Tijd voor een nieuwe sig..
[ Voor 92% gewijzigd door superiscch op 12-10-2012 09:52 ]
Verwijderd
De twee nieuwe issues: 1) gebruik van een keyboard dock levert problemen op (icm standby/resume); en 2) in het geval van de P7300 werkt het 3G modem nog niet.
Aangezien ik de P7310 heb (WiFi only) en ik geen keyboard dock heb, is deze versie al perfect voor mij.

Iemand enig idee hoe ik de tekst (in met name de browser) scherper krijg??
Bijvoorbeeld met een code ofzo? Dat ze echt niet per ongeluk (jaja....) apps kan verwijderen die er niet voor gemaakt zijn te verwijderen
Al meerdere, zoals Coca Cola en Sprite, maar ik kreeg geen resultaatKoffie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:56:
Al een blik op de play store geworpen?
Heb net te horen gekregen op Super AppLock te proberen, dat zullen we eerst maar eens gaan doen...
In negatieve zin valt op dat de ze Galaxy Tab draait op een verouderd besturingssysteem (Android 3.1, oftewel Honeycomb) en zeker geen software update meer zal ontvangen van Samsung naar Android 4.
Hoop niet dat dit waar is, update naar ICS is in meerdere landen al bezig voor de 8.9
Die had ik inderdaad gezien. Maar ik kan er weinig wijs uit, je spreekt nogal in afkortingen.
Google helpt me wel iets met de afkortingen, maar het loopt al snel vast. Zo kwam ik er achter dat "Samsung kies" staat voor een stuk software van Samsung zelf (qua naam erg onhandig gekozen!), deze ziet de Tab aan de USB hangen, maar komt na minuten met de melding dat-ie hem toch niet kan vinden.
Tablet in download modus zetten lukt ook niet. Google zegt: "volume down indrukken en aanzetten", maar daarna start-ie gewoon op. Net zoals de reset-knop op m'n Tab niets doet als ik daar kort of langer met een paperclip in druk...
Odin opstarten heb ik ook gedaan, maar ook dat ziet er niet bepaald gebruiksvriendelijk uit en wijst zichzelf beslist niet.
Ik verbaas me erover dat de "handleiding" voor het updaten van een tablet lastiger is dan Linux From Scratch of Gentoo installeren, en toch veel meer mensen dit doen... Ook op het xda-developers.com-forum praten mensen in afkortingen... "Flash by Odin ! joining these part below : adfDOTLY 4rum, Do not accept adf ly"... Gewoon even wat random quotes van een random pagina! Komt dat omdat mensen op tablets niet meer kunnen typen?
En ik verbaas me er nog steeds over dat Google met een Linux-based OS er niet voor gekozen heeft om net als elke andere Linux-distributie gewoon te zorgen voor automatische updates, zodat elk apparaat altijd de laatste versie heeft.
Ik heb het voorlopig maar opgegeven, hopelijk komt Samsung ooit nog met een update. Zelfs als die komt loopt de Tab allang weer achter bij de laatste Android. En dit is voor mij wel een reden om zeker geen Samsung-tablet meer te kopen! Hoe moeilijk kan het zijn om te updaten i.p.v. maandenlang beloftes uit te stellen? De Amerikaanse heeft het, de "Tab 2" heeft het, de grotere en de kleinere Tab hebben het... Geef dan op z'n minst de optie om "over the air" te updaten naar de USA-versie (zonder Bol-rommel)! Vrijwel elke goedkope Chinese kloon (incl. Kruidvat-tablets) draait wel de nieuwere en veel soepelere Android 4!
/einde rand, teleurstelling is groot, want afgezien hiervan is het een leuk speeltje.
[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 20-10-2012 20:48 ]
Blijkbaar geschreven door iemand die er geen verstand van heeft.
En de mijne draait al tijden vrolijk Android Jelly Bean (4.1).
[ Voor 5% gewijzigd door Stamgastje op 20-10-2012 20:29 ]
Probleem is dat het product uitgefaseerd wordt dus de prijs neemt toeStamgastje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:28:
Hmm, toch wel leuk dat ik 'm al sinds april heb en voor maar 180 euro i.p.v. 250 gisteren op iBOOD. :-)
En de mijne draait al tijden vrolijk Android Jelly Bean (4.1).
[ Voor 10% gewijzigd door Termi op 20-10-2012 22:16 ]
Koop een Acer A700 10 inch voor 400 euro of een Nexus 7 inch voor 250 euro. Er komt ook een Nexus 10 inch aan voor het eind van het jaar (gerucht).
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb eerst gekeken naar 7 inch modellen, maar ben nu toch erg blij met het 8.9 inch scherm, voor het lezen van boeken en websites in portraitmode.
De 8.9 is inderdaad niet snel, maar mij interesseren HD-films toch niet. Geripte DVDs in lagere kwaliteit spelen prima, en dat is voor mij voldoende.
Edit: typo
Verwijderd
Daarna van alles en nog wat gedaan (stock rom, custom roms), maar niets helpt. Tot overmaat van ramp zijn alle gegevens op de interne sd-kaart verwijderd (dus ook mijn backup van CM9). Vergeten om de backup naar pc te kopieren
Die Rom draait gewoon prima en ik zie zelf dan ook eigenlijk geen reden om CM10 te gebruiken. Zet deze er wel af en toe even op natuurlijk om te zien hoe het draait maar de ICS Rom is eigenlijk erg okayVerwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:01:
Nu aan het proberen om de Amerikaanse ICS update te installeren, zodra dat lukt vind ik het voorlopig wel genoeg met die custom rom's. ICS is ook prima en dan over een paar maanden maar de Nexus 10 kopen!
Vind, als een van de weinigen waarschijnlijk, bepaalde Samsung apps ook gewoon heel erg mooi, zoals bijvoorbeeld de kalender en de mail app. Ben normaal een grote fan van AOSP maar deze keer niet
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Met root rechten kan ik toch de overbodige dingen eraf halen.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 14:30 ]
Tja.. ik heb het stappenplan voor mensen geschreven die al enige voorkennis hebben. Zelf wist ik het eerst ook allemaal niet, maar had al ervaring met een android telefoon dus dat maakt het net even wat gemakkelijker. Als je het graag wilt en je komt er echt niet uit dan wil ik je wel eens helpen. Kom je binnenkort nog in de buurt van Sneek of Groningen?RemcoDelft schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:25:
[...]
Die had ik inderdaad gezien. Maar ik kan er weinig wijs uit, je spreekt nogal in afkortingen.
Google helpt me wel iets met de afkortingen, maar het loopt al snel vast. Zo kwam ik er achter dat "Samsung kies" staat voor een stuk software van Samsung zelf (qua naam erg onhandig gekozen!), deze ziet de Tab aan de USB hangen, maar komt na minuten met de melding dat-ie hem toch niet kan vinden.
Tablet in download modus zetten lukt ook niet. Google zegt: "volume down indrukken en aanzetten", maar daarna start-ie gewoon op. Net zoals de reset-knop op m'n Tab niets doet als ik daar kort of langer met een paperclip in druk...
Odin opstarten heb ik ook gedaan, maar ook dat ziet er niet bepaald gebruiksvriendelijk uit en wijst zichzelf beslist niet.
Ik verbaas me erover dat de "handleiding" voor het updaten van een tablet lastiger is dan Linux From Scratch of Gentoo installeren, en toch veel meer mensen dit doen... Ook op het xda-developers.com-forum praten mensen in afkortingen... "Flash by Odin ! joining these part below : adfDOTLY 4rum, Do not accept adf ly"... Gewoon even wat random quotes van een random pagina! Komt dat omdat mensen op tablets niet meer kunnen typen?
En ik verbaas me er nog steeds over dat Google met een Linux-based OS er niet voor gekozen heeft om net als elke andere Linux-distributie gewoon te zorgen voor automatische updates, zodat elk apparaat altijd de laatste versie heeft.
Ik heb het voorlopig maar opgegeven, hopelijk komt Samsung ooit nog met een update. Zelfs als die komt loopt de Tab allang weer achter bij de laatste Android. En dit is voor mij wel een reden om zeker geen Samsung-tablet meer te kopen! Hoe moeilijk kan het zijn om te updaten i.p.v. maandenlang beloftes uit te stellen? De Amerikaanse heeft het, de "Tab 2" heeft het, de grotere en de kleinere Tab hebben het... Geef dan op z'n minst de optie om "over the air" te updaten naar de USA-versie (zonder Bol-rommel)! Vrijwel elke goedkope Chinese kloon (incl. Kruidvat-tablets) draait wel de nieuwere en veel soepelere Android 4!
/einde rand, teleurstelling is groot, want afgezien hiervan is het een leuk speeltje.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Verwijderd
Na een dag gebruik eigenlijk nog maar twee minpunten over:
Gemis van het percentage naast de accu.
De browser lijkt een stukje langzamer.
Al met al zeer tevreden, echter wel veel dingen aangepast. Gebruik de Chameleon Launcher, SwiftKey als toetsenbord en veel apps verwijderd. Het is dus eigenlijk gewoon een kale android versie
Als het batterijgebruik meevalt (waar het wel op lijkt), zal er geen CM rom meer opkomen.
Edit: Toch 1 groot probleem, kan geen root-rechten verkrijgen. Heb de root zip van een paar pagina's terug geinstalleerd, superuser is netjes geinstalleerd, maar zodra ik een app open die root nodig heeft (titanium) zegt deze dat hij geen root-rechten kan krijgen. Iemand een idee? Opgelost
Edit 2: Aangepast na dag gebruik.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 09:13 ]
Ik had ook lasy van het flikkeren na standby. Een ook last van een hangende stockrom, maar die hangende stockrom was voldoende.Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:01:
Nieuwe poging gedaan voor de CM10 Rom, helaas had ik last van het flikkerende scherm bij het uit stand-by halen. Las ergens dat je daarvoor eerst naar de stock rom terug moest via Odin en daarna de rom kon installeren. Helaas had ik daarna het probleeem dat de rom blijft hangen na het Samsung logo (compleet zwart scherm).
