Caiway glasvezel in Westland

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Topicstarter
Ook de gemeente Westland krijgt nu glasvezel van Caiway !!!

Vanaf augustus start de aanleg van een modern glasvezelnetwerk in Westland, te beginnen in De Lier, Wateringen en ‘s-Gravenzande. De graaf- en bouwwerkzaamheden worden uitgevoerd in opdracht van netwerkeigenaar CIF en lopen voor de hele gemeente Westland door tot en met het eerste kwartaal van 2013. Begin 2012 gaat Caiway diensten leveren over dit netwerk.

Gratis nieuwe netwerkaansluiting
De aanleg van het netwerk zal de Westlander waarschijnlijk niet ontgaan. Klanten van Caiway hoeven zich niet aan te melden. Voor nu is uitsluitend de medewerking voor de aanleg van de nieuwe, gratis netwerkaansluiting in de woning van belang.
Westlanders die geen klant van Caiway zijn, komen ook in aanmerking voor een gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk. Een aantal weken voor de aanvang van de werkzaamheden ontvangt iedereen binnen het aansluitgebied van CIF een bouwkrant en antwoordkaart. Via die antwoordkaart kunnen bewoners die geen klant van Caiway zijn, zich aanmelden.

Aart Verbree: “Glasvezel biedt ons nog meer mogelijkheden in de dienstverlening voor onze klanten”
Caiway bestaat al 30 jaar en optimaliseert haar diensten continu om klaar te zijn voor de toekomst. Het supermoderne glasvezelnetwerk biedt daartoe alle mogelijkheden. Zodra er over het nieuwe netwerk nieuwe diensten mogelijk zijn, informeert Caiway de Westlander hierover. Aart Verbree, algemeen directeur Caiway licht alvast een tipje van de sluier: “Ik ben erg blij met de komst van glasvezel. Dit geeft ons nog meer mogelijkheden in de dienstverlening voor onze klanten. Denk aan interactieve televisie met mogelijkheden als uitzending gemist en video on demand. Wat ons betreft bepaalt u straks nóg eenvoudiger wat u op welk moment bekijkt. Ook voor internet biedt glasvezel meer mogelijkheden. Denk aan nog sneller internet. Zo is het versturen en downloaden van grote hoeveelheden informatie straks een kwestie van seconden. Wat ons betreft kunt u daar binnenkort ook van genieten.”

http://www.caiwayglasveze...ezelvoordienstenvancaiway

http://www.cif-glasvezel.nl/westland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54
Jep, ik heb de brief ook gehad. Ze gaan ook gelijk bij mij in het dorp beginnen met de aanleg.

Ik had ergens gelezen dat ze 30/30, 50/50 en 90/90 aan bieden. Kan de prijzen hierover zo snel niet meer vinden.

Ik weet wel dat ze het nog niet voor elkaar hadden om meerdere tv's aan te sluiten op de verbinding. Hopelijk is dat tegen die tijd veranderd.

[ Voor 37% gewijzigd door Wimlem op 21-07-2011 08:22 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:58
Mm beide goedkopere abbonamenten symetrisch, ik dacht alleen die duurste. Waar heb je dat gelezen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Nee, ik ben abuis geweest. Zie http://www.caiwayglasveze...rimpen/hoofdmenu/internet.

Het is 25/3 (32,40), 50/6 (49,90) en 90/90 (69,90). Dit is dan alleen puur internet

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:44

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De goedkopere abbonnementen zie ik weinig meerwaarde in boven coax. Ook heb je voor IPTV weer een kastje nodig, itt freetocable DVB-C wat ze nu aanbieden over coax.

