Caiway glasvezel in Westland

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 451786

De vraag is dubbel. Aan de ene kant vraag je: De TV werkt niet op de Entone AB. De andere vraag is waarom de TV niet op het AV kanaal aangaat.

Ik heb het even voor je uitgezocht. Dit zijn de Philips codes voor de Entone afstandsbediening.
Je kunt onderstaande code proberen. 4 cijfers per keer.

Entone AB
'' TV aan/uit toets en OK toets ingedrukt houden'' Na knipperen 4 cijfer code invoeren.

Philips codes:
0037 0556 1454 1506 0605 1455 1744 2015 1583 1495 1887 2800 0178 0343 0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:26

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 451786 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:59:
De vraag is dubbel. Aan de ene kant vraag je: De TV werkt niet op de Entone AB. De andere vraag is waarom de TV niet op het AV kanaal aangaat.
Nee de vraag is niet dubbel, de AB werkt namelijk gedeeltelijk wel goed met de TV.

De vraag is zo:

Waarom gaat de TV met de Entone AB niet aan op het AV kanaal "HDMI-Zijkant" van de Entone decoder, maar op het AV kanaal "TV" op kanaal 1?

Zoals ik eerder aangaf:
Alle knoppen werken, het enige is dat hij dus "aan" gaat via kanaal 1 op de TV ipv de HDMI-ingang.
Dus de situatie is zo:
AB KPN: werkte op TV (volume, zappen, aan/uit), bij aan/uitknop ging TV weer aan op kanaal van de KPN decoder ("HDMI-Zijkant")
AB Humax: werkt op TV (volume, zappen, aan/uit), bij aan/uitknop gaat TV weer aan op kanaal van de Humax ("HDMI-Zijkant")
AB Entone: werkt op TV (volume, zappen, aan/uit), bij aan/uitknop gaat TV aan op zender 1 van AV "TV" ipv "HDMI-Zijkant".

[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 30-08-2013 16:39 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 06:44
Angeloonie schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:32:
[...]

Nee de vraag is niet dubbel, de AB werkt namelijk gedeeltelijk wel goed met de TV.

De vraag is simpel:

Waarom gaat de TV met de Entone AB niet aan op het AV kanaal "HDMI-Zijkant" van de Entone decoder, maar op het AV kanaal "TV" op kanaal 1?

Zoals ik dus ook al eerder zei:

[...]

Dus:
AB KPN: werkte op TV (volume, zappen, aan/uit), bij aan/uitknop ging TV weer aan op kanaal van de KPN decoder ("HDMI-Zijkant")
AB Humax: werkt op TV (volume, zappen, aan/uit), bij aan/uitknop gaat TV weer aan op kanaal van de Humax ("HDMI-Zijkant")
AB Entone: werkt op TV (volume, zappen, aan/uit), bij aan/uitknop gaat TV aan op zender 1 van AV "TV" ipv "HDMI-Zijkant".
Het kan misinterpretatie zijn, maar je komt een beetje 'kattig' over. Optimizer doet z'n best om je te helpen, dus een bedankje tot dusver is wel op z'n plaats. Heb je zijn codes al geprobeerd?

Trouwens, heeft het niets met CEC te maken? Staat CEC aan op je TV?

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC

Succes

[ Voor 5% gewijzigd door Neyluzz op 30-08-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Neyluzz schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:49:
[...]

Het kan misinterpretatie zijn, maar je komt een beetje 'kattig' over. Optimizer doet z'n best om je te helpen, dus een bedankje tot dusver is wel op z'n plaats. Heb je zijn codes al geprobeerd?
Ik bedoel het absoluut niet kattig :) Probeer het alleen zo helder mogelijk uit te leggen.
De codes hebben geen zin, aangezien hij direct al reageert op de afstandsbediening als ik de OK & aan/uitknop indruk. Maar ik had het alsnog gedaan met de code 0556, maar veranderd niets.
Trouwens, heeft het niets met CEC te maken? Staat CEC aan op je TV?

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC
Nooit van CEC gehoord, maar zal vanavond kijken of ik iets voor EasyLink (Philips) kan vinden in het menu, maar lijkt mij toch sterk dat het daarmee te maken heeft, aangezien alle andere AB's het wel gewoon deden. Maar je weet maar nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ik ben benieuwd, houd ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coachman1978
  • Laatst online: 15:46
11-8-13 glasvezel start aangevraagd locatie wateringseveld
20-8-13 mail dat het 3 tot 4 weken zou duren.
22-8-13 glasvezelmodem geleverd
29-8-13 wifi router geleverd

Moet nog een stopcontact maken en kabels trekken van de meterkast naar de woonkamer dus nog niks getest. Heb nog tm oktober adsl dus geen haast.

xbox 360, xbox one gt:coachman1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Neyluzz schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:27:
Ik ben benieuwd, houd ons op de hoogte.
CEC staat aan..

Ik zag gisteren dat hij voor het uitzetten al naar kanaal 1 van de tv gaat, milliseconden voordat de TV uit gaat. Probleem lijkt dus niet het aan gaan op een ander kanaal te zijn maar het schakelen naar 1 voordat hij uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je hem direct uitzet / aanzet met de philips AB, gebeurt het dan ook of start de TV dan wel op de juiste HDMI / AV input?.

Heb je overigens het al eens geprobeerd om een andere HDMI ingang te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 451786 schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:03:
als je hem direct uitzet / aanzet met de philips AB, gebeurt het dan ook of start de TV dan wel op de juiste HDMI / AV input?.
Met de Philips AB gaat het wel goed, net als de Humax & KPN AB. Hij schakelt dan gewoon aan/uit op het laatste AV-kanaal.
Heb je overigens het al eens geprobeerd om een andere HDMI ingang te gebruiken?
Nee, want die is al bezet. Ja kan alles er uit halen en de ontvanger verplaatsen e.d., maar dan nog: met 3 AB's gaat het goed, en met 1 fout. Dus probleem is de AB helaas..

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 02-09-2013 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja je hebt gelijk.... ik had dit vanmiddag ook bij een Sharp. Dit probleem naar zender 1 opstarten ging niet van start toen ik 2x snel op de TV power op de entone drukte. Kun jij eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 451786 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:29:
ja je hebt gelijk.... ik had dit vanmiddag ook bij een Sharp. Dit probleem naar zender 1 opstarten ging niet van start toen ik 2x snel op de TV power op de entone drukte. Kun jij eens proberen?
Zal vanmiddag even kijken wat hij dan doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538060

Wie weet het antwoord op het volgende?

Sinds kort een 150/150 abo. Als ik PC bedraad aansluit (via router) heb ik een prima snelheid met de speedtest van caiway (down 165 up 160 gemiddeld).
Als ik draadloos ga dan is de download met die speedtest (op bijv. mijn tablet) vrij laag (hooguit 10) terwijl de upload makkelijk de 35 haalt.
Wie weet waarom de download snelheid zo achter blijft bij de uploadsnelheid.

