Verwijderd

Zit nu in high bronze, heb het gevoel dat het steeds beter gaat. Net wel een goede pot gehad voor mn gevoel.

http://replayfu.com/r/w7MNcn

Zouden jullie wat tips kunnen geven?
Iedereen op 'got' gisteren ook zo gelachen om VampireLady? :+

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03
wat heb ik nou weer gemist? :P

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-10 11:41

RaseriaN

So much choices..

Kan er meestal niet zo om lachen als mensen het nodig vinden om te schelden of mensen zwart te maken :)
Maargoed, schijnbaar kan dat allemaal omdat het internet zo heerlijk anoniem is..

Trouwens, ik las iets over practicegroups.. hebben we er ook eentje voor Terran? I r intrested ;)
Eh RaseriaN, je was er bij? Want als er iemand aan het schelden was/tekeer ging was zij het wel...

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-10 11:41

RaseriaN

So much choices..

apNia schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:43:
Eh RaseriaN, je was er bij? Want als er iemand aan het schelden was/tekeer ging was zij het wel...
Volgens mij wel, maar kan me een andere keer voor de geest halen dat ze drama aan het maken was en ik een beetje het pot/ketel spreekwoord naar voren haalde. Ineens had ik syndroom van down naar mn hoofd gesmeten gekregen :( Zoiets verziekt de sfeer imho, maargoed :)
Hahahahaha ze is echt niet goed bij d'r hoofd. Ze denkt omdat ze grote tetten en blond haar heeft dat ze alles mag roepen/eisen. Ze is wel goed in SC2 though.

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ze was al behoorlijk irritant, maar nadat ze tegen mij verloor is ze uit de channel geragequit na een hoop schelden en tieren 8)7 Hier de desbetreffende replay: http://www.megaupload.com/?d=YCXX8G6S (wilde hem op de sc2 replay sites uploaden maar daar kreeg ik steeds een error).

Verwijderd

ik was er ook bij in de chat =o
kreeg een zware rage over me heen -.-
maarja ze is wel goed ja platinum, hoewel ze geen hotkeys gebruikt =o
tehsojiro schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:53:
Ze was al behoorlijk irritant, maar nadat ze tegen mij verloor is ze uit de channel geragequit na een hoop schelden en tieren 8)7 Hier de desbetreffende replay: http://www.megaupload.com/?d=YCXX8G6S (wilde hem op de sc2 replay sites uploaden maar daar kreeg ik steeds een error).
Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:56:
ik was er ook bij in de chat =o
kreeg een zware rage over me heen -.-
maarja ze is wel goed ja platinum, hoewel ze geen hotkeys gebruikt =o
We hebben gisteren goed gespeeld SplitSecond :)
Waren serieus hele leuke potjes!

• tehsojiro
  • Niet online
Ik heb het net geprobeerd en nu doet hij het wel als het goed is.

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
Jongens we gaan dame zwart schilderen :)
Upload die replay maar naar een google doc ofzo :) of wetransfer :)

Ik wil wel die replay zien XD

• huarru
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 08:39
furby-killer schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:23:
[...]

Dat is wat 70% van de zerg doen.
Gek worden gespeeld door Zerg muta harass, dat staat samen met Toss DT harass op nummer 1 van frustraties tijdens het spelen.

• tehsojiro
  • Niet online
zonglew00 schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:21:
Jongens we gaan dame zwart schilderen :)
Upload die replay maar naar een google doc ofzo :) of wetransfer :)

Ik wil wel die replay zien XD
https://docs.google.com/l...ZWE3MmJiZGExNmVl&hl=en_US

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:08:
Dan wil je mij er niet bij hebben :p
wel, gezellig met jou en kees ^^
wanneer gaan we dat level nou eens uitspelen? :p

was 3 weken op vakantie(en merkte te laat dat ik het niet meer kon doorgeven), vandaar dat je niks van me hoorde ;)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:48:
[...]

wel, gezellig met jou en kees ^^
wanneer gaan we dat level nou eens uitspelen? :p

was 3 weken op vakantie(en merkte te laat dat ik het niet meer kon doorgeven), vandaar dat je niks van me hoorde ;)
Ik heb opzich weer een werkende pc, zal skype eens aan gooien. Zat laatst hetzelfde te denken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:04:
/commercial

Nog even erop wijzen dat a.s. maandag @20:00 GoT King of the Hill wordt gehouden, doe mee of kijk mee en chat mee op mumble. Meer info hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36754056
Ik doe mijn best om voor 20:30 thuis te zijn zodat ik ook nog mee kan doen, Hoera voor 2.5 uur eerder naar huis kunnen en toch 8 uur schrijven op het werk. _/-\o_

Verwijderd

apNia schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:49:
Hahahahaha ze is echt niet goed bij d'r hoofd. Ze denkt omdat ze grote tetten en blond haar heeft dat ze alles mag roepen/eisen. Ze is wel goed in SC2 though.
:')

• MrVegeta
OMG. Zo kut hé, als je een potje speelt en je doet (bijna) alles goed en dan nog verliezen. Ik vind het (altijd) erg moeilijk om te expanden, anders was ik er wel doorheen gekomen. Fucking zerg hé, soms niet dood te krijgen.

http://www.sc-replay.com/...S-Bandebear.html?justUp=1 Voor de replay, ben wel benieuwd wat jullie denken.

[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 19-09-2011 19:50 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Lol! ik heb net een vet en raar gevecht gehad!
moet je zien =p
http://replayfu.com/r/kWgGWt

Verwijderd

Lolleroaster @Splitsecond. Nu ti pizdec. Any idea wat dat inhoudt? Wel grappig want jij was er eigenlijk slechter aan toe, of zie ik dingen verkeerd?

Verwijderd

Als toss haat ik muta's echt als toss. Al me stalkers weer naar me main en dan komen de lings in me natural. Terran maakt gewoon wat missle turrets (< 14 muta's bedoel ik dan hier). Units splitten ookal geprobeerd. Ik probeer nu steeds 2-3gate star(voidray/phoenixes) te openen om de eerste te zijn die hem gek maakt :) queens killen enzo. maar met een stargate moet ik nog me macro oefenen
TBH is muta harass voor mij ook het moeilijkste om mee om te gaan. Weet als toss niet echt goed wat ik er mee moet.
tehsojiro schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:53:
Hahahahahahaahhahaha dat einde zat ik echt hardop om te schateren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:37:
Lolleroaster @Splitsecond. Nu ti pizdec. Any idea wat dat inhoudt? Wel grappig want jij was er eigenlijk slechter aan toe, of zie ik dingen verkeerd?
ja die zerglings kregen de kans om mijn basis in te gaan :<
was echt slecht bezig die game maar gelukkig nog kunnen winnen muhaha =p

Verwijderd

apNia schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:15:
TBH is muta harass voor mij ook het moeilijkste om mee om te gaan. Weet als toss niet echt goed wat ik er mee moet.

[...]

Hahahahahahaahhahaha dat einde zat ik echt hardop om te schateren.
Was dat waar ze faggot zei?

• tehsojiro
  • Niet online
Was ook niet de laatste keer dat ze dat zei
Hahaha, ja! Vond het typerend voor d'r. Gewoon FAGGOT, en dan leaven.

Verwijderd

Gebruikt ze geen hotkeys maar ze is wel in Plat? Deze werepd kent geen rechtvaardigheid! :@ Ik zit nog in frikkin bronze damn it grrr :@ ...

• MrVegeta
MrVegeta schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:21:
OMG. Zo kut hé, als je een potje speelt en je doet (bijna) alles goed en dan nog verliezen. Ik vind het (altijd) erg moeilijk om te expanden, anders was ik er wel doorheen gekomen. Fucking zerg hé, soms niet dood te krijgen.

http://www.sc-replay.com/...S-Bandebear.html?justUp=1 Voor de replay, ben wel benieuwd wat jullie denken.
Wat minder rodellen jongens.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:37
Ik word ook he-le-maal gek van muta's. Helemaal in 2v2. In 1v1 (ik speel overigens random, mid diamond) en dan heb ik niet heel veel problemen met muta builds omdat ik dan pressure kan zetten en units (other than muta's) kan forcen in early game zodat muta's delayed worden

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Verwijderd

Wat is er dan precies anders in 2v2?

• huarru
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:12:
Wat is er dan precies anders in 2v2?
Je moet meer rekening houden met verschillende combinaties van units, hierdoor kan early pressure uitoefenen op de tegenstander lastig zijn. Bijvoorbeeld als je een TZ tegenstander hebt, kan de Terran redelijk verdedigen met wat bunkers erbij, terwijl zijn Zerg partner relatief rustig kan techen naar muta's.
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:40:
Als toss haat ik muta's echt als toss. Al me stalkers weer naar me main en dan komen de lings in me natural. Terran maakt gewoon wat missle turrets (< 14 muta's bedoel ik dan hier). Units splitten ookal geprobeerd. Ik probeer nu steeds 2-3gate star(voidray/phoenixes) te openen om de eerste te zijn die hem gek maakt :) queens killen enzo. maar met een stargate moet ik nog me macro oefenen
Vind zelf dat toss het makkelijker heeft, sowieso kan je nog altijd ook photons neerzetten (al zullen die wat minder effectief zijn dan missile turrets), maar vooral omdat toss daadwerkelijk de mogelijkheid heeft die dingen te killen met blink stalkers en phoenixen. Sowieso zijn je stalkers trouwens niet echt geweldige counter voor lings.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
hallee ik wil me ff voorstellen ik heb vanaf vandaag ook starcraft 2
hiervoor speelde ik vooral LoL maar ik heb toch maar besloten om starcraft 2 is aan te schaffen nu mijn battle.net account niet meer gebanned is, stomme hackers ook enzo:P maargoed is er net als in lol een soort chatkanaal in starcraft waar jullie rondhangen ofzo?

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• huarru
blamauci schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:57:
hallee ik wil me ff voorstellen ik heb vanaf vandaag ook starcraft 2
hiervoor speelde ik vooral LoL maar ik heb toch maar besloten om starcraft 2 is aan te schaffen nu mijn battle.net account niet meer gebanned is, stomme hackers ook enzo:P maargoed is er net als in lol een soort chatkanaal in starcraft waar jullie rondhangen ofzo?
#GOT is volgens mij altijd wel redelijk gevuld met tweakers.

Verwijderd

Oh ja, over chatkanaal gesproken. Is er een populaire Europees chatkanaal met verstaanbaar Engels sprekende starcrafters?

En @Blamauci: Welkom welkom! Hoop dat je veel plezier beleeft met SC2! Speel Terran ! :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 13:08 ]

• TimothydeZ
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10-2012
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:06:
Oh ja, over chatkanaal gesproken. Is er een populaire Europees chatkanaal met verstaanbaar Engels sprekende starcrafters?

En @Blamauci: Welkom welkom! Hoop dat je veel plezier beleeft met SC2! Speel Terran ! :P
Speel geen terran!!1 Word een brotoss ^^

• huarru
TimothydeZ schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:12:
[...]

Speel geen terran!!1 Word een brotoss ^^
Brotoss schmotoss. Terran rocked alles ;)!! xD Maar ik zou aanraden om eerst een paar partijtjes te spelen met elke race en dan kijken welke je het meest bevalt. :)

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
ja ik heb nou met zerg en protoss gespeeld

zerg vind ik leuk maar is lastig moet zo snel alles doen. en protoss krijg ik mijn base niet eens geupgrade want ik zie dat ene ding nergens staan wat je nodig hebt ervoor

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03
ik zou adviseren, ga eens wat coop of vs. AI spelen met de rassen vs. very easy. leer je welke gebouwen je waar voor kan gebruiken en welke units wat doen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Verwijderd

blamauci schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:19:

zerg vind ik leuk maar is lastig moet zo snel alles doen. en protoss krijg ik mijn base niet eens geupgrade want ik zie dat ene ding nergens staan wat je nodig hebt ervoor
Vraag mij maar niets over de andere rassen. De Protoss mag ik nog wel omdat ze goud zijn :P Maar de Zerg heb ik een hekel aan, in het begin was ik bang als de pleuris voor de Zerg vanwege hun massale aantal units, maar dat valt nu wel mee, vooral nu ik heb geleerd dat je met marines prima muta's kan afweren XD

• Diabolica
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 13:09
Visie en positionering helpen zoveel als je tegen muta's moet.

Verwijderd

blamauci schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:19:

haha sory maar protoss kan zn base niet upgrade :P
Het is een unit dat je eruit kan maken en daarvoor heb je idd meerdere tech buildings nodig!

kom maar op het got kanaal dan help ik je wel :)

• tehsojiro
  • Niet online
Iemand nog meer een Global internal error bij login?

• huarru
tehsojiro schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:56:
Iemand nog meer een Global internal error bij login?
Kon zonder problemen inloggen :S geen idee wat er aan de hand is dan.

Verwijderd

Ik doe nu een Siege expand, maar het bevalt me niet omdat ik net een game heb gespeepd waar ik op 5:30 maar 2 marines en een tank in de bouw had. Op dat moment yad hij al 5 zealots die aan de deur klopten. En dat sucks for me, heel erg. Iemand advies over een gebalanceerde build?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

m0nk

16-09-2003 15.15

5 Zealots op 5:30 klinkt als een 2 gate rush.. had je moeten scouten er dan had je erop kunnen reageren door een bunker oid neer te knallen.. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Ik besef me nu dat ik ook m'n wall had kunnen repairen met m'n SCV's. Wel lomp dat m'n tech lab ook onderdeel was van m'n wal... Doei geld/gas....

Hoe had ik zoiets kunnen scouten? En is zo'n rush een all in?

Verwijderd

m0nk schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:58:
5 Zealots op 5:30 klinkt als een 2 gate rush.. had je moeten scouten er dan had je erop kunnen reageren door een bunker oid neer te knallen.. :)
kan ook gewoon 4gate zijn, dan kan je er zelfs 7 hebben op 5:30 :P

Verwijderd

Nee, het was een 2 gate, had het in de replay gezien. Dan nog de vraag hoe ik ertegen gescout kon hebben. Mijn scout gaat op ongeveer 14 weg, maar ben nog te veel bezig met mijn structures om het te beseffen, al zoe ik het.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Als ie na zn 1e GW een 2e neerzet kan je vrijwel zeker een rush verwachten. Kijk dus of ie zn cybernetics skipt. Dan snel een bunker maken. Vaak gebruiken ze ook chrono op de beide gw's.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:50:
[...]

kan ook gewoon 4gate zijn, dan kan je er zelfs 7 hebben op 5:30 :P
Bronze leage he.. Dan lukt dat vrijwel niet

[ Voor 51% gewijzigd door m0nk op 20-09-2011 20:30 ]

In principe is dat gewoon BO volgen, wat ze daarna doen is meer het probleem. Maar leuk als hij 5 zealots heeft, hem hard uitlachen als terran. 7 dingen waar je aan moet denken:
1. Je initiele scout SCV: pakt hij geen enkele gas? Dan moet hij of zealots gaan of heel traag zijn. In beide gevallen wil je redelijk aantal marines, of ter verdediging of om het af te straffen.
2. Tweede gebouw geen cyber: moet hij zealots wel gaan (ik blijf met mijn scv scout altijd rondhangen totdat hij cyber neerzet).
3. Ik gebruik meestal mijn tweede/derde 50 energie bij orbital voor scan op vijandelijke basis, geen idee na hoeveel tijd dat is echter, dus weet niet of dat nog op tijd is.
4. Vaak kan je wel een marine bij xelnaga zetten, en anders gewoon bij de route die hij moet nemen. Handig om te weten dat hij eraan komt.
5. Zoals je zelf merkte, tech lab is onderdeel van je wall, bedenk serieus of je dat wilt (ja ik weet dat veel het doen, maar vooral op lager niveau is het gevaarlijk om je wall daarmee zwakker te maken).
6. Aangezien je hem nu gescout hebt, breng stel SCVs met autorepair naar de wall toe. Houd wel in de gaten welk gedeelte dat ze repareren, liever alles geel dan ééntje kapot en andere 100% gerepareerd door SCVs.
7. Dit punt heb ik nodig om mijn foute youtube link goed te kunnen praten. Maar serieus, heb wat SCVs en die zealots komen nooit door de wall. Ik heb zelfs weleens het omgekeerde gedaan tegen proxy 2 gate in mijn basis, CC weggevlogen naar natural, en wall gebruikt om zijn zealots in mijn basis te houden.

Zelf moet ik echt beter worden in het afmaken van potjes. Net TvT, ik was al half van plan fast reapers te gaan tegen 1-1-1, echter toen deed hij een hele snelle FE. Des te meer reden om reapers te gaan. Hij was echter verrassend snel met marines, (of ik te traag met reapers), het was nog wel een slachtpartij onder zijn SCVs, maar hij overleefde het. Toen banshees gaan, zelfde verhaal. Was pijnlijk voor hem, maar hij overleefde het. En toen had hij met zijn marines toch nog een paar vieze tegenaanvallen. Wel gewonnen, maar had wat ruimer gemogen.

• vroomie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
Hallo, mijn eerste post hier.
Speel al een tijdje SC2, eerst op een vriends account gespeeld en als terran begonnen, daarmee zo'n beetje 50% win/lose in de high silver/low gold league - later met wat mensen 2v2 gaan spelen, en daar zerg leren spelen, dat bevalt goed, en dus besloten, nu ik mijn eigen account heb, ook als zerg de 1v1 ladder op te gaan - ookal voelt het zeker nog niet zo sterk als mijn terran, ik vind het wel erg leuk.

Net mijn 5 placement matches gedaan - de laatste die ik echt op een gimmicky, slechte, manier win. (ik open 7 pool tegen een toss forge first FE - opzich goed, maar mn lings komen door slechte scouting net na het completen van zijn eerste cannon aan en ik doe dus 0 damage. Ik pak een 2e base, drone wat, OV scout op 7 minuten wat gateways + sentrys dus pak een snelle third. Op dit moment staat hij al voor in army size, en dat blijft eigenlijk zo totdat ie uitmoved, een proxy pylon bouwt, en daar vervolgens blijft wachtten.... Ik haal zijn army size in vlak voor de uiteindelijke push, en win zo de game).

Nu ben ik dus in de diamond league geplaatst en... je raad het wellicht al, ben ik nogal geintimideerd om daar verder te ladderen :P ik zou dus graag eens wat oefenpotjes spelen tegen mensen uit high gold / plat / low diamond om te kijken waar ik nou echt thuishoor :P (en ook om gewoon beter te worden, natuurlijk)

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10 20:09
Fist 511 voor een high plat protoss als je wilt

Verwijderd

furby-killer schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:14:
In principe is dat gewoon BO volgen, wat ze daarna doen is meer het probleem. Maar leuk als hij 5 zealots heeft, hem hard uitlachen als terran. 7 dingen waar je aan moet denken:
1. Je initiele scout SCV: pakt hij geen enkele gas? Dan moet hij of zealots gaan of heel traag zijn. In beide gevallen wil je redelijk aantal marines, of ter verdediging of om het af te straffen.
2. Tweede gebouw geen cyber: moet hij zealots wel gaan (ik blijf met mijn scv scout altijd rondhangen totdat hij cyber neerzet).
3. Ik gebruik meestal mijn tweede/derde 50 energie bij orbital voor scan op vijandelijke basis, geen idee na hoeveel tijd dat is echter, dus weet niet of dat nog op tijd is.
4. Vaak kan je wel een marine bij xelnaga zetten, en anders gewoon bij de route die hij moet nemen. Handig om te weten dat hij eraan komt.
5. Zoals je zelf merkte, tech lab is onderdeel van je wall, bedenk serieus of je dat wilt (ja ik weet dat veel het doen, maar vooral op lager niveau is het gevaarlijk om je wall daarmee zwakker te maken).
6. Aangezien je hem nu gescout hebt, breng stel SCVs met autorepair naar de wall toe. Houd wel in de gaten welk gedeelte dat ze repareren, liever alles geel dan ééntje kapot en andere 100% gerepareerd door SCVs.
7. Dit punt heb ik nodig om mijn foute youtube link goed te kunnen praten. Maar serieus, heb wat SCVs en die zealots komen nooit door de wall. Ik heb zelfs weleens het omgekeerde gedaan tegen proxy 2 gate in mijn basis, CC weggevlogen naar natural, en wall gebruikt om zijn zealots in mijn basis te houden.

Zelf moet ik echt beter worden in het afmaken van potjes. Net TvT, ik was al half van plan fast reapers te gaan tegen 1-1-1, echter toen deed hij een hele snelle FE. Des te meer reden om reapers te gaan. Hij was echter verrassend snel met marines, (of ik te traag met reapers), het was nog wel een slachtpartij onder zijn SCVs, maar hij overleefde het. Toen banshees gaan, zelfde verhaal. Was pijnlijk voor hem, maar hij overleefde het. En toen had hij met zijn marines toch nog een paar vieze tegenaanvallen. Wel gewonnen, maar had wat ruimer gemogen.
Bedankt furby-killer,

Wanneer besluit ik mijn build aan te passen? Wat als ik geen early gas zie? Delay m'n factory, plaats een bunker, door met marines? Of als ik geld heb, geen swap doen, maar m'n factory zelf de tech lab laten bouwen? Of gewoon doorgaan? Want een tank doet van achter een wall ook veel damage. Idee om de factory in de wall te gooien, rax tech lab laten maken, dan weer switchen om vervolgens tanks te maken. Zo mis je wel marines, maar heb je wel je sterke tank. Alleen weet ik niet of dat voldoende is voor een counter attack, tank is niet zo mobiel en heb ik alleen maar nodig voor base defense.

Wat doe ik als zijn rush mislukt. Twee opties:

Hij trekt niet terug, alles gaat dood > Gewoon met alles gaan aanvallen?
Hij trekt wel terug, paar zealots overleven > Ook gewoon gaan en killen die hap?

• vroomie
Fist schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:48:
Fist 511 voor een high plat protoss als je wilt
toegevoegd :)

• Fist
Mmh heb niets ontvangen?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

Rannasha

Does not compute.

Je ziet niets als iemand je via je character-name/character-code toevoegt aan z'n friends list. Alleen via Real ID krijg je een melding als iemand je wil toevoegen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• vroomie
we hebben zojuist wat potjes gespeeld - toch wel verloren, ene potje wat dikker dan het andere - diamond gaat dus echt nog wel wat te hoog gegrepen zijn :P
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:03:
[...]

Bedankt furby-killer,

Wanneer besluit ik mijn build aan te passen? Wat als ik geen early gas zie? Delay m'n factory, plaats een bunker, door met marines? Of als ik geld heb, geen swap doen, maar m'n factory zelf de tech lab laten bouwen? Of gewoon doorgaan? Want een tank doet van achter een wall ook veel damage. Idee om de factory in de wall te gooien, rax tech lab laten maken, dan weer switchen om vervolgens tanks te maken. Zo mis je wel marines, maar heb je wel je sterke tank. Alleen weet ik niet of dat voldoende is voor een counter attack, tank is niet zo mobiel en heb ik alleen maar nodig voor base defense.

Wat doe ik als zijn rush mislukt. Twee opties:

Hij trekt niet terug, alles gaat dood > Gewoon met alles gaan aanvallen?
Hij trekt wel terug, paar zealots overleven > Ook gewoon gaan en killen die hap?
In principe als je ziet dat hij voor zealots gaat kan je gewoon doorgaan met je build, gezien dat zijn rush redelijk eenvoudig te counteren is. Als je wilt kan je ook switchen voor banshees, gezien dat die zelfde opening hebben, maar waarschijnlijk is het eenvoudiger voor jou om met je oorspronkelijke build door te gaan.

Zelf zou ik dan je factory tech lab laten maken. Sowieso kan het wel handig zijn een barracks ook met tech lab te hebben voor marauders met concussion shells, die vertragen zealots wat erg handig is, al gaat het wel ten koste van hoeveelheid tanks.
Als je toch besluit te swappen, zorg dat je weet dat hij niet in de buurt is, bijvoorbeeld door vision via xelnaga tower. nogal lullig als jij lift en zealots je basis in gaan.

Bunker heb je niet nodig, die speelt enkel een rol als hij door je wall heen komt, en dat moet simpelweg nooit gebeuren. Zorg dat je SCVs erbij hebt, die kunnen schade gewoon repareren, ook liever één teveel dan te weinig (maar overdrijven hoeft ook niet).

Als je zijn aanval vernietigt moet je zonder twijfel direct aanvallen, hij heeft geen drol meer. Als je enkel schade toebrengt zou ik wachten tot je 2 tanks heb ten een zooi marines erbij. Het probleem is dat marines vooral goed zijn tegen zealots als je hit and run kan toepassen, bij voorkeur met wat marauders om zealots te vertragen en stim om je units te versnellen. Klein probleem nu: zelfs als je dat al hebt, dan nog kan je niet terugtrekken omdat je die siege tank moet verdedigen. Oftewel minstens 2 ervan zodat je redelijk wat vuurkracht hebt.

En als laatste, zorg dat je niet verrast wordt met siege tanks buiten siege mode. Zorg dat je ongeveer weet waar zijn leger zich bevindt zodat hij niet halverwege de map je vernietigt, en als hij in de buurt is houd ik altijd helft van siege tanks gedeployed, en dan kan andere helft iets naar voren gaan en in siege mode gaan, etc.

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
m0nk schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:58:
Met 4-gate kan je op 5:30 al 4 zealots inwarpen en een 5e al gebouwd hebben.
Erger zou zijn geweest als het 6 stalkers waren, wat op 5:30 á 6:00 ook al mogelijk is, met proxy pylon.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• huarru
kaluro2 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:23:
[...]

Erger zou zijn geweest als het 6 stalkers waren, wat op 5:30 á 6:00 ook al mogelijk is, met proxy pylon.
Hmmm, wat zou jij als Terran rond die tijd kunnen hebben? Ik eindig meestal met slechts 4-5 marines rond de 5 min, dus ik ben haast wel verplicht om een bunker te maken tegen early pressure.

Verwijderd

kaluro2 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:23:
[...]

Dat lijkt me heel sterk, daarvoor moet je sowieso een gas en een cybernetics core hebben. Dus op 5:30 6 stalkers .... Dat wil ik geverifieerd hebben voor ik het geloof.

• kaluro2
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:08:
[...]

Dat lijkt me heel sterk, daarvoor moet je sowieso een gas en een cybernetics core hebben. Dus op 5:30 6 stalkers .... Dat wil ik geverifieerd hebben voor ik het geloof.
Cybernetics core bouw je al op 17 food.
4-gate tactiek zorgt ervoor dat je rond ca. 5:30 kan inwarpen.

Als je 5 (ja 5) drones op 2 gas hebt, heb je genoeg geld en gas om in totaal 6 stalkers te hebben.
2 bouw je normaal, 4 warp je er in.

• Fist
Species5618 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:30:
Je ziet niets als iemand je via je character-name/character-code toevoegt aan z'n friends list. Alleen via Real ID krijg je een melding als iemand je wil toevoegen.
Aah vandaar. Wat vervelend

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Anders lees je mijn post erna ook even. Het is Bronze leage.. 98% van de spelers daar lukt warpin op 5:30 niet incl scouten. Zeker niet in een 4p map

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

Rannasha

Does not compute.

m0nk schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:29:
Anders lees je mijn post erna ook even. Het is Bronze leage.. 98% van de spelers daar lukt warpin op 5:30 niet incl scouten. Zeker niet in een 4p map
Dat wisselt erg sterk. Je hebt best een aantal mensen in de lagere leagues die 1 (vooral all-in) build kennen en die tot in den treure oefenen en dus redelijk effectief worden in de uitvoering ervan. Nog steeds geen top-niveau natuurlijk, maar wel strakker dan de gemiddelde build in de bronze league. Zodra het aankomt op micro, transities naar de midgame of aanpassen aan ongewone omstandigheden vallen deze one-trick-ponies hard door de mand en daarom stromen ze niet door naar de hogere leagues. Maar dat neemt niet weg dat er genoeg mensen zijn die vrij snel een redelijk groepje units voor je deur kunnen hebben.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-10 21:52

The_DoubleU

Tweaker in München

Als je 5 (ja 5) drones op gas hebt, heb je genoeg geld en gas om in totaal 6 stalkers te hebben.
2 bouw je normaal, 4 warp je er in.
Iemand een goede tactiek om zo'n stalker rush tegen te gaan als T?

• kaluro2
The_DoubleU schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:11:
[...]

Double rax marauder + bunker? Ik speel nooit terran eerlijk gezegd.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Species5618 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:40:
[...]

Dat wisselt erg sterk. Je hebt best een aantal mensen in de lagere leagues die 1 (vooral all-in) build kennen en die tot in den treure oefenen en dus redelijk effectief worden in de uitvoering ervan. Nog steeds geen top-niveau natuurlijk, maar wel strakker dan de gemiddelde build in de bronze league. Zodra het aankomt op micro, transities naar de midgame of aanpassen aan ongewone omstandigheden vallen deze one-trick-ponies hard door de mand en daarom stromen ze niet door naar de hogere leagues. Maar dat neemt niet weg dat er genoeg mensen zijn die vrij snel een redelijk groepje units voor je deur kunnen hebben.
Dan nog, Als er 5 zeolots voor je deur staan early game is dat in de bronze leage 99% van de keren een 2 gate rush, al dan niet een proxy gate. Vast wel dat het met een 4 gate warpin ook mogelijk is om die 5 zealots rond die tijd op je ramp te krijgen alleen is de kans daarop in de bronze leage vrijwel nihil. En anders wil ik weleens een replay zien van een bronze Toss speler die een 4 Gate warp in(Bishu) doet op 5:30 (5x zealots op een ramp). 99 van de 100x zal er wel een stalker en/of sentry tussen zitten.

The_DoubleU schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:11:
[...]

Scouten, je ziet ze komen, maak bunker. Verder zo snel mogelijk marauders met concussive shells, en daarna stim. Marauders gaan dwars door stalkers heen.

Verwijderd

Kan iemand naar een replay van mij kijken? Een TvP als volgt: Ik scout z'n base, maar helaas kan ik niet in z'n main komen omdat hij z'n natural wallt en een zealot me ownt. De volgende scan zie ik een Stargate, maar hij heeft door dat ik hem scout en stopt met z'n tactiek en gaat maar gewoon Protoss ball. Ik had meer marines en marauders. Hij had wel Colossi, maar m'n Vikings stonden al klaar voor evt Void Rays. Daarnaast had hij upgrades, but so did I (+1/+1), bovendien had ik shields, stim en medivacs. Ook nog eens heerlijke tanks klaar staan op m'n basis. Snap gewoon totaal niet hoe ik die heb verloren. Iemand een analyse?

I'm beginning to like this game more and more every time I learn a little bit from it. I played a TvP, we both had massive armies, I thought I had everything under control, had a lot of Marauders, he had Colossi, but I had enough Vikings. I did see the replay and he had upgrades, but so did I, +shields +Stim, + medivacs healing stuff up + tanks backing me up at my base. I just can't see what went wrong here?

http://drop.sc/36654
Kan hier replay niet bekijken (geen SC2 geinstalleerd), en ben ook niet de beste over advies met terran tegen protoss late game leger.

Echter hoe kan het dat je eerste scout (SCV) al zijn basis niet binnenkwam vanwege wall bij natural? Die hoort er te zijn ruim voordat hij een wall kan hebben.

• huarru
furby-killer schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:59:
Kan hier replay niet bekijken (geen SC2 geinstalleerd), en ben ook niet de beste over advies met terran tegen protoss late game leger.

Echter hoe kan het dat je eerste scout (SCV) al zijn basis niet binnenkwam vanwege wall bij natural? Die hoort er te zijn ruim voordat hij een wall kan hebben.
Terrans zijn maar luie scouters ;) ik scout meestal pas na mijn rax.

Verwijderd

huarru schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:00:
[...]

Yups. Dat dus. Ik que de scout command op m'n rax bouwende SCV. Maar het probleem was niet dat de scout er niet in kwam, maar had niet door dat ie al de base uit wandelde voordat ik een goed kijkje kon nemen, toen ik terug wilde ... ZEALOT SMASH
huarru schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:00:
[...]

Is dat standaard? Ik scout altijd met mijn sup depot bouwende SCV, dan kan hij nog iets zien iig.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:51:
Kan iemand naar een replay van mij kijken?
Protoss army is niet supermobiel. Je had wat drops kunnen doen achter in zn main. Als je kijkt hoe hij zn wall heeft gebouwd en al zijn units ertussen inwarpte..

Op het moment van zijn grote winnende push is het 190 food vs 153 food terwijl je 1910 minerals gebanked hebt. Maak dan meer unit producing structures. Daarnaast had je niet veel marauders (12) + 37 marines vs 26 stalkers en 21 zealots. Op het moment van de push vallen je Vikings die ene void aan ipv de Collossi. Zijn ground army heeft een +1 weapon +2 armor upgrade, jij 1-1. Je had ook nog 2 Banshee's die idle waren tussen jullie bases.

Probeer als je tegenstander aan het turtelen is meer units te maken en asap naar 200 food te komen en je upgrades te fixen (ook voor je tanks! Die waren 0-0 nl). En 2 tanks stonden buiten range tijdens je beslissende gevecht.

Denk dat als je zijn buildings goed had bekeken (2 gate en een forge zo vroeg in de game) je je taktiek had moeten aanpassen. 3 rax en dan pushen oid. Op 3 min scoute je zijn wall nl.

Die Toss deed een 12 gate, Forge - 13 Gate wall in :P inclusief 2 pylons

Afbeeldingslocatie: http://www.3rd.nl/images/kendm.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door m0nk op 21-09-2011 14:17 ]

• huarru
furby-killer schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:06:
[...]

Is dat standaard? Ik scout altijd met mijn sup depot bouwende SCV, dan kan hij nog iets zien iig.
Geen idee, of het standaard is, maar dat is de gewoonte die ik heb. Merk wel dat Terran veel later scout dan zerg/toss. Toss is van nature het snelst (komt volgens mij meteen na de pylon op 9).

• vroomie
Ik heb de replay even bekeken - hoewel er wat kleine dingetjes zijn die verbeterd kunnen (de banshees die niks doen, 1 van de tanks die wat ver naar achter staat en dus niet deelneemt aan de encounter de scv niet naar buiten laten lopen nadat je hem spot) verlies je, mijns inziens, om 2 redenen

1) macro - je bent een aantal keer supply blocked, je bouwt niet continu SCV's en ook je unit producing structures staan wel eens stil - hierdoor houdt je op een gegeven moment ook wat geld over.
Dit doet je tegenstander beter, en daardoor bouwt hij over tijd meer leger op.

In dit kader geldt dat, voor beginnende spelers, 3 dingen prioriteit hebben:
~Bouw altijd workers
~Zorg dat je genoeg supply hebt
~Maak je geld op (het liefst door continu units te bouwen, geen units te que-en voor het bouwen, maar in eerste instantie gewoon het opmaken van je geld, al is het aan unit-producing-structures)

2) Je valt niet aan - dit klinkt lastig, en is het ook absoluut, maar op het moment dat er "iets" net klaar is met bouwen ben je op dat moment waarschijnlijk erg sterk.
Voorbeelden hiervan zijn het completen van Combat shield of Stimpack - in 1 keer heeft je leger veel meer opties - In dit geval kan een front push niet (er staat vrij veel, is een wall, inclusief cannons) dus hier niet mee aanvallen is prima, er zijn echter wel twee andere momenten waar je echt agressief had kunnen, en mijns inziens moeten, zijn namelijk:
~Je eerste viking is af - met gebruik hiervan kun je buiten de base van de protoss siegen, en ver genoeg kijken om zijn wall langzaam af te siegen - de protoss verliest dan of zijn wall, of wordt gefoced je gesiegde tanks in te lopen (verder heb je op dit moment in het spel ook gewoon VEEL meer army)
~Er komen twee medivacs uit - Ook hier krijg je ineens een aantal opties, m0nk noemde al het droppen, tegen protoss ben ik hier zelf niet zo'n grote fan van omdat ze relatief eenvoudig units in kunnen warpen om het af te houden. Maar wat ook kan: elevator play, je sieged je tanks op de lowgrond onder zijn main en dropped vervolgens wat marines op de high ground - zo breng je hem in een erg lastig verdedigbare postie.

In het algemeen geldt hier het hebben van een plan - waar ga je mee winnen? (of in ieder geval schade doen)
vroege schade door veel vroege units? het opbouwen van een groter leger dan hem en eerder 200/200 halen? (dan moet je meer en/of eerder expanden, en is het verdedigen tot je dit berijkt (of het afremmen van je tegenstander) een belangrijk deel van je plan) - nog andere opties zijn gewoon dingen te proberen: ik val aan als ik 3 siege tanks heb! - als het niet werkt pas je je plan net zo lang aan tot het wel werkt.

Al met al is het een flinke lap tekst geworden, ik hoop dat je er iets aan hebt ;)
Daarmee is toss inderdaad normaal het snelste, en terran heeft normaal wel het voordeel dat je ook kan scannen waarmee je mooie early game scout heb. Maar dan nog steeds zie je volgens mij niet veel met zon late scout.

Wat ik zelf had gedaan als ik zon wall in had gescout was direct reapers gaan, en ook niet al te lang wachten met engineering bay neerzetten.

• huarru
furby-killer schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:23:
Daarmee is toss inderdaad normaal het snelste, en terran heeft normaal wel het voordeel dat je ook kan scannen waarmee je mooie early game scout heb. Maar dan nog steeds zie je volgens mij niet veel met zon late scout.

Wat ik zelf had gedaan als ik zon wall in had gescout was direct reapers gaan, en ook niet al te lang wachten met engineering bay neerzetten.
Belangrijkste wat je kunt zien is, heeft hij een vroege expo en wat voor unit compositie heeft de toss speler. Je moet dan maar aannames gaan nemen als Terran speler of een scan opofferen (maar dat is wel redelijk wat minerals minder).

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:59
1.4 patch is live mensen, eerste reacties?

Ik vind het persoonlijk wel een goede patch, alleen snap ik de build-time van barracks increase van 60 naar 65 niet zo goed...

[ Voor 60% gewijzigd door rickjehh op 21-09-2011 14:46 ]

• vroomie
rickjehh schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:45:
1.4 patch is live mensen, eerste reacties?
Ik ben vooral heel erg benieuwd naar de PvP metagame!

De overige changes lijken wat minder relevant

• vroomie
[b][message=36796180,noline]
Ik vind het persoonlijk wel een goede patch, alleen snap ik de build-time van barracks increase van 60 naar 65 niet zo goed...
ik denk dat dat is om een 2 rax ietsje later te laten hitten - die op sommige maps in sommige matchups wel erg sterk is

Verwijderd

vroomie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:23:
Ik heb de replay even bekeken - hoewel er wat kleine dingetjes zijn die verbeterd kunnen (de banshees die niks doen, 1 van de tanks die wat ver naar achter staat en dus niet deelneemt aan de encounter de scv niet naar buiten laten lopen nadat je hem spot) verlies je, mijns inziens, om 2 redenen

1) macro - je bent een aantal keer supply blocked, je bouwt niet continu SCV's en ook je unit producing structures staan wel eens stil - hierdoor houdt je op een gegeven moment ook wat geld over.

~Bouw altijd workers
~Maak je geld op (het liefst door continu units te bouwen, geen units te que-en voor het bouwen, maar in eerste instantie gewoon het opmaken van je geld, al is het aan unit-producing-structures)

2) Je valt niet aan - dit klinkt lastig, en is het ook absoluut, maar op het moment dat er "iets" net klaar is met bouwen ben je op dat moment waarschijnlijk erg sterk.
Voorbeelden hiervan zijn het completen van Combat shield of Stimpack - in 1 keer heeft je leger veel meer opties - In dit geval kan een front push niet (er staat vrij veel, is een wall, inclusief cannons) dus hier niet mee aanvallen is prima, er zijn echter wel twee andere momenten waar je echt agressief had kunnen, en mijns inziens moeten, zijn namelijk:
~Je eerste viking is af - met gebruik hiervan kun je buiten de base van de protoss siegen, en ver genoeg kijken om zijn wall langzaam af te siegen - de protoss verliest dan of zijn wall, of wordt gefoced je gesiegde tanks in te lopen (verder heb je op dit moment in het spel ook gewoon VEEL meer army)
~Er komen twee medivacs uit - Ook hier krijg je ineens een aantal opties, m0nk noemde al het droppen, tegen protoss ben ik hier zelf niet zo'n grote fan van omdat ze relatief eenvoudig units in kunnen warpen om het af te houden. Maar wat ook kan: elevator play, je sieged je tanks op de lowgrond onder zijn main en dropped vervolgens wat marines op de high ground - zo breng je hem in een erg lastig verdedigbare postie.

In het algemeen geldt hier het hebben van een plan - waar ga je mee winnen? (of in ieder geval schade doen)
vroege schade door veel vroege units? het opbouwen van een groter leger dan hem en eerder 200/200 halen? (dan moet je meer en/of eerder expanden, en is het verdedigen tot je dit berijkt (of het afremmen van je tegenstander) een belangrijk deel van je plan) - nog andere opties zijn gewoon dingen te proberen: ik val aan als ik 3 siege tanks heb! - als het niet werkt pas je je plan net zo lang aan tot het wel werkt.

Al met al is het een flinke lap tekst geworden, ik hoop dat je er iets aan hebt ;)
Grote dank. Ik had daarna een TvZ gewonnen door erg agressief te spelen, meteen met paar marines en wat tanks naar zijn base. Siegen. Lokken en aanproeven hoe de weerstand is. De rest gerallyd naar m'n natural (dus ondertussen ge-expand), en al staande verdedigende troepen naar de frontlinie geroepen. Had hem zo erg vast dat hij als Zerg zijnde niet kon expanden.

Maw, ik kan het wel. Maar tegen Protoss zegt iedereen dat tankplay flut is door chargelots, en daarom doe ik dat ook niet meer zo. Alleen een paar om te verdedigen van achter een wall in mijn main/natural.

Even los hiervan: Is mijn macro dan ZO slecht? :( Ik heb het idee dat het wel goed gaat. Ik float idd wel resoarces, maar kan nog niet goed tegelijk mijn army ergens brengen en producen.

• rickjehh
vroomie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:47:
[...]

ik denk dat dat is om een 2 rax ietsje later te laten hitten - die op sommige maps in sommige matchups wel erg sterk is
Daar zit wel wat in, maar heel erg vertraagd is het dan ook weer niet echt..

Verwijderd

rickjehh schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:50:
[...]

Daar zit wel wat in, maar heel erg vertraagd is het dan ook weer niet echt..
10 seconde vertraging. Zou dat genoeg zijn voor meer defenses?

• Diabolica
Neural Parasite range decreased from 9 to 7.
doet het dus nog wel tegen massive

• rickjehh
Diabolica schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:51:
Neural Parasite range decreased from 9 to 7.
doet het dus nog wel tegen massive
Ja klopt, daar was toch wel erg veel resistance tegen waardoor ze hebben besloten de range aan te passen i.p.v. de massive units nerf.

@KenDM, dat betwijfel ik dus ook waardoor ik het niet echt begrijp. Ik kan ook geen reden bedenken waardoor het wel nuttig zou zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door rickjehh op 21-09-2011 14:53 ]

• Diabolica
Baneling's Attack Structure ability is now a toggle to Enable/Disable Attack Structure. The toggle will determine whether structures are valid targets for auto-attack. This change fixes an issue which caused Banelings to prioritize buildings over hostile units.

Dit maakt het ook wat makkelijker om banelings te handelen

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-10 22:14
vroomie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:23:

~Bouw altijd workers

[...]
Dit ^^

Ik ben zelf een inactieve protoss, en ik heb eens gekeken vanuit protoss-blik.

Ik hou een aantal punten die mij echt opvallen:
  • Je hebt geld genoeg, maar je verkiest een mule boven een scan. Waarom?
  • Scan, scan, scan. Niet alleen met scans, maar ook met je leger. Alles statisch is...... statisch ;)
  • 9:00. Je verplaatst wel je CC, maar maakt er geen orbital command van. Scheelt scans mules ;)
  • Je scan om 13:30 verraad stalkers. Je zet stim en concussive shell in. Good.
  • 17:30. Die derde base wordt echt noodzakelijk, maar is er niet. Macro... Naar mijn (slechte) inzicht had je rond 14:00 een derde base moeten gaan pakken
  • 18:30. P-Leger dient zich aan. Al eerder is gezegd: je banshees hangen maar. Die hadden wat moeten doen.
  • 19:00. Colossi geven zicht op de high ground. Ik ben hier niet zeker van mezelf, maar naar mijn idee hadden je vikings eerst de void-ray aan moeten vallen, en daarna de collossi. Daarna terugtrekken op high-ground
  • 20:20. Met je banshees cannons aanvallen terwijl je "zachte" targets hebt is niet handig....
Nogmaals: ik ben beginnend brons, inactief, maar wellicht heb je wat er aan. Mocht iemand het niet met mij eens zijn, dan hoor ik het bijzonder graag. Kan ik ook weer van leren!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• huarru
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:49:
[...]

Grote dank. Ik had daarna een TvZ gewonnen door erg agressief te spelen, meteen met paar marines en wat tanks naar zijn base. Siegen. Lokken en aanproeven hoe de weerstand is. De rest gerallyd naar m'n natural (dus ondertussen ge-expand), en al staande verdedigende troepen naar de frontlinie geroepen. Had hem zo erg vast dat hij als Zerg zijnde niet kon expanden.

Maw, ik kan het wel. Maar tegen Protoss zegt iedereen dat tankplay flut is door chargelots, en daarom doe ik dat ook niet meer zo. Alleen een paar om te verdedigen van achter een wall in mijn main/natural.

Even los hiervan: Is mijn macro dan ZO slecht? :( Ik heb het idee dat het wel goed gaat. Ik float idd wel resoarces, maar kan nog niet goed tegelijk mijn army ergens brengen en producen.
Macro slecht, hmmm, afhankelijk vanuit welke league je bekijkt. Voor Bronze is het goed genoeg, maar voor hogere leagues is het wat minder. Merk in me eigen games dat ik veel te veel quee wat ook eigenlijk niet goed is. Zoveel om te verbeteren :(

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
Hebben jullie al de nieuwe Corsair toestenboorden gezien?
Google maar even op Corsair K60 en K90.
Worden oorspronkelijk als FPS en RPG boarden bestempeld maar ik vind ze wel mooi!
En ze worden geleverd met Cherry RED switches.

heb nu 2 maandjes de Steelseries 6v2.
En je ziet heel duidelijk dat de letters vervagen bij de linker control/shift en alt toetsen. Typische starcraft plekjes
Ben geen meisje =) maar op de een of andere manier vervagen die toetsen toch snel.

• vroomie
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:49:
Ik weet niet in welke league je zit en kan moeilijk zeggen of het voor het niveau waarop je speelt "slecht" is - Echt slecht is het zeker niet - maar het kan wel gewoon een stuk beter ;)
Het produceren tegelijk met ander edingen is, zoals je al aangeeft, lastig, juist dit multitasken (waar je eigenlijk 10 dingen moet doen, maar er maar 5 aankan - dit blijft gelden tot pro level, al kunnen ze er daar misschien 7 of 8 van de 10 doen) - het terugvallen op macro is de eenvoudigste optie om veel spelers (zeker t/m gold) gewoon te overpoweren met veel meer units dan hij heeft - ookal betekend dit dat je aanval minder damage doet, dan wanneer je daar fulltime naar had gekeken.

Verder geeft je aan tegen protoss eigenlijk geen tanks te willen spelen i.v.m. chargelots - Chargelots zijn idd erg goed tegen tanks, maar normaal gezien zul je ook andere units hebben die er tussen staan, waar ze dan weer iets minder goed tegen zijn - Bovendien kan je vroeg pushen met ongeveer 3 siege tanks + een zooitje marines, op dat moment heeft hij nog geen charge, en zomaar techen terwijl er iemand op je deur klopt zullen de meeste toss toch niet doen :P

Voordeel van het wel spelen van tanks tegen protoss (en dus, feitelijk, dezelfde basis in alle matchups - namelijk tank/marine/medivac, of iets van die strekking) - zorgt er wel voor dat je op een degelijke build blijft hameren - en daar beter in wordt - andere build orders kun je op basis van de degelijke mechanics die je hier van leert dan later makkelijk weer oppakken.

Dan nog over de patch:
de 60->65s op barracks is een vertraging van 5 seconden - niet 10 (je bouwt de barracks met 2 verschillende SCV-s) + je hebt 10 minerals minder ofzo - het is niet veel, maar als je ziet hoe close het soms is met het up comen van een spinecrawler kan het maar zo genoeg zijn...

De neural parasite: Positioning van infestors wordt wel heel erg belangrijk - het is al erg moeilijk om ze nu effectief in het gevecht te hebben zonder een groot risico te lopen dood te gaan - een neural parasite afkrijgen op 7 range zonder direct dood te gaan gaat erg lastig worden - ik verwacht niet dat we het nog veel gebruikt gaan zien worden...

En de baneling change: Wordt idd makkelijker te controllen - heb het idee dat dat niet zo veel kwaad kan, zelfs met deze change blijven het units die je niet zomaar kunt attackmoven

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-10 11:57
Omoe schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:58:
Ben geen meisje =) maar op de een of andere manier vervagen die toetsen toch snel.
Misschien is dit toetsenbord dan iets voor je:
Afbeeldingslocatie: http://www.mygamer.com/news_images/3508SquallSnake7.jpg

:P

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

DiedX schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:57:
[...]

• 19:00. Colossi geven zicht op de high ground. Ik ben hier niet zeker van mezelf, maar naar mijn idee hadden je vikings eerst de void-ray aan moeten vallen, en daarna de collossi. Daarna terugtrekken op high-ground

Nogmaals: ik ben beginnend brons, inactief, maar wellicht heb je wat er aan. Mocht iemand het niet met mij eens zijn, dan hoor ik het bijzonder graag. Kan ik ook weer van leren!
Met je MMM legertje en wat tanks vs Collossi = Collossi dood maken en SNEL! :p Void skippen die doet niet zoveel in zn eentje.

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
Ja de das is zeker sexy :D
maar prijzig. Vind zijn retro look ook wel mooi, maar dat aluminium van de Corsair is ook sexy :P
Singelaar schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:11:
[...]

Misschien is dit toetsenbord dan iets voor je:
[afbeelding]

:P

Verwijderd

vroomie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:10:
[...]

Ik weet niet in welke league je zit en kan moeilijk zeggen of het voor het niveau waarop je speelt "slecht" is -

(... )

Dan nog over de patch:
de 60->65s op barracks is een vertraging van 5 seconden - niet 10 (je bouwt de barracks met 2 verschillende SCV-s) + je hebt 10 minerals minder ofzo - het is niet veel, maar als je ziet hoe close het soms is met het up comen van een spinecrawler kan het maar zo genoeg zijn...
Ik zit in de Bronze league. Verder heb zal ik zeker eerder pushen, ook tegen Toss vanaf nu. Moet gewoon agressiever leren spelen, anders doe ik ook echt geen drol.

Die 2Rax, was vergeten dat je die tegelijk neerplompt. Maar in geval van de 3Rax build heb je wel een delay tussen raxes en kom je totaal gezien wel 10 seconden later uit. Dat wil zeggen dat je dan niet op 6.40 uitrukt, maar 6.50, wat misschien idd wel genoeg is voor een Spine crawler.

Heb je nog tips waar ik op moet letten tijdens het macroen?

• vroomie
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:26:

Ik zit in de Bronze league. Verder heb zal ik zeker eerder pushen, ook tegen Toss vanaf nu. Moet gewoon agressiever leren spelen, anders doe ik ook echt geen drol.

Heb je nog tips waar ik op moet letten tijdens het macroen?
Voor de bronze league is je macro best wel goed ;)
ach ja... op letten... zorg dat je al je producing facilities (inclusief command center) hebt gehotkeyed en cycle gewoon af en toe door die hotkeys heen om te kijken of je al weer nieuwe dingen moet bouwen (zonder dus veel units te que-en, een barracks waar 5 marines in staan gequed zijn 200 minerals (van de laatste 4) die je al hebt uit gegeven, maar waar nog helemaal niks mee gebeurt).

Let in de tussentijd goed op je supply (kan ik in al mijn facilities nog 1 nieuwe unit aanzetten, of is het dan wel op?) en zorg dus dat je wat dat betreft bij blijft - en op je geld (alles is net weer aan het produceren, ik heb nog geld over - ik ga dus nieuwe unit producing structures bouwen).

Hoe ik dit zelf heb geoefend is gewoon een aantal potjes tegen een very easy AI "spelen" - het eerste wat je (naast SCV's en supply depots) bouwt is een expansion - je krijgt op dat moment ZO VEEL GELD (in vergelijking met wat je gewend bent) dat de macro redelijk hard op de proef wordt gesteld.
Krijg je dit allemaal redelijk voor elkaar? probeer dan erg vroeg - (10 minuten ofzo) nog een 3e command centre bij te bouwen - en ook daarvan het geld te blijven uit geven

Succes! :)
Pagina: 1 ... 14 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.