Ik heb een video gemaakt waarin ik laat zien hoe ik vanuit een lancering dock aan een spacestation. Voor wie het interessant vind natuurlijk.
Hopelijk laat deze video zien hoe gemakkelijk rendezvous en docking is als je begrijpt wat de navball-indicatoren doen.
samenvatting:
- launch bij target 400/450km afstand
- van launch tot dock in ongeveer 20 minuten, rustig aan met duidelijke uitleg
- al op een hoogte van 40km start ik met rendezvous zodat ik geen brandstof verspeel aan het krijgen van een orbit
- puur rendezvous op de navball-indicatoren
- geen enkele focus op het verkrijgen van een orbit (is niet nodig)
- geen gebruik van de map (behalve om af en toe wat dingen te laten zien)
- geen gebruik van nodes
Ik heb, in het nederlands overigens, erbij vertelt wat ik doe, waar ik op let en waarom. Ik heb het weer geleerd van anderen
Ik gebruik Mechjeb voor de launch, omdat de accelerationlimit ervoor zorgt dat je altijd even snel launched ongeacht je raket. Gewoon handig, je komt altijd hetzelfde uit
Hopelijk heeft iemand er wat aan:
YouTube: KSPDockingFromLaunch
Hopelijk laat deze video zien hoe gemakkelijk rendezvous en docking is als je begrijpt wat de navball-indicatoren doen.
samenvatting:
- launch bij target 400/450km afstand
- van launch tot dock in ongeveer 20 minuten, rustig aan met duidelijke uitleg
- al op een hoogte van 40km start ik met rendezvous zodat ik geen brandstof verspeel aan het krijgen van een orbit
- puur rendezvous op de navball-indicatoren
- geen enkele focus op het verkrijgen van een orbit (is niet nodig)
- geen gebruik van de map (behalve om af en toe wat dingen te laten zien)
- geen gebruik van nodes
Ik heb, in het nederlands overigens, erbij vertelt wat ik doe, waar ik op let en waarom. Ik heb het weer geleerd van anderen
Ik gebruik Mechjeb voor de launch, omdat de accelerationlimit ervoor zorgt dat je altijd even snel launched ongeacht je raket. Gewoon handig, je komt altijd hetzelfde uit
Hopelijk heeft iemand er wat aan:
YouTube: KSPDockingFromLaunch