Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Brummetje schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:02:
Deze zojuist besteld: http://www.mobielbereikba...tand-case-black-origineel

Heb ook zitten denken over een toetsenbord maar ik denk dat het alleen maar lastig is met meenemen en dat ik het niet vaak ga gebruiken.
Die heb ik al binnen, het wordt gewoon in een OEM folie geleverd en niet in de doos die je weleens op YT ziet. Maar alle Samsung kenmerken staan erop. Achterkant is hetzelfde als de SGS2.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nu in de trein. ICS op mn tablet en internet via mn telefoon. Half uur tot aam duivendrecht, kijken hoeveel accu tetheren gebruikt. Ben blij met mn tablet, zeker met ICS. Zowel tablet als telefoon op AOPK!

Btw update time: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538966

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2012 07:47 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Heeft iemand van jullie een idee wanneer we de officiële ICS versie van Samsung kunnen verwachten? Als ik de berichten zo lees, wordt het tablet er een stuk sneller van. Ik wil voorlopig alleen wel even voor de officiële versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weet iemand hoe de mail client heet die default op de tablet geïnstalleerd staat?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:22
Ik snap alleen niet waarom ze het bij die Android apparaten het niet voor elkaar krijgen om de accu net zo lang mee te laten gaan als bij een iPad.

Standby tijd is werkelijk waar om te huilen. Als ik hem niet gebruik zet ik hem al op "Vliegtuigstand", en dan nog loopt ie 25-35% leeg per dag, waar mijn iPad ongeveer 3% per dag verbruikt in standby MET wifi pushmail :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koffie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:07:
Weet iemand hoe de mail client heet die default op de tablet geïnstalleerd staat?
Samsung mail is het enige dat ik weet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:20:
Standby tijd is werkelijk waar om te huilen. Als ik hem niet gebruik zet ik hem al op "Vliegtuigstand", en dan nog loopt ie 25-35% leeg per dag, waar mijn iPad ongeveer 3% per dag verbruikt in standby MET wifi pushmail :S
Dan gaat er denk ik toch iets mis met jouw tablet. Als ik die van mij op vliegtuigstand zet en uren (bijna halve dag) niet gebruik is er maar een paar procent af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap alleen niet waarom ze het bij die Android apparaten het niet voor elkaar krijgen om de accu net zo lang mee te laten gaan als bij een iPad.

Je zet wel je scherm uit? Want het scherm is de allergrootste batterijslurper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Dit ligt geheel aan je apps! Als jij 10 apps hebt die 24/7 elke 5 minuten syncen dan is het niet gek. Mijn 8.9 verbuikt in 24 uur standby ongeveer 2 a 3 % van de accu dus 2 weken op standby moet geen probleem zijn. Ik gebruik "battery mix" om mijn stroomverbuik te minimaliseren (te achterhalen welke apps veel verbuiken).

Afbeeldingslocatie: http://binken.org/pics/Samsung_Tab_8.9/samsung_tab_8.9_SC20120426-084740.jpg
Afbeeldingslocatie: http://binken.org/pics/Samsung_Tab_8.9/samsung_tab_8.9_SC20120426-084801.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door tHe_BiNk op 26-04-2012 08:55 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tHe_BiNk schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:53:
[...]

Dit ligt geheel aan je apps! Als jij 10 apps hebt die 24/7 elke 5 minuten syncen dan is het niet gek. Mijn 8.9 verbuikt in 24 uur standby ongeveer 2 a 3 % van de accu dus 2 weken op standby moet geen probleem zijn. Ik gebruik "battery mix" om mijn stroomverbuik te minimaliseren (te achterhalen welke apps veel verbuiken).

[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals gezegd staat het ding op vliegtuigstand, wifi uit, meldingen uit, de helderheid staat sowieso al altijd op zijn laagst omdat ie anders door de batterij heen vliegt. Heb enkel 1 gmail account gekoppeld, geen twitter, geen facebook niks.

Op de iPad (1) heb ik dus een push e-mail account, facebook, twitter, en nog wat anders apps die wel syncen en die gaat wel makkelijk een maand mee in standby.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 26-04-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tsurany schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:25:
[...]

Samsung mail is het enige dat ik weet.
Kan er ook verder weinig over vinden. Eens even kijken of ik die APK er af kan krijgen, of heeft iemand zijn tab al geroot en kan die eens kijken of die apk eraf te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Phusebox schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:00:
[...]
Zoals gezegd staat het ding op vliegtuigstand, wifi uit, meldingen uit, de helderheid staat sowieso al altijd op zijn laagst omdat ie anders door de batterij heen vliegt. Heb enkel 1 gmail account gekoppeld, geen twitter, geen facebook niks.
Welke ROM en kernel gebruik je? Installeer battery mix en kijk of welke apps veel verbruiken. Als het android zelf is zou ik een factory reset doen. Heb je er dan nog last van, dan zou ik andere ROM gebruiken. Zelf zit ik op de Overcome ROM en die komt op mijn heel wat beter over dan de stock Samsung ROM.

[ Voor 25% gewijzigd door tHe_BiNk op 26-04-2012 09:08 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Phusebox schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:00:
[...]

Op de iPad (1) heb ik dus een push e-mail account, facebook, twitter, en nog wat anders apps die wel syncen en die gaat wel makkelijk een maand mee in standby.
Maar heb je dan je scherm aan of uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:16:
Net ICS geïnstalleerd. Appeltje eitje!

Eerst de tablet geroot:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1287205

Clockwork erop geknalt
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312218

En daarna de ICS rom eropgedraaid:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538966 (Let op Rom wel engels)

http://www.redmondpie.com...-galaxy-tab-8.9-tutorial/ Heb zelf deze tutorial gebruikt voor het installeren. Was voor mij ook de 1e keer.

Werkt als een tiet. Heb alleen 1 probleem en dat is dat de HDMI out via de hdmi adapter van samsung 90 graden gedraaid op het tv scherm staat. Maar dit is een bekent probleem en moet nog uit de rom gehaald worden. Voor de rest ben ik erg tevreden.

Let op dat je even de 4 key aanmaakt in de rom settings zodat je UI niet vastloopt om de haveklap.

Heb een mooi dockje aangeschaft voor €20 toen hij zondag in de aanbieding was. En heb gisteren bij de Mediamarkt in Breda een HDMI adapter (€ 40,-) gehaald om zo uitzending gemist op de tv te kijken. Nu dus even niet. Maar vind ICS dermate soepeler draaien dat ik hem erop houd tot de officiële Samsung Update naar ICS
Taal van de rom kun je gewoon op nederlands zetten hoor bij instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tHe_BiNk schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:02:
[...]

Welke ROM en kernel gebruik je? Installeer battery mix en kijk of welke apps veel verbruiken. Als het android zelf is zou ik een factory reset doen. Heb je er dan nog last van, dan zou ik andere ROM gebruiken. Zelf zit ik op de Overcome ROM en die komt op mijn heel wat beter over dan de stock Samsung ROM.
Alles stock. Wil niet op een onofficiële rom over vanwege de camera ondersteuning, die ik weer nodig heb voor mijn navigatie ;)
Koffie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:03:
[...]

Maar heb je dan je scherm aan of uit ?
Uit uiteraard.

Al met al weet ik nog niet wat ik ervan moet denken, ook als ik een pagina laad zoals bij Geenstijl ofzo waar dan een filmpje inzit, werkt dit op de iPad echt vele male vloeiender dan op de Tab. De Tab gaat de flash variant inladen, en dat trekt ie meestal niet met haperende video tot gevolg, terwijl de iPad dan de HTML5 versie van de pagina laad.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 26-04-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koffie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:00:
[...]

Kan er ook verder weinig over vinden. Eens even kijken of ik die APK er af kan krijgen, of heeft iemand zijn tab al geroot en kan die eens kijken of die apk eraf te krijgen is?
Oeps... backup vergetens flashen. Anders had ik hem kunnen fixen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Painore schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:19:
[...]

Het beginscherm kan ik wel zien, het gedeelte waar ik het nummer moet invoeren kom ik niet. Hoe maak ik een screenshot in ICS, dan kan ik de melding laten zien?
Het zal waarschijnlijk komen daardat die van mij alleen wifi heeft, geen 3G.
Oh, je hebt geen 3G.. Dat had ik niet meegekregen. Maar het moet zeker mogelijk zijn, heb hier een mooie link voor je: http://www.tabletguide.nl...ken-op-je-android-tablet/
Even scrollen naar methode 2.
Is het je bedoeling om met een ander nummer whatsapp te gebruiken of wil je met 1 nummer op je telefoon én je tab gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Stamgastje schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:02:
Heeft iemand van jullie een idee wanneer we de officiële ICS versie van Samsung kunnen verwachten? Als ik de berichten zo lees, wordt het tablet er een stuk sneller van. Ik wil voorlopig alleen wel even voor de officiële versie gaan.
^^ Ik ook. Samsung zou mij hier blij mee maken. En wellicht raken we dan ook meteen die "Nederlandse" bol-zooi kwijt.
Ik moet zeggen dat het wel snel went dat scrollen o.i.d. een fractie achterloopt. Het valt me niet echt op, tot ik het vergelijk met de iPhone van m'n vriendin. Die vertraging is gewoon onnodig.

Ik las juist in de specs (ik heb het nog niet geprobeerd) dat-ie (uit m'n hoofd) iets van 1600 uur standby zou moeten staan, en iets van 1000 met wifi aan. Mijn oude Nokia GSM doet het ook weken, veel meer dan dat zou een tablet in standby toch niet moeten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
Om nog even terug te komen op heb usb-charging verhaal:

mn tablet heeft de hele nacht aan mn powered usb hub gezeten (pc uit) en hoewel er een rood kruis door de accu stond is hij toch van 52% naar 93% gegaan.

Ik begin nu te twijfelen of die usb hub wel 2 amp op 1 poort kan leveren of dat die 2 amp verdeelt wordt over 4 poorten (ookal zit daar niks aan) en dus alsnog 500mA is per poort...

Mijn moederbord (gigabyte) heeft on-off charge waarmee hij een ipad op moet laden, dit zal vast ook wel voor android werken :)

Moet alleen nog even uitvinden welke poort daar geschikt voor is....

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
crispo schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:41:
[...]

Oh, je hebt geen 3G.. Dat had ik niet meegekregen. Maar het moet zeker mogelijk zijn, heb hier een mooie link voor je: http://www.tabletguide.nl...ken-op-je-android-tablet/
Even scrollen naar methode 2.
Is het je bedoeling om met een ander nummer whatsapp te gebruiken of wil je met 1 nummer op je telefoon én je tab gaan werken?
Het is de bedoeling om een ander telefoonnummer te gebruiken, de 2e methode is dus ook niet geschikt. Daarnaast heb ik geen aparte Android telefoon, alleen een iPhone.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Merken jullie verbetering in performance met de ICS roms?

Ik stream nu mijn films en series met XBMC naar BubbleUPNP (geweldige app) op m'n Tab, en speel ze af met MX Player of DicePlayer, maar ze lopen niet helemaal soepel. Hoop dat dit in ICS iets verbeterd is.

Als iemand een andere oplossing weet hoor ik dat ook graag natuurlijk ;)

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:29
Tjado, je zou Plex icm Plex Media Server kunnen proberen, dat werkt bij mij prima! (www.plexapp.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dat is inderdaad een goede oplossing die ik ook gebruik. 720p high profile werkt gewoon niet lekker op een tegra 2, alhoewel het op 1,5ghz wel bijna lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:34
Jep, ik dacht ik probeer een aflevering van Alcatraz 720p ff, maar dat trekt ie niet. De Flyer doet dat wel, maar ik blijf toch bij de Tab (vooral door het grote scherm, 8.9 is perfecte maat voor mij).
En hebben mensen er last van dat DicePlayer zichzelf afsluit? Als ik hem opstart, moet ik een plugin downloaden voor tegra, maar daarna speelt hij niets af. Ik kies een video en hij sluit zichzelf af. Heb dit ook met de VLC speler die op xda is te vinden. Alleen MX doet het goed, ook al kan die ook geen 720p high afspelen.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Plex zal prima werken omdat de server dan gaat transcoden. Ideaal over sucky verbindingen maar wel een sterke server nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Painore schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:55:
[...]

Het is de bedoeling om een ander telefoonnummer te gebruiken, de 2e methode is dus ook niet geschikt. Daarnaast heb ik geen aparte Android telefoon, alleen een iPhone.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik lees van een aantal mensen dat het ook kan met een gewoon telefoonnummer:
http://www.androidworld.n...sapp-op-een-tablet-2.html

Laatste comment: ".. Whatapp installeren via usb/sd op tablet ... vervolgens een vaste nummer aansluiting gebruiken (kpn aansluiting bijv.) dan activeren, na 5 min. wachten op call drukken en dan word je gebelt met een aansluit code ... klaar ! .."

Maar volgens mij kun jij nergens een nummer invullen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:19
Koffie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:00:
[...]

E-mail APK die standaard bij mijn Overcome 3.2 ROM zat, is identiek aan de originele e-mail app van Samsung!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

crispo schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:36:
[...]

Laatste comment: ".. Whatapp installeren via usb/sd op tablet ... vervolgens een vaste nummer aansluiting gebruiken (kpn aansluiting bijv.) dan activeren, na 5 min. wachten op call drukken en dan word je gebelt met een aansluit code ... klaar ! .."

Nummer invullen moet direct na instalatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
crispo schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:36:
[...]

Zover kom ik inderdaad niet, ik zal vanavond even een printscreen maken van de melding die ik krijg (heb de tab nu niet bij me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb ook wel is zo'n melding gehad ja, al bij het opstarten zei hij zo van "er is geen sim//imei gedetecteerd, whatsapp werkt nog niet op tablets! kthxbai!" en meer kon je er niet mee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mattie112 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:50:
mn tablet heeft de hele nacht aan mn powered usb hub gezeten (pc uit) en hoewel er een rood kruis door de accu stond is hij toch van 52% naar 93% gegaan.

Ik begin nu te twijfelen of die usb hub wel 2 amp op 1 poort kan leveren of dat die 2 amp verdeelt wordt over 4 poorten (ookal zit daar niks aan) en dus alsnog 500mA is per poort...
Ik neem aan dat de tablet een "signaaltje" krijgt van z'n lader, dat-ie 2A kan laden. En dat jouw HUB dat niet geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Dat kan ook, maar dan vind ik dat nog wel fail.....
Ik lees wel reacties van mensen die wel gewoon zonder problemen op kunnen laden via de pc.

Ook KIES installeren kwam voorbij maar dat werkt ook niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand dit al geprobeerd? http://web4tech.com/2012/...d-phone-with-your-tablet/
Ben benieuwd of dat een beetje goed werkt, kan ik nog makkelijker internet van telefoon sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

I-King schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:06:
Tjado, je zou Plex icm Plex Media Server kunnen proberen, dat werkt bij mij prima! (www.plexapp.com)
Ik ga het eens proberen! €3,79 is wel aan de prijzige kant though. Maar als het niet anders kan ;)
Tsurany schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:35:
Plex zal prima werken omdat de server dan gaat transcoden. Ideaal over sucky verbindingen maar wel een sterke server nodig.
Op zich geen probleem. De films staan op m'n desktop PC, die staat toch zo goed als altijd aan. Werkt het met Plex ook remote? Kan ik dan ook bijv. op school of bij iemand anders via wifi mijn eigen content kijken?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Yes! Werkt op Android, iOS en nog meer platformen. Ook kun je streamen naar laptops buiten je netwerk. Ik vind het ideaal werken.
Enige nadeel tov XBMC vind ik nog altijd de matige ondersteuning voor ondertiteling. Het automatisch binnenhalen werkt maar beperkt. Ook de interface is gemaakt op afstandsbediening en beperkte mate het toetsenbord. Muis werkt helemaal niet.

[ Voor 48% gewijzigd door I-King op 26-04-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado

Tjado

Dé man

Het instellen van Plex vergt wel even wat inspanning :P Ik ga me inlezen - wish me luck!

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Valt wel mee, even rustig lezen en je komt er wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Even een overzicht van de accesoires die ik besteld hebt (allemaal via ebay :p)

Sleeve, case, lcd protector, stylus voor 17 dollar

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/4IN1-Samsung-Galaxy-tab-8-9-P7300-Leather-Case-LCD-Protector-Stylus-Sleeve-/00/s/NTAwWDUwMA==/$(KGrHqR,!pwE8Wlw5Nt(BPI-yIes2g~~60_12.JPG

Auto-mount 7,75 dollar

Afbeeldingslocatie: http://www.vtzero.net/product/ME15BA/ME15BA_BO.jpg

2x screenprotector 4 dollar

Ja i know bij dat sleeve/case ding zit ook een screen protector maar deze had ik eerder besteld 8)7
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.webvoo.com/cdn2/122401/3b/1a/78/454792_1_tg.jpg?vr=1&pl=14

Auto-lader (met losse usb kabel) 4,50 dollar

Afbeeldingslocatie: http://d3d71ba2asa5oz.cloudfront.net/62000781/images/galaxy-carcharger.jpg

Kaartlezer 4 dollar

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/USB-5-in1-lecteur-de-carte-for-Samsung-Galaxy-Tab-10-1-8-9-P7500-P7510-P7300SAMC-/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$(KGrHqJHJE!E88,mLmD4BPdYF5K(w!~~60_12.JPG

USB kabel 2,5 dollar

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Sync-Charge-Data-USB-Cable-Tablet-Samsung-Galaxy-Tab-8-9-7-7-P7300-P6800-/00/s/NTAwWDUwMA==/$(KGrHqYOKnUE64r71gUiBPgcR7tLUQ~~60_12.JPG

Totale schade zo'n 40 dollar ca 25~30 euro :)

Heb nog niks binnen maar ik laat wel even weten of het wat is als ik het binnen krijg.

edit: tis trouwens niet zo dat ik reclame maak ofzo, gewoon ter info dan hoeven jullie zelf niet te zoeken naar koopjes :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 26-04-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

nMad schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:38:
[...]

E-mail APK die standaard bij mijn Overcome 3.2 ROM zat, is identiek aan de originele e-mail app van Samsung!
Thanks, wil helaas niet starten op mijn Android 2.3 telefoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Koffie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:53:
[...]

Thanks, wil helaas niet starten op mijn Android 2.3 telefoon :(
Android apps die voor Honeycomb en ICS zijn gemaakt werken helaas ook niet op gingerbread..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Inderdaad, gaat niet werken. Waarom wil je die Samsung mail client op je niet Samsung telefoon hebben?

[ Voor 197% gewijzigd door crispo op 26-04-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:36
Heeft er iemand nog een toffe wallpaper of leuke widgets of apps ofzo die ik zou MOETEN downloaden?
Wat gebruiken jullie in de praktijk nou veel? Naast social media, dropbox etc?

Ik vraag me af..kan ik dat polaris office ook koppelen aan dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Queros schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:12:
Heeft er iemand nog een toffe wallpaper of leuke widgets of apps ofzo die ik zou MOETEN downloaden?
Wat gebruiken jullie in de praktijk nou veel? Naast social media, dropbox etc?

Ik vraag me af..kan ik dat polaris office ook koppelen aan dropbox?
Beautiful Widgets voor klok/weer
Quickoffice Pro HD (vond ik te duur, dus van een andere bron gedownload ;))

Quickoffice is te koppelen met Dropbox/Google Docs etc. Dit kan Polaris die standaard geïnstalleerd is niet.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10
O haha, dacht dus dat ik de oordopjes er niet bij had zitten. Die zitten verstopt onder het quick start boekje (wie leest zo'n ding nou... :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Heb de 4.0 Rom geinstalleerd.

Echter als ik de usb kabel erin steek laad hij alleen op en krijg ik geen data-storage in windows

Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Mr.Joker schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:47:

Echter als ik de usb kabel erin steek laad hij alleen op en krijg ik geen data-storage in windows

Waar ligt dit aan?
Misschien verstandig om eerst het specifieke ROM topic op het XDA forum door te lezen, hier melden gebruikers vaak soortgelijke problemen met eventuele oplossingen of work arounds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Mensen met dit probleem:

Try settings --> ROM CONTROL ----> General --> Enable USB Debugging

Try settings --> Storage ---> Menu ---> USB Connections ---> MTP = ON

Mijn probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Mr.Joker schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:47:

Waar ligt dit aan?
Wees blij dat je op kan laden via usb O-)

Welke rom heb je als ik vragen mag? Ik ben nog zoekende naar een goeie / stabiele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538966

Enige goeie en active mod volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik heb de Tab ook gekocht tijdens de Wehkamp actie en heb 'm sinds dinsdag binnen. Hij draait inmiddels deze ICS versie (build 32).

Op zich helpt ICS wel zeker bij de 'acceptatie' van de tablet, want die 3.2 versie vond ik helemaal een ramp. Ik ben een iPhone 4 en de iPad 2 - van mijn vrouw, dus ik was al een tijdje op zoek naar een eigen tablet - gewend (en de AppleTV) en het is wel even schrikken hoor; IOS geeft toch echt een andere gebruikerservaring. Met name de looks van een aantal apps die ik veel op de iPhone en iPad gebruik (tweakers, NU.nl, wordfeud), het lange laden van webpagina's en het wat minder smoothe browsen van webpagina's dan op de iPad vallen me toch wat tegen. En dat ik geen Ziggo 'live' TV streams kan kijken is ronduit teleurstellend. Ik weet dat dat aan Ziggo ligt maar toch; op de iPad werkt het gewoon wel.

Wel fijn: Makkelijk een share op het NAS open en zo op de Tab video's kijken werkt prima (tot 720p mkv, 1080p wil 'ie niet openen). Youtube werkt goed, voor wat ik er mee geklooid heb. Hij is lekker licht. De integratie met Google mail is prima (maar dat is 'ie op de iPad en iPhone ook trouwens). En hij was niet duur ;)

Toch heb ik vandaag met regelmaat met de gedachte gespeeld om 'm maar terug te sturen of te verkopen en de nieuwe iPad te gaan halen. iPhone+iPad+AppleTV in combinatie met iTunes Match en een Hackintosh (Lion) werkt echt briljant. Zeker als de boel ook nog eens jailbroken is kun je echt alle kanten op en is de Tab simpelweg een vreemde eend in de bijt.

Maar goed, ik zal er komend weekend nog eens mee spelen, kijken of ik er aan kan wennen en ik nog meer voordelen kan verzinnen. Mochten jullie nog tips hebben dan houd ik me uiteraard aanbevolen!

[ Voor 9% gewijzigd door garp op 26-04-2012 21:53 . Reden: Link ICS ROM toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Laatst online: 16-09 11:35
alles nog orgineel, koppel hem met mijn laptop. Zie wel op de tab dat hij usb verbonden is maar ik zie hem niet op de laptop.

mis ik soms iets in mijn instellingen?

edit: stuurprogramma gedownload vanaf samsung site en nu wel gevonde

[ Voor 17% gewijzigd door rambocus op 26-04-2012 22:08 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van de apps kan ik wel beaamen. Een heleboel apps zijn die niet geoptimaliseerd zijn voor Android tablets en dat is zeker een gemiste kans, en de snelheid... ach dat is maar mee leren leven denk ik al valt het met ICS niet tegen.

Ik heb tot nu toe wat gesurfd en gedaan en dat bevalt prima. Inderdaad de smoothness van IOS kan het lang niet evenaren maar voor 177€ vind ik het nog steeds een dolle koop. Ik zal hem zelf vooral gaan gebruiken voor series en films in vliegtuig of op reis. En voor uitzending gemist op mijn tv (als HDMI weer 90 graden gedraaid is), Heb de luxe dat we nog 2 ipads hebben thuis maar die zijn voor gezinsgebruik en dat ik lekker mijn mijn android tablet kan pielen en proberen. Je bent en blijft een tweaker natuurlijk.

Overigens ervaar ik dat hij lekkerder tussen pagina's swiped als ie in portret stand gebruikt word. Maar dit kan ook gevoel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper324
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:45
Ik heb van de week mijn tablet ontvangen en heb er zojuist ICS op proberen te zetten.
Het rooten verliep goed, ook het flashen van de ClockworkMod Recovery ging nog (alleen stond de 8.9 versie niet vermeld in het menu, alleen de 10.1, dus toen die maar genomen, omdat ze vrijwel identiek zijn).
Daarna zou ik de tablet moeten kunnen rebooten in CWM, alleen dit lukt niet met de optie in Rom Manager. Het samen indrukken van de power butten en de volume down button en recovery optie kiezen laat de tablet opnieuw opstarten waarna het samsung galaxy tab 8.9 logo na ongeveer 2 seconden (sneller dan anders) verdwijnt en hij in een loop terechtkomt.
Ik heb op google gezocht, maar hier kunnen ze altijd nog in het recovery menu komen bij het indrukken van de power en volume button.

edit:
Aan het eind van deze tutorial gaat het dus mis:
http://www.redmondpie.com...roid-smartphone-tutorial/

[ Voor 9% gewijzigd door Casper324 op 26-04-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Klopt het dat de tablet niet via USB PC geladen kan worden? Als ik dit aansluit komt er een rood kruisje door het batterij icoontje te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Megamind schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:08:
Klopt het dat de tablet niet via USB PC geladen kan worden? Als ik dit aansluit komt er een rood kruisje door het batterij icoontje te staan...
Tablet kan het wel, de Samsung kernel vind het niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Casper324 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:55:
Ik heb van de week mijn tablet ontvangen en heb er zojuist ICS op proberen te zetten.
Het rooten verliep goed, ook het flashen van de ClockworkMod Recovery ging nog (alleen stond de 8.9 versie niet vermeld in het menu, alleen de 10.1, dus toen die maar genomen, omdat ze vrijwel identiek zijn).
Daarna zou ik de tablet moeten kunnen rebooten in CWM, alleen dit lukt niet met de optie in Rom Manager. Het samen indrukken van de power butten en de volume down button en recovery optie kiezen laat de tablet opnieuw opstarten waarna het samsung galaxy tab 8.9 logo na ongeveer 2 seconden (sneller dan anders) verdwijnt en hij in een loop terechtkomt.
Ik heb op google gezocht, maar hier kunnen ze altijd nog in het recovery menu komen bij het indrukken van de power en volume button.

edit:
Aan het eind van deze tutorial gaat het dus mis:
http://www.redmondpie.com...roid-smartphone-tutorial/
Zoals op het XDA forum vaak aangegeven wordt werkt de ROM Manager niet goed i.c.m. de Tab 8.9. De tutorial is dus ook niet van toepassing op deze tablet, maar is een meer algemenere handleiding voor andere devices. Je schijnt de tablet zelfs te kunnen bricken via de ROM manager.

Ik snap niet dat mensen zonder zich goed in te lezen zomaar wat gaan doen met hun tablet. Er staat ook in dit topic erg vaak aangegeven wat wel de goede procedure is voor het installeren van CWM + custom ROM.

Persoonlijk vind ik deze tutorial erg duidelijk en je kan in plaats van die Overcome ROM gewoon een willekeurige andere ROM via CWM als zip installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Even een paar vraagjes:

1. Als ik op mn telefoon wireless tether for root aanzet dan ziet mijn tab dat netwerk NIET. Met de app WiFi analyzer ziet hij hem WEL (maar daarmee kan je niet connecten naar een netwerk). Mn pc zit het netwerk ook gewoon (en het werkt).

Zit er iets van een beperking in waardoor je niet met tethering netwerken verbinding kan maken (als ze dat al kunnen 'zien')?

2. Met de samsung email (niet gmail) app heb ik problemen met autocorrect.
Als ik een zin typ en midden in de zin een fout woord zie dan klik ik daar op en krijg ik autocorrect opties.
Als ik dan een andere keuze aanklik komt dat woord midden in het oorspronkelijke woord te staan :X
(i know mn uitleg is niet echt duidelijk maar zo ervaar ik het)

Is dit een instelling? Is dit gewoon fail van samsung?

Alles met standaard rom/kernel (wel root).

Verder een prima tablet, lekker licht ook en de accu valt me alles mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn tablet aansluit op mijn mac via de USB kan ik alleen bestanden overzetten via het onwerkbare Kies. Heeft iemand een idee hoe ik de Tab in de Finder kan zien en zo bestanden kan overzetten naar de tablet?

Heb al wel iets gevonden over drivers downloaden van de Samsung website, maar dat schijnt alleen te werken met Windows pc's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Voor dit geld is het een superaankoop, vooral met de ICS rom :).
Ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
garp schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:43:
Makkelijk een share op het NAS open en zo op de Tab video's kijken werkt prima (tot 720p mkv, 1080p wil 'ie niet openen).
Welk programma gebruik je voor het afspelen van video's vanaf een nas? Doe je dat via smb of via dlna? Voor beide heb ik nog niet echt een fijne apps gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Met bsplayer kan dat vrij eenvoudig. Alleen 720p speelt hij bij mij toch niet heel jovel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
nMad schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:06:
Ik snap niet dat mensen zonder zich goed in te lezen zomaar wat gaan doen met hun tablet. Er staat ook in dit topic erg vaak aangegeven wat wel de goede procedure is voor het installeren van CWM + custom ROM.
Snap dat ook niet helemaal nee. Dit apparaat is werkelijk op de makkelijkste manier te rooten ooit. Kwam gisteren thuis, doossie open, Opera Mobile er op gezet, paar zipjes gedownload. Reboot, root zip er op, reboot, CWM er op, reboot, Rom er op, klaar. Geen PC nodig gehad, geen odin, geen gedoe, klik klik klaar. Waanzin :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Brad Pitt schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:53:
[...]

Snap dat ook niet helemaal nee. Dit apparaat is werkelijk op de makkelijkste manier te rooten ooit. Kwam gisteren thuis, doossie open, Opera Mobile er op gezet, paar zipjes gedownload. Reboot, root zip er op, reboot, CWM er op, reboot, Rom er op, klaar. Geen PC nodig gehad, geen odin, geen gedoe, klik klik klaar. Waanzin :)
Precies, bij mij precies zo. Met ICS erop werkt de tab echt lekker.
Heerlijk apparaat, ben er erg blij mee.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
darkrain schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:57:
Heerlijk apparaat, ben er erg blij mee.
Heb de folie er zelfs nog helemaal op zitten :) Was, uiteraard, geheel ontevreden over de snelheid van de stock HC Rom dus dacht het eerst nog maar even te bekijken op ICS. Maar dat loopt gewoon prima. Denk dat de folie er straks dus wel af gaat, is waarschijnlijk wel een blijvertje :P Een Flyer én een Tab voor weinig, not too bad :)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 27-04-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Ik vlieg morgenochtend vroeg naar Cuba toe, dus dan komt de tablet helemaal goed van pas bij 10+ uur in het vliegtuig zitten :>

Mis toch wel wat extra ruimte op de tablet, er is iets van 13GB beschikbaar en dat wordt al erg snel 10GB met wat apps en spelletjes. Een gemiddelde divx film is 1,4GB dus dan kunnen er 'slechts' 7 films op, ongeveer net zoveel video uren als het aantal uren dat de tablet het volhoudt op een acculading :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Off topic Lol mazzelp*k lekker naar cuba, duurt nog 4 maanden voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nMad schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:53:
Mis toch wel wat extra ruimte op de tablet, er is iets van 13GB beschikbaar en dat wordt al erg snel 10GB met wat apps en spelletjes.
:)

Afbeeldingslocatie: http://gottabemobile.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/Samsung-SD-Card-Adapter01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
nMad schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:53:
Ik vlieg morgenochtend vroeg naar Cuba toe, dus dan komt de tablet helemaal goed van pas bij 10+ uur in het vliegtuig zitten :>

Mis toch wel wat extra ruimte op de tablet, er is iets van 13GB beschikbaar en dat wordt al erg snel 10GB met wat apps en spelletjes. Een gemiddelde divx film is 1,4GB dus dan kunnen er 'slechts' 7 films op, ongeveer net zoveel video uren als het aantal uren dat de tablet het volhoudt op een acculading :9
Connection Kit + USB stick en je probleem is grotendeels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

Voor de geïnteresseerden onder ons, vandaag in de aanbieding:
http://www.superdagdeal.n...dium=M4N&utm_campaign=M4N

alhoewel.. Aanbieding??

http://www.ebay.nl/itm/5-...em1e6b8b8103#ht_500wt_922

[ Voor 35% gewijzigd door Edd op 27-04-2012 12:29 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Jeroen10 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:57:
Off topic Lol mazzelp*k lekker naar cuba, duurt nog 4 maanden voor mij
>:)
Heb ik al en dan de 5-in-1 versie met een USB aansluiting erop. Maar ik vind dat ding nogal groot voor gebruik tijdens het reizen. Daarom heb ik deze gekocht voor icm met een kleine USB stick. Het mooiste zou zijn om 32GB internal te hebben, alleen die versie is zo verschrikkelijk duur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Dat kan goedkoper

wanneer je het niet erg vindt om er 4 weekjes op te wachten :*)

[ Voor 5% gewijzigd door nMad op 27-04-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nMad schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:31:
Dat kan goedkoper

Hoe kunnen ze zoiets doen hè... 8)7 Uiteraard meteen besteld, heb wel geduld voor die prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

nMad schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:31:
[...]

Dat kan goedkoper

Kon het niet laten.. heb m maar besteld.. ben wel van het hongkongse spul.. Van de week ook een mini-hdmi naar hdmi kabel binnengekregen voor 3 euro.. werkte ook nog ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kon ik het ook niet laten, voor 2,90 kan je moeilijk een miskoop doen :)

Vraag me alleen toch af hoe ze winst maken (rekening houdend met de verzendkosten...)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:18:
Hier kon ik het ook niet laten, voor 2,90 kan je moeilijk een miskoop doen :)

Vraag me alleen toch af hoe ze winst maken (rekening houdend met de verzendkosten...)
Verzendkosten worden door de overheid betaald. Op deze manier stimuleren ze de export en economische groei in China :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nMad schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:54:
[...]

Verzendkosten worden door de overheid betaald. Op deze manier stimuleren ze de export en economische groei in China :X
Ah, dat verklaart een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Heb waarschijnlijk wat gemist en kon het in dit topic nergens goed terugvinden maar hebben jullie allemaal de Tab 8.9 voor €177 bij Wehkamp gehaald? Jammer dat ik die actie gemist heb.. (hoewel ik blij ben met mijn 3 keer zo dure half jaar oude 10.1 3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Dit is het topic: Wehkamp facebook like aanbieding
en ja ik heb daar mn tab vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
crispo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:10:
Heb waarschijnlijk wat gemist en kon het in dit topic nergens goed terugvinden maar hebben jullie allemaal de Tab 8.9 voor €177 bij Wehkamp gehaald?
Sommige mensen hebben zelfs voor die prijs de 10.1 gekregen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Dan heb ik toch liever een 8,9. Ik had een 10" tablet maar die vond ik toch net ff te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mattie112 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:13:
Dan heb ik toch liever een 8,9. Ik had een 10" tablet maar die vond ik toch net ff te groot.
Ja ik ook hoor, maar liever een 10.1 dan helemaal niets. Vriend van mij bestelde vóór mij en kreeg er geen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ja absoluut :p Beter een 10.1 dan niets :)

Maar als het goed is kreeg iedereen die hem rond 12:00 besteld heeft een tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Ah dank, kon het nergens terugvinden. Wel mooie actie, grappig ook dat dit forum ineens behoorlijk druk is met koopjesjagers op zoek naar accessoires..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Naar aanleiding van mijn vorige post (Mattie112 in "Het Samsung Galaxy Tab 8.9 topic - deel 1")
over adhoc verbindingen op mn tablet ben ik zelf even op onderzoek uitgegaan.

Hier de handleiding hoe je in (stock) rom met root adhoc support kan krijgen (handig voor tethering!!!)

1. Sluit je tablet aan via usb met DEBUGGING enabled
2. Download deze file: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/27750-wpa_supplicant en noem hem "wpa_supplicant" en zet deze op je tablet
3. Zorg dat je ADB hebt of download deze zip met alles er in: http://upload.mattie-syst...ds/91511-adhoctablets.rar
4. In je commandprompt voer uit "adb shell"
5. Voer in de shell de volgende commands uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
su
mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
cp /system/bin/wpa_supplicant /sdcard/wpa_supplicant.original
cp /sdcard/wpa_supplicant /system/bin/.
chmod 755 /system/bin/wpa_supplicant
chown system.wifi /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf
exit

6. Reboot nu je tablet en voila je kan verbinding maken met adhoc netwerken!

Mocht er iets fout gaan kan je dit doen om het weer te herstellen:

code:
1
2
3
4
5
6
su
mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
cp /sdcard/wpa_supplicant.original /system/bin/.
chmod 755 /system/bin/wpa_supplicant
chown system.wifi /data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf
exit

Bron: deze onoverzichtelijke site met trojans bij het downloaden

note: ik ben niet verantwoordelijk bla bla bla bla (overbodig bij tweakers :p)

[ Voor 0% gewijzigd door Mattie112 op 27-04-2012 17:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn Android 2.3 telefoon heeft een optie om via WiFi de internetverbinding te delen.
Gisteren deze optie aangezet en de Tab vind het WiFi netwerk keurig. Werkte als een trein. Niks geen hacken nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hm misschien hangt het er vanaf welke telefoon je hebt :)
Met mijn S plus en wireless tether for root users werkte het in elk geval niet.

Na wat research bleek het te gaan om het feit dat ADHOC netwerken standaard niet gezien worden.
Ach ik ben blij dat het bij mij nu werkt in elk geval :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aha op die manier. Ik heb niet de indruk dat mijn telefoon zich als adhoc netwerk voordoet, maar als echt AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Koffie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:56:
Mijn Android 2.3 telefoon heeft een optie om via WiFi de internetverbinding te delen.
Gisteren deze optie aangezet en de Tab vind het WiFi netwerk keurig. Werkte als een trein. Niks geen hacken nodig.
Bij mij precies hetzelfde met een rooted Desire met Cyanogenmod 9 en een stock Desire Z van me vriendin. WiFi Tethering lijkt gewoon een standaard AP te zijn en niet iets adhoc oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb het even gecontroleerd, de standaard Android WiFi deel methode doet zich voor als gewoon accesspoint. Maar wireless tether for root users doet zich voor als adhoc netwerk.

Ik gebruikte altijd de laatste variant omdat mn android versie nog geen internet delen ondersteunde.

Naja heb ik ook weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik ga ook de ICS flashen, maar hoe kom ik terug op stock? Kan niet de exacte rom vinden die ik er nu op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
I-King schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:08:
Ik ga ook de ICS flashen, maar hoe kom ik terug op stock? Kan niet de exacte rom vinden die ik er nu op heb.
Nandroid backup maken voor je er een andere rom op gooit. Daar kun je altijd op terug vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
I-King schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:08:
in <1 min gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
nMad, dank! Ik zat blijkbaar in het verkeerde stock topic te zoeken. Dan ga ik ook maar het ICS avontuur beginnen, hopelijk bevalt hij dan wat beter en sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik speciaal voor mijn vriendin de officiele Samsung Bluetooth keyboard case voor de 8.9 tab gekocht blijkt dat ze het helemaal niks vind en maar niet met android overweg kan en te koppig is om het te leren XD

De Galaxy tab ga ik dan maar lekker zelf gebruiken :)

De keyboard case verkoop ik denk ik maar want ik heb hem niet nodig.

Heeft iemand al geprobeerd om dmv een emulator gba/snes/psx enz games te spelen op de tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Zou er nog een Miui rom komen voor de 8.9? Kan wel wat info vinden op xda forums maar het meeste is oud of voor de P1000 en niet de P7300/P7310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ook maar even de moeite gedaan om er ICS op te zetten, goed de moeite waard! gaat stuk vloeiender, ben er al weer wat blijer mee. dat android 3,2 icm de touchwiz schil was echt belabberd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai hier nog android 3.2 en eigenlijk nog geen behoefte om te updaten. Geen problemen met trage interface of iets dergelijks (waarschijnlijk ook omdat ik weinig widgets gebruik). Mis alleen een paar ICS only apps die ik nu (nog) niet kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:34
Ik draai ook nog HC 3.2. Heb net CWM geflasht zonder problemen, gelijk een nandroid gedaan en nu ook root-toegang :) ff wat bloatware verwijderen, vooral de bol.com app :@
En daarna nog nadenken over ICS

[ Voor 4% gewijzigd door Musta op 28-04-2012 12:28 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:36
Ik twijfel erg tussen wachten op de originele rom van samsung (ICS) of rooten.. rooten is niet zo moeilijk lees ik hier overal..maar er zijn zoveel verschillende roms op XDA.. zie door de bomen het bos niet meer..of te wel..wat zijn nou grote verschillen tussen de ICS roms?
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste