Verwijderd
Zou je de URL Filter een keertje aan willen zetten en kijken of je snelheid dan flink gedaalt is? Dan kan ik dit namelijk doorgeven aan Asus.Blisterin_Bull schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:59:
Url Filter, QoS & Traffic Monitoring staan uit hier. Heb maar één PC en een PS3+Xbox.
URL Filter weer uitgezet: gelijk weer 320Mbit
[ Voor 11% gewijzigd door Blisterin_Bull op 17-05-2013 16:10 ]
Verwijderd
Dankje... ga het gelijk doorgeven aan Asus ;-)Blisterin_Bull schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:08:
Je hebt gelijk. Ik heb zonet URL Filter aangezet, met maar één rule (sexdotcom). Resultaat; Down en Upload van 180Mbit. Meerdere filters kan dus voor nog meer slowdown zorgen.
EDIT: berichtje van Asus: "Ik zal uw bevinding doorspelen naar onze mensen in Taiwan."
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 16:59 . Reden: bericht ]
Je kan niet in de Entone zelf komen, ik bedoel via de tv -> afstand bediening. Via mijn caiway kan je het wachtwoord voor Multiscreen TV veranderen, maar volgens mij kan dat alleen als dat via tv/Entone is geactiveerd.joramoudenaarde schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:24:
@Loadjnt;
Oh bedankt voor de tip! Ik begreep uit de manual dat ik naar www.mijncaiway.nl moest gaan, daar moest inloggen, en dan dáár het naam en wachtwoord kon ophalen wat ik dan op de iPad kon invoeren.
Ik had geen idee dat dit in de Entone te vinden was!Kom je gewoon via 't standaard IP-adres in de Entone trouwens? Het 192.168.1.10 of iets in die richting? Ik kan me namelijk niet herinneren daar een sticker van te hebben gezien onderop de modem, maar ik kan me vergissen
Of weet iemand of de signalen DRM of en andersoortige encriptie hebben?
Volgens mij praten we langs elkaar heen of begrijp ik je verkeerd
Ik kijk namelijk (nog) gewoon TV via de kabel omdat ik geen IP TV heb en geen decoder box wil gebruiken voor UTP-TV. Maar van wat ik begreep kun je zelfs dan gewoon via de iPad Multiscreen TV kan kijken. Op http://ikgavoorglas.nl/si...ltiscreen%20TV%20V0.2.pdf staat namelijk de handleiding die nergens iets zegt over een Entone of iets dergelijks… alleen dat ik via www.mijncaiway.nl moet inloggen en dáár m'n gebruikersnaam en wachtwoord kan zien die ik dan weer moet invullen op de iPad
Ik heb even gecheckt op mijn caiway, onder het tablad "my tv" staat nu inderdaad "multiscreen tv inlog gegevens" aan de linkerkant. Ik weet het niet zeker maar volgens mij komt dit pas beschikbaar na aansluiting van de Entone. Want via de Entone krijg je een gebruikers naam en wachtwoord die je dan weer kan invoeren in iPad app.joramoudenaarde schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 18:53:
@Loadjnt:
Volgens mij praten we langs elkaar heen of begrijp ik je verkeerdIk bedoelde Multiscreen TV op de iPad. Picture in Picture op de TV ken ik inderdaad
Ik kijk namelijk (nog) gewoon TV via de kabel omdat ik geen IP TV heb en geen decoder box wil gebruiken voor UTP-TV. Maar van wat ik begreep kun je zelfs dan gewoon via de iPad Multiscreen TV kan kijken. Op http://ikgavoorglas.nl/si...ltiscreen%20TV%20V0.2.pdf staat namelijk de handleiding die nergens iets zegt over een Entone of iets dergelijks… alleen dat ik via www.mijncaiway.nl moet inloggen en dáár m'n gebruikersnaam en wachtwoord kan zien die ik dan weer moet invullen op de iPad
Verwijderd
Als je het niet zeker weet dan kun je beter niet reageren.Loadjnt schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:03:
[...]
Ik heb even gecheckt op mijn caiway, onder het tablad "my tv" staat nu inderdaad "multiscreen tv inlog gegevens" aan de linkerkant. Ik weet het niet zeker maar volgens mij komt dit pas beschikbaar na aansluiting van de Entone. Want via de Entone krijg je een gebruikers naam en wachtwoord die je dan weer kan invoeren in iPad app.
Je brengt mensen alleen in verwarring en op een doodspoor.

Onzinnige reacties van je

Nee hoor, Als hij zelf checkt via mijn caiway dat inderdaad die optie beschikbaar is dan is het probleem opgelost, mocht dan niet zo zijn kan je altijd nog contact opnemen met de klanten service. Ik heb zelf eerst de Entone aangesloten. Via het menu van de Entone gebruikers naam en wachtwoord ontvangen en deze ingevoerd in de IPad Caiway app. Werkt prima.jeroen028 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:18:
[...]
