Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Season 7 wordt wel leuk zo te horen met de mappool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kaluro, heb jij al naar de Razer Academy gekeken dan? :)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:21:
[...]

Wacht maar.. :+
Ik heb nooit starcraft(BW) gespeeld en speel pas een half jaartje starcraft 2. Ben van bronze naar top diamond(Ja mijn huidige rank is niet representatief, ik was wat aan het aankloten afgelopen dagen) gegaan.

Mijn probleem ligt momenteel nog bij het leren van builds en het leren van scouten van builds. Ook het inschatten van ZvT ligt nog erg lastig.. Dit is iets wat met de tijd komt, niet iets wat je 1/2/3 kan leren.

Maar op 6-7 maanden tijd terwijl ik doordeweeks 11u / dag kwijt ben aan werk en nog eens 4x per week krachttraining doe, zonder enige starcraft ervaringen, vind ik 't wel netjes :+

Het was echt alsof ik voor het eerst ging gamen toen ik starcraft 2 opstartte.. ik wist niks van zerg protoss of terran af, ik wist niet eens wat ze waren hehe. Ik was micro-RTS gewend met 5 werkertjes om te minen en 3-5 om hout te hakken, one base actie 30 min in :D. Kwam mijn silver friend aan met een lading marines 7 min in, ik dacht echt van 'wtf, unit spam T_T'

Ik heb warcraft III op zeer respectabel niveau gespeeld dus ik denk dat ik ook wel ergens moet kunnen komen met starcraft 2, (misschien) niet de uiterste top maar we zullen zien.

Ik ben tot top diamond gekomen puur met mechanics, zvz heb ik alleen openers (met een 60-70% winrate momenteel), zvp heb ik toevallig een standaard FFE-counterbuild geleerd met 3 progessie opties, daar win ik dan ook erg veel mee momenteel. Met ZvT zit ik nog vast aan standaard openers tot de 21 food.

Ik denk dat wanneer ik me wat ga verdiepen in echte build orders en goede scout intel, ik opeens sterk vooruit vlieg qua rank en masters sowieso geen probleem zal zijn.

APM-cap zal voor mij in ieder geval geen probleem zijn, skill ceiling laat ook nog lang op zich wachten. Ik zie ook wat ik fout doe.
Hetgeen wat ik wel echt moet verbeteren, wat me continue nekt is om m'n hoofd koel te houden bij constant multi-pronged drops van terran. Ik blijf hier moeite mee houden.

Dagen hebben te weinig uren.... Weken hebben te weinig dagen en maanden hebben te weinig weken |:(

Hoe meer twijfels, hoe meer motivatie :D
Dit gaat heel pijnlijk voor je worden: Maar je bent echt ongelofelijk slecht, dat je dat nog niet inziet betekent al dat het nog heel, heel, heel lang gaat duren voordat je toernooien kan winnen. Even ter vergelijking. Ik heb nog nooit een RTS gespeeld, ben gedurende de beta fase 2 van Copper naar diamond(1/2 maanden?) gegaan en zit al sinds het mogelijk is in Master league proberend om GM te worden. Het verschil tussen bronze en diamond is ongelofelijk veel kleiner dan het verschil in low master high master/GM. Het spijt me heel erg maar een team dat diamonds aan neemt zal helemaal niks bereiken. Het verschil in skill is gewoon onoverkomelijk. Ik zat een paar maanden in een ijzersterk team met alleen maar gm/high master spelers en er was maar 1 iemand die ooit een cup had gewonnen, en dat terwijl er een paar tussen zaten die 10 uur per dag speelden. Ik zie mezelf nog steeds als ongelofelijk slecht wanneer ik naar de pros kijk en zal dan ook heel verbaasd zijn als jij over een halfjaar(?) pro bent. Het spijt me heel erg, maar je hebt nog een ongelofelijk lange weg te gaan. Misschien wanneer je gewoon veel en gefocused blijft spelen kan je aan het eind van HotS het proberen. Sorry dat het zo bot overkomt, maar het is gewoon de keiharde waarheid.
Kaluro, heb jij al naar de Razer Academy gekeken dan
Er staat enigszins professioneel. Niemand lager dan GM zal een kans hebben. Het verschil tussen de gemiddelde GM speler en pro =.= Is nog steeds zo groot. Het is bijna ontmoedigend hoe groot de skill gap van dit spel is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:38:
[...]

Er staat enigszins professioneel. Niemand lager dan GM zal een kans hebben. Het verschil tussen de gemiddelde GM speler en pro =.= Is nog steeds zo groot. Het is bijna ontmoedigend hoe groot de skill gap van dit spel is.
Skill gap valt wel mee denk ik. Het is allemaal dedication en talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:53:
[...]

Skill gap valt wel mee denk ik. Het is allemaal dedication en talent.
Ik ben omringd met spelers die 10 uur per dag spelen maar zich ergens in de lagere regionen van GM bevinden. Het valt echt niet mee, als het zo gemakkelijk was zouden er continu nieuwe pro's op de scene komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:55:
[...]

Ik ben omringd met spelers die 10 uur per dag spelen maar zich ergens in de lagere regionen van GM bevinden. Het valt echt niet mee, als het zo gemakkelijk was zouden er continu nieuwe pro's op de scene komen.
Dat zeg ik niet, dat het gemakkelijk is. Als je er veel tijd in steekt dan kan je er uiteindelijk wel in komen, maar het is ook afhankelijk van je inzicht en zelfreflectie (belangrijker dan je denkt).
ik zie je overigens nooit meer op got :P wil je nog een keer oefenen, ook al ben je 200 pts hoger

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:07:
[...]

Dat zeg ik niet, dat het gemakkelijk is. Als je er veel tijd in steekt dan kan je er uiteindelijk wel in komen, maar het is ook afhankelijk van je inzicht en zelfreflectie (belangrijker dan je denkt).
ik zie je overigens nooit meer op got :P wil je nog een keer oefenen, ook al ben je 200 pts hoger
Speel op een ander account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:12:
[...]

Speel op een ander account.
.. and so the hunt began

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Hostfighter. Kwam al een keertje trollen op GoT :p Account gekregen van een vriend, vond het wel grappig om weer is van bronze naar master te gaan en ben nu gewoon blijven spelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:27:
[...]

*Hostfighter. Kwam al een keertje trollen op GoT :p Account gekregen van een vriend, vond het wel grappig om weer is van bronze naar master te gaan en ben nu gewoon blijven spelen.
nog nooit gezien :P wist wel dat je een z smurf had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:34:
[...]

nog nooit gezien :P wist wel dat je een z smurf had
Nadat ik master heb bereikt ben ik gestopt met het spelen van Zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:41:
[...]

Nadat ik master heb bereikt ben ik gestopt met het spelen van Zerg.
Steek je er nou gewoon heel veel tijd in of denk je toch dat mensen er bepaalde aanleg voor moeten hebben? Master is nog wel redelijk te doen, maar de tijd die nodig is om beter te worden lijkt exponentieel te stijgen. Zeker met dat laddersysteem weet je nooit of er nog echt progress is. Maar je moet vanaf dan een beetje je eigen doelen gaan stellen per game? Want dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat Blizzard de ladder weer verder moet opsplitsen, eerst was diamond het hoogste niveau en toen hebben ze in de loop van de tijd 2 leagues toegevoegd masters en grandmasters. Tijd voor bijvoorbeeld na GM een SuperSaiyan league ;) voor de pro's met skill levels over 9000!!! (denk dat die league dan wel cross region moet zijn want dat zijn maar tientallen spelers)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:01:
Denk dat Blizzard de ladder weer verder moet opsplitsen
Dat heeft Blizzard al gedaan, door een top50/25/8/etc. te maken voor alle leagues. Dit zegt niet extreem veel zolang je bonus pool hebt, maar zeker in Master en GM is er een duidelijke verdeling tussen high/low.

Het zal niet zoveel nut hebben om constant nieuwe leagues toe te voegen (grandgrandmaster league ofzo).

Ik heb vandaag eens even m'n games van dit seizoen geanalyseerd. Antiga is gewoon m'n slechtste map! 0% winrate vs P op die map.. vandaag weer een ZvP, maar het lijkt te makkelijk voor Protoss om de 3rd te krijgen en een a-move deathball te maken. Dus maar geveto'en en shakuras geun-veto'ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58
Morphix schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:21:
[...]

Steek je er nou gewoon heel veel tijd in of denk je toch dat mensen er bepaalde aanleg voor moeten hebben? Master is nog wel redelijk te doen, maar de tijd die nodig is om beter te worden lijkt exponentieel te stijgen. Zeker met dat laddersysteem weet je nooit of er nog echt progress is. Maar je moet vanaf dan een beetje je eigen doelen gaan stellen per game? Want dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
In tegenstelling wat veel mensen denken / zeggen moet je ook voor SC2 (en andere RTS games) wel aanleg hebben. Het is net zoals met elke andere (echte) sport. Met toewijding kun je erg ver komen, maar je komt alsnog niet boven de mensen uit die toewijding EN talent hebben. Kijk in Korea bij Broodwar hoeveel B teamers er zijn die net zoveel toewijding hebben als degenen die het gemaakt hebben, maar het toch never nooit zullen halen.

Ik ben het overigens eens met Endorse wat betreft Kaluro. Kaluro heeft ruim 800 leaguewins, uitgaande van een 50% winstpercentage zijn dat ruim 1600 games. Als je dan nog niet verder bent dan rank 36 diamond dan heb je het niet in je ben ik bang. Ook zonder rts ervaring had je veel verder moeten zijn op dit punt als je aanleg had. Met veel oefenen schop je het misschien nog tot masters, maar ik denk dat het dan wel ophoudt.
zonglew00 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 05:17: Wmm, Horrorrabbit en marcelvk zitten al sinds het begin en die spelen neit verkeerd :).
Ik speelde SC2 al sinds redelijk begin van de beta, maar ik ben slecht. Top diamond is het hoogste en niet eens aan het eind van een seizoen (heb geloof ik nooit een compleet seizoen gespeeld). Veel te weinig gespeeld en ik speel sowieso al tijden niet meer. Mij in een adem noemen met Horrorrabbit en Marcelvk is een ontzettend grote belediging voor die twee :+.
Cloud schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 08:56:
Natuurlijk creëer je een verwachting; maar heb jij al een 'Team XXX Amateur Starcraft Gaming' gezien? Niemand noemt zich iets anders dan professioneel in deze wereld. Er zijn ook geen Amateur events, geen ladders voor Amateurs, er is maar één SC2. Je kunt jezelf wel een ander label opplakken, maar je schiet er niets mee op. Behalve dan jezelf voor paal zetten als enige team dat zichzelf amateurs vind. :)

Een nieuw team op hun naamgeving aanvallen vind ik gewoon niet gepast. Ik begrijp het punt op zich wel, maar het blijft ongepast. Als jullie er niet zo netjes over zouden discussiëren zou ik bijna aan jaloezie gaan denken.
Er zijn genoeg amateur evenementen voor SC2. Tig wekelijkse cups die voor de pro's niet echt interessant zijn. Natuurlijk worden die alsnog gewonnen door top masters / gm spelers, maar die zijn ook gewoon maar amateur. Er is maar een selecte groep spelers echt professioneel. Daarnaast is natuurlijk de hele SC2 ladder voor amateurs. Dat er een handjevol pro's speelt maakt het niet een pro ladder.

En als ik zou horen dat er een professioneel SC2 team naar een lan zou komen en uiteindelijk zou blijken dat die bestaat uit diamond spelers dan zou ik me behoorlijk gepiepeld voelen ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Wmm op 15-03-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu we toch bezig zijn met goede tweakers enzo...

Wie is er voor een Masters of Tweakers tournooi met Fishticks, zonglew00, marcelVK en loloftherings (als zij er zelf mee instemmen natuurlijk)?

Poll: Is een Master of Tweakers tournooi(tje) een goed idee?
Ja
Nee
Anders, en dat post ik even
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=379192&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Voor zo ver ik weet zijn dit de enige master spelers die we van GoT kennen? Zou ik in ieder geval erg tof vinden om te zien _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 15-03-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik laat jullie achter met deze woorden, aangezien mensen te snel conclusies trekken over personen en speelstijlen waar ze geen hoogte van hebben: Champions are made, not born.

Er is een verschil tussen iemand met 800 league wins die alles analyseert en zijn vrije tijd steekt in het leren van build orders en effectieve speelstijlen, en iemand met 800 le ague wins die gewoon game achter game speelt om meer gewenning op te bouwen met mechanics, die verder inhoudelijk game per game geen sprongen vooruit maakt. Overigens heb ik maar 600 zerg wins, geen 800 ;). Maar dat doet er ook niet toe.

Ik zeg niet dat ik goed ben aangezien ik dat totaal niet ben, ik heb geen enkel idee wat ik doe in-game op de mechanics na, dus tuurlijk bent ik barslecht haha. :') ik zeg ook niet dat ik de top ga bereiken; maar daar staat tegenover dat ik voor alles open sta en geen voorbarige conclusies trek.

We hadden het hier over skill ceilings en niet over de snelheid waarbij dat ceiling bereikt gaat worden.

Ik start zo nu en dan een keer starcraft op, zet mn stream aan en ga wat ladderen, na een vermoeiende werkdag. Geen directe richtlijn, maar gewoon lekker gamen. Tuurlijk maak je dan geen inhoudelijke progressie.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat Blizzard de ladder weer verder moet opsplitsen
Ik begrijp zelf nog steeds niet dat niemand bij bijvoorbeeld sc2ranks een elorating voor SC2 heeft geimplementeerd, dan kan je binnen een regio tenminste goed vergelijken waar iemand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:09:
[...]

Ik ben het overigens eens met Endorse wat betreft Kaluro. Kaluro heeft ruim 800 leaguewins, uitgaande van een 50% winstpercentage zijn dat ruim 1600 games. Als je dan nog niet verder bent dan rank 36 diamond dan heb je het niet in je ben ik bang. Ook zonder rts ervaring had je veel verder moeten zijn op dit punt als je aanleg had. Met veel oefenen schop je het misschien nog tot masters, maar ik denk dat het dan wel ophoudt.
Nu ga je er wel vanuit dat hij elke game hard traint, analyseert, doelen stelt en zichzelf focust op verbetering. Het aantal games dat iemand gewonnen heeft zegt totaal niks. Er is wel degelijk een verschil tussen spelers die spelen en spelers die trainen (en smurf accounts hebben).

Zo zou je bijvoorbeeld ook naar mijn career page kunnen kijken en zien dat ik weinig vordering maak. Wat je niet mee krijgt op zo'n pagina is dat ik maar 60 1v1 wins heb over alle seizoenen heen, alleen maar heb zitten aankloten en me niet verdiept heb in builds of wat dan ook. Wat ik dus wil zeggen is dat je geen conclusies moet trekken als je niet alle informatie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wmm schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:09:
[...]

Er zijn genoeg amateur evenementen voor SC2. Tig wekelijkse cups die voor de pro's niet echt interessant zijn. Natuurlijk worden die alsnog gewonnen door top masters / gm spelers, maar die zijn ook gewoon maar amateur. Er is maar een selecte groep spelers echt professioneel. Daarnaast is natuurlijk de hele SC2 ladder voor amateurs. Dat er een handjevol pro's speelt maakt het niet een pro ladder.
We kunnen leuk pielen met de definities van 'professioneel' en 'amateur' maar volgens mij begreep je donders goed wat ik bedoelde (aangegeven in het dikgedrukte).

Sommige mensen in dit topic lijken Kaluro beter te kennen dan hij zichzelf kent; verbazingwekkend eigenlijk, via een forum. Zullen we weer terug naar SC2 in plaats van elke post weer nieuwe redenen te bedenken waarom Kaluro het nooit gaat redden, veel te laat is en niet goed genoeg kan spelen; etc.?

Ik heb er nu wel echt genoeg van en zo te zien Kaluro ook (hoewel hij zich nog erg netjes houdt). En laat tevens alle wilde ideeën over wat het woord 'professioneel' in moet houden ook maar achterwege.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel een beetje Jelly op deze page :P Het is leuk en aardig dat iedereen z'n oordeel klaar heeft liggen, maar waarom zou iemand het niet moeten proberen? Kaluro zegt zelf dat hij rechten gaat studeren, alles wat extra is moet toch alleen maar aangemoedigd worden? Als hij het lek vindt om zo goed mogelijk te worden, en daarvoor de juiste prikkels vindt in hogere circuits dan GoT, is dat alleen maar bewonderingswaardig. Kaluro heeft niemand om advies gevraagd, hij heeft ook geen reclame lopen maken voor z'n contract in deze thread. Ik ben iig blij dat hij een stap verder gaat en ik hoop dat ie het ver schopt in SC2, zet hem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
De hoofdmoot voor oefening is altijd de wens om beter te worden. Natuurlijk hou je dan het hoogst haalbare in je achterhoofd als motivatie (progaming). Of je ooit op dat punt komt is een ander verhaal, maar dat de oefening je verder zal brengen staat vrijwel vast.

Aan de andere kant snap ik mensen als Endorsed ook. Als je maandenlang tevergeefs in GM probeert te komen dan wil je anderen waarschuwen voor de moeilijkheidsfactor. Volgens mij zitten er nu nog steeds slechts enkele nederlanders in GM naast Grubby en Ret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Rem

Morphs schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:21:
De hoofdmoot voor oefening is altijd de wens om beter te worden. Natuurlijk hou je dan het hoogst haalbare in je achterhoofd als motivatie (progaming). Of je ooit op dat punt komt is een ander verhaal, maar dat de oefening je verder zal brengen staat vrijwel vast.

Aan de andere kant snap ik mensen als Endorsed ook. Als je maandenlang tevergeefs in GM probeert te komen dan wil je anderen waarschuwen voor de moeilijkheidsfactor. Volgens mij zitten er nu nog steeds slechts enkele nederlanders in GM naast Grubby en Ret.
Volgens mij zijn Darkomicron ( Heb ik wel eens voorbij zien komen op TL.net ) en Harstem ook nog redelijk goede nederlanders. Oja, daboo, die was laatst nog op dreamhack geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Harstem is zo te zien rank 1 in Master, zit tegen GM aan te schurken. Daboo staat 48e. Heb ik nog tegen gespeeld op mijn eerste SC2 event :P Liep niet goed af.

Darkomicron ken ik overigens niet, maar staat 6e in Masters.

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 15-03-2012 09:58 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remsporus schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:39:
[...]

Volgens mij zijn Darkomicron ( Heb ik wel eens voorbij zien komen op TL.net ) en Harstem ook nog redelijk goede nederlanders. Oja, daboo, die was laatst nog op dreamhack geloof ik.
Dan heb je nog PoYo (de beste nederlandse terran?), die bij homestorycup aanwezig was en Sushilicious. Volgens mij waren dat ze allemaal wel.

Edit: En natuurlijk nog uThermal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Nu online

Rem

En remsporus. . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:46
Poyo en darkomicron zat ik vorig weekend mee op LAN ;) was erg gezellig.

We hebben in NL geloof ik maar twee echte fulltime pros. Dat zijn Grubby en Ret, waarvan laatstegenoemde volgens mij momenteel bij z'n vriendin in de USA zit.

Daaronder heb je nog een mengelmoes van top-masters spelers, dit zijn grotendeels studenten/scholieren die het er bij doen voor de lol en dus ook schommelende resultaten hebben. Soms verschijnen ze idd op toernooien, zo hebben sushilicious en Daboo inderdaad op Dreamhack gespeelden mocht Poyo lastminute invallen op HomestoryCup 4.

Goeie spelers zoals eerstgenoemden hebben we ook zeker wel, maar op pro niveau zijn er eigenlijk maar een handjevol die echt kans maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Got SC2 toernooi zou echt leuk wezen, ver zal ik niet komen maar niet geschoten is mis geschoten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58
Cloud schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:05:
[...]

We kunnen leuk pielen met de definities van 'professioneel' en 'amateur' maar volgens mij begreep je donders goed wat ik bedoelde (aangegeven in het dikgedrukte).

Sommige mensen in dit topic lijken Kaluro beter te kennen dan hij zichzelf kent; verbazingwekkend eigenlijk, via een forum. Zullen we weer terug naar SC2 in plaats van elke post weer nieuwe redenen te bedenken waarom Kaluro het nooit gaat redden, veel te laat is en niet goed genoeg kan spelen; etc.?

Ik heb er nu wel echt genoeg van en zo te zien Kaluro ook (hoewel hij zich nog erg netjes houdt). En laat tevens alle wilde ideeën over wat het woord 'professioneel' in moet houden ook maar achterwege.
Waarom kan dan in b.v. het voetbal er een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen amateur en professioneel (eventueel semi professioneel) maar is dat in gaming blijkbaar niet te doen. Iedereen noemt zich maar te pas en te onpas pro / professioneel. Dacht dat dat in SC2 anders zou zijn omdat daar duidelijk professionals bezig zijn, maar ik heb hetzelfde gezien in alle CNC games (waar het van gek tot erger ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat antwoord heb ik al gegeven (dikgedrukt) maar zoals ik al zei is die discussie afgelopen. Waarom de eSport scene is zoals hij is? Geen idee, maar het is nu eenmaal zo. Mocht je verder willen gaan, doe dat dan per DM maar niet meer in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Wanneer begint seizoen 7? De seizoenen lijken vrij kort maar heeft natuurlijk zo z'n voordelen. Blijft een machtig leuk spel :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphs schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:21:

Precies, iemand zoals PoYo speelt elk seizoen meer dan duizenden games, toch heeft hij nog nooit een serieus toernooi gewonnen. Op dat niveau gaat er zoveel tijd inzitten maar telkens zie je mensen op bijvoorbeeld teamliquid die een blog maken, ik ga nu pro worden!?!?!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:20:
Precies, iemand zoals PoYo speelt elk seizoen meer dan duizenden games, toch heeft hij nog nooit een serieus toernooi gewonnen. Op dat niveau gaat er zoveel tijd inzitten maar telkens zie je mensen op bijvoorbeeld teamliquid die een blog maken, ik ga nu pro worden!?!?!!
En die laatste worden op TL op een wat minder vrolijke manier dan hier ook duidelijk gemaakt dat het een mooie droom is maar er veel aanleg, tijd en toewijding bij komt kijken. Goed, snel stil houden voor Cloud boos wordt :P

SC2 blijft me maar terug trekken, maar ik kom niet over mn ladder angst heen.. te irritant gewoon!
Tegen vrienden spelen ofzo doet me niks, verliezen in customs tegen anderen ook niet (GoT games etc) maar de ladder is a scary place :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
RaseriaN schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:36:
[...]

En die laatste worden op TL op een wat minder vrolijke manier dan hier ook duidelijk gemaakt dat het een mooie droom is maar er veel aanleg, tijd en toewijding bij komt kijken. Goed, snel stil houden voor Cloud boos wordt :P

SC2 blijft me maar terug trekken, maar ik kom niet over mn ladder angst heen.. te irritant gewoon!
Tegen vrienden spelen ofzo doet me niks, verliezen in customs tegen anderen ook niet (GoT games etc) maar de ladder is a scary place :P
denk maar zo sometimes you win sometimes you lose.

ook al verlies je de ene dag 8 achter elkaar over 2 dagen win je er 10 op een rij bij wijze van spreken.
en alles onder high masters is gewoon min of meer even slecht als jij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Nu online

Rem

Ik heb daar ook last van gehad. Uiteindelijk speelde ik daardoor echt héél weinig.
Toen besefte ik dat het te gek voor worden was dat ik een leuk spel niet meer speelde omdat ik 'bang' was. Vervolgens alleen nog maar random gespeeld op ladder en ontzettend veel verloren ( Kon alleen protoss een beetje ), maar doordat ik zoveel verloor hechte ik ook geen waarde meer aan mijn rank/wins. Hierdoor kan ik nu gewoon lekker een spelletje spelen in plaats van te zitten stressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:00:
[...]

Dan heb je nog PoYo (de beste nederlandse terran?), die bij homestorycup aanwezig was en Sushilicious. Volgens mij waren dat ze allemaal wel.

Edit: En natuurlijk nog uThermal.
Ik geloof dat uthermal belgs was en servyoa de beste terran was :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
uThermal heet nu Curse en is Nederlands. Ik heb Poyo nog nooit tegen servyoa zien spelen, dus dat is lastig te zeggen. De beste Belg is voor zover ik weet Orly, met Spoon als tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Nu online

Rem

Weiman schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:33:
uThermal heet nu Curse en is Nederlands. Ik heb Poyo nog nooit tegen servyoa zien spelen, dus dat is lastig te zeggen. De beste Belg is voor zover ik weet Orly, met Spoon als tweede.
fout, feast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik moet ook weer eens tijd maken om te spelen :o Straks haalt m'n zusje me nog in met league wins :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Nu online

Rem

Auch, daar gaat je ego. . . Of is je zusje een koreaanse ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Ohja, tuurlijk. Hij performt pas echt goed sinds IEM Kiev heb ik het idee though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Weiman schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:14:
[...]

Ohja, tuurlijk. Hij performt pas echt goed sinds IEM Kiev heb ik het idee though.
eerst maar eens kijken of het geen 1 day fly is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Nu online

Rem

In ieder geval geen 1 day. Hij speelde op IEM Sao paolo al heel goed, maar pin me er niet op vast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
remsporus schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:32:
In ieder geval geen 1 day. Hij speelde op IEM Sao paolo al heel goed, maar pin me er niet op vast! :)
aan de andere kant weet je zodra er meer dan 4 Koreanen mee spelen dat je nooit prijzen zult vallen.

hoewel Huk HSC3 had gewonnen van July (afaik) en TSL3 was ook EU feestje.

verder schiet me geen groot event binnen waar een non-kr iets heeft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Nu online

Rem

matty___ schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:43:
[...]

aan de andere kant weet je zodra er meer dan 4 Koreanen mee spelen dat je nooit prijzen zult vallen.

hoewel Huk HSC3 had gewonnen van July (afaik) en TSL3 was ook EU feestje.

verder schiet me geen groot event binnen waar een non-kr iets heeft gewonnen.
Hmm,
Dan vergeet je:

Naniwa: Blizzard cup champion
IdrA : IEM Gangzhou ( zoiets iig )
Huk: MLG x2
Stephano: IPL

Bijna alle van deze hebben flink goede koreans verslagen toen ze hun championship haalden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
remsporus schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:47:
[...]

Hmm,
Dan vergeet je:

Bijna alle van deze hebben flink goede koreans verslagen toen ze hun championship haalden! :)
Ik hou ook niet alles bij ;)

denk dat 20/80 regel hier mooi van toepassing is. 80%wordt door Koreanen gewonnen de rest door buitenlanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:27:
[...]

eerst maar eens kijken of het geen 1 day fly is.
Ik denk niet dat je een 1day fly bent als je persoonlijk gecoached wordt door grubby ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Feast vind ik zeker geen one day fly. One day fly zou impliceren dat er een mate van geluk bij kwam kijken of een meta exploit die niemand aan zag komen, maar dat zie ik niet zo. Hij is terecht zo ver gekomen op de laatste IEM. En als hij geen potentie had, had Grubby hem vast niet gekozen als protegé. :)

Ik hoop dat we nog veel van hem gaan zien, net als van Stephano. Voor de Stephano liefhebber overigens, hij was (eer)gister te gast in SotG: YouTube: State of the Game EP65, Part 2 (28:12). Ongelooflijk grappig interview met hem :P Hij heeft heel droge humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

remsporus schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:47:
[...]

Naniwa won de BlizzCon Invitational (in Californie). De Blizzard Cup werd door GomTV georganiseerd en daar werd Naniwa vooral bekend vanwege zijn probe-rush tegen NesTea.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Nu online

Rem

Rannasha schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:50:
[...]

Naniwa won de BlizzCon Invitational (in Californie). De Blizzard Cup werd door GomTV georganiseerd en daar werd Naniwa vooral bekend vanwege zijn probe-rush tegen NesTea.
Inderdaad! :) Blizzard cup en blizzcon lijken zo op elkaar. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
@wmm ohja dat was jij niet, ik bedoelde iemand anders :P
@cloud I can feel your pain, ik weet hoe het is keihard van achter wordt gepakt door Daboo :P
Ben ook nog keihard in me kont gepakt door Ret :(

Ik heb in de beta plat gezeten en sindsdien de release nooit lager dan diamond gezeten. Maar ik moet zeggen dat het niveau low masters - high masters... een wereld van verschil is. Ik zeg zelf... low master = macro beast without brains... high master = macro beast with brains...

en allles hoger dan high masters... is gewoon... godlike :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
zo 60 euro lichter en diablo3 pre order rijker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonglew00 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:22:
@cloud I can feel your pain, ik weet hoe het is keihard van achter wordt gepakt door Daboo :P

Ik heb in de beta plat gezeten en sindsdien de release nooit lager dan diamond gezeten. Maar ik moet zeggen dat het niveau low masters - high masters... een wereld van verschil is. Ik zeg zelf... low master = macro beast without brains... high master = macro beast with brains...

:'( Ik merk niks van dat macro beast... alleen maar allins vandaag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alleen macro kom je echt niet tot en met Masters hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman

Kun jij mij anders eens wat leuke semi-cheeses leren in TvZ en TvT? In TvP heb ik volgens mij pas 1 laddergame verloren wanneer ik een 1-1-1 deed, het is gewoon zo ongelooflijk sterk. Ik speel dus mech TvZ maar heb het idee dat zergs het min of meer als out-ge-figured hebben ookal kreeg ik laatst complimenten van een high masters T die op z'n smurf Z zat te spelen. Marauder/Helion allin lijkt leuk, maar als ze zien dat je niet expand gooien ze 10000 spines neer en is het gg :P

TvT..maybe 1-1-1 met marine poke en helion drop? niet echt een cheese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Weiman schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 01:42:
[...]

Kun jij mij anders eens wat leuke semi-cheeses leren in TvZ en TvT? In TvP heb ik volgens mij pas 1 laddergame verloren wanneer ik een 1-1-1 deed, het is gewoon zo ongelooflijk sterk. Ik speel dus mech TvZ maar heb het idee dat zergs het min of meer als out-ge-figured hebben ookal kreeg ik laatst complimenten van een high masters T die op z'n smurf Z zat te spelen. Marauder/Helion allin lijkt leuk, maar als ze zien dat je niet expand gooien ze 10000 spines neer en is het gg :P

TvT..maybe 1-1-1 met marine poke en helion drop? niet echt een cheese.
http://drop.sc/134700

Zo speel ik :)
Niet aan te raden voor de normale spelers :)
ennuh je kan me adden ILOVEWAR#698

@Kaluro dit is voor mij oefenen... ik speel niet standaard :) iedereen had dat toch wel door :)
1e game probeerde ik "standaard" te spelen...
2e game is mijn eigen speelstyle. Hinderlijk tot stront irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
zonglew00 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 02:01:
[...]

http://drop.sc/134700

Zo speel ik :)
Niet aan te raden voor de normale spelers :)
ennuh je kan me adden ILOVEWAR#698

@Kaluro dit is voor mij oefenen... ik speel niet standaard :) iedereen had dat toch wel door :)
1e game probeerde ik "standaard" te spelen...
2e game is mijn eigen speelstyle. Hinderlijk tot stront irritant :)
Upload game #1 dan ook ;)
Elke keer als ik win, ga je iets vaags en als je dan verliest zeg je dat je niet serieus speelt. Maakt me verder ook niet uit, daar niet van. En als je wel win, dan voel ik mij belachelijk gemaakt.
Vorige games waren net zo. Of dan ga je opeens battlecruisers ofzo, op 1-2 base.

Edit: De game die jij geüpload hebt ook. Je opent al met 3 bunker contain cheese, dan pak je een geheime expo(an zich nog normaal), dan loop je heel de game véér achter, op een gegevne moment heb je nog maar 13 SCV(vs 60+ drones) en wat doe je? Je gaat weer een of andere belachelijke strategie zodat je weer kan zeggen dat je niet normaal speelt mocht je verliezen.

Alle games die ik tot nu toe tegen jou heb gespeeld eindigden zo en die game die jij geüpload hebt was er een waar ik er gewoon geen zin meer in had. Als je me uitnodigd voor practice matches, maak er dan geen circus van en respecteer de ander en neem me serieus.

Een keer iets aparts doen maakt mij niks uit maar wanneer je elke game wanneer je verliest, belachelijk gaat doen, is de lol er ovor mij ook af. Dan doe je net alsof je 'me laat winnen'.

www.drop.sc/134718 <- dit is de enige 'normale' game die ik tegen je heb mogen spelen van alle potjes die we ooit gedaan hebben.

Bovenstaande om mijn irritaties in game #2 wat uit te leggen aan geïnteresseerde.
Misschien reageer ik overdreven, wie weet. Het is niet om je aan te vallen maar om te uiten dat ik het niks interessant vind.

[ Voor 64% gewijzigd door kaluro2 op 16-03-2012 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
dat is standaard TvZ.. jij had gewoon de betere control of the game :) hier en daar gruwelijke fouten van mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, wat zijn jullie gedachte over deze mineral drill van Halby? Hij zegt dat je je totaal geen zorgen moet maken over unit composition etc etc totdat je macro zo elite is dat je op 14 minuten aan de 200/200 zit en tot die tijd alleen marines en SD's moet maken en later eventueel SCV's op gas te zetten voor upgrades, en dan nog niet eens andere units.

http://youtu.be/kXbSvEKLJl8

Tell me what your thoughts are about this =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:48:
Hey mensen, wat zijn jullie gedachte over deze mineral drill van Halby? Hij zegt dat je je totaal geen zorgen moet maken over unit composition etc etc totdat je macro zo elite is dat je op 14 minuten aan de 200/200 zit en tot die tijd alleen marines en SD's moet maken en later eventueel SCV's op gas te zetten voor upgrades, en dan nog niet eens andere units.

storm en colossus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Hmm, het is een aardig trucje voor low-league spelers om wat meer te wennen aan macro-routines, maar je leert er wel verkeerde dingen door. Queuen van units - voor deze manier van spelen niet erg, maar als je hoger wil komen wordt het wel vervelend. Te snel supply depots bouwen - zelfde probleem.

Het feit dat je hiermee wint in lagere leagues komt doordat tegenstanders vaak slechte macro hebben (omdat ze focussen op ingewikkeldere dingen zoals upgrades en composties, enz...) en omdat men vaak niet goed reageert op wat er gescout wordt. In het filmpje dat je linkte merkt de zerg dat er voor mass-marine wordt gegaan, maar je ziet enkel roaches en zerglings, met op het eind een paar mutas. In het filmpje staat een commentaar-item met daarin de mededeling dat platinum en hogere leagues maar het beste meteen kunnen ophouden met kijken. En dat klopt ook wel, want ondanks dat er in platinum nog niet geweldig gemacroed wordt en ook nog niet geweldig wordt gereageerd op scouting info, is het al wel goed genoeg om een groot deel van de tijd een dergelijke mass-marine taktiek af te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34

Het belangrijkste wat ik er uit haal is dat je constant workers moet bouwen, niet supplyblocked moet raken en expanden op het moment dat je voldoende workers hebt. Hoe hoger je komt hoe meer je je geld verstandig uit moet geven: dus minder queuen.
Verder zal je hier waarschijnlijk geen TvT's mee winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://drop.sc/134992

Ik vs aTnDarkforce.
samenvatting:
hij speelt slecht, ik win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:55:
Hey guys, kan iemand deze replay analyseren? Void Rays + Stalkers. Rare combo, wilde eigenlijk rines massen, maar dat werkt niet echt prettig tegen VR's. Iemand enige idee hoe ik dit op de juiste manier had kunnen scouten en counteren?
Een beetje laat, want ik had nog geen Xsplit op m'n nieuwe pc, maar hier is mijn verhaaltje over die replay:
http://youtu.be/QPYWb9BNacE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00

Ah dat heb ik eerder gehorod jah... dat deed een vriend van me ook... hij stopte met sc2 toen hij nooit hoger kwam dan gold :P

Voidray stalker? dat is auto win voor mij :)... een berg marines met stim.. en als rambo spelen :)

@Endorsed... misschien je complete replay pack voor de n00bs onder ons :) *heb de replay nog niet gekeken maar alleen al naar de apm kijkende... word ik al beetje duizelig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:33:
[...]

Een beetje laat, want ik had nog geen Xsplit op m'n nieuwe pc, maar hier is mijn verhaaltje over die replay:
http://youtu.be/QPYWb9BNacE
Wow thanks voor de analyse! Ik stel het zeer op prijs, het heeft heel veel perspectief gebracht in mijn begrip voor (anti-)Protoss pla, scoutingsgewijs en op het gebied van verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
heb die minerall drill zitten kijken maar ik betwijfel het of dit werkt op EU server ( aangezien veelal wordt gemeld dat EU spelers beter zijn dan de NA spelers )

Vooral P spelers maken vaak betere army compo's dan wat ik nu in de replays heb gezien. Als die P speler die storms redelijk had gemaakt ipv helemaal niet dan was het vrij vlot gg geweest mede door de close poss dat ze zaten.

Uiteraard is er altijd verbetering nodig aan macro maar om nou te zeggen we doen tot platinum alles met marines ..... dat gaat hem denk ik niet worden. Overigens zal Zerg 100% voor banes gaan op ladder en dan blijft er ook geen spaan meer heel van die marine army. 2 nette fungals en een handje banes rollen die marines op in een seconde.

Dus mijn mening... leer alleen de macro ervan ,dat kan evt misschien nog nuttig zijn.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

De macro die je van die mineral drill leert is ook niet geweldig. Zijn motto is dat je maar eens per minuut (Blizzard-time, dus ~40 sec echte tijd) hoeft te macroen. Daarom queue je 3 SCVs per CC, 2 marines per rax en 2 depots continu. Dat betekent dat je zodra je 5 rax ofzo hebt je constant 250 minerals vast heb zitten in de queue. Met depots raak je ontzettend ver voor op de hoeveelheid supply die je daadwerkelijk hebt, waardoor je vele honderden minerals in depots hebt zitten die je nog niet hebt.

De mineral drill is aardig als een techniek om met minimale hoeveelheid moeite nog een redelijke macro te hebben, maar als je speelt om beter te worden, dan heb je er vrij weinig aan, want je leert jezelf alleen maar verkeerde gewoontes aan als je de minerall drill techniek volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:04:
De macro die je van die mineral drill leert is ook niet geweldig. Zijn motto is dat je maar eens per minuut (Blizzard-time, dus ~40 sec echte tijd) hoeft te macroen. Daarom queue je 3 SCVs per CC, 2 marines per rax en 2 depots continu. Dat betekent dat je zodra je 5 rax ofzo hebt je constant 250 minerals vast heb zitten in de queue. Met depots raak je ontzettend ver voor op de hoeveelheid supply die je daadwerkelijk hebt, waardoor je vele honderden minerals in depots hebt zitten die je nog niet hebt.

De mineral drill is aardig als een techniek om met minimale hoeveelheid moeite nog een redelijke macro te hebben, maar als je speelt om beter te worden, dan heb je er vrij weinig aan, want je leert jezelf alleen maar verkeerde gewoontes aan als je de minerall drill techniek volgt.
Hier ben ik het dus mee eens, maar als je nu minimaal quet? Dus op tijd terugkijkt naar je production lines en op tijd nieuwe productie instelt? Is het dan viable om met zoveel marines te spelen? Want dan heb je ook nog de ruimte voor gas en upgrades (evt medivacs). Het is voor mij zo onnacceptabel om dit advies te zien omdat je toch keihard wordt afgeslacht door alle goed scoutende spelers van hetzelfde niveau. Silver is echt niet alleen goed macroen etc, unit comp telt echt heel erg mee. Protoss maakt bijvoorbeeld standaard veel stalkers. En een 4Gate houd je natuurlijk ook niet zo met alleen marines. Zelfde geldt voor een roach rush of een siege push (dodelijkste van allemaal tegen mass marines!). Ik snap niet waarom een speler met zoveel ervaring deze spelwijze kan adviseren aan low league players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:29:
[...]

Hier ben ik het dus mee eens, maar als je nu minimaal quet? Dus op tijd terugkijkt naar je production lines en op tijd nieuwe productie instelt? Is het dan viable om met zoveel marines te spelen? Want dan heb je ook nog de ruimte voor gas en upgrades (evt medivacs). Het is voor mij zo onnacceptabel om dit advies te zien omdat je toch keihard wordt afgeslacht door alle goed scoutende spelers van hetzelfde niveau. Silver is echt niet alleen goed macroen etc, unit comp telt echt heel erg mee. Protoss maakt bijvoorbeeld standaard veel stalkers. En een 4Gate houd je natuurlijk ook niet zo met alleen marines. Zelfde geldt voor een roach rush of een siege push (dodelijkste van allemaal tegen mass marines!). Ik snap niet waarom een speler met zoveel ervaring deze spelwijze kan adviseren aan low league players.
Teneerste is het een filmpje van 1 jaar oud, dus toen kon je zo makkelijk omhoog komen. Ten tweede is zijn gedachte erachter goed alleen de manier waarop hij het uitvoert niet: de dApollo regel van 1 base constant 1 depot (ongeveer), 2 base 2 depot, 3 base 3 depot, vind ik beter. Zijn gedachte van constant scv's en units maken is ook goed, alleen met minder queuen. verder vind ik zijn manier van volgende base pakken ook goed: base gesaturated: zorgen dat de volgende klaar staat.

Verder zijn marines goede units zolang je genoeg medivacs hebt. Ik heb vandaag een game zitten kijken waarin catz (als terran, he was bored) speelde en hij ging marines paar marauders en heel veel medivacs vs HillBilly een zerg en hij won omdat hij 25 barracks had op het eind en deze stroom moeilijk te stoppen was. Hij had ook wel goede micro met splitten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
[...]

Je moet toch ERGENS beginnen...
Tegenwoordig heb je overal tutorials enzo... build orders strat guides etc etc etc...

"Vroegah" op me 14.4k modem was je al blij dat je op het internet kon! En we kwamen nooit verder dan LAN-parties... We speelde vroeger alleen als stelletjes bronze of lager noobs. En een paar die wisten wat macro was. Wat hij doet is echt de super super super basic of macro. Zo speelde ik vroeger met C&C... TANKS TANKS TANKS TANKS en TANKS... niet met 1 factory... nee met stuk of 20 zodat het productie sneller kon.

Bovendien je kan niet elk speler een >diamond maken.

Zoals ik het zie, macro is gewoon zo kort mogelijke tijd, een groot en sterk mogelijk leger maken. (minimale tijd, p0wnend army). En dat is te verdelen in facetten (ik ga niet zeggen welke want we krijgen een eindeloze discussie). Ik macro als een plat, inprincipe kan elke diamond die normaal macro-ed, Ownt ie mij, zelfs silver spelers hebben mij geownd puur op macro basis.

Maar er is meer dan alleen macro :), ik noem zelf special tactics inspired by TLO :P anderen noemen het troll builds.
MrTi schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:56:
[...]

Teneerste is het een filmpje van 1 jaar oud, dus toen kon je zo makkelijk omhoog komen. Ten tweede is zijn gedachte erachter goed alleen de manier waarop hij het uitvoert niet: de dApollo regel van 1 base constant 1 depot (ongeveer), 2 base 2 depot, 3 base 3 depot, vind ik beter. Zijn gedachte van constant scv's en units maken is ook goed, alleen met minder queuen. verder vind ik zijn manier van volgende base pakken ook goed: base gesaturated: zorgen dat de volgende klaar staat.

Verder zijn marines goede units zolang je genoeg medivacs hebt. Ik heb vandaag een game zitten kijken waarin catz (als terran, he was bored) speelde en hij ging marines paar marauders en heel veel medivacs vs HillBilly een zerg en hij won omdat hij 25 barracks had op het eind en deze stroom moeilijk te stoppen was. Hij had ook wel goede micro met splitten enzo.
Dat is het principe van de zerg... gewoon units tegen aan smijten netzo lang dat de tegenstander niet meer kan volhouden. Zo speel ik vaak tegen zerg :) gewoon ff meer 2x meer rax hebben dan zijn hatchery... dan mag je larve inject wel heeeel goed zijn om nog bij te houden

[ Voor 23% gewijzigd door zonglew00 op 16-03-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

[...]

Hier ben ik het dus mee eens, maar als je nu minimaal quet? Dus op tijd terugkijkt naar je production lines en op tijd nieuwe productie instelt? Is het dan viable om met zoveel marines te spelen? Want dan heb je ook nog de ruimte voor gas en upgrades (evt medivacs). Het is voor mij zo onnacceptabel om dit advies te zien omdat je toch keihard wordt afgeslacht door alle goed scoutende spelers van hetzelfde niveau.
In principe is de mass marine strategie enigszins haalbaar, maar alleen met upgrades (en medivacs). Stim en Combat Shields maken gigantisch veel uit. Er zijn een aantal pro-games waarin mass-marine wordt toegepast. Tegen Protoss is een keer langs geweest in de Day[9] Daily, was van Rain of Rainbow (kan niet meer herinneren). Daarnaast heeft sC het wel eens gedaan in de GSL tegen een van de top Zergs. MarineKing doet het natuurlijk ook, met als bekendste match game 1 tegen Kyrix in GSL Open Season 2 (toen hij nog als Foxer speelde). Uiteraard heb je erg goede micro nodig, maar het kan wel.

Puur massa-produceren en a-moven van marines zoals in dat filmpje zul je niet lang volhouden. In lagere leagues zal er niet goed gereageerd worden waardoor je toch nog veel wint (ook als de tegenstander 1-2 Colossus of een handjevol Banes heeft win je nog wel, het idee is dat je zoveel units hebt dat je inefficient kunt traden).
Silver is echt niet alleen goed macroen etc, unit comp telt echt heel erg mee. Protoss maakt bijvoorbeeld standaard veel stalkers. En een 4Gate houd je natuurlijk ook niet zo met alleen marines. Zelfde geldt voor een roach rush of een siege push (dodelijkste van allemaal tegen mass marines!). Ik snap niet waarom een speler met zoveel ervaring deze spelwijze kan adviseren aan low league players.
4-gate kun je prima tegenhouden met alleen marines. Eerder vandaag had ik een TvP op Tal'darim Altar waar ik 1-rax FE deed tegen zijn 4-gate. Hij viel relatief laat aan, rond de 8 minuten (2 minuten later dan de snelst mogelijke 4-gate), maar had dus wel meer units. Na mijn 1-rax-FE voegde ik 3 extra rax toe en daarna pas gas, dus in het begin zat ik op puur marines. Maar met 2 bunkers ging dat prima. Hij bleef poken terwijl ik steeds meer units kreeg (waaronder marauders) en m'n upgrades begonnen te lopen, maar na iets van 3-4 aanvalspogingen viel hij terug.

Marines zijn in principe de beste keus tegen Protoss gateway units als het puur om DPS gaat. De reden dat je Marauders bouwt is om te kunnen kiten met conc shells en om genoeg range te hebben dat Stalkers je niet dood-kiten. Maar in een base-defense situatie heb je aan Marines genoeg zolang de Protoss geen splash damage heeft.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:39

iets met
- Banelings
- Storms
- Collosi
- Tanks
- Fungals
- Upgrades vs. non upgrades

[ Voor 3% gewijzigd door Goldman op 16-03-2012 21:46 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie manier om de basics van macro te leren, ik zou het iedereen aanraden. Hij leert je wel verkeerde dingen aan, je moet uiteraard niet queuen en teveel supply depots maken, maar het idee van alleen marines maken om je beter te leren scv's/supply depots/units constant te maken is goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind puur macro builds net zo nuttig als puur 4-gaten ofzo, SC2 bestaat uit meerdere facetten, waarom je dan puur op eentje richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je dan beter leert, mafkees. Je kan jezelf niet leren, macroen, scouten en microen tegelijk. Je neemt 1 van de 3 onderdelen, en dat ene onderdeel ga je jezelf in stapjes aanleren. Die 200/200 marine onzin is de complete basis van macro en voordat je ook maar enigszins beter wilt worden moet je dat kunnen. Ik zeg dit gvd al zo vaak, maar nooit iemand luistert :'). Toen je als 12-jarige op de middelbare school zat kreeg je toch ook niet een papiertje met de vraag: ''Bereken algebraisch de afgeleide ''? Natuurlijk niet! Eerst werd je uitgelegd wat een variabele is, daarna wat een functie inhoudt, etc. Ik ben er van overtuigd dat bijna iedereen hier niet constant workers maakt. Toch kijken er weinig van jullie naar zijn eigen replays en denken, hmmmm, misschien moet ik me de komende 10 games richten op het verbeteren van mijn worker productie en wanneer ik dat perfect kan, en dus mijn hersenen tijd hebben voor andere dingen, ga ik proberen units en supply depots op tijd te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:06:
Omdat je dan beter leert, mafkees. Je kan jezelf niet leren, macroen, scouten en microen tegelijk. Je neemt 1 van de 3 onderdelen, en dat ene onderdeel ga je jezelf in stapjes aanleren. Die 200/200 marine onzin is de complete basis van macro en voordat je ook maar enigszins beter wilt worden moet je dat kunnen. Ik zeg dit gvd al zo vaak, maar nooit iemand luistert :'). Toen je als 12-jarige op de middelbare school zat kreeg je toch ook niet een papiertje met de vraag: ''Bereken algebraisch de afgeleide ''? Natuurlijk niet! Eerst werd je uitgelegd wat een variabele is, daarna wat een functie inhoudt, etc. Ik ben er van overtuigd dat bijna iedereen hier niet constant workers maakt. Toch kijken er weinig van jullie naar zijn eigen replays en denken, hmmmm, misschien moet ik me de komende 10 games richten op het verbeteren van mijn worker productie en wanneer ik dat perfect kan, en dus mijn hersenen tijd hebben voor andere dingen, ga ik proberen units en supply depots op tijd te maken.
Weet je, eigenlijk moet ik me daar toch maar eens op gaan focussen. 10 games lang altijd workers maken. Daarna 10 games lang altijd op tijd m'n nieuwe CC's bouwen ofzo. Probleem is dat ik gewoon veel te casual speel om daar zoveel tijd aan te besteden, ik zit dan echt een week ofzo verder, of ik moet een zaterdagje eraan besteden, maar dat is ook zo zeldzaam voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het grootste probleem is inderdaad dat je daar echt je aandacht op moet richten, moeten we denken enzo, vinden mensen niet leuk ;p

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@endorsed wees eene beetje aardig :p niet iedereen is zo pro als jij :)

Naar je eigen replays kijken is 1...
naar je eigen fouten kijken is 2...
naar je eigen fouten verbeteren is 3...

als mensen ECHT beter willen worden, moeten ze keihard aan de slag.
Alles moet eerst sneller (hotkeys only voor bouwen van gebouwen en units...)
Daarna is het macro like a beast... economie management, productie management en unit management.
En pas op het allerlaatste is gewoon strategie/tactics. Hieronder valt micro ook onder dus.

Tegenwoordig gaan ze allemaal BO kopieren. I dont mind maar dan is het gewoon meta-gaming...
Veel masters zijn extreem goed in de 1e en 2e... 3e klopt er geen ene meter van...

Hoe chaotischer en onconventioneler het potje is, des de beter ik ben :)

En ja mensen endorse heeft gelijk... die dwaas heeft tegen de bekende Pro's gespeeld.
Ja je krijgt tegenwoordig als 12 jarige ''Bereken algebraisch de afgeleide",
Ik word iedergeval oud en sloom... netals die alcohol die NU in me lichaam vloeit... die ineens +50% meer apm voorzorgd... :D nu lekker naar bed met 3 uit 3 wins :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:06:
Goh wat zijn we aardig vandaag.

En toch vind ik nog steeds dat met diezelfde logica je ook kan zeggen dat je eerst maar een hele zooi games puur moet gaan 4-gaten om aan je micro te werken. En dat vinden de meeste mensen ook een slecht idee...

Sowieso ligt het natuurlijk ook nog eens aan je definitie van beter worden, als je enkel meer wilt winnen en hoger geranked eindigen kom je waarschijnlijk verder met gewoon BOs uit je hoofd leren en zo goed mogelijk uitvoeren.
Ja, het grootste probleem is inderdaad dat je daar echt je aandacht op moet richten, moeten we denken enzo, vinden mensen niet leuk
Ik denk dat het meer komt omdat meeste mensen 10 games achter elkaar kansloos verliezen niet leuk vinden.

Edit: Als je doel is betere macro te krijgen is het verder ook geen slecht idee. Mijn probleem is dat jij het iedereen aan zou raden, en daar ben ik het mee oneens. Het ligt nogal aan de persoon en wat die wil voor ik hem dat zou aanraden.
Vooral gezien als je het puur doet om je macro beter te maken om zo beter te worden dat het nou geen geweldig idee is om jezelf meteen allerlei slechte gewoontes aan te leren.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 17-03-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
furby-killer schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 08:44:
Vooral gezien als je het puur doet om je macro beter te maken om zo beter te worden dat het nou geen geweldig idee is om jezelf meteen allerlei slechte gewoontes aan te leren.
Ik denk dat het makkelijker is om eerst die 200 marine drill te leren en vervolgens het queuen langzaam te verminderen, dan dat je zonder enige structuur maar wat doet en probeert zonder queuen een 200 marine army te maken.

Zie het queuen van units in dit geval als 'zijwieltjes'. Dus je leert eerst fietsen met zijwieltjes en daarna haal je de zijwieltjes langzaam weg. Veel mensen komen nog niet eens op het punt dat de goed kunnen fietsen, met of zonder zijwieltjes.

Bij zerg ligt het allemaal wat complexer vanwege de aard van het ras, maar daarbij zou je als zijwieltjes kunnen denken aan het maken van meerdere macro-hatches, of wat meer OLs maken dan strikt noodzakelijk om supply blocks te voorkomen. Beide zorgen voor een niet-perfecte speelstijl, maar het is oneindig beter dan wat aanklooien en pas op 20 minuten maxen.

Overigens maakt Losira ook altijd veel meer OLs dan noodzakelijk. Ik heb hem geregeld gezien met supply counts als 130/200 in midgame... dus zo heel erg 'zijwiel' is het niet eens als je ermee in GSL kunt spelen..

[ Voor 8% gewijzigd door Morphs op 17-03-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opzich heb je gelijk over Losira, maar ik denk ook dat hij er te veel heeft omdat hij ook rekening houd met OL die hij gaat verliezen door ze te gebruiken voor scouten, maar dan is 130/200 alsnog veel OL indeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
furby-killer schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 08:44:
[...]

Goh wat zijn we aardig vandaag.

En toch vind ik nog steeds dat met diezelfde logica je ook kan zeggen dat je eerst maar een hele zooi games puur moet gaan 4-gaten om aan je micro te werken. En dat vinden de meeste mensen ook een slecht idee...

Sowieso ligt het natuurlijk ook nog eens aan je definitie van beter worden, als je enkel meer wilt winnen en hoger geranked eindigen kom je waarschijnlijk verder met gewoon BOs uit je hoofd leren en zo goed mogelijk uitvoeren.
Ik heb een vriend die dat ook deed... Hij is tot gold gekomen en toen is hij tegen een hele grote plafond gekomen. SC2 meegekapt en zeiken dat het telkens niet lukt...

Een ander was een master in 4-gate... totdat iedereen doorheeft hoe je moet tegen houden. Ook meegekapt en ook zeiken dat het telkens niet lukt.

Je focust te veel op een bepaald manier van spelen. Ervan afwijken gaat niet zo maar 1,2,3... als je mij vraagt of ik mech kan spelen? Nee... Bio? Nee... Terran air? Nee... Wat blijft er dan nog over van de terran builds :P

De pest is hij kan het zeggen, omdat hij zit lekker bovenaan.. de gros van got.. zit rond de bronze-plat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als 4-gaten niet meer lukt ga je dan een andere BO kopieren.

Laten we wel wezen, zoals je zelf zei, het merendeel van de mensen, ook op redelijk hoog niveau, kopieert gewoon andermans BOs, enkel als je helemaal aan de top komt verzinnen ze ze zelf. En tuurlijk er zitten in de rest van de leagues ook mensen die dat doen, van bronze tot masters. Echter BOs kopieren is toch de makkelijkere weg.

En dat Endorse hoog is betekend dat hij weet hoe het daar eraan toe gaat, en hoe hij er zelf is gekomen, betekend niet dat hij beste methode voor iedereen kent. Er zijn ook zat mensen met een hoge rank die zeggen dat je zo in diamond komt met enkel en alleen macro'en en voor de rest niks. (Dus niet dat doen om beter te worden, maar dat dat het enige is dat nodig is om in diamond te komen). Ondanks dat het best masters players kunnen zijn die het zeggen, klopt het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

furby-killer schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:23:
Er zijn ook zat mensen met een hoge rank die zeggen dat je zo in diamond komt met enkel en alleen macro'en en voor de rest niks. (Dus niet dat doen om beter te worden, maar dat dat het enige is dat nodig is om in diamond te komen). Ondanks dat het best masters players kunnen zijn die het zeggen, klopt het toch niet.
Dat is onzin naar mijn mening. Als je met je macro te vroeg of te laat begint met de unit productie, dan verlies je gewoon.

Als op super tempo macro bezig bent en je units niet op een handige plaats zet of samenvoegt, haal je ook niets uit.

Als je tijdens het opbouwen ergens schade oploopt en de tegenstander macro'd op ~80% van jouw snelheid maar verliest niets of weinig, dan raakt ie toch voorop op je.

Een 20% kleiner leger, maar met "counters" (hoewel ze niet echt bestaan) en efficiënt gebruik en goede micro kan ook nog steeds wedstrijden winnen.

Het is dus naar mijn mening te simpel gesteld. Macro = ook besluiten nemen. Als je macro zuigt verlies je, dat is waar, maar het wint je niet simpelweg potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:41:
[...]

Dat is onzin naar mijn mening. Als je met je macro te vroeg of te laat begint met de unit productie, dan verlies je gewoon.

Als op super tempo macro bezig bent en je units niet op een handige plaats zet of samenvoegt, haal je ook niets uit.

Als je tijdens het opbouwen ergens schade oploopt en de tegenstander macro'd op ~80% van jouw snelheid maar verliest niets of weinig, dan raakt ie toch voorop op je.

Een 20% kleiner leger, maar met "counters" (hoewel ze niet echt bestaan) en efficiënt gebruik en goede micro kan ook nog steeds wedstrijden winnen.

Het is dus naar mijn mening te simpel gesteld. Macro = ook besluiten nemen. Als je macro zuigt verlies je, dat is waar, maar het wint je niet simpelweg potjes.
Nou dat is eens een goede manier om mijn mening te vertegenwoordigen. Verder is het kopieren van build orders wel degelijk de manier om verder te komen, je kan niet als een platinum allerlei handige berekeningen maken en de hele metagame uitpluizen, daar heb je gewoon de tijd voor nodig, bijvoorbeeld als pro. Die hebben bovendien de meeste exposure tegen allerlei tegen tactieken en verzamelen het snelst data over het aanpassen van hun builds. Ik vind het jammer, maar helaas is het de waarheid van RTS games. Maar aan de andere kant is er zoveel variatie in builds voor tegen elk ras, behalve tegen mirrors is er voldoende fun te behalen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
djunicron schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:41:
[...]

Toen ik in low diamond kwam had ik geen benul van build orders of timings, ik macro'de en won games.
Ik maakte willekeurige units die me wel leuk leken, geen counters, geen scouting, gewoon lekker dronen, bases pakken en je tegenstander omver gooien met ling/roach/infestor of iets dergelijks.

Mijn upgrades waren ook erg snel. Dus er zit wel wat van waarheid in. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:53
Ik denk dat het gewoon heel erg van persoon tot persoon afhangt.. Je eigen plafond bereikt de ene sneller dan de andere.. Het is gewoon de kunst om daar over te geraken.. Veel mensen zien door het bos de bomen niet meer en raken dan vast in bronze-platinum..

Het is nu eenmaal makkelijker om te blijven doen wat je doet dan om alles te veranderen en veel gaan na te denken bij wat je doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Vanavond De optie gevonden om chatchannels ook ingame te kunnen zien 8)7

Scheelt een hoop in iedergeval :P

[ Voor 0% gewijzigd door R0y. op 18-03-2012 23:11 . Reden: typos door de ipad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:37:
[...]

Toen ik in low diamond kwam had ik geen benul van build orders of timings, ik macro'de en won games.
Ik maakte willekeurige units die me wel leuk leken, geen counters, geen scouting, gewoon lekker dronen, bases pakken en je tegenstander omver gooien met ling/roach/infestor of iets dergelijks.

Mijn upgrades waren ook erg snel. Dus er zit wel wat van waarheid in. :9
Klinkt herkenbaar. Ik ken ook geen timings, BO's etc maar ik mag aannemen dat je van nature reageert op de dingen die je ziet. Je maakt dus wel cruciale beslissingen in de game waardoor je kunt winnen, dat is denk ik toch net wat anders dan puur marines spammen en hopen dat je wint omdat je meer supply / army count hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook niet echt vaste builds, ik weet wel ongeveer in welke volgorde ik alles moet opgooien... verder is het veel logica, zie ik in een pvp dat hij voor zijn stalker 3chrono heeft en 1 gas (4gate), dan chrono ik mijn 2e stalker altijd en move deze met de zealot naar watchtower of de cruciale pylon spots om zijn probe te snipen. Dan is het meestal al gg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
zonglew00 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 05:31:
En pas op het allerlaatste is gewoon strategie/tactics.
BS. Je kunt in een pvt zo hard macroen als je wilt, als je niks doet aan positioning dan ben je nat voordat je je tegenstander aan kunt vallen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Grijze Vos schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:17:
[...]

BS. Je kunt in een pvt zo hard macroen als je wilt, als je niks doet aan positioning dan ben je nat voordat je je tegenstander aan kunt vallen.
Lezen is een vak he....
Met 3/3 warpgates units rol je ook gewoon een terran op. Dat is gewoon a move. Zie liquidtyler in 2011.
Positienemen hoort bij strategie... Shakurus plateau. Tanks midden.bij de towers.... Heet strategie/position

No offense, uitgerekend ik moet juist hebben van positie nemen. Je BS komt bij de verkeerde adres aan. Iedereen vraagt keer op keer af wat ik in masters doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:59
In de gold league, macro ik mn tegenstander helemaal kapot, maar mn positioning is altijd ram kut, daardoor verlies ik veel engagements en potten. Ik blijf inefficient traden totdat ik door mn eco en productie de tegenstander plat kan gooien. Met alleen maar macro win ik het niet, zelfs niet in gold.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Sinds vorige week ook weer begonnen met starcraften. Heb alleen in season 1 een paar maanden gespeeld, zat toen in de gold league.

Ik heb het idee dat mensen beter zijn geworden, ik zit nu in de silver league rank 8. Maar voor mijn idee ligt het niveau van de bronze en silver spelers waar ik tegen speel wel een stuk hoger dan toen ik in het begin starcraft speelde (season 1). Zeg ik nu iets geks, of kan het zo zijn dat nu de meeste mensen die niet fanatiek zijn, het spel al lang niet meer spelen, en nu vooral ietsje serieuzere spelers nog over zijn waardoor de onderste 40% (bronze en silver league) ook wat beter zijn dan het geweest is?

Mijn doel is weer in gold te komen dit seizoen, ben benieuwd of het lukt. Heb vooral erg veel moeite met ZvZ. Tegen terran is m'n beste matchup (ik speel zerg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 15:46
Ik ben sinds kort ook weer 1vs1 gaan spelen en ik merk hetzelfde. Waar ik in S1 van silver naar platinum was gegaan. Ben ik nu na me placement matches in gold geplaatst en de 1e 10 potjes verloren waarna ik er zo nu en dan 1 win. Vrees dat er een demote aan zit te komen :P

Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik zelf een stuk slechter ben geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk is het zo dat de instroom van nieuwe spelers minder is na een X aantal maanden, waardoor het aantal nieuwelingen laag is. Dit zorgt ervoor dat de rest van de mensen, die als best wel wat games hebben gespeeld, meer ervaring hebben en dus ook beter zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Het spelen nu veel minder mensen dan een jaar geleden. Dus je houdt betere spelers over naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zegt Gropah toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ik had tot iets meer dan een maand geleden 2 maand niet meer gespeeld en toen ik terugkwam merkte ik niet echt dat de rest beter was geworden, maar vooral dat ik slechter speelde omdat ik weer moest wennen. Erg veel verloren dus in het begin, inclusief een degradatie van diamond naar platinum. Nu ik er weer een beetje inzit, gaat het weer de goede kant op en speel ik weer voornamelijk tegen diamond tegenstanders met goede winrate.

Pagina: 1 ... 44 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.