Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Oh jawel, maar met meer dan 10k m/s de atmosfeer in komen zetten lijkt me niet verstandig.
Draait momenteel ongeveer met 11k m/s in orbit.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Noenie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:14:
Oh jawel, maar met meer dan 10k m/s de atmosfeer in komen zetten lijkt me niet verstandig.
Draait momenteel ongeveer met 11k m/s in orbit.
dat probleem blijf je dan toch houden? Om te intercepten moet je snelheid overeenkomen, anders gaat die lander er aan de ene kant in en de andere kant net zo hard weer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

MSalters schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 01:08:
Ik gebruik voor de eerste aspergestap overigens solid boosters, past ook gewoon een liquid fuel tank bovenop. Beetje afhankelijk van het exacte design kom ik daarmee tot 6km / 250 m/s. Dat betekent dat ik ze recht kan afwerpen nog voor de gravity turn, en die turn met verder volle tanks kan inzetten.
Waarom zou je dat doen? SRBs hebben geen enkel voordeel behalve dat ze (IRL) veel goedkoper zijn. Aangezien de prijs van onderdelen nog niet verwerkt is in KSP heeft het geen nut ze te gebruiken boven liquid engines.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
vistu schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:24:
[...]

dat probleem blijf je dan toch houden? Om te intercepten moet je snelheid overeenkomen, anders gaat die lander er aan de ene kant in en de andere kant net zo hard weer uit..
Net niet dus, omdat de kerbin atmosfeer wel lucht bevat rem je daardoor dus af, als je dus maar vaak genoeg door de atmosfeer heen vliegt is je uiteindelijke final approach langzamer.

Om te intercepten inderdaad wel, maar het is dus de bedoeling om met de craft die intercept het geheel te doen afremmen, en dus richting kerbin te komen.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Noenie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:40:
[...]

Net niet dus, omdat de kerbin atmosfeer wel lucht bevat rem je daardoor dus af, als je dus maar vaak genoeg door de atmosfeer heen vliegt is je uiteindelijke final approach langzamer.

Om te intercepten inderdaad wel, maar het is dus de bedoeling om met de craft die intercept het geheel te doen afremmen, en dus richting kerbin te komen.
Nee inderdaad, ik doel puur op die intercept. Ik neem aan dat alleen maar lastiger wordt omdat je meer massa hebt en dus meer deltaV nodig hebt om het geheel af te remmen. In elk geval succes, zet je de uitkomst met wat screenies hier :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
vistu schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:41:
[...]

Nee inderdaad, ik doel puur op die intercept. Ik neem aan dat alleen maar lastiger wordt omdat je meer massa hebt en dus meer deltaV nodig hebt om het geheel af te remmen. In elk geval succes, zet je de uitkomst met wat screenies hier :) ?
Jua, niet zo heel interessant, gewoon genoeg meenemen aan brandstof.
Daarnaast is het niet docking, maar echt vangen in een soort van net, en dan remmen, om vervolgens te zorgen dat de constructie uit elkaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35
of gewoon de kleine SRB's gebruiken (direct op elkaar zetten) en dan een upper stage met standaard motor + brandstof + wat extra's ala Scott manley stijl

[ Voor 8% gewijzigd door snowD op 22-10-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

vistu schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:41:
[...]

Dat klopt niet, je hebt niet meer Δv nodig om een zwaarder voertuig af te remmen. Δv betekent het verschil in snelheid; als je van 1000 m/s naar 200 m/s wilt afremmen heb je dus 800 m/s Δv nodig, en dat is dus niet afhankelijk van de massa.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat je meer fuel nodig hebt om een zwaarder voertuig een x aantal m/s te laten afremmen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Kwam deze tegen via reddit:

Afbeeldingslocatie: http://images1.sw-cdn.net/model/picture/674x501_1010779_1285022_1378763008.jpg

Zien er wel echt mega awsome uit, de prijs valt van ene kant mee van andere kant toch duur.

Schijnbaar een nederlands bedrijf wat ze maakt. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Premium Silver: €3,164.32

:s

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Vind het nogal duur allemaal. 41€ voor 1 ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:26:
Vind het nogal duur allemaal. 41€ voor 1 ding
Het is een 3D-print, maar ik verwacht niet dat ie in kleur geprint wordt en dus dat ie met de hand geschilderd wordt. Dan is het helemaal afhankelijk van de afwerking of het het waar is. En wat het voor jou waard is, natuurlijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn er al een tijdje :) Het zijn op een ZCorp geprinte 3D-prints. Die worden met kleur en al afgedrukt, maar het materiaal waarmee geprint wordt is vrij stevig aan de prijs. Tel daar bij op dat iemand het spul moet schoonmaken, fixeren inpakken en opsturen en dan heb je helemaal geen hele slechte prijs.

Het spul zelf is een soort kunstmatig zandsteen; vooral geschikt voor displayzaken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Pfff, jongens (en meisjes) hebben jullie al iets gevonden tegen het stotteren? Bij mij hikt ie nu elke 2-3 seconden :(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Absoluut geen last van, loopt als een zonnetje bij mij.

Wat zijn je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Plush Kerbals lijken me persoonlijk leuker dan beeldjes O+. Of een soort lego met verschillende parts om je eigen KSP-raketten te bouwen in real life. http://forum.kerbalspacep...P-Product-Diversification

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:23
Als je eenmaal fuel ducts tot je beschikking hebt zodat je asparagus set ups kan bouwen kun je missies doen waarmee je verder kunt komen en ook betere experimenten kan doen zonder enorm veel stages te moeten bouwen. Een raket met Science Jr. en Mystery Goo op lage hoogte langs de maan sturen, tegelijkertijd crew en EVA report doen leverde mij 149 science op. Eerder al op grotere hoogte alleen een crew en EVA report gedaan en daar ongeveer 75 science voor gekregen.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
Room42 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:42:
Pfff, jongens (en meisjes) hebben jullie al iets gevonden tegen het stotteren? Bij mij hikt ie nu elke 2-3 seconden :(
Welke mods heb je draaien? Ik heb in 0.21 een probleem gehad met MechJeb, vanaf het moment dat ik dat besturingsgeval op een raket monteerde ging heel KSP stotteren, in de VAB al zelfs!

Draai sowieso sindsdien zonder mods, is 1 grote bende en KSP draaid er alleen maar slechter van... In 0.22 is het al helemaal niet nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb er ook geen last van. Ik heb Mechjeb, Engineer, FAR en nog de inmiddels onnodige Subassemblymod.

Overigens mis ik Mechjeb (of Engineer) wel in Career mode...ik ben wel een beetje klaar met dat handmatige vliegen na al die tijd. Ik neem aan dat mods expres buiten de Careermode worden gehouden?
Logisch ook, maar simpele dingen als AP/PE weergave vind ik onderhand toch wel iets dat standaard in het spel zou moeten zitten ipv dat gedoe me je muis telkens.

[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 23-10-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Dit is vrijwel zeker mods. Ik heb dit een keer meegemaakt door mechjeb. Je kan het beste daar de laatste dev build downloaden die is gemaakt voor 0.22 (hierbij zit mechjeb zelfs al in de techtree).

http://jenkins.mumech.com/job/MechJeb2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:50
Ik gebruik Mechjeb in career mode, ik werd elke keer handmatig (dezelfde route) vliegen ook zat.
Ben ondertussen al 4 keer op de maan geland, elke keer in een andere krater en dan krijg je weer de volle punten. ongeveer 350 punten per keer en er zijn iets van 6 kraters en dan heb je de highlands ook nog.

Om Mechjeb te gerbuiken in career mode moet je het part.cfg van mechjeb editen en twee regels toevoegen:

gamedata/mechjeb2/parts/mechjeb_ar202

// --- editor parameters ---
TechRequired = start
entryCost = 0

Daarna kan je in een bestaande career naar de start tech gaan en op het part klikken daarna kan je hem gebruiken.

Edit@Stefijn Ik ben erachter gekomen door op de naam te letten. Je hebt bijvoorbeeld east crater, east farside crater, farside crater en west crater. Zolang de naam van de plek anders is krijg je altijd volle punten. Ik zet ook altijd een vlag neer met de naam van de plek waar ik ben geland.

[ Voor 18% gewijzigd door Bazvv op 23-10-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Top, ik ga t eens proberen!

(Ik had deze 4 mods in versie 0.21 en na de update naar 0.22 heb ik niks gedaan met die mods, maar het loopt verder prima)

edit: Hmm...ik dacht dat ik al klaar was op de Mun. Op verschillende plekken geland, op de polen en zo, maar ik kreeg geen extra punten. Die kraters had ik niet aan gedacht! Dat is mooi, want dan kan ik testvluchten met mijn in ontwikkeling zijnde interplanetaire schip uitvoeren naar de kraters en dan twee vliegen in één klap slaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Stefke op 23-10-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@iedereen, het zal dan inderdaad de MechJeb 2.0.9 zijn. Ik zal de dev build eens testen, zoals aangedragen door Schnoop.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 20:03
AMD kaart?

Zet anders in de launcher bij de Advanced Settings even de AMD compatibility mode aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16
Engineer redux werkt prima samen met .22 career mode. Scheelt weer het nodige gokwerk :)

Nu kom ik elke keer terug van de maan met toch nog zeker 4 units (liters?) liquid fuel over. Lekker krap om het spannend te houden. En dan begin ik met 4000 :)

Engineer is overigens de enige mod die ik heb (plus degene die ze standaard aan de command modules toevoegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik gebruik ook engineer redux, vind het erg prettig werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LongBowNL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:33:
[...]

AMD kaart?

Zet anders in de launcher bij de Advanced Settings even de AMD compatibility mode aan.
Klopt, de HD7800. Ga ik checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Waar is de versie van Mechjeb voor 0.22 te vinden? Of is dat nog steeds v.209 met die "fix"

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 23-10-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het is inderdaad MechJeb die de hickups geeft. Zonder die module aan boord (dus wel met de plugin actief, maar dus niet op het schip), is het stotteren een stuk minder. Ook later, als er een aantal parts afgestoten zijn, wordt het beter.
stefijn schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:30:
Waar is de versie van Mechjeb voor 0.22 te vinden? Of is dat nog steeds v.209 met die "fix"
Volgens mij is er nog geen definitieve versie en kun je de dev-versie draaien: http://jenkins.mumech.com/job/MechJeb2/ (gelinkt door Schnoop).

[ Voor 42% gewijzigd door Room42 op 23-10-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Aahh..mechjeb en engineer weer terug. Dan is t weer leuk :) Zelfs truukje als voor Mechjeb werkt ook voor Engineer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
stefijn schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:52:
Aahh..mechjeb en engineer weer terug. Dan is t weer leuk :) Zelfs truukje als voor Mechjeb werkt ook voor Engineer!
Welk trucje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De cfg aanpassen:
TechRequired = start
entryCost = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Nu ook MechJeb geinstalleerd. Voelt stiekem toch een beetje als cheaten :P maar aan de andere kant is het steeds in orbit komen na een tijdje ook wel saai dus is het fijn als dat automatisch kan.

Dat het niet allemaal perfect is merkte ik net op een Mun landing. Ik wilde mijn lander in een krater laten landen. Alleen lande het op een schuine helling waardoor het een en ander naar beneden gleed en ging rollen. Op zich niets aan de hand want er brak niets af. Alleen toen ik wilde opstijgen resulteerde dat helaas in een fatale ontploffing omdat de engine het schip recht de grond in duwde.

Het viel me op hoe enorm zuinig je eigenlijk kan vliegen als je de maneuvers precies goed doet. Een raket waarmee ik handmatig net bij de Mun kom en weer terug, vloog met gemak op automatische piloot naar Minmus om in een lage orbit te komen, handmatig even wat research te doen en automatisch weer terug naar Kerbin om veilig te landen.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat ik lekker vind van MechJeb is dat het je manoeuvres uit kan voeren. Dus jij bedenkt wat je wilt en MechJeb stuurt je schip. Dat vind ik geen cheaten (sowieso... tegen wie speel je vals?) maar eerder juist realistisch ;)

Dit doe je trouwens met de manoeuvreplanner, voor de mensen die het niet kende, zoals ik :) "Execute next node"

De dev-versie heeft trouwens weer wat vernuftige nieuwtjes t.o.v. 2.0.9!
stefijn schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:13:
De cfg aanpassen:
TechRequired = start
entryCost = 0
Ah, dat is een fix om career mode te laten werken met deze mods.
Je bewerkt part.cfg van de betreffende mod.

[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 23-10-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Je speelt idd in KSP niet tegen iemand, maar toch een beetje de artificiele natuurwetten die in het spel zitten. Een rondje naar de Mun plus een landig en weer terug naar Kerbin werd er met MechJeb wel een stuk makkelijker op. Zie ook dat er een docking auto-pilot is, nog niet geprobeerd maar de mogelijkheden zijn er blijkbaar wel. Zo worden handelingen die normaal best tijd kosten om goed onder de knie te krijgen haast kinderspel. Je vult vanaf de lancering in dat je naar 120 km orbit wilt en MechJeb vliegt je er heen. Ik ben zelf ook in staat om een circulaire orbit van 120 km altitude te komen alleen kost dat me wel een stuk meer burns ne fuel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Overigens weet ik niet helemaal zeker of hij de Hohmann transfer wel helemaal goed uitvoert. Hij brengt je vanaf Kerbin in de influence van de Mun, maar de baan die er vervolgens ligt stuurt je op ramkoers af. Je moet daarna een nieuwe manoeuvre doen om in een orbit te komen (circulise). Ik weet niet of hij automatisch ook je ook in een orbit brengt. Als ik handmatig richting Mun ga krijg ik initieel een baan die om de mun loopt en vervolgens weer in een Kerbin orbit terugkomt (Mun escape), waarbij ik alleen retrograde moet burnen om een orbit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik probeer nu buiten de invloedsfeer te komen van Kerbin, nog best moeilijk ... als in het lukt me niet :P (dus naar Eve of Duna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Ircghost schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:51:
Ik probeer nu buiten de invloedsfeer te komen van Kerbin, nog best moeilijk ... als in het lukt me niet :P (dus naar Eve of Duna)
Slingshot om mun.

Je doet precies hetzelfde als wanneer je in een orbit om mun wilt komen. Alleen zodra je in de invloedsfeer van mun zit rem je niet af.

Optie 2 is een nucleaire motor en een hoop brandstof.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Werkt dat wel? Ik heb eens een video van Scott Manley gezien waarin hij aanbeval niet te slingshotten in KSP.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aw yeah. Hier zat ik op te wachten: de slimste modders steken de koppen bij elkaar om KSP realistisch en 1:1 te maken. Briljant! Kerbin en de Mun zijn er nu in real life sizes, met de rest is men druk bezig, evenals zaken als tilt e.d.
witeken schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:10:
Werkt dat wel? Ik heb eens een video van Scott Manley gezien waarin hij aanbeval niet te slingshotten in KSP.
Ik heb zelf nog geen poging gedaan (al staat het zeker op het programma), maar het zou als ik anderen mag geloven zeker moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Werkt prima. Is mij een keer per ongeluk overkomen... wilde naar de 2e maan, maar mn raket was niet helemaal goed ontworpen en ik had geen brandstof meer om af te remmen. Toen zat ik ineens in een baan om de zon.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik vind het juist leuk om het zonder mechjeb te doen. Ik gebruik alleen engineer redux voor de thrust2weight ratio tot orbit, dat is onhandig om met de hand te doen. Delta-V's zijn alleen nodig als je echt geoptimaliseerd ergens heen wilt, want het motto "plak er nog maar zo'n oranje tank aan vast" werkt altijd voor de kortere afstanden. Overkill doesn't hurt :) En met asperge fuel lines hoef je ook niet zo hard meer te rekenen. Meestal kom je er wel.

Het leuke van career mode vind ik dat ik nu met beperkte middelen uitgedaagd wordt om zoveel mogelijk science te doen.

Net nog een leuke missie gedaan waarbij ik eerst naar Minmus ging (slingshot via Mun), daar landen en alle science doen die ik kon doen. Daarna terug naar Mun en eventjes 3 kraters met science meepikken om daarna weer veilig naar Kerbin te vliegen. Alles ging prima, en na de 2e krater dacht ik dat ik de 3e ook nog kon doen, bleek ik na de launch uit de 2e op quicksave geduwd te hebben en niet genoeg brandstof in mijn lander module om ook daadwerkelijk weer veilig te landen in de 3e. Een landing van 150 m/s verticaal gaat m niet worden :)

Gelukkig had ik nog een escape stage (beetje fuel + kleine thruster + command module + science stuff) waarmee ik de onderste helft vd lander achter kon laten en deze stage kan op zichzelf weer terug naar Kerbin, maar die 3e krater zag er toch wel erg lekker uit (big science boost voor een snelle landing). Dan maar hopen op goed geluk en verticaal op de thruster landen. Met een nette 1 m/s touchdown op een vlak stukje weten te landen. Snel alle science gedaan incl grond sample meepikken, en weer terug naar Kerbin. Alles bij elkaar 1500 science verdient en wat leuke nieuwe techs kunnen unlocken. Op naar de volgende missie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirke schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 02:47:
En met asperge fuel lines hoef je ook niet zo hard meer te rekenen. Meestal kom je er wel.
Asparagus staging probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden; het is in het echt aanzienlijk lastiger dan in KSP. Hoewel er nu in de vorm van een paar voertuigen voorzichtig mee geëxperimenteerd wordt is een raket met een veelvoud aan stages en god weet welke bizarre aerodynamische effecten door tanks dicht op elkaar en steeds veranderende configuraties eigenlijk gewoon niet goed mogelijk.

Maar goed, met FAR wordt e.e.a. al een beetje ontmoedigd en afhankelijk van hoe je het combineert wordt dat alleen maar erger. Gelukkig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb geen problemen met asperges en FAR. Maar ik maak dan ook niet al te rare designs...

Mechjeb voelt voor mij niet als cheaten. Ten eerste vlogen ze zelfs in de jaren 60 al niet volledig handmatig en ten tweede voegt Mechjeb een aantal zaken toe die het spel gewoon mist:
- directe inzage in AP/PE
- hoogtegegevens, zoals radaraltitude. Die zit dus wel in IVA, maar waarom niet in de UI????
- automatisch stoppen van warp bij navpoints.

Daarnaast hoef je Mechjeb niet voor alles te gebruiken. Ik gebruik hem alleen voor de opstijgfase (dat ken ik nou onderhand wel ... :| ), de orbitinformatie en ik gebruik SmartAss af en toe als stuurhulp. Voor de rest gebruik ik niets van MJ
Een beetje, maar het effect wordt zowieso al weer kleiner hoe groter je vaartuig is (en juist bij grotere vaartuigen zou een goede sling helpen). Voor zover ik me herinner was zijn conclusie dat het te weinig effect heeft om het echt te gebruiken, maar mits goed uitgevoerd kan het zeker wel IETS helpen.
Als je in een 100km-baan om Kerbal bent kost het geloof ik zo'n 1000m/s om uit de SOI van Kerbal te komen. Ik meen dat ik er een keer met een Mun-assist ruim 100m/s van afgesnoept heb.

Het lastige is dat het precies moet uitkomen. Als je niet precies goed uitkomt en je moet daarna 100m/s (of meer) corrigeren om vervolgens bij je planeet uit te komen heb je je voordeel weer teniet gedaan.

Het omgekeerde kan wel erg nuttig zijn: een maan gebruiken om flink af te remmen voor je bij de planeet komt.

[ Voor 43% gewijzigd door Stefke op 24-10-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:58:
Wat ik lekker vind van MechJeb is dat het je manoeuvres uit kan voeren. Dus jij bedenkt wat je wilt en MechJeb stuurt je schip. Dat vind ik geen cheaten (sowieso... tegen wie speel je vals?) maar eerder juist realistisch ;)
Ieder moet lekker voor zich weten hoe hij het spel speelt. Dat vind ik ook het fijne aan singleplayer-games. Exploits, cheats, mods die het makkelijker of moeilijker maken, kan allemaal. :)

Heb zelf ook MechJeb gebruikt en ga het ook wel weer gebruiken. Maar ben nu lekker met stock career bezig, waar ie niet in zit natuurlijk en de voldoening is voor mij toch groter als ik de manouvres zelf uitvoer.

In orbit komen lukt me wel, al is het precieze punt om te gaan burnen soms lastig omdat KSP niet de juiste burntijd aangeeft. Maar landen op de mün vind ik toch erg lastig vanwege de horizontale snelheid en ook het "stuiteren", het killen van de verticale snelheid wat net niet goed gaat waardoor je weer omhoog schiet.

Dus gister een probe naar de mün geschoten en geprobeerd te landen met nieuwe inzichten. En ik had zowaar een perfecte landing. Echt een supergevoel. :) Nog even kijken wat ik met die probe ga doen, er zit nog aardig wat fuel in. Misschien nog in een krater proberen te landen, voor nog meer science. :P

Daarna Jebediah naar Minmus gestuurd en ook daar een goede landing (net niet perfect, toch nog een klein stukje omhoog weer). Vlag geplant, wat experimentjes, soilsample, en alles opgeslagen zodat ik straks maximum science krijg als Jeb weer veilig land op Kerbin.

Ik zit iig te genieten van 0.22. Ben ook heel benieuwd naar verdere ontwikkelingen van de careermode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoeveel science units heb je bij je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ircghost schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:27:
Hoeveel science units heb je bij je dan?
Op m'n mün-probe heb ik alleen 2x Mystery Goo Containment Unit zitten. Op de minmus-lander zitten 2x Mystery Goo Containment Unit, de SC-9001 Science Jr en natuurlijk Jeb zelf die een sample kan meenemen, en EVA-reports en crewreports kan doen.

Hopelijk levert dit genoeg op om weer wat science-parts vrij te spelen. Moar experiments! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar dan kun je toch niet aan 1500 punten komen? Heb je ook dingen verstuurd ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:06:
Ik heb geen problemen met asperges en FAR. Maar ik maak dan ook niet al te rare designs...
Asparagus staged raketten zijn in mijn boekje rare designs ;) FAR is wel een must; vliegtuigen slaan nergens op zonder. Het gebruik van MechJeb moet iedereen voor zichzelf weten, maar de prestaties zijn met en zonder niet meer 1 op 1 te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:50:
[...]

Asparagus staged raketten zijn in mijn boekje rare designs ;) FAR is wel een must; vliegtuigen slaan nergens op zonder. Het gebruik van MechJeb moet iedereen voor zichzelf weten, maar de prestaties zijn met en zonder niet meer 1 op 1 te vergelijken.
Prestaties in KSP zijn m.i. sowieso niet meer te vergelijken zodra er mods worden gebruikt die physics aanpassen of parts toevoegen. Of dat nu MechJeb, FAR, B9 Aerospace, etc etc is.
Ircghost schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:45:
Maar dan kun je toch niet aan 1500 punten komen? Heb je ook dingen verstuurd ofso?
1500 punten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Gaius schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:55:
[...]

Prestaties in KSP zijn m.i. sowieso niet meer te vergelijken zodra er mods worden gebruikt die physics aanpassen of parts toevoegen. Of dat nu MechJeb, FAR, B9 Aerospace, etc etc is.

[...]

1500 punten? :)
Sorry, ik moet wat vaker mensen quoten als ik vragen stel :P. Het was PIrke die zei dat hij 1500 punten meenam. Mijn pagina had nog niet herladen dus zag jullie reacties niet (in mijn beeld stond zijn bericht als laatste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Landen op de Mun met MechJeb is ook geen garantie op succes. Blijkbaar kies ik elke keer een helling uit om op te landen waardoor mijn lander vrolijk naar beneden rolt en op zijn zijkant blijft liggen. Dan weer opstijgen resulteerd gegarandeerd in een explosie. Of ik nu een krater kies of iets wat van bovenaf vlak lijkt, het blijft toch enigzins lastig een geschikte landingsplek uit te kiezen. Mischien moet ik MechJeb alleen gebruiken voor het orbiten om Kerbin en de Hohmann transfer en het landen zelf doen. Op zich heb ik alle handelingen wel eens handmatig gedaan, alleen tien keer opnieuw een orbit en Hohmann transfer doen omdat het landen op de Mun niet lukt gaat vervelen. En het steeds priegelen met maneuvres precies op de juiste plek (als ik bijvoorbeeld een burn op Ap wilt doen om de Pe omhoog te krijgen, blijkt achteraf de manoeuvre node er nog een heel stuk naast te zitten) wordt ik wel een beetje zat. Een optie dat je gewoon op de Ap zelf direct een manoeuvre node kan zetten mist blijkbaar of ik heb het niet gevonden. Ik snap dat zelf een geslaagde manoeuvre uitvoeren meer voldoening geeft als het eenmaal lukt, daarom vind ik het ook fijn dat orbits en docking manoeuvres etc. me allemaal wel een paar keer gelukt zijn door tutorials er bij te pakken en het later zonder tutorial te doen. Alleen neemt de hoeveelheid voldoening wel af als je het vaker doet, dus dan biedt MechJeb uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:50
Bij mij gaat landen met mechjeb prima ook op hellingen.
je kan dan gewoon met sas en/of w-a-s-d toetsen je lander recht houden zodra je de grond raakt en je positie vasthouden met sas.
Verder is het nuttig om je lander 3 of 4 kleine afwerpbare fuel tanks te geven die je met fuel lines aan je lander vastmaakt, vervolgens daar je landig gear op zetten dan heb je een veel bredere basis die je ook stabieler houdt. En na het landen zijn die 4 kleine tanks meestal (bijna) leeg en kan je ze samen met je landing gear en verlichting afwerpen direct na het opstijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bazvv op 24-10-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En wat ook goed werkt is in de translations-tool van MechJeb zorgen dat je recht blijft staan. Het is zo'n knappe tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Met zo'n tool kan je je wel meer concentreren op het bouwen van schepen. De vorige keer dat ik het speelde vond ik het docken ook zo moeilijk dat ik daarom weer even gestopt was. Als je het spel speelt voor het besturen van zo'n schip dan gebruik je het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Ik merk ook dat het bouwen van raketten en ze de ruimte inschieten naar welke bestemming dan ook mij meer boeit dan het vliegen zelf. Gelukkig biedt KSP voor ieder wat wils. Echter blijft het met MechJeb ook opletten. Als ik zelf naar de Mun vlieg krijg ik altijd een periapsis en dan zo'n baan die na een tijdje weer buiten de invloed van de Mun komt. MechJeb stuurt je dusdanig naar de Mun dat als je niets doet je er op neerstort. Als je wilt landen moet je dit op tijd instellen of eerst een orbit maken anders kom je met 2k m/s naar beneden en krijg je dat met de kleine engine van de lander nooit meer tussen 0 en 10 m/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, zodra je de hoffman transfer uitgevoerd hebt, moet je een nieuwe manoeuvre maken om in de juiste baan te belanden. Met de Warp Helper kun je warpen tot de volgende Solar change. Dan ben je nog ver zat om in te grijpen met wat je wilt.

Is er een duidelijke lijst met wat elk component doet? De beschrijvingen ingame zijn vermakelijk, maar echt veel wijzer word ik er niet van :)

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 24-10-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Je kunt dat het beste direct doen als Mechjeb het eerste manouvrepunt heeft voltooid (en je dus geen PE meer hebt): omdat je dan nog op zijn verst van de mun bent is een hele kleine correctie van een paar m/s al voldoende om weer een PE van 20km te krijgen. Hoe dichterbij de Mun je bent hoe meer brandstof je correctie kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ga denk ik mechjeb even gebruiken om te kijken hoe ik de transfer kan doen naar een andere planeet zodat ik het daarna kan nadoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
Room42 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:17:
Is er een duidelijke lijst met wat elk component doet? De beschrijvingen ingame zijn vermakelijk, maar echt veel wijzer word ik er niet van :)
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Parts

Parts ingedeeld op wat ze doen met de relevante getallen dr bij om ze te vergelijken.
Als je meer over een part wil weten, alle parts hebben een eigen pagina met meer uitleg. :)

(Alleen waarom de hitchhiker container bij docking staat ontgaat mij..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierry88 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:03:
Ik merk ook dat het bouwen van raketten en ze de ruimte inschieten naar welke bestemming dan ook mij meer boeit dan het vliegen zelf.
Ik moet zeggen dat ik de dubbele uitdaging van het ontwikkelen van een geschikt voertuig én het tegelijk leren te besturen best aantrekkelijk vind. In het echt zijn capabele voertuigen soms ook niet makkelijk te besturen, dus het is een kwestie van veel testen en proberen voordat je weet of het aan de piloot of aan het voertuig ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ik merk trouwens wel heel erg dat ik heel erg kijk naar efficiëntie van de onderdelen..

En dat daardoor m'n ontwerpen ook heel erg beinvloed worden, minimalisme, lichtgewicht, en dus weinig decoratief, helaas. Ik wil een ruimtestation bouwen, maar ik weet gewoon echt niet hoe, want een stapel in-efficiënte onderdelen opstapelen dat lukt me gewoon niet, het moet allemaal een doel hebben..

Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, dat heb ik ook wel een beetje. Ik kan niet zo goed maar gewoon een beetje rommelen. Spellen als Minecraft zijn dan ook niks voor mij, waarin mensen maar gewoon de raarste dingen verzinnen.

M.b.t. partswiki: het wordt me niet duidelijker wat nou precies de verschillen tussen de antennes zijn?
Ircghost schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:37:
Ik ga denk ik mechjeb even gebruiken om te kijken hoe ik de transfer kan doen naar een andere planeet zodat ik het daarna kan nadoen.
Kun je beter hier kijken

http://ksp.olex.biz/

Het is vooral afhankelijk van wannéér je het beste naar een andere planeet kunt en dat een beetje efficient kunt doen, voor de rest is het niet zoveel anders dan bijv. het inhalen van een ander vaartuig dat om Kerbal hangt. Alleen is het nu een ander vaartuig (aka planeet) die om de zon hangt. Per slot van rekening ben je niet alleen in orbit om Kerbal, maar ook om de zon. :)
Eén goed gemikte thrust en je hebt een intercept

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 24-10-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zat op een gegeven moment gewoon lekker hard te trekken aan de prograde (jaja spacepr0n) maar ik kwam dan al snel uit op burns van 9000m/s, lijkt me ook niet de bedoeling :P.

Je wilt dus eerst in de orbit van de zon komen? Dat gaat wel makkelijker inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:27:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de dubbele uitdaging van het ontwikkelen van een geschikt voertuig én het tegelijk leren te besturen best aantrekkelijk vind. In het echt zijn capabele voertuigen soms ook niet makkelijk te besturen, dus het is een kwestie van veel testen en proberen voordat je weet of het aan de piloot of aan het voertuig ligt.
Het besturen zelf is ook wel leuk om het principe te leren. Ik heb ook al die trainingsscenario's gedaan om een beetje te leren met Ap, Pe, Inclination etc. te leren werken. Verder heb ik een ruimtestation de ruimte ingebracht en daar later een deel aan toegevoegd via docking. Alleen vind ik op een gegeven moment voor elke ruimtereis opnieuw de orbit etc. doen saai worden. Het kost toch tijd en dat heb ik er na een tijdje niet meer voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Overigens, waar de piep kun je de Ejection angle en velocity vinden? Daar moet je zeker mechjeb verplicht voor draaien? (of soortgelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Ircghost schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:32:
Ik zat op een gegeven moment gewoon lekker hard te trekken aan de prograde (jaja spacepr0n) maar ik kwam dan al snel uit op burns van 9000m/s, lijkt me ook niet de bedoeling :P.

Je wilt dus eerst in de orbit van de zon komen? Dat gaat wel makkelijker inderdaad.
Als je in een orbit om Kerbin zit en je warpts op een gegeven moment meer dan 10000x zit je ook ineens in een orbit om de zon. Gebeurde mij net toen ik alleen nog een pod zonder engine in een orbit had zitten met een Ap net buiten de baan van de Mun en de Pe op 65km. Ik schoot helaas de engine van de laatste stage eraf waardoor ik moest aerobreaken, alleen duurde dat mij iets te lang waardoor ik warp gebruikte en ineens zat ik in een orbit om de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

hmm ok, dan ga ik daar nog eens wat beter naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Thierry88 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:35:
[...]

Als je in een orbit om Kerbin zit en je warpts op een gegeven moment meer dan 10000x zit je ook ineens in een orbit om de zon. Gebeurde mij net toen ik alleen nog een pod zonder engine in een orbit had zitten met een Ap net buiten de baan van de Mun en de Pe op 65km. Ik schoot helaas de engine van de laatste stage eraf waardoor ik moest aerobreaken, alleen duurde dat mij iets te lang waardoor ik warp gebruikte en ineens zat ik in een orbit om de zon.
Dat is een glitch/afrondingsfout, op de hoogste warpfactor worden getallen soms net verkeerd afgerond, en als je dan op het randje van de invloedssfeef van kerbin bent, kan je dr spontaal uitvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ircghost schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:32:

Om in een baan om de zon te komen hoef je alleen maar buiten de SOI van Kerbal te raken. Daarvoor heb je een deltaV van ongeveer 1050m/s nodig even uit mijn hoofd (+/-850 naar de Mun, +/-900 naar Minmus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ircghost schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:35:
Overigens, waar de piep kun je de Ejection angle en velocity vinden? Daar moet je zeker mechjeb verplicht voor draaien? (of soortgelijk)
Bedoel je ingame? Je moet gewoon de baan van Kerbal loodrecht op je scherm zetten en dan "gokken". Het komt niet op een paar graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ircghost schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:04:
[...]

Sorry, ik moet wat vaker mensen quoten als ik vragen stel :P. Het was PIrke die zei dat hij 1500 punten meenam. Mijn pagina had nog niet herladen dus zag jullie reacties niet (in mijn beeld stond zijn bericht als laatste).
Vrij eenvoudig. Ik heb de eerste command console met 1 kerbal erin, een mystery goo, de material bay en de kleinste antenne. Eerst naar Minmus gevlogen, en in orbit om Minmus alle science een keer of 5 herhaald (crew report, goo, materials) en 1 of 2 EVA reports. Dan landen op Minmus en alles herhalen, plus nog een paar keer een EVA report + surface sample. Daarna naar de maan en daar hetzelfde verhaal in 2 verschillende kraters (elke grote krater geeft nieuwe science). In de laatste (3e) krater had ik alleen nog mijn "escape go home stage" over, dus geen solar cells of andere bron van stroom. Daar heb ik alle science 1x uitgevoerd en het resultaat mee naar Kerbin genomen. Eenmaal geland vanuit je space center je raket "recoveren" om de laatste science binnen te harken. Zo kwam ik vrij eenvoudig op 1500 science punten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierry88 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:33:
Het besturen zelf is ook wel leuk om het principe te leren. Ik heb ook al die trainingsscenario's gedaan om een beetje te leren met Ap, Pe, Inclination etc. te leren werken.
Eh ja, dat bijvoorbeeld, maar het gaat dan ook om vliegtuigen. Een VTOL bouwen die netjes kan hoveren is naast een technische uitdaging ook een uitdaging als piloot. Allebei tegelijk leren is dan ook een vrij stevig project :p Iets makkelijker was het recente project om op water te landen, waarbij het vliegtuig en de procedure uitgezocht moesten worden. Daarbij telt dan ook nog dat ik in principe alles zelf uitzoek; van hoe ik in een nette orbit kom, via docken tot wat het zwaartepunt van een vliegtuig doet ten opzichte van de CoL in transsone toestanden. Aan filmpjes bekijken op Youtube of lezen hoe een ander het doet vind ik niets, ik wil zelf gefrustreerd raken en het uitzoeken (en dus zelf credits kunnen claimen). Dat is wel echt de moeilijke route, maar die uitdaging maakt het voor mij leuk, het is onwijs leerzaam en de voldoening is er des te meer als het uiteindelijk lukt.

Overigens ken ik het probleem van de ruimtestations; als het niet nuttig is dan hoeft het al rap niet. Die nuttige zaken worden overigens wel altijd tot en met gestyleerd (je bent een ontwerper of niet), maar dat is niet hetzelfde als versieren. Een poging het ISS na te bouwen strandde inderdaad op het besef dat er na de eerste twee of drie modules niets nuttigs meer toe te voegen was, behalve nóg meer woonruimte.

Dat zal overigens zodra ik FAR + ISP-compensatie ga gebruiken vrij scherp veranderen, aangezien de nuttige lading dan opeens van 15% naar zo'n 1 à 2% gaat. Het gewicht en ontwerp van de payload wordt dan opeens een stuk belangrijker.
Ircghost schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:35:
Protractor, ook al heb ik dat zelf nog niet gedraaid :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:10:
Bedoel je ingame? Je moet gewoon de baan van Kerbal loodrecht op je scherm zetten en dan "gokken". Het komt niet op een paar graden.
Gokken werkt, maar is op termijn natuurlijk niet echt leuk. Ik merk dat ik meer en meer plezier haal uit het nauwkeurig plannen van een missie en zo min mogelijk aan toeval over te laten. Als je berekeningen ernaast zitten is het karig, maar als het allemaal werkt is het wel heel erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik bedoel: als je weet dat je een ejection-angle van 41,4 graden moet hanteren dan kun je dat prima op het scherm gokken. Of je nou 38 of 43 graden maakt niet zo heel veel uit, als je naar een andere planeet gaat is een piepkleine correctie van een paar m/s genoeg om alsnog op de juiste plek uit te komen.

En verder moet het voor mij wel een spelletje blijven. Ik ga zelf geen ejection-angle berekenen, daar gebruik ik mooi die pagina voor.. Jezelf onnodig moeilijk maken is ook een sport ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 24-10-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:19:
En verder moet het voor mij wel een spelletje blijven. Ik ga zelf geen ejection-angle berekenen, daar gebruik ik mooi die pagina voor.. Jezelf onnodig moeilijk maken is ook een sport ;)
Ik heb gemerkt dat hoe moeilijker ik het mijzelf maak, hoe meer ik er van leer. Trial and error zijn leuk, maar gaandeweg wil ik dingen toch ook graag gecontroleerd benaderen - iets dat ik in het dagelijks leven ook doe. KSP is voor mij de perfecte aanleiding om al die vaardigheden die ik al een tijdje weer wilde gebruiken (wiskunde, natuurkunde) op te pakken en eens goed te kijken wat ik er van bak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ik ga eerst eens serieus werk maken van het bezoeken van alle planeten en manen, heb dr een aantal nog nooit van dichtbij gezien. :) En gelijk overal een vlaggetje planten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Het verste wat ik tot nu toe gehaald heb is een orbit om Minmus en weer terug. Ik moet nog wat Munlandingen compleet doen (mystergy goo, material bay, crew report, EVA report en surface samples op verschillende locaties). Daarna ga ik naar Minmus om hetzelfde te doen. Steeds een stukje verder van Kerbin.

De carreermode met Science leert je wel met alle onderdelen iets bouwen. In sandbox mode gebruikte ik eigenlijk vrijwel alleen maar de grotere onderdelen als oranje fueltanks, Mk1-2 pods etc als basis voor raketten, terwijl ik nu zie dat je dat lang niet altijd nodig hebt.

Een spaceprobe maken met zonnepanelen, een material bay, mystery goo en een antenne en die random in een baan rond de zon brengen levert nog aardig wat science op als je hem steeds iets laat verzenden. Zo toch aardig wat technologieën vrijgespeeld die 160 science kosten.

[ Voor 19% gewijzigd door Thierry88 op 25-10-2013 19:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Die career mode is erg leuk ja. Zoals je zegt is het best interessant om wat werkends te krijgen met de dingen die je ter beschikking hebt.

Het zorgt er bij mij ook voor dat ik beter mijn vlucht plan. Voorheen was het vaak een probe de lucht in schieten en kijken hoe/waar ik ermee kon komen. Nu moet je in het begin bemande vluchten doen en ik wil toch echt geen kerbal verliezen of achterlaten ;) . De penalty van het opsturen van reasearch zorgt er ook voor dat ik alles terug wil halen voor 100% sciencepoints :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Ik verstuur inderdaad ook niets via communicatie, behalve van een probe, ook al moet ik daarvoor meerdere keren naar de Mun om steeds een andere krater uit te zoeken. Ik heb nu de Easter crater, Easter Far Side crater en Highlands gehad (Crew report, EVA report, surface sample, temperatuur, mystery goo, science jr).

Heeft een Mk1 Lander Can nog een voordeel op een lander ipv de Mk1 Command Pod? Beiden kunnen 1 kerbal huisvesten. De lander can heeft een window aan de onderkant waarmee je IVA landings kunt doen, maar gezien ik daar geen gebruik van maak is dat niet relevant voor mij. Ik merkte wel dat mijn raket een stuk minder stabiel werd met een lander can ipv command pod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Het enige wat ik me in kan denken is een verschil in massa en het feit dat die Lander Can standaard een lander icoon krijgt en de Command Pod een gewoon ship icoon, niet dat dat wat interesseerd :p .

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
soulcrusher schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:15:
Die career mode is erg leuk ja. Zoals je zegt is het best interessant om wat werkends te krijgen met de dingen die je ter beschikking hebt.

Het zorgt er bij mij ook voor dat ik beter mijn vlucht plan. Voorheen was het vaak een probe de lucht in schieten en kijken hoe/waar ik ermee kon komen. Nu moet je in het begin bemande vluchten doen en ik wil toch echt geen kerbal verliezen of achterlaten ;) . De penalty van het opsturen van reasearch zorgt er ook voor dat ik alles terug wil halen voor 100% sciencepoints :)
Ik had op het KSP-forum gelezen dat het niet uitmaakt of je de experimenten opstuurt of recovered. Je krijgt wel een penalty als je 'm opstuurt, maar je kunt 'm veel vaker doen in dezelfde tijd als wanneer je meerdere vluchten moet sturen. En de waarde van de herhaalde experimenten gaat bij opsturen minder snel omlaag dan bij recoveren, waardoor je uiteindelijk op dezelfde hoeveelheid punten uit komt.

De sciencepoints gaan dus niet verloren als je het opstuurt, je moet alleen het experiment vaker doen. Kwestie van veel solarpanels, batterijen en de experimenten aan een keybinding gooien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wat is precies het nut van die grote schotelantenne? Moet je die hebben om bijv vanaf andere planeten data te zenden? Of is ie alleen wat sneller (en powerhungry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
En kun je vanuit het spacecenter ook warpen? Dat zou nog eens handig zijn,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
stefijn schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:31:
Wat is precies het nut van die grote schotelantenne? Moet je die hebben om bijv vanaf andere planeten data te zenden? Of is ie alleen wat sneller (en powerhungry)
Is alleen sneller idd.
stefijn schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:24:
En kun je vanuit het spacecenter ook warpen? Dat zou nog eens handig zijn,.
Voor niets gaat de zon op :P

Je kunt wel cheaten met ctrl-F12, volgens mij kun je jezelf in een baan om een planeet teleporteren maar zeker weten doe ik niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
soulcrusher schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:38:
[...]

Is alleen sneller idd.

[...]

Voor niets gaat de zon op :P

Je kunt wel cheaten met ctrl-F12, volgens mij kun je jezelf in een baan om een planeet teleporteren maar zeker weten doe ik niet.
je kunt je save game editten (nooit geprobeerd) en dan kun je ind objecten "verplaatsen" en een nieuwe snelheid "geven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik wil gewoon de planeten in de juiste stand hebben. vanuit een spacetuig op 100km gaat dat niet want dan gaat warpen niet op de volle snelheid.

Zojuist een expeditie naar Duna, even rond de planeet gevlogen en nu op Ike geland: ruim 4000 science punten :) En dan heb ik pas 1x data verzonden vanaf Ike.

Als het goed is kan ik net weer opstijgen en aan mijn atomic rocket koppelen om weer terug te komen op Kerbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Ligt het aan mij of is de opbrengt van science jr, mystery goo, temperature, crew en EVA reports en surface samples op Minmus niet zo hoog als je het vergelijkt met de Mun? Ik had eigenlijk wel een significant hogere opbrengt verwacht gezien het toch een stuk verder is van Kerbin. Ik was geland op wat een bevroren meer lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Mun heeft meerdere zones, terwijl Minmus er maar 1 heeft. Verder is Mun natuurlijk lastiger ivm hogere zwaartekracht.

Zo levert een surface sample van Duna vele malen meer op dan 1 van Ike. Of dat voor de andere science ook geldt weet ik niet.

Mijn Duna + Ike missie had inderdaad ook iets van 4500 science alles bij elkaar. Schiet lekker op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heb net Star Citizen gebacked, lekker veel space games ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
stefijn schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:55:
Ik wil gewoon de planeten in de juiste stand hebben. vanuit een spacetuig op 100km gaat dat niet want dan gaat warpen niet op de volle snelheid.
Kan je 2 dingen doen:

- Warpen voordat je lauched, op de launchpad dus
- In orbit switchen naar een object welke wel in een hogere baan zit, warpen en weer terug switchen...

De eerste is goed te doen, de 2e is wat omslachtig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Blijft irritant, met moeite een groteske raket de lucht in krijgen, na veel gedoe eindelijk de docking poorten op één lijn, en na een dikke tien minuten kloten erachter komen dat je helemaal geen dockingpoort hebt geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Dat is altijd balen ja, of je dockingpoort zit verkeerd om, gebeurd ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LOL! Ja dat is pijnlijk! Sowieso vergeet ik nog wel eens onderdelen, haha. Soms revert ik maar soms laat ik hem ook gewoon als schroot rondhangen. Leuk om later nog eens uit de lucht te knallen, of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
Room42 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:05:
LOL! Ja dat is pijnlijk! Sowieso vergeet ik nog wel eens onderdelen, haha. Soms revert ik maar soms laat ik hem ook gewoon als schroot rondhangen. Leuk om later nog eens uit de lucht te knallen, of zo :)
deorbiten is dan altijd nog leuker... want je krijgt daar geen rommel van dat je nog in de weg kan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
snowD schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:08:
[...]

deorbiten is dan altijd nog leuker... want je krijgt daar geen rommel van dat je nog in de weg kan zitten
Ik kan me toch niet voorstellen dat je echt last krijgt van fueltanks en motoren die nog in orbit rond Kerbin zweven. Ik bedoel, het kan wel druk lijken in de map-view, maar de kans dat je precies iets raakt is wel heel minuscuul.

Lijkt me juist wel vet om op die manier een missie te verknallen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Zou nou typisch iets zijn, als je bewust met iets wilt rendezvous-en in orbit lukt het niet, en dan slaag je er wel in op iets te knallen wat je niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:05:
Kom er nu achter dat mijn maanlanders die nu aan het ruimtestation hangen geen monopropellant tanks hebben (afgeschoten na het docken), dus na de maanmissie nooit meer terug kunnen naar dat ruimtestation.
Ook geen parachutes, dus dat wordt zo dicht mogelijk bij het ruimtestation komen, en de bemanning met EVA overzetten alvorens de landers als verloren te beschouwen...

Soms... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Of tijdens het opstijgen er achter komen dat je de stages verkeerd hebt ingedeeld waardoor ineens je alleen nog maar je lander over hebt om de lucht in te gaan. Gebeurd zo vaak dat de stages door de war gaan als je in de VAB (vehicle assemly building) even iets loskoppeld en daarna weer terugplaatst.

Pagina: 1 ... 22 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)