:57:
2. relatieve snelheid 0 krijgen. zo heb je precies dezelfde baan
Je hebt pas dezelfde baan als je gekoppeld bent :) Als je een beetje opschiet klopt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ben sindskort bezig met docken. Scheelt veel als je gewoon een stuk of 4 RCS thrusters rondom je zwaartepunt hangt, zo ontdekte ik (in plaats van overal of vooral ver buiten je zwaartepunt. Dan is het eigenlijk wel goed te doen. Ik ben momenteel onderweg naar Jool. Ik had misschien meer brandstoftanks moeten docken aan mijn in orbit assembly apparaat, maar ik was lui. Als ik max 1 brandstof tank nodig heb om een mooie orbit rondom Laythe te krijgen kom ik wel thuis, maar anders wordt dat problematisch. Gelukkig bestaat er aerobreaking.
Ik heb zo'n drie tanks leeg gemaakt om (tijdelijk) in de Jool SOI te komen. Scheelt dat ik datzelfde gewicht niet meer terug naar Kerbin hoe te sturen. Ik heb ook een SSTO, dus ik hoef geen enorme raket te landen, dat scheelt ook. De SSTO kan wel zweefvliegen voor de landing. Het spannendste is hoeveel brandstof ik nodig ga hebben voor een orbit rondom Laythe.

[ Voor 32% gewijzigd door Amanoo op 06-04-2014 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Aerobraking, dus vrijwel geen. :) ff de wiskunde doen en zorgen dat je aerobrake met Jool je (bijna) op een intercept met Laythe stuurt, en daar verder aerobraken tot je bijna in een rondje zit, dan heb je alleen brandstof nodig voor een paar kleine correcties, en om de PE weer uit de atmosfeer te krijgen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik had daar net wel geluk mee. Ik kwam precies vanaf de goede richting op Jool afstormen. Na aerobreaking, wat net iets teveel ging, een kleine snelheidsverhoging richting prograde, en ik kom al op aerobreaking course richting Laythe. Alles staat precies perfect klaar voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Amanoo schreef op zondag 06 april 2014 @ 03:10:
Ik ben sindskort bezig met docken. Scheelt veel als je gewoon een stuk of 4 RCS thrusters rondom je zwaartepunt hangt, zo ontdekte ik (in plaats van overal of vooral ver buiten je zwaartepunt. Dan is het eigenlijk wel goed te doen.
Stel je even een fuel tank voor zonder verder iets er op, dan wil je het liefste aan de uiteinden 3 of 4 (Meer als 2 iig) RCS thrusters hebben.

Je wilt ze ongeveer even ver van het zwaartepunt af hebben, RCS thrusters op het zwaartepunt zelf is imho een slecht idee, bij zijwaartse manoeuvres raak je nogal snel off-course omdat de thrusters nooit perfect in het midden zitten.

Zie ook de wiki: http://wiki.kerbalspacepr...i/Reaction_Control_System
It is advisable to place the thrusters as far away from your centre of mass as possible, thus maximising the torque (turning force) they generate.

It is typically most practical to place them with four way symmetry as this can provide the best control. In theory, you can provide suitable roll, pitch and yaw control with just one set of four way thruster blocks. Translation manoeuvres however are much easier when the thrusters for one direction are evenly distributed on both sides of the center of mass so they don't apply torque. This is usually accomplished with one set at the top and another one at the bottom of your rocket.
Zorg er trouwens voor dat je afdoende SAS hebt, je zou denken dat dit niet heel veel uitmaakt. Maar docken met SAS actief maakt alles zo veel makkelijker.. Veel minder kans om uit te schieten als je net ietsje te veel RCS gebruikt bij het draaien. + Je verbruikt veel minder monopropellant.

Edit: Reaction Wheels (SAS) wil je dan weer WEL zo dicht mogelijk bij je center of mass hebben! Probeer per stage dus een reaction wheel op het middelpunt te plaatsen ;) .

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 06-04-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Heeft iemand al een asteroid geland op Kerbin in career mode? Ik zie dat je de asteroid dan kunt recoveren en ik ben benieuwd hoeveel science points je ervoor krijgt, maar ik heb een sandbox game dus recoveren heeft weinig zin.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zoiets ja: (Van de wiki)

Afbeeldingslocatie: http://wiki.kerbalspaceprogram.com/w/images/e/ed/AsteroidLanding.png

1x gedaan in sandbox. Ffffff dat koste veel aerobreaken en heel veel geduld.

Als je snelheid ook maar iets te hoog is breekt de boel af zodra de parachutes opengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Mij is het ook gelukt om er een te landen met alleen parachutes:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wyPUOhBl.png
Ik wou hem op KSC landen maar het is helaas 'net' niet gelukt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/In3Is9tl.jpg
Ik heb 48 (:9) radial chutes gebruikt en er is niks afgebroken. Bij grote ladingen doe ik meestal de helft van de chutes op 300 meter uit laten gaan zodat het wat geleidelijker afremt.

Maar ik was eigenlijk benieuwd naar de hoeveelheid science points dat hij zou opleveren als je hem doet recoveren in career mode.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Het is me vandaag eindelijk gelukt om m'n 4 Asteroids aan elkaar te knopen. Helaas wordt de performance nogal slecht met veel Claw's in beeld (zelfs in de VAB daalt je fps al snel met meerdere Claw's). Ik vrees dat als ik hier nog meer onderdelen aan toe ga voegen het al snel niet meer speelbaar wordt (het wiebelt nu al alle kanten op). Hopelijk kunnen ze hier iets aan doen in de toekomst, want zo'n Asteroid base ziet er wel vet uit (misschien maar een Class E zoeken en daar met wat minder Claw's een basis aan vast maken).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/KSP/KSP%20-%204%20Asteroids.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
als je zo een ring van asteroiden maakt en laat die ring snel genoeg draaien, kan je op de asteroiden lopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 21:00
Met de lampjes kan je ook wel leuke dingen doen tegenwoordig! :)

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/akiv0wsmf/2014_04_07_00001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Voor de liefhebbers, Danny 2642 beeft zijn nieuwe 'Messing around' video online gezet: _/-\o_

http://youtu.be/a0JtdvVJ_mU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-10 22:02

Reintji

(2 x dad)²

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2uhx374.jpg

Eve Kerbal style

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Damn you, je bent me voor! ;) .

Heb je een screen van je gehele launcher en interplanetary? Nu ben ik benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
moet toegeven.. deed dit op school dus ik had niet zoveel tijd.. (ff in de pauses gedaan, intotaal 3 kwartier)
dus heb ik dit gedaan met cheats... mocht je je afvragen wat er met het vaartuig is gebeurt.. lets just say both gravity and speed are bitches

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qvDzGLv.png

[ Voor 36% gewijzigd door snowD op 09-04-2014 13:35 . Reden: ff afbeelding verkleinen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Je hoeft blijkbaar geen parachutes te gebruiken om een asteroid te landen, hij gaat niet stuk als hij het oppervlakte raakt (wel als hij in water land). Ik probeerde mijn class E asteroid te verhuizen naar KSP per vliegtuig maar omdat het zo onstabiel was moest ik de asteroid boven KSP dumpen en hij viel niet kapot (mijn vliegtuig erna wel ;)).
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4e5Xb5Yl.jpg

Edit: Zo onstabiel dus

[ Voor 7% gewijzigd door soulcrusher op 10-04-2014 22:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
klauwen aan de zijkant/achterkan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

:-( heb ik met veel moeite een asteriode uit de ruimte geplukt en op kerbin afgeleverd. krijg ik 0.0 science punten. bah

edit nou blijkbaar is het doen van een surface sample het enige wat punten op levert.

[ Voor 26% gewijzigd door mrc4nl op 17-04-2014 23:06 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Inderdaad, je kan voorlopig enkel science krijgen door een surface sample te nemen van een asteroide. Elke asteroide is echter uniek dus je kan dit trucje blijven herhalen zolang je maar nieuwe asteroides weet te vangen.

Aangezien het om een surface sample gaat moet je ze niet eens in een orbit rond Kerbin brengen. Enkel een kleine EVA en dan kan je weer terug met je science punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Mocht er iemand hier de multiplayer mod spelen, ik heb een server draaien met een paar mods.
- Deadly reentry
- FAR
- KAS
- Kerbal join reinforcement
- Robotics
- Mechjeb
- Procedural Dynamics
- Real fuels
- Stretchy tanks
- Tac fuel balancer/lifesupport
- KSO
- KW Rocketry
- Precisenode

Het is IP is : 80.101.234.227 , kmp versie 1.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
weet iemand wat de maximum render distance is? voor zover heb ik alleen 2.5 KM kunnen vinden.. reden is dat ik iets in men hoofd heb dat die render distance voorbij gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

snowD schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 00:05:
weet iemand wat de maximum render distance is? voor zover heb ik alleen 2.5 KM kunnen vinden.. reden is dat ik iets in men hoofd heb dat die render distance voorbij gaat
Na 2.5KM worden parts 'verwijderd' uit je zicht, na 6KM worden de physics compleet los van jouw schip berekend.

Iets met de limieten van floats (kommagetallen) in de Unity engine.

Net als dat het 'middelpunt' van de ruimte in KSP jouw schip is. IPV dat jouw schip in de ruimte word geplaatst, word de ruimte rondom jouw schip geplaatst.

Er is een mooie video hierover te vinden, maar die ben ik kwijt :| .

@6:00 ;) .

Edit: Of dit inhoud dat je ook daadwerkelijk alles voorbij 2.5KM kan renderen weet ik niet. Maar hardcoded is de limiet 5999,9999M.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 02-05-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

het is mij vandaag gelukt om op eloo te landen,

En ik heb een grappige rover gemaakt, door er bovenop een inline reaction wheel te zetten.Door sas aan te zetten heb je een super stabiel voertuig. (je kan m wheelies laten maken)

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:23
Ook ik heb inmiddels heel wat uurtjes in KSP zitten. Gisteren naar aanleiding van de Modding Mondays post van deze week de KSP Renaissance Compilation Mod geinstalleerd. Ik was al onder de indruk van hoeveel beter de graphics eruit zien met de Environmental Visual Enhancements mod, maar KSPRC maakt het allemaal toch wel heel erg mooi

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7376/14089405514_23c3153e6c_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7339/14089171455_52ee1ea029_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2931/13902563569_22a3aafc48_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2918/14089171635_88e679b543_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5455/13902574487_425582102f_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7321/13902605720_461d474334_b.jpg

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat ziet er fantastisch uit en was precies wat ik zocht! Na mijn missie naar Duna heb ik KSP weer een tijdje laten staan, maar nu begon het toch weer te kriebelen. De sereniteit en rust als je in orbit hangt, heerlijke sfeer. En als ik het zo goed zie, zal deze mod dat gevoel alleen maar vergroten.

Doelen voor voorlopig; M'n Duna-missie terug naar huis brengen en daarmee succesvol afsluiten. En ik heb gister even snel een simpel (low part count) interplanetair moederschip gebouwd, dat op zichzelf al 7k dV heeft en nog uit te breiden is met meer goodies zoals extra brandstof (en evt. motoren), een lander, een lab (omdat het kan, niet omdat het nut heeft) en extra lifesupport. Eens kijken wanneer de volgende window naar Duna komt. Heb er weer zin an. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
KSP is in de aanbieding: https://www.humblebundle....alspaceprogram_storefront (€14.99)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik ben nu in career-mode zover gekomen dat de lol er een beetje af begon te geraken. Ik heb toen MechJeb en nog wat andere add-ons geinstalleerd.

Nu is het vervelende dat o.a. MechJeb in de research tree ingebouwd zit. Dit betekent dat je de hele tree langs moet gaan en iedere part apart moet researchen (kost echter geen punten).

Is er een manier om alles in een keer te unlocken? Ik word een beetje moe van het scrollen in de part lists :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan the "TechRequired" in de part.cfg van het betreffende onderdeel aanpassen in [Steam-map]\SteamApps\common\Kerbal Space Program\GameData\MechJeb2\Parts\[gewenste mechjeb-onderdeel]\

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 07-05-2014 09:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
In de tech tree zie je in de groene (dus reeds eerder onderzochte techs) een getalletje staan als er nieuwe parts zijn als gevolg van installeren mod (getalletje komt overeen met het aantal nieuwe parts). Dan heb je ze zo te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, misschien begreep ik de vraag verkeerd :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ja, dat weet ik wel, maar als je dus MechJeb en FireSpitter installeert dan ben je zo 50-60 parts verder die je zo in de tech-tree moet "unlocken". Niet handig ;)

Het slimste is dus gewoon alle mods van tevoren te installeren en dan pas je career te beginnen. Ik vind het jammer dat ze de nieuwe parts niet automatisch aan je reeds geunlockte tree aanpassen, maar misschien komt dit nog.

En ja, anandus; je kunt het zeker ook in je save aanpassen. Ik moest voor de ascend part van MechJeb nog 1000 onderzoekspunten hebben. Die heb ik toen ook even erbij gecheat... Ik ben het opstijgen echt compleet zat al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
wellicht iets voor de lezers onder ons Chris hadfield heeft een boek geschreven (An Astronauts guide to life on earth) gaat over hoe Chris Astronaut is geworden en alles wat daarom heen zit.. erg interessant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Dank voor de tip: gisteren met een 75% coupon bij kobo gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
is er een snellere manier om K-OS scripts te implementeren? of is dat altijd real time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snowD schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:38:
is er een snellere manier om K-OS scripts te implementeren? of is dat altijd real time?
Wat bedoel je precies? Een betere workflow of een snellere uitvoering van het script? Voor het eerste kan ik een IDE (zoals kOS Saturn) aanraden, dat maakt editen en uitvoeren een stuk makkelijker. Voor het tweede komt misschien binnenkort een oplossing, want erendrake (de huidige ontwikkelaar van kOS) was aan het kijken of gecompileerd uitvoeren misschien mogelijk is, wat zou betekenen dat het spul rapper zou moeten worden.

Maar eerlijk is eerlijk, sinds het spul omgezet is naar RISC is het al aanzienlijk sneller. Als dat nog niet genoeg is moet je misschien eens nadenken over wat je hoe probeert te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
ik bedoel in de zin van copy/paste... (de-orbit in jool is nodig nu :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Probeer kRPC (http://forum.kerbalspacep...edure-Call-server-for-KSP)

Dat gaat remote middels Python (niet moeilijk). Je kunt zelfs meerdere scripts parallel uitvoeren. Je zou er bijv. eentje voor staging kunnen maken en een aparte voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snowD schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:18:
ik bedoel in de zin van copy/paste... (de-orbit in jool is nodig nu :( )
Ben je nu niet gewoon in de built in editor bezig? Als je even een IDE zoekt (zoals die van Solarliner of Saturn) kan je gewoon comfortabel scripts editen en opslaan. Vervolgens kan je je kant en klare script op afroep gebruiken.

Of bedoel je dat anderen de boel al voor je geschreven hebben? Dan moet je even hier kijken, daar staan veel kant-en-kare scripts voor veelvoorkomende taken. Misschien dat je ze even moet updaten naar de nieuwe versie van kOS. Op de Wiki en in de documentatie van kOS zijn voor veel (nuttige) voorbeeldscripts te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
oh... dat ben ik helemaal vergeten X_X ik klik altijd op Launch.. zonder er verder bij stil te staan.. fuuuck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik ben nu aan mijn tweede career begonnen en heb daarbij verscheidene mods geinstalleerd die zich in de tech-tree integreren. Het speelplezier met MechJeb, Kethane en diverse visual enhancements is echt een stuk groter. Ik hoop dat dit soort gameplay uiteindelijk ook vanilla beschikbaar komt.

Met Kethane spelen is erg leuk omdat je ineens veel meer doelen hebt. Waarom zou je een sat in polar orbit brengen rond Eve? Nou, om te mappen natuurlijk.

Ik begin mijn interplanetaire reizen nu op Kerbin en maar maak altijd een tussenstop op Minmus. Even voltanken en weer door.

Mijn uiteindelijke doel is om aan mijn nog in aanbouw zijnde ruimtestation een of meerdere tankers te bouwen die waar nodig lokaal ergens kethane minen om zo het ruimtestation weer vol te tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Hey mensen,

Na een paar maand KSP weer eens opgestart om een idee uit te werken waar ik mee rond liep.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/aobr8nquh/ulanderarray.jpg

Bovenstaande screen is een prototype micro-lander array te zien met acht micro-landers (al een geland als test ;) ). Het idee is dat dit onderdeel is van een interplanetaire vlucht oid om zo meerdere kerbals op een planeet te droppen. Rond de Mun gaan om alle/veel easter eggs te vinden kan ook natuurlijk :) .

Dat was het eerst wel weer even, my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squad is overgestapt naar een nieuwe website om de modbestanden te hosten en ik weet niet of het een verbetering is. Het gaat om een externe partij met eigen belangen, wat op zichzelf al een probleem kan zijn. Daarnaast zijn de meningen verdeeld of het een goede partij is.

Het grootste probleem is nog wel dat allerlei oude bestanden op de Spaceport niet meer toegankelijk zijn. Na de grote forumcrash een jaar geleden is dit toch wel weer een nieuwe indicatie dat Squad datamanagementtecnisch toch niet helemaal weet waar het mee bezig is. Zo trek je iedere keer wel diepe sporen in een community die zelf eigenlijk harder aan het spel heeft gewerkt dan Squad zelf.

Nou ja, we gaan het maar weer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
In mijn optiek zijn er dan ook maar een dozijn of twee mods die echt de moeite waard zijn. Overigens dacht ik dat content niet verwijderd werd, dus mochten de auteurs in het nieuwe format verder willen dan kunnen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0rbit schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:00:
In mijn optiek zijn er dan ook maar een dozijn of twee mods die echt de moeite waard zijn. Overigens dacht ik dat content niet verwijderd werd, dus mochten de auteurs in het nieuwe format verder willen dan kunnen ze dat.
De content is via een procedure nog wel terug te krijgen voor de auteurs, maar als speler kan je het dus vergeten als je een wat oudere - maar nog perfect functionerende - mod wilt spelen. Voor spelers is de content van Spaceport niet beschikbaar meer.

Overigens zijn er tegenwoordig heel veel hoogwaardige mods. De onmisbare kern is inderdaad niet zo groot, maar er zijn nu toch wel een goed aantal erg goede uitbreidingen qua cockpits, pods en ander werk - allemaal een stuk hoogwaardiger dan wat Squad maakt maar wat tegelijk goed integreert met het stockgebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Het is trouwens niet heel raar dat een community meer/mooiere dingen maakt als de developer van het spel zelf. Daar kun je als (indie)developer niet tegenop botsen(het geweld van alle mensen die iets maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik vind het wel jammer dat dit soort mods dan niet meer beschikbaar zijn. Ik hoop dat de auteurs alles weer snel beschikbaar maken.

En wat betreft development; de community is natuurlijk een onuitputtelijke bron van parts en mods. Ik vind het jammer dat er vanilla niet wat meer beschikbaar is, maar hier is een goede reden voor. Zodra ze ook maar iets aan het hele part model veranderen moeten ze des te meer testen. Dit testwerk kan je community ook mooi voor je doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
FYI KSP is atm in de verkoop in de Steam summer sale... mocht je (zoals ik(ik beken..) een pirate versie hebben van KSP kan je em nog 2 en een half uur kopen met 40% korting (14.99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Ik had hem ook eerst enkele maanden als pirate versie waarna ik hem gewoon gekocht heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.kerbalspacep...-in-Experimentals-Edition

wat me opvalt 64bits ondersteuning. Yay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is wel een grote verbetering. Als dan Unity 5 eventueel in te toekomst nog een keer multithreading gaat brengen is KSP opeens een stuk speelbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:33:
[...]

Ja, dat is wel een grote verbetering. Als dan Unity 5 eventueel in te toekomst nog een keer multithreading gaat brengen is KSP opeens een stuk speelbaarder.
Ik heb via een omweg KSP 64 bits laten draaien. Bij een schip van me met 1600 parts had echt niet merkbaar betere fps ofzo.

Ik denk eerder dat de FPS improvements wellicht bij multithreaded berekening gezocht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik heb nu in de Steam Sale KSP gekocht, na ooit de demo te hebben gedaan.
De tutorials zijn geen probleem, die snap ik (mag ook wel ook zeg...) alleen daarna de game zelf. Das een ander verhaal. Ben even in freebuild bezig geweest, ik snap alleen nog niet veel van wat ik aan het doen ben. Mede omdat de omschrijving van de parts nou niet echt zinnig te noemen is.
Zijn er uitgebreidere tutorials voor het bouwen?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
Het grote voordeel van 64-bits is niet snelheid, maar het beschikbare geheugen. Nu worden een aantal zaken binnen KSP wat geknepen om maar niet door het geheugen heen te lopen. Als je (veel) mods gebruikt moet je zelfs andere texture packs gaan installeren om maar binnen het geheugengebruik te blijven. Dat is met 64 bits niet meer nodig. Dan heeft KSP niet meer (iets minder dan) 2 GB geheugen beschikbaar, maar 8 TB (8192 GB).

Uiteraard moet je om het soepel te laten draaien wel genoeg fysiek geheugen hebben, anders komt een deel in de swap terecht. Maar als je 4GB of meer hebt zal dat niet zo snel een probleem zijn.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
RZor schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:18:
Scott Manley is waarschijnlijk een van de meest beroemde KSP spelers, hij heeft een youtube channel over KSP, Ruimtevaart, (en nog een aantal andere space-games)

En hij heeft ook een paar goed te volgen tutorial video's gemaakt, dus eeuh:
YouTube: Kerbal Space Program 101 - Tutorial For Beginners - Construction, Piloting, Orbiting

Good luck. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:13:
Het grote voordeel van 64-bits is niet snelheid, maar het beschikbare geheugen.
Dit inderdaad. Als je een beetje met diverse mods in de weer gaat loopt het rap op :) Met name HD textures vreten snel je geheugen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/598165829641585879/1FEC784C26F0D616DF23DEBCB5019A521FB51F23/

Project Space Station is onderweg 8)

/update:

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/598165829646403666/09154F64350F3EDFB5C63362438230D4D3C62AD7/

[ Voor 31% gewijzigd door Bolk op 26-06-2014 18:51 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
RZor schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:18:
Ik heb nu in de Steam Sale KSP gekocht, na ooit de demo te hebben gedaan.
De tutorials zijn geen probleem, die snap ik (mag ook wel ook zeg...) alleen daarna de game zelf. Das een ander verhaal. Ben even in freebuild bezig geweest, ik snap alleen nog niet veel van wat ik aan het doen ben. Mede omdat de omschrijving van de parts nou niet echt zinnig te noemen is.
Ik hoop dat ze dit nog eens gaan aanpakken; De beschrijving van de parts is slecht en je kunt ook niet sorteren op stuwkracht, gewicht etc. Het zou allemaal veel beter kunnen in een aparte "part list" in plaats van de sidebar, waarbij je voor iedere part heel gedetailleerde beschrijvingen hebt of beter nog; zelf kunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Bolk: vet!
@RZor: helemaal mee eens. Ik mis echt wat begeleiding in de learning curve.
Niet alleen voor het bouwen, ook voor de controls en voor het oppikken van Science Points bijvoorbeeld. Wist ik veel dat alleen een EVA niet genoeg was :P En maar raketjes blijven lanceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

@0rbit
1 naam: Scott Manley

Edit: hoezo dacht ik dat 0rbit het vroeg terwijl het Rzor was?

Anyway, je wil wel op dingen als ISP Letten. Genoeg impulse kunnen genereren en zo onder de juiste omstandigheden, verder is er veel beschrijving inderdaad niet nuttig.

[ Voor 101% gewijzigd door Amanoo op 27-06-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Er komt zeer binnenkort een grote update aan waarin ook geld en missies worden geïmplementeerd.
De missies worden gegenereerd op basis van wat jij al hebt bereikt. Dit zal waarschijnlijk de beginner dan wat op weg helpen met wat hij allemaal kan doen.

Alsook worden de tutorials volledig herwerkt en niewe toegevoegd zoals hoe je science moet verzamelen.

De update zit momenteel in de 'experimentals' fase wat wilt zeggen dat zolang er geen grote en moeilijk op te lossen bug er in zitten dat de update er binnen enkele weken hier moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Beetje bouwen, de volgende module alweer!

Lift-off!

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/598165829668585929/D0B09829AB453C5E6EC1A622C631D677BAF86F87/

Booster separation!

Afbeeldingslocatie: http://cloud-3.steampowered.com/ugc/598165829668586911/963AA48083C082AFF9844F22A830D00DD204C0B6/

Staging..

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/598165829668589851/458415EEA5F28F53DAEE2092609498A3F30092D9/

Rendezvous & docking..
Afbeeldingslocatie: http://cloud-3.steampowered.com/ugc/598165829668592741/39AF4BF76CA593F72CA1E5C6931205055A30A311/

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/598165829668596659/02E7B0523666A7B77690A2A3669E5B849FCA3604/

Mission accomplished!

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/598165829668601734/7F1DB712E5AC6A5EA7A685063E531B093544F2A6/

Begint aardig vorm te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/598165829668598654/6B48B6B71DB29FCC9F4AC48FA1749EB9AF7524F0/

Potverdrie.. De leercurve is stijl, maar als je het eenmaal doorhebt en in orbits gaat denken is het echt heel verslavend.. 8)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je kan die boosters beter goed bevestigen :P .

* D4NG3R heeft z'n ruimteschip al vaak genoeg zien ontploffen vlak voor of tijdens een stabiele orbit omdat een externe motor raar buigt.

Pagina: 1 ... 27 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)