Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
spacer schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:04:
Gisteren de CWM recovery manager geflashed en daarna de Galaxy Soup ICS rom (33) erop gezet.
Werkt fantastisch en is supersnel _/-\o_ . Ik kan wel leven met het gebrek aan de camera, m'n Arc S heeft toch een veel betere camera :).

Nu nog inlezen in de wereld van de tablet apps.
Ik heb inmiddels ook GS ICS draaien, en dit gaat inderdaad een stuk vlotter dan de stock 3.2!

Ik heb meedere malen geprobeerd de overcome ROM te flashen (dat gaat prima), maar vervolgens als ik hem uit standby haal is het scherm enorm aan het glitchen (ik zie alleen maar verspringende lijnen). Ik kan nog wel apps openen enzo, maar het scherm blijft strepen. Als ik een reboot doe is alles weer ok, maar zodra ik hem in standby zet krijg ik die strepen weer... 8)7
Is dit een bekend probleem? Ik heb al op XDA gezocht, maar heb nog geen vergelijkbare verhalen gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

ruurd v. schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:54:
[...]

Ik heb inmiddels ook GS ICS draaien, en dit gaat inderdaad een stuk vlotter dan de stock 3.2!

Ik heb meedere malen geprobeerd de overcome ROM te flashen (dat gaat prima), maar vervolgens als ik hem uit standby haal is het scherm enorm aan het glitchen (ik zie alleen maar verspringende lijnen). Ik kan nog wel apps openen enzo, maar het scherm blijft strepen. Als ik een reboot doe is alles weer ok, maar zodra ik hem in standby zet krijg ik die strepen weer... 8)7
Is dit een bekend probleem? Ik heb al op XDA gezocht, maar heb nog geen vergelijkbare verhalen gelezen...
Geen idee, ik had aanvankelijk ook wat gedonder met het flashen van die GS rom, na het uitwissen van alle cache middels CWM recovery werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
spacer schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:30:
[...]
Geen idee, ik had aanvankelijk ook wat gedonder met het flashen van die GS rom, na het uitwissen van alle cache middels CWM recovery werkte het wel.
Tsja het gekke is dan weer dat die GS ROM wel in één keer werkte bij mij. Heb die Overcome ROM nu 3 keer opnieuw geflashed en elke keer hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:59
ruurd v. schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:54:
[...]

Heb je je cpu waardes hiermee ook aangepast ?

Volgens mij heb ik dit in het verleden ook gehad, de minimale waarde is net te laag waardoor je die glitches krijgt.
Ik heb mijn minimale waarde nu op 312Mhz staan en heb er dan geen last meer van. (via voltage control, cpu master of een van de ander genoemde apps op xda.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Ashaman schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:12:
[...]

Volgens mij heb ik dit in het verleden ook gehad, de minimale waarde is net te laag waardoor je die glitches krijgt.
Ik heb mijn minimale waarde nu op 312Mhz staan en heb er dan geen last meer van. (via voltage control, cpu master of een van de ander genoemde apps op xda.)
Ik heb niets gedaan met de CPU waardes, zal het eens proberen vanavond (alhoewel ICS nu wel erg prima draait :))...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
Ik heb ook GS ICS (32) erop staan, wat me opzich prima bevalt.
Echter, als ik het tablet draai, gaat het scherm heel even uit voordat hij de interface meedraait.
Hoort dat, of is dit een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
XanaduNL schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:39:
Ik heb ook GS ICS (32) erop staan, wat me opzich prima bevalt.
Echter, als ik het tablet draai, gaat het scherm heel even uit voordat hij de interface meedraait.
Hoort dat, of is dit een instelling?
Bij het CyanogenMod topic op xda zag ik bij known issues staan: Rotation animation "blanks out" before it starts.
Kan goed dat die custom roms op elkaar gebaseerd zijn. Het staat in ieder geval bij issues dus verwacht dat het nog gefixt zal worden.

"HDMI output is rotated 90 degrees." is ook wel goed om te weten voor je zo'n adapter koopt. Ik weet niet of die ook in GS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

HaTe

haat niet

Ik wilde zojuist mijn tablet rooten met deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1287205
Blijkt dat deze niet klopt.. Volume Down zit niet aan de rechterkant, maar juist aan de linkerkant.. Vervelend :P Deed er nog best lang over om hier achter te komen..
En in Recovery zijn de knoppen ook verkeerd om.

En wat ik nog steeds niet zeker weet, is of hier wel GPS op zit. Op de Samsung website is er niks over te vinden (er staat A-GPS), maar andere websites zeggen van wel. Ook op het scherm stond op de stikker een GPS logo en in de instellingen ook. Toch kan ik met GPS Status geen satellieten vinden..

Laat maar, toch wel, GPS Test ziet wel satellieten xD

[ Voor 35% gewijzigd door HaTe op 23-04-2012 16:05 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
HaTe schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:52:
Deed er nog best lang over om hier achter te komen..
En in Recovery zijn de knoppen ook verkeerd om.
Verwijderd in "Het Samsung Galaxy Tab 8.9 topic - deel 1" :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja, daar kwam ik wel snel achter, dat had ik inderdaad al gelezen :P Maar over het in download/recovery komen heb ik toch zeker wel 5 minuten gedaan..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:36
pinokkia schreef op zondag 22 april 2012 @ 23:33:
De mijne staat ook allang op verzonden. Maar heb nog niets thuis ontvangen. Meestal als verzonden zonder de streep eronder duurt het minimaal 3 werkdagen voordat je het echt geleverd krijg.
Ik heb de mail vanochtend ontvangen dat ik het artikel binnen 3 werkdagen zou ontvangen..dat zal wel de volle 3 dagen duren vrees ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Ashaman schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:12:
[...]

Voltages aanpassen heeft helaas niet gewerkt, ben dus weer terug bij de ICS rom... zal de vraag nog eens stellen op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Ik krijg vandaag ook de Galaxy Tab 8.9 van de Wehkamp binnen. Helaas zit er geen 3G op, maar wellicht dat het volgende werkt?

Met een dongel van KPN of iets dergelijks kun je 3G internet op je laptop gebruiken. In de dongel plaats je een sim kaartje en vervolgens via USB aansluiten, maar werkt dit ook op een tablet?

Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/v2/upload/213a2551-fb89-4393-9310-e1213a507f18_110506-746x202_instal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als er drivers voor zijn ..

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:40
Is dat geen adapter om van een microsim een normale simkaart te maken? Want daarmee kun je ook niet met je laptop op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 20:57
Als je dan toch op internet kan je natuurlijk ook een goedkope 3g router aanschaffen. Dit bijvoorbeeld:
http://www.dealextreme.co...outer-black-103426?item=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
tweakG5 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:42:
Als je dan toch op internet kan je natuurlijk ook een goedkope 3g router aanschaffen. Dit bijvoorbeeld:
http://www.dealextreme.co...outer-black-103426?item=7
Is dit ook gewoon met een simkaartje? Eventjes in verdiepen. Thanks voor de tip!

EDIT:
Klopt het dat je hier een dongel op moet aansluiten er en vervolgens een persoonlijke hotspot van maakt? Dus dan heb je zowel dit apparaatje als een dongel nodig?
Is dit ergens uit te vinden? Een snelle google search gaf geen resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Painore op 24-04-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Deze case besteld bij DX, moet effe geduld hebben, maar goed.
http://dx.com/ultra-slim-...p7300-black-104395?item=5

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 12:11
Zelf heb ik voor onderweg mijn telefoon ingesteld als wifi hotspot. Niet het snelste internet, maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
Ik heb hier een echte noob :$ vraag: Zit hier nou gps in, want in mijn iPad 3 16GB wifi zit nml geen gps module in. (alleen in de duurdere varianten)

[ Voor 41% gewijzigd door pinokkia op 24-04-2012 19:03 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Is er al een silverlight codec beschikbaar voor android? Ik zou namelijk graag online colleges kijken welke met silverlight afgespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
pinokkia schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:02:
Ik heb hier een echte noob :$ vraag: Zit hier nou gps in, want in mijn iPad 3 16GB wifi zit nml geen gps module in. (alleen in de duurdere varianten)
Bedoel je niet toevallig gprs (datacommunicatie). GPS is plaatsbepaling en dat zit er gewoon in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Stubby schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:12:
[...]

Bedoel je niet toevallig gprs (datacommunicatie). GPS is plaatsbepaling en dat zit er gewoon in...
Hoe kan ik dat nou simpel uitleggen. Zo`n gps module voor offline navigatie (wil Sygic navigatie erop zetten) bedoel ik. Ik kan nml niet offline navigeren met mijn iPad 3 wifi. Daarvoor moet ik de duurdere versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:19
pinokkia schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:28:
[...]

Hoe kan ik dat nou simpel uitleggen. Zo`n gps module voor offline navigatie (wil Sygic navigatie erop zetten) bedoel ik. Ik kan nml niet offline navigeren met mijn iPad 3 wifi. Daarvoor moet ik de duurdere versie kopen.
Ja, in beide 8.9-versies zit GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Rudi schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:10:
[...]

Ja, in beide 8.9-versies zit GPS
Dank je wel voor het antwoorden op mijn noob :$ vraag. Ik zat nml te twijfelen of er wel/niet gps zit. Heb nml alleen ervaring met de iPad en daar zit op de wifi only nml geen gps module in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22
Precies dezelfde heb ik gister ook besteld.
Het domme is dat ik vorige week de zooi al wilde bestellen maar het steeds voor me uit schoof :/
Ook nog even een kabel gekocht met een USB female aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Deadsy schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:29:
[...]

Precies dezelfde heb ik gister ook besteld.
Het domme is dat ik vorige week de zooi al wilde bestellen maar het steeds voor me uit schoof :/
Ook nog even een kabel gekocht met een USB female aansluiting.
Hou er wel rekening mee dat het een maand kan duren voordat je het thuis heb. Ik heb nml voor mijn iPadhoes ook een maand op moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1337
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01 15:23
Voor dat geld koop ik liever gelijk wat dan iets te bestellen.
Heb vandaag de leather pouch gehaald voor de tab, ziet er echt rete strak uit....!

Komt trouwens ook verrassend goed geluid uit dat ding zeg, beter dan bijv ipad.

Alleen qua apps heb ik nou niet echt wat gevonden wat ik erg handig/leuk vind voor de tab.
Om een of andere reden vond ik sommige wel leuk op de telefoon, maar hier minder. (misschien wat onhandiger qua grootte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Tegenwoordig op de markt betaal je €5 voor mooie hoesjes. Voor die €2 extra hoef ik dus geen maand meer te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:36
Heren,

Ik heb vandaag mijn tab (wehkamp) ontvangen! Wat wel erg slecht is..is dat het leek of dat hij gebruikt was..folie zat er wel om..maar mijn doos was aan gort en leek alsof het folie er opnieuw opgeplakt was..

anyway,

ik wil iets gaan kopen..maar ik heb geen creditcard...en nu? Op mijn itunes had ik zoiets als Click and Buy..maar dat heb ik op android niet..

Kan iemand mij hierbij helpen?

vraag 2: De balk op het homescreen met exta shortcuts.. kan ik zelf ook kiezen welke shortcuts ik daar wil? Staat nu taakbeheer agenda wereldklok pennotitie calculator en mp3 speler..

[ Voor 18% gewijzigd door Queros op 24-04-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Is het normaal dat er vertragingen te zien zijn als je gaat typen of als er animaties gespeelt moeten worden? Bijv. van de browser terug naar home gaat niet echt soepel.

Mijn zusje heeft er 1 binngen gekregen van wehkamp en heb daar ff mee zitten te pielen. Voor de rest geen ervaring met android.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja hier ook af en toe best langzaam, maar heb ook het idee dat Swype een probleem is, de standaard toetsenborden zijn sneller.
De snelheid in het algemeen van het apparaat valt mij tegen, mijn Galaxy S voelt veel sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:19
Queros schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:57:
Heren,

Ik heb vandaag mijn tab (wehkamp) ontvangen! Wat wel erg slecht is..is dat het leek of dat hij gebruikt was..folie zat er wel om..maar mijn doos was aan gort en leek alsof het folie er opnieuw opgeplakt was..

anyway,

ik wil iets gaan kopen..maar ik heb geen creditcard...en nu? Op mijn itunes had ik zoiets als Click and Buy..maar dat heb ik op android niet..

Kan iemand mij hierbij helpen?

vraag 2: De balk op het homescreen met exta shortcuts.. kan ik zelf ook kiezen welke shortcuts ik daar wil? Staat nu taakbeheer agenda wereldklok pennotitie calculator en mp3 speler..
1) Prepaid creditcard
2) Nee, wellicht wel met een custom rom
MelvinB schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:04:
Is het normaal dat er vertragingen te zien zijn als je gaat typen of als er animaties gespeelt moeten worden? Bijv. van de browser terug naar home gaat niet echt soepel.

Mijn zusje heeft er 1 binngen gekregen van wehkamp en heb daar ff mee zitten te pielen. Voor de rest geen ervaring met android.
Daar heeft iedereen last van met de standaard ROM en heeft veel te maken met de Touchwiz schil van Samsung. Je kan twee dingen doen, of wachten totdat de originele ICS update uitkomt of een performance (ICS) custom rom installeren.

[ Voor 27% gewijzigd door nMad op 24-04-2012 22:41 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22
pinokkia schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:44:
Tegenwoordig op de markt betaal je €5 voor mooie hoesjes. Voor die €2 extra hoef ik dus geen maand meer te wachten.
Ik heb nog een sloot andere zooi besteld. Paar van die dingen wilde ik zelfs al vorige maand bestellen maar zoals gezegd ook voor me uit geschoven.

En een paar van die dingen ga ik hier niet goedkoper krijgen. Die hoes en wat kabels zijn leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wistjedat dat stem systemm commando tekstinvoer ook nog best wel goed werkt

ik heb dit hele bericht een getypt door middel van het in te spreken

het is niet perfect hem maar goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32

bdu

Zojuist deze in het zwart besteld: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1429217

38,- euro. Niet heel goedkoop dus.. maar dan heb je ook wat :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
bdu schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:15:
Zojuist deze in het zwart besteld: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1429217

38,- euro. Niet heel goedkoop dus.. maar dan heb je ook wat :-P
Die heb ik ook in bestelling staan voor 28 euro, amazon.co.uk

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
Gister ook mijn tab binnen gekregen, leuk dingetje :)

Ik vraag me alleen 1 ding af: hoe kan ik via USB opladen?

Ik heb een powered USB hub (2 amps net als de standaard charger) maar zodra ik mn tablet aansluit activeert ie de USB mode en gaat hij niet opladen (rood kruis door de accu). Ik weer zeker dat mn hub genoeg stroom geeft maar het lijkt wel of ze softwarematig het blokkeren.

Ik kan hem als het goed is ook direct op mn pc opladen omdat ik een speciale highpower usb poort heb ("suitable for charging ipad") maar dat heb ik nog niet getest.

Als ik op internet krijg zie ik alleen maar posts in de trend van "een usb poort kan nooit niet genoeg stroom leveren <blablabla>"

Iemand enig idee? Heb zo'n mooie desktop stand maar als ik elke keer de kabel moet wisselen tussen pc en stopcontact dan schiet het niet op.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Mattie112 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:33:

Ik heb een powered USB hub (2 amps net als de standaard charger) maar zodra ik mn tablet aansluit activeert ie de USB mode en gaat hij niet opladen (rood kruis door de accu). Ik weer zeker dat mn hub genoeg stroom geeft maar het lijkt wel of ze softwarematig het blokkeren.

Ik kan hem als het goed is ook direct op mn pc opladen omdat ik een speciale highpower usb poort heb ("suitable for charging ipad") maar dat heb ik nog niet getest.

Als ik op internet krijg zie ik alleen maar posts in de trend van "een usb poort kan nooit niet genoeg stroom leveren <blablabla>"

Iemand enig idee? Heb zo'n mooie desktop stand maar als ik elke keer de kabel moet wisselen tussen pc en stopcontact dan schiet het niet op.
Hier is die nu gewoon aangesloten op de USB en laad gewoon zonder problemen op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Staat er een rood kruis door het tekentje van de accu?

Zit je direct op je pc of via een hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32

bdu

Phusebox schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:10:
[...]

Hmmz.. bummer.. eens kijken. Via welke verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Die van mij wilde eerst ook niet opladen. Vervolgens Kies geïnstalleerd en de tab nog een keer aangesloten, dan werkt het wel. Ik kan ook niet in 1x via de windows verkenner de tablet benaderen, alleen als ik hem eerst koppel met Kies.

Vind Kies overigens een zeer naar programma.

[ Voor 13% gewijzigd door Painore op 25-04-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik kan wel de tab benaderen via windows verkenner.

Hij wordt gezien als een "media apparaat" die kan ik openen, dan kies ik voor "tablet" en dan kan ik er bij, beetje jammer dat het niet als USB storage gezien wordt dus bijv rechtsklik op een zip om hem uit te pakken gaat niet .... 8)7

edit:
nog niet in de settings gekeken of dit aan te passen is...

[ Voor 10% gewijzigd door Mattie112 op 25-04-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:45
Mattie112 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:33:

Je kan niet via een usb poort een samsung tablet opladen.
Dit heeft te maken met de Kernel die er op zit.
Ik heb zelf mijn 10.1 tab geroot en een andere kernel erop gezet en deze laadt wel via usb op (langzamer dan 220 maar dat is logisch)

Echter wat wel werkt is het volgende: usb sync data charger cable

Deze kabel sluit je aan op een usb poort / lader en hij laadt de tablet op.
Ook kan je kiezen tussen laden of synchroniseren.

Oorspronkelijk is deze kabel voor 1e samsung 7 inch tablet. maar werkt ook prima met andere samsung tablets.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hm ok,

Het is toch eigenlijk van de zotte dat ze dit softwarematig blokkeren.... Ik heb gewoon keurig een usb hub die 2 amp levert dus waarom zou ik daarmee niet kunnen opladen :x

Is het dan ook zo dat je persee de standaard lader moet hebben en dat een cheapass 220v met usb (of auto lader) niet werkt?

Anders donder ik er ook meteen maar een andere kernel op.

En ja wat dan? Alleen een andere kernel of meteen een andere rom?

edit:

zo'n kabel is ook wel een optie natuurlijk maarja dat duurt 4 weken en ik vind het juist handig als ik én kan opladen én een verbinding heb naar mn pc...

[ Voor 15% gewijzigd door Mattie112 op 25-04-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:45
Mattie112 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:33:
Hm ok,

Het is toch eigenlijk van de zotte dat ze dit softwarematig blokkeren.... Ik heb gewoon keurig een usb hub die 2 amp levert dus waarom zou ik daarmee niet kunnen opladen :x

Is het dan ook zo dat je persee de standaard lader moet hebben en dat een cheapass 220v met usb (of auto lader) niet werkt?

edit:

zo'n kabel is ook wel een optie natuurlijk maarja dat duurt 4 weken en ik vind het juist handig als ik én kan opladen én een verbinding heb naar mn pc...
Andere rom hoeft niet, kernel is voldoende. Het schijnt dat dit met android 4.0.X. opgelost is.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Welke kernel heb jij ingebruik? Hij moet zo stabiel mogelijk draaien natuurlijk :)

Een android 4 ach als ik het tempo van samsung ken zal dat nog wel even duren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Ik ben niet erg onder de indruk van de snelheid van de tab, ik ben een iphone 4S en een ipad 2 gewend.
Zou de galaxian soup ICS 4.0.4 ROM een verbetering brengen?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Mattie112 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:07:
Staat er een rood kruis door het tekentje van de accu?

Zit je direct op je pc of via een hub?
Geen rood kruis.. bliksem die je krijgt met opladen.. en geen HUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Painore schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:44:
Ik ben niet erg onder de indruk van de snelheid van de tab, ik ben een iphone 4S en een ipad 2 gewend.
Zou de galaxian soup ICS 4.0.4 ROM een verbetering brengen?

Ja! de ICS rom draait echt VELE male sneller... dat merk je direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
En jij hebt de stock rom / kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
Diabl0570 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:03:
Ik heb voor 29 dollar deze `Wireless Bluetooth Keyboard + Leather Case Stand for Samsung Galaxy Tab 8.9"`

http://www.ebay.com/itm/w...ageName=ADME:L:OC:NL:3160
Gezien je posthistorie verwacht ik dat je die besteld hebt, niet dat je hem al binnen hebt? Wil je hier een (mini)review plaatsen wanneer je hem binnen hebt? Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 17:33
Hm ok,

edit:

Zo erg is het toch niet om Kies op je pc te zetten? Het is even wennen maar zo vervelend programma is het ook weer niet.

En het laadt je tablet meteen op :+

Iemand trouwens nog een aantal aanbevelingen qua apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Nee ik zal kies wel even proberen maar het is natuurlijk handig(er) als het op elke $random(pc, laptop, usb charger) werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Brummetje schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:47:
[...]

Ja! de ICS rom draait echt VELE male sneller... dat merk je direct.
Dan ga ik dat zo maar eens doen!
Is er ergens een handleiding gepost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Megapaul schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:30:
[...]

Je kan niet via een usb poort een samsung tablet opladen.
Dit heeft te maken met de Kernel die er op zit.
Ik heb zelf mijn 10.1 tab geroot en een andere kernel erop gezet en deze laadt wel via usb op (langzamer dan 220 maar dat is logisch)

Echter wat wel werkt is het volgende: usb sync data charger cable

Deze kabel sluit je aan op een usb poort / lader en hij laadt de tablet op.
Ook kan je kiezen tussen laden of synchroniseren.

Oorspronkelijk is deze kabel voor 1e samsung 7 inch tablet. maar werkt ook prima met andere samsung tablets.
Dus ik kan hem ook niet met mijn USB autolader opladen? Belachelijk. Wilde hem als backup navigatie gebruiken in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Met een HTC lader (1A) en de originele Samsung datakabel laadt de tablet ook gewoon op, maar wel wat langzamer dan met de 2A lader van Samsung.

Met een goedkope 1A autolader en de originele kabel kreeg ik een rood kruis door de accu, dus dit werkt niet. Terwijl het laden met de originele Samsung autolader (2.1A) ongeveer net zo snel gaat als op 220v: ongeveer 20% per uur met het scherm uit.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nMad schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:59:
[...]

Met een HTC lader (1A) en de originele Samsung datakabel laadt de tablet ook gewoon op, maar wel wat langzamer dan met de 2A lader van Samsung.

Met een goedkope 1A autolader en de originele kabel kreeg ik een rood kruis door de accu, dus dit werkt niet. Terwijl het laden met de originele Samsung autolader (2.1A) ongeveer net zo snel gaat als op 220v: ongeveer 20% per uur met het scherm uit.
Ok volgende week mijn TomTom multi charger eens proberen, een 1.5A poort en een 2.1A poor, zal wel goed komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Kan iemand me en zetje in de juiste richting geven om de tab te flashen met een custom ROM?
Wat is een root precies? En een recovery?
Moet ik hem eerst rooten, vervolgens de CWMR recovery en dan de custom rom installeren?

Is het na het installeren van de custom ROM wel mogelijk om whatsapp en Viber te installeren?
Dit is mn eerste aanraking met android, een totale noob dus..

[ Voor 14% gewijzigd door Painore op 25-04-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Painore schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:54:
[...]

Dan ga ik dat zo maar eens doen!
Is er ergens een handleiding gepost? :)
Op XDA even de root guide pakken.. dat zelfde moet je doen voor Clockwork en de Rom zelf.. zelfde stapjes andere zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Painore schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:53:
Kan iemand me en zetje in de juiste richting geven om de tab te flashen met een custom ROM?
Wat is een root precies? En een recovery?
Moet ik hem eerst rooten, vervolgens de CWMR recovery en dan de custom rom installeren?

Is het na het installeren van de custom ROM wel mogelijk om whatsapp en Viber te installeren?
Dit is mn eerste aanraking met android, een totale noob dus..
Om je Tablet te rooten even deze post volgen, spreekt voor zich denk ik.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1287205

Daarna clockwork erop zetten, deze haal je uit de volgende post:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312218
Deze moet je installeren met het 2e stappen plan. Tablet dus booten in recovery mode (power + volume down (links)).

En daarna kun je een andere rom erop zetten, ik heb zelf de ICS rom uit de volgende post erop:

Edit: @hieronder, ja misschien een goed idee dat deze 2 stapjes (+ misschien andere roms) in de start post komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Brummetje op 25-04-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
Om je Tablet te rooten
Daarna clockwork erop zetten,
En daarna kun je een andere rom erop zetten
Yes ik heb mijn 8.9 sinds gisteren en ga ook aan de slag met een custom rom.
Is het een idee deze handleiding van het rooten en flashen in de OP te zetten gezien er straks 350 tweakers in dit topic zitten en er vast meer mensen willen rooten/backuppen/flashen.

@Painore : het is inderdaad mogelijk om whatsapp en viber op een (android)telefoon te installeren en met titanium backup (waarvoor je root toegang nodig hebt) te back uppen naar je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Volgesmij gaat dan wel je whatsapp zeuren dat je het maar op 1 telefoon mag gebruiken. Toen ik het op mn nieuwe gezet had (en op mn oude liet staan) kreeg ik een keer zo'n melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Brummetje schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:43:
[...]

Om je Tablet te rooten even deze post volgen, spreekt voor zich denk ik.

Daarna clockwork erop zetten, deze haal je uit de volgende post:
Deze moet je installeren met het 2e stappen plan. Tablet dus booten in recovery mode (power + volume down (links)).

En daarna kun je een andere rom erop zetten, ik heb zelf de ICS rom uit de volgende post erop:

Edit: @hieronder, ja misschien een goed idee dat deze 2 stapjes (+ misschien andere roms) in de start post komen.
Dat is vaag, ik ben begonnen met de tweede stap (clockwork erop zetten) en vervolgens heb ik een custom rom (overcome) geïnstalleerd. Alles werkt goed en heb gewoon root toegang op mijn tablet. Die eerste stap is volgens mij alleen nodig wanneer je je stock rom wilt rooten :9

Kan iemand dit bevestigen?

edit:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/29026254/SC20120425-140743.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door nMad op 25-04-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Mattie112 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:58:
Volgesmij gaat dan wel je whatsapp zeuren dat je het maar op 1 telefoon mag gebruiken. Toen ik het op mn nieuwe gezet had (en op mn oude liet staan) kreeg ik een keer zo'n melding.
Dat klopt. De versie op je telefoon kapt er dan mee, rather useless dus. Heb daarom maar een losse data-sim gehaald. Wel weer een ander nummer natuurlijk, maar ja. Of-of is ook niet echt een optie.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Phusebox schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:10:
[...]

Volgens mij bedoel je 28 pond. De goedkoopste was 24,50 + iets van 3,50 verzenden. Daar komt nog 20% bij.
Daarom heb ik hem maar bij mobielbereikbaar besteld, paar euro duurder, maar snel in huis. Later was het een ander voordeel dat ik mijn bestelling makkelijk kon aanpassen dankzij een Wehkamp oepsje (zie ander topic). Ik ga me dus ook bij de 10.1 klanten melden en niet langer bij de 8.9 luitjes. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Senor Sjon schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:27:
[...]

Volgens mij bedoel je 28 pond. De goedkoopste was 24,50 + iets van 3,50 verzenden. Daar komt nog 20% bij.
Daarom heb ik hem maar bij mobielbereikbaar besteld, paar euro duurder, maar snel in huis. Later was het een ander voordeel dat ik mijn bestelling makkelijk kon aanpassen dankzij een Wehkamp oepsje (zie ander topic). Ik ga me dus ook bij de 10.1 klanten melden en niet langer bij de 8.9 luitjes. ;)
Hmm de leverancier waar ik hem bij heb besteld biedt hem niet meer aan, zeker door de voorraad heen, was via amazon.de maar kwam wel uit de UK. My bad.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 25-04-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
nMad schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:01:
[...]

Dat is vaag, ik ben begonnen met de tweede stap (clockwork erop zetten) en vervolgens heb ik een custom rom (overcome) geïnstalleerd. Alles werkt goed en heb gewoon root toegang op mijn tablet. Die eerste stap is volgens mij alleen nodig wanneer je je stock rom wilt rooten :9

Kan iemand dit bevestigen?
klopt, je hebt geen root nodig om een custom rom te flashen. Daarnaast zijn volgens mij alle custom roms standaard geroot, dus dit hoef je achteraf niet nog eens te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
ruurd v. schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:39:
[...]

klopt, je hebt geen root nodig om een custom rom te flashen. Daarnaast zijn volgens mij alle custom roms standaard geroot, dus dit hoef je achteraf niet nog eens te doen...
Wel vreemd dat bijna iedereen dit vermeldt in handleidingen voor het installeren van een custom rom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
nMad schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:43:
[...]

Wel vreemd dat bijna iedereen dit vermeldt in handleidingen voor het installeren van een custom rom 8)7
Ik weet ook niet of het bij andere toestellen wel nodig is, maar een groot voordeel van rooten voordat je aan de custom roms gaat, is dat je mbv titanium backup een backup kunt maken van al je geinstalleerde apps+data. Uiteraard is dit wat minder relevant als je zodra je je tablet binnen hebt al aan de custom roms begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
*** You should be able to flash over previous builds, we have tested, if you have issues after, please try a wipe/re-flash ***
In CWM recovery, clear your data/factory reset
Clear the dalvik cache (under advanced, or under the wipe menu in overcome cwm)
Flash the provided zip using CWM recovery
Flash gapps from CWM recovery
Bootup and setup your Google account
OC if you want with ROMControl and set to interactive governor!
Give it a chance, this is a deodexed ROM and will boot slow the first time and when you use apps the first time.
Hoe flash ik 'gapps'? Heb alle voorgaande stappen al gedaan.

EDIT:
Ik heb hem gewoon gereboot nadat ik de .zip geflashed heb, zoals de tab ook aangaf te doen, en volgens mij werk alles gewoon..

[ Voor 9% gewijzigd door Painore op 25-04-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Painore schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:20:
[...]

Hoe flash ik 'gapps'? Heb alle voorgaande stappen al gedaan.
Ben je deze ROM aan het installeren? Gapps zijn Google apps zoals de market, gmail, etc. In zijn post staat een link naar deze Google apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

Nu we het toch lekker over roms hebben.. Weet iemand het verschil tussen de AOKP en Galaxian Soup roms?
Ik weet dat die van GS gebaseerd zijn op AOKP tegenwoordig, maar niet wat de verschillen zijn.

Op dit moment draai ik de AOKP b31 naar volle tevredenheid, misschien vanavond eens de b34 testen en kijken of ze de FC van System UI eruit hebben kunnen krijgen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
nMad schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:27:
[...]

Ben je deze ROM aan het installeren? Gapps zijn Google apps zoals de market, gmail, etc. In zijn post staat een link naar deze Google apps.
Ah oke, nu is het duidelijk.
Dan ga ik dat nu nog even doen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Edd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:31:
Nu we het toch lekker over roms hebben.. Weet iemand het verschil tussen de AOKP en Galaxian Soup roms?
Ik weet dat die van GS gebaseerd zijn op AOKP tegenwoordig, maar niet wat de verschillen zijn.

Op dit moment draai ik de AOKP b31 naar volle tevredenheid, misschien vanavond eens de b34 testen en kijken of ze de FC van System UI eruit hebben kunnen krijgen.
AOKP vs AOSP build ROMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Edd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:31:

De FC van System UI kun je oplossen door bij Instellingen > Rom Control > Navigatie balk > en dan even de Navigation button quantity op 4 zetten.. en dan button 4 koppelen aan "menu". Hij crashed namelijk omdat je een app opent die het oude menu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Draai nu ICS! :D
Wat een gigantisch verschil, vele malen sneller!
Bedankt beide heren voor het zetje in de juiste richting!

Gebruiken jullie nog speciale thema's? Vind dit namelijk wel erg donker, in het zonlicht zie je bijna niets meer..

[ Voor 13% gewijzigd door Painore op 25-04-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabl0570
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Paul schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:48:
[...]
Gezien je posthistorie verwacht ik dat je die besteld hebt, niet dat je hem al binnen hebt? Wil je hier een (mini)review plaatsen wanneer je hem binnen hebt? Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen :)
Klopt ja, ik zag dat ik mijn zin niet goed had afgemaakt. Ik heb hem inderdaad alleen nog maar besteld, hij moet nog bezorgd worden.

Als ik hem binnen heb zal ik nog wel wat laten weten in dit topic en misschien word het wel mijn eerste review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Hoe krijg ik whatsapp geinstaleerd? Ik heb een aparte simkaart om hem te kunnen activeren, echter kan ik whatsapp niet downloaden, er staat dat het apparaar niet compatibel is met deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Brummetje schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:45:
[...]

De FC van System UI kun je oplossen door bij Instellingen > Rom Control > Navigatie balk > en dan even de Navigation button quantity op 4 zetten.. en dan button 4 koppelen aan "menu". Hij crashed namelijk omdat je een app opent die het oude menu gebruikt.
Aha ok.. ga ik dat vanavond even proberen (als b34 er nog last van heeft). Ik had wel iets gelezen dat je de glow color moest aanpassen, maar deze nog niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Ik heb toch een probleempje met ICS, bij de meeste apps die ik opstart krijg ik de melding "Systeem-UI is gestopt". Vervolgens kan ik 'rapport' if op 'oke' drukken. Wanneer ik op oke druk valt de balk onderaan het scherm even weg en wordt dan opnieuw gestart. De drie icoonthes links onderin zijn ook flink verkleind voor het opnieuw opstarten van de balk.
Heb ik iets fout gedaan? Wat moet ik doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Painore schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:07:
Ik heb toch een probleempje met ICS, bij de meeste apps die ik opstart krijg ik de melding "Systeem-UI is gestopt". Vervolgens kan ik 'rapport' if op 'oke' drukken. Wanneer ik op oke druk valt de balk onderaan het scherm even weg en wordt dan opnieuw gestart. De drie icoonthes links onderin zijn ook flink verkleind voor het opnieuw opstarten van de balk.
Heb ik iets fout gedaan? Wat moet ik doen om dit op te lossen?
Dat probleem had ik ook, volgens Brummetje moet je het volgende doen:
Brummetje schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:45:

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Tealiciouss schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:48:
[...]

Zo erg is het toch niet om Kies op je pc te zetten? Het is even wennen maar zo vervelend programma is het ook weer niet.

En het laadt je tablet meteen op :+

Iemand trouwens nog een aantal aanbevelingen qua apps?
Ik heb nou kies er op staan maar nog wil hij niet opladen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Edd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:25:
[...]

Dat probleem had ik ook, volgens Brummetje moet je het volgende doen:

[...]
Heb opnieuw ICS er op gezet, nu werkt alles weer gewoon. Ik had zitten knoeien met de instellingen, dacht dat daar iets fout was gegaan. Mocht het weer voor komen ga ik dat even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Goed... ik vrees dat ik voor usb charging toch een andere kernel moet.
Iemand suggesties?
(tab is al geroot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Painore schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:44:
[...]

Heb opnieuw ICS er op gezet, nu werkt alles weer gewoon. Ik had zitten knoeien met de instellingen, dacht dat daar iets fout was gegaan. Mocht het weer voor komen ga ik dat even proberen.
Die UI crash zul je waarschijnlijk weer krijgen. Die vierde knop aan de taakbalk toevoegen heeft voor mij in ieder geval geholpen. Sindsdien geen crash meer gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
ruurd v. schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:49:
[...]

Die UI crash zul je waarschijnlijk weer krijgen. Die vierde knop aan de taakbalk toevoegen heeft voor mij in ieder geval geholpen. Sindsdien geen crash meer gehad!
Heb hem nu ook voor de zekerheid erbij gezet, tot zo ver nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hm in een half uur tijd 2% via USB opgeladen, wat een onzin het is gewoon een powered usbhub die 2 amp kan leveren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is mij opgevallen dat het laden aanzienlijk sneller gaat als je de tab volledig uit zet

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Painore schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:59:
Hoe krijg ik whatsapp geinstaleerd? Ik heb een aparte simkaart om hem te kunnen activeren, echter kan ik whatsapp niet downloaden, er staat dat het apparaar niet compatibel is met deze versie.
Kan je hem niet van de site afhalen? http://www.whatsapp.com/android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Heb ik al geprobeerd, ik kan hem wel instaleren met een losse .apk, maar kan gem vervolgens niet activeren. Er wordt aangegeven dat ze de sms verificatie niet kunnen uitvoeren en vervolgens dat tablets nog niet ondersteund worden.
Er moet toch wel een manier zijn? Zelfs op mijn laptop heb ik het werkend gekregen op een virtual android systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Net voor 20 euro een pouch gehaald bij de mediamarkt hier in Eindhoven. Nu kan ik mn tab nog vervoeren ook!
Afbeeldingslocatie: http://www.marrk.nl/temp/2012-04-25%2019.46.48.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door marrk op 25-04-2012 20:23 ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Zijn er andere programma's dan Kies om de tablet aan te sluiten op de PC?
Ik wil gewoon via Windows Verkenner de tablet benaderen, dit lukte gisteren alleen als de tablet verbonden was met Kies. Het lukt me nu echter helemaal niet meer om hem te verbinden met Kies en vind het nogal vervelend worden. Je hoort zo een tablet gewoon aan te kunnen sluiten en dan zou het moeten werken.
Iemand tips?

Ik zal ook nog even mijn accessoires laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://image.pushauction.com/ViewPicture.aspx?Key=20ab6c1a-84ef-4ada-b548-46153be6a0db_aba9fd41-c621-4157-a782-f91c34d8bb05&W=500
Ik weet het, hij lijkt roze, maar is rood als het goed is..
$ 14,98.

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/miracle/POS159-0-1.jpg
Screenprotector, $ 0,99.

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/smoothdealer/19794_1.jpg
$ 1,59.

Allemaal via EBay.

[ Voor 45% gewijzigd door Painore op 25-04-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Painore schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:06:
[...]

Heb ik al geprobeerd, ik kan hem wel instaleren met een losse .apk, maar kan gem vervolgens niet activeren. Er wordt aangegeven dat ze de sms verificatie niet kunnen uitvoeren en vervolgens dat tablets nog niet ondersteund worden.
Er moet toch wel een manier zijn? Zelfs op mijn laptop heb ik het werkend gekregen op een virtual android systeem..
Hmm raar, ik heb zelf een 10.1 met 3G, bij mij lukte het prima. Je kan wel sms versturen/ontvangen met je Tab? Of kan dat niet met de simkaart die je hebt?
Zit ineens te denken dat ik mijne met een gewone prepaid-sim geactiveerd heb, later vervangen door een andere 3g sim, volgens mij vroeg hij wel om het nummer te veranderen en opnieuw te verifiëren en dat lukte gewoon.
Heb het opnieuw geprobeerd, hij geeft na het installeren de melding dat aangepaste versies van Android niet ondersteund worden, vervolgens kan ik m'n telefoonnummer opgeven en dan stuurt hij verificatiecode via sms.

http://youtu.be/5BbLsIq3z3Q vanaf seconde 53, maar dit scherm krijg jij niet? Of gaat het mis bij verificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ICS geïnstalleerd. Appeltje eitje!

Eerst de tablet geroot:

Clockwork erop geknalt

En daarna de ICS rom eropgedraaid:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538966 (Let op Rom wel engels)

http://www.redmondpie.com...-galaxy-tab-8.9-tutorial/ Heb zelf deze tutorial gebruikt voor het installeren. Was voor mij ook de 1e keer.

Werkt als een tiet. Heb alleen 1 probleem en dat is dat de HDMI out via de hdmi adapter van samsung 90 graden gedraaid op het tv scherm staat. Maar dit is een bekent probleem en moet nog uit de rom gehaald worden. Voor de rest ben ik erg tevreden.

Let op dat je even de 4 key aanmaakt in de rom settings zodat je UI niet vastloopt om de haveklap.

Heb een mooi dockje aangeschaft voor €20 toen hij zondag in de aanbieding was. En heb gisteren bij de Mediamarkt in Breda een HDMI adapter (€ 40,-) gehaald om zo uitzending gemist op de tv te kijken. Nu dus even niet. Maar vind ICS dermate soepeler draaien dat ik hem erop houd tot de officiële Samsung Update naar ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
crispo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:13:
[...]

Hmm raar, ik heb zelf een 10.1 met 3G, bij mij lukte het prima. Je kan wel sms versturen/ontvangen met je Tab? Of kan dat niet met de simkaart die je hebt?
Zit ineens te denken dat ik mijne met een gewone prepaid-sim geactiveerd heb, later vervangen door een andere 3g sim, volgens mij vroeg hij wel om het nummer te veranderen en opnieuw te verifiëren en dat lukte gewoon.
Heb het opnieuw geprobeerd, hij geeft na het installeren de melding dat aangepaste versies van Android niet ondersteund worden, vervolgens kan ik m'n telefoonnummer opgeven en dan stuurt hij verificatiecode via sms.

http://youtu.be/5BbLsIq3z3Q vanaf seconde 53, maar dit scherm krijg jij niet? Of gaat het mis bij verificatie?
Het beginscherm kan ik wel zien, het gedeelte waar ik het nummer moet invoeren kom ik niet. Hoe maak ik een screenshot in ICS, dan kan ik de melding laten zien?
Het zal waarschijnlijk komen daardat die van mij alleen wifi heeft, geen 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:16:
Net ICS geïnstalleerd. Appeltje eitje!

Eerst de tablet geroot:

Clockwork erop geknalt
Eerst rooten is toch helemaal niet nodig? als ik deze reacties moet geloven :)
Aangezien de Custom ROM al geroot is.

Weet iemand trouwens het exacte verschil tussen de versie "AOKP" en "AOKP Galaxian Soup"

Nu was iemand mij al voor met deze vraag, maar er is volgens mij nog geen antwoord op gekomen :)
De reden dat ik het dus ook vraag is om dat de AOPK dus al 2 builds verder is. (De AOKP Galaxian Soup is gebaseerd op build 32, terwijl AOKP zelf al op build 34 zit)
Ze zeggen zelf binnenkort Milestone 5 uit te brengen, wat inhoudt dat er waarschijnlijk binnenkort een 'zeer stabiele' versie uitkomt.
"we want MIlestone 5 to be exceptionally stable. We’re also on a feature freeze from this point on, until we release Milestone 5. Enjoy!"
Hier dus maar even op wachten om meteen een goede indruk te krijgen als ik 'm ga flashen :)
(Ik weet alleen niet of ik de verleiding wel kan weerstaan om 'm zo lang stock te houden :P)

Ik heb de mijne nog niet. (Al 2 dagen komt die man overdag, dan werk ik :+ :'( ) Maar vanaf morgen komt ie 's avonds! :D
Zou mooi zijn als die AOKP milestone over een week of wat er is, dan gaat er z.s.m. ICS op! :D

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 25-04-2012 22:52 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Deze zojuist besteld: http://www.mobielbereikba...tand-case-black-origineel

Heb ook zitten denken over een toetsenbord maar ik denk dat het alleen maar lastig is met meenemen en dat ik het niet vaak ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Is iemand al een langere kabel tegengekomen voor een leuk prijsje? Ik ben opzoek naar een kabel van 3m.
op ebay heb ik ze gevonden maar daar kosten ze $11, een gelijkwaardige kabel voor de iohne kost nig geen €3,-..
Als niemand een goedkopere tegengekomen is zal het wel een normale USB verlengkabel worden.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/3M-10ft-LONG-USB-cable-4-Samsung-Galaxy-Tab-7-7-P6810-P6800-7-0-Plus-P6210-P6200-/00/$(KGrHqN,!lME2EiNnWRBBNq7U+IzmQ~~_3.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Painore op 25-04-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stomme handleiding voor rooten faalden een beetje. Rechterknop? Aaah, de linker rechter knop!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste