Caiway glasvezel in Westland

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kurk_droog
Gebeurt dit als je direct bekabeld bent aan je Glasmodem met de PC, of zit daar nog een tussenkomst van de router ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Ik heb nu de 300mb ABO voor 70e, maar dat ging toch nu niet gelijk naar de nieuwe ABO? Na een jaar pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Loadjnt schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:02:
[...]

Ik denk dat je daarvoor moet bellen, en telefonisch aangeven dat je het abonnement wilt upgraden. Via mijn Caiway is de mogelijkheid niet aanwezig.
Om het 'oude' glasvezelabonnement om te zetten naar de nieuwe abonnementen is wel verbonden aan voorwaarden en niet voor iedere 'oude' glasvezelklant van toepassing.

Het is mogelijk om telefonisch contact op te nemen of je kan een e-mail sturen naar webcare@caiway.nl waarna wij contact met je opnemen om na te gaan of je gebruik kan maken van onze nieuwe diensten.

Met vriendelijke groet,

Harma

[ Voor 9% gewijzigd door Caiway op 19-06-2013 16:18 ]

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hallo Harma,

zou je ook even kunnen kijken naar mijn post? ik wil namelijk graag gebruik maken van de mobiele app
Fietsbel in "Caiway glasvezel in Westland"

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:36:
@kurk_droog
Gebeurt dit als je direct bekabeld bent aan je Glasmodem met de PC, of zit daar nog een tussenkomst van de router ?
Tussen de computer en de modem zit nog een router maar ik neem aan dat het probleem in de modem zit als die na het eraf halen van de stroom weer werkt.

Ook de EPG op de tv werkt niet meer maar ik moet die receiver nog even van de stroom trekken om te kijken of het daarna weer werkt. Het gevoel is in ieder geval dat het niet helemaal lekker zit hier, maar waar het probleem zit....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 23:26

Det

Fietsbel schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:38:
Wanneer ik inlog op mijn caiway zie ik niet de optie voor Multiscreen TV, wanneer ik de app download en inlog met mijn gegevens geeft deze ook aan dat deze incorrect zijn. Hoe kan ik wel gebruik maken van deze app?
Is inderdaad een foutje in de handleiding :( Ik heb de inloggegevens uiteindelijk gevonden in de Entone, onder Menu/Caiway/Multiscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kurk_droog

Het is belangrijk om te weten of dit euvel zich ook voordoet als je de PC direct aan het Glasvezelmodem koppelt. (bekabeld uiteraard)
Wil je dit eerst testen.
Het gebeurt nog vaak genoeg dat een router niet goed is geconfigureerd en/of bijvoorbeeld de RJ45 connector de boosdoener is. Als je via wifi ''internet'' kunnen daar ook mogelijke conflicten zijn.
Welk type/merk router heb je exact? Dan kan ik even de specificaties bekijken betreft de instellingen en/of je huidige router geschikt is.

De EPG kun je alleen gebruiken van de entone als je via de entone IPTV kijkt. De huidige EPG op je TV zal via de externe-input niet meer functioneren.

Mocht je locatie-hulp nodig hebben laat het me weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:21:
@kurk_droog

Het is belangrijk om te weten of dit euvel zich ook voordoet als je de PC direct aan het Glasvezelmodem koppelt. (bekabeld uiteraard)
Wil je dit eerst testen.
Het gebeurt nog vaak genoeg dat een router niet goed is geconfigureerd en/of bijvoorbeeld de RJ45 connector de boosdoener is. Als je via wifi ''internet'' kunnen daar ook mogelijke conflicten zijn.
Welk type/merk router heb je exact? Dan kan ik even de specificaties bekijken betreft de instellingen en/of je huidige router geschikt is.

De EPG kun je alleen gebruiken van de entone als je via de entone IPTV kijkt. De huidige EPG op je TV zal via de externe-input niet meer functioneren.

Mocht je locatie-hulp nodig hebben laat het me weten.
Die Entone loopt nu gewoon niet lekker aangezien het niet alleen epg is die niet werkt maar ook kan ik hem niet bedienen met de programma + knoppen, ik kan alleen naar zenders via de numerieke knoppen. Zal wel opgelost zijn met het uit en aanschakelen van de stroom..

Er staat hier momenteel een TP-link N750 router, als het de volgende keer weer voorkomt zal ik de computer even direct aan de modem koppelen inderdaad om te kijken of daar problemen zijn. Locatie hulp zal denk niet veel uitmaken aangezien het altijd raar is als je een probleem hebt die sporadisch voorkomt :P

[ Voor 4% gewijzigd door AMARONE op 20-06-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:55
nav de posts eens gekeken wat de abonnementen nu zijn tov januari en nu......ga gelijk even bellen

Update: Het mag niet, alleen als je je abonnement na 1 juni hebt afgesloten. Waardeloos, bij mijn vorige provider kreeg je netjes kosteloos upgrades......komt nog bij dat de meeste beloofde diensten helemaal nog niet beschikbaar waren......

[ Voor 58% gewijzigd door screamhouse op 20-06-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
screamhouse schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:40:
nav de posts eens gekeken wat de abonnementen nu zijn tov januari en nu......ga gelijk even bellen

Update: Het mag niet, alleen als je je abonnement na 1 juni hebt afgesloten. Waardeloos, bij mijn vorige provider kreeg je netjes kosteloos upgrades......komt nog bij dat de meeste beloofde diensten helemaal nog niet beschikbaar waren......
Beste screamhouse,

Het overstappen naar de nieuwe pakketten is mogelijk, maar hier zijn wel voorwaarden aan gebonden. Je geeft zelf de datum 1 juni jl. aan. Dit moet 1 mei jl. zijn. Indien dit verkeerd is gecommuniceerd dan vind ik dit erg vervelend.