Daarna van alles en nog wat gedaan (stock rom, custom roms), maar niets helpt. Tot overmaat van ramp zijn alle gegevens op de interne sd-kaart verwijderd (dus ook mijn backup van CM9). Vergeten om de backup naar pc te kopierenNu aan het proberen om de Amerikaanse ICS update te installeren, zodra dat lukt vind ik het voorlopig wel genoeg met die custom rom's. ICS is ook prima en dan over een paar maanden maar de Nexus 10 kopen!
Een paar pagina's terug staan exact mijn handelingen en versienummers genoemd.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Kijk eens enkele pagina's terug. Daar staat een hele uitleg door nMadPhusebox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:38:
Kan ik eigenlijk gewoon de Amerikaanse ICS rom (officiële) rechtstreeks over mijn stock rom heen flashen met Odin? Heb sinds ik de tablet heb nooit een andere rom erop gezet.
Ja die heb ik gezien, maar daar zie ik dus CWM langskomen, wipen en weet ik veel wat allemaal weer. Ik hoef geen root, en ik heb geen custom rom. De vraag is dus of ik gewoon via Odin de USA rom kan flashen?superiscch schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:19:
[...]
Kijk eens enkele pagina's terug. Daar staat een hele uitleg door nMad
Anders gaat deze tablet maar weg, want hij ligt hier al sinds april stof te vreten aangezien hij retetraag is met alles.
Ja hoor, dat kan.Phusebox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:59:
De vraag is dus of ik gewoon via Odin de USA rom kan flashen?
Die Rom is snel zat imho. Prima mee te werken. Een New iPad wordt het echter uiteraard niet/nooit.Anders gaat deze tablet maar weg, want hij ligt hier al sinds april stof te vreten aangezien hij retetraag is met alles.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat wil hij niet. Dus gewoon lekker de ICS laten flashen, klaarTsurany schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:07:
Gewoon een JB rom flashen. Heb nu JB op m'n tablet en hij is rete stabiel, rete zuinig en snel zat met alle taken. Ideaal ding
Hij moet gewoon niet zeiken en JB erop zettenBrad Pitt schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:15:
[...]
Dat wil hij niet. Dus gewoon lekker de ICS laten flashen, klaarJB draait inderdaad ook prima ja
Heb net besloten dat ik hem ga verkopen, iemand die ik ken heeft interesse, maar zou fijn zijn als ik hem ICS erop kon zetten.Tsurany schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:45:
[...]
Hij moet gewoon niet zeiken en JB erop zetten
Ik heb de tablet tot nu toe alleen maar gebruikt om films te kijken om mee te nemen op vakantie. Helaas is de iPad 1 die ik heb daarvoor niet geschikt, maar voor al het andere werkt die gewoon beter.
Stappenplan volgen en klaar. Duurt niet zo lang, gewoon even goed lezen.Phusebox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:46:
Heb net besloten dat ik hem ga verkopen, iemand die ik ken heeft interesse, maar zou fijn zijn als ik hem ICS erop kon zetten.
To each his own zullen we maar zeggen.Ik heb de tablet tot nu toe alleen maar gebruikt om films te kijken om mee te nemen op vakantie. Helaas is de iPad 1 die ik heb daarvoor niet geschikt, maar voor al het andere werkt die gewoon beter.
Stappenplan is toch gewoon in downloadmode starten, odin starten, rom kiezen, flashen klaar? Als ik van stock naar stock ga? Is alleen nog de vraag of Nederlands er in zit of niet in de US stock rom.Brad Pitt schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:47:
[...]
Stappenplan volgen en klaar. Duurt niet zo lang, gewoon even goed lezen.
Ik ben echt geen Apple liefhebber, maar ik merk gewoon enorme lag met de tab. Verder heb ik na de Galaxy S II nu een S III en daar ben ik zeker wel tevreden over, maar de Tab 8.9 is gewoon te traag. Zo heb ik altijd enorme problemen als ik een tijdschrift in Zinio probeer te openen. Hij is vaak tig pagina's kwijt of krijgt het niet geopend.To each his own zullen we maar zeggen.
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 25-10-2012 15:51 ]
Draait hier "beter" (en vind het sowieso veel mooier) dan CM10. Waarbij ik de versie van vandaag nog niet heb geprobeerd, dat niet. Staat er nu op En weer ICS er op. Even snel, even smooth, veel mooier
[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 26-10-2012 11:20 ]
Niet gedaan wat er stond dus. Stock Rom flashen, USA Rom flashen, geen geflikker en alles primaPhusebox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:20:
Hmm jammer dan, nu heb ik dus een flikkerend scherm zoals er blijkbaar meer hebben gehad
Ik vraag net tig keer of ik gewoon vanuit de stock rom naar usa rom kan flashen en dat wordt bevestigd... en de stock rom die genoemd werd om te flashen staat niet op sammobile dus dat vind ik een beetje verdacht.Brad Pitt schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:33:
[...]
Niet gedaan wat er stond dus. Stock Rom flashen, USA Rom flashen, geen geflikker en alles prima
Uiteraard kan je die gewoon flashen. Jij hebt echter helaas nu, zoals anderen, en al vaak beschreven is, dat probleem. Wat simpel op te lossen is.Phusebox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:34:
Ik vraag net tig keer of ik gewoon vanuit de stock rom naar usa rom kan flashen en dat wordt bevestigd...
Ja is ook verdacht, gewoon zo laten en verkopen dat ding, klaar. Misschien dat die mensen wél willen lezen.en de stock rom die genoemd werd om te flashen staat niet op sammobile dus dat vind ik een beetje verdacht.
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 25-10-2012 16:37 ]
Tjonge jonge, verkeerde been uit bed gestapt? Ik vraag gewoon hulp omdat het me niet duidelijk is en sinds we met Tweakers 7.0 zitten opgescheept ik niet in het topic makkelijk dingen kan terugzoeken.Brad Pitt schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:36:
[...]
Uiteraard kan je die gewoon flashen. Jij hebt echter helaas nu, zoals anderen, en al vaak beschreven is, dat probleem. Wat simpel op te lossen is.
[...]
Ja is ook verdacht, gewoon zo laten en verkopen dat ding, klaar. Misschien dat die mensen wél willen lezen.
Enige dat ik krijg is: je moet een custom rom flashen, dat vraag ik niet en wil ik niet. Of verkoop het ding maar... en bedankt.
Letterlijk twéé pagina's terug bladeren. Whoopdeedoo, inderdaad, big problem.Phusebox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:38:
Tjonge jonge, verkeerde been uit bed gestapt? Ik vraag gewoon hulp omdat het me niet duidelijk is en sinds we met Tweakers 7.0 zitten opgescheept ik niet in het topic makkelijk dingen kan terugzoeken.
Welnu, aangezien ik toch lastig ben mogen andere mensen u helpen. Ik ga weer even JB testen nu. Succes!
[Edit] Jammer dat de versie 6 CWM recovery voor de Tab8.9 geen tar/dup selectie mogelijkheid heeft. Weiger een blobs-based Nandroid te maken. Dus heb zowel 5.5.0.4 als wel 6.0.0.8 (nodig om CM10 te flashen) op de SD staan. Maak (tar) backups met versie 5 en flash dan eerst CWM versie 6 en daarna pas de Rom. Ach ja
[ Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 25-10-2012 17:19 ]
Verwijderd
Er staat toch een oplossing voor dat flikkerend scherm? Ik ben van stock 3.2 naar stock 3.2 maar stock 4.0 gegaan.[sage=39170241,noline]Phusebox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:20[/message]:
Hmm jammer dan, nu heb ik dus een flikkerend scherm zoals er blijkbaar meer hebben gehad
Haal de stock 3.2 van Sammobile en voor je 4.0 installeert moet je eens full wipe doen...
Nu ik ics stock erop heb staan merk ik wel dat flash op websites niet meer werkt? Is daar nog een trucje voor?
[ Voor 99% gewijzigd door Sp33dFr34k op 27-10-2012 21:22 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Voor hieronder:
Okee, laat ik het anders zeggen, ik mis de digitale klok widget uit de orignele ROM. evenals de weer widget.
[ Voor 22% gewijzigd door Lt-Crash op 26-10-2012 16:34 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ja, je moet de flash.apk van adobe zelf dowloaden en dan installen. Komt helemaal goed!Phusebox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:11:
Nu ik ics stock erop heb staan merk ik wel dat flash op websites niet meer werkt? Is daar nog een trucje voor?
[ Voor 16% gewijzigd door NaN op 26-10-2012 19:25 ]
Verwijderd
Dat probleem heb ik ook gehad. De oplossing is om je tab te upgraden naar ICS.Sp33dFr34k schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:26:
Ik heb ook een 8.9 via tweakers gekocht, maar heb het volgende probleem.
Na de setup van de tablet wilt deze ook de Market vernieuwen naar de Play Store. Deze zegt vervolgens Play Store downloaden mislukt oid, waarna ik telkens crashes krijg:
Verwijderd
Had ik al verwacht, dan maar wachten op een snelle (officiële) update.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:22:
Dat probleem heb ik ook gehad. De oplossing is om je tab te upgraden naar ICS.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Misschien niet de jongste tablet, maar wel waar voor je geld, wat je hierboven noemt heb ik nooit problemen mee.. wacht alleen niet dat HD films perfect zullen draaien...Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:11:
Zit zelf te denken of ik ga proberen om ergens een galaxy tab 8.9 op de kop te tikken (tweedehands). Het ding is wel een beetje gedateerd, maar de afmeting lijkt me ideaal, en ik ben niet van plan er hard op te gaan gamen. Ik wil browsen, PDF-jes lezen (moet veel artikelen lezen voor mijn studie) en series/films kijken tijdens de vele uren in de trein. Wat denken jullie; goed idee, of issie te antiek? Draait 'ie filmpjes een beetje aardig?
Blij Met Wilco
ik zou niet weten wat er antiek aan is, zelfs zonder Android 4 punt zoveel. Het scherm is uitstekend, de batterij gaat lang mee en films speelt hij prima af (geen hd overigens voor zover ik weet). Ik vind het formaat ideaal, lekker licht en net iets gemakkelijker mee te nemen dan een 10-inch. Het enige nadeel is dat je bv. bij een tijdschrift-pdf iets meer moet scrollen en uitvergroten omdat bij de hele bladzijde de letters net te klein zijn om te kunnen lezen..Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:11:
Zit zelf te denken of ik ga proberen om ergens een galaxy tab 8.9 op de kop te tikken (tweedehands). Het ding is wel een beetje gedateerd, maar de afmeting lijkt me ideaal, en ik ben niet van plan er hard op te gaan gamen. Ik wil browsen, PDF-jes lezen (moet veel artikelen lezen voor mijn studie) en series/films kijken tijdens de vele uren in de trein. Wat denken jullie; goed idee, of issie te antiek? Draait 'ie filmpjes een beetje aardig?
@ Brad. Heb je al je beroemde battery test ;-) gedaan met CM10? Ben gisteren toch maar vanaf CM9 naar US Stock 4.04 gegaan. Hoewel ik de stock rom beter vind werken lijk ik wel een hogere drain te hebben.
CM9: 1% per 10 uur. US Stock: 1% per 4 uur.
Heb je dat bestand toevallig op je pc staan? Zo ja, zou je die hier kunnen posten?Sangroid schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:24:
[...]
Ja, je moet de flash.apk van adobe zelf dowloaden en dan installen. Komt helemaal goed!
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
http://helpx.adobe.com/fl...lash-player-versions.html
Als dat kon, dan ga ik het nu installeren. Helaas is het wel zo dat de RT versie niet als installatie beschikbaar is voor de consument. Dus al zou de hardware (en software qua drivers) het aankunnen, dan is het nog een probleem om aan Win 8 RT te komen.Bartjezz schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:05:
Even een ander vraagje over roms e.d. Is het mogelijk om Windows 8 op de tablet te draaien? Ivm de NVidia Tegra 2 core? Ik lees overal verschillende dingen, maar niets echt definitiefs.
Helaas draait mijn 8.9 nog steeds op het shitty 3.2, puur omdat de rest van alle andere zooi geen 3G ondersteunt.
Dat verrekte Samsung laat zich veeeel te lang niet zien omtrent de "upgrade" naar ICS. Dat hadden ze echt al een half jaar geleden moeten doen, toen het nog echt interessant was. Nu is dat alleen maar een upgrade om je tablet sneller te maken. Vette shame voor Samsung. Ik heb 3.2 lang getolereert, mede uit mijn voorkeur voor Samsung, maar hier laten ze toch echt een dikke steek vallen.
Als windows 8 op deze tab kan, dan heel graag.
Lijkt me dat de ICS update c.q upgrade er deze week nou toch echt moet aankomen! Laat Samsung in ieder geval maar eens duidelijkheid geven wanneer hij komt! De 10.1 versie kreeg ICS al 3 weken geleden... Er gebeurt een hoop op de tabletmarkt, zowel qua software als op hardwaregebied, dus als je tevreden tablet gebruikers aan je merk wilt blijven binden... Of gaat het misschien te goed bij Samsung??? Kom op, product managers bij Samsung, geef ons duidelijkheid!Poops_McGhee schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:17:
[...]
Dat verrekte Samsung laat zich veeeel te lang niet zien omtrent de "upgrade" naar ICS. Dat hadden ze echt al een half jaar geleden moeten doen, toen het nog echt interessant was. Nu is dat alleen maar een upgrade om je tablet sneller te maken. Vette shame voor Samsung. Ik heb 3.2 lang getolereert, mede uit mijn voorkeur voor Samsung, maar hier laten ze toch echt een dikke steek vallen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bajslag op 28-10-2012 19:01 ]
Ik kan de tablet in download modus zetten, maar Odin ziet hem dan niet (1e vakje wordt niet geel) als ik dan toch de firmware probeer te flashen krijg ik na een 10 sec. de melding "all threads completed" maar is er niks gebeurd.
Odin opstarten terwijl de tablet uit staat geeft een geel vakje, maar dan blijft hij uiteindelijk ergens hangen op "setting up connection" tijdens het flashen. Als ik de tablet dan download modus zet, verdwijnt het gele vakje en stopt hij weer.
-KIES werkt wel
-ik zit nog op Stock
-niet geroot
-edit- laat maar....ik moest nog een keer op de on/off knop drukken om download te selecteren

[ Voor 7% gewijzigd door weertenaar op 28-10-2012 19:02 ]
Had met CM10 ook een bizar lage idle drain, weliswaar met de versie van 08-08, erna niet meer serieus getest. Met de stock ICS is het ook netjes hoor. Er is na ruim drie dagen negen procent van af. da's (voor mij) prima.Polster schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:00:
@ Brad. Heb je al je beroemde battery test ;-) gedaan met CM10? Ben gisteren toch maar vanaf CM9 naar US Stock 4.04 gegaan. Hoewel ik de stock rom beter vind werken lijk ik wel een hogere drain te hebben.
CM9: 1% per 10 uur. US Stock: 1% per 4 uur.

<clickable>
En wat een makkie vergeleken met m'n sensation :-)
nMad schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:09:
[...]
Ja die 'developer' heeft dus iets niet goed gedaan![]()
Ik heb de usa ics stock rom via odin geïnstalleerd en het draait echt super! Zou echt niet meer terug willen naar 3.2, wat een verschil zeg..ik heb vrij lang lopen kloten voordat alles was zoals ik wilde, voor de mensen die hier hetzelfde willen doen hier een samenvattend stappenplan hoe ik het heb gedaan:
1. Titanium backup > backup apps (optioneel)
2. Tablet > CWM > wipe
3. Tablet > download modus
4. Downloaden en uitpakken usa ics stock rom
5. Downloaden & opstarten Odin
6. Odin > PDA > usa ics stock rom bestand
7. Odin > start
8. Tablet > opstarten > usa ics stock rom geïnstalleerd (zonder root)
9. CWM v5.5.0.4 downloaden
10. Root package downloaden
11. Tablet > download modus
12. Odin > PDA > CWM v5.5.0.4 bestand
13. Odin > start
14. Tablet > CWM > install zip > kk_root_ics.zip
15. Tablet > CWM > reboot
16. Tablet > heeft nu root toegang en superuser geïnstalleerd
17. Titanium backup > restore apps (optioneel)
18. Superuser > temp unroot (optioneel, ikzelf en enkele mede-tweakers ervaren vastlopers met root)
Ik hoop dat ik mede 8.9 tab eigenaren & tweakers hier mee kan helpen en ik ga nu slapen
Blij Met Wilco
Ok test even opnieuw gedaan want mijn gps bleek nog aan te staan en Facebook en Twitter waren ook iets te fanatiek aan het syncen. Inmiddels terug naar 0% idle verbruik na 20 uur met US stock RomBrad Pitt schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:30:
[...]
Had met CM10 ook een bizar lage idle drain, weliswaar met de versie van 08-08, erna niet meer serieus getest. Met de stock ICS is het ook netjes hoor. Er is na ruim drie dagen negen procent van af. da's (voor mij) prima.
Mooi toch! Nog een reden om niet meer persé CM10 te hoeven draaienPolster schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:10:
[...]
Inmiddels terug naar 0% idle verbruik na 20 uur met US stock Rom
Verwijderd
Wat is de reden om niet CM10 te willen draaien? (:Brad Pitt schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:13:
[...]
Mooi toch! Nog een reden om niet meer persé CM10 te hoeven draaien
Er zitten een paar Samsung apps in de stock ICS Rom die ik veel en veel mooier vind (en fijner vind werken) dan de variant in de CM10 Roms. Onder andere de agenda/kalender en mail app zijn super (imho uiteraard).Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:07:
Wat is de reden om niet CM10 te willen draaien? (:
Ik wacht er niet meer op. Mijn tab 8.9lte gaat de verkoop in, als ik er überhaupt nog een redelijk bedrag voor kan krijgen. Anders verdwijnt ie in het archief. Buiten de Google Nexus apparaten om zie je te vaak van die upgrade perikelen. Voor wat tablets betreft laat ik het Android platform nu voor wat het is. Mijn Phone handhaaf ik zolang hij nog werkt, dat is een Nexus. Ik ga hem niet vervangen voor een andere Android als ie eenmaal stuk is.-Thunder- schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:59:
Is het eigenlijk nog wel zeker dat er een officiele Nederlandse update naar Adroid 4.x komt ? Ik heb namelijk geen zin om te flashen via een omweg, maar als de officiele maar niet komt....
Er is nu een goed alternatief extra op de markt. Nee, geen fruitmachine.
Blij Met Wilco
Ik heb al maanden een fruitmachine, maar ondanks dat deze stukken sneller loopt dan mijn 8.9, is het het niet.-Thunder- schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:10:
Als het mee zit krijg ik mijn 'fruitmachine' volgende maand binnen, dus maar eens zien wat ik hier mee doe maar als ik op marktplaats kijk krigj je voor de 8.9 table nog met gemak 200 euro...
De fruitbox is echt alleen maar op wat personal entertainment gericht. Tijdschriftje lezen, krantje naslaan, beetje surfen op het net en ach, dat spelletje is ook wel leuk. Toch maar een filmpje kijken?
Ik ga voor een Windows 8 tablet. Betaal ik misschien wel iets meer, maar ik kan dan wel met mijn PC synchen en heb niet meer met 3 verschillende platforms te maken. Misschien wel 3 devices, maar die zijn allemaal hetzelfde ingericht, praten met elkaar en data is onderling makkelijk uitwisselbaar.
Ik ben ze ondertussen eens aan het bekijken op XDA, maar persoonlijke ervaringen zijn welkom
[ Voor 4% gewijzigd door superiscch op 02-11-2012 17:00 ]
CM10, USA ICS? Roms van Safariking zou ik skippen maar da's weer een ander verhaal en moet je zelf weten.superiscch schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:53:
Ik denk om eens een costum ROM op mn tablet te zetten. Iemand aanraders? Ik wil wel iets stabiel,
Draai zelf de ICS Rom, vind die mooier dan CM10. Met die laatste kan je weer meer rommelen en is ook prima.
En CM10 = ?superiscch schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:04:
Ik was meer aan het kijken naar een JB rom...
Vertraging met uitrol update voor de 8.9 zou dus te maken hebben met Google certificering. Wel vreemd dat de 10.1 de update al wel gehad heeft...
Update: Moet er wel bij zeggen dat die 10.1 die ik gezien heb met een update naar 4.0.4 een Chinees model was waar later een NL versie van 'gemaakt' is > update kwam gewoon via Kies. Dus of alle 10.1 NL modellen al ICS hebben, durf ik niet te garanderen...
[ Voor 31% gewijzigd door Bajslag op 03-11-2012 15:00 ]
Maar die is niet echt stabiel? Of lees ik verkeerd op xda?
Ik was even misleid omdat ik USA ICS zag staan...
Ik had hem hier normaal gesproken dagelijks in staan, gewoon voor het gemak.
dan ging bij mij de accu ongeveer 5-6 dagen (vnl standby, niet heel veel gebruik per dag)
Nu ligt hij er al enige tijd naast het dock, en het verbaast me wat dat met de accuduur doet, dat is namelijk op dit moment 13 dagen 22 uur en nog 40% accu over. (bij zelfde soort gebruik)
Iemand enig idee hoe dat kan? kan me niet voorstellen dat het toetsenbord zoveel verbruikt in standby...
NS FC: SW 2742 0448 8213
Overclockbare kernel flashen.Musta schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:19:
Heb ook een vraagje, hoe kan je de processor van de tab overklokken? Ik zit nog op de galaxiansoup rom , alleen is t soms irritant dat de filmpjes stotteren.
Domme is dat er geen andere versie beschikbaar is en ik geen zin heb om terug naar 3.2 te gaan...
Misschien toch eens een custom ROM proberen...
EDIT: Net CM10 met JB er op gezet en ik krijg dezelfde melding. Moet dus bij NBA Gametime zelf liggen...
[ Voor 20% gewijzigd door superiscch op 05-11-2012 11:32 ]
http://leaguepasssupport....=knowledge&questionID=264 en http://support.roku.com/e...the-nba-game-time-channelsuperiscch schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:04:
Ik heb bij de NBA GameTime app een melding dat ik in een Blackout area zit... Kan dit komen omdat ik de "Cellular south" versie geinstalleerd heb? Op mn HTC One S met Android 4.0 heb ik dit probleem niet
Domme is dat er geen andere versie beschikbaar is en ik geen zin heb om terug naar 3.2 te gaan...
Misschien toch eens een custom ROM proberen...
EDIT: Net CM10 met JB er op gezet en ik krijg dezelfde melding. Moet dus bij NBA Gametime zelf liggen...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik ben vergeten te vermelden dat het op mn HTC One S wel lukt
IP adres is volgens whatismyipaddress trouwens op de smartphone, tablet en laptop dezelfde...
Ik ben eens de verschillen tussen CM10 en ASOP aan het bekijken. Veel verschil is er niet zo te zien...
edit: die blackouts zijn voor mensen in USA, omdat de matchen daar beschikbaar zijn op de TV. Aangezien ik in Belgie woon is dit niet echt van toepassing...
[ Voor 13% gewijzigd door superiscch op 05-11-2012 12:08 ]
Dubbele win vandaag: zowel JB als NBA op mn tablet
Bij ASOP heb ik last van een rollend scherm, dus blijf ik bij CM10. Ik heb contact gehad met de kerel van ASOP, hij raadde me aan om eerst HC terug te installeren en dan ASOP maar het probleem blijft.
nMad schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:09:
[...]
Ja die 'developer' heeft dus iets niet goed gedaan![]()
Ik heb de usa ics stock rom via odin geïnstalleerd en het draait echt super! Zou echt niet meer terug willen naar 3.2, wat een verschil zeg..ik heb vrij lang lopen kloten voordat alles was zoals ik wilde, voor de mensen die hier hetzelfde willen doen hier een samenvattend stappenplan hoe ik het heb gedaan:
1. Titanium backup > backup apps (optioneel)
2. Tablet > CWM > wipe
3. Tablet > download modus
4. Downloaden en uitpakken usa ics stock rom
5. Downloaden & opstarten Odin
6. Odin > PDA > usa ics stock rom bestand
7. Odin > start
8. Tablet > opstarten > usa ics stock rom geïnstalleerd (zonder root)
9. CWM v5.5.0.4 downloaden
10. Root package downloaden
11. Tablet > download modus
12. Odin > PDA > CWM v5.5.0.4 bestand
13. Odin > start
14. Tablet > CWM > install zip > kk_root_ics.zip
15. Tablet > CWM > reboot
16. Tablet > heeft nu root toegang en superuser geïnstalleerd
17. Titanium backup > restore apps (optioneel)
18. Superuser > temp unroot (optioneel, ikzelf en enkele mede-tweakers ervaren vastlopers met root)
Ik hoop dat ik mede 8.9 tab eigenaren & tweakers hier mee kan helpen en ik ga nu slapen
Brad Pitt in "Het Samsung Galaxy Tab 8.9 topic - deel 1"freubelaarisbak schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:23:
Nu dus ook met de officiele ICS rom.... Iemand een idee wat ik eraan/tegen kan doen?
CaptainPanda schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:54:
Dat schermprobleempje heb ik ook eerder gehad. Dit is op te lossen door een stock Honeycomb 3.2 rom (eventueel wachtwoord is 'samfirmware.com') erop te flashen. Let op, niet alle stock roms werkten bij mij, maar het was specifiek deze die werkte. Daarna weer de nieuwe ICS-rom erop flashen en alles zou het weer moeten doen.
Vooralsnog tevreden met de nieuwe rom, omdat het hele apparaat nu een stuk directer en 'snappy' aanvoelt. Vooral het browsen is een stuk fijner omdat touch input veel sneller resultaat geeft; pinch to zoom is nu ook een stuk verbeterd. Ook het feit dat je nu die screenshotknop kan weghalen is erg welkom.
Enig minpuntje is dat sommige 1080p-video's in de Youtube-app nu op specifieke momenten in een video frames overslaan. Het flash-alternatief op de mobiele website is nog veel trager, dus dat is geen alternatief. Tot nu toe heb ik een paar custom roms geprobeerd, maar steeds is alleen de standaard Honeycomb-rom in staat geweest om alles vloeiend af te spelen. Heeft iemand anders hier last van?
Het was wel eens leuk om met JB te werken, mocht er een officiële versie van CM 10 komen stap ik misschien weer over. Tot dan blijf ik wel bij ICS :-)
Vaag... Zou het toch gewoon moeten doen zo. Nog nooit gelezen dat het niet zou werken eigenlijk.freubelaarisbak schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:29:
Helaas, hiermee fix ik het niet.
Geen idee. Safariking heeft er een hoop op XDA staan maar da's voor eigen risicoNoch andere roms om te proberen?
Nee 3.04 maar dat zal niks uitmaken.Heb je geflashed met odin 1.85?
Ja, inderdaad met 1.85. Ergens op dat xda-forum heb ik gelezen dat die stock 3.2-ROM de benodigde bootloader bevat en dat daarin de oplossing zou moeten zitten. Bij mij lijkt het waar te zijn, omdat het niet was opgelost met allerlei custom ROMs totdat ik precies deze probeerde.freubelaarisbak schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:29:
Helaas, hiermee fix ik het niet. Noch andere roms om te proberen? Heb je geflashed met odin 1.85?
[...]
De Tab zit zo vast als maar kan... Alternatief is wellicht wachten tot de accu leeg is?
Kijk maar na of die nog werkt. Paperclips en microfoons/luidsprekers gaan niet samen.
[ Voor 31% gewijzigd door cornfed99111 op 08-11-2012 23:34 ]
Power knop lang indrukken? (>10 seconden) Moet altijd werken om opnieuw opstarten te forceren.RemcoDelft schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:02:
Heeft iemand hier wel eens de resetknop gebruikt? Ik neem aan dat het gaatje naast de headsetaansluiting daarvoor bedoeld is, maar het doet niets. Een paperclip gaat er nog geen cm in, en dat is het.
De Tab zit zo vast als maar kan... Alternatief is wellicht wachten tot de accu leeg is?
Als na het opstarten nog steeds vastloopt data wissen via recovery (met power + vol. down aanzetten)
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Oeps..RemcoDelft schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:02:
Heeft iemand hier wel eens de resetknop gebruikt? Ik neem aan dat het gaatje naast de headsetaansluiting daarvoor bedoeld is, maar het doet niets. Een paperclip gaat er nog geen cm in, en dat is het.

Er zijn wel gevallen bekend dat hij zo erg vast zit dat het lang indrukken van de powerknop ook niet meer werkt, het enige alternatief is dan wachten totdat de accu leeg is. Als deze aardig vol zit kan dat wel weken duren

Dan weet ik bij deze dat de microfoon niet kapot gaat als je in dat gaatje prikt... Heeft Samsung wel over nagedacht, want ik zal niet de enige zijn die dat gaatje voor resetknop aanziet.
De powerknop lang vasthouden hielp niet, uiteindelijk viel-ie uit toen ik tegelijk met de powerknop de volumeknop indrukte.
Het bespreken van warez / illegale apps is niet toegestaan.
[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 12-11-2012 08:20 ]
Wat kon je niet vinden van Google Apps? De gapps bedoel je? Die heb ik van xda gehaald, geen probleem mee
Misschien dat ik een CM9 ga bekijken.