Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

Na recentelijk een nieuwe career save te zijn gestart, is het weer tijd om weer kerbalstationair een fatsoenlijk communicatiesysteem de lucht in te brengen. De eerste 2 satellieten zijn met succes op hun plek aangekomen, van de 3e wil ik bij eventuele interesse ook nog wel een video maken.

Plaatjes:

De oude satelieten (Welke op ~250KM hoogte een baan hadden) waren nodig aan vervanging toe, hun orbit was ook wat vervallen waardoor ze vrij dicht op elkaar zaten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/onoPldic40HAscJbRAVmoMg2/full.jpg?nohitcount=1

Hiervan vlogen er 2 rond welke er voor zorgden dat ik bij het lanceren van probes net dat beetje meer range had, echter werkte dit systeem niet langer naar behoren (Wasteheat was nogal aan het opbouwen, en ik had eindelijk de tech voor wat beters)

Waarna ik 2 van deze mooie dingetjes in een kerbinstationary orbit bracht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VORwMXfmuYIIwgLSgICJ9YyE/full.jpg?nohitcount=1

Waardoor alles er vlak voor de de-orbit van het oude systeem er zo uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K9o3Um0vVUxMZoiQVgjuVHaA/full.jpg?nohitcount=1

Aangezien ik niet van rommel houd (Ik probeer altijd stages te laten crashen op Kerbin of de doelplaneet) was het tijd om de 2 oude uit de lucht te halen. De eerste ging 's nachts, waardoor ik geen mooie plaatjes heb. Van de 2e heb ik deze beelden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ovjQDyuZULUhDaerX0CnZ6Q8/full.jpg?nohitcount=1
Op dit punt was de boel op ~40KM hoogte (En snel zakkend).

Even later kwamen de (Deadly) reentry effecten, hierbij verloor ik wat onderdelen 8) :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IzjYwse94s5vqWfMe3ORF44i/full.jpg?nohitcount=1

Momenteel heb ik ~85% coverage, de 3e satelliet zal dit naar 100% brengen.

Ik speel met vrij veel mods (Scott Manley O-) ) , bij interesse wil ik ze wel opnoemen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Als je de belangrijkste op een rijtje zou kunnen zetten zou ik dat erg fijn vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

RemoteTech 2: http://kerbalspaceport.com/remotetech2/
Ferram Aerospace: http://kerbalspaceport.com/ferram-aerospace-research/
Interstellar: http://forum.kerbalspacep...rs-Fusion)-Version-0-10-3
KW Rocketry: http://kerbalspaceport.com/0-18-1-kw-rocketry-overhauled/
Deadly Reentry: http://forum.kerbalspacep...ry-Continued-v4-3-1-11-14
Visual Enhancements (Wolken/Steden): http://forum.kerbalspacep...ements-Clouds-City-Lights

En nog een paar texture / memory reduction mods, omdat bovenstaande vrij zware mods zijn.

De reden voor de bovenstaande satellieten is dus RemoteTech 2, ik moet 'zicht' hebben op de hoofdbasis - via een communicatienetwerk kan ik dit 'zicht' uitbreiden naar gebieden achter de planeet.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 03-03-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van welke mod komt die waste heat vandaan? Ik ken het meeste wel, maar daar heb ik nooit last van.
Thrackan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:23:
KSP is één van de games die ik al een hele tijd in het oog houd met het idee "als het een tientje of minder kost ga ik hem kopen!". Echter lijkt het wel alsof KSP is uitgesloten van elk soort korting die bekend is bij de moderne mens!
Kijk ik nou gewoon niet goed? Of zijn er af en toe wél leuke deals en mis ik die gewoon?
Toch wel hoor, er zijn al verschillende acties geweest. Tegelijk is het goed je te bedenken dat het om een spel gaat dat nog niet eens uit is, dus dat de prijs in opzet alleen maar omhoog gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:42
Sumerechny schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:17:
[...]

Zou je de craftfile van de plane misschien willen uploaden? Ik wil hem wel beter bekijken :)
sure :) Maar ik waarschuw wel dat ie eigenlijk net iets te zwaar is geworden nu ik RCS heb toegevoegd :( ik krijg hem in een zo laag mogelijke (stabiele) orbit en moet dan een refuel ship sturen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 02:09:
Van welke mod komt die waste heat vandaan? Ik ken het meeste wel, maar daar heb ik nooit last van.

[...]

Toch wel hoor, er zijn al verschillende acties geweest. Tegelijk is het goed je te bedenken dat het om een spel gaat dat nog niet eens uit is, dus dat de prijs in opzet alleen maar omhoog gaat.
Heb je gelijk in, ik vind 3 tientjes voor een indie sandbox game die nog niet af is alleen belachelijk veel, aangezien ik in een goede week 1-2 uur tijd aan gamen besteed :)
Maar ik zal de Steam sales eens beter in de gaten houden. Hij staat al een tijd op mijn wishlist, maar ik krijg niet consistent meldingen binnen van korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 21:23
Wellicht heb je het al gedaan, maar je kan altijd de demo uitproberen. Daar kan je je die 1-2 uur per week prima mee vermaken en als het naar meer smaakt koop je de hele game.

Ik ben onlangs ook weer begonnen met KSP na de aanschaf van een nieuwe CPU. Nu kan ik eindelijk een leuk space station bouwen zonder dat m'n pc er de brui aan geeft. Ik speel overigens met ongeveer dezelfde mods als D4NG3R (uiteraard geïnspireerd door Scott).

@Camacha, die waste heat is een onderdeel van KSP Interstellar. Er zitten bij die mod ook een aantal radiators die je in je schip moet bouwen om de waste heat weer af te kunnen voeren (behoorlijk nodig wanneer je bv. een antimaterie reactor uit de mod aan boord hebt).

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Heeft iemand anders wel eens last of heeft last gehad van deze bug?
http://cpdv.home.xs4all.nl/screenshot9.png
http://cpdv.home.xs4all.nl/screenshot10.png

Het is behoorlijk irritant, ik weet niet zeker of het door een mod komt het is te hopen van niet aangezien dit spel weinig aan is zonder de juiste mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

Daisai schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:34:

Het is behoorlijk irritant, ik weet niet zeker of het door een mod komt het is te hopen van niet aangezien dit spel weinig aan is zonder de juiste mods.
ik speel zonder mods, en heb dit ook wel eens meegemaakt. Meestal helpt inzoomen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Bij mij werkt dan alleen nog maar de interface van wat je ziet, verder zie je niks gebeuren ook werkt het zoomen niet.
Het enig wat werkt is dan het spel opnieuw opstarten en met die belachelijk lange laadtijden van dit spel kan dat best irritant worden.

Maar goed om te weten dat het dus niet door een mod komt, maar dat het gewoon een bug in het spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Daisai schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:01:
Bij mij werkt dan alleen nog maar de interface van wat je ziet, verder zie je niks gebeuren ook werkt het zoomen niet.
Het enig wat werkt is dan het spel opnieuw opstarten en met die belachelijk lange laadtijden van dit spel kan dat best irritant worden.

Maar goed om te weten dat het dus niet door een mod komt, maar dat het gewoon een bug in het spel is.
Ik heb het zo nu en dan ook wel, tenminste zo lijkt het gebaseerd op je screenshots, maar twee keer op M drukken zoomt bij mij dan weer in op mijn actieve raket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 02:09:

[...]

Wasteheat komt van Interstellar af, net als in het echt produceren actieve ruimteschepen warmte. Zeker zonnepanelen genereren behoorlijk wat hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Laatst online: 14:32
RemoteTech lijkt me wel heel gaaf om te installeren, dan hebben satellieten opeens nut. Als ik die installeer, gaat mijn huidige career dan niet helemaal door de war? Of werkt deze mod dan alleen op een nieuwe career?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is wat scot manley heeft.
Ik vraag me alleen af wat voor nut heeft remote tech?
Wat doet het?

http://www.reddit.com/r/K...terstellar_quest_modlist/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
RemoteTech zorgt ervoor dat je onbemande schepen niet kan bedienen zonder actieve verbinding met Kerbal Space Center (of een Space Station met genoeg kerbals erin). Ook kan je niet zonder actieve verbinding research data opsturen. In de mod zitten allerlei antenne's die je gedurende de career kan vrijspelen met steeds grotere range.

De mod maakt het vliegen met onbemande schepen wat realistischer omdat je net als in het echt een dataverbinding nodig hebt om die schepen te besturen. Om onbemand te kunnen vliegen en/of research data te kunnen versturen moet je dus een netwerk van communicatiesatellieten aanleggen.

Je kunt de mod gewoon installeren over je career heen. Als het goed is speel je automatisch een aantal antenne's vrij in de reeds onderzochte groepen parts (misschien moet je ze even opnieuw aanklikken). Alleen je onbemande schepen worden waarschijnlijk onbestuurbaar omdat ze geen verbinding kunnen maken (ze hebben immers nog geen antenne's etc.).

Voor meer info (in het engels): Kerbal Space Program Forum

[ Voor 8% gewijzigd door Joe_P op 04-03-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrackan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:36:
Heb je gelijk in, ik vind 3 tientjes voor een indie sandbox game die nog niet af is alleen belachelijk veel, aangezien ik in een goede week 1-2 uur tijd aan gamen besteed :)
Dat is natuurlijk maar net hoe je het spul classificeert. Ik zie een inmiddels behoorlijk complete titel met een enorme en uiterst kwalitatieve modcommunity met een replaywaarde die nu al ver boven vrijwel iedere AAA-titel van 50 tot 60 euro ligt. Dan kan het een indie zijn en dan mag het spul wel niet af zijn, dan is maar 30 euro toch al echt een goede deal.

Overigens snap ik niet helemaal hoe je aan die 30 euro komt, aangezien KSP in de Steam store 25 euro kost en op de website zo'n 19,50. Dat is toch alweer 17 tot 35 procent minder en in absolute zin niet veel geld. Een avond naar de kroeg of de film en je bent hetzelfde kwijt.
D4NG3R schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:50:
Wasteheat komt van Interstellar af, net als in het echt produceren actieve ruimteschepen warmte. Zeker zonnepanelen genereren behoorlijk wat hitte.
Dan kan het kloppen, Interstellar vind ik toch net wat te fantasievol om er aan te beginnen. Ik ben toch wel behoorlijk op realisme gefocust: RSS, FAR, DRE, kOS, RemoteTech, et cetera. Ik gebruik vooral mods die de boel op een realistische manier uitdagender maken, zodat je te maken krijgt met problemen die men in het echt ook heeft moeten oplossen. Dat doet wonderen voor je begrip :)

Ik ben nu vooral los op kOS - automate all the things! Ik wil het dan ook zo mooi doen als het kan, met als resultaat dat ik nu al een maand of wat bezig ben met het de perfecte vorm van throttle control in elkaar zetten :') Het schiet niet op, maar uitdagend en interessant is het heel erg.
iklucas schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:59:
RemoteTech lijkt me wel heel gaaf om te installeren, dan hebben satellieten opeens nut. Als ik die installeer, gaat mijn huidige career dan niet helemaal door de war? Of werkt deze mod dan alleen op een nieuwe career?
Ga er vanuit dat al je huidige onbemande voertuigen verloren zijn, want alles dat niet in contact staat (lees: niet de juiste schotels of antennes bevat) met de thuisbasis is onbestuurbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:42:
Dan kan het kloppen, Interstellar vind ik toch net wat te fantasievol om er aan te beginnen. Ik ben toch wel behoorlijk op realisme gefocust: RSS, FAR, DRE, kOS, RemoteTech, et cetera. Ik gebruik vooral mods die de boel op een realistische manier uitdagender maken, zodat je te maken krijgt met problemen die men in het echt ook heeft moeten oplossen. Dat doet wonderen voor je begrip :)
Klopt, ik gebruik interstellar tot dusver enkel voor de wasteheat (O.A. omdat alle engines end-game zijn) echter zijn er geen andere mods welke wasteheat (en bijbehorende radiatoren) toevoegen.
Ga er vanuit dat al je huidige onbemande voertuigen verloren zijn, want alles dat niet in contact staat (lees: niet de juiste schotels of antennes bevat) met de thuisbasis is onbestuurbaar.
Dit dus, je huidige save word verder niet beinvloed. Je kan bij research alle nieuwe unlocks welke bij groepen horen welke je al gekocht hebt apart unlocken (Je ziet dan een nummertje staan bij de researches).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O dear, Real Solar System heeft nu een behoorlijk correcte aarde. De juiste schaal en topografische kenmerken. En... een non-equatoriale lanceerbasis. Dat maakt een boel zaken plots een stukje ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VGOrAu5oI5M]

Even een video gemaakt terwijl ik de 3e in baan bracht. De video is wat zeer donker uitgevallen though (Geen idee waarom, ingame is alles een stuk lichter).

Edit: Ligt blijkbaar aan Vegas, de originele content heeft dezelfde brightness als ik ingame heb.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 04-03-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
Gister mijn eerste plane gemaakt. Ik kon ermee in de ruimte komen met gemak alleen dan houden mijn motoren er mee op. Even zoeken hoe dat allemaal zit, iets motorisch aanpassen en ik heb gewoon een space plane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Piekartz87 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:44:
Gister mijn eerste plane gemaakt. Ik kon ermee in de ruimte komen met gemak alleen dan houden mijn motoren er mee op. Even zoeken hoe dat allemaal zit, iets motorisch aanpassen en ik heb gewoon een space plane :)
Als je jet engines gebruikt hebt, dan is het geen mysterie waarin die het niet doen in de ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
ik heb vaak met mijn creaties hetzelfde probleem hoor :)
Heb een plane met 3 jet engines en 2 rapier engines en daarbij kan ik absoluut niks meer toevoegen want dan word ie te zwaar en hij heeft net genoeg fuel om een zo laag mogelijke stabiele orbit te krijgen en dan mag ik er meteen een refuel ship heen sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dat is inderdaad logisch en dat had ik ook wel door haha :p

Ik bedoelde dus hoe ik het op moet gaan lossen om dus dezelfde power behoud en daarna in space nog thrust heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:57
Daisai schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:34:

Ik heb daar ook wel eens last van maar als ik dan switch tussen map en weer terug naar stage dan word mijn schip weer zichtbaar.

@Danger

Persoonlijk vind ik wel dat je een beetje moeilijk doet om die comsats op zijn positie te krijgen. ;) Voor mij was het gewoon een kwestie van zoveelmogelijk met dezelfde launch trajectory op 2868 km komen en dan zit je practisch op comsat1 en dan op apo je orbit verlengen tot een 4 uur durende orbit. Dan kom je met 2 uur voorsprong op comsat 1 weer op apo. Doe hetzelfde met comsat3 en laat die 2x door de 4uur orbit draaien. dan heeft hij 4 uur voorsprong op comsat1 en 2 uur op comsat2. Als je netjes lanceert zit er op zijn hoogst 10 min verschil tussen

[ Voor 34% gewijzigd door Qaatloz op 05-03-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Piekartz87 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:31:
Dat is inderdaad logisch en dat had ik ook wel door haha :p

Ik bedoelde dus hoe ik het op moet gaan lossen om dus dezelfde power behoud en daarna in space nog thrust heb.
Nou ja, je weet het nooit natuurlijk. Ik maak soms constructies die iets niet doen doordat ik iets simpels vergeten ben toe te voegen of aan te zetten..
Slechts 1 rcs poort, of de rcs tank op de stage die ik net heb afgeworpen, geen fuel lines etc... En dan maar denken waarom doet hij het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dat overkomt iedereen wel eens :p
Of als je bijna wilt docken dat je er dan achter komt dat je geen docking port hebt :')

Ik heb iig al wel redelijk wat ervaring met het raketten gedeelte van de game. Ik dacht, laat ik eens wat gaan doen met de planes.

Ik kon al met 1 constructie opstijgen, omdraaien en weer landen :D
Er explodeerde wel wat tijdens het landen maar het ging toch behoorlijk goed voor een eerste vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Qaatloz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:29:
@Danger

Persoonlijk vind ik wel dat je een beetje moeilijk doet om die comsats op zijn positie te krijgen. ;) Voor mij was het gewoon een kwestie van zoveelmogelijk met dezelfde launch trajectory op 2868 km komen en dan zit je practisch op comsat1 en dan op apo je orbit verlengen tot een 4 uur durende orbit. Dan kom je met 2 uur voorsprong op comsat 1 weer op apo. Doe hetzelfde met comsat3 en laat die 2x door de 4uur orbit draaien. dan heeft hij 4 uur voorsprong op comsat1 en 2 uur op comsat2. Als je netjes lanceert zit er op zijn hoogst 10 min verschil tussen
Zodra ik platte probe bodies heb ga ik er in 1x drie in orbit brengen d.m.v. een 4u durende orbit, ik heb dit eerder gedaan. Door er 3 in 1x mee te nemen kan je perfect elke 8u een probe loslaten en (snel) naar de juiste hoogte brengen.

Op dit moment maakt het nog niet zo heel veel uit. Het gaat mij er om dat ik tot minimaal ~500KM gewoon altijd m'n probes kan besturen. Daarna moet ik toch over op specifieker contact.

Edit: Uberhaupt, zoda ik large probe bodies heb gaan er comsats de lucht in welke een gigantisch bereik hebben >:) .

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 05-03-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:48:
Zodra ik platte probe bodies heb ga ik er in 1x drie in orbit brengen d.m.v. een 4u durende orbit, ik heb dit eerder gedaan. Door er 3 in 1x mee te nemen kan je perfect elke 8u een probe loslaten en (snel) naar de juiste hoogte brengen.
Dat is inderdaad hoe ze het ongeveer in het echt doen en de beste en meest nette manier om het strak te doen. Het is tegelijk ook waarom ik zo heb uitgekeken naar kOS, want geautomatiseerd kan je de satellieten als het goed is in nagenoeg perfecte banen krijgen. Je moet echter wel een heel net script schrijven om die nauwkeurigheid te halen.

De minimale drift die je dan nog hebt kan je zo nu en dan rechttrekken met een station keeping script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 08:45
Heb het spel na lange tijd virtueel laten stoffen in mn library eindelijk voor het eerst serieus geprobeert.. Career mode aangeklikt(lijkt me best interressant) en begonnen..

Moeilijk? Ja, onmogelijk? lijkt het wel op.
Vermakelijk? Geweldig..

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Het valt mee, zodra je een aantal basisdingetjes onder de knie hebt. Tot die tijd zul je nog een hoop leuke fouten maken ;)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
0rbit schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:46:
Het valt mee, zodra je een aantal basisdingetjes onder de knie hebt. Tot die tijd zul je nog een hoop leuke fouten maken ;)
Ik merk nu echter dat ik de basis goed onder de knie heb, echter nu ik wat verder wil dan en standaard raket of vliegtuig, ik nu juist weer spectaculaire explosies ga zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
ik vind dat je het niet goed doet als je bij elke missie die je voor jezelf zet niet minstens 1 goede explosie gehad heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 11:13
Evil Cowman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:35:
ik vind dat je het niet goed doet als je bij elke missie die je voor jezelf zet niet minstens 1 goede explosie gehad heb :P
ik spaar die dingen altijd op... ik doe een "missie" en dan kopieer ik de savegame.. en dan de-orbit ik een space station bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Fly-guy schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:29:
[...]

Ik merk nu echter dat ik de basis goed onder de knie heb, echter nu ik wat verder wil dan en standaard raket of vliegtuig, ik nu juist weer spectaculaire explosies ga zien.
lol herkenbaar :) Ik zit nu de science punten in careermode bij elkaar te sprokkelen. Dat valt soms nog niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine troost: bij NASA werkte het precies zo. Schade en schande en een ruime portie explosies en uiteindelijk weet je wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
Magic Boulder - There is a monolith on the boulder. Boulder contains strange clipping boundaries that can result in your ship exploding seemingly spontaneously. It also seems to glow green as if it is radioactive. (M.I.A. since 0.18.)
Missing in Action sinds 0.18.. heeft iemand al terug gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snowD schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:20:
Missing in Action sinds 0.18.. heeft iemand al terug gevonden?
Binnenkort terug in de vorm van het NASA mission pack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
alsof we z'n monolith nodig hebben om dingen random te laten exploderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

0rbit schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:34:
[...]

lol herkenbaar :) Ik zit nu de science punten in careermode bij elkaar te sprokkelen. Dat valt soms nog niet mee.
Op kerbin zelf zijn verrassend veel punten binnen te harken.
Eva reports (tijds vlucht, op het platform), zelfs surface samples leveren punten op.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Klopt, maar ik heb de tree verticaal steeds geunlocked en ben niet voor een specifieke technologie gegaan. EVA kan ik dus bijv. nog niet. Nu met de fuel lines gaat het al een stuk makkelijker. Ben nu onderweg naar Eve met een viertal Goo containers, thermometers etc. Als het meezit kan ik het ding weer op Kerbin krijgen. Met pech moet ik de results gaan transmitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik leg in een kreukel, ksp ten top.
YouTube: Messing Around in Kerbal Space Program 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:02

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Hilarisch :Y

Hoewel je het spel wel leuk moet vinden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
gisteren weer wat Scott Manley filmpjes lopen inhalen, altijd vermakelijk.

echter dacht ik veel te weten van KSP, maar hij vermeldde tussendoor nog even dat er geen DRM op KSP zit en je gewoon het mapje kan verplaatsen (in mijn geval m'n SSD dus, scheelt weer wat laadtijden met alle mods e.d.)

goed, voor mij was het "nieuws", misschien handig voor anderen, ;)

ik was altijd onder de veronderstelling dat je Steam games dus niet individueel kon verplaatsen naar andere locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Nadat KSC ontplofte van geluk na de succesvolle landing van de eerste kerbal op Duna:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/i3xaw2.png

sloeg de stemming al snel om toen bleek dat het moederschip de atmosfeer iets lager had ingeschat dan dat het daadwerkelijk was en helaas is het schip met drie moedige Kerbals ten onder gegaan..

Dus nu maar een reddingsschip ontwerpen die Achat Kerbal op kan halen uit zijn baan om Duna..
(gelukkig met de science die het moederschip voor de crash nog wist door te sturen de nucleaire motor vrijgespeeld, moet het makkelijker maken om daar te komen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
nice. ik ben nog niet echt verder gekomen dan de mun. Heb overigens ook weinig problemen om daar te komen dan ook. Nog nooit geprobeerd om verder te komen ook.

Ben de laatste tijd bezig met een poging een spaceplane te maken. Ik kom met gemak tot de rand van de ruimte met mijn normale motoren. Ik heb dan ook 2 straalmotoren mee die ik wil activeren om in een baan om kerbal te komen.

Echter op een bepaalde hoogte flipt mijn vliegtuig ineens om en ik heb geen manier om dus gecontroleerd de ruimte in te komen. Heeft iemand hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Fly-guy schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:44:
(gelukkig met de science die het moederschip voor de crash nog wist door te sturen de nucleaire motor vrijgespeeld, moet het makkelijker maken om daar te komen..)
Wacht, je bent zonder nuclear engines naar Duna gekomen; en had in principe nog genoeg fuel om terug te komen?

Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben bezig geweest om een rovertje op de maan te zetten. nouja voor de symetrie maar gelijk 2 :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0dqXkDDLOe1B591STp54fCNg/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jYwYWOPDliatQHJLUVt7mXxB/full.jpg

uiteraard is het trial en error. Uiteraard heb ik eerst op kerbin een proefritje gemaakt en het loskoppelen uitgeprobeerd. een paar keer ging tijdens de orbit rond kerbin wat fout. En een keertje stormde ik op mun af met een lege tank. na de inpact van 600m/s bleef gek genoeg èèn wieltje leven :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vxi9KlXydV3BybL2u006wyYf/full.jpg

ik moet nog een betere rover maken want deze wil toch wel eens omkiepen.

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 19-03-2014 00:36 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zorg voor wat reaction wheels en eventueel wat RCS.

RCS is altijd handig voor roves, mocht je vast komen te zitten kan je gewoon letterlijk een paar M omhoog vliegen en kijken of je los komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piekartz87 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:34:
Echter op een bepaalde hoogte flipt mijn vliegtuig ineens om en ik heb geen manier om dus gecontroleerd de ruimte in te komen. Heeft iemand hier tips voor?
Dat is nu precies wat het lastig maakt :) Op de rand heb je te weinig atmosfeer om er wat aan te hebben, maar juist weer genoegt om er wel last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:58:
[...]

Wacht, je bent zonder nuclear engines naar Duna gekomen; en had in principe nog genoeg fuel om terug te komen?

Netjes.
Dat laatste zullen we nooit weten, maar als ik genoeg had, was het wel krap geweest, misschien te krap :)

Maar wetende dat de heenweg al genoeg science zou opleveren om de nucleaire motoren vrij te spelen, vonden ze het een acceptabel risico..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 02:19:
[...]

Dat is nu precies wat het lastig maakt :) Op de rand heb je te weinig atmosfeer om er wat aan te hebben, maar juist weer genoegt om er wel last van te hebben.
op dat punt gooi je je raket motoren aan en sluit je je air intakes(en zet je de jet engine uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Komt er ooit nog eens een update trouwens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:24

Case_C

[Team Carrack]

Ircghost schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:21:
Komt er ooit nog eens een update trouwens? :P
Hopelijk komt deze binnenkort :) , heb veel zin om met asteroïdes en de nieuwe NASA parts te gaan spelen. Vooral de grotere engines die hierbij komen.

Eerste doel: Een spacestation op een asteroïde in orbit te bouwen :9 .

In principe moet het met de nieuwe parts mogelijk worden om verschillende asteroides aan elkaar te koppelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Case_C schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:55:
[...]

Hopelijk komt deze binnenkort :) , heb veel zin om met asteroïdes en de nieuwe NASA parts te gaan spelen. Vooral de grotere engines die hierbij komen.

Eerste doel: Een spacestation op een asteroïde in orbit te bouwen :9 .

In principe moet het met de nieuwe parts mogelijk worden om verschillende asteroides aan elkaar te koppelen. :D
Er zullen inderdaad wel figuren zijn die hun eigen asteroide-gordel gaan maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Lijkt mij leuker om zon asteroïde om tegen de maan te laten knallen :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik vind dat ze op zijn minst een apart collission model voor de asteroids zouden kunnen maken. De kleineren zouden dan tenminste op de Mün een krater slaan. Dat schept mogelijkheden een missieaanbod van KerbalCoke om het logo op de Mün te printen middels inslagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
snowD schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:10:
[...]

op dat punt gooi je je raket motoren aan en sluit je je air intakes(en zet je de jet engine uit)
Met andere woorden is de oplossing: Die grens vinden, actionkeys maken zodat je in 1 keer je air intakes kan sluiten en jet engines uit kan schakelen.
Ik heb eigenlijk al een paar vliegtuigen die met jet engines makkelijk in de ruimte kunnen komen. Paar rakketten erop en proberen maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Piekartz87 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:29:
[...]

Met andere woorden is de oplossing: Die grens vinden, actionkeys maken zodat je in 1 keer je air intakes kan sluiten en jet engines uit kan schakelen.
Ik heb eigenlijk al een paar vliegtuigen die met jet engines makkelijk in de ruimte kunnen komen. Paar rakketten erop en proberen maar :P
of gewoon de sabre engines zien te krijgen en die gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
In het begin is het vrij lastig space planes te maken. Ik vind het raar dat wieltjes en flapjes zo ver in de tech tree zitten. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpassen. Je krijgt er ook geen speciale science of zo voor, voor zover ik weet.

Wat heeft het bouwen van space planes voor nut, behalve dan dat het misschien leuk om te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik speel overigens gewoon sandbox. Kerbal is echt een game die ik 1 keer in de maand doe. Dan ook meteen een paar uur achter elkaar :P Maargoed.

Ik kwam er achter dat ik met relatief weinig brandstof een jetpowered geval de ruimte in kan krijgen. Daarna vallen uiteraard die motoren uit. Maar ik ben nu benieuwd of het een beetje een efficiënte manier kan zijn om zaken de ruimte in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Laatst online: 19-01-2024
0rbit schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:37:
Wat heeft het bouwen van space planes voor nut, behalve dan dat het misschien leuk om te doen is?
In Career mode kan je bijvoorbeeld heel makkelijk vliegtuigen maken om zo science te verzamelen van alle verschillende biomes (op Kerbin).

Verder is er in careermode niet zo heel veel nut (momenteel). Misschien later als Laythe ook meedere biomes krijgt dat het daar nog goed van pas kan komen.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Okee, biomes, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik moet echt weer eens actief gaan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
--

[ Voor 98% gewijzigd door snowD op 23-03-2014 16:14 . Reden: Verkeerde topic X_X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Ik blijf het landen maar lastig vinden. Mijn landers vallen altijd om tijdens landing en als ik probeer af te remmen vlieg ik juist weer de lucht in ipv dat ik af rem. Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 18:02

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

maniak schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:33:
Ik blijf het landen maar lastig vinden. Mijn landers vallen altijd om tijdens landing en als ik probeer af te remmen vlieg ik juist weer de lucht in ipv dat ik af rem. Enige tips?
  • SAS + RCS op de neus. Als je zijwaarts momentum hebt vangt SAS+RCS het een beetje op (RCS tegen kantelen en tegelijkertijd vaart vermindering, top tip van een vriend van me).
  • Brede lander basis
  • Rustig aan doen (te snel willen landen was mijn manko in het begin)
Hopelijk kan je er wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

maniak schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:33:
Je kan vlak voor het landen een thrust limiter instellen zodat je nauwkeuriger gas kan geven.
Probeer geen constante snelheid te houden maar te decelereren. Dus de laatste 500 meter tijdens het dalen steeds langzamer gaan. als je te dicht richting 1 ms komt geef je minder gas. Ik raak de grond vaak met zon 3 ms.

De ondergrond is belanrijk. Op een helling val je nu eenmaal sneller om. Dus bouw niet te hoge landers, die vallen sneller om.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Ik heb nu 2 goede landingen gedaan, 1 op Min en de ander op Minmus. Ik heb mijn lander aangepast waardoor het landen een stuk makkelijker gaat. Nadat ik geland ben retract ik de landing struts zodat alles netjes op de grond staat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eLrdHfSq55Q6PSkXv8vWm0wC/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door maniak op 23-03-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben deze week zelf bezig geweest met mijn maanrover 2.0 en nu best tevreden over het rijgedrag.
hij wil niet zo snel meer omslaan, al heb ik nu wel een keer meegemaakt dat ie in 2en brak.

hij heeft natuurlijk de nodige rcs aan boord alsmede 2 kleine motoren om snel op gang te komen of juist af te remmen.

de rover maakt een testritje op kerbal, het is makkelijker om aan te passen op het luchpad dan wanneer je op de maan staat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f7Aw3AOv80DXc4pg2q8rzol0/full.jpg
Geland, Yes! (met eeeuh heel weinig fuel over :S )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LA935G1HLJ0BaP8VbqFe3AwR/full.jpg
blijde jebediah
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kgOIKDINP67Y9oJOZLxSpoUO/full.png

ik vind het wel lastig om grote dingen de ruimte in te krijgen hoe zien jullie raketen eruit op het lauchpad?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Sumerechny schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:46:
[...]
  • SAS + RCS op de neus. Als je zijwaarts momentum hebt vangt SAS+RCS het een beetje op (RCS tegen kantelen en tegelijkertijd vaart vermindering, top tip van een vriend van me).
  • Brede lander basis
  • Rustig aan doen (te snel willen landen was mijn manko in het begin)
Hopelijk kan je er wat mee :)
Plus een kleinere motor/minder motoren gebruiken als weg vliegen een echt probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Dit weekend (voorlopig) de laatste hand gelegd aan m'n space station. Als mooie afsluiter erheen gevlogen in een space plane (SSTO) met de nieuwe rapier engines.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/KSP/KSS%20-%20space%20plane%20leaving_middel.png

Launch van een raket voor bevoorrading (het ontwerp is losjes gebaseerd op de ATV van ESA):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10631980/KSP/KSS%20-%20bevoorrading.png

Gebruikte mods (een hele hoop...): FAR, Mechjeb, Remotetech, KW Rocketry, Procedural Fairings, NavyFish Docking Port Alignment Indicator (maakt docken een stuk eenvoudiger en al zeg ik het zelf leuker), BoulderCo Visual Enhancements, Kerbal Joint Reinforcement, TAC Life Support.

Nu aan de slag met de volgende uitdaging, een retourtje EVE voor Jebediah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[ Voor 163% gewijzigd door anandus op 24-03-2014 22:33 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 01:42

[ Voor 57% gewijzigd door Christiaan676 op 25-03-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Dit spel een maand of 3 geleden gekocht nadat ik toch wel heel veel filmpjes van scot manley had gekeken en geboeid was door dit spel, speel het nog steeds af en toe. Ben de grootse noob ooit :) maar rakketjes bouwen en de ruimte in schieten blijft toch leuk om te doen.

Gebruik de volgende mods:
KW
Mechjeb
Remotetech

ben van plan om binnekort de volgende mods erbij te gooien en een nieuwe career te beginnen:

Lifesupport
FAR
Fairings mod
Navyfish en docking alignment.

Zal jullie up-to-date houden van mijn spannende missies rond kerbal, want verder komen we niet! (oke mun en minus landers lukken ook nog wel ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Nadat ik bijna de hele tech tree wel eens vrijgespeeld had toch maar besloten om opnieuw te beginnen en dan nu met een berg mods geinstalleerd.. toch wel heel leuk om te doen! (zeker om het nu te doen met bijvoorbeeld RemoteTech maakt het toch wel erg uitdagend weer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ja zeker, je moet toch 3 satalieten in geo orbit hebben. En met life support erbij kan je niet zomaar elke vlucht met kerbals doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Hier is nog een uitgebreide video (ca. 40 min.) met allerlei details van de nieuwe ARM uitbreiding:

YouTube: Let's Learn: KSP - A.R.M. Expansion (0.23.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Joe_P schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:50:
Hier is nog een uitgebreide video (ca. 40 min.) met allerlei details van de nieuwe ARM uitbreiding:

YouTube: Let's Learn: KSP - A.R.M. Expansion (0.23.5)
Mm klinkt als een trucje dat als je het eenmaal door hebt (het intercepten van een astroide en het manoeuvreren ermee) je het wel gezien hebt.. Dan krijg je het standaard gekloot met proberen te landen etc).

Maar ik kan me vergissen en het trucje zal ik ook zeker niet snel doorhebben, dus ik krijg nog wel wat te doen als 'ie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Ik snap zowieso niet zo goed wat er zo uitdagend kan zijn aan het intercepten/landen op een meteoor anders dan misschien de initiele intercept als de meteoor een hele rare baan heeft en/of hele hoge snelheden... Zodra je dezelfde orbit hebt is landen toch supermakkelijk? Retelage zwaartekracht, zie het als landen op Minmus maar dan nog minder zwaartekracht. Geen kunst aan? :?
Of docken, maar dan zonder dockingport...

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 25-03-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Het intercepten en 'landen' (eigenlijk meer docken) op een asteroid is maar de helft van het verhaal. Als je voor voldoende thrust en dv zorgt kun je, in tegenstelling tot alle andere objecten in het Kerbal heelal, de baan van de asteroid wijzigen. Je kunt dus een asteroid in een baan om Kerbin (of elk ander willekeurige planeet/maan) brengen en er allerlei andere leuke dingen mee doen. In theorie kun je zelfs meerdere asteroids aan elkaar koppelen en er een ruimte-kolonie op stichten (met tankstation, communication relay, science lab, etc.).

En als je de asteroids niet interessant vindt kun je ze net zo makkelijk gewoon uit zetten. Dan blijven er in deze update nog een hoop andere leuke nieuwigheidjes over (verbeterde maneuvre nodes, nieuwe parts, logo's op parts, gekleurde lampen, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Ja oke...dat wordt een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Joe_P schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:46:
Het intercepten en 'landen' (eigenlijk meer docken) op een asteroid is maar de helft van het verhaal. Als je voor voldoende thrust en dv zorgt kun je, in tegenstelling tot alle andere objecten in het Kerbal heelal, de baan van de asteroid wijzigen. Je kunt dus een asteroid in een baan om Kerbin (of elk ander willekeurige planeet/maan) brengen en er allerlei andere leuke dingen mee doen. In theorie kun je zelfs meerdere asteroids aan elkaar koppelen en er een ruimte-kolonie op stichten (met tankstation, communication relay, science lab, etc.).

En als je de asteroids niet interessant vindt kun je ze net zo makkelijk gewoon uit zetten. Dan blijven er in deze update nog een hoop andere leuke nieuwigheidjes over (verbeterde maneuvre nodes, nieuwe parts, logo's op parts, gekleurde lampen, etc.).
Tot het in een andere baan brengen dan origineel ga ik met je mee, maar dan:

"er allerlei andere leuke dingen mee doen."

Zoals? Uit het filmpje te zien kan je ongelimiteerd dingen aan de astroïde koppelen, maar wat wil je er nog meer mee? Tankstation is niet stock, met zoals de comm relay. Science station is leuk, maar is meer een
role playing ding dan dat het nut heeft in het spel.

Zoals ik al zei, zodra je zo'n ding goed in de gewenste baan kan krijgen, ga je gekke dingen doen. hele kralenkettingen, "biljart", etc, maar ik zie weinig dat echt wat toevoegt aan het spel in de langere termijn. Maar het is natuurlijk ook slechts een "missionpack", misschien had ik teveel verwacht.

De nieuwe items zijn natuurlijk wel leuk en het minder wobblen van raketten, maar ik had het specifiek over de astroïde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Gister weer even gespeeld, paar nieuwe mods geïnstalleerd en een beetje kerbal bioms verkent, vervolgens even een orbit gemaakt om nog wat meer onderzoek te doen. Toen crashte de game en had ik geen zin meer om het spel weer aan te klikken.. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
KSP-ARM van Scott

http://www.youtube.com/watch?v=SdF-ftRnt50

[ Voor 7% gewijzigd door snowD op 26-03-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Nadat ik eerder twee kerbals de dood in gejaagd had en er eentje achtergelaten had in een baan om Duna, heb ik die laatste nu succesvol teruggebracht naar Kerbin.
En meteen de voordelen (en nadelen) van de nucleaire motoren ontdekt. Blijft leuk om met één oranje tank met twee motoren naar Duna te kunnen, genoeg fuel hebben om bij Duna je baan 180 graden te draaien, je inclinatie goed te krijgen en voor de lol op de terugreis een rondje om Mun te kunnen draaien alvorens de baan om Kerbin in te nemen..

Nadeel zijn de toch wel lange burntimes... Maar dat werd weer goedgemaakt door de 1200+ science die ik kreeg bij thuiskomst...

Tijd voor een science schip die kant op voor wat meerdere landingen op Duna en haar maan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Fly-guy schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:49:
[...]Tot het in een andere baan brengen dan origineel ga ik met je mee, maar dan:

"er allerlei andere leuke dingen mee doen."

Zoals? Uit het filmpje te zien kan je ongelimiteerd dingen aan de astroïde koppelen, maar wat wil je er nog meer mee? Tankstation is niet stock, met zoals de comm relay. Science station is leuk, maar is meer een role playing ding dan dat het nut heeft in het spel.[...]
Helemaal met je eens, het spelen met asteroids heeft naast role playing weinig 'nut'. Er is wel wat science te halen, maar daarvoor hoef je de baan van de asteroid natuurlijk niet te veranderen. Het is zoals je al zei een 'mission pack' met wat extra mogelijkheden voor role playing.

Overigens, als je zoals ik in de sandbox speelt, bestaat heel KSP uit role playing. Een retourtje Mun/Duna/EVE heeft weinig 'nut' behalve dat je zelf blij bent dat je dat gelukt is en je eventueel mooie screens op GoT kan posten. 8) Ik ben daarom ook wel erg benieuwd hoe de hele update met missies er in 0.24 uit komt te zien, maar ondertussen ga ik me lekker vermaken met het ARM mission pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Joe_P schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:40:
[...]

Helemaal met je eens, het spelen met asteroids heeft naast role playing weinig 'nut'. Er is wel wat science te halen, maar daarvoor hoef je de baan van de asteroid natuurlijk niet te veranderen. Het is zoals je al zei een 'mission pack' met wat extra mogelijkheden voor role playing.

Overigens, als je zoals ik in de sandbox speelt, bestaat heel KSP uit role playing. Een retourtje Mun/Duna/EVE heeft weinig 'nut' behalve dat je zelf blij bent dat je dat gelukt is en je eventueel mooie screens op GoT kan posten. 8) Ik ben daarom ook wel erg benieuwd hoe de hele update met missies er in 0.24 uit komt te zien, maar ondertussen ga ik me lekker vermaken met het ARM mission pack.
je moet ook niet vergeten dat het spel nog niet af is, als dit in het volledige spel een missie is waar je bijvoorbeeld geld en bonus sience voor krijgt is het al een stuk leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Joe_P schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:40:
[...]

Uiteraard is bijna alles roleplay, maar in eerste instantie dacht ik dat een los missionpack ook echt een missie bevatte, een "quest" om een astroide te pakken en er dat en dat mee te doen.
Uiteindelijk denk ik dat ik er gewoon teveel van verwachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Fly-guy schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Uiteraard is bijna alles roleplay, maar in eerste instantie dacht ik dat een los missionpack ook echt een missie bevatte, een "quest" om een astroide te pakken en er dat en dat mee te doen.
Uiteindelijk denk ik dat ik er gewoon teveel van verwachte.
Zoals ik al zei, zit dit waarschijnlijk wel in het volledige spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
garriej schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:19:
[...]

Zoals ik al zei, zit dit waarschijnlijk wel in het volledige spel.
Vraag is wel wanneer komt het spel ooit af, als het ooit zover komt. Begrijp me niet verkeerd, ik speel het nu al met flink veel plezier, maar ik zie het eigenlijk nooit afkomen. Natuurlijk zal iets met geld en reputatie snel komen, maar of het spel ooit echt afkomt? Ik hoop het eigenlijk niet, elke update voegt weer wat leuks toe op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Fly-guy schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:39:
[...]

Vraag is wel wanneer komt het spel ooit af, als het ooit zover komt. Begrijp me niet verkeerd, ik speel het nu al met flink veel plezier, maar ik zie het eigenlijk nooit afkomen. Natuurlijk zal iets met geld en reputatie snel komen, maar of het spel ooit echt afkomt? Ik hoop het eigenlijk niet, elke update voegt weer wat leuks toe op deze manier.
Opzich de staat die de game nu is + missies, geld en reputatie is het wel releasebaar denk ik en updaten kan ook nog na release.

al moet ik zeggen dat het zonder mods wel een heel ander(misschien zelfs wel saaier) spel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik vind dit spel al veel meer plezier en speeluren brengen dan heel veel andere titels bij release.

Dan denk ik aan een payday2 en een rome 2 total war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ik hoop vanavond mijn comsat's de lucht in te gooien, maar moet eerst even wat science collecten voordat ik de technologie heb om die dingen te maken, als die 3 dingen in geostationary orbit zitten is het tijd om een unmanned lander naar mun en minmus te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Heeft iemand hier het voor elkaar gekregen om kerbal space program stabiel te laten draaien op linux?
Als ik het start dan laad het spel eerst alle mods en crashed wanneer je in het menu komt, dit probleem heb ik echter niet met de standaard graphic settings.

Alleen heeft het weinig nut om het spel op de standaard settings te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
hmm.. volgens mij klopt het niet als je in orbit bent om Laythe en je aan de nacht kant bent van Jool.. want Laythe is dan nog steeds verlicht, is dit bekend bij de devs? kwam er achter met men slecht gedesignde explorer schip dat ik al een tijdje in orbit om Jool had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Was me nog nooit opgevallen, maar het is een bekende bug bij Squad (overigens schijnen je zonnepanelen wel gewoon geblockt te worden):

http://bugs.kerbalspaceprogram.com/issues/624

Ik zal laatst wel te bedenken of je een orbit om Kerbin kan krijgen waar je altijd zon hebt. In principe zou Kerbin bij een orbit die groot genoeg is niet meer de hele zon bedekken zodat je toch zon heb als je 'achter' Kerbin zit. Helaas is de zon in KSP een punt lichtbron en geen schijf zoals in het echt en lukte het op die manier niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Joe_P op 27-03-2014 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

het is mij vandaag eindelijk gelukt om te "landen" op Jool. ik had er een lander naartoe gestuurd inc kerbal en diverse sensoren. helaas zakte ik door de grond en was mijn schip+kerbal gecrashed.
gelukkig wel veel punten binnen gekregen door gegevens door te sturen (en eva rapports) en nu heb ik eindelijk de atomic motor.

mijn volgende doel is dicht bij de zon komen. een probe sturen oid.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bij gasreuzen spreek je alleen niet echt van grond :+
Ik wil nog proberen om naar Laythe te komen en weer terug. Ik heb alleen nog steeds geen in-orbit docking voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Helaas de missie om 3 comsats de ruimte in te schieten nog niet succesvol, heb de uitklapbare solar arrays nog niet, en die zijn veel mooier, ben bezig om een mun lander te maken om nog wat meer punten te halen.
Pagina: 1 ... 26 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)