Dat had ik ook ja. Ik moest echt goed nadenken en de keybindings meerdere keren nakijken of ik wel de goede knoppen had. Zonder addons is de visuele feedback minimaal viel me op. Je hebt een relatieve snelheid t.o.v. je target, maar in welke richting dat precies is, zie je niet. Terwijl dat wel heel fijn is om te weten zodat je met het juiste RCS-knopje die snelheid kunt killen.
Vandaag is gespeeld met mechjeb, maar lanceren lukt em niet echt. Raketten die ik zonder veel moeiten in LKO krijg gaan daar helemaal fout en exploderen in de vreemdste manieren gedurende de lancering. Dan maar handmatig is leuker ook.
Gebruiken jullie nog plug-in's?
MechJeb veel gebruikt. Eigenlijk nooit problemen gehad met lanceringen. Wellicht maakt het nog uit hoe je MechJeb op je raket plakt, bijvoorbeeld bovenop en rechtop, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb wel gemerkt dat ie af en toe z'n quirks had, zoals vlak voor de landing iets raars doen waardoor je alsnog headfirst de Mün induikt.
Wat mij van MechJeb tegenstaat is de docking autopilot. Die is echt constant bezig met RCS om op koers te blijven, terwijl ie (bijv) nog een ruime 100 meter van het doel is. Dat moet toch beter kunnen, lijkt me. En dat klopt ook, ondanks dat ik er gister een paar keer naast zat en een paar keer de verkeerde kant op vloog was ik uiteindelijk sneller gedockt dan MJ.
Verder eigenlijk nooit Addons gebruikt. Even gespeeld met B9, maar ik vind de parts niet passen bij de stock-look. De grotere vleugels waren wel erg nice, die zijn stock echt te klein.
edit: wat me nog wel binnenschiet over MJ; die voert niet langzaam het vermogen van je motoren op, dat is meer een binaire switch. Kan zijn dat je constructies het niet fijn vinden als er ineens één of meerdere Mainsails op vol vermogen aanschieten en daardoor een te grote schok geven waardoor je verbindingen het niet meer houden.
[
Voor 8% gewijzigd door
Gaius op 19-11-2013 09:04
]