Gisteren ook begonnen aan Project CARS op de PS4. Nou ja, begonnen: ik heb nog geen race gereden! Een aardig project was het wel!
Om te beginnen had Ik moeite om m'n PWTS en CSP aan de praat te krijgen in het spel. Handig is natuurlijk om te weten dat je 'm in PC-stand moet zetten en vervolgens het spel ermee moet starten (X).
Maar toen begon de lol. Op één of andere manier bleef het spel hangen! Ik het spel gesloten en opnieuw gestart: zelfde euvel. Ik druk wat op knoppen en draai aan m'n stuur en hij schokt ineens een stukje vooruit. Blijkt dat als ik het stuur bewoog het spel "verder" ging. Dit was bij alles: Intro, menu's, race...

Achteraf een geweldige bug, maar ik had op een leuker begin gehoopt!
Ok, nieuwe firmware op t stuur gooien dan maar. Voor de niet ingewijde (was ik ook niet, nu helaas wel) is dat niet erg makkelijk omdat het vaak niet lukt. "Bij mij valt t vast mee" dacht ik... Mooi niet dus. Er zijn twee firmwares, 1 standaard en 1 recente. Begonnen met de standaard fw. Ging goed: geen problemen. De recente meteen er achteraan: bij fase 2 blijft ie hangen. Fijn!
Ik zal jullie het gekloot besparen, maar uiteindelijk na tig keer flashen is het gelukt. Ik stond zowat te springen toen de recente firmware ineens doorliep!

En de PS4 vond de nieuwe fw ook erg fijn!
Maargoed, toen was ik al een uur of 3 bezig en had geen tijd meer. Heb nog wel ff alle instelling doorgenomen en aangepast. Heb heel even gereden en kan niet wachten om t echt te proberen.
Over de in dit topic veel terugkomende punten:
- Motion blur: weinig last van als ik rij, maar als ik er op let zie ik t wel.
- Force feedback: voelt goed. Alleen bij remmen voel ik weinig en hoor ik alleen m'n wielen blokkeren (ik rij op pro). Waar ik wel last van heb is als ik bij stilstaan m'n stuur beweeg, hij volledig wil uitslaan (links/rechts). Dat is vrij irritant.
- Clutch instellen anders blijf je stilstaan: geen last van. Ik kan t ook niet veranderen omdat ik een melding krijg dat ik "invalid input" bij verschillende knoppen heb staan. Heb ik dus verder niet veranderd.
Ik zie trouwens direct wel het voordeel van een button-box. Zeker voor een console kan je veel knoppen instellen, maar je hebt er maar 8 "vrij" (naast de flippers).
Sowieso kan je veel instellen, vind ik. Lastig maar toch zeker fijn. Het kost je wat tijd, maar je kan 'm wel instellen zoals jij t wilt.
Vanmiddag Zero to Hero beginnen!