De router is een Linksys EA4500. Signaalsterkte is (vrij) goed, boven de 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:49

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ligt ook aan je draadloze apparaat. Tablets en smartphones hebben vaak maar één of twee interne antennes, die niet zo sterk zijn als de antennes in (premium) laptops. De uploadstream/kanaal heeft vaak minder last van ruis/interferentie van andere draadloze apparaten/routers in/of rondom het huis.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538060

Ook als hij als signaalsterkte 100% geeft en op een rustig kanaal zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je apparaat maar één antenne heeft, haal je nooit hoger als ~50Mbit. Daarnaast heb je vrijwel nooit altijd 100% signaal, of 80%... Wifi sterkte blijft altijd fluctueren, ook al geeft je apparaat 3-4 streepjes aan (wat op zich goed is). Je kan niet verwachten dat er 3x3 MIMO antennes in je smartphone of tablet zit. De techniek verschilt per mobiel apparaat/platform of whatever... zoveel verstand heb ik er ook niet van, maar het verschil in upload en download is op zich niet zo gek.
Kijk maar eens naar de tabellen in deze review. Er zijn bij elke router wel verschillen in downlink en uplink resultaten.

Conclusie: zowel de router als de ontvanger (mobiel apparaat) moeten goede kwaliteit antennes hebben, en daarnaast moet het SoC platform (of firmware als het met een firmware update gefixed kan worden) met elkaar klikken. Zo kan ik bijvoorbeeld bij jou thuis met mijn telefoon wel hogere snelheid halen dan jij met jouw telefoon. Het is dus niet zo simpel als: "ik heb 4 streepjes, dus ik moet zou 150Mbit (of op z'n minst 100Mbit als je voor jezelf nog een soort van redelijk denkt te zijn) kunnen halen!"

Systeem specs

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 451786 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 00:29:
Ik weet inmiddels al meer: het ligt 100% zeker aan het uitzetten van de TV via de Entone AB.
Gisteren de TV met de TV-AB uitgezet, vanaf kanaal "EXT 3", zojuist aangezet met de Entone, en start op kanaal "EXT 3". Hij gaat dus voor het uitgaan naar kanaal 1 en dan uit (in een paar milliseconden).

Goed, oplossing weet ik niet, maar hij doet het dus voordat hij uitgaat :P

Logitech Harmony 300 bij de Kijkshop ... die doet alles lijkt mij de beste remedie. Kost tussen de 15,- / 25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Anoniem: 451786 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:19:
Logitech Harmony 300 bij de Kijkshop ... die doet alles lijkt mij de beste remedie. Kost tussen de 15,- / 25,-
De beste oplossing lijkt mij nog dat Caiway stopt met die verdomde Entone :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Topicstarter
Dat kan je wel schudden. Caiway zegt opeens ruimtegebrek te hebben op de coaxkabel voor nieuwe HD kanalen.

De eerste tekenen hiervan zie je al dat Caiway op de coaxkabel de SD versies doorgeeft van Fox Sport International en op de glasvezel de HD versies.

De Caiwayklant blijft dus helaas in de toekomst steeds meer veroordeeld aan de Entone.

Waarschijnlijk is Caiway zelf heel blij met de Entone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:59:
Waarschijnlijk is Caiway zelf heel blij met de Entone.
Ze zullen wel een flinke korting gekregen hebben....

Tijd voor een actie... Geef je Entone terug in de Caiway shop :) (of bestaat die niet meer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Caiwayshop bestaat alleen nog in Naaldwijk. Het is in en in triest dat Caiway de klanten dwingt richting die vreselijke Entone IPTV ontvanger, Terwijl de meeste klanten het liefst kijken via de coaxkabel omdat daar rechtstreeks zonder extra kastjes mee te kijken en tegenwoordig zelfs op te nemen is.

Hier in Krimpen hebben wij nog 15 analoge kanalen en exact het zelfde digitale aanbod als jullie in het Westland. Dat betekent dus dat er nog ruimte genoeg is voor veel meer HD zenders zonder die analoge kanalen.

Caiway gaat nu helaas zijin klanten bewust voorliegen door te zeggen dat er ruimte gebrek is.
Als er ruimtegebrek zou zijn, zouden wij in Krimpen en ook in Borculo en Hendrik Ido Ambacht en Hilvarenbeek, niet hetzelfde pakket aan digitale zenders kunnen ontvangen als jullie in het Westland.

Dat Caiway zelf nu niet door heeft hoe doorzichtig hun leugen is naar de klant inzake ruimtegebrek.

Als je beseft dat UPC nu al meer HD kanalen doorgeeft op de coaxkabel dan Caiway en UPC nog een volledig pakket analoge zenders heeft van 30 stuks, krijg je nog een extra bevestiging dat Caiway helaas uit zijn nek kletst inzake deze kwestie.

Hoe weinig respect heb je dan voor je klanten als je zo respectloos naar leugens grijpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind het ruimtegebrek ook een beetje vreemd... waarom in de zenders snijden als het gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
"Verplicht" overstappen naar glasvezel. Coax wordt uitgekleed.
Wat had je dan verwacht dat ze 2 soorten diensten aanbieden in 1 gemeente
terwijl er geen concurrentie is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, de glasvezel is niet erg voor internet en bellen, maar de meeste klanten willen die vreselijke Entone niet. Er zijn zoveel mensen niet te spreken over die Entone. Ik lees ook allemaal klachten waar wij met de Airties helemaal geen last van hebben.

Volgens mij is de Entone gewoon de miskoop van de eeuw geweest voor Caiway. Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en achteraf betaalt de klant het gelag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik krijg meer de indruk dat na de laatste firmware update de eerder genoemde problemen zijn verholpen dan zijn toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt...

De enquete op Caiway gebruikers geeft duidelijk aan dat driekwart van de Caiwayklanten de Entone een rampenbak vindt. Ik heb die uitslag niet verzonnen.....

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 07-09-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ag 4320p ...als ik geschoren wordt, moet ik stilzitten zie ik maar weer.....Het is niet als een Sisyphus-arbeid.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 451786 op 08-09-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor Caiway is het dat blijkbaar wel om dingen goed op de rails te krijgen;
Nog steeds en dit is al jaren aan de gang:

- Onkundige medewerkers aan de helpdesk
- Lange wachtijden als je belt.
- Slecht tot niet communiceren naar de klant als er problemen zijn.
- Klanten opzettelijk foutief inlichten.
- Problemen negeren, maar de klant wel de volle mep laten betalen.
- Als een klant op zondag een technisch probleem heeft is Caiway onbereikbaar.
- Als een klant na 17.00 uur een technisch probleem heeft, is Caiway onbereikbaar.

Genoeg werk aan de winkel voor Caiway lijkt me.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 08-09-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Anoniem: 375601 schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:40:
Voor Caiway is het dat blijkbaar wel om dingen goed op de rails te krijgen;
Nog steeds en dit is al jaren aan de gang:

1- Slecht tot niet communiceren naar de klant als er problemen zijn.
2- Klanten opzettelijk foutief inlichten.
3- Problemen negeren, maar de klant wel de volle mep laten betalen. (reeds toegelicht)
4- Als een klant na 17.00 uur een technisch probleem heeft, is Caiway onbereikbaar.
Onderbouw de volgende punten eens? Voorbeelden? Met de rest ben ik het overigens met je eens, je hangt ruim 3 kwartier aan de lijn voordat je iemand te spreken krijgt.
Terwijl de meeste klanten het liefst kijken via de coaxkabel omdat daar rechtstreeks zonder extra kastjes mee te kijken en tegenwoordig zelfs op te nemen is.
Wat klets je nou? Die optie is gewoon mogelijk. Ongecodeerd het basispakket ontvangen over de coax. De hoeveelheid disinformatie die jij verspreid is vrij hoog. De negativiteit straalt er vanaf en de dingen die ze wel goed doen komen zelfs rot uit je mond. :F

[ Voor 24% gewijzigd door Neyluzz op 08-09-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Neyluzz ik zal puntje 3 voor je toelichten....
(3- Problemen negeren, maar de klant wel de volle mep laten betalen.)

Klanten 'betalen' voor de Entone wat geen goed apparaat is en veel problemen heeft, waardoor veel mensen hem niet of nauwelijks gebruiken.
Problemen met de Entone zijn o.a.
- Zappen is traag
- Als er na het zappen beeld komt, is dit een aantal seconden in slowmotion
- In stand by is het verbruik 12 Watt
- Apparaat word erg warm
- Afstandsbediening moet gericht worden op de Entone
- Geen zoekfunctie in de gids om programma's te zoeken

Android app die maar niet uit komt.
Weinig aanbod van tv zenders op de Ipad app en het beeld blijkt slecht te zijn.

Ik zelf heb heel even de Entone gebruikt, maar deze staat nu in de kast opgeborgen. Hij is er wel weer heel even uit geweest voor de update, maar dat was maar een schijnbeweging van Caiway qua update.

Daarnaast luistert Caiway wel naar de problemen, maar doet er vervolgens verdomd weinig mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 08-09-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Anoniem: 195305 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:37:
@Neyluzz ik zal puntje 3 voor je toelichten....
(3- Problemen negeren, maar de klant wel de volle mep laten betalen.)

Klanten 'betalen' voor de Entone wat geen goed apparaat is en veel problemen heeft, waardoor veel mensen hem niet of nauwelijks gebruiken.
Problemen met de Entone zijn o.a.
- Zappen is traag
- Als er na het zappen beeld komt, is dit een aantal seconden in slowmotion
- In stand by is het verbruik 12 Watt
- Apparaat word erg warm
- Afstandsbediening moet gericht worden op de Entone
- Geen zoekfunctie in de gids om programma's te zoeken

Ik zelf heb heel even de Entone gebruikt, maar deze staat nu in de kast opgeborgen. Hij is er wel weer heel even uit geweest voor de update, maar dat was maar een schijnbeweging van Caiway qua update.

Daarnaast luistert Caiway wel naar de problemen, maar doet er vervolgens verdomd weinig mee.
Ik kan me de frustratie die gepaard gaat met de problemen goed voorstellen. Ik heb zelf geen IPTV van Caiway, en weet dus ook niet vanaf wanneer deze problemen spelen. Wel kan ik me voorstellen dat het debugproces van dit soort problemen niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Er zullen altijd kinderziektes zijn bij de lancering van een nieuwe dienst, jammer dat je daar als klant dan wel vol voor moet betalen (Nouja, de eerste 3 maanden 40 piek natuurlijk). Ze zullen het vast wel oplossen.

Ik vraag me af of we het TV kijken op een tablet moeten zien als een betaalde dienst of een extratje, ik ga de AV eens doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
@neyluzz

Je neemt het voor Caiway glasvezel op terwijl je er geen ervaring mee hebt.
Beetje onzin wat jij hier allemaal zegt 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Trouwens kinderziektes na 3,5 jaar ervaring met glasvezel?????

[ Voor 30% gewijzigd door jeroen028 op 08-09-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:50
Anoniem: 195305 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:37:

Hier de entone ook uitgezet en opgeborgen. Traag baggerding met onoverzichtelijke menu's. Verbuikt veel te veel en wordt erg warm .... Kijk gewoon via de coax verder ;-)

Jammer van de android app, want daar zit ik erg op te wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Wimlem op 08-09-2013 15:07 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Neyluzz. Vanaf dit jaar krijgen televisies steeds meer dubbele tuners ingebouwd, dus twee kabeltuners., Je kan dan dus naar het ene kanaal kijken en het andere opnemen. Je moet dan zelf een externe harde schijf op de televisie aansluiten.

Nu Caiway echter opeens liegt dat het ruimtegebrek heeft op de coaxkabel, en nieuwe HD zenders alleen op de glasvezel gaat plaatsen, worden dus consumenten straks gedwongen op alle televisies via zon vreselijke Entone te kijken, anders missen ze steeds meer zenders.

Dat is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
Anoniem: 375601 schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:05:
Beste Neyluzz. Vanaf dit jaar krijgen televisies steeds meer dubbele tuners ingebouwd, dus twee kabeltuners., Je kan dan dus naar het ene kanaal kijken en het andere opnemen. Je moet dan zelf een externe harde schijf op de televisie aansluiten.

Nu Caiway echter opeens liegt dat het ruimtegebrek heeft op de coaxkabel, en nieuwe HD zenders alleen op de glasvezel gaat plaatsen, worden dus consumenten straks gedwongen op alle televisies via zon vreselijke Entone te kijken, anders missen ze steeds meer zenders.

Dat is wat ik bedoel.
het kan misschien aan mij liggen en dat zal het vast ook wel doen maar is dat niet waar het zaken leven om draait??
geld verdienen??
Mensen worden zoals jij zegt "gedwongen"......mensen mogen gewoon via de coax blijven kijken.....niets aan de hand....hooguit in de toekomst.
En als mensen zender x willen kijken en die zit alleen in pakket y dan worden ze ook "gedwongen" om dat pakket te nemen.....maar dat is bij elke provider zo,

En over de problemen van de entone.....ik stoor me er niet aan en ja ik ben echt wel iemand die al gauw echt loopt te zeiken als het beeld niet goed is of internet niet snel genoeg is of wat dan ook.

En nu we het toch over de Entone hebben.....zijn er betere alternatieven te verkrijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe betrouwbaar is een bedrijf? Dat lijkt me ook belangrijk naar je klanten toe.
Toen Caiway nog maar drie geleden begon met uitschakelen van analoge televisie (10-10-10) werd als reden opgegeven dat het nodig was om ook in de toekomst ruimte voldoende te hebben voor alle toekomstige HD kanalen.
Nu nog geen drie jaar later is er ruimtegebrek.

Hierin klopt het verhaal van Caiway al niet naar zijn klanten toe wat nog geen drie jaar geleden verkondigd is.

Dan komt er nu bij dat er een leugen wordt gecreëerd, want er is helemaal geen ruimte gebrek!

Caiway laat de coaxklanten gewoon langzaam zakken als een baksteen en stopt de investeringen voor DVB-C.

Nu al heeft UPC meer HD kanalen dan Caiway bij een volledig analoog pakket van 30 kanalen.

Blijkbaar doet Caiway iets structureels fout op de coaxkabel en wil men die fouten niet herstellen, maar dit gebruiken om de consument alleen aanvullingen te geven op zijn tv pakket op de glasvezel.

Maar ik zeg je dat Caiway hierin zichzelf wel weer tegenkomt.
Veel klanten pikken dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Nou Caiway interesseert het echt geen reet of je het pikt of niet.
Ze hebben toch alleenrecht en je hebt alleen de optie terug te gaan naar ADSL.
In andere gebieden van Reggefiber heb je nog een goede kabellaar zitten zoals Ziggo, UPC.