Als je het niet zeker weet dan kun je beter niet reageren.
Je brengt mensen alleen in verwarring en op een doodspoor.
Verwijderd
Ik heb onder elke knop die ik via My TV kan vinden geklikt, maar nergens kan ik Multiscreen TV terugvinden… misschien dat er iets mis is met m'n account toevallig? Ik begin 't donkerbruine vermoeden te krijgen dat ik niet met m'n neus zit te kijken maar dat er bij Caiway misschien iets niet helemaal goed is gegaan m.b.t. m'n contract namelijk.

[ Voor 47% gewijzigd door Kapotlood op 18-05-2013 01:16 ]
Verwijderd
Allemachtig zeg… kijk ik even flink met m'n neus dan!
(bedankt)
Verwijderd
Je kan altijd nog de drank de schuld gevenjoramoudenaarde schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:35:
@Gamespel, dat heb jij er net zeker bij zitten Photoshoppen
Allemachtig zeg… kijk ik even flink met m'n neus dan!
(bedankt)
Verwijderd
Verwijderd
Begrijp ik het goed dat je het via de vaste cat5e bekabeling getest hebt?Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:23:
Ik zit in maassluis en heb en 300 mb abbo maar haal maar 94 mb up/down !! vaste cat5e bekabeling , gigabit kaartje in pc . Of mijn router er nu tussenzit of direct op dat glasvezel modem maakt niet uit.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je het ook met een andere cat5e of cat6 kabel geprobeerd?
Ik dacht vandaag ergens op internet gelezen te hebben dat een virusscanner bij die persoon zijn snelheid blokkeerde... probeer dat ook eens uit te schakelen...
Ik zou 't inderdaad eens proberen met een Cat6 kabeltje, visuscanner uit, en geen torrents downloaden terwijl je een speedtest doet
Ook Maassluis (3141KT)

Verwijderd
Reserve kabel was blijkbaar ook gaar.....
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 17:16 ]
Mooi dat je blij bent. Heb je al tv voor de Android tablet geinstalleerd?Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:15:
Rot stekkertje was de oorzaak !!!! heb nu de volle snelheid Ik ben een blij man :-)
Reserve kabel was blijkbaar ook gaar.....
Is mij nog niet gelukt
Verwijderd
Welke App?jeroen028 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:37:
[...]
Mooi dat je blij bent. Heb je al tv voor de Android tablet geinstalleerd?
Is mij nog niet gelukt
Verwijderd

De iptv heb ik nog niet geïnstalleerd, wegens geen netwerkaansluiting bij de tv in de buurt, maar ik kom wel in de verleiding om die aan te laten leggen. TV kijken op de ipad via multiscreen werkt in elk geval als een zonnetje, veel beter dan ik verwacht had.
Verwijderd
De EPG van de Humax 5050C is ook wat overzichtelijker...
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een andere tuner voor iptv te kopen en te gebruiken op het Caiway netwerk?
Krijg morgen de spullen binnen en kan vrijdag activeren. Zal eens kijken wat we kunnen doen met de Entone.
Dat maakt die app dan meteen waardeloos... er zijn wel apps die dit weer recht zetten maar de caiway app zal een te kleine userbase hebben voor de developpers om actief te ondersteunen.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:16:
Ik heb alleen de app op de ipad maar die werkt niet als je hem gejailbreakt hebt. 1 of andere encryptie error, caiway wil het braafste jongetje uit de klas zijn en het niet oplossen.
-------
Nou ik ken mensen in Krimpen die nog een Airties hebben liggen, moet je zelf een hardeschijf kopen. Zelfs dat kregen we er niet bij.Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een andere tuner voor iptv te kopen en te gebruiken op het Caiway netwerk?
39

Zeg wat of zeg niks..
Ohw, wat vind je lelijk aan de Entone ?Fietsbel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:25:
wat een verschrikkelijk lelijk ding is Entone, ik blijf wel tv kijken via de kabel. dan maar niet die extra functies.

Zat er bij mij ook niet bij. Trek ze van de website af.ThaOdie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:55:
Hij is binnen.. alleen geen handleiding/installatie gids..

Not Found
The requested URL /activeren was not found on this server.
Apache/2.2.16 (Debian) Server at ikgavoorglas.nl Port 80
Zowel op de glasvezel aangesloten als de kabel...
Zeg wat of zeg niks..
Verwijderd
- Wanneer beschikbaar in Monster?
- Kan ik van mijn huidige jaarcontract (verloopt in oktober) gewoon overstappen zonder boetes en gedoe?
Alvast dank voor het antwoord, webcareteam!

Hopelijk is het snel verholpen
@Ironis
Je gaat een nieuw contract aan dus je hebt geen extra maanden van je huidige contract staan.
Zeg wat of zeg niks..
Dacht eerst even het glasmodem eraan hangen en kijken of hij on-line komt. Dit ging zonder problemen en daarna de activatiestappen doorlopen.
In mijncaiway staat alles nog op grijs?
