Caiway glasvezel in Westland

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 21:43
Bij mij is gisteren ook de glasvezel in de meterkast geplaatst en getest, en het werkte zeiden ze, zeker weten. Dus ik blij dat er weer vooruitgang is...

Zojuist heb ik eerst even met CIF gebelt om te controleren dat hun werkzaamheden aan 'mijn glasvezel' nu klaar zijn. Dat klopte.

Daarna direct Caiway gebelt om te vragen hoe snel ze glasvezel internet aan mij zouden kunnen leveren nu de kabels allemaal klaar liggen.. ... ... 26 September 2012.

Meer dan 6 f----ing maanden nog?! Nadat meneer de 1e lijns support medewerker een collega, van waarschijnlijk hetzelfde niveau, om hulp had gevraagt bleek dat het *misschien* betekende dat 26 September 2012 de dag was waarop *al* het glas internet in Maassluis aan is en het aanlegproject afgesloten wordt. Helaas had hij geen idee of danwel waar op de planning in die 6 maanden mijn adres aan de beurt zal zijn voor activering. Doorverbinden naar een collega die over de planning ging was niet mogelijk.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Hopelijk passen ze de prijzen nog een beetje aan, want als ze de prijzen uit Krimpen gaan hanteren, mogen ze van mij aan het xxx... dan blijf ik wel lekker op de kabel zitten / of stap ik over naar ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

In de meeste gevallen ben je veel beter uit met VDSL, heb je ongeveer 40MBit verbinding voor ~€55 met alles in 1.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:56

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Met een veel lagere upload ja. Ik wil gewoon die 90Mbit upload. Dan heb je ook weer een wat betere ping naar het buitenland toe, is leuk voor gamen (vanwege glasvezel techniek en hoogstwaarschijnlijk een minder zwaar belaste netwerk van CIF itt Caiway).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Topicstarter
De prijzen bij ons in Krimpen zijn inderdaad belachelijk hoog van Caiway.

Ik denk vanwege de tarieven en we geen andere keus hebben dan de glasvezelbundels dat de helft van Krimpen heeft bedankt voor Caiway. Ik kan niet iemand spreken of ze hebben Caiway de deur uitgedaan.
Doodzonde, maar Caiway heeft dat aan zichzelf te danken.

De glasvezel is bij ons heel erg gepushed. Te veel problemen met die Airties kastjes en zeker geen verbetering in bedieningsgemakt ten op zichte van de coaxkabel.

Ook de niet symmetirsche snelheden terwijl iedereen weet dat overal in het land alle snelheden bij de concurrent het wel is. De meeste abonnemeten op de glasvezel beginnen nu met 50/50 dus Caiway loopt hopeloos achter de realiteit van 2012 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

ja dat is wel zo, je hebt maar 5MBit upload. Maar als je het dubbele betaald voor je 90MBit lijntje weet ik niet of je daar zo blij van word. :/

Aangezien de tarieven van een paar maanden geleden die hier gedeeld waren alleen het internet al 79,99 is, dan moet de rest nog erbij :X

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
De upload is ook een belachelijk punt. Ik had ~10 jaar geleden al een slechte indruk van Caiway toen we voor het eerst (kabel) internet hadden, maar er is nog niets veranderd aan hun onlogische praktijken.

Dit is een twitter back & forth die ik van de week had:
ik: Waarom geven jullie #glasvezel klanten geen symmetrische #upload behalve bij het duurste abonnement?
CW: Om een vergelijkend product te kunnen leveren in aansluiting met onze andere internetabonnementen. ^BV
ik: Fiber is anders, beter, duurder, dan kabel. Waarom zou je een vergelijkbare/aansluitende upload willen leveren als kabel?
CW: We zijn nog bezig met de ontwikkelingen van betere producten via fiber. Onze focus is momenteel de kwaliteit verhogen. ^BV
ik: Als 90/90 mbit kan, waarom zouden 25/25 en 50/50 dan niet kunnen?
CW: We zeggen niet dat het onmogelijk is, wel dat het op dit moment niet wordt aangeboden. ^BV
ik: Tja, wat moet ik daar nou van denken.. Komt over als klanten pesten en het duurste abo pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Antwoorden dus waar je niks aan hebt. Maar ja, Als de deal met CIF en Cogas door gaat, dan zal Caiway ongetwijfeld op de glasvezel komen als aanbieder bij Cogas. En in de Cogas gebieden kunnen de klanten ook kiezen uit Reggefiber. De aanbieders daarop bieden allemaal symmetrische snelheden, waarbij vaak 50/50 de instapsnelheid is nu. Dat betekent dat Caiway zich belachelijk maakt als ze aankomt met deze snelheden en prijzen en niemand kiest voor Caiway daar. Ik denk dat Caiway dat niet wil dus wel wat gaat doen aan de snelheden op de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Ziet er naar uit dat Caiway het ook in andere gemeenten gaat verprusten :/. Ze hebben dus niets geleerd van Krimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Net weer even gebelt met Caiway, dit keer geen prutser aan de lijn.

Nieuwe weetjes, als we ze mogen geloven natuurlijk: CIF heeft nog geen groen licht gegeven waardoor Caiway nog niets aan mag/kan zetten en waarschijnlijk gebeurt dat pas als heel Maassluis klaar ligt. ETA begin van de zomer. (Dat is al een stuk beter dan September.)

Mijn input dat dit wel zonde van de tijd is was hij het mee eens en zou hij doorspelen naar CIF, wat ik zelf ook morgen zal doen. Wellicht als meer mensen dit melden bij CIF dat er verandering in te brengen is, dus bel ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je toen je CIF aan de lijn had ook nog iets gehoord van meer aanbieders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Anoniem: 375601 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:07:
Heb je toen je CIF aan de lijn had ook nog iets gehoord van meer aanbieders ?
Daar heb ik ze over gemailt. CIF en/of Van Gelder gaat, in ieder geval nu nog, geen diensten leveren over hun fiber en we zijn aangewezen op Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
;) Dus geen open netwerk voorlopig, al tettert CIF altijd van wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:02

BHQ

Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:29:
;) Dus geen open netwerk voorlopig, al tettert CIF altijd van wel :?
Zou fijn zijn als bijvoorbeeld Tweak gaat leveren. Caiway gaat er hier niet inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat ligt toch aan KPN of Reggifiber; Indien zij het interessant achten hun diensten uit te breiden over het CIF netwerk.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die antieke snelheden van Caiway op de glasvezel voor torenhoge tarieven kan echt niet meer/

Ik hoop dat Caiway snel eens meegaat met de concurrentie en als instapsnelheid 50/50 invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:38
Dat hoop ik ook, ze lopen mijlenver achter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien over een jaar ofzo. Het moet wel eerst even uitgemelkt worden hè ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het gewoon respectloos naar je klanten als je de laagste snelheid van Nederland biedt op de glasvezel en ook nog eens een schamele 3mb/s upload dat je dan hetzelfde durft te vragen als aanbieders met 50/50. Ook is Caiway het duurst met zijn gesprekskosten naar vaste nummers. Gemiddeld betaal je 3 cent per minuut bij de concurrentie, bij Caiway maar liefst 9 cent per minuut. Ik heb het gevoel dat er veel klanten zijn weggelopen en om de omzet op peil te houden alle tarieven maar zijn opgeschroefd. Het product daarentegen is niet verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf VoIP bij Budgetphone voor 9,50 1000 minuten... ze hebben ook aantrekkelijk abo's met bellen naar mobiel.

Voordeel van een VoIP abo bij een andere provider is dat als je 'per ongeluk' (wat mij eens is overkomen) afgesloten word je nog wel je nummer behoud.

Weet iemand toevallig of er een router in de modem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

eagl0r schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:14:
Net weer even gebelt met Caiway, dit keer geen prutser aan de lijn.

Nieuwe weetjes, als we ze mogen geloven natuurlijk: CIF heeft nog geen groen licht gegeven waardoor Caiway nog niets aan mag/kan zetten en waarschijnlijk gebeurt dat pas als heel Maassluis klaar ligt. ETA begin van de zomer. (Dat is al een stuk beter dan September.)

Mijn input dat dit wel zonde van de tijd is was hij het mee eens en zou hij doorspelen naar CIF, wat ik zelf ook morgen zal doen. Wellicht als meer mensen dit melden bij CIF dat er verandering in te brengen is, dus bel ze!
Maasluis is pas eind 2012 klaar volgens de planning van CIF (http://www.cif-glasvezel.nl/flash/maassluis/index.html ). En met die achterlijke prijzen ga ik ook niet overstappen.
Volgens de berichten in de topics over glasvezel in andere steden kun je pas gaan bestellen als de hele stad aangesloten is.

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 25-03-2012 15:07 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Hier in het Wateringse Veld is alles klaar maar met voorstellen komen ho maar. Ik vind het maar een slakken bedrijf dat Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoop toch niet dat ze glasvezel pas groen licht geven als HEEL het Westland pas aangesloten is. :|

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Geen idee, maar hier hadden ze gezegt medio maart horen we het maar tot heden helemaal niks. Als ik het zo lees allemaal zijn ze bij KPN een stuk sneller met het aanbieden en aansluiten van fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
eagl0r schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:14:
Zojuist een mailtje van Van Gelder gekregen: Caiway zuigt dit groen licht verhaal uit hun duim, en deze onzin horen ze helaas vaker. Wat Van Gelder/CIF betreft is de lijn klaar voor gebruik na aanleg in de meterkast.

Caiiiwaaaayyy!!!! :(

[ Voor 4% gewijzigd door eagl0r op 27-03-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus Caiway is er zelf nog niet klaar voor en verzint een smoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ongelooflijk wat boffen wij met Caiway. Zo traag als het maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze moeten eind 2012 toch een "nieuw" produkt hebben voor 2013?! ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Inderdaad ze komen hier overmorgen de verbinding testen, dan zou ik dus al op glas kunnen. Dus waarom caiway zo laks blijft weet ik ook niet. Als het pas aan het eind van het jaar word moet het wel een goede prijs/kwaliteit zijn wil ik ook een abo nemen. :F

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat Caiway wacht tot de overname door KPN is goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Als KPN het overneemt komt het dan vrij voor andere aanbieders die ook via KPN leveren of blijft het dan ook alleen voor caiway?? >:)

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 14:12
ThaOdie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:29:
Als KPN het overneemt komt het dan vrij voor andere aanbieders die ook via KPN leveren of blijft het dan ook alleen voor caiway?? >:)
Zou mij niet heel erg verbazen, bij mij vallen een paar kwartjes wel op zijn plek;
uit mail van XS4all op 15-3
Het is hier nog niet bekend of wij zullen gaan leveren over het CIF netwerk. Ik raad u aan om over een maand deze vraag nogmaals aan ons te stellen.
En dat in combi met het trage aanpassen van Caiway en de op handen zijnde overname....

Maar goed, is nog steeds koffie dik kijken natuurlijk

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Wederom Caiway gebelt: De bal ligt inderdaad bij Caiway, de schuld geven aan CIF was fout, excuses daarvoor. Het hele westland word verglast, de directie van Caiway heeft daarom besloten om pas na volledige aanleg diensten te gaan leveren. Dat zal later in het jaar zijn maar niet in de 'vakantie', dus voor of na de zomer. Verder kon ze alleen een notitie van interesse in fiber bij mijn adres noteren maar verder was er niets wat ze konden doen.

Ik heb aangegeven dat er nogal wat mensen zitten te wachten en dat wij graag de directie zouden aanspreken over dit besluit, dat kan via info@caiway.nl of postbus 45, 2670 AA, Naaldwijk tav Dhr. Verbeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Rare beslissing eigenlijk. Ze zijn in De Lier nog niet eens klaar, en dat had er allang moeten liggen. Reken dus op minimaal twee maanden uitloop, en sommige kernen stonden al voor ergens in 2013 gepland.

Dat wordt dus glasvezeldiensten in 2014, als ik 't zo mag geloven?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Het begint lekker, nu al storing op mijn lijn.. :X

Hoe en wat verder heb ik nog niets van gehoord. Ze zijn zo gelijk weer vertrokken.. :|

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Heb je al glas dan, ThaOdie?

[ Voor 3% gewijzigd door babbi op 29-03-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Ze hebben de lijn gecontroleerd en al een storing gevonden. Nog geen levering. Wanneer het opgelost word is de vraag. :/

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Laatst online: 14:04
Hier in de Lier is nu de brief gekomen dat ze volgende week de glasvezel in het huis willen aansluiten. Oftwel van buiten naar binnen brengen. We zijn nu dus een half jaar verder vanaf het graven :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja zo snel gaat het allemaal niet maar plak er maar zeker nog een half jaar aanvast na de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453491

Bij ons is vandaag ook glasvezel naar binnen gebracht. Waarom om dat het gratis was, als je het later toch wil moet je er 399 voor betalen. Van daar dus, nu heb ik er een hard hoofd in, dat we als we echt aangesloten willen worden de hoofdprijs gaan betalen want zo gaat het meestal bij Caiway. Heb nu Ultra maar haal altijd maar de helft van de snelheid en dat zal met glasvezel wel hetzelfde zijn of misschien nog wel slechter. Dus bij deze denk ik dat ik maar bij het oude blijft en misschien wel een abonnement lager gaat want 50 euro voor een snelheid die je nooit krijgt is echt belachelijk. Er zullen in het begin wel weer veel kinderziektes inzitten, een en al ellende dus veel bellen lange wachttijden en uiteindelijk ligt het altijd aan je zelf. Nee erg positief ben ik niet maar heb ook geen fijne ervaringen met Caiway, want ten opzichten van 12 jaar geleden is er nog niet veel verandert, dus misschien wel op zoek naar een andere provider, zoals de meeste in mijn straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:02

BHQ

Anoniem: 453491 schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:26:
en dat zal met glasvezel wel hetzelfde zijn of misschien nog wel slechter.
:z Ja, laten we 't gewoon eens een kans geven enzo.

Die glasvezel infra is (afgezien van wellicht een eindpunt ergens in de wijk) volledig anders dan de huidige kabel-infra. Andere factoren (zoals een router binnenshuis die de throughput simpelweg niet haalt) kunnen nog van invloed zijn.

Ik vind de prijzen en snelheden van de abbonementen nou niet echt concurreren, maar geef het eens een poos. Als er andere providers op het netwerk komen (Da's uiteindelijk de wens van velen hier, heb ik de indruk) hebben zij mooi die forse investering gedaan om die fibertjes in de grond te prakken en heb jij een ISP naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De prijzen van de alles in 1 paketten zijn gewoon veel te duur voor wat het biedt. De internetsnelheden zijn bij Caiway de helft lager dan Ziggo of UPC, maar Caiway durft wel het zelfde te vragen.
Over de telefonietarieven nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
babbi schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:50:
Ja zo snel gaat het allemaal niet maar plak er maar zeker nog een half jaar aanvast na de aansluiting.
Juist daarom heb ik 3 maanden geleden mijn VDSL abonnementje verlengd. Wanneer de straatkast hier aangepast wordt en ik voor € 21,50 50/5 mbit haal hou ik het hier waarschijnlijk ook bij.

Maar ik ben benieuwd en laat het gewoon in huis aansluiten. Nu zijn ze idd te duur. Qua techniek verwacht ik wel dat je met glasvezel de volle snelheid haalt.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:03

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Wimlem schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:14:
[...]

Juist daarom heb ik 3 maanden geleden mijn VDSL abonnementje verlengd. Wanneer de straatkast hier aangepast wordt en ik voor € 21,50 50/5 mbit haal hou ik het hier waarschijnlijk ook bij.

Maar ik ben benieuwd en laat het gewoon in huis aansluiten. Nu zijn ze idd te duur. Qua techniek verwacht ik wel dat je met glasvezel de volle snelheid haalt.
Dat haal je zeker :P vooral de upload is echt top, blij dat ik weg ben bij UPC daar haalde ik nooit de beloofde 6MB. Zat ik vaak op 4MB

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Nou lekker is dat staan ze ineens zonder melding aan mijn beur te bellen. De storing zou nu opgelost zijn maar toch wel netjes als ze aangeven wanneer ze komen en niet zomaar aanbellen. :/

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo ging dat bij ons tijdens de aanleg ook;
*ding dong* - "We komen even glasvezel aanleggen"
Twee weken later:
*ding dong* "We komen even het glasvezel patchkastje installeren"

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blisterin_Bull schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:57:
Zo ging dat bij ons tijdens de aanleg ook;
*ding dong* - "We komen even glasvezel aanleggen"
Twee weken later:
*ding dong* "We komen even het glasvezel patchkastje installeren"
Zeg je toch ding dong - kom maar op xx:xx uur >:)

Als ik niet thuis ben en mijn vrouw wel, komen ze er niet in... in zal en moet er bij zijn..

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 04-04-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik lees overal op het forum van andere glasvezelaanbieders, snelheidsverhogingen en prijsdalingen .
Wanneer gaat Caiway hier eens in mee op de glasvezel. 100 euro per maand voor een 90/90 bundel is echt niet meer van deze tijd. Bij de meeste aanbieders krijg je nu voor dat geld 500/500.

Caiway loopt echt hopeloos achter.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 06-04-2012 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Voorlopig zitten we ook aan Caiway op glasvezel vast wanneer het netwerk geactiveerd wordt. Zonet waren er 2 glasvezel mannetjes hierzo van Van Gelder en Reggefiber (?! lol) om het signaal te testen (wat goed was). Ik vertelde dat we hier (Maassluis) nog tot eind 2012 moesten wachten op glasvezel activatie en toen keek die Reggefiber gast O_o
"In Dordrecht doen ze het per wijk opleveren" zei hij, waarop ik zei dat Caiway altijd raar doet :P
Afijn, wat ik dus eigenlijk wilde meedelen is het volgende wat hij zei. Namelijk dat Caiway de komende 3 jaar alleenrecht op het CIF glasvezel netwerk heeft en je pas daarna over kan stappen op een andere aanbieder. -_-

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Ze hebben vandaag de kabel in de meterkast uit laten komen en op het moment is er iemand bezig om een kastje aan te sluiten. Beiden vertelden ze mij dat het echt nog wel een half tot een jaar duurt voordat er iets gaat gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Is er toevallig een Google Maps kaart met servicegebieden van glasvezel aanbieders? Zou erg helpen bij het verhuizen.

Was Dordrecht ook Caiway of een andere ISP Blisterin Bull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dordrecht is UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dordrecht = Reggefiber = KPN enz.
De beste plaatsen met glasvezel zijn Nunspeet, Amsterdam-IJburg (500Mbit/500Mbit) en Zeewolde (200Mbit/200Mbit). De rest zijn allemaal 50/50 of 100Mbit. Altijd nog sneller dan het hele Caiway aanbod... welke er nog niet is.

[ Voor 77% gewijzigd door Blisterin_Bull op 12-04-2012 22:25 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En reken voorlopig maar niet op meer aanbieders bij CIF. Dit lees ik op de website van CIF Glasvezel van Aalsmeer:

http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/producten-diensten.php

CIF verzorgt de aanleg van het glasvezelnetwerk in uw gemeente. CIF verhuurt het glasvezelnetwerk aan Caiway. Caiway is daarmee de eerste en voorlopig enige dienstenleverancier op het netwerk en zal een uitgebreid aanbod op het gebied van televisie, internet en telefonie verzorgen. Caiway informeert u over wanneer de diensten voor u beschikbaar worden en welke abonnementen hierbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Yep, dat ligt in lijn met wat de (Reggefiber) monteur mij gisteren vertelde; Dat Caiway de komende 3 jaar monopolie heeft op hun netwerk. Daarna zijn klanten pas vrij om over te stappen naar de dan eventueel beschikbare andere provider(s).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wimlem schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:43:
Ze hebben vandaag de kabel in de meterkast uit laten komen en op het moment is er iemand bezig om een kastje aan te sluiten. Beiden vertelden ze mij dat het echt nog wel een half tot een jaar duurt voordat er iets gaat gebeuren....
Zou je een foto willen posten van het kastje (Fiber Terminuation Unit?) dat gister geplaatst is in je meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik ben ook wel benieuwd. Ook of er een omzetter met coaxkabel uitgang op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zal wel hetzelfde zijn als deze (niet in meterkast).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:56:
Zal wel hetzelfde zijn als deze (niet in meterkast).
Jep, zonder dat loopkabeltje, de glasvezel loopt door een pijp en er zitten nog meer zegels op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit daar dan ook een coaxkabel uitgang op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, en dat is toch niet nodig? Glasvezel vervangt het coax-netwerk (voorlopig) nog niet. Beide infrastructuren blijven naast elkaar werken.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is makkelijk gedacht, maar of Caiway nu huur moet betalen aan CIF voor de coaxkabel en glasvezel of alleen glasvezel.

Het lijkt me logischer als Caiway gewoon DVB-C gaat aanbieden op de glasvezel. Lagere huurkosten werkt ook in ons voordeel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 14:12
Anoniem: 375601 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:14:
Ja dat is makkelijk gedacht, maar of Caiway nu huur moet betalen aan CIF voor de coaxkabel en glasvezel of alleen glasvezel.

Het lijkt me logischer als Caiway gewoon DVB-C gaat aanbieden op de glasvezel. Lagere huurkosten werkt ook in ons voordeel toch?
En dus klanten dwingen op glasvezel af te nemen omdat er geen coax meer geleverd wordt. En daarbij de verplichting om een volledig pakket af te sluiten?
Ben benieuwd wat een NMA/OPTA daar van zou vinden......

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

...Lagere huurkosten werkt ook in ons voordeel toch?
Ja dat is makkelijk gedacht... Geloof je het zelf? ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Lijkt mij niet is weer een reden om het pakket te verhogen als er geen andere keus is, is caiway de enige die er plezier aan heeft. :X

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het diep gesteld met Caiway de afgelopen twee jaar. Steeds meer zenders verdwenen uit het basispakket of aanvullende pakketten,. Geen aanwinst nieuwe zenders zoals bij UPC of Ziggo.
Nog wel iets meer HD zenders in het basispakket maar Glashart biedt er nu ook al 16 aan en Vodfone zelfs 20.

De internetsnelheden op de glasvezel zijn die uit een geschiedenisboekje van twee jaar terug.
De prijzen echter torenhoog waarbij de telefoniekosten echt associaal zijn geworden.

Zodra er een tweede aanbieder op de glasvezel komt ben ik weg bij Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Anoniem: 375601 schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:33:
Ik vind het diep gesteld met Caiway de afgelopen twee jaar. Steeds meer zenders verdwenen uit het basispakket of aanvullende pakketten,. Geen aanwinst nieuwe zenders zoals bij UPC of Ziggo.
Nog wel iets meer HD zenders in het basispakket maar Glashart biedt er nu ook al 16 aan en Vodfone zelfs 20.

De internetsnelheden op de glasvezel zijn die uit een geschiedenisboekje van twee jaar terug.
De prijzen echter torenhoog waarbij de telefoniekosten echt associaal zijn geworden.

Zodra er een tweede aanbieder op de glasvezel komt ben ik weg bij Caiway
Dan hebben ze jou zeker nog 3 jaar als klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

De coax-uitgang van de glasvezelmodems werkt obv een signaal in de tweede glasvezel.
Dus voor Caiway betekent het:
- huurkosten voor de coax-kabel en 1e glasvezel óf
- huurkosten voor de 1e en 2e glasvezel.

In beide situaties 2x huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De coaxkabel niet meer gebruiken en gewoon DVBC over de tweede glasvezel. Volgens mij is er minder onderhoud aan glasvezel dan aan coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Een buurman die gisteren met Caiway gebeld heeft vertelde me dat ze Maassluis pas in September aansluiten.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alleen voor het internet is het een verbetering ( zeer stabiel)

Maar op televisiegebied voegt glasvezel nog niks toe hoor. Sterker nog , je kan maar op 1 televisie kijken met de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is precies wat ik tegen m'n buurman zei, behalve dat ik internet snelheid als voorbeeld nam. Die 25/3 en 50/5 (of 6Mbit upload) abbonementen zijn gewoon te zielig voor woorden.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij de meeste glasvezelaanbieders wordt nu 50/50 de instapsnelheid. Ik begrijp dan ook niet dat Caiway met snelheden van een antieke coaxkabel op de glasvezel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Vreselijk ik hoop echt dat ze de Abo vormen gaan veranderen. Wat een bagger upload via glas en de prijs wat ze aanbieden is een schande. Laten we hopen dat ze het aanpassen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, in 2014 misschien. Caiway kennende zullen ze zoiets rond een jaarwisseling doen om er met grote bombarie hun superieuriteit te laten klinken.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In feite besteelt Caiway zijn klanten gewoon, want waarom als bij de meeste glasvezelaanbieders de gesprekstarieven 2 of 3 cent per minuut zijn naar vaste lijnen en soms zelfs voor vijf euro per maand meer, onbeperkt bellen, moet Caiway 9 cent per minuut rekenen en 20 euro per maand extra voor onbeperkt bellen?

En waarom kost 90 mb/s abonnement bij Caiway twee keer zoveel dan een 50 mb/s abonnement bij de andere glasvezelaanbieders? Dan worden wij toch gewoon getild door Caiway?

Dit schaadt ook CIF als zogenaamde open netwerkbeheerder, want CIF staat dit allemaal wel toe en beschermt Caiway ook nog eens. Maar de dupe zijn wij als klant die financieel worden uitgemolken door Caiway met veel te hoge tarieven.

CIF heeft zijn visite kaartje voor mij al afgegeven als zeer onbetrouwbare netwerkbeheerder. Want overal roepen dat je een open netwerk hebt, maar vervolgens alleen Caiway toelaten is de consument besodemieteren van de bovenste plank!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 22-04-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 21:20
Anoniem: 375601 schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:32:
In feite besteelt Caiway zijn klanten gewoon, want waarom als bij de meeste glasvezelaanbieders de gesprekstarieven 2 of 3 cent per minuut zijn naar vaste lijnen en soms zelfs voor vijf euro per maand meer, onbeperkt bellen, moet Caiway 9 cent per minuut rekenen en 20 euro per maand extra voor onbeperkt bellen?

En waarom kost 90 mb/s abonnement bij Caiway twee keer zoveel dan een 50 mb/s abonnement bij de andere glasvezelaanbieders? Dan worden wij toch gewoon getild door Caiway?

Dit schaadt ook CIF als zogenaamde open netwerkbeheerder, want CIF staat dit allemaal wel toe en beschermt Caiway ook nog eens. Maar de dupe zijn wij als klant die financieel worden uitgemolken door Caiway met veel te hoge tarieven.

CIF heeft zijn visite kaartje voor mij al afgegeven als zeer onbetrouwbare netwerkbeheerder. Want overal roepen dat je een open netwerk hebt, maar vervolgens alleen Caiway toelaten is de consument besodemieteren van de bovenste plank!
De caiway heeft waarschijnlijk een afspraak met CIF dat zij de alleen aanbieder zijn voor de eerste 5 jaar.
Omdat Caiway flink heeft geïnvesteerd in CIF willen ze waarschijnlijk eerst alles terug verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Nou dan moeten ze vooral de prijzen zo achterlijk hoog houden:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De tarieven van Caiway zijn inderdaad belachelijk hoog. Waar andere glasvezelaanbieders hun prijzen van bundels juist laten dalen de snelheden verhogen. Doet Caiway de prijzen verhogen, de telefoniekosten dramatisch verhogen en de snelheden niet verhogen.

Logisch dat CIF, de wind uit de zeilen houdt bij Caiway. Stel je voor dat je kan kiezen uit meer aanbieders op de glasvezel, dan krijgt Caiway het erg zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zonet kwam er iemand langs van Van Gelder die de dummy huls van de FTU heeft verwisseld met een echte. Nu is de glasvezelverbinding dus echt klaar voor gebruik. Nu Caiway nog xD

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Echt waar hier in het Wateringse veld hangt nog een dummy terwijl hier alles eerder klaar was. Volgens mij is het 1 grote bende:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:42
Van die grote bende... dat klopt helemaal!!! Hier zijn ze nu al 3x keer geweest om het naar binnen te blazen en iedere keer lukt dat niet (wisten ze al bij de eerste keer) . Bij de eerste keer zeiden ze al dat de straat weer open moet omdat er ergens een knikje kan zitten.
Voorlopig hoor ik en zie ik niets van CIF. Maar ze doen dat nu maar lekker op 1 dag... blazen en gelijk modem etc. Want we gaan hier niet totaal vijf !!! dagen voor een vezeltje opnemen, vier is al teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eerst moet die knik eruit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als alles volgens plan verloopt gaat Caiway pas rond voorjaar 2013 glasvezel aanbieden in Maassluis volgens de lokale krant. FUUUUUU

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Kan best kloppen zo vlot zijn ze niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorjaar 2013 wat een losers. Dus als je glasvezel wilt kun je dus nog wel een jaartje wachten.

Van mij mag Caiway de glasvezel in hun Rxxx steken met hun prijzen en beloftes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik sluit mij geheel aan, echt een schande allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wellicht dat Caiway met geheel nieuwe diensten en tarieven in een aantal gemeenten gelijk wil starten en dat het daarom langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij wachten ze simpelweg totdat ze ALLE gemeentes waar ze actief in zijn (in het Westland dan) met aansluiten. Dan is de "glasvezel-ring" compleet.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ik zag ze wel bezig in het Wateringse Veld aan de wijkkast dan maar of dat nu vorderd met de aansluiting dat weet ik wel zeker van niet. Die dummy kan ik beter inlijsten in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Iemand hier die ook een storing heeft omg maassluis??

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, hier (3141, Maassluis) lag internet ongeveer anderhalf uur plat.
http://caiway.gebruikers....wthread.php?thread_id=488

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iboowtje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 21:57
Weet iemand al wat voor kabel je nodig heb om die glasvezel aan te sluiten op je netwerkkaart ?
Ik wil namelijk weten of de verbinding al actief is :9

[ Voor 23% gewijzigd door iboowtje op 07-06-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:31
Gewoon een UTP kabel. Cat5 of CAT 6. Een standaard computernetwerkkabeltje dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Verbinding actief maar waar woon je dan? Als je in het Westland woont dan kan je het wel vergeten. Hier in het Wateringse Veld is het al maanden een dooie pestbende:( Je hoort geen fluit van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe wil je dat doen zonder glasvezel modem? ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iboowtje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 21:57
hebben ze geen testomgeving waar ze ons in kunnen zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Waar heb jij het in godsnaam over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
babbi schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:12:
Waar heb jij het in godsnaam over?
Ik denk dat hij gewoon een glasvezelmodem wil inprikken en kijken of het werkt ;-). Maar dat zal niet zo makkelijk gaan.

Zou mooi zijn als een https://www.wisper.nl/index.php?regio=RtNes op de glasvezel komt. 200/200 mbit vanaf 42,50 per maand ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Kan je nagaan komt Caiway met 90/90MB voor 70e p/m. Boeven prijzen het!
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste