Houd jij nou nooit eens op? Wie betaald jou voor full-time BIAS gezeur?Anoniem: 375601 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:20:
Een Entone waarmee niets aan de hand is? Bestaat dat?
Je kan je beter afvragen, wanneer houdt het niet goed werken van de Entone eens op? Ik stel alleen dingen aan de kaak. Het leveren van niet goed werkende diensten doet Caiway.
Jij draait de rollen gewoon om.
Jij draait de rollen gewoon om.
Oh ja? En jij hebt statistisch bewijs dat het bij overgroot deel van de mensen niet goed werkt? Doe je werk eens beter, voordat je onnodig angst zaait.
Ja, in het begin was de Entone bagger, maar met recente updates, en de 510/515 serie is de gebruikservaring naar een hoger niveau gebracht.
En dat is dus de reden, dat ik vind dat je een vooringenomen mening hebt, zonder voldoende bewijs om hier maar continue over te blijven zeuren.
Welke problemen vervaar jij nu nog dan?
Ja, in het begin was de Entone bagger, maar met recente updates, en de 510/515 serie is de gebruikservaring naar een hoger niveau gebracht.
En dat is dus de reden, dat ik vind dat je een vooringenomen mening hebt, zonder voldoende bewijs om hier maar continue over te blijven zeuren.
Welke problemen vervaar jij nu nog dan?
Entone is gewoon 1e klas rommel.
Zelf ook diverse problemen gehad met dat apparaat. En daarnaast ziet het er ook nog eens spuuglelijk uit (persoonlijke mening). Gelukkig is mijn 3e exemplaar vooralsnog probleemvrij * klopt het af op ongelakt hout *
Wat ik zeer, zeer vervelend vind is dat ik mijn Logitech Harmony Touch niet goed functionered krijg met dit apparaat. Nu zit men, dankzij Caiway, alsnog met meer dan 1 afstandsbediening the rommelen.
Maar ja, "goede" alternatieven zijn er niet... Ja, één alternatief, verhuizen naar een gemeente zonder Caiway. Haha.
Zelf ook diverse problemen gehad met dat apparaat. En daarnaast ziet het er ook nog eens spuuglelijk uit (persoonlijke mening). Gelukkig is mijn 3e exemplaar vooralsnog probleemvrij * klopt het af op ongelakt hout *
Wat ik zeer, zeer vervelend vind is dat ik mijn Logitech Harmony Touch niet goed functionered krijg met dit apparaat. Nu zit men, dankzij Caiway, alsnog met meer dan 1 afstandsbediening the rommelen.
Maar ja, "goede" alternatieven zijn er niet... Ja, één alternatief, verhuizen naar een gemeente zonder Caiway. Haha.
Als je het hele glasvezel pakket bekijkt valt er niet zoveel te klagen. Welgeteld 1 keer een storing meegemaakt. Ja ok de Entone is niet de kwaliteit wat je zou verwachten maar tv kijken gaat prima. Het is alleen jammer dat op dit moment de mogelijkheden van glasvezel niet volledig benut worden, en daar gaat een Videoland en Pathe toevoeging niet zoveel aan veranderen. De apps op mijn Philips Smart tv werken sneller dan die op de Entone...Zwijntjesdrecht schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:59:
Entone is gewoon 1e klas rommel.
Nee, de Entone is zeker niet van de kwaliteit die je mag verwachten, maar volgens de "experts" bij Caiway is dit een hoogstaand stukje techniek.Loadjnt schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:46:
[...]
Als je het hele glasvezel pakket bekijkt valt er niet zoveel te klagen. Welgeteld 1 keer een storing meegemaakt. Ja ok de Entone is niet de kwaliteit wat je zou verwachten maar tv kijken gaat prima. Het is alleen jammer dat op dit moment de mogelijkheden van glasvezel niet volledig benut worden, en daar gaat een Videoland en Pathe toevoeging niet zoveel aan veranderen. De apps op mijn Philips Smart tv werken sneller dan die op de Entone...

Maar ja, het werkt nu (niet zoals het hoort en voor zolang het duurt)....
Anoniem: 585444
ik ben ondertussen al een week verder met bellen en rasak volledig gefrustrreerd krijg gewoon 0 op mijn verzoek en moet het ermee doen...oftewel de serice je zoek het maar uit
Probeer het twitter account eens van Caiway. Daar ben ik altijd prima door geholpen met rare problemen.Anoniem: 585444 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:55:
voorals nog elke dag gebeld, de een zegt kan niet wij versturen geen 400 modellen meer de ander zegt zit toch een schijf in u kunt ze gebruiken ..ben er nu al klaar mee, vertrouwen is 0, 0 spijt dat ik er aan begon.ik word letterlijk genaaid, wel ....i dont give up
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Beste 'bonsaicharly',
Kan je via een e-mail aan webcare@caiway.nl je adresgegevens en de situatie doorgeven?
Ik ga graag voor je na wat er aan de hand is.
Met vriendelijke groet,
Harma
Kan je via een e-mail aan webcare@caiway.nl je adresgegevens en de situatie doorgeven?
Ik ga graag voor je na wat er aan de hand is.
Met vriendelijke groet,
Harma
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
Anoniem: 512028
Mijn entone 400 is vervangen voor een 515 , echt stukken beter! Ik had ook steeds problemen met opnames en die niet werkten en vastlopers, traag zappen etc.. de 515 lijkt een flinke verbetering. Weet iemand of er een netflix ap in de maak is?
Netflix is een directe concurrent van Caiway's eigen videotheek diensten Videoland en Pathé thuis. Als abonnees overstappen naar Netflix heeft Caiway geen inkomsten meer.
KPN, Telfort, UPC, Ziggo... allemaal providers die geen Netflix app bieden op hun settopbox.
De app van netflix vind je in de appstores van televisie- en tabletmakers. (Philips Smart TV /Samsung Smart TV en iOS/Android). Die lopen geen inkomsten mis als je overstapt naar Netflix.
KPN, Telfort, UPC, Ziggo... allemaal providers die geen Netflix app bieden op hun settopbox.
De app van netflix vind je in de appstores van televisie- en tabletmakers. (Philips Smart TV /Samsung Smart TV en iOS/Android). Die lopen geen inkomsten mis als je overstapt naar Netflix.
[ Voor 42% gewijzigd door avdkooij op 24-03-2014 09:52 ]
dat is onzin. videoland en pathe thuis zijn helemaal geen diensten van Caiway. Sterker het zijn soortgelijke third party diensten als Netflix. In mijn beleving kan netflix prima samen met die andere diensten.avdkooij schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:51:
Netflix is een directe concurrent van Caiway's eigen videotheek diensten Videoland en Pathé thuis. Als abonnees overstappen naar Netflix heeft Caiway geen inkomsten meer.
Ik denk dat netflix een dienst is waar , gezien de prijsstelling en het aanbod bovendien, vele malen meer vraag voor is dan de andere 2 third party diensten. Hier komt nog bij dat Caiway zelfs reclame maakt voor netflix. Op de reclamepagina van caiway wordt geadverteerd dat het Caiway netwerk het beste netwerk is voor netflix. Reden te meer voor Caiway om snel met een goede ap te komen voor netflix, ze kunnen dan ook nog adverteren met Netflix support op hun settop box.
Het zou caiway sieren als ze in dit topic antwoord geven op de vraag of er een netflix ap in de pijplijn zit. En zo niet waarom dan niet en zo ja , wanneer.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 512028 op 25-03-2014 17:07 ]
je vergeet één verschil. Voor iedere klant die pathé thuis, videoland, film1, sport1, eredivise live via Caiway afneemt, ontvangen ze geld. Voor netflix .... niks.
hoe weet je dat dit zo is? (bron?) En ook al zou het zo zijn, als caiway kan adverteren met netflix levert het veel meer op dan die paar mensen die een keer een dure film huren via pathe, of videoland. (diensten die niet voor veel mensen interessant zijn door de hoge prijzen en beperkte aanbod) Als Caiway slim is bieden ze netflix gewoon aan als uitbreiding/dienst op je glas abonnement. van mij mogen ze pathe en videoland eraf gooien. Bied bijvoorbeeld netflix met nog een paar extra zenders aan voor 10 euro p/m bovenop je glas abbo. Heb je toch een incentive, want die paar andere zenders kost caiway niets en zo verdienen ze toch stiekum aan netflix.avdkooij schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:26:
je vergeet één verschil. Voor iedere klant die pathé thuis, videoland, film1, sport1, eredivise live via Caiway afneemt, ontvangen ze geld. Voor netflix .... niks.
Netflix zit ook op Apple TV en veel smarttelevisies.
Dus het is alleen maar leuk voor de mensen die zelf geen moderne apparatuur hebben.
Dus het is alleen maar leuk voor de mensen die zelf geen moderne apparatuur hebben.
je wilt alles toch uit 1 kastje en niet allemaal verschillende kastjes gebruiken! Mijn tv kan het niet op in ieder geval. Ik heb wel een ps3 staan, daar zou het wel op kunnen, maar ik heb geen zin om alleen om even te iets te kijken helemaal die ps3 aan te moeten zetten en met die controller dan ook nog naar netflix te moeten. Het is allemaal zo omslachtig, terwijl als je alles op de entone hebt, je alles vanuit dezelfde sttopbocx kunt regelen. Voor mij is deze horde in ieder geval een grote belemmering om netflix te nemen.Anoniem: 375601 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:43:
Wij onderzoeken de mogelijkheden voor de Netflix app maar kunnen hierover geen toezeggingen doen.
Met vriendelijke groet,
Harma
Met vriendelijke groet,
Harma
Graag zo snel mogelijk! Is veel interessanter dan pathe thuis en zeker nu jullie adverteren met een hoge netflix snelheid zouden jullie het juist op de entone moeten hebben.Caiway schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:18:
Wij onderzoeken de mogelijkheden voor de Netflix app maar kunnen hierover geen toezeggingen doen.
Met vriendelijke groet,
Harma
Hoi.
Ik vind het wel apart dat jullie als consument zonder blikken of blozen verwachten dat Caiway dit soort apps maakt. Wie houdt je tegen om je laptop ff aan je tv te hangen en dan lekker te gaan flixxen?
En ik weet niet op welke tijdstippen jullie bellen met Caiway maar ik heb elke keer binnen 3 minuten iemand aan de lijn die precies weet wat hij/zij doet. Oh ja en mijn entone is nog nooit vast gelopen. Misschien ook het vermelden waard.
En ik weet niet op welke tijdstippen jullie bellen met Caiway maar ik heb elke keer binnen 3 minuten iemand aan de lijn die precies weet wat hij/zij doet. Oh ja en mijn entone is nog nooit vast gelopen. Misschien ook het vermelden waard.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Mijn entone is ook nog nooit vastgelopen en heb meestal binnen 1 minuut al iemand aan de lijn, maar netflix op de entone zou gewoon handig zijn, zeker omdat caiway op haar eigen website adverteert met de snelste te zijn voor netflixDinictus208 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:49:
Ik vind het wel apart dat jullie als consument zonder blikken of blozen verwachten dat Caiway dit soort apps maakt. Wie houdt je tegen om je laptop ff aan je tv te hangen en dan lekker te gaan flixxen?
Hoi.
dat is toch onhandig, ik wil niet allemaal verschillende kastjes aansluiten en een latop al helemaal niet!!!!!!!!!!!Dinictus208 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:49:
Ik was ook huiverig voor die entone (ervaringen bij anderen met oudere modellen) maar die 510 die ik heb bevalt me eigenlijk prima. Neem niet op, toch niks op tv wat interessant genoeg is daarvoor, maar gewoon TV kijken (met surround geluidssporen) gaat prima. Loopt niet vast ofzo.
Gisteren kreeg ik trouwens een software update voor die Entone binnen. Iemand die de wijzigingen daarin weet? Zie zo snel geen verschil.
Edit: Ah, al gevonden:
Gisteren kreeg ik trouwens een software update voor die Entone binnen. Iemand die de wijzigingen daarin weet? Zie zo snel geen verschil.
Edit: Ah, al gevonden:
Had dus voor mij niet zoveel nut zonder HDDSoftware update Entone Amulet 510/515 (26 maart 2014)
Beschrijving nieuwe functie
Vooruit en achteruit spoelen - het voor- en achteruit spoelen is sterk verbeterd. Hierdoor kunt u beter bepalen op welk moment van de opname u wilt stoppen met spoelen om verder televisie te kijken.
[ Voor 30% gewijzigd door strandbal op 27-03-2014 19:04 ]
Hier stond een dode link.
uuueewww, erg zeg een laptop aansluiten. Moet er niet aan denken, first world problem WTF.Anoniem: 512028 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:03:
[...]
dat is toch onhandig, ik wil niet allemaal verschillende kastjes aansluiten en een latop al helemaal niet!!!!!!!!!!!
Met 1 laptop kan je alles doen wat jij met al je kastjes en app doet.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Veel fijnere oplossing is een stil klein PC'tje kopen (Dell Optiplex 755 small form factor bijv) met een low profile videokaartje met HDMI en die aansluiten op je PC. Draadloos toetsenbord/muis er aan en je bent voor een 100-120 euro klaar. Veel flexibeler en kan veel meer dan kant en klaar spul wat sub-optimaal werkt (of er niet is).Anoniem: 375601 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:43:
V&A aangeboden: Dell Optiplex 755 (X05554) of http://link.marktplaats.nl/m790736362
pricewatch: MSI Radeon HD5450 1GB
-------
Dan kan je beter kiezen voor een Intel NUC, formfactor van een AppleTV/Hockey Puck, HDMI 1.4a, Gewoon Windows 8 of 7, XBMC, netflix, youtube noem maar op.mjl schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:02:
[...]
Veel fijnere oplossing is een stil klein PC'tje kopen (Dell Optiplex 755 small form factor bijv) met een low profile videokaartje met HDMI en die aansluiten op je PC. Draadloos toetsenbord/muis er aan en je bent voor een 100-120 euro klaar. Veel flexibeler en kan veel meer dan kant en klaar spul wat sub-optimaal werkt (of er niet is).
V&A aangeboden: Dell Optiplex 755 (X05554) of http://link.marktplaats.nl/m790736362
pricewatch: MSI Radeon HD5450 1GB
Anoniem: 378762
Nu hebben ze de abonnementen veranderd van glasvezel per 1 mei. Ik had alles in één standaard van 150/150 voor 50 euro per maand. Nu kun je G200 kiezen voor 2,50 euro per maand extra maar als addertje onder het gras betaal je ook nog eens 5 euro extra per maand vanwege het opnemen. Dat opnemen wil ik juist niet en dat werkte bij het vorige abonnement heel simpel door er een harddisk in te stoppen. Nu willen ze dus dit gaan verplichten bij de nieuwe abonnementen G200 en de G400. Volgens de helpdesk medewerker kon ik niet alleen de 2,50 euro extra nemen.
Maar op de website staat er als optie.
Optie (€ 5 per maand)
Incl. interactieve tv-ontvanger
Beetje vreemd verhaal dus. Dan toch geen upgrade.
Opnieuw gebeld en opgelost. Vorige interactieve ontvanger voor glasvezel terugsturen. We keken toch alleen op Coax.
Maar op de website staat er als optie.
Optie (€ 5 per maand)
Incl. interactieve tv-ontvanger
Beetje vreemd verhaal dus. Dan toch geen upgrade.
Opnieuw gebeld en opgelost. Vorige interactieve ontvanger voor glasvezel terugsturen. We keken toch alleen op Coax.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 12-05-2014 12:56 ]
Ja kan ook natuurlijk (leg eens uit waarom beter, ken deze optie niet, ben gestopt met zelf PC's bouwen...), er zijn vast meer alternatieven. Was meer mijn punt dat je voor weinig best wat kan vinden als alternatief met als voorbeeld een 2de hands PC die vaak voor weinig te scoren zijn.ReTechNL schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:52:
[...]
Dan kan je beter kiezen voor een Intel NUC, formfactor van een AppleTV/Hockey Puck, HDMI 1.4a, Gewoon Windows 8 of 7, XBMC, netflix, youtube noem maar op.
-------
Anoniem: 378762
Upgrade is inmiddels door.

Hoe bedoel je snel.
Update 17-5-2014:
Krijg ik een brief binnen dat er eenmalig 19,95 euro betaald moet worden vanwege abonnementswijziging. Hallo, dit is een upgrade. Geldklopperij weer.

Hoe bedoel je snel.
Update 17-5-2014:
Krijg ik een brief binnen dat er eenmalig 19,95 euro betaald moet worden vanwege abonnementswijziging. Hallo, dit is een upgrade. Geldklopperij weer.
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 17-05-2014 08:31 ]
Stormtrooper schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:09:
Inmiddels ook te vinden in de Play Store.. Zoek op Caiway..
Google Play: CAIWAY Multiscreen TV
en
Google Play: CAIWAY Multiscreen TV Phone
reviews: Intels Next Unit of Computing: een pc in je handpalmmjl schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:11:
[...]
Ja kan ook natuurlijk (leg eens uit waarom beter, ken deze optie niet, ben gestopt met zelf PC's bouwen...), er zijn vast meer alternatieven. Was meer mijn punt dat je voor weinig best wat kan vinden als alternatief met als voorbeeld een 2de hands PC die vaak voor weinig te scoren zijn.
http://www.legitreviews.c...rail-system-review_135053
Ik word de laatste tijd zo moe van Caiway.Anoniem: 378762 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:03:
Upgrade is inmiddels door.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe bedoel je snel.
Update 17-5-2014:
De aansluiting die nu al ruim een half jaar ligt is nog steeds niet actief. Opleverdatum is al 3x uitgesteld en niemand kan meer vertellen. Het schijnt nu deze maand te zijn. Het zal mij benieuwen.
Op deze aansluiting die nog niet is geleverd is nu inderdaad een 'upgrade' mogelijk. Oftewel... meer betalen voor (ongeveer) hetzelfde. Dat is geen upgrade. En waarom zou ik moeten betalen als jullie iets willen wijzigen. Rot op. Presenteer het in ieder geval niet als een 'gunst' of upgrade. Noem het dan gewoon een prijsverhoging, wat het in feite is.
Mijn klacht hierover is twee weken geleden doorgezet, maar mooi geen reactie nog... Vandaag nog eens naar gevraagd... reactie: We hebben nog geen reactie gehad van die afdeling. Nog even geduld. /kreun
Interactieve tv was eerder inclusief (bij bepaalde abbo's) en is nu opeens iets waar je per maand voor moet betalen? Ik ben benieuwd wat ze hiermee gaat kloten aangezien ik van de superaanbieding/ upgrade heb afgezien.
En ik las net dat Caiway dus 3 jaar monopolie heeft op deze glasvezel aansluiting. Wordt nog 3 jaar afzien. /zucht

Ga volgend jaar in Den Hoorn wonen; nieuwbouw woning met standaard glasvezelaansluiting op het CIF = Caiway netwerk.
Heb er even over nagedacht, maar ga toch maar KPN lijntje laten aanleggen om bij het vertrouwde XS4ALL te blijven. Caiway is een paar bruggen te ver voor mij (privacy, service en betrouwbaarheid). Hoop dat glasvezelmonopolie na een jaartje of 3 afloopt voor Caiway, zodat ik XS4ALL over het CIF netwerk kan laten lopen. Iemand al >3 jaar aangesloten op CIF glasvezel in het Westland en gehoord of dit ook daadwerkelijk gebeurt?
Heb er even over nagedacht, maar ga toch maar KPN lijntje laten aanleggen om bij het vertrouwde XS4ALL te blijven. Caiway is een paar bruggen te ver voor mij (privacy, service en betrouwbaarheid). Hoop dat glasvezelmonopolie na een jaartje of 3 afloopt voor Caiway, zodat ik XS4ALL over het CIF netwerk kan laten lopen. Iemand al >3 jaar aangesloten op CIF glasvezel in het Westland en gehoord of dit ook daadwerkelijk gebeurt?
Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Wanneer iets mogelijk wordt, betekent dat niet dat het ook gaat gebeuren. Als CIF het voor andere providers niet interessant maakt (door bijv. Caiway extra voordeeltjes te geven), gaan zij echt niet hun diensten aanbieden.
@Ratz; ik woon nu 4+ jaar in Den Hoorn en heb sinds het begin Caiway gehad (eerst kabel, daarna vanaf 't begin glasvezel). Ik heb weinig nadelen ondervonden van Caiway, buiten dat ze niet echt klantvriendelijk zijn als je last hebt van een slecht signaal (niet door eigen schuld). Maar goed… daar heb ik ook bij KPN en UPC geen goede ervaringen mee, dus dat zegt misschien ook niet alles 
Maar qua privacy en betrouwbaarheid heb ik weinig te klagen. Internet is écht snel namelijk. TV en telefonie vind ik zelf niet zo interessant omdat ik beide toch weinig/niet gebruik. Maar over het opengooien van de glasvezellijn heb ik zelf nooit iets gehoord of gelezen.
Ga je trouwens aan het einde van Den Hoorn (bij de A4) wonen in de nieuwbouwwijk? Dát is wel een heel leuke wijk om te zien hé? Leuk hoor, veel plezier hier in ieder geval!
Maar qua privacy en betrouwbaarheid heb ik weinig te klagen. Internet is écht snel namelijk. TV en telefonie vind ik zelf niet zo interessant omdat ik beide toch weinig/niet gebruik. Maar over het opengooien van de glasvezellijn heb ik zelf nooit iets gehoord of gelezen.
Ga je trouwens aan het einde van Den Hoorn (bij de A4) wonen in de nieuwbouwwijk? Dát is wel een heel leuke wijk om te zien hé? Leuk hoor, veel plezier hier in ieder geval!
Heb een briefje gekregen dan mijn 60euro glas qua prijs iets verhoogd wordt... iets met inflatiecorrectie...
Misschien toch maar eens bellen of ik naar een lager abbo kan... mijn "Onbeperkte snelheid usenet" blijkt toch max ~21Mb/sec te zijn, dan zou 150mbit (~18Mb/sec) ook wel genoeg zijn. Ben benieuwd of ze het oude (150) aan me willen geven of die nieuwe glas dingen door willen drukken naar mij. En daar zit ik niet zo op te wachten dan ben ik bijna even duur uit als ik interactieve tv erbij neem.
Misschien toch maar eens bellen of ik naar een lager abbo kan... mijn "Onbeperkte snelheid usenet" blijkt toch max ~21Mb/sec te zijn, dan zou 150mbit (~18Mb/sec) ook wel genoeg zijn. Ben benieuwd of ze het oude (150) aan me willen geven of die nieuwe glas dingen door willen drukken naar mij. En daar zit ik niet zo op te wachten dan ben ik bijna even duur uit als ik interactieve tv erbij neem.
Heb ik ook gekregen… vond de inflatiecorrectie van 1,26 euro (ongeveer) op een bedrag van 50 euro nét even gevoelsmatig aan de hoge kant. Die 1 euro is het probleem niet, maar de percentuele verhoging van ±6% voelt niet aan als een "inflatiecorrectie".
Ik zat er al eerder aan te denken om een abonnementsverlaging te nemen omdat 100Mbit toch genoeg is voor me. Digitale TV kijk ik toch nog via de Coax kabel, dus daar zal ik geen last van hebben… áls ik al TV kijk met die bar slechte programma's
Ben benieuwd naar je bevindingen boppos! Laat even weten of je 't abonnement (al dan niet kosteloos) kan verlagen na je eerste jaar
Ik zat er al eerder aan te denken om een abonnementsverlaging te nemen omdat 100Mbit toch genoeg is voor me. Digitale TV kijk ik toch nog via de Coax kabel, dus daar zal ik geen last van hebben… áls ik al TV kijk met die bar slechte programma's
Ben benieuwd naar je bevindingen boppos! Laat even weten of je 't abonnement (al dan niet kosteloos) kan verlagen na je eerste jaar
Inflatie correctie ligt tussen de 1 en 2 procent op dit moment. Op dit moment zelfs 0.8-0.9%joramoudenaarde schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:27:
Heb ik ook gekregen… vond de inflatiecorrectie van 1,26 euro (ongeveer) op een bedrag van 50 euro nét even gevoelsmatig aan de hoge kant. Die 1 euro is het probleem niet, maar de percentuele verhoging van ±6% voelt niet aan als een "inflatiecorrectie".
6 Procent is dus niet met inflatie te verantwoorden.
Maar als je het er niet mee eens bent kun je natuurlijk kostenloos opzeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 05-08-2014 17:55 ]
-------
1,26 over 50 is 2,5% correctie, weet niet hoe je op die 6% komt. Doen ze dit elk jaar? anders is het wel te verantwoorden denk ik.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Inflatiecorrectie doen ze elk jaar. En ook volgens mij hetzelfde percentage....
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Het is inderdaad geen 6% ... de post van Joram niet nagerekend....Gmount schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:09:
1,26 over 50 is 2,5% correctie, weet niet hoe je op die 6% komt. Doen ze dit elk jaar? anders is het wel te verantwoorden denk ik.
-------
Oh, rekenfoutje van mij inderdaad. Neemt alleen niet weg dat het voor mij gevoelsmatig een relatief grote verhoging is op een bedrag van 50,-.
Caiway heeft altijd wel een reden om de prijs te verhogen. Alleen het gekke is als er zenders verdwijnen uit een televisiepakket, dan zakt de prijs nooit !!
Ach, met een nieuw pakket wordt in het begin altijd wel wat gerommeld. Ik had glasvezel toen het nét uit kwam, wat toen 50,- p.m. kostte voor 150mbit. Iets later werd de snelheid verhoogd naar 200mbit, en weer even later werden de extra pakketten (Taste e.d.) aangepast naar een totaal pakket van 10,- extra.
Wat mij persoonlijk tegen de borst stuitte is na het uitkleden en/of aanpassen van de pakketten, ze óók nog eens met een inflatiecorrectie kwamen. Aan de ene kant snap ik 't wel, maar aan de andere kant vond ik 't ook een beetje misplaatst kijkend naar hoeveel er in 1 jaar al gerommeld werd met het pakket.
Maar goed… verder geen probleem, ik heb net gebeld met Caiway, en m'n pakket wordt kosteloos gedowngrade naar het Glasvezel Basis pakket à 100mbit. TV via Glasvezel (via ethernet) kijk ik toch niet omdat ik geen decoderbox wilde, dus dat is voor mij ook geen verlies.
Wat mij persoonlijk tegen de borst stuitte is na het uitkleden en/of aanpassen van de pakketten, ze óók nog eens met een inflatiecorrectie kwamen. Aan de ene kant snap ik 't wel, maar aan de andere kant vond ik 't ook een beetje misplaatst kijkend naar hoeveel er in 1 jaar al gerommeld werd met het pakket.
Maar goed… verder geen probleem, ik heb net gebeld met Caiway, en m'n pakket wordt kosteloos gedowngrade naar het Glasvezel Basis pakket à 100mbit. TV via Glasvezel (via ethernet) kijk ik toch niet omdat ik geen decoderbox wilde, dus dat is voor mij ook geen verlies.
Anoniem: 628871
Goedenmiddag,
Ik heb sinds 2 dagen Alles-in-1-Glasvezel G200. Alles is geïnstalleerd, tot nu toe nog nergens problemen mee. Echter heb ik het welbekende probleem, maar wel in extremere vorm.
Bedraad haal ik een snelheid van 200-220 Mbps via speedtest.net
Wireless haal ik een snelheid van 22,5 Mbps via speedtest.net !
Ik heb vantevoren al geaccepteerd dat wireless een stuk langzamer zou zijn, maar dit is 1/10 deel en vind ik natuurlijk zeer teleurstellend en eigenlijk belachelijk.
Heeft hier iemand ervaring mee? Kan ik dit op 1 of andere (wireless) manier nog opkrikken? Ik heb een Eminent 4570 router die samen met mijn glasvezel modem in de meterkast staat. Er staat een Eminent 4556 wBus 300 bij mijn computer. Een draad van meterkast naar PC is eigenlijk het allerlaatste wat ik zou willen. Zoals bij velen is de ruimte van de meterkast naar een eventueel laptop/werkkamer vrij groot en een draad daarvandaan staat niet echt fraai!
Ik hoor graag alle mogelijkheden ter verbetering. En als die er niet zijn, is dat ook handig om te weten ;-) Alvast bedankt!
Ik heb sinds 2 dagen Alles-in-1-Glasvezel G200. Alles is geïnstalleerd, tot nu toe nog nergens problemen mee. Echter heb ik het welbekende probleem, maar wel in extremere vorm.
Bedraad haal ik een snelheid van 200-220 Mbps via speedtest.net
Wireless haal ik een snelheid van 22,5 Mbps via speedtest.net !
Ik heb vantevoren al geaccepteerd dat wireless een stuk langzamer zou zijn, maar dit is 1/10 deel en vind ik natuurlijk zeer teleurstellend en eigenlijk belachelijk.
Heeft hier iemand ervaring mee? Kan ik dit op 1 of andere (wireless) manier nog opkrikken? Ik heb een Eminent 4570 router die samen met mijn glasvezel modem in de meterkast staat. Er staat een Eminent 4556 wBus 300 bij mijn computer. Een draad van meterkast naar PC is eigenlijk het allerlaatste wat ik zou willen. Zoals bij velen is de ruimte van de meterkast naar een eventueel laptop/werkkamer vrij groot en een draad daarvandaan staat niet echt fraai!
Ik hoor graag alle mogelijkheden ter verbetering. En als die er niet zijn, is dat ook handig om te weten ;-) Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 628871 op 21-10-2014 09:49 . Reden: typfoutje ]
Is toch normaal? Je wifi adapter in je PC is aangesloten via USB2. De maximale doorvoer in de praktijk ligt daarmee tussen de 20MB/s-30MB/s.
Mocht je echt hogere snelheden uit je wifi willen gaan halen zou ik eerder gaan kijken naar nieuwe hardware (zowel receiver als zender) met de ac standaard. Maar je zult nooit vergelijkbare resultaten halen zoals op de kabel. Bij wireless komen nu eenmaal wat meer factoren kijken.
Anoniem: 628871
Allebei dank voor jullie reacties!
Ik moest even lachen toen ik las dat ik het toch als normaal moet zien. Maar natuurlijk ook teleurstellend. Dan wil ik de vraag anders stellen.
Omdat sommige dingen mij helaas niet altijd wat zeggen (receiver en zender met AC standard). Wat kunnen jullie mij aanraden om een zo hoog mogelijk draadloze snelheid te halen (max 50% verlies)
Of denk ik met die 50% nog steeds aan een ideale wereld? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik moest even lachen toen ik las dat ik het toch als normaal moet zien. Maar natuurlijk ook teleurstellend. Dan wil ik de vraag anders stellen.
Omdat sommige dingen mij helaas niet altijd wat zeggen (receiver en zender met AC standard). Wat kunnen jullie mij aanraden om een zo hoog mogelijk draadloze snelheid te halen (max 50% verlies)
Of denk ik met die 50% nog steeds aan een ideale wereld? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gaat het specifiek om wifi of wil je gewoon je pc op het netwerk aansluiten? In het laatste geval zou ik voor een powerline adapter kiezen denk ik.Anoniem: 628871 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:01:
Allebei dank voor jullie reacties!
pricewatch: TP-Link AV600 Gigabit Powerline adapter met 3 aansluitingen startset
Ik zie nu pas hoe oud dit topic is.

Zo wat een bofkonten bij Tweak zeg maar dan in 2 steden. 1000/1000 voor een heel laag bedrag. Nou Caiway gooi de poort eens open en bied deze snelheid ook eens aan!
We zitten toch ook op een gig POP?
We zitten toch ook op een gig POP?
Op zich wel leuk, maar dan krijg je weer klagende mensen omdat ze hun snelheid niet halen. En dan blijkt dat ze op wifi testen, of downloaden met hun laptop met slome hdd's 
Maar ik weet al wat ze gaan zeggen; "uit ons onderzoek is gebleken dat onze klanten geen sneller internet nodig hebben." (wij van wc-eend kuch)
Maar ik weet al wat ze gaan zeggen; "uit ons onderzoek is gebleken dat onze klanten geen sneller internet nodig hebben." (wij van wc-eend kuch)
Toch verwacht ik dat Caiway de snelheden binnen een jaar op de glasvezel verhoogt.
Ze moeten zich tenslotte onderscheiden van de concurrentie.
volgens mij hoeven ze dat juist niet ...ze zijn de enige op het netwerk, dus welke concurrenten ?Anoniem: 375601 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:21:
Toch verwacht ik dat Caiway de snelheden binnen een jaar op de glasvezel verhoogt.
Overigens is het superstabiel en haal ik altijd de max snelheid.
Kijk naar Tweak en ook op een eigen netwerk maar dan alleen nu voor 2 steden naar 1000/1000.Wimlem schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:52:
[...]
volgens mij hoeven ze dat juist niet ...ze zijn de enige op het netwerk, dus welke concurrenten ?
Overigens is het superstabiel en haal ik altijd de max snelheid.
Niet zo zeuren mensen, CAIWAY moet nog steeds glasvezel aanleggen in onze straat en DTV van kwaliteit gaan leveren via de COAX.... zo slecht hebben jullie het niet met die godkope glasvezel abonnementen (bij een coax klant rekenen ze heel simpel een hoger tarief voor minder snelheid...).babbi schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:20:
[...]
Kijk naar Tweak en ook op een eigen netwerk maar dan alleen nu voor 2 steden naar 1000/1000.
-------
Ik was de eerste met glas en laat ze maar testen 1000/1000 het is mogelijk.
Anoniem: 164444
Ja, oude vraag, ik weet het. Heb dezelfde problemen gehad, en gemeld bij Caiway support. Ontvanger helemaal gereset (daarbij wordt de HDD gewist/geformatteerd) en nieuwe software er op. Gisteravond helaas moeten constateren dat het hele probleem niet weg is en nog steeds opnames er maar half op staan of helemaal niet af willen spelen. Erg lastig voor mensen die praktisch elke avond weg zijn en dus meerdere opnames tegelijk draaien. Toch maar weer terug naar de Humax!Angeloonie schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:04:
Heeft iemand anders ook al eens problemen gehad met opnamen die niet afspelen?
We hebben thuis nu tot 2x toe een opname gehad die niet af te spelen was. Hij staat in het mediamenu er netjes tussen met correcte info, maar als je hem start doet hij niets?
Echter andere opnames tussendoor deden het wel? Het verschil is wel dat de niet-werkende opnames vaak "laatste stukjes" van een programma waren en de andere het volledige programma, maar dat zou niet uit moeten maken lijkt mij..
Nee, niet terug naar je Humax!Anoniem: 164444 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:08:
[...]
Ja, oude vraag, ik weet het. Heb dezelfde problemen gehad, en gemeld bij Caiway support. Ontvanger helemaal gereset (daarbij wordt de HDD gewist/geformatteerd) en nieuwe software er op. Gisteravond helaas moeten constateren dat het hele probleem niet weg is en nog steeds opnames er maar half op staan of helemaal niet af willen spelen. Erg lastig voor mensen die praktisch elke avond weg zijn en dus meerdere opnames tegelijk draaien. Toch maar weer terug naar de Humax!
Als dat niet werkt, doe nog een HDD format (als de Entone 'm überhaupt nog ziet). Krijg je tijdens het formatteren ''error formatting harddisk''( in het rood)?
Zo ja, Caiway bellen. Ze zullen het probleem voor je fixen.
Omdat DVB(C) al veel langer bestaat, wereldwijd wordt gebruikt en het totaal aangesloten huishoudens op DVB veel groter is dan IPTV. Dacht jij dat de T-Ford ook al met airco reed of weinig emissie uitstootte?
Kwestie van tijd
Kwestie van tijd
Anoniem: 164444
Timeshifting werkt voor zover ik weet wel. Wat me wel opvalt is dat bij opnames de beeldkwaliteit vaak ruk is. De harddisk wordt nog wel gezien, want hij neemt wel op maar vaak stopt hij na een aantal minuten met opnemen en staat het programma er dus maar half op. Er staan nu programma's op dus ga hem even niet opnieuw formatteren.Neyluzz schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:25:
[...]
Nee, niet terug naar je Humax!Eerst een diagnose. Werkt timeshifting nog? (dus tijdens live TV op de pauze knop drukken), speelt ie daarna af op het punt dat je pauzeerde of gelijk de live TV stream?
Als dat niet werkt, doe nog een HDD format (als de Entone 'm überhaupt nog ziet). Krijg je tijdens het formatteren ''error formatting harddisk''( in het rood)?
Zo ja, Caiway bellen. Ze zullen het probleem voor je fixen.
Heb Caiway al gemaild vandaag, met de vraag of er nog alternatieven zijn voor dat brakke ding...
Antwoord op mail kan wel even duren.Anoniem: 164444 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:43:
[...]
Timeshifting werkt voor zover ik weet wel. Wat me wel opvalt is dat bij opnames de beeldkwaliteit vaak ruk is. De harddisk wordt nog wel gezien, want hij neemt wel op maar vaak stopt hij na een aantal minuten met opnemen en staat het programma er dus maar half op. Er staan nu programma's op dus ga hem even niet opnieuw formatteren.
Heb Caiway al gemaild vandaag, met de vraag of er nog alternatieven zijn voor dat brakke ding...
Formatteren gaan ze je sowieso vragen te doen. Dus kan je het beter zelf direct doen (scheelt tijd als je met ze aan de lijn hangt).
Wat je moet testen is:
1. Werkt timeshifting
2. Spelen de problemen op alle zenders/opnames
3. Krijg je een foutmelding bij formatteren?
Succes
Ik schrik me echt blauw dat de beeldkwaliteit van de Entone zijn opnames zo slecht zijn.
Dat hoort toch niet?
Staat er geen instelling fout in jouw Caiway Entone?
Dat hoort toch niet?
Staat er geen instelling fout in jouw Caiway Entone?
Over die Entone en opnemen, is dat een kwestie van een HDD in die connector schuiven? Ik heb toen niet bijbetaald voor opnemen (oud 150mb abbonnement, entone was gratis maar voor de HDD moest je eenmalig betalen)
Zit dat ergens in je abbonnement of kan ik gewoon een 2,5" SATA HDD in dat ding schuiven en werkt het
Zit dat ergens in je abbonnement of kan ik gewoon een 2,5" SATA HDD in dat ding schuiven en werkt het
Hier stond een dode link.
Dat zit in je abonnement
Dus als je die dienst niet gekoppeld hebt op je Entone, gaat dat niet werken.
was het maar zo'n feest
Heel goed idee en zo hoort het ook we horen vrij te zijn om te kiezen.
Ja, ik heb zeker al getekend ..
CIF roept al vijf jaar in Krimpen dat het netwerk open is.
Aan me HOELAALAA !! !
Aan me HOELAALAA !! !
Het netwerk is zeker wel open. Het probleem is dat er geen andere aanbieders zijn die over de glasvezel diensten aanbieden.Anoniem: 375601 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:26:
Ja, ik heb zeker al getekend ..
Aan me HOELAALAA !! !
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dat moet je dan dus even aan die aanbieders vragen... Dat weet ik natuurlijk ook niet. Ik zou het ook graag anders zien hoor.Anoniem: 375601 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:35:
Waarom doen die andere aanbieders dat dan wel bij Reggefiber en Cai. Harderwijk op de glasvezel?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Loes999 waarom is jou bericht weggehaald? Ik vond het zeer positief!!
Voor degenen die het nog niet gelezen hadden :
http://www.totaaltv.nl/ni...asvezelnetwerken-cif.html
http://www.totaaltv.nl/ni...asvezelnetwerken-cif.html
Zojuist een upgrade aangevraagd van 75/75 naar 100/100 is 1,5 euro duurder voor 25% extra snelheid
uhm blijkbaar komen er 20 euro administratie kosten bij...
[ Voor 22% gewijzigd door ReTechNL op 07-04-2015 14:58 ]
tja verkapte verhoging. Voorheen betaalde je niets bij een upgrade, want apparatuur hoeven ze niet op te sturen want dat heb je al. Maar nu betaal je voor die administratieve handeling standaard 19,95
Als je ze belt vervallen die kostenReTechNL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:24:
Zojuist een upgrade aangevraagd van 75/75 naar 100/100 is 1,5 euro duurder voor 25% extra snelheiduhm blijkbaar komen er 20 euro administratie kosten bij...
39
is dat werkelijk zo Fietsbel?? Waarom is dat dan?? Administratiekosten zijn toch administratiekosten?
Dat dacht ik dus ook. Kon er niet vanaf. heb 2 keer gebeld met 2 verschillende personen en 2 verschillende afdelingen en 2 verschillende nummers. Dit zat er bij ook al was het een upgrade het kon er niet vanaf want ze gaven aan dat het een hoop administratief werk kost om het over te zetten... 3 keer klikken en ergens anders een vinkje zetten

[ Voor 8% gewijzigd door ReTechNL op 07-04-2015 22:26 ]
Klopt, maar omdat het toch zo'n simpele handeling is is 20 euro wel erg veel. Omdat je toch al klant bent is het een kleine moeite om het even aan te passen. Maar helaas lees ik ook net deze reactie:Migow schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:21:
is dat werkelijk zo Fietsbel?? Waarom is dat dan?? Administratiekosten zijn toch administratiekosten?
Daar zakt je broek toch vanaf!ReTechNL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:22:
[...]
Dat dacht ik dus ook. Kon er niet vanaf. heb 2 keer gebeld met 2 verschillende personen en 2 verschillende afdelingen en 2 verschillende nummers. Dit zat er bij ook al was het een upgrade het kon er niet vanaf want ze gaven aan dat het een hoop administratief werk kost om het over te zetten... 3 keer klikken en ergens anders een vinkje zettenhoe moeilijk kan het zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 07-04-2015 22:29 ]
39
Tja, als je naar de caiw shop gaat in bijvoorbeeld Naaldwijk dan zal het misschien wel gratis kunnen, dan kan je er nog wat vanaf kunnen proberen te lulle maar via de telefoon is het mij niet gelukt..Fietsbel schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:27:
[...]
Klopt, maar omdat het toch zo'n simpele handeling is is 20 euro wel erg veel. Omdat je toch al klant bent is het een kleine moeite om het even aan te passen. Maar helaas lees ik ook net deze reactie:
[...]
Daar zakt je broek toch vanaf!Eind vorig jaar had ik mijn contract omgezet en toen deden ze het wel gratis. Toch te zot voor woorden dat ze daar 20 euro voor rekenen...
Ik heb het even voor je opgezocht, op 4 september hebben ze netjes een creditnota gegeven voor de administratie kosten. Erg jammer dat CAIW niet hetzelfde beleid hanteert voor alle klanten.ReTechNL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:32:
[...]
Tja, als je naar de caiw shop gaat in bijvoorbeeld Naaldwijk dan zal het misschien wel gratis kunnen, dan kan je er nog wat vanaf kunnen proberen te lulle maar via de telefoon is het mij niet gelukt..

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 07-04-2015 22:34 ]
39
Heb het er even bij gepakt vanaf de caiway website:Fietsbel schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:33:
[...]
Ik heb het even voor je opgezocht, op 4 september hebben ze netjes een creditnota gegeven voor de administratie kosten. Erg jammer dat CAIW niet hetzelfde beleid hanteert voor alle klanten.
[afbeelding]

Of terwijl: de voorwaarden van de administratie kosten zijn aangepast zodat ze een extra melk koe hebben. Kijk nu gun ik het ze ook wel. Want ik heb tot nu toe nog nooit een storing gehad hier in huis. Als zelfs de stroom uit valt hier in het blok ben ik de enigste met nog wifi en internet
Ben het wel eens mbt de kwaliteit, daar heb ik echt geen klachten over. Maar blijft wel jammer dat ze voor zo iets simpels 20 euro rekenen. Desondanks krijg je imho voor het maandbedrag wel een mooi vol pakket.ReTechNL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:42:
[...]
Heb het er even bij gepakt vanaf de caiway website:
[afbeelding]
Of terwijl: de voorwaarden van de administratie kosten zijn aangepast zodat ze een extra melk koe hebben. Kijk nu gun ik het ze ook wel. Want ik heb tot nu toe nog nooit een storing gehad hier in huis. Als zelfs de stroom uit valt hier in het blok ben ik de enigste met nog wifi en internetAPC UPS
FTW En ze hebben kwa helpdesk echt een verbetering ondergaan (kwa technische mensen). Dus dat is de andere kant.
39
Heb hier vorig jaar al over getwittert want het slaat nergens op. Het is gewoon paar vinkjes veranderen en modem resetten en snelheid is verhoogd. Bij pakketwijziging voor tv ist zelfs binnen 10 min. Gerealiseerd als je dat via twitter regelt. Maar het was nooit maar ik blijf het gewoon een verkapte verhoging vinden. Als er ook nog extra apparatuur geleverd moet worden dan ist nog te begrijprn maar je hebt alles al... Vreemde beredenering van caiway!!
Nja bekijk het van de andere kant. Ik kost ook 100 euro per uur voor een klant. Als ik een kwartier bezig ben, dan ben je ook gewoon 25 euro verder en lichter.Migow schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:03:
Heb hier vorig jaar al over getwittert want het slaat nergens op. Het is gewoon paar vinkjes veranderen en modem resetten en snelheid is verhoogd. Bij pakketwijziging voor tv ist zelfs binnen 10 min. Gerealiseerd als je dat via twitter regelt. Maar het was nooit maar ik blijf het gewoon een verkapte verhoging vinden. Als er ook nog extra apparatuur geleverd moet worden dan ist nog te begrijprn maar je hebt alles al... Vreemde beredenering van caiway!!
Die 19,95 administratiekosten zijn gewoon niet van deze tijd.
Volgens mij is er wel een uitzondering waarbij je vaak wel zonder administratiekosten naar een ander pakket kan:
Als je buiten je contractperiode zit en je overstapt naar een nieuw pakket waar die korting op zit.
Op dit moment is dat dus alleen G200 en G400, maar wellicht heb je er iets aan.
Volgens mij is er wel een uitzondering waarbij je vaak wel zonder administratiekosten naar een ander pakket kan:
Als je buiten je contractperiode zit en je overstapt naar een nieuw pakket waar die korting op zit.
Op dit moment is dat dus alleen G200 en G400, maar wellicht heb je er iets aan.
Dat weet ik ook wel maar voorheen was een upgrade kosteloos. Nu betaal je voor alles zowel downgrade alsmede upgrade. Beetje klantvriendelijk zijn is ook wat waardReTechNL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:06:
[...]
Nja bekijk het van de andere kant. Ik kost ook 100 euro per uur voor een klant. Als ik een kwartier bezig ben, dan ben je ook gewoon 25 euro verder en lichter.
Heeft iemand hier weleens problemen gehad met het activeren van de Entone? Hij zit aangesloten op poort 2 van mijn glasvezel modem, maar na het (lange) opstarten krijg ik de vraag om mijn klantnummer en pin.. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat die zijn, heb daar ook helemaal geen brief meer over gekregen.
Hehe datzelfde probleem had ik ook.. Heb ook nooit die codes gekregen, uiteindelijk moeten bellen om het e.e.a. te achterhalen.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk had het ermee te maken dat de Entone om wat voor reden dan ook niet correct geregistreerd was. Ze zeiden dat je dit scherm eigen niet zou moeten hebben omdat de entone geregistreerd wordt bij de aanmeldprocedure van je glasvezel
Beste Gutanoth,
Kun je ons in een PB je postcode en huisnummer toesturen? Gaan we voor je kijken wat er aan de hand is!
Met vriendelijke groet,
Timo
Caiway Webcare Team
Kun je ons in een PB je postcode en huisnummer toesturen? Gaan we voor je kijken wat er aan de hand is!
Met vriendelijke groet,
Timo
Caiway Webcare Team
Weer gezeik met die klote Entone. Ondertussen een nieuw kastje gekregen omdat hij telkens vast bleef hangen. Nieuwe kastje heeft EXACT hetzelfde probleem!
TV opnemen is een drama. Je kan geen serie opnemen, je kan alleen zeggen "neem elke maandag om 8 uur op"
Wie heeft dat verzonnen!?!?! Die persoon is toch wel ontslagen hoop ik?
De interne klok is ook een ramp. Van programma's wordt ook soms pas de laatste 10 minuten opgenomen.
Entone kastjes kunnen niet vliegen, maar op deze manier ga ik toch proberen er eentje naar de maan te werpen.
TV opnemen is een drama. Je kan geen serie opnemen, je kan alleen zeggen "neem elke maandag om 8 uur op"
De interne klok is ook een ramp. Van programma's wordt ook soms pas de laatste 10 minuten opgenomen.
Entone kastjes kunnen niet vliegen, maar op deze manier ga ik toch proberen er eentje naar de maan te werpen.
Ik zou dan toch even contact opnemen met Caiway. Ik ga niet zeggen dat de Entone geweldig is maar ik kan mij niet helemaal vinden in de problemen die je ondervind. In de 2 jaar dat ik de Entone gebruik is hij een enkele keer vast gelopen. Toch iets met de glas vezel verbinding zou ik dan denken?Gutanoth schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:21:
Weer gezeik met die klote Entone. Ondertussen een nieuw kastje gekregen omdat hij telkens vast bleef hangen. Nieuwe kastje heeft EXACT hetzelfde probleem!
Nou, ik kan anders zijn probleem wel be-amen. Ik zit inmiddels al op entone #2 omdat de vorige overleden was (denk hdd dood), maar het is absoluut geen fijn apparaat. Je kan niet zoeken op een programma op titel bv, van de week had ik weer alleen de eerste 10min van een programma van een uur om wat voor reden dan ook en tevens het feit dat ik me ondertiteling globaal moet uitzetten zodat ik de ondertiteling voor dove niet zie op BBC is onzin (caiway kent het issue, maar het gaat niet opgelost worden...). Het erge van alles is natuurlijk dat je er extra voor moet betalen, niet voor de huur, maar om op te kunnen nemen! (hele uitzending gemist kan me gestolen worden)Loadjnt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:57:
[...]
Ik zou dan toch even contact opnemen met Caiway. Ik ga niet zeggen dat de Entone geweldig is maar ik kan mij niet helemaal vinden in de problemen die je ondervind. In de 2 jaar dat ik de Entone gebruik is hij een enkele keer vast gelopen. Toch iets met de glas vezel verbinding zou ik dan denken?
Ik vind de Humax in me slaapkamer toch nog steeds beter werken.
[/rant]
Om te janken toch? Zo vreemd dat Caiway gewoon geen capabele programmeurs in dienst heeft om een stuk software op dat kastje te planten waar een klant vrolijk van wordtDYX schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:48:
[...]
Nou, ik kan anders zijn probleem wel be-amen. Ik zit inmiddels al op entone #2 omdat de vorige overleden was (denk hdd dood), maar het is absoluut geen fijn apparaat. Je kan niet zoeken op een programma op titel bv, van de week had ik weer alleen de eerste 10min van een programma van een uur om wat voor reden dan ook en tevens het feit dat ik me ondertiteling globaal moet uitzetten zodat ik de ondertiteling voor dove niet zie op BBC is onzin (caiway kent het issue, maar het gaat niet opgelost worden...). Het erge van alles is natuurlijk dat je er extra voor moet betalen, niet voor de huur, maar om op te kunnen nemen! (hele uitzending gemist kan me gestolen worden)
Ik vind de Humax in me slaapkamer toch nog steeds beter werken.
[/rant]
Anoniem: 685077
Ik ben al twee jaar als Caiway klant en internet is super mooi! Maar ik wil binnenkort verhuizen en ik zie dat in de wijk van Deltaweg in Maassluis er is geen glasvezel nog steeds. Volgens de plan die moet komen tot 2012 Q2 dus al drie jaar terug! Raar. Er zijn aanbiedingen via COAX maar deze zijn sh**..
Iemand weet iets van deze kant misschien?
Iemand weet iets van deze kant misschien?
Ter info:
Mochten jullie je afvragen of de Entone-HD ontvanger werkt met Powerline adapters: hij werkt
Wij hebben een nieuwe TV gekocht en die heeft een CI+ module. De Entone was daar niet meer nodig, en we wilden graag een TV in de slaapkamer. Maar dan moest de entone daar wel aan de kabel die daar niet was.
Dus setje Powerline adapters gekocht (specifiek deze: pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met 2 aansluitingen en stopcontact Startset (2 stuks)) en de 1e direct op de modem aangesloten, en de 2e direct op de Entone. En dit werkt
Heb opnemen nog niet geprobeerd, maar ik merk geen verschil, dus ik gok dat dat ook werkt. In ieder geval werken alle kanalen en dat was het belangrijkste
Hij werkte 1 dag
Gisterenavond deed hij niets meer.. WTF
Mochten jullie je afvragen of de Entone-HD ontvanger werkt met Powerline adapters: hij werkt
Wij hebben een nieuwe TV gekocht en die heeft een CI+ module. De Entone was daar niet meer nodig, en we wilden graag een TV in de slaapkamer. Maar dan moest de entone daar wel aan de kabel die daar niet was.
Dus setje Powerline adapters gekocht (specifiek deze: pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met 2 aansluitingen en stopcontact Startset (2 stuks)) en de 1e direct op de modem aangesloten, en de 2e direct op de Entone. En dit werkt
Heb opnemen nog niet geprobeerd, maar ik merk geen verschil, dus ik gok dat dat ook werkt. In ieder geval werken alle kanalen en dat was het belangrijkste
Hij werkte 1 dag
[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 01-09-2015 09:14 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie