Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Geweldig. Heb nu vrHive draaien op m'n PC (server mode) en op m'n laptop (client) zodat ik live alle telemetry te zien krijg. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z7DqGUw.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Zo, vandaag de 6:33 op de Nordschleife gehaald. Nu kijken of er om de zoveel tijd er wat af kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Wat een klote pit boss heb ik bij de super karts; zit ik in een nieuwe snelste ronde in de kwalificatie, is de benzine op 50 meter voor de finish :'(

Toen was het niet de snelste ronde meer natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het een heerlijke game. Goede trackselectie, dag-nacht cyclus, dynamische weerseffecten, AI nauwkeurig af te stellen, zelf lengte van races bepalen, mogelijkheid om complete race-weekenden te doen met practice en kwalificatie, etc. Alles wat ik zo ontzettend miste bij Forza (2 tot 4) doet Project CARS wél goed. Alleen nog even wachten op de pitstop-animaties (hopelijk in een update?) en de eerder beloofde Race Academy. Verder moet ik nog fatsoenlijke FFB-instellingen vinden, want ik voel amper wat.

Het spel komt trouwens pas echt tot leven met de Oculus Rift (in combinatie met stuur uiteraard). Het is even wennen dat het uitzicht niet zo scherp is als je gewend bent, maar daar staat tegenover dat je daadwerkelijk ín een auto zit en op het circuit aanwezig bent. Door de diepte is het bovendien veel makkelijker in te schatten met hoeveel snelheid je op een bocht afkomt, en daardoor voelt het veel natuurlijker aan dan spelen op een plat scherm. Rift performance is ook flink verbeterd sinds de laatste keer dat ik het checkte (de beta in januari). Er zit nu een hele lichte vertraging in de hoofdbeweging, maar daardoor wordt enige judder wel redelijk netjes gladgestreken, en storend is het niet. Alleen de Direct Mode werkt hier nog niet (te activeren met -vrdirectmode), dus het is nogal frutten met de menu's in extended. Gek genoeg is de snelheidsbeleving met Rift wel iets minder (ik had het tegenovergestelde verwacht), maar daar kan ik prima mee leven. Ik ga nooit meer virtueel racen zonder VR-headset, dat is iets wat zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:53
Ik lees veel geklaag over de besturing met een controller maar ook met een wiel ben ik er nog niet tevreden over (sorry voor iedereen die wacht tot z'n stuur binnen komt en denkt dat het dan top werkt).
Zo vind ik dat je het stuur ontzettend ver moet draaien voordat je een beetje scherp instuurt, of ik m'n (thrustmaster) stuur nou op 900, 540, 360 of 270 graden rotatie heb ingesteld lijkt weinig verschil te maken, volgens mij pakt ie gewoon de settings van het spel en kan je dan gewoon minder ver sturen voordat het slot erop zit. Voor een flauwe bocht moet ik het stuur al snel 90° draaien, zelfs in bijvoorbeeld een open-wheel auto.
Nu heb ik eens bij de wiel-kalibratie op het moment waar je het stuur 90° graden moet draaien deze slechts zo'n 45° gedraaid en dat helpt een stuk, maar heeft ook weer effect op de force feedback (die op zichzelf al lastig genoeg in te stellen is en aan mij ook niet echt goed doorgeeft wat voor krachten er in de auto spelen).
Dan heb je ook nog in de garage onder tuning/allignment de "steering ratio", daar heb ik wel een beetje mee zitten spelen en die kan ik nog wel een stuk nauwer zetten om sneller te sturen, maar dan kan ik voor iedere auto apart gaan uitzoeken hoe het staat ingesteld en hoe ik het graag wil hebben.
Mogelijk heb ik nog een andere instelling niet goed staan, maar die zie ik dan over het hoofd in de wirwar aan balkjes en nummers.

Ja, het is geen Project Arcade en ja, ik ben helemaal voor de mogelijkheid tot aanpassen aan je eigen wensen maar ik had graag gezien dat de standaard-instellingen voor de FFB/wiel wat beter in elkaar zaten en dat de instellingen wat duidelijker werden uitgelegd. Nu lijkt het afstellen van het stuur bijna een soort community-project waar over een paar weken wel wat goede instellingen uit zullen komen rollen.

Het is frustreren want ik vind de game zelf erg tof, maar ik blijf steeds denken dat het met de juiste instellingen nog veel lekkerder kan rijden en ik beter het randje op kan zoeken. Ik wil mezelf liever verbeteren op de baan en niet in het menu. Vanavond maar weer verder tweaken :Z .

[ Voor 3% gewijzigd door Sebastiaannn op 08-05-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Klopt, waar ik bij Asseto Corsa met een zelfde wagen in bijv SPA vol gas door een bocht kan moet ik hier vol in de ankers om de bocht te halen. Stuk je bij beetje komt het dichterbij qua instellingen, maar echt lekker voelt het niet nee. (Driving Force GT)

[ Voor 3% gewijzigd door Kw4kje op 08-05-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:33
Weet iemand wanneer je kunt overstappen naar een hogere klasse? Ik ben begonnen in de rookie (F3?) klasse, maar begin nu toch wel het gevoel te krijgen dat ik continu hetzelfde trucje aan het uithalen ben. Vooralsnog weinig gevoel van enige progessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Martinspire schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:32:
[...]

Leuk en aardig, maar als het niet werkt, moet je geen game op consoles uitbrengen. Dat je van tuning beter wordt snap ik, maar zoals het nu rijdt gaat tuning weinig bij helpen. Er zit gewoon in de controls iets mis.

Verder vind ik het ook geen hoogvlieger. Het is eerder dat er op de PC gewoon een groot gebrek aan prima racers is. Het is verder een racing simulator, geen car simulator. Het racen en de competitie is waar het om draait. Niet of je de auto op de weg kunt houden.
Geen fatsoenlijke racer op de pc _/-\o_ Is dit nou jouw pure frustratie of meen je het ook echt. Vanaf nu weet ik iig hoe serieus ik jouw reacties moet nemen.

Het is idd droevig op de pc >:) Assetto Corsa, Iracing, Raceroom (DTM experiene), Dirt Rally en Gamestockcar. Ja idd ik heb bijna niks te racen.

Als het spel niks voor je is dan laat je het toch lekker liggen ? Valt waarschijnlijk even tegen dat Forza iets meer arcade is dan je dacht en als je Forza leuker vindt dan speel je dat. Met Forza 5 is ook niks mis (nouja 4 was naar mijn mening veel beter) en ja als je DC er al bij gaat slepen....

Heb net bij een vriend even met de controller gespeeld en top is het niet nee, maar met de juiste instellingen best te doen. Toch blijf ik er bij dat dit een spel voor een stuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

SparksNL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:10:
Weet iemand wanneer je kunt overstappen naar een hogere klasse? Ik ben begonnen in de rookie (F3?) klasse, maar begin nu toch wel het gevoel te krijgen dat ik continu hetzelfde trucje aan het uithalen ben. Vooralsnog weinig gevoel van enige progessie.
Als je het seizoen afmaakt zal je aanbiedingen krijgen van andere teams (of van je huidige team) in je huidige/een andere divisie. Dan kun je daar tekenen en doorschuiven naar het volgende. Of een nieuwe carrière beginnen in de Formule B :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Nou ik begrijp alle negativiteit niet hoor, speel zelf met controller op pc zonder assists en ben net 2x kampioen geworden met de karts in career mode, het is gewoon een stevige leercurve en dat is iets heel anders dan een slecht spel. En check de settings jongens, er zijn goede instellingen te vinden op reddit, die link voor contr op pc is stukje terug hier te vinden in het forum.
Tanden op elkaar en zweten maar haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:29:
Mensen die niet met de tuning/ settings bezig zijn kunnen beter een wii kopen met mario kart... Het is geen pcARCADEs
Dit ben ik niet helemaal met je eens.
Ik vind het juist leuk om time trials te rijden met stock auto's; in GT5 deed ik niet anders.
Daarnaast heb ik inderdaad de ballen verstand van tunen, ;)
Maar dan nog: ook al zoú ik het kunnen, het geeft mij een prettig gevoel als ik met een stock auto snel over het circuit kan blazen.

Een F1 auto is stock prima geschikt om snelle rondes mee neer te zetten, een Zonda net zo. Zelfs met de Evo X kan het.
Als je niet per se wilt tunen, hoéft het ook niet. dat vind ik het mooie :)
Dat je met een getunde auto sneller (in de bochten vooral) bent, dat wel. Maar dat is logisch.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nightcrowy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:15:
Nou ik begrijp alle negativiteit niet hoor, speel zelf met controller op pc zonder assists en ben net 2x kampioen geworden met de karts in career mode, het is gewoon een stevige leercurve en dat is iets heel anders dan een slecht spel. En check de settings jongens, er zijn goede instellingen te vinden op reddit, die link voor contr op pc is stukje terug hier te vinden in het forum.
Was wel een beetje te verwachten, want dit soort reacties zou je ook krijgen als je een full flight simulator op de console uit zou brengen. En ik snap de frustratie ook als er zoveel instellingen zijn waar de meerderheid geen zak van snapt. Om te beginnen hadden ze alvast per FFB optie een duidelijke uitleg kunnen neerzetten over wat het precies doet.

Elke andere simracer ontgaat totaal aan het grote publiek en wordt alleen gespeeld door mensen die er naar op zoek zijn en echt iets moeilijks zoeken. Nu lokken ze publiek met mooie plaatjes, maar laten ze het achterwege om de learningcurve minder stijl te maken. Natuurlijk zijn er genoeg assists om aan te zetten, maar als de controller support niet out of the box gelijk goed is dan krijg je dit soort verhalen.

En als dit als denigrerend naar de consolespelers wordt gezien dan alvast sorry, want zo bedoel ik het totaal niet. Het is gewoon een bepaalde verwachting scheppen bij gamers die iets totaal anders verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Over 'realisme' klagen als je met controller rijdt is sowieso not done imo 😉.

Als je dan ook nog zegt: 'ik weet waarover ik het heb want ik heb nfs, f1 2014 en grid gespeeld', houd ik het niet meer van het lachen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Sebastiaannn schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:54:
Zo vind ik dat je het stuur ontzettend ver moet draaien voordat je een beetje scherp instuurt, of ik m'n (thrustmaster) stuur nou op 900, 540, 360 of 270 graden rotatie heb ingesteld lijkt weinig verschil te maken, volgens mij pakt ie gewoon de settings van het spel en kan je dan gewoon minder ver sturen voordat het slot erop zit.
Hier heb ik ook last van, ik kan het echt niet spelen op deze manier :'( Alleen karten gaat nog wel. Volgens mensen op het Steam forum is het een kwestie van wennen, maar ik stel dit toch liever zelf in. Met Dirt Rally en Forza Horizon 2 werkt het veel beter, dit valt erg tegen.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Requiem19 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:30:
Over 'realisme' klagen als je met controller rijdt is sowieso not done imo 😉.

Als je dan ook nog zegt: 'ik weet waarover ik het heb want ik heb nfs, f1 2014 en grid gespeeld', houd ik het niet meer van het lachen :P.
Het gaat me niet om realisme, het gaat erom dat de huidige instellingen gewoon kut met peren zijn en dat er een bepaalde bug is met de xbox one controller waardoor ie out of the blue ineens haaks de hoek in schiet.
Het ging me erom dat ik wel meer games met controller speel, dus daar ligt het echt niet aan.

En ja, ook ik heb gewoon IRacing en Asseto Corsa op mn pc staan, dus daar verwacht ik wat anders van. Project Cars vind ik gewoon niet zo bijzonder en met name de besturing op console laat te wensen over.

Niet meteen denigerend doen omdat ik met een controller speel. Want voor de 30e keer: daar ligt het niet aan. Het probleem doet zich ook voor bij Clio's en die gaan nou niet bepaald hard of hebben geen hele waardeloze wegligging. Je bent hem gewoon kwijt en je kunt daar vervolgens ook niets tegen doen.
Beakzz schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:14:
[...]

Geen fatsoenlijke racer op de pc _/-\o_ Is dit nou jouw pure frustratie of meen je het ook echt. Vanaf nu weet ik iig hoe serieus ik jouw reacties moet nemen.

Het is idd droevig op de pc >:) Assetto Corsa, Iracing, Raceroom (DTM experiene), Dirt Rally en Gamestockcar. Ja idd ik heb bijna niks te racen.
Dat zijn geen racers, dat zijn sims. Verder is dat ook het enige genre wat goed vertegenwoordigd is, want een gelijkenis aan Forza of GT (easy to learn, hard to master) heb je gewoon niet. Ook bij jou schiet het zweet in je bilnaad om alle rijbewijzen bij GT te behalen.
Als het spel niks voor je is dan laat je het toch lekker liggen ? Valt waarschijnlijk even tegen dat Forza iets meer arcade is dan je dacht en als je Forza leuker vindt dan speel je dat. Met Forza 5 is ook niks mis (nouja 4 was naar mijn mening veel beter) en ja als je DC er al bij gaat slepen....
Nogmaals, ik heb geen probleem met realisme, ik heb een probleem met de huidige handling en het feit dat je totaal niet kunt aanvoelen of de auto nou wel of geen grip heeft. Geluid is amper aanwezig en trillen doen de triggers ook niet. Verder gaat ie vrij random ineens uitbreken, waarbij het niet uitmaakt of ik rem, gas geef, bocht aan het maken ben of niet. Alsof er iemand telkens aan je stuur staat te hengsten.
Heb net bij een vriend even met de controller gespeeld en top is het niet nee, maar met de juiste instellingen best te doen. Toch blijf ik er bij dat dit een spel voor een stuur is.
PS4 heeft niet de bug van de X1. Maar alsnog is het gewoon slecht getest, zo blijkt maar weer. En dat na 3x uitstellen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
Nightcrowy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:15:
Daar gaat het dan ook niet om. In de korte tijd dat ik heb gespeeld heb ik de races op 100% AI ook gewoon gewonnen. Het gaat om de feeling en de feedback die je mist vanuit de controller. Bijvoorbeeld licht trillen als je op het randje bent van uitbreken of je remmen blokkeren zit er gewoon niet bij. Hiermee wil ik niet zeggen dat het een slecht spel is hoor. Het kan prima zijn dat het met een stuur gewoon erg lekker rijdt.

Of je dan moet klagen als je het spel koopt en het met een controller tegenvalt weet ik niet, mensen verwachten bij een console game toch een bepaalde vorm van pickup&play waar de main input nou eenmaal de controller is. Dus het zou daar beter op afgesteld kunnen zijn. Dit doen Forza en GT gewoon een stuk beter. Het gaat er dan niet om of er meer dingen worden gesimuleerd in PCars of dat je eerste kan worden in de careermodus. Het gaat om de feedback van de controller en die is gewoonweg slecht.

Ik laat hem dan ook liggen omdat ik geen stuur voor de ps4 heb, en ga ook niet klagen verder, maar jammer is het wel, want had best zin in deze game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 21:44
Nog even mijn ervaringen met de Xbox 360 controller op de PC, waar andere mensen met deze controller misschien wat aan hebben.

Mijn settings zijn gebaseerd op deze website: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=353272300
Verder zelf wel een beetje verder getweaked naar mijn eigen smaak.

Heb verder gemerkt dat je de stick duidelijk links of rechts moet duwen als je scherper wilt insturen. Ik had regelmatig dat mijn thumbstick te laag naar rechts of links zat waardoor hij niet volledig instuurde. Daar moet je tijdens het rijden een beetje rekening mee houden. Dit kan je checken door je stuur goed in de gaten te houden.

Verder blijft het niet zo 'natuurlijk' als Forza (wat ik zelf ook gewend ben). Maar momenteel geldt 'oefening baart kunst' en het zo tweaken dat het voor jou het best te doen is. Desnoods maar met assists als het echt niet gaat ;)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Martinspire schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:41:
[...]

[...]
Dat zijn geen racers, dat zijn sims. Verder is dat ook het enige genre wat goed vertegenwoordigd is, want een gelijkenis aan Forza of GT (easy to learn, hard to master) heb je gewoon niet. Ook bij jou schiet het zweet in je bilnaad om alle rijbewijzen bij GT te behalen.
Raar verhaal Martin aangezien C.A.R.S. staat voor community assisted racing simulator . Het is en blijft een sim ook al proberen ze met verschillende opties nieuw publiek aan te trekken. En je ziet mij toch nergens zeggen dat ik Forza of Gt geen uitdaging vind hebben :? Hoogstens dat ik GT een saaie optocht van auto's vind, maar in de Forza serie heb ik zeker meer dan 1000 uur zitten.

Zeggen dat een sim moeilijk is wil nog niet zeggen dat andere racegames ineens makkelijk zijn. Daytona USA en Mario kart op 200CC vind ik ook een behoorlijke uitdaging wat zo arcade als wat is. Daarnaast zeg ik ook niet dat ik een talent ben ofzo. Het is gewoon dat dit hard to learn en hard to master is. Bij Forza en Gt kon ik op mijn gemak foutloos rijden voor ik sims ging rijden en toch had ik ontzettend veel moeite om daar in mee te komen. Behoorlijk frustrerend aan het begin.
[...]
Nogmaals, ik heb geen probleem met realisme, ik heb een probleem met de huidige handling en het feit dat je totaal niet kunt aanvoelen of de auto nou wel of geen grip heeft. Geluid is amper aanwezig en trillen doen de triggers ook niet. Verder gaat ie vrij random ineens uitbreken, waarbij het niet uitmaakt of ik rem, gas geef, bocht aan het maken ben of niet. Alsof er iemand telkens aan je stuur staat te hengsten.

[...]
PS4 heeft niet de bug van de X1. Maar alsnog is het gewoon slecht getest, zo blijkt maar weer. En dat na 3x uitstellen.
Ja als er een bug in zit dan is dat behoorlijk slordig idd en dan zou ik zeker wachten tot het opgelost is ipv je kapot te ergeren. Speel lekker Forza tot dit opgelost is en kijk dan nog eens. Mij ben je trouwens totaal kwijt bij "het kunnen aanvoelen wat de auto doet" met een controller. Dat heb ik bij Forza ook nooit gehad, maar het was voorspelbaar wat de auto ging doen dus kon je er op anticiperen.

Niet zo heel gek aangezien PC veel meer details simuleert en er dus meer oorzaken kunnen zijn voor het uitbreken. Als die controllerfix er is kan ik je aanraden nog eens een poging te doen en rustig te beginnen. Dat je goed overweg kan met Forza, GT of Dc zegt helemaal niets zonder die games te kort te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Net de tweede instellingen sessie gehad en ben voor 90% tevreden over m'n stuurwiel setup. M'n Fanatec PWTS is ook niet de jongste meer, dus denk ook niet dat ik veel verder ga komen.

M'n grootste tip voor Fanatec gebruikers is: steering, throttle & braking de sensitivity allemaal op 100%. Daardoor ging remmen en sturen ontzettend goed, waar ik wat last van had. Ik gebruik verder SEN 900, en gaan ABS.
Check in game je input via de telemetry hud (d-pad links).

Ik begreep trouwens maar niet waar iedereen het met kalibreren over had, blijkt dat (om wat voor reden dan ook) de PWTS die optie helemaal niet heeft, nog voor t stuur als voor m'n CSP. Wellicht een bug, maar ik heb er (nog) geen last van.

Ik moet wel zeggen dat ik de formule A wagen redelijk eenvoudig te besturen vind. Ik spinde wel af en toe, maar dat is een kwestie van oefenen. Iig bizar gaaf om met die wagen door Eau Rouge te scheuren, zeker omdat je zicht compleet geblokkeerd wordt door je hand op t stuur! :D Echt bizar als dat in het echt ook zo is! _/-\o_

Morgen eens een paar races doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Beakzz schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:15:
[...]
Mij ben je trouwens totaal kwijt bij "het kunnen aanvoelen wat de auto doet" met een controller.
In GT voelde je aan de controller wanneer een auto op het randje van uitbreken zat, of als de remmen volledig blokkeerde; dit voel ik met de DS4 ook niet in PC, en dat is wel jammer. Het vergt gewoon iets meer oefening—en dat is ook niet erg—om de auto onder controle te houden.
Dat heb ik bij Forza ook nooit gehad, maar het was voorspelbaar wat de auto ging doen dus kon je er op anticiperen.

Niet zo heel gek aangezien PC veel meer details simuleert en er dus meer oorzaken kunnen zijn voor het uitbreken.
Uiteraard zal dit realistischer zijn dan een Forza of GT, maar dat maakt het dan ook weer uitdagender :)

Vooralsnog vermaak ik mij prima met Project CARS op de PS4 met DS4. Ook online is wel goed te doen, al komt dat misschien omdat het voor iedereen nieuw is. Vanmiddag heel even SPA gereden met Formula A wagens; letterlijk iedereen spinde toen we de pit lane uitreden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 14:11

TRK

Iemand al een keer wat gedaan met die pit strategy? Ik heb voor elke bandensoort een strategie ingesteld en voor enkel reparaties en tanken.. Heeft iemand tips wat je voor die pit strategy het beste kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 19:51

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Net even met wat mensen uit de GoT steam group een paar races gedaan, was leuk! Ik ben er opzich wel voor om eens een wat langere race te doen ipv 3 korte, maar ik weet niet of de anderen het daar ook mee eens zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Jammer van zo'n lange race vind ik is dat je vaak van die eenzame races krijgt. Ik vond het nu al eenzaam. En een fout en je moet nog een uur verder op kansloze positie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Baas41 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:08:
[...]

Daar gaat het dan ook niet om. In de korte tijd dat ik heb gespeeld heb ik de races op 100% AI ook gewoon gewonnen. Het gaat om de feeling en de feedback die je mist vanuit de controller. Bijvoorbeeld licht trillen als je op het randje bent van uitbreken of je remmen blokkeren zit er gewoon niet bij. Hiermee wil ik niet zeggen dat het een slecht spel is hoor. Het kan prima zijn dat het met een stuur gewoon erg lekker rijdt.
Dan heb je niet door dat er rumble in de triggers van de Xbox One controller zitten. Juist daardoor merk je bij Forza of je wielen doorspinnen of blokkeren. Dat mist in Project Cars en dat is jammer.

Maar ook zonder die feature werkt het gewoon niet goed.
Of je dan moet klagen als je het spel koopt en het met een controller tegenvalt weet ik niet, mensen verwachten bij een console game toch een bepaalde vorm van pickup&play waar de main input nou eenmaal de controller is. Dus het zou daar beter op afgesteld kunnen zijn. Dit doen Forza en GT gewoon een stuk beter. Het gaat er dan niet om of er meer dingen worden gesimuleerd in PCars of dat je eerste kan worden in de careermodus. Het gaat om de feedback van de controller en die is gewoonweg slecht.

Ik laat hem dan ook liggen omdat ik geen stuur voor de ps4 heb, en ga ook niet klagen verder, maar jammer is het wel, want had best zin in deze game. :)
Dat bedoel ik dus ook: pickup & play zit er niet bij en er was niets wat deed suggereren dat het zo zou zijn bij release. Als men had gemeld dat de game wennen is en enig instellen bevat, dan was het in ieder geval duidelijk geweest. Ik heb er overigens ook geen preview over gehoord.
Beakzz schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:15:
[...]

Raar verhaal Martin aangezien C.A.R.S. staat voor community assisted racing simulator .
Je bold staat verkeerd. Want het is Racing Simulator. Niet Simulator. Forza is ook een Racing Simulator. Is het een volledige simulator? Neen, het gaat juist om het simuleren van races.

Als dit niet zo is, dan hebben ze een verkeerde naam gebruikt. En van een echte sim verwacht ik ook betere bots-physics dan dit.
Het is en blijft een sim ook al proberen ze met verschillende opties nieuw publiek aan te trekken. En je ziet mij toch nergens zeggen dat ik Forza of Gt geen uitdaging vind hebben :? Hoogstens dat ik GT een saaie optocht van auto's vind, maar in de Forza serie heb ik zeker meer dan 1000 uur zitten.

Zeggen dat een sim moeilijk is wil nog niet zeggen dat andere racegames ineens makkelijk zijn. Daytona USA en Mario kart op 200CC vind ik ook een behoorlijke uitdaging wat zo arcade als wat is. Daarnaast zeg ik ook niet dat ik een talent ben ofzo. Het is gewoon dat dit hard to learn en hard to master is. Bij Forza en Gt kon ik op mijn gemak foutloos rijden voor ik sims ging rijden en toch had ik ontzettend veel moeite om daar in mee te komen. Behoorlijk frustrerend aan het begin.
Punt is alleen: het voelt niet aan als een sim. Het voelt meer aan (en wordt gepresenteerd) als een Race Driver game (ala Codemasters). Maar ook al zou het realistischer moeten zijn dan dat, dan is het nog steeds niet zo polished als echte sims.
[...]

Ja als er een bug in zit dan is dat behoorlijk slordig idd en dan zou ik zeker wachten tot het opgelost is ipv je kapot te ergeren. Speel lekker Forza tot dit opgelost is en kijk dan nog eens. Mij ben je trouwens totaal kwijt bij "het kunnen aanvoelen wat de auto doet" met een controller. Dat heb ik bij Forza ook nooit gehad, maar het was voorspelbaar wat de auto ging doen dus kon je er op anticiperen.

Niet zo heel gek aangezien PC veel meer details simuleert en er dus meer oorzaken kunnen zijn voor het uitbreken. Als die controllerfix er is kan ik je aanraden nog eens een poging te doen en rustig te beginnen. Dat je goed overweg kan met Forza, GT of Dc zegt helemaal niets zonder die games te kort te doen ;)
Dat dikgedrukte, dat weet je zeker? Lijkt me raar dat elk platform zijn eigen variant van de physics engine heeft.
En lees hierboven: de rumble in de triggers van de X1 controller, maken het beheersen van de auto erg veel beter. En ook bij een stuurtje kom je input tekort om echt te weten hoeveel grip de wielen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07
Er zitten hier een aantal personen heel sneu te reageren... :N

Ik ben net 1,5 uur bezig geweest met het zoeken naar een goede setting voor de X1 controller en ik kom niet eens in de buurt. Waarbij ik het overigens ongelooflijk stom van PCARS vindt dat er per variabele niet uitgelegd wordt wat die variabele precies doet. Op deze manier is het, ondanks nuchter nadenken, enorm trail & error.

De basis van het probleem lijkt te zitten in de kalibratie van de stick. Bij 1/3 tot 1/2 uitslag van de stick wordt al 100% uitslag gedetecteerd. En dan staat 'ie dus op z'n minst gevoelig. Op de gevoeligste stand is een minimale uitslag van de stick al voldoende voor 100% stuuruitslag. Daar valt dus niet mee te werken.

Dit wordt op snelheid gecompenseerd door "speed sensitivity". Deze begrenst de maximale uitslag, op snelheid. Maar dat zorgt er voor dat a) er een enorm verschil in sturen ontstaat tussen hoge en lage snelheden (zonder duidelijke overgang) en dat b) je een spin nooit op kunt vangen met full opposite lock want er is dan geen full lock meer. Ook een chicane valt niet goed te nemen want dan valt de compensatie weg en wordt je weer direct geconfronteerd met een veel te direct reagerende stick.

Kortom, de uitdaging zit hem momenteel niet in het zo goed mogelijk besturen van de auto, maar in het vinden van een controller setting waarmee de auto überhaupt te besturen valt. Dit moet wel een fout zijn in de communicatie met de X1 controller. Wat ik overigens een heel bizarre fout vindt, na 3x uitstellen van de game. Maar goed, het is een kleine studio en in de basis is het een fantastische game. Maar dit moeten ze wel echt op gaan lossen.

Dan nog even wat anders. Ligt het aan mij of kun je enkel de controller settings aanpassen als je weer helemaal terug gaat naar het hoofdmenu? Want dat vreet echt tijd. En op zo'n manier kun je nooit lekker 1-op-1 vergelijken. Waardoor het nog meer een kwestie van trial & error wordt. Oh en zorg er trouwens voor dat je niet per ongeluk in het "Visuals" menu terecht komt. Zelfs als je daar niets doet en enkel terug wilt gaan naar het vorige menu, zelfs dan doet 'ie er nog een halve minuut over om "iets" op te slaan... :?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Thrustmaster Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia. Met project cars en de ps4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:34

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

Ik moet nog even wachten...krijg het spel voor mijn verjaardag. Ik wil in eerste instantie op de Controller gaan spelen op mijn PS4 en wellicht een stuurtje aanschaffen.
Maar als ik het hier zo lees was de launch van Driveclub heilig...ik weet het arcade racer, 1 platform, een ramp online in eerste instantie, maar het stuurde gelijk al heel fijn. Ik hoop echt dat Project Cars meevalt want ik heb er super veel zin in.

PSN: dennisvandenb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:57
Rossi46 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:45:

Ik ben net 1,5 uur bezig geweest met het zoeken naar een goede setting voor de X1 controller en ik kom niet eens in de buurt. ...

Kortom, de uitdaging zit hem momenteel niet in het zo goed mogelijk besturen van de auto, maar in het vinden van een controller setting waarmee de auto überhaupt te besturen valt. Dit moet wel een fout zijn in de communicatie met de X1 controller. ...
Helemaal eens met jou verhaal.
Ben net 2,5 uur bezig geweest met wat instellingen te proberen vanaf het internet.

Eerst maar eens de basis instellingen laten staan, en het circuit op. Catalunya gepakt, veel technische bochten, snelle bochten en hairpin, goed om te testen dus. Daarna flink wat instellingen van internet afgehaald, en lijkt dat ik nu een redelijk goede gevonden heb.

Problemen die ik nu tegenkom;
- Ineens haak afslaan van de auto na uitkomen bocht.
- Geen gevoel voor grip. Blokkeren wielen, of spin bij uitkomen. Er gebeurt niets in de triggers.
- Gigantische frame drops of lag tijdens het racen. Vooral bij het aanremmen begint het beeld te haperen, inclusief geluid. (xbox die het niet aan kan?)

Verder duidelijk veel potentieel in de game, maar tot nu toe blijf ik bij Forza als betere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:35
JPM85 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:54:
[...]

Ben net 2,5 uur bezig geweest met wat instellingen te proberen vanaf het internet.

Eerst maar eens de basis instellingen laten staan, en het circuit op. Catalunya gepakt, veel technische bochten, snelle bochten en hairpin, goed om te testen dus. Daarna flink wat instellingen van internet afgehaald, en lijkt dat ik nu een redelijk goede gevonden heb.

- Geen gevoel voor grip. Blokkeren wielen, of spin bij uitkomen. Er gebeurt niets in de triggers.
- Gigantische frame drops of lag tijdens het racen. Vooral bij het aanremmen begint het beeld te haperen, inclusief geluid. (xbox die het niet aan kan?)

Verder duidelijk veel potentieel in de game, maar tot nu toe blijf ik bij Forza als betere game.
Hier hetzelfde gevoel over de besturing...ik hoop dat er snel een patch gaat komen want inderdaad in potentie een top game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 14:19
JPM85 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:54:
[...]

Welke instellingen heb je gebruikt voor je controller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Martinspire schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:39:
[...]
[...]
Dat dikgedrukte, dat weet je zeker? Lijkt me raar dat elk platform zijn eigen variant van de physics engine heeft.
Met PC bedoelde ik Pcars en niet het platform ;) , maar ik snap de verwarring.

Je doet net of sims geen echte racespellen zijn. De slogan van Iracing is Massively multiplayer online racing en het gaat er niet om wat er in de tekst staat, maar om wat het is. Console sims zijn anders dan de sims die normaal op de pc uit komen. Ik ben geen fan van Insidegamers, maar in deze review slaat hij wat mij betreft de spijker op de kop :

http://www.insidegamer.nl...lleen-voor-snelle-bikkels

Even 2 qoutes :

Niet lullig bedoeld tegen Gran Turismo en Forza Motorsport, maar uiteindelijk zijn dat maar halve simulaties: onderhuids bevatten die games ook een hoop technische complexiteit, maar daaroverheen zit een soort arcadelaagje om ze toegankelijker te maken, dat je nooit helemaal wegkrijgt. Gelukkig doet Project CARS daar gewoon niet aan.

en

Feit blijft dat Project CARS een behoorlijk ontoegankelijke racegame is. Wil je gewoon lekker scheuren in gave auto's, dan zijn er zeker betere alternatieven. Heb je echter interesse in autoracen en daag je jezelf graag uit om steeds beter over circuits te gaan, dan is er eigenlijk geen betere racegame voor de spelcomputer – en voor de pc is het een goed, nota bene iets toegankelijker alternatief voor rFactor en Assetto Corsa.

Verder heeft een sim en polished weinig raakvlakken. Juist door de uitgebreide simulatie is het gevoelig voor bugs en de ondersteuning voor gamepads al helemaal ruk. De ontwikkelaar van PCars heeft eerder wat teveel hooi op de vork genomen door op 3 platformen tegelijk uit te komen naar mijn idee.

Ben nu wel duidelijk genoeg geweest en waarschijnlijk blijven we het altijd anders zien dus dit was voor nu even de laatste reactie.

Gewoon lekker spelen wat je fijn vindt en spellen die je irriteren lekker opzij gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Ik heb hier op de PS4 met DS4 (het wachten is op m'n T300RS :) ) echt nergens last van. Rijd heerlijk! Zojuist met een dikke smile op m'n gezicht 20 ronden Nurburgring GP gereden. Midden in de nacht, regen, mist... Oftewel; je zag geen hand voor ogen. Prachtig! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door kronolith op 08-05-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Meh, zit met een probleem. Ben al aan het herinstalleren... Heb echt al sinds bijna het begin dat P Cars er was het spel ook gespeeld. Later ook via Steam. Nooit issues gehad.

Nu ie final is knalt ie er bij het teruggaan naar het menu constant uit. Gaat gewoon terug naar desktop :/

Als iemand nog tips heeft dan zijn die welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ksborg schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:19:
Meh, zit met een probleem. Ben al aan het herinstalleren... Heb echt al sinds bijna het begin dat P Cars er was het spel ook gespeeld. Later ook via Steam. Nooit issues gehad.

Nu ie final is knalt ie er bij het teruggaan naar het menu constant uit. Gaat gewoon terug naar desktop :/

Als iemand nog tips heeft dan zijn die welkom :)
Dat heb ik ook sinds vandaag. Volgens mij hebben ze iets gesloopt bij de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Rossi46 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:45:

Ik ben net 1,5 uur bezig geweest met het zoeken naar een goede setting voor de X1 controller en ik kom niet eens in de buurt. Waarbij ik het overigens ongelooflijk stom van PCARS vindt dat er per variabele niet uitgelegd wordt wat die variabele precies doet. Op deze manier is het, ondanks nuchter nadenken, enorm trail & error.

De basis van het probleem lijkt te zitten in de kalibratie van de stick. Bij 1/3 tot 1/2 uitslag van de stick wordt al 100% uitslag gedetecteerd. En dan staat 'ie dus op z'n minst gevoelig. Op de gevoeligste stand is een minimale uitslag van de stick al voldoende voor 100% stuuruitslag. Daar valt dus niet mee te werken.

Dit wordt op snelheid gecompenseerd door "speed sensitivity". Deze begrenst de maximale uitslag, op snelheid. Maar dat zorgt er voor dat a) er een enorm verschil in sturen ontstaat tussen hoge en lage snelheden (zonder duidelijke overgang) en dat b) je een spin nooit op kunt vangen met full opposite lock want er is dan geen full lock meer. Ook een chicane valt niet goed te nemen want dan valt de compensatie weg en wordt je weer direct geconfronteerd met een veel te direct reagerende stick.

Kortom, de uitdaging zit hem momenteel niet in het zo goed mogelijk besturen van de auto, maar in het vinden van een controller setting waarmee de auto überhaupt te besturen valt. Dit moet wel een fout zijn in de communicatie met de X1 controller. Wat ik overigens een heel bizarre fout vindt, na 3x uitstellen van de game. Maar goed, het is een kleine studio en in de basis is het een fantastische game. Maar dit moeten ze wel echt op gaan lossen.

Dan nog even wat anders. Ligt het aan mij of kun je enkel de controller settings aanpassen als je weer helemaal terug gaat naar het hoofdmenu? Want dat vreet echt tijd. En op zo'n manier kun je nooit lekker 1-op-1 vergelijken. Waardoor het nog meer een kwestie van trial & error wordt. Oh en zorg er trouwens voor dat je niet per ongeluk in het "Visuals" menu terecht komt. Zelfs als je daar niets doet en enkel terug wilt gaan naar het vorige menu, zelfs dan doet 'ie er nog een halve minuut over om "iets" op te slaan... :?
Herkenbaar idd. Maakt het rijden vrijwel onmogelijk. En settings zo wegwerken (zeker voor een sim) en met deze laadtijden/opslagtijden is gewoon ondoenlijk. Dan wacht ik wel totdat ze het gefixed hebben.

Ik heb vandaag overigens prima kunnen rijden met de Clio's omdat je daar niet zoveel problemen mee zult hebben, maar zodra je een auto pakt die harder gaat dan 200kmh dan werkt het gewoon niet meer. Even een stukje Highway California in een mooie sportwagen is dan ook niet meer te doen.

Ik heb ook al zitten kijken bij de controls maar er is niets wat duid op een simpele oplossing. Het zit gewoon fout in de game en daar doe je weinig aan. En ik kan niet echt een goede plek vinden waar meer mensen klagen over dit probleem zodat het kenbaar is bij de developer.

Ondertussen ook wat vernomen van anderen die de game hebben en die zeggen hetzelfde. Zie momenteel maar 1 persoon uit mn vriendenlijst de game doen en van hem weet ik dat ie het met een stuurtje doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 08-05-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Martinspire schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:55:

Ik heb ook al zitten kijken bij de controls maar er is niets wat duid op een simpele oplossing. Het zit gewoon fout in de game en daar doe je weinig aan. En ik kan niet echt een goede plek vinden waar meer mensen klagen over dit probleem zodat het kenbaar is bij de developer.

Ondertussen ook wat vernomen van anderen die de game hebben en die zeggen hetzelfde. Zie momenteel maar 1 persoon uit mn vriendenlijst de game doen en van hem weet ik dat ie het met een stuurtje doet.
Dit topic lijkt toch redelijk "hot" te zijn op het officiële forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10-2022
PS4 versie loopt totnutoe prima in helmet view. Sturen met DS4 bevalt erg goed, vooral de LMP wagens....deze zo fijn en geluidje:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bw1_hM-CMAAShZl.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Puzom op 08-05-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
Martinspire schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:39:
[...]
Dan heb je niet door dat er rumble in de triggers van de Xbox One controller zitten. Juist daardoor merk je bij Forza of je wielen doorspinnen of blokkeren. Dat mist in Project Cars en dat is jammer.

Maar ook zonder die feature werkt het gewoon niet goed.
Ik heb het dan ook niet over Forza, waar je prima kan voelen wanneer de auto op het randje zit via rumble(360), zelfs zonder de rumble triggers van XOne, maar over PCARS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Het lijkt er op grotendeels op dat dit alleen bij de xbox one versie is. Op de pc en ps4 heb ik hier nergens last van.

Dit is wel schandalig slecht idd als dat zo blijkt te zijn maar ik heb verder weinig mensen gehoord die er last van hebben op de ps4 en pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
DidierB schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:29:
Het lijkt er op grotendeels op dat dit alleen bij de xbox one versie is. Op de pc en ps4 heb ik hier nergens last van.

Dit is wel schandalig slecht idd als dat zo blijkt te zijn maar ik heb verder weinig mensen gehoord die er last van hebben op de ps4 en pc.
Ik ook niet op ps4, controller werkt prima ook tril feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ben wel toe aan een nieuwe goede racer,heb een xbox one maar na het lezen van al die reacties vraag ik mezelf af of het echt zo slecht speelt met een controller of dat er hier mensen zijn die lopen te klagen omdat het te moeilijk is...
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:50
Na tweaken mijn control settings voor de DS4 en argumentatie hiervoor. Ik ben iRacing op een rig gewend dus voor mij een hele stap om weer met een controller te racen.

In de basis alle deadzones op 0. Ik merk zelf geen verschil want ik heb een nieuwe controller maar anders steeds in stapjes van 5 werken voor jouw controller. Ik wil de gevoeligheid zelf controleren met de sticks en triggers, dus alle lineaire progressie (sensitivity) op 0. Zie ook het WMD forum voor meer uitleg hierover.

De speed sensitivity waarde wijkt hiervan af want ik wil bij snellere wagens niet dat nerveuze stuurgedrag op hoge snelheden.

De Controller Filtering Sensitivity weer op 0. Ik merk dat ik bij een waarde hoger dan 30 moeite heb met de apex bij het insturen. Ik speel ook via de playstation tv en het viel mij op dat een waarde hoger dan 0 input lag veroorzaakt. Dit maakt het moeilijker om plotseling gripverlies te counteren.

Overigens speel ik met alle assists off/real afhankelijk van de auto.

Steering Deadzone: 0
Steering Sensitivity: 0
Throttle Deadzone: 0
Throttle Sensitivity: 0
Brake Deadzone: 0
Brake Sensitivity: 0
Clutch Deadzone: 0
Clutch Sensitivity: 0
Speed Sensitivity: 80
Controller Filtering Sensitivity: 0
Damper Saturation: 0
Force Feedback: 100
RPM/Gear Display: Yes
Controller Input Mode: 3
Advanced: Off

De race fun is echt super in deze game. Lekker tegen de AI racen op een uitdagende AI setting. Voor wie denkt ik kan dit niet spelen zonder stuur.. onzin. Mijn stuur staat stof te happen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

schumi1986 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:50:
Ben wel toe aan een nieuwe goede racer,heb een xbox one maar na het lezen van al die reacties vraag ik mezelf af of het echt zo slecht speelt met een controller of dat er hier mensen zijn die lopen te klagen omdat het te moeilijk is...
.
Van wat ik lees is het inderdaad de xbox versie die de grootste problemen heeft. Dat ligt dus zeker niet aan de moeilijkheidsgraad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
schumi1986 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:50:
.
Gewoon kopen dan maar hè, kun je je eigen mening vormen. Wat is eigenlijk je Xbox live nickname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
Weet iemand of je op PS4 de replay ook in tv style kan bekijken?
Van een opgeslagen replay van een online race.

[ Voor 27% gewijzigd door kneusteun op 09-05-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Over replay gesproken, zijn er andere mensen waarbij de replay af en toe moeilijk doet en soms zelfs vast loopt? Heb het vaak als ik een leuk frame aan het zoeken ben, en dus veel heen en weer spoel. Heb dit zelf op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Rossi46 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:09:
[...]

Dit topic lijkt toch redelijk "hot" te zijn op het officiële forum.
Ah thanks, zo te zien laat dit filmpje duidelijk zien wat het probleem is:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NPnqLH0egbU]
Voor degenen die twijfelden over mijn "skill" ;)

Staat verder ook een antwoord van mod dat het high priority heeft als bug en momenteel wordt onderzocht wat er fout gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 09-05-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou, ben blij dat ik hem niet heb gepreorderd... Wat een domme fout zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Holy shit die oude Lotus F1 met 900pk :D
Wat een beest!
Rijdt wel heerlijk als je 'm lief behandelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik ging nog even wachten had ik gezegd.. ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat G2a.com's weekly sale de digital limited edition aan 30 EUR ging verkopen. Verdorie toch.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 14:34
Beakzz schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:07:
[...]

Met PC bedoelde ik Pcars en niet het platform ;) , maar ik snap de verwarring.

Je doet net of sims geen echte racespellen zijn. De slogan van Iracing is Massively multiplayer online racing en het gaat er niet om wat er in de tekst staat, maar om wat het is. Console sims zijn anders dan de sims die normaal op de pc uit komen. Ik ben geen fan van Insidegamers, maar in deze review slaat hij wat mij betreft de spijker op de kop :

http://www.insidegamer.nl...lleen-voor-snelle-bikkels

Even 2 qoutes :

Niet lullig bedoeld tegen Gran Turismo en Forza Motorsport, maar uiteindelijk zijn dat maar halve simulaties: onderhuids bevatten die games ook een hoop technische complexiteit, maar daaroverheen zit een soort arcadelaagje om ze toegankelijker te maken, dat je nooit helemaal wegkrijgt. Gelukkig doet Project CARS daar gewoon niet aan.

en

Feit blijft dat Project CARS een behoorlijk ontoegankelijke racegame is. Wil je gewoon lekker scheuren in gave auto's, dan zijn er zeker betere alternatieven. Heb je echter interesse in autoracen en daag je jezelf graag uit om steeds beter over circuits te gaan, dan is er eigenlijk geen betere racegame voor de spelcomputer – en voor de pc is het een goed, nota bene iets toegankelijker alternatief voor rFactor en Assetto Corsa.

Verder heeft een sim en polished weinig raakvlakken. Juist door de uitgebreide simulatie is het gevoelig voor bugs en de ondersteuning voor gamepads al helemaal ruk. De ontwikkelaar van PCars heeft eerder wat teveel hooi op de vork genomen door op 3 platformen tegelijk uit te komen naar mijn idee.

Ben nu wel duidelijk genoeg geweest en waarschijnlijk blijven we het altijd anders zien dus dit was voor nu even de laatste reactie.

Gewoon lekker spelen wat je fijn vindt en spellen die je irriteren lekker opzij gooien ;)
Pcars blijft voor mij anders eerder aanvoelen als simcade ipv echte sim.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Heb mijn tijd nog wat scherper kunnen zetten op de Nordschleife :

http://imagehost.eu/zPfc.jpg

oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:14

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

weet iemand hoe ik het spel "reset" als je de eerste x opstart moet je een keuze maken welke rijstijl je hebt, kan er uit 3 kiezen, had ff snel de makkelijkste gekozen.. echter wil ik dat veranderen.. maar weet niet hoe?!

had al een x mn career delete, maar dat maakt niets uit.. krijg die keuze niet meer overnieuw..

hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Nickrsd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 02:20:
weet iemand hoe ik het spel "reset" als je de eerste x opstart moet je een keuze maken welke rijstijl je hebt, kan er uit 3 kiezen, had ff snel de makkelijkste gekozen.. echter wil ik dat veranderen.. maar weet niet hoe?!

had al een x mn career delete, maar dat maakt niets uit.. krijg die keuze niet meer overnieuw..

hoe doe ik dat?
Zou me niet verbazen als het niet kan. Misschien het hele spel en alle data etc. verwijderen. Lijkt me het niet waard.. Geen idee wat het verder doet ook. Meer een preset van instellingen die je de eerste keer laadt? Stom dat het dan in je profiel blijft staan. Ik ben amateur maar heb alles meteen uit gezet behalve abs.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

TNJ schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 01:02:
Heb mijn tijd nog wat scherper kunnen zetten op de Nordschleife :

http://imagehost.eu/zPfc.jpg

oOo
Lekker hoor, de tering :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 08:55
Ik zit te twijfelen om een thrustmaster 300 rs aan te schaffen voor mijn ps4, alleen heb ik nog mijn twijfels...

Speelt het echt veel beter dan een joystick? En is het het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:53
Ilias1991 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 04:50:
Ik zit te twijfelen om een thrustmaster 300 rs aan te schaffen voor mijn ps4, alleen heb ik nog mijn twijfels...

Natuurlijk maakt het racen met een stuur je ervaring beter, omdat je meer het gevoel hebt echt in de auto te zitten, en door de force feedback kan je beter aanvoelen wat de auto allemaal doet. Maar het is zeker niet ineens makkelijker, je moet nog steeds een goede coureur zijn en ik word nog vaak genoeg afgedroogd door mensen die met een controller spelen.
Als je heel erg van racegames houdt, die veel speelt en bereid bent om tijd te investeren om te leren racen met een wiel zou ik het aanraden, maar alleen jij zelf kan bepalen of het het geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dit weekend eens proberen of ik de onderstuur issues die ik ervaar met mijn Fanatec GT2 kan oplossen. Ik heb moeite zo'n beetje bij elke bocht met insturen. De bochtensnelheid ligt daardoor veel te laag.

Wel een voordeel met de karts want die gaan super zo met onderstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Vuvuzela schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 02:57:
[...]

Zou me niet verbazen als het niet kan. Misschien het hele spel en alle data etc. verwijderen. Lijkt me het niet waard.. Geen idee wat het verder doet ook. Meer een preset van instellingen die je de eerste keer laadt? Stom dat het dan in je profiel blijft staan. Ik ben amateur maar heb alles meteen uit gezet behalve abs.
Het schijnt ook daadwerkelijk de physics wat vergeeflijker te maken, ongeacht de assist en controller settings. Ik moet het zelf nog testen, maar heb het al een paar keer voorbij zien komen. Mensen die veel moeite hadden met de handling in de Pro stand, maar na een reset voor Amateur kozen en stukken beter gingen rijden (mrt dezelfde assists en controller settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik vind het jammer dat er niet per circuit per auto arte rankings zijn voor time trail, maar dat dit gaat per klasse. Zo heeft een time trail met bv formula ropkie helemaal geen enkele zin. Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren ook tijdens onze online races de Conistency is King achievement gehaald :D 3 rondjes achter elkaar binnen 0.1 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Martinspire schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:18:
[...]

Ah thanks, zo te zien laat dit filmpje duidelijk zien wat het probleem is:
[video]
Voor degenen die twijfelden over mijn "skill" ;)

Staat verder ook een antwoord van mod dat het high priority heeft als bug en momenteel wordt onderzocht wat er fout gaat.
Dat is errug slordig en onbegrijpelijk dat het voor de release niet ontdekt is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Phusebox schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 07:09:
Dit weekend eens proberen of ik de onderstuur issues die ik ervaar met mijn Fanatec GT2 kan oplossen. Ik heb moeite zo'n beetje bij elke bocht met insturen.
Ik weet niet wat je doet, maar hij onderstuurt als je het gas erop hebt of remt. Als je instuurt moet de auto rollen of remmen op de motor. Zodra de neus in goede banen is geleid, kan je weer een beetje bijremmen of gas bij om de snelheid vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
Mensen die es willen racen mogen mij altijd toevoegen

PSN: Maditude

[ Voor 18% gewijzigd door Maditude op 09-05-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:14

Nickrsd

Pilome243 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 07:23:
[...]

Het schijnt ook daadwerkelijk de physics wat vergeeflijker te maken, ongeacht de assist en controller settings. Ik moet het zelf nog testen, maar heb het al een paar keer voorbij zien komen. Mensen die veel moeite hadden met de handling in de Pro stand, maar na een reset voor Amateur kozen en stukken beter gingen rijden (mrt dezelfde assists en controller settings)
Dat idee heb ik ook, gister op de ps4 pro.. En nu op pc novice dacht ik, een wereld van een verschil..
Op ps4 kon ik hem niet eens op de baan houden, en op pc moet ik echt echt moeite doen om te slippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:48
Spelen jullie allemaal met al die settings uit? Heb zelf wel traction control, abs enzo aanstaan. Anders kan ik niet eens gasgeven en vlieg ik al de baan af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 13:59
Ilias1991 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 04:50:

Ik heb 2 weken geleden de t300 gte gekocht met een aanbieding speciaal voor project cars, had het even getest met Driveclub en was er daarbij niet kapot van...maar nu met project cars speelt het echt fantastisch, super goed gevoel en plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Rossi46 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:58:
[...]

Gewoon kopen dan maar hè, kun je je eigen mening vormen. Wat is eigenlijk je Xbox live nickname?
Neophyte1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tomskii5 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:51:
[...]

Pcars blijft voor mij anders eerder aanvoelen als simcade ipv echte sim.
Dat kan en vind ik zeker een punt. PCARS ís namelijk wel een echte sim (net als AC gebruiken echte coureurs dit om te oefenen, en dat doen ze echt niet als het niet vergelijkbaar is met real life), dus als de mensen thuis dat gevoel niet krijgen, dan is er iets aan de hand.

Enerzijds is dat de verwachting/perceptie van de speler (veelal niet gebaseerd op echte circuit ervaring, maar ervaring met andere sims), anderzijds is dat de manier waarop de sim de physics overbrengt op de speler. Dat eerste kun je vrij weinig aan doen als developer, dat laatste wel.

Ik vind dat deze game met name op dat punt best wat kan verbeteren. Out-of-the-box feel is bij veel stuurtjes gewoon niet je-van-het met de standaard FFB instellingen. Dat wordt vervolgens verergerd door de enorme complexiteit van het FFB systeem in combinatie met de slechte documentatie. Waardoor veel mensen gewoon niet het gevoel en detail van de physics engine ervaren en het dus terzijde schuiven. En dat mag van mij best verbeteren. Zeker aangezien juist één van de doelen was om laagdrempeliger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Meer mensen die constant hun motor opblazen? Zowel op de Nordschleife als Califirnia Highway Full lukt het mij niet om de volle 20km te rijden. Verschillende auto's geprobeerd. Ben gewend om laat te schakelen met meter soms net in het rood. Na 3 opgeblazen motoren maar eens een wat rustiger rondje gereden, maar wat ik ook doe, laat schakelen, normaal schakelen, short shiften, steeds krijg ik na een kilometer of 15 "engine blown" in beeld.

Ik speel op de PS4 met een controller, alle assists uit met uitzondering van automatische clutch, schade realistisch.

Verder ook al wat glitches: een race startte zonder motorgeluid, scherminformatie viel weg, vastloper bij restart.

Daarnaast irritant dat je vanuit het pauzemenu niet bij de instellingen kan komen. Voor het instellen van de controller moet je dus steeds naar het hoofdmenu, instellingen aanpassen, race starten, testen, race afbreken, terug naar het hoofdmenu etc.

Ook vervelend dat je in de opties geen voorbeeld ziet van wat het aan- en uitzetten vannverschillende grafische toeters en bellen doet.

Verder mis ik een overzicht van de track layout bij het selecteren van een circuit.

Slechts wat bevindingen na een uur of 3 spelen. Overall dik tevreden, maar hier en daar verwacht ik nog wel wat aanpassingen waarvan het mij verbaast dat deze er nog niet in zitten. Hoewel het met een controller verder te doen is, is een stuurtje toch echt wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TNJ schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:37:
[...]

Ik weet niet wat je doet, maar hij onderstuurt als je het gas erop hebt of remt. Als je instuurt moet de auto rollen of remmen op de motor. Zodra de neus in goede banen is geleid, kan je weer een beetje bijremmen of gas bij om de snelheid vast te houden.
Ja dat is mij bekend, maar gisteren even achter een mede tweaker gereden en hij kon later remmen én meer snelheid in de bocht meenemen.

Dus het is wellicht een combinatie van mijn rempedaal dat niet goed werkt (misschien het welbekende euvel van de potmeter op de clubsport pedalen) en een stuurinstelling die niet lekker werkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

KlaasjeNL schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:43:
Meer mensen die constant hun motor opblazen? Zowel op de Nordschleife als Califirnia Highway Full lukt het mij niet om de volle 20km te rijden. Verschillende auto's geprobeerd. Ben gewend om laat te schakelen met meter soms net in het rood. Na 3 opgeblazen motoren maar eens een wat rustiger rondje gereden, maar wat ik ook doe, laat schakelen, normaal schakelen, short shiften, steeds krijg ik na een kilometer of 15 "engine blown" in beeld.
Probeer eens rustiger terug te schakelen. Ik had in het begin hetzelfde, bleek dat ik wat te snel terugschakelde af en toe.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Bestaat er ook een telemetry en timing programma die ik op een 2e monitor kan zetten? Ik bedoel geen app voor Android of IOS

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zelf ook nog steeds bezig een juiste DS2 setting te vinden maar gaat al wat beter dankzij reddit en tweakers, maar hoe kwamen ze er idd op om niet je settings te kunnen veranderen terwijl je op de baan bent, erg omslachtig lastig zo.

Iemand een tip voor de beste auto/circuit om je settings in te stellen? Beetje allround zeg maar, al denk ik zelf ook niet dat die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:47:
Holy shit die oude Lotus F1 met 900pk :D
Wat een beest!
Rijdt wel heerlijk als je 'm lief behandelt ;)
Als je uit de pitstraat rijdt en hij gaat over op manual. O man. Een hele lobby van 16 man maakte zo donuts. Bakbeest is het :P

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
.

Verder mis ik een overzicht van de track layout bij het selecteren van een circuit.
.
Met driehoek knop krijg je layouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Voxalizer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:59:
[...]

Probeer eens rustiger terug te schakelen. Ik had in het begin hetzelfde, bleek dat ik wat te snel terugschakelde af en toe.
Opnieuw een meganical fault, engine blown. Valt me op dat het vaak steeds op een lang recht stuk gebeurt wanneer ik al in de hoogste versnelling rijd en flink wat toeren op topsnelheid maak. Meter echter niet in het rood. Nu echter op 5 meter van de finish gestrand, dus er is progressie. :P
Puzom schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:32:
[...]

Met driehoek knop krijg je layouts.
8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:49
YouTube: Project CARS Force Feedback Tips PC - PS4 - XBox One

Darin Gangi legt uit waar veel klachten over zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roma33
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-08 19:40

Roma33

Gamer

Distortion schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:17:
Bestaat er ook een telemetry en timing programma die ik op een 2e monitor kan zetten? Ik bedoel geen app voor Android of IOS
http://www.projectcarsgame.com/apps.html

onder TELEMETRY/ANALYSIS heb je 2 windows apps

Dirtylicious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Pilome243 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 07:23:
[...]
Wow.. dan is het echt helemaal achterlijk als je die instelling niet kan wijzigen.. 8)7

Daarom vind ik dat nieuws over Pcars2 zo stom.. In dit spel kan nog veel beter en er missen vooral features. Weet nog dat gt5 een flinke update kreeg en een hele hoop onnozele dingen verbeterde.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Vuvuzela schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:08:
[...]

Wow.. dan is het echt helemaal achterlijk als je die instelling niet kan wijzigen.. 8)7

Daarom vind ik dat nieuws over Pcars2 zo stom.. In dit spel kan nog veel beter en er missen vooral features. Weet nog dat gt5 een flinke update kreeg en een hele hoop onnozele dingen verbeterde.
Weet dat pcars 2 nog jaren verweg is he ;). Er wordt nog minimaal voor 2 jaar aan dit spel gesleuteld en ontwikkeld. Je kunt pcars 2 ook beter zien als een doorontwikkeling met interessante nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 19:09
Toevallig Renault motors? Dan is het best een goede sim :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Marc3l schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:14:
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Eerste bug tegengekomen gistern, op de kartbaan :F

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9Cz3LgKqyu4]

*Kiwi vergeet ook altijd dat de auto in neutraal staat als je 'm op de baan reset*

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 09-05-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 09:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:50:
Eerste bug tegengekomen gistern, op de kartbaan :F

[video]

*Kiwi vergeet ook altijd dat de auto in neutraal staat als je 'm op de baan reset*
Moet je eens een Escort nemen op Spa (Free practice bijv.). Dan ben je bij het uitkomen van de pits meteen de lul door de auto pilot en kun je weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Lekker hoor :) Rijd je met stuur of met DS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 09:27
Ik met een stuurtje, markies met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Marc3l schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:14:
[...]

1 van de auto's was een Clio.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:48
Op wat voor settings worden hier die races voor op de pc georganiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Beavbusi schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:33:
Op wat voor settings worden hier die races voor op de pc georganiseerd?
zonder assists voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik heb net dat filmpje wat hierboven ergens gepost is omtrent de ffb srttings en het is me allemaal een stuk duidelijker geworden wat welke optie precies doet.

Het rijden gaat nu ook echt stukken beter!

Het gaat om dit filmpje
https://youtu.be/mlOdRTB4njY

[ Voor 12% gewijzigd door Radiance op 09-05-2015 13:13 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Als er mensen zijn die zin hebben in wat multiplayer rondjes Clio only vandaag: voeg me toe (PS4)!!

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 22:16
Voor de mensen die problemen hebben met controllers, misschien kun je hier iets vinden:
http://forum.projectcarsg...1992-Setting-up-a-gamepad

Vooral de Xbox versie heeft nogal wat bugs.

Kan iemand met de PS4 versie mij misschien vertellen of er FFB aanwezig is bij gripverlies met de DS4?
(Op de PC lijkt dit niet in orde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Thanks! :)
Ik heb de settings even opgeschreven, vanmiddag eens even mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 21:44
Vandaag nog wat aan het klooien geweest met de Xbox controller settings voor de PC via dat PCars forum. Maar voor mij persoonlijk was het vooral de nieuwe cam wat voor mij verschil maakte. Ik heb nu de bonnet cam en heb een of andere manier een stuk betere controle over de auto. Kan nu ook beter insturen en correcties goed uitvoeren, zelfs nu met alle assists uit. Niet helemaal realistisch, maar als ik 'm een poosje speel dat hij weer terug naar de cockpitcam gaat :+

Mijn settings:

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/539648489231477054/4394725E06A449798D8EDA1E1634254FF38D65C8/
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/539648489231477338/A77CF9A75F91F2237C06880107127432D82FBB47/

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Vuvuzela schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:08:
[...]In dit spel kan nog veel beter en er missen vooral features. Weet nog dat gt5 een flinke update kreeg en een hele hoop onnozele dingen verbeterde.
En dat gaat ook gebeuren met Project CARS. Project CARS 2 staat er volledig los van. Hoogstwaarschijnlijk wordt deel 2 iets met offroad, sneeuw, etc. Deel 1 blijft voor asfalt/circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 14:11

TRK

Zo sjongejonge ik ben bezig met de Caterham seven classic academy, maar wat rijdt die autp ruk zeg! Net alsof je je op ijs begeeft. Zodra je een bocht neem breekt de auto zowat direct uit tenzij je met 10 kmph erdoor heen gaat. Iemand hetzelfde ervaren? Meerdere instellingen al aangepast maar vaak hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

TRK schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:44:
Zo sjongejonge ik ben bezig met de Caterham seven classic academy, maar wat rijdt die autp ruk zeg! Net alsof je je op ijs begeeft. Zodra je een bocht neem breekt de auto zowat direct uit tenzij je met 10 kmph erdoor heen gaat. Iemand hetzelfde ervaren? Meerdere instellingen al aangepast maar vaak hetzelfde resultaat.
Dat blijft een geval apart inderdaad. Ben in de eerste race dan ook 20ste geworden :+
Pagina: 1 ... 20 ... 57 Laatste