Mogelijk veranderd dit jouw situatie?

Wanneer je meer informatie wilt of je wilt meer informatie om over te stappen dan mag je ook altijd een e-mail sturen naar webcare@caiway.nl.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

Wij hebben goed nieuws voor u! U kunt uw Alles-in-1 Glas pakket alvast bestellen. Hierdoor bent u straks als eerste aangesloten op glasvezel. Wij starten met het uitleveren van de installatiepakketten in augustus 2013
Lijkt me super, alleen waar is er een knop/link om te bestellen?

Overigens lijkt me de deadline van augustus een beetje optimistisch. De eerste kabel moet hier nog de grond in.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Caiway schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:30:
[...]

Het overstappen naar de nieuwe pakketten is mogelijk, maar hier zijn wel voorwaarden aan gebonden. Je geeft zelf de datum 1 juni jl. aan. Dit moet 1 mei jl. zijn.
Ik denk dat het 1 april moet zijn, want ik vind het een slechte grap.

Laat ik voorop stellen dat ik de nieuwe pakketten een verbetering vind omdat je bij een hogere internetsnelheid niet automatisch meer vastzit aan de aanvullende diensten voor tv en telefoon, zoals bij de oude pakketten. En dat is ook precies de reden waarom caiway de overstap voor alle bestaande klanten mogelijk moet maken. Daar kun je best voorwaarden aan verbinden, maar het gros van je klanten structureel laten zitten met een afgeschreven abonnementsvorm is gewoon raar en niet van deze tijd.

Ik wacht overigens ook nog steeds op een antwoord op de vraag of en wanneer de internetsnelheid van glas basis wordt verhoogd naar 150 Mbit, en zo nee waarom niet. De klantenservice lijkt niet meer te reageren. Ik bllijf het onbestaanbaar vinden dat er nu twee pakketten in omloop zijn die volledig identiek zijn qua prijs/telefoon/tv en alleen qua internetsnelheid verschillen en er geen mogelijkheid is om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Mhmm.... dit is nieuw: volgens speedtest.net haal ik nu een download van 95Mbps (bij een 75Mbps abonnement, bekabeld, via router). Achter de schermen gebeurt er kennelijk toch het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik de speedtest van caiway zelf, of die van Reggefiber;
http://speedtest.caiw.net/
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Die geeft hetzelfde resultaat (want het is dezelfde test, alleen met een andere interface en wellicht een andere host). Ik heb er ook nog een 100Mbit switch tussen zitten, dus de snelheid op het modem zou nog hoger kunnen zijn. Dat zal ik straks nog even proberen.

Edit:
Rechtstreeks op het modem haal ik 168Mbps down en 161Mbps up volgens caiw.net, en 175/185 via speedtest.net (via luna server, maar resultaten variëren wel wat).

@caiway: niets meer veranderen nu :)

[ Voor 19% gewijzigd door Vistajevski op 22-06-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De server die je gebruikt is wel hetzelfde, maar de test duurt korter op de normale speedtest site. Daardoor is die gevoeliger voor burst speed.

caiway:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/87381558/1.PNG

reggefiber:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/87381558/2.PNG

speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/87381558/3.PNG

Maar goed, het kan zijn dat het op langzamere verbindingen minder op valt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:53:
De server die je gebruikt is wel hetzelfde, maar de test duurt korter op de normale speedtest site. Daardoor is die gevoeliger voor burst speed.

Maar goed, het kan zijn dat het op langzamere verbindingen minder op valt.
Het was me wel opgevallen dat de uitslagen bij speedtest volatieler zijn dan bij caiway, maar inderdaad niet zoveel als in jouw voorbeeld. Toch weer wat geleerd. En ook handig om de rechtstreekse link naar de caiway test te hebben; op www.ikgavoorglas.nl kon ik hem niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Vistajevski schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:06:
[...]

Het was me wel opgevallen dat de uitslagen bij speedtest volatieler zijn dan bij caiway, maar inderdaad niet zoveel als in jouw voorbeeld. Toch weer wat geleerd. En ook handig om de rechtstreekse link naar de caiway test te hebben; op www.ikgavoorglas.nl kon ik hem niet meer vinden.
ikgavoorglas.nl bestaat niet meer, en verwijst naar de normale pagina van caiway, omdat caiway bezig is met alleen maar glasvezeldiensten aan te bieden en de coax eruit te gooien op termijn. :)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarom werkt de speedtest ook niet meer. Het staat nog wel in de bron op de betreffende pagina, maar wordt niet geladen vanwege domein mismatch of andere beveiliging.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Ik zie ook dat mijn upload zo'n 20 Mbit lager is dan mijn download.. Ik heb alles uitgezet wat niet nodig is.

Vaak ook haal ik maar 2,5 Mbyte met upload. Mijn hoogste schommeld tussen de 12 en 14 Mbyte terwijl ik theoretisch de 20 zou halen.. :?

Ik zit direct op de modem met geen anti-virus pakket.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

ThaOdie schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:58:
Ik zie ook dat mijn upload zo'n 20 Mbit lager is dan mijn download.. Ik heb alles uitgezet wat niet nodig is.

Vaak ook haal ik maar 2,5 Mbyte met upload. Mijn hoogste schommeld tussen de 12 en 14 Mbyte terwijl ik theoretisch de 20 zou halen.. :?

Ik zit direct op de modem met geen anti-virus pakket.
mischien is de upload daarom wel traag?
check je computer eens, en welk abbonement heb je?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Lijkt mij niet schoon als ik weet niet wat.

Ik heb er een ocz aligity 4 in zitten dus daar ligt het ook niet aan.. 164/142 is mijn testresultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door ThaOdie op 23-06-2013 10:28 ]

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

Vistajevski schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:07:
[...]

Ik denk dat het 1 april moet zijn, want ik vind het een slechte grap.

Laat ik voorop stellen dat ik de nieuwe pakketten een verbetering vind omdat je bij een hogere internetsnelheid niet automatisch meer vastzit aan de aanvullende diensten voor tv en telefoon, zoals bij de oude pakketten. En dat is ook precies de reden waarom caiway de overstap voor alle bestaande klanten mogelijk moet maken. Daar kun je best voorwaarden aan verbinden, maar het gros van je klanten structureel laten zitten met een afgeschreven abonnementsvorm is gewoon raar en niet van deze tijd.

Ik wacht overigens ook nog steeds op een antwoord op de vraag of en wanneer de internetsnelheid van glas basis wordt verhoogd naar 150 Mbit, en zo nee waarom niet. De klantenservice lijkt niet meer te reageren. Ik bllijf het onbestaanbaar vinden dat er nu twee pakketten in omloop zijn die volledig identiek zijn qua prijs/telefoon/tv en alleen qua internetsnelheid verschillen en er geen mogelijkheid is om over te stappen.
Tja, voor een klantvriendelijke provider moet je ook niet bij CAWAY zijn. Dankzij de monopolie kunnen ze het maken. Als er concurrentie zou zijn was het vast beter of was ik er al snel weer vanaf gegaan.

Vroeger was CAIWAY vooruitstrevend en stond voor kwaliteit en klantvriendelijkheid. Al deze goede aspecten zijn door alle overnames en reorganisaties volledig verdwenen.

Gelukkig leveren ze in mijn straat voorlopig nog geen glas. Ik zou alleen maar verleid kunnen worden tot overstappen en dan ongetwijfeld weer een jaar bezig met ze zijn om hun administratie op orde te krijgen en stabiel TV signaal te krijgen...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 14:19
Naar compleet nieuwe klanten is de Caiway in ieder geval niet echt klantvriendelijk.

De situatie wil dat ik begin juli op mezelf ga wonen. Dus alles netjes geregeld, gwl en dergelijke. Dacht ook een Caiway Alles-in-één-HD abonnement te nemen om zodoende 'medio augustus' over te stappen naar glasvezel.

Het geval wil dat deze pakketten niet meer beschikbaar zijn en ik alleen een Alles-in-één-Glas abonnement kan nemen. Alleen dit is pas 'medio augustus' (als ze dit al halen) beschikbaar. Nu zit ik dus met een Basic-TV abonnement en heb ik geen internet.

Nu is mijn vraag: Wat gaat de Caiway doen aan het feit dat ik minimaal één maand zonder internet zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Brasi schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:38:
Naar compleet nieuwe klanten is de Caiway in ieder geval niet echt klantvriendelijk.

De situatie wil dat ik begin juli op mezelf ga wonen. Dus alles netjes geregeld, gwl en dergelijke. Dacht ook een Caiway Alles-in-één-HD abonnement te nemen om zodoende 'medio augustus' over te stappen naar glasvezel.

Het geval wil dat deze pakketten niet meer beschikbaar zijn en ik alleen een Alles-in-één-Glas abonnement kan nemen. Alleen dit is pas 'medio augustus' (als ze dit al halen) beschikbaar. Nu zit ik dus met een Basic-TV abonnement en heb ik geen internet.

Nu is mijn vraag: Wat gaat de Caiway doen aan het feit dat ik minimaal één maand zonder internet zit?
leg dit even aan ze voor op twitter, daar zijn ze over het algemeen behulpzamer

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
mjl schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:33:
[...]
Vroeger was CAIWAY vooruitstrevend en stond voor kwaliteit en klantvriendelijkheid. Al deze goede aspecten zijn door alle overnames en reorganisaties volledig verdwenen.
Eens dat het het afgelopen jaar door de (mislukte) overname door KPN niet heel erg veruitstrevend was. Bij overnames wordt innovatie heel snel stop gezet, en het duurt een poosje voordat het weer opgestart is en er innovatieve producten gereed zijn voor de consument.

Toch zie je nu zo'n 1,5 jaar na de mislukte overname, dat er weer vooruitstrevende zaken live komen. Vooral het Televisie-aanbod kun je sinds 1 juni weer vooruitstrevend noemen:
- ze hebben 24HD zenders in het basis pakket. Dat doet niemand ze na in de branche.
- HD uitzendingen ook op uitzendinggemist in Full HD, is ook bij geen andere aanbieder.
- 3-in-1 glasvezel instappakket met 75/75 voor 40 euro per maand, doet geen andere partij ze momenteel na in de branche

Dus ik heb de indruk dat Caiway weer aan het opkrabbelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
@avdKooij

Nou in Krimpen en Loenen zien we helemaal nog niets van de zg.verbetering.
3 jaar lang aan het Caiway glasvezel lijntje gehangen en forse bedragen betaald.
Normaal zou je eerst deze klanten moeten helpen die 101 euro per maand moesten betalen.

Maar wat doet CaiwayCif gewoon nieuwe gebieden aanleggen. Is beter voor hun marktwaarde.

Kortom een grof schandaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Caiway is helemaal niet vooruitstrevend.. Geen HBO kanalen, geen Eurosport 2 met Nederlands commentaar en ook geen HD versie daarvan.
Geen hogere snelheid dan 50 mb/s voor een tientje meer per maand dan jullie betalen voor het instappakket van 75 mb/s

Ook geen uitzending gemist in HD, hebben we allemaal niet hoor in Krimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

here we go again :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Caiway is voorruitstrevend behalve in Krimpen. Ik vraag me wel af hoe vaak je kunt herhalen, dat het een drama in een Krimpen is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Loadjnt schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:54:
[...]

Caiway is voorruitstrevend behalve in Krimpen. Ik vraag me wel af hoe vaak je kunt herhalen, dat het een drama in een Krimpen is. :P
Ach spuitelf komt ook weer om de hoek.
Ik zou ook niet klagen hoor als ik 300mb/s zou hebben.

Aanvulling:
We hebben hier in Krimpen en ook Loenen zelfs in december een brief gehad waarin Caiway zelf aangeeft dat de dienstverlening, verbeteringen niet het niveau heeft gehaald wat ze van plan waren. Sterker nog achterwege is gebleven.

Dus @Loadjnt:
Wat kan jij daar nou over oordelen.??????
Een naar mannetje ben je.......

[ Voor 32% gewijzigd door jeroen028 op 28-06-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Laatst online: 28-05 11:52
jeroen028 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:52:
[...]

Ach spuitelf komt ook weer om de hoek.
Ik zou ook niet klagen hoor als ik 300mb/s zou hebben.

Aanvulling:
We hebben hier in Krimpen en ook Loenen zelfs in december een brief gehad waarin Caiway zelf aangeeft dat de dienstverlening, verbeteringen niet het niveau heeft gehaald wat ze van plan waren. Sterker nog achterwege is gebleven.

Dus @Loadjnt:
Wat kan jij daar nou over oordelen.??????
Weet je wat het probleem is, het maakt niet uit in wat voor forum ik ook lees, constant zijn er twee mensen die constant maar weer Krimpen naar voren halen. En jij voelt je meteen weer aangevallen, maargoed dat had ik ook wel verwacht, heel voorspelbaar. Als iemand iets POSITIEFS zeg dan kom jij wel weer om de hoek kijken of 4320p om de boel af te kraken, want Krimpen dus en Krimpen zo. Prima, ik zou lekker een andere provider nemen als ik jullie was, beter voor je gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

jeroen028 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:52:
[...]

blabla

lijkt mij onnodig om hier ten sprake te brengen, tevens gaat dit topic over caiway in WESTLAND, en niet in krimpen ;)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net even op de caiway website en las het onderstaande stukje.

Met Multiscreen TV van Caiway kijkt u overal in huis live televisie op uw tablet of smartphone* naar de 10 belangrijkste Nederlandse tv-zenders. Multiscreen TV is beschikbaar op alle Alles-in-1 Glas pakketten.

Waarom niet alle zenders? en wat zijn voor Caiway de 10 belangrijkste NL zenders?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Laatst online: 17:09

DYX

De zender staan op de site genoemd: https://www.caiway.nl/sit...e/televisie/multiscreentv (tab "zenders" ;))
Oftewel
Ned 1,2,3
RTL 4,5,7,8
SBS6, Net5 en Veronica

Jammer dat zenders als discovery channel ofzo er niet bij staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DYX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:11:
De zender staan op de site genoemd: https://www.caiway.nl/sit...e/televisie/multiscreentv (tab "zenders" ;))
Oftewel
Ned 1,2,3
RTL 4,5,7,8
SBS6, Net5 en Veronica

Jammer dat zenders als discovery channel ofzo er niet bij staan
Dankje... Inderdaad Discovery en NGC..

Niet echt een aanbod om over naar huis te schrijven. Waarom niet gewoon alle zenders die in je pakket zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat doen Ziggo en UPC wel toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Brasi schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:38:

Kan je even een e-mail sturen naar webcare@caiway.nl met dit verhaal en je adresgegevens? We kunnen nagaan of we iets voor je kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
basdej schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:23:
[...]

lijkt mij onnodig om hier ten sprake te brengen, tevens gaat dit topic over caiway in WESTLAND, en niet in krimpen ;)
Jeeeeehhhh WESTLAND
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/Vlag_westland_streek.png

Krimpen heeft toch een heel ander systeem :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04

XDK

Vraag aan Caiway:

Ik wil het glas start pakket nemen maar ik wil geen HD ontvanger of CAM module in bruikleen omdat ik ze al heb. Waarom kan ik het pakket niet zonder deze optie(s) bestellen? Ik heb deze vraag via het contactformulier op de website ingediend maar nog geen reactie behalve een standaard e-mail dat deze in behandeling is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Ik zou zeggen een e-mail sturen naar webcare@caiway.nl werkt sneller. ;)

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
XDK schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:45:
Vraag aan Caiway:

Ik wil het glas start pakket nemen maar ik wil geen HD ontvanger of CAM module in bruikleen omdat ik ze al heb. Waarom kan ik het pakket niet zonder deze optie(s) bestellen? Ik heb deze vraag via het contactformulier op de website ingediend maar nog geen reactie behalve een standaard e-mail dat deze in behandeling is genomen.
Beste XDK,

Hartelijk dank voor je vraag.

Wanneer je al klant bent bij Caiway leveren wij het benodigde apparatuur (zie voorwaarden). Heb je al eerder een HD ontvanger of CI+ CAM module geleverd gekregen dan leveren wij deze niet nogmaals.

Wanneer je een nieuwe klant bent kunnen wij in het bestelproces de HD-ontvanger of CI+ CAM module uit de bestelling halen. Je kan dit aangeven bij Webcare@caiway.nl.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Vandaag het glasmodem en accesoires binnen gekregen, maar ik krijg internet nog niet aan de praat. Als ik het glasmodem aansluit op port 1 (of 2 aangezien er geen sticker op de glasvezelaansluiting is geplakt) gaat het lampje met de twee pijltjes (boven de power indicatie led) niet branden. Ik gok dat dit symbool (twee pijltjes; één naar links, één naar rechts) betekent dat er nog geen signaal op de verbinding/bekabeling staat?

[ Voor 3% gewijzigd door kavorka op 12-07-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Typ in een command prompt: ipconfig/all
als je bij je netwerkadapter het domein van cif ziet, betekent dat je nog je verbinding moet activeren.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Caiway toch naar ons geluistert.....gratis verdubbeling!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
screamhouse schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:27:
Caiway toch naar ons geluistert.....gratis verdubbeling!!!
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Zojuist brief gehad, dat mijn oude abo van 75 zonder kosten naar 150Mb gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Oh, dacht even dat ik van 300 naar 600 zou gaan :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:05

DvE

ORA-00000

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:23:
Oh, dacht even dat ik van 300 naar 600 zou gaan :P
Dat dan weer niet, maar op de site lijkt wel dat het bedrag omlaag is gegaan van het 300Mb abonnement.
Ik heb ook een brief voor verhoging van 75 naar 150Mb gekregen.
Het 75Mb abonnement wordt 40 euro/pm maar dan kijk je TV via Coax (geen interactieve HD recorder meer), dus alleen internet en bellen via glas.
www.ikgavoorglas.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Laatst online: 14:01
Gadverdamme, jullie krijgen gewoon 3x meer snelheid dan wij voor dezelfde prijs. Schandalig vind ik het.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:41:
Typ in een command prompt: ipconfig/all
als je bij je netwerkadapter het domein van cif ziet, betekent dat je nog je verbinding moet activeren.
Ik zie het domein van CIF niet, blijkbaar staat er nog geen signaal op de lijn. Komt dit door de 5 werkdagen wachttijd of zit er iets mis in de aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Denizz schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:04:
Gadverdamme, jullie krijgen gewoon 3x meer snelheid dan wij voor dezelfde prijs. Schandalig vind ik het.
Jeetje wat een geklaag. In Krimpen krijg je op het glasvezel 50mb/s voor 51 euro en geen extra diensten.
Ruilen?????

Nee zeker? 8)7 Dan niet meer zeuren!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Laatst online: 10-09 18:28
jeroen028 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:54:
[...]
Jeetje wat een geklaag. In Krimpen krijg je op het glasvezel 50mb/s voor 51 euro en geen extra diensten.
Ruilen?????
Nee zeker? 8)7 Dan niet meer zeuren!!!
Denizz schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:04:
Beste Jeroen en Denizz,
Zoals al eerder gemeld is gaat dit top over glasvezel in het Westland. Om jullie gal te spuien over loenen en krimpen hebben jullie je eigen topic zoals jullie wel weten:
Caiwayglasvezel in Krimpen aan den IJssel en Loenen
Ik word namelijk een beetje moe van jullie gezeik hier in het topic wat over het Westland gaat!
Hier kan je ook zeuren over het feit dat alleen caiway bij jullie glas leverd:
CIF-glasvezel en alleen Caiway als dienstenleverancier
Laat dit topic aub met rust en laat het over glasvezel in het Westland gaan!!

Weet iemand hoe het is met Glas in De Lier? (wij gaan binnenkort verhuizen)

Edit: spelfouten, lisdecties :X Thanks Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Ik word ipv ik wordt.
Het is binnenkort ipv binnekort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Laatst online: 16-09 20:55
boppos schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:18:
[...]

[...]

Beste Jeroen en Denizz,
Zoals al eerder gemeld is gaat dit top over glasvezel in het Westland. Om jullie gal te spuien over loenen en krimpen hebben jullie je eigen topic zoals jullie wel weten:
Caiwayglasvezel in Krimpen aan den IJssel en Loenen
Ik wordt namelijk een beetje moe van jullie gezeik hier in het topic wat over het Westland gaat!
Hier kan je ook zeuren over het feit dat alleen caiway bij jullie glas leverd:
CIF-glasvezel en alleen Caiway als dienstenleverancier
Laat dit topic aub met rust en laat het over glasvezel in het Westland gaan!!

Weet iemand hoe het is met Glas in De Lier? (wij gaan binnekort verhuizen)
Ik heb het aangevraagd en in augustus gaan ze volgens de website beginnen met uitrollen. Niemand heeft nog een actieve verbinding dus daar valt nog weinig over te zeggen.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Ik heb momenteel het probleem dat de snelheid achter de router een stuk langzamer is dan direct op glasmodem.

Computer bekabeld direct op glasmodem: 168 Mbit/sec
Computer bekabeld direct op router (welke direct op glasmodem zit): 93 Mbit/sec
Computer wireless op router: 43 Mbit/sec

De router is de door Caiway meegeleverde Sitecom X4 N300 WL-4100. Het lijkt mij niet dat de meegeleverde router door Caiway de snelheden niet kan behalen, dus ik gok dat er iets anders mis is. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Genoeg ideeen. Staat de firewall aan van de router? Is er een filter actief? Wat voor kabels gebruik je?

Begin daar maar eens met kijken.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Router staat op de instellingen door caiway ingesteld (geen filters, firewall, cloud security etc). Bekabeling rechtstreeks op glasmoden of rechtstreeks op router zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vandaag besloten om over te stappen van KPN naar glasvezel van Caiway. Voor minder geld sneller internet, en voor m'n vriendin MTV NL er bij die ze bij KPN zo miste.

Wat ik wel een beetje flauw vind is dat je voor die wifi router €20 extra moet betalen en ook nog eens meer verzendkosten, terwijl bij KPN wifi ingebouwd zit. Ik hoop tevens dat die router een beetje sterk is aangezien de glasvezel alleen in de meterkast zit en ik geen zin heb om een kabel door m'n halve huis te slingeren. :P

i.i.g. ga ik er 15/8 over op Caiway, dus ik ben benieuwd :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Mjah, je kan beter zelf een betere router kopen. Alhoewel de specs op papier redelijk zijn, vind ik Sitecom eerlijk gezegd maar een flutmerk. Leuk voor een low-end kabel en dsl verbinding, maar voor glas (de middelste en snelste abbo) kan je beter naar iets anders kijken.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
Ik heb vanmorgen met Caiway gebelt om die "downgrade" van Totaal naar Compleet te regelen.. en dat was appeltje eitje. Binnen enkele dagen wordt het administratief geregeld, met behoud van het lopende €40 p.m. actietarief. Klein applause voor Caiway! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
kavorka schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:44:
Ik heb momenteel het probleem dat de snelheid achter de router een stuk langzamer is dan direct op glasmodem.

Computer bekabeld direct op glasmodem: 168 Mbit/sec
Computer bekabeld direct op router (welke direct op glasmodem zit): 93 Mbit/sec
Computer wireless op router: 43 Mbit/sec

De router is de door Caiway meegeleverde Sitecom X4 N300 WL-4100. Het lijkt mij niet dat de meegeleverde router door Caiway de snelheden niet kan behalen, dus ik gok dat er iets anders mis is. Iemand een idee?
Opgelost middels de volgende stappen:

1. Modem en router uitzetten
2. Modem en router zijn niet op elkaar aangesloten
3. Loopt wel een UTP kabel van router naar PC
4. Modem aanzetten
5. Nadat modem online is router aanzetten
6. 2 minuten wachten en dan kabel router -> modem inpluggen
7. test gedraaid en alles ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reply ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Inmiddels Glas Start pakket besteld van 40 euro, ga ik van 8/1 naar 75/75 voor 4 euro meer :P
En nu maar wachten tot het actief wordt.
Is er al een ETA voor 's-Gravenzande medio augustus kan 1 augustus zijn, 30 augustus of ergens in die buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste ReTechNl,

We beginnen met aanmaak van de pakketten begin augustus. Wanneer een abonnement is aangemaakt leveren we het pakket binnen 10 werkdagen. Daadwerkelijke levering van pakketten zal gaan plaatsvinden vanaf 19 of 20 augustus. Wanneer je informatie wilt wanneer je je pakket ontvangt kan je een T&T opvragen vanaf ongeveer de 15e.

Mocht je nog meer vragen hebben dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Porw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 15:39
Hallo Harma,

Gelden bovenstaande data ook voor Monster ?

Met vriendelijke groet,
Willem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Porw schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:40:
Hallo Harma,

Gelden bovenstaande data ook voor Monster ?

Met vriendelike groet,
Willem.
En De Lier ? :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie.anita
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-08 09:58
en Maasdijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
@Harma,

een paar weken geleden heb ik op jullie advies al de bestelling gedaan op de caiway website....als het goed is zou mijn bestaande account dan omgezet worden naar glas.

nu kreeg ik een paar dagen geleden een mail vanwege de interesse die ik toen aangaf op de ikgavoorglas website.
ik neem aan dat ik hier niets meer voor hoef te doen?
gaat om Monster overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Buzzie schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:45:
@Harma,

een paar weken geleden heb ik op jullie advies al de bestelling gedaan op de caiway website....als het goed is zou mijn bestaande account dan omgezet worden naar glas.

nu kreeg ik een paar dagen geleden een mail vanwege de interesse die ik toen aangaf op de ikgavoorglas website.
ik neem aan dat ik hier niets meer voor hoef te doen?
gaat om Monster overigens
Ik kreeg hetzelfde. Denk dat iedereen standaard die e-mail kreeg.

@caiway; Gaat De Lier ook vanaf de 20e uitgeleverd worden? Wil mijn huidige abonnement op gaan zeggen, maar moet wel ongeveer weten wanneer ik het pakket kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Caiway schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:04:
Beste ReTechNl,

We beginnen met aanmaak van de pakketten begin augustus. Wanneer een abonnement is aangemaakt leveren we het pakket binnen 10 werkdagen. Daadwerkelijke levering van pakketten zal gaan plaatsvinden vanaf 19 of 20 augustus. Wanneer je informatie wilt wanneer je je pakket ontvangt kan je een T&T opvragen vanaf ongeveer de 15e.

Mocht je nog meer vragen hebben dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

Harma
Bedankt voor de reactie Harma, ik wacht het met smart af wanneer dit actief wordt :P
Wimlem schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:19:
[...]

Ik kreeg hetzelfde. Denk dat iedereen standaard die e-mail kreeg.

@caiway; Gaat De Lier ook vanaf de 20e uitgeleverd worden? Wil mijn huidige abonnement op gaan zeggen, maar moet wel ongeveer weten wanneer ik het pakket kan ontvangen.
's-Gravenzande heeft de zelfde email gekregen, ik denk dat ze deze globaal hebben gestuurd naar heel het westland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Na de e-mail nu ook een enveloppe over glasvezel, en dat het nu beschikbaar is in de Lier.

Wordt deze ook weer naar iedereen gestuurd, aangezien ik een paar weken geleden al een bestelling via de website had ingediend? Beetje verwarrend wel ,... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiseguy1983
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-08 08:06
ik heb zojuist caiway aangesloten volgens de handleiding. TV op poort 2 van de modem en dit werkt goed. Echter als ik de tv ontvanger aansluit op een router via een switch (ik wil naast de tv ook een mediaplayer aasluiten op UTP) krijg ik geen beeld op de tv. de mediaplayer krijgt wel een IP adres van mijn router en werkt naar behoren.

Het lijkt er dus op dat de caiway ontvanger alleen werkt als je hem direct op de glasvezel modem aansluit, of heeft iemand anders het al werkend gekregen met een router ertussen?

[ Voor 4% gewijzigd door Wiseguy1983 op 06-08-2013 20:56 ]

GamerTag Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Ik heb hier in Den Hoorn ook sinds enige tijd glasvezel van Caiway, en was onlangs geupgrade naar 150Mbit. Maar nu krijg ik de indruk dat de glasvezel modem van Caiway geen gigabit ethernet heeft, en ik dus ook geen 150Mbit kan halen.

Kan iemand dit toevallig bevestigen? Het lijkt me namelijk heel sterk dat dit het geval is… via wifi haal je 150Mbit ook niet (tenzij je a/c-compatibele hardware hebt misschien), dus een gigabit ethernet aansluiting op zowel je modem en router/computer lijkt me toch niet meer dan logisch, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
De modem van Caiway kan 3gb halen volgens firma Schuuring.

Kan jouw computer wel 100mb/s halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

joramoudenaarde schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:18:
Ik heb hier in Den Hoorn ook sinds enige tijd glasvezel van Caiway, en was onlangs geupgrade naar 150Mbit. Maar nu krijg ik de indruk dat de glasvezel modem van Caiway geen gigabit ethernet heeft, en ik dus ook geen 150Mbit kan halen.

Kan iemand dit toevallig bevestigen? Het lijkt me namelijk heel sterk dat dit het geval is… via wifi haal je 150Mbit ook niet (tenzij je a/c-compatibele hardware hebt misschien), dus een gigabit ethernet aansluiting op zowel je modem en router/computer lijkt me toch niet meer dan logisch, of niet?
De modem kan het met gemak aan. 150mbit is ook makkelijk te behalen met wifi b/g/n. Is je eigen apparatuur/kabels wellicht de belemmerende factor? ;)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat dacht ik dus ook :)

Mijn router is een gigabit router (Time Capsule), en als ik deze er tussenuit haal zit ik ook op maximaal 90Mbit up/down. De computer is een iMac (uit 2013) met gigabit ethernet, dus daar kan 't ook niet aan liggen. En dan zijn de ethernetkabels ook allemaal cat-6, en behaal ik bij backups naar de Time Capsule router ook snelheden ver boven de doorvoersnelheden vergeleken 't internet zelf.

Een opsomming van de setup:
- iMac uit 2013 (met gigabit ethernet dus)
- Mountain Lion met alle laatste updates
- Een glasvezel modem, aangesloten op een Time Capsule uit 2011
- Alle ethernet kabels zijn cat-6
- Glasvezel abonnement van 150Mbit up/down

Een opsomming van de netwerk instellingen op m'n Mac (kon deze niet uitvogelen op Windows, maar daar had ik 'tzelfde probleem qua snelheid)
- Handmatig
- 1000baseT
- Volledig Duplex
- Standaard (1500) (dit is de MTU instelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De modem, de timeport en de mac kunnen de snelheid met gemak aan. Ik zou een belletje naar Caiway wagen om te vragen of je 150mbit al actief is of dat zij een andere reden kunnen geven.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik had begin van de avond de technische dienst van Caiway aan de lijn, en die snapten er ook niets van. Ze gaven nadat ik m'n gegevens door gaf al gelijk door "ja hoor, je moet zéker de 150Mbit halen, want dat staat hier ook gewoon aan".

Ze hebben me zelfs nog geholpen met Googlen naar mogelijke instellingen die ik misschien over 't hoofd zou hebben gezien, maar dat bood ook geen soelaas. Ik heb tegelijk met de aanvraag naar glasvezel een heel pakket aan gigabit-hardware gekocht voor de aansluiting in m'n huis:
- een stugge cat-6 kabel voor in de muur (shielded voor alle zekerheid).
- een cat-6 wand contactdoos
- een flexibele cat-6 kabel van de muur naar m'n computer (10 meter)
- en ik heb een cat-6 koppelstuk voor aansluiting van de stugge kabel naar een flexibele kabel naar de router.

Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat het daaraan kan liggen. Het lijkt me eerder een instelling op m'n Mac, maar als ik zelfs via Windows hetzelfde euvel heb raak ik 't spoor een beetje bijster. Qua hardware en kabels e.d. heb ik alles ook goed aangesloten volgens de bijgeleverde manual (juiste kleurtjes en volgorde e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
en wat als je jouw pc/mac rechtstreeks aansluit? dus zonder iets er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Heb ik inderdaad ook aan gedacht. Als ik de router er tussenuit haal en de computer direct op de modem aan sluit haal ik exact dezelfde snelheid als met de router er tussen. Dat maakt helaas geen verschil (had ik namelijk ook gelijk een goede smoes om een nieuwe a/c-router te kopen, hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Dan zou je het eventueel nog met een andere netwerk kabel kunnen proberen.....of 2......maar als dat ook niet helpt dan zit het probleem toch echt bij Caiway denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ga morgenavond nog even kijken wat er gebeurt als ik met een 50cm cat-5 kabeltje direct tussen de modem en de computer aan sluit. Als dat 't probleem oplost weet ik in ieder geval dat ik het in m'n eigen bekabeling/aansluitingen moet zoeken. Lost dat 't probleem niet op, dan zou 't alsnog bij Caiway of de modem zelf kunnen liggen.

p.s.: bedankt voor 't meedenken alvast! Ik meld me morgen in ieder geval met de update :)

p.s.s.: mocht dat het probleem niet oplossen… hebben jullie (op Mac óf PC) nog iets aan de netwerk instellingen moeten veranderen? Ergens een instelling dat je 1000baseT gebruikt of zo? Ik heb dat bij mij op m'n iMac van "automatisch" naar handmatig gezet op aanraden van Caiway, hoewel dat qua snelheid niets uitmaakte.

[ Voor 39% gewijzigd door Kapotlood op 06-08-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
ja inderdaad....

wat betreft instellingen kan ik je helaas nog niet helpen.
sowieso niet wat mac betreft maar dat zou niet moeten uitmaken.

hopelijk kan ik alles eind deze week of begin volgende week aansluiten en activeren :)

[ Voor 87% gewijzigd door Buzzie op 06-08-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ben benieuwd naar jouw bevindingen Buzzie :) Leg je ook zelf cat-6 kabels aan e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Volgens mij niet Jeroen028 :) Ik heb namelijk dezelfde upload als download snelheid en heb geen last van die 20Mbit upload waar hij het over heeft. Ik moet ook bekennen dat ik niet weet hoe ik die modem in SAFE mode kan laten opstarten, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Nou, probleem is al opgelost :)

Blijkbaar heeft 't bedrijf waar ik de hardware heeft gekocht per ongeluk tóch een cat-5 kabel meegeleverd. Het kabeltje tussen m'n modem en de computer had geen print (was weggevaagd). Met een nieuw kabeltje wat daadwerkelijk cat-6 als inprint had schoot m'n internetsnelheid omhoog van 90Mbit naar ±160Mbit! Gelukkig maar… een kabeltje is een easy-fix :D

Bedankt voor 't meedenken allemaal in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Is cat6 kabels niet wat overdreven (en duur) voor de glasvezelverbindingen? Ik heb overal cat5e liggen en haal de max snelheid. Zijn er redenen om -in de nabije toekomst- over te stappen op cat6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb het zelf gedaan om toekomstklaar te zijn. En qua geld scheelde 't niets/nauwelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

A.s. vrijdag komt een monteur oid van Koning & Hartman langs, wat gaan die precies doen?
Het gaat om "aanpassen" van de glasaansluiting in mijn woning.

Deze is echter vorig jaar nog aangelegd, dus eigenlijk gloednieuw? Wat moeten ze dan nu gaan doen?

Iemand ook een idee wanneer je het pakket met decoder etc. krijgt? Ik word de 16e aangesloten maar heb nog niets ontvangen..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Pakket is vandaag de deur uitgegaan. Moest er nog van uit gaan, dat er nog een patch gemaakt moet worden in de wijkkast. Binnen een dag of 5 na ontvangst zou het in De Lier hier moeten werken, aldus de mevrouw van Caiway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04

XDK

Glasvezel pakket binnen (Glas Start). :) Nu nog wachten op signaal maar dat staat inderdaad in de brief die vandaag ook binnenkwam.

Update:8-8-2013: Ja hoor signaal en daarna geactiveerd. Dat duurt even (+/- 30 minuten) maar uiteindelijk werkt het _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door XDK op 08-08-2013 19:46 . Reden: status update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
volgens de brief kan je 5 werkdagen na dagtekening activeren.
brief maandag gehad met datum 3 augustus. met een beetje geluk als ik het pakket binnen heb kan ik vrijdag alles activeren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Buzzie op 07-08-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mij werkte het gewoon meteen. Je kan alles al aansluiten en in een command prompt venster "ipconfig/all" intikken. Als je een rbcif.nl domein extensie hebt kan je volgens mij al gaan activeren op de desbetreffende site. Dat duurt trouwens daadwerkelijk 10 minuten, dus niet gelijk ervan uitgaan dat het niet werkt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:54
Ik heb de brief vandaag ook binnen, nu alleen nog wachten op het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50
Ik heb vandaag ook de brief gehad (datum 07-08). En een briefje van de PostNL dat er een pakket was, en dat bleek ook van Caiway te zijn.

Locatie: De Lier (pakket: glas start pakket met coax tv en 75mb internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Nice Guy Eddie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:57:
Ik heb vandaag ook de brief gehad (datum 07-08). En een briefje van de PostNL dat er een pakket was, en dat bleek ook van Caiway te zijn.

Locatie: De Lier (pakket: glas start pakket met coax tv en 75mb internet)
Al aangesloten ook? of werkt het nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50
Wimlem schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:12:
[...]

Al aangesloten ook? of werkt het nog niet..
Ik was niet thuis, dus zaterdag wordt het pakket bezorgd (vandaar het briefje van de PostNL)

EDIT 10-08: Alles aangesloten alleen knippert het "activity" lampje continue en blijft dus niet constant branden (zie plaatje van internet). Ik zal denk nog even een paar dagen moeten wachten. Volgens de brief 5 werkdagen...
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~eddie/temp/glasmodem.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 10-08-2013 15:49 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste