Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Second impression:
-klikgeluidjes bij elke aanraking, en ze luisteren niet naar de volumeknop. ==> In "Instellingen" is dit gelukkig aan te passen, maar het minimum is nog te luid. Ik mis eigenlijk de optie "trillen" bij typen.
-Opvallend hierbij is dat de "instel-balkjes" veel dunner zijn geworden, weinig zinnig als ik met m'n dikke vingers aankom...
-vliegtuigje rechts-onderin. Tot voor kort stond dat er alleen als-ie in vliegtuigmode is, nu staat Wifi gewoon aan. De knop "vliegtuigstand" is ook verdwenen en vervangen door "autostand" (geen idee wat dat is). ==> In "instellingen" blijkt dat de vliegtuistand aan stond, het settings-dingetje in het instellingenmenuutje was eenvoudiger, maar vooral vreemd dat wifi gewoon werkte.
-ik had gehoopt op een "voelbare" snelheidsverbetering, maar het scherm reageert nog steeds vertraagd op vingerbewegingen. Wel animeert alles gruwelijk, wat zorgt voor een vertraging. Scherm draaien is ook niet sneller geworden.
-de optie "animaties uitschakelen" (die helaas in de vorige Android-versie niet op alle animaties werkte) is nu verdwenen. Google leert dat het onder "Ontwikkelaarsopties" zit met de nietszeggende vertaling "Vensteranimatie schalen" en "Animatieschaal overgang". Hierna is de Tab weer zoals ik hem gewend was: de home-button klikken geeft alsnog een animatie, net als de "16 blokjes" rechtsboven in de hoek. Jammer, het zou zoveel tijd schelen als het gewoon direct op het scherm staat!
-de bol.com spam mag nog steeds niet verwijderd worden
-niet geheel Tab-related (ligt aan de Android-versie) maar toch: Google Chrome kan eindelijk geinstalleerd worden!
-het "taakbeheer"-dingetje (3e icoontje vanaf linksonder) is wel aanzienlijk sneller geworden, dat leverde tot nog toe een secondenlange wachttijd op, nu staat het er binnen een seconde en wordt vervolgens verder opgebouwd
-links/rechts van het homescdreen kan ik nog steeds 1 verticale kolom niet gebruiken voor icons
Nu even verder spelen, kijken of verbeteringen de verslechteringen overtreffen
Dit zou hem moeten zijn, hoe kan je hem nu eigenlijk het beste installeren via Odin ( na uitpakken) of CMR
edit:
1, met de Zip-file in CMR doet hij niets en breekt hij af met foutmeldingen. Nu maar uitpakken en het via odin proberen.
2. met odin gelukt, zie bij instellingen/toestel-info het volgende staan: Buildnummer IMM76D.XXLPP
[ Voor 47% gewijzigd door rambocus op 27-12-2012 20:02 ]
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
De dingen die RemcoDelft ervaart, heb ik niet gezien of last van gehad.
Op dit moment werken zowel de bedrade xbox360-controller als de draadloze (bluetooth) ps3-controller niet met de galaxy tab voorzien van de oude samsung firmware.
Kan iemand vertellen of (een van deze) controllers wel werken met de nieuwe samsung firmware?
Als dat niet zo is, weet ik namelijk niet of ik wil updaten. Anders had ik het zelf al geprobeerd natuurlijk, vandaar mijn vraag.
Wel hilarisch dat ik nog geen drie dagen geleden een mailtje naar Samsung NL heb gestuurd met de vraag hoe het met de ICS update zat. Kreeg ik dit antwoord:
Het antwoord op uw vraag is dat Galaxy tab 8.9 word niet meer verkocht in de benelux landen. De reden is dat Samsung een rechtzaak verloren heeft tegen Apple in Duitsland. Het vonnis betrof dat deze tablet niet meer verkocht mag worden. Hierdoor is alle ondersteuning ook komen te vervallen. De update zal naar alle waarschijnlijkheid ook niet gaan komen.
Praten ze bij Samsung nog wel met elkaar? Anyhoo, ben blij dat ie binnen rolt. Ben erg benieuwd.
[ Voor 55% gewijzigd door Poops_McGhee op 30-12-2012 12:53 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb jij een goed werkende 4.2 rom dan ? (linkje)... op XDA zijn ze nog niet echt "af" zeg maarTsurany schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:00:
Hoezo miskoop en fiasco? Het is een prima tablet en de hardware is in orde. Even wat moeite doen voor een 4.1 of 4.2 rom en je hebt een perfect dingetje.
Ik heb te weinig plezier van het ding gehad en veel meer ergernis over het non-functioneren. Ding kostte me 400 euro nieuw uit de doos. Onder 3.2 loopt het geheugen heel snel vol en wordt de tablet traag als dikke kak in een vergiet. De update voor de 3G versie laat nog steeds op zich wachten en komt misschien wel helemaal niet. Ook al is de hardware prima in orde, de software is kompleet ruk.Tsurany schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:00:
Hoezo miskoop en fiasco? Het is een prima tablet en de hardware is in orde. Even wat moeite doen voor een 4.1 of 4.2 rom en je hebt een perfect dingetje.
Roms flashen zou niet nodig hoeven zijn. Het ding moet het gewoon goed doen en de updates moeten er in principe eerder zijn dan custom roms. Helaas laat Samsung het hier flink afweten.
Ook wat custom roms betreft: geen goed werkende 3G versie.
[ Voor 3% gewijzigd door Poops_McGhee op 30-12-2012 13:14 ]
De oudere software liep niet zo vaak vast... Tot nog toe twee keer in enkele dagen, meer mensen die hier last van hebben?
[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 30-12-2012 14:04 ]
Volgens mij zijn er op XDA wel roms met 3G ondersteuning. En als jij verwacht dat updates er eerder moeten zijn dan custom roms heb echt de verkeerde verwachtingen.Poops_McGhee schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:08:
Ik heb te weinig plezier van het ding gehad en veel meer ergernis over het non-functioneren. Ding kostte me 400 euro nieuw uit de doos. Onder 3.2 loopt het geheugen heel snel vol en wordt de tablet traag als dikke kak in een vergiet. De update voor de 3G versie laat nog steeds op zich wachten en komt misschien wel helemaal niet. Ook al is de hardware prima in orde, de software is kompleet ruk.
Roms flashen zou niet nodig hoeven zijn. Het ding moet het gewoon goed doen en de updates moeten er in principe eerder zijn dan custom roms. Helaas laat Samsung het hier flink afweten.
Maar je kan klagen of proactief naar een oplossing zoeken. Jij kiest voor het eerste, prima. Ik kies voor het tweede en heb een perfect werkende Android 4.1.2 tablet.
Volgens mij is die rom op XDA prima te gebruiken als daily. Enige nadeel is dat de dock niet werkt, verder zou hij het prima doen.Brummetje schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:08:
[...]
Heb jij een goed werkende 4.2 rom dan ? (linkje)... op XDA zijn ze nog niet echt "af" zeg maar
[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 30-12-2012 14:19 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
http://androidromupdate.c...ream-sandwich-p7300xxlq6/Poops_McGhee schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:08:
[...]
Ik heb te weinig plezier van het ding gehad en veel meer ergernis over het non-functioneren. Ding kostte me 400 euro nieuw uit de doos. Onder 3.2 loopt het geheugen heel snel vol en wordt de tablet traag als dikke kak in een vergiet. De update voor de 3G versie laat nog steeds op zich wachten en komt misschien wel helemaal niet. Ook al is de hardware prima in orde, de software is kompleet ruk.
Ik heb deze vorige week geïnstalleerd via Odin, is de update die straks ook OTA komt. Werkt bij mij perfect. Update ging zonder verlies van data, ik heb geen wipe gedaan.
Dit lijkt een gewoonte te worden... Korte tijd standby is geen probleem, de volgende ochtend daarentegen blijft het scherm zwart...RemcoDelft schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:04:
Mijn Tab heeft is sinds de OTA-upgrade al twee keer vastgelopen: ik leg hem weg in standby-mode, aan de lader, en als ik hem na een tijdje weer pak doet de powerknop niets. Pas na meerdere keren langdurig de powerknop indrukken start de Tab opnieuw op.
Ik zou dan toch maar een full-wipe doen. Ik heb zelf al een tijdje de USA stock 4.04 er op staan en dit is mij nog nooit gebeurd.RemcoDelft schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:42:
[...]
Dit lijkt een gewoonte te worden... Korte tijd standby is geen probleem, de volgende ochtend daarentegen blijft het scherm zwart...
Tekst op XDA klonk nogal alsof het een onstabiele rom was... Zag dat er gister een updaten was geweest en meteen maar even erop gezet... Wat een verbetering zeg... Geen Samsung skin meer (ik vind dat echt zo lelijk).. Veel sneller weer dan ICS en de meerdere gebruikers werkt echt super!Tsurany schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:18:
[...]
Volgens mij zijn er op XDA wel roms met 3G ondersteuning. En als jij verwacht dat updates er eerder moeten zijn dan custom roms heb echt de verkeerde verwachtingen.
Maar je kan klagen of proactief naar een oplossing zoeken. Jij kiest voor het eerste, prima. Ik kies voor het tweede en heb een perfect werkende Android 4.1.2 tablet.
[...]
Volgens mij is die rom op XDA prima te gebruiken als daily. Enige nadeel is dat de dock niet werkt, verder zou hij het prima doen.
Ik had ook USA stock draaien en de NL eroverheen gezet met ODIN. Geen problemen met het scherm of de slaapstand. Data bleef ook bewaard zelfs het homescreen. Dat was bij mij ook weg qua indeling toen ik van HC naar ICS ging. Maar de soepelheid van ICS maakt het meer dan waard. Gebruik de tablet nu bijna 2 uur en batterij is slechts 13% lager. Dus ook de accu doet het goed. Zie daar op XDA wel eens klachten over.Polster schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:57:
[...]
Ik zou dan toch maar een full-wipe doen. Ik heb zelf al een tijdje de USA stock 4.04 er op staan en dit is mij nog nooit gebeurd.
There is no knowledge, that is not Power!
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Weet ik eigenlijk ook niet, heb het gedaan om weer NL compliant te zijn. En de letters zijn wat hoger. En mogelijk zijn er bugs uitgehaald in de 4 tussenliggende maanden (waar ik eigenlijk ook geen last van had). Welke kernel zit er in de USA versie is dat ook 3.1.1.0?nMad schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:57:
Welke voordelen heeft het om de NL ics rom over de USA ics rom te flashen..? Het is toch exact dezelfde android versie en de Nederlandse taal is gewoon beschikbaar.
Draai nu ook 4.2 en het werkt prima idd, snap niet waarom iemand nog stock ROM zou gebruiken als de 4.2 ROM zo goed werktBrummetje schreef op maandag 31 december 2012 @ 22:44:
[...]
Tekst op XDA klonk nogal alsof het een onstabiele rom was... Zag dat er gister een updaten was geweest en meteen maar even erop gezet... Wat een verbetering zeg... Geen Samsung skin meer (ik vind dat echt zo lelijk).. Veel sneller weer dan ICS en de meerdere gebruikers werkt echt super!
Verwijderd
Oke, dan wordt het eens tijd voor de Tab hierTsurany schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:15:
[...]
Draai nu ook 4.2 en het werkt prima idd, snap niet waarom iemand nog stock ROM zou gebruiken als de 4.2 ROM zo goed werkt
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem. 3.2 versie er maar weer geprobeerd op te zetten via odin, maar toen blijf hij steeds weer opnieuw opstarten. Weer ICS er opgezet. Alles werkt maar zodra je hem weer aanzet na standby begint het beeld te flikkeren. Ik heb de tab afgelopen vrijdag maar ter reparatie aangeboden. Hoop dat Samsung het oplost.Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:46:
sinds vandaag de update gedaan via Kies maar als de tab is slaapstand gaat en ik zet hem weer aan heb ik allemaal flikkerende strepen in beeld. na soft reset weer verdwenen tot dat hij weer op slaapstand gaat. heb al een factory reset gedaan hielp niets. heeft iemand anders ook dit probleem of tips?
Zou dit de reden zijn dat ze zolang gewacht hebben met een update?Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:58:
Ik heb precies hetzelfde probleem. 3.2 versie er maar weer geprobeerd op te zetten via odin, maar toen blijf hij steeds weer opnieuw opstarten. Weer ICS er opgezet. Alles werkt maar zodra je hem weer aanzet na standby begint het beeld te flikkeren. Ik heb de tab afgelopen vrijdag maar ter reparatie aangeboden. Hoop dat Samsung het oplost.
Heb je reparatie via Samsung zelf gedaan, of via Wehkamp (als-ie daarvandaan kwam)? Ik wil die van mij ook opsturen: ongeveer dagelijks heeft-ie de "sleep of death".
Andere vraag: is het afdoende om "delete private data" (of hoe die optie ook heet in Android) te doen? Of blijft er dan alsnog vanalles achter?
Verwijderd
Ik heb hem naar Dixons gebracht, waar ik hem vandaan heb. Eerst terug gezet naar fabrieksinstellingen.RemcoDelft schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:09:
[...]
Zou dit de reden zijn dat ze zolang gewacht hebben met een update?
Heb je reparatie via Samsung zelf gedaan, of via Wehkamp (als-ie daarvandaan kwam)? Ik wil die van mij ook opsturen: ongeveer dagelijks heeft-ie de "sleep of death".
Andere vraag: is het afdoende om "delete private data" (of hoe die optie ook heet in Android) te doen? Of blijft er dan alsnog vanalles achter?
Volgens mij zit er gewoon een fout in die update. Heb laatst 2 samsung tabs 7.7 voorzien van ICS via Odin dat ging meteen goed.
Dat gaat over CyanogenMod, niet over de originele Samsung software.Stamgastje schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:38:
Is volgens mij een software issue in de bootloader, zie bijv. deze post (en de hele thread).
Loopt echt soepel. Alles werkt wat moet werken, geen echte lag. Al bij al een aanrader :-)
Verwijderd
Voor mensen die een verrot scherm hebben na update (strepen als je uit standby komt). Je moet niet zomaar 3.2 erop zetten, maar een specifieke versie van 3.2.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:58:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. 3.2 versie er maar weer geprobeerd op te zetten via odin, maar toen blijf hij steeds weer opnieuw opstarten. Weer ICS er opgezet. Alles werkt maar zodra je hem weer aanzet na standby begint het beeld te flikkeren. Ik heb de tab afgelopen vrijdag maar ter reparatie aangeboden. Hoop dat Samsung het oplost.
Zie oplossing van fred_be9300:
http://forum.xda-develope...hp?p=31045976&postcount=2
of complete XDA forum topic op:
http://forum.xda-develope...4&highlight=screen+issues
Daarna kun je via Sammobile de NL versie ICS downloaden en die flashen met Odin.
http://www.sammobile.com/...de=0&os=1&type=3#firmware
Hier staat een duidelijke omschrijving, hoe je Odin kunt gebruiken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1582943
Let op je startscherm is helemaal leeg na heen en weer flashen, als je wil weten wat je waar had staan moet je effe screenshot maken.
Ik had zelf ook strepen in beeld na update USA ICS en toen heb ik dit ook gedaan.
Die 3.2 versie erop flashen ging goed, alleen bleef hij daarna bij mij hangen in opstarten. Ik heb daarna tablet gereset en weer in Download mode gezet en daar ICS er weer overheen en toen was die bij mij goed.
Misschien is het handig om deze info in de startpost te verwerken, want er zijn heel veel mensen hier en op XDA die het streep probleem hebben/hadden.
Het is inderdaad een hele andere layoutVerwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:05:
Zou iemand met 4.2 een screenshot willen posten? Ik wil ook wel graag meerdere gebruikers op mijn tab, maar ik ben dus wel erg gesteld op de samsung skin in ICS en meen ergens gelezen te hebben dat je met 4.2 een phone ui ipv een tablet ui krijgt...
Welke 4.2 heb je draaien als ik vragen mag?Tsurany schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:15:
[...]
Draai nu ook 4.2 en het werkt prima idd, snap niet waarom iemand nog stock ROM zou gebruiken als de 4.2 ROM zo goed werkt
Ik draai nog een Custom 4.0.4 (het ding laatste paar maanden misschien enkele keren gebruikt
Deze CM10?
(Volgens mij niet zoveel keus nog maargoed
[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 09-01-2013 19:55 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Het is wel CM10.1, CM10 is JB :-)
Vond de stap van 3.2 naar 4.0.4 al behoorlijk, maar 4.2 is wat browsen betreft toch ook wel een héle verbetering
Dit komt voornamelijk door de HWA van 4.1 natuurlijk (Draai hem op m'n phone al enkele maanden
Het enige wat ik mis ten opzichte van mijn vorige ROM is de overclock functie die onder de Performance tab in het settings menu stond. Denk dat ik SetCPU maar weer eens aanslinger om hem nog wat op te voeren
[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 10-01-2013 14:17 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Jups, dieSmiGueL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:54:
[...]
Welke 4.2 heb je draaien als ik vragen mag?
Ik draai nog een Custom 4.0.4 (het ding laatste paar maanden misschien enkele keren gebruikt) maar wil ook wel eens een nieuwe testen mits stabiel
Deze CM10?
(Volgens mij niet zoveel keus nog maargoed)
Om dat te unlocken (net als developer options) moet je bij 'about tablet' in het settings menu 7x op build number drukken, dan krijg je dat weer terugSmiGueL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:35:
Gisteren erop gezet
Vond de stap van 3.2 naar 4.0.4 al behoorlijk, maar 4.2 is wat browsen betreft toch ook wel een héle verbetering
Dit komt voornamelijk door de HWA van 4.1 natuurlijk, die op m'n phone al enkele maanden als Custom ROM draait![]()
Het enige wat ik mis ten opzichte van mijn vorige ROM is de overclock functie die onder de Performance tab in het settings menu stond. Denk dat ik SetCPU maar weer eens aanslinger om hem nog wat op te voeren
Op mijn andere Android apparaten is dat nooit een probleem.
Nu dacht ik dat je misschien via GPS de tijd kon instellen, maar dat werkt niet.
En een sync app moet root toegang hebben. Dat heb ik nog niet erop.
Dat probleem had ik al bij HC en nu ook bij ICS.
Dus, is bij jullie wel altijd de tijd correct ingesteld?
€ 300,--, maar deze wordt geleverd met het 3.1 besturingssysteem. Koop je dan een verouderd apparaat, of kun je deze wel normaal updaten. Graag advies
Mijn inziens is een Galaxy Tab geen 300 waard als je er geen Android 4.2.1 op gaat draaien. Dan is het gewoon een te verouderd apparaat.
De tablet is naar mijn idee zijn geld niet waard. Ik heb de non-3G versie nu ongeveer 16 maanden maar de tablet, zeker de Tegra 2 SoC, is gewoon te oud. Voor 20-60 euro meer heb je een Nexus 7 32GB 3G met goede tijdige Google updates de komende 1 a 2 jaar. Deze tab 8.9 zal waarschijnlijk nooit meer een update krijgen van Samsung zelf.
Android 4 (ICS) is door Google in oktober 2011 uitgebracht, Samsung heeft er bijna 16 maanden over gedaan om ICS in Nederland voor de Tab 8.9 uit te brengen. Onacceptabel!
http://www.tabletguide.nl...n-nederlandse-webwinkels/
[ Voor 20% gewijzigd door tHe_BiNk op 19-01-2013 11:55 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Het kan zijn dat jij als tweaker teleurgesteld bent, maar ik vermoed dat een huis- tuin- en keukengebruiker daar toch algauw anders over denkt. Een Android-update is leuk, maar voor de gemiddelde gebruiker doet de 8.9 met Android 3.2 echt alles wat je wilt, en met een fantastisch scherm, al kan het altijd sneller en nog mooier natuurlijk. Het lijkt me dat vooral gamers wat te klagen hebben, want internet, mail, e-reader en niet-hd-films kijken gaat allemaal prima met de Samsung 8.9 en dan maakt het mijns inziens niet veel uit of het nu android 3.2 of 4.0 is.tHe_BiNk schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:43:
De tablet is naar mijn idee zijn geld niet waard.
En verder: een 7-inch is toch een behoorlijk stukje kleiner dan een 8.9 en dat merk je echt wel als je ook pdf's leest en dergelijke. Je blijft scrollen en pinchen...
Het is simpel genoeg... je moet er even je gedachten bijhouden, maar alles komt goed.keespa schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:59:
Maar het is voor een leek wel mogelijk om Android 4.2.1 erop te zetten?
Ik draai hem nu een kleine 2 weken... nooit ga ik nog terug naar JB of ICS :-)
Uhh, Android 4.2 = JBsuperiscch schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:21:
[...]
Het is simpel genoeg... je moet er even je gedachten bijhouden, maar alles komt goed.
Ik draai hem nu een kleine 2 weken... nooit ga ik nog terug naar JB of ICS :-)
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
De oude JB bedoel ik
Kunnen ze nu eens geen andere naam aan 4.2 geven..
Verwijderd
Hebben ze er een nieuw display ingezet. En de tab stond weer terug gezet op oude firmware 3.2
Net via kies 4.0.4 er opgezet.....en jawel het streep probleem is er weer...GRRRR

Net maar raad van djcasl opgevolgd ( post van maandag 7 januari )
En nu is het eindelijk opgelost
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 16:29 ]
Mocht er nog iemand voor 150 euro van zijn oude tablet afwillen
http://tweakers.net/aanbod/504075/samsung-galaxy-tab-89-16gb-wit.html
| live and give like no one else |
Kan iemand mij het volgende vertellen?
Op 3.2 had ik nooit video stotters bij Ziggo tv en Youtube. Nu op JB maar ook op ICS heb ik dat wel?
Kan iemand dit bevestigen, of zoniet, met welke combi zit jij dan?
Het stotteren is niet verschrikkelijk, maar wel aanwezig op al mijn roms boven 3.2. Verschillende kernel's getest..
Mijn Stock-Tab hangt ook elke paar minuten ongeveer een seconde tijdens Hill Climb Racer. Deed-ie voor de update niet...bfrqrv schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:22:
2 had ik nooit video stotters bij Ziggo tv en Youtube. Nu op JB maar ook op ICS heb ik dat wel?
Kan iemand dit bevestigen, of zoniet, met welke combi zit jij dan?
Het stotteren is niet verschrikkelijk, maar wel aanwezig op al mijn roms boven 3.2. Verschillende kernel's getest..
Heb jij een linkje naar een voorbeeld van deze discussie CaptainPanda?CaptainPanda schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:31:
Er zijn berichten van mensen die beweren er geen last van te hebben, maar bij video's met snelle bewegingen worden wel degelijk een hele hoop frames geskipt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2061128
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1875183
Volgens deze link is er geen oplossing bekend; ik zelf volg het forum de laatste tijd in de hoop een oplossing te vinden, maar ben tot nu toe nog niets tegengekomen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1895496
Daarnaast zijn er her en der in de custom rom-topics berichten te vinden over dat er geen problemen mee zijn, maar volgens mij is dat meer op te vatten als 'dat deze gewoon niet zijn waargenomen door diegenen'. Het stotteren is namelijk minder zichtbaar bij langzame bewegingen (alhoewel wel degelijk aanwezig), maar voor mij wel reden genoeg om terug te switchen. Heb heel wat roms geprobeerd; waarbij keer op keer complete factory resets bij mij totaal niets oplossen. Dit is het geval op zowel de stock update van Samsung zelf naar ICS als op verscheidene versies van Cyanogenmods en de AOKP's (waarschijnlijk omdat die ook gewoon de brakke Samsung ICS-kernel gebruiken), waarvan bij de laatste twee de UI op willekeurige momenten ook nog eens wil stotteren.
Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven, aangezien er in die custom dingen altijd teveel bugs zitten voor mijn doen. Met de stock software is de UI in ieder geval altijd consistent qua framerates, waarvan Honeycomb 3.2 tenminste ook de enige is die een vloeiende HD-playback van de Youtube-app biedt.
Voor mijn simpele gebruik voelt de tab trouwens niet bijzonder traag. Een tip is trouwens ook om Firefox te proberen als browser, aangezien die een stuk soepeler loopt dan de stock browser. En er zijn inderdaad genoeg apps die ook gewoon met HC werken, dus het updaten is niet zo noodzakelijk als lichte gebruiker. De enige lichte lag ondervind ik eigenlijk alleen nog maar in het switchen van homescreens, maar daar kan ik wel prima mee leven.
het leek ff te werken met een andere kernel. Die van icebold maar later toch weer de lag in de video,s
Overigens was de p7300 icebold niet lekker. Hij herkende niet eens mijn sim, en als het beeldscherm uit ging wilde hij niet meer aan zonder een totale reset. In jou geval zal je de p7310 wel kunnen proberen, of heb je dat al gedaan? IN ieder geval bedankt voor het bevestigen, was ook al twee dagen non stop aan het testen:-)
Aan de ene kant is het door de regelmatige updates en positieve forumberichten wel verleidelijk om steeds een nieuwe rom erop te flashen, maar mijn ervaring is dat na een aantal dagen de mensen toch minder positief zijn en dat er voor iedere verbetering ook een paar probleempjes kunnen worden bijgevoegd aan de lijst, waarna het hele proces weer opnieuw begint. Het eindeloos bughunten is ook wel logisch, omdat het veelal een onbetaalde hobby is dat niet door een heel team wordt gedaan, waardoor er ook geen behoorlijke testprocedures kunnen worden uitgevoerd. Overigens des te jammer dat de officiële ICS dan ook niet geheel werkt zoals het zou moeten.
Ook al is het voor mij meer een apparaat voor op de bank dan een echte werkmachine; een consistente betrouwbaarheid is inderdaad wel fijn, dus voorlopig heeft de stock HC toch de voorkeur. Een beetje Tweakers-onwaardig wat ik nu zeg, dus misschien moest ik nu maar heel snel wegrennen...
Ik merk niks van problemen eigenlijk. Geen lag, mooi beeld, goeie batterij...
Dat is niet waar de problemen zitten. Youtube HD en live streaming is een drama. Filmpjes converteren naar een hapklaar formaat zal gerust wel gaan.superiscch schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:02:
Ik draai 4.2 en heb totaal geen problemen met films... Ik zet films om met handbrake en merkt niks van framesverlies.
Ik merk niks van problemen eigenlijk. Geen lag, mooi beeld, goeie batterij...
Nee hoor. Je bent een echte tweaker als je dit kan concluderen. De meeste hebben het met alle respect daarvoor (het is ook allemaal niet gemakkelijk en ontzettend tijdrovend) niet eens door.CaptainPanda schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:40:
Ook al is het voor mij meer een apparaat voor op de bank dan een echte werkmachine; een consistente betrouwbaarheid is inderdaad wel fijn, dus voorlopig heeft de stock HC toch de voorkeur. Een beetje Tweakers-onwaardig wat ik nu zeg, dus misschien moest ik nu maar heel snel wegrennen...
Dit soort uitdagingen doe je omdat het kan, en hier en daar zitten wel wat verbeteringen t.o.v. het oude. Alleen de prijs is telkens te hoog als je goed kijkt.
Overigens hoop ik nog stiekem op dat iemand het tegendeel bewijst en hier met een goede combinatie aan komt zetten wat wel voorziet in onze problematiek.
Youtube zou ik eens moeten testen. Maar ik kijk vaak NBA op mn tablet, gestreamd en dat werkt perfect...bfrqrv schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:11:
[...]
Dat is niet waar de problemen zitten. Youtube HD en live streaming is een drama. Filmpjes converteren naar een hapklaar formaat zal gerust wel gaan.
Oftewel, wie destijds het duurste model van de Tab 8.9 heeft gekocht, wordt het hardst genaaid.
Wat ben ik blij dat ik van die Android update shit af ben. Iets waar vooral Samsung behoorlijk in zuigt.
Je moet deze gasten ook alleen de hardware laten maken. Voor de rest... opgeflikkerd..
Nouja, qua hardware niet. Was een heerlijk ding. Formaatje goed, gewicht goed en een prima accu.Tsurany schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 07:54:
Lucht dat op?
Het was alleen qua software compleet ruk. dus wat dat betreft lucht het zeker op.
http://www.sammobile.com/...g-on-1st-gen-galaxy-tabs/
Everything sounds a bit far away but Samsung really wants to update all tablets in Q2 and Q3 to Android 4.1.2 or maybe directly to Android 4.2.2.
The insider reconfirmed. All smartphones and tablets based on a dual-core processor will end on Android 4.2.2.
* If the processor could handle the update and the test firmwares are OK.
Verwijderd
Hij moet het makkelijk aan kunnen het enige probleem is die zware touchwiz ux skindjcasl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:24:
Gerucht op Sammobile/Samfirmware
http://www.sammobile.com/...g-on-1st-gen-galaxy-tabs/
Everything sounds a bit far away but Samsung really wants to update all tablets in Q2 and Q3 to Android 4.1.2 or maybe directly to Android 4.2.2.
The insider reconfirmed. All smartphones and tablets based on a dual-core processor will end on Android 4.2.2.
* If the processor could handle the update and the test firmwares are OK.
Verwijderd
Wat doe je moeilijk?Poops_McGhee schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:43:
Ik heb allang geen Tab 8.9 meer, maar wilde toch even spieken of er inmiddels wel een officiele nederlandse ICS is uitgerold voor de 3G versie. Nog helemaal niet...... En die gaat echt niet meer komen ook, zo te zien.
Oftewel, wie destijds het duurste model van de Tab 8.9 heeft gekocht, wordt het hardst genaaid.
Wat ben ik blij dat ik van die Android update shit af ben. Iets waar vooral Samsung behoorlijk in zuigt.
Je moet deze gasten ook alleen de hardware laten maken. Voor de rest... opgeflikkerd..
Je hebt sammobile pak een firmware en flash hem met odin of neem mijn stockrom van xda en flash die met cwm!!!
Na enkele maanden op CM10.1 te zitten is het tijd om eens terug naar het begin te gaan. Ik ben bezig met jouw Stockrom_Sense v7 te downloaden. In blijde verwachting van v8 (komt er bijna zie ik op xda)Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:43:
[...]
Wat doe je moeilijk?
Je hebt sammobile pak een firmware en flash hem met odin of neem mijn stockrom van xda en flash die met cwm!!!
Verwijderd
Ja vanafond upload ik v8 voor de P7310superiscch schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:30:
[...]
Na enkele maanden op CM10.1 te zitten is het tijd om eens terug naar het begin te gaan. Ik ben bezig met jouw Stockrom_Sense v7 te downloaden. In blijde verwachting van v8 (komt er bijna zie ik op xda)
Laten we eerlijk zijn als er geen online community was mbt custom roms, dan was de koop van deze Tablet een van mijn slechtste aankopen ooit geweest. De support, of beter gezegd het gebrek hieraan, van Samsung is een big joke.Poops_McGhee schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:16:
[...]
Nouja, qua hardware niet. Was een heerlijk ding. Formaatje goed, gewicht goed en een prima accu.
Het was alleen qua software compleet ruk. dus wat dat betreft lucht het zeker op.

Ik heb de Tab 8.9 gekocht toen deze uitkwam voor 450 euro, en als je dan de support vergelijkt met wat Apple doet voor de iPad, of Asus voor zijn transformers, dan moet Samsung zich dood schamen! Ik koop de volgende keer wel een Nexus of een Transformer!
Ik hoop dan de volgende Nexus 8" is.
[ Voor 4% gewijzigd door tHe_BiNk op 26-04-2013 18:24 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Verwijderd
Jaa samsung moet zich echt kapot schamen alhoewel dit is wel goed niewstHe_BiNk schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:21:
[...]
Laten we eerlijk zijn als er geen online community was mbt custom roms, dan was de koop van deze Tablet een van mijn slechtste aankopen ooit geweest. De support, of beter gezegd het gebrek hieraan, van Samsung is een big joke.16 maanden wachten op ICS in NL.
![]()
Ik heb de Tab 8.9 gekocht toen deze uitkwam voor 450 euro, en als je dan de support vergelijkt met wat Apple doet voor de iPad, of Asus voor zijn transformers, dan moet Samsung zich dood schamen! Ik koop de volgende keer wel een Nexus of een Transformer!
Ik hoop dan de volgende Nexus 8" is.
http://www.sammobile.com/...ng-on-1st-gen-galaxy-tabs
Of dit waar is of ooit zal gebeuren geen idee
maar na op Start te hebben gedrukt in Odin liep het programma of de pc vast en nu zit ik met een melding op mijn tab : "firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in kies and try again.
Wat moet ik nu doen?? hoe ik ik mijn tab gefixt
Verwijderd
MD5: 5350B58FD5F75D58C9951D47F0B8F698
Download: www.team-phoenixxx.webs.com
Xda-Thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1858251
Deze versie is gebasseerd op De laatste 4.0.4 update van maart (XXLPV)
Bedankt
Het ligt in dit geval net even wat anders. Je koopt een 3.0, krijgt de belofte dat 4.0.4 er binnenkort aankomt voor je tablet, vervolgens wacht je een jaar voordat die werkelijk uitgerold wordt en dan nog kan je hem niet gebruiken, omdat je een 3G versie van de tablet hebt. Voor die 3G versie komt er helemaal niets. Dan voel je je als klant, die een duurdere versie heeft aangeschaft dan de standaard, behoorlijk aan de kant gezet door Samsung. Het is zeker niet onzinnig om daarover teleurgesteld te zijn.Tsurany schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:09:
Je moet een product altijd kopen om wat het is, niet om wat het kan zijn. Een 3.0 tablet kopen en dan teleurgesteld zijn dat er geen 4.0 op draait is natuurlijk vrij onzinnig.
Ik weet dat er legio customroms aanwezig zijn, maar dat is niet de issue. Punt is dat Samsung frustrerend slechte beloftes maakt en dan half nakomt.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Helaas is het root_original bestand van deze link niet meer te downloaden.
Heeft iemand dat bestand nog voor mij?
Had het bestand nog ergens rondslingeren. Dit zou hem moeten zijn:mpx200_05 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:29:
Ik wil mijn P7310 eindelijk gaan rooten aangezien ik via een proxy alleen maar verbinding kan maken via http en Youtube bijvoorbeeld alleen een zwart scherm oplevert.
Helaas is het root_original bestand van deze link niet meer te downloaden.
Heeft iemand dat bestand nog voor mij?
https://dl.dropboxusercon...4771086/root_original.zip
Root uiteindelijk gelukt met het bestand van kalte kaffee, tenminste in esfile explorer kan ik bij de bestanden op /device. (Polster: toch bedankt)
Youtube via proxy blijft nog een zwart scherm.
Mijn geroote Jiayu G3 kan ze wel laten zien. Iemand nog een idee?
Het is en blijft een Tegra 2 Soc. Die heeft nooit optimaal gepresteerd met video.Carfanatic schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:40:
ik begin me steeds meer te ergeren aan youtube filmpjes die schokkerig worden weergegeven, ook met cm10.1 heb ik hier last van.
Lees dat YouTube de laatste tijd op een groot aantal apparaten niet (meer) soepel loopt. Dit heeft dus niet persé te maken met de hardware die in de 8.9 zit. Het is (nu) meer een soort algemeen probleemPoops_McGhee schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:34:
Het is en blijft een Tegra 2 Soc. Die heeft nooit optimaal gepresteerd met video.
Nickname does not reflect reality
GT-P7300 Netherlands 2013 April 4.0.4 P7300XXLQF P7300PHNLP1
Die is er wel. Hij is ergens in 2013 uitgerold ipv ergens in maart vorig jaar. De wifi only versie was er al langer, maar de 3G versie (p7300) is dus een paar maandjes geleden dan ook eindelijk gearriveerd. Alleen niet OTA, maar via Kies.musicfreak schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:42:
Klopt het dat de officiële ICS update van Samsung nog steeds niet uit is voor de 8.9 3G?
Ondanks dat in de features staat dat de tablet pre-rooted is, krijgen applicaties geen roottoegang. Is dit een bekend probleem of is er iets misgegaan?
edit: opgelost door de rom met een nieuwere versie van CWM te flashen.
[ Voor 11% gewijzigd door nMad op 11-10-2013 09:55 ]
Dank, de 3G Tab van mijn zus is ondertussen voorzien van ICS!
Ik zit alleen met een probleem. Wat ik ook probeer, de tab blijfterg traag en laggen. CPU op 1400 en andere launcher helpt niks. Gamen gaat niet, scrollen in settings lagt al.... Ik weet me geen raad meer.
Hoe hebben jullie je tab 8.9 smooth gekregen?
Had je die zelfde traagheid ook op stock Honeycomb of ICS?
De tab is bepaald geen snelheidswonder, maar ik kan echt niet zeggen dat alles traag is.
Mijne is nog op stock ICS.
Als je toen al die problemen had, dan vraag ik mij af of je tab 8.9 wel in orde was na aankoop.
Is dat de 3G versie? Bij Samsung.com kan ik het niet vinden, wel via android update wat me een zeer trage download oplevert.nMad schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:51:
GT-P7300 Netherlands 2013 April 4.0.4 P7300XXLQF P7300PHNLP1
De Tab met originele firmware heeft het vrij spontaan begeven: Google Play services blijven elke paar seconden crashen, met de melding: "Applicatie Google Play-services (proces com.google.android.gms) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw". De factory reset zoals het zou moeten werkt niet. Ik weet dus niet of het uitsluitend een softwareprobleem is, of dat er geheugen defect is o.i.d. ... Ook geen idee of ik hem zo in PC-connect-mode ga krijgen.
Het zou in ieder geval leuk zijn om het ding weer aan de praat te krijgen, er zit letterlijk nog geen krasje op.
Na de upgrade naar 4.0.4 zegt-ie onder "Toestel-info" wel dat het 4.0.4 is, maar alles ziet er redelijk hetzelfde uit, en ik krijg dezelfde foutmeldingen. Alleen nu in een iets ander windowtje...
*update*: maar: nu mag ik "delete all data" doen! En dat lost alles op!
Eerder mocht dat niet, het vroeg om een Samsung-account, en het account wat ik ooit gemaakt heb werkte niet. Opgelost dus!
De achtergrondfoto is nog wel hetzelfde... M.a.w. niet alles is verwijderd.
[ Voor 20% gewijzigd door RemcoDelft op 20-04-2015 17:51 ]