Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16
Na het docken/undocken is je staging ook verknalt. En dan align je in de map view netjes je maneuver node, blijkt dat je precies 180 graden gedraaid zit omdat de "control from here" verkeerd zat :)

Of na het docken is het lastig te acceleren: zit je lander engine nog lekker mee te duwen de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Regelmatig engines deactivaten voorkomt allerlei problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
stefijn schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:21:
Regelmatig engines deactivaten voorkomt allerlei problemen :)
Je kan ze inderdaad gewoon met je muis selecteren en dan handmatig uitzetten.
Moet je ze daarna wel weer aanzetten als je gaat landen ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
Fly-guy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:38:
[...]

Kom er nu achter dat mijn maanlanders die nu aan het ruimtestation hangen geen monopropellant tanks hebben (afgeschoten na het docken), dus na de maanmissie nooit meer terug kunnen naar dat ruimtestation.
Ook geen parachutes, dus dat wordt zo dicht mogelijk bij het ruimtestation komen, en de bemanning met EVA overzetten alvorens de landers als verloren te beschouwen...
Tja, als de lander licht/wendbaar genoeg is kan je ook prima docken zonder RCS, het vereist alleen meer geduld en wellicht skill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik vind het ook chill dat ik nu altijd veel fuel over heb als ik aankom op de Mun of minmus, dus gebruik dan de skipper om tegengas te geven.. sta je altijd zo lekker snel stil haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
AlexanderB schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 01:52:
[...]

Tja, als de lander licht/wendbaar genoeg is kan je ook prima docken zonder RCS, het vereist alleen meer geduld en wellicht skill..
Dat is wel erg onhandig. Er vanuit gaand dat het je al goed lukt om op 1 meter afstand van de juiste port te komen: Als je 1 meter uit het lood voor de dockingport ligt, hoe ga je dan een meter opschuiven? 90 graden draaien, vooruit thrusten, 180 graden draaien, terug thrusten, 90 graden terugdraaien en dan moet je precies een meter opgeschoven zijn.... En dat allemaal binnen 1 meter met een snelheid van minimaal 0,1m/s heb je ook nog maar een paar seconde om die manouvres uit te voeren. Dan ben je wel even aan het kloten. :|

Zet dan gewoon een paar RCS-poorten en een klein tankje op je ruimtetuig zodat je even zijwaarts beweegt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco D Ishtar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-08 13:54
Wat zitten oefenen met het aankoppelen van nieuwe onderdelen van mn space station en het gaat steeds beter. Zoals hier al verteld werd, vergeet ik ook steeds wat onderdelen :P
altijd leuk als je bijna bij je space station bent en je komt erachter dat je de RCS vergeten bent of de zonnepanelen :P
Ook 1 van de 4 kerbals opgehaald met een kleine raket en terug naar Kerbin gebracht. So far so good.

Enige wat ik jammer vind is dat je niks met science kan doen in sandbox mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wat kun je doen tegen het probleem dat als je een ruimteschip ergens om een planeet hebt draaien en je vervolgens aan het warpen bent om nog een ruimteschip naar die planeet te sturen, en tijdens het warpen raakt de orbit van het eerste ruimtschip verne*kt waardoor het niet meer om die planeet hangt (maar in e.o.a. baan om de zon)?

Ik kan nu niet meer naar die planeet (of uberhaupt 100000x warpen), want dan ben ik mijn schip kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
stefijn schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:40:
[...]

Dat is wel erg onhandig. Er vanuit gaand dat het je al goed lukt om op 1 meter afstand van de juiste port te komen: Als je 1 meter uit het lood voor de dockingport ligt, hoe ga je dan een meter opschuiven? 90 graden draaien, vooruit thrusten, 180 graden draaien, terug thrusten, 90 graden terugdraaien en dan moet je precies een meter opgeschoven zijn.... En dat allemaal binnen 1 meter met een snelheid van minimaal 0,1m/s heb je ook nog maar een paar seconde om die manouvres uit te voeren. Dan ben je wel even aan het kloten. :|

Zet dan gewoon een paar RCS-poorten en een klein tankje op je ruimtetuig zodat je even zijwaarts beweegt... ;)
Je kan natuurlijk ook beide schepen draaien zodat de docking ports naar elkaar gericht zijn en dan recht vooruit docken. Dan hoef je niet meer opzij te schuiven.
Maar het blijft sowieso een lastige oefening, zeker zonder mod die je helpt met docking. (Dus doe mij maar ook gewoon RCS :) )

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ShadowLord schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:39:
[...]

Je kan natuurlijk ook beide schepen draaien zodat de docking ports naar elkaar gericht zijn en dan recht vooruit docken. Dan hoef je niet meer opzij te schuiven.
Maar het blijft sowieso een lastige oefening, zeker zonder mod die je helpt met docking. (Dus doe mij maar ook gewoon RCS :) )
Nee, dat klopt volgens mij niet

Als twee schepen niet in elkaars verlengde liggen kun je beide schepen draaien wat je wil, maar de poorten komen niet voor elkaar te liggen zonder dat je één van de schepen verplaatst.
code:
1
2
schip1--------o
                 o----------schip2

Als je hier beide schepen draait liggen ze zo

code:
1
2
3
4
5
6
7
|
|
|     o
|     |
o     |
      |
      |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

stefijn schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:02:
[...]

Nee, dat klopt volgens mij niet

Als twee schepen niet in elkaars verlengde liggen kun je beide schepen draaien wat je wil, maar de poorten komen niet voor elkaar te liggen zonder dat je één van de schepen verplaatst.
code:
1
2
schip1--------o
                 o----------schip2

Als je hier beide schepen draait liggen ze zo

code:
1
2
3
4
5
6
7
|
|
|     o
|     |
o     |
      |
      |
en draai de schepen nu eens ongeveer 45 graden ipv 90 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:23
stefijn schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:26:
Wat kun je doen tegen het probleem dat als je een ruimteschip ergens om een planeet hebt draaien en je vervolgens aan het warpen bent om nog een ruimteschip naar die planeet te sturen, en tijdens het warpen raakt de orbit van het eerste ruimtschip verne*kt waardoor het niet meer om die planeet hangt (maar in e.o.a. baan om de zon)?

Ik kan nu niet meer naar die planeet (of uberhaupt 100000x warpen), want dan ben ik mijn schip kwijt.
Het gebeurd inderdaad dat warpen soms een orbit verknald. Ik merk bijvoorbeeld als je een burn wilt doen op de Ap of Pe en je warpt bijvoorbeeld 5x en daarna ga je weer naar 1x zowel de Ap en Pe ineens een stukje verschuiven waardoor je alsnog weer 2 minuten moet wachten of je bent er ineens voorbij. Ook heel irritant. Het komt ook voor dat je ineens om de zon zit als je orbit vrij ver van de planeet zit en warpen je buiten de sphere of influence brengt. Dat is helaas een glitch waar weinig tegen te doen is behalve niet te ver warpen (ik weet niet waar de veilige grens ligt overigens, als die er al is).

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm...ik denk dat de orbit net iets te ruim werd waardoor mijn ruimteschip door Ike uit het stelsel werd geslingerd. Heb de orbit wat lager gezet.
Ben nu met twee schepen tegelijk naar Duna :) nieuwe fuel voor een paar landingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
solomo schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:14:
[...]

en draai de schepen nu eens ongeveer 45 graden ipv 90 graden
O ja, heel dom :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder 5 graden, maar z'n punt blijft staan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
Ik denk 7,69 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16
Dat draaien kan natuurlijk alleen als je controle hebt over beide delen. Ik had laatst mijn interplanetary transfer stage afgeworpen om even een landing te doen op Duna, kom er ik daarna achter dat de transfer stage als debris werd aangemerkt omdat er geen control module in zit. Was nog even zoeken hoe ik daar weer mee kon rendevouzen. (voor de geinteresseerden: in map view je muis naar het midden boven deel bewegen, en dan rechts klikken op debris, zodat je de baan weer te zien krijgt).

Ik had *net* genoeg fuel in mijn lander om zowel te landen als om weer voor 75% in orbit te komen. Gelukkig had ik nog 300 monopropellant en een zeer lichte lander en weinig zwaartekracht (Duna), waarmee ik de hele orbit alsnog kon halen. Na docking had ik nog 80 monopropellant over. Altijd leuk, van die spannende "net niet genoeg" situaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirke schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:04:
Dat draaien kan natuurlijk alleen als je controle hebt over beide delen. Ik had laatst mijn interplanetary transfer stage afgeworpen om even een landing te doen op Duna, kom er ik daarna achter dat de transfer stage als debris werd aangemerkt omdat er geen control module in zit. Was nog even zoeken hoe ik daar weer mee kon rendevouzen. (voor de geinteresseerden: in map view je muis naar het midden boven deel bewegen, en dan rechts klikken op debris, zodat je de baan weer te zien krijgt).
Als je de controle over één van de twee delen niet hebt wordt docken inderdaad een stuk lastiger, anders maakt het naar elkaar toe roteren het leven een stuk makkelijker. Om elkaar heen vliegen is aanzienlijk omslachtiger en levert ook meer potentiële problemen op qua controleverlies e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
pirke schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:04:
Altijd leuk, van die spannende "net niet genoeg" situaties :)
Zo heb ik nu een probe op Ike staan, die onderweg naar Duna alleen even voor een tussenlanding zou komen, en nu niet meer los komt :( ;)

Maar omdat ik nog een paar puntjes science nodig hebt dacht ik om nu maar een bemande missie naar Duna te sturen. (nog nooit met kerbals interplanetair geweest)
Dus ik ben een beetje gaan klooien met landers om te kijken wat ik nodig heb om weer los te komen van Kerbin. Het resultaat is een typisch KSP product: :D

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/ksp/tksp1.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/ksp/tksp2.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/ksp/tksp3.jpg

???:
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/ksp/tksp4.jpg

orbit!:
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/ksp/tksp5.jpg
klikbaar

Net genoeg fuel :)

Maar de meest spannende ksp situatie die ik gehad heb was tijdens de reddingsmissie van de bemanningen van eerdere reddingsmissies die de bemanning van een gestrandde maanlander kwamen halen.
Iedereen die een landing op Mün had overleefd was gered, maar ik moest nog één bemande orbiter ophalen van een baan om Mün. Ondaks dat dat schip stuurloos was, ging het benaderen en docken prima. Dus ik pomp alle brandstof er uit en, omdat ik liever geen ruimteschroot achterlaat. de-orbit het eerste schip. Maar tijdens het branden om weer terug naar Kerbin te komen bedenk ik me dat ik de astronaut was vergeten over te zetten |:(
Dus ik heb mijn reddingsschip meteen weer af laten remmen en in een sub-orbital baan gestuurd die het andere neerstortende schip op net minder dan 200 meter naderde. Met de 'tikkende klok' en geknepen billen volgde de langste en spannendste spacewalk die ik ooit had gemaakt. Tot mijn grote verbazing ging het in één keer goed en is (bijna) iedereen weer veilig thuis gekomen. oOo

Het reddingsschip heb ik als aandenken in de voortuin van het VAB geparkeerd :)
true story ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Haha mooi verhaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja :)

Ik heb zojuist een landing op Duna gemaakt. Was knap lastig, want mijn lander had maar zo'n 1480deltaV aan boord en je hebt er ongeveer 1350 nodig om weer in orbit te komen volgens de planetaire info in mapview. Eigenlijk dus niks over om mee af te remmen.
Daarnaast had ik eigenlijk wat weinig parachuten (ik moet er ook nog wat overhouden voor de landing op Kerbal :) ) en Duna heeft een veel te dunne atmosfeer!

Maar het is gelukt door de orbit zo aan te passen dat ik héél vlak de atmosfeer inschiet (-50 deltaV). Daarbij heb ik de lander in een houding gezet waarbij hij als een platte steen op het water ligt (en dan nog wat schuiner). Daardoor bleef ik heel lang hoogte houden terwijl de snelheid wel terugliep. Uiteindelijk lukte het me om zonder gebruik van de motor de snelheid terug te brengen naar een waarde waarbij de raket geen schade opliep als de parachuten uitvouwden (<350m/s proefondervindelijk ;) ) en hoefde ik alleen voor het laatste stukje van de landing even gas te geven.
Nu op het oppervlak (gelukkig vlak) met nog 1400m/s aan boord :)

1e keer atmosferisch onderzoek (nosecone): 1000 punten!

Kijken of het me lukt om weer te koppelen met de langeafstandsmodule die rond de planeet hangt.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 31-10-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Eh.. je kan parachutes meerdere keren gebruiken, je kan ze weer opvouwen door een kerbal op EVA te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
stefijn schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:05:
1e keer atmosferisch onderzoek (nosecone): 1000 punten!
AlexanderB schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:12:
Eh.. je kan parachutes meerdere keren gebruiken, je kan ze weer opvouwen door een kerbal op EVA te sturen..
Bovenstaande quote van Stefijn zegt eigenlijk al genoeg: waarschijnlijk geen Kerbal aan boord maar een onbemande vlucht, anders had hij wel meer dan alleen een atmosferisch onderzoek gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Nooit geweten dat je de parachutes kan opvouwen, thanks voor die tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:30:
Nooit geweten dat je de parachutes kan opvouwen, thanks voor die tip!
Weet je wel dat je wielen kan repareren als er een Kerbal in de buurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ja dat wist ik wel. Van die chutes niet. handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Overigens zit de glitch dat als je die parachutes dan in flight toevoegt aan een nieuwe stage en die stage activeert dat ze dan niet altijd deployen dr nogsteeds in, dus als ik ze zelf 2x gebruik, knoop ik ze altijd voor de zekerheid ook aan een action group..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:33:
[...]

Weet je wel dat je wielen kan repareren als er een Kerbal in de buurt is?
Haha nee dat wist ik ook niet, thanks again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb een tweede launch gedaan met een raket waarmee ik Jebediah al op de Mün had gezet. Jeb heeft genoeg fuel om terug te keren naar Kerbin. Bill is met een iets gewijzigde constructie gegaan (andere lichtere motoren op de lander en een iets breder uitgevoerde landingsgestel) en die had grote moeite om in orbit om Kerbin te komen en had maar net genoeg fuel voor een perfecte landing op Mün.

Ofwel, missie geslaagd. Nu gaan we een reddingsmissie bouwen. :D
Landen gaat in ieder geval steeds beter, nu nog precisielandings leren. Anders wordt het een eind lopen voor Bill. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Ik heb overigens sinds enkele dagen de aplha serer draaien van KMP (Kerbal Multi Player).
http://sesau.ca/ksp/KMP.html

Mochten jullie onze server willen joien dan kan dit, ik draai echter wel de laatste devbuild (niet die van Space port):
http://puu.sh/58sad.zip

Eerst spaceport versie installeren voor rest van de files en dan KerbalMultiPlayer.dll vervangen door bovenstaande.

Server:
tawot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:23
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Kan iedereen 1 voor een lanceren of heeft ieder zijn eigen KSC maar zie je elkaar pas in de ruimte? Multiplayer klinkt wel geinig maar of het voor een spel als dit echt werkt is een vraag.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Thierry88 schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:39:
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Kan iedereen 1 voor een lanceren of heeft ieder zijn eigen KSC maar zie je elkaar pas in de ruimte? Multiplayer klinkt wel geinig maar of het voor een spel als dit echt werkt is een vraag.
Op hun site staat het uitgebreid uitgelegd, in het kort:

Er is een "buble" om KSC (Kerbal Space Centre) van 40KM. Vechiles worden pas buiten deze bubble ge-shared om launch-collisions te voorkomen.
Laden is disabled (quick-save werkt, je kunt de quicksave in SP openen).
Timewarp werkt. Als P1 timewarpt komt hij voorop te liggen. Andere players liggen achter en zien het schip van P1 gewoon doen wat voor P1 versneld gebeurt.
Andere players kunnen vooruit warpen om zo in dezelfde time als iemand anders te komen. Dit is nodig als je wilt docken, wilt treffen op een planet e.d. Je kunt niet terug in de tijd warpen.

Docken etc werkt gewoon (als je in zelfde timeframe zit). Je kan dus ook gewoon racen met rovers, noem maar op. Enige nadeel is dus dat racen op kerbin lastiger is omdat je eerst 40km van KSC weg moet vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Connecting - Handshake - Connected - Disconnected

wat..

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 04-11-2013 20:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Computer says no :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Ik heb net voor het eerst 'materials bay' experiment gedaan gedaan hoog boven Jool. grappige test data:

quote: KSP
spoiler:
The computer gave an odd report no matter how many times we send the request. Open the sample bay doors... "I'm sorry, I'm afraid i can't let you do that"was the only reply. The doors did open very promptly when we opened the fusebox panel. Very curious
Ik had ook nog een 'owja, zo kan het ook momentje'. Normaal hing ik schepen die ik moest docken zo in een baan om kerbin dat de rotatie precies mogelijk tegengesteld was aan de die van de orbit, zodat de dockingport niet verdraaide.
Maar ben er dus nu al achter gekomen dat het handiger is om te docken schepen met de docking poort haaks op de orbit te hangen (naar N of Z dus bij 'normale' orbits) want dan draait de port gewoon om z'n as. |:(
maarja, ik heb ksp pas vanaf 0.16 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
D4NG3R schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:59:
[...]

Connecting - Handshake - Connected - Disconnected

wat..
Er zat een fout schijnbaar in de client, had geen tijd om de deversie te testen.
De huide (spaceport) release is echter wel werkend als het goed is (op het werk dus kan hem niet testen):
http://kerbalspaceport.com/kmp-client/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

KMP heeft nog wel flinke kuren.. Vliegt op 100KM m'n raket ineens in stukken (Niet kapot, onderdelen laten gewoon los van elkaar.. Alsof je een nieuwe stage ingaat maar dan zonder die 'duw' van een decoupler)

Geen screenshot kunnen maken jammergenoeg.

Is het trouwens niet super simpel om te gaan griefen door tussen de 70 en 100KM troep te spammen? (Wikipedia: Kessler syndrome)

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 05-11-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:39:
Is het trouwens niet super simpel om te gaan griefen door tussen de 70 en 100KM troep te spammen? (Wikipedia: Kessler syndrome)
Neuh, tegen de tijd dat dat een probleem wordt is de snelste computer al lang op de knieën met al dat puin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Het is ook nog in early alpha dus er zitten inderdaad nog redelijk wat bugs in. Ik heb de code ook al onder de loep genomen en deze is in de huidige staat nogal brak als je het aan mij vraagt.

Voor alsnog draai ik de server gewoon zodat ook andere geinteresseerd kunnen testen. De development gaat wel erg rap, er werken nu 12 man aan. Als je ziet wat er in de afgelopen week al niet geupdate is heb ik wel hoop. Dit zal zeker nog wel even duren maar uiteindelijk zou het natuurlijk super bruut zijn als het ooit vrijwel vlekkeloos gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:25:
[...]

Neuh, tegen de tijd dat dat een probleem wordt is de snelste computer al lang op de knieën met al dat puin.
Dat is ook wat hij bedoelt: door volgas allemaal rotzooi in willekeurige banen te brengen zal je de gemiddelde pc flink laten stressen...

Al weet ik niet of het effect heeft, objecten worden in de standaard KSP pas geladen binnen de 2,5km. Er blijft dus alsnog een hele kleine kans over dat je ze tegen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Crafts worden standaard als public gemarkt. Dat betekend dat iedereen je craft kan besturen (1 persoon gelijktijdig). Je kunt ze wel als private markeren.

Echter kunnen crafts gewoon via de tracking station verwijderd worden. En ze worden idd pas bij <2.5km geladen dus ik vermoed dat het lag-gehalte wel meevalt.

Maar je kan idd wel zoiets krijgen (van een andere mp server):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6zmkHSY.jpg

Ze zijn volgens mij al bezig met een feature om crafts van inactieve members automatisch na x dagen te verwijderen. Zo blijft het natuurlijk beheersbaar. Afgezien daarvan is de mod ook meer bedoeld voor "spelen met vrienden" dan daadwerkelijk spelen met 100 man. Waar dit in theorie natuurlijk kan zal dit praktisch gezien niet handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik heb ook maar ff een vlag geplaatst op de Mün. M'n landertje doet nu rondjes om de planeet omdat ik para's vergeten was en dus niet terug kan :| ... Al zit er wel een docking port voorop dus als iemand zich aan een missie wil wagen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Gisteren naar Gravity geweest. Leuke film :) Alleen, als je KSP gewend bent zijn de bewegingen in de ruimte niet allemaal helemaal correct :|

http://www.startalkradio....ueries-gravity-the-movie/

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 11-11-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:03:
Gisteren naar Gravity geweest. Leuke film :) Alleen, als je KSP gewend bent zijn de bewegingen in de ruimte niet allemaal helemaal correct :|

Na 1,5 minuut aan reclame en jingles heb ik de hoop opgegeven dat er nog iets normaals zou komen, maar ik ga ervan uit dat het dezelfde strekking heeft als dit artikel:
http://insidemovies.ew.co...uestions-science-experts/

Toevallig heb ik 'm ook gister gezien. Ik vond het ondanks wat kleine dingetjes en één groot ding (
spoiler:
de zelfopoffering van Clooney
) heb ik me prima vermaakt. Had ook weer zin in KSP toen ik thuiskwam. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag bij gebrek aan mods maar eens aan de slag met science. Op zich aardig, maar het is wel grinden tot en met. Ik hoop dat dat nog wel verbeterd wordt, want zo ben je wel rap herhaaldelijk missies aan het doen waar je niet op zit te wachten.

Kan je nu alleen flights recoveren vanuit de tracking station?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Na 1:40 begint t ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:31:
Ik ben vandaag bij gebrek aan mods maar eens aan de slag met science. Op zich aardig, maar het is wel grinden tot en met. Ik hoop dat dat nog wel verbeterd wordt, want zo ben je wel rap herhaaldelijk missies aan het doen waar je niet op zit te wachten.

Kan je nu alleen flights recoveren vanuit de tracking station?
Nee als je geland bent en je gaat met de muis naar de altimeter dan verschijnt er een extra dropdown (heel duidelijk) waar staat; recover vessel. Maar dat kan alleen op Kerbal.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:31:
Herhaling is niet nodig; het schijnt dat je in 3 missies klaar kunt zijn. Ik heb er wel wat meer nodig, maar daar zat weinig echte herhaling bij. Ja, landen op verschillende plekken op de Mun heeft natuurlijk wel iets van herhaling in zich, maar een polar landing is toch net iets anders (wat meer delta-V nodig).

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35
Space station core in de lucht hangen... alleen vergeten om de stage die het in orbit bracht een RC controller te geven.. dus die zit er nog aan vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

stefijn schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:03:

Hehe, dankzij KSP en orbits ben ik er wel achter gekomen dat er nogal een aantal factual errors in die film zitten. Desalniettemin was-ie wel goed ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen twee dagen eindelijk een kans gehad met kOS te spelen en man, wat is dat gaaf zeg! Als je een fan van ruimtevaart, computertechologie en robotica bent is het precies wat je wilt hebben. Als straks Infernal Robotics ook nog compatible wordt is het feest helemaal compleet :Y

Het enige nadeel is dat ik in de afgelopen paar dagen nauwelijks een paar kilometer van de basis af ben geweest, maar ik kan niet zeggen dat ik het erg vind. Ik vermaak me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels drie verschillende methodes om te hoveren gescript, maar nu juist die ene methode die niet zou moeten werken levert de beste resultaten op. Dat is natuurlijk niet de bedoeling }:| Al moet ik nog eens gaan zitten om de PID goed af te stellen, misschien dat daar nog betere resultaten uit komen.

Edit: inmiddels is de PID een getuned, dat zijn aanzienlijk betere resultaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
wat gebruik je als propulsion? (ik gebruik geen kOS, maar ben wel benieuwd naar wat je gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snowD schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:34:
wat gebruik je als propulsion? (ik gebruik geen kOS, maar ben wel benieuwd naar wat je gebruikt)
Nu nog raketmotoren, omdat die zich lekker lineair gedragen. Het uiteindelijke doel is om propellers of straalmotoren te gebruiken, wat iets realistischer is. Ik heb met propellers getest en dat ging helemaal niet slecht - het spul had een maar een paar procent grotere foutmarge dan raketmotoren - terwijl straalmotoren zoals gebruikelijk een ramp zijn. De trage reactietijd en ietwat vervelende vermogenscurves maken dat een erg lastig verhaal. Volgens mij gebruiken ze in het echt ook een paar trucs om daar minder last van te hebben, in de vorm van schuiven in plaats van gasregeling, maar dat heb je in KSP helaas niet.

Ik krijg nou met de PID-controller in combinatie met raketmotoren en propellers erg leuke resultaten, al wil het spul in bepaalde gevallen wel ontsporen. Straalmotoren lijken nog nergens op :p Enige nadeel is dat KSP wel steeds stroever gaat lopen tijdens dat script, dus ergens gaat er iets niet helemaal naar behoren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Boem, eerste handmatige docking uitgevoerd. Ging niet helemaal vlekkeloos, de controls voelden niet echt intuïtief aan. Maar wellicht is de RCS-configuratie op het vaartuig ook niet optimaal. Ik kreeg het iig niet voor elkaar om recht voor de andere dockingport te komen te liggen. Uiteindelijk gedockt onder een hoek, waarna de dockingports elkaar recht trokken. :P

Misschien dat mods ook wel prettiger werken hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Docken is inderdaad niet makkelijk, er is een plug in die een camera toevoegt aan de docking port waardoor het mikken makkelijker zou moeten worden. Wat mij helpt is alles heel langzaam te doen zodat je rond kan kijken. Waar ik wel moeit mee heb is de besturing, alles is de helft van de tijd achterstevoren, wat mij altijd lekker in de war brengt.

Vandaag is gespeeld met mechjeb, maar lanceren lukt em niet echt. Raketten die ik zonder veel moeiten in LKO krijg gaan daar helemaal fout en exploderen in de vreemdste manieren gedurende de lancering. Dan maar handmatig is leuker ook.

Gebruiken jullie nog plug-in's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Christiaan676 schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:46:
Docken is inderdaad niet makkelijk, er is een plug in die een camera toevoegt aan de docking port waardoor het mikken makkelijker zou moeten worden. Wat mij helpt is alles heel langzaam te doen zodat je rond kan kijken. Waar ik wel moeit mee heb is de besturing, alles is de helft van de tijd achterstevoren, wat mij altijd lekker in de war brengt.

Vandaag is gespeeld met mechjeb, maar lanceren lukt em niet echt. Raketten die ik zonder veel moeiten in LKO krijg gaan daar helemaal fout en exploderen in de vreemdste manieren gedurende de lancering. Dan maar handmatig is leuker ook.

Niet toevallig time warp aangezet? Dat gaat namelijk heel erg fout als er zwaartekracht bij komt kijken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Waar ik wel moeit mee heb is de besturing, alles is de helft van de tijd achterstevoren, wat mij altijd lekker in de war brengt.
Dat had ik ook ja. Ik moest echt goed nadenken en de keybindings meerdere keren nakijken of ik wel de goede knoppen had. Zonder addons is de visuele feedback minimaal viel me op. Je hebt een relatieve snelheid t.o.v. je target, maar in welke richting dat precies is, zie je niet. Terwijl dat wel heel fijn is om te weten zodat je met het juiste RCS-knopje die snelheid kunt killen.

MechJeb veel gebruikt. Eigenlijk nooit problemen gehad met lanceringen. Wellicht maakt het nog uit hoe je MechJeb op je raket plakt, bijvoorbeeld bovenop en rechtop, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb wel gemerkt dat ie af en toe z'n quirks had, zoals vlak voor de landing iets raars doen waardoor je alsnog headfirst de Mün induikt. :P

Wat mij van MechJeb tegenstaat is de docking autopilot. Die is echt constant bezig met RCS om op koers te blijven, terwijl ie (bijv) nog een ruime 100 meter van het doel is. Dat moet toch beter kunnen, lijkt me. En dat klopt ook, ondanks dat ik er gister een paar keer naast zat en een paar keer de verkeerde kant op vloog was ik uiteindelijk sneller gedockt dan MJ. :+

Verder eigenlijk nooit Addons gebruikt. Even gespeeld met B9, maar ik vind de parts niet passen bij de stock-look. De grotere vleugels waren wel erg nice, die zijn stock echt te klein.

edit: wat me nog wel binnenschiet over MJ; die voert niet langzaam het vermogen van je motoren op, dat is meer een binaire switch. Kan zijn dat je constructies het niet fijn vinden als er ineens één of meerdere Mainsails op vol vermogen aanschieten en daardoor een te grote schok geven waardoor je verbindingen het niet meer houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Gaius op 19-11-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Onder dockingsmodus zit gewoon een camera toch, of vergis ik mij nou? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
docken is ...... in het begin lastig idd maar zodra je in het zelfde orbit bent (maar niet op "dezelfde plek") dan moet je je apo iets raisen, zodat je dus langer over je orbit doet en dus langer onderweg bent. Dan wanneer je een encounter hebt die binnen de km ligt dan je prograde naar je prograde-target brengen en dan rustig naar je docking partner zweven/vliegen/glijden (oh ja het raisen van je orbit en wachten op een encounter kan best lang duren aan de hand van jou snelheid, afstand etc etc)

nieuws: International Space Station viert vijftiende verjaardag van de frontpage :)

[ Voor 16% gewijzigd door snowD op 20-11-2013 11:13 ]

• Christiaan676
Gaius schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:00:
Dat had ik ook ja. Ik moest echt goed nadenken en de keybindings meerdere keren nakijken of ik wel de goede knoppen had. Zonder addons is de visuele feedback minimaal viel me op. Je hebt een relatieve snelheid t.o.v. je target, maar in welke richting dat precies is, zie je niet. Terwijl dat wel heel fijn is om te weten zodat je met het juiste RCS-knopje die snelheid kunt killen.
Als de navbal op target staat word de proprograde en retrograde vecotoren relatief gegeven ten opzichten van je target. Dus Als je dan retrograde burnt zal de snelheid afnemen. Aangezien de besturing altijd het zelfde is ten opzichte van je navbal is de benadering een stuk makkelijker als je dat door hebt. Het laatste stukje van de docking manouver heb ik meer moeite mee omdat je dan eigenlijk niks meer aan je nav bal en er dus geen reverentie is voor de besturing.
[b]Gaius schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:00:
MechJeb veel gebruikt. Eigenlijk nooit problemen gehad met lanceringen. Wellicht maakt het nog uit hoe je MechJeb op je raket plakt, bijvoorbeeld bovenop en rechtop, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb wel gemerkt dat ie af en toe z'n quirks had, zoals vlak voor de landing iets raars doen waardoor je alsnog headfirst de Mün induikt. :P

Wat mij van MechJeb tegenstaat is de docking autopilot. Die is echt constant bezig met RCS om op koers te blijven, terwijl ie (bijv) nog een ruime 100 meter van het doel is. Dat moet toch beter kunnen, lijkt me. En dat klopt ook, ondanks dat ik er gister een paar keer naast zat en een paar keer de verkeerde kant op vloog was ik uiteindelijk sneller gedockt dan MJ. :+

Verder eigenlijk nooit Addons gebruikt. Even gespeeld met B9, maar ik vind de parts niet passen bij de stock-look. De grotere vleugels waren wel erg nice, die zijn stock echt te klein.

edit: wat me nog wel binnenschiet over MJ; die voert niet langzaam het vermogen van je motoren op, dat is meer een binaire switch. Kan zijn dat je constructies het niet fijn vinden als er ineens één of meerdere Mainsails op vol vermogen aanschieten en daardoor een te grote schok geven waardoor je verbindingen het niet meer houden.
Kan best dat het door de grote schok komt bij het aanzetten, keer gehad dat de draagraket door de payload heen vloog bij het rond maken van de orbit. Maar ook een keer gehad dat de raket meteen bij de lancering horizontaal ging vliegen, terwijl je bij handmatige lanceren de knoppen niet aan hoef te raken tot op 10km om de gravity turn te starten. Mechjab is handig voor de extra informatie die het je geeft, maar verder is het natuurlijk de kunst om alles handmatig te doen.

Blijft een leuk spel, ondertussen een ruimtestation gebouwd, jammer genoeg moet je dan wel erg er op letten dat je het aantal parts laag houd. Doe je dat niet dan word alles hartstikke traag. Volgende stap een Kerbal op een andere planeet landen en hopelijk weer veilig thuis brengen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Hmm, ben nogsteeds bezig om overal in het solar system een vlag te planten, maar sommige plaatsen zijn echt verrekte lastig om te komen + terug.. (Tylo, Vall, Eve, Eeloo), niet onmogelijk, maar je hebt wel behoorlijk wat brandstof nodig om de Delta-V doelen te halen..

[ Voor 22% gewijzigd door AlexanderB op 23-11-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

AlexanderB schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:39:
Hmm, ben nogsteeds bezig om overal in het solar system een vlag te planten, maar sommige plaatsen zijn echt verrekte lastig om te komen + terug.. (Tylo, Vall, Eve, Eeloo), niet onmogelijk, maar je hebt wel behoorlijk wat brandstof nodig om de Delta-V doelen te halen..
Ik neem aan dat je hier dan ook boven Kerbin een groot station bouwt welke je vervolgens in z'n geheel naar een andere planeet kan vliegen? Is de 'simpelste' manier om ver weg te komen met voldoende fuel. Een of meerdere dropships (Van heel klein met veel power tot heel groot met weinig power) er aan plakken en gaan met die banaan.

Ik wil zelf nog een keer een schip; groot genoeg om alle planeten te bezoeken. Misschien zelfs alle manen er bij :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Eeuh, nee, ik bouw per planeet een lander met de juiste delta-V, TWR en evt parachutes dr aan.. En die worden door een LV-N 'duwboot' naar hun bestemming gebracht. Aan de zijkant zitten dr extra tanks aan gedocked om voldoende brandstof mee te krijgen. (Heb fuel lines aan de docking ports gemaakt zodat de brandstof in de juiste volgorde uit de tanks gaat)

Zal zo wel ff screenshots posten van wat dr nu in orbit hangt te wachten op transfer windows. :)
(Eve/Gilly, Laythe/Bop/Pol, Duna/Ike, en Moho)

Kwam alleen net tot de conclusie dat ik voor de heen/terugreis het volle gewicht van de lander gerekend had, dan kom je op vrij extreme hoeveelheden brandstof uit.. :X oeps. Dat kan dus allemaal weer wat kleiner.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n nieuwste SSTO raket / vliegtuig / rover (volledig met de standaard onderdelen).

Motoren:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hVGPuOsZik7gnzv7rrs031pO/medium.png

Vol gas over de landingsbaan met de rover wheels (yeah die 22m/s is gratis en gaat me vast helpen om in orbit te komen 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7Z4Zrnk8rA7tcf5eUaaEUqR3/medium.png

Hover jets vol gas en lift-off:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wFF6lfA905N1kJpzO7IXs7Z5/medium.png

Transitie van hover jets naar rocket power:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TD7tYRukbl81G0fNtvLmSnql/medium.png

Gravity turn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wI6rxqSPngM0BhQyQvRPIfvr/medium.png

En in orbit (73x153km), met zelfs nog wat brandstof over :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YnK3Gy3tsjXIcAp7YTjMhpMU/medium.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MfYBECgVi5F0T4b2wK0JzSmT/medium.png

Nu dit ding proberen op de Mun of Laythe te landen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komen ze nou weer thuis? :p

Ik gok dat je niet met FAR speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
lol @ koplamp :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 01:06:
M'n nieuwste SSTO raket / vliegtuig / rover (volledig met de standaard onderdelen).

Begrijp ik nou goed dat je zo hoog mogelijk probeert te komen met alleen de VTOL engines? En daarna de nuclaire engines voor de horizontale snelheid?

Aparte manier, de meeste zullen een vliegtuig zo hard en hoog mogelijk proberen te laten vliegen en dan met een kleine burst raketbrandstof het laatste hopje naar de 70km te maken... Dit is ook een interessante manier! :)

Is denk wel moeilijk met het balanceren/rechthouden van het vaartuig, hier nog speciale dingen voor gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
d:)b ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke

Motoren:
[afbeelding]

Vol gas over de landingsbaan met de rover wheels (yeah die 22m/s is gratis en gaat me vast helpen om in orbit te komen 8)7 )
[afbeelding]

Hover jets vol gas en lift-off:
[afbeelding]

Transitie van hover jets naar rocket power:
[afbeelding]

Gravity turn:
[afbeelding]

En in orbit (73x153km), met zelfs nog wat brandstof over :D
[afbeelding]
[afbeelding]

Nice :) Even in orbit bijtanken en met die Atomic engines kun je wel verder dan de mun :)

Kwam dit tegen : http://forum.kerbalspacep...c-heavy)-_-With-Part-20-_

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 25-11-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakTom92 schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:52:
[...]

Begrijp ik nou goed dat je zo hoog mogelijk probeert te komen met alleen de VTOL engines? En daarna de nuclaire engines voor de horizontale snelheid?
Yep, dat is een manier die ik wel vaker gebruik (bijv. Verwijderd in "[PC] Kerbal Space Program") en die zeer goed werkt. Gebruik ook nog de aerospikes omdat je in het begin van rocket powered thrust nog wel wat stuwkracht nodig bent.
Is denk wel moeilijk met het balanceren/rechthouden van het vaartuig, hier nog speciale dingen voor gedaan?
Het ding vliegt wel goed, ik heb gewoon de motoren wat verplaatst zodat de stuwkracht precies door de center of gravity gaat (in beide assen).
stefijn schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:56:
[...]

Nice :) Even in orbit bijtanken en met die Atomic engines kun je wel verder dan de mun :)
Maar landen gaat een uitdaging worden, de jets werken natuurlijk niet op de mun. Heb wel 2 LV909's aan de onderkant geplaatst maar weet niet of die voldoende thrust hebben (100kN totaal). En de wielen kunnen ook niet echt een harde klap hebben. Landen op Kerbin of Laythe zou makkelijker zijn (parachutes + jets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:28:
Yep, dat is een manier die ik wel vaker gebruik (bijv. Verwijderd in "[PC] Kerbal Space Program") en die zeer goed werkt. Gebruik ook nog de aerospikes omdat je in het begin van rocket powered thrust nog wel wat stuwkracht nodig bent.
Ik weet niet helemaal of het de meest efficiënte manier van aanpak is (qua payload fractions en dat soort werk), maar ach :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het zorgt wel voor mooie constructies haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:04
Zojuist ksp multiplayer ontdekt, gelijk een server opgezet. Iemand zin om me te helpen testen? Server adres: 83.80.151.84, zal wel online zijn de komende tijd. Ik draai de versie van de KSP, http://kerbalspaceport.com/kmp-client/ en de standaard poort.

[ Voor 49% gewijzigd door sjaakwortel op 25-11-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Hmm, weer paar dingetjes gefixt, eerst m'n Eve lander getest door een aantal keer op kerbin te landen, moest 18 extra parachutes en een paar extra landing legs en een paar struts toevoegen, en een klein beetje gas geven voor de daadwerkelijke touchdown (9m/s is blijkbaar te snel nog)... Verder alle poten en chutes op decouplers gezet, heb elke spat delta-v nodig bij de terugreis.
Ook de docking port aan de bovenkant vervangen, van Jr, naar normale, minder wobble.

Ook m'n raket voor Moho moest opnieuw, kwam na herberekening achter dat ik te weinig delta-v zou hebbben, genoeg voor een 1-way trip, ipv retour, dus de interplanetaire stage een beetje aangepast.. :)

Nu nog opnieuw de drive stage voor de Eve missie docken, en de boel voorzien van brandstof.. en dan gaat het aftellen beginnen voor de verschillende transfer windows.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
sjaakwortel schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:54:
Zojuist ksp multiplayer ontdekt, gelijk een server opgezet. Iemand zin om me te helpen testen? Server adres: 83.80.151.84, zal wel online zijn de komende tijd. Ik draai de versie van de KSP, http://kerbalspaceport.com/kmp-client/ en de standaard poort.
Ik heb net even op je server gespeeld en iets aan je ruimteschip gedockt (was weer even wennen zonder MJ, maar met de nieuwe ASAS wel makkelijk icm RCS).

Dat KMP werkt volgens op deze manier (één persoon tegelijk online en steeds stukjes toevoegen aan een space station of maanbasis) sowieso wel goed. Ik ben wel benieuwd of het ook met meerdere spelers online een beetje soepel werkt. Ook ben ik wel benieuwd of warpen en syncen goed werkt als je verre reizen (naar andere planeten) gaat ondernemen.

Ik kan eventueel vanavond of morgenavond nog wel op je server komen spelen om het online verder te testen.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
voor wie intresse heeft; Planetes is een space adventure en comedy anime welke zich afspeelt in de toekomst (2075). meer info hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Seen it, goede serie, het is eigenlijk jammer dat er nog geen officiële Engelse dub is voor mensen die geen zin hebben om de ondertitels te lezen en/of Japans te leren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:22:
Seen it, goede serie, het is eigenlijk jammer dat er nog geen officiële Engelse dub is voor mensen die geen zin hebben om de ondertitels te lezen en/of Japans te leren.. :)
Ach, dat soort dingen kijk je toch liever in het Japans. Dat komt de sfeer wel ten goede. Met subs, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
AlexanderB schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:22:
ik heb Dual Audio versie.. aka zowel in Japans met subs als Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ahja, ook gevonden. :) nu heb ik beide versies.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aw yeah. Terwijl ik met iets anders bezig was viel opeens het kwartje hoe je een nuttige, bestuurbare en bruikbare VTOL zou kunnen bouwen met straalmotoren. De eerste proof of concept is inmiddels succesvol gebleken, nu volgt de uitdaging om het om te zetten in een echt nuttig en mooi toestel.

Ik heb weer wat te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:44:
Aw yeah. Terwijl ik met iets anders bezig was viel opeens het kwartje hoe je een nuttige, bestuurbare en bruikbare VTOL zou kunnen bouwen met straalmoteren. De eerste proof of concept is inmiddels succesvol gebleken, nu volgt de uitdaging om het om te zetten in een volwaardig nuttig en mooi toestel.

Ik heb weer wat te doen :p
Pics!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ja, VTOL is altijd leuk. :)

Heb een beetje zitten klooien met kerbal alarm clock, kom een paar limitaties tegen..

Transfer windows geeft ie wel aan, maar op het aangegeven transfer window kan ik geen fatsoenlijke intercept vinden, zonder gigantisch dV te verspillen.. Kloppen die wel?

Als je een alarm aanmaaktvoor een manouver node, dan pakt ie alleen de eerste, alle volgende nodes kan ik geen alarm voor aanmaken, klopt dat? En bewaart ie die wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat de VTOL's die je meestal in KSP ziet weinig realistisch zijn. Ze gebruiken speciale motoren om te stijgen (= zwaar en een enorme bak drag) of doen andere dingen die je in het echt wel uit je hoofd zou laten. Mijn uitdaging is juist iets te bouwen dat nuttig, bestuurbaar en zinnig is. Daarbij moet je dus vergelijkbare problemen oplossen als in het echt en dat maakt het ook lastig.

Ik ga waarschijnlijk wel gebruik maken van kOS, maar goed, dat lijkt me geen valsspelen.

• Christiaan676
Kerbalkon 2013 is begonnen op twitch : www.twich.tv/ksptv

Momenteel zijn er beelden van versie 0.23 te zien

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

sjaakwortel schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:54:
Komt iemand ooit nog in een redelijke baan die geen halve cirkel is waarvan het eindpunt toevallig iemand anders zijn basis is?

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Tot nu toe valt die Kerbal Kon wel tegen, elke keer gooien ze de stream offline om even een paar min, pauze te houden.
Hebben ze eindelijk 2200 viewers gooien ze de stream offline om even wat te gaan eten.

Ook hun interview met Ed Lu was heel slecht en misschien zelfs totaal niet voorbereid.
Was een volledig eenzijdig gesprek, het gene wat Ed Lu had te vertellen was best interessant en het enige wat de andere konden doen was een beetje schaapachtig uit hun ogen te kijken en maar " wow cool " blijven zeggen.

• Christiaan676
Het komt allemaal inderdaad wat amateuristisch over, er is nu een missie naar de mun aan de gang waarbij één mission control speelt en de andere van uit de capsule de rocket aan het besturen is. Heb zo mijn twijfels of ze de mun gaan bereiken.....

• anandus
  • Niet online
Bezig met historische ruimtestations bouwen :)

Salyut 1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Za7hvYZpwK4tBtbhydqN0Ap/full.jpg

Almaz:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mCo4WwrcUPOSlD66zRftzNEK/full.jpg

Salyut 4:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xf7U9KmaTX3kyNc2y4saWqC4/full.jpg

Skylab:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DnmN2205znB633qKTxkpV9ee/full.jpg

En Mir:
(module voor module, dit is het eindresultaat, dus core module, Kvant-1, Kvant-2, Kristall, Spektr en Priroda, docking module niet, overigens, vergeten :P ):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mxHjIqgWYsV08YTwUS0clLke/full.jpg

Vooral dat laatste ben ik wel trots op, toch wel weekje mee bezig geweest :P

Komende weken maar aan de ISS beginnen :9

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:43
Daisai schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:15:
Tot nu toe valt die Kerbal Kon wel tegen, elke keer gooien ze de stream offline om even een paar min, pauze te houden.
Hebben ze eindelijk 2200 viewers gooien ze de stream offline om even wat te gaan eten.

Ook hun interview met Ed Lu was heel slecht en misschien zelfs totaal niet voorbereid.
Was een volledig eenzijdig gesprek, het gene wat Ed Lu had te vertellen was best interessant en het enige wat de andere konden doen was een beetje schaapachtig uit hun ogen te kijken en maar " wow cool " blijven zeggen.
Akkoord, beetje zonde om zo met je viewers om te gaan. Ze hadden het wel een stuk beter kunnen/mogen plannen.
Het interview met Ed was inderdaad erg knullig. Ik had graag nog wat meer inhoudelijks gehoord, maar het enige wat ze verder konden zeggen is "it's an honor, blabla".
Verder streamen ze ook zeker leuke/interessante dingen, maar ze benutten niet hun volledige potentie.
Christiaan676 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:42:
Het komt allemaal inderdaad wat amateuristisch over, er is nu een missie naar de mun aan de gang waarbij één mission control speelt en de andere van uit de capsule de rocket aan het besturen is. Heb zo mijn twijfels of ze de mun gaan bereiken.....
They made it... :F

• Christiaan676
Ja ze hebben uiteindelijk een grote krater gemaakt....

De volgende stream gaat het al wat beter, ze zijn nu geland zonder de kerbel te vermoorden al hebben ze wel de lander gesloopt en dus zijn ze gestrand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:59:
Bezig met historische ruimtestations bouwen :)
Ik zou eens gaan kijken naar wat modparts, voor het Russische en ISS-gebeuren heb je behoorlijk mooie onderdelen.

Draait het ook allemaal in historisch correcte banen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 04:38:
[...]

Ik zou eens gaan kijken naar wat modparts, voor het Russische en ISS-gebeuren heb je behoorlijk mooie onderdelen.
Ja, ik weet het, zitten inderdaad mooie dingen tussen :) Maar wilde het stock bouwen (en volgens mij is dat ook gelukt, al gebruik ik wat ods, dus misschien dat er ergens een foutje inzit).
Draait het ook allemaal in historisch correcte banen?
Nee, dat niet, de banen zijn willekeurig.

Dus KSP krijgt multiplayer.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Het is leuk voor degenen die ervan houden, maar tegelijkertijd denk ik 'gebruik je resources toch voor andere dingen'.
Er is al een multiplayer-mod die al aardig schijnt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:18:
Dus KSP krijgt multiplayer.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Het is leuk voor degenen die ervan houden, maar tegelijkertijd denk ik 'gebruik je resources toch voor andere dingen'.
Er is al een multiplayer-mod die al aardig schijnt te werken.
Ik heb precies hetzelfde. Ik denk dat er nog een hoop te verbeteren valt in singleplayer en dat er nu veel energie gestoken gaat worden in multiplayer. Misschien vanuit verkoopperspectief een goed idee, maar als iemand die bar weinig met multiplayerspellen heeft word ik er niet heel blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Ze moeten eerst de engine goed optimaliseren voordat ze een multiplayer toevoegen.
Het spel zou makkelijk een 1000+ part station moeten kunnen laden voordat ze aan multiplayer beginnen, 64bit en multicore kan een begin zijn, helaas dat dit ook voor een deel vanuit Unity moet komen.

Ik word het wel zat van die developers die spellen uitbrengen anno 2013/2014 die nog steeds niet deze support hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat deze versie flink wat sneller zou moeten draaien, 20 tot 30% heb ik vernomen. Multicore support en 64-bit liggen inderdaad aan de Unitykant, maar dat is natuurlijk maar beperkt een excuus. Je hebt zelf voor een engine gekozen en als je er van leeft mag je best wat druk op de kant van Unity zetten. Het is inderdaad niet meer van deze tijd dat die zaken niet gewoon werken. Als je als engine serieus genomen wil worden is dat toch wel een goede start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Hier nog een "on-the-fence" buyer. Het probleem wat met tegenhoudt om KSP aan te schaffen is dat volgens mij het game gedeelte nog niet af af is. Het is nog steeds een (verdedelde) alpha release. (of ondertussen beta). En ik ben bang dat ik mezelf maar zolang kan vermaken, tuurlijk keertje naar de maan vliegen is leuk en een andere planeet, maar ik ben bang dat ik het daarna wel snel gezien heb (al heb ik dan wel wat geleerd over rocket science ;) )

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:27:Het probleem wat met tegenhoudt om KSP aan te schaffen is dat volgens mij het game gedeelte nog niet af af is.
Als je het hebt over aan het handje gehouden worden wat je moet doen hebt klopt dat inderdaad. Geld is nog niet geïmplementeerd (misschien morgen/overmorgen als 0.23 uitkomt) en science in combinatie met career mode werkt, maar daar wordt nog aan gesleuteld. Als je echter iemand bent die zelf doelen kan stellen is het een zeer compleet spel waar ontzettend veel tijd in kan gaan zitten, erg veel te leren valt en daarna ook nog een hoop te modden is.

Als je verwacht van doel naar doel gestuurd te worden zal je nu nog teleurgesteld worden, als je van spellen als SimCity of Minecraft houdt is het een must buy.
Pagina: 1 ... 23 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)