Ik heb de replay even bekeken - hoewel er wat kleine dingetjes zijn die verbeterd kunnen (de banshees die niks doen, 1 van de tanks die wat ver naar achter staat en dus niet deelneemt aan de encounter de scv niet naar buiten laten lopen nadat je hem spot) verlies je, mijns inziens, om 2 redenen
1) macro - je bent een aantal keer supply blocked, je bouwt niet continu SCV's en ook je unit producing structures staan wel eens stil - hierdoor houdt je op een gegeven moment ook wat geld over.
Dit doet je tegenstander beter, en daardoor bouwt hij over tijd meer leger op.
In dit kader geldt dat, voor beginnende spelers, 3 dingen prioriteit hebben:
~Bouw altijd workers
~Zorg dat je genoeg supply hebt
~Maak je geld op (het liefst door continu units te bouwen, geen units te que-en voor het bouwen, maar in eerste instantie gewoon het opmaken van je geld, al is het aan unit-producing-structures)
2) Je valt niet aan - dit klinkt lastig, en is het ook absoluut, maar op het moment dat er "iets" net klaar is met bouwen ben je op dat moment waarschijnlijk erg sterk.
Voorbeelden hiervan zijn het completen van Combat shield of Stimpack - in 1 keer heeft je leger veel meer opties - In dit geval kan een front push niet (er staat vrij veel, is een wall, inclusief cannons) dus hier niet mee aanvallen is prima, er zijn echter wel twee andere momenten waar je echt agressief had kunnen, en mijns inziens moeten, zijn namelijk:
~Je eerste viking is af - met gebruik hiervan kun je buiten de base van de protoss siegen, en ver genoeg kijken om zijn wall langzaam af te siegen - de protoss verliest dan of zijn wall, of wordt gefoced je gesiegde tanks in te lopen (verder heb je op dit moment in het spel ook gewoon VEEL meer army)
~Er komen twee medivacs uit - Ook hier krijg je ineens een aantal opties, m0nk noemde al het droppen, tegen protoss ben ik hier zelf niet zo'n grote fan van omdat ze relatief eenvoudig units in kunnen warpen om het af te houden. Maar wat ook kan: elevator play, je sieged je tanks op de lowgrond onder zijn main en dropped vervolgens wat marines op de high ground - zo breng je hem in een erg lastig verdedigbare postie.
In het algemeen geldt hier het hebben van een plan - waar ga je mee winnen? (of in ieder geval schade doen)
vroege schade door veel vroege units? het opbouwen van een groter leger dan hem en eerder 200/200 halen? (dan moet je meer en/of eerder expanden, en is het verdedigen tot je dit berijkt (of het afremmen van je tegenstander) een belangrijk deel van je plan) - nog andere opties zijn gewoon dingen te proberen: ik val aan als ik 3 siege tanks heb! - als het niet werkt pas je je plan net zo lang aan tot het wel werkt.
Al met al is het een flinke lap tekst geworden, ik hoop dat je er iets aan hebt