Paul schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:19:
* RemcoDelft Instellingen, Taal en invoer, Invoermethoden configureren, kies je toetsenbord (Samsung of Android) en zet ofwel XT9 (Samsung) ofwel Autocorrectie (Android) uit

Dank je.
Het blijft volslagen idioot dat een standaard-setting "doet niet wat je verwacht" is

Vooral omdat de suggesties in de verste verte nog niet lijken op wat ik intik... Is dat nog de T9-functie uit de tijd dat je "toetsenbord" 10 cijfertjes had om mee te typen? En ik zou er iets aan hebben als-ie bij het begin van het woord Gron dat zou aanvullen tot "Groningen", maar dat doet-ie niet. Het Android-toetsenbord kan dat wel. Ik wil dat hetgeen ik intik de standaard is, tot het moment dat ik iets anders kies.
@Brat Pitt: je
hoeft niet te reageren...
Ik heb ondertussen de US$ 19,99 cover binnen. Het past "ongeveer" en de afwerking houdt ook niet over, maar het werkt wel om de Tab te beschermen. Ideaal voor vervoer, iets minder in gebruik, hij is bijna 2 keer zo zwaar, dikker, en lastiger vast te houden.
Je kan hem ook "op z'n kop" voor je zetten, met het woord SAMSUNG iets omhoog. Op deze manier wordt het scherm telkens donker, omdat m'n hand boven de lichtsensor zit. Allemaal
net niet zoals ik het zou willen.
Er zijn ongetwijfeld mensen die het fijn vinden werken. Hetzelfde geldt voor een toetsenbord met DVORAK-layout. Dat neemt niet weg dat het een erg vreemde keus is om dat als standaard te verkopen.
Om nog even verder te gaan met Android-eigenaardigheden: waarom is het "roteren" van het scherm afhankelijk van de applicatie, en niet gewoon door het OS geforceerd? Met 90 graden kan ik me er iets bij voorstellen, maar als ik het ding (in z'n hoesje) op z'n kop zet, is het erg irritant als niet alles meedraait.
Google Sky Map werkt goed als ik omhoog/omlaag beweeg (onafhankelijk van de orientatie van de tablet), maar links/rechts beweegt het beeld de verkeerde kant op. Het zal wel zijn dat Android echt net komt kijken en enorm in de kinderschoenen staat, maar over het algemeen vind ik applicaties enorm brak t.o.v. wat ik gewend ben als Linux-gebruiker.