Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Ook al vlieg je slechts een keer naar de maan en naar een andere planeet dan is het die 25E wel waard. Voordat je het spel geleerd hebt en in staat bent om netjes je raket te lanceren en op de maan te landen ben je wel een paar avonden verder. En via science alle parts vrij spelen koste ook wel even. De .23 update (komt volgende week dinsdag uit) maakt dat nog even wat moeilijker en leuker volgens mij.

Vandaag een trip naar Dres geprobeerd met een probe eerste keer niet genoeg delta V om rond Dres voldoende af te remmen. Wat wijzigingen aangebracht en nu zou ik genoeg delta V moeten hebben. Maar het lukt maar niet om een nette encounter te krijgen. Blijft bij grijze pijltjes met een afstand van 3.6miljoein km. De soi van Dres is vrij klein maar ondanks dat volgens protractor de hoeken correct zijn lukt het dus niet. Hoe doen jullie dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Postius schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:27:
Hier nog een "on-the-fence" buyer. Het probleem wat met tegenhoudt om KSP aan te schaffen is dat volgens mij het game gedeelte nog niet af af is. Het is nog steeds een (verdedelde) alpha release. (of ondertussen beta). En ik ben bang dat ik mezelf maar zolang kan vermaken, tuurlijk keertje naar de maan vliegen is leuk en een andere planeet, maar ik ben bang dat ik het daarna wel snel gezien heb (al heb ik dan wel wat geleerd over rocket science ;) )
Gister of eergister was er nog 40% korting op steam. Binnekort komen er neem ik aan weer Holliday sales, ksp zal zeker weer een keertje met korting langs komen. (volgens mij kan je tegenwoordig zelfs notifies instellen als een steam game op je wishlist in de aanbieding is)

Ik vond het de 15 USD die ik er destijds aan uitgegeven heb helemaal waard. Ik heb me er niet alleen een tijdje mee vermaakt, maar ik ben er ook nog eens een paar keer naar terug gekomen na een grote update.

En met indie-achtige alpha-release spellen is betalen meer een vorm van support zodat het uiteindelijk product nog beter kan worden.
Ik zag bv toevallig dat minecraft ondertussen al 13 miljoen keer is verkocht, ik denk niet dat dat ook gebeurt was als iedereen op een voltooide gameplay had gewacht.
Christiaan676 schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:51:
Vandaag een trip naar Dres geprobeerd met een probe eerste keer niet genoeg delta V om rond Dres voldoende af te remmen. Wat wijzigingen aangebracht en nu zou ik genoeg delta V moeten hebben. Maar het lukt maar niet om een nette encounter te krijgen. Blijft bij grijze pijltjes met een afstand van 3.6miljoein km. De soi van Dres is vrij klein maar ondanks dat volgens protractor de hoeken correct zijn lukt het dus niet. Hoe doen jullie dat??
Ik gebruik geen mods, en voor een encounter zorg ik eerst dat ik zo goed mogelijk in hetzelfde vlak om Kerbol kom. Daarna met snelheid en 'links/rechts hoek' spelen en steeds de 'hoog/laag hoek' bijstellen (camera goed zoomen naar punt waar je het dichts in de buurt zit, zodat je kan zien of je hoger of lager moet) En dan ook nog spelen met wanneer je de node zet. Als je op een gegeven moment echt niet dichterbij komt dan kijken of een 2de node ergens helpt.
Als ik een 2de node nodig heb verander ik de naam van de missie zodat de dag dat ik de volgende burn moet doen erin staat. Dat is handig (ook voor encounters) als je meerdere missies tegelijk afschiet en in tracking station wil zien welke belangrijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
En nu is het grote aftellen begonnen, 0.23 zou vandaag (dus ergens tussen nu en morgenochtend) uit moeten komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
Anthor schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:04:
Ik gebruik geen mods, en voor een encounter zorg ik eerst dat ik zo goed mogelijk in hetzelfde vlak om Kerbol kom. Daarna met snelheid en 'links/rechts hoek' spelen en steeds de 'hoog/laag hoek' bijstellen (camera goed zoomen naar punt waar je het dichts in de buurt zit, zodat je kan zien of je hoger of lager moet) En dan ook nog spelen met wanneer je de node zet. Als je op een gegeven moment echt niet dichterbij komt dan kijken of een 2de node ergens helpt.
Als ik een 2de node nodig heb verander ik de naam van de missie zodat de dag dat ik de volgende burn moet doen erin staat. Dat is handig (ook voor encounters) als je meerdere missies tegelijk afschiet en in tracking station wil zien welke belangrijk is :)
Ondertussen gelukt! uiteindelijk maar geaccepteerd dat ik geen betere encounter kon vinden en havenwegen de inclination en uiteindelijke encounter gefine tuned. Wat daar handig bij helpt is de conics mode te veranderen zodat je baan bij de planeet op de huidige positie wordt getekend, dan kan je daar op inzoomen en alles netjes finetunen met RCS. Uiteindelijk had ik een Periapsis op ongeveer 50km van Dres _/-\o_ .

Inderdaad wachten op versie 0.23, ze lopen in Mexico 7 uur achter dus kan best wel is pas beschikbaar komen als wij allang op bed liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Wordt in ieder geval wel mooi, met die lab module (helaas nog geen IVA) en de R.A.P.I.E.R. motor, en tweakables.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:54
Voor de mensen die met smart zitten te wachten, 0.23 komt bij mij nu binnen op Steam.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35
KSP wiki is down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Nu weer up, maar de nieuwe parts staan dr nog niet op.

Die Rapier is wel echt easy-mode om kleine (en grote) SSTO's te bouwen.. :)

Jammer dat ik nogsteeds / meer dan eerst last heb van lage FPS in de buurt van kerbin, als ik de camera zo draai dat ik de grond niet zien kan is het ook meteen weg, dus blijkbaar gaat er wat mis met het renderen van de planeet.. eens zien of ik dat nog eenvoudig kan fixen met de graphics settings..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
AlexanderB schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:36:
Die Rapier is wel echt easy-mode om kleine (en grote) SSTO's te bouwen.. :)

Jammer dat ik nogsteeds / meer dan eerst last heb van lage FPS in de buurt van kerbin, als ik de camera zo draai dat ik de grond niet zien kan is het ook meteen weg, dus blijkbaar gaat er wat mis met het renderen van de planeet.. eens zien of ik dat nog eenvoudig kan fixen met de graphics settings..
dat heb ik alleen op mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Werkt bij jullie Mechjeb nog sinds 0.23?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32
Compizfox schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:55:
Werkt bij jullie Mechjeb nog sinds 0.23?
Nope. Is al wel een dev-build die wel werkt met .23. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Gister pre-update nog even een probeersel naar de maan gestuurd:
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/ksp/ksp-johnnywalker.jpg
'T werkt nog ook :)

Ook nog even iets gemaakt met de Rapiers, maar dat was geen succes, ik ging een beetje sneller dan verwacht door m'n brandstof heen toen ze switchten naar closed cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
[b]AlexanderB schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:36
Merk er hier niks van maar hoe bekijk jij de fps binnen ksp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Excuus, fps heb ik niet gezien, het was meer dus dat het klokje geel/rood word.

heb het ondertussen opgelost, heb beetje lopen tweaken:
- alles op low resolution en low details gezet
- physics time van 0.04 naar 0.08 gezet (dit was blijkbaar het probleem)

Nu draait ie soepel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor het eerst maar wat met 0.23 gespeeld, nu nog zonder mods. Ik merk wel gelijk hoe onspeelbaar sommige dingen dan zijn :D Vliegtuigen slaan nergens op en voertuigen zijn ook extreem flexibel.

De individueel instelbare motoren gaan wel van pas komen bij mijn VTOL's, dat heb ik al wel gezien. Het is wel een beetje jammer dat tweakables de ene keer wel en de andere keer niet beschikbaar zijn - zo kan je science-instrumenten nog steeds niet al aanzetten - maar wat wel kan is wel erg handig.
Anthor schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:01:
Gister pre-update nog even een probeersel naar de maan gestuurd:
[afbeelding]
Die heb ik eerder gezien. Zit je toevallig op het KSP-forum?

• Anthor
  • Niet online
Nee, ik zit niet op het ksp forum. Bedoel je een soortgelijke of dit screenshot?

• Compizfox
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat gestutter is in elk geval opgelost, ik ben tevreden :)

(hier zat ik al sinds 0.20 op te wachten)

En thx voor de link naar de Mechjeb dev build :)

[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 19-12-2013 16:05 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:07
Mijn KSP liep sinds 0.23 ook niet meer vloeiend tijdens launch, 1 ingame seconde duurde toch 2-4 seconden in het echt. Ik heb ondertussen de oorzaak gevonden: telkens als ik mijn terrain-details op low zette, werd dit teruggezet naar high. Ik heb toen in de settings.cfg de preset op low gezet, en de OceanDistance van 4 naar 2 gezet, en nu loopt alles weer helemaal vloeiend :) Nadeel is wel dat m'n water er op dit moment niet zo mooi uit ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:23
Met de nieuwste MechJeb build moet je nu sommige onderdelen ervan ook vrijspelen. De ascend guidance en landing guidance vond ik juist handig om verveling door repetitieve handelingen tegen te gaan. Ik ben in staat handmatig vanaf het KSC in orbit te komen en te landen op de Mun, alleen vind ik het te lang duren om het voor elke vlucht keer op keer opnieuw te moeten doen.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
Als je de onderdelen van mechjeb eerder wilt vrijspelen kan je het cfg bestand aan passen daarin staat wanneer welke onderdelen van mechjeb beschikbaar wordt in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels eens met NASA's General Mission Analysis Tool aan het spelen, omdat ik het toch wel gaaf vind om missies goed te plannen voordat ik eraan begin. Flink wennen, maar wel heel tof. Ik ben nog niet op het punt dat ik het nuttig kan toepassen, maar dat komt nog wel.

In 0.23 ga ik denk ik maar all-out, als in met de Real Solar System mod en alles dat het moeilijker maar wel realistischer maakt, het alleen data gebruiken die je zelf hebt ontdekt of uitgerekend en hard mode, waarbij dood ook echt dood is. Ik verwacht niet voorbij de Mun te komen binnen afzienbare tijd, maar het is wel heel erg leerzaam.

Ik ben eerst maar eens met kOS wat systemen aan het ontwikkelen die je werk uit handen nemen, want die zijn naast erg nuttig eigenlijk ook onmisbaar als je echt de ruimte in gaat.
Anthor schreef op donderdag 19 december 2013 @ 02:01:
Nee, ik zit niet op het ksp forum. Bedoel je een soortgelijke of dit screenshot?
Ik weet niet of het dit screenshot was, in ieder geval hetzelfde idee met landingspoten in dergelijke cirkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Voor degene die nog twijfelen om KSP aan te schaffen, komende 5 uur is het nog te koop via steam met 40% korting voor 14,99
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:11:[...]
Ik weet niet of het dit screenshot was, in ieder geval hetzelfde idee met landingspoten in dergelijke cirkels :)
Mijn screenshot was pas 2 dagen oud ofzo, had me wel raar geleken als jij die op dat forum tegen was gekomen.
Het idee is niet moeilijk om te verzinnen, je hoeft alleen maar een keertje op de verkeerde knop te duwen tijdens het plaatsen van landingspoten :D

• AlexanderB
Bleh, SSTO's is moeilijker dan het lijkt..

Had een mooi vliegtuigje gemaakt met de rapier, raakte met gemak in orbit, en kon zelfs landen met nog brandstof over..

Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/ssto-mk3.png

Had dr 3 de lucht in geschoten, en besloot voor de grap er een weer te landen.
1e probleem, ik heb geen idee watvoor re-entry profile er nodig is om het ding op KSP te landen, de 1e keer ben ik dr gigantisch overheen geschoten en een heel stuk terug moeten vliegen, de 2e en 3e keer moest ik wat extra brandstof opstoken om de baan te halen.. Nog ff verder experimenteren dus..
2e probleem: met lege tanks zat het center of lift precies op het center of mass, en dat betekende dat t ding als een blaadje uit de lucht dwarrelde en het liefst haaks op de vliegrichting ging tollen.. Tenzij de neus binnen 5 graden van de prograde bleef. erg frustrerend, blijkbaar moet m'n zwaartepunt verder naar voren ook met lege tanks, alleen niet te ver met volle tanks, nogal lastig..

De 1e heb ik weten te redden, 2 km boven de zee, drag zorgde dr voor dat ik onder de 200 m/s kwam, en toen was vol gas geven + de neus 1 kant op houden genoeg om controle terug te krijgen, waarna ik veilig geland ben.
De 2e en 3e heb ik veilig geland met de eerder geleerde lessen..(Neus op prograde houden tijdens re-entry)

Heb nu bij m'n mk4, 2 kleine tanks helemaal achteraan geplaatst (tegen de motor aan) om het lege en volle COG dichter bij elkaar te krijgen.. (ik upload later wel ff een screenshot als ik die goed getest heb..

Het idee is om een of twee van deze vliegtuigjes naar Laythe te brengen, dan kan ik veilig op land landen, en daarna eenvoudig weer opstijgen.. :)

• snowD
wanneer ik van voertuig switch en dan return to vab doe loopt ksp bij mij vast.. (tenminste 1x gebeurt niet nog maals geprobeert)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Sinds een paar dagen eens serieus met de Careermodus van KSP bezig. Net een succesvolle missie naar Duna en terug naar Kerbin achter de rug, resulterend in 1500 science-punten. :7
O.a. de Atomic Motor engine en Rover parts unlocked. _/-\o_

De raket, 4 stages totaal:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0T1l2U1S2a0g11323K3U/Schermafbeelding%202013-12-26%20om%2020.30.10.png

Lander op Duna:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2d3e2F3005292v1T1k3g/Schermafbeelding%202013-12-26%20om%2019.10.58%202.png

En weer terug op Kerbin:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2P0F082O0U3N450t1c1K/Schermafbeelding%202013-12-26%20om%2022.22.36.png

[ Voor 13% gewijzigd door Tourniquet op 27-12-2013 03:51 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:18
nice! Het is mij ook eindelijk gelukt om een Kerbal op een andere planeet te krijgen voor het eerst :D
Alleen heb ik de mijne op een one-way-trip naar Eve gestuurd :P heeft me alsnog wel iets van 500 science opgeleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
snowD schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:30:
wanneer ik van voertuig switch en dan return to vab doe loopt ksp bij mij vast.. (tenminste 1x gebeurt niet nog maals geprobeert)
Oh, die had ik laatst ook 2x, zal ondertussen vast wel een bugreport over zijn aangemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Moeten de experimenten ook terug naar Kerbal of zijn de reports voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Met EVA opgehaalde reports zijn hetzelfde, maar er zit een max (hoeveel?) aan die in een command pod past..

Verstuurde reports leveren minder op, en blokkeren het experiment ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Er is blijkbaar net veel veranderd in de laatste update i.v.m. science. Ik heb het spel in de steamsale opgepikt. Ergens een goed begin punt of moet ik gewoon een raket in mekaar gaan knallen en steeds verdere doelen stellen? (stap 1: opstijgen, stap: 2 orbit etc.)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
Persoonlijk vind ik de career mode wel een mooi punt om te starten. Je word dan niet meteen overspoelt met alle parts. Als is het met de veranderingen van de laatste update nu wel moeilijker om science punten te verzamelen. Op youtube heeft Scott Manley een goed filmpje staan met uitleg voor beginners. Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Christiaan676 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:02:
Persoonlijk vind ik de career mode wel een mooi punt om te starten. Je word dan niet meteen overspoelt met alle parts. Als is het met de veranderingen van de laatste update nu wel moeilijker om science punten te verzamelen. Op youtube heeft Scott Manley een goed filmpje staan met uitleg voor beginners. Succes er mee.
Is kijken of we op 1 januari wat kerbals kunnen laten exploderen :9 .

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laatste tijd weer lekker bezig geweest met KSP met een nieuwe careermodus. Paar probes naar Mün gestuurd die hopeloos crashten (he, ik had het landen toch onder de knie?), maar uiteindelijk toch missies met Kerbals aan boord naar Mun en Minmus gestuurd. Alle landings gingen perfect.

Vervolgens een mini-basis op Mun gebouwd, ook om m'n precisielandings te oefenen. Dat lukt redelijk, varierend van 1,5km tot 80m nauwkeurigheid. Alleen jammer dat m'n laboratorium net te ver weg terechtkwam en de lander 'm daarna niet meer kon verplaatsen.

Maar goed, had er een dockingport op gezet, dus wellicht dat ik 'm met een rover kon aankoppelen en dan naar de juiste plek kon slepen. Rover gebouwd, getest op de KSC runway, werkte prima. Rover naar Mun gestuurd, gedockt, en het geheel gleed verder weg van de basis. Crap, de boel staat op een heuvel en er is niet genoeg traction om de boel omhoog te trekken. Eerdaags maar een MkII van de Rover met raketaandrijving sturen. What could go wrong? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Haha heerlijke herkenbare problemen :P. Ik hoop dat ze nog een optie gaan toevoegen waardoor je iets kunt 'vastmaken' aan de grond zodat niet alles zo hopeloos blijft bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ircghost schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:12:
Haha heerlijke herkenbare problemen :P. Ik hoop dat ze nog een optie gaan toevoegen waardoor je iets kunt 'vastmaken' aan de grond zodat niet alles zo hopeloos blijft bewegen.
Dat zou wel fijn zijn ja, af en toe blijven de landing legs te lang doorwiebelen voor het fijne. Dat je toch gaat twijfelen over de EVA-trip om de vlag te planten, want je weet niet of je raket het wiebelen lang genoeg overleefd om weer op te stijgen.

En ik speel nu met de Lifesupport-mod, dus zou het wel fijn vinden als m'n raket niet random ontploft als de piloot net op EVA is. Weet niet of de rescuemissie op tijd zou zijn namelijk. Mün wellicht wel, Minmus zeker niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:10

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Na een tijd lang geen Kerbal meer gespeeld te hebben ben ik weer begonnen. De nieuwe updates en enkele crafts die hier voorbij komen hebben me getriggerd :) .

Hulde aan Anthor met je creatieve rover (...?).
Zelf ben ik begonnen aan een VTOL-SSTO project (1 jet voor take-off, 2 jets voor vlucht, 1 sabre voor overgang naar orbit).
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/po1wcu83l/screenshot27.jpg

Na vele tweaks kom ik BIJNA in orbit. Bij mijn meest succesvolle poging moest ik nog 8 sec burnen voor een orbit. Ik dacht zelf dat het te weinig brandstof was, maar het toevoegen van een tank heeft nog niks gedaan.

Heeft iemand nog een goed idee? Ik probeer zo weinig mogelijk te clippen en niet te spammen.

Mvg

En voor de leuk nog een pic van mn solar powered vliegtuig. Voortgekomen uit een brakke LAN-ochtend met een paar vrienden.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/5e7fgjk73/screenshot25.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
die laatste lijkt wel een beetje op zo'n predator drone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sumerechny schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:31:
Na een tijd lang geen Kerbal meer gespeeld te hebben ben ik weer begonnen. De nieuwe updates en enkele crafts die hier voorbij komen hebben me getriggerd :) .

Hulde aan Anthor met je creatieve rover (...?).
[...]

Zelf ben ik begonnen aan een VTOL-SSTO project (1 jet voor take-off, 2 jets voor vlucht, 1 sabre voor overgang naar orbit).
[afbeelding]

Na vele tweaks kom ik BIJNA in orbit. Bij mijn meest succesvolle poging moest ik nog 8 sec burnen voor een orbit. Ik dacht zelf dat het te weinig brandstof was, maar het toevoegen van een tank heeft nog niks gedaan.

Heeft iemand nog een goed idee? Ik probeer zo weinig mogelijk te clippen en niet te spammen.
Geen 'Sabre' gebruiken. Een normale turbojet + aerospike is vrijwel altijd beter (behalve dat het meer ruimte in neemt).
En voor de leuk nog een pic van mn solar powered vliegtuig. Voortgekomen uit een brakke LAN-ochtend met een paar vrienden.

[afbeelding]
Die is nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
Voor het eerst een rover naar minmus gestuurd, had hiervoor wat kerbals e.d. op een one-way trip naar andere planeten gezet en verwachte dus dat het niet te lastig zou worden. Hele operatie was ook zeer gemakkelijk, ware het niet dat ik voor het eerst mechjeb gebruikte en control from here had geklikt terwijl dat ding aan mijn tweede stage vastzat.
Gelukkig kon ik mijn tweede stage voor het grootste gedeelte gebruiken bij het landen, waardoor de rover slechts met een lichte klap neerkwam op minmus. Helaas ondersteboven, maar uiteindelijk omgedraaid met een landing leg die ik op de bovenkant had zitten en twee XL solar panels.

Helaas geen plaatje van mijn omgekeerde rover, maar wel de rest van de missie:

Eerste poging, helaas stond de 2e stage in de weg.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VLNOUN9.jpg

Gelukkig een raket eronder:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GUihQdk.jpg

En omgekeerd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SOLED8v.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik opende dit topic, zag alleen het laatste plaatje en dacht even dat je een scud-launcher had gebouwd (wat wel een geinig idee is, eigenlijk :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb 'm net een aantal dagen, maar ik snap de ballen van wat iedereen verteld :-) Ik zal er meer mee moeten spelen om echt te weten waarover jullie praten haha..

Ik heb in elk geval een schipje al de Orbit in gekregen, en zelfs op Mun gekregen (geland). Nu nog terugkomen, maar dit zal ik nader moeten ontwikkelen. Ben pas net in Carreer begonnen namelijk zonder enige background info.

In elk geval een ontzettend leuk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

aerowyn88 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:20:
Ik heb in elk geval een schipje al de Orbit in gekregen, en zelfs op Mun gekregen (geland). Nu nog terugkomen, maar dit zal ik nader moeten ontwikkelen.
Welkom :) .Heb je nog leuke screenshots van je 1e creatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:23
aerowyn88 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:20:
Ik heb 'm net een aantal dagen, maar ik snap de ballen van wat iedereen verteld :-) Ik zal er meer mee moeten spelen om echt te weten waarover jullie praten haha..

Ik heb in elk geval een schipje al de Orbit in gekregen, en zelfs op Mun gekregen (geland). Nu nog terugkomen, maar dit zal ik nader moeten ontwikkelen. Ben pas net in Carreer begonnen namelijk zonder enige background info.

In elk geval een ontzettend leuk spel!
Met de career mode leer je wel de verschillende onderdelen kennen. De tutorials zijn overigens ook best leerzaam als je die nog niet hebt gevolgd. Ik heb daar geleerd om in orbit te komen en de verschillende parameters aan te passen (Ap, Pe, Inclination etc.). Verder vind je op de KSP wikia (http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Main_Page) veel nuttige informatie over onderdelen en manoeuvres.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

De aanhouder wint!

De initiële tweak zorgde voor een onverwachts resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/lfcvw1tkz/Scatter.jpg

Een relaunch met kleine aanpassing in timing van motoren zorgde wel voor een gewenst resultaat!
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/c86na2p2x/proof.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/eum5r0gah/gasover.jpg

Met brandstof over om eventueel weer terug te komen...maar daar gaan we een andere keer aan beginnen. Voor nu ben ik zeer tevreden met mijn VTOL-SSTO (SSA MK2bHc) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Sumerechny schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:00:
[...]

Welkom :) .Heb je nog leuke screenshots van je 1e creatie?
Jep, maar ben nu op werk :-)

Ik zal op een later moment, als ik er aan denk, eens een SS toevoegen zodat je het kunt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Polygon heeft een leuk artikel over hoe Kerbal Space Program tot stand kwam :)
(En over een aankomende mission pack in samenwerking met NASA)

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 28-01-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Er komt blijkbaar een uitbreiding gemaakt met NASA, je moet dan op een asteroïde landen.

http://www.polygon.com/fe...8438/kerbal-space-program

"A downloadable mission pack, made in partnership with NASA, is in the works that will allow players to put Kerbals on an asteroid. It will be one of the most complex and dangerous missions in an already difficult game."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Laatst online: 19:28
Hmm, laat ik eerst het interplanetaire vliegen eens onder controle krijgen voordat ik me stort op asteroïdes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
Qaatloz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:17:
Hmm, laat ik eerst het interplanetaire vliegen eens onder controle krijgen voordat ik me stort op asteroïdes ;)
vlieg een keer naar Moho of Jool en dan heb je dat ook weer onder de knie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ligt het aan mij of lijkt het alsof er minder updates zijn van KSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
nee ligt niet aan jou.. denk dat een aantal dingen gewoon wat langer duren om voor elkaar te krijgen

http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Planned_features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Jammer, maar het zal wel een reden hebben! Af en toe moet ik mijzelf gewoon herinneren aan het feit dat ik dit spel nog heb, wil liever nog even wachten tot het wat verder in ontwikkeling is voordat ik weer doorga (heb te veel alpha spellen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
is er nog iemand bezig met KMP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zit trouwens best wel hard te twijfelen of zij het project ooit af gaan maken, als je bedenkt dat ze nu pas naar 0.24 gaan en ik niet het gevoel krijg (niet gebaseerd op feiten) dat ze nog extreem veel gaan verkopen om de salarissen te blijven betalen om nog een jaar of twee te blijven ontwikkelen. Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
Goed vraag, dat ze nu op 0.24 zitten zegt natuurlijk niet zo veel. Ze kunnen van 0.26 naar 1.0 gaan. Of van .99 naar 1.0. Het is volgens mij de bedoeling om dit jaar feature complete te zijn. Daarna zullen nog wel een aantal verbeter slagen volgen om op versie 1.0 uit te komen.

Als je nu de alpha koopt krijg je dan automatisch toegang tot de final? of moet je deze dan kopen als upgrade?

Om extra geld te verdienen is er volgens mij wel spraken dat bepaalde zaken in DLC's komen waarvoor natuurlijk weer betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor zover ik weet hebben de mensen die het nu aanschaffen (en eerder ook) volledige toegang tot het spel, dat is verder geen issue.

We zullen zien dan wat hun werktempo wordt, ben benieuwd naar andere meningen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ircghost schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:20:
Ik zit trouwens best wel hard te twijfelen of zij het project ooit af gaan maken, als je bedenkt dat ze nu pas naar 0.24 gaan en ik niet het gevoel krijg (niet gebaseerd op feiten) dat ze nog extreem veel gaan verkopen om de salarissen te blijven betalen om nog een jaar of twee te blijven ontwikkelen. Wat is jullie mening?
Ik ga ervanuit dat het nooit afkomt, maar daar ben ik sowieso nooit vanuit gegaan, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zelf ook dat het nooit afkomt.
want wat ik zelf graag nog zou willen zien is bv.

- andere zonne stelsel.
> 1 zoals in de stripboek storm, een systeem met alleen maar lucht ipv vacuum.http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Von_Neumann-Machine
> 1 met een dubbel ster of een giga grote kerbal like planeet.

- soorten met archievement systeem.
> zodat je met bv 100 lauches je rockets automatisch in orbit komen of from orbit launch.
> of een duidelijke doelstellingen > gerichte career mode
> verzamel alle sience/ landings plekken.

wat zouden de mede tweakers willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je hoopt of je denkt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:56:
Ik hoop zelf ook dat het nooit afkomt.
want wat ik zelf graag nog zou willen zien is bv.

- andere zonne stelsel.
> 1 zoals in de stripboek storm, een systeem met alleen maar lucht ipv vacuum.http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Von_Neumann-Machine
> 1 met een dubbel ster of een giga grote kerbal like planeet.

- soorten met archievement systeem.
> zodat je met bv 100 lauches je rockets automatisch in orbit komen of from orbit launch.
> of een duidelijke doelstellingen > gerichte career mode
> verzamel alle sience/ landings plekken.

wat zouden de mede tweakers willen zien?
Nou ik zou zeker geen Faster Then Light of andere zonnestelsels willen zien... Of instant-in-orbit spawning.
Waar ik nu op zit te wachten zijn meer de fundamentele dingen:
* Re-entry heat, met hopelijk een beperkte entry-angle (of zeer hoge heating) afhankelijk van speed etc.
* Fatsoenlijke aerodynamics
* Mogelijkheid om een parts op 2 of meer plekken vast te maken (nu kunnen onderdelen maar 1 attachement point hebben en moet je de rest met struts doen)
* Space Telescopes / Discovery (eerst de planeten / manen moeten 'ontdekken' voordat je er heen kunt).
* Life support (voorraad eten / zuurstof ) en het opwekken van heat (power nodig) etc.
* Boiloff van high-isp raketbrandstof (waterstof verdampt dus je kunt het echt niet meenemen naar Jool..)
* Geld/economics in career mode, met hopelijk een zeer mooie bonus voor het recoveren van stages / spacecrafts.

Ofwel dingen die het meer een -uitdaging- maken. De laatste updates hebben ze dingen alleen maar makkelijker gemaakt (waarschijnlijk om een groter publiek aan te spreken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:01:
[...]
De laatste updates hebben ze dingen alleen maar makkelijker gemaakt (waarschijnlijk om een groter publiek aan te spreken...)
Had juist het idee dat het moeilijker geworden is, als ik youtube video's bekijk van 0.21 versies en dezelfde setup nabouw om een orbit alleen al probeer te maken kom ik amper boven de 40k. Momenteel ben ik op youtube YouTube: Kerbal Space Program (0.23) - Complete Stock Career Mode Run-Through 013 aan het volgen. :) Leuk hoe hij laat zien dat wiskunde en narekenen van omgevings invloeden impact heeft op de game.

Momenteel ben ik 20x op minmus geland (waarvan 2 succesvol)
Ben ik 30X op mun geland (waarvan 5 succesvol)
Ben ik 3x op Eve gecrashed. De laatste 5 keer dat ik voor een object ging kreeg ik zonder problemen een stabiele landing en terugkeer voor elkaar. Maar het heeft wat moeite gekost en je moet op een gegeven moment de richtingen weten.

Momenteel ben ik bezig om een station te bouwen, maar heb nog geen enkel idee hoe ik onderdelen bij elkaar krijg (zit constant 1 / 5 km van onderdelen af).

De ontwikkeling op deze game valt mij ook tegen, maar ik ben Space Engineers gewend waarin er wekelijks updates zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Voor het dokken heb je hier normaal genoeg aan.
http://forum.kerbalspacep...w-to-dock-in-3-easy-steps

Heb indertijd 2 1-persoons schepen de ruimte in gestuurd om als eerste te dokken, allebei met een contraptie omdat ik toen nog geen kleine docking poorten had. 8)
Was toen wel lastig omdat ik de docking poort van het doel niet goed had georienteerd en dan blijft die dus niet op dezelfde plek.
Dat werd dan ook de missie met de eerste spacewalks - verwisselen van scheepjes. *O*

Daarna een 1 stage, station de ruimte in geknald.
Daar een onbemand schip naartoe, toen wel de docking poorten van het station correct georienteerd. Dan draaien die rond eigen as en blijven ze ten opzichte van elkaar op dezelfde plek.

Ontwerp van het onbemande schip was nog wel niet uitgetest O-) Het lastige daaraan was dat het roteren vreselijk log was - het heeft me een zonnepaneel van het station en 1 van het schip gekost. :+, kerbal-way zullen we maar denken.
(Ik moest ook ff snel naar het station overschakelen zodat met rcs het spinnen gestopt kon worden)

Uiteindelijk nog een 3 persoon scheepje naar dat station gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Wat ik zelf het handigste vond om uit te vinden bij docken:

-Als RCS aanstaat (altijd nodig) kan je naast wsad ook nhijkl gebruiken voor andere movements (vooruit, achteruit). Dit wist ik eerst niet 8)7 en maakt alles toch en stuk makkelijker.
-Als je het andere vessel als target ingesteld hebt moet je net als bij een planeet gewoon retro-grade (gele bolletje met x, toch?) burnen om je relatieve voloticy naar 0 te brengen. Aka, zorg voor een encounter en dan direct retro burnen tot relatieve velocity rond de 0 zit.
-Zorg ervoor dat de vessel waar je me dockt geen spin heeft.

[ Voor 49% gewijzigd door Schnoop op 05-02-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
These are our main goals for 0.24:

Contracts
The first iteration of the contracts mechanic is coming up. At the Mission Control Facility, you'll be able to take on contracts from a list of offers. Each contract will give you a set of objectives to fulfill, possibly with added requirements, and a deadline. These contracts are going to be dynamically generated off a number of different basic mission templates, and filled out with detail based on how far you've advanced in your Career. A feature this large is most likely not going to be complete in a single update, but we feel like we’re off to a very good start with our initial plan.

New Mission Control Screen
It's been there for a while, but so far no Kerbal has dared enter that mysterious building at the space center. Oh, plus the fact it didn't have an inside also made it extra difficult. We're adding a new Mission Control Screen, accessible through the already-there Mission Control Facility, which will present you with a UI where you'll be able to pick out contracts and decide whether to accept them or pass them by.

Improved Part-to-Part Joints
There is one unassuming line in the Unity 4.3 changelog that made a world of difference to us. I'll quote it here in fact: "Physics." Joints can now have separate anchor points configured for both connected rigidbodies. What this means is that the era of rockets 'dancing' on top of their engines is coming (finally) to an end. We are completely re-doing the joints, to have much more control over how they link together, and not least, how much we want them to be bendy and wobbly. We're not eliminating the wobble altogether, as that would actually be removing a lot of what makes failures fun. We're aiming to have better control over it, so we can have wobbly bits where we want them to wobble, and more rigid connections where things are supposed to be firmly attached.

Multiplayer's First Steps
This isn't so much a feature at this point, but it's worth mentioning in any case. We're starting work on the core components of multiplayer now, so by the time we're about done with Career Mode, we'll already have a solid platform to start building multiplayer features on top of it. Right now, the primary goal is to write the server backend that will run things. There won't be much to show of this for a while, but we'll keep everyone posted about the progress being made.

Tutorials Revisited
It’s been a long time since we did the in-game tutorials now. They harken back to ye olden times of version 0.17, and when you consider that 0.18 was when we added maneuver nodes and docking, you start to get a sense of just how much has changed in the game since the tutorials were written. Needless to say then, they’re in dire need of a revision, and that’s what we plan to do on this update, and if time allows, also add a couple of new ones.

And as always, the usual batch of small tweaks and bug fixes that we do as we go along.

And we can't say this enough, this list isn't a preview of the changelog for the next update. These are our ambitions, not promises.
Klinkt goed (behalve dat multiplayer, dan, dat kan me gestolen worden :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ben heel erg blij met de improved part to part joints, dat vond ik zo'n enorme limitatie van het spel dat het mij eigenlijk nogal irriteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

anandus schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:01:
[...]
Klinkt goed (behalve dat multiplayer, dan, dat kan me gestolen worden :P ).
Dat van die joints, wil dat zeggen dat je minder struts en andere verstevigingen gaat moeten gebruiken?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Multiplayer, dus binnenkort zijn we alleen nog bezig elkaar uit de lucht te schieten?

Andere zonnestelsels lijken mij ook wel wat, trouwens.

[ Voor 25% gewijzigd door Amanoo op 05-02-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Erycius schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:51:
[...]

Dat van die joints, wil dat zeggen dat je minder struts en andere verstevigingen gaat moeten gebruiken?
Voornamelijk dat je meer mogelijkheden hebt om dingen strak aan elkaar te zetten, daardoor heb je dus sterkere constructies. Dit heeft voor sommige contructies inderdaad ook het effect dat je minder struts nodig hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Ircghost schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:45:
[...]

Voornamelijk dat je meer mogelijkheden hebt om dingen strak aan elkaar te zetten, daardoor heb je dus sterkere constructies. Dit heeft voor sommige contructies inderdaad ook het effect dat je minder struts nodig hebt. :)
Lijkt me zeker ook interessant voor ruimtestations, waarbij er enkel een docking poort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
dat gaat het grote voordeel zijn, ruimtestations die gewoon kunnen draaien zonder te wiebelen alsof ze van gelatine en spaghetti gemaakt zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Precies, vreselijk irritant is dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
thank god! Dat is echt een probleem wat ik gigantisch veel heb met mijn laatste raketten tijdens de laatste fase van lancering (als ik net in orbit ben) dan gaat alles zo erg oncontroleerbaar schuiven en wiebelen dat het hele geval uit elkaar spat na een tijdje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zo erg heb ik er nou ook weer niet last van :P Heb je wel genoeg reaction wheels op de juiste plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
ja ik zit dus nog te spelen met daar een goede balans in te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
Ircghost schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:05:
Zo erg heb ik er nou ook weer niet last van :P Heb je wel genoeg reaction wheels op de juiste plek?
If wobble: add more struts! :)

Ik ben vooral erg blij met de improved career mode! Echt het vervullen van vooraf gestelde doelen is veel leuker dan alleen onderdeeltjes vrijspelen... Nu ga je echt strijden om een bepaald onderdeel vrij te spelen zodat je weer andere contracten kan afsluiten!

Let's wait and see!

[ Voor 37% gewijzigd door TweakTom92 op 06-02-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
meer struts is meer drag meer drag is meer wobble.... maar aan de anderekant meer struts is beter stevigheid... dus het mes snijd aan twee kanten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Struts en drag? Volgens mij worden die niet meegerekend..

Heb weleens gelezen ergens dat er wel een gewicht bij struts staat, maar die wordt niet berekend.. Zal qua drag hetzelfde zijn, moeilijk te berekenen ivm variabele lengte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

snowD schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:48:
meer struts is meer drag meer drag is meer wobble.... maar aan de anderekant meer struts is beter stevigheid... dus het mes snijd aan twee kanten :/
Struts worden niet meegerekend met de aerodynamica in stock KSP?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
The mass and drag are from the part.cfg, but the game handles it massless/dragless
jullie hebben gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een plugin vraagje over mapsat.

Ik heb het in de folder gedaan waar het moet.
Maar nu heb ik het volgende probleem.
In sandbox zijn de onderdelen beschikbaar.
Maar in career mode niet, ja volgens de plugin was ie ook onder career mode.
Heb al gekeken of ik hem moest researchen, maar ook dat was niet het geval.
Weet iemand iets meer hier vanaf?

Btw kethane plugin werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:40:
Ik heb ff een plugin vraagje over mapsat.

Ik heb het in de folder gedaan waar het moet.
Maar nu heb ik het volgende probleem.
In sandbox zijn de onderdelen beschikbaar.
Maar in career mode niet, ja volgens de plugin was ie ook onder career mode.
Heb al gekeken of ik hem moest researchen, maar ook dat was niet het geval.
Weet iemand iets meer hier vanaf?

Btw kethane plugin werkt perfect.
Moet je even kijken in de code waar ze genabled worden. Vaak staan ze ook als losse componenten nog in de reasearchtree waar je ze nog moet activeren.

Ik had trouwens gehoopt op 64 bitt en preformance issues dat die opgelost zouden worden. Maar met de interview van Scott met C7 is het probleem Windows waar ze blijft crashen wat waarschijnlijk in Unity zit :(. Maar goed. Elke update is weer een update.

[ Voor 16% gewijzigd door xzaz op 07-02-2014 16:01 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KJR (Kerbal Joint Reinforcement) was tot nu toe de oplossing voor het joint-probleem. Eigenlijk alle mods van Ferram zijn must-haves :Y Ik ben benieuwd hoe de stock-oplossing zich verhoudt tot KJR, maar aangezien ze een prachtig voorbeeld hebben moet het best goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Kerbal weer gedaan, dit keer met mechjeb.
Het was mij eerder al eens gelukt om te docken, ik vond het een enorm gepiel en gefrutsel om het voor elkaar te krijgen toen. Met mechjeb moet je nog steeds weten hoe alles werkt maar het is een grote hulp gelukkig. Maakt het spel voor mij wel wat leuker.

Ook het lanceren had ik al tientallen keren succesvol gedaan, fijn om het niet elke keer weer zelf te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 03:08:
KJR (Kerbal Joint Reinforcement) was tot nu toe de oplossing voor het joint-probleem. Eigenlijk alle mods van Ferram zijn must-haves :Y Ik ben benieuwd hoe de stock-oplossing zich verhoudt tot KJR, maar aangezien ze een prachtig voorbeeld hebben moet het best goed komen.
thanks for the tip! Die mod is echt mijn redding geweest afgelopen weekend :P

Dit weekend trouwens erachter gekomen dat ook bepaalde mechjeb menu's pas geunlocked worden als je een bepaalde research item unlocked heb.. vroeg me al steeds af waar mn auto launch optie was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piekartz87 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:15:
Ook het lanceren had ik al tientallen keren succesvol gedaan, fijn om het niet elke keer weer zelf te moeten doen.
Kijk eens naar kOS, ideaal voor mensen die bepaalde dingen op een gegeven moment wat zat raken, maar toch niet alles aangereikt willen krijgen. Je kan er erg leuke dingen mee doen en het is nog volop in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb net even FAR geïnstalleerd. Nu mag ik meteen mijn raketten gaan redesignen. Ze zijn ineens veel te effectief. Waar mijn eerste trappen bedoeld waren om mij op een goede hoogte te krijgen om vanaf dat punt hellend op te stijgen (in plaats van recht omhoog), is nu mijn apoapsis 130km tegen de tijd dat ik aan de trap toekom die bedoeld is voor na de 20km. Met een orbit met een dergelijke radius zijn Hohmann transfers een stuk minder efficiënt, als ik het Oberth effect goed begrijp, en mijn huidige raketten zijn niet echt ontworpen om bij een eerdere stage al te kantelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Amanoo op 11-02-2014 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso zit de kans er dik in dat ontwerpen die onder stock prima werken met FAR een ramp zijn. Traditionele boosdoeners zijn een gebrek aan neuskegels en andere zaken die bovenop veel drag veroorzaken en een zwaartepunt dat daarmee niet goed samenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Coole post van iemand die een complete battlecruiser gebouwd heeft en ermee naar Laythe gegaan is met behulp van enkel stock parts :)
http://imgur.com/a/SDt0M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:27:
[...]

Kijk eens naar kOS, ideaal voor mensen die bepaalde dingen op een gegeven moment wat zat raken, maar toch niet alles aangereikt willen krijgen. Je kan er erg leuke dingen mee doen en het is nog volop in ontwikkeling.
Thanks, zal er naar kijken. Moet wel zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben met Mechjeb.
Je moet alleen niet fysiek gaan warpen tijdens een auto landing. Dan doet hij gewoon niks xD

Gister had ik ook een probleem met het docken met mijn ruimte station. Ik had te weinig rcs vermogen. Vloog dus dwars door al mijn solar panels. Dat geeft mij dus mooi weer een nieuwe missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Evil Cowman schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:42:
Coole post van iemand die een complete battlecruiser gebouwd heeft en ermee naar Laythe gegaan is met behulp van enkel stock parts :)
http://imgur.com/a/SDt0M
haha gave bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:27:
[...]

Development voor kOS is sinds kort overgenomen door een nieuw iemand.
0.10 is 1 feb door heb gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 03:13:
Sowieso zit de kans er dik in dat ontwerpen die onder stock prima werken met FAR een ramp zijn. Traditionele boosdoeners zijn een gebrek aan neuskegels en andere zaken die bovenop veel drag veroorzaken en een zwaartepunt dat daarmee niet goed samenwerkt.
Bij mij was het eerder andersom. Het feit dat ik me niet meer door een dikke soep hoef te wurmen had twee effecten: iets meer turbulentie (mijn ontwerp was nogal bedoeld om door de lucht te snijden, maar nu de lucht geen dikke soep meer is, is er vermoedelijk minder om doorheen te snijden en dus minder controle, zo denk ik), en verder is mijn begin stage juist veel te effectief geworden. Iets lastiger te teugelen, deze raket, maar hij komt wel veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Afgelopen weekend Riddick gekeken, op een bepaald moment in de film gebruiken ze rocketbikes o.i.d.. Mijn eerste gedachte was natuurlijk gericht op Kerbal. Daarbij direct uitgelachen natuurlijk..maar zie hier!

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/nse8mcftz/Spacebike_MK1.jpg

En ik hiervoor maar moeilijk doen met mijn VTOL-SSTO. Dit gedrocht haalt al 45km zonder tweaks. Kracht in eenvoud zullen we maar zeggen.

....en mocht iemand het zich afvragen. Ik gebruik geen FAR oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-08 12:19
Sumerechny schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:13:
Afgelopen weekend Riddick gekeken, op een bepaald moment in de film gebruiken ze rocketbikes o.i.d.. Mijn eerste gedachte was natuurlijk gericht op Kerbal. Daarbij direct uitgelachen natuurlijk..maar zie hier!

[afbeelding]

En ik hiervoor maar moeilijk doen met mijn VTOL-SSTO. Dit gedrocht haalt al 45km zonder tweaks. Kracht in eenvoud zullen we maar zeggen.

....en mocht iemand het zich afvragen. Ik gebruik geen FAR oid :+
Nu nog wat Solid Boosters eronder en je zit zo op Jool. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
SSTO staat voor Single Stage To ORBIT... Op 45 km hoogte komen is peanuts, zorg nu maar is voor de voorwaardse snelheid om ook echt in een baan te komen! :)

K heb weleens gehoord/gelezen dat ongeveer 20% van de energie wordt gebruikt om op hoogte te komen, de overige 80% heb je nodig voor de voorwaardse snelheid.. :-)

Dus dat karretje heeft een heeeele hoop "tweaking" nodig om in orbit te blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piekartz87 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:30:
Thanks, zal er naar kijken. Moet wel zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben met Mechjeb.
Je moet alleen niet fysiek gaan warpen tijdens een auto landing. Dan doet hij gewoon niks xD
MechJeb is goed, maar ook wel een beetje makkelijk :)
Schnoop schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:10:
Development voor kOS is sinds kort overgenomen door een nieuw iemand.
0.10 is 1 feb door heb gereleased.
Er zijn aan aantal nieuwe varianten in ontwikkeling, deze is de meest letterlijke voortzetting van het oude kOS.
Amanoo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:49:
Bij mij was het eerder andersom. Het feit dat ik me niet meer door een dikke soep hoef te wurmen had twee effecten: iets meer turbulentie (mijn ontwerp was nogal bedoeld om door de lucht te snijden, maar nu de lucht geen dikke soep meer is, is er vermoedelijk minder om doorheen te snijden en dus minder controle, zo denk ik), en verder is mijn begin stage juist veel te effectief geworden. Iets lastiger te teugelen, deze raket, maar hij komt wel veel hoger.
Als je raket in beide gevallen werkt kan ik je bijna garanderen dat het ding in beide gevallen zeker niet optimaal van ontwerp is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 01:06:
[...]

MechJeb is goed, maar ook wel een beetje makkelijk :)
Dat was inderdaad wel een beetje de insteek :p
Het maakt het spel voor mij wel leuker, dus tja :)

Maar na 20+ keer iets in orbit brengen ben ik blij dat ik het niet meer helemaal zelf hoef te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Net voor het eerst een "vliegtuig" in orbit gebracht, nog nooit echt mee gespeeld, maar na wat klungelen toch gelukt.
Was een combinatie van een jet engine, solid rocket booster en liquid engine. Redelijk stabiel de lucht in gekregen, echter wel letterlijk 100% van de startbaan mogen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zolang je niet 101% procent nodig hebt haha!
Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)