De snelheden zijn goed en die Entone is best een leuk ding. De app op de iPad werkt ook goed. Het zijn misschien maar 10 zenders, maar het werkt wel.
@ThaOdie
Ik hoop inderdaad dat het snel gaat werken, want je krijg er een hoop plezier voor terug.
ThaOdie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 01:17:
de activeer pagina werkt niet..![]()
Not Found
The requested URL /activeren was not found on this server.
Apache/2.2.16 (Debian) Server at ikgavoorglas.nl Port 80
Zowel op de glasvezel aangesloten als de kabel...
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Dat in mijn.caiway.nl blijft grijs tot de officiele oplever datum volgens mij. Ik kreeg mijn glaspakket vorige week vrijdag thuis bezorgd, maar mijn gegevens zijn pas gisteren geupdate in mijn.caiway.nlMPvDam schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:37:
Gisteren pakket opgehaald op het postkantoor (Maassluis) en gelijk kunnen activeren.
Dacht eerst even het glasmodem eraan hangen en kijken of hij on-line komt. Dit ging zonder problemen en daarna de activatiestappen doorlopen.
In mijncaiway staat alles nog op grijs?
De snelheden zijn goed en die Entone is best een leuk ding. De app op de iPad werkt ook goed. Het zijn misschien maar 10 zenders, maar het werkt wel.
@ThaOdie
Ik hoop inderdaad dat het snel gaat werken, want je krijg er een hoop plezier voor terug.
Je kan inderdaad gewoon overstappen op glasvezel zonder boetes.Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:51:
Ik zou het fijn vinden als webcare nu eens ook op mijn vragen reageert. Meerdere keren gesteld, maar geen antwoord tot nu toe!
- Wanneer beschikbaar in Monster?
- Kan ik van mijn huidige jaarcontract (verloopt in oktober) gewoon overstappen zonder boetes en gedoe?
Alvast dank voor het antwoord, webcareteam!
Je coax wordt met een glasvezelaanvraag stop gezet zodra glasvezel actief is.
Hierdoor blijf je dus gewoon online.
Monster zal overgaan in de zomer van dit jaar.
Thijs
Caiway Webcare Team
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
Zeg wat of zeg niks..
Beste Thijs,Caiway schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:15:
[...]
Je kan inderdaad gewoon overstappen op glasvezel zonder boetes.
Je coax wordt met een glasvezelaanvraag stop gezet zodra glasvezel actief is.
Hierdoor blijf je dus gewoon online.
Monster zal overgaan in de zomer van dit jaar.
Thijs
Caiway Webcare Team
Zou je misschien wat meer kunnen vertellen over de overgang van Monster??
Zomer is leuk....maar het was eerst voorjaar en nu zomer.
De meteorologische zomer begint over 8 dagen.....en de echter zomer op 21 juni...en duurt tot half september.
Dus dat je zomer noemt is leuk.....maar kan voor hetzelfde geldt dus ook september nog zijn.
Zijn denk mensen genoeg die dit willen weten voor hun bestaande internet verbinding ivm eventuele opzeg termijn.
Verwijderd
Verwijderd
Dan kan ik wel een extra administratie gaan bijhoudenVerwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:37:
Wat ook werkt is een televisiegids op het internet bekijken en daar de zoekfunctie van gebruiken.
Caiway moet eerst nog werken aan het goed functioneren van de simpelste basisgeneugten van dat ding.
Caiway doet al meer dan drie erover om de EPG volledig te vullen en nog is het niet gebeurd.
Dan kan je nagaan, hoelang het nog duurt voordat jij kan zoeken .
Verwijderd
Zomer.. Is wel teleurstellend. Maandenlang was er 'voorjaar 2013' te zien op de site. Ik heb me aangemeld om op de hoogte te blijven, maar heb geen bericht gekregen dat het is uitgesteld. Voor Maassluis wordt al enige tijd een maand aangegeven, ik had gehoopt dat dit voor Monster intussen ook al met enige duidelijkheid gezegd kan worden. Alle straten zijn weer dicht, de aansluiting is bij mij inmiddels al 3x getest, dus wat is nu nog de bottleneck om te gaan leveren? En is dit eerder in juni of zoals hierboven terecht al opgemerkt in september?
Neste GameSpel,Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:56:
Even een vraag... weet iemand of er een zoekfunctie in de EPG van de entone zit? Kan het namelijk niet vinden... dit is een onmisbare functie.
In de Entone zit ook de EPG. Je bereikt deze via de toets 'EPG' op je afstandsbediening.
De EPG is op dit moment niet volledig gevuld. Dit is bekend. Caiway zet laatste stappen naar een nieuwe EPG. Binnen enkele maanden wordt deze uitgerold.
Met vriendelijke groet,
Harma
Beste Ironis,Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:07:
Beste Thijs,
Zomer.. Is wel teleurstellend. Maandenlang was er 'voorjaar 2013' te zien op de site. Ik heb me aangemeld om op de hoogte te blijven, maar heb geen bericht gekregen dat het is uitgesteld. Voor Maassluis wordt al enige tijd een maand aangegeven, ik had gehoopt dat dit voor Monster intussen ook al met enige duidelijkheid gezegd kan worden. Alle straten zijn weer dicht, de aansluiting is bij mij inmiddels al 3x getest, dus wat is nu nog de bottleneck om te gaan leveren? En is dit eerder in juni of zoals hierboven terecht al opgemerkt in september?
De oplevering van glasvezel in je regio heeft vertraging gehad, maar we gaan deze zomer zeker de diensten aanbieden!
Met vriendelijke groet,
Harma
Verwijderd
Dat snap ik dat er een EPG in zit, maar je kunt er niet naar programma's zoeken zoals in de Humax.Caiway schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:32:
[...]
Neste GameSpel,
In de Entone zit ook de EPG. Je bereikt deze via de toets 'EPG' op je afstandsbediening.
De EPG is op dit moment niet volledig gevuld. Dit is bekend. Caiway zet laatste stappen naar een nieuwe EPG. Binnen enkele maanden wordt deze uitgerold.
Met vriendelijke groet,
Harma
Beste Harma,Caiway schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:34:
[...]
Beste Ironis,
De oplevering van glasvezel in je regio heeft vertraging gehad, maar we gaan deze zomer zeker de diensten aanbieden!
Met vriendelijke groet,
Harma
Zoals ik en Ironis dus al eerder hebben gevraagd en gezegd is de zomer een ruim begrip.
De meteorologische zomer begint a.s. Zaterdag al en de "gewone" op 21 Juni maar duurt tot half september.
Dus nogmaals de vraag......wanneer in de zomer?
juni?
juli?
Augustus?
september?
Wij willen graag met zijn alle zekerheid hebben.
* Blisterin_Bull runs
Waarom pak je morgen niet de telefoon en bel met de helpdesk. Hoor je vast weer een ander antwoord. Bel 1200 en nog gratis ook.Buzzie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:58:
[...]
Beste Harma,
Zoals ik en Ironis dus al eerder hebben gevraagd en gezegd is de zomer een ruim begrip.
De meteorologische zomer begint a.s. Zaterdag al en de "gewone" op 21 Juni maar duurt tot half september.
juni?
juli?
Augustus?
september?
Zekerheid kan Caiway niet geven aangezien ze afhankelijk zijn van CIF.
DUS UITERLIJK SEPTEMBER geeft webcare aan.
Tv op Android, video on demand, uitz.gemist tig zenders uiterlijk 2016.
[ Voor 4% gewijzigd door jeroen028 op 27-05-2013 17:24 ]
Het lijkt wel of Harma de enige is die bij CAIWAY werkt en alles zelf moet doen...
Ik wacht hier in Naaldwijk ook nog steeds op een aanbod van glasvezel. Me reeds 3x aangemeld op ik ga voor glas maar na de eerste bevestiging nooit meer iets gehoord. Je zou toch minstens verwachten op de hoogte te worden gehouden over de verwachte datum en eventuele vertragingen daarin.
De ontwikkeling voor de ipad app voor non-glas klanten is ook nog niet klaar?
[ Voor 7% gewijzigd door mjl op 28-05-2013 23:04 ]
-------
Anyway, zodra ik mijn computer direct aansluit op de Genexis werkt alles perfect (poort1). Zodra ik mijn Apple Airport extreme erop aansluit krijgt deze geen ip van de modem, ook niet na een reset van beide apparaten (zelfs een factory reset van de airport wilt niet helpen). Een Airport express geeft hetzelfde resultaat.
Ik snap er geen pepernoot van. Ik kom ook nergens de mogelijkheid tegen om in te loggen op de modem om daarvan de wireless aan te zetten. Is de modem in z;n geheel afgeschermd?
edit:
De oplossing: glasvezel modem aanzetten met een directe kabel naar een pc. Modem aanlaten, router aankoppelen en de rest aansluiten. Alleen dat werkt het. Anders krijgt de Router geen IP adres van de modem
[ Voor 24% gewijzigd door Fietsbel op 11-06-2013 13:16 ]
39
Beste Buzzie,Buzzie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:58:
[...]
Beste Harma,
juni?
juli?
Augustus?
september?
Inmiddels is er aanvullende informatie. Een harde datum is er nog niet, wel is de verwachting dat begin augustus de bestelstraat open gaat. Wanneer u een voorinschrijving heeft gedaan ontvang je van ons een melding wanneer daadwerkelijk bestellen mogelijk is.
Met vriendelijke groet,
Harma
http://www.telecompaper.c...oor-glasvezelcoax--948576
Iemand een idee welke wifi router er bij geleverd wordt? En ik zie nu een Humax staan als decoder, maar ik dacht dat het een entone was?
[ Voor 45% gewijzigd door Wimlem op 11-06-2013 11:53 ]
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Harma of Thijs:Wimlem schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:51:
Het staat nu ook op de website van Caiway, en voor De Lier kan ik het al gaan bestellen.![]()
Iemand een idee welke wifi router er bij geleverd wordt? En ik zie nu een Humax staan als decoder, maar ik dacht dat het een entone was?
Voor Monster kan ik het ook gaan bestellen.
Echter heb ik ook de voorinschrijving al gedaan......moet ik hierop wachten tot ik de mail krijg of kan ik ook de bestelling plaatsen?
Wat gebeurt er met de pakketten die ik nu heb??
Eredivisie Live en Sport1 + de 60 extra zenders die behoren tot de Alles in 1 HD Lounge pakket?
Live tv pauzeren en terugspoelen
Live tv opnemen
Video on Demand
Programma Gemist tot 8 dagen terug
Gare @#$@#$^pakketten ook ....
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
De router is een Sitecom X4.Wimlem schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:51:
Het staat nu ook op de website van Caiway, en voor De Lier kan ik het al gaan bestellen.![]()
De decoder verschilt per pakket dat je aanvraagt.
Indien je het Alles-in-1 Glas Start pakket aanvraagt krijg je alleen een Humax ontvanger.
Bij de andere pakketten krijg je inderdaad een Humax ontvanger.
De extra pakketten zullen meegenomen afhankelijk van jou bestelling.Buzzie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:51:
[...]
Harma of Thijs:
Voor Monster kan ik het ook gaan bestellen.
Echter heb ik ook de voorinschrijving al gedaan......moet ik hierop wachten tot ik de mail krijg of kan ik ook de bestelling plaatsen?
Wat gebeurt er met de pakketten die ik nu heb??
Eredivisie Live en Sport1 + de 60 extra zenders die behoren tot de Alles in 1 HD Lounge pakket?
Wil je hier geen gebruik meer van maken dan voeg je die dus niet toe.
Wil je ze wel blijven behouden dien je dit aan te geven.
Je glasvezel aanvraag wordt dus je nieuwe abonnement.
Tevens hoef je niet te wachten op de mail.
Je kan dus nu al bestellen.
Met vriendelijke groet,
Thijs
Even een vraagje over de extra pakketten.
Dit stukje staat er bij het bestellen van de glaspakketten voor bestaande klanten.
----------------------------------------------
Wat gebeurt er met mijn aanvullende pakketten als ik overstap naar glasvezel?
Bent al klant bij Caiway en heeft u ook aanvullende pakketten zoals VoIP Comfort+, dan worden deze automatisch overgezet naar uw nieuwe Alles-in-1 Glas pakket.
---------------------------------------------
Ik heb n.a.v. dit stuk tekst alleen een nieuw Alles-in-1 Glas Compleet besteld ervan uitgaande dat mijn extra pakketten zoals voetbal en wat extra zenders automatisch mee zouden verhuizen.
Maar uit jouw reactie blijkt dat ik ze dus wel mee had moeten bestellen ?
Moet/kan ik nu nog wat doen voordat de favoriete zenders van mijn kleine kinderen verdwijnen ?
Verwijderd
Half augustus dus activatie van signaal.
Nu nog bedenken welk pakket ik ga nemen, 40 of 50 euro.. 150 MBit klinkt erg lekker, en programma gemist is wel fijn.
Toch nog een vraag voor de WebCare (Thijs / Harma): hoe zit het met de routerfunctionaliteit bij dat 150 MB-pakket. Ik heb een Time Capsule staan die ik bij mijn huidige pakket uitstekend kan gebruiken, doordat het modem een 'dom' modem is (zonder enige firewall/routerfunctionaliteiten). Kan ik in een van de glasvezelpaketten de routerfunctionaliteit ook uitschakelen, dus mijn Time Capsule als firewall/router blijven gebruiken met alle voordelen van dien zoals bij het bestaande kabelpakket?
Heb aangekruisd dat ik een CI+ module erbij wil. Er stond dat het gratis was, maar ben bang dat dat weer voor alleen nieuwe abonnees is
Als ik nu kies om mijn huidige glas om te zetten naar compleet pakket hoe gaat het dan met de voorwaarden enzo??
En hou ik dan ook die 40 euro voor de eerste 3 maanden?? Aangezien er dus nu 2 verschillende soorten zijn.
Zeg wat of zeg niks..
In de afgelopen weken zijn er glasvezelpakketten geleverd zonder handleidingen. Dit was niet de bedoeling. De handleidingen staan ook op onze site www.caiwy.nl Wanneer je de handleiding alsnog wenst te ontvangen stuur dan een e-mail naar webcare@caiway.nl.
Wanneer je nu een coax abonnement hebt met extra Select pakketten dan worden deze ook overgenomen.
Wanneer je nu aanvullende RTV paketten hebt dan worden deze ook overgenomen. Wel is er een naamswijziging doorgevoerd. Kijk voor meer informatie op: https://www.caiway.nl/sit...televisie/zenderoverzicht. Wanneer je activeert controleer of alles klopt. Vindt je iets afwijkends neem dan contact met ons op.
Ook het telefonieabonnement wordt overgenomen. Wil je een ander abonnement geef dit dan aan op je bestelling.
Bij alles in één Glas Standaard kan je de router meebestellen voor € 29,95. Dit is geen must.
Bij alles in één Glas Compleet wordt een router zonder kosten meegeleverd. Wanneer je deze niet wenst te ontvangen kan je deze verwijderen van je bestelling.
Natuurlijk kan je als klant ook een router naar keuze gebruiken.
Wanneer je overstapt naar de nieuwe glas pakketten dan is de korting zoals nu vermeldt voor iedereen van toepassing.
Klanten met een 'oud' glasvezelpakket worden niet overgezet naar de nieuwe pakketten.
Als extra kan ik toevoegen dat je vanaf vandaag gebruik kunt maken van de interactieve diensten Pathé Thuis en NPO Programma Gemist in Full HD op uw glasvezel-ontvanger! Daarnaast kunt u nu zelf bepalen of u de blauwe display van uw tv-ontvanger aan- of uitzet.
Daarbij kan je al een selectie van programmas van de Nederlandse Publieke Omroep (Nederland1, Nederland2, Nederland3) tot wel 8 dagen terugkijken. En jij als Caiway klant hebt de primeur: wanneer het programma oorspronkelijk in Full HD kwaliteit werd uitgezonden, kijkt u dit programma voortaan ook in Full HD terug!
Iedere glasvezelklant heeft vandaag de e-mail ontvangen.
Wanneer er nog vragen zijn dan horen wij deze graag. Dit mag op dit forum of per e-mail naar webcare@caiway.nl.
Met vriendelijke groet,
Harma
Verwijderd
Ik neem aan de je hier glasvezelklant bedoelt, maar dan zijn jullie mij vergeten te emailen ;-)Caiway schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:48:
Iedere glasvezelkrant heeft vandaag de e-mail ontvangen.
Ik heb de tekst gewijzigd! Dankjewel voor je reactie. Kan je een e-mail naar webcare@caiway.nl sturen? Dan stuur ik je de e-mail door.Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:57:
[...]
Ik neem aan de je hier glasvezelklant bedoelt, maar dan zijn jullie mij vergeten te emailen ;-)
Met vriendelijke groet,
Harma
Verwijderd
Er is alleen nog een probleem met zappen. Zodra je op de andere zender komt, is het beeld de eerste 2 seconden vertraagd... heel irritant. Hopelijk word dit in een volgende update gefixed.
Daarnaast zou ik persoonlijk ook een zoekfunctie in de epg willen zien, zodat je een programma in de gids op kunt zoeken, om bijv op te nemen.
Zolang deze punten er niet zijn, gaat de stekker er helaas weer uit.
Het zappen van 2 seconden is normaal hoor ook in Krimpen.Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:53:
Klokje kan nu inderdaad uit.
Er is alleen nog een probleem met zappen. Zodra je op de andere zender komt, is het beeld de eerste 2 seconden vertraagd... heel irritant. Hopelijk word dit in een volgende update gefixed.
Daarnaast zou ik persoonlijk ook een zoekfunctie in de epg willen zien, zodat je een programma in de gids op kunt zoeken, om bijv op te nemen.
Zolang deze punten er niet zijn, gaat de stekker er helaas weer uit.
EPG is niet allemaal gevuld bij Caiway dus download een app tvgids b.v.
Verwijderd
Dat het zappen enkele seconden kan duren, kan ik begrijpen, alleen niet dat zodra het beeld van de nieuwe zender er is het beeld in slowmotion gaat (wederom voor 2-3 seconden).jeroen028 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:55:
[...]
Het zappen van 2 seconden is normaal hoor ook in Krimpen.
EPG is niet allemaal gevuld bij Caiway dus download een app tvgids b.v.
In een tvgids app heb ik weinig trek... ik ben op dat moment bezig met de half afgemaakte Entone.. bij de Humax kan het, dus waarom niet bij de Entone...
Ik hou het voorlopig wel lekker bij de Humax, de Entone gaat de doos weer in. Ik zie geen voordeel van de Entone t.o.v. de Humax. Uitzending gemist en filmpjes kijken via Pathe kan me gestolen worden.
Daarnaast nog even een tip voor Caiway... Zorg voordat je ergens aan begint dat het allemaal werkt!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 19:29 ]
Ik heb zelf de plus abo genomen. Ik kijk zelf niet zo veel tv dus die extra zenders is niet echt nodig voor mij. Telefoon gebruik ik nauwelijks. Dus ik zie het probleem niet..
Dus als ik nu zou beslissen om te upgraden zeggen jullie dus... dat doen we niet??

Zeg wat of zeg niks..
Nu niet of nooit niet? Ik heb hier nog wel een paar vragen bij:Caiway schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:48:
Klanten met een 'oud' glasvezelpakket worden niet overgezet naar de nieuwe pakketten.
- Wat moet je doen om wél overgezet te worden?
- Kan dat ook binnen een lopend jaarcontract?
- Zo ja, zijn daar (extra) kosten aan verbonden?
- Als je overstapt van een oud pakket naar een nieuw pakket, ga je dan een nieuw jaarcontract aan?
- Wat is de houdbaarheid van de huidige pakketten? Die van de oude pakketten is erg kort gebleken.
Ach Babibabbi schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:26:
Ja dat hoor ik allemaal ook graag. Een waarom hebben ze dit niet gelijk aangepast in het begin? Ik zie het zo ik betaal 120euro teveel voor een jaar omdat ik weinig tv kijk en bel alleen via gsm:( Ow en vergeet de router aanschaf niet dan had ik geen dure gekocht. Maar gratis 1 gehad!
Dit gaat voor ons al 3 jaar aan de gang voor Krimpen waarbij we forse bedragen hebben betaald voor niet geleverde diensten. Maand bedragen van 101 euro en nu ook nog eens een downgrade gehad naar 50mb.
Caiway hanteert graag verschillende bedragen en pakketten.
Alleen er is 1 verschil jij hebt alle extra diensten en supersnel internet. Wij moesten zelfs een harde schijf zelf kopen.
Nu maak je het zelf mee.
Vind dit weer erg klantgericht. Jawel klanten die als eerste opstappen op glasvezel, wat de CAI natuurlijk wilt, worden weer eens de dupe van deze verbeterde paketten.
Kan je binnen 1 maand alsnog je abbo opzeggen of niet?
39
Maar kan je binnen een jaar je abonnement upgraden? Bijvoorbeeld van Alles-in-1 glas, start, naar Alles in-1-glas standaard? Bij coax kon dat wel, alleen downgraden koste geld.Fietsbel schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:59:
Opzeggen zal niet gaan lijkt mij, gezien er een overeenkomst is.
Upgraden zou in principe moeten kunnen. Wellicht dat Caiway daar antwoord op kan geven.Loadjnt schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:16:
[...]
Maar kan je binnen een jaar je abonnement upgraden? Bijvoorbeeld van Alles-in-1 glas, start, naar Alles in-1-glas standaard? Bij coax kon dat wel, alleen downgraden koste geld.
Niet overgezet worden naar de nieuwe pakketten kan ik begrijpen, maar hoe zit het met upgraden?Caiway schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:48:
Ik heb nu een 75/75 pakket voor 50 euro per maand, waarvan de eerste 3 maanden voor 40 euro. Kan ik nu upgraden naar het nieuwe pakket van 150/150 voor 50 euro per maand?
Wanneer ik inlog op mijn caiway zie ik niet de optie voor Multiscreen TV, wanneer ik de app download en inlog met mijn gegevens geeft deze ook aan dat deze incorrect zijn. Hoe kan ik wel gebruik maken van deze app?

En nog een andere vraag, nu mijn glasvezelverbinding is opgeleverd heb ik de kabelmodem "over" , wat moet ik hiermee doen?
[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 16-06-2013 00:43 ]
39
Mee eens. In mijn geval is het krap 2 maanden. Nog saillanter vind ik dat ze hier begin april nog langs de deur zijn geweest om mensen over te halen om over te stappen. Alsof men nog snel even de oude voorraad kwijt wilde. Ik heb destijds nog gevraagd of ik ook een pakket zonder iptv kon krijgen omdat ik tevreden ben met de coax. Nee, dat kon niet. Wat schetst mijn verbazing dat het nu ineens wel kan.Kroetie2970 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:56:
Nou lekker dan. Net 1 week glasvezel, en nu krijg je ineens dubbele snelheid internet voor het zelfde geld.
Vind dit weer erg klantgericht. Jawel klanten die als eerste opstappen op glasvezel, wat de CAI natuurlijk wilt, worden weer eens de dupe van deze verbeterde paketten.
Ik heb het bij andere providers eerlijk gezegd ook nog nooit meegemaakt dat snelheidsverhogingen niet beschikbaar waren voor bestaande klanten. Wel omgekeerd: downgrades die alleen voor nieuwe klanten gelden. Het is ook een erg goede manier om de loyaliteit van je klanten op de proef te stellen.
Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag of upgraden van glas basis naar glas standaard binnen een lopend jaarcontract mogelijk is zonder contractafkoop. Die pakketten verschillen in niets van elkaar, met uizondering van de internetsnelheid.
Caiway kan het nu nog maken om aan dit soort omeigenlijke prijsdifferentiatie te doen omdat ze de facto monopolist zijn. Maar het is naïef om te veronderstellen dat dat altijd zo blijft, en dan zijn loyale klanten het enige dat je rest.
Nou Caiway heeft op het glasvezel ook in Krimpen en Loenen downgrades voor bestaande klanten uitgevoerd. Van 90 naar 50mbps. Ja je mocht gratis opzeggen en vervolgens hoor je niks meer.Vistajevski schreef op zondag 16 juni 2013 @ 09:33:
[...]
Ik heb het bij andere providers eerlijk gezegd ook nog nooit meegemaakt dat snelheidsverhogingen niet beschikbaar waren voor bestaande klanten. Wel omgekeerd: downgrades die alleen voor nieuwe klanten gelden. Het is ook een erg goede manier om de loyaliteit van je klanten op de proef te stellen.
Het kan dus altijd erger en we worden al 3 jaar bedrogen wegens het niet leveren van extra diensten.
Wij in Krimpen en ook in Loenen waren de eerste die het hardst zijn aangepakt. We betaalde 101 euro per maand.
Verwijderd
En wat zijn de opties als je opzegt? Zijn er andere providers in Krimpen en Loenen via glas?jeroen028 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 09:49:
[...]
Nou Caiway heeft op het glasvezel ook in Krimpen en Loenen downgrades voor bestaande klanten uitgevoerd. Van 90 naar 50mbps. Ja je mocht gratis opzeggen en vervolgens hoor je niks meer.
Het kan dus altijd erger en we worden al 3 jaar bedrogen wegens het niet leveren van extra diensten.
Wij in Krimpen en ook in Loenen waren de eerste die het hardst zijn aangepakt. We betaalde 101 euro per maand.
Caiway heeft in Krimpen,Loenen de stekker uit het kabelinternet gehaald in tegenstelling tot wat er nu met de andere gebieden gebeurt. Je houdt alleen de ouderwetse adsl over alsje iets anders wil.
Dus geen andere opties.
Cif laat niemand toe op het glasvezel behalve hun eigen dienstverlener Caiway.
[ Voor 15% gewijzigd door jeroen028 op 16-06-2013 16:24 ]
Bij ons in Krimpen heeft een grote groep alleen televisie via de glasvezel dmv IPTV.
Daar is toen in veel gevallen de coaxkabel verwijderd en vervangen voor een UTP kabel.
Ik ben benieuwd hoe dat in de toekomst gaat, als instap nu weer zonder IPTV is. Moeten weer alle kabels vervangen worden terug naar coax..
Hm dit is toch een grote tegenvaller eigenlijk. Over een jaar is dit toch iets om in je achterhoofd te houden waarbij de kans groot is om over te stappen....eagl0r schreef op maandag 17 juni 2013 @ 00:21:
Leuk om te lezen dat nieuwe klanten nu plots €10 minder hoeven te betalen en een gratis router krijgen. Nou betaal ik graag €70 en wou ik toch een top of the line router, maar Caiway, dit is niet hoe een modern bedrijf met hun innovators en early adopters om hoort te gaan.
Ik merk trouwens in Wateringen dat de glasvezel nog wel eens wil wegvallen en ik dan de modem van de stroom moet halen en herstarten om het weer te laten werken

Prima oplossing van Caiway lijkt me!
Citerend:
"
Naar aanleiding van uw reactie en het verloop van een week kan ik u informeren dat overstappen naar een nieuw glasvezelabonnement mogelijk is.
U kunt naar onze website gaan en kijken wat voor u het beste uit zou komen.
Indien u dit wenst kunnen we telefonisch contact opnemen om over het overstappen naar onze nieuwe pakketten te overleggen.
"
[ Voor 56% gewijzigd door renbull op 19-06-2013 06:54 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Heb ik nog nooit last van gehadIk merk trouwens in Wateringen dat de glasvezel nog wel eens wil wegvallen en ik dan de modem van de stroom moet halen en herstarten om het weer te laten werken
Ik moest hier wel om lachen. Ze hebben kennelijk inderdaad geen rekening gehouden met de reactie van bestaande klanten. Wel netjes dat ze dat nu alsnog lijken te doen. Ik vraag me af of dit ook nog officieel gecommuniceerd gaat worden.renbull schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 06:52:
Kreeg bericht van de Caiway webcare dat overstappen naar de nieuwe abonnementsvormen inmiddels mogelijk is.
Prima oplossing van Caiway lijkt me!
Citerend:
"
Naar aanleiding van uw reactie en het verloop van een week kan ik u informeren dat overstappen naar een nieuw glasvezelabonnement mogelijk is.
U kunt naar onze website gaan en kijken wat voor u het beste uit zou komen.
Indien u dit wenst kunnen we telefonisch contact opnemen om over het overstappen naar onze nieuwe pakketten te overleggen.
"
Ik heb overigens vorige week via het contactformulier op de website dezelfde vraag gesteld, maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen.
Ik denk dat je daarvoor moet bellen, en telefonisch aangeven dat je het abonnement wilt upgraden. Via mijn Caiway is de mogelijkheid niet aanwezig.babbi schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:43:
Dus de oudere klanten op glas kunnen nu overgaan naar het nieuwe abonnement? Hoe gaat dat in z'n werking?