Snap niet dat een bedrijf als Caiway/Cif zoveel macht heeft gekregen en dat er niet ingegrepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

mjl

Ugh

Anoniem: 375601 schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:30:
Hoe betrouwbaar is een bedrijf? Dat lijkt me ook belangrijk naar je klanten toe.
Toen Caiway nog maar drie geleden begon met uitschakelen van analoge televisie (10-10-10) werd als reden opgegeven dat het nodig was om ook in de toekomst ruimte voldoende te hebben voor alle toekomstige HD kanalen.

Hierin klopt het verhaal van Caiway al niet naar zijn klanten toe wat nog geen drie jaar geleden verkondigd is.

Dan komt er nu bij dat er een leugen wordt gecreëerd, want er is helemaal geen ruimte gebrek!

Caiway laat de coaxklanten gewoon langzaam zakken als een baksteen en stopt de investeringen voor DVB-C.

Nu al heeft UPC meer HD kanalen dan Caiway bij een volledig analoog pakket van 30 kanalen.

Blijkbaar doet Caiway iets structureels fout op de coaxkabel en wil men die fouten niet herstellen, maar dit gebruiken om de consument alleen aanvullingen te geven op zijn tv pakket op de glasvezel.

Tja en als je al wil overstappen naar glasvezel zit je in een wijk waar ze dat door geldgebrek niet aanleggen....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Anoniem: 375601 schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:30:

Waar wordt gezegd dat er ruimtegebrek is? Ik heb de HD zenders geteld. Caiway telt tenopzichte van UPC 9 HD zenders minder.

Geen netwerk is het zelfde, en ook afspraken met contentleveranciers kunnen het doorgeven van HD zenders belemmeren.

De vraag is natuurlijk ook of die extra 9 HD zenders ook meerwaarde bieden.

Caiway blijkt verhoudingsgewijs goedkoper dan UPC als het gaat om de hoeveelheid HD zenders die men bij het basispakket ontvangt (Caiway 24 HD zenders, UPC 3 HD zenders. En dat met 55 cent verschil p/m).

Caiway basic TV https://www.caiway.nl/site/nl/televisie/basictv
UPC digitaal kabel http://www.upc.nl/televisie/digitale-kabel-tv-en-radio/

Anyway, als ik jou zo hoor is alles k*dt, en moet alles veranderd worden. Het siert je niet dat je disinformatie verspreidt. Volgende keer meer bronnen gebruiken om je kritiek te onderbouwen.

Ik wil de discussie bij deze graag sluiten. Ieder natuurlijk zijn mening, maar ik probeer m'n standpunten zo goed mogelijk te onderbouwen. Daar waar 4320p enigzinds verzuimd.

Back to glasvezel! Ik hoop met twee weken m'n pakket te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo Neyluzz.

Caiway geeft zelf aan dat er ruimtegebrek is !

http://www.totaaltv.nl/ni...or-bandbreedtegebrek.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07 20:37
Caiway geeft de HD signalen in een hoge bitrate door. Als Caiway inderdaad veel meer HD zenders aan gaat bieden via de coax dan heeft dit gevolgen voor de bestaande HD kanalen. Bij andere aanbieders misschien wel meer HD kanalen, maar wel een veel lagere bitrate dus mindere kwaliteit.

Caiway moet misschien even het een en ander verduidelijke over het gebruik van de bandbreedte van de coax.

De Entone is een prima IP ontvanger met misschien een paar kleine tekortkomingen, maar we willen steeds meer mogelijkheden in een apparaat, op een zeer korte termijn, waardoor dit ten koste gaat van de kwaliteit.

Geef Caiway even de tijd om orde op zaken te stellen en we hebben binnenkort een IP ontvanger waar iedereen blij mee is.

PS:

ik werk niet voor Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
UPC geeft volgens mij dezelfde hoge bitrate door als Caiway hoor. Toch heeft UPC nu al meer HD zenders dan Caiway en nog een volledige analoog pakket van 30 zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLproxy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 08:38
Weet iemand nog ongeveer hoe de pakketten eruit zagen in april ergens? Want ik meen er toen in het duurste pakket van de 3 ook een aantal extra zenders bijzaten als Discovery Science e.d. Heb er destijds ook speciaal een smartcard voor aangevraagd maar voor de rest eigenlijk nooit meer naar gekeken.

Maar nu blijkt dus dat als ik die zender aanzet dat er staat "Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement", terwijl ik dacht dat dit wel het geval is. Op de huidige website staat nu inderdaad dat je dit los nog moet aanschaffen. Iemand enig idee of dit in april ook al zo was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
WLproxy schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:08:
Weet iemand nog ongeveer hoe de pakketten eruit zagen in april ergens? Want ik meen er toen in het duurste pakket van de 3 ook een aantal extra zenders bijzaten als Discovery Science e.d. Heb er destijds ook speciaal een smartcard voor aangevraagd maar voor de rest eigenlijk nooit meer naar gekeken.

Maar nu blijkt dus dat als ik die zender aanzet dat er staat "Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement", terwijl ik dacht dat dit wel het geval is. Op de huidige website staat nu inderdaad dat je dit los nog moet aanschaffen. Iemand enig idee of dit in april ook al zo was?
Heb je de smartcard al die tijd niet gebruikt? Dat kan 't namelijk verklaren.

Je kan Caiway bellen om je smartcard een soort ''hit'' te geven, of je doet het via MijnCaiway. Dat zou moeten werken als je recht hebt op die zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Je kunt je smartcard ook zelf een hit geven via mijncaiway.
Dit scheelt een uur met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
jeroen028 schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:06:
Je kunt je smartcard ook zelf een hit geven via mijncaiway.
Dit scheelt een uur met de helpdesk.
Begrijpend lezen blijft een vak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Haha prutser Neyluzz,

Je hebt gelijk 1-1 :O

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen028 op 09-09-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar welke duw je je smartcard ook geeft. Je gaat toch steeds meer HD zenders missen op de coaxkabel vanwege het ruimtegebrek bij Caiway.....

Leuk hoor, tv op je tweede of derde toestel maar wel met een minder aanbbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ja 4320p, we weten het nu wel...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:49
Heeft iemand trouwens al de extra HD ontvanger voor de coax ontvangen, die je zou krijgen bij het Glas Standaard pakket?
Op de site, en op mijn bestelling, staat namelijk dat je een iptv ontvanger en een extra coax hd ontvanger krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:30
Ik had ook een CAM-CI module meebesteld (0,00 euro) met Glas Start, maar ik moet hem nog steeds krijgen. Ruim twee weken geleden gemaild hierover naar caiw en nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:49
Ja bij mij precies hetzelfde dus. Ook al ruim 2 weken geleden gemaild en nog steeds niks. Vind het wel jammer zo, want ik kan die ontvanger wel goed gebruiken.

• jeroen028
Farid_A schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:40:
Heeft iemand trouwens al de extra HD ontvanger voor de coax ontvangen, die je zou krijgen bij het Glas Standaard pakket?
Op de site, en op mijn bestelling, staat namelijk dat je een iptv ontvanger en een extra coax hd ontvanger krijgt.
Je hebt toch de Entone gehad? Je hebt dus een HD ontvanger gehad.
De website staat helaas vol onzin maar kan je vertellen dat je geen HD ontvanger voor de COAX extra krijgt.
Kijk maar eens naar de voorwaardes en de kleine lettertjes

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen028 op 11-09-2013 08:53 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

jeroen028 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:10:
[...]

Je hebt toch de Entone gehad? Je hebt dus een HD ontvanger gehad.
De website staat helaas vol onzin maar kan je vertellen dat je geen HD ontvanger voor de COAX extra krijgt.
Kijk maar eens naar de voorwaardes en de kleine lettertjes
Grappig, die extra ontvanger heb ik dus wel thuis liggen..

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Lukt het jullie om de site http://fvtc.blackboard.com geheel geladen te krijgen via Caiway internet? Bij andere internet providers (bv. via telfort op het werk) geen probleem, maar via Caiway blijft de site maar laden.

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

In eerste instantie niet. Als ik tijdens het laden naar http://www.fvtc.edu/ ga, en dan "Vorige/Back" klik, laadt http://fvtc.blackboard.com/ wel.

Systeem specs

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Blisterin_Bull schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:26:
In eerste instantie niet. Als ik tijdens het laden naar http://www.fvtc.edu/ ga, en dan "Vorige/Back" klik, laadt http://fvtc.blackboard.com/ wel.
Zo krijg ik de site ook aan de praat, maar helaas werkt dit trucje niet na inloggen en tijdens het maken van examens op de site. Ik ga Caiway maar eens contacteren.

Bedankt..

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 20:54
Afgelopen zondag pakket alvast in meterkast geinstalleerd. Gisteren omgeswitcht van oude modem naar nieuwe glasmodem en gelijk geactiveerd. Aanvankelijk bleef snelheid hangen rond 15 down en 11 up. Maar na ongeveer een half uur bleef het ineens hangen. Browser afgesloten, netwerkcentrum gecontroleerd waarom het overging naar wifi (activatie ging via laptop). LAN contact hersteld en voila.......78 down en 79 up. Het loopt nu als tierelier. Blijkbaar moest het nog een half uur na activatie installeren (router kun je ook pas na half uur aansluiten). Ook over wifi gaat het sneller, vooral de upload gaat veel sneller.

Oude situatie was Caiway basis via kabel. Nu Caiway glas basic 75/75.

Ik ben vooralsnog heel tevreden over Caiway. :) Heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Dat TV via kabel blijft ben ik juist heel blij mee. Met CI+ (had ik al) heb ik in ieder geval geen extra kastje en afstandsbediening. Kwaliteit is prima.

Topicstarter
Zolang het nog duurt .......

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Zullen we het positief blijven houden? Dat vinden we allemaal een stuk fijner.

• jeroen028
Equator schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:05:
[...]

[modbreak]Zullen we het positief blijven houden? Dat vinden we allemaal een stuk fijner.[/]
Positief???????
Caiway is al 3 jaar bezig om mensen gewoon op te lichten door beloftes te doen en dat ze zg. diensten gaan leveren die er nooit zullen komen. Tijd voor Tros Radar lijkt me. Helaas is Caiway te klein om hier een uitzending aan te besteden.

• Eagle771
Equator schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:05:
[...]

[modbreak]Zullen we het positief blijven houden? Dat vinden we allemaal een stuk fijner.[/]
Helemaal mee eens!! 4320p zit de draadje vol te spammen. Daar zit ik niet op te wachten. Ga klagen bij Krimpen en dit is draadje over Caiway Westland. Ik ben tevreden over Caiway. En ik heb er ook vertrouwen in dat het zo blijft. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die wel jarenlang heel tevreden klanten zijn van Caiway. Dus ik blijf positief, dat vinden we allemaal een stuk fijner.

• jeroen028
@eagle771

Ik,ik,ik,ik,ik,ik en vooral niet aan andere denken hier.

http://www.klacht.nl/caiway

• Eagle771
4320p heeft klachten over Caiway in Krimpen. Niet over Caiway in Westland. Ook al is hij de topicstarter van deze topic, het geeft hem nog niet het recht om hier zijn gal te spuwen. Doe dat in de topic over Caiway in Krimpen. Zijn klachten horen gewoon niet in deze draadje thuis. Dus terecht modbreak.

Ik ben positief en blijf ook positief.

Ik ben van overtuigd dat Caiway graag de snelheden in Krimpen omhoog wilt gooien, maar zij zijn niet de enige die daar over gaat. Er zijn meerdere partijen in het spel. In Westland is dat o.a. CIF en gemeente Westland. Allemaal partijen die rol spelen in data-infrastructuur. Dat zijn ook de partijen die een rol spelen in het kostenplaatje. Komt gewoon meer bij kijken. Alleen is Caiway de aanspreekpunt en verkopende partij in hele keten.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

jeroen028 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:30:
[...]

Positief???????
Caiway is al 3 jaar bezig om mensen gewoon op te lichten door beloftes te doen en dat ze zg. diensten gaan leveren die er nooit zullen komen. Tijd voor Tros Radar lijkt me. Helaas is Caiway te klein om hier een uitzending aan te besteden.
Dat jij of anderen niet positief zijn over de provider Caiway: Prima. Er zijn echter anderen wel tevreden met de dienstverlening. Wat ik bedoelde is dat het niet de bedoeling is dat dit topic ontspoort in een flamewar richting Caiway. Dat ergert de mensen die wel positief zijn over Caiway.

Als je in het Westland woont en je hebt een slecht ervaring, dan mag je dat prima melden, maar simpele oneliners (zoals die waar ik op reageerde) verpesten het topic.

Nu weet ik niet hoe het bij Caiway geregeld is, maar veel van dit soort providers zijn samengeraapt uit meerdere lokale providers. Dat iemand in het Westland (fictief) wel tevreden kan zijn over een provider waar iemand in Krimpen (wederom fictief) niet tevreden over is kan komen door dat de afhandeling uiteindelijk door aparte afdelingen - welke voortvloeien uit de oude opdeling - worden uitgevoerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Equator op 12-09-2013 07:44 ]

• Neyluzz
Wauw... Gozer, dit gaat helemaal nergens meer over. Overigens, als ik je topic reply historie erbij pak zie ik dat je overal loopt te mekkeren. En dat is niet alleen bij Caiway, maar bijvoorbeeld ook bij een Canal Digitaal topic. Lopen mekkeren dat ze 2 of 3 HD kanalen t.o.v. een andere provider missen.

Als je echt wat aan deze problemen had willen doen, had je dat al lang gedaan. Maar in plaats daarvan loop je (en thank god dat meer mensen zich hier aan irriteren) allerlei topics af te zeiken met je negatieve houding. Ik zeg het niet vaak, maar zoek een leven jongen, op deze manier ga je het jezelf in je leven erg moeilijk maken.
Nu weet ik niet hoe het bij Caiway geregeld is, maar veel van dit soort providers zijn samengeraapt uit meerdere lokale providers. Dat iemand in het Westland (fictief) wel tevreden kan zijn over een provider waar iemand in Krimpen (wederom fictief) niet tevreden over is kan komen door dat de afhandeling uiteindelijk door aparte afdelingen - welke voortvloeien uit de oude opdeling - worden uitgevoerd
Klopt, Caiway levert bijvoorbeeld diensten over het netwerk van Rekam. Het netwerk schijnt daar super beroerd te zijn. Afspraken worden op een hele andere en omslachtige manier afgehandeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Neyluzz op 12-09-2013 08:49 ]

Topicstarter
Zeg Neyluzz, ik ben zo blij dat er nu weer een slim iemand op het forum is bijgekomen.

Jouw messcherpe conclusies kennen geen weerga.

Doordat ik dingen aan de kaak stel die beslist niet kunnen, heb jij daar een geweldig werkwoord voor gevonden: MEKKEREN.

Nou vraag ik je wat wijsheid met mij te willen delen..

Hoe komt het toch dat al meer dan vijf jaar Caiway als slechtste eindigt bij de providermonitor van de consumentenbond?

Omdat Caiway de meeste mekkeraars als klanten heeft, of toch iets anders ??

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 375601 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:07:
Zeg Neyluzz, ik ben zo blij dat er nu weer een slim iemand op het forum is bijgekomen.

Jouw messcherpe conclusies kennen geen weerga.

Doordat ik dingen aan de kaak stel die beslist niet kunnen, heb jij daar een geweldig werkwoord voor gevonden: MEKKEREN.

Nou vraag ik je wat wijsheid met mij te willen delen..

Hoe komt het toch dat al meer dan vijf jaar Caiway als slechtste eindigt bij de providermonitor van de consumentenbond?

Omdat Caiway de meeste mekkeraars als klanten heeft, of toch iets anders ??
Pot, ketel met je mekkeren. In elk Caiway gerelateerd topic ben jij aan het ranten. Om te kotsen is het. Op den duur weet iedereen wel hoe jij over caiway denkt en maar doorgaan en maar doorgaan met je eindeloos geklaag. Dingen aan de kaak stellen? het enige wat je doet is elk punt positief punt omdraaien naar iets negatiefs en wat negatief is probeer je te versterken. Het is jammer dat je users niet kan blokkeren op dit forum, want anders was jij er een van op de lijst. Zoals je kunt lezen ergeren er zat mensen zich aan jou.

[ Voor 20% gewijzigd door Fietsbel op 12-09-2013 13:25 ]

39

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:19
hou eens op, je voegt niks toe aan dit topic behalve een zeer negatieve sfeer af te geven en dat vindt ik op zijn zacht gezegd: zeer treurig. Ik kom in dit topic om informatie te lezen, niet om jou continu gehuil en gejank te lezen. Het voegt niks toe, en na 2 berichten weet ik ook wel dat je er helemaal klaar mee bent.
Fietsbel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:15:
[...]
Het is jammer dat je users niet kan blokkeren op dit forum, want anders was jij er een van op de lijst. Zoals je kunt lezen ergeren er zat mensen zich aan jou.
+1

[ Voor 132% gewijzigd door White_Collar op 12-09-2013 13:34 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:30
Ik zou zeggen, stoppen met het negatieve posten hier en start een eigen belangengroep ofzo en ga procederen via de rechter naar caiway. Dan kunnen wij hier rustig verder praten over glasvezel wat bij mij tot nu toe retegoed werkt (1 maand) _/-\o_

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Deze discussie stopt nu! Er wordt niet meer op de man gespeeld, en als je niets anders kan dan stomweg zaniken over een dienst/provider of hetgeen een andere gebruiker schrijft blijf dan gewoon weg.
Discussies zijn prima, zolang het een discussie blijft.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

d:)b

Ik probeer al een tijdje te informeren wanneer ik eens ga worden aangesloten. Alle huizen om mij heen zijn al afgemonteerd, maar bij mijn complex van een handjevol maisonettewoningen/appartementen steken de sprietjes nog tegen de gevel. Nooit meer post gehad ook van CIF/Caiway.

Caiway gebeld --> die wijzen naar CIF.
Cif gebeld --> krijg ik koning en hartmann aan de lijn. Die weten van niets, en ze hebben me al drie keer beloofd me terug te bellen.

Iemand nog een idee waar ik verder tegenaan kan schoppen? Of heeft iemand een achterdeurtje oid?

Hier stond een dode link.

Topicstarter
Optimizer wellicht. Hij zit op het Caiway gebruikersforum en is zeer optimistisch en erg behulpzaam en extreem bekwaam.

Voor de rest zijn er niet zoveel mensen optimistisch zie ik :

http://www.internetervaring.nl/internet-provider/24-caiway

Gemiddelde score Caiway: 3.1

Gemiddelde score Ziggo: 6.6

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 13-09-2013 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 539974

Ik heb niet veel storing maar als ik de helpdesk van Caiway nodig heb, zijn de wachttijden extreem lang.
En meestal wordt mijn probleem niet opgelost want de deskundigheid bij de helpdesk van Caiway is matig.

Dan komt mijn man 's avonds thuis en lost hij het meestal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Investeren in een deskundige helpdesk is meestal niet de eerste prioriteit. Jammer, want dat is voor een dergelijk bedrijf het visitekaartje naar de klanten toe. Als een helpdesk deskundig zou zijn, dan heb je automatisch kortere wachttijden en wordt je probleem ook daadwerkelijk opgelost en of je vraag beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Equator schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:26:
[modbreak]Deze discussie stopt nu! Er wordt niet meer op de man gespeeld, en als je niets anders kan dan stomweg zaniken over een dienst/provider of hetgeen een andere gebruiker schrijft blijf dan gewoon weg.
Discussies zijn prima, zolang het een discussie blijft.
[/]
Graag, maar heeft moderator geen mogelijkheid om leden tijdelijke ban te geven? Zelfs na jouw modbreak blijft 4320p doorzanikken. Hier zitten we niet op te wachten en ik denk dat hij ook niet stopt zonder ban. Hij heeft klachten over Caiway in Krimpen en niet over Caiway Westland. Ik wil dat hij echt stopt en ik denk met mij meer mensen op deze topic.
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:54:
Voor de rest zijn er niet zoveel mensen optimistisch zie ik :

http://www.internetervaring.nl/internet-provider/24-caiway

Gemiddelde score Caiway: 3.1

Gemiddelde score Ziggo: 6.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Eagle771 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:30:
[...]
Ik wil dat hij echt stopt en ik denk met mij meer mensen op deze topic.
[...]
Sluit ik me volledig bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom worden kritische mensen de mond gesnoerd hier?
Volgens mij mag iedereen zijn mening geven hoor.

Werk jij soms bij Caiway Neyluzz?
Raar dat jij wil bepalen wat iemand zegt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Lees laatste modbreak 4320p! Je doet niets anders dan zanikken. Lees eens terug en deze topic zit bomvol met jouw gezeik. We weten het nu wel en zijn het gewoon spuuuuugzat. Op gegeven moment voegt het gewoon niets toe. Je hebt kritisch en kritisch. Jij bent kritisch op verkeerde manier. Stop nou even paar maandjes mee en kom dan terug met schone lei. Jij hebt klachten over Caiway in Krimpen en niet over Caiway in Westland. Ik ben tevreden met Caiway in Westland en dat lijkt van jou niet eens te mogen. Gun ander eens dat zij tevreden zijn. Maar jij wekt de indruk dat wij dat niet tevreden mogen zijn en dat wekt wrevel.

Als je goed leest, dan lees je dat er meerdere mensen zijn die WEL tevreden zijn. Mogen zij tevreden zijn?
Laatste oproep aan jou 4320p: STOP MET ZANIKKEN. GA EEN POOSJE WEG EN NEEM EVEN PAUZE. Anders gaan we jou collectief domweg negeren. Je voegt op dit moment NIETS toe. ( ik heb liever dat moderator jou voor paar weken van tweakers.net bant.)
Wat voegt dit bijvoorbeeld toe? Hier geef je duidelijk aan dat ik niet tevreden mag zijn.

Modbreak:Het lijkt mij niet jouw taak om aan te geven of er iemand recht heeft op een ban. Dat doe ik wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 13-09-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 539974

Niemand zegt hier dat je niet tevreden mag zijn volgens mij.

Ik lees "zolang het duurt" dat je in te toekomst tegenvallers kan verwachten.

Wat is er mis mee als iemand dat vermoeden uitspreekt? Een forum is toch een soort van een praathuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Tevreden en ontevreden mag je natuurlijk zijn. Maar om actief opzoek te gaan naar berichten waarop je zelf wéér een statement kan maken lost m.i. niets op.

De bewering dat ik wil bepalen wat iemand zegt lijkt me niet op z'n plek, je hebt immers je stoom afgeblazen en de problemen die er zijn, staan denk ik op meerdere plekken op dit forum. Problemen moeten worden aangekaart, maar na herhaaldelijk een statement maken raken mensen geïrriteerd en schiet je je doel voorbij.

4320p, wat wil je nou precies bereiken met je posts? Gewoon een niet provocerende vraag.

[ Voor 27% gewijzigd door Neyluzz op 13-09-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 539974 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:13:

Wat is er mis mee als iemand dat vermoeden uitspreekt? Een forum is toch een soort van een praathuis?
True, maar daarin zijn wel grenzen.

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 13-09-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Anoniem: 539974 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:13:

Als je deze topic terugleest, dan krijgt "zolang het duurt" wel een heel ander lading......

Ik heb zo geen zin meer in forum van tweakers.....chapeau, dat heb je wel bereikt 4320p.....je verziekt het helemaal. Ben je nu blij dat tevreden mens weggepest is door jou gezanik?

BYE BYE ;w

Modbreak:Jij helpt nu behoorlijk mee met het verzieken..

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 13-09-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo, ik heb bepaalde personen aangesproken op hun manier van posten. Gelukkig zijn er nog wel gebruikers die de topic report knop kunnen vinden :)

Helaas zijn er meerdere die dat niet kunnen. Laat ik even heel duidelijk zijn. Dit topic gaat op slot en er gaan mensen een tijd met vakantie als dit weer ontspoort. Ben je het er niet mee eens, dan meldt je je maar via de PM. Zodra ik tijd voor je heb krijg je een antwoord.

Dit is een discussieforum. Daarin kan je je blije berichten en je vervelende berichten plaatsen. Accepteer dat niet iedereen het met je eens is. Sommige mensen hebben nooit ergens last van, of worden wel direct goed geholpen. Het is niet nodig om deze mensen te gaan vervelen met berichten dat het vanzelf slechter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wie bepaalt wat er nodig is? Dat is heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:10:
Wie bepaalt wat er nodig is? Dat is heel persoonlijk.
Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Het is misschien zo dat mensen zoals ook ik uit Krimpen negatief zijn over Caiway maar dat heeft een reden.
Caiway heeft zoveel dingen belooft in Krimpen wat allemaal op leugens is gebaseerd.
Wij zien hetzelfde nu weer gebeuren. Ook mensen uit het Wateringseveld zijn nu 1 jaar verder.
Het gaat om Caiway ongeacht waar je woont of welk gebied.

Waar zijn de minimaal 10 zenders op uitzendinggemist.
Waar is de Android app met 10 zenders.
Waar zijn de 10 zenders zoals ook beloofd op de pc,laptop.
Waar is HBO tv en Disney .
Enz enz enz

Het zou er allemaal al 2 jaar zijn en daarvoor nemen de gemiddelde abonnees een abonnement.
De oplichters praktijken van Caiway moet stoppen, ze adverteren er tenslotte groots mee. Kijk eens naar andere mensen,abonnees ipv de hele dag met je hand in je ..... speedtestjes te draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen028 op 13-09-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
jeroen028 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:51:
Het is misschien zo dat mensen zoals ook ik uit Krimpen negatief zijn over Caiway maar dat heeft een reden.
titel topic: Caiway glasvezel in Westland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Titel Caiway glasvezel (boeit geen reet) Hebben jullie geen Entone en dergelijke.?
Heb jij al die bovengenoemde punten,diensten al of ben jij er zo 1 van de speedtestjes

Samenwerken anders ben je kansloos tegen de oplichterspraktijken van DE monopolist Caiway

[ Voor 21% gewijzigd door jeroen028 op 13-09-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt me na alle raadzame adviezen en inputs niet nodig dat een blinde over de kleuren gaat spreken.

Samenvattend zijn er op deze topic gebruikers die niets anders dan om raad / support vragen, en/of hun ervaringen willen delen, en/of een oplossing zoeken en/of bv hun tevredenheid willen delen.
''Fine feelings'', zo werkt een forum om gezonde gebruikers te ''krijgen'' met kennis over het product en/of een product / dienst e.d. willen verbeteren en/of zoeken daar naar.

Of deze in de context foutief worden geplaatst of als goed worden bevonden geeft niet het recht een ''veroordeling of beoordeling'' te plaatsen wat op dat moment niet ter zake doet, noch deze uitlatingen te spuwen op persoonlijk vlak. Het is niet de florissante gebruikers rol. De kwestie die in deze topic besproken of uitgesproken wordt betreft op alle vlakken een andere netwerkapparatuur en infrastructuur. Als deelgenoot in de ervaring en/of topic omschrijving kun je niet altijd mee-spreken in diezelfde taal of kennis. Soms is het kennelijk goed je op een gevraagd nivo je daarvan te distantiëren.

Gezien onze infrastructuur kennis vind ik het daarom kortom incorrect en minachtend dat als in een statement niet het meezuigend effect behaald wordt, de pijlen worden gericht op de ''indentiteit'' van de forumgebruiker.
In dit debat tussen Krimpen / Loenen en Westland worden er zaken vergeleken die verschillend naast elkaar liggen.

Laten we ongeacht het ''gebied of kennis / ervaring'' wel met elkaar naar het hoog nivo blijven spelen, en kijken naar conversatie / oplossing i.p.v een insgelijkse spiegeling, ongeacht wat de topic als ''kop'' omschrijft.

ik vraag het respect te houden voor o.a. de hoofd-forumgebruikers, klanten, providers, meewerkende bedrijven en partners die deze topic bezoeken, onderhouden en hier schrijven. Een 'topic-forum' heeft als doel de krachten te bundelen.

De statement en kwestie vanuit Krimpen en Loenen is duidelijk en vanuit dit oogpunt begrijpelijk, en persoonlijk vind ik dit erg vervelend en daar ook het respect voor, maar concreet omvat dit geen relevante spirit, informatie of discussie input meer voor de klanten / gebruikers in het gebied ''Westland''.

Ik stel voor deze topic herstellen en/of herstarten waar de vraag of antwoord en aanbod ligt.

BVD :)

[ Voor 135% gewijzigd door Anoniem: 451786 op 14-09-2013 02:58 ]

• jeroen028
Precies en dus waar zijn de beloofde diensten? Of je ze nodig hebt is voor een ieder persoonlijk.
Wat betreft Krimpen,Loenen verhaal wil ik alleen vermelden dat Caiway beloftes doet die niet uitkomen, ook in de nieuwe glasvezel gebieden niet. Een stuk ervaring van deze klanten

Dus....

Waar zijn de minimaal 10 zenders zoals ook beloofd op de pc,laptop.
Waar is HBO tv en Disney
Enz enz enz

(Kijk maar eens in de geschiedenis van de websites caiwayglasvezel, ikgavoorglas. Zoveel veel beloftes)

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen028 op 14-09-2013 09:20 ]

• Eagle771
Anoniem: 451786 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:18:
.........
In dit debat tussen Krimpen / Loenen en Westland worden er zaken vergeleken die verschillend naast elkaar liggen.

...........

De statement en kwestie vanuit Krimpen en Loenen is duidelijk en vanuit dit oogpunt begrijpelijk, en persoonlijk vind ik dit erg vervelend en daar ook het respect voor, maar concreet omvat dit geen relevante spirit, informatie of discussie input meer voor de klanten / gebruikers in het gebied ''Westland''.

Ik stel voor deze topic herstellen en/of herstarten waar de vraag of antwoord en aanbod ligt.

BVD :)
Exact.

Caiway is voor mij en velen anderen in Westland wel hun belofte nagekomen. Ga krachten bundelen in Krimpen en val Westlanders niet lastig met zaken in Krimpen. Daar is geen behoefte aan. Ik ben van overtuigd dat negatieve cijfers over Caiway vooral komt door misstanden in Krimpen en dat cijfers voor Caiway in Westland hoger ligt dan in Krimpen. Mijn verzoek is dan ook om constructief mee te denken ipv zeiken.

• jeroen028
Wat praat jij nou onzin 8)7 Zeker niet goed gelezen

Waar zijn de 10 zenders zoals ook beloofd op de pc,laptop.
Waar is HBO tv en Disney .Enz enz enz

Hier smeekt ook de Caiway gebruiker uit het Westland om omdat dit groots vermeldt stond,staat op hun website.

Hoe kan jij dan over het gehele Westland oordelen terwijl JIJ alleen naar je internetsnelheid kijkt.
Open anders een apart topic waar je de hele tijd speedtestjes kan plaatsen.
Denk eens aan je moeder die wel blij zou zijn met een groots aanbod op uitz.gemist die Caiway ook had beloofd.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen028 op 14-09-2013 09:58 ]

• Eagle771
Zaken die verkeerd gaan moeten zeker aan de kaak worden gesteld en die zijn er ook in Westland. Maar waar ik wel over val is dat positieve zaken door bepaalde personen worden aangevallen met oneliners en statementen. Positieve mag niet eens van bepaalde personen en daar wordt ik gewoon ziek van.

Krachten bundelen doe je niet door mensen die wel positief zijn weg te drukken. Daarmee doe je hun en mij mee tekort.

Topicstarter
Ik denk dat je jezelf in slaap sust als je denkt dat Caiway al vijf jaar op de laagste plaats staat van de providermonitor dat dat door Krimpen komt.
Krimpen had toen nog geeneens Caiway.

Bovendien als je kijkt op internetervaring.nl, komt volgens mij niemand uit Krimpen, maar eindigt ook daar Caiway beroerd.

En ja, je hebt gelijk, de ene kijkt veel kritischer naar dingen dan de andere.
Maar ook in jullie gebied het Westland doet Caiway dingen die echt niet kunnen.
Wat denk je van het feit dat Caiway nog geen drie jaar na uitschakeling van analoge televisie (10-10-10) op de coaxkabell roept. WE HEBBEN RUIMTE GEBREK !

Veel mensen hebben met de verplichte omschakeling een dure Humax PVR gekocht gemiddeld kost deze los rond de 250 euro.
Misschien hebben sommige wel meerdere ervan in huis staan.
Nu zegt Caiway doodleuk. Vanwege ruimtegebrek op de coaxkabel gooien we nu HD kanalen alleen nog maar op de glasvezel.

Sorry , maar ieder fatsoenlijk bedrijf gaat zo niet met zijn klanten om.

• Eagle771
Waarom is het in topic Caiway in Krimpen zo stil en gaan jullie in deze topic zeiken?

• jeroen028
Eagle771 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:15:
Waarom is het in topic Caiway in Krimpen zo stil en gaan jullie in deze topic zeiken?
Zal ik je gelijk zeggen. Als ze in december de boel komen aanpassen in Krimpen dan wil ik alle diensten die vermeldt staan op de Website. Geen onzin met kleine letters van binnenkort. Webcare negeert onze topic en deze topic is actief en hoe meer mensen beseffen dat Caiway aan misleiding doet hoe meer kans op de aanvullende diensten voor jou en mij. Laat van je horen!!!

Trouwens het is belachelijk dat er voor elk gebied van Caiway een nieuw topic is aangemaakt.
Stel dat de mensen uit de gebieden van KPN en ZIGGO dat gaan doen.

• Eagle771
jeroen028 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:24:
[...]

Zal ik je gelijk zeggen. Als ze in december de boel komen aanpassen in Krimpen dan wil ik alle diensten die vermeldt staan op de Website. Geen onzin met kleine letters van binnenkort. Webcare negeert onze topic en deze topic is actief en hoe meer mensen beseffen dat Caiway aan misleiding doet hoe meer kans op de aanvullende diensten voor jou en mij. Laat van je horen!!!

Trouwens het is belachelijk dat er voor elk gebied van Caiway een nieuw topic is aangemaakt.
Stel dat de mensen uit de gebieden van KPN en ZIGGO dat gaan doen.
Waarom zouden mensen die wel positief zijn negatieve geluiden moeten laten horen. Vind jij dat logisch? Wat ik krijg is voor mij meer dan genoeg. Ik ben niet van type die altijd meer en meer moeten, maar ook tevreden kan zijn met wat ik heb. En dat wil ik hier gewoon kunnen delen. Mijn vraag aan jou: mag dat?

Aanvullende diensten is voor mij luxe extra's. Glasvezel idemdito.

[ Voor 3% gewijzigd door Eagle771 op 14-09-2013 10:38 ]

• jeroen028
Tuurlijk mag je dat, tevreden zijn.
Voor mensen die twijfelen en hier meelezen die moeten wel een objectief beeld hebben wat ze kunnen verwachten van Caiway en niet alleen jouw oordeel door je roze bril.

De vraag is alleen wat is de meerwaarde voor bv je moeder, oma adsl/kabel t.o.v. glasvezel.
Die 3 zenders op uitz.gemist of het achterhaalde ios wat maar 30% van Nederland heeft terwijl de Website groots adverteert met alle mogelijkheden.

Dat is misleiding cq oplichting en staat voor mij gelijk aan criminaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the pessimist complains about the wind
the optimist expects it to change
the realist adjusts the sails

Goed, Het lijkt mij genoeg. Wat mij betreft sluiten we hiermee het onderbroken dispuut af.

Hoe is de Glasvezel - ervaring tot nu toe in het Westland ?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 451786 op 15-09-2013 02:06 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste