Caiway glasvezel in Westland

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:48
Maandag een brief gehad dat het pakket 'binnen een week' geleverd werd. dagtekening was afgelopen zaterdag 3 augustus. vandaag stond postbode voor de deur met het pakket. aansluiten is een kwestie van een paar kabeltjes, activeren duurt ong 20 minuten. daarnaa 300+mb/s up en 300+ mb/s down.

[ Voor 3% gewijzigd door wezzley op 30-10-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Monsterlijke snelheid! :) Heb zelf 150Mbit, en sinds 't werkt (lees: sinds ik de juiste kabeltjes had aangesloten) is 't echt genieten zeg. Merk alleen dat de meeste servers waar ik van download (inclusief systeemupdates e.d.) niet altijd deze snelheid aan kunnen. Ook wel eens leuk om te zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Porw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 15:39
Hallo Wezzley,

Heb jij ook een brief gehad dat de wifi-router nog niet te leveren is? Ik heb hier namelijk het zelfde pakket (300 mb) als jij. Ik ga het morgenochtend aansluiten (zondag) en wil dan een eigen router gebruiken, ik weet echter niet of daar nog iets speciaals in ingesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Alles automatisch werkt gewoon. Alleen als je dingen zoals QoS of IP traffic monitoring inschakelt is je snelheid langzamer.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDK
  • Laatst online: 15:04

XDK

1ste dag na ontvangst van pakket had ik hetzelfde. De 2de dag toen ik wel kon activeren begon bij aanzetten van het modem direct het 2de lampje met de pijltjes te branden onder het power lampje. Even later stopte het activity lampje met knipperen en begon deze te branden.
Nice Guy Eddie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:12:
[...]

Ik was niet thuis, dus zaterdag wordt het pakket bezorgd (vandaar het briefje van de PostNL)

EDIT 10-08: Alles aangesloten alleen knippert het "activity" lampje continue en blijft dus niet constant branden (zie plaatje van internet). Ik zal denk nog even een paar dagen moeten wachten. Volgens de brief 5 werkdagen...
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
@Porw
ik heb die brief (router) ook gehad; ik heb een andere router (asus RT-AC66U) die het redelijk goed doet.

meteen op het modem kom ik tot een download en upload van 300+ Mbit/s.

via de router is de upload ook 300+, maar de download ongeveer 275Mbit/s.

wat betreft instellingen; in de asus router heb ik voor de WAN alles op auto staan, dus dit was simpel (en makkelijker dan het coax kabel modem, waar ik nog wat andere dingen moest instellen); werkte eigenlijk gelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door wezzley op 11-08-2013 19:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Porw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 15:39
Hier is de boel ook aangesloten en alles lijkt goed te werken. Voor het activeren had ik even een laptop direct aangesloten op het modem en die gaf snelheden van ongeveer 75-100 Mb/s up/down. Daarna de router aangesloten (Linksys E3200) en nu kom ik op mijn desktop pc tot 320 Mb/s down en ongeveer 260 Mb/s up met de caiway test. (speedtest.caiway.nl) www.speedtest.net is een stuk langzamer
Ik moet wel zeggen dat de snelheid per pc in mijn netwerk varieerd. Niet echt een ramp.
De bekabeling is hier allemaal cat5, dus eigenlijk verouderd, maar het zou erg veel gedoe geven om alles te vervangen, het ligt hier tenslotte alweer een jaar of 15 denk ik, door muren en plafonds. (wel gigabit switches) Ik ben dus wel tevreden.

De digitale kabel tuner werkt ook goed. Ik ben alleen alle extra zenders kwijt die ik wel had met het "alles in 1 HD pakket". Ook niet echt een ramp want dat waren toch niet echt bijzondere zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Is het normaal dat je bij een aanvraag op 17/07 met ingang 16/08 (a.s. vrijdag) nog steeds geen pakket met router e.d. hebt ontvangen? :(

Afgelopen vrijdag hebben ze wel de glasvezelaansluiting gemonteerd in huis.. Maar ik heb verder helemaal niets gehoord van Caiway, enkel per e-mail een bevestiging van mijn bestelling.

Begint lekker zo. Net ook geprobeerd te bellen naar ze "de afdeling is vanaf half 9 geopend", het is g.v.d. 5 over half 9, neem op.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:36
Angeloonie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:39:
Begint lekker zo. Net ook geprobeerd te bellen naar ze "de afdeling is vanaf half 9 geopend", het is g.v.d. 5 over half 9, neem op.
Met verkeerde been uit bed gestapt? :+

Bij mij werkt het ook nog niet, maar heb wel een paar dagen geduld, kan nog gewoon internetten via het 'ouderwetse' kabelmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

|:( |:( |:( |:(

Net iemand aan de lijn gekregen. De glasvezelaansluiting is op 05/08 "gereed gemeld", terwijl de monteur op 09/08 langs is geweest..
Vervolgens vertelt ze me dat ze nu de bestelling gaan verwerken, en dat "in een week" het pakket verzonden wordt. Waarop ik meld dat ik het pakket op 15/08 in had laten gaan, komt ze met de mededeling "we hebben een spoedaanvraag gedaan bij Koning & Hartman om het aan te sluiten".

Echt WTF. Dat interesseert me geen ene fuck, ik moet dat pakket met de router e.d. gewoon al lang binnen hebben. Bij KPN had ik het pakket 2 weken voor de ingangsdatum al binnen. Zal mij een worst wezen dat het nog niet werkt, dat is logisch als ik het 15/08 laat in gaan.

Zegt ze dus vervolgens dat het nog wel op 15/08 "zou kunnen". Waarom geven ze je in vredesnaam de keuze om een datum te kiezen als ze toch maar wat aankloten? Als ik het direct had laten in gaan had ik waarschijnlijk nu ook nog niets gehad. Ik reken er nu al op dat ik voorlopig even geen internet heb dit weekend en volgende week. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 20:55
Angeloonie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:39:
Is het normaal dat je bij een aanvraag op 17/07 met ingang 16/08 (a.s. vrijdag) nog steeds geen pakket met router e.d. hebt ontvangen? :(

Afgelopen vrijdag hebben ze wel de glasvezelaansluiting gemonteerd in huis.. Maar ik heb verder helemaal niets gehoord van Caiway, enkel per e-mail een bevestiging van mijn bestelling.

heb Begin juni alles besteld, afgelopen week donderdag gebeld en het pakket was woensdag verstuurd. Nog niks binnen gehad. Wel de brieven met activeringscode e.d... dus ach.. komt allemaal wel goed ;)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wimlem schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:20:
[...]

heb Begin juni alles besteld, afgelopen week donderdag gebeld en het pakket was woensdag verstuurd. Nog niks binnen gehad. Wel de brieven met activeringscode e.d... dus ach.. komt allemaal wel goed ;)
Begin juni??? Dus 2 maanden later heb je nog niets en je accepteert het? Sorry hoor maar dat vind ik echt niet kunnen. Als je een overeenkomst aangaat waarbij je zelf mag aangeven op welke datum hij in mag gaan moeten ze dat ook waarmaken.

Als ik net als jou dus nog een maand moet wachten zeg ik het meteen weer op en ga ik weer terug naar KPN, die hebben hun zaken tenminste op orde. Op zijn minst ga ik die 1e maand dan niet betalen. Had expres KPN 1 dag na ingaan van Caiway opgezegd, maar die had ik dus beter gewoon een maand langer kunnen houden :(

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 12-08-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Angeloonie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:27:
[...]

Begin juni??? Dus 2 maanden later heb je nog niets en je accepteert het? Sorry hoor maar dat vind ik echt niet kunnen. Als je een overeenkomst aangaat waarbij je zelf mag aangeven op welke datum hij in mag gaan moeten ze dat ook waarmaken.

Als ik net als jou dus nog een maand moet wachten zeg ik het meteen weer op en ga ik weer terug naar KPN, die hebben hun zaken tenminste op orde. Op zijn minst ga ik die 1e maand dan niet betalen. Had expres KPN 1 dag na ingaan van Caiway opgezegd, maar die had ik dus beter gewoon een maand langer kunnen houden :(
Toen ik het bestelde wist ik dat het ergens in augustus pas opgeleverd zou worden. Het enige wat ik apart vind is dat ze zeggen dat het pakket woensdags verstuurd is, maar dat ik tot op heden niks gezien heb.

Dus ik weet niet voor welk dorp jij het besteld hebt, maar ook voor jou zal de opleverdatum dus augustus zijn denk ik.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wimlem schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:44:
[...]
Dus ik weet niet voor welk dorp jij het besteld hebt, maar ook voor jou zal de opleverdatum dus augustus zijn denk ik.
Met opleverdatum bedoel je het daadwerkelijk activeren of het installeren van de glasvezelkabels?
Woon in Wateringen, glasvezel is hier al een jaar oid aanwezig, dat hebben ze vorig jaar allemaal gedaan, kabeltje door de vloer en het plafond getrokken. Vrijdag dus het kastje ingebouwd en daadwerkelijk de faciliteiten opgeleverd.

Kon ook al lang glasvezel hebben maar nooit behoefte aan gehad. Internet van KPN was snel genoeg en TV interesseerde mij nauwelijks (zo lang ik maar Comedy Central heb). Maar vriendinlief wilde graag MTV en nu was er een mooie aanbieding waardoor we wat goedkoper uit zijn dan bij KPN met ook nog eens sneller internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
aha dat is het verschil met De Lier. Glas ligt er al 2 jaar, maar ze zijn vorige week dus begonnen met het versturen van de eerste pakketten. En in juni kon ik alvast bestellen, wetende dat in ze hier in augustus ergens mee zouden beginnen.

In Wateringen is het al een tijdje te bestellen. Oftewel, heel slordig dat ze niks met de datum doen die je in vult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Technisch vraagje:
Als ik geen zin heb om een UTP kabel van de meterkast naar mijn TV/Decoder te trekken, kan ik dan gewoon via Coax kijken?
Heb niet zo'n zin om vanuit de meterkast een kabel door het hele huis heen te gaan leiden naar de TV toe als het ook via Coax kan (zoals nu bij KPN het geval is).

Besef me nu ook ineens dat de modem in de meterkast komt en daar natuurlijk dus ook een stopcontact nodig heeft :P Vanmiddag even kijken of die wel aanwezig is, anders kan het nog grappig worden _O-

[ Voor 33% gewijzigd door Angeloonie op 12-08-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:57:
Technisch vraagje:
Als ik geen zin heb om een UTP kabel van de meterkast naar mijn TV/Decoder te trekken, kan ik dan gewoon via Coax kijken?
Heb niet zo'n zin om vanuit de meterkast een kabel door het hele huis heen te gaan leiden naar de TV toe als het ook via Coax kan (zoals nu bij KPN het geval is).

Besef me nu ook ineens dat de modem in de meterkast komt en daar natuurlijk dus ook een stopcontact nodig heeft :P Vanmiddag even kijken of die wel aanwezig is, anders kan het nog grappig worden _O-
Je kan gewoon TV blijven kijken via de Coax.

Mocht er geen stopcontact in de meterkast zitten en je kan het zelf ook niet aansluiten, kijk dan eens op stopcontactindemeterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
iemand die mij in de goede richting kan sturen?

upload haal ik 300+ maar download kom ik niet verder dan 220 a 230.
al getest om virusscanner uit te schakelen en andere programma's maar geen resultaat.
er is ook niets aan het downloaden.
test uitvoeren in de ochtend of avond maakt niets uit.

pc is verbonden met een asus rt-56u router met laatste firmware.
als ik deze rechtstreeks aansluit op de modem krijg ik geen verbinding??

herstarten van modem middels de reset knop heeft ook niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik je wel de goeie speedtest van Caiway?
https://www.caiway.nl/sit...ervice/internet/speedtest

Router functies die snelheid omlaag halen (die hardware acceleratie uitschakelen):
QoS (netwerk prioriteit)
Network/URL Filters
IP Traffic Monitoring/Logging

[ Voor 45% gewijzigd door Blisterin_Bull op 13-08-2013 05:06 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Heeft iemand behalve die brief vorige week ook al een pakketje ontvangen met modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
ReTechNL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:29:
Heeft iemand behalve die brief vorige week ook al een pakketje ontvangen met modem?
Ik heb de brief ontvangen (gedateerd op 7 augustus) en meteen ook het pakketje, echter was ik niet thuis dus is die zaterdag 10 augustus bezorgd.

Alles heb ik netjes aangesloten in de meterkast, alleen krijg ik nog geen signaal binnen (De Lier).

Als ik thuis kom van mijn werk ga ik het weer proberen of het werkt...,

[ Voor 7% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 13-08-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:54
Ik heb de brief vorige week gekregen, gedateerd op 7 augustus. Tot nu toe nog niks binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Farid_A schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:43:
[...]

Ik heb de brief vorige week gekregen, gedateerd op 7 augustus. Tot nu toe nog niks binnen gekregen.
Bij mij hetzelfde en daar afgelopen donderdag zeiden ze dat het woensdag was verstuurd. Vandaag weer gebeld en er was wat fout gegaan. Nu is hij echt verstuurt en heb een track and trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 05:02:
Gebruik je wel de goeie speedtest van Caiway?
https://www.caiway.nl/sit...ervice/internet/speedtest

Router functies die snelheid omlaag halen (die hardware acceleratie uitschakelen):
QoS (netwerk prioriteit)
Network/URL Filters
IP Traffic Monitoring/Logging
Ja ik gebruik de goede speedtest.
Tevens staan bij mij QoS en Network/URL filters allemaal uit
IP Traffic kan ik nergens vinden in mijn router dus ik geloof niet dat deze dat heeft?

zojuist een paar tests gedaan :

190 Mbit/sec download
321 Mbit/sec upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vooringeschreven en via de link in de mail besteld. Levering 'zo snel mogelijk'. Naast een bevestigingsmail (bijna 2 weken geleden) nog helemaal niets ontvangen. Ook geen brief. Jammer.
Had gehoopt voor mijn vakantie aan te kunnen sluiten, maar heb nog maar anderhalve week en als ik dit zo lees valt het tegen met de snelheid van levering.

Reserveer je vroegtijdig een pakket, kom je alsnog achteraan in de rij wachtenden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Na de brief die gedateerd was op 8 augustus heb ik gister 13 augustus het glasvezel modem mogen ontvangen.
Deze heb ik dan ook direct aangesloten deze zelfde avond en na 15 minuten was het activeren voltooid.
Na een speedtest had ik 75/80mbit up en down. Na dat dit allemaal geactiveerd was heb ik mijn router tussen het modem geplaatst. Ik heb een pricewatch: TP-Link TL-WDR4300. Deze trekt het allemaal prima op een 75/75 lijn. Nu heb ik mijn NAS (pricewatch: Synology Disk Station DS413J) hier achter hangen welke helaas maar een download snelheid heeft van max 30mbit omdat hij meer niet aan kan |:( Misschien ooit nog even een zelfbouw nas maken welke het wel aan kan :P

's-Gravenzande
Brief: 8 Augustus
Modem: 13 Augustus
Activeren modem: 13 Augustus
Activatie code: nog niet uitgevoerd 5 werkdagen (15/16 aug)
Snelheid: 75/75

[ Voor 5% gewijzigd door ReTechNL op 14-08-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 14:19
In Monster afgelopen vrijdag pakket met modem e.d. ontvangen. Bij mij thuis werkt het internet als een trein (150Mbit), haal snelheden van 170/170 direct op het glasmodem.

Enige is dat mijn TV pakket nog niet geactiveerd is, maar hier zijn ze mee bezig sinds gister. Bij kennissen in Monster doet alles het al (hebben 300 MBit). Alleen die hebben die router ook nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
ReTechNL schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:14:
[...]

<skip>

's-Gravenzande
Brief: 8 Augustus
Modem: 13 Augustus
Activeren modem: 13 Augustus
Activatie code: nog niet uitgevoerd 5 werkdagen (15/16 aug)
Snelheid: 75/75
Activatiecode??
Die zag ik wel in de brief staan maar moet je die nog gebruiken dan??
En zo ja....hoe en waar?

[ Voor 3% gewijzigd door Buzzie op 14-08-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Buzzie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:30:
[...]

Activatiecode??
Die zag ik wel in de brief staan maar moet je die nog gebruiken dan??
En zo ja....hoe en waar?
activeer uw diensten als volgt
1. Ga in uw internet-browser naar https://ikgavoorglas.nl/activeren
2. Volg de instructies op het scherm.
Na het controleren van uw adresgegevens worden uw glasvezeldiensten door Caiway
klaargemaakt.
dit neemt ongeveer 15 minuten in beslag.

https://www.caiway.nl/sit...iding_R3D%20(website).pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Loadjnt schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:47:
[...]

activeer uw diensten als volgt
1. Ga in uw internet-browser naar https://ikgavoorglas.nl/activeren
2. Volg de instructies op het scherm.
Na het controleren van uw adresgegevens worden uw glasvezeldiensten door Caiway
klaargemaakt.
dit neemt ongeveer 15 minuten in beslag.

https://www.caiway.nl/sit...iding_R3D%20(website).pdf
Ok dank....geldt dus alleen voor mensen die nog geen internet hadden van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
5 dagen na dagtekening van de brief en nog niks binnen. Kan ik ergens ook een track & trace code krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Farid_A schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:27:
5 dagen na dagtekening van de brief en nog niks binnen. Kan ik ergens ook een track & trace code krijgen?
Het zijn 5 werkdagen na dag tekening
Caiway schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:04:
Beste ReTechNl,

We beginnen met aanmaak van de pakketten begin augustus. Wanneer een abonnement is aangemaakt leveren we het pakket binnen 10 werkdagen. Daadwerkelijke levering van pakketten zal gaan plaatsvinden vanaf 19 of 20 augustus. Wanneer je informatie wilt wanneer je je pakket ontvangt kan je een T&T opvragen vanaf ongeveer de 15e.

Mocht je nog meer vragen hebben dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
ReTechNL schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:30:
[...]

Het zijn 5 werkdagen na dag tekening

[...]
Ja ik bedoelde ook 5 werkdagen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Buzzie schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:41:
[...]

Ja ik gebruik de goede speedtest.
Tevens staan bij mij QoS en Network/URL filters allemaal uit
IP Traffic kan ik nergens vinden in mijn router dus ik geloof niet dat deze dat heeft?

zojuist een paar tests gedaan :

190 Mbit/sec download
321 Mbit/sec upload
190Mbit klinkt toch alsof hardware acceleratie uitstaat. Flash eens de nieuwste merlin build en doe gelijk na flash de "restore to factory defaults" functie. Voordat je alles opnieuw gaat instellen, doe een speedtest. Daarna je eigen instellingen en weer speedtest. Het voordeel van de merlin mod is dat je een system info pagina hebt waar je ziet of hardware accel. werkt, en wat de reden is als het niet werkt.
sample

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Blisterin_Bull schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:38:
[...]

190Mbit klinkt toch alsof hardware acceleratie uitstaat. Flash eens de nieuwste merlin build en doe gelijk na flash de "restore to factory defaults" functie. Voordat je alles opnieuw gaat instellen, doe een speedtest. Daarna je eigen instellingen en weer speedtest. Het voordeel van de merlin mod is dat je een system info pagina hebt waar je ziet of hardware accel. werkt, en wat de reden is als het niet werkt.
sample
Ik zie dat deze wel voor de RT-N66U is maar niet voor de RT-N56U die ik heb.....wel de AC56U maar dat is een ander model.
Misschien dat ik dan voor deze ga.....wilde ik toch al proberen als dit niet zou helpen:
https://code.google.com/p/rt-n56u/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
Na afgelopen vrijdag het 'grote' pakket te hebben ontvangen, kwam vandaag de caiway router binnen.

mijn eigen router (asus rt-ac66u) kwam initieel niet verder dan 300+ up, 275Mbit/s down. na een 'harde reset' (fabrieksinstellingen) is de download nu ook 300+Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
wezzley schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:32:
Na afgelopen vrijdag het 'grote' pakket te hebben ontvangen, kwam vandaag de caiway router binnen.

mijn eigen router (asus rt-ac66u) kwam initieel niet verder dan 300+ up, 275Mbit/s down. na een 'harde reset' (fabrieksinstellingen) is de download nu ook 300+Mbit/s.
harde reset op je asus en daarop 300+ down......of op de sitecom router van caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camberwell
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 21:16
Ik zit ook in Monster. Ik had gekozen voor een startdatum van 12/08, omdat ik dan terug ben van vakantie. De zaterdag daarvoor hadden mijn buren het grote pakket ontvangen voor mij, en vandaag is de wifi router ook afgeleverd (maar ik gebruik al mijn Netgear WNR3500v2). Het was geactiveerd binnen 10 minuten (plus startup tijd voor de modem en daarna de decoder), modem zit achter mijn tv in de woonkamer dus makkelijk om de decoder, router etc in te pluggen. Volgens Caiway speedtest, 300/300 up en down, download van 2Gb nzb binnen een minute dus ik ben er heel blij mee!

Een vraagje, weet iemand hoe groot de opslagruimte is van de Entone decoder?

[ Voor 4% gewijzigd door Camberwell op 14-08-2013 22:01 ]

• Ichiko
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met de Entone tv ontvanger?
Over het algemeen ben ik heel tevreden, maar mij vallen een aantal zaken op die ik erg irritant vind:

- De 'uitzendinggemist' app is bij mij heel erg buggy. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik aan het browsen ben door de programma's. Dan kies ik een andere dag en dan loopt dat hele ding vast. Het enige wat ik dan nog kan is de ontvangen op standby zetten. Als ik de Entone vervolgens weer aanzet dat hangt de app nog steeds vast op hetzelfde punt. De enige echte oplossing is de stekker eruit trekken.

- Snel doorspoelen bij een opgenomen programma of bij een uitzendinggemist programma is er helaas niet bij. Op de humax kon je met de pijltjes het 'voortgangsbalkje' naar voren halen en kon je heel snel door het hele programma spoelen. Met de Entone kan je alleen met max 16x doorspoelen of de pijltjes gebruiken waarmee je per keer 30 sec doorspoelt. Als je dus alleen nog het einde van een programma moet bekijken ben je heeeeel lang bezig voordat je daar eindelijk bent. Erg irritant!

- Verder valt mij op dat als je de Entone uit de standby haalt dat je ontzettend snel TV beeld hebt. Dat feit opzich is natuurlijk heel positief, maar het is zo snel dat ik begin te twijfelen of die Entone uberhaupt wel in srandby modus gaat. Ik kan wel horen dat na een tijdje ook de hardeschijf netjes uit gaat. Ik heb helaas geen apparaat om het stroomverbruik te kunnen meten, maar ik ben daar toch wel heel benieuwd naar.

Verwijderd

Hmm, misschien wordt bij mij zo laat geleverd omdat ik 'zo snel mogelijk' heb ingevoerd als datum.. Zo snel mogelijk lijkt te zijn 'ergens wanneer het Caiway uitkomt'.
Gisteren gevraagd via twitter waarom het nu al zo lang duurt en ik nog niets in Mijn Caiway zie. Reactie was dat ze mijn order direct zouden gaan verwerken en ik volgende week het pakket binnenheb...
Heb de lichtste variant, dus het is voor hen alleen een modem leveren en een retourdoos voor het oude modem. Ook nog eens de simpelste actie die er bestaat. De huidige digitale ontvanger blijft staan omdat TV nog altijd via de kabel gaat bij het goedkoopste pakket..

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:')

Gisteren nog een keer gebeld met Caiway, ze gaven aan dat ze het "heel erg druk hebben" (I DON'T CARE!!) en de order was nu "afgesloten" (wat een vage statussen hebben ze daar zeg), en volgende week woensdag verwachten ze dat het pakket verzonden kan worden. Dat is dus een week later dan de gewenste ingangsdatum.

Heb nu KPN maar gebeld en godzijdank kan ik mijn opzegdatum wijzigen, dus die heb ik maar tot 30/8 laten lopen, zou mij niets verbazen als het volgende week nog niet werkt als ik het pakket binnen heb.

Vanmiddag komt een electricien langs om een stopcontact te monteren in de meterkast :P Is dat in ieder geval op tijd geregeld.

Ik ga sowieso een klacht indienen want dit slaat nergens op.
Edit: klacht zojuist ingediend, gevraagd om compensatie (voor KPN), ben benieuwd of ik dit jaar nog een reactie krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 15-08-2013 09:45 ]

Verwijderd

Bij een belletje eerder deze week werd doodleuk aangegeven dat de order 'geparkeerd' was. Wat heb ik daar nu aan. Dat doe je toch zo snel mogelijk invoeren. Dan is de bottleneck maar het verzenden van het pakket, maakt mij niet uit, maar doe in ieder geval iets met die status. Geparkeerd komt een beetje vreemd over.

Net weer even ingelogd in Mijn Caiway en zie dat de abonnementen wat aangepast zijn gisteren. Er staat nu bij het TV HD pakket dat dit via CIF (coax) loopt, dat is stap 1.
Nu nog het internet- en telefonieabonnement omzetten, pakketje versturen en ik ben weer blij.

Overigens begrijp ik de drukte wel. Het hele Westland wordt nu aangesloten dus begrijp dat het wat langer kan duren, maar aan de andere kant hebben ze een jaar de tijd gehad om voldoende paketten in te slaan. Met mijn verhuizing ging het allemaal vlotter: Tele2 hoorde ik weken niets van, na telefoontje bleek dat ze niet konden leveren en dit even niet hadden teruggemeld. Pakket besteld bij CaiWay en twee dagen later had ik alles binnen en werkte het. Ze kunnen het dus wel, maar niet als er zoveel orders tegelijk binnenkomen :D

• Nice Guy Eddie
En als je wel snel het modem krijg (zoals ik), dan werkt het niet :P

Gisterenavond caiway gebeld en er gaat een monteur kijken in de wijkkast naar mijn verbinding.

• niz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-02-2023

niz

Bij mij is het precies andersom. Ik heb gisteren wel de router binnen gekregen, maar ik ben nog in afwachting van het glasvezelmodem....

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Angeloonie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:26:
:')

Gisteren nog een keer gebeld met Caiway, ze gaven aan dat ze het "heel erg druk hebben" (I DON'T CARE!!) en de order was nu "afgesloten" (wat een vage statussen hebben ze daar zeg), en volgende week woensdag verwachten ze dat het pakket verzonden kan worden. Dat is dus een week later dan de gewenste ingangsdatum.

Heb nu KPN maar gebeld en godzijdank kan ik mijn opzegdatum wijzigen, dus die heb ik maar tot 30/8 laten lopen, zou mij niets verbazen als het volgende week nog niet werkt als ik het pakket binnen heb.

Vanmiddag komt een electricien langs om een stopcontact te monteren in de meterkast :P Is dat in ieder geval op tijd geregeld.

Ik ga sowieso een klacht indienen want dit slaat nergens op.
Edit: klacht zojuist ingediend, gevraagd om compensatie (voor KPN), ben benieuwd of ik dit jaar nog een reactie krijg.
Je kent het spreekwoord:
Gooi je oude schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt!

Verwijderd

@Angeloonie: Heb je niet de opzegservice gebruikt, of zegt Caiway niet voor je op bij KPN? Met opzegservice weet je zeker dat het vloeiend overgaat en je niet per ongeluk een paar dagen overlap hebt..

• Wimlem
niz schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:08:
Bij mij is het precies andersom. Ik heb gisteren wel de router binnen gekregen, maar ik ben nog in afwachting van het glasvezelmodem....
Bij mij hetzelfde. Glaspakket zou dinsdag verstuurd zijn, maar status is nog steeds "zending wordt voorbereid door afzender". Maar weer eens gebeld, want hij gaat niet de deur uit blijkbaar. ..

• wezzley
Buzzie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:50:
[...]

harde reset op je asus en daarop 300+ down......of op de sitecom router van caiway?
op de asus; de sitecom zit nog in de doos. die zat gratis bij het abo en is wel handig als reserverouter.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

...........

Klomp.. breek.. da fuq...

7(8)7 7(8)7 7(8)7

*dingdong* Pakketje!

Huh? Caiway?

Ja caiway... Heb dus vandaag de modem e.d. binnengekregen |:( Echt.. De klantenservice van Caiway weet dus echt _niets_ over de status te vertellen.... :')

Hoooooo nee.. Het is alleen de HDTV ontvanger.. -O- 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 15-08-2013 16:25 ]

• Buzzie
We zullen maar zeggen dat jij vast bij een bedrijf werkt waar noooooit fouten gemaakt worden en dat alle klanten 100% tevreden zijn toch??

• Nice Guy Eddie
Even een update van mijn kant: Alles is nu up and running met bijna 80mbit. (De Lier)

Gisteren gebeld met caiw en nu wel netjes verbinding *O*

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~eddie/temp/meterkast.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 17-08-2013 13:08 ]

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:44
Vandaag een brief gekregen dat het pakket binnen een aantal dagen wordt opgestuurd en tegelijk een briefje van de postbode dat ik mn pakket kon ophalen!

Gelijk alles maar aangesloten en het werkt als een trein; ruim 80Mbit up en down :)
(Naaldwijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Buzzie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:05:
We zullen maar zeggen dat jij vast bij een bedrijf werkt waar noooooit fouten gemaakt worden en dat alle klanten 100% tevreden zijn toch??
:') Iedereen maakt fouten, maar dit is/was een opeenstapeling van..

Als iemand mij zou vragen wat een status van iets is, dan zorg ik dat ik weet wat de status van iets is, of dan zoek ik het op. Dan zeg ik niet "zomaar" wat en geef ik geen cryptische onduidelijke antwoorden. Ik heb 2 medewerkers gesproken en die konden mij allebei 0,0 noppes nada niets duidelijks vertellen over de status van mijn order.
Los van het feit dat het nu op de website nog steeds gewoon mogelijk is om ingangsdatum 26/08 te kiezen die ze gegarandeerd niet waar kunnen maken (de activatie kan sowieso pas 10 werkdagen na ontvangst van de brief, dus zelfs als ze 0 orders hebben in de wacht kunnen ze dit al niet waarmaken).

Maar goed nieuws: ik krijg zojuist een reactie van Caiway op mijn klacht en ik krijg 1 maand Glas Standaard (€40) gratis.
Vind ik een nette compensatie die de extra kosten voor KPN verlengen dekt en iets voor de moeite.

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 16-08-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, kan snel gaan. Eergisteren op Twitter status opgevraagd. Order was nog niet verwerkt, maar is 'bovenop de stapel gelegd'. Vandaag pakket in huis. Zal vanavond nagaan of de boel ook aan de praat te krijgen is! :D
Angeloonie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

(de activatie kan sowieso pas 10 werkdagen na ontvangst van de brief, dus zelfs als ze 0 orders hebben in de wacht kunnen ze dit al niet waarmaken).

Maar goed nieuws: ik krijg zojuist een reactie van Caiway op mijn klacht en ik krijg 1 maand Glas Standaard (€40) gratis.
Vind ik een nette compensatie die de extra kosten voor KPN verlengen dekt en iets voor de moeite.
De activatie kan maximaal 5 werkdagen duren na dagtekening van de brief. Zo staat het er in.
Ik lees echter dat iedereen bij ontvangst van de brief al kon activeren. Dus is het proberen waard.

Erg nette tegemoetkoming trouwens!

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie.anita
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-08 09:58
Vrijdag een track and trace gekregen en pakket zou zaterdag tussen 9 uut en 14 uur bezorgd worden.
Zaterdag om dit tijdstip is de status onbekend ???.
Dagtekening van de brief is 8 aug.

Zelfs dat is niet betrouwbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door arie.anita op 17-08-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
arie.anita schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:05:
Vrijdag een track and trace gekregen en pakket zou zaterdag tussen 9 uut en 14 uur bezorgd worden.
Zaterdag om dit tijdstip is de status onbekend ???.
Dagtekening van de brief is 8 aug.

Zelfs dat is niet betrouwbaar.
Staat ie bij mij ook op. WAt is bij jou de "status Zending"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie.anita
voorbereid door afzender
Stond er gisteren ook maar had wel een bezorgtijd staan bij bezorgdatum
en vandaag niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
arie.anita schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:35:
voorbereid door afzender
en vandaag niet meer
PostNL heeft momenteel last van spookstatussen, vermoedelijk ontvang je rond 20/8 een pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie.anita
gaat lekker met die lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
arie.anita schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:35:
voorbereid door afzender
en vandaag niet meer
De "voorbereid door afzender" heb ik al een week lang staan, en ik krijg het pakket met geen mogelijkheid mijn kant op. Hoop dat jij hier geen last van hebt, anders wordt het een gevecht om het pakket wel te krijgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag mijn pakket binnen na woensdag contact opgenomen te hebben met Caiway. Snel!
Alles aangesloten, maar helaas nog een knipperend lampje, dus de monteur moet in de straatkast nog een kabeltje inpluggen. Benieuwd hoe lang dat gaat duren (maar uiterlijk woensdag!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie.anita
Nou een beetje twitterverkeer met caiway gehad.
Verwachting is deze week maar dat klinkt niet echt gerustellend, volgende week op vakantie.
Ligt dat pakket bij de buren.

Hebben ze leveringsproblemen bij een beperkte groep, word ik niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie.anita
http://caiway.gebruikers....wthread.php?thread_id=941

Lees dit maar eens dan word het een stuk duidelijker.
En dat terwijl ik al in december 2012 voorinschrijving had gedaan.
Gaat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Status is nu "Zending is ontvangen door PostNL."

Bij jou ook arie.anita?

[ Voor 82% gewijzigd door Wimlem op 20-08-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie.anita
Inderdaad de status is dezelfde als de jouwe.
Gaat het dan toch gebeuren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

Hmm, glas nog steeds niet te bestellen in Naaldwijk....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:50:
[...]

De activatie kan maximaal 5 werkdagen duren na dagtekening van de brief. Zo staat het er in.
Ik lees echter dat iedereen bij ontvangst van de brief al kon activeren. Dus is het proberen waard.
Uhh, bij mij staat letterlijk in de brief "10 werkdagen na dagtekening brief". Dus niet 5. Maar goed, ik kan het niet eens proberen omdat ik nog geen apparatuur heb.
Erg nette tegemoetkoming trouwens!
Dat wel, maar had liever gewoon nu TV/internet gehad.

Ik snap er echt geen kut meer van bij Caiway...

In mijn bevestiging van de bestelling (van 17/07) staat dat ik een brief krijg met username voor de Mijn Caiway omgeving. Vervolgens hoor ik weken niets en krijg ik vorige week donderdag ineens een HD ontvanger thuis terwijl ik aan de telefoon te horen had gekregen dat er deze week pas iets geleverd zou worden.
Bij die HD ontvanger zit een brief waarin het wachtwoord voor de Mijn Caiway omgeving staat... WTF waar is m'n username dan? Die volgt later in een brief.
Ohja, en je krijgt ook je modem binnenkort. En als je de Wifirouter had besteld krijg je die ook, apart, geleverd.

Hoe fucking moeilijk is het om gewoon 1 of 2 dingen te sturen? Stuur de username en het wachtwoord desnoods apart, en stuur de rest gewoon in 1 freaking doos. Stelletje prutsers.

Ik ga straks maar weer bellen met Caiway, want ik wil gewoon weten wanneer we die fucking modem & router krijgen. KPN was verlengd, maar omdat het 1 dag van te voren gedaan was had het eigenlijk niet meer gemogen: ik zit dus sinds vrijdag zonder TV/internet. :(

[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 21-08-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie.anita
Nou vanmiddag tussen 12 en 2 komt het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Angeloonie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:18:
[...]

Uhh, bij mij staat letterlijk in de brief "10 werkdagen na dagtekening brief". Dus niet 5. Maar goed, ik kan het niet eens proberen omdat ik nog geen apparatuur heb.

[...]

Dat wel, maar had liever gewoon nu TV/internet gehad.

Ik snap er echt geen kut meer van bij Caiway...

In mijn bevestiging van de bestelling (van 17/07) staat dat ik een brief krijg met username voor de Mijn Caiway omgeving. Vervolgens hoor ik weken niets en krijg ik vorige week donderdag ineens een HD ontvanger thuis terwijl ik aan de telefoon te horen had gekregen dat er deze week pas iets geleverd zou worden.
Bij die HD ontvanger zit een brief waarin het wachtwoord voor de Mijn Caiway omgeving staat... WTF waar is m'n username dan? Die volgt later in een brief.
Ohja, en je krijgt ook je modem binnenkort. En als je de Wifirouter had besteld krijg je die ook, apart, geleverd.

Hoe fucking moeilijk is het om gewoon 1 of 2 dingen te sturen? Stuur de username en het wachtwoord desnoods apart, en stuur de rest gewoon in 1 freaking doos. Stelletje prutsers.

Ik ga straks maar weer bellen met Caiway, want ik wil gewoon weten wanneer we die fucking modem & router krijgen. KPN was verlengd, maar omdat het 1 dag van te voren gedaan was had het eigenlijk niet meer gemogen: ik zit dus sinds vrijdag zonder TV/internet. :(
Calm your tits down. Hoe frustrerend het ook is. Al zouden ze alles in 1 keer versturen (lees: apparatuur) is het weer "nou kan ik geen tv kijken, stuur me op z'n minst die dvb-c decoder" ( niemand kan ook ooit eens wat goed doen :9 )

Op de website staat nu dat er geen voorraad is, leertijd tussen 3 en 4 weken.

Ik wacht nog maar even met het bestellen van mijn glasvezel pakketje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

-O-

Zojuist gebeld, en nú komen ze met de mededeling dat er 3-4 weken levertijd is. WTF
Het is verdomme al 17/07 besteld en vorige week vertelden ze me doodleuk eerst dat het einde vorige week, en vervolgens medio deze week geleverd zou worden.
Om te kotsen dit. Als het 3-4 weken duurt kan ik net zo goed terug naar KPN gaan. Ik ga serieus met mijn vriendin overleggen of ze echt per sé MTV wil, anders ga ik gewoon de boel laten annuleren en bekijken ze het maar met hun gepruts.

Ik kan hier echt zo pissig om worden, dankzij die eikels zitten we dus gewoon een maand zonder TV/internet, en aangezien mijn vriendin normaliter elke dag met haar vader in Spanje skyped is dat dus nu echt niet tof.

Oh, en die lutser gaf me ook nog een track & trace code voor het pakket, maar die was van die HD ontvanger die ik vorige week al binnen heb gehad. Werkt er daar echt NIEMAND die competent is en juiste info kan geven? :(

Edit: heb maar even gereageerd op de reactie op mijn klacht van vorige week, of ze het s.v.p. met spoed kunnen gaan regelen, of ik zeg de boel gewoon op.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 21-08-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Angeloonie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:51:
-O-

Zojuist gebeld, en nú komen ze met de mededeling dat er 3-4 weken levertijd is. WTF
Het is verdomme al 17/07 besteld en vorige week vertelden ze me doodleuk eerst dat het einde vorige week, en vervolgens medio deze week geleverd zou worden.
Om te kotsen dit. Als het 3-4 weken duurt kan ik net zo goed terug naar KPN gaan. Ik ga serieus met mijn vriendin overleggen of ze echt per sé MTV wil, anders ga ik gewoon de boel laten annuleren en bekijken ze het maar met hun gepruts.

Ik kan hier echt zo pissig om worden, dankzij die eikels zitten we dus gewoon een maand zonder TV/internet, en aangezien mijn vriendin normaliter elke dag met haar vader in Spanje skyped is dat dus nu echt niet tof.

Oh, en die lutser gaf me ook nog een track & trace code voor het pakket, maar die was van die HD ontvanger die ik vorige week al binnen heb gehad. Werkt er daar echt NIEMAND die competent is en juiste info kan geven? :(

Edit: heb maar even gereageerd op de reactie op mijn klacht van vorige week, of ze het s.v.p. met spoed kunnen gaan regelen, of ik zeg de boel gewoon op.
Denk je dat Caiway daar mee zit als jij opzegd??? |:( Denk het niet!!
Tuurlijk een bedrijf heeft altijd problemen bij grote projecten maar Communiceer eens naar je abonnees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, modem nu één week binnen en aangeloten. Doet nog niks. Maar weer in de pen gekropen op twitter. De aansluiting zou moeten werken, want is gereedgemeld. Nu wordt er weer een monteur naar de straatkast gestuurd om even te gluren hoe het zit. Dit kan wel 5 werkdagen duren!

Lekker dan. Zondag op vakantie, kom ik over een kleine maand thuis, zul je zien dat het dan nóg niet werkt en ik wéér 5 werkdagen moet wachten tot er een monteur komt gluren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:01:
Goed, modem nu één week binnen en aangeloten. Doet nog niks. Maar weer in de pen gekropen op twitter. De aansluiting zou moeten werken, want is gereedgemeld. Nu wordt er weer een monteur naar de straatkast gestuurd om even te gluren hoe het zit. Dit kan wel 5 werkdagen duren!

Lekker dan. Zondag op vakantie, kom ik over een kleine maand thuis, zul je zien dat het dan nóg niet werkt en ik wéér 5 werkdagen moet wachten tot er een monteur komt gluren..
Ik had ook alles al een paar dagen aangesloten staan zonder dat ik verbinding had met het netwerk. Toen maar even gebeld en een dag later was het al verholpen en had ik verbinding met mijn glasmodem.

Wel even je modem aan laten staan want anders kunnen ze vanuit de wijkkast niet zien of ze contact hebben met dat ding.

[ Voor 7% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 21-08-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, maar als men dan belooft dat het wel 5 werkdagen kan duren heb ik er weinig hoop op dat het morgen in orde is..

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Vandaag alles binnen gekregen en het werkt ook allemaal *O*
Totdat ik de X4 N300 er tussen koppel :{ Dan stopt de router met het krijgen van een wan IP adress.
DHCP deelt hij wel uit! Dus kan wel connecten naar de router maar niet naar het internet.

Reset geprobeerd, instellingen WAN staan op Dynamic en mac adress 000000000.

Iemand enig idee?

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• gg72
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05-2020
neggix schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 03:36:
Vandaag alles binnen gekregen en het werkt ook allemaal *O*
Totdat ik de X4 N300 er tussen koppel :{ Dan stopt de router met het krijgen van een wan IP adress.
DHCP deelt hij wel uit! Dus kan wel connecten naar de router maar niet naar het internet.

Reset geprobeerd, instellingen WAN staan op Dynamic en mac adress 000000000.

Iemand enig idee?
Router aansluiten op Glasmodem:
- Zet Glasmodem half uur uit
- Reset Router en zet router uit
- Zet PC uit
- Sluit de netwerkkabel van poort 1 glasmodem op de ''input'' vaak blauwe aansluiting aan op de router.
- Sluit netwerkkabel van poort 1 van router aan op PC
- Start modem op.
- Start indien modem online is Router op.
- Start hierna PC op
- open de URL en toets 192.168. XXX ( op plaats XXX komt de IP van de router te staan. Vaak is dit 192.168.1.1 of 192.162.0.1 of 192.168.1.8 )
- Je bent nu in de router.
- Volg de procedure in de router tot het verkrijgen van een verbinding.
( soms werkt het de netwerkkabel van router naar PC enkele keren te koppelen/ontkoppelen)
- Maak o.a. in je router een ''Mac-clone'' met je PC / Modem / router.
Dit vindt je vaak bij ''geavanceerde instellingen'' in de router.

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
gg72 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 06:29:
[...]

Router aansluiten op Glasmodem:
- Zet Glasmodem half uur uit
- Reset Router en zet router uit
- Zet PC uit
- Sluit de netwerkkabel van poort 1 glasmodem op de ''input'' vaak blauwe aansluiting aan op de router.
- Sluit netwerkkabel van poort 1 van router aan op PC
- Start modem op.
- Start indien modem online is Router op.
- Start hierna PC op
- open de URL en toets 192.168. XXX ( op plaats XXX komt de IP van de router te staan. Vaak is dit 192.168.1.1 of 192.162.0.1 of 192.168.1.8 )
- Je bent nu in de router.
- Volg de procedure in de router tot het verkrijgen van een verbinding.
( soms werkt het de netwerkkabel van router naar PC enkele keren te koppelen/ontkoppelen)
- Maak o.a. in je router een ''Mac-clone'' met je PC / Modem / router.
Dit vindt je vaak bij ''geavanceerde instellingen'' in de router.
Zo makkelijk was het inderdaad :) Vannacht anderhalf uur mee zitten kutten :) Thnx

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Victorie! (hopelijk)
Geachte heer Dinkela,

We hebben uw e-mail in goede ontvangen.

U geeft aan in uw e-mail dat u niet alle benodigde apparatuur welke benodigd is voor het Glas Standaard pakket heeft ontvangen. U heeft hierover contact opgenomen met het service center en zij hebben u geinformeerd dat de apparatuur nog een aantal weken op zich laat wachten, u dit erg teleurstellend vind en verwacht dat u de apparatuur met voorrang krijgt toegestuurd.

Naar aanleiding van uw email hebben wij onze afdeling logistiek aangestuurd de apparatuur per direct aan u toe te sturen. Naar verwachting heeft u de apparatuur uiterlijk begin volgende week in huis. Wanneer u de apparatuur dan nog wel/niet heeft mogen ontvangen kunt u ons hiervan op de hoogte stellen door te antwoorden op deze e-mail.

In afwachting van uw reactie verblijven wij.

Met vriendelijke groet,
Caiway
Ik hoop echt dat ik dus morgen of zaterdag een pakketje in ontvangst mag gaan nemen, anders maandag (gelukkig is vriendin thuis).
M'n datalimiet van m'n telefoon (1500MB) is op 90MB na al op, dus het begint nu echt nijpend te worden. En bij m'n buren aankloppen of ik mag WiFi-en ga ik ook niet doen (dan rijd ik wel naar mijn ouders :+)

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 22-08-2013 16:45 ]

• Farid_A
Eindelijk gister alles binnen gekregen. Modem deed het vrij snel, activeren ging vlot. TV deed het ook snel. Alleen mijn router deed nog raar met een WAN IP adres krijgen. Uiteindelijke alles gelukt.

Nog 1 vraag. Wat is nu een goed wifi router voor deze snelheden? Ik heb een 150MB abbo.

• gg72
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05-2020
pak een router die deze snelheid aan kan , 802.11n en die goed beoordeeld wordt voor de toekomst is een router met 802.11ac een voorbeeld ,Linksys EA6500, verder ligt het ook nog is aan je pc netwerkaart en de kabels. utp 5e wordt standaard geleverd door caiway en is genoeg, voor meer, cat 6 of hoger. maar tegen die tijd dat caiway dat gaat leveren 10000mb dat gaat nog wel even duren met een hele hoop frustraties voor af

• Farid_A
Dank je wel voor de info.
Met mijn netwerkkaart qua bedrade snelheden zit het wel goed. Ik haal, als ik hem direct op de modem aansluit, constant 170 mb down en up. Mijn huidige router heeft alleen geen gigabit WAN, dus daar zit nu de bottleneck. Die Linksys EA6500 ziet er wel goed uit, maar ik zal nog verder zoeken. In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van de 802.11ac is dat veel apparaten / laptops deze standaard nog niet ondersteunen en veelal niet verder komen dan 802.11n waarmee je zo'n op 40 Mhz zo'n 150 MB/s moet kunnen halen als je 1 stream kan gebruiken. Kun je meer streams aan dan is een n-router prima.

Dus voor de officiële maximumsnelheid moet dat voldoende zijn, je mist dan alleen je slack van 20 Mbit die je feitelijk boven de maximale snelheid zit momenteel..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

99% van de AC routers hanteren ook het ''N'' protocol.

De meest stabiele routers met de maximale haalbare snelheid geschikt op Glas. ( vooral op Wi-Fi)

Beste Klasse:
1. Asus RTAC66u
2. TP link AC1750
3. Linksys EA6700ac
4. Asus RTN66u
5. TP link WDR4900
6. TP link WDR4300
7. Linksys EA4500
8. TP link WDR3600

Misschien dat je hier wat aan hebt. :)

( wifi is erg afhankelijk mbt dect, gsm, elektra signalen, dikte beton en plaatsing van de router Je kunt het wifi signaal vergroten door een Cisco RE1000 of beter een RPN53 (ook 5Ghz) wifi extender te plaatsen)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 12:20 . Reden: overige extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Woohoo!

Ik schrijf dit bericht via het internet van Caiway! :)
Vanmiddag is het glaspakket geleverd. Internet werkt (activatiecode werkte niet eens?).

Helaas is de tv-ontvanger wel dood.. Bij opstarten "Unable to get upgrade firmware."
Rare is ook nog day de technische support op zaterdag gewoon gesloten is 8)7

Maar goed, iig na veel gezeik weer internet terug, en TV via coax werkt wel :) (ik heb nu 2 TV ontvangers??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Activatiecode is niet nodig als je al klant bent bij Caiway en in andere gevallen kun je deze wegklikken. Het is een script die niet meer nodig is.
Mocht je een overstap van KPN naar caiway telefonie gemaakt hebben dan bel je met het huisnummer naar je mobiel en heb je het ''tijdelijke telefoonnummer''

Wat bedoel je met TV ontvanger is dood ? Welke ontvanger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg je nu een Entone of een Airties iptv ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In het pakket die ik in Mei ontving zat nog een Entone (een lelijke met rood)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik ben benieuwd wat er nu in het Westland wordt uitgeleverd. In Aalsmeer heeft iemand namelijk een Airties IPTV ontvanger van Caiway in het pakket gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:51:
Activatiecode is niet nodig als je al klant bent bij Caiway en in andere gevallen kun je deze wegklikken. Het is een script die niet meer nodig is.
Mocht je een overstap van KPN naar caiway telefonie gemaakt hebben dan bel je met het huisnummer naar je mobiel en heb je het ''tijdelijke telefoonnummer''
Nieuwe klant, geen telefoon.
Wat bedoel je met TV ontvanger is dood ? Welke ontvanger ?
Tv ontvanger boot niet. Tijdens booten wil hij firmware, maar die kan hij niet ophalen. ("Unable to get upgrade firmware.")
Het is een Entone Amulet 465, en is direct op de glasmodem aangesloten. Maar ik heb ook al eerder een andere HDTV ontvanger gehad die via Coax wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las het probleem middels ook op caiway.gebruikers.eu
Ik heb het even intern doorgezet bij Caiway en wacht even op antwoord for steps

Unable to upgrade firmware, please contact technical support.

Note>list>
Weet iemand de oplossing voor dit probleem?
Heb de UTP kabel direct met de modem verbonden.
Heb de modem en TV ontvanger ook al meerdere malen uit & aan gezet.

TV Ontvanger - entone:
* Ver: 10.5.4-bbl--ESO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middels heb ik begrepen dat een andere gebruiker met dezelfde issue ( Unable to upgrade firmware, please contact technical support. ) zijn systeem werkende heeft. Het betreft een administratieve verwerking door een MAC adres toewijzing aan de Entone.

Waarschijnlijk zal door het glasvezelmodem + Entone opnieuw op te starten het probleem al verholpen zijn. Hiervoor kan een klantnummer + pincode noodzakelijk zijn, Dit wordt door Caiway geleverd of is bij hun op te vragen, .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcroel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 18:51
Verwachte levertijd voor glasvezel pakketten in Westland inmiddels opgelopen naar 4 tot 5 weken. Lekker dan, zit je een maand lang in een nieuw huis zonder internet, tv en telefonie..

Mag toch hopen dat er iemand op de afdeling inkoop flink op zijn donder gekregen heeft. Hoe kan je het als bedrijf, dat zich zogenaamd wil onderscheiden met glasvezel, maken om niet adequaat voorbereid te zijn op de lancering van deze diensten in een aantal dorpen tegelijkertijd?

Als er niet genoeg apparatuur is moet je de lancering gewoon uitstellen. Nu krijg je het excuus dat het 'momenteel heel druk is door de grote hoeveelheid aanvragen naar glasvezel' - Dat is toch echt hun probleem en niet die van de klant.

Het is dat er geen alternatieven zijn qua glasvezel. Goeie eerste indruk, Caiway! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dan niet zo lang internet krijgen over de coaxkabel van Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:22:
Middels heb ik begrepen dat een andere gebruiker met dezelfde issue ( Unable to upgrade firmware, please contact technical support. ) zijn systeem werkende heeft. Het betreft een administratieve verwerking door een MAC adres toewijzing aan de Entone.

Waarschijnlijk zal door het glasvezelmodem + Entone opnieuw op te starten het probleem al verholpen zijn. Hiervoor kan een klantnummer + pincode noodzakelijk zijn, Dit wordt door Caiway geleverd of is bij hun op te vragen, .
Ik heb gisteren gebeld en ze konden niet veel zeggen aan de telefoon. Wel het MAC-adres overgenomen maar daar gaf hij een foutmelding op zeiden ze. Ze gingen het intern doorzetten en ik zou teruggebeld worden.

Gisteravond kwam ik al wat verder en zag ik ineens een scherm klantnummer/pincode. Vanmorgen nog een keer geprobeerd en nu heb ik TV. 10 minuten later wordt ik door Caiway gebeld dat het als het goed is nu opgelost is. :)

Overigens een andere vraag: ik kan met de Caiway/Entone afstandsbediening de TV aan-/uitzetten, maar bij het aanzetten gaat hij naar kanaal 1 op de TV, waardoor ik nu weer handmatig moet wisselen naar de HDMI-poort. Lijkt er dus op dat de afstandsbediening geen "aan" signaal geeft maar een "kanaal 1", waardoor hij ook aan gaat.
Iemand dit ook meegemaakt, en hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het MAC-adres punt zoals ik beschreef klopt dus. Mooi dat het nu werkt !

Merk en type TV ?

( IR codes staan ook in bijgeleverde boekje. '' aan/uit toets + OK '' toets ingedrukt houden en 4-cijferig code invoeren.)

Dit al doorlopen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:10:
Het MAC-adres punt zoals ik beschreef klopt dus. Mooi dat het nu werkt !

Merk en type TV ?

( IR codes staan ook in bijgeleverde boekje. '' aan/uit toets + OK '' toets ingedrukt houden en 4-cijferig code invoeren.)

Dit al doorlopen?
Philips 32PFL nogwat.. Maar hij werkte vanaf het begin al met mijn TV. Stond ook in de handleiding dat hij al voor Philips geprogrammeerd was. Alle knoppen werken, het enige is dat hij dus "aan" gaat via kanaal 1 op de TV ipv de HDMI-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Zojuist ook glasvezel besteld, ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik m'n modem ontvang! (en hopelijk patchen ze de vezel gelijk goed haha. :P Ik begin met goede hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Neyluzz schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:03:
Zojuist ook glasvezel besteld, ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik m'n modem ontvang! (en hopelijk patchen ze de vezel gelijk goed haha. :P Ik begin met goede hoop!
Mocht je reeds via een andere provider wat hebben: zeg dat nog niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Angeloonie.

Dat is bij vele Philips TV's normaal, dit kan alleen in het servicemenu gewijzigd worden mits de TV's niet te oud is. Dit noemen ze de ''Hospital'' instelling. Hiermee kan een TV aangaan op een AV kanaal.
Voor consumenten niet raadzaam daarin te gaan. Je kunt dit wel laten doen door een Vakzaak / repair station in TV reparaties.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:59:
@ Angeloonie.

Dat is bij vele Philips TV's normaal, dit kan alleen in het servicemenu gewijzigd worden mits de TV's niet te oud is. Dit noemen ze de ''Hospital'' instelling. Hiermee kan een TV aangaan op een AV kanaal.
Voor consumenten niet raadzaam daarin te gaan. Je kunt dit wel laten doen door een Vakzaak / repair station in TV reparaties.
Nou dat lijkt mij erg sterk. Ik vind het heel apart dat het met de KPN-afstandsbediening en de Caiway/Humax-afstandsbediening wél goed ging, maar met de Caiway/Entone-afstandsbediening ineens niet. Lijkt mij dus duidelijk iets met de afstandsbediening zelf en niet de TV.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste