Niet te scherp insturen zoals men al aangeeft, deze setup heeft veels te veel toe-in voor mijn gevoel, waardoor elke correctie zich vertaald naar schuiven over de achterkant. Ook een klein beetje het gas erop houden is beter dan de auto in zn geheel laten rollen met gas losPhusebox schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:49:
Hm ik hou de Formula A wagen niet eens een ronde op de baan laat staan dat er een goede tijd uit komt.
Niet vol gas dat snap ik. Maar 5% is soms al te veel. En de ene bocht kan ik maar 1cm aan het stuur draaien en de andere haal ik gewoon niet met maximum lock.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
http://steamcommunity.com/groups/gotracingCptChaos schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:53:
[...]
Is dit een Steam-group voor de PC versie? Zo ja, dan ben ik wel geinteresseerd!Heb je dan een link naar die groep? Heb de game namelijk op de PC, speel het al sinds september 2012.
Sterker nog, de luchtdichtheid is van invloed op de performance van de motor.Vuvuzela schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:53:
Als er iemand een code over heefthier is het ook welkom.
Wat is het toch gaaf als je om 12.00 begint te rijden met tijd op 20/30x en dan rijden tot je niets meer ziet in het donkerVraag me af of hij dan ook rekening houdt met de temperatuur van de baan.
Bron: http://en.pcars.shoutwiki.com/wiki/PhysicsTraditional internal combustion engines run on a mixture of atmospheric air and fuel. The air density (the amount of air molecules per unit of volume) is related to atmospheric pressure via the ideal gas law, which states that if e.g. temperature and volume are kept constant, air density drops as atmospheric pressure drops. Note that atmospheric pressure drops as altitude above sea-level increases, which implies that the air density is lower at higher altitudes.
Now, turbocharged engines are per design able to make the same amount of power almost no matter the altitude; they basically just maintain their absolute boost level by spinning the turbo faster to compensate for the outside loss in atmospheric pressure, which means that the maximum amount of air+fuel mixture going into the cylinders will remain roughly constant from sea level and up. In contrast, naturally aspirated engines lose power at higher altitudes because the outside atmospheric pressure (or air density) dictates how much air can be sucked into the engine cylinders during each intake stroke, which in turn means that there is less air+fuel mixture to burn per power stroke at higher altitudes. Therefore a GT3 car with a naturally aspirated engine may be more powerful than a GT3 car with a turbocharged engine at lower altitudes but less powerful than the same turbocharged GT3 car at higher altitudes due to the loss in atmospheric pressure alone.
Was gisteren ook een track aan het rijden in de Formule A. Weet eventjes niet meer precies welke track het was. Maar de laatste bocht voor de finish had een raar loopje. Iets bergop waar ik ook vaker spinde. Heb het idee dat de ligging van de weg (bergop of bergaf) ook flink wat kan uitmaken.Phusebox schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:54:
Niet vol gas dat snap ik. Maar 5% is soms al te veel. En de ene bocht kan ik maar 1cm aan het stuur draaien en de andere haal ik gewoon niet met maximum lock.
Als je de curves meepakt heb ik het idee dat je ook zeer snel spint. Die probeer ik redelijk te vermijden.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Mijn PS4 DS4 settings:
Selecteer eerst input Mode 2
0
35
0
25
0
30
0
45
75
40
100
Yes
On
On
Off
Off
0
35
0
25
0
30
0
45
75
40
100
Yes
On
On
Off
Off
Pff nee dit wordt niks. Toch al binnen 20 sec van de snelste tijd.
Speel in helmet view, maar helm zelf uit staan, werkt super.Phusebox schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:09:
[...]
Ja ik ben iemand die meestal de rembalans wat meer naar voren heeft staan dus als het al blokkeert is het vrijwel altijd daar
Speel in cockpit view, helmet is me toch wat te beklemmend ondanks ik op een 40" tv speel die op 1,5 m afstand staat.
Die instelling heb ik nog niet gevonden, die ga ik ook even zoeken!Puzom schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:10:
[...]
Speel in helmet view, maar helm zelf uit staan, werkt super.
Meh. Heb het alweer gehad hoor. Krijg dat ding niet onder controle. Spin elke keer bij die hairpin en de bocht erna. Sowieso de laatste sector was ik lopend waarschijnlijk sneller hoe voorzichtig ik daar overal doorheen moet.
AC en andere racegames gaan me toch beter af.
Onder CameraR0dsk0ll schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:14:
[...]
Die instelling heb ik nog niet gevonden, die ga ik ook even zoeken!
Sensitivity van je pedalen wel goed staan?Phusebox schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:16:
Meh. Heb het alweer gehad hoor. Krijg dat ding niet onder controle. Spin elke keer bij die hairpin en de bocht erna. Sowieso de laatste sector was ik lopend waarschijnlijk sneller hoe voorzichtig ik daar overal doorheen moet.
50, geen deadzone, en misschien even calibrereren in het menu.
Daar staan ze op en calibreren heb ik ook gedaan.Redje schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:23:
[...]
Sensitivity van je pedalen wel goed staan?
50, geen deadzone, en misschien even calibrereren in het menu.
Heb nog niet 1 rondje zonder te spinnen kunnen rijden.
Gister de hele avond lopenlopen klooien met fov maar voornamelijk ffb settings.
I need practice, a lot of practice....
[YouTube: http://youtu.be/3p5LGLdQH6o]
Speel btw met een t100. Meer mensen met dit stuur?
I need practice, a lot of practice....
[YouTube: http://youtu.be/3p5LGLdQH6o]
Speel btw met een t100. Meer mensen met dit stuur?
[ Voor 13% gewijzigd door NiQo op 08-05-2015 14:29 ]
Hmm als ik bij calibrate goed kijk en heel rustig het pedaal indruk registreert hij alleen de waardes rond de 33, 75 en 100. Dus ik kan maar in 3 stappen gas geven?
Probeer het eens met controllerPhusebox schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:24:
[...]
Daar staan ze op en calibreren heb ik ook gedaan.
Heb nog niet 1 rondje zonder te spinnen kunnen rijden.
Ik vind het prima te doen.. liever voorzichtig met weinig grip bocht uit dan gekkigheid bij het aanremmen.. die F1 is op snelheid onwijs stabiel. Ik heb meer moeite om hier die BMW 1M op de baan te houden bijvoorbeeld.
I served in a company of heroes.
Hmm ik heb met de andere auto's tot nu toe niet echt problemen gehad. Zal straks eens met controller proberen. Maar ik had gisteren ook ontzettend veel problemen in de regen in vergelijking met anderen terwijl ik op het droge toch nette tijden kon zetten. Misschien toch een probleem met de pedalen dus.
Met de uitgebreide HUD zie je btw ook hoeveel hij registreert qua gas,rem en stuur. Als gas echt in die grote stappen gaat, snap ik het wel :x vooral lift off oversteer dan wrs
[ Voor 10% gewijzigd door Vuvuzela op 08-05-2015 14:38 ]
I served in a company of heroes.
Zo, toch ook maar PCARS aangeschaft voor op de Xbox One
Eerste probleem waar ik tegenaan liep zijn de vreselijke standaard controls (op de XONE dan, zal op de PS4 wel hetzelfde zijn). Welke wijsneus verzint er om met de schouderknoppen te schakelen terwijl je al met de triggers gast en remt?
Anyway, gelukkig kun je alles naar eigen zin aanpassen. Mooi
Echter valt er veel meer aan te sturen dan dat er knoppen zijn. Geen probleem, ik pak gewoon de belangrijkste zaken. Maar dat pikt 'ie dus niet
Ik heb iets niet assigned, maar ik weet niet wat en de game zegt ook niet wat. Handig...
Hebben anderen hier ervaring mee? En hoe opgelost?
De zaken die ik nu aangestuurd heb zijn:
EDIT: het blijk KERS te zijn. Mwah, wel relax als ik dat kan gebruiken ja
Eerste probleem waar ik tegenaan liep zijn de vreselijke standaard controls (op de XONE dan, zal op de PS4 wel hetzelfde zijn). Welke wijsneus verzint er om met de schouderknoppen te schakelen terwijl je al met de triggers gast en remt?
Anyway, gelukkig kun je alles naar eigen zin aanpassen. Mooi
Hebben anderen hier ervaring mee? En hoe opgelost?
- sturen
- gas/rem
- handrem
- schakelen
- camera
- naar achteren kijken
- naar boven/links/rechts/onder kijken
- pauze
- reset car (lekker realistisch
)
- opponent names
- cycle HUD display
- cycle lap info
[ Voor 6% gewijzigd door Rossi46 op 08-05-2015 14:55 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Hebben jullie ook dat de game telkens crasht als je die community challenge beëindigd?
Net een 1:28. Komt al in de buurt *kuch*
Net een 1:28. Komt al in de buurt *kuch*
Iemand nog meet mail gehad van MM met code? Zelf niets gehad en gisteren mail gestuurd. Wil die Zonda!
Succes ermeePuzom schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:53:
Iemand nog meet mail gehad van MM met code? Zelf niets gehad en gisteren mail gestuurd. Wil die Zonda!

Zoiets dacht ik al.Phusebox schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:30:
Hmm als ik bij calibrate goed kijk en heel rustig het pedaal indruk registreert hij alleen de waardes rond de 33, 75 en 100. Dus ik kan maar in 3 stappen gas geven?
Had Raceroom bv. met het wireless xbox stuur gespeeld maar dat was niet te doen, de waarden gingen per 10-20 ofzo, dus doseren ho maar.
Nu met de stock T300 pedalen echt geen enkel probleem, kan gewoon rammen op m'n gaspedaal.
Wat krijg je nou eigenlijk met die Modified Car Pack DLC? Heb een code geredeemed maar geen idee wat ik nu extra heb gekregen
psn: HertogJack
Thx....was ook de laatste keer daaroRossi46 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:55:
[...]
Succes ermeeWas met Unity toen ook al zo'n gezeik met die codes. Ik doe dat nooit meer op zo'n manier.
Zonda ChiqueHertogJack schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:57:
Wat krijg je nou eigenlijk met die Modified Car Pack DLC? Heb een code geredeemed maar geen idee wat ik nu extra heb gekregen
Ruf nog-wat
Ariel Atom Mugen
Wat voor een tijd heeft de nummer 1 op de PC staan?DeXXoR schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:14:
Iemand al meegedaan aan het Formula A community event op Catalunya? Sta momenteel 28e, de nummer 1 staat echt heel erg ver weg
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Ja en die Zonda wil ik....dat geluid!
[ Voor 82% gewijzigd door Puzom op 08-05-2015 15:01 ]
Ah die Zonda ziet er idd vet uit..
psn: HertogJack
Ja die Zonda is best chique
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
1:19.nogietsjob115 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:59:
[...]
Wat voor een tijd heeft de nummer 1 op de PC staan?
Ik heb vanochtend nog gemaild en een uurtje geleden een mail ontvangen met de code erin. Maar ga toch eens goed kijken of het niet ergens op de verpakking zat..Puzom schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:53:
Nou het is gefixed (WD40). Maar ehm echt helpen doet het niet. Moet nog steeds elk rondje restarten omdat ik weer in de muur hang.Redje schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:56:
[...]
Zoiets dacht ik al.
Had Raceroom bv. met het wireless xbox stuur gespeeld maar dat was niet te doen, de waarden gingen per 10-20 ofzo, dus doseren ho maar.
Nu met de stock T300 pedalen echt geen enkel probleem, kan gewoon rammen op m'n gaspedaal.
Nee dit spel kan ik denk ik wel snel afschrijven. Snap echt niet hoe jullie het doen. Grootste probleem bij de hairpin heb ik met aanremmen. Spin daar 8 van de 10x omdat ik blokkeer en dan rem ik nog voorzichtig.
En dan de rest van sector 3.... ai caramba. De tweede bocht, die lange rechtsaf, na de hairpin moet ik echt als een slak doorheen en mijn twee stuur twee slagen ronddraaien.
Dat mis ik eigenlijk wel verschillende stuur locks per auto.
Apart, mail eerder en nog niets gehad. Werkt de code?TRK schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:03:
[...]
Ik heb vanochtend nog gemaild en een uurtje geleden een mail ontvangen met de code erin. Maar ga toch eens goed kijken of het niet ergens op de verpakking zat..
Heb ze gebeld en zou vandaag code moeten krijgen.....
Nog niet kunnen testen want ben op dit moment nog aan het werk. Maar zoals ik in mijn eerdere post had aangegeven, waren ze bezig met het mailen van de codes. Ik ga het thuis direct ook even testen.Puzom schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:08:
[...]
Apart, mail eerder en nog niets gehad. Werkt de code?
Heb ze gebeld en zou vandaag code moeten krijgen.....
Even een vraag aan de Xbox One spelers hier.
Reageert de controller bij jullie ook giga wispelturig op het sturen? De ene keer behoorlijk direct, de andere keer weigert 'ie gewoon volledig in te sturen? (dat kun je mooi zien als je de HUD op "super uitgebreid" zet). Super irritant.
Er valt zo eigenlijk gewoon niet mee te rijden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik kon een opkomende spin niet eens opvangen omdat 'ie weigerde vol opposite lock te geven
Reageert de controller bij jullie ook giga wispelturig op het sturen? De ene keer behoorlijk direct, de andere keer weigert 'ie gewoon volledig in te sturen? (dat kun je mooi zien als je de HUD op "super uitgebreid" zet). Super irritant.
Er valt zo eigenlijk gewoon niet mee te rijden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik kon een opkomende spin niet eens opvangen omdat 'ie weigerde vol opposite lock te geven
Welk stuur gebruik je? Die problemen die jij ervaart, heb ik totaal niet. Mis alleen wat gevoel in het stuur als ik de bocht om ga.. maar ik ga in ieder geval wel gewoon goed de bocht door. Ook het aanremmen of accelereren gaat gewoon prima met mijn Logitech G27.Phusebox schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:04:
[...]
Nou het is gefixed (WD40). Maar ehm echt helpen doet het niet. Moet nog steeds elk rondje restarten omdat ik weer in de muur hang.
Nee dit spel kan ik denk ik wel snel afschrijven. Snap echt niet hoe jullie het doen. Grootste probleem bij de hairpin heb ik met aanremmen. Spin daar 8 van de 10x omdat ik blokkeer en dan rem ik nog voorzichtig.
En dan de rest van sector 3.... ai caramba. De tweede bocht, die lange rechtsaf, na de hairpin moet ik echt als een slak doorheen en mijn twee stuur twee slagen ronddraaien.
Dat mis ik eigenlijk wel verschillende stuur locks per auto.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Fanatec GT2 met Clubsport pedalen.Rivanov schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:11:
[...]
Welk stuur gebruik je? Die problemen die jij ervaart, heb ik totaal niet. Mis alleen wat gevoel in het stuur als ik de bocht om ga.. maar ik ga in ieder geval wel gewoon goed de bocht door. Ook het aanremmen of accelereren gaat gewoon prima met mijn Logitech G27.
Het zal ook niet aan het stuur liggen maar aan mij waarschijnlijk. Kom bij lange na niet in de buurt van een normaal foutloos rondje, zelfs als ik niet push.
Heb je de Clubsport Elite? Zo ja, misschien ff aan de potmeter zitten?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Nee de antieke clubsports.backupdevice schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:17:
Heb je de Clubsport Elite? Zo ja, misschien ff aan de potmeter zitten?
Misschien even de remmen opnieuw calibreren in de fanatec software?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
In mijn software valt niks te calibreren. Die software doet alleen wheel lock en damper instellen, meer niet.backupdevice schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:20:
Misschien even de remmen opnieuw calibreren in de fanatec software?
Ik moet om 100% te remmen echt hard de rem intrappen, zo hard dat ik eigenlijk nooit 100% rem, maar meestal 85%. Nu doe ik het nog voorzichtiger aan maar slaat de boel nog steeds vast.
Ik heb trouwens net ook een keer gehad dat de sessie begon (rollende time trial start) en dat ik even iets anders aan het doen was. Gas los, snelheid rond de 60 km/h en ik spinde gewoon...
[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 08-05-2015 15:23 ]
Vreemd krijg ik een mailtje van de MM met een code voor extra content.
De Ariel en de RuF SMS-R had ik al....
Ja vooral bij karten ging dat niet goed, haalde sommige bochten niet eens...Rossi46 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:10:
Stuur maar doorRedje schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:21:
Vreemd krijg ik een mailtje van de MM met een code voor extra content.

Dank hiervoor!! Wat alleen lastig is dat de FFB alleen algemeen is in te stellen terwijl de Formule A echt om hele andere settings vraagt dan bijv een GT3 wagen.estrion schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:58:
ter aanvulling van mijn eerdere bericht over de FFB instellingen.
een filmpje gevonden waar goed in te zien is hoe je het beste de juiste instellingen kan vinden.
[video]
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Als ik het dubbel heb ben je de eerste.
Zal vanavond even controleren.
daarom kan nadat je een globle config gemaakt het aan de hand van het filmpje en je correcte deadzone en strength in de pits of garage per auto de specifiek FFB nog verder finetunenThe Otherside schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:36:
[...]
Dank hiervoor!! Wat alleen lastig is dat de FFB alleen algemeen is in te stellen terwijl de Formule A echt om hele andere settings vraagt dan bijv een GT3 wagen.
Rossi46 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:46:
Zo, toch ook maar PCARS aangeschaft voor op de Xbox One![]()
Middelvingers op de triggers, wijsvingers op de bumpers voor het schakelen.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Nice dat heb ik even gemist dan.estrion schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:45:
[...]
daarom kan nadat je een globle config gemaakt het aan de hand van het filmpje en je correcte deadzone en strength in de pits of garage per auto de specifiek FFB nog verder finetunen
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ik heb pre order gedaan maar blijkbaar geen modified bonus gekregen
Mocht iemand nog een code overhebben voor de PS4 hou ik me aanbevolen.
De werkdag zit er bijna op en dan gauw naar huis en weer verder.
Zijn er meer mensen die de banden temperatuur en je positie, rechts en link onder in het scherm, niet passend hebben? Ik mis een stuk informatie, valt jet buiten beeld. Ik speel op het moment op een 720p TV en de instellingen voor het weergave gebied voor de PS4 staan gewoon correct.
Gruwelijk irritant!
Zijn er meer mensen die de banden temperatuur en je positie, rechts en link onder in het scherm, niet passend hebben? Ik mis een stuk informatie, valt jet buiten beeld. Ik speel op het moment op een 720p TV en de instellingen voor het weergave gebied voor de PS4 staan gewoon correct.
Gruwelijk irritant!
Waar vul je op de PC in vredesnaam die code van de MM in? In Cars zie ik wel de Steam store, maar die kan hij niet openen.
[ Voor 36% gewijzigd door GermanPivo op 08-05-2015 16:21 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Op de XB1 wordt mijn HUD wijziging niet opgeslagen. Elke race moet ik het aanpassen.
Xbox Live: Miesjh NL
In steam?
GermanPivo schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:20:
Waar vul je op de PC in vredesnaam die code van de MM in? In Cars zie ik wel de Steam store, maar die kan hij niet openen.
Bedoel de code voor de extra content. In steam staat dat er geen DLC is.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ik heb het heel kort even geprobeerd, maar daar is mijn motoriek niet op ingesteldThunderNet schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:48:
[...]
En dat stel ik standaard overal in.
Middelvingers op de triggers, wijsvingers op de bumpers voor het schakelen.
Zo ook net Pcars maar eens aangeschaft. (Xone)
Ondanks dat ik met controller rij, heb ik bij F5 altijd het gevoel dat de moeilijkheid niet hoog genoeg kan.
Races die ik ondanks zonder assists te rijden, makkelijker van achter naar voren rij.
Ondanks dat ik met controller rij, heb ik bij F5 altijd het gevoel dat de moeilijkheid niet hoog genoeg kan.
Races die ik ondanks zonder assists te rijden, makkelijker van achter naar voren rij.
Voorlopige oplossing is om je deadzone op 0 te zetten.Rossi46 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:10:
Als het goed is heb je ook de keuze tussen Xbox Analog en Xbox classic bij je controller, Xbox classic schakelt met A en X. Je kan ook alles individueel toewijzen, let er daarbij wel op dat je alle benodigde functies toewijst. (Ik geloof dat KERS zo b.v. verplicht is, als je die niet aanwijst slaat ie het niet op).
Verwijderd
Voor PS4 spelers die nog op zoek zijn naar clean riders:
PSN: Capriatifan
ben geen topper maar rijd fair
PSN: Capriatifan
ben geen topper maar rijd fair
Ik ook, heb er over geklaagd op twitter en kreeg zojuist een code in mn mailbox, top gedaan door MMTRK schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:18:
Trouwens heeft iemand het spel via MM gepre-ordered? Ik heb dit namelijk gedaan maar geen Modified Car Pack DLC code mogen ontvangen.
Verdorie, ik heb gister heel vriendelijk gebeld met Mediamarkt. Mevrouw zei dat ze het gingen uitzoeken en het per mail wordt afgehandeld. Nog niks gehoord
[ Voor 5% gewijzigd door Pilome243 op 08-05-2015 16:53 ]
Man wat is die standaard hud eigenlijk lelijk. Je kan enkel die hud (speed/gear etc) kiezen met spiegel, die andere is wat simpeler, maar heb je geen spiegel.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zou gewoon naar de winkel gaan een exemplaar halen. Kan nog wel eens lang durenPilome243 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:53:
Verdorie, ik heb gister heel vriendelijk gebeld met Mediamarkt. Mevrouw zei dat ze het gingen uitzoeken en het per mail wordt afgehandeld. Nog niks gehoord
Nederlandse PS5 clan / 30+
Heeft geen zin. Dit soort zaken (DLC codes) worden op het hoofdkantdoor afgehandeld. En zie die maar eens te bereiken (de juiste afdeling dan).The Outlaw schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:59:
[...]
Ik zou gewoon naar de winkel gaan een exemplaar halen. Kan nog wel eens lang duren
Mwa, zo spannend vind ik dat Modified car pack niet. Ik zal na het weekend nog maar eens bellen dan.The Outlaw schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:59:
[...]
Ik zou gewoon naar de winkel gaan een exemplaar halen. Kan nog wel eens lang duren
Oh oke. Dacht dat het om de game zelf ging.Pilome243 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:01:
[...]
Mwa, zo spannend vind ik dat Modified car pack niet. Ik zal na het weekend nog maar eens bellen dan.
Nederlandse PS5 clan / 30+
Verwijderd
Dat kun je bij de instellingen van de PS4 instellen.Radiance schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:19:
Mocht iemand nog een code overhebben voor de PS4 hou ik me aanbevolen.
Gruwelijk irritant!
Dat probleem had ik ook , maar dan met FIFA 15.
Het weergave gebied staat correct ingesteld en heb er in geen enkele andere game last van.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:11:
[...]
Dat kun je bij de instellingen van de PS4 instellen.
Dat probleem had ik ook , maar dan met FIFA 15.
Ik had helemaal gemist dat de Logitech sturen op de PS4 niet gesupport worden.
Kreeg hem net binnen, 1,5 ronde gereden met de controller en stuur hem weer terug. Helemaal kut, zwaar teleurgesteld. Maar voel er weinig voor om 300+ euro voor een fatsoenlijk Thrustmaster T300/500 stuur uit te geven, helemaal niet als ik goed werkende heb. En die goedkopere Thrustmasters doen geen 900graden etc.
Kreeg hem net binnen, 1,5 ronde gereden met de controller en stuur hem weer terug. Helemaal kut, zwaar teleurgesteld. Maar voel er weinig voor om 300+ euro voor een fatsoenlijk Thrustmaster T300/500 stuur uit te geven, helemaal niet als ik goed werkende heb. En die goedkopere Thrustmasters doen geen 900graden etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Cogency op 08-05-2015 17:24 ]
Wat een vreemde problemen heb jij met dit spel. In andere spellen werkt het allemaal nog perfect? Zag je eerder over het 2 slagen moeten doen om een scherpe bocht te nemen. Dat kan je verhelpen door de draaihoek van je stuur te verkleinen. Doe iets van 540 ipv 900 graden. Wel iets minder precies, maar ook minder werk om je stuur om te krijgen. Eventueel nog wat lager als het nodig is.Phusebox schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:21:
[...]
In mijn software valt niks te calibreren. Die software doet alleen wheel lock en damper instellen, meer niet.
Ik moet om 100% te remmen echt hard de rem intrappen, zo hard dat ik eigenlijk nooit 100% rem, maar meestal 85%. Nu doe ik het nog voorzichtiger aan maar slaat de boel nog steeds vast.
Ik heb trouwens net ook een keer gehad dat de sessie begon (rollende time trial start) en dat ik even iets anders aan het doen was. Gas los, snelheid rond de 60 km/h en ik spinde gewoon...
En misschien moet je even de pedalen opnieuw kalibreren in PCars en dan niet de rem volledig intrappen tijden het calibreren. Dan ziet hij een remactie met redelijke druk als vol remmen. Weet niet zeker of dat werkt bij dit spel, maar bij AC heb ik zo ff gesjoemeld toen mijn gaspedaal niet meer voluit wou. Brake sensitivity staat voluit neem ik aan ?
[ Voor 15% gewijzigd door Beakzz op 08-05-2015 17:26 ]
Verwijderd
Bij de instellingen van het weergave gebied van de PS4 zelf moet je em dan kleiner zetten dan je schermRadiance schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:16:
[...]
Het weergave gebied staat correct ingesteld en heb er in geen enkele andere game last van.
is. Dan weer terug gaan ingame en net zo lang instellen tot je alles wel ziet ingame.
Mja controls zijn erg problematisch. Controllerinstellingen zijn sowieso prut, maar je hebt gewoon niet de controle over de auto. Het is af en toe wel raar dat ie ineens vast hangt op zn voorwielen en ie gewoon opzij vliegt. Probeer je te corrigeren dan helpt het niet. Ook remmen of gas geven maakt niet uit, terwijl dat wel zou moeten. Ook de snelheid waarmee ie wegschiet klopt ook totaal niet. En als je tikt tegen het pookje om te sturen (wat ik dus doe) dan lijkt het alsof ie de eerste 2 eigenlijk amper invoert, maar de 3e is ineens een hengst naar de zijkant toe. Sturen en snelheid voelen gewoon niet goed. Je bent niet zeker van je acties en het lijkt alsof de game je al op voorhand gaat straffen.Rossi46 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:10:
Verder vind ik de opzet dat je eerst een coureur moet aanmaken alvorens je de carrière kunt starten erg muf. Waarom niet gewoon vanuit dat menu beheren?
En Kart-physics zijn ook al waardeloos. Physics in het algemeen zijn al redelijk mager, maar die bij karts is wel het meest debiele ooit.
Ook AI is redelijk dom en vertragend. Als je er 1 hebt dan gaat het nog wel, maar als er een treintje is, dan staat de laatste bijna stil in de bocht.
En wie de fuck heeft die racelijnen geprogrammeerd? Dan bedoel ik nog niet zozeer de flow, maar de kleuren met wel of niet remmen. Damn, de kleur van wat je moet doen staat naast de auto, niet ervoorbij. Waardoor je niet vooruit kunt blijven kijken tijdens het rijden als je wilt weten waar je het beste kunt remmen. Nou snap ik dat je beter zonder kunt rijden, maar vooral leren van de banen en snelheid van auto's om de bocht te nemen is effe wennen. Maar er klopt ook weinig van wanneer je nou eigenlijk moet remmen.
Nee Forza 5 is nog duidelijk beter dan dit.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 08-05-2015 17:38 ]
Iemand enig idee hoe je bij de pc versie (op een tv) deze zwarte randen weg kunt halen?

De eerste keer dat ik het spel opstartte was ie full screen. Vanaf de tweede keer heb ik steeds die zwarte randen.
Windowed mode aan en uit zetten is het niet en het probleem ligt ook niet bij m'n tv (overscan etc)..

De eerste keer dat ik het spel opstartte was ie full screen. Vanaf de tweede keer heb ik steeds die zwarte randen.
Windowed mode aan en uit zetten is het niet en het probleem ligt ook niet bij m'n tv (overscan etc)..
:D
De code die ik heb gekregen van MM via de mail lijkt nog geen eens te werken... Zonde van die 3 auto's maar even wachten dan nog maar daarmee. Voor de rest een top spel.EL-Nino-1980 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:49:
[...]
Ik ook, heb er over geklaagd op twitter en kreeg zojuist een code in mn mailbox, top gedaan door MM
Ik heb zoiets ook eerder gehad. Lag bij mij aan de instellingen binnen AMD Catalyst.KoffieNT schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:42:
Iemand enig idee hoe je bij de pc versie (op een tv) deze zwarte randen weg kunt halen?
[afbeelding]
Hij kan niet kleiner, oude gare TVVerwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:34:
[...]
Bij de instellingen van het weergave gebied van de PS4 zelf moet je em dan kleiner zetten dan je scherm
is. Dan weer terug gaan ingame en net zo lang instellen tot je alles wel ziet ingame.
Denk dat ik gewoon pech heb totdat ik weer thuis ben op m'n eigen tv.
[ Voor 9% gewijzigd door Radiance op 08-05-2015 17:55 ]
Verwijderd
net ff een playseat evolution alcantara + t500rs gekocht, morgen in huis, kan niet wachten!
Foutmelding? Heb ook code en is OK.TRK schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:52:
[...]
De code die ik heb gekregen van MM via de mail lijkt nog geen eens te werken... Zonde van die 3 auto's maar even wachten dan nog maar daarmee. Voor de rest een top spel.
Verwijderd
Ik heb ook erg genoten van Forza 5 , maar ik ben eigenlijk nog meer aan het genieten van Project CARS.Martinspire schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:35:
Nee Forza 5 is nog duidelijk beter dan dit.
Dat is inderdaad zo'n standaard 'overscan' instelling, maar dat is het probleem niet want ik heb het alleen bij dit spel.SparksNL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:52:
[...]
Ik heb zoiets ook eerder gehad. Lag bij mij aan de instellingen binnen AMD Catalyst.
:D
Ff streepjes er tussenuit laten en werkte bij mijTRK schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:52:
[...]
De code die ik heb gekregen van MM via de mail lijkt nog geen eens te werken... Zonde van die 3 auto's maar even wachten dan nog maar daarmee. Voor de rest een top spel.
Hmm, nee ik kan er niet van genieten. Niet zoals het op dit moment bestuurt op Xbox One. In de Clio's gaat het nog aardig, maar net een McLaren C12 geprobeert maar stuurt echt als een natte krant. Op lage snelheden te snel, op hoge snelheden te langzaam. Plus dat ie gewoon meer zin heeft om de vangrail in te vliegen dan rechtdoor te gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:11:
[...]
Ik heb ook erg genoten van Forza 5 , maar ik ben eigenlijk nog meer aan het genieten van Project CARS.
Ik wacht wel op een patch.
Ook net gekocht... nou nog even kijken welke instellingen ik het best kan gebruiken voor m'n ps4 controller
Als iemand nog een pre-order bonus heeft houd ik me aanbevolen!
3ds fc: 4270-0926-7440
Mensen die het op de PC met een stuur spelen en ook ervaring met assetto corsa hebben? Wat is jullie mening over dit spel in vergelijking met AC, de aanschaf waard?
De race van vanavond om 8 uur. Gaat die nog door en hoe ga ik vinden waar en hoe ik moet joinen?
Verwijderd
Ik speel het op de PS4 en het besturen gaat prima.Martinspire schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:22:
[...]
Hmm, nee ik kan er niet van genieten. Niet zoals het op dit moment bestuurt op Xbox One. In de Clio's gaat het nog aardig, maar net een McLaren C12 geprobeert maar stuurt echt als een natte krant. Op lage snelheden te snel, op hoge snelheden te langzaam. Plus dat ie gewoon meer zin heeft om de vangrail in te vliegen dan rechtdoor te gaan.
Ik heb bijna elke auto al gereden , een langzamere
auto bestuurd makkelijker dan een hele snelle inderdaad.
Maar dat was eigenlijk in Forza 5 ook al zo.
Je presenteert alles als feiten (vooral in je vorige reactie) wat op mij vooral overkomt als dat je Forza zo gewend bent dat al het andere minder is. Forza simuleert heel veel dingen niet die PCars wel mee neemt in de berekeningen. Misschien moet je eens een baantje pakken en er veel te langzaam overheen gaan rijden en dat per ronde opvoeren. Dan leer je goed wat de auto doet in elke bocht.Martinspire schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:22:
[...]
Hmm, nee ik kan er niet van genieten. Niet zoals het op dit moment bestuurt op Xbox One. In de Clio's gaat het nog aardig, maar net een McLaren C12 geprobeert maar stuurt echt als een natte krant. Op lage snelheden te snel, op hoge snelheden te langzaam. Plus dat ie gewoon meer zin heeft om de vangrail in te vliegen dan rechtdoor te gaan.
Nu is een controller al een dikke handicap dus sta je al 1-0 achter met aanvoelen wat de auto doet, maar er kunnen heel veel redenen zijn dat de auto (voor jou) vreemd reageert. Te warme banden, flatspots, verkeerde brake balance, een brakelock creeren en noem maar op.
De console versie moet wel heel anders zijn dan de pc als het klopt wat jij zegt, want ik ervaar niets van de dingen die jij noemt. Met alle hulpmiddelen uit vind ik de auto's voorspelbaar en kan ik behoorlijk wat foutjes opvangen. Dat er wat mis is met de controller settings geloof ik zo, want dat hadden ze gewoon dik moeten afraden
Voeg mij even toe op Steam. Phusebox of phusebox_nlIsniedood schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:41:
De race van vanavond om 8 uur. Gaat die nog door en hoe ga ik vinden waar en hoe ik moet joinen?
Ik stuur de invites rond.
Tot nu toe is mijn ervaring helaas exact hetzelfde. Het stuurt op de console met de controller niet een beetje niet, maar gewoon helemaal niet.Beakzz schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:53:
[...]
Je presenteert alles als feiten (vooral in je vorige reactie) wat op mij vooral overkomt als dat je Forza zo gewend bent dat al het andere minder is. Forza simuleert heel veel dingen niet die PCars wel mee neemt in de berekeningen. Misschien moet je eens een baantje pakken en er veel te langzaam overheen gaan rijden en dat per ronde opvoeren. Dan leer je goed wat de auto doet in elke bocht.
Nu is een controller al een dikke handicap dus sta je al 1-0 achter met aanvoelen wat de auto doet, maar er kunnen heel veel redenen zijn dat de auto (voor jou) vreemd reageert. Te warme banden, flatspots, verkeerde brake balance, een brakelock creeren en noem maar op.
De console versie moet wel heel anders zijn dan de pc als het klopt wat jij zegt, want ik ervaar niets van de dingen die jij noemt. Met alle hulpmiddelen uit vind ik de auto's voorspelbaar en kan ik behoorlijk wat foutjes opvangen. Dat er wat mis is met de controller settings geloof ik zo, want dat hadden ze gewoon dik moeten afraden
Het is precies zoals omschreven wordt. De auto stuurt compleet inconsistent en luistert gewoon niet naar de input. Net alsof 'ie op een (verkeerd aangelegde) rails rijdt. Maar dan weer niet altijd. En ja, dat is met alle hulpjes uit en ja dat zou ik met mijn ervaring prima moeten kunnen.
En ja, ook ik heb ervaring met Forza maar ook met bijvoorbeeld GTR en GTR2 destijds op de PC. Met degelijk stuur en pedalen destijds. En ook mijn voorlopige conclusie is dat PCARS een probleem heeft met de controller. Het klopt gewoon niet.
Hopelijk fixen ze het snel want de game op zich bevalt me zeer goed. Precies waar ik lang naar snakte.
Mijn layout lijkt grotendeels op deze.Rossi46 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:46:
Zo, toch ook maar PCARS aangeschaft voor op de Xbox One![]()
Anyway, gelukkig kun je alles naar eigen zin aanpassen. MooiEchter valt er veel meer aan te sturen dan dat er knoppen zijn. Geen probleem, ik pak gewoon de belangrijkste zaken. Maar dat pikt 'ie dus niet
Ik heb iets niet assigned, maar ik weet niet wat en de game zegt ook niet wat. Handig...
![]()
Hebben anderen hier ervaring mee? En hoe opgelost?De zaken die ik nu aangestuurd heb zijn:
Wat mis ik? (en dan moet ik dus iets anders skippen want alle knoppen zijn nu bezet)
- sturen
- gas/rem
- handrem
- schakelen
- camera
- naar achteren kijken
- naar boven/links/rechts/onder kijken
- pauze
- reset car (lekker realistisch
)
- opponent names
- cycle HUD display
- cycle lap info
Alleen dingen zoals cycle lap info anders.

Ik zou die site ook in de gaten houden want TURN gaat online leagues organiseren binnenkort op de Xbone.
Verwijderd
Zet je deadzones op 0, je sensitivity op 0 en de lineariteit op 75.
Werkt prima bij alle auto's, zelfs Formula A.
Mensen zeiken altijd, eerst ff fatsoenlijke setup regelen man...
Zie Rossi. Ben niet de enige.Beakzz schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:53:
[...]
Je presenteert alles als feiten (vooral in je vorige reactie)
Kul. Ik speel meer dan alleen Forza 5. Forza Horizon 2, Driveclub, F1 2014, Dirt, Grid, NFS en meer racespellen dat ik heus wel weet hoe ik met controller moet rijden. Ben niet bepaald een n00b en merk gewoon dat er iets niet klopt.wat op mij vooral overkomt als dat je Forza zo gewend bent dat al het andere minder is. Forza simuleert heel veel dingen niet die PCars wel mee neemt in de berekeningen.
Ik zeg al, het gaat ook met lage snelheden gewoon niet goed. En ja, ik weet wel hoe ik moet rijden.Misschien moet je eens een baantje pakken en er veel te langzaam overheen gaan rijden en dat per ronde opvoeren. Dan leer je goed wat de auto doet in elke bocht.
En als het wel acceptabel rijdt, dan vind ik hem nog minder fijn racen dan een Forza of Driveclub (die ik overigens ook minder vond dan Forza). Punt blijft gewoon dat Forza gewoon een hele goede game is die zich goed laat besturen met controller. Dat moet Project Cars ook gewoon kunnen. In ieder geval beter dan de wanvoorstelling van nu.
Default setup, damage is cosmetisch en maakt niet uit of ik nou net begin of al een paar rondjes rijdt. Het gaat gewoon mis.Nu is een controller al een dikke handicap dus sta je al 1-0 achter met aanvoelen wat de auto doet, maar er kunnen heel veel redenen zijn dat de auto (voor jou) vreemd reageert. Te warme banden, flatspots, verkeerde brake balance, een brakelock creeren en noem maar op.
Als je geen normale standaard controllerinstellingen hebt, dan moet je hem niet uitgeven op consoles. Daar is het aandeel met stuur echt in de minderheid.De console versie moet wel heel anders zijn dan de pc als het klopt wat jij zegt, want ik ervaar niets van de dingen die jij noemt. Met alle hulpmiddelen uit vind ik de auto's voorspelbaar en kan ik behoorlijk wat foutjes opvangen. Dat er wat mis is met de controller settings geloof ik zo, want dat hadden ze gewoon dik moeten afraden
Hier ook bezig met de meeste hulpmiddelen uit, maar dat werkt gewoon echt niet lekker. Dus ik zeg al: dan liever wachten op patch.
Een game moet out of the box gewoon een prima ervaring bieden. Ik moet niet meteen gaan rommelen om het speelbaar te maken. Dan is er gewoon niet getest. Punt.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:23:
Zet je deadzones op 0, je sensitivity op 0 en de lineariteit op 75.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 08-05-2015 19:28 ]
Verwijderd
Ik neem mijn woorden terug martinspire, doe je ding.
Mensen die niet met de tuning/ settings bezig zijn kunnen beter een wii kopen met mario kart... Het is geen pcARCADEs
Mensen die niet met de tuning/ settings bezig zijn kunnen beter een wii kopen met mario kart... Het is geen pcARCADEs
Nou nou nou… Dat er iets niet goed is met de default settings voor controllers daar zijn wij het allemaal wel over eens volgens mij, maar gelukkig kun je die aanpassen
Dus, Martinspire, duik even die settings in—staan in dit topic al wat tips—en misschien kan je het aanpassen naar hoe jij het lekker vind 
En nu gas op die zooi
En nu gas op die zooi
Leuk en aardig, maar als het niet werkt, moet je geen game op consoles uitbrengen. Dat je van tuning beter wordt snap ik, maar zoals het nu rijdt gaat tuning weinig bij helpen. Er zit gewoon in de controls iets mis.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:29:
Ik neem mijn woorden terug martinspire, doe je ding.
Verder vind ik het ook geen hoogvlieger. Het is eerder dat er op de PC gewoon een groot gebrek aan prima racers is. Het is verder een racing simulator, geen car simulator. Het racen en de competitie is waar het om draait. Niet of je de auto op de weg kunt houden.
Mede door het waardeloze rijgedrag kom je al snel tot de conclusie dat botsingen er echt slecht uitzien. Ik had geen Burnout verwacht, maar man man man.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 08-05-2015 19:35 ]
Mijn PS4 DS4 settings:Unigo schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:28:
Ook net gekocht... nou nog even kijken welke instellingen ik het best kan gebruiken voor m'n ps4 controllerAls iemand nog een pre-order bonus heeft houd ik me aanbevolen!
0
25
0
25
0
30
0
45
65
35
100