Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
furby-killer schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:23:
Probleem is vooral als er geen serieuse anti air komt een tegenstander mogelijk door gaat met maken van banshees. En ook 8 banshees zijn tegen zon leger nog wel even bezig, maar die schakelen spore crawlers wel zo uit, en dan gaat het snel met je basis. Maar goed, neem aan dat het niet meest gebruikte taktiek is. (Hellion FE dus populairste?) Meeste volgen toch standaard taktiek en passen weinig aan. Om hun te verdedigen, veel creativiteit zie ik normaal ook niet bij zerg, dus is er weinig reden om aan te kunnen passen. Aparte taktiek zet die mooi op hun plaats neer :9

[...]

Overlords profiteren toch niet van ground armor upgrades? En ik neem aan dat je niet air upgrade (al helemaal niet air attack :P )
Goeie vraag :-) En letterlijk elke terran in mid/top diamond gaat Hellion FE into marine/tank of into mech.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

kaluro2 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:30:
[...]

Goeie vraag :-) En letterlijk elke terran in mid/top diamond gaat Hellion FE into marine/tank of into mech.
Nee hoor, ik doe lekker greedy en ga voor 1 rax gasless expand into van alles en nog wat :P

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:58
kaluro2 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:30:
[...]

Het is een hele logisch build voor terran, je houdt je tegenstander in toom en ondertussen beetje techen hier en daar en dan pushen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Species5618 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:19:
[...]

Nee hoor, ik doe lekker greedy en ga voor 1 rax gasless expand into van alles en nog wat :P
Heb je niet vaak last van roach/ling of roach/bling all-ins wanneer ze geen gas en een enkele rax scouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

kaluro2 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:43:
[...]

Heb je niet vaak last van roach/ling of roach/bling all-ins wanneer ze geen gas en een enkele rax scouten?
Komt wel af en toe voor ja. Maar ik bouw mijn 2e CC altijd op de highground, eventueel als onderdeel van de wall-in als ik een bling-bust verwacht. Daarnaast transfer ik geen workers naar m'n natural, maar rally ik beide CCs erheen. Dat betekent dat ik vlak na het pakken van de expo vrij weinig SCVs bij m'n natural heb rondlopen.

Als er dan een all-in komt kan ik evacueren naar de high-ground en daar verdedigen, wat een stuk beter te doen is dan de natural proberen te verdedigen. Na m'n CC gepakt te hebben, ga ik vrij snel voor gas en dan direct naar tanks met siege mode. Zodra siege mode klaar is, is de verdediging vrij solide. Zeker op maps als Shakuras of Cloud Kingdom waar tanks op de highground ook de ingang van je natural verdedigen.

De timing window waarin ik kwetsbaar ben is niet heel groot. Veel zergs die ik recentelijk gespeeld hebben zien mijn greedy play als een uitnodiging om zelf ook greedy te spelen.

edit: Veel Zergs scouten trouwens pas vrij laat waardoor mijn wall al dicht is. Dan zien ze depot-rax-depot en meer niet. Met een 1-rax FE kun je je 2e depot beginnen voor de rax af is, waardoor de wall sneller dicht is dan gebruikelijk. Hoeveel Zergs de timing van het 2e depot goed genoeg kennen om te kunnen zeggen dat het een 1-rax FE is weet ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Rannasha op 29-02-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:53
Species5618 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:06:
[...]

Komt wel af en toe voor ja. Maar ik bouw mijn 2e CC altijd op de highground, eventueel als onderdeel van de wall-in als ik een bling-bust verwacht. Daarnaast transfer ik geen workers naar m'n natural, maar rally ik beide CCs erheen. Dat betekent dat ik vlak na het pakken van de expo vrij weinig SCVs bij m'n natural heb rondlopen.

Als er dan een all-in komt kan ik evacueren naar de high-ground en daar verdedigen, wat een stuk beter te doen is dan de natural proberen te verdedigen. Na m'n CC gepakt te hebben, ga ik vrij snel voor gas en dan direct naar tanks met siege mode. Zodra siege mode klaar is, is de verdediging vrij solide. Zeker op maps als Shakuras of Cloud Kingdom waar tanks op de highground ook de ingang van je natural verdedigen.

De timing window waarin ik kwetsbaar ben is niet heel groot. Veel zergs die ik recentelijk gespeeld hebben zien mijn greedy play als een uitnodiging om zelf ook greedy te spelen.

edit: Veel Zergs scouten trouwens pas vrij laat waardoor mijn wall al dicht is. Dan zien ze depot-rax-depot en meer niet. Met een 1-rax FE kun je je 2e depot beginnen voor de rax af is, waardoor de wall sneller dicht is dan gebruikelijk. Hoeveel Zergs de timing van het 2e depot goed genoeg kennen om te kunnen zeggen dat het een 1-rax FE is weet ik niet.
Denk dat ik nog nooit tegen een terran heb gespeeld die gewonnen heeft na een fast expand :P Wel op diamond niveau , weet niet hoe hoog jij speelt?

Heb altijd het gevoel dat de push van Terran die ik het meeste vrees (tank/marine) rond de 9 minuten dan minder indrukwekkend is en makkelijker af te slaan is.. Als ik die eerste push overleef gaat het meestal wel goed.. Maar dat is mijn situatie natuurlijk ^^

Meestal heb ik mijn nat toch sneller en pak ik dan een 3rd later.. Met 2 bases voor ling/bane gaan en busten die handel :) Heel veel terrans hebben het blijkbaar moeilijk met extreem veel ling/banes , zag TLO dit een tijdje geleden doen en ben het ook gaan proberen.. Het werkt vrij goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
PietjeP89 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:50:
[...]

Denk dat ik nog nooit tegen een terran heb gespeeld die gewonnen heeft na een fast expand :P Wel op diamond niveau , weet niet hoe hoog jij speelt?

Heb altijd het gevoel dat de push van Terran die ik het meeste vrees (tank/marine) rond de 9 minuten dan minder indrukwekkend is en makkelijker af te slaan is.. Als ik die eerste push overleef gaat het meestal wel goed.. Maar dat is mijn situatie natuurlijk ^^

Meestal heb ik mijn nat toch sneller en pak ik dan een 3rd later.. Met 2 bases voor ling/bane gaan en busten die handel :) Heel veel terrans hebben het blijkbaar moeilijk met extreem veel ling/banes , zag TLO dit een tijdje geleden doen en ben het ook gaan proberen.. Het werkt vrij goed :P
Ik haat ling/blings! ;-) Vooral als ik denk dat ik een sizeable army heb van marine/tank/hellion en de tegenstander doet gewoon a-move met lings en blings, dan is het 9 van de 10 keer gg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook iets waar transformer hellions kunnen helpen, want inderdaad banelings zijn zo verrekte irritant.
Ik begin altijd mijn tweede depot voordat mijn rax af is, normaal bij 14 of 15 food count, maar als mijn scout SCV zijn drone ziet aankomen (of SCV/probe) maak ik in principe depot bij 13 als dat ervoor zorgt dat het net op tijd dicht zit, en dan maak ik mijn gas maar iets later. (En het verbeterd niet de timing rond OC, maar liever dat dan mijn basis gescout zien worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

PietjeP89 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:50:
[...]

Ik speel in diamond.

Mijn push komt meestal iets later dan 9 minuten, maar ik heb dan 3 tanks met siegemoode, 1 medivac en redelijk veel marines met stim of combat shields (en de andere upgrade onderweg). Ik poke ook vaak een paar minuut eerder al met een groep marines om te kijken hoe de Zerg z'n creep verspreid en om hem te dwingen wat meer units / spines te maken, De daadwerkelijke push komt rond de tijd dat de third klaar is en/of mutalisks in aanbouw zijn. Meestal heb ik net genoeg tijd dat muta harass nog niet begonnen is en ik dus redelijk veilig m'n basis kan verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Even allemaal op je favoriete GSL map voten voor season 7 :)

http://us.battle.net/sc2/...L_Map_Poll-2_28_2012#blog

edit: zelf heb ik voor Daybreak en Belshir Winter gekozen.

[ Voor 18% gewijzigd door Marcelvk. op 29-02-2012 17:26 ]

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Marcelvk. schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:26:
Even allemaal op je favoriete GSL map voten voor season 7 :)

http://us.battle.net/sc2/...L_Map_Poll-2_28_2012#blog

edit: zelf heb ik voor Daybreak en Belshir Winter gekozen.
Daybreak (!) en Metropolis gestemd, stonden toevallig ook het hoogst. Gaat de goede kant op! Leuk dat ze de map pool hiervan laten afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noes, ik wil crevasse en terminus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb crevasse en calm before the storm gekozen, niet dat ze het ooit worden, en voor compleet andere reden dan mensen die daar commenten daarvoor hebben gekozen. Die hebben ervoor gekozen om meer macro games te krijgen (lees: makkelijk te verdedigen tegen agressieve plays). Ik heb er puur voor gekozen omdat het de meest aparte mappen zijn die ertussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Ik heb voor Bel'shir en en Metropolis gestemd. Komen de top 2 maps echt in de mappool of is dit een zoethoudertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

MrTi schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:29:
Ik heb voor Bel'shir en en Metropolis gestemd. Komen de top 2 maps echt in de mappool of is dit een zoethoudertje?
De verwoording van de post is vrij subtiel, maar er staat nergens dat de top 2 echt in de mappool komen. Sowieso zal Blizzard zelf de maps aanpassen aan hun ladder-standaarden. Zo is een van de "regels" dat iedere basis 8 mineral patches moet hebben en 2 geysers. De expo bij de Xel'Naga towers op Daybreak heeft bijvoorbeeld maar 6 patches en 1 geyser, wat voor de balans op die map goed werkt. Maar het zit er dik in dat Blizzard dit aan gaat passen als de map voor de ladder wordt gekozen. Ze hebben dezelfde wijziging aangebracht bij Tal'darim Altar: de third naar de standaard 8+2 brengen en rocks toevoegen om het niet te makkelijk te maken om de basis te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 00:42:
[...]

...
Sowieso zal Blizzard zelf de maps aanpassen aan hun ladder-standaarden.
...
ROCKS! ROCKS EVERYWHERE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:53
Species5618 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:45:
[...]

Ik speel in diamond.

Mijn push komt meestal iets later dan 9 minuten, maar ik heb dan 3 tanks met siegemoode, 1 medivac en redelijk veel marines met stim of combat shields (en de andere upgrade onderweg). Ik poke ook vaak een paar minuut eerder al met een groep marines om te kijken hoe de Zerg z'n creep verspreid en om hem te dwingen wat meer units / spines te maken, De daadwerkelijke push komt rond de tijd dat de third klaar is en/of mutalisks in aanbouw zijn. Meestal heb ik net genoeg tijd dat muta harass nog niet begonnen is en ik dus redelijk veilig m'n basis kan verlaten.
Tegen 9 minuten ben ik al volop lings/banes aan het maken :P Sinds ik die mass ling/Baneling ga vanop 2 bases met een delayed 3rd verlies ik zo goed als niet meer tegen marines/tank compositions , alleen als de drops heel goed zijn (als ik wat beter men hotkeys gebruik moet het wel lukken omdat te defenden) Alleen is die comp niet zo goed early game tegen BFH.. Maar gelukkig stoppen de meeste terrans met het maken van BFH na 8-9 minuten :P Een paar infestors toevoegen enkel en alleen om tank fire uit te lokken doet ook wonderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ik dacht zojuist terug aan de tijd dat ik makkelijk spelers van een league hoger versloeg. Het was in de tijd van de neural parasite range 9. Dat waren nog eens tijden. Ik was bijna gepromoot maar helaas had de ladder toen een bug waardoor niemand kon promoten... ik betreur die neural nerf nog steeds.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Zijn hier meer mensen die soms een sound stutter ervaren tijdens het spelen van een game? Gaat dan zo van "You have no no n ono no no no n not enough minerals". Heel snel gaat die stotter. Ik stoor me er best wel aan (al is het niet altijd het probleem). Blizzard kan me er niet echt mee helpen. Ik heb een aantal tickets gemaakt maar ze weten het zelf ook allemaal niet.

Iemand die dit probleem ook heeft en mogelijk een oplossing weet? Ik heb drivers verschillende keren opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
enigste keer dat ik een sound stutter heb is zodra ik van nummer wissel in mijn muzieklijst. Mijn collectie staat nog niet netjes op 1 plek, maar verdeeld over meerdere schijven waardoor mijn dataschijven uitgaan na de zoveel minuten als er geen actie is geweest op een schijf. Als ik soms pech heb met shuffle dan blijft hij te lang op de ene schijf waardoor er een sound stutter komt bij wisseling van schijf omdat mijn harde schijf weer even moet aangedraaid worden bij een nieuw nummer.

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Ik heb vandaag Starcraft Master van Blizzard gespeeld. Hele vette en moeilijke map waarbij je in 30 levels steeds met een paar units van een groepje andere units moet winnen. De composities zijn zo dat je alleen met ontzettend goede micro kunt winnen. Zoals 1 uncloaked banshee vs 10 marines of 1 infestor vs 2 siege tanks en 18 marines.

Heb hem na 3,5 uur ingame tijd uitgespeeld, trots op want sommige levels zijn echt kapot moeilijk :) Ik zag dat Kaluro hem ook al had uitgespeeld.

Als je hem wilt spelen moet je even in de custom games zoeken naar "+starcraft +master", dan krijg je de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of hij staat gewoon bovenaan bij costum games :)

Ik vind het inderdaad ook dat er lastige tussen zitten ik speel er maar max 1 a 2 , want het is ook een costum game waar je erg van gaat ragen soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
I zag CatZ level 30 doen.... hij raakte ook aardig gefrustreerd. De key is om te beseffen dat het een stukje micro is dat je ff in de vingers moet krijgen + wat geluk soms. Geen rage gehad, hoewel het soms wel balen was wanneer ik een level NET niet haalde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals 1 uncloaked banshee vs 10 marines
Zulk soort dingen heb ik ook vaak in normale spellen, en resultaat is bijna altijd dat ik het niet goed doe. Zelfde als met stutter step, vikings vs mutas, hellions vs speedlings (zonder speed lukt het nog wel). Het idee is toch gewoon wegvliegen/lopen/rijden, en dan de stop-hotkey drukken? (w voor mij omdat ik grid hotkeys heb). En dat continue doen. Om één of andere reden is bij mij altijd het resultaat dat ze of heel lang stilstaan, of niet schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Morphs schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:39:

Heb hem na 3,5 uur ingame tijd uitgespeeld, trots op want sommige levels zijn echt kapot moeilijk :) Ik zag dat Kaluro hem ook al had uitgespeeld.

Als je hem wilt spelen moet je even in de custom games zoeken naar "+starcraft +master", dan krijg je de map.
Gisterennacht tot 5 uur opgebleven om die avatar te halen.
Liefde op het eerste gezicht. (L)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2psemgy.png

[ Voor 5% gewijzigd door kaluro2 op 03-03-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay ook m'n Starcraft Master portrait nu! But srsly (/°□°)/︵ ┻━┻ sommige challenges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
http://drop.sc/126451 <-- hilarische game. 3 all-ins van een terran afgeslagen ( proxy 2 rax met SUPER-depot // 6-7 banshees // marine+scv+banshee all in ) Ik had daarna nog een 3e basis met 2 spore crawlers en 1 drone.

Uiteindelijk gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral die laatste is frustrerend zeg (en ook de animaties van blizzard eromheen waarin je denkt een control group te maken en die niet wordt gemaakt). Je moet medivac op hold zetten, maar één verkeerde klik en het is voorbij en je medivac gaat ervandoor. Of dan gaan stalkers niet meer in sync schieten en kan je meteen op reset drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
furby-killer schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:28:
Vooral die laatste is frustrerend zeg (en ook de animaties van blizzard eromheen waarin je denkt een control group te maken en die niet wordt gemaakt). Je moet medivac op hold zetten, maar één verkeerde klik en het is voorbij en je medivac gaat ervandoor. Of dan gaan stalkers niet meer in sync schieten en kan je meteen op reset drukken.
Klik op je medivac, hou H ingedrukt ten alle tijden.
rechterklik op de tank wanneer de lasers je tank bijna raken, linker-klik daarna zsm op het portret van de tank in de medivac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Ben nu omgeswitched naar Protoss ipv Zerg en ik moet zeggen ik vind het veel leuker bij me passen. De speelstijl vind ik ook best fijn dus heb het wel in me nopjes :) Heb op me amerikaanse account maar me MMR gedropt want het leek me niet verstandig om in high diamond te beginnen met spelen dus heb mezelf naar gold/plat gebracht. Verassend genoeg speel ik de PvP's allemaal best goed alleen de Terran en Zerg heb ik ietsje meer moeite mee. Al moet ik wel zeggen dat Zerg's verassend genoeg niet te vinden zijn :?

Kunnen sommige protossen me wat aanraden voor timing attacks en army compositions? Ik doe nu nog maar wat behalve bij PvP dat is gewoon zealot stalker spammen en tactischer uitspelen :) Of kent er iemand een site waar alle timing attacks op staan en wat daar zoal bij zit qua units? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Chubz schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:59:
[...]

Kunnen sommige protossen me wat aanraden voor timing attacks en army compositions? Ik doe nu nog maar wat behalve bij PvP dat is gewoon zealot stalker spammen en tactischer uitspelen :) Of kent er iemand een site waar alle timing attacks op staan en wat daar zoal bij zit qua units? :)
Liquipedia is altijd een goed uitgangspunt: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Protoss_Strategy :) Met strats per matchup. Voor mij in elk geval wel waardevol altijd!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
Cloud schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:04:
[...]

Liquipedia is altijd een goed uitgangspunt: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Protoss_Strategy :) Met strats per matchup. Voor mij in elk geval wel waardevol altijd!
Met dat. Zelf zit ik nu met four-gate DT-warpin via een warpprism.

Idee: 2 gate, daarna robobay, kijken met een Observer of hij detection heeft.

Indien niet, 2 gates erbij, warpprism bouwen, invliegen, 4 x DT, instant-win.

Nadeel: ik ben bronze (en speel te weinig ;)), en jij bent hoger. Je kan 'm proberen :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
spoiler:
HCL adzer: As i said before I am the Starcraft II Manager of HCl Gaming, HCL Gaming is a semi proffesional multigaming organisation with several semi/proffesional teams.
HCL adzer: Right now we would like to expand our SC2 Squad, and we are looking for 4-5 upcoming talents in SC2.
HCL adzer: since our Zerg player is kinda inactive I am in need of a new zerg player.

Is er iemand bekend met "HCL Gaming"? Ik werd benaderd door bovenstaande op mijn stream maar ik vind het nogal apart, op zijn zachtst uitgedrukt.

Edit: volgens mij is dit de website. http://hclgaming.pl/
Edit2: Female gaming squadop hun website O-) me gusta.

[ Voor 9% gewijzigd door kaluro2 op 04-03-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chubz schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:59:
Ben nu omgeswitched naar Protoss ipv Zerg en ik moet zeggen ik vind het veel leuker bij me passen. De speelstijl vind ik ook best fijn dus heb het wel in me nopjes :) Heb op me amerikaanse account maar me MMR gedropt want het leek me niet verstandig om in high diamond te beginnen met spelen dus heb mezelf naar gold/plat gebracht. Verassend genoeg speel ik de PvP's allemaal best goed alleen de Terran en Zerg heb ik ietsje meer moeite mee. Al moet ik wel zeggen dat Zerg's verassend genoeg niet te vinden zijn :?

Als protoss pak ik zerg & terran op de volgende manieren aan.

Tegen zerg: in bijna alle games open ik met een forge fast expand als de natural het toelaat (bv. op shakuras wel en op metalopolis niet). Het duurt even om het onder de knie te krijgen maar het went wel. Het is belangrijk om met je probe goed te scouten voor mogelijke roach all in of baneling busts. Als je rond de 5 minuten geen 3e basis ziet is er waarschijnlijk iets aan de hand. Wanneer je op twee basissen zit kun je de volgende timings doen:
- Voidray’s met +1 zealots van 4 gate ( +/- 9 min.)
- 7 of 6 gate (+/- 9 min.)
- 7 gate +2 blink stalker (+/- 10 min.)
- Een soort van x collosus timing
Voor zover ik weer zijn dit de bekendste. Voor de precieze buildorder kun je op teamliquid kijken.
Een andere goede timing is vlak voordat de broodlords uit zijn (meestal rond de 15-20 minuten, afhankelijk van scouting).

Qua army composition bestaat je leger voor het grootste gedeelte uit stalkers. Zealots zijn niet echt heel erg effectief omdat ze makkelijk te kiten zijn (tenzij er veel zerglings zijn). In de early game zijn vooral sentries (4-6) handig. Daarnaast wil je een aantal immortals (2-4) als er veel roaches zijn en uiteindelijk een paar (ongeveer 3-4) collosi. Als je ziet dat zerg voor hydra’s gaat is het handig om sneller naar collosi te techen. Ik wacht er meestal mee voordat mijn 3e basis in gebruik is. I.p.v. collosi kun je ook voor templars kiezen, maar die vergen meer micro en de kans op falen is dan groter. In de lategame wil je ze beiden hebben, niet perse voor storm maar vooral voor feedback op de infestors.

Met een hoop stalkers, sentries, immortals, collosi en evt. templars kun je de meest voorkomende zerg army bestaande uit infestors en roaches wel aan. Wanneer de zerg broodlords heeft kan je dit in de meeste gevallen niet meer aan met alleen blinkstalkers. Hiervoor moet je een techswitch maken naar voidrays van 2-3 stargates of een mothership, die je gebruikt voor een archon toilet. Het is belangrijk hier tijdig mee te beginnen (vaak wanneer je 3e basis gesaturated is).

Tegen terran zijn daarentegen charge zealots (in combinatie met gaurdian shield!) enorm goed en stalkers een stuk minder. Ik had ergens gelezen dat 12 stalkers de ‘magic number’ is, vooral om vikings en drops neer te schieten. Wannneer je maxed bent heb je al gauw 20+ zealots. Tegen terran is het een must om in de lategame templars samen met collosi te hebben.

Tegen terran weet ik weinig van timings af. Ik ga vaak eerst voor double forge met twilight counsil upgrades. Vervolgens tech ik naar templars met storm en wanneer ik mijn 3e heb double robo collosi. Elke keer wanneer een upgrade klaar is (bv. charge, +2 +2, storm of collosi) heb je in principe een window om de terran aan te vallen. Dit is wel afhankelijk van wat de terran op dat moment heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
kaluro2 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:05:
spoiler:
HCL adzer: As i said before I am the Starcraft II Manager of HCl Gaming, HCL Gaming is a semi proffesional multigaming organisation with several semi/proffesional teams.
HCL adzer: Right now we would like to expand our SC2 Squad, and we are looking for 4-5 upcoming talents in SC2.
HCL adzer: since our Zerg player is kinda inactive I am in need of a new zerg player.

Is er iemand bekend met "HCL Gaming"? Ik werd benaderd door bovenstaande op mijn stream maar ik vind het nogal apart, op zijn zachtst uitgedrukt.

Edit: volgens mij is dit de website. http://hclgaming.pl/
Edit2: Female gaming squadop hun website O-) me gusta.
Hun CoD4 team is drama dus professioneel team lijkt me sterk. Tevens is het ook .pl dus lijkt me sterk of het echt wat is voor een nederlander. Als je een professionele nederlandse organisatie zoekt moet je me even toevoegen op skype: proxzor. Misschien kan ik wat voor je betekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de protos spelers (onder master niveau), verliezen jullie uberhaupt weleens van een terran als het gelijk late game ingaat? Laatste tijd met wat andere spelers aan het praten tijdens spelletjes, en die hebben eigenlijk redelijk zelfde gevoel als ik heb over redelijk wat dingen, zoals protos moet je als terran zo snel mogelijk verslaan, omdat het later in het spel gewoon te micro intensief wordt om als terran een protos te verslaan op 'normaal' niveau.

En ook dat scouten tegen een zerg eigenlijk een redelijk zinlose bezigheid is aan het begin, aangezien elke zerg toch hetzelfde doet (ik ben er dan ook mee gestopt als ik weet waar zijn basis is). Granted zijn paar variaties, maar met een bunker kom je een heel eind tegen early agression, en gevaarlijkste is nog roaches, en daar heb je weinig last van met banshee opening.

Nu zie ik ook weinig originele ideeën bij de meeste protos, maar daar moet je nog scouten tegen bijvoorbeeld DTs. (laatst had ik een protos die me terug had gebracht tot 2 SCVs met DTs, en toen door niet op te letten mij een missile turret liet maken. Toen die DT dood was kon ik banshee naar zijn basis sturen, en had hij nog steeds geen enkele detection zelf gemaakt, hoe bedoel je one-trick-pony).

Vandaag ook, was aan het kloten tegen een protos door mass banshee te gaan, compleet kansloos natuurlijk omdat banshees hardstikke zwak zijn (alles wat op ze kan schieten vernietigd ze), maar die protos kreeg het nog bijna voor elkaar ook om te verliezen. Als hij een enkele phoenix had gemaakt had hij met 3 vingers in zijn neus gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand hoe die website heet waar alle sc2 replays op komen te staan (becommentariseerd). Is inmiddels al een hele tijd geleden maar ik kan hem niet meer vinden. Ik dacht sc2replays.net maar die geeft 404. De andere websites kun je alleen games downloaden onbecommentariseerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
furby-killer schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:23:
Voor de protos spelers (onder master niveau), verliezen jullie uberhaupt weleens van een terran als het gelijk late game ingaat? Laatste tijd met wat andere spelers aan het praten tijdens spelletjes, en die hebben eigenlijk redelijk zelfde gevoel als ik heb over redelijk wat dingen, zoals protos moet je als terran zo snel mogelijk verslaan, omdat het later in het spel gewoon te micro intensief wordt om als terran een protos te verslaan op 'normaal' niveau.

En ook dat scouten tegen een zerg eigenlijk een redelijk zinlose bezigheid is aan het begin, aangezien elke zerg toch hetzelfde doet (ik ben er dan ook mee gestopt als ik weet waar zijn basis is). Granted zijn paar variaties, maar met een bunker kom je een heel eind tegen early agression, en gevaarlijkste is nog roaches, en daar heb je weinig last van met banshee opening.

Nu zie ik ook weinig originele ideeën bij de meeste protos, maar daar moet je nog scouten tegen bijvoorbeeld DTs. (laatst had ik een protos die me terug had gebracht tot 2 SCVs met DTs, en toen door niet op te letten mij een missile turret liet maken. Toen die DT dood was kon ik banshee naar zijn basis sturen, en had hij nog steeds geen enkele detection zelf gemaakt, hoe bedoel je one-trick-pony).

Vandaag ook, was aan het kloten tegen een protos door mass banshee te gaan, compleet kansloos natuurlijk omdat banshees hardstikke zwak zijn (alles wat op ze kan schieten vernietigd ze), maar die protos kreeg het nog bijna voor elkaar ook om te verliezen. Als hij een enkele phoenix had gemaakt had hij met 3 vingers in zijn neus gewonnen.
banshees zijn zeer sterk tegen stalkers, cost for cost. Onderschat dit niet!
ze zijn echter air to ground only en kunnen ge-feedbackt worden.

Maar over het algemeen zijn banshees sterker dan stalkers, je kan ze alleen niet zo snel massen als menig stalker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weleens van een terran verloren die 2 port banshee ging toen 1/1/1 nogal populair was (zeker op die map). Daarnaast zijn stalkers niet heel goed tegen banshees.

En ik merk vaak dat als ik verlies van terran, diegene vrij veel ghosts heeft (minimaal 6, meestal meer) of dat ze veel droppen, of dat ze een sterke timing push doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terrans waarmee ik heb gesproken zeggen eigenlijk allemaal dat een timing push enige optie is.

En ik weet dat banshees inderdaad relatief goed zijn tegen stalkers (vergeleken met hoe ze het doen tegen marines/hydras). Echter dan nog steeds verliezen ze het gewoon, al helemaal als je meeneemt hoe verschrikkelijk veel sneller je stalkers kan maken, en daar kom inderdaad nog feedback bij. Banshees als main part of je army hebben is uiteindelijk gewoon kansloos, ze zijn gewoon te zwak tegen grote groepen, ook als ze zelf een grote groep zijn.

Punt was echter voor een redelijk deel dat hoe goed (/niet heel slecht) ze ook tegen stalkers zijn, het enige wat hij had moeten doen was wat phoenix maken. Maar dat stond niet in zijn standaard strat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ik merk als Terran ook dat ik de laatste tijd vrijwel alleen van Protoss kan winnen als ik redelijk vroeg een flinke voorsprong haal (of direct win met een push). Als we op gelijke voet de lategame in gaan dan is het vrij hopeloos. De main engagements kosten je ontzettend veel aandacht en een klein foutje is dodelijk.

Zelfs met redelijke micro ontkom je er niet aan dat de meeste van je Marines dood zijn aan het einde van een grote battle door een storm of een Colossus. Dan heb je alleen nog Marauders over en de Toss warpt een ronde charge-Zealots in. Nu kun je die wel redelijk effectief stutter-steppen met Marauders en Medivacs, maar het kost je wel veel tijd en aandacht terwijl de Zealots niet gemicroed hoeven worden. Zo kom je er eigenlijk nooit aan toe om daadwerkelijk schade te kunnen toebrengen aan de tech / economy van de Protoss, zelfs als je de battle wint.

Ik wacht met smart op een pro die een build / strategie vindt die uitvoerbaar is voor mensen met non-pro APM / multitasking. Tot die tijd blijf ik maar voorkeur geven aan 2-Rax pressure builds die vroeg schade kunnen doen om mezelf in een goede plek te houden voor de rest van de game. 1-1-1 vind ik geen leuke build (ook weinig ervaring mee, dat heeft er wellicht mee te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Terran is een ras dat op zich pas gevaarlijk wordt wanneer ze macro en micro combineren.
In mid diamond en daaronder hebben terrans standaard macro en hebben ze al zeer veel moeite om hun geld laag te houden en/of om genoeg werkers te maken en te expanden.

Dan komt er zo'n marine/tank/medivac push aan, dan hou je die tegne als zerg zijnde en dan zit je goed. Dan hebben ze verder (nog) niet veel, dat moeten ze weer van voor af opbouwen.

In top diamond en masters wordt het van kwaad tot erger; dan wordt terran pas echt eng:
Dan hou je hun initiele marine/tank/medivac push tegen, dan denk je "YES!" en dan staat de volgende alweer voor je deur, en daarna de volgende en de volgende... Ze houden hun geld laag en worker production up (en mules) en je zit constant de pushes tegen te houden.

Ik heb nooit problemen gehad met terran maar nu ik in top diamond niveau zit te spelen zijn ze opeens onmogelijk geworden om te verslaan momenteel. x) zo'n groot verschil...

[ Voor 4% gewijzigd door kaluro2 op 05-03-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Tegen Zerg heb ik minder last van mijn beperkte APM/multitasking dan tegen Protoss. De meeste tank pushes zijn niet supersnel, dus je hebt tijd om even langs je production buildings te gaan of een paar depots neer te planten. De push begint meestal aan de rand van de creep, scannen om tumors te verwijderen en dan tanks een voor een of in kleine groepjes unsiegen en naar voren rijden. Dit wil je natuurlijk zo snel mogelijk doen, maar het is nog steeds niet erg intensief.

Het wordt pas intensief als de Zerg z'n leger klaar heeft en het in een keer op je M/T/M leger gooit. Dan moet je even splitten, kiten en focus-firen, maar dat is vrij snel gedaan vergeleken met een TvP battle, waar je na de eerste grote clash nog een tijd bezig bent met stutter-steppen tegen de reinforcement Zealots (ervan uitgaand dat je iets overhoudt om mee te microen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En in TvP is imo het grote verschil dat als je ghosts gebruikt (met 3x niks aan EMP radius), en je ook maar iets mist waardoor er maar een paar HTs met energie overblijven, je nogal een probleem hebt, terwijl de toss maar een paar storms hoeft te raken om je een flink probleem te bezorgen.

Voor mij is enkel het dodgen van storms al enorm micro intensief (en vaak lukt dat ook totaal niet, dan ren je de storm uit en is alsnog de hele handel op 10 HP), maar het combineren met ghost micro is echt teveel gevraagd van mij. En dan blijf je dus dodgen.

Hopelijk wordt siege tanks icm transformer hellions in HOTS een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
furby-killer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:00:
En in TvP is imo het grote verschil dat als je ghosts gebruikt (met 3x niks aan EMP radius), en je ook maar iets mist waardoor er maar een paar HTs met energie overblijven, je nogal een probleem hebt, terwijl de toss maar een paar storms hoeft te raken om je een flink probleem te bezorgen.

Voor mij is enkel het dodgen van storms al enorm micro intensief (en vaak lukt dat ook totaal niet, dan ren je de storm uit en is alsnog de hele handel op 10 HP), maar het combineren met ghost micro is echt teveel gevraagd van mij. En dan blijf je dus dodgen.

Hopelijk wordt siege tanks icm transformer hellions in HOTS een betere optie.
EMP heeft dezelfde radius als storm, klagen over storm terwijl EMP dezelfde radius heeft en perdirect 50% HP van je tegenstanders afhaalt, evenals alle mogelijke energy? :-)

Storm heeft ook friendly fire. en 10% minder range dan EMP.

Goede protoss spelers houden hun high templars sowieso toch apart en niet in de deathball.
Daarbij is het snipen van high templars een betere optie dan het EMP'en.
Sinds de patch doet snipe 25+25 = 50 damage tegen bio psionic. twee snipes en je hebt ze neer.
(Ja toen snipe 40 damage deed, was het ook 2-hit :+ )

[ Voor 30% gewijzigd door kaluro2 op 05-03-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

kaluro2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:07:
[...]

EMP heeft dezelfde radius als fungal growth en storm.
edit: radius opmerking verwijdert, je hebt het al verbeterd :)

Probleem is echter dat Terran bio relatief weinig hp heeft en minder oppervlak opneemt, dus dichter op elkaar gepakt zit, dan Protoss gateway units. Na een Stim hebben marines en marauders nog maar 45 en 105 HP over. Als je de helft van de storm-damage pakt (40), wat niet onwaarschijnlijk is zelfs met goede reactie-tijd, dan ben je je marines al bijna kwijt en je marauders hebben nog maar 65 HP over. Een 2e storm en alle marines zijn dood, marauders bijna.

Hoewel EMP vrij sterk is voor een instant-damage ability, heb je er niets aan om een groep units meerdere keren te EMPen. Met EMP gaan Stalker naar 80 HP en Zealots naar 100. Maar dan is het ook uit met de EMP-pret.

[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 05-03-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:46
Nope, fungal heeft radius 2, emp en storm 1.5, Mag zeggen dat eerstgenoemde wellicht wel een kleine radius nerf kan gebruiken, of misschien alleen als je Stephano heet :P

Ondanks dat ik TvP lategame erg lastig vind is het, denk ik, toch een van mijn betere matchups. Ik doe meestal het volgende:

2rax agression als ik fast expo vermoed: 1ste rax met reactor, direct daarna een 2e met techlab, constant marines maken en uitpushen zodra je 2e marauder er is + concussive klaar is. 3scv's pullen voor bunkers. Zeer dodelijk tegen greedy protoss, maar wordt hard gecounterd door 1base play, weten wanneer je terug moet trekken is essentieel, heet ook wel de Polt build:

1rax FE:

Drewbie variatie: 4rax puur marine tot 35 supply en dan pas gas pakken. Erg zwak tegen heavy early agression, als de protoss passief (double forge enzo) of greedy speelt maak ik snel een 3e orbital, hiermee loop je in principe voor op de protoss, maar als je niet perfect macro't en de juiste unit composition hebt krijg je het zwaar.

Thorzain variant: double gas op 24 supply, 3rax met 2 techlabs en een reactor, vroege factory -> medivacs en zorgen dat je een timing kan hitten. Kan een zwaar techende protoss instakillen.

1-1-1: als ik gewoon geen zin heb in TvP bullshit. Tanks skippen en double starport gaan kan leuke effecten hebben als je besluiten immortal-heavy te gaan ;)

TvT doe ik bijna altijd maar 1build, 1rax fe -> biomech lijkt solide, maar ik verlies vaak van 1base timings, scouten en op tijd je 1ste tank hebben is zo belangrijk, je kunt ook bijna niet aggressief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:07:
[...]

EMP heeft dezelfde radius als storm, klagen over storm terwijl EMP dezelfde radius heeft en perdirect 50% HP van je tegenstanders afhaalt, evenals alle mogelijke energy? :-)

Storm heeft ook friendly fire. en 10% minder range dan EMP.

Goede protoss spelers houden hun high templars sowieso toch apart en niet in de deathball.
Daarbij is het snipen van high templars een betere optie dan het EMP'en.
Sinds de patch doet snipe 25+25 = 50 damage tegen bio psionic. twee snipes en je hebt ze neer.
(Ja toen snipe 40 damage deed, was het ook 2-hit :+ )
Protos units hebben echter toch veel minder last van storm dan terran. En EMP kan dan wel pere direct 50% HP van je tegenstander afhalen (veel minder van zealots, en daar heb ik toch meer problemen mee dan stalkers), een storm haalt een hele hoop meer HP van een hele hoop meer units af. Eén voltreffer van een storm op een terran leger en je bent letterlijk je halve leger kwijt. Een voltreffer van een EHP op een protos leger betekend wat units zonder energie en een gedeelte van hun HP kwijt, maar over het algemeen met merendeel van hun HP over.

En hoe vaak je ze ook raakt, ze houden het merendeel van hun HP, daar verandert niks aan. Terwijl twee redelijk treffers van storm op een terran leger betekend dat hij geen marines meer heeft die in de buurt van de storms waren en alle marauders bijzonder weinig HP meer over hebben.

En ja snipen is leuk, voor iemand in GM. Ik kan in iedergeval niet tegelijk snipen en storms dodgen. Nu weet ik dat mijn micro redelijk ruk is, maar volgens mij is dat teveel gevraagd voor nagenoeg alle terrans die niet minstens hoog diamond zijn. HTs snipen voordat het gevecht begint is dan een optie, maar tbh als hij die ergens in een death ball heeft zitten met een paar observers erboven, helemaal leuk als hij ook colossi heeft, dan zijn je ghosts zo dood.

Fungal mag imo van mij ook een nerf, en dan desnoods de laatste damage nerf eerst terugdraaien. Het probleem is imo meer dat ze snelheid van alles tot nul terugbrengen. Doe een snelheids reductie door fungal van 67% ofzo (subject to change), maakt meteen mutas nuttiger in ZvZ omdat het niet een kwestie is van één goede fungal om ze allemaal te doden.

En als laatste voor de duidelijkheid, ik heb geen problemen om te winnen van protos, misschien wel mijn beste matchup op het moment. Echter dat is compleet gebaseerd op de protos effectief uit te schakelen voordat hij meer dan 2 colossi/HTs heeft. En dan gaan de protos weer huilen dat ik er geen macro game van maak. Zodra het late game wordt en ik geen enorme voorsprong heb is het een autoloss voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
furby-killer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:36:
[...]

Fungal mag imo van mij ook een nerf, en dan desnoods de laatste damage nerf eerst terugdraaien. Het probleem is imo meer dat ze snelheid van alles tot nul terugbrengen. Doe een snelheids reductie door fungal van 67% ofzo (subject to change), maakt meteen mutas nuttiger in ZvZ omdat het niet een kwestie is van één goede fungal om ze allemaal te doden.
Bij protoss is het probleem dat ze geen HT gaan voor feedback.
Whitera gebruikt hele andere unit compositions ( zealot/archon/ht/(sentry) ), waarmee hij erg gemakkelijk infestors kan feedbacken.

Infestors kan je EMP'en, snipen en zelfs met een heat seeking missile makkelijk neerhalen.
Het is niet conventioneel maar dat zijn infestors ook niet. Bijna elke zerg gaat ling/bling/muta into infestor/broodlord.

Tegen de tijd dat infestors er zijn, heb jij al ravens en ghosts.
Voor die tijd gaat terran vaak hellion into marine/tank, puur omdat zerg vrijwel nooit infestors gaat.
Als je echter tegen iemand als stephano speelt, zie je dat terran hun unit composition erg aanpast.

30(40 to armored) over 4 seconden vind ik niet echt 'veel' ofzo, vooral aangezien het niet stacked.
7,5 tot 10 DPS.
Ter vergelijking:
Een colossus heeft 25,4 DPS en dat in een AOE, en ze stacken.
Een siege tank heeft 14,7 DPS ( 21,7 DPS versus armored) en dat in een aoe, en ze stacken.
Dan klinkt non-stackable 7,5 tot 10 DPS dat 75 energy kost, niet echt veel - wel?

Het verschil is dat non massive units immobilized zijn maar dat doet geen damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Als terran tegen protoss is altijd moeilijk...

Zolang je de protoss niet uitschakelt in het begin is het voor mij ook Default lose...

Niks voor niks dat je zulke plaatjes op internet ziet verschijnen:
Terran vs Protoss

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf heb ik als Toss meer problemen met terran, dan met zerg. Kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar HT en Collosi zijn zoveel lekkerder tegen Z dan tegen T en dat zijn wel de damage dealers. Natuurlijk kun je veel gateway units gaan + immortals oid, maar dan ben je een stukje minder mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:48:
[...]

30(40 to armored) over 4 seconden vind ik niet echt 'veel' ofzo, vooral aangezien het niet stacked.
7,5 tot 10 DPS.
Ter vergelijking:
Een colossus heeft 25,4 DPS en dat in een AOE, en ze stacken.
Een siege tank heeft 14,7 DPS ( 21,7 DPS versus armored) en dat in een aoe, en ze stacken.
Dan klinkt non-stackable 7,5 tot 10 DPS dat 75 energy kost, niet echt veel - wel?

Het verschil is dat non massive units immobilized zijn maar dat doet geen damage.
Als eerste, de AOE van fungal is natuurlijk ook een hoop sterker, en je kan niet meer bewegen. Stel je voor dat siege tanks ervoor zorgen dat hun doelen 4 seconde lang niet kunnen bewegen. Dan heb je reden om te klagen dat terran OP is :P

Maar een belangrijker punt, ik begon niet voor niks mijn post dat van mij de laatste damage nerf van fungal teruggedraaid mag worden. Mijn probleem is niet dat een goede fungal redelijke schade kan doen, maar dat er geen ontsnapping mogelijk is. Waardoor als jij mutas gaat in ZvZ één goede fungal betekend dat je al je mutas gegarandeert kwijt bent. Maak er een flinke snelheids vertrager van, in plaats van 100% stilstand, en je kan je groep opsplitsen en met een gedeelte ontsnappen, tenzij er een hele hoop infestors zijn, maar dan verdient hij het ook gewoon de hele handel te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
furby-killer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:02:
[...]

Als eerste, de AOE van fungal is natuurlijk ook een hoop sterker, en je kan niet meer bewegen. Stel je voor dat siege tanks ervoor zorgen dat hun doelen 4 seconde lang niet kunnen bewegen. Dan heb je reden om te klagen dat terran OP is :P
Mijn lings worden geoneshot door +1 tanks. Dan kunnen ze ook niet meer bewegen :+
furby-killer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:02:
[...]
Maar een belangrijker punt, ik begon niet voor niks mijn post dat van mij de laatste damage nerf van fungal teruggedraaid mag worden. Mijn probleem is niet dat een goede fungal redelijke schade kan doen, maar dat er geen ontsnapping mogelijk is. Waardoor als jij mutas gaat in ZvZ één goede fungal betekend dat je al je mutas gegarandeert kwijt bent. Maak er een flinke snelheids vertrager van, in plaats van 100% stilstand, en je kan je groep opsplitsen en met een gedeelte ontsnappen, tenzij er een hele hoop infestors zijn, maar dan verdient hij het ook gewoon de hele handel te pakken te krijgen.
Het is inderdaad of mutalisks pre-splitten of geen mutalisks gaan.
Wat wel werkt is als je 2-base bent, een timing te pakken waarbij je tegenstander ook 2-base zit.
Dan kan je zijn 3e base denyen met mutalisks en dan heb je zelf wel een 3rd base.
Je kan zijn infestor tech ook flink delayen. Tegen de tijd dat infestors een issue worden heb je dan een base lead en 20 worker lead of meer. Dan kan je switchen en zit je nog steeds goed.
Gropah schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:57:
Zelf heb ik als Toss meer problemen met terran, dan met zerg. Kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar HT en Collosi zijn zoveel lekkerder tegen Z dan tegen T en dat zijn wel de damage dealers. Natuurlijk kun je veel gateway units gaan + immortals oid, maar dan ben je een stukje minder mobiel.
Matchup problemen switcht echt met de league waar je in zit :+

Brons t/m gold -> Zerg v Protoss(veel 4-gate all ins en onwetendheid hoe je de economische voorsprong kan behouden tegenover protoss. Zerg units zijn inefficient tegen toss, toss zijn 1-2 base powerhouses en in gold leer je nog niet veel expanden/macro'en als zerg.)
platinum -> Zerg v Zerg (De zerg matchup evolueerde hier erg veel en ik had geen idee hoe ik de zerg moest peilen. Alsof ik weer van voors af aan moest beginnen. Zerg leerde hier beter macro'en)
Low/mid diamond -> Zerg vs Protoss (Protoss FFE 6-7gate, 2-3 base collossi play; weer het probleem om je voorsprong te behouden en timings te leren)
Top diamond -> Zerg vs Terran ( Terran leert macro/micro tegelijk en er zijn echt non ending waves van marine tank, erg erg lastig.)

Zo ervaar ik 't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
...
Ik heb het idee dat terrans altijd in mid-game blijven hangen. Lategame is meer dan 3/3 upgrades. Thermal lance collosus en storm templars zijn de diepste tech paths van de protoss. Waarom zouden Terrans het makkelijk moeten hebben daartegen met enkel barracks units +medivac? Je ziet haast nooit dat er een paar siege tanks worden toegevoegd voor AoE, of bijvoorbeeld battlecruisers met yamatogun tegen collosi.(zelfde hoeveelheid tech benodigd). Thors met 250mm cannons. Hunter seeker missiles. Allemaal lategame opties die nooit gebruikt worden. Het zou pas raar zijn als terran geen moeite had om met MMM van de protoss lategame te winnen imo. Zonder AoE damage is het erg lastig voor protoss, omdat de MM dps zo hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Goron schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:16:
[...]

Ik heb het idee dat terrans altijd in mid-game blijven hangen. Lategame is meer dan 3/3 upgrades. Thermal lance collosus en storm templars zijn de diepste tech paths van de protoss. Waarom zouden Terrans het makkelijk moeten hebben daartegen met enkel barracks units +medivac? Je ziet haast nooit dat er een paar siege tanks worden toegevoegd voor AoE, of bijvoorbeeld battlecruisers met yamatogun tegen collosi.(zelfde hoeveelheid tech benodigd). Thors met 250mm cannons. Hunter seeker missiles. Allemaal lategame opties die nooit gebruikt worden. Het zou pas raar zijn als terran geen moeite had om met MMM van de protoss lategame te winnen imo. Zonder AoE damage is het erg lastig voor protoss, omdat de MM dps zo hoog is.
Weet je waar het probleem ligt? Er is geen safe transition van MMM naar andere tech paden.
Zodra ze doortechen zijn ze dood.
Net zoals er in PvP geen goede transition naar Carriers mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kaluro2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:23:
[...]

Nu ben ik verre van een expert, slechts een bronzy, maar is dat wel helemaal zo? In PvP zie je toch vaak motherships voorbijkomen waarmee je je switch naar carriers qua tech al gemaakt hebt. Het is dan alleen even volhouden totdat je een paar carries gebouwd hebt.

Toevallig net deze game gezien: YouTube: hero vs EGjyp waarin Hero dit doet. :)

Maar ik zou het mis kunnen hebben natuurlijk :+ Zo ja; kun je me zeggen wat er een probleem aan is?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Goron,
Er wordt juist bij bio gebleven omdat de terran T3 opties niet werken tegen protos. Als je denkt dat terrans bio maken tegen protos omdat ze niet naar late game transitionen zit je er toch echt ver naast, het is de late game tegen protos. In iedergeval die van de pros, ik zelf probeer het wel met siege tanks, maar tbh dat is ook niet bijzonder effectief.

Om kort te zijn:
Battlecruisers: Duur, enorm trage productie. Protos gooit feedback erop voordat yamato vuurt en stalkers maken het af.

Thors: Redelijk zelfde verhaal als battlecruisers. Niet zo erg trage productie als battlecruisers (in ieder geval voor mijn gevoel). Maar voordat jouw strike cannons een enkel schot vuren zit er een feedback op en is de thor de helft van zijn HP kwijt. En zonder strike cannons wordt hij keihard afgemaakt door immortals, om het nog maar niet te hebben over de zealot swarm.

Siege tanks: enige vorm van mobiliteits voordeel dat je dacht te hebben ben je dan wel kwijt. Zijn lekker effectief tegen stalkers en ook wel redelijk tegen HTs. Echter colossi kunnen rustig één voor één van afstand siege tanks afmaken. En belangrijker, chargelots zorgen er al snel voor dat de siege tanks meer friendly fire doen dan op de tegenstander schiet.

HSM: redelijk ineffectief tegen protos. En weer hetzelfde verhaal, er wordt direct feedback opgegooid. En ze moeten gewoon hardstikke dichtbij komen, en dat betekend dat de stalkers blinken en je geen ravens meer hebt.
Editje: eigenlijk ook hetzelfde als met siege tanks, ze zijn goed tegen grote groepen zwakke units. Een protos leger valt daar niet onder.

TL;DR, bio tegen protos is absoluut geen verhaal van dat terrans niet naar T3s willen transitionen (of zelfs T2s), maar dat die opties gewoon niet werken tegen protos late game.
Edit2: dat zie je ook doordat terrans wel gewoon naar T2 en T3 doorgaan in TvT en TvZ, het is niet dat we het niet willen ;)

@Cloud, je moet dan nog een hele zooi stargates maken omdat carriers echt heel traag geproduceerd worden. Vervolgens als een carrier klaar is moet je nog handmatig hem vertellen dat hij interceptors moet maken. En dan heb je nog geen enkele upgrade voor ze, omdat je tot dantoe geen air hebt gemaakt. Motherships kan je prima gebruiken zonder upgrades, carriers totaal niet. Hun interceptors doen uit mijn hoofd standaard 5 damage. Alle zwaardere units hebben met max upgrades 4 armor (sommige 5 zelfs). Als je bij carriers zit kan je er wel vanuit gaan dat je tegenstander dat heeft, oftewel je interceptors doen een totaal van 1 damage zonder upgrades. Die heb je dus heel hard nodig, maar daar moet je helemaal vanaf nul mee beginnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 05-03-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
furby-killer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:27:
Er wordt juist bij bio gebleven omdat de terran T3 opties niet werken tegen protos. Als je denkt dat terrans bio maken tegen protos omdat ze niet naar late game transitionen zit je er toch echt ver naast, het is de late game tegen protos. In iedergeval die van de pros, ik zelf probeer het wel met siege tanks, maar tbh dat is ook niet bijzonder effectief.

Om kort te zijn:
Battlecruisers: Duur, enorm trage productie. Protos gooit feedback erop voordat yamato vuurt en stalkers maken het af.

Thors: Redelijk zelfde verhaal als battlecruisers. Niet zo erg trage productie als battlecruisers (in ieder geval voor mijn gevoel). Maar voordat jouw strike cannons een enkel schot vuren zit er een feedback op en is de thor de helft van zijn HP kwijt. En zonder strike cannons wordt hij keihard afgemaakt door immortals, om het nog maar niet te hebben over de zealot swarm.

Siege tanks: enige vorm van mobiliteits voordeel dat je dacht te hebben ben je dan wel kwijt. Zijn lekker effectief tegen stalkers en ook wel redelijk tegen HTs. Echter colossi kunnen rustig één voor één van afstand siege tanks afmaken. En belangrijker, chargelots zorgen er al snel voor dat de siege tanks meer friendly fire doen dan op de tegenstander schiet.

HSM: redelijk ineffectief tegen protos. En weer hetzelfde verhaal, er wordt direct feedback opgegooid. En ze moeten gewoon hardstikke dichtbij komen, en dat betekend dat de stalkers blinken en je geen ravens meer hebt.

TL;DR, bio tegen protos is absoluut geen verhaal van dat terrans niet naar T3s willen transitionen (of zelfs T2s), maar dat die opties gewoon niet werken tegen protos late game.
Tja als je zo redeneert dan worden templars ook altijd gesniped/ge-EMPt voordat ze iets kunnen doen... ghosts hebben immers langere range. Yamato heeft ook een langere range dan feedback dus die moet je ook gewoon kunnen casten. Elke unit heeft zijn counter, dat betekend toch niet dat je ze nooit hoeft te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamato heeft nogal lange build-up time, feedback niet echt...
Met een thor is dat nog heel veel erger, omdat die ook nog eens een veel kleinere range heeft.

Van degene die je noemt is battlecruiser dan ook nog beste optie, alleen al zijn build speed is echter zo traag dat het niet echt lekker gaat.

Maar goed jouw conclusie is dus gewoon dat ook alle pros voor de gein bio maken tegen protos omdat ze te lui zijn om te transitionen naar T2/T3, terwijl ze dat wel gewoon doen tegen terran en zerg. Ik zou zeggen, probeer het eens. Ik heb het geprobeerd, zowel thors, siege tanks als battlecruisers (nee geen ravens, zo wanhopig ben ik nog net niet. Nou ja wel ravens, maar enkel voor de PDDs, niet HSMs). Het werkt gewoon niet.

Thors worden afgemaakt door teveel zonder strike cannons, en die zijn te traag en te vatbaar voor feedback. Zonder strike cannons geresearched is het nog erger, omdat je dan gewoon energie blijfto pbouwen en feedback helemaal enorm veel schade doet.

Siege tanks vertrouwen op hun AOE damage, en dat is gewoon niet effectief tegen een protos leger, en al helemaal niet zodra de chargelots bij je eigen marines zijn (oftewel na het eerste salvo).

En battlecruisers zijn in theorie nog redelijk, maar met 90 seconde build time schiet dat niet op. Na afloop van een gevecht warpt een protos meteen 10+ stalkers in dicht bij het gevecht, 75 seconde build time op colossi, maar dat kan je lekker chronoboosten. Eerste protos die late game te weinig chronos heeft moet ik nog tegenkomen. Battlecruiser heeft 90 seconde build time en moet dan nog ubertraag naar het slagveld vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
BC's doen ook waardeloze DPS, als je wilt verliezen tegen protoss moet je ze vooral maken. Het enige waar ze nuttig zijn is in TvT om mech te breken. (siegetank/thor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weiman schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:23:
2rax agression als ik fast expo vermoed: 1ste rax met reactor, direct daarna een 2e met techlab, constant marines maken en uitpushen zodra je 2e marauder er is + concussive klaar is. 3scv's pullen voor bunkers. Zeer dodelijk tegen greedy protoss, maar wordt hard gecounterd door 1base play, weten wanneer je terug moet trekken is essentieel, heet ook wel de Polt build:

Drewbie variatie: 4rax puur marine tot 35 supply en dan pas gas pakken. Erg zwak tegen heavy early agression, als de protoss passief (double forge enzo) of greedy speelt maak ik snel een 3e orbital, hiermee loop je in principe voor op de protoss, maar als je niet perfect macro't en de juiste unit composition hebt krijg je het zwaar.

Thorzain variant: double gas op 24 supply, 3rax met 2 techlabs en een reactor, vroege factory -> medivacs en zorgen dat je een timing kan hitten. Kan een zwaar techende protoss instakillen.
2rax aggresion moet ik ook eens gaan doen, bijna iedere protoss is greedy tegenwoordig. Ik neem aan dat je 13 gas neemt en op 1 gas blijft? Heb echter wel het gevoel dat een reactor rax echt enorm lang duurt om te maken. Misschien beter om 17 gas te nemen en gewoon 2 naked rax te hebbn?

Drewbie variant zorgt voor lategame vs protoss, no thanks

Mijn eigen build om mid game protoss te facerollen: 1 rax FE, 1 bunker bij je natural, 3 extra rax, zie ik een expo van protoss dan neem ik 3 gas en hit een medivac+stim+combat shield en +1 timing. ik verlaat mijn basis bij eerste 2 medivacs ( maak je reactor voor die starport op je factory), +1 finished als ik bij zijn basis aankom. Zie ik geen expo dan delay ik de gasses wat langer en komen er nog 2 bunkers plus indien nodig een scan als ik een warp prism, void rays of dts vermoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Die timing probeer ik ook te hitten, maar ik vind het soms lastig om unit producten en upgrades goed te balancen zodat je op tijd uit kan pushen.

2rax heb je veel variaties op. Jekunt ook met 1rax, 13gas, techlab -> concsuvvie en dan uit je 2e naked rax alleen marines maken. Je pullt een paar scv's voor bunkers en je kunt een stuk eerder hitten. Deh oeveelheid marines die je overigens hebt met de build die ik net beschreef is best substantieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
furby-killer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:52:
Yamato heeft nogal lange build-up time, feedback niet echt...
Met een thor is dat nog heel veel erger, omdat die ook nog eens een veel kleinere range heeft.

Van degene die je noemt is battlecruiser dan ook nog beste optie, alleen al zijn build speed is echter zo traag dat het niet echt lekker gaat.
Volgens mij heb ik alleen in bronze ooit wel eens gewonnen met BC's, je kan ze eigenlijk alleen lategame maken in substantiële hoeveelheden en dan nog steeds worden ze makkkelijk gehardcountert door van alles en nog wat (vikings, marines in grote nummers, stalkers, high templars met feedback en die zerg flying units).

BC's doen maar één ding goed en dat is damage tanken, en daarvoor builden ze te traag en doen ze zelf te weinig schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17

PauseBreak

derp!

kaluro2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:23:
[...]

Weet je waar het probleem ligt? Er is geen safe transition van MMM naar andere tech paden.
Zodra ze doortechen zijn ze dood.
Dat komt ook doordat het gezien wordt als een of/of transitie, terwijl ik het echt meer zie als een en/en. Ik denk dat ik niet zo duidelijk ben hiermee, maar wat ik bedoel is dat wanneer je MMM gaat en gemaxed zit, je gewoon door moet blijven techen. Op het moment dat je dan units aan het verliezen bent, moet je zsm 'switchen' naar een hogere tier die - bij voorkeur - een hardcounter is voor de units die je tegenkomt. Op die manier kun je eigenlijk vrij natuurlijk een techswitch maken naar, uiteindelijk T3 units als Terran zijnde.
P-transitie naar Carriers is er wel. Eigenlijk gewoon hetzelfde als hierboven. Wat ik deed was altijd de phoenix overslaan (stalkers zijn een softcounter voor zo ongeveer alles wat phoenix countert, dus ik vond het niet de moeite waard, gewoon meer stalkers inwarpen) en dan carriers, colossi en archons poepen. Sowieso archons, heerlijke units <3

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
PauseBreak schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:50:
[...]

P-transitie naar Carriers is er wel. Eigenlijk gewoon hetzelfde als hierboven. Wat ik deed was altijd de phoenix overslaan (stalkers zijn een softcounter voor zo ongeveer alles wat phoenix countert, dus ik vond het niet de moeite waard, gewoon meer stalkers inwarpen) en dan carriers, colossi en archons poepen. Sowieso archons, heerlijke units <3
Interceptors hebben standaard 5 ground attack.
Protoss units met 3/3 upgrades hebben 4 armor.

Wanneer jij naar carriers switcht zit je in eerste instantie zonder upgrades.
Dan heb je met 8 interceptors ipv 26.7 DPS, een magere 5.3 DPS.
Per upgrade krijg je dan 5.3 DPS erbij ->

0-> 5.3 DPS
1-> 10.6 DPS
2-> 15.9 DPS
3-> 21.2 DPS

Tegen de tijd dat jouw carriers zodanig geüpgrade zijn dat ze weer 'back to business' zijn, ben je allang ingemaakt door protoss ground units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
nou nou nou.... kom op...

Carriers en BCs zijn heus wel goed hoor!
Ik gebruik ze nog regelmatig :)
Alleen niemand weet ze nog effectief te gebruiken...

Ik win pas alleen end-game potjes als ik bcs heb.
pdd erbij en gg toss
hsm erbij en gg zerg
pdd vs vikings en hsm vs marines = gg terran

beetje kort om de bocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

kaluro2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:56:
[...]

Interceptors hebben standaard 5 ground attack.
Protoss units met 3/3 upgrades hebben 4 armor.

Wanneer jij naar carriers switcht zit je in eerste instantie zonder upgrades.
Dan heb je met 8 interceptors ipv 26.7 DPS, een magere 5.3 DPS.
Per upgrade krijg je dan 5.3 DPS erbij ->

0-> 5.3 DPS
1-> 10.6 DPS
2-> 15.9 DPS
3-> 21.2 DPS

Tegen de tijd dat jouw carriers zodanig geüpgrade zijn dat ze weer 'back to business' zijn, ben je allang ingemaakt door protoss ground units.
Als je end-game zit (waar we het hier over hadden toch?) dan hoop ik dat je niet alleen je ground units 3/3/3 hebt geüpgraded. Daarbij is een carrier echt een zalige unit om te gebruiken zolang je er maar voor zorgt dat je het ding ondersteunt, vaak met stalkers, en archons zijn daar ook leuk voor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
zonglew00 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:26:
Carriers en BCs zijn heus wel goed hoor!
[..]
Alleen niemand weet ze nog effectief te gebruiken...
Het gebruik is niet zozeer het probleem, maar het feit dat het erg duur is om een leger carriers/BCs te maken. De tech is daarnaast ook nog erg traag. Kijk naar de pros, die weten vrijwel altijd wat de tegenstander doet en ze pressuren elkaar constant. In zo'n situatie is het nooit goed te doen om een T3 air army te bouwen omdat de ander dan gelijk aan zou vallen en zou winnen.

Dat de mothership op pro-niveau gebruikt wordt vind ik eigenlijk al best bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
PauseBreak schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:55:
[...]

Als je end-game zit (waar we het hier over hadden toch?) dan hoop ik dat je niet alleen je ground units 3/3/3 hebt geüpgraded. Daarbij is een carrier echt een zalige unit om te gebruiken zolang je er maar voor zorgt dat je het ding ondersteunt, vaak met stalkers, en archons zijn daar ook leuk voor.
PvP op topniveau is 1 base, soms 2 base.
Op 1 base zouden ze zelfs op blink stalker of colossus niveau zitten.

End-game PvP is zeer zeldzaam en je gaat echt geen tijd krijgen om naar carrier/mamaship tier te techen. Ook die upgrades laat je dan natuurlijk achterwege.

Wanneer je een a twee immortals verliest is het vaak al GG in PvP, zo weinig speelruimte.
Morphs schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:11:
[...]

Het gebruik is niet zozeer het probleem, maar het feit dat het erg duur is om een leger carriers/BCs te maken. De tech is daarnaast ook nog erg traag. Kijk naar de pros, die weten vrijwel altijd wat de tegenstander doet en ze pressuren elkaar constant. In zo'n situatie is het nooit goed te doen om een T3 air army te bouwen omdat de ander dan gelijk aan zou vallen en zou winnen.

Dat de mothership op pro-niveau gebruikt wordt vind ik eigenlijk al best bijzonder..
In PvZ wordt er nog wel eens naar carriers geteched, wanneer de tikkende tijdklok van een greater spire wordt uitgesteld of wanneer je in een sterke positie staat. carriers zijn onderdeel van de perfecte PvZ deathball.

PvT.. A-move marines en je interceptors zijn binnen 0,1 seconden allemaal verdwenen :+ 0 DPS voor je carriers.

[ Voor 37% gewijzigd door kaluro2 op 07-03-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou eerder zeggen dat in PvT een terran altijd vikings heeft (zelfs als er geen colossi zijn moet je zorgen dat je snel genoeg vikings kan maken minstens voor wanneer hij ze wel gaat maken), en heb weleens gezien dat een protoss tegen mij carriers probeerde te maken. Vooral grappig, want met vikings die ik had ze al snel weggejaagd, en daarna nog zooi vikings gemaakt en ze zijn zo neer. Er is eigenlijk weinig reden om carriers boven colossi te verkiezen in PvT. Oké interceptors zijn best irritant, maar dat weegt niet op tegen compleet nieuw tech path en tragere productie. En ja carriers kunnen op air schieten, maar welke air heeft een terran normaal gesproken? Vikings, en laten we eens gek doen, battlecruisers. Tegen beide zou ik zelf geen carriers gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:33:
[...]

PvP op topniveau is 1 base, soms 2 base.
Op 1 base zouden ze zelfs op blink stalker of colossus niveau zitten.

End-game PvP is zeer zeldzaam en je gaat echt geen tijd krijgen om naar carrier/mamaship tier te techen. Ook die upgrades laat je dan natuurlijk achterwege.

Wanneer je een a twee immortals verliest is het vaak al GG in PvP, zo weinig speelruimte.
Meer PvP kijken (iem bijv) ;) Het is juist steeds vaker 2 base en regelmatig 3-4 base met maxed armies en mommaship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nog niet langs zien komen in dit draadje, maar de StarCraft Master mod van Blizzard staat online sinds maandag.

Best leuk gedaan, voor mij zaten er nog best nieuwe moeilijke zaken in. Dat je met 2 Stalkers indien ongestoord een Spinecrawler kon slopen wist ik namelijk echt niet (met 3 lukt het wel -> spine is C/E) en ik had ook niet door dat je met goed zealot micro ~30 banes kon traden. (behalve dat ik het niet kan nog)

Was er iemand hier die ze alle 30 al zonder moeite heeft gehaald? Ik blijf hangen op 23 stuks, zaken als die tank medivac pickup truc lukt mij voor geen meter. Vanavond nog maar weer eens een paar tientallen pogingen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hadden we het eerder over. Ik heb er nu 29 van de 30 gehaald, enkel tank medivac pickup niet. Heel aantal pogingen gedaan, uitgelogd, en daarna ook niet meer geprobeerd. Ik bedacht ineens dat het verschrikkelijk frustrerend is, niet leuk, en ik geen enkel plan heb dat in een normaal potje te doen, oftewel ik laat het lekker zo.

Trouwens over zealots vs banelings, maken zerg dan uberhaupt weleens banelings tegen protos? Het lijkt mij namelijk dat die nou niet echt geweldig zijn tegen protos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
furby-killer schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:34:
Hadden we het eerder over. Ik heb er nu 29 van de 30 gehaald, enkel tank medivac pickup niet. Heel aantal pogingen gedaan, uitgelogd, en daarna ook niet meer geprobeerd. Ik bedacht ineens dat het verschrikkelijk frustrerend is, niet leuk, en ik geen enkel plan heb dat in een normaal potje te doen, oftewel ik laat het lekker zo.

Trouwens over zealots vs banelings, maken zerg dan uberhaupt weleens banelings tegen protos? Het lijkt mij namelijk dat die nou niet echt geweldig zijn tegen protos.
Daboo had een keer gedaan op dreamhack tegen tyler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
djunicron schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:08:
Nog niet langs zien komen in dit draadje, maar de StarCraft Master mod van Blizzard staat online sinds maandag.

Best leuk gedaan, voor mij zaten er nog best nieuwe moeilijke zaken in. Dat je met 2 Stalkers indien ongestoord een Spinecrawler kon slopen wist ik namelijk echt niet (met 3 lukt het wel -> spine is C/E) en ik had ook niet door dat je met goed zealot micro ~30 banes kon traden. (behalve dat ik het niet kan nog)

Was er iemand hier die ze alle 30 al zonder moeite heeft gehaald? Ik blijf hangen op 23 stuks, zaken als die tank medivac pickup truc lukt mij voor geen meter. Vanavond nog maar weer eens een paar tientallen pogingen wagen.
Ik heb ze de eerste dag alle 30 gehaald :*)

Banelings worden veel tegen protoss gebruikt in dropversie. Blings op de toss deathball droppen doet wonderen.

[ Voor 6% gewijzigd door kaluro2 op 07-03-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat inderdaad weleens gezien. Al helpt een paar zealots spreiden dan niet echt :P

Net een grappig potje vs zerg gehad. Normale banshee opening, matig resultaat, dus we gingen verder, en ik probeerde maar weer eens vikings. Maar deze keer met weinig backup van banshees, maar in plaats daarvan ravens. Als hij enorme baneling bust ofzo had gedaan vanaf 3 bases was het voorbij geweest voor mij, maar hij ging leuk stug door met mutas, aangevuld met raidende infestors.

Die infestors zagen er eerst heel eng uit als er ineens 20 infested marines rond een PF worden gedropt, maar ik had +2 building armor, dus veel deden ze niet. En vanwege turrets konden infestors niet bij mijn mineral line komen. Wel haalde hij ermee turrets down, om daarna met muta blob te komen. Gelukkig kwam muta blob meestal op neer dat hij eerst turrets die er nog waren sloopte, en vervolgens mijn vikings aankwamen en hem wegjaagde.

Ik speelde best slecht, maar uiteindelijk tegen infestors twee banshees erbij gehaald die die prima konden opruimen elke keer dat ze kwamen. Probleem was alleen nog zijn enorme muta blob. Gelukkig doen ze niet moeilijk met magic boxen tegen terran air, dus drie seeker missiles erin zorgde ervoor dat zijn complete army met meer dan 50% dropte tijdens een raid van hem met enkel zijn mutas. Daarna ging hij ervandoor elke keer dat hij een raven zag, maar vikings knallen er dan nog flink wat neer. Uiteindelijk was het voldoende was om daarna met battlecruisers, ravens en vikings te winnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 07-03-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bleh, vandaag alleen maar keihard verloren eigenlijk. ZvT, TvZ, PvT, PvZ, allemaal drie keer niets op Zilver. Dat ik geen diamond speler ben vind ik allemaal prima, maar vandaag ging het echt helemaal nergens heen. Misschien maar weer stoppen met Random spelen en een beetje lame een paar builds oefenen.

Ik weet ook wel dat dat beter werkt om in hoge leagues te komen, maar daar doe ik het niet zo voor, ik wil gewoon zo nu en dan een leuk casual potje spelen.

Je zou zeggen dat je dan bij Bronze moet zijn, maar dat is dus niet zo: daar hangen alle 100000 win Plat en Diamond spelers uit, die je op gold en zilver zo nu en dan voorbij ziet komen als leavers. Even snel verliezen nadat ze de bonuspool hebben opgemaakt en vervolgens in Bronze keihard noobs pwnen om zo aan hun honderden wins te komen.

Keer op keer verlies ik trouwens omdat ik gewoon niet genoeg uit weet te halen met aanvallen of gesteamrolled wordt nadat ik een a twee aanvallen heb afgeslagen. Terwijl ik b.v. na zelf expanden achter een aanval gewoon toch nog niet genoeg kan produceren om zo'n push door te zetten.

Als zerg b.v. zo 3 base versus 2 base T verloren, de tegenstander wist in 30 seconden nadat we beide geen army meer hadden, met 7 rax en 4 factory weer een tiental marauders te maken en 4 thors (waren waarschijnlijk al in productie) terwijl ik met moeite 16 roaches kon produceren. Fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
djunicron schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 02:46:
Bleh, vandaag alleen maar keihard verloren eigenlijk. ZvT, TvZ, PvT, PvZ, allemaal drie keer niets op Zilver. Dat ik geen diamond speler ben vind ik allemaal prima, maar vandaag ging het echt helemaal nergens heen. Misschien maar weer stoppen met Random spelen en een beetje lame een paar builds oefenen.

Ik weet ook wel dat dat beter werkt om in hoge leagues te komen, maar daar doe ik het niet zo voor, ik wil gewoon zo nu en dan een leuk casual potje spelen.

Je zou zeggen dat je dan bij Bronze moet zijn, maar dat is dus niet zo: daar hangen alle 100000 win Plat en Diamond spelers uit, die je op gold en zilver zo nu en dan voorbij ziet komen als leavers. Even snel verliezen nadat ze de bonuspool hebben opgemaakt en vervolgens in Bronze keihard noobs pwnen om zo aan hun honderden wins te komen.

Keer op keer verlies ik trouwens omdat ik gewoon niet genoeg uit weet te halen met aanvallen of gesteamrolled wordt nadat ik een a twee aanvallen heb afgeslagen. Terwijl ik b.v. na zelf expanden achter een aanval gewoon toch nog niet genoeg kan produceren om zo'n push door te zetten.

Als zerg b.v. zo 3 base versus 2 base T verloren, de tegenstander wist in 30 seconden nadat we beide geen army meer hadden, met 7 rax en 4 factory weer een tiental marauders te maken en 4 thors (waren waarschijnlijk al in productie) terwijl ik met moeite 16 roaches kon produceren. Fail.
Probeer eens een punt per keer aan te pakken.

Game 1 -> 100% injecten, nergens anders op focussen en het maakt niet uit of je hard verliest of niet, gewoon 100% injecten. Zodra het kan, pak gewoon 6 hatcheries ofzo en focus 100% op injecten.
Je wordt aangevallen?? "OH nee! ik wordt aangevallen, ik kan maar beter injecten :O:O:O:O:OO:O"
Je bent supply blocked? "OH nee! Ik ben supply blocked!! ik kan maar beter injecten! :O"
etc. gewoon puur injecten. WInnen maakt niet uit.
Game 2 -> Speel normaal met als top prioriteit injecten (en winnen natuurlijk)
Game 3 -> Herhaal game 2 (of game 1, als je nog wilt oefenen)
Game 4 -> Focus 100% op dronen, het maakt niet uit of je verliest, 100% dronen/expanden
Je wordt aangevallen?? "OH nee! ik wordt aangevallen, ik kan maar beter dronen:O:O:O:O:OO:O"
Game 5 -> Speel normaal met als top prioriteit dronen, als 2e top prioriteit injecten
Game 6 -> Game 5
Game 7 -> etcetcetc

Werkt erg goed.

[ Voor 7% gewijzigd door kaluro2 op 08-03-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Resolved issues

for the Windows 7 Operating System
- Starcraft II no longer experiences random system crashes when exiting a campaign in certain Crossfire configurations.
meuk: AMD Catalyst 12.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Injecten, aka 2-v-minimapclick-v-minimapclick-v-minimapclick-1-s-beestjes maken doe ik al als een malle, maar inderdaad, er zal nog wel eens een 2-10 seconden vertraging zijn. Ditto met produceren zelf. Ik probeer altijd af te sluiten met 1 of 2 overlords omdat vrijwel iedere productieronde supply blocked zou kunnen raken. Maar als je vanaf 2 base iedere productie / inject cycle gewoon een overlord erbij doet valt dit wel mee over het algemeen.
Geld over = upgrade of tech kopen, je kunt dan toch even 20 seconden (14 eigenlijk) niets produceren omdat je zonder larvea zit.

Maar vaak wordt ik dan toch gewoon omgerold door een 1-base terran die gewoon de hele handel dicht gooit met tanks (soms wel, soms niet gescout) en een landing MM / viking erbij. Het standaard verhaal, maar vrijwel altijd een groter leger.

Ik zal nog wel weer eens m'n replays gaan bekijken wat ik fout doe. En dan maar eens Zerg-only gaan spelen b.v. inderdaad en dan je voorstel uitwerken kaluro2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Ik heb ongeveer 18 van de 20 potjes verloren ofzo...
waarschijnelijk door uitgaan, drank en vrouwen...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/427018_10150862789739908_578864907_12681114_1885328036_n.jpg

Dit vond ik best sneu op master niveau... sensor-tower-fail...

[ Voor 3% gewijzigd door zonglew00 op 08-03-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom bedoel je sensor tower fail? Omdat je gewoon van bovenaf aan kan komen, of omdat je ruimte had in zijn basis? Want ik vind niet dat een sensor tower er is om de achterkant van je basis in de gaten te houden, moet je gewoon supply depot neerzetten.

En ach, als we het hebben over fouten die je niet hoort te maken, na eerst redelijk kansloos van een platinum terran te verliezen (die speelde erg goed voor zijn rank), daarna tegen een diamond zerg. Je zou verwachten dat die wel de standaard procedure bij hatch first expand kent (eigenlijk altijd gewoon), een overlord boven je natural hangen. Vond hij niet nodig, oftewel toen kon ik het toch niet laten om bunkertje ernaast te zetten die hij niet in de gaten had. En dat was het begin van het einde voor hem.

[ Voor 72% gewijzigd door Sissors op 08-03-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ik denk dat ik dit spel ga kopen, maar is het nog wel de moeite waard om dat te doen? Is de learning curve niet enorm groot omdat ik relatief weinig van rts'en afweet en bijna iedereen beter zal zijn dan mij, of valt de matchmaking op het begin wel mee en is dat makkelijk? Ik twijfel enorm, ben nogal bang dat ik straks als ik het spel heb vreselijk word ingemaakt en geen kans krijg te leren en het spel uiteindelijk in de kast verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 10:36
Nee hoor, ik had geen rts-ervaring en met <5 spelletjes per week draai ik toch comfortabel mee in de silver league. Alleen al de singleplayer is het waard, zeker maanden gespeeld.
Voor de énorme e-sportscommunity erachter is het geen twijfelgeval, kopen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Hoiz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 02:36:
Ik denk dat ik dit spel ga kopen, maar is het nog wel de moeite waard om dat te doen? Is de learning curve niet enorm groot omdat ik relatief weinig van rts'en afweet en bijna iedereen beter zal zijn dan mij, of valt de matchmaking op het begin wel mee en is dat makkelijk? Ik twijfel enorm, ben nogal bang dat ik straks als ik het spel heb vreselijk word ingemaakt en geen kans krijg te leren en het spel uiteindelijk in de kast verdwijnt.
Ik zat binnen 3-4 maanden in low diamond, momenteel top diamond en hopelijk binnenkort masters league.
Daarnaast ben ik doordeweeks 11 uur per dag kwijt aan werk en sport ik 4x per week.
Dus het is nou niet zo alsof ik zo levenloos ben dat ik 80 uur/week speel :)

weet iemand een goede website waar je voor 35 euro of minder een US copy van de game kan kopen? Sommige toernooien waar ik aan mee wil doen zijn US only helaas. Zo ook de playhem invitational for all leagues volgende week zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hem nou geen onrealistische ideeën geven, de kans dat je zonder fanatiek te komen in masters komt is sowieso redelijk klein, en al helemaal zonder RTS ervaring :+

Maar je kan wel gewoon leuk meedraaien in lagere leagues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Rendiertje schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:53:
Als terran tegen protoss is altijd moeilijk...

Zolang je de protoss niet uitschakelt in het begin is het voor mij ook Default lose...

Niks voor niks dat je zulke plaatjes op internet ziet verschijnen:
Terran vs Protoss
Late game klopt wel, daar is protoss doorgaans het sterkst (als je econ niet geharassed wordt). Alleen is het nog altijd heel fragiel. Paar goeie emps of een paar goeie collo snipes en je bent de lul.

Midgame is bullshit, protoss is het zwakste van alle drie de rassen midgame.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Wat je zou kunnen doen is de Startersedition downloaden, kan je een paar singleplayer mappen spelen (4 geloof ik?) en custom games doen al Terran.

Ik heb dat zelf ook gedaan voor dat ik het spel zelf kocht, en zoals Kaluroo als zei als je echt fanatiek er tegen aan gaat stijg je inderdaad snel...
Grijze Vos schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:12:
[...]

Late game klopt wel, daar is protoss doorgaans het sterkst (als je econ niet geharassed wordt). Alleen is het nog altijd heel fragiel. Paar goeie emps of een paar goeie collo snipes en je bent de lul.

Ik geloof dat jij dit plaatje een beetje te serieus neemt, maar dat neemt nog niet weg dat als ik wil droppen of whatever, de protoss gewoon units in warped de eerste keer en daarna, 1-2 cannons bouwt en het droppen in zijn mineral line ook over is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
Als jij een 2 medivac drop doet in de toss zn main en hij heeft er geen units op dat moment, dan maakt het niet uit als de warpin net van cooldown af is, want dan mol je alles wat er ingewarpt wordt. Als protoss -moet- je je units op de goede positie hebben staan in midgame (zowel tegen T als Z), anders ben je gewoon op slag dood.

Geloof mij, gebeurt me vaak zat.

Cannons pak je overigens pas vanaf 3base, en dan nog kun je vaak een double drop naast de cannons droppen en dan de cannons mollen in 2 seconden. Vlieg je daarna meteen weg zonder losses.

[ Voor 20% gewijzigd door Grijze Vos op 09-03-2012 09:54 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerg is een verhaal apart met hun snelle units, maar hoe denk je dat terran moet reageren op drops? Die kunnen niet inwarpen, niet even snel stalkers blinken, hebben geen colossi die zo alles platgooien wat bij een drop komt en over cliffs kunnen wandelen, etc.
Grijze Vos schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:12:
[...]

Protos heeft kort voor midgame een zwak momentje imo wanneer ze enkel nog gateway units hebben (en misschien een immortal ofzo), en nog geen HTs/colossi. Maar dat is redelijk snel voorbij en zeker niet de hele midgame.

En moet je eens vergelijken wat het effect op een protos is van een paar goede EMPs, en een paar goede storms op een terran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFS HET IS PROTOSS, NIET PROTOS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:16:
FFS HET IS PROTOSS, NIET PROTOS!
dat lijkt mij momenteel niet heel erg van belang als met weet wat er bedoelt wordt..
Grijze Vos schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:53:
Als jij een 2 medivac drop doet in de toss zn main en hij heeft er geen units op dat moment, dan maakt het niet uit als de warpin net van cooldown af is, want dan mol je alles wat er ingewarpt wordt. Als protoss -moet- je je units op de goede positie hebben staan in midgame (zowel tegen T als Z), anders ben je gewoon op slag dood.

Geloof mij, gebeurt me vaak zat.

Cannons pak je overigens pas vanaf 3base, en dan nog kun je vaak een double drop naast de cannons droppen en dan de cannons mollen in 2 seconden. Vlieg je daarna meteen weg zonder losses.
De kans dat ik een dualdrop doe op moment dat als jou warpins op cooldown is, is zo klein dat ik daar niet op inga spelen.

Het probleem wat ik heb is dat de meeste gangbare protoss waar ik tegen speelt, zichzelf helemaal inbouwen en daar achter gaan techen...

Ik hou totaal niet van campen dus ga ik meestal een beetje pushen hier en daar, waardoor ik steeds veel leger verlies en niet genoeg schade kan doen..

Ondertussen wordt de toss steeds sterker en sterker...

Helemaal plus het feit, een paar goed geplaatste Storms je hele leger weg doet vagen....

[ Voor 3% gewijzigd door Rendiertje op 09-03-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:03:

Protos heeft kort voor midgame een zwak momentje imo wanneer ze enkel nog gateway units hebben (en misschien een immortal ofzo), en nog geen HTs/colossi. Maar dat is redelijk snel voorbij en zeker niet de hele midgame.
Zelf vind ik dat meeste protoss de midgame over slaan, Colossis en HT zijn endgame units. Midgame zit ik meer te denken aan immortal/chargelots/blinkstalkers/phoenix. De reden dat enkel Protoss zwak is in de midgame is omdat ze te snel tecken naar lategame units en daar niet genoeg units hebben.

Maar dat is enkel mij 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Het aantal verschillende leagues (bronze/silver/gold/platinum/diamand/master/grandmaster) is zo hoog dat je altijd wel op je niveau kan spelen, ook al is dat niveau laag. Daarnaast is sc2 vorige maand afgeprijst van 45 naar 28 euro bij de meeste webshops :). Ik heb nog twee trial codes weg te geven dus als je er 1 wil dan moet je ff pm-en.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:58:
[...]

Zelf vind ik dat meeste protoss de midgame over slaan, Colossis en HT zijn endgame units. Midgame zit ik meer te denken aan immortal/chargelots/blinkstalkers/phoenix. De reden dat enkel Protoss zwak is in de midgame is omdat ze te snel tecken naar lategame units en daar niet genoeg units hebben.

Immortal = midgame en HT = endgame?? Lijkt mij juist andersom vanwege morphen en kosten... Bovendien heb je in de endgame minder tijd voor spellcasts.

[ Voor 25% gewijzigd door Blue_Fear op 09-03-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:58:
[...]

Ben ik met je eens. Immortals zijn erg sterke units (kunnen ook erg veel hebben voordat ze dood gaan) en wat me opvalt is dat veel toss spelers eigenlijk nooit gebruik maken van de mogelijkheden zoals guardian shield en hallucination, terwijl dat juist handig is in mid-game.
Het andere punt dat protoss natuurlijk lastig heeft in mid-game is dat je vrij goed moet kunnen microën tegen de T MMM-bal, waar je dat eigenlijk niet hoeft te doen in end-game (gewoon je colossi eroverheen laten walsen is genoeg).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Blue_Fear schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:17:
[...]

Immortal = midgame en HT = endgame?? Lijkt mij juist andersom vanwege morphen en kosten... Bovendien heb je in de endgame minder tijd voor spellcasts.
Immortals heb je veel sneller tot je beschikking dan HTs. Immortal tech-path is Gate->Core->Robo. HT tech-path is Gate->Core->Council->Archives. Daarnaast heb je Storm research nodig om HTs nuttig te maken (tenzij je direct voor Archons gaat). De investering in tijd en grondstoffen is veel groter voor HT-tech dan voor Immortals. Zeker gezien je vrijwel altijd redelijk vroeg een Robo pakt voor de Observers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue_Fear schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:17:
[...]

Het aantal verschillende leagues (bronze/silver/gold/platinum/diamand/master/grandmaster) is zo hoog dat je altijd wel op je niveau kan spelen, ook al is dat niveau laag. Daarnaast is sc2 vorige maand afgeprijst van 45 naar 28 euro bij de meeste webshops :). Ik heb nog twee trial codes weg te geven dus als je er 1 wil dan moet je ff pm-en.

[...]

Ik denk dat je immortal en arcon doorelkaar haalt hier, arcon morph je in. Immortal kosten is 250 min en 100 gas (mineral heavy), HT = 50/150? gas heavy. Daarbij is de teck path van een immortal korter dan HT, daarom vind ik immortal midgame en HT (en arcon ook) een endgame unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
Rendiertje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:55:
[...]

De kans dat ik een dualdrop doe op moment dat als jou warpins op cooldown is, is zo klein dat ik daar niet op inga spelen.
Die kans is eigenlijk best groot juist. En als ik voor redelijke fast collossus ga heb ik 3 gates, iets later heb ik 6 gates. 6 zealots/stalkers die ingewarpt worden is met een double medivac drop nog goed te slopen, of desnoods retreaten. Je doet altijd iets aan damage.
Het probleem wat ik heb is dat de meeste gangbare protoss waar ik tegen speelt, zichzelf helemaal inbouwen en daar achter gaan techen...
quick third? Protoss heeft op veel maps moeite om dan die 3d snel te pakken, totdat ie 3 colo heeft.
Helemaal plus het feit, een paar goed geplaatste Storms je hele leger weg doet vagen....
Tja, dat is de emp vs storm micro battle. Dat is ook het probleem wat ik heb met pvt, het is zo flimsy. Als eender wie een klein foutje maakt is het voorbij. Een keer geen observer hebben als hij met cloaked ghosts komt -> dood. Slechte templar split -> dood. Een keer je ghosts te ver vooruit rennen cloaked terwijl er wel een observer is -> dood door storms, etc.

Pagina: 1 ... 42 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.