Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 11:38
Zeker! Hoop dat de update snel gereleased wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 21:55
vandaag gekocht op steam, jemig wat is het pittig.. eerste 5 rakketten was insta-fail.. decouplers en parachutes die verkeerd afgingen, onstabiel.. nu net 1 raket in de orbit gekregen(nog geen rondje om de aarde(of hoe die ook heet :x) en terug naar de aarde gekregen en de pod doormiddel van een parachute laten landen

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
johannessmit schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:13:
vandaag gekocht op steam, jemig wat is het pittig..
Stijle learning-curve inderdaad. :)
eerste 5 rakketten was insta-fail.. decouplers en parachutes die verkeerd afgingen, onstabiel..
Dat is juist een van de grappige dingen in het spel, nietwaar? :D
nu net 1 raket in de orbit gekregen(nog geen rondje om de aarde(of hoe die ook heet :x) en terug naar de aarde gekregen en de pod doormiddel van een parachute laten landen
Een boog zonder dat het een compleet rondje was, is geen orbit maar sub-orbitaal. desondanks, goed bezig al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

vandaag gekocht op steam, jemig wat is het pittig.. eerste 5 rakketten was insta-fail.. decouplers en parachutes die verkeerd afgingen, onstabiel.. nu net 1 raket in de orbit gekregen(nog geen rondje om de aarde(of hoe die ook heet :x) en terug naar de aarde gekregen en de pod doormiddel van een parachute laten landen
Hoe ik dit spel ervaar is erg veel trial en error om te zien wat kan en hoe het moet. Ik kwam er bijvoorbeeld pas na een paar dagen achter dat als je een de-coupler op een motor plaatst er een soort hoes om komt.. toen moest ik nog even uitvogelen waar en in welke richting te plaatsen etc.. je leert steeds meer dingen waardoor het allemaal een stuk logischer wordt. Kortom begin klein en kom vanzelf verder! Wanneer je het even niet ziet zitten pak dan een van de ruimte missies en ga daar even verder, weet je waarvoor je het doet :).

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
AlexanderB schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:58:
[...]

[...]

Een boog zonder dat het een compleet rondje was, is geen orbit maar sub-orbitaal. desondanks, goed bezig al. :)
Ik zeg ook niet dat het niet grappig is :P, zegmaar gerust hilarisch :'D.
Ik weet niet hoe alles heet :P. nu nog even een halfuur en dan weer aan t werk

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
johannessmit schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:47:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet grappig is :P, zegmaar gerust hilarisch :'D.
Of dat. :D en als je raket niet hard genoeg explodeert, MOAR BOOSTERS.
johannessmit schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:47:
Ik weet niet hoe alles heet :P. nu nog even een halfuur en dan weer aan t werk
Dat zijn hele gevaarlijke uitspraken.. >:) "nog eentje" en voor je het weet is de halve dag voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
AlexanderB schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:43:

Dat zijn hele gevaarlijke uitspraken.. >:) "nog eentje" en voor je het weet is de halve dag voorbij..
Dat ken ik.. was braaf op tijd :P nu weer vrij(bijbaan) dus KSP opstarten en die satteliet vervloeken die steeds weer neerstort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Na een periode rust ga ik de boel weer eens oppakken. Space Center, here I come! Ben ook benieuwd of er nieuwe content/features zijn :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Dat ligt dr aan hoelang je weg bent geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joe_P schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:44:
Voor de mensen die het nog niet weten, KSP is vandaag in de Steam Summer Sale te koop met 40% korting. KSP kost dan nog maar €13,19. Niet heel veel goedkoper dan gewoon bij Squad zelf, maar wel handig voor mensen zonder credit card of Paypal.

Nog iets wat ik nog niet hier voorbij heb zien komen; een filmpje waarin een van de KSP devs het nieuwe (A)SAS systeem van KSP 0.21 aan het testen is. Zoals het er in het filmpje uitziet gaat het een hoop hoofdpijn, RCS en kapotte raketten schelen. _/-\o_

[video]
Oh, wow, dat ziet er echt fijn uit zeg! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Jaja... Heb een probe in orbit gekregen bij de Mun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Preview van 0.21 door Scott Manley:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ziet er goed uit, mooie verbeteringen :). Vooral die stablisator natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
GVD.. was ik BIJNA in Orbit bij Eve.. fuel op, kon mn orbit niet sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Aerobraking? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s6P3kER.jpg
mijn ruimteschip, overal waar ik wil kan ik komen :)
ik heb al een vlag op Eve, mun en minmus ^^

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Das een aardige jetser van een ruimteschip. :) nice!

(Niet de meest efficiënte manier, maar wel spectaculair. :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Fordox schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 23:02:
[afbeelding]
Best wel gruwelijk :). Mag ik vragen wat voor overlay dat is in de hoek linksboven? Ik gebruik op dit moment fraps (puur fps), maar temps en load erbij is wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Laatst online: 19:38
Dat lijk op MSI Afterburner die de statistieken weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Jup, OSD functie van afterburner.
En ja ik weet dat het een beest is, maar hoe kan hij dan efficiënter? Zon beetje alles werpt af behalve 2 raketten aan de pod met wat fuel tanks.

Ik heb bovenaan ook een kleine docking port. Daar ga ik eens me spelen dmv maanrovers. Misschien stuur ik er ook s 1 naar Eve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Offtopic: ok thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Die solid rocket boosters, de 1e laag is prima om de TWR mee op te krikken, maar niet-branden van de grond tillen (de ring bovenlangs) is (een beetje) brandstofverspilling, want ze hebben een hele matige ISP vergeleken de gemiddelde vloeibare-raketmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Zojuist na 10 pogingen en wat hulp van de wiki mijn eerste raket in de ruimte gekregen :D Alleen zit nu een Kerbal vast in space :P

Mijn eerste ontwerpen hadden wat te grote raketten die wat te hard doorvlogen nadat ik ze had afgeworden, resultaat was dat alleen de command module overbleef... ziet er ook hilarisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

AlexanderB schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:59:
Die solid rocket boosters, de 1e laag is prima om de TWR mee op te krikken, maar niet-branden van de grond tillen (de ring bovenlangs) is (een beetje) brandstofverspilling, want ze hebben een hele matige ISP vergeleken de gemiddelde vloeibare-raketmotor.
dus die kan ik ook beter vervangen voor andere (liquid) motoren? welke raad je me aan? met die tweede ring aan solid boosters zit ik trouwens nog nét niet in orbit. wel als ik ze al even ontbrand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Eeuh, ja, ik ken je raket ook niet precies, wat ik zelf doe als ik solid boosters gebruik, is er bovenop wat liquid fuel tanks plaatsen en die doorverbinden met de liquid fuel engines in het midden. (daarvoor pak ik meestal 2x
Afbeeldingslocatie: http://wiki.kerbalspaceprogram.com/w/images/thumb/6/6d/Fl-t800_fuel_tank.jpg/60px-Fl-t800_fuel_tank.jpg zodat ze ongeveer even snel leeg zijn, en zonder de raket zwaar en langzaam te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, dat is slim, zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mijn timing klopt dan niet meer helaas. maar ik zal je tip wel gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Fordox schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 23:02:
[afbeelding]
Hoe lang heb je daar eigenlijk aan gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/screenshot123.png
De raket die ik in 0.19 gebruikt heb om naar Duna en terug te gaan, had nog brandstof over, dus ga zo ff proberen in 0.20 om Duna en Ike beiden te doen, en 2 vlaggen te planten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ircghost schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:43:
[...]

Hoe lang heb je daar eigenlijk aan gewerkt?
pfff ehmmm
ik had de basis (5 oranje raketten en een kale pod, dus zonder parachutes en poten) begin deze week oid. elke dag heb ik er zo'n 3-4 uur in zitten aan extra werk, fine tuning en het toevoegen van extra trappen, dus reken maar richting de 20 uur.
man ik ben verslaafd...
Fordox schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:04:
mijn timing klopt dan niet meer helaas. maar ik zal je tip wel gebruiken :)
ik heb eraan gewerkt, ik krijg nu 100.000 extra meter aan AP als ik recht omhoog opstijg :) dat is zon 50% winst. thanks! alleen is ie nu wel moeilijker te besturen, en is het ontwerp redelijk drastisch gewijzigd.
ik heb problemen met de onderste 4 grote raketten. die willen na een bepaalde tijd in de rest van de raket schuiven. nu moet ik telkens de throttle bijstellen :(

ook een ander probleem:
mijn pod was te zwaar en wilde niet meer afremmen met parachutes nadat ik 1 parachute heb vervangen voor een docking port. dat heb ik dus weer gewijzigd, momenteel dus geen dock port :( ik vind er morgen wel wat op (heb nog niks gedaan met docking)
je kan nu wel leuk denken van: die dock port heb je niet nodig, maar ik wil de meest complete raket maken die ik kan :) een all-purpose ding.

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 21-07-2013 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Gromm hele tijd bezig met m'n space station. Heb ik eindelijk 2 nodes gekoppeld, klik ik op end flight |:(

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Fordox schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:58:
ik heb problemen met de onderste 4 grote raketten. die willen na een bepaalde tijd in de rest van de raket schuiven. nu moet ik telkens de throttle bijstellen :(
Teveel motoren, te weinig brandstof.. (If you ask me, that is..) + waarschijnlijk ga je dan veel te hard omhoog. hoeveel G geeft de meter naast de navball aan?
Fordox schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:58:ook een ander probleem:
mijn pod was te zwaar en wilde niet meer afremmen met parachutes nadat ik 1 parachute heb vervangen voor een docking port.
Gebruik anders een paar van die parachutes die aan de zijkant te plakken zijn? :) Wegen ook maar de helft tov die nosecone-chutes, maar zijn net zo sterk.
Bolk schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:59:
Gromm hele tijd bezig met m'n space station. Heb ik eindelijk 2 nodes gekoppeld, klik ik op end flight |:(
Hah, dat is irritant ja, dat doe je geen 2e keer. Gelukkig word de hele end-flight functie uit het spel gehaald met 0.21 :)

[ Voor 22% gewijzigd door AlexanderB op 21-07-2013 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb het probleem opgelost door bovenaan ook motoren te plaatsen voor de eerste trap.
En die kleine parachutes, ik weet het niet maar volgens mij zijn ze zwakker. En ik heb ook oranje nodig, anders knapt alles af. Ik heb er nu 7. Met 6 ging ik te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Even een vraagje over rendezvous en docking.

Op zich heb ik het met MechJeb nu redelijk onder controle:

- Wacht op een launch window
- Schiet 'm in een baan 20 a 30 km lager
- Align de planes
- Hohmann transfer voor rendezvous

Maar dan, het docken :X Ik weet dat ik met een Space Shuttle simulator instrumenten had om de docking uit te voeren. Met Mechjeb is het natuurlijk kat in het bakkie, maar ik wil het zelf doen. Is de navball de beste methode (zo'n outside view helpt ook niet echt)?

Je hebt zoveel controls (roll: aswd, lin: jkil en hn) en zo'n hoge sensitivity (zelfs met caps lock aan) dat ik het zonder unlimited RCS niet ga halen. Iemand tips? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
YouTube: KSPDockingFromLaunch
Instructie om puur op navball rendezvous en docking uit te voeren. Kost bijna geen brandstof en je kunt al op 40km hoogte beginnen met rendezvous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Tja paar tips:
- Zorg dat je RCS is gebalanceerd rondom het zwaartepunt van hetgeen je docken wilt, anders wekt iedere translatie ook steeds een rotatie op, en dat kan je dag flink verpesten.
- Ik heb het eerst met de hand leren doen, maar heb nu ook mechjeb. je kan lui zijn en de Smart ASS op Target+ zetten, dan hoef je alleen nog maar de translate controls te gebruiken om dr naartoe te vliegen, hij zal zelf de docking poorten op elkaar mikken.
- Een beetje meer hand-oog coordinatie dus, kan je zelf ook mikken, zo moeilijk is het niet.
- Doe lekker rustig aan, en gebruik vooral de controls niet te lang, een klein stootje RCS kan genoeg zijn om de juiste beweging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik snap eigenlijk niet precies wat RCS doet. ik gebruik eigenlijk alleen maar SAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
RCS gebruikt kleine "raketjes" om je voertuig te draaien en verplaatsen om alle 6 de assen. :)

Wikipedia over RCS
Wikipedia over CMG (wat in het spel SAS is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ja zoiets dacht ik al, maar wat voor een verschil is er ingame als je RCS aan of uit hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
SAS kan het voertuig alleen draaien, en is beperkt tot een maximumkracht, RCS kan zowel draaien als verplaatsen, en kan (voor z'n gewicht) veel kracht zetten, ten koste van een brandstof die opraakt. en dat verplaatsen heb je nodig bij het docken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
AlexanderB schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:58:

[...]

Grappig? Had ik eindelijk een 1-man crew in een (zeer eliptische) baan om Kerbal, zie ik dat je ook een EVA kan doen...
Bijna huilen toen mijn mannetje full speed tegen de module knalde en levenloos de ruimte in spinde...

Tot overmaat van ramp bij de re-entry de parachute niet deployed (mijn fout)..

Zwarte dag voor het ruimteprogramma.. RIP aan de pioniers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Fly-guy schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:34:
Grappig? Had ik eindelijk een 1-man crew in een (zeer eliptische) baan om Kerbal, zie ik dat je ook een EVA kan doen...
Bijna huilen toen mijn mannetje full speed tegen de module knalde en levenloos de ruimte in spinde...
zolang ie niet *poef* zegt en in een wolkje stof verdwijnt is er niks aan de hand hoor, gewoon weer terugvliegen naar je spacecraft.. Of bedoelde je dat je tijdens de re-entry een van je kerbonauten hebt laten uitstappen? :P dat is niet heel slim nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
AlexanderB schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:46:
[...]

zolang ie niet *poef* zegt en in een wolkje stof verdwijnt is er niks aan de hand hoor, gewoon weer terugvliegen naar je spacecraft.. Of bedoelde je dat je tijdens de re-entry een van je kerbonauten hebt laten uitstappen? :P dat is niet heel slim nee..
Mmm, weet niet of hij "poef" deed, maar de controls van de jetpack deden niets meer (nog wel fuel). Hij draait nu rondjes, kan 'm wel selecteren, maar niets mee doen... (zal zijn jetpack stuk zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

AlexanderB schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:42:
Tja paar tips:
- Zorg dat je RCS is gebalanceerd rondom het zwaartepunt van hetgeen je docken wilt, anders wekt iedere translatie ook steeds een rotatie op, en dat kan je dag flink verpesten.
Ja, daar heb ik zowaar rekening mee gehouden :) Is het makkelijker om meerdere RCS ports te plaatsen op vaste punten van het zwaartepunt?

Hoe kan ik trouwens mijn zwaartepunt berekenen met een zo goed als lege tank (service module)?
- Ik heb het eerst met de hand leren doen, maar heb nu ook mechjeb. je kan lui zijn en de Smart ASS op Target+ zetten, dan hoef je alleen nog maar de translate controls te gebruiken om dr naartoe te vliegen, hij zal zelf de docking poorten op elkaar mikken.
Had SmartASS nog niet gebruikt, wil de eerste keren het even helemaal manueel doen :)
- Een beetje meer hand-oog coordinatie dus, kan je zelf ook mikken, zo moeilijk is het niet.
- Doe lekker rustig aan, en gebruik vooral de controls niet te lang, een klein stootje RCS kan genoeg zijn om de juiste beweging te krijgen.
Mja, zo min mogelijk input wist ik nog van de andere simulators. Dat is het probleem ook niet echt. Ik ga me eerst focussen op de raket zelf (is gewoon een simpele 2 traps raket met 6 SRB's voor de eerste 10 KM) en het zwaartepunt goed uitzoeken.
stefijn schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:18:
YouTube: KSPDockingFromLaunch
Instructie om puur op navball rendezvous en docking uit te voeren. Kost bijna geen brandstof en je kunt al op 40km hoogte beginnen met rendezvous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Bolk schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:16:
Ja, daar heb ik zowaar rekening mee gehouden :) Is het makkelijker om meerdere RCS ports te plaatsen op vaste punten van het zwaartepunt?
Eeuh, ja, dat kan ook.
Bolk schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:16:
Hoe kan ik trouwens mijn zwaartepunt berekenen met een zo goed als lege tank (service module)?
Nog niet, maar die feature komt dr nog wel aan.
Bolk schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:16:Had SmartASS nog niet gebruikt, wil de eerste keren het even helemaal manueel doen :)
Oke, heel goed, ja, ik dacht, omdat jij over mechjeb begon. Ik vind de automatische functies trouwens behoorlijk tegenvallen, veel hoger brandstofverbruik, en sommige van m'n ontwerpen kan ie totaal niet vliegen zonder neer te storten. De Smart A.S.S. zelf is wel redelijk handig, al was het maar omdat ie beter werkt dan de huidige ASAS, die met 0.21 toch geupgraded word.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

AlexanderB schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:46:
[...]

Eeuh, ja, dat kan ook.

[...]

Nog niet, maar die feature komt dr nog wel aan.

[...]

Oke, heel goed, ja, ik dacht, omdat jij over mechjeb begon. Ik vind de automatische functies trouwens behoorlijk tegenvallen, veel hoger brandstofverbruik, en sommige van m'n ontwerpen kan ie totaal niet vliegen zonder neer te storten. De Smart A.S.S. zelf is wel redelijk handig, al was het maar omdat ie beter werkt dan de huidige ASAS, die met 0.21 toch geupgraded word.. :)
Ja ik heb MechJeb wel geinstalleerd, mede omdat het een hoop extra info geeft. Bovendien ben ik er nog niet helemaal achter hoe ik een launch window moet berekenen :$

Ik kijk idd erg uit naar 0.21, zeker met de nieuwe SAS functies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Launchwindows op Kerbal: als je target rond de 420km zit. Dan heb je genoeg tijd voor een easy launch en rendezvous. Zit je onder de 400km zul je wat meer haast moeten maken en zul je sneller moeten handelen.
Zit je boven de 420km heb je méér dan genoeg tijd (mits je een beetje weet wat je doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik ben de laatste tijd wat uitgekeken op dit spel moet ik zeggen, puur en alleen om de reden dat vluchten me te lang duren. De enige manier waarop ik ergens ver kan komen is door efficient met fuel om te gaan (dus een atomic engine gebruiken bijv), maar op die manier ontkom ik maar niet aan burns van een 15min of nog erger. Als ik engines gebruik met meer thrust zodat de burns wat minder saai worden moet ik zoveel fuel meenemen dat ik niet eens in orbit kom. Allemaal leuk en aardig (het is wel realistisch natuurlijk) maar ik vind een burn van 15-30 min toch te veel van het goeie, zelfs op 4x warp (waarbij het vaak grandioos mis gaat) duurt het me te lang en heb ik het spel meestal afgesloten voordat de burn voorbij is, of ga ik ondertussen iets anders doen en overshoot ik het met 5 minuten :X Iemand tips wat ik er tegen kan doen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

stefijn schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:54:
Launchwindows op Kerbal: als je target rond de 420km zit. Dan heb je genoeg tijd voor een easy launch en rendezvous. Zit je onder de 400km zul je wat meer haast moeten maken en zul je sneller moeten handelen.
Zit je boven de 420km heb je méér dan genoeg tijd (mits je een beetje weet wat je doet).
Hierbij ga je uit van een inclinatie van 90? Als ik m'n space station nu op 47 graden heb hangen, wat dan? :P

Hoe bereken ik dan de draaiing van Kerbal erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:03
Als je station op een inclinatie hangt moet je wachten tot de orbit boven het space center hangt. (Of eigenlijk tot het space center onder je orbit draait.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

LongBowNL schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:57:
Als je station op een inclinatie hangt moet je wachten tot de orbit boven het space center hangt. (Of eigenlijk tot het space center onder je orbit draait.)
Ja, maar kun je dat berekenen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dan maak je het jezelf lastiger ;) Ik denk dat dat voor een beginnend iemand (zoals de vraagsteller) nog even niet aan de orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Bolk schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:57:
[...]

Ja, maar kun je dat berekenen? :P
Theoretisch wel, maar ik heb daar geen kennis van. (Het heeft denk te maken met de tijd dat je orbit duurt en hoe snel Kerbin ronddraait.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendezvous attempt

On the first orbit, McDivitt attempted to rendezvous with the spent Titan second stage. This was unsuccessful for a number of reasons:

NASA engineers had not yet worked out the idiosyncrasies of orbital mechanics involved in rendezvous,[citation needed] which are counter-intuitive. Simply thrusting the spacecraft toward the target changed its orbital altitude and velocity relative to the target. When McDivitt tried this, he found himself moving away and downward, as the retrograde thrust lowered his orbit, increasing his speed.
The stage was dumping its residual propellant, causing it to move around in various directions relative to the Gemini.[4]
There were only two running lights on the stage, which made it hard at times for McDivitt to determine its orientation. McDivitt concluded that a rendezvous target should have at least three lights.[4]
There was no radar on board Gemini 4 to give a precise range to the target, so the astronauts had to rely on their visual depth perception to estimate the range, and this differed for the two men. Initially McDivitt estimated the distance at 400–500 feet (120–150 m), while White believed it was closer ("a little over 200 feet (61 m)"). At the worst point, McDivitt estimated it was about a half mile (800 meters) away, while White's estimate was three-quarters of a mile (1200 meters).[3] McDivitt estimated he was able to get as close as 200 feet (61 m), but now White's estimate was between 850 and 1,000 feet (260 and 300 m).[5]

After expending almost half his thruster fuel, McDivitt finally gave up, in order to concentrate on the more important EVA objective.
Wikipedia: Gemini 4

Hahaha zo precies hetzelfde als mijn eerste poging in KSP, maar dan in het echt. Voel je dus niet slecht als het niet de eerste keer lukt.. (ook 'apart' dat de meeste van ons die KSP spelen meer van orbital mechanics snappen dan NASA in het begin van de jaren 60...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Mijn zeer succesvolle ruimteprogramma is nu ook van start. Al 2 ruimtevaartuigen in een baan 'om' kerbal!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LjSlMbQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Als je nou bij vanaf of net vóór de AP flink gas geeft richting het gele cirkeltje maak je de baan helemaal rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
stefijn schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:01:
Als je nou bij vanaf of net vóór de AP flink gas geeft richting het gele cirkeltje maak je de baan helemaal rond :)
Maar m'n brandstof is op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Daarvoor is een oplossing: eerder stoppen met je burn zodat je AP niet zo hoog wordt :) duh ;)

Dus: stop met burn als je AP op ongeveer 100km ligt en laat jezelf gewoon doorzweven (coasten). En dan bij de AP richting de gele cirkel burnen tot je aan de andere kant van de planeet de orbit omhoog ziet komen, dan heb je de volgende keer een orbit.
Maar, aan de blauwe baan te zien moet je ook wat schuiner lanceren, dus vanaf ongeveer 10km langzaam naar 45 graden richten boven de horizon, zoiets

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 23-07-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
stefijn schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:16:
Daarvoor is een oplossing: eerder stoppen met je burn zodat je AP niet zo hoog wordt :) duh ;)

Dus: stop met burn als je AP op ongeveer 100km ligt en laat jezelf gewoon doorzweven (coasten). En dan bij de AP richting de gele cirkel burnen tot je aan de andere kant van de planeet de orbit omhoog ziet komen, dan heb je de volgende keer een orbit.
Maar, aan de blauwe baan te zien moet je ook wat schuiner lanceren, dus vanaf ongeveer 10km langzaam naar 45 graden richten boven de horizon, zoiets
Dat is inderdaad 1 van de dingetjes die je zelf moet leren. Want dat stukje mist in de training missies :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Er zijn genoeg filmpjes op youtube te vinden waar je zulke info uit kunt halen. Dat vind ik met dit spel wel een must eigenlijk.

Heb het een poosje niet meer gespeelt, misschien maar weer oppakken. Had het de vorige keer eindelijk voor elkaar dat ik kon docken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:00:
[...]

Wikipedia: Gemini 4

Hahaha zo precies hetzelfde als mijn eerste poging in KSP, maar dan in het echt. Voel je dus niet slecht als het niet de eerste keer lukt.. (ook 'apart' dat de meeste van ons die KSP spelen meer van orbital mechanics snappen dan NASA in het begin van de jaren 60...)
Haha, al spelenderwijs leer je. Maarja, zonder NASA geen KSP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:33
Ben gisteren begonnen, heb zojuist mijn eerste satelliet in een baan gekregen.
Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/209m2rc.jpgklik

Verder ook nog 2 raketten die (per ongeluk) om de zon draaien.. Kun je deze op een of andere manier weg halen? De brandstof is op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

N0EPie0910 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:58:
Ben gisteren begonnen, heb zojuist mijn eerste satelliet in een baan gekregen.
[afbeelding]klik

Verder ook nog 2 raketten die (per ongeluk) om de zon draaien.. Kun je deze op een of andere manier weg halen? De brandstof is op...
Via tracking station, vlucht selecteren en dan abort klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Dit spel is verslavend O_O Ben de hele dag bezig geweest met experimenteren, alleen de tutorials gedaan en de tip van stefijn gebruikt.

Eerst eindelijk de eerste kerbal in orbit gekregen, met een simpele opgestapelde dubbel stage raket. Hij heeft alleen z'n parachute nog, maar ik denk niet dat hij daar veel aan heeft op 200km hoogte.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w8Xyd2t.jpg

Vervolgens de wetenschappelijke versie van dit schip in orbit gebracht, na 5 revisies en tientallen crashes. Deze was in de atmosfeer echt heel moeilijk te vliegen, maar uiteindelijk gelukt door flink wat van die auto stablisators.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/caTN5k3.jpg

En alle apparatuur uitgeklapt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nxxCWVz.jpg

Daarna maar een flink groter project begonnen(3traps, 12 solids, 4 grote liquids, 1 grote liquid in het midden) en na tientallen crashes en flink wat doden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Cwk4Ek.jpg

Die uiteindelijk per toeval via een rare curve met het zwaartekrachtveld van de maan in een baan om kerbin kwam op 20000km.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jeJF7eQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
De schoonheidsprijs krijg je niet :P
maar he, if it works.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Fly-guy schreef op zondag 21 juli 2013 @ 23:54:
[...]

Mmm, weet niet of hij "poef" deed, maar de controls van de jetpack deden niets meer (nog wel fuel). Hij draait nu rondjes, kan 'm wel selecteren, maar niets mee doen... (zal zijn jetpack stuk zijn?)
Om daar ff op terug te komen: Ooh, dat.. Dan moet je ff op R drukken om de RCS van z'n pack te her-activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Er blijkbaar net een patch geweest, alle gebouwen zien er ineens anders uit :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
0.21 is uit :D En de server is gelijk plat.. Fijn..

[edit:] ik ben dr door gekomen en heb m binnen.. maar de server is nogsteeds half overbelast, als ik probeer het forum te gebruiken krijg ik steeds errors, haha.

[ Voor 118% gewijzigd door AlexanderB op 24-07-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm....jammer. Ben ik mijn spacestation kwijt (toch? Bewaarde schepen blijven bestaan, maar je savegame niet - persistens.file)

Eens zien of de Steamversie wel wil updaten

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 24-07-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Volgens mij stond er laatst in de wekelijkse update dat ze proberen een tooltje te maken om savegames te updaten dus ik zou zeggen back m nog even up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Aha..inderdaad!

"Attempt upgrade?" = succes! :)

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 24-07-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wow, lekkere update die .21, het bestuurt een stuk lekkerder :)

Oh, en ik kwam net deze ook tegen, dynamisch gemaakte fairings, werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
M'n mechjeb heeft kuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, MJ is niet compatible met. 21 schijnt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ik wacht wel ff op de update daarvoor, voor ik met ion-probes aan de gang ga (Met 6 uur burn-times enzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Er is een onofficiele update voor mechjeb:
http://forum.kerbalspacep...050&viewfull=1#post539050

Er zijn wel een aantal kleine issues:
- little tiny bugs as in the rendevouz planner is a lot different, much less automatic..almost like 2.0.6 or 2.0.7,
- the docking assistant is a little wacky in how it moves your ship

Mogelijk nog wat meer, maar hij zou zo in ieder geval de basisfunctionaliteit moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Doet niks voor MJ1.9, morgen maar ff verder prutsen (Eerst 2.x dr op zetten en dan die patch, als dr niet al een officiële uitkomt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MJ2 2.0.9 updated for 0.21 compatibility
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Nice, die werkt.
Nu nog de ISA mapsat, elke keer na vessel switch wist ie m'n maps. :S
en m'n raket die ik gebruikte om kleine probest te lanceren werkt ook niet meer, die begint ineens oncontroleerbaar te tollen..

[edit:] lijkt dr op dat de LV909 ineens geen gimbal meer heeft, of wel zou moeten hebben maar hij doet t niet..

[ Voor 21% gewijzigd door AlexanderB op 25-07-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35
wil je geo stationair orbit hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Eeuh.. nee?

Ik lanceer m'n interplanetaire probes altijd gewoon naar low kerbin orbit, deorbit het lanceervoertuig, en vlieg de rest van de weg met ion aandrijving. Alleen mijn standaard raket (<sattelietje> decoupler, octo2 probe core, FL-T400, LV-909, decoupler FL-T800 FL-T800 LV-T45) is niet meer te vliegen zonder een reaction wheel toe te voegen, de bovenste helft met de LV-909 wil namelijk niet rechtdoor of bestuurbaar vliegen om eenofandere reden..
En zo'n reaction wheel is bestwel een zwaar ding op zo'n lichte raket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
AlexanderB schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:51:
[...]

Om daar ff op terug te komen: Ooh, dat.. Dan moet je ff op R drukken om de RCS van z'n pack te her-activeren.
Mmmm, dank je voor de info, maar ik ben bang dat zijn schip inmiddels in 1000 stukjes in de Kerbal oceaan ligt.. Tenzij je met de nieuwe patch 1 crew lid minder in een command module kan stoppen en ik hem zo kan "redden"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Fly-guy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:45:
[...]

Mmmm, dank je voor de info, maar ik ben bang dat zijn schip inmiddels in 1000 stukjes in de Kerbal oceaan ligt.. Tenzij je met de nieuwe patch 1 crew lid minder in een command module kan stoppen en ik hem zo kan "redden"...
Je had de "external seat" toch :P weet alleen niet of je het dan overleeft om de dampkring in te gaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
RocketKoen schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:54:
[...]

Je had de "external seat" toch :P weet alleen niet of je het dan overleeft om de dampkring in te gaan.
Haha, klopt, geeft wel een episch uitzicht voordat hij in plasma veranderd bij re-entry....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Fly-guy schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:45:
[...]

Je hebt ook lege modules waar je tot wel 4 man in kwijt kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Alleen die zijn niet echt impact-bestendig..

En verder kan je bij 0.21 inderdaad aangeven wie je wel/niet in je pods wilt hebben, danwel lege stoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ah, misschien dan maar eens een legendarische reddingspoging op touw zetten..

Jeremiah Kerbal, hang on, here we come... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
En er is al snel weer een patch geregeld.

http://forum.kerbalspacep...php/203-0.21.1-Patch-News

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AlexanderB schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:21:
Alleen die zijn niet echt impact-bestendig..

En verder kan je bij 0.21 inderdaad aangeven wie je wel/niet in je pods wilt hebben, danwel lege stoelen...
Alleen niet te veel lege stoelen :P
Ik dacht ook een keer een remote controlled lancering te doen (sataliet in orbit brengen). Alleen ik had mn antenne niet goed geplaatst. Dus toen ik een burn wilde doen om in een low orbit te komen had ik geen controle meer. Dat was een duur stukje vuurwerk.

Poging 2 ging al beter, maar daar had ik er niet aan gedacht om zonnepanelen te regelen. En zonder prik doet de antenne remote controll ook niks.

Poging 3 zit nu in een low orbit om kerbal. Hij zal daar ook moeten blijven want de fuel is op.
Enige probleempje op dit moment is dat hij de halve dag niets doet. Ik had geen accu meegenomen, dus in de schaduw van de aarde is hij tijdelijk dood :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Antennes zijn alleen relevant als je de remotetech mod gebruikt.. verder inderdaad zonnepanelen en batterijen, anders is het lastig om je ding te besturen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
en 0.21.1 is uit. :P met een paar kleine tweaks, voornamelijk ASAS die voor veel mensen niet goed werkte is een beetje beter afgesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 19:18
In de patchnotes staat dat ze missies/careermode hebben toegevoegd, maar ik krijg alleen maar optie "Sandbox" bij het starten van een nieuwe game. Iemand die de nieuwe missies/careermode wel aan de praat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Afbeeldingslocatie: http://www.kerbalcomics.com/comics/2013-04-23-episode-24-danger-zone.png
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Annedouwe schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:38:
In de patchnotes staat dat ze missies/careermode hebben toegevoegd, maar ik krijg alleen maar optie "Sandbox" bij het starten van een nieuwe game. Iemand die de nieuwe missies/careermode wel aan de praat krijgt?
Ze hebben onderdelen voor de basis van career mode toegevoegd:
* Player Progress Tracking System
Another step forward into Career Mode, this is an internal game system that will be used to track players as they progress towards advancing Kerbalkind to being a proper space-faring civilization. This is a core system, so don’t expect much in terms of new content from this… It will pave the way towards some very cool new features down the road though.
Voorlopig werkt career dus nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
Iets leuks wat ze ook hebben toegevoegd met patch 0.21:

De habitat-module heeft nu ook IVA! Het beeld is wel grappig, verschillende stoeltjes langs de rand met het zicht naar het midden. Als je meer Kerbals in een module hebt zitten kan je elkaar zien.

Overigens denk ik dat ze in de toekomst het ook mogelijk maken om in je ruimteschip zelf rond te lopen/zweven. Aanwijzing daarvoor zit ook in die habitat-module; aan de boven en onderkant zie je een soort luik zitten, lijkend op een dockingport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
TweakTom92 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:37:
Iets leuks wat ze ook hebben toegevoegd met patch 0.21:

De habitat-module heeft nu ook IVA! Het beeld is wel grappig, verschillende stoeltjes langs de rand met het zicht naar het midden. Als je meer Kerbals in een module hebt zitten kan je elkaar zien.
was eigenlijk al klaar voor 0.20 maar toen waren ze m vergeten toe te voegen. Oops.
TweakTom92 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:37:
Overigens denk ik dat ze in de toekomst het ook mogelijk maken om in je ruimteschip zelf rond te lopen/zweven. Aanwijzing daarvoor zit ook in die habitat-module; aan de boven en onderkant zie je een soort luik zitten, lijkend op een dockingport.
Klopt, is een aangekondigde feature, gaat nog leuk worden met alle parts die dan ineens allemaal een interieur moeten hebben enzo, lege fuel tanks en structural parts die door veel mensen gebruikt worden om space stations te bouwen die niet alleen uit een hitchhiker containers bestaan..
Er zijn meer IVA's waar je de deur al kan zien trouwens, ga maar eens kijken in de 3-man apollo capsule en de verschillende lander cans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
AlexanderB schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:16:

[...]

Klopt, is een aangekondigde feature, gaat nog leuk worden met alle parts die dan ineens allemaal een interieur moeten hebben enzo, lege fuel tanks en structural parts die door veel mensen gebruikt worden om space stations te bouwen die niet alleen uit een hitchhiker containers bestaan..
Er zijn meer IVA's waar je de deur al kan zien trouwens, ga maar eens kijken in de 3-man apollo capsule en de verschillende lander cans..
Niet echt realistisch om met je Kerbal in een lege fuel tank rond te lopen. :P Waarschijnlijk moet je zo gaan construeren dat de juiste onderdelen achter elkaar zitten waardoor je alles kan bereiken.

Ik zal ook mijn bouwwijze moeten aanpassen dan. Ik gebruik nu vaak via het Alt-F12 menu de functie: 'Allow part-clipping in editors'. Met die functie kan je onderdelen 'in' elkaar plaatsen en komt het vaak mooier uit. Wanneer je dan in je spaceship gaat rondkijken zal het er misschien raar uitzien (een halve fueltank in je habitat :9 )

Maargoed, voorlopig erg leuk dat er zoveel goeie updates komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AlexanderB schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:16:
[...]

was eigenlijk al klaar voor 0.20 maar toen waren ze m vergeten toe te voegen. Oops.

[...]

Waarschijnlijker dat ze je gewoon geen deur in een fuel tank laten maken ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ehm...die IVA met uitzicht op de stoeltjes naast je bestaat al veel langer dan deze versie
Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)