Ik denk dat het vooral kwam omdat ik te zwaar beladen was en van 8x solid naar 1 liquid ging. Heb nu 3x liquid eronder en het gaat weer allemaal prima
.
Foutje bij het patchen naar .22 blijkbaar, het duurde best lang voordat ik door had dat een missende command pod (en dus een raket die je niet kan lanceren) een fout was en niet iets wat de bedoeling was..
Na een verify van de files en 17 "fouten" heb ik nu wel die pod en kan eindelijk researchen...
Na een verify van de files en 17 "fouten" heb ik nu wel die pod en kan eindelijk researchen...
lol 
--
Ik heb overigens nog geen wielen, maar wilde wel even vliegen. Had dus een probleem.. ben uiteindlijk gegaan voor de vliegende start methode!
http://tweakers.net/ext/f/KFJAUn8Lf2JsTCwzoT7Uf8sG/full.png
Wat kleiner mag ook wel, vooral voor degene die mobiel de site bezoeken
--
Ik heb overigens nog geen wielen, maar wilde wel even vliegen. Had dus een probleem.. ben uiteindlijk gegaan voor de vliegende start methode!
http://tweakers.net/ext/f/KFJAUn8Lf2JsTCwzoT7Uf8sG/full.png
[ Voor 114% gewijzigd door Gropah op 22-10-2013 14:25 ]
Verwijderd
Bedankt voor het zeggen! Ga meteen updatenAlexanderB schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:56:
[...]
Nou, gisteravond is er dus een update uitgekomen die een begin maakt voor de story mode, met science en de tech-tree.Het is uiteraard nog lang niet af, daarvoor moet eerst economy, (geld voor behaalde doelen, betalen voor parts) en resources (geld verdienen of besparen met andere zaken) worden ingevoerd.
Ik heb met 0.22 nog steeds last van sound- en physicsstutters
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik zie ook nergens in de release notes dat zoiets is opgelost?Compizfox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:36:
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik ook niet, maar had er wel sterk op gehoopt. Het is namelijk erg irritant.
HOLY !$@%^ wat vreet dit spel veel tijd zeg
.
Zojuist - voor het eerst ooit - eindelijk mijn eerste Mun landing én terugkeer naar Kerbin! Goed voor zo'n 180 science. Ik heb verschrikkelijk zitten pielen met componenten omdat ik nét niet genoeg fuel had om succesvol van de Mun te komen en met nét bedoel ik ook echt 20m/s.
Uiteindelijk een kleine tank erbij geplaatst en dat was genoeg om toch van de Mun te ontsnappen en een terugreis naar Kerbin te maken - helaas in het water beland - toch veel geleerd. Ik heb het spel al sinds early Alpha en heb er toen-der-tijd goed voor gezeten maar ik snapte er geen fluit van.
Ik had géén idee hoe ik in orbit kwam en sterker nog, ik kon amper raketten maken die normaal in orbit konden komen. Ik ging direct aan de slag met het groter spul. Gelukkig met deze nieuwe update worden je parts wat beter geïntroduceerd. Kortom, meer experimenteren met wat ik heb en dat gaat me tot-nu-toe nog prima af. Morgen ga ik proberen om Minmus te bereiken - ik heb uit verschillende bronnen gehoord dat Minmus makkelijker is dan de Mun.
Zojuist - voor het eerst ooit - eindelijk mijn eerste Mun landing én terugkeer naar Kerbin! Goed voor zo'n 180 science. Ik heb verschrikkelijk zitten pielen met componenten omdat ik nét niet genoeg fuel had om succesvol van de Mun te komen en met nét bedoel ik ook echt 20m/s.
Uiteindelijk een kleine tank erbij geplaatst en dat was genoeg om toch van de Mun te ontsnappen en een terugreis naar Kerbin te maken - helaas in het water beland - toch veel geleerd. Ik heb het spel al sinds early Alpha en heb er toen-der-tijd goed voor gezeten maar ik snapte er geen fluit van.
Ik had géén idee hoe ik in orbit kwam en sterker nog, ik kon amper raketten maken die normaal in orbit konden komen. Ik ging direct aan de slag met het groter spul. Gelukkig met deze nieuwe update worden je parts wat beter geïntroduceerd. Kortom, meer experimenteren met wat ik heb en dat gaat me tot-nu-toe nog prima af. Morgen ga ik proberen om Minmus te bereiken - ik heb uit verschillende bronnen gehoord dat Minmus makkelijker is dan de Mun.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Oh leuk! De thread leeft nog steeds! Ik heb het spel lang geleden gekocht, maar eigenlijk speel ik het al een tijdje niet meer.
Binnenkort maar weer eens aanslingeren (zei hij, terwijl hij nu nog wakker is omdat het zo druk is
)!
Binnenkort maar weer eens aanslingeren (zei hij, terwijl hij nu nog wakker is omdat het zo druk is
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dat kan alleen wanneer die geland is. Wanneer die geland is, ga je naar je spacecenter, waar je op je vlucht in de linker kolom klikt. Onderaan de linkerkolom verschuinen dan 3 iconen.
De meest linker is het icoontje voor het recoveren (een soort van takelwagen).
De meest linker is het icoontje voor het recoveren (een soort van takelwagen).
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Je kan gewoon nadat je in het water of op land bent geland midden bovenin waar ook je abort knop zit op recover klikken.
Je hoeft niet naar je space center meer te gaan.
Je hoeft niet naar je space center meer te gaan.
Ow dankje dat wist ik nog niet, scheelt een hoop gedoe
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Het is straks de derde keer waarschijnlijk dat ik het spel weer op ga pakken. Steeds meer mogelijkheden wat vet.
Ik kan iedereen wel aanraden om gewoon voor het vliegen een tutorial te kijken. Dan hoef je niet elke keer het wiel opnieuw uit te vinden.
Naar andere planeten en landen vind ik niet zo moeilijk meer, het docken etc. is nog wel steeds een lastige bezigheid. Het is mij 2 keer gelukt.
Wat natuurlijk wel lastig is bij het bezoeken van andere planeten is het bouwen van je raket en het terug kunnen keren
Ik kan iedereen wel aanraden om gewoon voor het vliegen een tutorial te kijken. Dan hoef je niet elke keer het wiel opnieuw uit te vinden.
Naar andere planeten en landen vind ik niet zo moeilijk meer, het docken etc. is nog wel steeds een lastige bezigheid. Het is mij 2 keer gelukt.
Wat natuurlijk wel lastig is bij het bezoeken van andere planeten is het bouwen van je raket en het terug kunnen keren
Tnx...wat ik wel irritant vind is dat als je die landingstruts gebruikt en vergeet een toets toe te wijzen dat ze dan niet allemaal tegelijk uitklappen ook al zijn ze met 3 of 4 tegelijk gemonteerd... Moet je op het laatste moment ze allevier een voor een uitklappen. Al 2x daardoor gecrashed.
Voorheen gingen ze allemaal tegelijk als ze allemaal tegelijk waren gemonteerd?
Gears en landing struts en dergelijke zijn default gemapt naar G.
Je kan ook gewoon midden bovenin op je gears klikken dan gaan ze allemaal tegelijk.
Edit:Wat Martin zegt.
Edit:Wat Martin zegt.
[ Voor 12% gewijzigd door Bazvv op 18-10-2013 11:38 ]
Probeer eens in de launcher bij Advanced Settings de AMD Compatability mode aan te zetten. (Ten minste als je een AMD gpu hebt)Compizfox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:36:
Ik heb ze ook gewoon altijd op mijn custom keys zitten en daar geen problemen mee gehad tot nu toe.stefijn schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:34:
Tnx...wat ik wel irritant vind is dat als je die landingstruts gebruikt en vergeet een toets toe te wijzen dat ze dan niet allemaal tegelijk uitklappen ook al zijn ze met 3 of 4 tegelijk gemonteerd... Moet je op het laatste moment ze allevier een voor een uitklappen. Al 2x daardoor gecrashed.
Alle gears en landing struts die je plaatst toggle je met G, onafhankelijk van hoe ze geplaatst zijn en welke vorm ze hebben. Zo kun je ook meerdere soorten tegelijk omschakelen, denk bijvoorbeeld aan landing struts en gear bays, handig als je een vliegtuig hebt dat je stabieler zou willen parkeren adhv struts, met 1 druk op de knop wissel je tussen de wielen en de poten. Wel testen vantevoren 
Uiteraard kun je met action groups een andere toets toewijzen of zelfs G uitschakelen, valt onder kopje Gears (uit mijn hoofd, zal niet veel afwijken).
Uiteraard kun je met action groups een andere toets toewijzen of zelfs G uitschakelen, valt onder kopje Gears (uit mijn hoofd, zal niet veel afwijken).
Weer wat geleerd
)
Als dat gebeurt moet je heel hoog boven de horizon burnen (misschien zelfs wel loodrecht omhoog), daardoor gaat je AP weer voor je auto (als het tenminste niet te laat isHeb sinds de update nou al 4x gehad dat ik mijn AP inhaal terwijl ik nog aan het klimmen ben.. soms snap ik er echt niks van.
Gister een leuk begin gemaakt in de career. De eerste vlucht had ik 38 science punten verdient. Daarmee 2 dingen kunnen unlocken.
Toen wat geexperimenteerd en uiteindeijk een beestenraket gebouwd die sterk genoeg was om mezelf in een baan om de Mun te brengen. Geloof me, daar verdien je hele beste puntjes
Die laatste missie had ik in 1 vlucht 153 science punten te pakken
Toen wat geexperimenteerd en uiteindeijk een beestenraket gebouwd die sterk genoeg was om mezelf in een baan om de Mun te brengen. Geloof me, daar verdien je hele beste puntjes
Die laatste missie had ik in 1 vlucht 153 science punten te pakken
[ Voor 3% gewijzigd door TweakTom92 op 18-10-2013 13:47 ]
Als je land en een paar testen herhaalt zit je er zo met 600 bij
Hoe vaker je een experiment herhaald, hoe minder je er voor krijgt toch? Zo had ik laatst een leuke vlucht met 8 Goo-containers, tijdens de vlucht gaven ze aan 30 Science points per stuk op te leveren, na recovery bleek dit toch aanzienlijk minder te zijn.
je kunt toch maar 1 test doen als je niet je gegevens overstuurt? anders worden ze toch overschreven?
ik kan maar 1 keer een test versturen, daarna is m'n electriciteit op.. Volgens mij doe ik iets verkeerds.. ALs ik bv in orbit ben met mun, dan kan ik alsnog maar 1 keer iets versturen. Hoe zit dat?
traktor scratch!
zonnepaneeltjes?Erikie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:22:
ik kan maar 1 keer een test versturen, daarna is m'n electriciteit op.. Volgens mij doe ik iets verkeerds.. ALs ik bv in orbit ben met mun, dan kan ik alsnog maar 1 keer iets versturen. Hoe zit dat?
1 test per container.Leondendungen schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:17:
je kunt toch maar 1 test doen als je niet je gegevens overstuurt? anders worden ze toch overschreven?
Je doet niets verkeerd, je moet zorgen dat je weer wat elektriciteit opwekt. Dat kan met zonnepanelen, generatoren (late unlock geloof ik?), of door je raket even aan te zetten. Als het echt moet kun je met een klein beetje "gas geven" weer wat elektriciteit opwekken. De gemakkelijkste optie is het mini-zonnepaneeltje te unlocken en daar een paar van te plaatsen.Erikie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:22:
[ Voor 58% gewijzigd door Martin op 18-10-2013 14:31 ]
Nee joh, je kunt honderden testen doen. Je moet het dan gewoon vesturen met een van de communicatie middelen. Als je die niet hebt moet je het opslaan en recoveren ja.Martin schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:29:
[...]
1 test per container.
[...]
Je doet niets verkeerd, je moet zorgen dat je weer wat elektriciteit opwekt. Dat kan met zonnepanelen, generatoren (late unlock geloof ik?), of door je raket even aan te zetten. Als het echt moet kun je met een klein beetje "gas geven" weer wat elektriciteit opwekken. De gemakkelijkste optie is het mini-zonnepaneeltje te unlocken en daar een paar van te plaatsen.
De basic antenne krijg je overigens al in het begin.
[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 18-10-2013 14:40 ]
Versturen gaat ten kostte van de hoeveelheid Science die het oplevert, daar slaat die 20-50 procent op, dat doe ik nooit, ik ga altijd voor recovery.Ircghost schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:40:
[...]
Nee joh, je kunt honderden testen doen. Je moet het dan gewoon vesturen met een van de communicatie middelen. Als je die niet hebt moet je het opslaan en recoveren ja.
De basic antenne krijg je overigens al in het begin.
De antenne heb je inderdaad direct, ik doelde op de power generator (staaf met 6 platen rondom).
edit:

[ Voor 9% gewijzigd door Martin op 18-10-2013 14:44 ]
Weet iemand of het mogelijk is om de navball naar de zijkant te schuiven oid? Hij zit altijd zo in de weg
Je kan minimaliseren, zit een klein pijltje bovenop, klik daar eens op.stefijn schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:52:
Weet iemand of het mogelijk is om de navball naar de zijkant te schuiven oid? Hij zit altijd zo in de weg
edit: Als je dat in de map view doet kun je je schip niet meer besturen, weet niet of dat in de gewone view ook zo werkt. Je weet dat je wel gewoon kan uitzoomen toch?
en nog een edit: Je kan de focus van de camera ook verplaatsen door je muiswiel ingedrukt te houden.
[ Voor 32% gewijzigd door Martin op 18-10-2013 15:23 ]
Ja, that I know. Je kunt m ook verkleinen, maar dan zie je niks. Als je m wat groter maakt zit ie altijd in de weg als je die blauwe buttons op je ruimtetuig wil aanklikken (bijv. motoren aanzetten, research doen etc).
Ik had m liever linksonderin gezien. Of schuifbaar?
Ik had m liever linksonderin gezien. Of schuifbaar?
Bedankt voor de tip, maar launcher? Welke launcher?LongBowNL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:27:
[...]
Probeer eens in de launcher bij Advanced Settings de AMD Compatability mode aan te zetten. (Ten minste als je een AMD gpu hebt)
[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 18-10-2013 15:51 ]
Staat sinds deze versie in de hoofdmapCompizfox schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:50:
[...]
Bedankt voor de tip, maar launcher? Welke launcher?
Je kan KSP ook opstarten met de optie: "-force-gfx-st"
Dat geeft hetzelfde effect.
[ Voor 26% gewijzigd door LongBowNL op 18-10-2013 16:53 ]
Is er een manier om een lv-n goed aan een rockomax tank te verbinden(aan de onder kant)? Nu krijg ik zo'n gek smal stuk in mijn rakket als ik er een separator op zet. De verbinding is ook niet al te sterk en gaat vaak stuk.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Verwijderd
Heb je de procedural fairings al geprobeerd? Die hebben een interstage adapter die misschien wel uitkomst biedt.pingkiller schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:04:
Is er een manier om een lv-n goed aan een rockomax tank te verbinden(aan de onder kant)? Nu krijg ik zo'n gek smal stuk in mijn rakket als ik er een separator op zet. De verbinding is ook niet al te sterk en gaat vaak stuk.
Een retourtje Minmus is met succes afgerond! In één keer wel te verstaan. Daarbij ook gelijk kunnen bevestigen dat Minmus een veel makkelijker doelwit is dan de Mun. Ik heb het mezelf veel te moeilijk zitten maken met de Mun
.
Volgende stop: Eve met uitzicht op Duna (met een lander).
Volgende stop: Eve met uitzicht op Duna (met een lander).
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Het heeft helaas niet geholpen.LongBowNL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:52:
Je kan KSP ook opstarten met de optie: "-force-gfx-st"
Ook KW Rocketry (goede parts mod) heeft dat.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:16:
[...]
Heb je de procedural fairings al geprobeerd? Die hebben een interstage adapter die misschien wel uitkomst biedt.
[ Voor 29% gewijzigd door Compizfox op 18-10-2013 22:21 ]
Bezoekje Minmus, info meenemen ipv versturen is inderdaad veel handiger
. Had 2x Jr lab, 2x Goo en 8x temperatuur. Valt nog een hoop te halen dus.
http://tweakers.net/ext/f/mxgWqVIhCUyNyEyCdl046LYC/full.png
En mijn eerste zonsverduistering
http://tweakers.net/ext/f/hJeF7izSqc8VsMkD6Fv5kzUB/full.png
http://tweakers.net/ext/f/mxgWqVIhCUyNyEyCdl046LYC/full.png
En mijn eerste zonsverduistering
http://tweakers.net/ext/f/hJeF7izSqc8VsMkD6Fv5kzUB/full.png
[ Voor 19% gewijzigd door Gropah op 22-10-2013 14:24 ]
Verwijderd
Alleen is deze procedural en dus breder inzetbaar zonder dat je parts count weer omhoog gaat.Compizfox schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:26:
Ook KW Rocketry (goede parts mod) heeft dat.
Kan je je plaatjes even resizen naar maximaal 600 pixels breedte?
Speciaal voor jou schatje
, heb het origineel niet aangepast maar wel de thumbnail
[ Voor 50% gewijzigd door Ircghost op 19-10-2013 01:40 ]
Haha, net weer wat aparts meegemaakt. Met moeite een flinke raket (bedoeld als brandstofvoorraad/tank voor mijn ruimtestation) in de buurt van het overige deel van dat station gekregen, ben druk bezig met RCS te docken, is ineens mijn elektriciteit "op".
Nu was dat vaker gebeurd vanwege het vergeten van zonnepanelen, maar nee, die zaten er op en waren uitgeklapt.
Ook zat ik niet aan de nachtkant van de aarde volgens de map view, maar waar is de zon dan?
Juist op dat moment een zonsverduistering (door mun) waardoor mijn zonnepanelen het natuurlijk niet deden..
Even wachten, mun weer opgeschoven en alles deed het weer..
Behalve het docken zelf, hij wilde niet "linken, kan je ene port ook verkeerd om installeren?
Nu was dat vaker gebeurd vanwege het vergeten van zonnepanelen, maar nee, die zaten er op en waren uitgeklapt.
Ook zat ik niet aan de nachtkant van de aarde volgens de map view, maar waar is de zon dan?
Juist op dat moment een zonsverduistering (door mun) waardoor mijn zonnepanelen het natuurlijk niet deden..

Even wachten, mun weer opgeschoven en alles deed het weer..
Behalve het docken zelf, hij wilde niet "linken, kan je ene port ook verkeerd om installeren?
Mmm, hoe weet ik dan wat de juiste kant is? Ik plopte hem er nu op zoals hij "van nature" erop ging, heb m niet geroteerd..Ircghost schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:52:
Dat kan absoluut ja
Zover ik het weet, moet je precies dezelfde docking rings gebruiken. Anders gaat het niet. Er zijn er een aantal maar ze zijn niet universeel. Kortom je hebt docking ring A en B en die passen niet op elkaar alleen A-A en B-B.Fly-guy schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:03:
[...]
Mmm, hoe weet ik dan wat de juiste kant is? Ik plopte hem er nu op zoals hij "van nature" erop ging, heb m niet geroteerd..
Mmm, dus bij dezelfde poort moet dezelfde kan tegen elkaar aan? Dus twee "bovenkanten" tegen elkaar?SacreBleu schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:05:
[...]
Zover ik het weet, moet je precies dezelfde docking rings gebruiken. Anders gaat het niet. Er zijn er een aantal maar ze zijn niet universeel. Kortom je hebt docking ring A en B en die passen niet op elkaar alleen A-A en B-B.
Die van het plaatje iets onder je post. Maar dacht eigenlijk dat de bovenkant van de een in de onderkant van de ander moest...Ircghost schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:06:
Welke gebruikte je?
Ah, dus beide poorten, van beide vaartuigen, moeten de linker zijn? Dan snap ik waar het fout ging, bedankt.
[ Voor 52% gewijzigd door Fly-guy op 19-10-2013 12:25 ]
hoe kan je sience dan meenemen? als ik weer op de grond ben en ik ga naar de space center heb ik er geen sience bij gekregen?Ircghost schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:52:
Bezoekje Minmus, info meenemen ipv versturen is inderdaad veel handiger. Had 2x Jr lab, 2x Goo en 8x temperatuur. Valt nog een hoop te halen dus.
Toestel moet je eerst "recoveren" dat kun je doen als je in het schip zit bovenaan, naast je abort knop.Zagre schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:46:
[...]
hoe kan je sience dan meenemen? als ik weer op de grond ben en ik ga naar de space center heb ik er geen sience bij gekregen?
Of in de space center, daar zoek je het voertuig op en kies je linksonderaan op "recover".
Als je die instrumenten gebruikt (goo, die cilinder, etc), dan moeten die nog wel aan je pod zitten als je terug op aarde bent. De eerste 5 vluchten heb ik die mooi afgestoten, maar dan blijft er weinig over van je wetenschappelijke ambities...Zagre schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:46:
[...]
hoe kan je sience dan meenemen? als ik weer op de grond ben en ik ga naar de space center heb ik er geen sience bij gekregen?
Haha ja dat is wel handig! Ik was trouwens eerst bang dat als je in de zee beland en je spul er af knalt je het kwijt bent, maar dat is niet zo. Recover wat je nog wel hebt en ga dan naar het space station en recover daar losse onderdelen op Kerbin. Ik had dat eerst niet door, waardoor ik uiteindelijk nog eens 150 in losse goo meters etc binnenkreeg.Fly-guy schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:21:
[...]
Als je die instrumenten gebruikt (goo, die cilinder, etc), dan moeten die nog wel aan je pod zitten als je terug op aarde bent. De eerste 5 vluchten heb ik die mooi afgestoten, maar dan blijft er weinig over van je wetenschappelijke ambities...
Geslaagde 2e missie naar MunBase1
Puur op de navball naar de target gevlogen. Werkt eigenlijk niet anders dan rendezvous 

Hoe landen jullie eigenlijk effectief? Ik moet elke landing minstens 2x overdoen omdat ik altijd begin te stuiteren of net iets te zacht ga op het einde waardoor ik weer begin te klimmen en mijn lander alle kanten op gaat..
Mja....proberen de snelheid progressief terug te laten lopen. Tegen de tijd dat ik nog 100-200 meter moet zakken (moeilijk te zien tov grondhoogte, dus inschatten) gaat de snelheid terug naar 10-13m/s en dan tune ik het door de snelheid heel langzaam terug te laten lopen zodat als ik nog een meter of 50 moet de snelheid ergens rond de 5-8 is, en dan steeds langzaam laten zakken. Laatste stukje proberen om van 5 naar 2m/s af te remmen en dan kun je hem wel een meter laten vallen. Soms gaat het mis en stijg je weer even op, dan weer rustig de snelheid tunen.
Hiervoor kan het belangrijk zijn dat je niet teveel power hebt, dan kun je de snelheid beter afstellen.
Voor het laatste stukje is het ook weer belangrijk dat je weet hoe je de navball moet interpreteren, want daarmee kun je de horizontale snelheid killen.
In principe geldt dat als je op de kruisicon van je snelheidsvector (retrograde) richt je altijd afremt in de richting waarin je gaat. Als je dat perfect doet en alleen op je retrogrademarker blijft dan zou je in principe altijd moeten kunnen landen.
Alleen kun je dan niet bepalen wáár je landt. Daarvoor moet je meer doen dan alleen retrograde afremmen.
Hiervoor kan het belangrijk zijn dat je niet teveel power hebt, dan kun je de snelheid beter afstellen.
Voor het laatste stukje is het ook weer belangrijk dat je weet hoe je de navball moet interpreteren, want daarmee kun je de horizontale snelheid killen.
In principe geldt dat als je op de kruisicon van je snelheidsvector (retrograde) richt je altijd afremt in de richting waarin je gaat. Als je dat perfect doet en alleen op je retrogrademarker blijft dan zou je in principe altijd moeten kunnen landen.
Alleen kun je dan niet bepalen wáár je landt. Daarvoor moet je meer doen dan alleen retrograde afremmen.
[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 19-10-2013 14:12 ]
Tjah dat is dus wat ik ook doe, gaat alleen vaak fout
. Ook vooral die ontbrekende hoogtemeter is echt tergend, soms heb ik nog een lege stage over en dan gooi ik die er laat uit zodat ik kan uitrekenen hoe hoog de grond daadwerkelijk is, want vooral in het donker is het extreem lastig. Hoop dat ze dit nog gaan aanpassen of dat er een mod voor komt. Die kleinere engine is wel inderdaad key!
Ik volg die retrograde altijd zo perfect mogelijk, maar die helpt je bijvoorbeeld niet als je op een helling land. Ook zijn sommige constructies veel gevoeliger voor bepaalde landingen..
Ik volg die retrograde altijd zo perfect mogelijk, maar die helpt je bijvoorbeeld niet als je op een helling land. Ook zijn sommige constructies veel gevoeliger voor bepaalde landingen..
[ Voor 19% gewijzigd door Ircghost op 19-10-2013 14:25 ]
Een grondhoogtemeter zou wel goed zijn ja, maar daar zijn ook mods voor (mechjeb bijv heeft dat). maar ik kan het vrij aardig inschatten. Wat goed helpt is kijken waar de zon vandaag komt en zorgen dat je de schaduw van je vaartuig in beeld hebt. Die zie je exact hoe het er voor staat.
Die schaduw is wel een goede tip, moet er natuurlijk wel net zon zijn
Ja, in het donker is het lastiger, maar dan kan een lamp op de grond gericht ook al helpen. De vierkante lamp schijnt pas op de grond als je op een meter of 20-15 bent bijv (of zoiets), dus dan weet je hoe dichtbij je bent
Vaak heb je een grondmeter in IVA modus, niet ideaal maar hij is er wel.stefijn schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:25:
Een grondhoogtemeter zou wel goed zijn ja, maar daar zijn ook mods voor (mechjeb bijv heeft dat). maar ik kan het vrij aardig inschatten. Wat goed helpt is kijken waar de zon vandaag komt en zorgen dat je de schaduw van je vaartuig in beeld hebt. Die zie je exact hoe het er voor staat.
Scientia potentia est
Als dat zo is dan ga ik dat vaker gebruiken :)! Ik had laatst wel voor het eerst in IVA mode ge-orbit, was best wel gaaf! Ze zouden alleen wat meer info overal moeten toelaten (dus ook fuel info in map modus etc).
Ja, het zou leuk zijn om volledig IVA te kunnen vliegen maar dat is wel erg diehard momenteel
het zal ook moeilijk worden om per stage de fuel mooi weer te geven in de IVA.
Dat kan rechtsboven ook? Om de stages te laten werken moeten ze weten welke onderdelen in welke stage zitten. Dus dan weet je ook hoeveel brandstof er in elke stage zit.
Rechtsboven in IVA? Dan zal ik even wat beter kijken.
Dacht ik het docken redelijk onder de knie te hebben, wilde ik nu een raket docken met de dockpoort aan de zijkant (ipv de neus).
Wel gelukt, maar blijkt toch best lastig te zijn....
Maar het ruimtestation begint vorm te krijgen, bedoeling is dat vanaf dat station ruimtevaartuigen kunnen bijtanken alvorens ze richting de manen/planeten gaan...
Uiteindelijk is het grote plan om ook bij de beide manen een ruimtestation te hebben, je moet immers wat te doen hebben he...
Wel gelukt, maar blijkt toch best lastig te zijn....
Maar het ruimtestation begint vorm te krijgen, bedoeling is dat vanaf dat station ruimtevaartuigen kunnen bijtanken alvorens ze richting de manen/planeten gaan...
Uiteindelijk is het grote plan om ook bij de beide manen een ruimtestation te hebben, je moet immers wat te doen hebben he...
Ircghost schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:13:
Doe eens screen doen:)

Drie onderdelen, maar het onderdeel rechtsonder is tijdelijk, Jebediah zal deze gebruiken om terug te keren naar Kerbal waardoor er weer een port vrijkomt.
Het doel is vier tentakels aan het oranje lijf met aan de punt de poort om bij te tanken..
Kun je uitleggen wat dat precies betekent?Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:03:
[...]
Alleen is deze procedural en dus breder inzetbaar zonder dat je parts count weer omhoog gaat.
Ben trouwens na m'n eerste ruimtestation (pica:)
nu bezig een tweede in elkaar te zetten, zoveel mogelijk met parts van Kosmos Space Station Parts Pack. Maar die docking port die daarbij zit (APAS-69, da's een replica van die real-life russische docking system) is echt prut. Ik heb er net wel 5x over gedaan. Soms grijpt ie hem maar krijgt je passieve module (dus het ding dat je niet aan het besturen bent) ineens een zwaai mee en gaat ie tollen. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar hij lijkt 'scheef' te docken.
Misschien ligt het aan die guiding fins, die kun je namelijk in- en uitklappen.
[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 19-10-2013 22:10 ]
Ik heb net YouTube: Unite 2013 - Building a new universe in Kerbal Space Program bekeken.
Gaat onder andere over development proces, floating point berekeningen, het maken van het terrein en plugins.
Gaat onder andere over development proces, floating point berekeningen, het maken van het terrein en plugins.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Lekker uitgebreid verhaal, mooi zulk inzicht. Snap je een beetje waarom het zo lastig is..
KSP-vermelding in Game Lüt: http://youtu.be/BJDqSrW_2n0?t=2m30s
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Dat het geen part met een vaste maat is, maar dat je hem al naar behoefte kunt aanpassen. Je hebt ook vleugels en tanks die dat doen als aparte mods.Compizfox schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:08:
Kun je uitleggen wat dat precies betekent?
Als het even kan pak ik zo'n part in plaats van een verzameling vleugeldelen/nosecones/tanks. Zelf ontwerpen is toch leuker dan van de plank pakken.
Maakte ook een keer mee dat de science capsule ontplofte omdat de snelheid waarmee ik aan de parachute landde 7,4 m/s was en dat ding een impact tolerance van 6 m/s heeft. Een extra batterij maakte hem net iets te zwaar voor die parachute die je bovenop de pod kan zetten. Toen maar overgegaan op 2 radiale chutes. Weg 25 science points voor het meten in lage orbit.Fly-guy schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:21:
Als je die instrumenten gebruikt (goo, die cilinder, etc), dan moeten die nog wel aan je pod zitten als je terug op aarde bent. De eerste 5 vluchten heb ik die mooi afgestoten, maar dan blijft er weinig over van je wetenschappelijke ambities...
Ik lees ook dat je EVA reports op verschillende hoogten kan doen. Echter als ik in de atmosfeer een EVA doe wordt de Kerbal er af geblazen. Op de grond en in orbit lukt het wel maar niet in lage en hoge atmosfeer.
[ Voor 12% gewijzigd door Thierry88 op 20-10-2013 13:33 ]
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Daarom zou ik ook geen EVA doen op die hoogtes op Kerbin, maar het kan prima op andere planeten.
--
Die kleinere parachute die je bovenop kunt plaatsen is vaak voldoende hoor, ik heb gewoon struts eronder geplaatst waardoor die wel kan landen.
Totale constructie die ik had was: 3x strut, 2x lab jr, 2x goo, 8x temp, mk1-command en parachute. Ik had expres de rcs-fuel en rcs ports op de enelaatste stage gezet.
--
Die kleinere parachute die je bovenop kunt plaatsen is vaak voldoende hoor, ik heb gewoon struts eronder geplaatst waardoor die wel kan landen.
Totale constructie die ik had was: 3x strut, 2x lab jr, 2x goo, 8x temp, mk1-command en parachute. Ik had expres de rcs-fuel en rcs ports op de enelaatste stage gezet.
[ Voor 62% gewijzigd door Ircghost op 20-10-2013 14:30 ]
Heeft het überhaupt zin om meerdere labs en goo's op je schip te plaatsen?Ircghost schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:29:
Daarom zou ik ook geen EVA doen op die hoogtes op Kerbin, maar het kan prima op andere planeten.
--
Verwijderd
Yep, dan kun je research doen op meerdere plekken en de results bewaren en terugbrengen naar kerbin (bijvoorbeeld in mun orbit en op de surface). Je hoeft dan niet meerdere missies uit te voeren om alle research terug te brengen. Als je maar een enkele lab hebt kun je er voor kiezen om de research te versturen (met antenne dus) maar dan krijg je niet 100% van de science opbrengst. Als je het recovered heb je dus het maximale rendement.SacreBleu schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:49:
[...]
Heeft het überhaupt zin om meerdere labs en goo's op je schip te plaatsen?
Het doel is dus om alle experimenten op zoveel mogelijk plaatsen uit te voeren. Van de launch pad, lower atmosphere, upper atmosphere, low orbit, etc etc etc. Zelfs material samples van de highlands van kerbin zelf of een eva report of goo experiment in het water (na splashdown) heeft science opbrengst
Het enige wat ze van mij wel hadden mogen doen is meer ruimte maken voor groundsamples in een command pod.
Gewoon 10x doen en steeds verzenden.Ircghost schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:17:
Het enige wat ze van mij wel hadden mogen doen is meer ruimte maken voor groundsamples in een command pod.
Zolang je zonnepanelen hebt maakt dat niet uit.
Ik heb zo sinds gisteren een unmanned probe die zonder fuel zit in een baan om de zon. Maar hij heeft me al wel 1100 science punten opgeleverd.
Je vliegt naar een planeet of maan en komt in een hoge orbit. Doe je testjes en verstuur ze totdat ze bijna niks meer opleveren. Dan ga je naar een lage orbit en doet hetzelfde. Dan landt je en nog een keer.
En op die manier alle hemellichamen af, tot je een keertje crasht of je fuel raakt op.
Na wat spelen vind ik het research gedeelte eigenlijk niet zo leuk. In plaats van maar raden waar je nog wat punten kan"vinden", had ik liever iets van opdrachten gehad. Zo van verdien X aantal punten door in een baan om kerbal te geraken, of landen op mun.
Voegt voor mij meer toe aan het idee van een opstartend ruimteprogramma..
Ik had een soort missie objectives toch leuker gevonden dan steeds dezelfde handelingen doen op een andere plek/hoogte/Mun/planeet. Als je bijvoorbeeld een bepaalde manoeuvre moet uitvoeren met de standaard onderdelen die je aan het begint hebt en de data die je er mee genereert lijdt tot meer aerodynamica onderdelen, motoren met thrust vector control etc zie je ten minste nog dat je research echt "bijdraagt" aan betere technologie. In het begin moet je het doen met de energiecapaciteit van de pod die vrij minimaal is. Een crew raportje op het moment dat de electriciteit bijna op is zou dan tot de eerste batterij kunnen leiden. Nu krijg je wat punten voor een sampeltje grond naast de launch pad, op het strand, in de bergen of water uit de zee of experimenten op verschillende afstanden van Kerbin die je kan inwisselen voor een pakketje onderdelen naar keuze . Het komt een beetje neer op farmen/grinden en ik ben bang dat dat gaat vervelen na verloop van tijd en ik weer sandbox ga spelen.
Al snap ik natuurlijk wel dat het in de echte ruimtevaart ook maar een hoop trial and error is om nuttige data te krijgen. Bij de NASA weten ze ook niet van te voren wat ze gaan vinden op Mars als ze zo'n rover sturen. Toch lijkt het me dat de ontwerpen die er nu zijn voor ruimtevaartuigen gebaseerd zijn op de ervaringen van bemanningsleden plus grondpersoneel die alles in de gaten houden. Wat dat betreft zou het leuk zijn geweest als je bijvoorbeeld eerst een raket moest bouwen met het idee dat hij in orbit moet komen, om er achter te komen dat de stuwkracht van de op dat moment beschikbare raketten niet goed genoeg is of hoeveelheid brandstof is ontoereikend en je vervolgens nieuwe onderdelen krijgt zodat je wel in orbit kan komen.
Een overzicht van wat je allemaal al gedaan hebt had ook handig geweest. Ik doe nu soms een report of research en kom er door de lage punten die ik er voor krijg min of meer achter dat ik het al een keer gedaan heb maar me daar niet bewust van ben.
Al snap ik natuurlijk wel dat het in de echte ruimtevaart ook maar een hoop trial and error is om nuttige data te krijgen. Bij de NASA weten ze ook niet van te voren wat ze gaan vinden op Mars als ze zo'n rover sturen. Toch lijkt het me dat de ontwerpen die er nu zijn voor ruimtevaartuigen gebaseerd zijn op de ervaringen van bemanningsleden plus grondpersoneel die alles in de gaten houden. Wat dat betreft zou het leuk zijn geweest als je bijvoorbeeld eerst een raket moest bouwen met het idee dat hij in orbit moet komen, om er achter te komen dat de stuwkracht van de op dat moment beschikbare raketten niet goed genoeg is of hoeveelheid brandstof is ontoereikend en je vervolgens nieuwe onderdelen krijgt zodat je wel in orbit kan komen.
Een overzicht van wat je allemaal al gedaan hebt had ook handig geweest. Ik doe nu soms een report of research en kom er door de lage punten die ik er voor krijg min of meer achter dat ik het al een keer gedaan heb maar me daar niet bewust van ben.
Je dacht precies hetzelfde.Fly-guy schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:33:
Na wat spelen vind ik het research gedeelte eigenlijk niet zo leuk. In plaats van maar raden waar je nog wat punten kan"vinden", had ik liever iets van opdrachten gehad. Zo van verdien X aantal punten door in een baan om kerbal te geraken, of landen op mun.
[ Voor 10% gewijzigd door Thierry88 op 20-10-2013 16:35 ]
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Aan de ene kant snap ik je punt heel goed aan de andere kant vind ik het eigenlijk wel leuk, je krijgt ontzettend veel als je het mee naar huis neemt maar in het begin kan dat vaak nog niet. Dus in het begin doe je samples vesturen met verminderde waarde maar na een tijdje breng je het terug naar huis en krijg je mee punten. Ik ben nu 2x heen en terug gegaan en heb veel punten erbij. Daardoor kon ik genoeg kopen om naar Minmus te gaan, ben er pas 1x geweest, maar ik gok dat ik daar nog 3x heen moet en dan heb ik genoeg punten om weer een hoop te kopen. Dan kun je weer wat verder ..
De mindere waarde als je het terug stuurt zorgt er ook voor dat het experiment veel meer oplevert bij herhaling.Ircghost schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:44:
Aan de ene kant snap ik je punt heel goed aan de andere kant vind ik het eigenlijk wel leuk, je krijgt ontzettend veel als je het mee naar huis neemt maar in het begin kan dat vaak nog niet. Dus in het begin doe je samples vesturen met verminderde waarde maar na een tijdje breng je het terug naar huis en krijg je mee punten. Ik ben nu 2x heen en terug gegaan en heb veel punten erbij. Daardoor kon ik genoeg kopen om naar Minmus te gaan, ben er pas 1x geweest, maar ik gok dat ik daar nog 3x heen moet en dan heb ik genoeg punten om weer een hoop te kopen. Dan kun je weer wat verder ..
Dus of je het nu mee terug neemt of 10x herhaalt en de data verzend maakt voor je science punten niet uit.
Alleen dat verzenden is pas nuttig als je ook zonnepanelen hebt.
Het komt voor mij te veel op grinden neer. In het begin leuk omdat nieuwe technologie relatief weinig points kosten om vrij te spelen, maar op den duur heb je steeds meer nodig om bepaalde takken verder te ontwikkelen terwijl het tegelijkertijd ook meer tijd gaat kosten om aan punten te komen. Ik had me toch meer voorgesteld dat ipv sandbox je meer echte missies kreeg waarin je onderzoek deed en zo onderdelen vrij kan spelen en je bij wijze van spreken een soort NASA programma in het klein doorloopt. Het idee van sciencepoints verzamelen en die uitgeven aan setjes nieuwe onderdelen zodat je een net weer iets geavanceerdere raket kan bouwen komt voor mij te veel als grinden over. Net een soort WoT waarbij je experience points krijgt na een game waarmee je een nieuwe gun of engine in je tank kan bouwen.
Ik zou zeggen, laat het weten op hun forum! Het is natuurlijk maar een probeersel
Het is ook nog niet af natuurlijk.
Er zit bijvoorbeeld een mogelijkheid in om de "stock" van onderdelen te beperken of om ze geld te laten kosten. Wordt alleen nog niet gebruikt.
Ik zie in de toekomst wel iets verschijnen als "maak met deze onderdelen een satelliet en breng die in een baan van 130.000 tot 140.000 km om Kerbal" met een cash reward en steam achievement als het je lukt.
Er zit bijvoorbeeld een mogelijkheid in om de "stock" van onderdelen te beperken of om ze geld te laten kosten. Wordt alleen nog niet gebruikt.
Ik zie in de toekomst wel iets verschijnen als "maak met deze onderdelen een satelliet en breng die in een baan van 130.000 tot 140.000 km om Kerbal" met een cash reward en steam achievement als het je lukt.
Hou er wel rekening mee dat dit nog maar de eerste update van career mode is. Het doel van career mode is zeker niet de tech tree en om enkel wat parts te verzamelen. Er komt nog een gigantisch resource systeem. Als ik op de wikipagina van career mode kijk, zie ik dat er geld komt, een gelimiteerde voorraad parts, schade, en het ontdekken van de planeten (dat je pas een gedetailleerd beeld hebt nadat je er bent geweest). In de wiki voor planned features lees ik dat er de mogelijkheid zou komen om vluchtplannen op te stellen, en crew tasks.
Op de site van KSP lees ik dit:
•A Tycoon-Style Career Mode.
•Take on Contracts to attract interest in your Space Program.
•Manage your crews. Hire astronauts, train them, and make them into heroes.
•Research & Development: Advance the scientific knowledge of Kerbalkind as you progress towards conquering space.
•And a whole lot more!
•Research & Development: Advance the scientific knowledge of Kerbalkind as you progress towards conquering space.
•And a whole lot more!
Tweakblog van de maand
The following features have been confirmed to not be in the official game (although may be found in mods):witeken schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:19:
Hou er wel rekening mee dat dit nog maar de eerste update van career mode is. Het doel van career mode is zeker niet de tech tree en om enkel wat parts te verzamelen. Er komt nog een gigantisch resource systeem. Als ik op de wikipagina van career mode kijk, zie ik dat er geld komt, een gelimiteerde voorraad parts, schade, en het ontdekken van de planeten (dat je pas een gedetailleerd beeld hebt nadat je er bent geweest). In de wiki voor planned features lees ik dat er de mogelijkheid zou komen om vluchtplannen op te stellen, en crew tasks.
•And a whole lot more!
Steam achievements[citation needed]
Autopilot Systems[citation needed]
Weapons or military features[citation needed]
Alien civilizations[citation needed]
Terraforming[citation needed]
Realistically sized celestial bodies [10]
Conversion to a different game engine.[citation needed]
Maar dus geen steam achievements, al blijft het giswerk
Ik zag deze op Reddit:
http://i.imgur.com/xI9qsUg.jpg
http://i.imgur.com/xI9qsUg.jpg
[ Voor 42% gewijzigd door Gropah op 22-10-2013 14:24 ]
Ah met de klassieke asperge fuel system, werkt erg goed kan ik je vertellen!
Nuclear engine, kunst. Die RTG's zijn ook wel erg handig, maar alweer geen low-tech componenten.
Ik gebruik voor de eerste aspergestap overigens solid boosters, past ook gewoon een liquid fuel tank bovenop. Beetje afhankelijk van het exacte design kom ik daarmee tot 6km / 250 m/s. Dat betekent dat ik ze recht kan afwerpen nog voor de gravity turn, en die turn met verder volle tanks kan inzetten.
Ik gebruik voor de eerste aspergestap overigens solid boosters, past ook gewoon een liquid fuel tank bovenop. Beetje afhankelijk van het exacte design kom ik daarmee tot 6km / 250 m/s. Dat betekent dat ik ze recht kan afwerpen nog voor de gravity turn, en die turn met verder volle tanks kan inzetten.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Dat werkt inderdaad wel prima ja.MSalters schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 01:08:
Ik gebruik voor de eerste aspergestap overigens solid boosters, past ook gewoon een liquid fuel tank bovenop.
Nou, de LV-N is natuurlijk wel loeizwaar, heeft weinig thrust en heeft in de atmosfeer een beroerde ISP. Met LV-T30's in de aspergetrappen kom je verder denk ik. De helft lichter, 3x zoveel thrust en een veel betere ISP binnen de atmosfeer.MSalters schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 01:08:
Nuclear engine, kunst. Die RTG's zijn ook wel erg handig, maar alweer geen low-tech componenten.
Daarbij is landen op de maan an sich niet zo moeilijk. Landen en weer terugkeren is al een stuk interessanter en ik betwijfel of dit design dat kan, als ik zo de lander bekijk.
zo, eindelijk 0.22 eens geprobeerd en de career mode is wel grappig. ik denk alleen dat ik wacht op wat meer uitbereiding op de career mode
dan maar verder in sandbox mode, aangezien ik er nog niet zo goed in ben
maar het is me eindelijk gelukt om het 2e deel van mn spacestation aan het eerste deel te koppelen
is toch best lastig de eerste keer, maar ik weet nu wat ik fout deed en wat ik de volgende keer moet doen om het wat vloeiender te laten verlopen
dan maar verder in sandbox mode, aangezien ik er nog niet zo goed in ben
maar het is me eindelijk gelukt om het 2e deel van mn spacestation aan het eerste deel te koppelen
is toch best lastig de eerste keer, maar ik weet nu wat ik fout deed en wat ik de volgende keer moet doen om het wat vloeiender te laten verlopen
Dat reddit-design is natuurlijk onmogelijk in het begin van je career mode. Met een veel simpelere raket (die wel veel langer is) kom je er ook met gemak (en ook terug
).
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Vanavond ga ik proberen om een lander te vangen.
De lander zit nu in een orbit om kerbin van een AP op 63m Km en een PE op 32m Km.
Daarnaast is draait ie ook over heading 270, op een hoek van 125 graden(niet zeker, maar in elk geval niet recht)
Na gister 2 uur bezig te zijn geweest met het uitdenken om een intercept te kunnen plannen ben ik er vanochtend uitgekomen.
Heb nog geen RCS of iets dergelijks, het wordt dus een onbemande raket met een kooi constructie om de lander te vangen en af te remmen.
Zijn er nog tips om het makkelijker te maken?
Heb zelf al uitgedacht dat ik eerst op de AP terug moet burnen tot de PE binnen de 70km van kerbin ligt, en dan met 3x(of meer) door de atmosfeer te gaan remmen.
Een screencap livestream zit er niet in. Zou eventueel wel kunnen met m'n gopro op het scherm, aangesloten op mn laptop, die dan wel aan de livestream kan. indien er intresse is natuurlijk.
De lander zit nu in een orbit om kerbin van een AP op 63m Km en een PE op 32m Km.
Daarnaast is draait ie ook over heading 270, op een hoek van 125 graden(niet zeker, maar in elk geval niet recht)
Na gister 2 uur bezig te zijn geweest met het uitdenken om een intercept te kunnen plannen ben ik er vanochtend uitgekomen.
Heb nog geen RCS of iets dergelijks, het wordt dus een onbemande raket met een kooi constructie om de lander te vangen en af te remmen.
Zijn er nog tips om het makkelijker te maken?
Heb zelf al uitgedacht dat ik eerst op de AP terug moet burnen tot de PE binnen de 70km van kerbin ligt, en dan met 3x(of meer) door de atmosfeer te gaan remmen.
Een screencap livestream zit er niet in. Zou eventueel wel kunnen met m'n gopro op het scherm, aangesloten op mn laptop, die dan wel aan de livestream kan. indien er intresse is natuurlijk.
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
Lol, want t ding heeft geen parachutes? Oh, miljoen km.
Succes.
Succes.
[ Voor 30% gewijzigd door AlexanderB op 22-10-2013 12:14 ]
Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR