Zou rond de 18.7 moeten zijn volgens de fora. Beste manier om dit af te dwingen is even een "cache clear" van de xbox afdwingen, 5 a 10 seconden de xbox button rechtsvoor op de console ingedrukt houden tot de machine afgesloten is en dan weer starten. Eerstvolgende keer dat je dan pCARS start, moet de xbox komen met de update a 370mbjohnb52 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:15:
Er zou een update zijn voor de Xbox, maar hoe kan ik zien of die update er bij mij al op staat?
Game is nu 18,1GB groot, en de updates staan bij mij op automatisch...
echt? vind de rumble triggers nog steeds waardeloos, er is meer rumble bij een beetje de remmen inknijpen, dan bij volledig een as blokkeren. daarnaast voel ik alleen tijdens het remmen wat rumble in de rechter trigger, bij wiel spin voel je helemaal niks. vind het nog geen nuttige toevoeging op het rijden, en ben ook alweer teruggegaan naar forzadjbarney schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:15:
zo, net even een paar rondjes spa rondgerost met die ruf gt3, wat een wereld van verschil pre-patch en nu met 1.3 zeg! Heb nu pas echt het idee dat ik vast veel te veel tijd ga spenderen in deze game
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Thanks!djbarney schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:16:
[...]
Zou rond de 18.7 moeten zijn volgens de fora. Beste manier om dit af te dwingen is even een "cache clear" van de xbox afdwingen, 5 a 10 seconden de xbox button rechtsvoor op de console ingedrukt houden tot de machine afgesloten is en dan weer starten. Eerstvolgende keer dat je dan pCARS start, moet de xbox komen met de update a 370mb
Dat werkte!
Lijkt mij mooi nieuws met ingang van Windows 10!
Project Cars-ontwikkelaar: '30-40% prestatiewinst met DirectX 12'
Had ik van de week al 's genoemd maar is idd zeer goed nieuws.Davidson schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:25:
Ik vind het ook lastig dat de rumble niet goed werkt maar ik merk wel dat ik meer met mijn gehoor doe kwa remkracht wielspin etc.job115 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:36:
[...]
echt? vind de rumble triggers nog steeds waardeloos, er is meer rumble bij een beetje de remmen inknijpen, dan bij volledig een as blokkeren. daarnaast voel ik alleen tijdens het remmen wat rumble in de rechter trigger, bij wiel spin voel je helemaal niks. vind het nog geen nuttige toevoeging op het rijden, en ben ook alweer teruggegaan naar forza
Het zou wel makkelijker zijn als je meer/betere rumble heb.
Is het met een stuur anders kwa feeling?
En ik zelf vind forza minder sim achting ik voel daar ook weinig verschil met welke auto ik rij (in dezelfde klasse) als ik ze getuned heb.
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Van de patch merk ik wel dat je veel beter kunt sturen maar de rumble is volgens mij helemaal niet verbeterd.
Zo, vanavond weer even online in de rondte gescheurd op de X1 en het was weer bijzonder tof! Je merkt echt dat iedereen de auto's steeds beter in de vingers krijgt. Veel close racing en dan nog netjes ook
Maar dan dus in een privé lobby hè, over de publieke lobby's hoor ik alleen maar ellende.
[ Voor 17% gewijzigd door Rossi46 op 29-05-2015 00:28 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Die tijden lagen dicht bij elkaar, was echt heerlijk zo. Moet iets minder foutjes gaan maken en dan kan ik gewoon met jou en United meerijden voorin. Al reed ik op Laguna Seca wel echt heel lekker. Zwetende klauwtjes maar toch zo consistent, heerlijk om te zien dat je maar een paar tienden per rondje wint/verliest.Rossi46 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:27:
Zo, vanavond weer even online in de rondte gescheurd op de X1 en het was weer bijzonder tof! Je merkt echt dat iedereen de auto's steeds beter in de vingers krijgt. Veel close racing en dan nog netjes ookMaar dan dus in een privé lobby hè, over de publieke lobby's hoor ik alleen maar ellende.
De consoles hadden echt zo'n spel nodig!
Ja twas leuk om nog eens een keer met mensen te rijden die nederlands kunnen ipv met die amerikanenBeltoni schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:19:
[...]
Die tijden lagen dicht bij elkaar, was echt heerlijk zo. Moet iets minder foutjes gaan maken en dan kan ik gewoon met jou en United meerijden voorin. Al reed ik op Laguna Seca wel echt heel lekker. Zwetende klauwtjes maar toch zo consistent, heerlijk om te zien dat je maar een paar tienden per rondje wint/verliest.
Spitjig dat ik er zo laat bijgekomen was maar het ging toch nog lekker.
Al lagen mijn tijden toch wel gemiddeld 2 seconden achter op de toppers
En dan die 10 rondjes was echt wel zweten hierzo........het ging 7 ronden goed en daarna was mijn saus op en ging ik echt wel veel fouten maken vooral in dat middengedeelte.....daardoor mijn tot dan toe mooie 3de plek moeten afstaan haha.
Mvg Dave ( Anda inc.)
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
Waar heb je dat gedaan?Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:08:
[...]
Ach ik heb hem voor 22 euro gepre-ordered dus we zien het wel.
Ergens een of andere key website, even googlen.
Edit: zie dat het nu rond de 25 euro zit volgens mij. PC versie wel te verstaan.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Overigens is dat met name te danken aan DX12, die directere toegang mogelijkheden biedt, vergelijkbaar met Mantle van AMD. Overigens zag ik laatst ook een benchmark van DX12, waarbij de prestaties van zo'n beetje elke game wel met vergelijkbaar (en soms zelfs beter!) toenam. Met name voor nVidia gamers neemt de performance dan flink toe. Bron: http://www.anandtech.com/...iew-amd-nvidia-star-swarmDavidson schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:25:
Voor AMD GPU gebruikers, gisteren is er een beta update uitgebracht, met rugnummer 15.5, bron: http://www.anandtech.com/...catalyst-155-beta-drivers. Changelog:
Download via http://support.amd.com/en...atalyst-windows-beta.aspxHighlights of AMD Catalyst™ 15.5 Beta Windows Driver
Crossfire Profile Update for:
*The Witcher 3 - Wild Hunt
Performance Improvements for the following :
The Witcher 3 - Wild Hunt : Up to 10% performance increase on single GPU Radeon R9 and R7 Series graphics products
Project Cars - Up to 17% performance increase on single GPU Radeon R9 and R7 Series graphics products
[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2015 09:26 ]
Heeft iemand trouwens ook deze gratis game ooit gespeeld?
RaceRoom Racing Experience
http://store.steampowered.com/app/211500/
RaceRoom Racing Experience
http://store.steampowered.com/app/211500/
Ik heb de game wel eens voorbij zien komen, maar gezien de reviews op Steam eigenlijk nooit aangeraakt. 
Zo te lezen, met even wat zoeken hier op het forum, zijn ook hier de meningen erover verdeeld.
Is [PC] RaceRoom - The Game niet het topic van RaceRoom?
Zo te lezen, met even wat zoeken hier op het forum, zijn ook hier de meningen erover verdeeld.
Is [PC] RaceRoom - The Game niet het topic van RaceRoom?
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2015 10:04 ]
Ja, was echt nice vooral als de tijden enigszins dicht bij elkaar liggenBeltoni schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:19:
[...]
Die tijden lagen dicht bij elkaar, was echt heerlijk zo. Moet iets minder foutjes gaan maken en dan kan ik gewoon met jou en United meerijden voorin. Al reed ik op Laguna Seca wel echt heel lekker. Zwetende klauwtjes maar toch zo consistent, heerlijk om te zien dat je maar een paar tienden per rondje wint/verliest.
De GT3's gaan daarintegen erg fijn idd.
miss een vraag die al voorbij is gekomen..
wat is het verschil tussen performance impact en full damage..?
en vind het enorm jammer dat er geen dirt build up is op je voorruit of vizier..
na zo gt3 race is heel je auto zwart van de rotzooi.. maar een schone ruit als een nieuwe wagen
je heb een wisser.. maak hem dan nuttig ofzo om vuiligheid van je ruit te halen..
btw.. zo gt3 race op 50% length duurt al 21 laps.. je bent er ff mee bezig zeg pff.
wat is het verschil tussen performance impact en full damage..?
en vind het enorm jammer dat er geen dirt build up is op je voorruit of vizier..
na zo gt3 race is heel je auto zwart van de rotzooi.. maar een schone ruit als een nieuwe wagen
je heb een wisser.. maak hem dan nuttig ofzo om vuiligheid van je ruit te halen..
btw.. zo gt3 race op 50% length duurt al 21 laps.. je bent er ff mee bezig zeg pff.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Het is zover
. Is er iemand in staat het al te testen?
nieuws: AMD brengt bètadriver uit met optimalisaties voor Project Cars en The Witcher 3
nieuws: AMD brengt bètadriver uit met optimalisaties voor Project Cars en The Witcher 3
Zie CptChaos in "[Multi] Project CARS"DeXXoR schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:44:
Het is zover. Is er iemand in staat het al te testen?
Werkt CF in deze game, of gaat me HD7990 alleen maar bokken?
@hierboven: heb je zelf die gain ook ervaren, of neem je enkel de tekst over, op annandtech gaat het alleen maar over nvidia vs amd, en niemand met ervaringen?
@hierboven: heb je zelf die gain ook ervaren, of neem je enkel de tekst over, op annandtech gaat het alleen maar over nvidia vs amd, en niemand met ervaringen?
[ Voor 61% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-05-2015 15:05 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Wel vaag van die Caterham, denk dat je daar toch echt zelf moet gaan schakelen.DutchOwnage schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:12:
[...]
Ja, was echt nice vooral als de tijden enigszins dicht bij elkaar liggen. Daarom moet ik nog flink gaan oefenen met de Caterham op Snetterton, want daar kan ik echt nog niet meekomen. Moet 5 seconden zien goed te maken op o.a jou en Ross.
De GT3's gaan daarintegen erg fijn idd.
Is wel een lastig circuit en als je snel wilt zijn moet je best veel risico nemen.
Daar zitten inderdaad een paar gevaarlijke bochten in, zoals de laatste (Murrays) en de lange linkse na het tweede rechte stuk (Brundle).Beltoni schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:44:
[...]
Wel vaag van die Caterham, denk dat je daar toch echt zelf moet gaan schakelen.![]()
Is wel een lastig circuit en als je snel wilt zijn moet je best veel risico nemen.
http://racetrackrefugee.c...etterton-circuit.png?w=78
Hier 2 x R9-280X in Crossfire en het draait als het tietSAiN ONeZ schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:44:
Werkt CF in deze game, of gaat me HD7990 alleen maar bokken?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Thnx, dat word vanavond me wheelstand met fanatec erbij zoeken en testen dus, heb de driver er net op staan.
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Dat zijn inderdaad de twee lastige stukken. Riches & Palmer zijn niet hele lastige bochten maar daar kan je wel veel tijd winnen of verliezen. Wel leuk die namen bij de bochten, die moeten ze eigenlijk bij elke circuit erbij geven.Flying Hawkic schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:05:
[...]
Daar zitten inderdaad een paar gevaarlijke bochten in, zoals de laatste (Murrays) en de lange linkse na het tweede rechte stuk (Brundle).
http://racetrackrefugee.c...etterton-circuit.png?w=78
Ik zie op internet dat er converters bestaan (maxracer f1 v5) waarmee het mogelijk is om de Logitech G25 op de playstation 4 aan te sluiten. Iemand ervaring mee? Werkt dat goed?
PSN: fonsmeister
Nope.fonsmeister schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:48:
Werkt dat goed?
Nickname does not reflect reality
Deze game blinkt af en toe echt uit in matigheid. Dan heb je een racegame met community events door middel van timetrials en dan is het niet eens mogelijk om je eigen ghosts op te slaan. Sjongejonge, wat een faal. Of een fatsoenlijke datalogger. Of een ghost in beeld zodra je over start/finish komt. Of meerdere ghosts in beeld (je eigen + snelste overall bijvoorbeeld).
[ Voor 27% gewijzigd door Voxalizer op 29-05-2015 16:02 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Groot minpunt inderdaad.Voxalizer schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:59:
Deze game blinkt af en toe echt uit in matigheid. Dan heb je een racegame met community events door middel van timetrials en dan is het niet eens mogelijk om je eigen ghosts op te slaan. Sjongejonge, wat een faal.
Nederlandse PS5 clan / 30+
Eens die 15.5 driver testen....
Een vaste setting en track genomen, 27 auto's op de baan, start in het midden:
Windows 10 default driver: ca. 33-40 fps
AMD 15.5 beta driver: ca. 20-45 fps
Ok? Iets winst in de maximum range maar een flink verlies bij de minimum fps, die voornamelijk plaatsvinden bij de grid overview aan de start.
Ok? Iets winst in de maximum range maar een flink verlies bij de minimum fps, die voornamelijk plaatsvinden bij de grid overview aan de start.
[ Voor 100% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2015 17:06 ]
Had net een mooie race op Oulton Park. Formula C. Van p13 naar p2 in 5 laps. Level 80 
Enjoy!
Enjoy!
PSN: MrMistral
Niet aan beginnen. Zou nog even de E3 afwachten. Geruchten gaan dat Logitech bezig is met een nieuwe stuurtje G29 en dan ook ondersteuning voor de oudere stuurtjes op de PS4.fonsmeister schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:48:
Ik zie op internet dat er converters bestaan (maxracer f1 v5) waarmee het mogelijk is om de Logitech G25 op de playstation 4 aan te sluiten. Iemand ervaring mee? Werkt dat goed?
Daar hadden ze het over tevens ondersteuning voor G27 en nieuwer, dat zou wel balen zijn, want ik heb ook nog een G25 liggen.
Zijn die fps ook zo bad in windows 8.1 of windows 7 om zo een pre mature OS te gebruiken als je gaming platform snap ik niet zo goed, je wilt toch het optimale eruit halen? Op wat voor hardware draai je?Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:38:
Eens die 15.5 driver testen....
[ Voor 72% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-05-2015 17:19 ]
Verwijderd
Super gaaf dat Project Cars, alleen begrijp ik soms helemaal niets van de AI. De ene keer werkt hij redelijk tot goed, de andere keer beuken ze je zo van de weg af en lijkt het alsof de AI alleen de ideale lijn rijdt.
Windows 10 is juist stukken beter dan W7, vanwaar ik geupgrade heb. Windows 8.1 licentie heb ik niet, maar je leest genoeg verhalen dat W10 beter is. Bij mij was het ongeveero 20% boost toen ik van W7 naar W10 ging.SAiN ONeZ schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:17:
Daar hadden ze het over tevens ondersteuning voor G27 en nieuwer, dat zou wel balen zijn, want ik heb ook nog een G25 liggen.
[...]
Zijn die fps ook zo bad in windows 8.1 of windows 7 om zo een pre mature OS te gebruiken als je gaming platform snap ik niet zo goed, je wilt toch het optimale eruit halen? Op wat voor hardware draai je?
Verder: i7 920 @ 3.2 GHz, 12 GB DDR3, R9 290X, Samsug 830 SSD.
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2015 17:33 ]
Nadat ik BF4 in bepaalde map gigantische fps drops had, bleken die ineens helemaal weg te zijn met windows8 destijds op je machine, zoals EA blijkbaar ook adverteerde, nu heb ik geen ervaring met win 10 maar je specs liegen er niet op, dat loopt echt bagger blijkbaar, en max fps gain ten koste van je minimale fps waardes noem ik amper verbetering, durf amper het stuur onder het stof vandaan te halen, draai je evengoed op hoge settings ofzo, die fps is toch wel nog omhoog te krijgen met de meest snelle single amd chip around atm?
Zojuist stuurtje besteld voor de PS4. De Thrustmaster TS300. Hopen dat deze zsm geleverd wordt.
Dan eens normale bochten/rondes maken.
Dan eens normale bochten/rondes maken.
[ Voor 17% gewijzigd door 19Joost85 op 29-05-2015 18:14 ]
Verwijderd
Wacht maar eens totdat je een race hebt waarin jij 2 of meerdere keren moet pitten (om banden te wisselen) en de AI gewoon door blijft rijdenVerwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:27:
Super gaaf dat Project Cars, alleen begrijp ik soms helemaal niets van de AI. De ene keer werkt hij redelijk tot goed, de andere keer beuken ze je zo van de weg af en lijkt het alsof de AI alleen de ideale lijn rijdt.
Gamebreaker!!!

Zo'n beetje alles op medium of low. Alleen texture res op high, anisotropic op 16x en AA op ds2m.SAiN ONeZ schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:04:
Nadat ik BF4 in bepaalde map gigantische fps drops had, bleken die ineens helemaal weg te zijn met windows8 destijds op je machine, zoals EA blijkbaar ook adverteerde, nu heb ik geen ervaring met win 10 maar je specs liegen er niet op, dat loopt echt bagger blijkbaar, en max fps gain ten koste van je minimale fps waardes noem ik amper verbetering, durf amper het stuur onder het stof vandaan te halen, draai je evengoed op hoge settings ofzo, die fps is toch wel nog omhoog te krijgen met de meest snelle single amd chip around atm?
Die ds2m word afgeraden om in te stellen, maarja daar koop je geen €300+ vga card voor, om dat te horen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen op me U2515H icm 7990 en 6core, normaal heb ik daar geen zorgen in, maar dit slaat blijkbaar alles
Wordt afgeraden bij twee kaarten, maar niet als je een single kaart draait.SAiN ONeZ schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:43:
Die ds2m word afgeraden om in te stellen, maarja daar koop je geen €300+ vga card voor, om dat te horen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen op me U2515H icm 7990 en 6core, normaal heb ik daar geen zorgen in, maar dit slaat blijkbaar alles
Die CPU is een mega bottleneck in jouw systeem.Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:32:
[...]
Windows 10 is juist stukken beter dan W7, vanwaar ik geupgrade heb. Windows 8.1 licentie heb ik niet, maar je leest genoeg verhalen dat W10 beter is. Bij mij was het ongeveero 20% boost toen ik van W7 naar W10 ging.
Verder: i7 920 @ 3.2 GHz, 12 GB DDR3, R9 290X, Samsug 830 SSD.
Ja idd! Soms echt belachelijk slecht. Dat houdt me ook een beetje tegen om met damage te rijden. Je wordt dan zo vaak genaaid.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:27:
Volgens mij valt dat wel mee, toch? Hmm. Geen zin om nog eens 400 euro te investeren voor een game. Heb al 500 euro bijna geïnvesteerd alleen voor pcars.Damian schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:16:
[...]
Die CPU is een mega bottleneck in jouw systeem.
Voor mijn moederbord/socket is er niet veel meer verkrijgbaar en een nieuw mobo betekend nieuw geheugen en daar heb ik net nieuw van gekocht.
[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2015 19:47 ]
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de T300RS en de T300 GTE behalve het logo en de share knop. De GTE is nu te krijgen en de RS waarschijnlijk pas maandag maar dit is nog niet zeker. Iemand ervaring met deze stuurtjes op de PS4.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Klopt, zou nog eens een functioneel laadscherm zijn, dan heb je tenminste wat nuttigs te doen in plaats van naar de mooie screenshots te kijkenBeltoni schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:47:
[...]
Dat zijn inderdaad de twee lastige stukken. Riches & Palmer zijn niet hele lastige bochten maar daar kan je wel veel tijd winnen of verliezen. Wel leuk die namen bij de bochten, die moeten ze eigenlijk bij elke circuit erbij geven.
Ik erger me vooral aan de AI in single player. Die zijn nogal single minded en blijven hun lijn iets teveel houden en beuken mij gewoon echt te vaak aan de kant terwijl ze zelf prima door kunnen kachelen.
Hopen dat dit verbeterd word in de nabije toekomst
Hopen dat dit verbeterd word in de nabije toekomst

Op Ebay vind je voor 80e Xeon 5650 6cores, 12threads en die heb je in 10min naar 3,8-4ghz geclocked met lage vcore en temperaturen (in vergelijking met de desktopvarianten) en dat zou nog een leuke upgrade zijn voor niet al te veel geld, verpats je je bestaande voor de helft valt het helemaal mee..Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:29:
[...]
Volgens mij valt dat wel mee, toch? Hmm. Geen zin om nog eens 400 euro te investeren voor een game. Heb al 500 euro bijna geïnvesteerd alleen voor pcars.
Voor mijn moederbord/socket is er niet veel meer verkrijgbaar en een nieuw mobo betekend nieuw geheugen en daar heb ik net nieuw van gekocht.
Vind het wel kort door de bocht door te zeggen dat een i7 een zware bottleneck is maar hij is inmiddels wel goed verouderd (wat logisch is, 2008 kwam de CPU uit).Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:29:
[...]
Volgens mij valt dat wel mee, toch? Hmm. Geen zin om nog eens 400 euro te investeren voor een game. Heb al 500 euro bijna geïnvesteerd alleen voor pcars.
Op deze site kan je CPU benchmark scores zien. De i7-920 heeft 4989 punten terwijl mijn i5-4690K 7770 heeft.
Ok beetje onderschat dan. Zwaar overklokken begin ik niet aan dus die xeon is niet echt een optie.
Mja dan maar nog wat aanmodderen met wat ik heb. Nooit gedacht dat die cpu zo achterhaald was. Heb geupgrade naar i7 4770k in mijn werkstation en dat is nog geen 5% sneller met zware taken in photoshop of renderen van video's.
Dus ik dacht dat het nog wel voldoende was voor wat games.
Hmm.
Mja dan maar nog wat aanmodderen met wat ik heb. Nooit gedacht dat die cpu zo achterhaald was. Heb geupgrade naar i7 4770k in mijn werkstation en dat is nog geen 5% sneller met zware taken in photoshop of renderen van video's.
Hmm.
Joh! Je i7 is echt geen bottleneck. Ik had het spel eerst gedownload op m'n pc. Draaide als een zonnetje met alles max op 1920x1080 met een q6600Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:16:
Ok beetje onderschat dan. Zwaar overklokken begin ik niet aan dus die xeon is niet echt een optie.
Hmm.

Minimaal een Core 2 Quad moet geen probleem zijn.
Van Project CARS website, de FAQ sectie.MINIMUM SPEC
CPU – 2.66 GHz Intel Core 2 Quad Q8400, 3.0 GHz AMD Phenom II X4 940
GRAPHICS – nVidia GTX 260, ATI Radeon HD 5770
MEMORY – 4Gb RAM, 1Gb VRAM
RECOMMENDED SPEC
CPU – 3.5 GHz Intel Core i7 3700, 4.0 GHz AMD FX-8350
GRAPHICS – nVidia GT600 series, AMD Radeon HD7000 series
MEMORY – 8Gb RAM, 2Gb VRAM
Toch wel, die 9xx serie i7 doet echt minder per core. Vergeleken met de rest van zijn pc zou ik het daar in zoeken.MrMistral schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:20:
[...]
Joh! Je i7 is echt geen bottleneck. Ik had het spel eerst gedownload op m'n pc. Draaide als een zonnetje met alles max op 1920x1080 met een q6600
Ik ben zelf van een 8 Core AMD Bulldozer FX 8150 3,6Ghz naar een i7 3770 3,4Ghz gegaan, en dat was bijna 50% winst in de meeste spellen, met zelfde videokaarten en zelfde hoeveelheid geheugen.
Verwijderd
Begonnen met een GT3 seizoen in een MCLAREN:
De MCLAREN rijd heerlijk tot nu toe.
Net ook voor het eerst een mandatory
pitstop moeten maken. Gelukkig moesten
de anderen dat ook gaan doen.
Vraagje, hoe voelen jullie wanneer een band blokkeert als je in de cockpit-view rijdt? Ik gebruik vaak de chase camera omdat ik dan meer indicaties heb van wat de auto doet,... Of geeft mijn stuur mij niet genoeg gevoel (Mad Catz Pro Racing voor de Xbox One)?
Na de patch is het véél verbeterd op de X1. Ik ben de carreermodus herbegonnen en geen vertraging, haperingen of lag gehad tijdens verschillende manches.Flying Hawkic schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:10:
[...]
Dat komt soms omdat je het te lang hebt laten opstaan (geen idee hoe dat komt). Probeer eens je Xbox One van uit de stroom te trekken en dan terug insteken en opstarten, dat heeft bij mij de lag verminderd.
Bedankt voor je antwoord, ik heb nog niet gespeeld (tijd gehad) na de patch. Maar ik bedoelde eigenlijk dat je in de cockpit view geen enkele feedback krijgt over het blokkeren van de wielen (je ziet geen rook, je krijgt geen vibratie,...)RigolleM schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:58:
[...]
Na de patch is het véél verbeterd op de X1. Ik ben de carreermodus herbegonnen en geen vertraging, haperingen of lag gehad tijdens verschillende manches.
Sorry om je enthousiasme de kop in te drukken, maar je filmpje is echt hèt voorbeeld waarom je die racelijn direct uit moet zetten.Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:14:
Begonnen met een GT3 seizoen in een MCLAREN:
[video]
Je rempunten zijn absurd vroeg en ook de lijn die je rijdt klopt niet. Je volgt ook gewoon simpelweg het lijntje, ipv te anticiperen op hoe de bocht loopt (en de bocht daarna) en je houdt geen rekening met hoe de tegenstander rijdt. Soms is het namelijk effectiever om een afwijkende lijn te rijden om de tegenstander te grazen te nemen.
Nogmaals, ik vind het tof om te lezen dat je je goed vermaakt met deze game. Maar als je zo blijft rijden leer je niets en zul je bijvoorbeeld online nooit mee kunnen komen. En dat terwijl online close racing juist vele malen leuker is dan single player in career mode.
Dus, hup, zet die lijn uit en ga echt racen op je "instinct". In het begin wellicht lastig, maar je krijgt het door oefening vanzelf in de vingers. Kijk anders ook onboard YouTube filmpjes van echte racers, daar kun je veel van leren.
EDIT: ik wil overigens echt benadrukken dat ik niet onaardig of lullig naar je wilt zijn. Maar je zult echt progressie maken als je zelf gaat "snappen" hoe je moet rijden ipv het lijntje te volgen (waarbij de rode lijn niet wil zeggen dat je vanaf dat moment moet remmen, zoals wel bij Forza bijvoorbeeld).
[ Voor 10% gewijzigd door Rossi46 op 30-05-2015 11:10 ]
Verwijderd
Bedankt voor de tips.
Ik ben een beginner en ik probeer te genieten van de game.
Die lijn gaat vanzelf wel een keer uit als ik de circuits goed ken.
Wat hebben ze eigenlijk wel bedoeld met die racelijn? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog wel eens mee rijdt en gebruik het dan als eerste indicatie. Zeker bij wagens die ik niet ken op tracks die ik niet ken, en geen zin heb om eerst 5 tot 10 rondjes te verkennen.
Ik ben overigens wel blij dat ik de "abs" functie in mijn pedalen heb, al werkt het niet altijd en nooit 100%. (Clubsport pedalen gaan trillen wanneer je wielen blokkeren).
Ik ben overigens wel blij dat ik de "abs" functie in mijn pedalen heb, al werkt het niet altijd en nooit 100%. (Clubsport pedalen gaan trillen wanneer je wielen blokkeren).
Als je meer uitleg wilt over de racing line, zie http://www.drivingfast.net/techniques/racing-line.htmVerwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:12:
Bedankt voor de tips.
Er zijn dus verschillende racing lines die allemaal afhangen van wat na de bocht komt (bijvoorbeeld een lang recht stuk? Late apex), of van wat je tegenstander doet die je wilt inhalen. Het probleem met de racing line in game is dat deze niet dynamisch is en zich niet aanpast aan de genoemde omstandigheden.
Nah ik rij inmiddels een 1.42. Blijf t een lastig baantje vinden en wellicht is de Caterham ook niet helemaal mijn ding. Maar ik blijf oefenenBeltoni schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:44:
[...]
Wel vaag van die Caterham, denk dat je daar toch echt zelf moet gaan schakelen.![]()
Racelijn houdt geen rekening met het type auto wat je gebruikt, het is vooral gebaseerd op de rempunten van roadcars. Dus als je GT3 cars enzo gebruikt zijn de rempunten veel te vroeg. Vooral met Formulewagens heb je er bijna niets aan en moet je alsnog op je gevoel je rempunten bepalen. Spreek uit ervaring 
Hierin heeft Forza het (weer) beter voor elkaar, deze lijn is dynamisch en houdt rekening met je snelheid. Dus hoe sneller de wagen kan remmen, des te later komt de rode lijn in zicht. Tevens kan je in Forza kiezen alleen de remlijnen te weergeven, wat een mooie compromis geeft tussen realisme en assists
Hierin heeft Forza het (weer) beter voor elkaar, deze lijn is dynamisch en houdt rekening met je snelheid. Dus hoe sneller de wagen kan remmen, des te later komt de rode lijn in zicht. Tevens kan je in Forza kiezen alleen de remlijnen te weergeven, wat een mooie compromis geeft tussen realisme en assists
[ Voor 37% gewijzigd door Davidson op 30-05-2015 11:25 ]
Ja, het argument dat de racelijn compleet onbruikbaar is vind ik overigens niet maar het maakt het wel minder leuk.
Ook al zijn de rode pijlen verkeerd, het kan je weer een reference point geven.
Wat dat betreft vind ik het ook vaak lastig om constant te zijn. Bijvoorbeeld de eerste chicane op Monza of uitkomen tunnel in Monaco. Dan denk ik ok beginnen bij 150 m met remmen, dan 100 en da kom je erachter dat het er ergens tussenin zit. Moeilijk om het dan exact steeds op dezelfde plek te doen.
Vooral als in de race de grip ineens minder is in vergelijking met de kwalificatie. Dat heb ik eigenlijk elke race wel, ogen mij wordt de track greenness dan gereset ofzo. Bugje?
Wat dat betreft vind ik het ook vaak lastig om constant te zijn. Bijvoorbeeld de eerste chicane op Monza of uitkomen tunnel in Monaco. Dan denk ik ok beginnen bij 150 m met remmen, dan 100 en da kom je erachter dat het er ergens tussenin zit. Moeilijk om het dan exact steeds op dezelfde plek te doen.
Vooral als in de race de grip ineens minder is in vergelijking met de kwalificatie. Dat heb ik eigenlijk elke race wel, ogen mij wordt de track greenness dan gereset ofzo. Bugje?
Deze nacht heb ik tot mijn grote verbazing eens in een leuke publieke lobby mee kunnen doen.
De server was redelijk goed gevuld altijd en de meeste mannen waren toch wel goede clean racers.
Een race derde geworder en andere race 5de
Dit was samen met Tech en met een paar van men amerikaanse vrienden.
Was echt vet.
De server was redelijk goed gevuld altijd en de meeste mannen waren toch wel goede clean racers.
Een race derde geworder en andere race 5de
Dit was samen met Tech en met een paar van men amerikaanse vrienden.
Was echt vet.
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
Mijn voorkeur gaat inderdaad ook naar het meterbordje als rempunt, maar soms komt dat inderdaad (vervelend genoeg) niet uit. In dat geval gebruik ik andere visuele rempunten (een lijn op de weg, een hekje, een ander bordje, eender welk object) en dit gecombineerd met gevoel en andere factoren (koude banden, veel/weinig brandstof, hoeveelheid grip van de baan die anders is in de training dan tijdens de race).Phusebox schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:31:
Ja, het argument dat de racelijn compleet onbruikbaar is vind ik overigens niet maar het maakt het wel minder leuk.
Soms kan je ook de hoeveelheid 'zwart' op de baan gebruiken in combinatie met de rembordjes.
Ik denk dat het komt omdat je in de kwalificatie met veel minder brandstof rijdt?Phusebox schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:31:
Dat valt wel mee qua brandstof. Meestal zijn de races die we online doen ongeveer gelijk qua afstand als een kwalificatie van 15 min. Het ligt ook niet echt aan de banden temperatuur want die zijn gewoon mooi groen aan het begin van de race.
Maar zal toch wel factor koude remmen, afgekoelde track zijn ofzo. Voelt in ieder geval soms echt raar.
Maar zal toch wel factor koude remmen, afgekoelde track zijn ofzo. Voelt in ieder geval soms echt raar.
Begin je met koude remmen? Heb ik nooit gecontroleerd, maar ik denk van wel. Temperatuur zou inderdaad ook een verschil kunnen maken.
Overigens zou het net missen van je rempunt geen extreem probleem moeten zijn. Als je eenmaal instuurt kun je alsnog een beetje blijven remmen, wat je vaak net redt en je dus niet de bocht compleet mist. Sterker nog, zo doen de pro's het altijd. Gewoon het rempedaal (of de trigger van je controller) ietsje los laten aan het begin van het insturen. Je mist de apex dan natuurlijk wel een beetje, maar niet heel erg. Daarbij weet je dan voor het volgende rondje waar het rempunt wel een ligt.
Als je snapt hoe een racelijn behoort te lopen heb je de hulp racelijn ook helemaal niet meer nodig. Je komt er dan snel genoeg achter wat de meest efficiënte lijn is. Wat je ook weer helpt bij het bepalen van je rempunten.
Of bij het tactisch inhalen van een tegenstander. Want als hij gaat verdedigen door een bocht krap in te sturen, wijkt hij af van de racelijn. Als jij dam ook van de racelijn afwijkt door juist heel ruim een bocht in te gaan, kun je eerder op het gas dan hij, bouw je veel meer momentum op voor het rechte stuk en rijdt je super simpel met meer snelheid langs hem op dat rechte stuk.
Dat is nou precies mijn punt. Door het "blind" volgen van de racelijn leer je niet hoe een racelijn ontstaat en waarom die zo loopt. Flying Hawkic omschreef het net heel goed.Phusebox schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:31:
Als je snapt hoe een racelijn behoort te lopen heb je de hulp racelijn ook helemaal niet meer nodig. Je komt er dan snel genoeg achter wat de meest efficiënte lijn is. Wat je ook weer helpt bij het bepalen van je rempunten.
Of bij het tactisch inhalen van een tegenstander. Want als hij gaat verdedigen door een bocht krap in te sturen, wijkt hij af van de racelijn. Als jij dam ook van de racelijn afwijkt door juist heel ruim een bocht in te gaan, kun je eerder op het gas dan hij, bouw je veel meer momentum op voor het rechte stuk en rijdt je super simpel met meer snelheid langs hem op dat rechte stuk.
Ik heb deze instellingen met precies dezelfde cpu icm een GTX 970Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:34:
[...]
Zo'n beetje alles op medium of low. Alleen texture res op high, anisotropic op 16x en AA op ds2m.
Draait iig prima hier
[ Voor 31% gewijzigd door Scavy op 30-05-2015 14:46 ]
Ja ja wrijf het er maar in met die nvidia kaarten. Die AMD driver heeft in ieder geval niks geholpen.
Nog opvallend lage settings vergeleken met wat ik kan bereiken met mijn GTX 770 (bijna alles op High, vSync aan)... Heb dan wel een gloednieuwe i5 maar dan nog.Scavy schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:44:
[...]
Ik heb deze instellingen met precies dezelfde cpu icm een GTX 970
[afbeelding]
[afbeelding]
Draait iig prima hier
wel opletten, het was een verkapte "zie mijn vette bak eens" post, en hij heeft tevens een 144hrz scherm, dus daarom zijn lagere settings om aan die 144fps te komen..
Ik heb mijzelf ook eens aangemeld op de Playstation 4 Leden Spreadsheet! Ik zie jullie gauw!
PSN : MaRkIeS1620
Nee hoor niets geen "zie mijn vette bak eens" postSAiN ONeZ schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:14:
wel opletten, het was een verkapte "zie mijn vette bak eens" post, en hij heeft tevens een 144hrz scherm, dus daarom zijn lagere settings om aan die 144fps te komen..
@Davidson
Ik zou niet weten hoe hoog ik dingen zou kunnen zetten, dit zijn de zogenaamde "optimal settings" van nvidia experience en dat zijn zelden de beste instellingen maar heb al zoveel energie gestoken in het instellen van mijn G27 dat ik eigenlijk nog niet eens aan het hele grafische aspect ben toe gekomen
Volgens dit filmpje zou alles wel iets hoger kunnen
@Phusebox
Heeft dus geen drol met je i7 920 te maken zoals je ziet, diegene in het filmpje draait op een i7 920 + gtx 970 dus het zit hem allemaal in je gpu/ drivers.
[ Voor 17% gewijzigd door Scavy op 30-05-2015 15:52 ]
dat is 60fps jij wilt minimaal het dubbele, dan zul je ergens moeten toegeven, of gtx980 SLI gaan draaien
Nou opzich wil ik niet minimaal het dubbele maar mijn monitor kan dat idd wel en daarom had nvidia hem zelf daar op ingesteld.SAiN ONeZ schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:03:
dat is 60fps jij wilt minimaal het dubbele, dan zul je ergens moeten toegeven, of gtx980 SLI gaan draaien
Nu heb ik hem dus ingesteld op 1920x1080 -60fps
En dan draait hij hem op dezelfde settings als dat yt fimpje met een fps tusen de 45 en 85
Deze settings dus:
En dit is alleen maar om aan te tonen dat de i7 920 niet de bottleneck is in het systeem van Phusebox. Misschien is hij dan op dat vlak weer gerust gesteld
[ Voor 10% gewijzigd door Scavy op 30-05-2015 16:14 ]
Ik miste mijn rempunt volledig voor de eerste bocht op de Nurburgring
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1S0iamRuQwQ]
Ook leuk, de BMW die ik schepte, kon gewoon zijn ronde vervolgen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1S0iamRuQwQ]
Ook leuk, de BMW die ik schepte, kon gewoon zijn ronde vervolgen
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Hahaha, dat is gewoon bijna een stunt te noemen! Ziet er wel gaaf uit
Haha dat ziet er wel tof uit, misschien kan je wel de nieuwe Grosjean worden
Verwijderd
Kun je nu het beste gas geven in een bocht of is gecontroleerd erdoor heen komen door de snelheid geleidelijk te houden (dus van de pedaal af) het beste.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2015 19:05 ]
Normaal gesproken is, volgens mij, de volgorde om voor de bocht klaar te zijn met remmen, (relatief) rustig insturen en gedurende de bocht het gas weer (wederom relatief) rustig opvoeren.
Geen bocht is hetzelfde, maar hierboven is volgens mij de basis.
Geen bocht is hetzelfde, maar hierboven is volgens mij de basis.
Inderdaad, wat Ralph zegt klopt volgens mij. De regel is afremmen voor de bocht, zoveel mogelijk (aan een constante) snelheid in de bocht meenemen tot aan de apex en vanaf dan zo vroeg mogelijk lichtjes terug op het gas en verder accelereren.
[ Voor 8% gewijzigd door Flying Hawkic op 30-05-2015 19:24 ]
Dat is per auto verschillend, bij de ene auto een beetje gas erop gaat vaak beter.Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:03:
Kun je nu het beste gas geven in een bocht of is gecontroleerd erdoor heen komen door de snelheid geleidelijk te houden (dus van de pedaal af) het beste.
Als ik m'n ps4 verkocht heb.. Ga ik een nieuwe pc samenstellen.. Wil de eyecandy😕 haha
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Verwijderd
Welkom! Niet te laat remmen in de laatste ronde hèMarkiesV schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:35:
Ik heb mijzelf ook eens aangemeld op de Playstation 4 Leden Spreadsheet! Ik zie jullie gauw!
HahahaGood Fella schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:34:
Haha dat ziet er wel tof uit, misschien kan je wel de nieuwe Grosjean worden
weet niet of er al antwoord op gegeven is , maar wat je zegt is dus exact het verschil.Orpheo1975 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:40:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de T300RS en de T300 GTE behalve het logo en de share knop. De GTE is nu te krijgen en de RS waarschijnlijk pas maandag maar dit is nog niet zeker. Iemand ervaring met deze stuurtjes op de PS4.
Alvast bedankt.
heb zelf de gte gekocht omdat de locatie van de knoppen mij wat ergonomischer leek
Iemand ervaring met de Jack Spade tweaker files, 4 verschillende FFB configs die je in de juiste map moet zetten, en per config zijn meteen alle autos juist ingesteld, itt de standaard game?
http://forum.projectcarsg...k-Spade-FFB-Tweaker-Files
http://forum.projectcarsg...k-Spade-FFB-Tweaker-Files
Thanks, ik heb nu de GTE besteld. De layout van de knoppen kan je vinden op de Thrustmaster site.Madnessy schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:21:
[...]
weet niet of er al antwoord op gegeven is , maar wat je zegt is dus exact het verschil.
heb zelf de gte gekocht omdat de locatie van de knoppen mij wat ergonomischer leek
http://ts.thrustmaster.co...id=3&fid=15&pid=377&cid=9
Ja. Use the searchSAiN ONeZ schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:35:
Iemand ervaring met de Jack Spade tweaker files
Nickname does not reflect reality
Wat is er toch aan de hand met de AI in deze game. Ik heb de moeilijkheidsgraad op 70 en dat beviel me goed. Ik was net iets sneller dan de rest maar doordat ik nog best wel eens een stuurfoutje maak beviel me dat wel
. Nu rij ik in een formula A en ineens ga ik in een goed rondje 7 seconden sneller dan de AI. Dat verschil is toch veel te groot voor één moeilijkheidsgraad? Kan de AI er gewoon niks van in de formule A ofzo? En als ik trouwens weer eens spin in een langzame bocht rijden ze gegarandeerd in je zijkant waardoor je weer suspension damage hebt, super frusterend want ze kunnen er makkelijk langs zonder je te raken.
Mmm ok dan, de AI rijders scheuren lekker hard door de bocht maar ik zelf verlies zo snel grip
Ik moet gewoon langzamer rijden. Snap er nog niet zo veel van geloof ik.
[ Voor 10% gewijzigd door FerdiV op 31-05-2015 15:11 ]
Verwijderd
Het is zeker genieten met Project CARS op de PS4.Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:37:
Mijn nieuwe aanwinst voor de Playstation 4
Oh, dacht dat je hem niet ging halen?Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:37:
[afbeelding]
Zie dat de pc versie nu voor €24,95 te koop is in een shop. Kan ik die na aankoop ook via steam binnenhalen met de key of serial? Of werkt dat niet met fysieke exemplaren?
Is er een groep om mee te racen ? Er zitten namelijk nog een paar kinderen op de servers die liever mario kart spelen. Super mooi spel alleen moet er wel een vast groep zijn wel alle aids uit etc..
...en je hebt GTA 5 ook gehaald!Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:37:
[afbeelding]

www.youtube.com/DerOllie
Heeft iemand hier de Fanatec GT3RS? Zit te twijfelen om dit stuur of een G25/27 aan te schaffen.
Let op:
Er is een PlayStation 4 Leden Spreadsheet
Er is een PlayStation 4 Leden Spreadsheet