Caiway glasvezel in Westland

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Topicstarter
Juist omdat Caiway recent in de providermonitor van de Consumentenbond weer als slechtste uit de bus komt en dit al jaren zo is, mag Caiway weleens een paar toontjes lager gaan zingen met zijn tarieven.

Het gebodende staat in geen enkele verhouding tot de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 14:56

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze hebben geluk dat er in het overgrote deel van het westland geen waardig alternatief is voor de snellere abbo's. Zelf woon ik op 2km van de adsl dslam, dus haal ik van de 20/2 nog maar 10/1 ofzo. Ook is er geen vdsl van kpn hier.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 08:38
Natuurlijk zijn ze 1 van de slechtste kwa snelheid en prijs. Ik ben niet voor niks weggevlucht naar Adsl een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:44
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:23:
Ze hebben geluk dat er in het overgrote deel van het westland geen waardig alternatief is voor de snellere abbo's. Zelf woon ik op 2km van de adsl dslam, dus haal ik van de 20/2 nog maar 10/1 ofzo. Ook is er geen vdsl van kpn hier.
En dat is het jammere aan VDSL. Gelukkig is kpn bezig om glas tot de straatkasten te leggen en zal er een steeds grotere dekking komen. Heb zelf ook VDSL op 19 mbit, maar ik weiger op Caiway over te stappen.

Je moet #caiway eens volgens op twitter.. Je ziet veel ongelukkige mensen ;-)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iboowtje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 21:57
@babbi ooit gehoord van pilot omgeving ?

Bedankt voor uw mail.

In uw mail geeft u aan dat u graag als eventuele tester aan de slag zou willen met betrekking tot het glasvezel netwerk.

Wij zullen u klantgegevens op een lijst plaatsen. Mocht het zo zijn dat er een zogenaamde 'Pilot' uitgevoerd gaat worden dan hebben wij een lijst van abonnees die zich hier beschikbaar voor stellen.

Met vriendelijke groet,
Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Ik zit even uit te dokteren hoe ik mijn bekabeling in huis aan wil gaan passen en met het oog op de toekomst (ergens in 2014 waarschijnlijk) ook voor glasvezel.

De router gaat op het Genexis kastje om het internet in huis te verdelen naar 2 switches en nog een andere route, maar nu zie ik als ik zoek via google zoek ook van die Genexis kastjes met een coax uitgang. Dan neem ik aan dat je je coax bekabeling gewoon kan blijven gebruiken via het Genexis kastje, die zijn signaal binnen krijgt via de glasvezel.
Krijgen wij nu een kastje met een coax uitgang of eentje zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In Krimpen en Loenen hebben ze een Genexis zonder de coaxiale uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ergens in 2014 nou wat denk je van 2016, zo vlot zijn ze niet bij Caiway:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Anyway, wanneer het uiteindelijk dan komt, hoop ik niet dat ze aan die flut 90/90 en lagere abbo's vasthouden.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Afwachten maar ik denk niet dat veel mensen er vertrouwen in hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zijn al diverse aanbieders waar 100/100 de instapsnelheid is op de glasvezel. En je betaalt dan de helft per maand dan wat Caiway vraagt voor 90/90.

Maar ja, hier in Krimpen ( en dat zal bij jullie niet anders zijn) zit alleen Caiway op de glasvezel, dus we kunnen niet naar een concurrent. En zolang CIF volledig eigenaar is van Caiway, zal dat ook niet veranderen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Bizar allemaal, maar ging het daar ook zo traag in Krimpen en Loenen voordat je aangesloten word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ja, wat is traag. Wij werden wel een paar weken nadat alles in je huis geplaatst was, voorzien van diensten over de glasvezel. Dus niet zoals bij jullie wachten totdat iedereen aangesloten is en dan pas diensten leveren.

Maar de situatie in Krimpen was niet te vergelijken met die van jullie. CIF had het kabelnet overgenomen van een stichting. Caiway was met die overname verplicht om het oude televisiepakket tot 1 januari 2012 voor de oude prijs te handhaven. Internet en telefonie werd er niet aangeboden over de coaxkabel ( en nog niet overigens)

Caiway kon dus ook niks anders dan gelijk hun diensten aan te gaan bieden op de glasvezel zodra je aangesloten was, want over de coaxkabel kon dat niet.

Bij jullie speelt deze situatie niet. En wees blij. Wij zitten hier nog steeds met een gecodeerd basispakket op de coaxkabel terwijl er geen tweede aanbieder is. Vanaf het vierde toestel moeten wij dus een nieuw abonnement afsluiten. Daar hebben jullie geen last van. Jullie kunnen op een onbeperkt aantal toestellen naar het basicpaket kijken op één abonnement. Wij moeten dubbel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Ik heb overigens wisper een mailtje gestuurd of zij ook van plan waren om diensten te gaan aanbieden via het CIF glasvezel. Zij gaven aan dat ze met CIF hierover in gesprek zijn, dus wellicht ................. :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dat zou heel mooi zijn, laten we hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nooit van wispers gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Is ook vrij nieuw. Collega van mij heeft het in Rotterdam Nesselande. Was binnen 8 dagen aangesloten na de aanvraag ;-). Zie de website.

Maar maakt niet uit. Als CIF dat netwerk maar open zet. Dat is het belangrijkste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 10:31
Wisper kan dat zeggen maar zij doen geen zaken met CIF. Wisper is een provider en je moet een Operator hebben die op een netwerk diensten aanbiedt. Die diensten komen dan via de provider (bijvoorbeeld Wisper) bij de klant terecht.
Met andere woorden: je zou contact kunnen opnemen met Glasoperator, want die moet je het vragen, of ze met CIF in gesprek zijn/gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Barre73 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:22:
Wisper kan dat zeggen maar zij doen geen zaken met CIF. Wisper is een provider en je moet een Operator hebben die op een netwerk diensten aanbiedt. Die diensten komen dan via de provider (bijvoorbeeld Wisper) bij de klant terecht.
Met andere woorden: je zou contact kunnen opnemen met Glasoperator, want die moet je het vragen, of ze met CIF in gesprek zijn/gaan.
Ga ik gelijk doen. Dus op elk glasvezelnetwerk heb je een netwerkbeheerder, een operator en een provider?

Hoe zit dit met de combi Cif/Caiway dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik zie dat bij Wisper de laagste snelheid 200/200 mb/s is en bij Caiway de hoogste snelheid 90/90/mb seconde en dat je bij Caiway bijna het dubbele betaalt voor nog minder dan de helft van de snelheid van Whisper. Dan voel ik me enorm bestolen door Caiway.

Over de telefoniekosten van Caiway nog maar te zwijgen. Bij Wisper is telefonie gratis en onbeperkt bellen naar vaste nummers 7,50 per maand extra en naar elkaar bellen ook weer gratis.

Vergelijk dat eens met de woekertelefonietarieven van Caiway. Dan schrik je je blauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Vergelijk dat eens met de woekertelefonietarieven van Caiway. Dan schrik je je blauw!
En steeds meer mensen worden nu wakker :). Daarom is het belangrijk dat het netwerk open gaat en als dit niet gebeurt dat iedereen caiway lekker links laat liggen, als ze deze snelheden en prijzen aanhouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Wimlem op 19-06-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wimlem schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:47:
[...]

Ga ik gelijk doen. Dus op elk glasvezelnetwerk heb je een netwerkbeheerder, een operator en een provider?

Hoe zit dit met de combi Cif/Caiway dan?
CIF is eigenaar/netbeheerder en Caiway dienstenleverancier.

Op open netwerken werkt dat inderdaad zo. Zakelijke netwerken niet. Dan is de eigenaar meestal ook de dienstenleverancier en provider tegelijk.
De netwerkbeheerder heet eigenlijk passieve operator. Zij hebben en beheren het donkere netwerk. De actieve operator plaatst in de PoP's apparatuur waarmee daadwerkelijk internet, televisie etc getransporteerd wordt via de vezels naar de woningen.
Die actieve operator zorgt dan ook voor een glasvezelverbinding vanuit de buitenwereld naar de hoofdPoP (cityPoP). De providers kopen diensten in bij de actieve operator, verpakken het in een pakketje en verkopen dat aan de klant. En zij kunnen zich onderscheiden met service, prijs, gratis router en soms een paar andere diensten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik zo de prijzen van andere providers zie (en dan ook nog eens die van Wisper) en Caiway pas zijn snelheden en prijzen niet aan, dan is mijn keus snel gemaakt. Dan boycot ik Caiway.

Laat ze dan maar lekker samen met CIF met de kosten blijven zitten... dan zal CIF denk ik wel zijn netwerk open willen zetten....

Ik zie net trouwens op de CIF site (wilde ze een mailtje sturen) de onderstaande tekst staan:
- Hét netwerk van de toekomst voor leveranciers van internet, telefonie en televisie

Dus voor leveranciers... dus niet voor 1 (Caiway)

Nog een stukje tekst van de CIF site:
Caiway is de eerste dienstenleverancier op het netwerk en gaat een uitgebreid aanbod op het gebied van televisie, internet en telefonie verzorgen.
- de eerste dienstenleverancier

Nog wat gevonden over CIF, maar dan in ijsselstein: http://www.ijsselstein.nl...2a4d&attachment=0&c=17789
Daar staat het volgende in:
het is een open netwerk waar naar Caiway (aanbieder verbonden aan CIF) ook andere
aanbieders van diensten tegen een redelijke vergoeding gebruik van kunnen maken;

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 19-06-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Kijk eens aan dat zou geweldig zijn als je een keuze heb uit een provider. Laat ze nu maar aanbieden want die dummy hier hangt al bijna een jaar in de kast:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij ons hebben een hoop mensen Caiway de deur uit gedaan, vanwege onder andere de pitttige prijzen en de codering van het basispakket op de coaxkabel. Je moet tenslotte per toestel een hoop extra kosten maken ( CI module, smartcart, etc)

Ik weet zeker dat als Whisper erbij zou komen een hoop mensen weer terug zouden komen naar de glasvezel. Alleen CIF heeft het nog maar niet door.

Dat Caiway zolang wacht en die zwaar verouderde internetsnelheden handhaaft begrijp ik niet.
Het staat gewoon zielig.
En dan heb ik het nog geeneens over de niet symmetrische snelheden van de lagere pakketten.
Dat is helemaal om te gillen !

Toch adviseer ik iedereen wel gewoon een mail naar CIF te sturen.Laat ze maar weten hoe we er over denken !

cif@bouwfonds.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik heb ze gemaild om te te vragen wat er gaat gebeuren over het glas en dat we duimen om andere aanbieders. Maar ik raad zeker aan we moeten allemaal mailen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar ik heb nooit antwoord gehad van CIF en ik heb al meer dan een maand geleden gemaild.
Dat zegt al veel over het bedrijf voor mij.
Schijt aan de klant, leve de winst !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:31:
Schijt aan de klant, leve de winst !
Kwestie van geen glasabonnement nemen. Als veel mensen dit gaan doen, zullen ze zich wel achter hun oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals je weet zijn de telefonietarieven recent tot astronomische bedragen gestegen bij Caiway.
Ik merk dus nog weinig van de achter de oren krabben ....

Caiway gaat vrolijk door met het verhogen van tarieven en heeft de afgelopen anderhalf jaar daar goed de smaak van te pakken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:36:
Zoals je weet zijn de telefonietarieven recent tot astronomische bedragen gestegen bij Caiway.
Ben ook blij dat ik al jaren bij Budgetphone zit. De prijzen van telefonie van Caiway zijn echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Ja helaas zit ik nog tot oktober bij hun, dan ga ik daarna gescheiden abo's nemen dat scheelt aanzienlijk. :/

Zo even een mail naar alle providers gestuurd dat ze deze kant op moeten komen. :*)

Voor wie wil dit zijn de providers waar ik naar gestuurd heb. Concepts, Glashelder, Kick XL, KPN Glasvezel, Lijbrandt, Plinq, Scarlet, Solcon, Telfort, Tweak, Vodafone, Wisper, XMS.

[ Voor 59% gewijzigd door ThaOdie op 20-06-2012 18:13 . Reden: mails naar andere providers ]

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Deze kant op moeten komen naar het CIF netwerk bedoel je?

[ Voor 4% gewijzigd door babbi op 20-06-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is echt het domste wat Caiway in tijden gedaan heeft, die nieuwe telefonietarieven. Bijna niemand rekent 9 cent per minuut en 9 cent starttik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
ThaOdie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:23:

Zo even een mail naar alle providers gestuurd dat ze deze kant op moeten komen. :*)
Goed bezig. Ik heb alleen Wisper en Glasoperator een mail gestuurd. Ze reageerden beiden binnen de dag;

Beste Willem,

Wisper (Internet Service provider) en Glasoperator (http://www.glasoperator.nl/) werken in dit soort trajecten meestal samen. Glasoperator levert netwerktoegang aan meer Internet Service Providers en Wisper kan daar één van zijn.

Ik stuur jouw vraag door naar iemand die meer weet van de status met CIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Vandaag kwam ik thuis en er waren 2 jonge vrouwen aan het rommelen in de meterkast, ze waren aan het doormeten. Ingehuurde dames waren het van CIF. Half jaar geleden hadden ze het ook al gedaan. Maar ik las CiF reageerd niet op mailtjes? Beetje erg lomp dan maar tot heden heb ik nog niks gehoord. Wateringse Veld trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Ja klopt van een paar heb ik al bericht terug.. >:)

Concepts: momenteel leveren wij nog niet, maar word doorgestuurd naar de afdeling
Tweak: Zo lang er op de postcode check geen mogelijkheid is komt het er niet.. :?

De rest denk ik morgen wel reactie op te krijgen..

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ik zie zojuist dat die whisper geen analoge en dvb-c tv biedt in hun glasvezelpakketen. Alleen ip-tv.

kunnen we niet beter proberen om vodafone of lijbrandt op het netwerk te krijgen, daar is analoge en dvb-c tv wel onderdeel van de glasvezelpaketten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Tv kijken via de kabel ben ik zeer tevreden over alleen dat internet is te duur en te traag. Ik vind een snelle glasprovider best en de tv mag van mij zo blijven. Vodaphone is zeker zeer welkom via glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
avdkooij schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:40:
ik zie zojuist dat die whisper geen analoge en dvb-c tv biedt in hun glasvezelpakketen. Alleen ip-tv.

kunnen we niet beter proberen om vodafone of lijbrandt op het netwerk te krijgen, daar is analoge en dvb-c tv wel onderdeel van de glasvezelpaketten?!
Er moeten er gewoon meerdere komen zodat je zelf kunt bepalen welke je neemt. Op bovenstaande zit ik bijv. niet meer te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het nadeel is dat momenteel via DVB-C op de glasvezel bij alle providers haast geen HD zenders worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Kabelaar Caiway gaat diensten aanbieden via glasvezel, waaronder het netwerk van Reggefiber. Dat maakte Randolf Nijsse van het Rabo Bouwfonds Communication Infrastructure Fund (CIF) gisteren bekend op het Breedband Congres in Laren.

CIF wilde het dienstenbedrijf CAIW Holding BV (Caiway) aanvankelijk verkopen aan KPN, maar in april ketste de deal af. De overname van de dienstverlener stuitte op teveel bezwaren van de Nederlandse Mededingingsautoriteit NMa. Dat was een onaangename verrassing, zo moest Nijsse gisteren toegeven. “Wij hadden het netwerk van Caiway vooral gekocht vanwege de infrastructuur, het aanbieden van diensten zien we niet als een kerncompetentie.”

CIF moet Caiway nu alsnog zelfexploiteren. Zo worden de bestaande diensten voor het eind van het jaar opgewaardeerd, maar belangrijker is dat de kabelaar ook diensten zal gaan introduceren via open glasvezelnetwerken, zoals die van Reggefiber, een belangrijke concurrent van CIF.

Caiway is de derde kabelaar van het land met ongeveer 143 duizend televisieklanten, 74 duizend internetklanten en 33 duizend telefonieklanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dus Caiway glasklanten hebben een keuze met Reggefiber. Super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

babbi schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:01:
Dus Caiway glasklanten hebben een keuze met Reggefiber. Super!!
Ik denk dat je hem verkeerd leest. Klanten op het Regfiber netwerk hebben nu ook de keuze om Caiway te nemen.

Maar dit betekend dat ze tenminste *iets* gaan doen, aangezien het nu al een aardige tijd erg stil is geweest qua communicatie & vooruitgang.

Zag gisteren dat ze hier (in Monster) nu ook al een eind waren met het graven en beginnen met aansluiten van glasvezel. Nu hopen dat ze nu eindelijk is gaan beginnen met het aanbieden van diensten erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 10:02

BHQ

Kabelaar Caiway gaat diensten aanbieden via glasvezel, waaronder het netwerk van Reggefiber. Dat maakte Randolf Nijsse van het Rabo Bouwfonds Communication Infrastructure Fund (CIF) gisteren bekend op het Breedband Congres in Laren.
Nee, daar zijn we blij mee :z We willen juist fatsoenlijke ISP's op het CIF netwerk!

Leuk dat er glasvezel voor m'n deur ligt, maar die gaat niet aangesloten worden zo lang Caiway de enige keuze is. Zonde van de investering voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja ik las het verkeerd wat een bullshit is dit nu. We willen zeker meer keuzes op het CIF netwerk:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dit is echt een giller. Hoewel het Caiway product op de glasvezel dus opgewaardeerd gaat worden. Dat is een voordeel waar wij ook mee te maken krijgen dan.

Maar inderdaad. de mensen op het Reggefiber netwerk krijgen dus meer keus, maar bij ons op het CIF netwerk zit alles nog pot dicht !!!

Ik ben trouwens wel benieuwd of Caiway op het Reggefiber netwerk wel zijn volledige digitale pakket in DVB-C gaat doorgeven met alle HD zenders.

Want dan zou Caiway een enorme voorsprong hebben op dat gebied ten opzichte van alle anderen.

Wel moet Caiway wat doen aan die belachelijk hoge telefonietarieven, want daarmee zijn ze idioot duur en stotern daardoor veel klanten af.

Hier in Krimpen kan je maar op één televisie naar de glasvezel kijken. Daar moet ook wat aan veranderd worden denk ik.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 21-06-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:54:
Wel moet Caiway wat doen aan die belachelijk hoge telefonietarieven, want daarmee zijn ze idioot duur en stotern daardoor veel klanten af.
Met telefonie zit je niet vast.. zijn zat VoIP aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Antwoord van Wisper. We gaan het meemaken :)

Geachte heer ,

De verwachting is dat wij eruit gaan komen met CIF, dit zal alleen tijd in beslag nemen.
Dank voor uw interesse.

Met vriendelijke groeten,

Wisper
glasvezel internet en meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat weet ik wel, maar het zou toch fijn zijn als de Caiway beltarieven weer een beetje een normaal niveau krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

UPdate:

Telfort: ze gaan glasvezel leveren op de bestaande netwerken, dus wanneer dat is..
Scarlet: wij weten niet of we wel op glas gaan.. :/
Solcon: bied haar glasvezeldiensten alleen aan via het glasvezelnetwerk van Reggefiber, dus als die vrijheid krijgt dan kan je deze kiezen.
Vodafone: Na aandringen is het naar de afdeling gestuurd en afwachten dus..

Dan blijft XMS, Lijbrandt, Glashelder, Plinq, wisper en KPN waar ik nog bericht van moet ontvangen. Zo te zien gaat het goed bij wisper :*)

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Het mooiste vind ik dat we allemaal meerdere providers op het CIF netwerk willen. Maar het bejaarde tempo van Caiway in het WateringseVeld is om te janken. Alles ligt klaar alleen de dummy moet ik elke maand even afblazen van de stof:) Ik weet dat we het allemaal willen maar ik heb geen geloof dat er snel meerdere bieders komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83894

Ook ik heb antwoord van Wisper:

Wisper werkt samen met de onafhankelijke partij GlasOperator en deze laatste is in gesprek met CIF.
Indien u wenst kan ik u op de interesselijst zetten zodat u op de hoogte gehouden wordt van de ontwikkelingen.

Ik verneem het graag van u!

Met vriendelijke groeten,
Wisper
glasvezel internet en meer

Dus niet alleen de Westlanders willen een open netwerk, maar ook in IJsselstein.
Tevens ook CIF gemaild, maar nog geen reactie.
Ik zou zeggen: iedereen mailen zodat men eens realiseert dat een open netwerk ook een ECHT open netwerk wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Die heb ik ook ontvangen, van de rest is nog niets vernomen :/

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb ook dit antwoord ontvangen dus ook in Krimpen aan den IJssel willen ze meer keus dan alleen Caiway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:35:
Het nadeel is dat momenteel via DVB-C op de glasvezel bij alle providers haast geen HD zenders worden doorgegeven.
Maar DVB-C is wel een mooie extra voor de tv in slaapkamer(s) of zolder, enz. en dan in de woonkamer mooi een Amino decoder met de hele reeks aan HD zenders en mocht die er geen zin in hebben kun je altijd nog terugvallen op DVB-C waar momenteel bij enkele Glashart Media aanbieders Ned 1,2,3 ook in HD te zien is wat een mooie extra is. Ik zie je probleem niet zo. DVB-C is een must voor extra tv's in huis dat zeker wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar waarom in vredesnaam een Amino decoder waar ik ook veel slechte berichten over hoor, zoals vastlopen en resetten, terwijl het probleemloos mogelijk is op de tweede glasvezel een volledig DVB-C aanbod erop te zetten inclusief tientallen HD zenders. Caiway werkt niet met Amino maar met Airties ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 21:43
Ik heb ook een mail gestuurd naar CIF, dat kan alleen maar helpen.

Totdat er meer ISPs op het netwerk komen is het imo van belang dat er zo min mogelijk mensen een Caiway glasvezel abbonement afsluiten. Deste minder klanten ze krijgen deste groter de kans dat ze begrijpen dat hun bedrijfsvoering niet gewaardeert wordt. Wellicht verdienen ze dan de kosten van de aanleg zelfs niet terug waardoor ze hun exclusiviteit moeten terug verkopen aan CIF, of stoppen met glasvezel waarna CIF een of meerdere andere ISPs zal moeten kiezen. Puur speculatie natuurlijk maar zou dit niet kunnen gebeuren?

Om dit een handje te helpen hoeven we alleen maar onze buren te informeren over de voor en nadelen van Caiway, en de alternatieven voor internet, televisie en telefonie. Waarna zij zelf de keuze wel zullen maken om geen Caiway klant te worden, of deze te verlaten. Klinkt mij als een leuke particuliere marketing campagne.
Zijn er toevallig vormgevers onder ons? Het moet er natuurlijk overtuigend goed uit zien. Ik kan de website & print wel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik heb ook gemaild naar CiF maar of ze reageren dat is vraag 2:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CIF heeft op mijn mail nooit gereageerd. En ja, CIF wil uiteraard de aanlegkosten van het netwerk terugverdienen en het liefst daarna winst maken.
Dus als weinig mensen een abonnement nemen op Caiway glasvezel en er geen concurrent zit op het CIF netwerk, zal CIF toch iets moeten doen.

Hier in Krimpen is er bij CIF lichte paniek ontstaan vanwege de vele opzeggingen bij Caiway.

Maar ja, is ook voor een groot gedeelte eigen schuld.
Want waarom het basicpakket coderen op de coaxkabel en dus de abonnee op een hoop extra kosten jagen, terwijl er geen tweede aanbieder is?
Ik noem dan op zijn plat Hollands, klantje pesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja ook en al helemaal 70 euro vragen voor een 90MB lijntje en dan die dwaze lage upload snelheden met het lagere abbonament.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik betaal nu 67 euro voor 50/4 (50 euro internet, plus 17 euro standaard tv abbo) ULTRA abbo (wil geen overstap naar Lounge omdat ik niet bel en geen tv heb).
Nu twijfel ik om over te stappen naar 40/4 vdsl van kpn (internet standaard) voor 35 euro (eerste 3 maanden 25 euro). Het enige wat me enigszins weerhoudt is het jaar contract waar ik dan weer aan gebonden ben. -_-

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Ja ik heb eens rond gekeken en geen enkele VDSL provider bied meer maandelijks opzegbaar aan. Anders had ik ook wel een back-up lijntje genomen tot glas hier beschikbaar word. Telfort is goedkoper voor 21 euro p.m. na jaar 35 (via adsl winkel) dan KPN terwijl hetzelfde firma is. :/

[ Voor 1% gewijzigd door ThaOdie op 24-06-2012 11:33 . Reden: typo ]

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik op de website kijk kost Internet Ultra 44,50 euro en basicpakket 17,95 = 62,45 euro per maand.
Je internetnelheid is dan 40/4. Dus hoe jij aan 67 euro per maand komt begrijp ik niet.

Als jij nu 40/4 hebt, is een overstap naar het Relaxpakket volgens mij geen slechte keuze. Je zakt naar 35 mb/s maar of je dat merkt als je van 40 mb/s komt betwijfel ik.

Je maandkosten daartentegen zakken dan behoorlijk, namelijk naar 55 euro per maand.
En ja, je hebt er telefonie bij, maar je hoeft niet te bellen. Maar je hebt wel 11 euro voordeel per maand te pakken!

Ik weet niet waar je woont maar als je echt alleen maar internet en geen televisie kijkt. Waarom hik je dan aan tegen een jaarcontract bij KPN? Je voordeel is dan maandelijks nog veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een 50/4 ultra abbo van €50/maand, niet de nieuwe 40/4 abbo die rond de lancering van de nieuwe HD alles in één pakketten is gelanceerd. Tel bij die €50 het basicpakket van €17,95 op en voila; €67 ^_^
Ze hebben simpelweg het oude ultra abbo met 10Mbit omlaag geschroefd naar 40/4 en maar €5 verlaagd om hun nieuwe Alles-in-één abbo iedereen de strot door te duwen.

[ Voor 28% gewijzigd door Blisterin_Bull op 24-06-2012 15:41 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Kan je nagaan 50 euro voor 50MB lijntje, echt de duurste van Nederland ze kunnen er trots op zijn:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is te schandalig voor woorden ja.
Maar zolang CIF niemand anders toelaat op zijn netwerken ( glas en coaxkabel) heeft Caiway geen concurrentie. Dat weten ze drommels groed.
OK via de telefoonlijn, kan je ook internetten en bellen, maar de beeldkwaliteit is veel minder over een telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Ik heb een voorbeeld gemaakt met gimp wat ik denk dat je kan gebruiken voor advertentie of ander matriaal, het is niet super uitgebreid, het gaat om de opzet.

http://imageshack.us/photo/my-images/832/glassr.jpg/

[ Voor 3% gewijzigd door ThaOdie op 25-06-2012 00:09 ]

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leuk ontwerp, maar er zit wel een taalfout in. Het is niet enigste maar enige. Enigste betekent: leukste en dat zal je vast niet bedoelen.

Als ik trouwens de tekst bekijk op de website van CIF glasvezel in Aalsmeer denk ik dat we voorlopig meer aanbieders wel kunnen schudden op het netwerk van CIF:

CIF verzorgt de aanleg van het glasvezelnetwerk in uw gemeente. CIF verhuurt het glasvezelnetwerk aan Caiway. Caiway is daarmee de eerste en voorlopig enige dienstenleverancier op het netwerk en zal een uitgebreid aanbod op het gebied van televisie, internet en telefonie verzorgen.

http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/producten-diensten.php

Zijn 50/70/90 de nieuwe snelheden bij Caiway op de glasvezel? Ze komen mij niet bekend voor. 25/50/90 voor pakketten wel en 25/40/90 voor alleen internet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 25-06-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
berichtje op de caiway gebruikers forum van caiway zelf;

Beste lezers,

Regelmatig worden er op dit forum vragen gepost over de netwerken van het Communication Infrastructure Fund (CIF). Als investeringsfonds legt CIF onder meer elektronische communicatienetwerken aan, naast het beheer en onderhoud daarvan. Ook verhuren ze deze netwerken voor langere termijn aan dienstenaanbieders. De glasvezelnetwerken die CIF in beheer hebben, staan open voor verhuur aan meerdere aanbieders tegelijk. Caiway is een voorbeeld van een aanbieder die gebruik maakt van één van de glasvezelnetwerken. Op dit moment is er nog geen andere partij die gebruik maakt van hetzelfde netwerk. CIF is echter zeer geïnteresseerd in dienstenaanbieders die naast Caiway in willen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok laat het dan maar snel gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, alleen geloof ik er niet zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 14:12
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:54:
Ja, alleen geloof ik er niet zo in.
XS4all gemaild, voorlopig ook niet op CIF :(
Denk dat ik maar me je mee ga in het niet zoveel geloof er in hebben.....

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Hè verdomme ik hoop dat hier in het Wateringse Veld niet alleen Caiway over glas komt:( En maar zeiken maar het helpt niet grr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caiway wil denk ik eerst zijn product concurrerender maken wat prijs en aanbod betreft.
Zolang dit niet gebeurd is, zal CIF zeker geen andere toelaten. Anders hollen er veel klanten weg bij Caiway en CIF is nog steeds eigenaar van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Misschien is het handiger om niet te vragen aan providers wat ze doen met het CIF netwerk. Die hebben daar namelijk niets mee van doen. Het zijn de operators die op het CIF netwerk moeten komen, dan kunnen de providers die er zaken mee doen daar vervolgens abonnementen verkopen.
Operators zijn KPN Wholesale (www.kpnwholesale.com), Glasoperator (www.glasoperator.nl) en nog een paar kleintjes die ik weinig kans geef. Dus ik zou mijn pijlen richten op KPN en Glasoperator... KPN zit weliswaar in Reggefiber maar RF en CIF bijten elkaar vooralsnog niet aangezien ze nooit in twee steden tegelijk zullen liggen. Dus KPN zou haar operatoractiviteiten op een CIF netwerk kunnen uitrollen. Als ze dat zouden willen....
En CIF is ook via de OPTA verplicht om andere partijen dan Caiway toe te laten. Sterker nog: de investeerders achter CIF (Rabobank en Bouwfonds) zullen niets liever willen want dat betekent inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Bericht:

Geachte heer ***,

Wij zijn in contact geweest met CIF netwerk om als dienstverlener op dit
netwerk actief te zijn.
Echter zijn de voorwaarden/aanpassingen van onze diensten moeilijk
realiseerbaar en zien wij hier van af.
Wij als PLINQ kunnen ook adsl/vdsl internet leveren tegen betaalbare prijzen
met de opties voor interactieve televisie en telefonie.
Ik heb voor deze opties echter wel uw postcode en huisnummer (welke o moment
mist) nodig om te kunnen nagaan welke snelheden bij u leverbaar zijn voor
onze diensten.

Met vriendelijke groet,

Harwin Mulder
PLINQ

Deze valt dus af.. :/

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben erg benieuwd naar de voorwaarden die CIF stelt !

Hier de door mij veronderstelde voorwaarden van CIF:

We willen alleen aanbieders die geen beter product bieden dan Caiway.
De internetsnelheden mogen niet hoger zijn dan van Caiway.
De telefoniekosten mogen niet lager zijn dan van Caiway.
De prijzen van combipakketten mogen niet lager zijn dan van Caiway.
Alle regionale zenders mogen niet in een basispakket, want bij Caiway zitten ze in een pluspakket..

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 27-06-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat CIF en Caiway zich aardig in de vingers gaan snijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:20:
Ik ben erg benieuwd naar de voorwaarden die CIF stelt !

Hier de door mij veronderstelde voorwaarden van CIF:

We willen alleen aanbieders die geen beter product bieden dan Caiway.
De internetsnelheden mogen niet hoger zijn dan van Caiway.
De telefoniekosten mogen niet lager zijn dan van Caiway.
De prijzen van combipakketten mogen niet lager zijn dan van Caiway.
Alle regionale zenders mogen niet in een basispakket, want bij Caiway zitten ze in een pluspakket..
Onzin, mag helemaal niet van de OPTA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Barre73 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:10:
[...]

Onzin, mag helemaal niet van de OPTA..
Dat. Je kan ook teveel zeuren... Wat wellicht wel zo is, dat de huidige netwerkopbouw daadwerkelijk niet geschikt is voor andere providers (of deze maken hele hoge kosten. Als je als provider zijnde zelf je routing van de opper-fiber-straatkast naar Nikhef/Sara moet verzorgen ben je _niet_ blij).

Ik heb een licht vermoeden dat de fysieke infrastructuur van CIF is, maar dat de apparatuur in de straatkasten Caiway-only is, of iig, niet neutraal bruikbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door BHQ op 27-06-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar waarom adverteert dan CIF op zijn website altijd dat het een open netwerk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jarpse schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:14:
[...]

Dat. Je kan ook teveel zeuren... Wat wellicht wel zo is, dat de huidige netwerkopbouw daadwerkelijk niet geschikt is voor andere providers (of deze maken hele hoge kosten. Als je als provider zijnde zelf je routing van de opper-fiber-straatkast naar Nikhef/Sara moet verzorgen ben je _niet_ blij).

Ik heb een licht vermoeden dat de fysieke infrastructuur van CIF is, maar dat de apparatuur in de straatkasten Caiway-only is, of iig, niet neutraal bruikbaar.
Maar dat is in elk open netwerk het zelfde. Bij Reggefiber ook hoor. Elke plaats krijgt een CityPoP en 1 of meerder Area Pops. Het netwerk van RF loopt alleen tussen die PoPs en als operator dien je zelf te zorgen voor een glasvezelverbinding op de CityPoP waarover jij je signalen stuurt. Dus je verzorgt zelf (of tegen inkoop) je routing naar Technicolor, AMS IX etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Barre73 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:51:
[...]

Maar dat is in elk open netwerk het zelfde. Bij Reggefiber ook hoor. Elke plaats krijgt een CityPoP en 1 of meerder Area Pops. Het netwerk van RF loopt alleen tussen die PoPs en als operator dien je zelf te zorgen voor een glasvezelverbinding op de CityPoP waarover jij je signalen stuurt. Dus je verzorgt zelf (of tegen inkoop) je routing naar Technicolor, AMS IX etc..
Bij ADSL kom je via een weg uiteindelijk in Amsterdam uit. Daar is het handover point van de carrier (BBned, Tiscali, KPN e.d.) naar de ISP, en die bepaalt weer welke transits e.d. hij leuk vindt. ISP heeft dus DSL verbindingen van de klanten 'in' en traffic naar internet 'uit'.

Ik heb geen idee hoe het bij de glasboeren gaat, je zou hopen dat de uiteindelijke collectieve 'bundel' gewoon bij Nikhef of Sara oid. uitkomt en dat daar andere ISP's kunnen aankoppelen (dus je werkt met een VLAN per ISP helemaal tot aan de fiber in huis, zoiets). Ik heb geen idee of dat glasvezel-netwerk uiteindelijk aankoppelt op het 'oude' Caiway netwerk (die glasvezels naar A'dam zijn er immers al, de complete infrastructuur is er al, het komt alleen binnen via glas ipv. coax). Op die manier zet je andere ISP's wel gigantisch knel: Die moeten maar even een lijntje 'na' het Caiway gedeelte zien te fixen, en waarschijnlijk komt je daar niet eens bij. Allemaal speculatie uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kunnen de aanbieders niet gewoon hun eigen aanbod behouden wat ze ook gebruiken op het Reggefiber netwerk? Als iedereen op het CIF netwerk het Caiwayaanbod moet gaan gebruiken krijg je weer allemaal éénhapsworsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ja dat kan. Als KPN Wholesale ook apparatuur in de CityPoP en de AreaPops plaatst. Dan zorgt KPN ook zelf voor haar achterliggende verbindingen. End e providers waar jij het over hebt nemen allemaal hun pakket af van KPN Wholesale.

Die constructie verwacht ik ook met Caiway op Reggefiber netwerken. Caiway niet alleen als ISP maar ook als Operator. Dus volledig zelf verantwoordelijk voor haar diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop voor iedereen dat Caiway op de glasvezel van Reggefiber zijn volledige aanbod in DVB-C gaat doorgeven op de glasvezel.
Dat scheelt een hoop onnodige Airties IPTV ontvangers om in te kopen en meer gebruiksgemak voor de kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Nou eindelijk antwoord.. Lijbrandt & XMS hebben geen plannen om hier op het netwerk te komen.. Zo wordt het wel heer erg caiway only.. |:(

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had niet anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaOdie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:20:
Nou eindelijk antwoord.. Lijbrandt & XMS hebben geen plannen om hier op het netwerk te komen.. Zo wordt het wel heer erg caiway only.. |:(
Caiway de eerste jaren negeren, dan begint CIF vanzelf wel te zoeken naar andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:03:
Kunnen de aanbieders niet gewoon hun eigen aanbod behouden wat ze ook gebruiken op het Reggefiber netwerk? Als iedereen op het CIF netwerk het Caiwayaanbod moet gaan gebruiken krijg je weer allemaal éénhapsworsten.
Dat is Reggefiber nu eigenlijk ook. 98% koopt gewoon bij KPN het WMP+ pakket in. Dus eigen internet + Glashartmedia.

Voor de meeste providers is dat de goedkoopste optie, omdat je anders transport richting Amsterdam (meestal) moet regelen. Bij WMP+ hoef je alleen een poortje bij KPN af te nemen en je kan gaan. Daarnaast is het televisiewereldje een aparte wereld, je signalen bij Technicolor afnemen is vrij prijzig, maar je moet daarnaast ook nog individueel contracten met de zenders afsluiten voordat je ze daadwerkelijk mag aanbieden.

CIF kan het idd op een vergelijkbare manier aanbieden. Hetzelfde gebeurt in Hatrderwijk op de kabel: De netwerkeigenaar regelt de access, provider koppelt daarop in. Infrastructuur + klantapparatuur (modems/cmts in dat geval) is in beheer van de netwerkeigenaar, provider huurt bandbreedte hierop.

Een volledig ODF model (zoals RF ook heeft) kan ook, dan is een provider niet beperkt door eventuele opgelegde technische restricties, maar dat vergt voor een provider aanzienlijk hogere investeringen (actieve apparatuur, verbindingen enz)

Je zit dan ook bijna nergens partijen een volledig eigen netwerk aanleggen. Alleen partijen die of ontstaan zijn uit eerdere ontwikkelingen en/of overnames van bedrijven (Glasoperator) of partijen die al een lokaal glasvezel hebben liggen (XSyou) beginnen hieraan.

Overigens kun je bij partijen als Relined, Eurofiber, Priority oid ook wel darkfibers,wavelengts of vlans afnemen, t is niet dat je helemaal naar de dichtstbijzijnde IX moet graven, maar dan nog ben je niet met 1k klaar om 'even een verbindinkje' te leggen.

Cif/Caiway lijkt ook niet echt derden op hun netwerk te willen vooralsnog. Je ziet dat bv in een gebied waar voorheen een kabelaar actief was met eigen providers (Kabelmedia Brabant Gelderland) dat CIF na de overname juist die andere provider eruit geschopt heeft (om die klanten over te zetten naar Caiway...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ohw, daar kijk ik toch van op. Dus er waren eerst andere aanbieders actief bij KBG?
Kan dat dan zomaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Anoniem: 375601 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:15:
Ohw, daar kijk ik toch van op. Dus er waren eerst andere aanbieders actief bij KBG?
Kan dat dan zomaar ?
Yep. Zowel KBG als Cai Harderwijk hebben 2 docsis platformen draaien (Caiway, Scientific Atlanta en hun eigen (Arris)). Bij Cai Harderwijk huren providers hier bandbreedte op, en is het netwerk van de stichting (Solcon, XSyou, Tuxis). Bij KBG bood KBG zelf internet aan, naast Caiway, maar sinds ze zijn overgenomen door CIF wordt dat overgezet naar Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ohw nou ja, alleen zijn de snelheden van internet bij Caiway antiek laag en de prijzen het hoogst :-)
Das beetje jammer he?

En dan zwijg ik nog maar over de abnormale gesprekstarieven van telefonie bij Caiway.
Als ik naar Denemarken bel via Caiway is het de helft goedkoper als in eigen land.

Rare tariefstructuur daar bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
70e voor een 90mb lijntje wat een oplichterij:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar blijkbaar zit Caiway er zelf niet zo mee omdat de wind uit de zeilen wordt gehouden door CIF. En maar uitknijpen die klanten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 21:20
babbi schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:57:
Naar mijn weten gaan ze in 2013 als alle woningen op de glas zijn aangesloten nieuwe pakketten aanbieden. Want ik denk niet dat ze veel pakketten gaan verkopen met de huidige prijzen en snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

babbi schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:57:
70!? is dat incl. tv etc?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nee dat ook nog eens niet:( Maar dan had het ook best duur geweest:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caiway is de duurste internet aanbieder van Nederland en kwalitatief al jaren de slechtste in de provideronitor van de Consumentenbond. Ze moeten zich blauw schamen dat ze zulke hoge tarieven durven te vragen voor zulke slechte diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Inderdaad maar wat mij al opviel het vroegere Kabelfoon(Caiway nu), ze waren al heel duur vergeleken met andere providers. Dan praat ik misschien over 15 jaar geleden. Maar ze zijn zeker de duurste:(
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste