Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Reintji schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:36:
[...]

Je gebruikt de standaard uploader?

Je shots staan ook lokaal (show on disc). Die kun je natuurlijk prima ergans anders uploaden (tinypic) en dan hier posten.
Ja, ik was er al achter: Steam was in offline modus gegaan om de een of andere reden. Plaatjes staan er nu wel.
Tinypic werkt ook prima (nooit eerder gebruikt :) tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
Gaius schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:06:
Lekker klooien met rovers op Mun met uitzicht op Kerbin:

[afbeelding]

Ik heb alleen nog wel 's dat de rovers die ik aan het bouwen ben compleet uit elkaar trillen als ik ze ga testen. Erg vervelend, want daardoor willen de mini-rovers maar niet lukken. :|
Volgens mij voelt je kerbal zich een beetje eenzaam, ik zou er een extra kerbal naar toe sturen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Weten jullie of het uiteindelijk ook de bedoeling is dat er enorme ruimtestations/planeetbasissen te bouwen vallen? Dat zou ik namelijk ontzettend gaaf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sommigen hebben dat gedaan, gigantische ruimtestations en/of basissen op de Mun of Duna

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ok, ik ga kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
Wat leuk, een forum op Tweakers over KSP! Deze ga ik zeker volgen!

Heb volgens steam ongeveer 170 uur nu KSP gespeeld, terwijl ik pas 2 of 3 maanden terug ben begonnen... :P

Als je inspiratie wilt op doen moet je op youtube filmpjes kijken van HOCgaming. Is een Britse jongen die heel duidelijk en leuk dingen uitlegt over KSP. Zo is hij nu onder andere bezig met zijn 'That's no Moon! base', waarbij je zelf onderdelen naar hem op kunnen sturen welke hij dan gaat plaatsen op MUN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 23:24

Reintji

(2 x dad)²

Heb je die rover daar alleen gebracht en stuurt een kerbal die er al was of incl kerbal?

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dit is een modulaire set van basis-onderdelen (makkelijk rond om als raketonderdeel te vervoeren):
http://kerbalspaceport.com/0-18-1-h-o-m-e-start-kit/

Edit:
Hier heeft iemand met (onder andere) H.O.M.E. een basisje gebouwd:

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 20-06-2013 13:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Blaming schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Volgens mij voelt je kerbal zich een beetje eenzaam, ik zou er een extra kerbal naar toe sturen :P.
Ik heb al meerdere Kerbals op Mun, alleen het landen op dezelfde plek lukte me niet zo goed, dus die verkennen nu verschillende locaties. Één Kerbal is per rover op weg naar een andere Kerbal. Nog 60km. :+
Reintji schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:00:
Heb je die rover daar alleen gebracht en stuurt een kerbal die er al was of incl kerbal?
Inclusief Kerbal, die zat in de lander waar de rover aan gekoppeld zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Heeft er iemand trouwens nog iets gehoord over potentiele toekomstinge kortingen? Niet dat omgerekend 17 euro veel is, maar toch :) (ik weet dat ik de Steam actie net gemist heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:57:
Heeft er iemand trouwens nog iets gehoord over potentiele toekomstinge kortingen? Niet dat omgerekend 17 euro veel is, maar toch :) (ik weet dat ik de Steam actie net gemist heb).
Gezien het spul nog in ontwikkeling is zou ik nergens op rekenen. Koop het via de site zelf, dan is het goedkoper :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Via de site kom ik uit op 17 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De aanbieding laatst was 14,95 op Steam...dus die 2 euro moet het niet maken zou ik zeggen

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 20-06-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nee dat klopt, maar als er toevallig iets is dan zou dat mooi zijn. Ik moet overigens wel wachten tot ik in Amerika ben anders moet je weer 21% belasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
Whut? Die prijs die je via de site betaalt is gewoon as-is, geen belasting dr overheen ofzo hoor... (en als je toch voor 1000 euro vliegtickets koopt, waarom dan over die 2 euro gaan lopen twijfelen..) kopen die hap! :D

[ Voor 95% gewijzigd door AlexanderB op 20-06-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb hem gekocht bij de site van KSP zelf, weet ik tenminste zeker dat zoveel mogelijk geld naar de ontwikkelaar gaat. Bij Steam gaat er 30% ofzo naar Valve...

Gister een vrij goede spaceplane kunnen maken, het valt me op dat dat opeens vrij makkelijk gaat.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Ircghost schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:29:
Nee dat klopt, maar als er toevallig iets is dan zou dat mooi zijn. Ik moet overigens wel wachten tot ik in Amerika ben anders moet je weer 21% belasting betalen.
Al betaal je de volle pond, het is elke euro 4 keer waard.. Dus ik zou niet twijfelen en gewoon gaan spelen. De tijd dat je nu langer bezig ben om enkele euro's goedkoper uit te zijn verdien je nooit meer terug in speelplezier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Haha oke, wat een sociale druk! Ik ga het NU kopen (plus/minus enkele minuten).

vliegticket was "slechts" 550 :P

--
Gekocht voor omgerekend 17,95!

[ Voor 16% gewijzigd door Ircghost op 20-06-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Je moet zo zien, het is nu nog in beta versie. Op het moment dat de echte versie gereleased wordt, (wat wellicht nog lang duurt) heb jij daar recht op!

Mensen die het dan nog willen kopen betalen de volle pond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

I know :), gewoon nog een jaar waarschijnljik wachten. Hopelijk kijken ze dmv de mods een beetje wat gewenst wordt door de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Pfff wat een geld...ik had effe op een aanbieding gewacht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Un rib ut mien lief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Haha, ik had hem inderdaad ook gekocht via de site, net twee dagen voor de sale op steam, maar goed.
Heb net eindelijk een lander richting de maan gekregen, alleen te weinig fuel om hem te landen, nu liggen er dus drie dode kerbals op de mun :(. Had nog geprobeerd er een te redden via EVA, maar was tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Had je geen quick save gedaan?

Dat doet mij denken aan toen ik besloot Team Fortress 2 te kopen voor 10eu, toen was het echter 1 of 2 dagen later gratis gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Ik bedenk in games altijd pas dat ik kan quicksaven als ik dood ben en wil herladen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Ik heb sinds gisteren een joystick en throttle te leen, maar ik weet nog niet of het lekker werkt met Kerbal. Er zitten wel 1000 knopjes op dat ding, dus als ik alles goed instel kan het misschien werken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:30:
I know :), gewoon nog een jaar waarschijnljik wachten. Hopelijk kijken ze dmv de mods een beetje wat gewenst wordt door de community.
Dat hoop ik juist niet. Gek genoeg blijkt dat hoe meer producten/ontwikkelaars naar de klant luisteren, hoe minder tevreden die ergens uiteindelijk mee is. Dit valt waarschijnlijk te verklaren door het relatieve gebrek aan innovatie als men teveel luistert naar wat men kent en dus verwacht.

Laat Squad maar lekker met iets verrassends komen. Als het me echt niet aanstaat is de modcommunity groot en volwassen genoeg om alsnog allerlei gewenste aanpassingen te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Iemand een tip hoe ik grote zware raketten toch bestuurbaar hou? Ik kom inmiddels vrij gemakkelijk op andere planeten en manen, maar als ik iets meer wil doen (iets meenemen, een grote fueltank in orbit brengen als fuel station, zoiets bijvoorbeeld) dan heb ik toch een wat grotere raket nodig, maar het probleem is dat die gewoon totaal niet kan draaien. Ik launch netjes tot m'n apoapsis op 100km ligt, maar de circulization burn kan ik niet doen omdat ik de raket niet in de goeie richting gedraaid krijg dus ik kom nooit in orbit.... Heb er al RCS thrusters op gezet maar dat lijkt ook niet te helpen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een stapeltje SAS modules vind ik vaak lekkerder werken dan RCS.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

NickThissen schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:35:
Iemand een tip hoe ik grote zware raketten toch bestuurbaar hou? Ik kom inmiddels vrij gemakkelijk op andere planeten en manen, maar als ik iets meer wil doen (iets meenemen, een grote fueltank in orbit brengen als fuel station, zoiets bijvoorbeeld) dan heb ik toch een wat grotere raket nodig, maar het probleem is dat die gewoon totaal niet kan draaien. Ik launch netjes tot m'n apoapsis op 100km ligt, maar de circulization burn kan ik niet doen omdat ik de raket niet in de goeie richting gedraaid krijg dus ik kom nooit in orbit.... Heb er al RCS thrusters op gezet maar dat lijkt ook niet te helpen.
Ik ga er vanuit dat je genoeg RCS fuel bij je hebt. Heb je de thrusters op de boven en onderzijde van je raket? Dat gaat bij mij altijd goed (kan nog beter, maar dat weet ik 1 2 3 niet). Stuurt je raket motor niet mee btw? Mijn booster draai ik zonder RCS naar een orbit van 80-100km (vanaf +\- 10 km af en toe kantelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik had inderdaad geen RCS fuel, wist niet dat je daar aparte fuel voor nodig had :F Nu ging het iets beter ja.

Mijn missie was een gestrande kerbal op de maan te gaan redden. Ik wilde het mezelf wat moeilijker maken door een tussenstop te maken bij een 'fuel station' in orbit rond Kerbin, dus eerst een raket gebouwd die een grote oranje fuel tank in orbit kan brengen inclusief docking port. Dat ging redelijk aardig, is toch wel wat kracht voor nodig om zo'n tank vol in orbit te krijgen maar het is gelukt.
Daarna een moon lander gebouwd die net genoeg fuel had om in orbit te komen. Met behulp van mechjeb tot op 40 meter van het fuel station gekomen, en met RCS geprobeerd om te gaan docken. Helaas had ik twee verschillende docking ports die ik heel langzaam tegen elkaar zag bumpen zonder dat er iets gebeurde ;w Dus weer opnieuw, deze keer met de goeie maat docking port :+ Toen lukte het zowaar nog wat makkelijker, en heb ik mijn raket vol kunnen tanken :D M'n kerbal vrij eenvoudig op kunnen pikken, voor de verandering werkte de autolander van mechjeb een keer super (op 10 meter van de target geland). Maar bij de terugkeer naar Kerbin had ik nét niet meer genoeg fuel.... Dus nu zitten mijn twee kerbals in een super elliptische orbit rond Kerbin, zonder fuel tanks of niks. Mijn volgende missie is dus nu een nieuw schip te bouwen en daar weer mee te gaan docken om ze terug naar Kerbin te brengen :D Dat gaat lastig worden, volgens mij werkt mechjeb niet super als je geen circulaire orbits hebt... Dan maar eens handmatig proberen 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

NickThissen schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:39:
Ik had inderdaad geen RCS fuel, wist niet dat je daar aparte fuel voor nodig had :F Nu ging het iets beter ja.
............. :D Dat gaat lastig worden, volgens mij werkt mechjeb niet super als je geen circulaire orbits hebt... Dan maar eens handmatig proberen 8)7
Handmatig, dan begint het pas een uitdaging te worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mijn 100-ton loader (in het plaatje een test met 3x 36=108-ton lading), superstijf dus heel goed vliegbaar. Komt in orbit met nog een paar honderd Delta-V over :)
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1zzkokz.png

En mijn nieuwe spacestation. 360ton fuel in orbit, in 7x in elkaar gezet. Zou het genoeg zijn? :)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/20z8g1y.png
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/qss0w0.png
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ns97oh.png
2 dockingports, 1 voor kleine schepen en een verlengde en verlichte port voor grotere schepen en kan verder naar beneden uitgebreid worden als ik het koppelstuk loshaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 23-06-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Very nice stefijn!
Heb een nieuwe game gestart. Crew manifest geïnstalleerd en Permadeath aangezet. Ik ben van plan om voor iedere omgekomen Kerbal een vlag te planten op de plek waar hij omkwam. Ben benieuwd hoeveel vlaggen ik nodig ga hebben. Het geeft toch wat extra spanning als je niet wilt dat Kerbals omkomen ipv het "meh, volgende vlucht leeft ie toch weer". :P

Ik heb tot nog toe een aantal satellieten in orbit van Kerbal en Mun gebracht. Daarnaast zweeft er een Kerbal in orbit van Mun om de kethane in kaart te brengen. Een andere Kerbal heeft al een reis van Kerbal -> Orbit mun -> Kerbal -> Landing overleeft. En ben nu bezig met een missie naar Mun met als doel een landing, plus return naar Kerbal.

Oh ja, heb ook nog één Kerbal in orbit van Kerbin zonder een manier om veilig te landen. Reddingsmissie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ik heb nog wat leuks op de planning staan, een ruimtestation-ding op 3350m hoogte om de Mün, dan scheert ie echt vlak over de oppervlakte, lijkt me erg gaaf uitzicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Gaat lekker. Eerst crashed KSP een paar keer. Vervolgens zijn er een aantal vluchten geschrapt. En werken de Fly en Terminate-knoppen niet meer. Een reboot later en wat dubbelklikken kan ik zowaar naar een vlucht, waarbij ik End Flight doe. Vervolgens reset KSP naar Dag 0, seconde 0, alle vluchten weg.

Een herstart van KSP verder en de knop Resume Saved Game doet het niet eens meer. 8)7

edit: quicksave.sfs hernoemd naar persistent.sfs en alles werkt weer, alle vluchten zijn weer terug. *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Gaius op 23-06-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35
doet er iemand hier aan save file editing? kan handig zijn als je een groot schip hebt dat wiebelt en uit elkaar valt wanneer je het lanceerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
3 tips om grote raketten bestuurbaar te maken:

- Geen (of heel weinig, 4 max) bewegende vleugels gebruiken. Maakt het heel instabiel omdat ze vaak OVER-corrigeren. Als je ze toch gebruikt probeer ze zo laag mogelijk, en dicht mogelijk bij de middelste motor te plaatsen.

- RCS is echt niet nodig voor de lancering. RCS is handig voor docken en het wat sneller ronddraaien van grote vaartuigen als ze al in orbit hangen.

- Als je een raket hebt met meerdere motoren aan de onderkant (zoals stefijn hierboven) zet dan alle engines BEHALVE de middelste op 'Lock Gimbal'. Dat kan je doen op het platform voordat je lanceert door op de motor met je rechtermuisknop te klikken.
Dit zorgt ervoor dat ze geen 'Trust Vectoring' (het bewegen van de straal om richting te veranderen) meer gebruiken, waardoor het geheel veel minder wiebelt. 1 motor die wel Gimbal'ed is ruim genoeg om je schip op koers te houden/veranderen.

Fly Safe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Nou, lachen jongens...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/na95KdevLQun32CX9Zv45tVG/medium.jpg

Gelukkig heb ik nog een tweede rovertje in de buurt. :P
snowD schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:18:
doet er iemand hier aan save file editing? kan handig zijn als je een groot schip hebt dat wiebelt en uit elkaar valt wanneer je het lanceerd..
Moar struts! :P
Maarre, definieer groot? Ik bedoel, ik vind zelf een raket van 1200 ton best groot, maar is peanuts vergeleken met de creaties die anderen de lucht in schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:38
Gaius schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:56:
Nou, lachen jongens...
[afbeelding]

Haha, priceless! >:)

Heb de afgelopen dagen echt uren aan tutorials lopen kijken en denk dat ik nu de basics iig wel beheer (incl. waardevolle wiskundige/natuurkundige formules). Nu kan de echte fun beginnen. Ondertussen heb ik al wel zo'n 6 uur gespeeld en een beetje wat dingen uitgeprobeerd. Zaterdag heb ik mijn eerste satelliet in een mooie circulaire baan gekregen (~150 meter verschil tussen apo-/periapsis). Ook ben ik al op de Mün geweest. Nu maar eens proberen een mooi ruimtestation te bouwen en wat mods uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Gaius schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:56:
Nou, lachen jongens...
[afbeelding]

Als je met een rover rondrijdt, kan je de besturing het beste in 'docking mode' zetten. Anders gaat de rover gelijk ronddraaien op het moment dat je 'omhoog' (vooruit dus..) indrukt en hij komt iets van de grond.

[ Voor 0% gewijzigd door TweakTom92 op 25-06-2013 11:10 . Reden: Grammatica fout :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Heerlijke game! Ben ondertussen al 10 uur verder en vermaak me prima :)

Heb de Saturn V gebouwd van de wiki en met een paar modificaties lukt het me om in 1 burn in een redelijk circulaire orbit te komen :+ Next step: the Mun!

Nu ik de basis snap wordt het tijd om eens wat berekeningen erop los te gaan laten en kijken of ik iets kan designen voor een specifiek doel. Een space station ofzo :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
TweakTom92 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:10:
[...]

Als je met een rover rondrijdt, kan je de besturing het beste in 'docking mode' zetten. Anders gaat de rover gelijk ronddraaien op het moment dat je 'omhoog' (vooruit dus..) indrukt en hij komt iets van de grond.
I know, kwam er laatst achter. Ik ging iets te hard, en het zwaartepunt van dat karretje ligt te hoog denk ik. Of de wielen zitten te dicht bij elkaar (zowel qua breedte als lengte). Het ding rijdt voor geen meter iig. :P

In het echie werden er rovers gebruikt om wat makkelijker en wat meer van het maanoppervlak te kunnen zien. Maar in KSP heb je ze voor dat doel eigenlijk niet nodig, aangezien je met je jetpack veel sneller kunt reizen. Tot je fuel op is natuurlijk, dan zit je met een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Hier een foto van een rover die ik een tijdje terug heb gemaakt!

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/szy5g1.jpg

Moet even nieuwe screens maken voor een duidelijker beeld, dan zal ik ook gelijk m'n ruimtestation (inclusief 2 'space-shuttles' ) erbij pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Grappig, was net bezig met een vergelijkbaar design (zelfde command pod en wielen). Heb er wel meteen wat rockets op geschroefd anders gaat het niet hard genoeg :+

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpF2D8.jpg

Rijden doetie trouwens niet super, zelfs in een rechte lijn knalt hij uit elkaar na iets meer dan 60 m/s.

Nu maar eens kijken hoe ik dit ding in godsnaam op de maan ga krijgen 8)7 Mijn idee was:
- Rover op de kop draaien
- Raket eronder (op het dak dus)
- Lander raketten op de kop mounten (dus eigenlijk weer de goeie kant op) om te landen.

Edit
Uiteindelijk zoiets zitten proberen, maar dit wil echt niet vliegen. Hij wil meteen naar links duiken en zelfs met mechjeb komt hij niet omhoog.

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpD6C2.jpg

Ook geprobeerd om de rover 'omhoog' te laten wijzen (dus raket aan z'n achterkant vastmaken), maar dan veranderd de besturing blijkbaar omdat je cockpit 90 graden gedraaid zit, ik kwam er niet mee weg en mechjeb raakt ook compleet in de waar 8)7 Kun je daar iets aan doen?

[ Voor 30% gewijzigd door NickThissen op 26-06-2013 12:15 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
60m/s is de snelheidslimiet voor de banden, als je harder gaat dan knappen ze en dan crash je inderdaad.

Als je de command pod op zn kop draait staat de navbal achterstevoren, en dan snapt mechjeb dr inderdaad geen reet van (en probeert ie je raket om te draaien) maar rechtop zou gewoon moeten werken.. Wellicht doordat je zoveel solid boosters hebt dat mechjeb niet genoeg stuur-kracht kan uitoefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niet genoeg stuur kracht is het probleem uiteraard, de solid boosters maken daar geen verschil in want ook zonder kantelt hij meteen om. Ook zonder mechjeb. Ding is gewoon absoluut niet stabiel. Komt vast door de achtervleugel die ik mijn rover heb gegeven :+ Misschien moet ik aan de andere kant ook een vleugel zetten die ik daarna met een separator eraf drop ofzo....

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
AlexanderB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:40:
60m/s is de snelheidslimiet voor de banden, als je harder gaat dan knappen ze en dan crash je inderdaad.

Als je de command pod op zn kop draait staat de navbal achterstevoren, en dan snapt mechjeb dr inderdaad geen reet van (en probeert ie je raket om te draaien) maar rechtop zou gewoon moeten werken.. Wellicht doordat je zoveel solid boosters hebt dat mechjeb niet genoeg stuur-kracht kan uitoefenen?
Of voeg een remote-control of probe controlpart toe aan de raket/lander die wel in de goede oriëntatie staat en klik op "control from here". Dan klopt je navbal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Kan, maar bij mij was het resultaat alsnog dat bij iedere stage de control weer terug sprong naar de bemande pod, en mechjeb er dus een zooitje van maakte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Gaius schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:59:
[...]

Of voeg een remote-control of probe controlpart toe aan de raket/lander die wel in de goede oriëntatie staat en klik op "control from here". Dan klopt je navbal weer.
Werkt ook niet altijd. Ik heb al meerdere keren geprobeerd een soort van "skyhook" te maken die horizontaal kan hoveren (maar het lukt voor geen meter) maar soms wil de hele constructie ook gewoon omdraaien. Of ik nou een Mechjeb of ASAS boven, onder of op de kop monteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
stefijn schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:52:
[...]

Werkt ook niet altijd. Ik heb al meerdere keren geprobeerd een soort van "skyhook" te maken die horizontaal kan hoveren (maar het lukt voor geen meter) maar soms wil de hele constructie ook gewoon omdraaien. Of ik nou een Mechjeb of ASAS boven, onder of op de kop monteer.
Ik heb ook wel mooie dingen gezien met MechJeb ja. Hangt ie in autolanding netjes horizontaal 10 meter boven de grond om vervolgens 100 meter verderop tegen de grond te slaan. :+

Kan natuurlijk ook zijn dat je center of thrust en center of mass niet hetzelfde zijn. Of initieel wel zijn, maar veranderen doordat de fuel niet verbruikt wordt zoals je had bedacht of verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja...dat zal ook wel. Maar ik had gisteren een combinatie gemaakt van een HOME-module aan de onderkant (redelijk zwaar dus) met daarboven een drievoudig schuin naar beneden gerichte set motoren. Je zou zeggen, aandrijving aan de bovenkant, gewicht aan de onderkant. Moet prima rechtop hangen. Maar Mechjeb bleef dat ding maar omkeren.
Pas toen ik de motoren lager (halverwege) plaatste bleef ie rechtop en kon ik een beetje proberen te hoveren.

Dus...of de motoren moesten omlaag om de een of andere reden....of het verschil was dat mechjeb eerst ónder de motoren was geplaatst, en daarna boven. (Mechjeb was niet verplaatst, maar de motoren gingen van boven MJ naar onder MJ)

Misschien is het dat laatste wel: kijkt Mechjeb in de richting van de motoren, en als die boven hem zitten denkt ie misschien dat dat de onderkant van de raket is (ook al wijzen de motoren naar beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
stefijn schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:11:
Ja...dat zal ook wel. Maar ik had gisteren een combinatie gemaakt van een HOME-module aan de onderkant (redelijk zwaar dus) met daarboven een drievoudig schuin naar beneden gerichte set motoren. Je zou zeggen, aandrijving aan de bovenkant, gewicht aan de onderkant. Moet prima rechtop hangen.
Toevallig zag ik daar laatst een filmpje over (jaja, van Scott Manley): Wikipedia: Pendulum rocket fallacy

Ik weet niet of dat de oorzaak is van je probleem tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee dat denk ik niet, want ik heb het niet over een vliegende raket maar over een "systeem" dat stil hangt/moet hangen, een aantal meter boven de grond. Als ik niet aan de controls kom hangt ie ook gewoon recht, maar MJ en ASAS gaan actief "omdraaien" zodra ik ze aanzet. De vraag is dan waarom MJ en ASAS blijkbaar denken dat ze op kop hangen terwijl dat niet zo is

edit: daarbij, omhoog vliegen deed het systeem wel, zolang ik MJ en ASAS uitliet

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 26-06-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja, het probleem is dan ook niet echt dat mechjeb in de war raakt, dat is bijzaak wat het vliegen wat lastiger maakt, maar naar de maan kom ik ook nog wel zonder mechjeb dus die heb ik inmiddels weer eraf gehaald. Maar ook zonder mechjeb is het niet te doen, hij heeft links (bij de 'achterspoiler' zeg maar) gewoon veel meer drag neem ik aan wat ik met sturen niet kan opheffen, dus of ik moet m'n rover veranderen (zo'n spoiler heeft op kerbin volgens mij wel zin hoor, maar op de maan uiteraard niet) of ik moet iets anders verzinnen om dat te voorkomen.... maar ik vraag me af hoe anderen hun rovers op de maan of zelfs verder krijgen, het probleem van een asymmetrische rover hou je toch altijd wel?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ik las net wel op de forums dat het gimballing-algoritme ervan uitgaat dat de motor onder/achter de center of mass is. Als dat dus niet het geval is, gaat ie precies de verkeerde kant op. Dit zou te verhelpen zijn door gimballing op de engine zelf uit te zetten, of een andere engine te pakken.
NickThissen schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:21:
Nou ja, het probleem is dan ook niet echt dat mechjeb in de war raakt, dat is bijzaak wat het vliegen wat lastiger maakt, maar naar de maan kom ik ook nog wel zonder mechjeb dus die heb ik inmiddels weer eraf gehaald. Maar ook zonder mechjeb is het niet te doen, hij heeft links (bij de 'achterspoiler' zeg maar) gewoon veel meer drag neem ik aan wat ik met sturen niet kan opheffen, dus of ik moet m'n rover veranderen (zo'n spoiler heeft op kerbin volgens mij wel zin hoor, maar op de maan uiteraard niet) of ik moet iets anders verzinnen om dat te voorkomen.... maar ik vraag me af hoe anderen hun rovers op de maan of zelfs verder krijgen, het probleem van een asymmetrische rover hou je toch altijd wel?
Dat hangt ervan af hoe je 'm monteert. Ik heb twee rovers meegenomen, aan beide kanten één, waarmee de hele constructie weer symmetrisch is. Wellicht is jouw probleem te compenseren door meer control surfaces toe te voegen aan de onderkant van de raket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
NickThissen schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:21:
Misschien moet je minder hard omhoog vliegen? Als ik tot 10km niet harder dan 100m/s ga kan ik met de meest rare dingen omhoog doorgaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Met de indicatoren voor Center of Mass, Center of Thrust en Center of Lift in de bouwplaats kan je een hoop inzicht krijgen in problemen met instabiliteit.

Ik heb ooit een keer een replica van een Porsche 944 (gevonden op het KSP forum) naar de maan gestuurd. Ik had alleen geen rekening gehouden met het verschuiven van de CoM door het verbruik van fuel. Toen heb ik de landing een paar keer over moeten doen omdat ik niet vol gas kon geven zonder te gaan spinnen.

Zoals Gaius al aangeeft is het plaatsen van twee rovers tegenover elkaar vaak een makkelijke oplossing. Je moet dan natuurlijk wel een zwaardere raket bouwen en goed kijken hoe je de rovers veilig los kan koppelen als je eenmaal geland bent.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Ik heb mn space station maar opzij gelegd. Het koppelen is me teveel werk.. :X .En met Mechjeb voelde ik mezelf een cheater :P .

Nieuwe project...nieuwe rover. Bij een draai bij 20m/s begint hij al snel te kantelen in een bocht. Heeft iemand een idee hoe ik hem stabieler zou kunnen krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/3wt06aygv/Rover_MK3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Sumerechny schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:57:
Ik heb mn space station maar opzij gelegd. Het koppelen is me teveel werk.. :X .En met Mechjeb voelde ik mezelf een cheater :P .

Nieuwe project...nieuwe rover. Bij een draai bij 20m/s begint hij al snel te kantelen in een bocht. Heeft iemand een idee hoe ik hem stabieler zou kunnen krijgen?

[afbeelding]
Zwaartepunt verlagen, wielen wat hoger op het frame plaatsen, wielbasis verbreden.

Rovers zijn leuk. Zo heb ik een raket gemaakt die 8 of 12 rovers dropt in een atmosfeer. Met aerobreaking landen ze mooi op een rijtje. Ik heb ze zo gemaakt dat ze ook onderling te koppelen zijn zodat je in een treintje kan rijden 8) De raket zelf is ook een dubbele lander.

Het blijft wel een beetje knoeien met bouwen met de symmetry tool met zo'n redelijk complexe dubbele lander met meerdere robot rovers. Ik kan ook de trappen niet van te voren instellen voor wanneer ik de voertuigen ontkoppel. Jammer ook dat je de voertuigen niet afzonderlijk kan ontwikkelen en vervolgens importeren.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Subassembly loader helpt een heel stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, wat ik ontdekt heb :)

spoiler:
Ik vlieg vandaag naar Moho, nog best lastig en ik kwam niet goed uit (ik kwam een stuk achter Moho) waardoor ik nog even een extra orbit rond de zon moest maken. Uiteindelijk hang ik in een orbit over de polen en ik zie daar een gat bovenin de planeet, wel honderden meters diep, zo niet > 1km
http://oi44.tinypic.com/s24ojc.jpg

Touchdown (dat witte puntje ;) )
http://oi42.tinypic.com/2rxaan5.jpg
Daar gaan we morgen eens even in afdalen :)

One way ticket helaas voor de Kerbals, want niet voldoende brandstof om terug te komen ben ik bang

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 27-06-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Haha, nice. Ben benieuwd of er nog wat op de bodem ligt. :P

Ik kwam vandaag toevallig de site van de echte maanlanding tegen, nadat ik eindelijk weer een fatsoenlijke rover op de maan had gezet. Ik bleek er "maar" 10km vanaf geland te zijn. "hmm, wat zou die witte pixel in de verte zijn?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Anomalies bekijken is leuk. :) alleen ik zie die glitterende pixels niet meer nu ik m'n graphics hoger heb gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Alsjeblieft, zet de easter eggs wel in de spoilers, voor de mensen die ze zelf nog willen ontdekken. Of ben ik daarmee aan het zeuren? was namelijk van plan ze zelf te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sorry.
Kun je plaatjes ook in een spoiler zetten?

edit: fixed

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 27-06-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
stefijn schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:29:

spoiler:
Ik vlieg vandaag naar Moho, nog best lastig en ik kwam niet goed uit (ik kwam een stuk achter Moho) waardoor ik nog even een extra orbit rond de zon moest maken. Uiteindelijk hang ik in een orbit over de polen en ik zie daar een gat bovenin de planeet, wel honderden meters diep, zo niet > 1km

One way ticket helaas voor de Kerbals, want niet voldoende brandstof om terug te komen ben ik bang
spoiler:
Volgens de wiki zijn de gaten meer dan 5 km diep! Leuk gevonden, ga ik ook eens proberen in af te dalen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
stefijn schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:29:

spoiler:

zag dit op de wiki..
spoiler:
Moho has two very deep wells at the geographic north and south pole of a, as yet, undetermined depth. Current analysis and probes dropped into the crater at the north pole revealed it to be more than 5 km deep before the probe crashed into the ever narrowing canyon walls. It is possible that these are volcanic tubes that are as of this moment dormant. Further analysis of the canyon walls is needed before a definitive answer can be presented.

interesting.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou :) missie volbracht
spoiler:
http://oi42.tinypic.com/2h5l5cw.jpg
http://oi39.tinypic.com/2yy4h1x.jpg
Nothing here.. D.w.z. er ligt nu een raketje op de bodem met 3 Kerbals ;) Veilig geland, maar nog maar 127m/s over

Zal ik de wiki maar aanvullen dan? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 27-06-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuk :) Ben ondertussen ook onderweg naar Moho maar ik denk dat m'n schip iets te simpel is om uberhaupt in orbit te komen, laat staan te landen... Zat net ook een tutorial te kijken en blijkbaar is het super lastig daar te landen omdat alles gaat over verhitten?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Watvoor schip heb je gebouwd?
Heb net een Ion Probe met een ISA Mapsat dr bovenop richting Moho gestuurd, ben dr in al die tijd nog nooit geweest.. :)

[edit:] en een dikke oops, die vloog er dus met een paar duizend m/s verschil langs.. Niet genoeg ion fuel meegenomen.. Nja, daar moeten we dus nog ff naar kijken.. :)

[ Voor 103% gewijzigd door AlexanderB op 28-06-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat probleem heb ik dus ook, super veel fuel nodig om af te remmen als ik eenmaal in de SOI zit, een burn van 8 minuten oid, zoveel had ik niet meer...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
AlexanderB schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:06:

[edit:] en een dikke oops, die vloog er dus met een paar duizend m/s verschil langs.. Niet genoeg ion fuel meegenomen.. Nja, daar moeten we dus nog ff naar kijken.. :)
wait what? niet genoeg xenon gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee hoor, geen enkel probleem. De zwaartekracht is zwakker dan op Kerbal (je kunt met je jetpack vliegen maar t kost moeite) maar je kunt er prima landen. Ik was er zonder enige voorinformatie naartoe gegaan, gewoon eens kijken wat lukt

Qua afremmen: ligt aan de orbit die je hebt wanneer je in de SOI komt. Als je orbit redelijk overeenkomt met die van Moho is het verschil niet zo groot dat je zo lang moet remmen. Ik geloof dat ik 2 of 3 minuten moest burnen om uiteindelijk een EP/AP te krijgen.
spoiler:
btw...ik had op de zuidpool ook iets gezien op de map maar bij een flyover zag ik daar niks speciaals. Niet zo'n groot gat als op de noordpool iig, misschien is de opening een stuk kleiner.

[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 28-06-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
gebruikte je de nuke engines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik had 4 nuke engines met 2 lange tanks voor de orbit-handelingen (toen was ik al buiten SOI Kerbal, ik had een andere stage om weg te komen) en het grootste deel van de encounter, voor het laatste stukje moest ik met de engine van de lander nog even bijbranden (20sec burn of zo)

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 28-06-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Als je weinig brandstof en veel lef hebt kun je ook afremmen in de atmosfeer van planeten, zorg er dan wel voor dat je nog genoeg snelheid overhoud om weer uit de atmosfeer te komen in een stabiele baan om de planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
moho heeft geen atmosfeer... wordt leuk afremmen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Lithobraking? :P
snowD schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:31:
wait what? niet genoeg xenon gas?
Vanuit 100x100 kerbin orbit vertrokken met 2 containertjes xenongas, met 3 was het waarschijnlijk wel gelukt..

[edit:] AAARGH, heb net 0.20.2 geinstalleerd, en ineens kan ik niet meer KSP op m'n 2e monitor draaien (zodat ik de monitor waar m'n startbalk staat nog gewoon kan gebruiken. had altijd - popupwindow en -adapter 1 aan staan, maar die laatste doet dus niks meer..

[edit2:] Ik ben bij Laythe aangekomen. :) nou nog ff zien te landen op land (1e poging eindigde in water, dat was geen succes.)

[edit3:] En geland.. alleen m'n lander heeft net niet genoeg fuel om in orbit te komen, en ook met de RCS pack het laatste stukje lukt niet, dus ik heb nu een reddingsmissie gebouwd, die is nu onderweg.. :)

[edit4:] het heeft even mogen duren, maar de reddingsmissie is geslaagd, en beide astronauten zijn veilig thuis aangekomen.. :) heb wel een aantal keer moeten reloaden, vanwege zaken als parachutes die spontaan besluiten niet te willen werken, etc..

[ Voor 67% gewijzigd door AlexanderB op 29-06-2013 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Nice! Pics?

Wat is een goede stand van Jool om daar gemakkelijk te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
12u (als Kerbal op 3u staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Oh, ik heb de luie methode gepakt, escape velocity van Kerbin af op zo'n manier dat je orbit een klein beetje groter is, en dan die 20-40 dagen wachten tot het juiste window gewoon daar uitzitten, dan kan je ondertussen rustig met de manouver nodes klussen..

Eerst aerobraking by Jool naar een orbit (geen foto's) toen aerobraking bij Laythe tot een orbit, daar de return stage achtergelaten in een 60x60 km orbit, en de landing ingezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/screenshot46.png
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/screenshot47.png
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/screenshot49.png
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/screenshot53.png
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/screenshot56.png
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/screenshot58.png

alleen terug in orbit komen ging niet, dus toen heb ik snel dit gelanceerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/screenshot60.png

Aerobraking by Jool:
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/screenshot61.png

Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/KSP/screenshot63.png
Deze booster stage was leeg bij aankomst en is op Laythe de atmosfeer in gegaan, de lander landde 60 km van de andere lander af, de 1e lander is gebruikt als suborbital hop omdat ik geen 60 km wou lopen. De 2e lander is daarna gedocked met de 1e return stage, en die is dus met 2 command pods (degene die dr al aan zat + de bovenste van de lander) terug naar kerbin gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
wow die foto dat je geland bent met jool in de achtergrond is echt vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ja, eigenlijk wel ja. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Mooie plaatjes. Die met Jool aan de horizon is gaaf idd. Valt mij reuze mee wat voor raket je hebt gebruikt trouwens (rescue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik probeer nu in trainingsmissie 4 de orbit van kerbal te verlaten voor Mun, maar ik snap het nog niet helemaal. Gaat wat worden dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Reintji schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:52:
Mooie plaatjes. Die met Jool aan de horizon is gaaf idd. Valt mij reuze mee wat voor raket je hebt gebruikt trouwens (rescue).
Raket was min of meer t zelfde als wat ik gebruikt heb voor de 1e missie, maar dan met een zwaardere lander, en meer nukes omdat ik geen zin had om lang te wachten op de transfer burns. Hoefde ook minder ver, want ik ging uit van het gebruik van de bestaande return stage, anders was ie waarschijnlijk nog wel iets groter geweest en anders opgebouwd.. :)
Ircghost schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:09:
Ik probeer nu in trainingsmissie 4 de orbit van kerbal te verlaten voor Mun, maar ik snap het nog niet helemaal. Gaat wat worden dit :P
Eerst een orbit om kerbin heen maken (of je hebt die al, kweenie waar die trainingsmissie mee begint..) dan plaats je een manouver node en maak je die met prograde langer tot ie de orbit van de maan raakt of net kruist, en dan schuif je m over je orbit net zo lang tot je een encounter krijgt (als je van boven kijkt en het zou indelen als een klok, ongeveer 2 "uur" voor de huidige positie van de maan..)
en dan in de encounter, op de 'AP' marker met de maan weer een manouver node plaatsen, retrograde zodat je in een orbit om de maan komt. :)

Als je dat kan, dan kan je het daarna verfijnen (je transfer naar de maan zo uitkienen dat je op de gewenste, lage hoogte boven de maan uitkomt, zodat je daar maar 1x een manouver hoeft uit te voeren om tot de juiste hoogte te komen. in een mooie ronde orbit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Die tutorial is op zich niet al te moeilijk, is wel nadat ik een paar keer naar de maan ben gegaan dus weet niet hoe het is voor een eerste keer. Maar met de manouvrer node iets voor de periapsis hoef je zelfs niet meer te corrigeren om te landen op de maan, wel oppassen met de poodle engine, het is nogal een zwak ding. Ik hou zelf meer van een skipper of mainsail engine :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Thanks voor de info! Wat ik echter niet begrijp is hoe ik hem uit die baan krijg, op een gegeven moment ging ik maar gewoon aankloten waardoor de baan heel erg veranderde maar ik kwam niet uit de orbit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:59:
Thanks voor de info! Wat ik echter niet begrijp is hoe ik hem uit die baan krijg, op een gegeven moment ging ik maar gewoon aankloten waardoor de baan heel erg veranderde maar ik kwam niet uit de orbit..
Je wilt in opzet ook niet uit die baan, totdat je al in het zwaartekrachtveld van de maan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik kan alleen een navigation node uitzetten op mijn eigen orbit maar de tutorial meldt verder niet hoe of wat, verder krijg ik met de beste intenties niet de koers veranderd.. tijd voor youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Blaming schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:50:
Ik hou zelf meer van een skipper of mainsail engine :D.
Wut, voor landen op de maan? ik gebruik daar zo'n LV909 voor, dat gaat meer dan prima, veel minder verbruik.. (tenzij het echt om eenofandere lompe constructie gaat..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
AlexanderB schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:35:
[...]

Wut, voor landen op de maan? ik gebruik daar zo'n LV909 voor, dat gaat meer dan prima, veel minder verbruik.. (tenzij het echt om eenofandere lompe constructie gaat..)
Niet voor landen op de maan hoor, wel om richting de maan te gaan. Heb vandaag geprobeerd met een mainsail te landen op de maan omdat ik nog steeds fuel overhad en dat bleek niet heel makkelijk te gaan :D.
Is natuurlijk wel handig als je ook weet hoe de manouvrer nodes werken ja, was dat even vergeten :D.
Hierbij in ieder geval een filmpje waarin het grotendeels wordt uitgelegd. Eerste minuut is ongeveer het belangrijkste.
http://www.youtube.com/watch?v=99UIrrsu0x0

[ Voor 37% gewijzigd door Blaming op 02-07-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Dank Stefijn.

Eerste poging direct in Jool's invloedssfeer. Alleen had mijn ion-powered Jool Explorer te weinig power om genoeg af te remmen om in Jool orbit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Je moet niet de koers wijzigen, maar de snelheid verhogen richting de prograde marker (als je niet weet wat dat is zoek even op de KSP-wiki). Als je de snelheid genoeg verhoogt kom je op het punt dat de zwaartekracht van Kerbal niet genoeg is om je in orbit te houden en vlieg je het zonnestelsel in.

Als je naar de mun wil, dan is dat ook geen kwestie van "uit orbit" komen van Kerbal, maar van je orbit zo "hoog" maken, dat je de baan van de Mun kruist. Als je dat goed timed kom je in de invloedssfeer van de Mun en kun je je orbit aanpassen zodat je in orbit rond de Mun komt.
Als je dat echter niet doet (orbit aanpassen), blijf je gewoon in orbit rond Kerbal.

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 02-07-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reintji schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:00:
Eerste poging direct in Jool's invloedssfeer. Alleen had mijn ion-powered Jool Explorer te weinig power om genoeg af te remmen om in Jool orbit te komen.
Vergeet niet dat je bij planeten met een atmosfeer kunt aerobraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:39:
[...]

Vergeet niet dat je bij planeten met een atmosfeer kunt aerobraken :)
Weet ik, maar ik mikte net niet goed. Dus ik moest afremmen om in een orbit te komen. Uiteindelijk schoof ik er onderdoor. Was gewoon nog iets te ver weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Reintji op 02-07-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
Lijkt erop dat de russen meer op de KSP-manier willen werken:
http://nos.nl/artikel/524...et-stort-direct-neer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ik zie SRB's (oke, not really, maar dat losse stuk deed me gelijk denken aan zo'n kleine SRB) en vlammen.. Wie fotoshopt Jeb dr ff bij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

stefijn schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:14:
[...]

Je moet niet de koers wijzigen, maar de snelheid verhogen richting de prograde marker (als je niet weet wat dat is zoek even op de KSP-wiki). Als je de snelheid genoeg verhoogt kom je op het punt dat de zwaartekracht van Kerbal niet genoeg is om je in orbit te houden en vlieg je het zonnestelsel in.

Als je naar de mun wil, dan is dat ook geen kwestie van "uit orbit" komen van Kerbal, maar van je orbit zo "hoog" maken, dat je de baan van de Mun kruist. Als je dat goed timed kom je in de invloedssfeer van de Mun en kun je je orbit aanpassen zodat je in orbit rond de Mun komt.
Als je dat echter niet doet (orbit aanpassen), blijf je gewoon in orbit rond Kerbal.
Ik wist dus eerst niet af van die navigation nodes dus ik had geen idee wanneer ik gas moest geven om in de juiste baan te komen met de Mun, heb toen een tijdje lopen trekken aan de zes verschillende nodes en uiteindelijk een rechte baan gekregen die over die van de maan ging, ik had het alleen niet goed getimed. Ik snap dus nu wel hoe het werkt moet alleen nog even juist timen, bedankt voor al jullie hulp :).
Pagina: 1 ... 14 ... 39 Laatste

Let op:
Vrijwilligers om mede-auteur te worden van dit topic mogen zich melden via TR :)