Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een groot probleem ;( of dat denk ik toch :(. Ik zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen en hopelijk heeft er iemand raad voor mij.

Dus ik ging vandaag voor de eerste keer Pcars spelen op mijn PC met een G25 stuurtje. Nu had ik al info gehad omtrent settings en dergelijke en kwam ik uit op de Jack Spade settings.
Dus ik heb die settings al geinstaleerd vorige week of zo iets.
Dus vandaag instaleer ik de G25 software en zet alles klaar. Ik had via Jack Spade al gezien om ook bepaalde settings voor het stuurtje te gebruiken. Deze vond ik hier --> http://forum.projectcarsg...22122-G25-G27-SETUP-GUIDE

Dus ik open de Logitech profiler, maak een profile voor Pcars aan en zet alle settings zoals op de forum beschreven. Met name de wheel lock op 900graden vond ik al veel maar ik deed toch wat er stond.
Na alle settings te hebben overgenomen ging ik verder en starte ik Pcars op voor de eerste keer met het stuur. Ik ga naar controllers en ik begin met wheel calibration net zoals beschreven op het forum. Ik draai stuur naar links en dan naar rechts ... maar ik kom een wheel lock van 180graden uit. Ik dacht dat het wel zou lukken maar als ik dan de eerste keer een free practice deed was het niet te doen. Stuur werkte echt heel traag. Ook FFB was niet goed, het ging gewoon niet.
Ik heb dan drivers opnieuw geinstaleerd en nogmaals geprobeerd maar nog steeds kwam ik uit op 180graden. Alles wat ik probeerde ik kwam gewoon niet uit op de 900graden zoals men melde op het forum.

Is er iemand die mij uitleg kan geven hoe dit komt en hoe ik verder moet want op dit moment kan ik gewoon niet rijden. Of is dit omdat ik de Jack Spade settings al eerder heb geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Teamdsp schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:06:
Is er een groep om mee te racen ? Er zitten namelijk nog een paar kinderen op de servers die liever mario kart spelen. Super mooi spel alleen moet er wel een vast groep zijn wel alle aids uit etc..
Speel je op PC of PS4?

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk toch wel omdat ik van andere racegames niet kan genieten .
Ik ben toch een gamer die van simulatie houd maar dan toch wel weer met controller .
Deze Project Cars is mijn racegame waar ik al hele lange tijd naar heb uitgekeken , je kunt hem zo moeilijk maken als je maar kunt maar ook zo makkelijk maken .
Welke racegame heeft deze eigenschappen ??????
Ik ben geen autoverzamelaar zoals Gran Turismo maar wil gewoon van het begin aan racen zodat het rubber van je banden wegsmelten op het asfalt
This is the perfect race game
The Outlaw schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:09:
[...]

Oh, dacht dat je hem niet ging halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

Pff, lekker close racen is er echt niet bij v.s. de AI van het spel. Ze houden 0,0 rekening met jou en houden gewoon hun eigen lijn aan en beuken je er zo af terwijl ze zelf prima door kunnen rijden elke keer :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Heeft er iemand dit al geprobeerd op de standaard pendalen van de TX? Het is een mod om wat meer tegendruk in het rempendaal te geven. Aangezien de T3PA bijna nergens te verkijgen is en vrij prijzig is.

http://www.isrtv.com/foru...dirty-tx-brake-pedal-mod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Damian schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:56:
Pff, lekker close racen is er echt niet bij v.s. de AI van het spel. Ze houden 0,0 rekening met jou en houden gewoon hun eigen lijn aan en beuken je er zo af terwijl ze zelf prima door kunnen rijden elke keer :/
Dat ja... Met alles behalve Formule auto's is het nog te doen, maar met Formule auto's heb ik constant dit:

Wel geluk bij deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

Edd

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:51:
Ik draai stuur naar links en dan naar rechts ...
Heb je het wel gedaan zoals in de calibratie staat aangegeven? Dus eerst helemaal naar links of rechts en daarna maar op 90 graden naar links of rechts?
Ik dan geen G25, maar wel de calibratie doorlopen met mijn T500.
Eerst het stuur helemaal naar links gedraaid en daarna op 90 graden naar links en klaar.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 09:27
Pandanl schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:40:
Heeft er iemand dit al geprobeerd op de standaard pendalen van de TX? Het is een mod om wat meer tegendruk in het rempendaal te geven. Aangezien de T3PA bijna nergens te verkijgen is en vrij prijzig is.

Lijkt simpel en effectief. Van de week maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 03:42
Hey,

Ik heb me aangemeld voor de GoTRacing club maar ik lees dat het op uitnodiging is, wat moet ik verder doen?,

met vriendelijke groet Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:11:
[...]

Heb je het wel gedaan zoals in de calibratie staat aangegeven? Dus eerst helemaal naar links of rechts en daarna maar op 90 graden naar links of rechts?
Ik dan geen G25, maar wel de calibratie doorlopen met mijn T500.
Eerst het stuur helemaal naar links gedraaid en daarna op 90 graden naar links en klaar.
Ok hier ligt dus waarschijnlijk mijn fout. Ik heb stuur helemaal links gedaan, daarna volledig naar rechts. Heb verkeerd gelezen dat het eigenlijk maar 90graden hoeft.

Immens bedankt om dit voor mij op te klaren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
Gisteravond een promo game (PS4) gekregen, dus vanavond kan ik ook aan de gang met Project Cars.
Tijd geleden dat ik een racegame heb gespeeld, dus zal wel weer even wennen zijn.
Nog tips hoe je het spel het best kan beginnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:24
Damian schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:56:
Oh dat is niet mijn ervaring, ik doe alleen maar GT3 races tegen de AI en daar zitten soms wel hele spannende gevechten tussen. Ik word eigenlijk bijna niet van de baan gebeukt, tenzij we met 2 of 3 auto's bij elkaar vol aan het pushen zijn, dan willen de auto's elkaar weleens een kusje geven. Ik heb al meerdere reviews opgenomen waar de AI bijvoorbeeld op een andere lijn gaat zitten om mij eruit te remmen of om mij van mijn lijn af te "dwingen". Ook als een auto bijvoorbeeld in de eerste bocht van de baan af gaat en daarna weer op de baan komt, gaat de rest er ook ruim omheen.

Wat me wel opvalt is dat de AI geen last lijkt te hebben van regen. Zelf ga je alle kanten op en liggen je rempunten compleet anders, maar de AI gaat nog net zo strak als altijd door de bocht heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49

Ik heb er een stuk wit schuim/foam tussen zitten. (zit vaak als beschermingsmateriaal bij apparaten)
Je kan ook een squashbal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zolang je dat ding niet open maakt, is het best safe. Maar denk 3x na om dat ding open te schroeven, ik had een kapotte set hier liggen, maar de hele binnenkant staat 'springloaded' en is amper meer in elkaar te zetten. Ergste geval verschiet je pod-meter en heb je amper meer registratie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
UTwizard schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:04:

Wat me wel opvalt is dat de AI geen last lijkt te hebben van regen. Zelf ga je alle kanten op en liggen je rempunten compleet anders, maar de AI gaat nog net zo strak als altijd door de bocht heen?
Dat is inderdaad een puntje dat men hoopt te patchen in de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Weet iemand of er nog verschil zit in de pc versie en dan de UK variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

UTwizard schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:04:
[...]

Oh dat is niet mijn ervaring, ik doe alleen maar GT3 races tegen de AI en daar zitten soms wel hele spannende gevechten tussen. Ik word eigenlijk bijna niet van de baan gebeukt, tenzij we met 2 of 3 auto's bij elkaar vol aan het pushen zijn, dan willen de auto's elkaar weleens een kusje geven. Ik heb al meerdere reviews opgenomen waar de AI bijvoorbeeld op een andere lijn gaat zitten om mij eruit te remmen of om mij van mijn lijn af te "dwingen". Ook als een auto bijvoorbeeld in de eerste bocht van de baan af gaat en daarna weer op de baan komt, gaat de rest er ook ruim omheen.

Ga maar eens racen met open auto's ;) Dan heb je daar toch echt meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:24
Damian schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Ga maar eens racen met open auto's ;) Dan heb je daar toch echt meer last van.
Zou goed kunnen hoor, ik heb nog geen race gedaan in een open auto. Ik ben meer gecharmeerd van de dikke GT kanonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
majoh schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:54:
[...]
Dat ja... Met alles behalve Formule auto's is het nog te doen, maar met Formule auto's heb ik constant dit:

[video]

Wel geluk bij deze...
super realistisch dus. Ik zat gisteren Dutch Super Car Challenge te kijken op RTL 7.

Alleen maar dit soort fouten.

*edit: volgens mij bestaat deze klasse alleen maar uit mannen met compensatiedrang, dus het niveau zal niet erg hoog liggen

[ Voor 12% gewijzigd door Rudolf op 01-06-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De moeilijkste races zijn voor mij tot nu toe de Lotus Classic Racecar Race wedstrijden.

In de qualificatie regent het dan ook nog is wat het extra moeilijk maakt.

Twee keer eerste en een keer tweede geworden tot nu toe in die Race wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Twee keer eerste en een keer tweede geworden
Dat klinkt inderdaad tough! :o

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

Superkiwi

Hoi doei

Je kan de carrière races en invitationals zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Even de AI difficulty slider naar links schuiven en je rijdt alleen tegen jezelf.
Ik doe het ook met races waar ik eigenlijk geen zin in heb :P

Ik wilde het "echte racen" voor online bewaren.
Gisteren even op een public server gespeeld... man man man.
Enige nette rijders waren de 4 Tweakers die ook in de server zaten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de sliders gewoon standaard staan in de wedstrijden.

Dan voel je nog enige competitie en moet je echt werken.

Dat maakt het wel een stuk spannender , vooral met regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Welk niveau is standaard ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Default ai is 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ow.. dat is lager dan ik had verwacht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:29
Volgens mij is dat meer afhankelijk van de eerste keus die je hebt gemaakt qua niveau, amateur/novice/professional. Bij mij stond hij standaard namelijk op 50% (novice gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
Utoka schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:29:
Volgens mij is dat meer afhankelijk van de eerste keus die je hebt gemaakt qua niveau, amateur/novice/professional. Bij mij stond hij standaard namelijk op 50% (novice gekozen)
Volgens mij is het andersom? Novice-Amateur-Pro.

Ik heb iig de middelste optie gekozen, maar daar heb ik nu eigenlijk spijt van. Kun je dit nog opschroeven naar professional?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik rijd op AI 85 en dan ben ik gemiddeld een seconde sneller dan de snelste achter mij. Op sommige banen ineens weer 3 a 4 seconden omdat ze een bocht echt zo belachelijk langzaam nemen.

Mooi voorbeeld is de eerste bocht op Snetterton, die doe je met een Formula C echt bijna volgas, even kort liften is voldoende. Daar gaan zij dus echt langzamer doorheen, ook op AI 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb de AI nu op 80 staan.
70 was makkelijk, 1 tot 2 seconden sneller per rondje, soms meer.
Op 80 ben ik niet zo zeker van die eerste plaats.
Maar het is inderdaad afhankelijk van de klasse waarin je rijdt.
NiQo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:39:
[...]
Ik heb iig de middelste optie gekozen, maar daar heb ik nu eigenlijk spijt van. Kun je dit nog opschroeven naar professional?
Nee. Als je dat echt wilt zul je een nieuwe career moeten opstarten.
Maar als je de keuze "pro" wilt benaderen kan je altijd de AI opschroeven en de assists op real zetten.
(mocht je trophies jagen: die I Am The 5% trophy ga je niet meer halen als je niet op pro bent begonnen)

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 01-06-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
dvdkiwi schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:50:
Ik heb de AI nu op 80 staan.
70 was makkelijk, 1 tot 2 seconden sneller per rondje, soms meer.
Op 80 ben ik niet zo zeker van die eerste plaats.
Maar het is inderdaad afhankelijk van de klasse waarin je rijdt.

[...]

Nee. Als je dat echt wilt zul je een nieuwe career moeten opstarten.
Maar als je de keuze "pro" wilt benaderen kan je altijd de AI opschroeven en de assists op real zetten.
(mocht je trophies jagen: die I Am The 5% trophy ga je niet meer halen als je niet op pro bent begonnen)
Ben geen Trophy Hunter en de career kan me eigenlijk ook gestolen worden ;)

Er staat nu alleen in mijn profile amateur, en die moet weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

NiQo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:28:
[...]

Ben geen Trophy Hunter en de career kan me eigenlijk ook gestolen worden ;)

Er staat nu alleen in mijn profile amateur, en die moet weg :)
LOL, ouwe amateur! :P

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Hi guys,

Here are the release notes for the upcoming Patch 1.4. We will update you with a release date as soon as we have the date confirmed by the various external parties.

Project CARS –Patch 1.4 – Release Notes

General
* Pagani Monza Clubday invitational event - No longer causes the game to crash when using a specific livery on the Pagani Huayra.
* PC - Fixed an issue that would cause the game to crash while watching saved replays, when shared memory is enabled.
* PS4 - Anisotropic filtering has been increased to help reduce blurry textures.
* PS4 - Temporal anti-aliasing has been further optimized. This reduces the ghosting effect and additionaly gives the player full control via a slider to tweak the resulting image according to personal preference.

Performance improvements
* Xbox One - Various performance optimizations, adding up to an average of 5-6% performance improvement. This results in an overall smoother experience.
* PS4 - All shaders have been rebuilt using new shader compiler, giving a significant performance boost in some areas.
* PS4 - CPU performance gains due to new more aggressive code optimisations.

Physics & AI
* The AI loss of grip that results from tyre degradation as a result of wear is now more noticeable.
* The AI will now show much more realistic grip loss when running on slick tyres in the rain.
* First pass improvements on various tracks to enhance the AI performance and ability (Azure Circuit, Donington GP, Watkins Glen, Bathurst, Nordschliefe)

Pitting, tuning, setups
* Fixed an issue where certain street cars would pit for tyre change during rain when they already had the correct tyres fitted.
* Fixed an issue where custom vehicle setups were lost when progressing through sessions.
* Improved the system used to select the most appropriate tyres based on current and predicted weather conditions.
* Ensure that the AI always pit when they need to change tyres based on the weather conditions.
* The Default strategy will now correctly show the tyres that will be fitted on the player vehicle during a pit stop.
* The pit stop routine will no longer start during online races until the player closes the pit stop menu. This ensures that the player has enough time to select or configure an appropriate set of actions before the pit crew start working on the car.
* Tyre pressures will now be correctly set when the player changes to a new set of tyres.
* The currently-active Pit strategy will now remain in action when advancing through race sessions.

* Fixed an issue where the player was sometimes given a large time penalty when exiting the pit lane.
* Fixed an issue where the remaining session time displayed an incorrect value in the Tuning screen.
* Fixed an issue that at times would prevent a player from entering a race, after joining a second online lobby.
* Fixed and issue where the Track Location popup would at times appear on some screens.
* PS4 – The lobby browser now displays random lobbies instead of always the oldest lobbies.
* PS4 – Fixed an issue where network features could not be used after resuming from rest mode.
* PC - The lobby browser now automatically extends the search distance for lobbies when not enough of them are found using the default filter. Lobbies that are hosted further away (and therefore have potentially worse latency to all peers) appear at the bottom of the browser, and are colour coded with yellow or orange icons do indicate the quality of the connection.
* PC - The session host now regularly sets the current timestamp into a session attribute, so that sessions with too old timestamps are not displayed in the browser. This prevents stale sessions with no active host from appearing in the session browser.
* PC - When joining a session, the client now attempts to request the member details multiple times before giving up. This helps to improve the success rate of joining online sessions.
* Xbox One – Fixed an issue where matchmaking was not filtering the race length correctly.

Controls – All platforms
* Fixed pedals and triggers that vibrates during replays.
* Fixed an issue that causes the wheel centring spring to be active during driving.
* Improved force feedback strength and tweaked the default force feedback parameters for all supported wheels based on community feedback.
* Further enhancements to the steering feeling – Improved blending between the tyre force spring and the steering lock spring.
* Improved behaviour of the wheel force springs while navigating the menu system.

Controls – PS4
* Fixed an issue where the player got stuck on the career screen when entering driver name using a wheel controller.
* Improved the support implementation of several older Fanatec wheels, such as the GT2, GT3, and CSR.
* Fixed the Fanatec CSS so that it works correctly in sequential mode.
* Fixed the Fanatec CSP pedals to save the calibration correctly if player calibrated only pedals.
* Fixed the Fanatec CSP ABS rumble.
* Fixed the Fanatec CSW handbrake.
* Game Pad - Tilt Control support implemented to allow controller tilt to be used to control the vehicles.

Vehicles
* Adjusted handbrake strength on vehicles which are equipped with handbrakes.
Fixed an issue where the rain wipers’ state did not reset correctly when restarting a session.
Fixed an issue where light glows from a vehicle behind the player would sometimes appear in front of the player.
* Fixed fuel pressure gauge calibration in several cars.
* Fixed an issue where a white border would at times appear around the brake light glow of certain cars.
* Ford Mk.IV – Improved the collision model to prevent vehicles wedging in under other vehicles.
* Formula Gulf, Gumper Apollo, Formula Rookie - Fixed and issue with the livery sets that caused the livery selection to display wrong liveries.
* Lykan Hypersport -Statistics updated to latest manufacturer specification.
* Lotus 72D - Improved handing characteristics, exposed bump stops to be adjustable in the vehicle setup, reduced cold sensitivities of the slick tyres, adjusted the AI speed, wear and rain tires to match the player’s experience.
* Karts - Reworked the Karts optimization to help address performance drops with a lot of Karts on track.
* McLaren 12C GT3 - Adjusted the vehicle pose to more closely match the real car.
* BMW M3 GT4 – Improved the accuracy of the levels at which the oil and water temperature warning lights will activate.
* Ford Escort RS1600 - Improved the collision and wheel contact model to prevent climbing over other cars in collisions.
* 250cc Superkart – Improved the default setup to address controller issues on higher speed tracks, and improved the AI handling.
* Lotus 49 – Improved the AI handling of the vehicle in corners and in close racing.
* Pagani Huayra - Reduced fuel consumption to around 3mpg in hard track use, and improved cooling to prevent engine overheating.

Tracks
* Bathurst – Removed cones in the pit lane that was causing cars to get stuck.
* Watkins Glen – Fixed a number of accuracy issues around the track.
* Lemans 24h – Improved the race line at a few corners to keep the LMP cars off the curbs as this was causing the cars to lean over on two wheels.
* Silverstone National – Vehicle grid placement reworked to more closely align with the painted start boxes.
* Hockenheim (various layouts) – Reworked the wet weather reflection mapping to address incorrect object reflections.
* Willow Springs – Fixed an issue where the vehicle could drive through the barriers when exiting the pits.

GUI
* Driver Network Profile - Visual tidy up to improve usability.
* Fixed an issue where very thin lines would not always appear.
* Added support for better info display on the Community Events page.
* Fixed the issue where HUD customization was not saved on exiting a session.
* Fixed an issue where the Potential Lap time display on the Lap Info board would be inconsistent with the sector times being displayed.
* Monitor/Spectate mode - Fixed an issue where the vehicle being viewed would automatically reset to the player’s vehicle on leaving the monitor screen.
http://forum.projectcarsg...g-Patch-1-4-Release-notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Default is toch echt 80 bij mij, misschien heb je amateur gekozen toen je begon?

Met 80 weet ik nog steeds bijna alle races te winnen, maar rij nu met de Ford MK IV in carreer mode , dat ding is echt niet te controleren, glijdt alle kanten op en de AI rijdt me echt aan alle kanten voorbij.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Geweldige update! Hopelijk wordt 'ie snel uitgerold. Zitten een paar nogál belangrijke dingen in! :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:17:
Geweldige update! Hopelijk wordt 'ie snel uitgerold. Zitten een paar nogál belangrijke dingen in! :)
Physics & AI
* The AI loss of grip that results from tyre degradation as a result of wear is now more noticeable.
* The AI will now show much more realistic grip loss when running on slick tyres in the rain.
* First pass improvements on various tracks to enhance the AI performance and ability (Azure Circuit, Donington GP, Watkins Glen, Bathurst, Nordschliefe)
Vooral dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
trion75 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:47:
[...]

Default is toch echt 80 bij mij, misschien heb je amateur gekozen toen je begon?

Met 80 weet ik nog steeds bijna alle races te winnen, maar rij nu met de Ford MK IV in carreer mode , dat
ding is echt niet te controleren, glijdt alle kanten op en de AI rijdt me echt aan alle kanten voorbij.
Ja klopt, blijkt er dus aan te liggen welke moeilijkheidsgraad je in het begin opgeeft.

De release notea van 1.4 zien er fantastisch uit, zeker de 5~6% performance improvements zal de xbox versie veel goeds doen. En dan nog later de verbetering van DX12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:23

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ben zeer benieuwd naar 1.4 inderdaad, SMS timmert goed aan de weg op deze manier. Nu maar hopen dat 1.4 niet al te lang blijft hangen bij Bandai & MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de PS4 draait het nu voor de patch al als een zonnetje.

De verbeteringen zijn overigens meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zie ineens binnen steam 4 ruilkaarten als extra toevoegingen aan de game, wat doe je daarmee?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo

Nou ik kwam langs de multimate, dus direct maar even wat gehaald. Wat een wereld van verschil zeg! Eindelijk een beetje gevoel in het rempedaal. Heb overigens een t100.
Als er behoefte is aan een fototje kan dat geregeld worden.

Iemand al eens Met de formula A op de nordschleife geweest? Wat gaat dat verschrikkelijkverschrikkelijk hard zeg.

[YouTube: http://youtu.be/L0uBK8_C-qc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:29
Ben ik de enige die de Lotus 98T (verplichte races in careermode) onbestuurbaar vindt op een X1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
Wordt er zometeen nog gereden op de One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

RigolleM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:13:
Ben ik de enige die de Lotus 98T (verplichte races in careermode) onbestuurbaar vindt op een X1?
Verplicht?
Invitationals kun je gewoon skippen als je wilt ;)
En je, ze zijn lastig onder controle te houden. Vooral in zijn 1 en 2 als de turbo erin komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
geheheh zitten wel een paar mooie tussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
NiQo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Nou ik kwam langs de multimate, dus direct maar even wat gehaald. Wat een wereld van verschil zeg! Eindelijk een beetje gevoel in het rempedaal. Heb overigens een t100.
Als je een fototje hebt graag, en kan je zeggen wat je gehaald hebt bij de multimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007

djbarney

XBL: DeejayBarney

Boinkie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:14:
Wordt er zometeen nog gereden op de One?
ik ben met een minuut of 5 online :) gamertag staat onder mn username :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
dvdkiwi schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:36:
[...]

Verplicht?
Invitationals kun je gewoon skippen als je wilt ;)
Nope geen invitation, 7 races aan mijn been... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat is een invitational ;)
Als je de eerste van die 7 gewoon skipt hoef je de resterende 6 ook niet te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook Project Cars maar gekocht voor de PS4. Tot nu toe alleen een beetje Fred practice gedaan op vooral Monza. Lekker spel hoor! Speel het wel met controller, gaat opzicht prima. Alleen met flauwe bochten is lastig, aangezien het sturen niet geleidelijk genoeg gaat. Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
Pandanl schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:59:
[...]

Als je een fototje hebt graag, en kan je zeggen wat je gehaald hebt bij de multimate?
Afbeeldingslocatie: http://i180.photobucket.com/albums/x61/NiQo_photos/gta/IMG_20150601_202205_zpshgfvntyk.jpg

Die twee. Binnen twee minuten plak je het dan zo in elkaar. Ik heb 3 van die anti slip rubbers op elkaar geplakt. Veert lekker in zo.
Afbeeldingslocatie: http://i180.photobucket.com/albums/x61/NiQo_photos/gta/IMG_20150601_201605_zpsgesy4spm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i180.photobucket.com/albums/x61/NiQo_photos/gta/IMG_20150601_201613_zpsnutaie6d.jpg

Daarna wel de pedalen opnieuw kalibreren. Zet bij je test drive de telemetrie aan dan krijg je een beeld bij je gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Super, morgen na het werk gelijk even halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben nu elke setting langs gegaan, maar m'n TX blijft raar doen. Amper tot geen FF tot ik stil sta, dan 100%, maar ook moet ik bv op san marino elke bocht minimaal 180 graden draaien voor flauwe bocht en tot 360 voor die dubbele hairpin. Stuur is gewoon goed, in forza werkt het nog perfect.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
SinergyX schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:57:
Ben nu elke setting langs gegaan, maar m'n TX blijft raar doen. Amper tot geen FF tot ik stil sta, dan 100%, maar ook moet ik bv op san marino elke bocht minimaal 180 graden draaien voor flauwe bocht en tot 360 voor die dubbele hairpin. Stuur is gewoon goed, in forza werkt het nog perfect.
Ik word ook helemaal gestoord van de force feedback met de TX op de Xbox, totaal niet te vergelijken met een goede gevoel wat ik op de PC versie wel krijg en continu rare bugs, zoals jij nu merkt. Ik zou sowieso beginnen met de instellingen te resetten.

Deze instellingen werken voor mij nu 'redelijk' in combinatie met de auto-specifieke ffb-settings van Jack Spade:
Start by resetting to defaults. (Very important)

Controls -> configuration :

Steering Deadzone 0, default is 1 which gives a 2 degree Deadzone. The smallest you can set is 5 ie a 10 degree Deadzone!

Steering Sensitivity 95 (100 causes chatter as FFB gets picked up as steering inputs, the default causes lag on steering input)

The following settings are to taste
Throttle Deadzone 0 (default)
Throttle Sensitivity 100
Brake Deadzone 0 (default)
Brake Sensitivity 100
Clutch Deadzone 0 (default)
Clutch Sensitivity 100

Everything else is default on that page (FFB should be 100)

Next, Calibrate FFB

Do NOT touch the Soft Clipping Setting. It's bugged and once you change the default you can't change it back.

I only change tire force and wheel position smoothing.

Tire Force 200 (I don't find any clipping at 200)
Per Wheel Movement 0 (default)
Per Wheel Movement 0 (default)
Wheel Position Smoothing 0
Deadzone Removal Range 0 (default)
Deadzone Removal Falloff 0.01 (default) (setting this to zero causes bugs)
Linkage Scale 0 (default)
Linkage Stiffness 1.00 (default)
Linkage Dampening 1.00 (default)
Relative Adjust Gain 0.98 (default)
Relative Adjust Bleed 0.10 (default)
Relative Adjust Clamp 0.96 (default)
Scoop Knee 0.70 (default) (in theory, this shouldn't be needed as its really a work-around for the G27, but I've had poor results changing it)
Scoop Reduction 0.15 (default)

DO NOT TOUCH Soft Clipping (half input), if you do you need to reset to defaults to get It back to 0
soft clipping (full output) 0 (default)
In de notes voor patch 1.4 staat dat de force feedback verbeterd zal zijn, maar het zal me benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FFB boeit mij nog niet eens zo, maar die stuur uitslag is niet leuk, die hairpins is het gewoon wiel 720 links en rechts slingeren om maar beetje die bochten door te komen.

Die rotation ratio (car setup) lijkt ook 0,0 te doen.

Edit, net die settings overgenomen, dat is helemaal een drama. Tussen de ~45 graden links en rechts blijven het stuur automatisch weer centraal te willen, daarbuiten in een bocht is FFB compleet weg. Fijn sturen lukt helemaal niet meer, dat stuur wil steeds naar center.

[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 01-06-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teamdsp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik speel op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik zou die jack spade files erin plempen, global ffb settings resetten, en je wheel opnieuw correct instellen, dus eerst helemaal naar rechts of links en dan weer terug naar het midden zodat hij 900 aangeeft, dan zit je goed.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
SinergyX schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:13:
FFB boeit mij nog niet eens zo, maar die stuur uitslag is niet leuk, die hairpins is het gewoon wiel 720 links en rechts slingeren om maar beetje die bochten door te komen.

Die rotation ratio (car setup) lijkt ook 0,0 te doen.

Edit, net die settings overgenomen, dat is helemaal een drama. Tussen de ~45 graden links en rechts blijven het stuur automatisch weer centraal te willen, daarbuiten in een bocht is FFB compleet weg. Fijn sturen lukt helemaal niet meer, dat stuur wil steeds naar center.
:r Waardeloos. Dan zou ik em opnieuw installeren zonder op internet aangesloten te zijn, na de installatie een harde restart en dan internet erin om de patches binnen te halen. Succes man.
SAiN ONeZ schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:28:
ik zou die jack spade files erin plempen, global ffb settings resetten, en je wheel opnieuw correct instellen, dus eerst helemaal naar rechts of links en dan weer terug naar het midden zodat hij 900 aangeeft, dan zit je goed.
Lijkt me dat ie dit al heeft gedaan maar gewoon last heeft van een hardnekkige bug.

[ Voor 20% gewijzigd door Sebastiaannn op 01-06-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SAiN ONeZ schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:28:
Ik heb zo'n beetje elke 'reset' optie gedaan, volledige tune van m'n auto eruit gegooid (belachelijk dat je FFB settings in de tune van je auto zitten...), calibrate op alles, ergens was het volledig zonder FFB rijden nog beter.

Ik heb nu aantal keer die hairpins getest in Monaco, ondanks je de handjes in de auto volledig door zie draaien (en overpakken), gaat je wiel-uitslag dus niet omhoog. Ik kan ook nooit onderstuur krijgen, omdat ik simpel mijn wielen nooit verder dan 'grip' kan laten draaien. Als ik ~200 op een bocht af kom en gooi mijn stuur 360, gaan mijn wielen amper opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Kan iemand mij helpen?

Ik ben zojuist begonnen met de game, maar ik heb nu alleen de optie SOLO.
Vervolgens kan ik een event starten op de Dubai Autodrome International, welke ik nu 4x heb gewonnen.
Ik heb dit gesaved, maar ik kom gewoon niet verder!

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Protax schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:54:
Kan iemand mij helpen?

Vervolgens kan ik een event starten op de Dubai Autodrome International, welke ik nu 4x heb gewonnen.

Wat doe ik verkeerd?
Misschien digitale aankoop die nog niet 100% gedownload is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:55:
[...]

Misschien digitale aankoop die nog niet 100% gedownload is?
Ik heb de patch geinstalleerd die op de PS4 beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

SinergyX schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:38:
[...]

Ik heb zo'n beetje elke 'reset' optie gedaan, volledige tune van m'n auto eruit gegooid (belachelijk dat je FFB settings in de tune van je auto zitten...), calibrate op alles, ergens was het volledig zonder FFB rijden nog beter.

Ik heb nu aantal keer die hairpins getest in Monaco, ondanks je de handjes in de auto volledig door zie draaien (en overpakken), gaat je wiel-uitslag dus niet omhoog. Ik kan ook nooit onderstuur krijgen, omdat ik simpel mijn wielen nooit verder dan 'grip' kan laten draaien. Als ik ~200 op een bocht af kom en gooi mijn stuur 360, gaan mijn wielen amper opzij.
Ik heb net me CSR aan de kant gezet, en me oude Logitech DF Pro (ps2 wheel) aangesloten, na installeren heb ik in Pcars alleen maar gecontroleerd of bij controllersettings de DFP werd herkend en dat deed ie, de ffb instellingen nagelopen zoals Jack ze adviseert voor lofi wheels en de juiste logitech settings in de logitech software, en zonder de calibratie van het stuur en de 4e ffb config (bumps plus) van die files gebruikt, en het is nog heftiger dan met die CSR, de FFB is enorm met die DFP en zeer accuraat.

Ben in staat om me CSR zometeen weer aan te sluiten en op die manier het ook te doorlopen, benieuwd of het daarin ook zo goed dan werkt, want ik vond het al tof, maar dit was een nog betere ervaring.

Heb al 20+ uur in Pcars zitten, waarvan 18u tweaken en afentoe wat racen, maar wat een game! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Hallo iedereen

Ik ben van plan om binnenkort ook Project Cars aan te kopen maar ben niet zeker of m'n setup een triple screen vlot zal draaien. (Nvidia surround) Iemand die mij een handje kan helpen? Zou liefst bij een single GPU blijven moest het enigsinds kunnen. Heb ik met onderstaande setup genoeg aan een 980GTX om vlot met triple view te kunnen spelen of ga ik beter voor een (overpriced) Titan?

- Core I7 950 @3.07
- 8 Gig ram
- 3x Eizo 24" Flexscan EV2450 1920x1080
- 128 Gig SSD Disk

Alvast bedankt! :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 08-05 16:33
Elbaceever schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:40:
Hallo iedereen

Ik ben van plan om binnenkort ook Project Cars aan te kopen maar ben niet zeker of m'n setup een triple screen vlot zal draaien. (Nvidia surround) Iemand die mij een handje kan helpen? Zou liefst bij een single GPU blijven moest het enigsinds kunnen. Heb ik met onderstaande setup genoeg aan een 980GTX om vlot met triple view te kunnen spelen of ga ik beter voor een (overpriced) Titan?

- Core I7 950 @3.07
- 8 Gig ram
- 3x Eizo 24" Flexscan EV2450 1920x1080
- 128 Gig SSD Disk

Alvast bedankt! :)
Ik draai het op een 970 met 3 schermen voor het en spel en 1 scherm erboven voor invoer

de titan x die ik ook heb geeft enkel betere scores met bv regen en enzo

de 980gtx die ik had niet kunnen testen

maar wil nu de 980Ti erbij kopen voor het 2 de race systeem

wellicht wel een extra sata hdd voor de data ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heeft er een verjaardagscentjes teveel gekregen, van harte! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
SAiN ONeZ schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:42:
heeft er een verjaardagscentjes teveel gekregen, van harte! ;)
nog niks eigenlijk :) zaterdag pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SAiN ONeZ schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:37:
Ik heb net me CSR aan de kant gezet, en me oude Logitech DF Pro (ps2 wheel) aangesloten, na installeren heb ik in Pcars alleen maar gecontroleerd of bij controllersettings de DFP werd herkend en dat deed ie, de ffb instellingen nagelopen zoals Jack ze adviseert voor lofi wheels en de juiste logitech settings in de logitech software, en zonder de calibratie van het stuur en de 4e ffb config (bumps plus) van die files gebruikt, en het is nog heftiger dan met die CSR, de FFB is enorm met die DFP en zeer accuraat.
Klein, maar belangrijk detail, ik heb het over de Xbox One versie :P (al werkt de TX ook op PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dan kan er ook wel een 24,99e vanaf om ook te genieten ervan op de pc, heb met dat stuur op de pc gisteren bij een kameraad geraced, en dat was ook een hele (postitieve) beleving, dus laten we gewoon MS de schuld geven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 02-06-2015 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds ik mijn nieuwe Rig heb, ben ik weer begonnen en meteen maar AI van 80 naar 90% gezet want ik reed in de kart alles zoek.

Kwam daarna in de Caterham uit, volgens mij een invitational.
kon geen Q tijd zetten, want steeds oftrack, toen uiteindelijk van p20 ofsow naar p10 opgevochten.

De volgende van deze serie moet ik nu ook nog doen, dus hopelijk kan ik dan wat meer vooraan starten.
Vindt dit wel leuker dan vooraan starten en dan maar wegrijden bij de AI, al is inhalen soms wel lastig.

Ben overigens bezig met Hero to Zero, dus wil gewoon vanaf kart opwerken. (heeft wel wat die karts).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn spannendste Race tot nu toe in een hevige onweersbui met een verplichte Pitstop:

Het was erg spannend , maar uiteindelijk toch eerste geworden met 1 seconde
verschil op nummer 2. Audiovisueel was het ook de mooiste Race tot nu toe.

Dit allemaal op de PlayStation 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:57:
Mijn spannendste Race tot nu toe in een hevige onweersbui met een verplichte Pitstop:

[video]

Waarom kreeg jij de verplichte pitstop en anderen niet? :9 En speel je met stuur of controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SAiN ONeZ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:32:
Dan kan er ook wel een 24,99e vanaf om ook te genieten ervan op de pc, heb met dat stuur op de pc gisteren bij een kameraad geraced, en dat was ook een hele (postitieve) beleving, dus laten we gewoon MS de schuld geven ;)
Zit er momenteel zeker over na te denken, XBO versie lijkt een flink uitgeklede versie nu te zijn tov PC/PS4, andere kant komt over 2 weken hopelijk volledig nieuws over Forza 6, dan ben ik toch meteen klaar met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:17:
Waarom kreeg jij de verplichte pitstop en anderen niet? :9 En speel je met stuur of controller?
De anderen moesten gelukkig ook Pitten , waarvan sommige in latere laps.

Ik speel met de beroemde DS4 controller van de PlayStation 4 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
dvdkiwi schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:17:
Dat is een invitational ;)
Als je de eerste van die 7 gewoon skipt hoef je de resterende 6 ook niet te rijden.
Ik heb het skip (Y) knopje gevonden, bedankt voor de tip... Nu enkel nog leuke races (vooral GT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Protax schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:54:
Kan iemand mij helpen?

Wat doe ik verkeerd?
klik op 'new' en creëer een profiel, daarna kun je MP etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:10:
[...]

klik op 'new' en creëer een profiel, daarna kun je MP etc.
Ik heb de hele boel moeten verwijderen, en opnieuw de patch moeten installeren.
Hierna was de optie new pas beschikbaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:25
SinergyX schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:23:
[...]

Zit er momenteel zeker over na te denken, XBO versie lijkt een flink uitgeklede versie nu te zijn tov PC/PS4, andere kant komt over 2 weken hopelijk volledig nieuws over Forza 6, dan ben ik toch meteen klaar met de game.
Hmm toch apart, heb nergens last van hier met mijn TX stuur. FFB werkt enorm goed zelfs, voel bijvoorbeeld elk hobbeltje en kuiltje op de nordschleife. Moet ik bij zeggen, heb nooit mijn stuur gecalibreerd. Ben out of the box gelijk gaan racen en het voelde meteen helemaal goed. Mischien dat die calibratie het verpest steeds ?

Kleine edit: Waar ik wel tegen aanloop is dat met road cars (behalve de r8) ik me stuur echt helemaal om moet gooien in de bochten, waarbij ik in de normale race auto's (GT/LMP/Formula etc.) het stuur een kwart moet draaien om een redelijk scherpe bocht te nemen. half draaien bij bijvoorbeeld de 1e bocht op de nurburgring, of die 180 graden bocht op het circuit van catalunya.

[ Voor 22% gewijzigd door xavento op 02-06-2015 12:13 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:56
NiQo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Iemand al eens Met de formula A op de nordschleife geweest? Wat gaat dat verschrikkelijkverschrikkelijk hard zeg.

[video]
Holymoly!!

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Ithric schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:54:
Sinds ik mijn nieuwe Rig heb, ben ik weer begonnen en meteen maar AI van 80 naar 90% gezet want ik reed in de kart alles zoek.

Kwam daarna in de Caterham uit, volgens mij een invitational.
kon geen Q tijd zetten, want steeds oftrack, toen uiteindelijk van p20 ofsow naar p10 opgevochten.

De volgende van deze serie moet ik nu ook nog doen, dus hopelijk kan ik dan wat meer vooraan starten.
Vindt dit wel leuker dan vooraan starten en dan maar wegrijden bij de AI, al is inhalen soms wel lastig.

Ben overigens bezig met Hero to Zero, dus wil gewoon vanaf kart opwerken. (heeft wel wat die karts).
Zo ben ik ook begonnen met PCars echt heel leuk om te doen
Echter heb ik een nieuwe Rig gebouwd en nieuwe OS op een andere SSD (steam games staan op de 4 tb hdd) steam geinstaleerd en huppa hoefde niks van mijn games op nieuw te installeren.

Echter wel mijn profile weg :(
kan in career weer opnieuw beginnen en das zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

xavento schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:10:
Hmm toch apart, heb nergens last van hier met mijn TX stuur. FFB werkt enorm goed zelfs, voel bijvoorbeeld elk hobbeltje en kuiltje op de nordschleife. Moet ik bij zeggen, heb nooit mijn stuur gecalibreerd. Ben out of the box gelijk gaan racen en het voelde meteen helemaal goed. Mischien dat die calibratie het verpest steeds ?

Kleine edit: Waar ik wel tegen aanloop is dat met road cars (behalve de r8) ik me stuur echt helemaal om moet gooien in de bochten, waarbij ik in de normale race auto's (GT/LMP/Formula etc.) het stuur een kwart moet draaien om een redelijk scherpe bocht te nemen. half draaien bij bijvoorbeeld de 1e bocht op de nurburgring, of die 180 graden bocht op het circuit van catalunya.
Ik heb alle settings al een keer op default gezet, maar beetje 'goedkoop wiebelen' van curbes en hobbeltjes, valt het verder allemaal tegen. In Forza voel je bv ook precies wanneer je onderstuur hebt, FFB valt een stuk terug en je voelt direct weer wanneer je grip hebt. Neem aan dat jij ook Forza 5 hebt?

Stuur uitslag werkt na calibratie (links, 90 graden) redelijk te zijn, moet nog steeds op hairpins over de 180 draaien, maar werkt al een stuk beter. Ik kan alleen nergens 'per auto' vinden waar je dit kan overrulen, die steering ratio doet niets en die 'hand length' (ofzo? default 1500) lijkt ook niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:25
SinergyX schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:25:
[...]

Ik heb alle settings al een keer op default gezet, maar beetje 'goedkoop wiebelen' van curbes en hobbeltjes, valt het verder allemaal tegen. In Forza voel je bv ook precies wanneer je onderstuur hebt, FFB valt een stuk terug en je voelt direct weer wanneer je grip hebt. Neem aan dat jij ook Forza 5 hebt?

Stuur uitslag werkt na calibratie (links, 90 graden) redelijk te zijn, moet nog steeds op hairpins over de 180 draaien, maar werkt al een stuk beter. Ik kan alleen nergens 'per auto' vinden waar je dit kan overrulen, die steering ratio doet niets en die 'hand length' (ofzo? default 1500) lijkt ook niets te doen.
Hmm kan zijn hoor dat mijn standaarden gewoon iets lager zijn 8)

Ik voel wel dat als ik mijn grip verlies daadwerkelijk de FFB "kwijt" ben, hoewel nu je het zegt bij Forza dat wat intensiever was. Wat ik wel merk is dat erg vaak me FFB gewoon volledig weg valt, hiervoor moet ik even de USB opnieuw in de xbox prikken en dan werkt het weer naar behoren. Ik weet dat Thrustmaster en Pcars druk bezig zijn voor oplossingen, dus ik denk dat het even afwachten is.

Ik zou vanavond als ik de tijd kan vinden is even die calibratie doen, kijken hoe het stuur dan performed. 180 graden je stuur draaien is natuurlijk wel heel erg veel, daar heb ik zelf geen last van, zou hem max 90-135 graden moeten draaien als het echt een scherpe bocht is, maar vaak gaat dit dan ook met een lage snelheid.

Ik ga er gewoon van uit dat het redelijk snel opgelost wordt, tot nu toe drukt het de pret niet en heb ik er veel plezier aan. Alleen road cars dus kan ik niet mee rijden en de Formula A heb ik nogal wat problemen. Echter dat laatst genoemde kan ook gewoon aan mij liggen, ben geen expert verder, kan wel redelijke tijden neer zetten maar top 100 zie ik zelden voorbij komen haha ;)

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:46
xavento schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:10:
[...]

Dus wel realistisch.....althans ik moet ook behoorlijk sturen in mijn wegauto....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieHifi schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:34:
[...]
Dus wel realistisch.....althans ik moet ook behoorlijk sturen in mijn wegauto....;)
Hoe zit dat als je bijvoorbeeld een T100 hebt... Aangezien die niet heel ver kán draaien, komt een wegauto dan dichter bij een formule 1-auto in de buurt, of wordt het helemaal geschaald en stuurt een F1 nóg sneller dan wanneer je wel verder kan draaien? :9

Excuus indien ik domme vraag stel, racesim noob. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
RobbieHifi schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:34:
[...]
Wilde het net gaan zeggen... Als ik in de stad een normale bocht wil maken moet ik toch ook al over pakken of heel oncomfortabel met m'n stuur mee gaan draaien :P Laat staan een u turn, moet ik wel 2x over pakken...

Oké, kan ook in 1 beweging met 1 hand bovenkant van m'n stuur beet pakken en dan omgooien lukt ook wel in een normale bocht. Of het bekende handje op het stuur en draaien maar.

[ Voor 17% gewijzigd door Radiance op 02-06-2015 16:30 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

AI op 80 maakt het een stuk spannender :D
Van de 10 Clio Cup races slechts 3 gewonnen.
Het is dat de rest van het veld niet erg consistent was, daardoor wel kampioen geworden.
Pitcrew ontslagen, die waren tijdens 2 races een wielbout kwijt. Zeg maar dag tegen je finish positie.
Op naar Formula Gulf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:01
Heeft iemand al de Catalyst 15.5 beta drivers uitgeprobeerd met dit spel? Verwachting was dat de performance flink toeneemt, echter nog geen tijd gehad om mijn pc onder handen te nemen :/

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
xavento schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Ik voel wel dat als ik mijn grip verlies daadwerkelijk de FFB "kwijt" ben, hoewel nu je het zegt bij Forza dat wat intensiever was. Wat ik wel merk is dat erg vaak me FFB gewoon volledig weg valt, hiervoor moet ik even de USB opnieuw in de xbox prikken en dan werkt het weer naar behoren. Ik weet dat Thrustmaster en Pcars druk bezig zijn voor oplossingen, dus ik denk dat het even afwachten is.
Dat heb ik ook met de Mad Catz Pro Racing op de Xbox One... Erg lastig om even op te staan, wel goed voor de gezondheid _/-\o_ .
SinergyX schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:25:
[...]

Klopt, dit effect mis ik ook bij pCars, waardoor de cockpit camera moeilijk te gebruiken is omdat je zo weinig gevoel hebt, vind ik. Ik dacht al dat dit aan mijn stuurtje lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Beerkeeper schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:39:
Heeft iemand al de Catalyst 15.5 beta drivers uitgeprobeerd met dit spel? Verwachting was dat de performance flink toeneemt, echter nog geen tijd gehad om mijn pc onder handen te nemen :/
Laatst hier gepost dat het voor mij niks bracht iig.

En investeren in mijn rig hoef ik voorlopig niet te doen aangezien ik over een maandje werkloos ben...

Wel genoeg tijd om te oefenen dan zullen we maar zeggen.

[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 02-06-2015 21:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
-dx11mt -skipcrowds -pthreads 4 (15.4beta)
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
8854, 150000, 37, 74, 59.027

-dx11st -skipcrowds -pthreads 4
9552, 150000, 44, 78, 63.680

2600k@4600MHz

Using a replay to bench
-25AI, clear weather, @SPA, cockpit view

Using Asder driver http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=399538
minimum frames seems a lot better

-dx11mt -skipcrowds -pthreads 4
9845, 150000, 46, 80, 65.633

-dx11st -skipcrowds -pthreads 4
10237, 150000, 53, 84, 68.247

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YMwXexbHyHZwmcNAauu778ZC/full.png

[ Voor 22% gewijzigd door Bullus op 02-06-2015 21:30 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen met wat voor Playstation 4 controller setting speel jij ??
Is het de standaard instelling ???
Dit is mijn setting
Steering Deadzone 20
Steering Sensitivity 0
Throttle Deadzone 0
Throttle Sensitivity 30
Brake Deadzone 0
Brake Sensitivity 60
Clutch Deadzone 0
Clutch Sensitivity 0
Speed Sensitivity 65
Controller Filtering Sensitivity 40
Force Feedback 80
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:43:
[...]

De anderen moesten gelukkig ook Pitten , waarvan sommige in latere laps.

Ik speel met de beroemde DS4 controller van de PlayStation 4 nu.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 21:41 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt , ik speel Project CARS zonder iets speciaal ingesteld te hebben op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:57:

[video]

Mooie race! Rij je met driving assists aan? Ik heb alles uitstaan, maar heb het gevoel alsof ik op ijs rij met de meeste autop's. Met een roadcar 50 door de bocht en pats sta weer dwars. Zelfs met mijn eigen auto heb ik daar geen last van :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Road cars zijn een geval apart in pCars. Althans zo ervaar ik het.
Alsof ze allemaal een grote badkuip op dak hebben gebonden die vol met water zit.
De gewichtsverplaatsing in road cars voelt een beetje raar aan... en ze zijn inderdaad niet de bocht om te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavado schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:10:
Mooie race! Rij je met driving assists aan? Ik heb alles uitstaan, maar heb het gevoel alsof ik op ijs rij met de meeste autop's. Met een roadcar 50 door de bocht en pats sta weer dwars. Zelfs met mijn eigen auto heb ik daar geen last van :-)
Bedankt.

Ik heb alles standaard staan en dus niks veranderd op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb zowel met de 15.4 en de 15.5 driver last van framedrops, of hoe dat ook heet....

Heb een R9 290 met een i5 op 3.9 Ghz. Het issue lijkt wel alsof de framerate teveel fluctueert, het hapert niet echt helemaal, maar meer een snel-langzaam gevoel in de auto, schokkerig (maar dan toch weer soort van vloeiend...). Iemand een idee of je een fps-counter kunt aanzetten in de game, dat ik dit wat beter kan analyseren?

Ik zag dat je een fps-cap kon instellen via de command line opties, dat moet ik nog proberen. Iemand anders nog tips?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:27:
Ik heb alles standaard staan en dus niks veranderd op de PS4.
Dan zou de vraag moeten zijn: welke moeilijkheid heb je gekozen voordat je aan career begon?
Dat heeft namelijk invloed op de assists welke aanstaan en de AI difficulty ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Hoogie2004 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:31:
Ik heb zowel met de 15.4 en de 15.5 driver last van framedrops, of hoe dat ook heet....

Heb een R9 290 met een i5 op 3.9 Ghz. Het issue lijkt wel alsof de framerate teveel fluctueert, het hapert niet echt helemaal, maar meer een snel-langzaam gevoel in de auto, schokkerig (maar dan toch weer soort van vloeiend...). Iemand een idee of je een fps-counter kunt aanzetten in de game, dat ik dit wat beter kan analyseren?

Ik zag dat je een fps-cap kon instellen via de command line opties, dat moet ik nog proberen. Iemand anders nog tips?
msi afterburner FPS counter zetten. Denk dat je microstutter bedoelt dat niet elke frame binnen de 16ms gerenderd wordt (kan nvidia voor bedanken :-( )

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:39:
[...]

msi afterburner FPS counter zetten. Denk dat je microstutter bedoelt dat niet elke frame binnen de 16ms gerenderd wordt (kan nvidia voor bedanken :-( )
Ik zal deze week nog eens testen wat het precies is. Het lijkt niet op de microstutter filmpjes van youtube.. het is alsof het beeld soms snel en dan weer langzaam gaat, in bursts van een seconde ofzo. Misschien eens op video zetten als ik het niet opgelost krijg.

Draai momenteel op Windows 10 Preview, en ben geswitched van nVidia naar AMD, maar was te lui om opnieuw te installeren... Misschien dat daar ook nog een issue zit... MIsschien een reinstall, of rigoreuze driver cleanup.

Overigens gebruik ik de 'recommended' settings via de AMD Gaming Evolved app, zou eigenlijk verwachten dat het dan goed moet lopen... Bij iRacing had ik hetzelfde issue, tot ik de FPS capte op 120.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-06-2015 08:15 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:32:
Dan zou de vraag moeten zijn: welke moeilijkheid heb je gekozen voordat je aan career begon?
Dat heeft namelijk invloed op de assists welke aanstaan en de AI difficulty ;)
Ik heb geloof ik voor BEGINNER gekozen omdat ik ook een beginner ben. :+
Pagina: 1 ... 41 ... 57 Laatste