Ze mogen 'm van mij best afmonteren bij mij (ivm de toekomst) maar momenteel zie ik weinig meerwaarde boven de coax kabel.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alleen het internet is denk ik stukken betrouwbaarder op glasvezel dan over de coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kreeg ook zojuist de folder in de bus, zodra het mogelijk is maak ik wel de overstap, sneller internet voornamelijk en de rest had ik al via caiway.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het voordeel is dat je televisie op je coax gewoon er naast kan houden zonder meerkosten, dus dat gaat prima samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 15:07
offtopic:
Zo zo, krijgen ze eindelijk internet in De Lier, nu nog stroom :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:59

BHQ

Hmm, ben benieuwd of dat netwerk open gaat worden.. Ben er niet zo blij mee dat Caiway erachter zit. Liever een andere ISP die symmetrische snelheden biedt, op deze manier is er imho niet veel vooruitgang tov. de coaxkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jarpse schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:50:
Hmm, ben benieuwd of dat netwerk open gaat worden.. Ben er niet zo blij mee dat Caiway erachter zit. Liever een andere ISP die symmetrische snelheden biedt, op deze manier is er imho niet veel vooruitgang tov. de coaxkabel.
KPN biedt via haar merken 'KPN' en binnenkort 'Xs4all', diensten aan op de FttH-netwerken van Reggefiber.
KPN biedt via haar dochteronderneming Caiway, diensten aan op de FttH-netwerken van CIF.
Hopelijk laat CIF binnenkort meerdere providers toe op haar netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ken je op televisiegebied een betere aanbieder dan Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:23
Anoniem: 375601 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:12:
Ken je op televisiegebied een betere aanbieder dan Caiway?
Glashart media? :+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Glashart geeft ook op veel netwerk de baggerbeeldkwaliteit van KPN streams door.
Dat is echt een paar stappen achteruit vergelijken bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Weet iemand of ze al begonnen zijn en waar dat dan is? De Lier en 's gravenzande zouden ze als eerste gaan doen, maar ik zie in de Lier nog weinig activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb wel wat werklui gezien die met kabels in de weer waren ter hoogte van Lyra. Verder is het best stil geworden rondom 't glasvezel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan je uit ervaring vertellen dat caiwayglasvezel niks toevoegt aan het televisieproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Anoniem: 375601 schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:02:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat caiwayglasvezel niks toevoegt aan het televisieproduct.
Nee maar wel op het internet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
strandbal schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:40:
Heb wel wat werklui gezien die met kabels in de weer waren ter hoogte van Lyra. Verder is het best stil geworden rondom 't glasvezel ja.
De nieuwe tuinen worden op het moment aangesloten en in de muziekbuurt zijn ze ook bezig. In de vogelbuurt zijn ze langs de deuren geweest, dus het komt vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er komt een tweede aanbieder op de glasvezel van CIF.

De Rekam :-)

http://www.caiway.nl/site...steltnetwerkopenvoorrekam

Er moest natuurlijk wat gedaan worden om de NMA wind uit de zeilen te nemen. Stel je voor als de overname door KPN in het gevaar komt...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 25-10-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:19:
Er komt een tweede aanbieder op de glasvezel van CIF.

De Rekam :-)

http://www.caiway.nl/site...steltnetwerkopenvoorrekam

Er moest natuurlijk wat gedaan worden om de NMA wind uit de zeilen te nemen. Stel je voor als de overname door KPN in het gevaar komt...
Ik hoop niet dat dat betekent dat iedereen smartcards gaat krijgen. Voordeel was nu dat je die niet nodig hebt.

Ze gaan best hard btw. Zag ze al bezig op de sportlaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

@Tonnetje: Dat was ook mijn eerste gedachte bij het horen van het nieuws. Alles zal ge-encrypt moeten worden en je zal overal een smartcard voor nodig hebben. Caiway zal deze dan wel gratis moeten gaan geven en niet voor bijbetaling zoals nu en dan een max van 2. Hier hebben we nu 1 tv zonder card en dat zal dan dus een issue worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, het is een grote ramp en onkostenpost voor veel Caiwayabonnees als Caiway het basispakket gaat coderen.
Maar volgens mij is er geen andere manier om te voorkomen dat klanten die naar het Rekampakket kijken van 6,60 per maand, stiekum naar het duurdere Caiwaypakket kijken.

Ik ben met je eens omdat je nu ook zonder meerkosten op een onbeperkt aantal toestellen naar het basispakket kan kijken, Caiway moet zorgen dat dat straks mogelijk blijft voor alle abonnees. Dus alle smartcards gratis verstrekken en geen extra abonnementskosten vragen per maand voor het basicpakket op meer toestellen.

Wat dat betreft doet Ziggo het netter. Daar kost je volledige pakket op meer toestellen niks extra tot een maximum van vijf lees ik elders.

Maar dan nog gaat het de klant die nu met een ingebouwde digitale kabetuner kijkt naar het basispakket, per toestel extra geld kosten, Een CI=module heb je namelijk niet voor minder dan vijftig euro.Je zal maar op een paar toestellen kijken, dat tikt dat hard aan.

Ik vraag me af of Caiway hier al voldoende over nagedacht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben erg benieuwd wat de prijzen in 2012 gaan doen mbt glasvezel. Concurrentie via de kabel is erg groot, UPC en Ziggo hebben prachtige alles in 1 pakketten voor een zeer goede prijs. De prijzen van CAIW / KPN zijn erg fors.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Ik kan me niet voorstellen dat Caiway gaat coderen. Sommige ontvangers hebben niet eens een CI-slot voor een CAM-module. Bovendien zitten we in een tijd waarin het digitale basispakket gewoon onversleuteld hoort te zijn. Rekam moet gewoon hetzelfde basispakket gaan aanbieden als Caiway. Dan is het opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 28-10-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

Ze zullen we moeten coderen. Als Recam hetzelfde pakket gaan aanbieden kunnen ze niet concurreren op prijs zoals ze nu wel doen en laat dat net precies het sellingpoint van Recam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Dat zal flinke imago schade en woedende klanten opleveren voor Caiway.
Caiway staat nou juist bekend om zijn consument vriendelijke onversleutelde basispakket.
Maar is het al zeker dan dat Rekam een ander basispakket gaat leveren dan Caiway? Misschien koopt Rekam het gewoon goedkoper in omdat ze eigen overeenkomsten hebben afgesloten met de zenders?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 28-10-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het Rekam pakket is een stuk kleiner en kost maar 6,60 euro per maand.
Zie hier het zenderoverzicht van de Rekam.

http://www.rekam.nl/cms/p...roverzicht_april_2011.pdf

Vanaf begin 2012 worden de Nederlandse zenders in HD doorgegeven ( misschien ook de twee Belgen en de Duitsers? ) in het Rekam basispakket.

Ik vermoed zelfs omdat je straks als Rekam klant ook pluspakketten van Caiway kan afnemen ( kan nu nog niet) dat de technische instellingen zoals de symboolrate worden gelijk getrokken met Caiway, dus 6900 in plaats van 6875. In de oude stand van Rekam kan je nu namelijk de Caiwaykanalen niet zien.

Alles wijst er steeds meer op dat het Rekampakket straks voor iedere abonnee ongecodeerd beschikbaar komt in het Caiwaygebied en dat de Caiwayabonnee voor de kanalen die in het Caiway basicpakket zitten en niet in dat van de Rekam een smartcard ( plus CI module) nodig heeft.

Als je nagaat dat ik nu drie televisies heb en twee Humax PVR's, betekent dit dat ik nu al vijf smartcards nodig heb om het Caiway basicpakket te kunnen bekijken en op te kunnen nemen.

Ik zal nooit accepteren als dit straks mij meer geld gaat kosten. Temeer omdat Caiway geen analoge televisie aanbiedt, moet het digitale basispakket net zo toegankelijk zijn als analoog ( ook financieel! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij zijn ze al druk bezig in de wijk bij de Molen (maassluis) aan de kant van het spoor.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:03

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, klopt... ik zag ze ook ^_^
Ze zijn nu bij het Palet bezig, dus binnenkort ook bij mij (Flat tegenover de AH) ^_^
Maargoed, als het goed is komt het netwerk pas online als heel Maassluis aangelegd is, wat eind 2012 is?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Echt?! dat zou zuur zijn, ik hoop dat ze de delen die aangesloten zijn ook gelijk de mogelijkheid geven om te gebruiken. Mijn wijk zou uiterlijk juni 2012 klaar zijn, dan kan ik gelijk overstappen.
Ik geloof dat begin 2013 pas heel maassluis aangesloten is.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Dat lijkt mij ook stug. Volgens mij gaat het gewoon per straat aangesloten worden door monteurs.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hmm, dus dat was die groene kabel (op rol) toen ik in die buurt (Maassluis) aan 't fietsen was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Hier in het WateringseVeld zijn ze al vanaf Maart bezig met graven maar tot heden hoor ik niks en een modem hangt nog niet in de meterkast, sterker nog het doortrekken van de vezel is nog geeneens gedaan. In Maart krijgen we allemaal de mogelijkheid om aangesloten te worden, dus je word niet per wijk aangesloten maar in het geheel ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Yup... van de CIF website: "De diensten worden voor u beschikbaar na de TOTALE aanleg van het glasvezelnetwerk in uw gemeente".

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zojuist een brief gehad dat CIF over enkele dagen gaat starten met aanleg van glasvezel in mijn straat. Net CAIW ook aan de lijn gehad en het is nog onduidelijk hoe de oplevering loopt. In sommige gemeentes leveren ze het netwerk per wijk op en in andere weer per gemeente.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
De kabel ligt in de straat. Iemand enig idee hoe lang het dan nog duurt voordat ze het in de meterkast opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Uit het topic van Den haag en omstreken duurde het ± 2 a 3 maanden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is al bekend wanneer bij jullie het basicpakket achter de smartcard gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

hier zijn ze gister begonnen de kabels naar de verdiepingen door te trekken, dus ik zal het ook niet weten wanneer ze komen voor de glasmodem.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:56
Anoniem: 375601 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:38:
Is al bekend wanneer bij jullie het basicpakket achter de smartcard gaat ?
Het is de vraag of dat gebeurt. Ik lees net in de topic dat men dat verwacht omdat de Rekam wordt toegelaten. Ik woon rondom Gouda. Dat is Rekam gebied. Sinds een paar jaar is ook Caiway op hetzelfde net actief. Beiden, Rekam en Caiway, werken zonder smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caiway werkt zonder smartcard in Gouda?
Laat mij maar eens zien hoe je; Journaal 24 of BBC 1 of Discovery Channel wat allemaal in het basispakket zit van Caiway, in Gouda kan zien zonder smartcard.

Ik help je alvast uit de droom.. dat gaat niet :)

Allemaal dichtgetimmerd door Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-05 13:25
Mensen die zeer krap bij het budget zitten en geen geld hebben om een ontvanger met een CAM-module te kopen als ze er zelf nog geen met CAM-module hebben, hebben pech. :?

En haast mijn hele familie (ik ook) gebruikt Caiway.

En weet iemand wanneer glasvezel in 's-Gravenzande wordt aangelegd?
Ik hoop zo snel mogelijk. :9

[ Voor 31% gewijzigd door WDHBGS op 04-12-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt, je moet per toestel een CI module kopen.

In Gouda zijn alle Nederlandse zenders en de regionalen nog FTA, zowel bij Caiway als Rekam.
Maar ik lees dat in Krimpen opeens nog meer gecodeerd gaat worden dan in Gouda. Ik snap er dus helemala niks meer van.

http://www.dvb-c.tv/algem...kheden-in-midden-holland/

Volgens Wendy Rodenburg van de afdeling PR van Caiway zijn echter ‘per saldo meer zenders dan voorheen nu ongecodeerd op het netwerk van Rekam’. Toch gaat Caiway elders meer zenders gecodeerd doorgeven en wel via het netwerk van Krimpen aan den IJssel. Dat heeft te maken met andere aanbieders op hetzelfde netwerk.

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor heel het Caiway gebied.
Zoals ik het lees, krijgen we dus behalve de Rekam, nog een andere aanbieder erbij op de coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:56
Anoniem: 375601 schreef op zondag 04 december 2011 @ 06:42:
Caiway werkt zonder smartcard in Gouda?
Laat mij maar eens zien hoe je; Journaal 24 of BBC 1 of Discovery Channel wat allemaal in het basispakket zit van Caiway, in Gouda kan zien zonder smartcard.

Ik help je alvast uit de droom.. dat gaat niet :)

Allemaal dichtgetimmerd door Caiway.
Niet alles inderdaad, maar van de site van Caiway:
Meer zenders worden nu ongecodeerd (zonder smartcard) te ontvangen in Gouda e.o. Er is alleen nog een smartcard nodig voor bepaalde buitenlandse zenders (zoals WDR, France Deux, RAI-Uno) en bepaalde zenders die alleen Caiway doorgeeft denk aan Eurosport, Discovery en BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou dan boffen jullie nog. Die Wendy Rodenburg van Caiway heeft gezegd dat in Krimpen meer zenders gecodeerd gaan worden dan bij jullie. Schandalig gewoon want daarmee zadelt Caiway wel een hoop mensen met extra kosten op voor een smartcard en een CI Module.

In Krimpen zeggen een hoop mensen op bij Caiway helaas. Juist door al deze fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 21:43
Heeft er al iemand in Maassluis een monteur over de vloer gehad?

Ik woon aan het uiteinde van CIF's wijk 6, dat is de eerste wijk die op de planning staat, en hier ligt alles al tot aan de gevel. 't is alleen wachten op de installateur (en vervolgens activatie) maar volgens CIF support (gebelt mid November) belt die vanzelf ons voor een afspraak.. Nog niets van vernomen. Het zou zuur zijn als dat pas ná aanleg van geheel Maassluis gebeurt.

[ Voor 0% gewijzigd door eagl0r op 09-12-2011 17:27 . Reden: spellingsvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat zeker niet gebeuren wanneer pas heel je gemeente is aangesloten.
Meestal gaat er maximaal een paar weken overeen tussen het leggen van de kabel en de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Van die planning klopt ook weinig hoor. Ik woon aan het uiteinde van wijk 5 (Palet) en hier wordt nog niet eens gegraven, terwijl in wijk 3 en 4 al groene kabels voor de gevels bij huizen uitkomen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Wat is er aan de hand bij Caiway?

Zojuist blijft TV vaststaan. Alle zenders liggen eruit, en de website van Caiway ligt er ook uit.

Zou er een stroomstoring zijn in Naaldwijk?

Ik heb alleen kabel TV van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Dat heb ik ook.. (Maassluis) bellen naar hun werkt ook niet, andere nummers bellen werkt weer wel.

Ik zat net film1 te kijken :| |:(

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Ook hier in wateringen ligt de kabel eruit. Heb (gelukkig) wel internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
ThaOdie schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:07:
Dat heb ik ook.. (Maassluis) bellen naar hun werkt ook niet, andere nummers bellen werkt weer wel.

Ik zat net film1 te kijken :| |:(
Een Caiway nummer bellen kan ik idd ook.
Radio werkt hier trouwens wel. Vreemd, want dat komt over dezelfde kabel.

Volgens mij hebben ze dikke problemen bij Caiway op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Geen glazvezel probleem iig, hier ligt ook alles eruit behalve internet (kabelklant)

Wel vaag, meestal is 't andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@Caiway Twitter

Momenteel hebben wij een DTV-storing in ons volledige uitgifte gebied, we werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak. ^AV
8 minuten geleden

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 12-12-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Net weer even CIF gebelt omdat we nog niets gehoord hebben: Doordat Caiway toch liever een ander modem heeft bedacht voor ons is het aanlegtrajekt binnenshuis een aantal weken opgeschoven. In Januari zullen de eerste monteurs in actie komen en begin Februari zal CIF klaar zijn met haar taken voor de eerste wijk(en) waarna we dus bij Caiway kunnen aankloppen om services af te nemen.

Zucht. Nog maar een maand wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok nou ik ben benieuwd wanneer we hier in het Wateringseveld worden aangesloten. Monteur heeft al glas geblazen en het gedeelte modem hangt er al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een ander modem? Bedoel je daarmee een ander Genexis modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Ik las in de krant dat ook Midden-Delfland glasvezel krijgt. In februari beginnen de werkzaamheden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tuurlijk krijgt Midden-Delftland glasvezel :-)

http://www.cif-glasvezel.nl/midden-delfland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Nieuwe planning voor Westland op de site zie ik, met datums voor alle kernen!

http://www.cif-glasvezel.nl/planning-westland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is bij jullie al bekend of er meer aanbieders op de glavezel komen behalve Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Net weer even gebelt met CIF (Van Gelder Telecom). Er zit weer een vertraging in het traject. Ze hebben het namelijk moeilijk met het verkrijgen van de modems. Deze keer wilden ze geen ETA geven, mijn suggestieve vraag 'mid Februari, Maart?' kreeg de reactie 'ja dat zou kunnen maar pin me er niet op vast.'

Wederom, zucht. Nog maar wat langer wachten dus. :O
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:38:
Is bij jullie al bekend of er meer aanbieders op de glavezel komen behalve Caiway?
Volgens een collega vervalt na 1 jaar het exclusieve gebruiksrecht van Caiway. Geen idee wat zijn bron is.

[ Voor 28% gewijzigd door eagl0r op 17-01-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Ik heb net mijn telfort internet contract een jaartje verlengd. En terecht ook als ik het zo allemaal lees. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Mm verlengd je Telfort abbo, als glas
daar beschikbaar is dan kan je het zo per maand opzeggen. Verlengen is niet nodig je zit nergens aan vast.

[ Voor 3% gewijzigd door babbi op 17-01-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 16:22
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:38:
XS4ALL in elk geval niet, werd mij verzekerd. Die leveren alleen over het netwerk van reggefiber. Ik wil t.z.t. graag naar glasvezel overstappen, want adsl is hier prut (max 6Mbit en regelmatig signaalverlies). Maar ik ga liever niet naar caiway, omdat ik de tv graag via de coax kabel houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Coax kan je gewoon behouden voor tv volgens mij als je internet over het glas afneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
babbi schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:39:
Mm verlengd je Telfort abbo, als glas
daar beschikbaar is dan kan je het zo per maand opzeggen. Verlengen is niet nodig je zit nergens aan vast.
Volgens mij duurt het minimaal nog wel een half jaar voordat De Lier aangesloten gaat worden. Ze gaan nieuwe modems gebruiken dus er zullen in eerste instantie een hoop kinderziektes zijn. en als laatste betaal je de hoofdprijs bij Caiway terwijl ik straks VDSL heb voor een fractie van de prijs van Caiway.
babbi schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:46:
Coax kan je gewoon behouden voor tv volgens mij als je internet over het glas afneemt
Volgens mij kan dat ook. Gewoon een internet abo en tv over de coax laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je een glasvezelabonnement neemt, hou je gewoon televisie van Caiway over de coaxkabel. Zo kijken wij in Krimpen ook. Alleen zit bij ons helaas het basispakket achter de smartcard, maar voor de rest is het het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

iemand in Maassluis al bericht gehad wanneer ze komen aansluiten in het huis?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb vorige week wel monteurs bezig gezien in de Frans Halslaan. Maar dat was alleen de groene kabel van buiten de flat bij iemand naar binnen werken. Of ze daarbij nog wat geïnstalleerd hebben weet ik niet.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

ijsvrij?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Weer gebelt met CIF: De FTU's/modems zijn binnen maar de grond was nog te koud om deze week te beginnen met in-huis aanleg in Maassluis. Deze week zijn/worden wel de eerste afspraken gemaakt en volgende week worden de eerste installateurs op pad gestuurd.

Helaas moet er in mijn sub-wijk nog iets aan de buurt-kast gedaan worden waardoor ik nog niet op de afspraak-lijst sta, maar dat kan elke dag veranderen volgens CIF. Als je wil weten hoe het met jouw adres staat kan de helpdesk je dat vertellen: 088 24 33 888, voor Maassluis, ken het nummer inmiddels uit mijn hoofd.

[ Voor 16% gewijzigd door eagl0r op 15-02-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Waar woon jij als ik vragen mag? Ik woon tegenover het Palet en dat is het volgende gebied die aan de beurt moet zijn na de wijken bij het Fiber verdeelstation bij de Frans Halslaan volgens de officiele planning op de CIF website. Bij de Frans Halslaan (flatten) zijn de groene kabels al wel naar boven geleid en daar met tie-wraps bij de woningen buiten vastgebonden. Hier bij mijn flat steken alleen de sprietjes nog boven de grond uit.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Je moet me toch zeggen waar je kan kijken waar de verdeelstations staan, want ik kan niks vinden op de websites. :/

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet het niet waar ze allemaal staan, behalve die ene bij de Frans Halslaan. Dat was de eerste die neergeplant werd, en tevens ook waar CIF/Caiway dat reclame filmpje van geschoten heeft op de site.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Veel wijzer van de klantenservice word je ook niet.. :|

"Op dit moment is nog niet bekend wanneer er producten aangeboden gaan worden over het glasvezel netwerk.

Dit gaat pas gebeuren wanneer het hele westland is voorzien van een glasvezel aansluiting.

De verwachting is dat dit in het laatste kwartaal van 2012 gaat plaatsvinden.

Met vriendelijke groet,
Caiway" :X

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hmm, in de westwijk is er nu ook eea aangelegd. Stiekem hoop ik dat KPN ook een vezeltje doorlust voor vDSL, maar dat zal wel niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Lekkere communicatie is er weer, gister kreeg ik dat bericht en vandaag een brief dat ze dinsdag komen om de kabel door te leggen. Of ze gelijk de modem erbij doen staat er niet bij. :/

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 20:42

MCP cloud

Op het web sinds 1998

ThaOdie schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:32:
Lekkere communicatie is er weer, gister kreeg ik dat bericht en vandaag een brief dat ze dinsdag komen om de kabel door te leggen. Of ze gelijk de modem erbij doen staat er niet bij. :/
Aansluiting in uw woning
Een monteur van CIF maakt een afspraak om de kabel in uw woning aan te sluiten. Dit betekent dat de monteur een kleine opening maakt in de voorgevel, zodat de kabel via de kelder of kruipruimte van uw huis naar binnen gebracht kan worden. Deze opening wordt uiteraard waterdicht afgewerkt. De kabel wordt via de muur van de kelder of kruipruimte geleid naar de plek waar het glasvezelmodem wordt geplaatst. Dit is meestal bij het koppelpunt van uw huidige kabelaansluiting. Wanneer het modem hier niet geplaatst kan worden, dan is de meterkast de alternatieve locatie. U wordt gratis aangesloten op het netwerk. Mocht u geen prijs stellen op de gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk, dan dient u dit schriftelijk aan ons te melden. We maken u erop attent dat er kosten aan verbonden zijn als u later toch aangesloten wilt worden.