Ik heb de volledige versie gisteren gekocht en alweer uren bezig met KSP.
Mijn doel voor nu is een begin maken met het bouwen van een replica van het ISS. Als eerste de
Zarya module gebouwd en in orbit gebracht. Daarna de
Unity module. Rendezvouz ging goed, alleen toen kwam mijn gebrek aan skills duidelijk boven want ik ben uren bezig geweest met het docken van die 2 bloody modules. Wat een hel! Natuurlijk was op een gegeven de RCS-brandstof op waardoor ik niet verder kon. Ik heb toen een nieuwe raket gebouwd met een flinke hoeveelheid RCS-brandstof en die uiteindelijk met pijn en moeite gekoppeld aan de Unity. Daarna de Unity geprobeerd op de juiste wijze aan de Zarya te koppelen, maar ook dat lukte maar niet. Uiteindelijk in het pikkedonker (ben lampen vergeten te monteren, leermomentje!) maar op goed geluk de modules tegen elkaar aan geduwd en waarempel ik had een koppeling! Alleen niet op het juiste dock.

Nu dus nog een manier zien te vinden om de Unity op juiste wijze aan de Zarya te koppelen. Zarya loskoppelen en "omflippen" is denk ik het handigst, maar zal wel weer uren duren om dat uit te voeren.
Wel weer heel veel geleerd over orbits intercepten, hoe de fuel-transfer werkt en hoe het elektriciteitssysteem van KSP in elkaar zit.
De echte Zarya (onder) en Unity (boven):
De uiteindelijke situatie in KSP:
De reddings-RCS-tanker vanuit een andere hoek, met bemanning (eerdere vluchten waren onbemand, of hoe zeg je dat op z'n Kerbals?

)
Door al het gebonk enzo is het space-station ook nog eens uit orbit geraakt

(was 145-145, nu 144-129)
[
Voor 6% gewijzigd door
Tourniquet op 25-05-2013 14:13
]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.