Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Clean install is altijd aan te raden, maar 3% in een nacht vind ik niet noemenswaardig veel eigenlijk, zou ik geen battery drain noemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392170

Met de gewone ICS verlies ik geen % per nacht. Nu ben ik 20% kwijt op een hele dag en ik heb de tablet amper aangeraakt... Nu, veel had ik niet staan op die JB nandroid, ik zal hem morgen een clean installeren.

Ik heb cpu spy eens gereset, morgen zien wat die zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 10:21

Meller

Much to learn, you still have

superiscch schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:45:
Hmm, ik heb mn 8.9 tab terug moeten rooten nadat ik mn ICS-nandroid terug gezet heb, maar nu vind ik niet meer hoe ik moet temp unrooten :( Meestal loopt SuperSU gewoon vast :(
Bij instellingen -> Ontwikkeling -> usb opties aangevinkt?

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:50
Als ik terug na ICS ga, bekijk ik dit eens. Nu geef ik CM10 even een kans :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhulst
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08-2021
Heb sinds een tijdje de Galaxy Tab 8.9 3G + WiFi P7300 in mijn bezit. Bevalt prima echter de traagheid en het uitblijven van de officiele Android 4.0 heeft mij doen besluiten om de Tab met een custom Rom uit te breiden.

Verschillende handleidingen en tutorials gelezen die hier ook genoemt worden... Echter loop ik tegen het volgende probleem aan:

Ik wil de Tab rooten en dat doe ik doormiddel van deze handleiding
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1287205

Alle stappen doorlopen echter bij stap 7. Wait until "Recovery Mode" screen show up
Blijf ik een zwart scherm houden.... Heb wel de keuze gehad tussen Recovery Mode en Download Mode
Echter bij het selecteren van Recovery Mode krijg ik zwart scherm en kan ik de Tab enkel opnieuw opstarten

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34

HaTe

haat niet

Selecteren doe je met Power knop, dat weet je?
Anders denk ik dat je even met Odin firmware/een kernel moet flashen, denk dat het daarna wel weer werkt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:38
mvanhulst schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:42:
Heb sinds een tijdje de Galaxy Tab 8.9 3G + WiFi P7300 in mijn bezit. Bevalt prima echter de traagheid en het uitblijven van de officiele Android 4.0 heeft mij doen besluiten om de Tab met een custom Rom uit te breiden.

Verschillende handleidingen en tutorials gelezen die hier ook genoemt worden... Echter loop ik tegen het volgende probleem aan:

Ik wil de Tab rooten en dat doe ik doormiddel van deze handleiding
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1287205

Alle stappen doorlopen echter bij stap 7. Wait until "Recovery Mode" screen show up
Blijf ik een zwart scherm houden.... Heb wel de keuze gehad tussen Recovery Mode en Download Mode
Echter bij het selecteren van Recovery Mode krijg ik zwart scherm en kan ik de Tab enkel opnieuw opstarten

Wat doe ik verkeerd?
Rooten is niet nodig voor het installeren van een custom rom, behalve als je van te voren een nandroid- of titanium backup wilt maken. In de custom rom zoals CM zit al root access.

Wanneer je de officiele US ICS rom wilt installeren zonder backup, CWM en root is dit erg eenvoudig, de stappen zijn dan als volgt:
nMad schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:09:
3. Tablet > download modus
4. Downloaden en uitpakken usa ics stock rom
5. Downloaden & opstarten Odin
6. Odin > PDA > usa ics stock rom bestand
7. Odin > start
8. Tablet > opstarten > usa ics stock rom geïnstalleerd
Mijn hele stappenplan inclusief backuppen/cwm/root kun je enkele pagina's terug vinden.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Downloading the latest CM10 build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

nMad schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:42:
[...]
Wanneer je de officiele US ICS rom wilt installeren zonder backup, CWM en root is dit erg eenvoudig, de stappen zijn dan als volgt:
[...]
Zo simpel, dat had ik eerder moeten doen! Thanks nMad. Kies herkent de tablet overigens niet meer, maar dat programma kan ik toch missen als uhm... kiespijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhulst
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08-2021
nMad schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:42:
[...]

Rooten is niet nodig voor het installeren van een custom rom, behalve als je van te voren een nandroid- of titanium backup wilt maken. In de custom rom zoals CM zit al root access.

[...]

Mijn hele stappenplan inclusief backuppen/cwm/root kun je enkele pagina's terug vinden.
Thanks... Laatste vraagje, ik heb de P7300 het Wifi en 3G model. Jou link naar de US ICS rom staat de P7310 in.... dit is niet erg en kan gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
mvanhulst schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:11:
[...]

Thanks... Laatste vraagje, ik heb de P7300 het Wifi en 3G model. Jou link naar de US ICS rom staat de P7310 in.... dit is niet erg en kan gewoon?
Volgens mij kan dit wel gewoon, maar dan verlies je uiteraard wel de 3G functionaliteit. Proberen kan sowieso geen kwaad, als het werkt dan werkt het en anders moet je alsnog op zoek naar een 7300 rom.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 482794

Hallo allemaal,

Ik heb over enkele dagen een samsung galaxy tab 8.9 3g (GT-P7300) over gekocht, dus in 2dehands.
Maar blijkbaar heeft deze tab een probleem met google play store.
Market werd overgeschakelt naar play store( Verplicht), en ja die play store werkt langst geen kanten.
Als ik die wil openen wordt het scherm grijs en dan sluit die en vermeld hij volgend probleem : "Applicatie Google Play Store (proces com.android.vending) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw".

Ik weet echt ni hoe ik dat moet oplossen, iemand een idee ?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 10:38
Anoniem: 482794 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:40:
Ik weet echt ni hoe ik dat moet oplossen, iemand een idee ?
Bij Instellingen / Apps / Alles / Google Play Store dit al eens geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tab/capture_02.jpg

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajslag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Nou, ik ga met dit apparaat niet meer wachten op de off. NL update naar ICS van Samsung. Duurt allemaal veel te lang. Nu handmatig geflashed naar de US ICS versie 4.0.4 > daarna taal op NL gezet en wat instellingen aangepast.
Eerst alles gewiped en clean install gedaan met ODIN > fluitje van een cent. Nu ICS draaien en moet zeggen, apparaat draait supersnel, alles gaat veel soepeler, geen vervelende hicks meer in het beeld > zeer tevreden! Advies: nu verder niets meer aan doen, voor tablet van deze leeftijd is dit de max. en werkt nu soepel en goed.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/8588823/export_01.png

[ Voor 4% gewijzigd door Bajslag op 17-11-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 08:03
"reactie op de post boven mij."

Ik heb vandaag dezelfde keus gemaakt, dat wachten is niet leuk meer en dat terwijl je weet dat het apparaat veel beter kan.
Echter heb ik CM10 van 11/11 erop gezet ,wat volgens mij 4.1.2 is, werkt allemaal uitstekend (nog nooit zoiets gedaan) erg tervreden.
Maar waarom heb jij 4.0.4 erop gezet , is dat een stabiele versie?
(ik heb de GT-7300)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306148

Bajo schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:41:
"reactie op de post boven mij."

Ik heb vandaag dezelfde keus gemaakt, dat wachten is niet leuk meer en dat terwijl je weet dat het apparaat veel beter kan.
Echter heb ik CM10 van 11/11 erop gezet ,wat volgens mij 4.1.2 is, werkt allemaal uitstekend (nog nooit zoiets gedaan) erg tervreden.
Maar waarom heb jij 4.0.4 erop gezet , is dat een stabiele versie?
(ik heb de GT-7300)
De 4.0.4 rom van samsung is zeer stabiel en behoorlijk vlot bij mij. Ik heb ook een tijdje jellybean geprobeerd, waarvan meest recentelijk de cm10 build van 12 november. Over het algemeen liep deze vrij soepel, maar soms vertraagde de tablet op willekeurige tijdstippen en ik had last van kleine grafische bugs. De ICS rom is daarintegen over het algemeen genomen misschien iets slomer als een Jellybean rom, maar hij is zeer stabiel en de batterij gaat boven verwachting lang mee. Met licht gebruik (email, internet en het gebruik van zakelijke apps die weinig van het apparaat vragen) gaat mijn tablet rond de 4 dagen mee voor hij opnieuw moet worden opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
Anoniem: 306148 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:56:
[...]
Met licht gebruik (email, internet en het gebruik van zakelijke apps die weinig van het apparaat vragen) gaat mijn tablet rond de 4 dagen mee voor hij opnieuw moet worden opgeladen.
Ok... ik gebruik mijn tab ook vrij 'licht' en ik haal daarmee met originele stock-rom inmiddels gemakkelijk 10 tot 14 dagen.
De grootste winstgevers op batterijgebied waren wifi slaapmodus naar 'alleen indien ingeschakeld' ipv 'altijd' te zetten, schermhelderheid helemaal naar beneden schroeven maar wel op automatisch, en het toetsenbord dock niet meer als standaard dockplaats gebruiken maar er naast ipv er in als ik m niet gebruik.
ik weet niet hoe jouw instellingen staan maar misschien kun je hier nog wat extra winst uit halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajslag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Bajo schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:41:
"reactie op de post boven mij." Maar waarom heb jij 4.0.4 erop gezet , is dat een stabiele versie?
(ik heb de GT-7300)
Ik heb gekozen voor de US 4.0.4 [P7310UELPB_P7310XARLPB_XAR] versie omdat ik die iets stabieler achtte dan CM10, afgaande op alle berichten. Snelheidswinst is denk ik ook maar zeer beperkt met CM10. Nogmaals, zeer blij met m'n keuze voor deze ROM > tablet presteert nu geheel tot tevredenheid. In tegenstelling tot de custom stock ROM 3.2 > dat viel wat mij betreft zwaar tegen.
Om de accuduur te verlengen heb ik de gratis app Juice Defender geïnstalleerd > werkt prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Bajslag op 19-11-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 12:44

Pixelmagic

Ubergeek

Net ook 4.0.4 op mijn 8.9 gezet, (nMad _/-\o_ voor de uitleg !!) maar als ik de ClockworkMod_Recovery_v5.5.0.4_P73xx er op wil zetten geeft Odin de volgende melding:

code:
1
2
3
<OSM> Please wait..
<OSM> MD5 hash value is invalid
<OSM> recovery.img.md5 is invalid.

Verschillende gedownload, geen error bij het uitpakken en toch pakt Odin hem niet.

Iemand een suggestie, ik zou namelijk toch graag root willen hebben.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Rooten doe je op een andere manier, deze is bij mij goed bevallen: http://androidadvices.com...-89-p7310-android-tablet/

Bestandjes downloaden, installeren en je hebt root toegang. Daarna heb ik CM9 erop geïnstalleerd en klaar. Ohja, heb nog even moeten zoeken naar de juiste Google Apps, maar die had ik ook een uurtje later erop draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 12:44

Pixelmagic

Ubergeek

Bartjezz schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:51:
Rooten doe je op een andere manier, deze is bij mij goed bevallen: http://androidadvices.com...-89-p7310-android-tablet/

Bestandjes downloaden, installeren en je hebt root toegang. Daarna heb ik CM9 erop geïnstalleerd en klaar. Ohja, heb nog even moeten zoeken naar de juiste Google Apps, maar die had ik ook een uurtje later erop draaien.
Thnx voor de linkt, maar de file is er helaas niet meer....

Edit: een andere geprobeerd, maar krijg:

[code[
E:unknown volume for path [/sdcard]
[/code]

En blijf dus bij Odin die fout krijgen... grrr

Edit: de tar niet uitpakken doet de truuk !

[ Voor 15% gewijzigd door Pixelmagic op 19-11-2012 23:17 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Pixelmagic schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:14:
[...]
Edit: de tar niet uitpakken doet de truuk !
Dat is een goed idee ja ;) mooi dat het gelukt is. Zoals ik vermeld heb ervaar ik en sommige mede-tweakers vastlopers in bepaalde apps met root. Een voorbeeld is TV kijken in de Ziggo app. Hier moet je wel ff rekening mee houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nMad schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:34:
Zoals ik vermeld heb ervaar ik en sommige mede-tweakers vastlopers in bepaalde apps met root. Een voorbeeld is TV kijken in de Ziggo app. Hier moet je wel ff rekening mee houden!
Root heeft nogmaals niets te maken met vastlopers. De Ziggo app ook niet, en loopt ook niet vast vanwége root. De Ziggo app accepteert gewoon geen custom Roms/rooted apparaten omdat men bang is dat je die stream bijvoorbeeld gaat zitten opnemen en dergelijke, dat is alles.

Noem mij anders nog een paar apps op die vastlopen vanwege het feit dat het apparaat geroot is? Benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Brad Pitt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:42:
[...]

Root heeft nogmaals niets te maken met vastlopers. De Ziggo app ook niet, en loopt ook niet vast vanwége root. De Ziggo app accepteert gewoon geen custom Roms/rooted apparaten omdat men bang is dat je die stream bijvoorbeeld gaat zitten opnemen en dergelijke, dat is alles.
Nou ja, whatever, feit is wel als je "Voodoo OTA Rootkeeper" even installeert, een backupje laat maken van je Root-sels en dan Root uitzet, de Ziggo-App het ineens _wel_ doet!

Mijn ervaring is inderdaad dat de app van Ziggo niet vastloopt, maar gewoon weigert live-tv af te spelen. Dat is het enige wat ik tegengekomen ben.
Noem mij anders nog een paar apps op die vastlopen vanwege het feit dat het apparaat geroot is? Benieuwd.
Nope, kan ik je geen antwoord op geven, alleen die Ziggo app zeurt, tot nu toe, over het niet origineel zijn van de telefoon... :P

[ Voor 8% gewijzigd door NaN op 21-11-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sangroid schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:40:
Nou ja, whatever, feit is wel als je "Voodoo OTA Rootkeeper" even installeert, een backupje laat maken van je Root-sels en dan Root uitzet, de Ziggo-App het ineens _wel_ doet!
Wat is het verschil met via SuperSU root even tijdelijk uit te zetten dan? Is toch geen extra app voor nodig?
Vink root uit, kijk live-tv via de Ziggo app, vink root weer aan.
Nope, kan ik je geen antwoord op geven, alleen die Ziggo app zeurt, tot nu toe, over het niet origineel zijn van de telefoon... :P
Daarom, vond het dan ook nogal een FUD-opmerking zonder verdere argumentatie/bewijs/uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Brad Pitt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:42:
[...]

En omdat de Ziggo app geen root accepteert bij het live TV kijken loopt de app bij mij dusdanig vast dat ik niks meer kan. Enige oplossing is de tablet opnieuw opstarten. Er zijn nog meer tweakers in dit topic met precies hetzelfde verhaal.

Andere apps waarbij dit willekeurig gebeurt met root aan zijn enkele spelletjes die mijn vriendin speelt, onder andere Mystery manor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nMad schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:42:
En omdat de Ziggo app geen root accepteert bij het live TV kijken loopt de app bij mij dusdanig vast dat ik niks meer kan. Enige oplossing is de tablet opnieuw opstarten. Er zijn nog meer tweakers in dit topic met precies hetzelfde verhaal.
Wonderlijk, je moet gewoon een melding krijgen dat het apparaat niet voldoet aan de eisen en klaar.
Andere apps waarbij dit willekeurig gebeurt met root aan zijn enkele spelletjes die mijn vriendin speelt, onder andere Mystery manor.
Dat is een incident want kan nul andere mensen vinden met dit probleem "dus" ligt het niet aan root/dat spel.

Anyway, met root vergaar je echt niets. Normaal gesproken werken alle apps/games gewoon zonder enig probleem, die van Ziggo is echt een abnormale uitzondering. Het genoemde spel is hier ook geen uitzondering op, da's een ander probleem. Er is geen enkele reden om niet te rooten imho.

Heb nu in ruim drie jaar vijf Android apparaten geroot en op de Ziggo app na núl root-problemen gehad.

Maar goed, als mensen liever niet rooten of denken dat het kwaad kan, prima hoor. Ieder zijn ding d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 21-11-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15
Brad Pitt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:12:
Er is geen enkele reden om niet te rooten imho.
Tuurlijk wel, je noemt hem zelf: De Ziggo-app :P

Al is daar wel omheen te werken. Op mijn iPhone heb ik daarvoor TSprotector geïnstalleerd, voor Android-toestellen is er vast iets soortgelijks :) Al heb ik op mijn Tab nog niet de neiging gehad te rooten, enige reden op mijn telefoon is het gebrek aan een menu dat je met 1 swipe oproept waarmee je wifi en 3g aan en uit kunt zetten :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Paul schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:24:
Tuurlijk wel, je noemt hem zelf: De Ziggo-app :P
Vinkje uit, tv kijken, vinkje aan. Kost je een extra 5 seconden. Plus alle voordelen van rooten hebben. Sja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15
...maar je moet er wel aan denken, anders loopt je (of iig die van nMad) tablet vast
Plus alle voordelen van rooten hebben.
Zoals? Op mijn iPhone loop ik tegen beperkingen aan, op mijn tab (nog?) niet :)

Mind you, ik sta niet negatief tegenover rooten of zo, maar je brengt het imho net iets te fanboy-achtig :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Paul schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:03:
Zoals? Op mijn iPhone loop ik tegen beperkingen aan, op mijn tab (nog?) niet :)

Mind you, ik sta niet negatief tegenover rooten of zo, maar je brengt het imho net iets te fanboy-achtig :P
Is goed, als je niets mist: gewoon zo laten. Ga geen root-lofzang houden hier en zal ook niet meer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Er is een nieuwe 4.0.4 versie opgedoken op Sammobile... Versie van Malaysia, iemand al iets over gehoord?

Ik draai nu een goeie week CM10 met JB 4.1.2. Loopt echt geweldig! Wat een verschil met de 3.2 HC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinceXEvil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 11:04
4.0.4. vraagje.

Mijn batterij gaat juist heel snel leeg tijdens het niets doen. Iedereen hoor ik hier over mooie batterij tijden. Als ik hem gebruik gaat het goed, zet ik hem weg is hij de volgende dag al bijna leeg of zelfs uit. Iemand een idee? Echt veeeels te snel leeg.

Ik laat alles aan, maar zelfs als ik WiFi uitzet trekt hij hem leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PrinceXEvil schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:26:
Iemand een idee? Echt veeeels te snel leeg.
Installeer BetterBatteryStats en kijk wat de boosdoener is bij partial/kernel wakelocks.

• PrinceXEvil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 11:04
Brad Pitt schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:33:
[...]

Installeer BetterBatteryStats en kijk wat de boosdoener is bij partial/kernel wakelocks.
Thanks, maar die kost 2 euro. Heb je nog een alternatief?

• Brad Pitt
Deze optie wellicht ;)

Verlies nu ongeveer 3% per dag. Is veel minder geweest maar zal wel komen doordat er steeds meer/andere apps op staan. Plus het is alsog zeer acceptabel dus weinig zin om de reden van deze "drain" te vinden :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tab/Screenshot_2012-11-29-12-43-06_nexus72012-11-29_12-52-10.png

[ Voor 41% gewijzigd door Brad Pitt op 29-11-2012 12:51 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 25-07 13:32
mocht er iemand nog op zoek zijn naar toetsenbod dock, origineel:
bij Mobielbereikbaar is hij voor €14,95 incl. verzendkosten te bestellen.

http://www.mobielbereikba...y-tab-89/docking-stations

Ik heb hem gisteravond om 21:00 besteld en vandaag binnen :-)

ohja, dock is €11.95...daar heb ik ook meer voor betaald.

[ Voor 9% gewijzigd door weertenaar op 04-12-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Thnx, gelijk maar besteld :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Voor dat geld inderdaad een no-brainer, al past m'n Tab er toch niet in met zijn cover er op. Maar ja, dat was ook al het probleem van de Samsung dock, die dus (ook geheel ongebruikt) weg mag, voor een tientje of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon zo'n leuke sleeve om m te bewaren. Straks lekker m'n bureau opruimen en tablet een mooi plaatsje geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
weertenaar schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:46:
mocht er iemand nog op zoek zijn naar toetsenbod dock, origineel:
bij Mobielbereikbaar is hij voor €14,95 incl. verzendkosten te bestellen.

http://www.mobielbereikba...y-tab-89/docking-stations

Ik heb hem gisteravond om 21:00 besteld en vandaag binnen :-)

ohja, dock is €11.95...daar heb ik ook meer voor betaald.
Zozo, nette deal hoor... daar heb ik een tijdje geleden minstens t dubbele voor betaald.
Vraag me wel af wat het daadwerkelijke verschil is tussen de K15A en de K15D? (iemand?)
Zelf heb ik de A variant.

Had t trouwens ietsje terug ook al neergezet;
Ik liet de tab eigenlijk altijd in het toetsenbordje/dock staan, ook als ik m niet gebruikte.
Sinds ik de tab er naast leg als ik m niet gebruik doe ik 3 tot 4 x zo lang met een acculading.

tis maar dat je t even weet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Het verschil tussen K15A en de K15D is Amerikaans of Duits toetsenbord. Er staat qwerty of qwertz bij, maar dit had ik zelf ook niet meteen gezien.

Is zo'n toetsenbord dock ook te gebruiken als je de officiele Samsung book cover om je tablet hebt, of moet je de tab er elke keer uithalen voor hij in het dock kan?
Bij de desktop dock op de site van mobielbereikbaar staat dat je je tab ermee op de tv aan kan sluiten op hdmi. Zover ik weet kan dit alleen met de 7" dock. Op de foto's kan ik de aansluiting ook niet vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Chrizzly op 06-12-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Beste Mensen,

Na het manually installeren van ICS wil ik toch wel verder, en net zoals op mijn Nexus S clockworkmod en daarna CM10 installeren.

Ik volg de root procedure zoals die op vele websites vermeld staat. Kopieer root_original.zip naar de root van de "sdcard", dan rebooten naar de recovery. Daar staat echter al geen "apply update from sdcard", maar wel "apply update from external storage" . Maar als ik dat gebruik krijg ik de volgende melding: E:unknown volume for path [/sdcard]

Met OI Betsandsbeheer kan ik zien dat de .zip wel zeker in "/home/mnt/sdcard" staat.

Ik gok erop dat ik de sdcard eerst moet mounten terwijl ik in recovery ben, maar hoe?

Bovenaan het scherm staat trouwens vermeld "Android system recovery <3e>" als dat helpt...

Wie kan me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 25-07 13:32
Chrizzly schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:50:
Bij de desktop dock op de site van mobielbereikbaar staat dat je je tab ermee op de tv aan kan sluiten op hdmi. Zover ik weet kan dit alleen met de 7" dock. Op de foto's kan ik de aansluiting ook niet vinden.
onderaan de informatie staat:

Let op!

Diverse kabels om dit docking station aan te kunnen sluiten op een tv, geluidssysteem of pc worden niet meegeleverd. "

dus je moet nog steeds de kabel kopen om van de Samsung connector naar HDMI te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over mijn post eentje hierboven
Probleem is opgelost, ik had helemaal geen root nodig. Heb meteen CWM geinstalleerd, de .tar met odin, daarna CM10 en de Google apps geflashed zoals normaal. Alles werkt prima zoals verwacht
Echt brilliant trouwens hoor, JellyBean, Novalauncher, echt heerlijk. Ook de Samsung keyboard dock werkt prima! En hij behoud nu Swiftkey en hoeft niet elke keer als ik de dock gebruik over te schakelen naar de Samsung keyboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit bericht komt van m'n tablet met dat toetsenbord dock. Werkt heerlijk, prima op schoot te gebruiken en kan ook mooi als oplader dienst gaan doen. Ik ben er happy mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Jammer dat het QWERTY is :) Minder leuk voor ons Belgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Chrizzly schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:50:
Is zo'n toetsenbord dock ook te gebruiken als je de officiele Samsung book cover om je tablet hebt, of moet je de tab er elke keer uithalen voor hij in het dock kan?
Nee, de tablet past niet inclusief book cover in het toetsenborddock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Hoe zet ik best DVD (legaal gekocht, even vermelden :)) best om naar een videoformat dat ik via USB kan afspelen op mn 8.9 tab?

Ik ga nu Handbrake eens testen, maar andere tips zijn welkom :)

• nMad
superiscch schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:55:
Hoe zet ik best DVD (legaal gekocht, even vermelden :)) best om naar een videoformat dat ik via USB kan afspelen op mn 8.9 tab?

Ik ga nu Handbrake eens testen, maar andere tips zijn welkom :)
Wanneer het een niet copy-protected DVD betreft, dan is Handbrake daarvoor geschikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
FreeMake Video Converter gebruik ik sinds een tijdje om mijn films om te zetten naar MKV met vaste ondertiteling, werkt best goed moet ik zeggen.
Met dit progje kun je ook naar alle denkbare andere formaten omzetten met alle denkbare instellingen, proberen zou ik zeggen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:17
Doen spellen als GTA Vice City, Asphalt 7 en MC4 het bij jullie? Bij mij starten ze op, maar na de intro doet die niks meer. GEbeurt bij alle spellen, ook The Dark Knight Rises :? Zit nog op aokp-galaxiansoup

En een vraagje over setcpu, als ik het op 1400 zet, moet ik dan nog wat veranderen aan de governor? Die staat op interactive ingesteld nu, maar dat is goed neem ik aan.

edit: Heb de USA stock ICS geflashed en nu zonder flikkerende scherm. Vanavond maar nog een keer de spellen proberen

edit 2: Asphalt 7 doet het nu wel gewoon, de rest ook maar eens van de week proberen

[ Voor 65% gewijzigd door Musta op 16-12-2012 20:04 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Er staan ondertussen ook weer voor meer landen stock ICS roms op sammobile:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/29026254/P7310%20firmware.PNG

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12
nMad schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:47:
Er staan ondertussen ook weer voor meer landen stock ICS roms op sammobile:

[afbeelding]
Echt veel te laat. Ook al zou het gisteren binnen zijn.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 20:31

Spotmatic

Ken sent me

De OTA update komt nu toch echt binnengerold!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Spotmatic schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:49:
De OTA update komt nu toch echt binnengerold!
Wow, het duurde even, maar nu komt-ie hier ook binnen! Zometeen een update hoe-ie bevalt :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus eindelijk stock ICS terwijl custom rommers 4.2 al werkend hebben gekregen :+

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07 09:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kreeg van de vrouw ook al de melding dat er een update klaar stond. Nu nog even uitzoeken of de userdata bewaard blijft. Anders moeten de kinderen het smurfendorp weer opnieuw opbouwen.

• rambocus
  • Laatst online: 25-07 21:33
waar kan ik de stock-rom van deze update vinden. heb nu een usa rom er op zitten maar wil toch graag deze update hebben ( ik heb geen backup van de vorige orginele rom)

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• RemcoDelft
First impression, en meteen mijn allergrootste "klacht": dat valt tegen! M'n homescreen volledig gewist... Er werd wel gezegd dat er e.e.a. aan settings verloren zou gaan, zoals de musicplayer o.i.d., maar niet het homescreen. Irritant, ik had niet even een screenshotje gemaakt van m'n favoriete icon-locaties.

Second impression:
-klikgeluidjes bij elke aanraking, en ze luisteren niet naar de volumeknop. ==> In "Instellingen" is dit gelukkig aan te passen, maar het minimum is nog te luid. Ik mis eigenlijk de optie "trillen" bij typen.
-Opvallend hierbij is dat de "instel-balkjes" veel dunner zijn geworden, weinig zinnig als ik met m'n dikke vingers aankom...
-vliegtuigje rechts-onderin. Tot voor kort stond dat er alleen als-ie in vliegtuigmode is, nu staat Wifi gewoon aan. De knop "vliegtuigstand" is ook verdwenen en vervangen door "autostand" (geen idee wat dat is). ==> In "instellingen" blijkt dat de vliegtuistand aan stond, het settings-dingetje in het instellingenmenuutje was eenvoudiger, maar vooral vreemd dat wifi gewoon werkte.
-ik had gehoopt op een "voelbare" snelheidsverbetering, maar het scherm reageert nog steeds vertraagd op vingerbewegingen. Wel animeert alles gruwelijk, wat zorgt voor een vertraging. Scherm draaien is ook niet sneller geworden.
-de optie "animaties uitschakelen" (die helaas in de vorige Android-versie niet op alle animaties werkte) is nu verdwenen. Google leert dat het onder "Ontwikkelaarsopties" zit met de nietszeggende vertaling "Vensteranimatie schalen" en "Animatieschaal overgang". Hierna is de Tab weer zoals ik hem gewend was: de home-button klikken geeft alsnog een animatie, net als de "16 blokjes" rechtsboven in de hoek. Jammer, het zou zoveel tijd schelen als het gewoon direct op het scherm staat!
-de bol.com spam mag nog steeds niet verwijderd worden
-niet geheel Tab-related (ligt aan de Android-versie) maar toch: Google Chrome kan eindelijk geinstalleerd worden!
-het "taakbeheer"-dingetje (3e icoontje vanaf linksonder) is wel aanzienlijk sneller geworden, dat leverde tot nog toe een secondenlange wachttijd op, nu staat het er binnen een seconde en wordt vervolgens verder opgebouwd
-links/rechts van het homescdreen kan ik nog steeds 1 verticale kolom niet gebruiken voor icons

Nu even verder spelen, kijken of verbeteringen de verslechteringen overtreffen :)

• rambocus
  • Laatst online: 25-07 21:33
P7310XXLPP_P7310PHNLP1_PHN.zip

Dit zou hem moeten zijn, hoe kan je hem nu eigenlijk het beste installeren via Odin ( na uitpakken) of CMR

edit:

1, met de Zip-file in CMR doet hij niets en breekt hij af met foutmeldingen. Nu maar uitpakken en het via odin proberen.

2. met odin gelukt, zie bij instellingen/toestel-info het volgende staan: Buildnummer IMM76D.XXLPP

[ Voor 47% gewijzigd door rambocus op 27-12-2012 20:02 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07 09:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb de update via Kies geïnstalleerd, en ik ervaar een positieve verandering. Sneller, meer responsive. Alles werkt gewoon nog, dus ik ben erg blij :)

De dingen die RemcoDelft ervaart, heb ik niet gezien of last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 23:10
HIer is hij ook binnen. Ben er blij mee, homescreen scrolt in ieder geval een stuk soepeler (ook als deze vol staat met allemaal widgets). Dat was mijn grootste ergernis bij de honeycomb firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-07 22:53
Ik heb ooit gelezen dat onder android 4.0 gamepads (beter) ondersteund worden.

Op dit moment werken zowel de bedrade xbox360-controller als de draadloze (bluetooth) ps3-controller niet met de galaxy tab voorzien van de oude samsung firmware.

Kan iemand vertellen of (een van deze) controllers wel werken met de nieuwe samsung firmware?

Als dat niet zo is, weet ik namelijk niet of ik wil updaten. Anders had ik het zelf al geprobeerd natuurlijk, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-01 09:32
Bij komt ie nu OTA binnen. Kies laat niks zien, maar whatever.

Wel hilarisch dat ik nog geen drie dagen geleden een mailtje naar Samsung NL heb gestuurd met de vraag hoe het met de ICS update zat. Kreeg ik dit antwoord:

Het antwoord op uw vraag is dat Galaxy tab 8.9 word niet meer verkocht in de benelux landen. De reden is dat Samsung een rechtzaak verloren heeft tegen Apple in Duitsland. Het vonnis betrof dat deze tablet niet meer verkocht mag worden. Hierdoor is alle ondersteuning ook komen te vervallen. De update zal naar alle waarschijnlijkheid ook niet gaan komen.

Praten ze bij Samsung nog wel met elkaar? Anyhoo, ben blij dat ie binnen rolt. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
De 3G versie is er nog steeds niet... En ook al zou die er wel zijn... de 8.9 is echt mijn miskoop van het jaar. Wat een fiasco.

[ Voor 55% gewijzigd door Poops_McGhee op 30-12-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo miskoop en fiasco? Het is een prima tablet en de hardware is in orde. Even wat moeite doen voor een 4.1 of 4.2 rom en je hebt een perfect dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Tsurany schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:00:
Hoezo miskoop en fiasco? Het is een prima tablet en de hardware is in orde. Even wat moeite doen voor een 4.1 of 4.2 rom en je hebt een perfect dingetje.
Heb jij een goed werkende 4.2 rom dan ? (linkje)... op XDA zijn ze nog niet echt "af" zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Tsurany schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:00:
Ik heb te weinig plezier van het ding gehad en veel meer ergernis over het non-functioneren. Ding kostte me 400 euro nieuw uit de doos. Onder 3.2 loopt het geheugen heel snel vol en wordt de tablet traag als dikke kak in een vergiet. De update voor de 3G versie laat nog steeds op zich wachten en komt misschien wel helemaal niet. Ook al is de hardware prima in orde, de software is kompleet ruk.
Roms flashen zou niet nodig hoeven zijn. Het ding moet het gewoon goed doen en de updates moeten er in principe eerder zijn dan custom roms. Helaas laat Samsung het hier flink afweten.

Ook wat custom roms betreft: geen goed werkende 3G versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Poops_McGhee op 30-12-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Mijn Tab heeft is sinds de OTA-upgrade al twee keer vastgelopen: ik leg hem weg in standby-mode, aan de lader, en als ik hem na een tijdje weer pak doet de powerknop niets. Pas na meerdere keren langdurig de powerknop indrukken start de Tab opnieuw op.
De oudere software liep niet zo vaak vast... Tot nog toe twee keer in enkele dagen, meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 30-12-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Poops_McGhee schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:08:
Ik heb te weinig plezier van het ding gehad en veel meer ergernis over het non-functioneren. Ding kostte me 400 euro nieuw uit de doos. Onder 3.2 loopt het geheugen heel snel vol en wordt de tablet traag als dikke kak in een vergiet. De update voor de 3G versie laat nog steeds op zich wachten en komt misschien wel helemaal niet. Ook al is de hardware prima in orde, de software is kompleet ruk.
Roms flashen zou niet nodig hoeven zijn. Het ding moet het gewoon goed doen en de updates moeten er in principe eerder zijn dan custom roms. Helaas laat Samsung het hier flink afweten.

Volgens mij zijn er op XDA wel roms met 3G ondersteuning. En als jij verwacht dat updates er eerder moeten zijn dan custom roms heb echt de verkeerde verwachtingen.
Maar je kan klagen of proactief naar een oplossing zoeken. Jij kiest voor het eerste, prima. Ik kies voor het tweede en heb een perfect werkende Android 4.1.2 tablet.
Brummetje schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:08:
[...]

Heb jij een goed werkende 4.2 rom dan ? (linkje)... op XDA zijn ze nog niet echt "af" zeg maar
Volgens mij is die rom op XDA prima te gebruiken als daily. Enige nadeel is dat de dock niet werkt, verder zou hij het prima doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 30-12-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407971

Poops_McGhee schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:08:
[...]

http://androidromupdate.c...ream-sandwich-p7300xxlq6/

Ik heb deze vorige week geïnstalleerd via Odin, is de update die straks ook OTA komt. Werkt bij mij perfect. Update ging zonder verlies van data, ik heb geen wipe gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
RemcoDelft schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:04:
Mijn Tab heeft is sinds de OTA-upgrade al twee keer vastgelopen: ik leg hem weg in standby-mode, aan de lader, en als ik hem na een tijdje weer pak doet de powerknop niets. Pas na meerdere keren langdurig de powerknop indrukken start de Tab opnieuw op.
Dit lijkt een gewoonte te worden... Korte tijd standby is geen probleem, de volgende ochtend daarentegen blijft het scherm zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:10
RemcoDelft schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:42:
[...]

Dit lijkt een gewoonte te worden... Korte tijd standby is geen probleem, de volgende ochtend daarentegen blijft het scherm zwart...
Ik zou dan toch maar een full-wipe doen. Ik heb zelf al een tijdje de USA stock 4.04 er op staan en dit is mij nog nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Tsurany schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:18:
[...]

Volgens mij zijn er op XDA wel roms met 3G ondersteuning. En als jij verwacht dat updates er eerder moeten zijn dan custom roms heb echt de verkeerde verwachtingen.
Maar je kan klagen of proactief naar een oplossing zoeken. Jij kiest voor het eerste, prima. Ik kies voor het tweede en heb een perfect werkende Android 4.1.2 tablet.

[...]

Volgens mij is die rom op XDA prima te gebruiken als daily. Enige nadeel is dat de dock niet werkt, verder zou hij het prima doen.
Tekst op XDA klonk nogal alsof het een onstabiele rom was... Zag dat er gister een updaten was geweest en meteen maar even erop gezet... Wat een verbetering zeg... Geen Samsung skin meer (ik vind dat echt zo lelijk).. Veel sneller weer dan ICS en de meerdere gebruikers werkt echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-07 20:00
Polster schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:57:
[...]

Ik zou dan toch maar een full-wipe doen. Ik heb zelf al een tijdje de USA stock 4.04 er op staan en dit is mij nog nooit gebeurd.
Ik had ook USA stock draaien en de NL eroverheen gezet met ODIN. Geen problemen met het scherm of de slaapstand. Data bleef ook bewaard zelfs het homescreen. Dat was bij mij ook weg qua indeling toen ik van HC naar ICS ging. Maar de soepelheid van ICS maakt het meer dan waard. Gebruik de tablet nu bijna 2 uur en batterij is slechts 13% lager. Dus ook de accu doet het goed. Zie daar op XDA wel eens klachten over.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Welke voordelen heeft het om de NL ics rom over de USA ics rom te flashen..? Het is toch exact dezelfde android versie en de Nederlandse taal is gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
JAJA, ook hier een ICS STOCK ROM geland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
nMad schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:57:
Welke voordelen heeft het om de NL ics rom over de USA ics rom te flashen..? Het is toch exact dezelfde android versie en de Nederlandse taal is gewoon beschikbaar.
Weet ik eigenlijk ook niet, heb het gedaan om weer NL compliant te zijn. En de letters zijn wat hoger. En mogelijk zijn er bugs uitgehaald in de 4 tussenliggende maanden (waar ik eigenlijk ook geen last van had). Welke kernel zit er in de USA versie is dat ook 3.1.1.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Brummetje schreef op maandag 31 december 2012 @ 22:44:
[...]

Tekst op XDA klonk nogal alsof het een onstabiele rom was... Zag dat er gister een updaten was geweest en meteen maar even erop gezet... Wat een verbetering zeg... Geen Samsung skin meer (ik vind dat echt zo lelijk).. Veel sneller weer dan ICS en de meerdere gebruikers werkt echt super!
Draai nu ook 4.2 en het werkt prima idd, snap niet waarom iemand nog stock ROM zou gebruiken als de 4.2 ROM zo goed werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367705

sinds vandaag de update gedaan via Kies maar als de tab is slaapstand gaat en ik zet hem weer aan heb ik allemaal flikkerende strepen in beeld. na soft reset weer verdwenen tot dat hij weer op slaapstand gaat. heb al een factory reset gedaan hielp niets. heeft iemand anders ook dit probleem of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34

HaTe

haat niet

Tsurany schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:15:
[...]

Draai nu ook 4.2 en het werkt prima idd, snap niet waarom iemand nog stock ROM zou gebruiken als de 4.2 ROM zo goed werkt :D
Oke, dan wordt het eens tijd voor de Tab hier :P Meerdere users lijkt mij ideaal.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477091

Anoniem: 367705 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:46:
sinds vandaag de update gedaan via Kies maar als de tab is slaapstand gaat en ik zet hem weer aan heb ik allemaal flikkerende strepen in beeld. na soft reset weer verdwenen tot dat hij weer op slaapstand gaat. heb al een factory reset gedaan hielp niets. heeft iemand anders ook dit probleem of tips?
Ik heb precies hetzelfde probleem. 3.2 versie er maar weer geprobeerd op te zetten via odin, maar toen blijf hij steeds weer opnieuw opstarten. Weer ICS er opgezet. Alles werkt maar zodra je hem weer aanzet na standby begint het beeld te flikkeren. Ik heb de tab afgelopen vrijdag maar ter reparatie aangeboden. Hoop dat Samsung het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Anoniem: 477091 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:58:
Ik heb precies hetzelfde probleem. 3.2 versie er maar weer geprobeerd op te zetten via odin, maar toen blijf hij steeds weer opnieuw opstarten. Weer ICS er opgezet. Alles werkt maar zodra je hem weer aanzet na standby begint het beeld te flikkeren. Ik heb de tab afgelopen vrijdag maar ter reparatie aangeboden. Hoop dat Samsung het oplost.
Zou dit de reden zijn dat ze zolang gewacht hebben met een update?
Heb je reparatie via Samsung zelf gedaan, of via Wehkamp (als-ie daarvandaan kwam)? Ik wil die van mij ook opsturen: ongeveer dagelijks heeft-ie de "sleep of death".

Andere vraag: is het afdoende om "delete private data" (of hoe die optie ook heet in Android) te doen? Of blijft er dan alsnog vanalles achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477091

RemcoDelft schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:09:
[...]

Zou dit de reden zijn dat ze zolang gewacht hebben met een update?
Heb je reparatie via Samsung zelf gedaan, of via Wehkamp (als-ie daarvandaan kwam)? Ik wil die van mij ook opsturen: ongeveer dagelijks heeft-ie de "sleep of death".

Andere vraag: is het afdoende om "delete private data" (of hoe die optie ook heet in Android) te doen? Of blijft er dan alsnog vanalles achter?
Ik heb hem naar Dixons gebracht, waar ik hem vandaan heb. Eerst terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Volgens mij zit er gewoon een fout in die update. Heb laatst 2 samsung tabs 7.7 voorzien van ICS via Odin dat ging meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Is volgens mij een software issue in de bootloader, zie bijv. deze post (en de hele thread).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Stamgastje schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:38:
Is volgens mij een software issue in de bootloader, zie bijv. deze post (en de hele thread).
Dat gaat over CyanogenMod, niet over de originele Samsung software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik draai sinds gisteren CM10.1

Loopt echt soepel. Alles werkt wat moet werken, geen echte lag. Al bij al een aanrader :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407481

Zou iemand met 4.2 een screenshot willen posten? Ik wil ook wel graag meerdere gebruikers op mijn tab, maar ik ben dus wel erg gesteld op de samsung skin in ICS en meen ergens gelezen te hebben dat je met 4.2 een phone ui ipv een tablet ui krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Zoek maar naar plaatjes van de Nexus 10 interface, die is als het goed is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Anoniem: 477091 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:58:
[...]

Voor mensen die een verrot scherm hebben na update (strepen als je uit standby komt). Je moet niet zomaar 3.2 erop zetten, maar een specifieke versie van 3.2.
Zie oplossing van fred_be9300:
http://forum.xda-develope...hp?p=31045976&postcount=2
of complete XDA forum topic op:
http://forum.xda-develope...4&highlight=screen+issues

Daarna kun je via Sammobile de NL versie ICS downloaden en die flashen met Odin.
http://www.sammobile.com/...de=0&os=1&type=3#firmware

Hier staat een duidelijke omschrijving, hoe je Odin kunt gebruiken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1582943

Let op je startscherm is helemaal leeg na heen en weer flashen, als je wil weten wat je waar had staan moet je effe screenshot maken.

Ik had zelf ook strepen in beeld na update USA ICS en toen heb ik dit ook gedaan.
Die 3.2 versie erop flashen ging goed, alleen bleef hij daarna bij mij hangen in opstarten. Ik heb daarna tablet gereset en weer in Download mode gezet en daar ICS er weer overheen en toen was die bij mij goed.

Misschien is het handig om deze info in de startpost te verwerken, want er zijn heel veel mensen hier en op XDA die het streep probleem hebben/hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Anoniem: 407481 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:05:
Zou iemand met 4.2 een screenshot willen posten? Ik wil ook wel graag meerdere gebruikers op mijn tab, maar ik ben dus wel erg gesteld op de samsung skin in ICS en meen ergens gelezen te hebben dat je met 4.2 een phone ui ipv een tablet ui krijgt...
Het is inderdaad een hele andere layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 14:28
Tsurany schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:15:
[...]

Welke 4.2 heb je draaien als ik vragen mag?
Ik draai nog een Custom 4.0.4 (het ding laatste paar maanden misschien enkele keren gebruikt :P) maar wil ook wel eens een nieuwe testen mits stabiel :)

Deze CM10?
(Volgens mij niet zoveel keus nog maargoed :P)

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 09-01-2013 19:55 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Er is maar 1 versie uit met 4.2.1 :-) inderdaad die uit je link.

Het is wel CM10.1, CM10 is JB :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 14:28
Gisteren erop gezet :)

Vond de stap van 3.2 naar 4.0.4 al behoorlijk, maar 4.2 is wat browsen betreft toch ook wel een héle verbetering :D
Dit komt voornamelijk door de HWA van 4.1 natuurlijk (Draai hem op m'n phone al enkele maanden 8)

Het enige wat ik mis ten opzichte van mijn vorige ROM is de overclock functie die onder de Performance tab in het settings menu stond. Denk dat ik SetCPU maar weer eens aanslinger om hem nog wat op te voeren :P

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 10-01-2013 14:17 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SmiGueL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:54:
[...]

Welke 4.2 heb je draaien als ik vragen mag?
Ik draai nog een Custom 4.0.4 (het ding laatste paar maanden misschien enkele keren gebruikt :P) maar wil ook wel eens een nieuwe testen mits stabiel :)

Deze CM10?
(Volgens mij niet zoveel keus nog maargoed :P)
Jups, die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07 22:02
SmiGueL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:35:
Gisteren erop gezet :)

Vond de stap van 3.2 naar 4.0.4 al behoorlijk, maar 4.2 is wat browsen betreft toch ook wel een héle verbetering :D
Dit komt voornamelijk door de HWA van 4.1 natuurlijk, die op m'n phone al enkele maanden als Custom ROM draait 8)

Het enige wat ik mis ten opzichte van mijn vorige ROM is de overclock functie die onder de Performance tab in het settings menu stond. Denk dat ik SetCPU maar weer eens aanslinger om hem nog wat op te voeren :P
Om dat te unlocken (net als developer options) moet je bij 'about tablet' in het settings menu 7x op build number drukken, dan krijg je dat weer terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Van alles wat je met zo een tablet kunt doen is overclocken het enige wat ik nog nooit gedaan heb :) Ik zie het nut er niet van in. Tenzij je gaat gamen, maar dat doe ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Raar fenomeen op mijn tabje. De tijd wordt niet gesynchroniseerd via het internet.
Op mijn andere Android apparaten is dat nooit een probleem.
Nu dacht ik dat je misschien via GPS de tijd kon instellen, maar dat werkt niet.
En een sync app moet root toegang hebben. Dat heb ik nog niet erop.
Dat probleem had ik al bij HC en nu ook bij ICS.

Dus, is bij jullie wel altijd de tijd correct ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keespa
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik ben van plan om de Samsung Galaxy Tab 8.9, 3G 16GB, P7300 bij Stapless te kopen voor goed
€ 300,--, maar deze wordt geleverd met het 3.1 besturingssysteem. Koop je dan een verouderd apparaat, of kun je deze wel normaal updaten. Graag advies
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste