Euh, zo te zien gebruikt hij gewoon 2x dezelfde 'server' in Naaldwijk. Of deze glasvezel bestendig is is vraag twee, maar hij haalt toch een flink mindere DL/UL via z'n router.Blisterin_Bull schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:55:
Denk eerder dat die eerdere test niet representatief is. Hij gebruikt zowieso niet de glasvezel server, maar de normale speedtest server. Die is helemaal niet geschikt voor glasvezel verbindingen.
Via z'n router haalt hij precies de juiste snelheid van het abbonement. Daarom lijkt het meer een netwerkkaart buffer weergave wanneer z'n pc direct aan het glas modem zit.
De reden waarom ik tevreden ben is inderdaad omdat de behaalde snelheid met tussenkomst van router gelijk staat aan de beloofde snelheid van Caiway. Nieuwe router is overigens niet echt nodig omdat ik vorige week mijn nieuwe router heb binnengekregen. Een Asus RT-N66U. Mogelijk zit er dan ergens iets fout in de bedrading in 't huis...
En welke test is dan wel representatief voor een glasvezelverbinding?
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
[ Voor 22% gewijzigd door Untouchablezz20 op 06-04-2013 23:26 ]
Gedaan!Caiway schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:58:
Beste mjl,
we willen storingen graag oplossen. We hebben hier meer informatie voor nodig.
Kan je je verhaal met vermelding 'tweakers' , je forumnaam en adresgegevens per e-mail sturen aan webcare@caiway.nl?
Met vriendelijke groet,
Harma
-------
Overigens hebben heel veel Gigabit routers een lage WAN naar LAN snelheid. Dat zou je voor jouw router best eens uit kunnen zoeken, want ik vind eerlijk gezegd een afwijking van 16Mbit (v.w.b. je download) behoorlijk wat.WLproxy schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:20:
De reden waarom ik tevreden ben is inderdaad omdat de behaalde snelheid met tussenkomst van router gelijk staat aan de beloofde snelheid van Caiway. Nieuwe router is overigens niet echt nodig omdat ik vorige week mijn nieuwe router heb binnengekregen. Een Asus RT-N66U. Mogelijk zit er dan ergens iets fout in de bedrading in 't huis...
Verwijderd
Hier staan wat WAN -> LAN snelheden:
http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view
Jammer dat die lijst niet compleet is, er mist namelijk nogal wat, bv. de TP-Link TL-WDR4300. Welke echt een mooie prijs/kwaliteit+snelheid verhouding heeftVerwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:43:
Hier staan wat WAN -> LAN snelheden:
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Zit met Caiway aan de telefoon: "In Maassluis wordt nog gegraven, het ligt bij CIF."
Ik vreet mijn hoed op.
**edit**
Maar goed dat ik me heb laten doorverbinden naar een andere afdeling want ik kreeg een heel ander bericht: Maasluis ligt op schema, begin Mei oplevering, hou de website in de gaten en schrijf in via de website zodra dat kan, van graven is al lang geen sprake meer. Deze supporter woonde ook in Maassluis dus zat er zelf ook bovenop. Phew.
Ik vreet mijn hoed op.
**edit**
Maar goed dat ik me heb laten doorverbinden naar een andere afdeling want ik kreeg een heel ander bericht: Maasluis ligt op schema, begin Mei oplevering, hou de website in de gaten en schrijf in via de website zodra dat kan, van graven is al lang geen sprake meer. Deze supporter woonde ook in Maassluis dus zat er zelf ook bovenop. Phew.

[ Voor 61% gewijzigd door eagl0r op 18-04-2013 17:06 ]
Verwijderd
Laat iemand ff een foto van je nemen als je aan je hoed beginteagl0r schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:57:
Zit met Caiway aan de telefoon: "In Maassluis wordt nog gegraven, het ligt bij CIF."
Ik vreet mijn hoed op.
**edit**
Dat van dat graven kan kloppen... ik was in de tuin bezig
Ik snap echt niet dat er bij een relatief klein bedrijf de een zegt dat er nog gegraven word en dat de ander zegt dat er al lang geen sprake meer is van graafwerkzaamheden.. Hopelijk word het snel uitgerolt.
Hier en daar zag ik afgelopen weken nog wel mensen bezig met glasvezel werkzaamheden in Maassluis, maar dat was op kleine schaal. Ik gok op nieuwe aansluitingen van mensen die in eerste instantie geen aansluiting wilden, of mensen die ingetrokken zijn in een woning waar de vorige bewoner het niet wilde. Of correcties bij mensen waarbij de meetwaarde niet goed genoeg was. /glazenbol terug in de kast zet*
Zo, we kunnen nog langer wachten op glas. Gaat lekker bij Caiway en hun beroerde planning. Nu weer tot de zomer wachten ipv voorjaar/mei 
In de zomer 2013 levert Caiway in Monster drie aantrekkelijke Alles-in-1 Glas pakketten
Ik denk dat ze het eerder uitstellen omdat niet alle extra (tv op android/pc, video on demand ) diensten beschikbaar zijn. Er komen anders een hoop "klagers" over de extra diensten bij.DYX schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:21:
Zo, we kunnen nog langer wachten op glas. Gaat lekker bij Caiway en hun beroerde planning. Nu weer tot de zomer wachten ipv voorjaar/mei![]()
[...]
Het wachten is zeker vervelend, maar liever dat het in 1 keer goed opgeleverd wordt, dan dat je tijden zonder een werkende verbinding zit.
Ik denk dat men nu even de kinderziektes er uit kan halen bij de plaatsen die reeds opgeleverd zijn en dat dan straks veel sneller kan allemaal.
Ik denk dat men nu even de kinderziektes er uit kan halen bij de plaatsen die reeds opgeleverd zijn en dat dan straks veel sneller kan allemaal.
Ik heb de boel gisteren geïnstalleerd (Den Hoorn). Dat ging eigenlijk zonder noemenswaardige problemen, behalve dat de activeringscode niet werkte (maar gelukkig was inloggen op mijncaiway ook voldoende) en ik een week langer dan beloofd op het installatiepakket heb moeten wachten.
De snelheid is nog wel iets om even in de gaten te houden. Download was dik in orde (80 Mbit/s op glasvezel basis), maar de upload bleef steken bij 45 Mbit. Van de andere kant: het is geen vergelijk met het 6 Mbit adsl-lijntje dat ik voorheen had.
IP-tv heb ik nog niet geprobeerd en ga ik voorlopig ook niet doen. Ik heb net een nieuwe humax pvr voor dvb-c, en die doet het prima.
De snelheid is nog wel iets om even in de gaten te houden. Download was dik in orde (80 Mbit/s op glasvezel basis), maar de upload bleef steken bij 45 Mbit. Van de andere kant: het is geen vergelijk met het 6 Mbit adsl-lijntje dat ik voorheen had.
IP-tv heb ik nog niet geprobeerd en ga ik voorlopig ook niet doen. Ik heb net een nieuwe humax pvr voor dvb-c, en die doet het prima.
@Vistajevski;
Ik zit ook in Den Hoorn, en hoor op een ander draadje op Tweakers wat wisselende berichten; heb jij een basispakket glasvezel van Caiway? De 75Mbit up/down variant?
En gebruik je "gewoon" de coax-verbinding voor je TV? Dat ben ik zelf namelijk ook van plan omdat ik (nog) geen zin heb om m'n pas gelegde vloer/plinten weer open te breken om het UTP-kabeltje weg te werken
En heb je al wat meer ervaring/mening na een weekend glasvezel?
Ik zit ook in Den Hoorn, en hoor op een ander draadje op Tweakers wat wisselende berichten; heb jij een basispakket glasvezel van Caiway? De 75Mbit up/down variant?
En gebruik je "gewoon" de coax-verbinding voor je TV? Dat ben ik zelf namelijk ook van plan omdat ik (nog) geen zin heb om m'n pas gelegde vloer/plinten weer open te breken om het UTP-kabeltje weg te werken
En heb je al wat meer ervaring/mening na een weekend glasvezel?
@joramoudenaarde: ik heb idd het basispakket, en dat bevalt prima. De beloofde snelheid haal ik ruim en de ping is zeer laag. Verder valt er niet zoveel over te zeggen: het werkt gewoon. Het is snel, en een verademing ten opzichte van adsl, dat in den hoorn toch een redelijk drama is. Kabelinternet van caiway heb ik nooit aangedurfd vanwege hun reputatie, maar met glasvezel lijken ze het hier wel goed aan te pakken. Overigens kan ik me wel voorstellen dat het met een brakke aansluiting een ander verhaal is. Het modem aansluiten op de ftu is volgens mij ook wel iets wat je goed kan verprutsen; ik moest iig vrij veel kracht zetten. Ik heb mijn adsl ook pas opgezegd nadat ik zeker wist dat de glasvezel goed werkte.
Tv kijk ik nog via coax (voor zover ik tv kijk, en dat is niet veel). Voor interactieve diensten hoef je voorlopig ook niet bij caiway te zijn geloof ik, terwijl dat voor mij de enige reden zou zijn om de iptv ontvanger aan te sluiten.
Tv kijk ik nog via coax (voor zover ik tv kijk, en dat is niet veel). Voor interactieve diensten hoef je voorlopig ook niet bij caiway te zijn geloof ik, terwijl dat voor mij de enige reden zou zijn om de iptv ontvanger aan te sluiten.
Bedankt voor je reactie 
Ik heb zelf op 't moment wel kabel internet van Caiway namelijk, en de afgelopen paar jaar werkt 't nagenoeg probleemloos… ik heb alleen in 't eerste jaar dat ik hier woon nogal eens een zwak signaal gehad waardoor wekelijks de verbinding eruit viel. Vandaar dat ik ook een beetje twijfelde om een nieuwe techniek (voor Caiway in Den Hoorn ten minste) aan te meten.
Aan de andere kant dacht ik, met een nieuwe glasvezel aansluiting kunnen ze, als ze 'n beetje opletten, de boel ook in 1x góéd aansluiten. Ik heb ze vanmiddag gebeld en m'n abonnement omgezet naar glasvezel, dus over ±5-10 werkdagen weet ik meer. TV kijken doe ik ook nog gewoon via de kabel als glasvezel werkend is… ik heb niet zo'n zin om de plinten van de muur te trekken zolang dat niet hoeft, en de extra diensten van Caiway over UTP-TV gebruik ik toch niet
Ik heb zelf op 't moment wel kabel internet van Caiway namelijk, en de afgelopen paar jaar werkt 't nagenoeg probleemloos… ik heb alleen in 't eerste jaar dat ik hier woon nogal eens een zwak signaal gehad waardoor wekelijks de verbinding eruit viel. Vandaar dat ik ook een beetje twijfelde om een nieuwe techniek (voor Caiway in Den Hoorn ten minste) aan te meten.
Aan de andere kant dacht ik, met een nieuwe glasvezel aansluiting kunnen ze, als ze 'n beetje opletten, de boel ook in 1x góéd aansluiten. Ik heb ze vanmiddag gebeld en m'n abonnement omgezet naar glasvezel, dus over ±5-10 werkdagen weet ik meer. TV kijken doe ik ook nog gewoon via de kabel als glasvezel werkend is… ik heb niet zo'n zin om de plinten van de muur te trekken zolang dat niet hoeft, en de extra diensten van Caiway over UTP-TV gebruik ik toch niet
joramoudenaarde,
Als je vragen hebt mag je ze altijd aan het Webcare team van Caiway stellen. Via dit forum of door een e-mail te sturen naar webcare@caiway.nl.
Met vriendelijke groet,
Harma
Als je vragen hebt mag je ze altijd aan het Webcare team van Caiway stellen. Via dit forum of door een e-mail te sturen naar webcare@caiway.nl.
Met vriendelijke groet,
Harma
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
@Harma;
Erg fijn om te zien dat jullie via Tweakers zo actief zijn om tekst/uitleg en hulp te bieden
Ik heb ondertussen het pakket al aangevraagd vanwege het internet en eventuele toekomstige TV-mogelijkheden, maar heb tóch nog enkele vragen waar je misschien wat licht in de duisternis voor me bij kan scheppen. Niet alle vragen kwamen tijdens het telefoontje met de verkoopdienst in me op, en sommige zijn wat meer toekomstpraat namelijk
Met een glasvezel-pakket van Caiway blijft de Coax-verbinding ook nog gewoon actief, en daar kun je dan dezelfde zenders op ontvangen als via de UTP-kabel. Nu begrijp ik dat dit vooral is gedaan voor mensen met een extra TV, maar is er iets bekend over hoe lang het signaal via Coax nog beschikbaar blijft? Bij nieuwe technieken merk ik dat bedrijven vaak een overgangsperiode aanhouden waarbij men na een x-aantal maanden de "verouderde" techniek alsnog stopzetten (bij Caiway wellicht Coax).
Ik las op een ander draadje hier bij Tweakers dat het activeren van het signaal alleen bedraad kan, en dus niet/niet goed werkt als je na het aansluiten van de glasvezel modem er ook gelijk een wifi-router op aansluit. Weet u hier toevallig meer over? Ik weet namelijk niet beter dan dat een activatie zowel via wifi als via de UTP-kabel gewoon werkt.
Met multiscreen TV zijn de 10 meest populaire zenders beschikbaar op bijvoorbeeld een iPad of iPhone. Weet u toevallig of er meer zenders beschikbaar worden gemaakt voor multiscreen, of dat dit vanwege licenties niet mogelijk is? Het gaat (bij ons ten minste) voornamelijk om Food Network, wat een Amerikaanse zender is en die m'n partner graag op de iPad zou willen ontvangen.
Alvast hartelijk dank!
Erg fijn om te zien dat jullie via Tweakers zo actief zijn om tekst/uitleg en hulp te bieden
Ik heb ondertussen het pakket al aangevraagd vanwege het internet en eventuele toekomstige TV-mogelijkheden, maar heb tóch nog enkele vragen waar je misschien wat licht in de duisternis voor me bij kan scheppen. Niet alle vragen kwamen tijdens het telefoontje met de verkoopdienst in me op, en sommige zijn wat meer toekomstpraat namelijk
Met een glasvezel-pakket van Caiway blijft de Coax-verbinding ook nog gewoon actief, en daar kun je dan dezelfde zenders op ontvangen als via de UTP-kabel. Nu begrijp ik dat dit vooral is gedaan voor mensen met een extra TV, maar is er iets bekend over hoe lang het signaal via Coax nog beschikbaar blijft? Bij nieuwe technieken merk ik dat bedrijven vaak een overgangsperiode aanhouden waarbij men na een x-aantal maanden de "verouderde" techniek alsnog stopzetten (bij Caiway wellicht Coax).
Ik las op een ander draadje hier bij Tweakers dat het activeren van het signaal alleen bedraad kan, en dus niet/niet goed werkt als je na het aansluiten van de glasvezel modem er ook gelijk een wifi-router op aansluit. Weet u hier toevallig meer over? Ik weet namelijk niet beter dan dat een activatie zowel via wifi als via de UTP-kabel gewoon werkt.
Met multiscreen TV zijn de 10 meest populaire zenders beschikbaar op bijvoorbeeld een iPad of iPhone. Weet u toevallig of er meer zenders beschikbaar worden gemaakt voor multiscreen, of dat dit vanwege licenties niet mogelijk is? Het gaat (bij ons ten minste) voornamelijk om Food Network, wat een Amerikaanse zender is en die m'n partner graag op de iPad zou willen ontvangen.
Alvast hartelijk dank!
Waar ik tevreden ben over het internetgedeelte ben ik dat over de telefonie niet. Mijn nummer is afgelopen vrijdag overgezet, maar een normaal telefoongesprek voeren is er niet bij. Er is ofwel een stevige ruis op de achtergrond, of het geluid van een opstijgend vliegtuig dat steeds harder wordt. Zoals het nu is, is de telefoon niet bruikbaar. Ik las elders dat meer mensen daar last van hebben of hebben gehad. In dit topic ook? Morgen eerst maar eens de helpdesk bellen....
Verwijderd
Horen de andere het ook, die je belt?Vistajevski schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:44:
Waar ik tevreden ben over het internetgedeelte ben ik dat over de telefonie niet. Mijn nummer is afgelopen vrijdag overgezet, maar een normaal telefoongesprek voeren is er niet bij. Er is ofwel een stevige ruis op de achtergrond, of het geluid van een opstijgend vliegtuig dat steeds harder wordt. Zoals het nu is, is de telefoon niet bruikbaar. Ik las elders dat meer mensen daar last van hebben of hebben gehad. In dit topic ook? Morgen eerst maar eens de helpdesk bellen....
Die horen een flinke ruis op de lijn en het geluid is zacht; geen vliegtuig. Ik heb vandaag eerst het modem eens gereset, eens kijken of dat helpt (en blijft helpen). Het nummer van de caiway helpdesk is overigens wel handig om te testen. De eerste anderhalve minuut krijg je toch alleen maar mededelingen te horen. Dat is ongeveer hoe lang het "vliegtuig" nodig heeft om op te stijgen...
Beste joramoudenaarde,joramoudenaarde schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:00:
@Harma;
Alvast hartelijk dank!
we willen je graag informeren.
Het coax signaal blijft actief. Het is geen kwestie van maanden, maar het gaat nog jaren duren voordat dit wordt uitgeschakeld, áls het al wordt uitgeschakeld.
In de toekomst wordt het mogelijk om op een 2e of 3e televisie ook het glasvezelsignaal te ontvangen. Caiway zit momenteel in een testfase om dit te realiseren.
Het activeren van de Genexis moet inderdaad bedraad. Wanneer eenmaal geactiveerd kan natuurlijk een router worden aangesloten.
Je wens om meer zonders en ook Food Network via de app Multiscreen te ontvangen heb ik doorgegeven aan onze ontwikkelaars.
Met vriendelijke groet,
Harma
Beste Vistajevski,Vistajevski schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:12:
[...]
Die horen een flinke ruis op de lijn en het geluid is zacht; geen vliegtuig. Ik heb vandaag eerst het modem eens gereset, eens kijken of dat helpt (en blijft helpen). Het nummer van de caiway helpdesk is overigens wel handig om te testen. De eerste anderhalve minuut krijg je toch alleen maar mededelingen te horen. Dat is ongeveer hoe lang het "vliegtuig" nodig heeft om op te stijgen...
de storing waarna jij verwijst is een bekende storing.
We registreren graag dat u ook deze storing ervaart. Kan je hiervoor extra informatie verstrekken?
Soort storend geluid (bijvoorbeeld bromtoon, fluittoon, geratel)
Merk en type telefoontoestel en aankoopdatum?
Lengte telefoonkabel naar basis?
Wat voor apparatuur staat er binnen 30 cm van het modem?
Om je melding te kunnen registreren hebben we ook je adresgegevens nodig. Je mag de antwoorden op de vragen met je adresgegevens mailen naar webcare@caiway.nl.
Met vriendelijke groet,
Harma
Vistajevski,
Ik heb daar in Den Hoorn ook last van, dat vliegtuig en veel ruis.
Dat is vreemd genoeg alleen bij een "draadloze" telefoon, de twee oudere vaste telefoons (eentje van het caiway 3 in 1 pakket van de kabel) die we hebben werken wel gewoon. Kun jij dit bevestigen?
Wij hebben helaas het probleem dat we onze tv (nog een oude beeldbuis
) niet zo in kunnen stellen dat hij met het 16:9 beelformaat opstart, zodat we dat elke keer in moeten stellen in het menu. Is er misschien iemand die weet of je het beeldformaat ook op de entone in kunt stellen?
Dat is vreemd genoeg alleen bij een "draadloze" telefoon, de twee oudere vaste telefoons (eentje van het caiway 3 in 1 pakket van de kabel) die we hebben werken wel gewoon. Kun jij dit bevestigen?
Wij hebben helaas het probleem dat we onze tv (nog een oude beeldbuis

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Ik had helaas geen bedrade telefoon om het te testen, alleen een dect telefoon (siemens gigaset A580). Maar het opnieuw opstarten van het modem lijkt het probleem wel te hebben opgelost. Ik dacht eerst dat het aan de bekabeling in huis lag. Maar aansluiten van de telefoon rechtstreeks op het modem in de meterkast en uitschakelen van mijn draadloze router aldaar om storing uit te sluiten had geen effect. En als resetten van het modem effect heeft zit het probleem dus bij Caiway.Gmount schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:18:
Vistajevski,
Wellicht heeft het iets te maken met de nummerportering, maar ik weet niet of de storing daarvoor ook aanwezig was. De nummerportering is iig het enige dat tussen de activering en nu is veranderd.
Verwijderd
Zo Koninginnedag bijna voorbij... dus bijna mei... kan Caiway hard aan het werk om Maassluis aan te sluiten :-)
@Vistajevski en Gmount;
Hoe hebben jullie de telefoonkabel doorgetrokken naar de woonkamer als ik vragen mag? Ik neem aan dat jullie in de meterkast ook een PTT-kastje hebben voor ADSL enzo, maar het lijkt me sterk dat je deze los hebt getrokken om daar de telefoonaansluiting op aan te sluiten of wel?
Hoe hebben jullie de telefoonkabel doorgetrokken naar de woonkamer als ik vragen mag? Ik neem aan dat jullie in de meterkast ook een PTT-kastje hebben voor ADSL enzo, maar het lijkt me sterk dat je deze los hebt getrokken om daar de telefoonaansluiting op aan te sluiten of wel?
@joramoudenaarde: de telefoon loopt via de vaste netwerkbekabeling in huis. De rj11 stekkertjes passen ook gwoon in de rj45 aansluitingen. Een "klassiek" telefoonaansluitpunt heb ik niet (meer).
Via de vaste netwerkbekabeling? Bedoel je dan via het pijpje waar je Coax doorheen loopt/liep, of 't pijpje waar voorheen je telefoonkabel doorheen loopt/liep? 
De reden waarom ik 't vraag is omdat we nu allebij (coax én telefoonkabel) door het huis hebben lopen, maar áls ik glasvezel-telefonie wil gebruiken zit ik erover te denken om één van deze 2 te vervangen voor een losse telefoonkabel… als dat is wat jullie hebben gedaan
De reden waarom ik 't vraag is omdat we nu allebij (coax én telefoonkabel) door het huis hebben lopen, maar áls ik glasvezel-telefonie wil gebruiken zit ik erover te denken om één van deze 2 te vervangen voor een losse telefoonkabel… als dat is wat jullie hebben gedaan
Ik heb idd de telefoonkabels in huis (laten) vervangen door netwerkbekabeling, en ook in de meterkast netjes af laten monteren met een wandcontactdoos. Eén kabel levert twee netwerkaansluitingen: één voor internet en één voor de telefoon. Het enige "nadeel" is dat je de klassieke telefoonstekkers niet meer kunt gebruiken. Maar alle nieuwe telefoons werken toch met rj11 plugjes, dus dat nadeel is een non-issue.joramoudenaarde schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:44:
Via de vaste netwerkbekabeling? Bedoel je dan via het pijpje waar je Coax doorheen loopt/liep, of 't pijpje waar voorheen je telefoonkabel doorheen loopt/liep?
Verwijderd
Ter info:
Als je de ''bestaande KPN'' RJ11 aansluiting overzet aan het glasvezelmodem en in bv de woonkamer je telefoon aansluit via het ''ouderwetse'' ''varkenssnuitje'' (de 4 poot) zorg wel dat je maar 2-netwerkdraden aansluit in de varkenssnuit. In de varkenssnuit zit vaak standaard een door-lus waardoor bv een ''ruis'' of ''storing'' ontstaat.
@Vistajevski: 1 netwerkkabel met 2 netwerkaansluitingen: ''voor ''internet'' en ''telefoon'' ? Hoe bedoel je deze aansluiting? Je maakt een trunck of een zogenaamde CAT5 kabel van bedoel je?
Note:
Het is overigens niet raadzaam 1 netwerkkabel te ''splitten''. Zeker niet voor de telefoon. Deze wekt magnetische pulsen op die de datatransmissie naar de andere aderen kan verstoren.
Als je de ''bestaande KPN'' RJ11 aansluiting overzet aan het glasvezelmodem en in bv de woonkamer je telefoon aansluit via het ''ouderwetse'' ''varkenssnuitje'' (de 4 poot) zorg wel dat je maar 2-netwerkdraden aansluit in de varkenssnuit. In de varkenssnuit zit vaak standaard een door-lus waardoor bv een ''ruis'' of ''storing'' ontstaat.
@Vistajevski: 1 netwerkkabel met 2 netwerkaansluitingen: ''voor ''internet'' en ''telefoon'' ? Hoe bedoel je deze aansluiting? Je maakt een trunck of een zogenaamde CAT5 kabel van bedoel je?
Note:
Het is overigens niet raadzaam 1 netwerkkabel te ''splitten''. Zeker niet voor de telefoon. Deze wekt magnetische pulsen op die de datatransmissie naar de andere aderen kan verstoren.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 21:51 ]
Ah, ik begreep je verhaal niet 100% Vistajevski, maar genoeg om in te zien dat ik 't volgens mij net even anders wil gaan doen in dat geval 
Ik denk dat áls de situatie zich voordoet, dat ik dan bij de coax-kabel of de telefoonkabel een 2e kabel doortrek (dus 2 kabeltjes door 1 pijpje), zodat ik én vanuit de woonkamer kan bellen met glasvezel, maar ook gewoon de coax én "PTT" aansluiting behoudt. Je weet maar nooit wat de eventuele volgende bewoners willen, en de mogelijkheden voor de toekomst blijven dan de komende jaren nog wat veelzijdiger (ook al denk ik persoonlijk dat in Den Hoorn glasvezel de toekomst zal zijn).
Bedankt voor de uitleg in ieder geval! Ook aan Optimizer.co voor de tip om de kabel niet te splitten
Ik denk dat áls de situatie zich voordoet, dat ik dan bij de coax-kabel of de telefoonkabel een 2e kabel doortrek (dus 2 kabeltjes door 1 pijpje), zodat ik én vanuit de woonkamer kan bellen met glasvezel, maar ook gewoon de coax én "PTT" aansluiting behoudt. Je weet maar nooit wat de eventuele volgende bewoners willen, en de mogelijkheden voor de toekomst blijven dan de komende jaren nog wat veelzijdiger (ook al denk ik persoonlijk dat in Den Hoorn glasvezel de toekomst zal zijn).
Bedankt voor de uitleg in ieder geval! Ook aan Optimizer.co voor de tip om de kabel niet te splitten
@optimizer: je hebt gelijk, er ligt gewoon een dubbele netwerkkabel (dus niet gesplitst). Ook wel logisch eigenlijk, maar het was me nog niet opgevallen, terwijl ik toch dagelijks in de meterkast kom tegenwoordig...
Van het caiway.gebruikers.eu forum:
Beste IPv6-Router,
Dankjewel voor je vraag. In een bepaald gebied in Maassluis is glasvezel al mogelijk! Caiway rolt glasvezel gefaseerd uit. Het wordt voor geheel Maassluis mogelijk om vanaf 8 mei a.s. glasvezel te bestellen.
De mail waarna je verwijst ga je spoedig ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Arjan
Dat meen je niet
zou het dan eindelijk zover zijn!
39
Nou, waar hij zegt dat in een bepaald deel van Maassluis al glasvezel mogelijk is, neem ik met een korrel zout. Dat zijn waarschijnlijk -en ik speculeer- een aantal testers. Ik woon in de omgeving van het Palet en mijn wijk was de 2e die aangelegd werd... althans, volgens deze schema:
http://www.cif-glasvezel.nl/flash/maassluis/index.html
Nou was het wel zo dat ze op meerdere plekken tegelijk bezig waren, maar mijn postcode werkt in ieder geval nog niet ^_^
http://www.cif-glasvezel.nl/flash/maassluis/index.html
Nou was het wel zo dat ze op meerdere plekken tegelijk bezig waren, maar mijn postcode werkt in ieder geval nog niet ^_^
De nieuwbouwwijk aan het water, waar ook de praxis etc zit, is volgens mij 100% glasvezel en hebben geen COAX.
39
Geen coax? Dat zal toch wel niet?
Je kan maar op 1 televisie op de glasvezel kijken bij Caiway.
Hoe moet je de rest van je televisies in huis dan van beeld voorzien?
Je kan maar op 1 televisie op de glasvezel kijken bij Caiway.
Hoe moet je de rest van je televisies in huis dan van beeld voorzien?
Weet iemand waar ik op moet zoeken in Google play (Android) want ik kan Caiway niet vinden.
Dit was toch belooft dat dit sinds december werkzaam zou zijn ???
Ik kan dus waarschijnlijk nog geen tv kijken via mijn tablet.
Of zoek ik verkeerd??
Dit was toch belooft dat dit sinds december werkzaam zou zijn ???
Ik kan dus waarschijnlijk nog geen tv kijken via mijn tablet.
Of zoek ik verkeerd??
Je zoekt niet verkeerd, maar naar mijn weten is de app nog niet af. Je zou even op Caiway.nl kunnen kijken of er iets bekend is m.b.t. de ontwikkeling ervan
[ Voor 39% gewijzigd door Kapotlood op 06-05-2013 09:34 ]
Apart, bij het Maassluis gedeelte op de site staat nu wel dat je kan bestellen, maar bij het volgende scherm kom je weer bij het voorinschrijven gedeelte. Waarschijnlijk ter voorbereiding voor morgen ^_^
Ik zou als ik jou was niet teveel aan deze datum vasthouden.Blisterin_Bull schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 05:04:
Apart, bij het Maassluis gedeelte op de site staat nu wel dat je kan bestellen, maar bij het volgende scherm kom je weer bij het voorinschrijven gedeelte. Waarschijnlijk ter voorbereiding voor morgen ^_^
Ik kan bestellen! Nu maar hopen dat de rest voorspoedig gaat.
Ik heb zojuist mijn bestelling gedaan voor het 300Mbit abbo ^_^jeroen028 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:37:
[...]
Ik zou als ik jou was niet teveel aan deze datum vasthouden.
Kreeg ook net de mail dat er besteld kon worden, tot zover de vreugde.
"uw glasvezelaansluiting is nog niet aanwezig of gereed voor gebruik. Neem contact op met onze klantenservice"
Er moet blijkbaar wéér een monteur langskomen, voor de 3e @#$*#*&$^ keer, en nee het pakket kan niet alvast besteld worden. Binnen 2 weken krijg ik een belletje van een afdeling (?) en daar moet ik nu op wachten. jottum... fantastisch... en alles gaat zoals je van caiway kan verwachten.....
"uw glasvezelaansluiting is nog niet aanwezig of gereed voor gebruik. Neem contact op met onze klantenservice"
Er moet blijkbaar wéér een monteur langskomen, voor de 3e @#$*#*&$^ keer, en nee het pakket kan niet alvast besteld worden. Binnen 2 weken krijg ik een belletje van een afdeling (?) en daar moet ik nu op wachten. jottum... fantastisch... en alles gaat zoals je van caiway kan verwachten.....
[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 07-05-2013 12:14 ]
39
Verwijderd
Ook een bestelling gedaan... zal wel even duren voordat alles binnen is... Ik zag namelijk bij de optie van de aansluitdatum dat ik pas vanaf de datum 17-05 kon selecteren.
Bij mij was dat optioneel;
- Zo snel mogelijk
- Opleveren vanaf...
- Zo snel mogelijk
- Opleveren vanaf...
Ja ik heb m ook net besteld zonder problemen. Kijken wanneer het binnen komt..
Zeg wat of zeg niks..
Ik had 'm ook op "zo snel mogelijk" gezet… kreeg alleen op de 26e april de bevestiging dat ik het pakket binnen één week kon verwachten. En dat is nu bijna 2 weken geleden. Ik denk dat 't een beetje druk is met de bestellingen,
Had ze vanmiddag nog even aan de lijn om te vragen of het pakket al onderweg was, waarop geantwoord werd dat het pakket wel al bij Caiway de deur uit was, maar dat ze nog niet kon zien of hij via TNT al onderweg was (ze had nog geen trackingnummer gekregen). Maar hij zou volgende de dame aan de lijn binnen één week bij me binnen moeten zijn, omdat dat eigenlijk altijd 't geval is zodra het pakket bij hun zelf de deur uit is.
We wachten nog even met spanning af dus!
Had ze vanmiddag nog even aan de lijn om te vragen of het pakket al onderweg was, waarop geantwoord werd dat het pakket wel al bij Caiway de deur uit was, maar dat ze nog niet kon zien of hij via TNT al onderweg was (ze had nog geen trackingnummer gekregen). Maar hij zou volgende de dame aan de lijn binnen één week bij me binnen moeten zijn, omdat dat eigenlijk altijd 't geval is zodra het pakket bij hun zelf de deur uit is.
We wachten nog even met spanning af dus!
Verwijderd
Bij mij ook optioneel, maar als ik een datum wilde kiezen, kon dat pas vanaf 17-05... dus ik denk dat er ook pas vanaf 17-05 geleverd gaat worden (hoop natuurlijk eerder)Blisterin_Bull schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:02:
Bij mij was dat optioneel;
- Zo snel mogelijk
- Opleveren vanaf...
Verwijderd
Weer een stap verder... Brief ontvangen en daar staat in dat ik binnen een week het installatiepakket ontvang.
Las vanmorgen een nieuwsbericht op het internet; http://www.headlines.nl/nieuws/85/1561179/ .
En daarin staat "We komen begin juni met nieuwe pakketten met de hoogste download- en ook uploadsnelheden die met glas mogelijk worden.”
Ben benieuwd wat dit gaat worden, tenzij ik het niet goed lees.....
En daarin staat "We komen begin juni met nieuwe pakketten met de hoogste download- en ook uploadsnelheden die met glas mogelijk worden.”
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Verwijderd
Als ze nog hogere snelheden gaan aanbieden, ben ik benieuwd of je kan upgraden.Wimlem schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:56:
Las vanmorgen een nieuwsbericht op het internet; http://www.headlines.nl/nieuws/85/1561179/ .
De nieuwe glasvezelpakketten zullen geen hogere internetsnelheid bevatten.Wimlem schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:56:
De hoogste download en upload-snelheid blijft 300 Mbit.
Thijs
Caiway Webcare Team
Verwijderd
Hopelijk is dit voor vrijdag en kan ik hem vrijdag ook al activeren :-)Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:18:
Weer een stap verder... Brief ontvangen en daar staat in dat ik binnen een week het installatiepakket ontvang.
Maar wat dan wel ;-).Caiway schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:50:
[...]
De nieuwe glasvezelpakketten zullen geen hogere internetsnelheid bevatten.
Thijs
Caiway Webcare Team
Internet only pakketten?
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Wat veranderd er dan wel en gaat Caiway dan eens beloven/ uitvoeren waar ze reclame voor maken???Caiway schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:50:
[...]
De nieuwe glasvezelpakketten zullen geen hogere internetsnelheid bevatten.
Thijs
Caiway Webcare Team
Nieuwe pakketten???????

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen028 op 14-05-2013 14:32 ]
Verwijderd
Zit je op KPN te wachten dan? Nou ik liever nietjeroen028 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:19:
[...]
Hopelijk worden ze snel verkocht en hopen we op een echte provider in Krimpen die niet mensen 3 jaar aan het lijntje houdt.
Caiway komt zijn beloften niet altijd op tijd na en er zijn wel wat strubbelingen, maar dit heeft elke provider.
Wat strubbelingen????Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:33:
[...]
Zit je op KPN te wachten dan? Nou ik liever niet
Caiway komt zijn beloften niet altijd op tijd na en er zijn wel wat strubbelingen, maar dit heeft elke provider.
Lees het verhaal over Krimpen, Loenen maar eens door. 3 jaar leugens verkopen tegen een hoge prijs
Ja als Kpn zou komen wat overigens niet kan maar Vodafone of Upc dan ben ik blij
[ Voor 5% gewijzigd door jeroen028 op 14-05-2013 14:37 ]
Verwijderd
Het verhaal van Krimpen ken ik... maar deze topic gaat over het Westland...jeroen028 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:36:
[...]
Wat strubbelingen????
Lees het verhaal over Krimpen, Loenen maar eens door. 3 jaar leugens verkopen tegen een hoge prijs
Ja als Kpn zou komen wat overigens niet kan maar Vodafone of Upc dan ben ik blij
Ik zou persoonlijk geen glasvezel van Vodafone of UPC willen hebben, zeker niet van UPC. Als ik kijk naar vrienden/familie die UPC hebben, met hun denderende beeldkwaliteit (kuch kuch).. nee laat mij dan maar bij Caiway blijven.
Verwijderd
Wat ik op 5 verschillende adressen gezien heb zou ik niet in huis willen hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:47:
Is de beeldkwaliteit van UPC dan slechter als die van Caiway?
Misschien staat je tv anders afgesteld of hadden ze alleen digitaal.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:49:
[...]
Wat ik op 5 verschillende adressen gezien heb zou ik niet in huis willen hebben
Ik heb geen verschil gezien tussen UPC,ZIGGO of Caiway. Wel met Kpn inderdaad.
Weet iemand trouwens hoe je Multiscreen TV op een iPad aan de praat krijgt? Ik zie op hun handleiding dat je naar "My TV" moet gaan via www.mijncaiway.nl, en daar moet kiezen voor de 2e optie onder "Selecteer abonnee", en dat je dan de optie "Multiscreen TV" in de linker kolom te zien moet krijgen… maar deze optie kan ik nergens terugvinden. Weet iemand hier meer over toevallig?
Nou een beetje vreemd hoe het er staat dan. Er staat toch duidelijk dat ze met andere pakketen komen. Er staat vanaf Juni nieuwe pakketen en het snelste wat je met glas kan halen. Hoe kan Caiway nu zeggen dat het die 300MB abo is?
Verwijderd
Juist en daarnaast zijn er hogere snelheiden over glas mogelijk dan 300MB :-)babbi schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:02:
Nou een beetje vreemd hoe het er staat dan. Er staat toch duidelijk dat ze met andere pakketen komen. Er staat vanaf Juni nieuwe pakketen en het snelste wat je met glas kan halen. Hoe kan Caiway nu zeggen dat het die 300MB abo is?
"Begin juni met nieuwe pakketten met de hoogste download- en ook uploadsnelheden die met glas mogelijk worden!" Volgens mij leest Caiway dat bericht omgedraaid. Wat moet ik nu hier uit opmaken of ben ik nu kippig?

Ze zullen vast bedoelen "in het Caiway gebied." Daar hebben ze geen concurrrentie dus klopt het wel dat ze de hoogst aangeboden snelheid op glas aanbieden. Toegegeven, het bericht leest niet zo, maar dat zijn we toch wel ondertussen gewend
Maargoed het is een beetje vreemd dat Caiway webcare meteen het bericht tegenspreekt. Of het bericht op webwereld klopt niet?! Of iemand heeft voor zijn beurt gesproken:?Blisterin_Bull schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:23:
Ze zullen vast bedoelen "in het Caiway gebied." Daar hebben ze geen concurrrentie dus klopt het wel dat ze de hoogst aangeboden snelheid op glas aanbieden. Toegegeven, het bericht leest niet zo, maar dat zijn we toch wel ondertussen gewend
Mja, we zullen het wel zien over drie weken. Ik zou het wel fijn vinden als er Internet-Only pakketten geïntroduceerd worden.
Lijkt me sterk dat het een fabeltje is, en waarom zijn ze elke dag bezig in het pop wijkcentrale? Webwereld plaats toch geen leugens dat kan niet. En zelfs de hoge heren kwamen hier mee. Ben benieuwd.
Als KPN 500 mb/s biedt, dan kan Caiway niet zeggen, de snelheid blijft max 300 mb/s en dat is het snelste wat er met glas mogelijk is nu.
Dus wat klopt er niet aan het verhaal van Caiway ?
http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-internet.htm
Dus wat klopt er niet aan het verhaal van Caiway ?
http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-internet.htm
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 00:09 ]
Precies dat klopt zeker niet! Ik vind ze zeer onduidelijk. En meer snelheid is altijd welkom dus maak het maar waar waarmee je komt!
Ze hebben het over nieuwe glasvezelpakketten met nieuwe snelheden. Ik denk dat dit alleen geldt voor Krimpen, Loenen. Wij hadden al glasvezel met andere pakketten, lagere snelheden. Ik denk dat de bestaande pakketten in de "nieuwe" gebieden niet veranderd worden. Het staat gewoon er een beetje krom op. Maar goed ik ga maar eens terug naar mijn topic Krimpen, Loenen en eisen dat alles compleet opgeleverd wordt waar Caiway reclame voor maakt. Woorden,zinnen als "er wordt hard aangewerkt" gaat er bij ons niet meer in.
Hoe het er staat is duidelijk ze hebben het over hogere snelheden en het hoogst haalbare. En in het algemeen!
Zozo, dat is snel... Jij had toch ook vorige week dinsdag besteld, net als ik? Hier nog geen brief/mail binnen. Wel kan ik in mijn Caiway zien dat ik ineens een Voice abbo heb sinds 13 mei, maar is die details tab, samen met My Internet donker grijs en kan ik daar niet op klikken. Kan wel handmatig de url in adresbalk tikken, maar dan krijg ik de melding "Kan internet gegevens niet ophalen." Dus er is al wel wat gedaan op mijn account bij Caiway.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:36:
Krijg morgen het pakketje binnen en zou vrijdag alles kunnen activeren :-)
edit:
Zonet de brieven van Caiway uit de brievenbus gevist. Dezelfde die jij vorige week al hebt ontvangen
[ Voor 8% gewijzigd door Blisterin_Bull op 15-05-2013 13:51 ]
Verwijderd
Ik had inderdaad dinsdag gelijk besteld. Aangezien wij de komende dagen niet de gehele dag thuis zijn, had ik de Caiway gebeld om te vragen wanneer ik het pakketje zou kunnen verwachten... hij was vandaag aangemeld bij TNTpost en levering morgen tussen 16:30-21:30 (zoals gewoonlijk).Blisterin_Bull schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:25:
[...]
Zozo, dat is snel... Jij had toch ook vorige week dinsdag besteld, net als ik? Hier nog geen brief/mail binnen. Wel kan ik in mijn Caiway zien dat ik ineens een Voice abbo heb sinds 13 mei, maar is die details tab, samen met My Internet donker grijs en kan ik daar niet op klikken. Kan wel handmatig de url in adresbalk tikken, maar dan krijg ik de melding "Kan internet gegevens niet ophalen." Dus er is al wel wat gedaan op mijn account bij Caiway.
Raar ik heb ook direct besteld en heb geen brief ontvangen.
Bij mijn caiway is wel alles grijs...
Bij mijn caiway is wel alles grijs...
Zeg wat of zeg niks..
Ik ga de hardware Ma/Di ontvangen, en ik heb nog helemaal geen Caiway account.
Verwijderd
Vergeet Pinksteren nieteagl0r schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:43:
Ik ga de hardware Ma/Di ontvangen, en ik heb nog helemaal geen Caiway account.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 17:39 ]
Whisper biedt nu al 1 Gbps. Whisper
Zou Caiway dat bedoelen met?: We komen begin juni met nieuwe pakketten met de hoogste download- en ook uploadsnelheden die met glas mogelijk worden
Zou Caiway dat bedoelen met?: We komen begin juni met nieuwe pakketten met de hoogste download- en ook uploadsnelheden die met glas mogelijk worden
Damn Christians!Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:38:
[...]
Vergeet Pinksteren nietzal dan dinsdag worden
Ik heb mijn Caiway account trouwens vanavond in de post gevonden. Ze vragen pas 10 werkdagen na de verzenddatum van de brief de verbinding te maken. Dat zou Woe de 29e zijn. Ja sorry Caiway, zoveel zelfbeheersing heb ik echt niet.
Ben maar alvast routers aan het vergelijken: http://goo.gl/gkxC4
@wisper
Dat zijn de prijzen waar we heen moeten! €30 voor 200 en €37.75 voor 600mbit.
[ Voor 3% gewijzigd door eagl0r op 16-05-2013 22:29 ]
Laten we hopen dat het misschien dat is. Maar hoe het er staat, echt bizar dat Caiway een vreemde reactie daarop geeft. Zo duidelijk als wat!Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:53:
Whisper biedt nu al 1 Gbps. Whisper
Verwijderd
Zo alles aangesloten...
Morgen even bellen i.v.m. de tegenvallende snelheden (61Mbit down / 57 Mbit up / Ping 6ms met een 300Mbit abo)
Morgen even bellen i.v.m. de tegenvallende snelheden (61Mbit down / 57 Mbit up / Ping 6ms met een 300Mbit abo)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 23:12 ]
Heeft hier iemand Multiscreen TV al aan de praat gekregen trouwens? Ik kom er maar niet uit… zelfs niet met behulp van de handleiding PDF van Caiway, want de knop waar ze naar verwijzen staat niet in m'n "Mijn Caiway" profiel 
Die upload van glasvezel is écht een openbaring zeg. Wat merk je dan ineens dat je dat soort upload snelheden soms ontzettend mist!
Die upload van glasvezel is écht een openbaring zeg. Wat merk je dan ineens dat je dat soort upload snelheden soms ontzettend mist!
De knop staat niet in het caiway profiel van de Entone? Als je op de knop "menu" drukt van de afstandbediening krijg je uit mijn hoofd 3 tabbladen te zien, bij de middelste staat Caiway, als je hier op druk staat aan de rechterkant, Multiscreen TV.joramoudenaarde schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:02:
Heeft hier iemand Multiscreen TV al aan de praat gekregen trouwens? Ik kom er maar niet uit… zelfs niet met behulp van de handleiding PDF van Caiway, want de knop waar ze naar verwijzen staat niet in m'n "Mijn Caiway" profiel
QoS of Traffic Monitoring aangezet? Die twee functies schakelen namelijk hardware acceleratie uit.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:53:
Hmmm.. laptop direct op de modem geeft de volle snelheid... via de Asus RT-N66U 61/57
Verwijderd
QoS staat uit, TrafficManager kan ik niet uit zetten..Blisterin_Bull schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:08:
[...]
QoS of Traffic Monitoring aangezet? Die twee functies schakelen namelijk hardware acceleratie uit.
Ben er wel achter dat hij de snelheden wel aan kan. Heb de router terug gezet naar de fabriekswaarden en toen had ik wel de gewenste snelheden... Ik maak even een paar printscreens en ga elke instelling die ik verander testen, totdat ik de boosdoener tegen kom.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 13:03 ]
Mooi, ik heb namelijk dezelfde router (draai laatste beta van Merlin).
Verwijderd
Als bij Lan -> Switch Control -> de HW Accelerator uit staat is de snelheid 282/235 Mbit (dus aan laten staan!!)
Firewall - URL Filter is de boosdoener!!!!
Snelheid nu is 318/318 Mbit, met URL Filter uit!!
Wel jammer dat de URL Filter de boel vertraagt.. staan aardig wat sites in die geblocked moeten worden...
Firewall - URL Filter is de boosdoener!!!!
Snelheid nu is 318/318 Mbit, met URL Filter uit!!
Wel jammer dat de URL Filter de boel vertraagt.. staan aardig wat sites in die geblocked moeten worden...
Zonet ook m'n pakket ontvangen. Pakketbezorger stond voor de entree van de flat met een stuk of 5 dozen voor deze flat. Best een grote doos, hehe ^_^
[ Voor 41% gewijzigd door Blisterin_Bull op 17-05-2013 14:29 ]
Verwijderd
Veel plezier... maar ik zou zeggen laat de Entone maar in de doos ;-)Blisterin_Bull schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:28:
Zonet ook m'n pakket ontvangen. Pakketbezorger stond voor de entree van de flat met een stuk of 5 dozen voor deze flat. Best een grote doos, hehe ^_^
@Loadjnt;
Oh bedankt voor de tip! Ik begreep uit de manual dat ik naar www.mijncaiway.nl moest gaan, daar moest inloggen, en dan dáár het naam en wachtwoord kon ophalen wat ik dan op de iPad kon invoeren.
Ik had geen idee dat dit in de Entone te vinden was!
Kom je gewoon via 't standaard IP-adres in de Entone trouwens? Het 192.168.1.10 of iets in die richting? Ik kan me namelijk niet herinneren daar een sticker van te hebben gezien onderop de modem, maar ik kan me vergissen
Oh bedankt voor de tip! Ik begreep uit de manual dat ik naar www.mijncaiway.nl moest gaan, daar moest inloggen, en dan dáár het naam en wachtwoord kon ophalen wat ik dan op de iPad kon invoeren.
Ik had geen idee dat dit in de Entone te vinden was!
Glasmodem uit de doos geript en gelijk aangesloten.

http://i.imgur.com/0XXT3n1.png

http://i.imgur.com/0XXT3n1.png
[ Voor 12% gewijzigd door Blisterin_Bull op 17-05-2013 17:28 ]
Verwijderd
Is dit bij jou met de URL Filter aan of uit?Blisterin_Bull schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:43:
Glasmodem uit de doos geript en gelijk aangesloten.